(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18 آذر 1392 - شماره 20660

معاون درمان وزارت بهداشت: قیمت تمام شده ملاک تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی می‌شود
در اولین روز طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف انجام شد
توقیف 207 موتورسیکلت سوار متخلف
بازگشایی راه ارتباطی 45 روستای اشنویه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد
ابتلای 15 درصد بیماران در زمان بستری به عفونت
اجرای آزمایشی پزشک خانواده در یک شهر از هر استان
دستگیری باند سرقت محموله‌های کلان جاده‌ای
خلبان مانع از سقوط هواپیمای مسافربری شد
معاون حقوقی کمیته امداد اعلام کرد
عدم توقیف مستمری مددجویان در محاکم قضایی
 حوادث کوتاه از کشور
چاهک آسانسور جان کارگر ساختمان را گرفت
استقرار ستاد ترخیص خودرو در شمال غرب تهران
تولد برادرهای دوقلو به فاصله 8 روز
موج سرما در آمریکا
پیرترین نویسنده جهان درگذشت
تصمیم شوم زوج آمریکایی
   


معاون درمان وزارت بهداشت از تغییر مبنای تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی خبر داد و گفت: روش قیمت تمام شده خدمات پزشکی ملاک تعرفه‌گذاری خواهد بود.
دکتر آقاجانی در حاشیه سومین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در جمع خبرنگاران در رابطه با فرسوده بودن تجهیزات در بیمارستان‌ها افزود: فرسوده بودن تجهیزات تابع شرایط مالی بیمارستان‌هاست. بیمارستان‌های دانشگاهی به دلیل کمبود اعتبار در این زمینه دچار مشکل هستند. طی دو سال اخیر با توجه به تحریم‌های ظالمانه، بیمارستان‌ها از رهگذر این تحریم‌ها در بخش تجهیزات پزشکی آسیب دیده‌اند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امکان تعمیر، جایگزین و نگهداری به موقع برای آنان وجود نداشت.
وی گفت: باید بیمارستان‌های دانشگاهی در این زمینه از امکانات روز استفاده کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد: روش استفاده از تجهیزات و حفظ و نگهداری آن مسئله مهمی است که باید این روش‌ها به صورت پروتکلی در اختیار کاربران قرار بگیرد به خصوص در بیمارستان‌های دولتی که به دلیل کثرت مراجعین بیشتر از تجهیزات استفاده می‌کنند و باید نحوه استفاده درست را یاد بگیرند.
وی در رابطه با تعرفه‌گذاری خدمات گفت: در جلسه هفته گذشته شورای عالی بیمه با همت وزارت بهداشت و هماهنگی این دو بخش مقرر شد روش قیمت تمام شده خدمات ملاک تعرفه‌گذاری قرار بگیرد تاکنون بر اساس رشد بودجه از 8 درصد به 16 درصد طی سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است ولی چون روش علمی و درستی نبوده هیچ وقت قیمت واقعی برای خدمات پزشکی تعیین نمی شده است. اما با این کار شورای عالی بیمه پذیرفت که رشد بودجه نباید ملاک تعرفه‌گذاری باشد.
وی گفت: کارگروهی تعیین شده که تا پایان ماه جاری قیمت تمام شده خدمات پزشکی را تعیین می‌کند و در جلسات آینده شورای عالی بیمه که در دی ماه برگزار می شود قیمت واقعی مصوب خواهد شد.
وی ادامه داد: دوره‌های توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها نیز برگزار می‌شود و در آن 555 بیمارستان دولتی شرکت می‌کنند که آموزش مدیران این بیمارستان‌ها می‌تواند به رشد کیفیت خدمات کمک کند.
آقاجانی در رابطه با اورژانس گفت: ارتقای کیفیت خدمات اورژانس نیز باید در اولویت کار بیمارستان‌ها قرار بگیرد.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی خدمات بیمارستان‌های دولتی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، اظهار کرد: بیمه‌های تکمیلی منابع خود را به سمت بیمارستان‌های غیردولتی سوق می‌دهند ولی باید برای رشد بیمارستان‌های دولتی بیمه‌ها را مکلف کنیم که منابع خود را در بیمارستان‌های دولتی هزینه کنند چرا که 80 درصد خدمات بررسی در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود.

 


رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد: طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف تا پایان سال با جدیت ادامه خواهد داشت.
سردار حسین رحیمی، در تشریح جزئیات طرح ساماندهی و تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف پایتخت که از صبح شنبه آغاز شده است، گفت: این طرح جدید در دو بخش ساماندهی موتورسیلکت‌سواران و برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف اجرا می‌شود.
به گفته وی روز گذشته 3000 موتورسیکلت‌سوار برای گذراندن کلاس‌های آموزش یک ساعته به مراکز آموزشی پلیس معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در این طرح به دلیل برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، برخورد با موتورسوارانی که سرنشین اضافه دارند نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: در مجموع روز گذشته 3500 موتورسیکلت‌سواری که دارای سرنشین اضافه بودند، متوقف و سرنشینان اضافه آنها پیاده شدند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مجاز به مسیر خود ادامه دادند همچنین راکبان آن موتورسیکلت‌‌ها نیز پس از اعمال قانون در صورت داشتن کلاه ایمنی و کامل بودن مدارک ادامه مسیر دادند.
رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد جدی خواهد داشت، افزود: پلیس با موتورسیکلت‌سواران متخلفی که تخلفات ده‌گانه حادثه‌ساز را انجام دهند، برخورد جدی خواهد کرد که در این راستا در روز شنبه 207 دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.
وی در تشریح تخلفات حادثه‌ساز موتورسواران که منجر به توقیف می شود گفت: استفاده نکردن از کلاه ایمنی،‌حرکت در خطوط ویژه BRT، حرکت در خلاف جهت مسیر، حرکت در پیاده‌رو، حمل بار غیرمجاز، دودزا بودن، موتورسیکلت فاقد پلاک، اگزوز پرصدا و... از موارد تخلفات حادثه‌ساز تعیین شده است.
رحیمی با بیان اینکه تمرکز اصلی پلیس، ساماندهی و توجه به سلامت و ایمنی موتورسیکلت سواران است، گفت: همچنین روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان پیک‌بادپا گذاشته شده است که مقرر شد 3500 نفر از موتورسواران این پایانه حمل و نقلی برای آموزش به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.
وی با اشاره به اهمیت برقراری این کلاس‌ها گفت: در هفت ماهه امسال شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات فوتی موتورسواران بوده‌ایم. همچنین میزان تصادفات جرحی موتورسیکلت‌سواران در هفت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 27 درصدی را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد تصادفات موتورسیکلت‌سواران به سمت تصادفات خسارتی سوق داده شده است.رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف تا پایان سال با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد،‌گفت: فرهنگ‌سازی موتورسیکلت‌‌سواران در دستور کار قرار دارد اما پلیس برای آن دسته از موتورسیکلت‌سواران متخلفی که تکرار تخلف داشته باشند نیز اقدام به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی کرده است که در این بانک اطلاعاتی موتورسیکلت، فرد و تخلف آن ثبت خواهد شد و در صورت تکرار، برخورد جدی‌تری با این فرد انجام می‌گیرد.
رحیمی با بیان اینکه موتور افرادی که تخلف حادثه‌ساز داشته باشند، از یک هفته تا یک ماه متوقف می شود، گفت: پلیس به هیچ عنوان از تخلفات حادثه‌ساز متخلفان نمی‌گذرد.
وی در پاسخ به برخی اعتراضات موتورسیکلت‌سواران گفت: این طرح بنا به خواست مردم و مسئولان اجرا شده است و هدف اصلی آن حفظ جان موتورسیکلت‌سواران است.
رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه یک عده از موتورسیکلت‌سواران اصرار بر تخلف دارند گفت: هنگامی که موتورسیکلت از پیاده‌رو حرکت کرده و جان عابر پیاده را به خطر می‌اندازد، ما نباید اقدامی انجام دهیم؟وی با بیان اینکه این طرح با جدیت تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند گفت: این طرح تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد تا بخش زیادی از موتورسیکلت‌سوارها با اقدامات فرهنگی و گاها برخورد سلبی ساماندهی شوند.

 


فرماندار اشنویه از بازگشایی راه ارتباطی 45 روستای این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا از اشنویه، محمدعلی حسن‌زاده گفت: ساکنان 45 روستای اشنویه که به دلیل بارش برف و کولاک راه‌های ارتباطی‌شان مسدود شده بود با تلاش ماموران راهداری از محاصره برف خارج شدند.
وی افزود: بارش برف که ارتفاع آن در مناطق شهری 20 سانتی‌متر و در ارتفاعات به بیش از نیم متر رسیده بود اختلالاتی را در محورهای برون‌شهری به وجود آورده بود.
حسن‌زاده گفت: با تلاش نیروهای راهداری و امدادگران جمعیت هلال‌احمر این شهرستان بیش از 270 نفر که در میان برف و کولاک در محورهای مواصلاتی این شهرستان گرفتار آمده بودند نجات یافتند.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز گفت: گردنه ژالانه در شهرستان سروآباد یکی از نقاط سخت‌گذر و برف‌گیر استان است که به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای این مسیر به طرف شهرستان پاوه در استان کرمانشاه مسدود شده است.
محمد راشد مدرس گرجی با اشاره به اینکه این مسیر با نظر کارشناسان راهداری مسدود شده است گفت: این مسیر احتمالا تا پایان فصل زمستان بازگشایی نمی‌شود.
به گفته وی هیچ روستایی در مسیر گردنه ژالانه به طرف پاوه وجود ندارد و این مسیر تنها شهرستان‌های مریوان و سروآباد را به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه متصل می‌کند.
به گفته وی سال گذشته نیز از دی ماه که نخستین برف سنگین در استان کردستان آغاز شد راه ارتباطی گردنه ژالانه به پاوه مسدود و در اردیبهشت ماه بازگشایی شد.
مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان هم گفت: راه ارتباطی 35 روستای استان همچنان به دلیل بارش برف در روزهای گذشته، مسدود است.
مسعود خوشکام افزود: اکنون راه ا رتباطی 96 درصد از 950 روستای این استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.
خسارت 4 میلیارد ریالی طغیان اروند رود
طغیان اروند رود 4 میلیارد ریال به تاسیسات شهری اروندکنار خسارت وارد کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، شهردار اروندکنار با اشاره به طغیان روز گذشته اروند رود گفت: طغیان این رود به دیواره‌‌های انهار طبیعی منشعب از این رودخانه، زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها و جاده‌ها خسارت وارد کرد.
دریس افزود: طغیان اروند رود موجب نفوذ آب از انهار منشعب این رودخانه به اطراف منازل مسکونی شهروندان اروندکناری شد.
شهردار اروندکنار مشکل اصلی هدایت آبهای سطحی در اروندکنار به انهار طبیعی را جزر و مد آب در هر 6 ساعت در منطقه دانست و افزود: تاکنون با اقداماتی که انجام شده 15 سانتی‌متر از حجم آبگرفتگی کاسته شده است.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدود 10 تا 15 درصد بیماران در بیمارستان‌ها به عفونت‌های بیمارستانی مبتلا می‌شوند که مصرف آنتی‌بیوتیک، انتقال عفونت از طریق کادر درمانی و استاندارد نبودن تجهیزات پزشکی از عوامل آن است.
علی‌اصغر پیوندی در کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت:‌ باید عفونتهای بیمارستانی را کاهش دهیم و تجهیزات پزشکی که هر روز درگیر آنها هستیم ارتقا یابد و باید به موارد استفاده و استاندارد بودن آنها اهمیت دهیم تا بتوانیم بار مالی نظام سلامت را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: حدود 10 تا 15 درصد بیماران در بیمارستانها به عفونتهای بیمارستانی مبتلا می‌شوند و این بار نظام سلامت را افزایش می‌دهد البته مصرف آنتی‌بیوتیک نیز می‌تواند به بروز و افزایش عفونت‌ها منجر شود.
پیوندی تصریح کرد: زمانی که بیمار به دلیل سهل‌انگاری به عفونت بیمارستانی مبتلا می‌شود به بیمار، جامعه و بیمارستان ضربه زیادی وارد می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افزایش هزینه و افزایش طول زمان بستری مشکلات فراوانی برای بیمارستانها ایجاد می‌کند که افزایش مصرف دارو و افزایش ضریب اشغال تخت از جمله مشکلاتی است که با بروز عفونت بیمارستانی ایجاد می‌شود.
پیوندی افزود: انتقال عفونت بیمارستانی توسط کادر درمانی از جمله پزشک، پرستار و تکنسین اتاق عمل از طریق استاندارد نبودن تجهیزات پزشکی و استرلیزه نبودن آنها اتفاق می‌افتد که اگر به کار خود توجه کنیم می‌توانیم با رعایت استانداردها و دقت در ارائه خدمات عفونت‌ها را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: اگر ارزیابی‌ها بر اساس استانداردها باشد باید بیمارستانها و مراکز درمانی ملزم به رعایت آنها شود و به این ترتیب پروتکلی را باید مصوب کنیم تا در رابطه با کنترل عفونت‌های بیمارستانی، مراکز دولتی و خصوصی ملزم به رعایت آن شوند تا بیمارستان‌های دوستدار ایمنی و سلامت بیمار را داشته باشیم.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از سال 93 طرح آزمایشی پزشک خانواده در یک شهر از هر استان کشور به اجرا درخواهد آمد.
حسن قاضی‌زاده هاشمی با اعلام این خبر افزود: برنامه پزشک خانواده متاسفانه طی سالهای گذشته به شدت آسیب دیده است، از یک طرف از اعتبار دو هزار میلیارد تومانی آن فقط دو درصد به وزارت بهداشت پرداخت شده است و از طرف دیگر مسئولانی آمدند و یکباره اعلام کردند که این برنامه را طی دو سال در سراسر کشور اجرا می‌کنند و بعد حتی در یک سخنرانی اعلام کردند که این برنامه را یکساله در کل کشور اجرا می‌کنند در حالی که امکان آن نبود.
وی افزود: این رویکرد باعث شد که شبکه بهداشتی درمانی کشور که در روستاهای کشور با حضور بهورزان خدمات بهداشتی و پیشگیرانه مهمی را ارائه می‌کردند، تضعیف شود، آمدند و پزشک را جای بهروز نشاندند و پزشک هم شروع کرد به نسخه کردن و هزینه بیمه‌ها را افزایش داد.
هاشمی ادامه داد: از زمان حضور ما در وزارت بهداشت مهمترین کاری که کردیم این بود که جلوی این روند اشتباه را گرفتیم و آن را متوقف کردیم و در عین حال دو گروه کارشناسی را مامور کردیم که اجرای این برنامه را آسیب‌شناسی کنند و اکنون به خوبی اشکالات آن را می‌دانیم به خصوص دو استان فارس و مازندران که یکباره هر 3 سطح این برنامه در این استانها اجرا شد و عده‌ای از پزشکان، ماماها و پیراپزشکان را بدون اعتبار برای اجرا فرستادند و از آنها پشتیبانی نکردند و آنها هم البته با فداکاری زحمات زیادی کشیدند که باید از آنها قدردانی کنیم.
وزیر بهداشت گفت: اکنون برنامه ما این است که سال آینده در صورتی که اعتبارات لازم فراهم باشد، این برنامه را به صورت آزمایشی در یک شهر از هر استان اجرا کنیم و این همان نکته‌ای است که قانون از وزارت بهداشت خواسته است.

 


رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری راهزنانی خبر داد که محموله‌های جاده‌ای را به همراه راننده و وسیله نقلیه باربری به سرقت می‌بردند.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع تاکید کرد: اعضای این باند شبانه کامیون‌ها را همراه بار آن‌ها سرقت می‌کردند به‌طوری که در آخرین عملیات خود یک محموله 25 میلیون تومانی فرش را به همراه راننده کامیون به شیوه زورگیری سرقت کرده بودند.
وی افزود: 29 مهر امسال راننده یک دستگاه کامیون با مراجعه به کلانتری 176 حسن‌آباد به ماموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودروی ماکسیما مشکی رنگ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو (کامیون) و محموله آن کرده‌اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
راننده کامیون پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت چهار بامداد 29 مهر در جاده حسن‌آباد، با کامیون حاوی بار فرش به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان به سمت تهران در حرکت بودم که تصمیم گرفتم برای استراحت در حاشیه جاده توقف کنم. در حال استراحت بودم که ناگهان شیشه‌های کامیون شکست و چند نفر با قمه و چوب وارد کامیون شدند. آنها پس از ضرب و شتم شدید اقدام به بستن دست و پاهایم کرده و مرا به داخل صندوق عقب یک دستگاه خودرو ماکسیما انداختند و پس از مقداری حرکت با همان دست و پای بسته در بیابان رهایم کردند.
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه هشتم آبان یکی از کسبه میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و عنوان داشت که چند نفر قصد دارند تا برای نگهداری محموله فرش یک دستگاه کامیون اقدام به اجاره حجره‌ای در میدان میوه و تره‌بار کنند که بلافاصله ماموران گشت کلانتری مصطفی خمینی در محل حاضر شدند.
با حضور ماموران در محل، بلافاصله دو نفری که قصد اجاره حجره در داخل میدان میوه و تره‌بار را داشتند با مشاهده ماشین خودرو گشت پلیس اقدام به فرار کرده و ماموران در بررسی ارکان هویتی خودرو متوجه شدند که خودرو دارای سابقه سرقت محموله به شیوه زورگیری است.
با تحقیقات به عمل آمده از برادر صاحب حجره، هویت دو نفر به نام‌های سعید.د 28 ساله و محمد.ر 30 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و هر دو نفر آنها در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد دستگیر شدند. با دستگیری سعید و محمد، کارآگاهان موفق به شناسایی سومین عضو گروه سارقین به نام سرخوش 28 ساله شدند که وی نیز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه، به سرقت محموله فرش اعتراف کرد.

 


مهارت خلبان هواپیمای مسافربری موجب نجات جان 60 مسافر پرواز یاسوج - تهران شد.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: تنها چند دقیقه بعد از پرواز شماره 3205 صبح روز یکشنبه یاسوج - تهران و دقیقا در ارتفاعات دنا، خلبان متوجه نقص فنی و از کار افتادن موتور سمت راست هواپیما شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، هاشمی گفت: مهارت کاپیتان حجت‌الله فولادی در برگرداندن و نشاندن هواپیما در فرودگاه یاسوج، موجب شد، همه مسافران صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

 


با تصویب کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طرح عدم توقیف مستمری مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در محاکم قضایی به تصویب رسید.
منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در این رابطه گفت: در جلسه اخیر کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طرح الحاقی یک عبارت به تبصره 20 ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی مصوب گردید.
وی افزود: در عبارت الحاقی آمده است حقوق نظامیان در جنگ و مستمری مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی توقیف نمی‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) یادآورشد در این جلسه نیز طرح الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آئین دادرسی و دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی نیز تصویب گردید که شامل معافیت مددجویان از هزینه دادرسی در کلیه محاکم می‌باشد.
قمشه افزود: در این تبصره آمده است: مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با ارائه کارت مددجویی و تائید رسمی این نهاد معسر بوده و از پرداخت هزینه دادرسی معاف می‌باشند.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اظهار امیدواری کرد که با تصویب این دو طرح در صحن علنی کمک قابل توجهی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در محاکم قضائی خواهد شد.

 


زمین‌لرزه در نیشابور
نیشابور - خبرنگار کیهان: زمین‌لرزه نسبتا شدیدی بامداد یکشنبه‌ شهر چکنه از توابع شهرستان نیشابور را در خراسان رضوی لرزاند.
این زمین‌لرزه که مرکز آن در شهر چکنه در 75 کیلومتری نیشابور بود، با 3/4 ریشتر در ساعت 2 و 42 دقیقه و 40 ثانیه روز یکشنبه 17 آذر ماه به ثبت رسیده است.سیدمومن حسینی بخشدار سر ولایت نیشابور اعلام کرد: با وجود وقوع زمین‌لرزه و چندین پس‌لرزه تاکنون هیچ خسارت جانی در این مناطق و روستاهای اطراف گزارش نشده است.
تندباد در اردبیل
اردبیل - فارس: تندباد شدید با سرعت 70 کیلومتر در ساعت شهرهای مختلف استان اردبیل را درنوردید و در زندگی روزمره مردم اختلال ایجاد کرد.
به دنبال وزش تندباد شدید در برخی از شهرهای این استان به‌ویژه در مرکز و جنوب، برق قطع شده و برخی از تاسیسات زیربنایی آسیب‌ دیده به طوری که با برخاست گرد و غبار شدید و هوای نسبتا سرد و یخبندان تردد خودروهای عبوری از جاده‌ها و محورهای عبوری استان اردبیل به سختی صورت گرفت.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل دمای هوای شب یکشنبه در بسیاری از نقاط این استان به‌ زیر 4 درجه منفی رسید.
تصادف منجر به فوت
سرویس شهرستان‌ها - مقارن ساعت 3 و 50 دقیقه صبح دیروز در اثر برخورد 4 دستگاه خودرو پراید، بلیزر، پژو 206 و تندر با یکدیگر در آزادراه تهران - کرج یکی از سرنشینان در محل حادثه فوت کرد و 10 نفر دیگر مجروح شدند. مجروحان برای مداوا توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
قاچاق سوخت
بندرعباس - ایرنا: فرماندار بندرعباس گفت: 220 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق از یک فروند لنج در محدوده این شهرستان کشف شد.احمد مرادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این محموله سوخت قاچاق را که معادل یک هزار و 100 بشکه بود ماموران دریابانی در 48 ساعت گذشته در سواحل روستای گچین و بوستانو کشف کردند.
وی درباره تعداد افراد دستگیر شده سخنی نگفت.
دستگیری سارق معتاد
تبریز - خبرنگار کیهان: فردی که از ساختمان‌های در حال احداث تبریز سرقت می‌کرد، توسط پلیس دستگیر شد.
متهم به هویت «الف-الف، به 30 فقره سرقت از ساختمان‌های بدون نگهبان برای تامین هزینه مواد مخدر مورد نیاز خود اعتراف کرده است.
سارق، به شدت به مواد مخدر اعتیاد دارد.
سارقان مسلح به دام افتادند
ایرانشهر - ایرنا: درپی مراجعه فردی به ماموران پاسگاه انتظامی ایرانشهر مبنی بر سرقت 3 میلیون و 450 هزار تومان وجه نقد از وی توسط افراد مسلح در محور ایرانشهر - خاش، ماموران پاسگاه انتظامی «ابتر» شهرستان ایرانشهر در اقدامی اطلاعاتی پس از شناسایی خودرو سارقان در این محور با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به توقیف این خودرو شدند.با توقیف خودرو سه متهم دستگیر و در بازرسی به عمل آمده از آنان مبلغ 3 میلیون و 450 هزار تومان وجه نقد و یک قبضه سلاح غیرمجاز به همراه مهمات مربوطه کشف و ضبط شد. متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: به دلیل بی‌احتیاطی و عدم توجه به مسائل ایمنی چاهک آسانسور جان کارگر ساختمانی را گرفت.
سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با فارس، درباره سقوط فردی در چاهک آسانسور گفت: ساختمان 9 طبقه‌ای در حال ساخت بوده است که یکی از کارگران از طبقه سوم به منفی یک سقوط می‌کند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: آتش‌نشانان بلافاصله در مکان حادثه حاضر و نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام می‌کنند و جوان 30 ساله‌ای که به شدت مجروح شده بود به اورژانس تحویل داده می‌شود. اما وی به علت جراحات وارده دقایقی بعد فوت می‌کند.

 


به دنبال راه‌اندازی ساختمان جدید پلیس راهور در منطقه 22، ستاد ترخیص خودرو در محدوده شمال غرب تهران مستقر می‌شود.
این موضوع در نشست مشترک سردار رحیمی، رئیس راهور تهران بزرگ با شهردار منطقه 22، معاون و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک، همچنین سرکلانتر غرب تهران و رئیس راهنمایی و رانندگی منطقه و کارشناسان و معاونان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22، حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت: «با افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور در منطقه 22 افزون بر فراهم شدن زمینه فعالیت هر چه بیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی در محدوده شمال غرب تهران، ستاد ترخیص خودرو همچنین واحد اعتراض به خلافی خودروها در این ساختمان مستقر خواهند شد. این ساختمان با زیربنای بیش از یک هزار متر مربع در 5 طبقه و در ضلع جنوب شرقی مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) واقع در خیابان یاسمن جنوبی - نبش خیابان طوبی واقع شده است و شهرداری منطقه افزون بر خرید این ساختمان، تجهیز آن را نیز به عهده دارد. این ساختمان به زودی پس از تجهیز، در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه 22 قرار خواهد گرفت تا خدمات و فعالیت‌های پلیس راهور در محدوده شمال غرب تهران گسترش یابد.»

 


پزشکان کانادایی تایید کردند در یک عمل زایمان بسیار نادر در این کشور دو برادر دو قلو به فاصله هشت روز از یکدیگر به دنیا آمدند.
به گفته پزشکان این زن در هفته 25 بارداری خود یکی از پسرانش را به دنیا آورد و هشت روز بعد پسر دیگرش در عمل جراحی سزارین به دنیا آمد.به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، طی 25 سال گذشته این دومین مورد از این شیوه نادر وضع حمل بوده است.

 


در پی افت شدید دمای هوا در بیشتر مناطق آمریکا تاکنون چند تن جان خود را از دست داده‌اند و زندگی عادی مردم در سرمای طاقت‌فرسا مختل شده است.
به گزارش ایسنا، سرما و شرایط نامساعد آب و هوایی در این کشور موجب قطع گسترده برق شده و تردد خودروها و رفت و آمد مردم را نیز مختل کرده است.طبق گزارش رسانه‌های محلی آمریکا در ایالت کالیفرنیا چهار تن بر اثر سرما و تعدادی دیگر از ساکنان ایالت‌های دیگر نیز به دلیل حوادث رانندگی ناشی از وضعیت جوی نامناسب جان خود را از دست دادند.سخنگوی دپارتمان حمل و نقل ایالت تگزاس اعلام کرد: نیروهای امدادرسان با ارسال کامیون‌های حاوی شن و نمک به مسیرهای صعب‌العبور در تلاش برای رفع مشکل یخ‌زدگی راه‌ها و جاده‌ها هستند.به گفته مقامات محلی ایالت تگزاس، حدود 400 پرواز فرودگاه بین‌المللی «فورت ورث» در «دالاس» لغو شده و حدود 3330 مسافر را سرگردان کرده است.

 


«آیدا پولاک» 105 ساله که به عنوان پیرترین نویسنده جهان شناخته می‌شد، درگذشت.
به گزارش «میرور»، این نویسنده که خالق کتاب‌های رمانتیک بود به دلیل بیماری در بیمارستانی در لندن درگذشت.
کتاب جدید این بانوی سالخورده با عنوان «فرار» که صد و بیست و پنجمین کتاب اوست، قرار است اوایل سال جدید میلادی به بازار بیاید.
خانم پولاک که مدتها قادر به تایپ آثارش نبود و آنها را به دختر 70 ساله‌اش دیکته می‌کرد، تاکنون 123 رمان عاشقانه نوشته است که صد و بیست و چهارمین و صد و بیست و پنجمین آن با هم به بازار می‌آیند.
این نویسنده بریتانیایی وقتی 14 سال داشت اولین رمانش را نوشت و در دوره‌ای که فعال‌ترین دوره کاری‌اش خوانده می‌شد، طی پنج سال 40 عنوان کتاب منتشر کرد.
پولاک از سال‌های 1930 تمام وقت خود را صرف نویسندگی کرد و از نام‌های مستعار متعدد برای انتشار آثارش استفاده نمود. او موفق شد 9 دهه با نوشتن داستان‌های عاشقانه طرفداران زیادی به دست بیاورد، بیش از یک میلیون نسخه از کتاب‌های او که به فروش رسیده از سوی انتشارات «میلز اند بون» به بازار آمده‌اند که «نفرت سفید» و «باغ دون خوزه» از جمله آنهاست.
گفتنی است، خانم «پولاک» یکی از بنیانگذاران انجمن رمان‌نویسان کتاب‌های رمانتیک بود و از سوی این انجمن عنوان نایب رئیس‌ این انجمن را تا زمان مرگش به وی اهدا کرده بودند.
آیدا پولاک سال 1908 در جنوب شرقی لندن به دنیا آمد و کارش را با نوشتن داستان‌های کوتاهی‌ آغاز کرد که آنها را برای مادرش می‌خواند.اولین رمان او با عنوان «چراغ بادی‌های رنگی» در دهه 30 قرن بیستم با نام مستعار «جوان آلن» منتشر شد.
او نویسنده‌ای پرکار بود و از 10 اسم مستعار برای انتشار آثارش استفاده می‌کرد.

 


پلیس پنسیلوانیا اعلام کرد: یک زوج آمریکایی که به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده بودند تصمیم گرفتند مرتکب قتل شوند و دست به این جنایت زدند.
طبق اعلام پلیس محلی این ایالت این زوج از طریق اینترنت با فریب دادن قربانی خود با وی قرار ملاقات گذاشتند و پس از خفه کردن مقتول، چند ضربه چاقو نیز به بدن بی‌جان او وارد کردند. پلیس می‌گوید انگیزه این زن و شوهر از این اقدام ظاهراً فقط این بوده که به همراه یکدیگر فردی را به قتل برسانند.
طبق اعلام دپارتمان پلیس پنسیلوانیا، «الیت باربور» و میراندا باربور قربانی را سوار خودرو کرده و سپس به وی حمله کردند. این دو متهم پس از اقدام به این جنایت، جسد مقتول را در کوچه‌ای رها کردند و پلیس روز بعد آن را پیدا کرد.
پلیس این زوج را دستگیر کرده و در حال بررسی جزئیات بیشتر این پرونده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10