(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18 آذر 1392 - شماره 20660

حدیث دشت عشق
مهلت ثبت نام از نامزدها چهارشنبه به پایان می‌رسد
رقابت مدال‌آوران المپیک برای ریاست فدراسیون کشتی
اخبار کوتاه از فوتبال
برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه
بودجه 189 میلیارد تومانی برای وزارت ورزش
شائبه توطئه از سوی فیفا برای تعیین قهرمان جام جهانی
آیا گروه ایران از پیش تعیین شده بود؟
شروع به کار توکلی در تیم وزنه‌برداری نوجوانان
جلسه وزیر ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون دوومیدانی
خواندنی از ورزش ایران
احتمال ابطال انتخابات فدراسیون هاکی
شکایت از کمیته ملی المپیک به دادگاه بین‌المللی ورزش
نشستی دیگر برای رسیدگی به اختلاف رئیس و نایب رئیس کمیته المپیک
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «محمود قائمی»
مسافر کاشان به کربلا از مسیر قم
شیدا گونه از خدا سخن می‌گفت، چنان عاشقانه حرف می‌زد که سخنانش به ژرفای دل‌ها راه می‌گشود، به آنچه می‌گفت عمل می‌کرد. مبارزاتش را با انقلاب اسلامی آغاز کرد. راهپیمایی و تظاهرات را علیه رژیم سفاک پهلوی شکل می‌داد و شرکت می‌کرد. علاقه به علوم و معارف، او را به حوزه علمیه قم کشاند و بر سفره اهل‌بیت(ع) نشاند.با پیروزی انقلاب اسلامی، در بسیج مسئول گروه مقاومت عمار شد. شهید قائمی در نهایت سادگی ازدواج کرد و کمتر از یک ماه از این ازدواج نمی‌گذشت که به جبهه‌های جنوب رفت. دو ماه و نیم در آن سرزمین حماسه و خون مقاومت کرد و با ترکش خمپاره‌ای از ناحیه گوش زخمی شد. پس از بهبود به دیار عاشقان خدا بازگشت و در رویارویی با بعثیان کافر در عملیات محرم به درجه شهادت رسید.طلبه بسیجی شهید «محمود قائمی»، سال 1340 در کاشان متولد شد و در 16/8/1361 در عملیات محرم به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
در حالی که تنها دو روز تا پایان زمان ثبت نام ریاست فدراسیون کشتی زمان باقی مانده است، به نظر می رسد رقابت برای ریاست میان مدال آوران المپیک است.
بعد از اعلام مهلت 10 روزه ثبت نام مجمع فدراسيون كشتي از سوي وزارت ورزش كه از شنبه هفته گذشته آغاز شد، رسول خادم به عنوان نخستين گوش شكسته مدعي، پاي به عرصه رقابت گذاشت و با توجه به شرايط بحراني فدراسيون كشتي براي در دست گرفتن سكان هدايت اين مجموعه اعلام آمادگي كرد. فدراسيوني كه تنها ميراث آن از زمان سرپرستي حجت اله خطيب، چيزي بيش از 7 ميليارد تومان بدهي است و هر روز هم كه مي گذرد، طلبكاري جديد براي دريافت مطالبات از گوشه و كنار كشور قد علم مي كند!
وزارت ورزش با توجه به تمام اين حواشي رسول خادم را با تكيه بر پيشينه قهرماني و
مديريتي اش مامور رسيدگي به امور منصوب و به عنوان سرپرست وارد گود كرد. مرد طلايي المپيك آتلانتا نيز بدون قيد و شرط درخواست وزير ورزش را اجابت كرد و وارد عرصه مديريت فدراسيون شد. خادم بعد از مدتي سرپرستي در فدراسيون بحران زده دست به ريسك بزرگتري زد. او با ثبت نام در انتخابات مجمع عمومي ثابت كرد، مي خواهد با گرو گذاشتن اعتبار و توانمندي اش، گامي مثبت در خروج ورزش اول ايران از بحران هاي مالي و مديريتي بردارد. پس از خادم، محمدرضا توپچی دبیر سابق فدراسیون کشتی نیز ثبت نام کرد تا تعداد افرادی که خواهان ریاست فدراسیون کشتی بودند به عدد 2 برسد.
جدیدی وارد گود شد
اما روز گذشته اتفاق تازه ای رخ داد؛ عباس جدیدی نایب قهرمان المپیک آتلانتا و عضو شورای شهر تهران ظهر دیروز با حضور در فدراسیون کشتی و تحویل مدارک خود برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی نام نویسی کرد. جدیدی علاوه بر نایب قهرمانی در المپیک آتلانتا مدال طلای جهانی و بازی‌های آسیایی سال 98 برنز سال‌های 95 و 99 جهان و طلای سال‌های 93 و 96 آسیا و نقره بازی‌های آسیایی 2002 را در کارنامه دارد.
تدوین برنامه 4 ساله برای کشتی
اهمیت انتخابات فدراسیون کشتی به اندازه ای است که حتی سوریان پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ کشورمان نیز درباره آن به اظهار نظر می پردازد. سوریان در خصوص این انتخابات گفت: متاسفانه حدود 2 سال است که فدراسیون کشتی ایران به صورت سرپرست اداره می‌شود که خنده‌دار است. امیدوارم هرچه زودتر با برگزاری انتخابات و تعیین رئیس فدراسیون، برنامه‌ای 4 ساله برای کشتی تدوین شود و با مشخص شدن کادر فنی تیم‌های ملی اوضاع کشتی سروسامان بگیرد و کشتی فرنگی از این بلاتکلیفی خارج شود. مجمع فدراسیون کشتی هم به طور حتم لایق‌ترین و اصلح‌ترین شخص را انتخاب خواهد کرد ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان هم باید بودجه مناسبی در اختیار کشتی با این همه افتخارات قرار دهد. قطعاً شخصی در این زمینه موفق‌تر خواهد بود که قدرت لابی داشته باشد و با جذب حامیان مالی و گرفتن بودجه مناسب از وزارت ورزش بتواند به پیشرفت کشتی کمک کند.
مهلت ثبت نام کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی تا ساعت 14:30 روز چهارشنبه (20 آذرماه ) ادامه خواهد داشت.

 


سرمربی تیم ملی پاسخ کرانچار را داد
کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي در خصوص صحبت‌هاي سرمربي تيم سپاهان با محوريت اجبار بازيکنان به بازي در پست‌هاي خاص، بيانيه‌اي صادر کرد. در قسمتی از بیانیه کی روش آمده: اگر بازيکني در پستي که تيم ملي به او نياز دارد بتواند بازي کند، هم براي او و هم براي تيم ملي بهتر خواهد بود. موضع من کاملاً متفاوت از آنهايي است که با بي‌احترامي و برخوردهاي غيرحرفه‌اي رفتار مي‌کنند.
ذوب آهن لوکا را برکنار نمی‌کند
آذری مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: هنوز هيچ تصميمي در مورد کادر فني گرفته نشده و در هفته‌هاي آينده عملکرد بوناچيچ را بررسي مي‌کنيم.
دوری سه هفته‌ای هافبک پرسپولیس از میادین
اميد عاليشاه هافبک پرسپولیس از ناحيه همسترينگ دچار پارگي عضله شده و براي سه هفته دور از ميادين خواهد بود. او در اين مدت ضمن پيگيري برنامه‌هاي فيزيوتراپي تا حد امکان تمريناتي خواهد داشت تا از فرم بدني مطلوب خارج نشود.
شانس داوران ایرانی برای قضاوت در جام جهانی
عسگری رئيس دپارتمان کميته داوران فدراسيون فوتبال تاکيد کرد تيم داوري ايراني شانس قضاوت در مسابقات جام جهاني 2014 را خواهد داشت.
واکنش فتح الله زاده به جدایی احتمالی قلعه نویی
فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال در پاسخ به اين سوال که اخيرا شايعاتی درباره جدايي قلعه‌نويي در پايان فصل شده است گفت: اين چيز جديد و تعجب آوري نيست. براي مربيان بزرگ هميشه پيشنهادات بزرگ وجود دارد، امسال هم پيشنهادات بزرگي براي قلعه‌نويي بود، اما برنده علي فتح‌الله‌زاده شد. دوستانمان پول‌هايشان را به رخ‌ ما نکشند چرا که ان‌شاءالله سال بعد هم برنده علي فتح‌الله‌زاده است.
امیدواری عنایتی به بازی در جام جهانی
عنایتی مهاجم 8 گله صبا در خصوص اينکه براي خودش اين شانس را قائل است که در جام جهاني همراه با تيم ملي حاضر باشد، افزود: من هميشه براي خودم اين شانس را قائلم چرا که با شانس زندگي مي‌کنم اما در نهايت هر چه خدا مي‌خواهد همان مي‌شود.
تاسف فدراسيون فوتبال ايران از توهين به مسي
رئيس کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال از توهين برخي افراد به ليونل مسي ابراز تاسف کرد.
سرجيو ونديک مهاجم جديد سپاهان
باشگاه سپاهان بازيکني 2 تابعيتي را به فهرست نفرات تيم فوتبال خود اضافه کرد.سرجيو ونديک که بازيکني استراليايي - هلندي محسوب مي‌شود به اصفهان آمده تا در تمرينات شرکت کند. قرارداد اين بازيکن به زودي ثبت مي‌شود و وي از تاريخ 16 دي مي‌تواند براي سپاهان بازي کند.
نکونام: گروهمان سخت است اما نمی‌ترسیم
نکونام کاپیتان تیم ملی ایران گفت: ما با آرژانتین که تیم بسیار خوبی است و نیجریه که از تیم‌های قدرتمند آفریقا محسوب می‌شود همگروه شده‌ایم. با این وضعیت کارمان سخت بود و سخت‌تر هم شد. امیدوارم که با این وجود نمایش بسیار خوبی در برزیل ارائه دهیم. هافبک تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان ایرانی از گروهی که حضور دارند دچار ترس هستند؟ بیان کرد: نه. ترسی وجود ندارد. همان طور که گفتم همه بازیکنان انگیزه دارند تا در جام‌جهانی نمایشی بسیار خوب داشته باشند.
واکنش مسی به همگروه شدن تیمش با ایران
مسی در چند خط در توییتر نسبت به قرعه‌کشی جام جهانی واکنش نشان داد.لیونل مسی یک روز بعد از انجام قرعه‌کشی جام جهانی و همگروهی با تیم ملی ایران، نیجریه و بوسنی به این گروه‌بندی واکنش نشان داد و نوشت: «قرعه‌کشی را پیگیری کردم. راستش نمی‌توان گفت کدام گروه ساده‌تر است و کدام گروه دشوارتر. تقریبا همه گروه‌ها ترکیبی از بهترین‌ها هستند.» او همچنین درباره همگروهی با تیم‌های ایران، بوسنی و نیجریه می‌گوید: «هیچ حریفی ساده نیست. از همگروهی با این تیم‌ها خوشبختم و البته منتظر دیدارشان هستیم.»
صحبت‌های بیلاردو در خصوص اطلاعات کی روش
بیلاردو مدیر تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین می‌گوید اطلاعات کی‌روش از تیم ملی آرژانتین ممکن است به ضرر آرژانتین تمام شود.

 


مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه گانه امروز به ریاست نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.
برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های سه گانه هفت نفر کاندیدا شده اند. بر این اساس اکبر لطفی نسب اصل، محمد علی صبور، محمد رضا فضلی، علی اکبر حسن‌پور، مجید نامور، علی اصغر آزرده و سعید صادقی مقدم کاندیداهای احراز پست ریاست در این فدراسیون هستند.مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‎‌های سه گانه ساعت 9 صبح امروزدر سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود.

 


بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در سال 93 مشخص شد.
حسن روحانی دیروز در صحن مجلس به اعلام بودجه 195 هزار میلیارد تومانی عمومی اکتفا کرد.بر این اساس، بودجه وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک نیز به طور مجزا اعلام شد.بودجه کمیته ملی المپیک 23 میلیارد و 148 میلیون و 100 هزار تومان برآورد شده است. بودجه وزارت ورزش و جوانان نیز 303 میلیارد و 434 میلیون تومان است. البته این بودجه با احتساب شرکت سهامی توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نظر گرفته شده است. بودجه وزارت ورزش و جوانان به طور جداگانه 189 میلیارد و 555 میلیون تومان است.

 


درست چند روز پس از پایان مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 ، شائبه‌ از پیش تعیین شدن گروه‌ها و هم‌چنین توطئه از سوی بلاتر و شرکت تابعه‌اش در سوئیس برای تعیین قهرمان جام جهانی مطرح شده است.
سایت اینترنتی یورو اسپورت در گزارشی با بررسی برخی اتفاقات رخ داده در شبکه‌های اجتماعی و هم‌چنین مراسم قرعه‌کشی جام جهانی، شائبه‌ از پیش تعیین شدن گروه‌ها و هم‌چنین توطئه از سوی بلاتر و شرکت تابعه‌اش در سوئیس را برای تعیین قهرمان جام جهانی مطرح کرده است. در این گزارش آمده : یک حساب کاربری به نام «Brasil 2014 Fraude» یک روز قبل از قرعه‌کشی جام جهانی ایجاد شد و دقیقا ساعت 8 شب به وقت گرینویچ در پستی به درستی دو اتفاق مهم در قرعه‌کشی را پیش‌بینی کرد. یکی این‌که ایتالیا تیمی خواهد بود که در بین تیم‌های اروپایی از گلدان 4 به گلدان 2 منتقل می‌شود و پس از آن پیش‌بینی کرد که آرژانتین در گروهی با تیم‌های ملی نیجریه، ایران و بوسنی همگروه خواهد شد. بلافاصله پس از این پست پیام‌هایی در انتقاد از فیفا مطرح شد که به طور شگفت‌انگیزی به این موضوع اشاره می‌کرد که حتی قهرمان جام جهانی هم از الان انتخاب شده است.
برای چند سال همیشه این تردید وجود داشت که احتمال از پیش تعیین شدن قرعه‌کشی جام جهانی و تئوری توطئه وجود دارد. با این فرض که گوی‌ها به نوعی داغ می‌شوند که در زمان دلخواه در دستان فردی که قرعه‌کشی را انجام می‌دهد، قرار گیرند یا در گوی‌ها سنسور لرزشی قرار دارد که به آن فرد اجازه می‌دهد بداند در آن لحظه همان گویی که می‌لرزد را بردارد. اما این ایده احمقانه به نظر می‌رسد. همه‌ تیم‌های خوب با استفاده از سیستم سیدبندی در گروه‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند و هم‌چنین به نظر می‌رسد این موضوع احمقانه باشد که باور کنیم افرادی مثل جف هورست، زین‌الدین زیدان و لوتار ماتئوس همگی در این توطئه شرکت کرده‌اند.
البته این پایان تمام شبهات نیست؛ گروه تیم‌های سوئیس و فرانسه به خاطر حضور بلاتر و پلاتینی در راس فیفا و یوفا ساده شده و این می‌تواند نشان‌دهنده برخی مسائل باشد. هم‌چنین اتفاق دیگری که در آن شبهه وجود دارد این است که «جی‌جیا» اسطوره فوتبال اروگوئه زمانی که می‌خواست گوی برداشته شده از گلدان را به دست فرناندا لیما بدهد «به طور اتفاقی» گوی از دستانش افتاد. در این جا برمی‌گردیم به موضوعی که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد. آیا در لحظاتی که جی‌جیا قصد داشت گوی را به دستان فرناندا لیما بدهد تا او آن را اعلام کند، لرزه‌ ناشی از سنسور جا گذاشته شده در گوی باعث شده دستان او را بلرزاند؟

 


سرمربی جدید تیم‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان ایران از 17 وزنه‌بردار نوجوان برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کرد.
در فاصله 86 روز تا آغاز مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، حسین توکلی فهرست نفرات اردونشین را اعلام کرد.دور جدید تمرینات تیم وزنه برداری نوجوانان نیز از صبح شنبه 23 ذر ماه آغاز خواهد شد.مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، طی روزهای 13 تا 21 اسفند ماه سال جاری در بانکوک تایلند برگزار می شود.

 


وزیر ورزش و جوانان در دیداری با رئیس فدراسیون دوومیدانی در جریان برنامه‌های این فدراسیون قرار گرفت.
محمود گودرزی، وزیر جدید ورزش و جوانان در جلسه‌ای با افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی در جریان برنامه‌های انجام شده و آتی این فدراسیون قرار گرفت.داوری در این جلسه که اواخر هفته گذشته گزارشی را در مورد برنامه‌ها و اردوهای فدراسیون به وزیر ارائه و نقطه نظرات خود را در خصوص پیشرفت این رشته با وزیر در میان گذاشت.

 


*وزیر ورزش و جوانان صبح دیروز با رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
*تیم ثامن‌الحجج سبزوار برای شرکت در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی باشگاه‌های آسیا عازم چین می‌شود.در این رقابت‌ها نمایندگان کشورهای قزاقستان، عراق، مغلولستان، چین و سریلانکا حضور دارند و از ایران نیز تیم باشگاهی ثامن‌الحجج به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
*مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور اول اسفندماه امسال با یاد دکتر شهابی و به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.
*منصور پورمیرزایی که ماه گذشته در جریان رقابت‌های وزنه‌برداری معلولین آسیا موفق به شکستن رکورد جهان و ثبت رکوردی جدید به نام خود و ایران شده بود از سوی کمیته پاورلیفتینگ کمیته بین‌المللی پارالمپیک به عنوان نامزد بهترین ورزشکار ماه نوامبر معرفی شد و در بین ۵ نامزد دیگر قرار گرفت.
*یونس لاله زاده، بازیکن دو ملیتی ایرانی - آمریکایی که فصل گذشته در ترکیب تیم بسکتبال صنایع پتروشیمی به میدان می‌رفت، به این تیم بازگشت .وی پیش از آغاز فصل به آمریکا رفت تا در «دی لیگ» بازی کند، اما به دلیل فراهم نبودن شرایط بار دیگر به ایران بازگشت.

 


در حالی مجمع انتخابات ریاست فدراسیون هاکی شنبه برگزار شد که احتمال برگزاری مجدد انتخابات و ابطال انتخابات قبلی وجود دارد.
روزشنبه انتخابات ریاست فدراسیون هاکی برگزار شد و بهرام شفیع با کسب 22 رای از 38 رای در مقابل حمیدرضا گودرزی رقیب انتخاباتی‌اش که 16 رای کسب کرد برای چهار سال دیگر ابقا شد. این انتخابات در حالی به عنوان اولین انتخابات بعد از حضور محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. ترک مجمع توسط نماینده سازمان بازرسی کل کشور در اعتراض به مجوز نداشتن بهرام شفیع بازنشسته، اعتراض برخی از اعضای مجمع به محمود خسروی‌وفا رئیس مجمع و انتقاد شدید حمیدرضا گودرزی نامزد انتخابات به نحوه‌ برگزاری مجمع، انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داد. روز گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه با اعلام خبر برگزاری انتخابات مجدد فدراسیون هاکی اعلام کرد: سازمان بازرسی کل کشور درباره‌ حضور افراد بازنشسته در انتخابات، منع قانونی دارد. مجمع انتخابات فدراسیون هاکی قانونی بوده اما حضور و انتخاب افراد بازنشسته در انتخابات، غیرقانونی است. اگر افراد بازنشسته در انتخابات پیش رو بدون داشتن مجوز از هیات دولت در مجمع حضور پیدا کنند نماینده‌ سازمان بازرسی کل کشور هم انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد و در مجمع حضور نخواهد یافت.

 


رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان از بهرام افشارزاده و کمیته ملی المپیک به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کرد.
به تازگی کریم صفایی که پیش از این ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان را برعهده داشت و اکنون جای خود را به محمدعلی شجاعی داده است، از بهرام افشارزاده و کمیته ملی المپیک به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS شکایت کرده است.دلیل این شکایت نیز گزارش غیرواقع به فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان و کمیته بین‌المللی المپیک عنوان شده است.

 


اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در راستای نشست روز شنبه و برای رسیدگی به اختلاف میان محمد علی آبادی با محمود خسروی‌وفا در مورد ساختمان گاندی روز دوشنبه نشست دوباره‌ای تشکیل خواهند داد.
رسیدگی به صحبت‌های محمود خسروی‌وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و اتهاماتی که در مورد فروش ساختمان گاندی به محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک وارد کرده و البته پاسخ‌های وی در مورد این صحبت‌ها و کذب خواندن آنها یکی از محورهای مورد بررسی این روزهای اعضای هیات اجرایی است. در همین راستا آنها روز دوشنبه نشستی تشکیل خواهند داد تا پرونده این اختلاف را دوباره مورد بررسی قرار دهند. این نشست در واقع نشست تکمیلی روز شنبه است که در همین راستا برگزار شد. کمیته ملی المپیک اعلام کرده که در نشست امروز خبرنگاران اجازه حضور در این نشست را ندارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10