(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 آذر 1392 - شماره 20661

رئیس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر: وزارت بهداشت علیه عطاری‌های غیرمجازاعلام جرم کند
شورای شهر پیگیری می‌کند
رشوه‌گیری در دفاتر خدمات الکترونیک
انهدام فرقه ضاله آلوده به فساد اخلاقی در شیراز
بهزیستی اعلام کرد
افزایش 70 درصدی حق ایاب و ذهاب معلولان
کشف 5 تن مواد مخدر در بندرعباس
معاون شهردار تهران: شایعات مربوط به پل صدر شوخی است
دستگیری باند مخوف برمودا در گلستان
حوادث کوتاه از کشور
سرقت از زنان به شیوه بیهوشی با آبمیوه
ثبت احوال خبر داد
600 هزار ایرانی مزین به نام و القاب امام موسی کاظم(ع)
پلیس به پیک‌های موتوری آموزش می‌دهد
توفان در برزیل کشته داد
25 درجه زیر صفر
هشدار به تامین امنیت جام جهانی
معجزه سندس
پلنگ ایرانی در برخورد با خودرو تلف شد
   


رئیس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار اعلام جرم وزارت بهداشت علیه عطاری‌های غیرمجاز در سطح کشور شد.
دکتر سیدعلی شفیعی در نشست بررسی آنالیز آزمایشگاهی داروهای ترک اعتیاد ارائه شده در عطاری‌های شهر تهران با اشاره به اینکه در بحث داروهای گیاهی ترک اعتیاد، پزشکی قانونی جور دیگر دستگاه‌ها را می‌کشد، اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه مواد مخدر و داروهای ترک اعتیاد ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه عطاری‌ها تنها محدود به تهران نیست، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز همکاری‌هایی را در این حوزه در سطح کشور داشته است.شفیعی با اشاره به بحث برخورد با عطاری‌های مختلف افزود: در این باره وزارت بهداشت باید به عنوان متولی نظام سلامت کشور علیه آنان اعلام جرم کرده و دستگاه قضایی و انتظامی نیز با آنها برخورد کنند.
مصرف ترامادول مرگ را
40 برابر کرده است
مریم اخگری نیز دیروز در نشست خبری بررسی مصرف داروهای ترک اعتیاد گیاهی در عطاری‌ها خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در سازمان پزشکی قانونی با مرگ‌هایی مواجه شدیم که به دلیل مصرف داروهای ترک اعتیاد بوده و در آنالیز نمونه‌‌های اخذ شده از اجساد مشخص شد که مرگ‌ها بر اثر مصرف موادی مانند ترامادول یا داروهای ترک اعتیاد به ظاهر گیاهی حاوی این مواد بوده است.
وی با اشاره به اهمیت برخی داروها مانند ترامادول گفت: از دو سال پیش وزارت بهداشت داروی ترامادول را از جمله داروهای تحت کنترل اعلام کرد یعنی بیمار با یک نسخه پزشک فقط یک بار می‌تواند این دارو را تهیه کند و برای بار دوم پزشک باید مجدداً نسخه بنویسد.
رئیس بخش سم‌شناسی پزشکی قانونی تهران گفت: متأسفانه این ماده به صورت غیرمجاز به راحتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و حتی شاهدیم که قرص‌های ترامادول بسته‌بندی شده در عطاری‌ها توزیع می‌شود.

 


عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تایید رشوه‌گیری در برخی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: باید با متخلفان برخورد بی‌رحمانه صورت بگیرد تا مایه عبرت سایرین شود.
پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس افزود: به ما گزارش‌هایی درباره رشوه‌گیری در شهرداری رسیده و در جلسه شورای شهر هم روی این موضوع صحبت شد که ما حتماً باید نسبت به بهینه‌سازی دفاتر اقدام اساسی انجام دهیم.
وی ادامه داد: متأسفانه از برخی از این دفاتر گزارش‌های خوبی نمی‌رسد و سوءاستفاده‌هایی گزارش شده است که باید با عده معدودی که از قدرت خود سوءاستفاده می‌کنند، برخورد جدی و بی‌رحمانه صورت گیرد تا شهروندان بتوانند از دفاتر تسهیلات و امکانات دریافت کنند.نایب رئيس شورای شهر نیز در این باره تاکید کرد: شهردار هیچگاه منکر وجود تخلف در شهرداری نبوده و یادم هست که یک بار گفت من با مافیای جدول در شهرداری مواجهم، یعنی حتی جدول‌ کاری کنار خیابان‌ها برای خود مافیا داشته و شهرداری یک چنین سازمانی بوده است. اما تلاشی که برای شفاف سازی و سلامت اداری صورت گرفته، مؤثر بوده است.
وی اضافه کرد: اگر به گزارش مراجع ذی‌صلاح اعتقاد داریم، باید توجه داشته باشیم که سازمان بازرسی کل کشور شهرداری تهران را جزو دستگاه‌های برتر در برخورد با رشوه‌خواری و مقابله با تخلفات اداری معرفی کرده است. این یعنی در حوزه شفافیت و سلامت اداری کارهایی در حال انجام شدن است. ایجاد همین دفاتر خدمات الکترونیک برای این بود که قبلاً معلوم نبود در معاونت شهرسازی منطقه چه اتفاقی می‌افتاد، اما اکنون این روند شفاف شده است.
ناآشنایی اعضای شورای شهر با قوانین
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهرها آن‌گونه که باید به وظایف و مقررات آشنایی کامل ندارند و جایگاه واقعی شوراهای شهرهای اسلامی شناخته شده نیست و باید با همکاری دولت و مجلس به این مهم دست بیابیم.
مهدی چمران که دیروز در جلسه انتخابات اعضای شورای اسلامی استان تهران با 16 رای به عنوان یکی از نماینده‌های شورای عالی استان‌ها انتخاب شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از برنامه‌های بنده در شورای عالی استان‌ها اصلاح قوانین و مقرراتی است که دارای ابهام است.وی افزود: قوانین باید اصلاح شوند و در هیئت دولت یا مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
چمران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 10 طرح و لایحه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که باید نسبت به تصویب و اجرای این لایحه‌ها اقدام کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها آنگونه که باید به وظایف و مقررات آشنایی کامل ندارند.
وی بیان داشت: متاسفانه جایگاه واقعی شوراهای شهرهای اسلامی شناخته شده نیست و باید با همکاری دولت و مجلس به این مهم دست بیابیم.
گفتنی است در جلسه دیروز مهدی چمران، حسینی، قائدیلی و درویش به‌عنوان 4 نماینده شورای اسلامی استان تهران در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

 


چهار عضو یک فرقه ضاله انحرافی که با فریب مردم از جمله افراد تحصیلکرده اخاذی و به انجام اعمال غیراخلاقی مبادرت می‌کردند با همت نیرو‌های امنیتی سپاه فجر فارس شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش فارس از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، مبلغان این فرقه ضاله با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی و طرح مسائل انحرافی و ادعاهای دروغین مرید و مرادی اقدام به اغفال افراد و جذب آنان می‌کردند.
این فرقه سوژه‌های خود را به صورت فامیلی انتخاب می‌کردند و با شگردهای تعبیر خواب و القای مسائل دروغین به آنان اقدام به فریب مخاطبان خود می‌کردند. این افراد با سوءاستفاده از اعتقادات و باورهای قلبی مردم به خداوند، بیش از 90 نفر را از این طریق جذب کرده بودند.
مبلغان این فرقه ضاله با تجویز اقدامات ریاضتی از قبیل پیاده‌روی معکوس، خوردن تخم‌مرغ و پرتقال با پوست و دیگر مواردی از این دست به اصطلاح مریدان خود را طی مراحل سیر و سلوک هفت‌گانه مورد آزمایش قرار می‌دادند و با قدرت نفوذ کلام خود اقدام به فریب زنان و دختران کرده و به آنان تجاوز می‌کردند.
این افراد بیش از 100 میلیون تومان کلاهبرداری و اخاذی نیز کرده‌اند و شگردهای ماهرانه این مبلغان باعث شده بود حتی افرادی با تحصیلات و مدارج دانشگاهی و علمی نیز جزو طعمه‌های این فرقه قرار گیرند.فساد اخلاقی بین عوامل و عناصر این فرقه انحرافی با شدت بسیار رواج داشته است.
سرکرده این فرقه ضاله فردی است به نام «ح-ک»، تهرانی‌الاصل که در سال 1381 به شیراز وارد شد و با جمع کردن عده‌ای به دور خود و دادن القابی مانند پیر دلیل و... به دنبال جذب افراد رفت.

 


مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 92 حق ایاب و ذهاب معلولان تحت پوشش بهزیستی 70 درصد افزایش می‌یابد.
دکتر «کیوان دواتگران» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته هر یک از معلولان 350 هزار ریال در ماه خدمات ایاب و ذهاب دریافت می‌کردند که امسال این رقم به 500 هزار ریال می‌رسد.
وی همچنین از پرداخت هزینه حق پرستاری به 9هزار و 143 معلول ضایعه نخاعی تا پایان سال جاری خبر داد.
دواتگران تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری تعداد معلولان ضایعه نخاعی که هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند نسبت به سال گذشته افزایش خوبی خواهد داشت.

 


ماموران انتظامی هرمزگان پنج تن و 162 کیلوگرم انواع مواد مخدر در محور میناب- بندرعباس کشف کردند.
به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از بندرعباس رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این محموله مواد مخدر از یک دستگاه کامیون که از چابهار سیستان و بلوچستان به سمت تهران از محور میناب- بندرعباس در حرکت بود، در ایست و بازرسی چغازردی این محور کشف شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری اظهار داشت: بازرسی از این کامیون با بکارگیری سگ‌های موادیاب انجام و مشخص شد مواد مخدر را متهمان در زیر کارتن‌های موز جاسازی کرده بودند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: محموله مواد مخدر کشف شده شامل چهار تن و 830 کیلوگرم تریاک، 162 کیلوگرم هروئین و 170 کیلوگرم حشیش است.
اکبری گفت: یک نفر دستگیر شده که پرونده او در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میناب در حال رسیدگی است.

 


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پل صدر از نظر ایمنی فاقد هرگونه مشکل است و شایعات به وجود آمده در این خصوص شوخی‌ای بیش نیست.
سیدمازیار حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر از معدود پل‌هایی است که وزن دوران ساخت آن از وزن دوران بهره‌برداری آن بیشتر بوده است؛ بنابراین پل از جهت ایمنی فاقد هرگونه مشکل است و این شوخی‌ها درباره پل صدر موضوعیت ندارد.
معاون شهرداری تهران درباره شبهات ایجاد شده درباره علت ممنوعیت عبور خودروهای سنگین از پل طبقاتی صدر اظهار داشت: تردد خودروهای سنگین نظیر کامیون‌های مملو از آسفالت یا دستگاه‌های غلتک از روی بزرگراه طبقاتی صدر در طول مدت اجرای این پروژه بدون هیچ مشکلی صورت می‌گرفت، بنابراین اگر ممنوعیتی برای تردد خودروهای سنگین و حتی موتورسیکلت‌ها روی پل پیش‌بینی شده به دلیل طراحی یکپارچه پل و تونل نیایش است.
حسینی ادامه داد: خودروهای عبوری از پل طبقاتی صدر ناگزیر به عبور از تونل نیایش هستند، بنابراین با توجه به ممنوعیت عبور خودروهای سنگین و موتورسیکلت‌ها از داخل تونل، طبعا برای عبور این دسته از خودروها از روی پل نیز ممنوعیت پیش‌بینی شده است.

 


رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از دستگیری اعضای باند مخوف برمودا خبر داد که در قالب مسافرکشی اقدام به سرقت طلا و جواهرات زنان جوان می‌کردند.
سرهنگ اکبری در تشریح جزئیات خبر دستگیری اعضای باند سارقان خشن معروف به «برمودا» که نوار سرقت‌های سریالی‌شان در استان گلستان قطع شد، گفت: اواخر مرداد ماه امسال پرونده‌هایی تحت عنوان «سرقت به عنف» و «آزار و اذیت» برای رسیدگی به پلیس آگاهی استان گلستان ارجاع داده شد.
وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت، گفت: در تحقیقات مشخص شد پرونده‌های مشابه دیگری در چهار شهرستان دیگر این استان تشکیل شد که این مسئله نشان از فعالیت سریالی اعضای یک باند خشن می‌داد که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اینکه بررسی تمامی پرونده‌ها نشان داد که اعضای این باند تحت پوشش مسافرکش اقدام به شناسایی سوژه‌های خود که عمدتا زنان بودند، کرده و با ضرب و شتم با سلاح سرد، اقدام به سرقت طلا و جواهرات مالباختگان می‌کردند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که سارقان با استفاده از خودروهای متعدد و پلاک‌های متنوع در قالب مسافرکشی اقدام به سرقت می‌کردند، به گونه‌ای که یکی از سارقان به عنوان راننده، جلو و یک زن تحت عنوان «مسافر» در صندلی جلو و یک مرد نیز تحت عنوان «مسافر» در صندلی عقب می‌نشسته است.
اکبری با اشاره به شیشه‌های دودی تمامی خودروهای به کار رفته در سرقت‌ها، گفت: بررسی‌ها نشان داد که اعضای این باند پس از پیمودن مسافتی، با تهدید چاقو و سلاح سرد، سر مالباخته را زیر صندلی برده و با کشاندن طعمه خود به اطراف شهر، ضمن آزار و آذیت، اقدام به ربودن طلا و جواهرات زنان می‌کردند.
وی با اشاره به حساسیت موضوع گفت: بررسی‌ها نشان داد که اعضای این باند خشن از پنج دستگاه خودروی سواری شامل یک دستگاه پراید نقره‌ای، پراید سفید، پژو 405 و پژو پارس سفید استفاده می‌کردند.
وی گفت: اعضای این باند با سرقت یک دستگاه تاکسی از بندر ترکمن از این خودرو برای انجام اعمال شوم و مجرمانه خود استفاده می‌کردند.

 


دستگیری پزشک قلابی
اراک - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری پزشک قلابی زن با 8 میلیارد ریال کلاهبرداری در اراک خبر داد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: در پی کسب اطلاع مبنی بر فعالیت پزشک قلابی در سطح شهر اراک و شکایت تعدادی از شهروندان در این زمینه موضوع مورد پیگیری ویژه پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: این فرد که با عنوان پزشک جراح زنان در زمینه‌های سقط جنین و تجویز داروهای غیرمجاز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و در محل فعالیت غیرقانونی خود دستگیر شد.
ملکی در پایان اظهار داشت: متهم پس از اعتراف به جرائم خود به مراجع قضایی استان معرفی شد.
آزادی گروگان
کرمان - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان رابر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی کرمان مبنی بر وقوع یک فقره آدم‌ربایی در استان فارس و متواری شدن آدم‌ربایان به طرف شهرستان رابر، تلاش‌ها برای دستگیری مجرمان و رهایی گروگان آغاز شد.
علی نمازیان با بیان اینکه فرد ربوده شده یک کودک 9 ساله بود که مشخصات وی در اختیار ماموران انتظامی قرار گرفت، افزود: بلافاصله تیم‌های متشکل از واحدهای گشتی و عملیاتی اقدام به اجرای طرح مهار در محورهای مواصلاتی شهرستان رابر کردند که در همین راستا ماموران ایست و بازرسی پاسگاه هنزا به یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکوک شده و دستور توقف دادند.
وی تصریح کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور توقف پلیس با افزودن بر سرعت خود قصد فرار داشت که طی یک عملیات تعقیب و گریز در ارتفاعات اطراف شهرستان رابر متوقف شد.
نمازیان گفت: ماموران انتظامی بلافاصله کودک را در کمال سلامت از خودرو خارج کرده و هر 3 آدم‌ربا را که با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه سعی بر فرار داشتند دستگیر کردند.
مرگ در اثر بی‌احتیاطی
کرمانشاه - واحد مرکزی خبر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه گفت: یک نفر کارگر در اثر بی‌احتیاطی در معدن کرمانشاه واقع در گردنه قادر مرز منطقه ماهیدشت جان باخت و 2 نفر دیگر به شدت مصدوم شدند.
حجت‌الله جهان‌بخش استفاده از کپسول هوا گاز در محیط بسته معدن را علت این حادثه اعلام کرد.
قاچاقچیان سوخت در دام پلیس
قشم - ایرنا: فرمانده پایگاه دریابانی جزیره قشم گفت: افزون بر 90 هزار لیتر سوخت قاچاق، از یک فروند لنج در 5 مایلی شمال جزیره هرمز از توابع قشم کشف شد.
سرهنگ دوم عبدالله لشکری افزود: قاچاقچیان این میزان سوخت قاچاق را روز یکشنبه از روستای کووه‌ای از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم بارگیری کرده و به سمت آب‌های بین‌المللی در حال حرکت بودند.
وی گفت: لنج حامل سوخت قاچاق توقیف شد و 8 نفر دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.
در بخش جنوبی جزیره لارک از توابع شهرستان قشم نیز افزون بر 150 هزار لیتر سوخت قاچاق محموله 2 فروند لنج توقیف و 16 نفر دستگیر شدند.
گوسا‌‌له‌ای با چند پوزه
ابرکوه - فارس: روز شنبه گوساله‌ای با ظاهری عجیب در ابرکوه به دنیا آمد. این گوساله دارای چند پوزه در صورت خود است که برآمدگی بزرگی آنها را از هم جدا می‌کند.
این حیوان که در حال حاضر قادر به ایستادن نیست در یک زایمان غیرطبیعی به دنیا آمده و در تغذیه طبیعی از شیر مادر با مشکل مواجه است.

 


سارقی که با آبمیوه مسموم اقدام به بیهوش کردن زنان و دختران و سپس سرقت از آن‌ها می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه حسین‌خان بابایی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: 12 آبان ماه سال جاری یک زن با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهرات و وجوه نقد همراهش توسط جوانی که به خواستگاری دخترش آمده، در پارک طالقانی و به شیوه بیهوشی سرقت شده است.
شاکیه پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش به همراه دخترم در میدان خراسان در حال تردد بودیم که جوانی به ما مراجعه و عنوان کرد که قصد دارد تا برای ازدواج از دخترم خواستگاری کند.
وی تأکید کرد: بلافاصله با این موضوع مخالفت کرده و از وی خواستم تا دیگر مزاحم ما نشود اما زمانی که به درخانه رسیدیم، متوجه شدم که وی ما را تعقیب و خانه را یاد گرفته است.
این جوان چندین بار به در منزل مراجعه و هر بار درخواست خود را تکرار کرد تا اینکه تصمیم گرفتم جواب نهایی دخترم در خصوص نداشتن قصد ازدواج را با او مطرح و از او به صورت دوستانه درخواست کنم که دیگر مزاحم دخترم نشود، به همین علت قبل از آنکه این شخص مجدداً به در خانه مراجعه کند با او تماس گرفته و به پیشنهاد وی با او در پارک طالقانی قرار گذاشتم.
شاکیه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 11 آبان ماه با این جوان ملاقات کردم، پیش از آنکه صحبت اصلی در خصوص خواستگاری از دخترم آغاز شود، این جوان که خود را به نام بهزاد معرفی کرده بود دو نوشیدنی خرید و یکی از آنها را در حالی که در آن را باز کرده بود به من داد.
هنوز صحبت اصلی را آغاز نکرده بودم که به درخواست وی مقداری از آبمیوه را نوشیدم که پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که تمامی وجوه نقد و طلا و جواهرات همراهم شامل گردنبند، پلاک، چند حلقه النگو،‌ انگشتر ازدواج و گوشی تلفن همراهم همگی سرقت شده است.با آغاز رسیدگی به این پرونده و با توجه به احتمال سرقت‌های مشابه به شیوه بیهوشی از زنان، کارآگاهان با بررسی پرونده مشابه موفق به شناسایی زن جوانی شدند که به همین شیوه و شگرد و این بار به بهانه استخدام بیهوش شده و طلا و جواهراتش به سرقت رفته است.بنابراین گزارش در تاریخ 12 آذر ماه اولین شاکیه پرونده در میدان ونک و به صورت کاملاً اتفاقی متهم را مشاهده کرد که در حال سوار شدن به یک دستگاه خودرومسافرکش بود.این خانم به سرعت خود را به گشت انتظامی مستقر در میدان ونک رساند و با طرح موضوع به مأموران از آنها درخواست کمک کرد.مأموران گشت کلانتری 103 گاندی بلافاصله با کمک مالباخته به تعقیب خودرو پرداخته و در چهار راه جهان کودک و در پشت چراغ قرمز موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.در بازرسی اولیه از متهم مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد، 3 رشته زنجیر طلای زنانه و 2 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و متهم به کلانتری منتقل شد.

 


پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: 613 هزار و 408 نفر در ایران مزین به نام، القاب و کنیه‌های امام هفتم شیعیان هستند.
طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور بیش از 157 هزار نفر در ایران «موسی» نامگذاری شده‌اند و «ابوالحسن» که از فراوانترین القاب امام هفتم شیعیان است نیز قریب به 30 هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.
همچنین نام‌های «امین» بیش از 200 هزار نفر «کاظم» بیش از 117 هزار بار، «صالح» نزدیک به 62 هزار بار و «صابر» بیش از 45 هزار بار از فراوانترین القاب امام موسی کاظم(ع) است که در پایگاه سازمان ثبت‌احوال کشور به ثبت رسیده است.
موسی از «مو» +«سی» تشکیل شده است، «مو» به معنای آب و «سی» به معنای درخت است، چون گهواره او در کنار درختی در داخل آب به دست آمده او را «موسی» نامیدند. موسی نام پیامبر دین یهود و صاحب کتاب آسمانی تورات است که در قرآن‌کریم «صحف ابراهیم و موسی» آمده است.«موسی» نام هفتمین امام معصوم (ع) ملقب به «کاظم» است. کاظم یعنی ساکت، خاموش، شخصی که خشم خود را فرو برد و در قرآن‌کریم با تعبیر «والکاظمین الغیظ» آمده است.


 


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بزرگ‌ترین شرکت پیک موتوری تهران خبر داد.
سرهنگ جهانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به سیاست‌های سه سال اخیر پلیس راهور در جهت ارتقای فرهنگ عمومی حمل‌ونقل و اهمیت شرکت حمل‌ونقل «پیک بادپا» به عنوان بزرگترین شرکت پیک موتوری تهران بزرگ، 3500 نفر از کارمندان این مجموعه طی 10 جلسه مباحث مربوط به رانندگی، قوانین، علل تصادفات و راههای پیشگیری از آن را می‌آموزند.

 


بر اثر توفان شدید در ایالت «باهیا» واقع در شمال شرقی برزیل، دست‌کم هشت تن کشته و هشت تن دیگر نیز مفقود شدند.
این توفان شهر «لاجدینیو» واقع در ایالت «باهیا» را درنوردید و دست‌کم 70 خانه را ویران کرد و منجر به آوارگی بیش از 100 نفر شد.
گفتنی است، شهر «لاجدینیو» در یک دره عمیق واقع در 350 کیلومتری از مرکز ایالت «سالوادور» قرار دارد و ساکنان آن عمدتا با مشکلات ناشی از باران‌های سیل‌آسا دست و پنجه نرم می‌کنند.

 


سرمای شدید بخش‌هایی از آمریکا را فرا گرفته است، به طوری که دمای هوا در مناطقی از ایالت کلرادو به 25 درجه زیر صفر می‌رسد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، در منطقه «دنور» در ایالت کلرادو دمای هوا به 25 درجه زیر صفر می‌رسد؛ در ایالت تگزاس نیز بارش سنگین برف باعث اختلال شدید در حمل و نقل شده است، در این ایالت برق 200 هزار خانه قطع شده و در حوادث متعدد و مختلف رانندگی در جاده‌های یخ زده، چندین نفر جان خود را از دست دادند.پیش‌بینی می‌شود موج سرما در روزهای آینده به دریاچه‌های بزرگ و دیگر مناطق آمریکا نیز برسد.گزارش‌های رسیده از سوئد نیز حاکی است، موج سرمای شدید همزمان با بارش شدید برف کشور اروپایی سوئد را فرا گرفته است.مسئولان سازمان هواشناسی سوئد پیش‌بینی کرده‌اند برف سنگینی در انتظار است و مردم باید خودشان را برای این شرایط آماده کنند.
از دیروز نیز موج‌های سهمگین مرتب به مناطق ساحلی سوئد برخورد می‌کند که سبب نگرانی ساحل‌نشین‌ها شده است.
در روزهای اخیر دما به صورت محسوسی کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای بعد، شرایط از این هم سخت‌تر شود.

 


پس از درگیری وحشیانه در لیگ فوتبال برزیل تامین امنیت جام جهانی فوتبال که در کمتر از 6 ماه دیگر برگزار خواهد شد مورد بحث رسانه‌ها قرار گرفته است.
به گزارش فارس، در لیگ فوتبال برزیل و در دیدار تیم‌های فوتبال پاراننسه و واسکودوگاما درگیری وحشیانه‌ای میان هواداران دو تیم رخ داد که به سرعت تیتر اول اکثر رسانه‌های جهان شد.
شدت این درگیری به حدی بود که بر اساس اعلام برخی رسانه‌ها یک نفر کشته و سه نفر از تماشاگران با آسیب‌دیدگی جدی و با هلی‌کوپتر راهی بیمارستان شدند که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
این نزاع و درگیری در سرزمین سامبا که مسبوق به سابقه هم هست، این سوال را در ذهن کارشناسان و علاقه‌مندان فوتبال ایجاد کرده است که آیا کشور برزیل می‌تواند امنیت بزرگترین فستیوال فوتبال جهان را که در کمتر از 6 ماه دیگر برگزار خواهد شد، تامین کند؟نکته دیگری که در این درگیری وجود داشت غیبت پلیس و نیروهای امنیتی در ورزشگاه بود که پس از این که تماشاگران حسابی از خجالت هم درآمدند، تازه وارد معرکه شدند تا به نوعی ناتوانی خود را در برقراری مناسب امنیت نشان دهند.

 


دو سال از اصابت گلوله به سر «سندس» دختر ده ساله سوری، می‌گذرد ولی برخلاف پزشکان وی زنده مانده است.
به گزارش شبکه العالم؛ خبرنگار روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی به درد و رنج کودکان آواره سوری و خطر مرگی که هر لحظه جان آنان را تهدید می‌کند، پرداخت.
«راس شرلوک» در گزارشی از اردوگاه آوارگان «الزعتری» تحت عنوان «دختری که مرگ را فریفت» به ماجرای دختر 10 ساله‌ای به نام «سندس» پرداخت که پس از اصابت گلوله تک تیراندازان به سرش، همچنان زنده است.
برپایه این گزارش، دو سال از اصابت گلوله به سر سندس می‌گذرد، اما وی در حالی که هنوز گلوله در سر اوست، همچنان زنده است و به همین سبب این دختر، به منشأ امید به زندگی برای آوارگان سوری تبدیل شده و آنها را به بازگشت به وطن امیدوار کرده است.
خبرنگار دیلی تلگراف، یک عکس رادیولوژی از سر سندس را با این گزارش همراه کرده است که در آن به طور مشخص، بقایای گلوله‌ای به چشم می‌خورد که در فاصله‌ای بسیار نزدیک از غشای مغزی قرار گرفته است.
به نوشته این روزنامه، همه پزشکانی که سندس را در لحظه اصابت گلوله دیده بودند، تاکید کردند که تا چند ساعت دیگر زنده نخواهد ماند. وی مدت کوتاهی پس از وخامت حالش بیهوش شد، ولی دو روز بعد به هوش آمد، در حالی که سمت راست بدنش فلج شده بود.
سه هفته بعد، سندس، سلامتی خود را به طور کامل به دست آورد و شروع به حرکت کرد و با کمک و رسیدگی خانواده‌اش و مصرف مداوم دارو توانست سلامتی خود را کاملا بازیابد، فرایندی که پدرش از آن تحت عنوان «معجزه سندس» تعبیر کرده است.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
یوزپلنگ ایرانی در حادثه رانندگی تلف شد.
مدیر کل محیط زیست لرستان که در محل حادثه حضور یافته بود، افزود: در این حادثه که ساعت 20 یکشنبه شب در گردنه ایواندر واقع در 25 کیلومتری خرم‌آباد به الشتر رخ داد، خودرو پژو پارس به شدت با یک قلاده پلنگ ایرانی برخورد کرد و حیوان در دم تلف شد.
محمدحسین بازگیر افزود: این پلنگ ایرانی که از گونه‌‌های نادر و در حال انقراض است 4 ساله بود.
وی گفت: این قلاده پلنگ ماده از کوه گرین به منطقه حفاظت شده سفیدکوه می‌رفت که هنگام عبور از جاده خرم‌آباد - الشتر بر اثر برخورد خودرو پژو پارس با آن حیوان تلف شد.
مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: راننده خودرو در محل حادثه باقی ماند و از اورژانس، همیار محیط زیست و پلیس راه کمک خواست و تا حضور ماموران از لاشه پلنگ حفاظت کرد.
بازگیر گفت: عدم توجه به علائم تابلوهای محل عبور حیات وحش در منطقه همواره باعث بروز این‌‌گونه حوادث تلخ می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10