(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 آذر 1392 - شماره 20661

حدیث دشت عشق
روزهای طلایی کشتی فرنگی دوباره تکرار می‌شود
بازگشت بنا پس از دوری 11ماهه
اخبار کوتاه از فوتبال
هفتمین برد متوالی مدافع قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال
درخواست تشکیل مجمع عمومی هندبال به خاطر بی‌کفایتی رئیس فدراسیون
بازنشسته‌ها یکی پس از دیگری از انتخابات فدراسیون‌ها کناره گیری می‌کنند
اعتراض مجلس به نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون هاکی
نخستین آزمون تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک 2016
خواندنی از ورزش ایران
شانس زیاد تهران برای میزبانی فینال لیگ برتر کشتی آزاد
موافقت نهایی با حضور مربی الجزایری دوومیدانی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «کریم مومنی»
از قیل و قال مدرسه تا وجد و حال جبهه
غواصی جوان در گردان «غواصی انبیا» لشکر 8 نجف اشرف، حال و هوای عاشقی داشت؛ عشق به محبوب ازل و ابد و جمال حقیقت، عشق به کمال و عشق به شهادت! و سرانجام در آخرین اعزامش در عملیات کربلای 4، تراشه‌های ترکش، پیکرش را به خون کشید و جسم پاکش به رسم امانت در خاک‌های گرم جنوب در ام‌الرصاص، سیزده سال ماند تا در سال 78 که باقی‌ مانده جسد او بسیار سبکبارتر از آنچه رفته بود به راوند بازگشت و بر روی دستان مردم راوند تشییع شد.شهید مومنی تجربه عملیات‌های والفجر 8، خیبر و چند عملیات دیگر را نیز با خود داشت و ورود در میادین آتش و خون را تجربه کرده بود.طلبه لمعه‌خوان مدرسه آیت‌الله یثربی، «قیل‌وقال» مدرسه را به «وجد و حال» جبهه مبدل ساخت و در قهقهه مستانه خویش، در شادی وصالش «عند ربهم یرزقون» گشت.طلبه بسیجی شهید «کریم مومنی»، سال 1347 در راوند کاشان متولد شد و در 4/10/1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن پس از ماه‌ها غیبت و به دنبال نشستی که با رسول خادم داشت به تیم ملی برگشت.
محمد بنا سرمربی موفق تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک لندن که موفق به کسب 3 مدال طلا همراه این تیم در المپیک 2012 شد، بعد از این رقابت‌ها و به دلیل آنچه بی‌توجهی به کشتی و فراهم نبودن شرایط برای ادامه کار عنوان کرده بود، از از ادامه همکاری با فدراسیون کشتی کناره‌گیری کرد.
حالا بعد از گذشت حدود 11 ماه از کناره‌گیری «بنا» از تیم ملی کشتی فرنگی و نتایج نه چندان مطلوب این تیم در مسابقاتی که به میدان رفته بود، وی در جلسه‌ای که روز یکشنبه با رسول خادم، سرپرست فدراسیون کشتی برگزار کرد موافقت خود را برای بازگشت به تیم ملی کشتی فرنگی و در دست گرفتن سکان هدایت فرنگی‌کاران اعلام کرد.
محمد بنا بعد از ترک اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، روز 18 دی ماه سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای رسماً از تیم ملی کشتی فرنگی کناره‌گیری کرده بود.
بازگشت بابک در سمت مدیر فنی
همچنین پس از جلسه صبح دیروز شورای فنی کشتی فرنگی با رسول خادم ، شورای فنی کشتی فرنگی حسن بابک را به عنوان مدیر تیمهای ملی انتخاب کرد. بنا و بابک در سال 2006 نیز با یکدیگر تیم ملی بزرگسالان را هدایت کردند اما پس از آن راه این دو از هم جدا شد.حالا پس از حدود 7 سال بابک و بنا یکبار دیگر در کنار هم قرار گرفته‌اند.
یکی از بهترین روزهای کشتی فرنگی
حسین ملاقاسمی عضو شورای فنی کشتی فرنگی پس از انتخاب بنا به عنوان سرمربی و بابک به عنوان میر فنی گفت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من و کشتی فرنگی بود که بار دیگر می‌توانیم شاهد حضور محمد بنا در تیم ملی باشیم. از طرفی انتخاب حسن بابک به عنوان مدیر تیم‌های ملی و حضور این دو نفر در کنار هم می‌تواند به کشتی فرنگی کمک کند.
وی افزود:امروز (دیروز)جلسه شورای فنی با حضور آقایان خادم، پازاج، مشتاقی، علی‌آبادی، لرستانی، اشکانی و من برگزار شد و تصمیم بر این گرفتیم که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باشد. بنا قبل از آن در جلسه با رسول خادم قبول کرده بود که سرمربی‌گری تیم ملی کشتی فرنگی را بپذیرد.
بنا در چارچوب تعیین شده کار می کند
ملاقاسمی با بیان اینکه صحبت‌های خوبی در این جلسه مطرح شد و همه متفق‌القول بودند که محمد بنا باید به تیم ملی بازگرددگفت: البته نکته مهم این است که بنا قبول کرده در چارچوب تعیین شده فدراسیون کشتی کار کند.
ملاقاسمی درباره چارچوب‌های تعیین شده گفت: اول اینکه شورای فنی به عنوان مرجع اصلی تصمیم‌های کشتی فرنگی پذیرفته شده و بعد از آن قبول کردن برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و اینکه انتخاب سرمربیان تیم‌های جوانان و نوجوانان بر عهده شورای فنی باشد. شورا به سرمربی تیم ملی کمک فکری خواهد کرد.او در ادامه بیان کرد: حسن بابک هم تلفنی در جریان تصمیم‌های شورا قرار گرفت و قبول کرد که به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در کنار محمد بنا کار کند. این اتفاق بسیار مثبت و اتحاد این دو نفر روز خوبی را برای کشتی فرنگی ایران رقم زد.
ملاقاسمی در پایان اظهار کرد: در مورد دستیاران محمد بنا در تیم ملی هم قرار است بنا، بابک و خادم جلسه‌ای داشته باشند تا دستیاران انتخاب شوند. البته باز هم این مسئله تحت نظر شورای فنی خواهد بود.
انتخاب بهترین گزینه
حسن بابک هم پس از انتخابش به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: مشکلی با محمد بنا ندارم و ما سال‌ها با یکدیگررفیق بوده‌ایم.
وی در مورد انتخاب محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: من و بنا با یکدیگر رفیق هستیم و بهترین گزینه برای سرمربی‌گری تیم ملی بزرگسالان محمد بنا بود. این یک تصمیم منطقی بود تا سروسامانی به کشتی فرنگی داده شود. سرمربی تیم ملی در المپیک آتن، ادامه داد: با توجه به تفکرات خادم و تجربیاتی که ما داشتیم، صلاح بر این است تا هرچه می‌توانیم از آدم‌های قوی و بزرگ استفاده کنیم. با این کار می‌توانیم آینده کشتی را تضمین کنیم تا دیگر تیم ملی به دو سه نفر خلاصه نشود که پشتوانه هم نداشته باشیم. به اعتقاد من روزهای خوبی در انتظار کشتی فرنگی ایران خواهد بود.
اسفندیاری‌فر، جزینی و جعفری در کنار بنا
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران درباره بازگشتش به تیم ملی کشتی فرنگی گفت: شب گذشته(شنبه) جلسه‌ای با رسول خادم برگزار و پس از آن صحبت‌ها احساس کردم شرایط به گونه‌ای است که به من احتیاج دارند و نیاز است تا به کشتی فرنگی بازگردم.
وی در پاسخ به این سوال که با وجود انتخاب حسن بابک به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی و با توجه به مشکلات گذشته آیا حاضر به همکاری با او هست، عنوان کرد: بابک قبلا هم در کنار من بوده و ما با هم کار کرده‌ایم. او انسان بزرگی است و من برای او احترام زیادی قائلم.
آقای خاص کشتی فرنگی با اشاره به اینکه کادر فنی‌ام را هنوز انتخاب نکرده‌ام و تنها صحبت‌هایی با سرپرست فدراسیون کشتی انجام دادم تا کادرفنی‌ام را خودم انتخاب کنم. البته ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی و حسام‌الدین جعفری از جمله نفراتی هستند که مدنظر من قرار دارند و احتمالا بار دیگر با آنها همکاری خواهم کرد. در ارتباط با نوربخش هم باید بگویم گویا او می‌خواهد مستقل کار کند. نوربخش گفته می‌خواهد مستقل باشد هرچند من مشکلی ندارم و هر کسی که مشکل دارد باید آن را برطرف کند.
اولین اردو 23 آذرماه
بنا در خصوص استفاده از برخی از کشتی‌گیران در اوزان بالاتر گفت: بسیاری از مسائل در روزهای آینده مشخص می‌شود. تازه امروز بازگشتم به کشتی فرنگی قطعی شده. بعد از حدود یک سال قرار است بچه‌ها به اردوها برگردند و ما 23 آذرماه به نخستین اردوی خود می‌رویم .وی با بیان اینکه برخی از کشتی‌گیران به اوزان بالا می‌روند و برخی نیز به اوزان پایین می‌آیند گفت:اکنون تصمیم نهایی را نمی‌گیریم. جدا از آن سال آینده شاید اوزان کشتی‌گیران نیز تغییر کند و مجبور شویم براساس آن نفراتمان را انتخاب کنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی کشورمان در پاسخ به این سوال که فرآیند انتخابی تیم ملی نیز از این پس اجرا می‌شود گفت: در ارتباط با مسابقات انتخابی با خادم صحبت کردم و اینکه گفته شده بود مسابقات انتخاباتی را برگزار نمی‌کنم درست نیست. مشکلی با برگزاری فرآیند انتخابی ندارم و این فرآیند انجام می‌شود ولی باید در جلسه شورای فنی با حضور خادم و اعضای فنی صحبت کنم اما در مجموع انتخابی را داریم و اینگونه نیست که به دنبال انتصاب باشم. هرچند همیشه استثنایی بوده و باید بنا به شرایط موجود تصمیمات اتخاذ شود.

 


نخستین بازی استقلال در جام حذفی
تیم فوتبال استقلال در حالی نخستین بازی خود را در جام حذفی باشگاه‌های کشور برگزار می‌کند که به نظر می‌رسد کادر فنی این تیم فرصت خوبی را برای میدان دادن به نفرات جدید پیدا کرده است.تنها بازی باقیمانده از مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران را بعد از ظهر روز سه‌شنبه تیم‌های استقلال و کاسپین قزوین برگزار می‌کنند. این دیدار ساعت 15 امروزدر ورزشگاه آزادی تهران انجام می‌گیرد.استقلال که روز شنبه باید در هفته هجدهم لیگ برتر به مصاف فجرسپاسی برود به طور حتم در این بازی به یاران جدید خود فرصت خواهد داد تا آنها را در یک بازی نه چندان دشوار اما رسمی مورد آزمایش قرار دهد. در مقابل کاسپین قزوین تیم دسته دومی است که استقلالی‌ها از این تیم شناخت زیادی ندارند .استقلال در صورتی که این بازی را با برد پشت سر بگذارد در مرحله بعد حریف ملوان بندرانزلی می‌شود.
فیفا نامزدهای نهایی توپ طلای 2013را معرفی کرد
سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)دیروز فهرست سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2013 را اعلام کرد. لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری سه بازیکنی هستند که همان گونه که پیش‌بینی می‌شد برای کسب توپ طلای جهان نامزد شده‌اند.19 دی روزی است که مراسم گالای فیفا برگزار شده و در آن علاوه بر مشخص شدن بهترین بازیکن جهان و اهدای توپ طلا به او جوایز دیگری همچون بهترین بازیکن زن، بهترین گل سال (جایزه پوشکاش)، یازده بازیکن برتر سال (تیم منتخب)،‌ بازی جوانمردانه و جایزه ریاست فیفا به افراد منتخب اهدا می‌شود.همچنین سه نامزد نهایی بهترین بازیکن زن سال به این ترتیب اعلام شدند: نادینه آنگرر (آلمان)، مارتا (برزیل) و آبی وامباک (آمریکا).سه نامزد نهایی جایزه پوشکاش نیز زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، نمانیا ماتیچ (صربستان) و نیمار (برزیل) معرفی شدند.فهرست نهایی مربیان برتر سال 2013 نیز به این شرح اعلام شده است: سرآلکس فرگوسن (منچستریونایتد)، یوپ هاینکس (بایرن‌مونیخ)، یورگن کلوپ (بوروسیا دورتموند).
روز سرنوشت‌ساز چهار نماینده ایران
لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 امروز در کوالالامپور مالزی قرعه‌کشی خواهد شد و 4 نماینده ایران در این دوره از مسابقات حریفان خود را می‌شناسند.همچنین نمایندگان حاضر از کشورهای غرب آسیا به شرح زیر است:*ایران: استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد*عربستان: الفاتح، الاتحاد، الهلال و الشباب*امارات: العین، الاهلی و الجزیره (بن‌یاس در پلی‌آف)*قطر: السد و الریان (لخویا و الجیش در پلی‌آف)*ازبکستان: بنیادکار (لوکوموتیو تاشکند و نسف‌قارشی در پلی آف). این رقابت‌ها از 6 اسفندماه آغاز می‌شود.
عابدزاده داغدار شد
احمدرضا عابدزاده کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران در غم از دست دادن پدرش به سوگ نشست. زنده یاد جبار عابدزاده، پدر احمدرضا عابدزاده کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران عصر دیروز در سن 72 سالگی و به هنگام عمل جراحی قلب دار فانی را وداع گفت. عابدزاده که در لس آنجلس به سر می‌برد از طریق همسرش از این ضایعه ناگوار باخبر شد و تلاش دارد در اولین فرصت به ایران سفر کند تا در مراسم تدفین پدرش در اصفهان حضور داشته باشد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان به خانواده محترم عابدزاده این مصیبت را تسلیت می‌گوید.
هافبک برزیلی استقلال اول دی‌ماه در تهران
دانیل پترولی، هافبک برزیلی استقلال اول دی‌ماه به ایران خواهد آمد تا قرارداد خود را با این باشگاه به ثبت برساند.نظری، قائم مقام باشگاه استقلال با تایید این خبر گفت:‌ تمام هماهنگی‌های لازم در این خصوص با مدیریت باشگاه و کادرفنی انجام گرفته تا هافبک برزیلی مورد نظر به ایران بیاید و قرارداد خود را با استقلال امضا کند. طبق قانون نقل‌وانتقالات سازمان لیگ برای حضور بازیکنان خارجی در ایران، ما تا 16 دی‌ماه فرصت داریم قرارداد این بازیکن خارجی را به ثبت برسانیم.
تغییر زمان دیدارهای ایران و کره‌جنوبی
زمان دو دیدار تیم ملی زیر 22 سال ایران برابر کره‌جنوبی تغییر کرد.دیدارهای دوستانه تیم ملی زیر 22 سال ایران با کره جنوبی در روزهای یکشنبه هشتم دی ماه و جمعه سیزدهم دی ماه راس ساعت 17:30 در جزیره کیش برگزار خواهد شد.پیش از این زمان این دیدارها ششم و نهم دی ماه اعلام شده بود.
جلسه ویژه برای واگذاری باشگاه‌های دولتی
عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: جلسه کارگروه ویژه برای واگذاری باشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و به ویژه استقلال و پرسپولیس در دفتر وزیر ورزش برگزار شد.امیدوار رضایی اظهار داشت: عصر امروز(دیروز) جلسه‌ای با حضور کفاشیان، کرد زنگنه، شمس (معاون خصوصی‌سازی) و مسئولان مربوطه دیگر در دفتر وزیر ورزش برگزار شد. در این جلسه کارگروه ویژه برای واگذاری باشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی به ویژه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بحث و گفت‌وگو کردند. قرار شد در این جلسه استقلال و پرسپولیس حسابرسی های رسمی خود را به وزارت ورزش ارایه کنند و پس از طرح در مجمع آن را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنند.امیدوار رضایی تصریح کرد: در زمان صالحی امیری من مشاور ایشان بودم و امروز(دیروز) گودرزی وزیر محترم ورزش به طور شفاهی حکم من را تمدید کرد تا من در حوزه تخصصی خودم و بحث‌های حقوقی بتوانم به وزارت ورزش کمک کنم.
اسامی محرومان هفته هجدهم لیگ برتر
کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، اسامی محرومان هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال رابه این شرح اعلام کرد.حمیدرضا علی‌عسگری (پرسپولیس)،جواد نکونام و امیرحسین صادقی (استقلال)،رضا خالقی‌فر و پیروزی قربانی، مهدی زارع (رای انضباطی)، منصور ابراهیم‌زاده (سرمربی) از تیم راه آهن،کاوه رضایی و سجاد مشکل‌پور(سایپا)،محمد انصاری و سیامک کوهنورد (فجر سپاسی)،علی حمودی (سپاهان)،محسن بیات ( صبای قم)،مهدی رجب‌زاده ( ذوب آهن)آرمان شهداد نژاد (رای انضباطی)و محمد آبشک ( مس کرمان)،محمود تیغ‌نورد (استقلال خوزستان)،خالد شفیعی (گسترش فولاد تبریز)،میلاد فخرالدینی (تراکتورسازی)،امیرحسین فشنگچی (ملوان انزلی)،رضا کاردوست (داماش گیلان). دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

 


مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ برتر بسکتبال در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم این مسابقات در زمین تیم دانشگاه آزاد تهران به برتری دست یافت.
هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر بسکتبال از ساعت 15:30 دیروز با برگزاری دیدار تیم‌های دانشگاه آزاد و پتروشیمی آغاز شد. در این بازی که در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد تیم پتروشیمی برابر حریف خود به برتری 79 بر 61 دست یافت. این هفتمین برد متوالی مدافع قهرمانی لیگ برتر بود.در سایر دیدارهای هفته هشتم تیم ماهان در دیدار خانگی برابر استقلال زرین قشم به چهارمین برد این فصل خود دست یافت. در زنجان نیز تیم همیاری موفق شد افرا خلیج فارس را شکست دهد و سومین پیروزی خود در این فصل از مسابقات را رقم زند. کاری که صنایع پتروشیمی از انجام آن بازماند چراکه شاگردان اسدالله کبیر پس از چند باخت متوالی موفق شدند در حضور تماشاگرانشان اسباب شکست برای این تیم را ایجاد کرده و خود صاحب دومین برد این فصل شوند. آنها اگرچه باحداقل اختلاف امتیاز این بازی را به سود خود تمام کردند اما در هر صورت از متحمل شدن هفتمین شکست فرار کردند.نتیجه سه دیدار برگزار شده در هفته هشتم مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:* ماهان 52 - استقلال زرین قشم 38 * شهرداری گرگان 60 - صنایع پتروشیمی 59* همیاری زنجان 69 - افرا خلیج فارس 43.

 


تعدادی از روسای هیئت‌های استانی با ارسال نامه به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش خواهان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون هندبال شدند.
به گزارش فارس تعدادی از روسای هیئت‌های استانی با ارسال نامه به نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش خواهان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون هندبال شدند. تمام نامه‌ها با موضوع «درخواست تشکیل مجمع عمومی به علت بی کفایتی مدیریت در فدراسیون هندبال» ارسال شده است.ریاست فدراسیون هندبال بر عهده جلال کوزه‌گری است.
هیئت‌های استانی خواسته‌اند تا در حال حاضر نامی از آنها برده نشود. خبرگزاری فارس دیروز عنوان کرده این نامه‌ها را در اختیار دارد و در صورت نیاز منتشر خواهد کرد.

 


پس از اتفاقات پیش آمده در انتخابات ریاست فدراسیون هاکی و اعتراض یکی از نامزدها به نتیجه انتخابات، رییس کمیته هاکی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام وزیر ورزش و جوانان برای بررسی این انتخابات شد.
غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در نامه‌ای به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، خواستار اقدام فوری برای بررسی حاشیه‌های پیش آمده در انتخابات ریاست فدراسیون هاکی در روز شنبه 16 آذرماه شد.
متن نامه‌ای که رییس کمیته هاکی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به وزیر فرستاده، به این شرح است: «نظر به شکایت واصله در ارتباط با مجمع ورزش هاکی مبنی بر تخلفات انجام شده در انتخابات برگزار شده و حسب گزارشات دریافتی از سازمان بازرسی کل کشور خواهشمندم اقدام عاجل در جهت جلوگیری از تخلفات صورت گرفته شده صورت پذیرفته و نتیجه اعلام گردد.»
احتمال ابطال انتخابات فدراسیون هاکی
مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که بحث دوشغله ها و بازنشسته ها داغ است و در آخرین مورد نیز در انتخابات فدراسیون هاکی این موضوع حاشیه های زیادی را در برداشت؛ به طوری که نماینده سازمان بازرسی به دلیل بازنشسته بودن بهرام شفیع و حضورش در انتخابات به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرد. البته از گوشه و کنار شنیده می شود که احتمال ابطال انتخابات فدراسیون هاکی قوت گرفته است.
برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی
در همین راستا روز یکشنبه محمود شعاعی، رئیس سابق فدراسیون کوهنوردی و نامزد انتخاباتی ریاست مجدد این فدراسیون به دلیل نداشتن مجوز از هیات دولت به دلیل بازنشسته‌ بودن از حضور در مجمع انصراف داد. مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی در حالی امروز ساعت 9:30 برگزار می‌شود که قرار بود این انتخابات با حضور 12 نامزد برگزار شود با انصراف شعاعی، سرپرست فعلی فدراسیون به دلیل بازنشسته بودن این تعداد به 11 رسید.
ساوه شمشکی هم کنار رفت
البته این پایان کار نبود و دیروز در حالی که عیسی ساوه شمشکی برای شرکت در انتخابات فدراسیون اسکی از وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده بود تا برایش از هیات دولت مجوز بگیرد، تقاضای وی رد شد. ساوه شمشکی بازنشسته است و طبق قانون منع حضور بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی چنانچه بخواهد در انتخابات حضور پیدا کند باید از هیات دولت مجوز داشته باشد. به نظر می‌رسد با توجه به منع قانونی، ساوه شمشکی نیز تا قبل از زمان برگزاری انتخابات انصراف خود را از شرکت در مجمع اعلام کند.انتخابات ریاست فدراسیون اسکی بیستم آذر برگزار خواهد شد.

 


تیم ملی تکواندوی کشورمان پس از دریافت روادید، بامداد چهارشنبه راهی مسابقات جایزه بزرگ منچستر می‌شود.
نخستین مرحله مسابقات جایزه بزرگ و کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل، در رده 8 رتبه بندی مسابقات فدراسیون جهانی، از 22 تا 24 آذرماه سال جاری به میزبانی انگلیس و در شهر منچستر برگزار می‌شود.در این دوره از رقابت‌ها تکواندوکاران در چهار وزن المپیکی‌(58-، 68-، 80- و87+) کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
تیم ملی تکواندوی کشورمان به منظور حضور در این مسابقات ساعت 04:40 بامداد روز چهارشنبه بیستم آذرماه تهران را به مقصد دوحه و سپس منچستر ترک می‌کند.هادی مستعان، میثم باقری، محمد باقری معتمد،‌ علیرضا نصر آزادانی، بهنام اسبقی،‌ فرزاد عبدالهی،‌ حسین تاجیک،‌ سجاد مردانی زیرنظر بیژن مقانلو به عنوان سرمربی و هادی افشار به عنوان مربی، در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

 


* بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال، هفته یازدهم لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های کشور که قرار بود روز یکشنبه اول دی ماه برگزار شود به علت همزمانی با اربعین حسینی با 2 روز تاخیر یعنی سه شنبه سوم دی ماه برگزار خواهد شد.
* کمیته بین‌المللى پارالمپیک (IPC) بهترین ورزشکاران زن و مرد داراى معلولیت در سال 2013 را معرفى کرد و زهرا نعمتى قهرمان تیراندازی با کمان کشورمان در بین 10 ورزشکار برتر سال قرار گرفت. نعمتی 28 ساله اولین بانوى طلایى ایران که موفق به کسب مدال طلاى رشته تیراندازی با کمان در پارالمپیک 2012 لندن شد، ماه گذشته و در جریان مسابقات جهانى این رشته که در تایلند برگزار شد، بار دیگر مدال طلا را به گردن آویخت. او با 5 مدال طلاى پارالمپیک و جهانى، 4 نقره و 7 برنز یکى از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ کشورمان است.
* مجمع انتخاباتی فدراسیون سه‌گانه صبح دیروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و محمد‌علی صبور پس از آنکه دو سال به عنوان سرپرست این فدراسیون را هدایت می‌کرد، در دور دوم انتخابات با 24 رای رسما برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس این فدراسیون سه‌گانه انتخاب شد. حسن‌پور یکی دیگر از کاندیدا هم 14 رأی را به خود اختصاص داد.
* کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با بررسی مسایل حاشیه ای مربوط به دیدار معوقه تیم‌های کاله آمل و متین ورامین رای به محرومیت سه جلسه‌ای کاله داد.
* دکتر آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای از محمدرضاداورزنی رئیس فدراسیون والیبال برای شرکت در اجلاس سالیانه FIVB دعوت کرد.این اجلاس جمعه و شنبه مورخ 22 و 23 آذرماه در لوزان سوئیس مقر FIVB برگزار می‌شود و رویدادهای سال 2014 تا 2017 در آن بررسی خواهد شد. داورزنی روز پنج‌شنبه 21 آذرماه تهران را به مقصد لوزان ترک خواهد کرد.
* مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) طی روزهای 3 و 4 بهمن برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز روزهای 17 و 18 بهمن برگزار خواهد شد.
* اعضای پنج نفره هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به زودی تغییر کرده و نفرات جدید از سوی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان معرفی خواهند شد.در حال حاضر رامین ولایتی، علی ترکاشوند، محمد صادقی، قوام نوذری و محمد خاک‌کار اعضای فعلی هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هستند.

 


سرپرست سازمان لیگ فدراسیون کشتی از برگزاری فینال لیگ برتر کشتی آزاد در روز پنجم دی‌ماه خبر داد.
در پایان هفته چهارم لیگ برتر کشتی آزاد، تا حدود زیادی چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شد. به نظر می‌رسد با برگزاری هفته پنجم این رقابت‌ها و یک هفته به پایان مرحله گروهی، ترکیب تیم‌های حاضر در مرحله پایانی قطعی شود.محمد ابراهیم امامی، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون کشتی درباره زمان برگزاری فینال این مسابقات گفت: براساس برنامه پیش‌بینی شده قرار است فینال مسابقات را پنجم دی‌ماه برگزار کنیم.وی در خصوص میزبان مرحله نهایی گفت: به نظر می‌رسد این هفته تکلیف تیم‌های صعود کننده قطعی شود؛ تمام تیم‌هایی که شانس صعود دارند درخواست میزبانی مرحله نهایی را داده‌اند، اما به احتمال خیلی زیاد فدراسیون کشتی و سازمان لیگ میزبانی را به عهده خواهد گرفت. به همین منظور سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی را انتخاب کرده‌ایم.

 


فدراسیون دوومیدانی موافقت نهایی خود برای حضور مربی الجزایری دوومیدانی به همراه همسرش در ایران را اعلام کرد.
سمیر خدار، مربی الجزایری دوومیدانی پس از توافقات اولیه برای به عهده گرفتن هدایت سجاد مرادی ملی پوش ایران شرط حضورش در ایران را همراه بودن همسرش اعلام کرده بود، با برآورده شدن این شرط به ایران خواهد آمد.افشین داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی در این خصوص گفت: پس از بررسی شرایط با حضور همسر او در ایران هم موافقت شد و قرار است ویزای وی تهیه و ارسال شود، اما هنوز زمان دقیق حضور او در ایران مشخص نیست.وی با اعلام اینکه یک مربی هم برای پرتاب وزنه در نظر گرفته شده است، گفت: پس از بررسی گزینه های مختلف یک مربی روس را برای پرتاب وزنه در نظر گرفتیم.سجاد مرادی قول داده است با حضور مربی الجزایری در بازی‌های آسیایی اینچئون در دوهای 800 و 1500 متر مدال کسب کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10