(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20 آذر 1392 - شماره 20662

برف مدارس چندین شهر را تعطیل و جاده‌ها را مسدود کرد
بهره‌برداری از مرکز فوق تخصصی چشم‌پزشکی ایران
نصب 580 دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور
پس از 24 سال قاتلان 35 نفر درشیراز دستگیر شدند
مدیر عامل مترو: موفقیت‌های امروز مترو مرهون روحیه جهادی و فرهنگ بسیج است
حوادث کوتاه از کشور
پس از 7ساعت تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز خجیر فقط 3میلیون تومان جریمه شدند
کشف انبار بزرگ موتورسیکلت مستعمل در پاکدشت
در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تاکید شد
کاهش تعرفه واردات خودروهای پاک و تغییر سوخت نیروگاه بعثت
تیغ موکت‌بری در سالاد الویه شهروند مشهدی
دیناروند خبر داد
واگذاری بخشی از وظایف سازمان غذا و دارو به نظام پزشکی
آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای
پاریس تقلبی
سانسور عمه و شوهرعمه جنجالی
طراحی لباس برای پلیس‌های محجبه
   


سرویس شهرستان‌ها-
بارش برف چهره برفی استان‌ها را زمستانی‌تر کرد و سبب شد تا مراکز آموزشی تعدادی از شهرها تعطیل و راه‌های ارتباطی مسدود شود.
به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، بارش برف که از عصر دوشنبه در استان آذربایجان شرقی از سر گرفته شد مدارس و دانشگاه‌ها را دیروز در شهرهای تبریز، اهر، کلیبر، خسروشاه، اسکو، شهر جدید سهند، بستان‌آباد، تیکمه داش، آذرشهر، گوگان، صوفیان، تسوج ایلخچی، هشترود، نظر کهریزی،‌خواجه، خاروانا، مرند، سراب و ورزقان را تعطیل کرد. در برخی از شهرهای مزبور دانشگاه‌ها در نزدیکی ظهر فعالیت خود را شروع کردند. همچنین بارش برف سنگین در تبریز، 5 پرواز فرودگاه بین‌المللی این شهر را در عصر دوشنبه لغو کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها به دنبال بارش برف و برودت هوا در استان اردبیل مدارس 11 شهر اردبیل، مشکین‌شهر، نیر، نمین، سرعین، هیر، ارشق، لاهرود، کوثر و شاهرود در نوبت صبح و در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول تعطیل است.
براساس همین اطلاعیه در شهرستان خلخال نیز مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل شد تا دانش‌آموزان در رفت و آمد خود دچار مشکل نشوند.
مرکز مدیریت و اطلاعات راه‌های استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارند .
در همین حال معاون فرماندار خلخال با اشاره به بارش برف سنگین در این شهرستان گفت: بارش برف به حدی بود که یک دستگاه اتوبوس با 40 مسافر خلخالی در منطقه «ورگه‌دره» حوزه استحفاظی استان گیلان با تلاش اداره راه و شهرسازی و امدادگران جمعیت هلال احمر تالش و خلخال از مرگ حتمی نجات یافتند و پس از اسکان در محل مناسب با سلامت کامل به شهر خلخال بازگشتند.
محسن مردی یادآور شد: محور خلخال به پونل به لحاظ ریزش کوه در کیلومتر 35 این جاده در حوزه استحفاظی شهرستان رضوانشهر مسدود است و برف عامل مسدود بودن این محور نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه با اشاره به بارش شدید برف در این شهرستان و بسته شدن برخی راه‌های روستایی گفت: زمان تولد نوزادی در روستای «بیان دره» فرا رسیده بود اما به دلیل مسدود بودن جاده امکان انتقال مادر به بانه وجود نداشت لذا گروه پزشکی به روستای مذکور اعزام شد. دکتر زرگار فرجی افزود: زمانی که این گروه به روستای «بیان دره» رسید، نوزاد به دنیا آمده بود اما وضعیت مناسبی نداشت مادر هم فشار خون بالایی داشت. به همین دلیل، همراه با کادر درمانی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه انتقال یافتند و اکنون وضعیت سلامتی آنان رضایت‌بخش است.
از سوی دیگر بخشدار مرکزی چالدران در آذربایجان‌غربی، گفت: بر اثر بارش برف راه‌های 20 روستای این شهرستان بسته شده است.
اسماعیل رضا اقدم افزود: مسیرهای اصلی چالدران اکنون باز است و راهداران راه و شهرسازی در تلاش هستند راه‌های روستاها به شهرستان را نیز باز کنند.
وی اضافه کرد: به علت بارش سنگین برف عبور و مرور وسایل نقلیه در مناطق برف‌گیر از جمله جاده چالدران به آواجیق و چالدران به خوی در محور قوردیک به کندی صورت می‌گیرد.
بارش برف، شهرستان‌های پلدشت و چایپاره در شمال آذربایجان‌غربی را نیز سفیدپوش کرده و این شهرها چهره زمستانی به خود گرفته‌اند.
مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان نیز گفت: بر اثر وزش باد و وقوع کولاک راه‌های 24 روستای این استان بسته شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه شهرستان زنجان نیز راه‌های سه روستا به دلیل کولاک بسته است .از سوی دیگر آموزش و پرورش فیروزکوه با صدور اطلاعیه اعلام کرد: به دلیل بارش برف و یخبندان معابر عمومی، مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی نوبت صبح سه‌شنبه این شهر تعطیل است. همچنین آموزش و پرورش بخش کجور نوشهر هم اعلام کرد: مدارس ابتدایی این بخش به دلیل برف و کولاک تعطیل است. سخنگوی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بارش برف و باران در این استان اعلام کرد: مدارس دوره ابتدایی کلاردشت، یلده و کجور دیروز تعطیل شد. بر اساس گزارش‌های رسیده ارتفاع برف در ارتفاعات ساری به 40 سانتی‌متر رسیده است.
بخشدار یانه‌سر گفت: به دلیل بارش برف و بوران شدید در حال حاضر جاده بهشهر به دامغان مسدود است.
وی افزود: به رانندگان توصیه شده که تا اطلاع ثانوی از تردد در این مسیر خودداری کنند.
معاون امداد و نجات هلال‌‌احمر گیلان از نجات 15 مسافر در راه مانده گرفتار در برف و کولاک مسیرهای «ورگه‌دره» تالش و «کجید» املش خبر داد و گفت: در دو عملیات امدادی، امدادگران هلال‌احمر 15 مسافر در راه مانده گرفتار در برف و کولاک را در مسیرهای «ورگه‌دره» تالش و «کجید» املش پس از ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه اسکان اضطراری دادند.
رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر گفت: بر اثر بارش برف گردنه کلوسه مسدود و ارتباط روستاهای کلوسه، دورک، وزوه، کاهگانک، وستگان، کاهگان بالا و کاهگان با مرکز فریدونشهر قطع است. یسلیانی افزود: اکنون 2 گروه راهداری مشغول بازگشایی این گردنه هستند اما به سبب وزش باد و کولاک بازگشایی کند است.
وزش تندباد
تندباد استان گلستان را درنوردید و در اشنویه خسارت به بار آورد.
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان سرعت وزش طوفان بامداد سه‌شنبه در این استان را 94 کیلومتر در ساعت اعلام کرد.
وزش تندباد با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی خسارت به بار آورد.
وی گفت: بر اثر این تندباد درختان معابر و گذرگاه‌های شهر اشنویه شکست و به تعدادی از خانه‌های سازمانی نیروی انتظامی این شهرستان نیز خساراتی وارد شد.

 


مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی ایران در 15 طبقه و با 6000 متر مربع زیر بنا در خیابان اسفندیار تهران راه‌اندازی شد.
بنابر گزارش واحد مرکزی خبر دکتر حیدری مدیرعامل بیمارستان چشم پزشکی نور در این رابطه گفت: در این مرکز که پر پژوهش‌ترین مرکز تخصصی چشم‌پزشکی کشور در بین بخش‌های خصوصی است، 38 چشم‌پزشک برجسته کار می‌کنند که بنابر گزارش 2013 آی‌اس‌آی، 13 درصد تحقیقات چشم‌پزشکی به آنها اختصاص دارد.
بنابر این گزارش محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در مراسم راه‌اندازی این مرکز با تشکر از کارکنان مجموعه چشم‌پزشکی نور که در مدت شش سال فعالیت خود بیش از 10 هزار بیمار خارجی را نیز تحت درمان قرار داده‌اند، گفت: با تدابیری که در کمیته مشترکی با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اتخاذ شده است، سعی داریم از ظرفیت بالای درمانی که در کشور در همه بخش‌ها وجود دارد برای جلب گردشگر و درآمدزایی استفاده کنیم. بنابر این گزارش از عمر راه‌اندازی مجموعه درمانی نور در تهران 20 سال و از زمان راه‌اندازی بیمارستان چشم‌پزشکی نور که از مراکز درمانی نمونه چشم‌پزشکی در کشور محسوب می‌شود، شش سال می‌گذرد و امروز کلینیک‌های فوق تخصصی این بیمارستان نیز به این مجموعه افزوده شد.گفتنی است این مرکز دارای درمانگاه‌های قرنیه، شبکیه، استرابیسم، پیرچشمی، بیماری‌های چشمی کودکان و درمان‌های نوین آب مروارید، قوز قرنیه و درمان با لیزر است.

 


معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون 580 دوربین نظارت تصویری در طول محورهای جاده‌ای کشور نصب شده است.
«قیصر یاراحمدی» دیروز در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایرنا در مشهد افزود: استان خراسان رضوی هشت درصد کل دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: تا پایان سال گذشته استان اردبیل بیشترین سهم را این دوربین‌ها در کشور دارا بود که هم‌‌اکنون جاده‌های خراسان رضوی با توجه به رتبه دوم از نظر طول راه‌ها در سطح کشور و حجم بالای سفر به 46 دوربین نظارت تصویری تجهیز شده که رتبه اول کشوری را داراست.
وی با بیان اینکه این دوربین‌ها چشم بصری ما و پلیس در مدیریت و نظارت بر راه‌هاست، افزود: باید اطلاع‌رسانی وضعیت این راه‌ها از طریق رسانه‌ها به‌ویژه تصویری و صدا و سیما به مردم نیز انجام شود.
وی گفت:‌ بدین منظور این امکان در استان‌های اردبیل و زنجان فراهم شده و دوربین‌های صدا و سیما در مرکز مدیریت راه‌های این استان‌ها مستقر و روزی سه بار گزارش وضعیت راه‌های استان را به مردم اعلام می‌کنند.
وی افزود: در استان‌هایی چون خراسان رضوی هم با توجه به اینکه در تمام ایام سال و فصول مختلف سفرها گسترده است، این امکان می‌تواند به مردم کمک کند تا سفرهای خود را به تناسب شرایط در مسیرهای مختلف برنامه‌ریزی کنند.
وی اظهار داشت: در طول جاده‌های کشور همچنین یک هزار و 168 دستگاه تردد شمار نیز مستقر است که 5 تا 6 درصد آن در خراسان رضوی قرار دارد.
به گفته وی، این دستگاه‌ها اطلاعات محورهای دارای تراکم ترافیکی، گردنه‌ها و اختلال ترافیک درون و برون شهری را ارائه می‌کند.
وی همچنین از اتصال و دریافت اطلاعات راه‌های استان‌های اطراف خراسان رضوی با مرکز مدیریت راه‌های مستقر در مشهد خبر داد و گفت: این امکان در دو، سه روز اخیر فراهم شده و دسترسی به محورهای استان‌های شمالی کشور چون خراسان شمالی تا گلستان و خراسان جنوبی را امکان‌پذیر می‌کند.

 


فرمانده انتظامی فارس از دستگیری 27 قاتل فراری که از 24 سال قبل تاکنون پس از ارتکاب جرم متواری شده بودند خبر داد.
سرتیپ سیروس سجادیان گفت طی یک سال گذشته ماموران انتظامی استان فارس موفق شدند 27 تن از محکومین به قصاص که پس از ارتکاب قتل متواری شده بودند را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.
فرمانده انتظامی فارس افزود: از 24 سال قبل (سال 1367) تا سال 1391 این افراد مرتکب 35 فقره قتل شده و پس از ارتکاب جرم متواری شده بودند که با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی محل اختفاء آنها شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ سجادیان تصریح کرد: 13 تن از این افراد در سال گذشته و 14 تن در سال جاری در شهرستان‌های شیراز، کازرون، فسا، لارستان، پاسارگاد، سپیدان، کوارولامرد، تهران، اصفهان، البرز، اردبیل، کرمان، لردگان و زنجان توسط پلیس آگاهی استان فارس دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه محل وقوع همه این قتل‌ها در استان فارس بوده اضافه کرد: بیشترین وقوع این قتل‌ها در شهرستان‌های شیراز (11 فقره)، کوار(سه فقره)، داراب، فسا، فیروزآباد و خرم‌بید هر شهرستان (دو فقره)، گراش، کازرون، قیروکارزین، لامرد و استهبان یک فقره بوده است.

 


مدیر عامل مترو تهران تأکید کرد: بر این باوریم همه پیشرفت‌ها و اقدامات کم‌نظیر در ساخت مترو تهران مرهون روحیه جهادی و مدیریت میدانی است که خوشبختانه اثرات خود را بیش از گذشته نمایان کرده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) هابیل درویشی در همایش بزرگ بسیجیان این شرکت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای 16 آذر گفت: وقتی 60 سال پیش و در 16 آذر 1332 دانشجویان حق‌طلب و استکبارستیز به سفر معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران و ورود او به دانشگاه تهران اعتراض و 3 شهید را تقدیم کردند پیام‌شان جز این نبود که این کشور نباید وابسته به بیگانگان باشد و اکنون نیز باید بگوییم استقلال و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران و الهام‌بخشی آن در دنیا ناشی از فرهنگ مقاومت و بسیج است که بحمدالله روز به روز در میان ملت‌های آزادی‌خواه دنیا در حال گسترش و فراگیر شدن است.
وی افزود: امروز این روحیه و فرهنگ بسیج است که به رغم همه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه، کشور را با شتاب هرچه بیشتر در همه زمینه‌ها به پیش می‌برد.
مدیر عامل شرکت مترو بسیج را یکی از نمادهای مقدس انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی تک‌تک شما بسیجیان در هر جایی از این مملکت که خدمت می‌کنید با رفتار و عمل خود منشأ تحول می‌شوید به معنای واقعی الگویی عملی از ولایت‌مداری را جلوه می‌دهید که می‌تواند در دیگران نیز تأثیر گذاشته و تحول شگرفی را در کشور ایجاد کند پس بدانید که چه رسالت خطیری برعهده شماست.
درویشی رتبه بالای شرکت مترو تهران را از نظر داشتن تعداد بسیجیان افتخارآفرین خواند و خطاب به بسیجیان این شرکت گفت: آنچه که باید اولویت شما باشد برنامه محوری و تدوین برنامه جامع برای پاسخگویی به همه نیازهای آموزشی، تحقیقی، علمی، فرهنگی و زیارتی اعضای بسیج و کارمندان باشد.
وی با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس، فداکاری،‌ ایثار و از خودگذشتگی را از جمله ویژگیهای بسیجیان در دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: قطعاً این روحیه بود که ما را در جنگ تحمیلی بر دشمنان پیروز ساخت و اکنون نیز بر این باوریم همه پیشرفت‌ها و اقدامات کم‌نظیر در ساخت مترو تهران مرهون روحیه جهادی و مدیریت میدانی است که خوشبختانه اثرات خود را بیش از گذشته نمایان کرده است.
در این مراسم سردار دکتر محمد تهرانی مقدم برادر شهید تهرانی مقدم با ذکر خاطراتی از شهید تهرانی مقدم از سجایای اخلاقی آن شهید والامقام برای بسیجیان سخنرانی کرد.همچنین مصطفی بیادی مدیر ایثارگران و بسیج شرکت مترو تهران، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بسیج پرداخت.
در پایان مراسم با حضور مدیر عامل مترو و تعدادی از مدیران شرکت با اهدای لوح سپاس تعدادی از بسیجیان نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 


زمین‌لرزه در شنبه
بوشهر- فارس: ساعت 10 و 29 دقیقه دیروز زلزله‌ای به بزرگی 1/4 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین شهر شنبه را لرزاند.
این زمین‌لرزه خساراتی نداشته اما به نسبت زلزله‌های هفته اخیر در استان بوشهر شدت زیادی داشته است.
لازم به ذکر است 20 فروردین ماه امسال زلزله 1/6 ریشتری در شنبه جان 37 نفر را گرفت و زلزله 7/5 ریشتری 7 آذر ماه برازجان نیز منجر به مرگ 7 نفر شد.
قربانی مونوکسید کربن
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: یک جوان 27 ساله لردگانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در منزل مسکونی خود جان سپرد.
امیر معتمدی دهکردی افزود: این جوان با تنفس گاز خوراک‌پزی جانش را از دست داده است.
تصادف منجر به فوت
قشم- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای فاقد پلاک که با سرعت غیرمجاز در محور قشم- درگهان در حرکت بود، با گاردریل کنار میدان صنعت و معدن قشم برخورد و از مانع عبور کرده سپس با دو نفر زن 55 ساله تصادف کرد که در اثر آن «شهین.ر» در اثر شدت صدمات وارده در محل حادثه فوت کرد، و «رقیه.ص» پس از انتقال به مرکز درمانی تحت عمل جراحی قرار گرفت. راننده خودرو پژو 405 پس از حادثه متواری شد که تحت تعقیب پلیس است.
کشف 190 کیلو هروئین
یزد-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد از کشف و ضبط 190 کیلو و 400 گرم هروئین و دستگیری 2 نفر قاچاقچی طی یک عملیات پلیسی خبر داد.
سرتیپ «منوچر امان‌اللهی» افزود: با کنترل خودروهای عبوری 2 دستگاه خودرو مشکوک را برای بازرسی متوقف کردند. به گفته وی در بازرسی از خودروها 190 کیلو و 400 گرم هروئین را که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودروها جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.امان‌اللهی در پایان گفت: در این عملیات 3 نفر از سوداگران مرگ دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
توقیف سوخت قاچاق
ماموران انتظامی شهر میبد در بازرسی از یک دستگاه تریلر 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
سرهنگ «ولی ا... حسین محمدی‌» گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان میبد هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه تریلر به رانندگی فردی به هویت «الف.م» مظنون شدند.
فرمانده انتظامی میبد افزود: بلافاصله ماموران خودرو را متوقف کردند و در بررسی‌ها مشخص شد که نامبرده دارای بارنامه جعلی بوده و حامل گازوئیل قاچاق به مقصد یکی از استان‌های جنوبی است.
به گفته وی: پس از بازرسی از این تریلر مقدار 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
مرگ دانش‌آموز در اردو
کازرون- فارس: یک دانش‌آموز کازرونی در یکی از اردوگاه‌های حوالی این شهرستان بر اثر بی‌احتیاطی دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.
مدیر آموزش و پرورش کازرون در این باره اظهار داشت: دانش‌آموز احمدرضا کرمی که به همراه سایر همکلاسی‌ها و مربیان به اردویی در روستای امامزاده سیدحسین(ع) کازرون عزیمت کرده بود بر اثر برق‌گرفتگی در این اردوگاه دار فانی را وداع گفت.مرتضی دیانتی‌نسب افزود: شدت برق‌گرفتگی به حدی بوده که با وجود انجام کمک‌های اولیه در محل حادثه توسط مربی بهداشت و سایر کادر اجرایی آموزشگاه و انتقال فوری آن به نزدیک‌ترین درمانگاه در بخش چنارشاهیجان ثمربخش نشده و منجر به فوت دانش‌آموز شد.وی تصریح کرد: برای رفع هرگونه ابهام پرونده دانش‌آموز متوفی در مراجع ذی‌صلاح در دست بررسی و سیر مراحل قانونی است.

 


سرپرست اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار از دستگیری 2شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده جاجرود خبر داد.
یگان‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد: این دو شکارچی متخلف هنگامی مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفتند که نیروهای این اداره درحال گشت‌زنی و پایش در منطقه بودند.
شکارچی‌ها به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند اما پس از هفت ساعت تعقیب و گریز بالاخره گرفتار قانون شدند. وی افزود: از شکارچی‌ها لاشه یک رأس میش و بره، یک قبضه اسلحه شکاری 5تیر همراه با 8 فشنگ، دوربین، یک کارد قصابی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.یگان‌زاده با اشاره به جریمه شکار میش گفت: متخلفان محکوم به پرداخت 36میلیون ریال جریمه نقدی و با تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

 


فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف انبار بزرگ قطعات قاچاق موتورسیکلت به ارزش 35 میلیارد ریال در شهرستان پاکدشت خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران سیروس فتحی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان پاکدشت در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فردی در یک انبار اقدام به نگهداری تعداد زیادی موتورسیکلت مزایده‌ای و غیرمجاز میکند، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این انبار که شامل پنج سوله بزرگ بود، 600 دستگاه انواع موتورسیکلت مستعمل را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی ماموران مشخص شد، متهم به نام «الف-ر» هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر خرید مزایده‌ای این موتورسیکلت‌ها در دست ندارد.فتحی تصریح کرد: در بازرسی‌های بیشتر از این انبار مقادیر قابل توجهی قطعات موتورسیکلت به تعداد تقریبی 10 میلیون قطعه خارجی و ایرانی شامل سیلندر موتور، لاستیک، کاسه نمد، کارتل، کیلومترشمار موتورسیکلت، باطری، کمک فنر، قاب بغل، طوقه، سرسیلندر موتورسیکلت، کاور موتور، چرخ دنده، اگزوز، باک که اکثر آنها با مارک خارجی و مربوط به کشور چین است،‌ به همراه مقدار زیادی کارتن و پلاستیک مخصوص بسته‌بندی کالاهای موجود به ارزش 35 میلیارد ریال کشف شد.به گفته این مقام انتظامی، متهم قطعات وارداتی چینی را پس از خریداری در این محل دپو و با بسته‌بندی‌های مطلوب با لیبل شرکت‌های معتبر و معروف به فروش می‌رساند.فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان گفت: از آنجا که متهم هیچ‌گونه مجوزی برای نگهداری و بسته‌بندی و خرید این کالاهای خارجی نداشت، ماموران پس از هماهنگی با رئیس دادگاه عمومی بخش شریف‌آباد انبار مورد نظر را پلمب و متهم را برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی منتقل کردند.

 


کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا خواستار کاهش تعرفه واردات خودروهای پاک و همچنین تغییر سوخت نیروگاه بعثت تهران تاکید کرد.
در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا که در سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور معاون زیست انسانی این سازمان، مدیران حمل و نقل و ترافیک و کمیته کاهش آلودگی هوای شهرداری تهران و نمایندگان سازمان‌های زیست محیطی تشکیل و بر کنترل آلودگی هوا در منبع تاکید شد.
در این جلسه حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از روند اقدامات انجام شده در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی توسط شهرداری تهران ارائه داد و افزود: پتانسیل اصلی و مهم حمل‌ونقل عمومی کاهش آلاینده‌های هوا است و برای رسیدن به جایگاه اصلی حمل و نقل عمومی باید اقدامات حمایتی دولت از توسعه مترو و اتوبوسرانی افزایش یابد زیرا شهرداری توان محدودی دارد.
وی با اشاره به قوانین دست و پا گیر موجود به خصوص قوانین گمرک از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست خواست رایزنی ویژه برای کاهش تعرفه‌های گمرکی خودروهای پاک حتی تا رسیدن تعرفه به صفر درصد انجام دهند.
بهروز همچنین با اشاره به تفاوت معضلات زیست محیطی کلانشهرها خواستار تصویب قوانینی منطبق با شرایط خاص هر شهر و کلان شهر به ویژه کلانشهر تهران شد.
سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست نیز با اشاره به اینکه همواره در فصل زمستان شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم بر لزوم تشکیل هفتگی این جلسات تاکید کرد.
در ادامه این جلسه محمد رستگاری معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران هم در گزارشی از وضعیت هوای شهر تهران در 10 سال گذشته بر موفقیت تدریجی اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا در دهه گذشته تاکید کرد و گفت: روند کاهشی این آلاینده از سال 81 تا 90 در پارامتر گازی نشان از موفقیت تدریجی اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا در ده سال گذشته دارد.

 


مشهد - خبرنگار کیهان:
مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از وجود قطعه‌ای از تیغ موکت‌بری در سالاد الویه یک شهروند مشهدی خبر داد.
علی‌‌اکبر طحان اظهار داشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر وجود قطعه‌ای تیغ موکت‌بری در سالاد الویه، پرونده‌ای علیه متهم که مدیرعامل یک شرکت تولید محصولات غذایی در مشهد بود تشکیل شد.
وی افزود: بر همین اساس شعبه سیزدهم تعزیرات حکومتی مشهد با انجام تحقیقات لازم، فرد خاطی را که با سهل‌‌انگاری موجب به خطر‌ انداختن سلامت مصرف‌کننده شده بود را به اتهام عرضه کالای غیربهداشتی به سه ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

 


رئیس سازمان غذا و دارو صبح دیروز با امضای تفاهمنامه‌ای بخشی از اختیارات خود را در حوزه غذا و دارو و لوازم آرایشی-بهداشتی به سازمان نظام پزشکی واگذار کرد.
دراین تفاهمنامه 9 بند از اختیارات سازمان غذاو دارو از جمله امور اجرایی مربوط به صدور و تمدید پروانه تأسیس و مسئول فنی، نظارت و ارزشیابی، درجه‌بندی و پاسخگویی به شکایات مربوطه برعهده سازمان نظام‌پزشکی خواهد بود.
همچنین آموزش مداوم و غیرمداوم به پرسنل فنی و غیرفنی شاغل در داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع دارو، امور اجرایی مربوط به نظارت بر فعالیت واحدهای توزیع و عرضه تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی، اعتباربخشی واحدهای دارویی بیمارستانی، مشارکت درتعیین استانداردهای خدمات دارویی نیز توسط سازمان نظام پزشکی انجام خواهد شد.
در بخش دیگری از این تفاهمنامه عنوان شده که امور مربوط به نظارت و توزیع و عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، تجویز و مصرف منطقی دارو، ثبت عوارض ناخواسته داروها و اطلاع‌رسانی دارو و سموم، مشارکت در ساماندهی امور دارویی برنامه پزشک خانواده و ساماندهی نحوه نظارت بر تولید، توزیع و عرضه مکمل‌های غذایی نیز از این پس توسط سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود البته مسئولان سازمان غذا و دارو و نظام پزشکی بنادارند تا طی 3 ماه آینده به مرور با تدوین آیین‌نامه‌هایی نحوه اجرای این تفاهمنامه را مشخص کنند.
ممنوع شدن واردات نوشابه‌های رژیمی
و روغن‌های ترانس‌دار
رسول دیناروند در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه واگذاری بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو به نظام پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما ممنوع کردن واردات محصولات مضر سلامت است و درعین حال از آنجایی که میزان مصرف شکر و نمک درمحصولات غذایی بالاست، بنا داریم تااین موضوع را در شورای عالی سلامت در چارچوب سیاست‌های سلامت‌محور پیگیری کنیم تا در صورت تصویب اجرا شود.

 


بروز اشکال فنی در یک دستگاه ترانسفورماتور برق منجر به وقوع انفجار و آتش‌سوزی در یک نیروگاه هسته‌ای در «آرکانزاس» آمریکا شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجار که روز دوشنبه رخ داد، باعث شد واحد شماره 2 نیروگاه هسته‌ای آرکانزاس با ظرفیت 989 مگاوات تولید برق خاموش شود.
«مایک بویلینگ» سخنگوی شرکت برق «انرژی کورپ» آمریکا دراین‌باره گفت که این حادثه در محوطه غیرهسته‌ای نیروگاه رخ داد و در این واقعه هیچ یک از کارکنان آسیب ندیدند و خطری نیز محیط‌زیست و ساکنان منطقه را تهدید نمی‌کند.
بنابراین گزارش، این آتش‌سوزی توسط نیروهای آتش‌نشان مهار شد.گفتنی است، نیروگاه برق آرکانزاس موسوم به «آرکانزاس نوکلور وان» دارای دو واحد راکتور برق است که در نزدیکی دریاچه «داردانل» در ایالت آرکانزاس قرار دارد.
واحد شماره 2 این نیروگاه با ظرفیت پایه 930 مگاوات تولید برق در سپتامبر 1978 آغاز به کار کرد و تا سال 2038 مجوز فعالیت دارد.
ایالت آرکانزاس با جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر در جنوب شرق آمریکا واقع است.

 


چینی‌ها که در دنیا به کپی کاری از محصولات مشهورند، این‌بار نه یک برند مشهور بلکه شهر پاریس را کپی کردند.
به گزارش العالم، محله «تیاندوچنگ» نزدیک «هانگژو» پایتخت استان ژجیانگ، جایی است که چند وقتی است به پاریس قلابی مشهور شده است.
محله‌ای که می‌توانید در آن یک برج ایفل، طاق پیروزی و بسیاری از نماهای مشهور و معروف پاریس را ببینید. شرکت سازنده این محله که 19 کیلومتر مربع مساحت دارد هدف خود را جذب توریست خارجی عنوان کرده و همین طور تازه عروس و دامادهای چینی که هزینه سفر به پاریس را ندارند هم به عنوان مخاطبان بعدی شهر خود معرفی کرده است.

 


رسانه‌های کره‌جنوبی، تصاویر سانسور شده عمه و شوهرعمه رئیس‌جمهور کره‌شمالی را از سریال و فیلم‌های تلویزیونی منتشر کردند.
جانگ سونگ تائک؛ شوهر عمه کیم جونگ اون، هفته پیش به اتهام خیانت به حزب کارگران از مقام خود برکنار شد.به گزارش واحد مرکزی خبر، رسانه‌های کره‌جنوبی اعلام کردند، تلویزیون کره‌شمالی، تمام تصاویر جانگ سونگ تائک و همسرش را از مجموعه‌ فیلم‌ها و گزارش‌های مربوط به حکومت این کشور حذف کردند.
دولت کره‌شمالی دوشنبه قبل به طور رسمی برکناری جانگ را تایید و اعلام کرد او با فساد، عیاشی و خوشگذرانی، به اهداف حزب لطمه زده است.
جانگ یکی از بلندپایه‌ترین مقامات کره‌شمالی و معاون کمیته دفاع ملی این کشور بود.
او با ازدواج با دختر بنیانگذار کره شمالی، مراحل ترقی را طی کرد و قدرت بسیاری به دست آورد.
پس از آنکه تحمل حزب کارگران به پایان رسید، جانگ از همه مقام‌های خود خلع شد، اما زندانی نشده است.
با این وجود، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که دو تن از دستیاران وی به اتهام فساد، قمار و سوءاستفاده از زنان اعدام شده‌اند.

 


یکی از ایالات کانادا در پی استقبال مسلمانان برای حضور در نیروهای پلیس اقدام به طراحی یونیفرم مخصوص زنان محجبه کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالت‌های کانادا درباره لباس پلیس زن در این کشور به رغم اختلاف‌نظر، به سوی طراحی لباس برای پلیس‌های محجبه پیش می‌روند.
مقامات ایالت آلبرتای شهر «ادمونتون» نوع جدیدی از حجاب را به عنوان یونیفرم پلیس زن مسلمان ارائه داده‌اند و به خصوص ایالت‌های فرانسه‌ زبان قصد دارند تا از این الگو پیروی کنند.
پلیس ادمونتون در خبری اعلام کرد که این نوع حجاب که مو و گردن را می‌پوشاند، در واکنش به تغییر در جامعه و افزایش تمایل مسلمانان برای حضور در نیروهای پلیس طراحی شده است.
«اسکات مک‌کین» از اعضای شورای شهر ادمونتون اعتراف کرد که این اقدام نمادی از پذیرش جامعه مسلمانان در این کشور است.
وی همچنین این اقدام را تلاشی برای برخورداری از نیروهای پلیس متنوع دانست.بزرگترین جامعه مسلمانان در کانادا در آلبرتا زندگی می‌کنند که تعداد آنها 45 هزار نفر از جمعیت 700 هزار نفری این شهر را شامل می‌شود.
گفتنی است در اونتاریو نیز از سال 2011 به زنان مسلمان اجازه داده شده است حجاب داشته باشند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10