(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20 آذر 1392 - شماره 20662

حدیث دشت عشق
مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 برگزار شد
رونمایی از حریفان استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد
اخبار کوتاه از فوتبال
انتقادات افشارزاده از بودجه کمیته ملی المپیک
جدال حساس پیکان و باریج اسانس در هفته هشتم لیگ برتر والیبال
ترک اردوی تیم ملی توسط قایقرانان معترض!
رد ادعای خسروی‌وفا توسط هیات اجرایی کمیته ملی المپیک
فروش ساختمان گاندی قانونی بود
معرفی رئیس جدید فدراسیون کوهنوردی
افشاگری دیرهنگام مدال‌آور تیم ملی دوچرخه‌سواری
برنامه‌های محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «جواد قربانعلی‌زاده»
جوانمردانه ایستاد و به دفاع برخاست
هنگامی که خروش ملت بزرگ ایران علیه رژیم سفاک پهلوی بلند شد او دانش‌آموز دبیرستانی بود. در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و فریاد حمایت از رهبر آزاده، خمینی بزرگ را سر می‌داد تا جایی که در تظاهرات زخمی هم بر بدنش فرود آمد. گذشت تا کفتاران بعثی به بیشه شیران حقیقت هجوم آوردند، جوانمردانه ایستاد و به دفاع برخاست و او بود که با توپ110، باران خشم را بر دشمنان بعثی فرو می‌بارید.
جواد پس از سه سال رزم، به عشق بازخوانی معارف اهل‌بیت(ع) به مدرسه امام‌خمینی(ره) کاشان قدم نهاد تا علم دین بیاموزد. چند سال در محضر استادان حوزه زانوی معرفت بر زمین زد، ضمن آنکه همواره گشت و گذاری هم به جبهه حق داشت تا سرانجام در کربلای شلمچه، واله و حیران در تاریخ 65/12/12 به لقای پروردگارش رسید. طلبه بسیجی شهید «جواد قربانعلی‌زاده»، سال 1341 در کاشان متولد شد و در 1365/12/12 در کربلای شلمچه به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2014 حریفان خود را در مرحله‌ گروهی این رقابت‌ها شناختند.
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2014 در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد و چهار نماینده‌ فوتبال ایران حریفان خود را در مرحله گروهی این رقابت‌ها شناختند.تیم‌های استقلال و سپاهان به عنوان قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته و تیم‌های تراکتورسازی و فولاد به عنوان تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر که جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در سال 2014 به دست آوردند در گروه‌های چهارگانه‌ غرب آسیا قرار گرفتند. در میان تیم‌های ایرانی به نظر می‌رسد کار سپاهان از همه سخت‌تر باشد. نایب قهرمان آسیا در سال 2009 باید در مرحله گروهی رودر روی السد قطر، قهرمان سال 2011 برود. الهلال عربستان و الاهلی امارات دیگر حریفان نامدار سپاهان در مرحله گروهی است. بر این اساس گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 در منطقه غرب این قاره به این شرح است:
*گروه A: استقلال، الریان قطر، الجزیره امارات، الشباب عربستان
*گروه B: الفاتح عربستان، فولاد، برنده پلی‌آف، بنیادکار ازبکستان
*گروه C: العین امارات، الاتحاد عربستان، تراکتورسازی و برنده پلی‌آ‌ف
*گروه D: السد قطر، الاهلی امارات، الهلال عربستان، سپاهان
برنامه لیگ قهرمانان آسیا
*هفته اول: 6-7 اسفند 92 *هفته دوم: 20-21 اسفند 92 *هفته سوم: 27-28 اسفند 92 *هفته چهارم: 12-13 فروردین 93 *هفته پنجم: 26-27 فروردین 93 *هفته ششم: 2-3 اردیبهشت 93. همچنین مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت و در دو تاریخ 16-17 و 23-24 اردیبهشت برگزار می‌شود.
قرعه‌کشی عجیب
اما یکی از تازه ترین ابتکارات کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین قرعه کشی رقم خورد. در گروه B مسابقات جایی که فولاد خوزستان از ایران با الفتح عربستان و بنیادکار ازبکستان همگروه است، یک تیم از مرحله پلی آف نیز حضور خواهد داشت. نکته جالب اینکه در مرحله پلی آفِ بازی‌هایی که تیم برنده مجموع آن به این گروه راه خواهد یافت، تیم نسف ازبکستان حضور دارد و این یعنی اگر این تیم بتواند تمامی حریفان را پشت سر بگذارد و به مرحله گروهی راه یابد احتمال همگروهی 2 تیم ازبکستانی در یک گروه وجود دارد.این همگروهی می‌تواند بسیار بحث برانگیز و یکی از تصمیمات عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد چرا که گاهی اوقات این موارد باعث بروز مواردی نظیر تبانی می‌شود.
هزینه سنگین استقلال
شاید خبری که در هیاهوی مراسم قرعه کشی گم شد این بود که استقلال در این مراسم 5 نماینده داشت! به گزارش کیهان، اسدی مسئول مالی باشگاه، ماجدی سرپرست تیم فوتبال، کسایی پور مسئول بین الملل سازمان لیگ، عرب معاون اجرایی باشگاه و امیری معاون ورزشی استقلال،افرادی بودند که به نمایندگی از استقلال و با هزینه های این باشگاه راهی مالزی می شوند تا درمراسم قرعه کشی شرکت کنند. یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که هزینه رفت و آمد و اقامت این 5 نفر در مالزی آن هم برای دو روز، کمتر از 20 میلیون نمی شود. حالا با این شرایط پرسشی که مطرح می شود این است که چه لزومی دارد برای مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا که حضور یک نماینده هم کفایت می کند، چنین هزینه ای صورت گیرد؟!

 


استقلال به ملوان رسید
استقلال موفق شد با برتری یک بر صفر برابر کاسپین قزوین به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کند و حریف ملوان شود. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و کاسپین قزوین که دیروز در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود با برتری نزدیک آبی‌پوشان تهرانی پایان یافت تا این تیم با صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی حریف ملوان بندرانزلی شود. تک گل استقلال را مهرداد اولادی در دقیقه 41 به ثمر رساند. جالب اینجاست که اولادی در ترکیب اصلی استقلال حضور نداشت اما به دلیل مصدومیت کبه، مهاجم بورکینافاسویی استقلال و تعویض اجباری او در دقیقه 3 بازی به زمین آمد.
هزینه 15 میلیاردی برای سفر مارادونا به تهران
مدیرعامل پرسپولیس در نظر دارد برای دي ماه به مناسبت جشن 50 سالگي پرسپوليس، يکبار ديگر پيشکسوتان سرخ را کنار هم جمع کند. در همین خصوص چندی قبل رويانيان به دوبي سفر مي کند تا با مدير برنامه هاي مارادونا ديدار و درباره حضورش در تهران رايزني نهايي را انجام دهد اما خبر ميرسد پيشنهاد اوليه مارادونا براي مدير عامل قرمزپوشان مبلغ ناقابل 5 ميليون دلار است که با حسابي سر انگشتي مي شود 15 ميليارد تومان. حال بايد ديد که آيا مارادونا با حضورش در تهران و تبليغاتي که پرسپوليس از آن استفاده خواهد برد سودي به اين باشگاه مي رساند يا اين يک مانور تبليغاتي است!
بازگشت پولادی به میادین
با تشخيص پزشکان و پس از تمرينات اختصاصي مشخص شد مهرداد پولادي پس از بازي با سايپا مي‌تواند به ميدان برود.
بازی فولاد و صبا در غدیر برگزار نمی شود
مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به منتفی شدن برگزاری دیدار فولاد و صبا در ورزشگاه غدیر اهواز گفت: قصد داریم با رفع مشکل صدا‌وسیما برای پخش زنده مسابقات از هفته بیستم دیدارهای خانگی مان را در این ورزشگاه برگزار کنیم.
تحلیل مارکا از تیم ملی ایران
«مارکا» با اعلام این که کمبود تجربه در بین بازیکنان تیم ملی ایران ممکن است به ضرر شاگردان کی‌روش تمام شود اعلام کرد کسب تنها یک برد در جام جهانی برای ایران موفقیت محسوب شود.
قلعه‌نویی: گروه استقلال نه سخت است نه آسان
امیر قلعه‌نویی، ‌سرمربی استقلال در واکنش به همگروهی استقلال با تیم‌های الشباب عربستان، الجزیره امارات و الریان قطر گفت که گروه استقلال نه سخت است و نه آسان.
جلالی: کاری می‌کنیم تیم‌های همگروه نگران شوند
جلالی سرمربی تراکتورسازی درباره گروهبندی مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین سخت یا راحت بودن گروه این تیم گفت: سختی و راحتی گروه‌ها مهم نیست و مهم بازی است که در زمین انجام می‌شود. سعی خواهیم کرد در لیگ برتر ایران به شکلی خودمان را نشان دهیم تا حریفان‌مان از اینکه با ما همگروه شده‌اند، نگران شوند.
رضایت کرانچار از گروه سپاهان
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با ابراز رضایت از گروه تیمش در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با بازگشت سوکای و نویدکیا و اضافه شدن بازیکنان خارجی جدید اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا پیدا می‌کنیم و همراه با الهلال مدعی اصلی صعود از گروه هستیم.
نظر فرکی درباره حریفان فولاد
حسین فرکی درباره‌ قرعه‌ فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در گروه ما تیمی به نام الفاتح عربستان حضور دارد که ناشناخته است. بیشتر نسبت به تیم‌هایی مثل الشباب و الاتحاد این کشور اطلاعات داریم. حریف دیگر ما ظاهرا در پلی‌آف مشخص می‌شود و بنیادکار ازبکستان هم با سابقه‌ای که در آسیا دارد، جزو تیم‌های خوب این قاره است.
سفر رائول به اصفهان
رائول گونزالس اسطوره باشگاه رئال مادرید فروردین ماه آینده به تهران می آید. هم گروهی سپاهان با السد قطر موجب می شود که ستاره سابق رئال مادرید برای نخستین بار به ایران بیاید. طبق برنامه اعلام شده دیدار دو تیم روز 26 فرودین ماه در اصفهان برگزار می شود که به این ترتیب السد با ستاره نامدارش پا به نصف جهان می گذارد.
فان پرسی با 45 میلیون یورو در بارسا
45 میلیون یورو مبلغی است که از سوی برخی منابع برای حضور فان پرسی در نیوکمپ اعلام شده و به نظر می‌رسد پنجره نقل و انتقال‌های ژانویه زمانی باشد که کاتالان‌ها قصد جذب این مهاجم را داشته باشند.

 


بهرام افشارزاده گفت: به هیچ عنوان با بودجه ای که برای کمیته ملی المپیک تصویب شد، نمی‌توانیم عنوان چهارمی در آسیا را بگیریم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کوهنوردی و به دنبال تصویب حدود 23 میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی برای کمیته ملی المپیک در سال 93، اظهار کرد: این رقم به‌هیچ وجه جوابگوی ما نیست. سال آینده بیشترین حجم کار را برای بازی‌های آسیایی و المپیک داریم. بازی‌های غرب آسیا، المپیک نوجوانان، مسابقات تایلند و بازی‌های آسیایی و همچنین تدارک برای بازی‌های المپیک از کارهایی است که پیش‌رو خواهیم داشت. اما با این مبلغ به هیچ عنوان نمی‌توانیم عنوان چهارمی را در بازی‌های آسیایی تکرار کنیم.

 


هفته هشتم لیگ برتر والیبال ایران امروز(چهارشنبه) با شش دیدار پیگیری خواهد شد و در تماشایی ترین بازی پیکان میزبان باریج اسانس است.
هشتمین هفته رقابت های لیگ برتر والیبال فردا (چهارشنبه) با برگزاری شش مسابقه در شهرهای محتلف پیگیری می شود. شاه بیت غزل این هفته لیگ برتر والیبال در تهران کلید می خورد. جایی که تیم های مدعی و صاحب نام پیکان و باریج اسانس برابر هم صف آرایی می کنند. اگر چه پیکان در این فصل توفیق چندانی نداشته و امتیازهای زیادی از دست داده است، اما همچنان پرافتخارترین تیم ایران و آسیا در خانه خود برای همه حریفان مشکل ساز است. باریج اسانس اما در این فصل با به خدمت گرفتن ستارگانی چون مهدی مهدوی، علیرضا نادی، فرهاد قائمی و امیرغفور و همچنین هدایت مصطفی کارخانه به دنبال قهرمانی است. کاشانی ها انگیزه زیادی دارند تا در تهران پیکان مدعی را شکست دهند و از همین حالا برای قهرمانی در لیگ برتر شاخ و شانه بکشند.اما در دیگر بازی مهم این هفته نمایندگان والیبال استان های مازندران و گلستان برابر هم به میدان می‌روند. گنبدی ها در خانه و در حضور نزدیک به چهار هزار هوادار خود انتظار کاله مدافع عنوان قهرمانی را می کشند. کاله هفته گذشته نمایش قابل قبولی را برابر نوین کشاورز ارائه نداد و سه امتیاز در تهران جا گذاشت. حالا باید دید شاگردان بهروز عطایی در شهر گنبد چه می کنند؟برنامه کامل بازیهای هفته هشتم لیگ برتر والیبال به این شرح است:
چهارشنبه 20 آذر 1392 ، ساعت 17:30
*پیکان تهران – باریج اسانس کاشان*آلومینیوم المهدی – شهرداری زاهدان*شهرداری تبریز – سایپا البرز*میزان مشهد – متین ورامین*شهرداری ارومیه – نوین کشاورز*بازرگانی جواهری – کاله مازندران*
جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر والیبال:1 - متین ورامین 16 امتیاز،2 - باریج اسانس کاشان 12 امتیاز،3 -‌کاله مازندران 10 امتیاز،4 - شهرداری ارومیه 10 امتیاز،5 - شهرداری تبریز 10 امتیاز،6 - پیکان تهران 9 امتیاز و...

 


ملی‌پوشان قایقرانی به دلیل مشکلات مالی اعتصاب کردند.
ملی‌پوشان آب‌های آرام به دلیل مشکلات مالی فدراسیون اعتصاب و اردوی ملی را ترک کردند. امین بوداغی ملی‌پوش قایقرانی ایران درباره این وضعیت گفت: تصمیم ما قطعی نبود و ابتدا چند ملی پوش تصمیم داشتند این کار را انجام دهند اما دیگر کاسه صبر همه لبریز شد و همگی تصمیم گرفتیم اردو را رها کنیم. با مربی صحبت کردیم که او هم حق را به ما داد. با آقای امینی مشاور فدراسیون هم صحبت کردیم که او گفت با رییس صحبت کنیم که صحبت با آقای ابراهیمی نیز نتیجه نداد.بالاخره معلوم نیست وضعیت قایقرانی چطور خواهد شد. آقای ابراهیمی که حق امضا ندارد و هیچ کاری هم برای ما انجام نمی‌دهد. هیچ پولی وارد فدراسیون نکرده و تنها می‌گوید خدمتگزار است. اگر می خواهد کاری انجام دهد بالاخره به فکر باشد نه اینکه خیلی راحت بگذارد ملی پوشان از اردو خارج شوند.پس از این اتفاق ملی پوشان روئینگ نیز به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند. در همین خصوص احمدرضا طالبیان هم گفت: دو سال است که وضعیت ما مشخص نیست و ما هیچ حرفی نمی زنیم و سکوت کرده‌ایم. صدای ما را کسی نشنیده اما دیگر کافی است. 4 ماه نه حقوق گرفتیم و نه حمایت شده‌ایم. حتی به ما غذا نمی دهند. چه اردویی است که ورزشکاران نه حقوق دارند و نه غذا. چرا صبر کنیم؟ مگر کسی به فکر ما است که بخواهیم به تمرین ها ادامه دهیم؟

 


هیات اجرایی کمیته ملی المپیک وجود تخلف در فروش ساختمان این کمیته‌ (گاندی) را رد کرد.
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پس از نشست روز دوشنبه و بررسی نحوه فروش ساختمان کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی و همچنین بررسی عملکرد یکی از شرکت‌های طرف قرارداد کمیته ملی المپیک، فروش ساختمان گاندی را قانونی اعلام کرد و وجود هر گونه تخلف و فعالیت غیر قانونی در این زمینه را رد کرد.هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دو نشست فوق‌العاده‌ برای بررسی نحوه فروش ساختمان کمیته ملی المپیک برگزار کرد و به بررسی اظهارات محمود خسروی وفا و محمد علی آبادی پرداخت.

 


رضا زارعی برای چهار سال رئیس فدراسیون کوهنوردی شد.
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با حضور 9 کاندیدا برگزار شد که در نهایت با انصراف چهار کاندیدا و بعد از دو مرحله رای‌گیری رضا زارعی با 29 رای به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد. در ابتدا مراسم رای گیری، مساعدیان، بختیاری، کوچکی نژاد و نیکخواه انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کردند و بعد از برگزاری دور نخست رای گیری از میان 39 عضو حاضر زارعی 10 رای را کسب کرد و داورپور 12 رای به خود اختصاص داد و انتخابات به دور دوم کشیده شد.اما در دور دوم هم داورپور صاحب 10 رای شد و رضا زارعی 29 رای بدست آورد. محمود شعاعی ، رییس فدراسیون کوهنوردی هم دو روز قبل از حضور در انتخابات انصراف داد، چرا که وی بازنشسته بود و نتوانست از هیات دولت برای شرکت در انتخابات مجوز بگیرد.

 


ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران مدعی شد: پیش از بازی‌های آسیایی 2010 با وجود مثبت شدن تست دوپینگم زنگی‌آبادی اجازه حضور در رقابت‌ها را به من داد چراکه او فقط مدال می‌خواست.
به دنبال محرومیت هشت ساله محمد پراش و مطرح شدن برخی اتهامات نسبت به فدراسیون قبلی دوچرخه‌سواری، حسنعلی ورپشتی دیگر ملی‌پوشی است که آگاهی فدراسیون قبلی از دوپینگ دوچرخه‌سواران را تائید می‌کند. ورپشتی روز گذشته در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا مدعی شد: زنگی‌آبادی فقط مدال می‌خواست و به دوچرخه‌سواران می‌گفت دوپینگ کنید من با فدراسیون پزشکی هماهنگ می‌کنم فلان موقع بیایند آزمایش بگیرند تا تست مثبت نشود، زیرا فدراسیون با پول ریختن به حساب کمیته ضددوپینگ از آنها می‌خواست بیایند و تست بگیرند. البته آقای زنگی‌آبادی به دنبال مثبت شدن تست دوپینگ برادران پراش بود بنابراین قبل از بازی‌های آسیایی 2010 و در فصل بدنسازی آمدند تست دوپینگ گرفتند که تست من و یک نفر دیگر مثبت شد اما رفتیم بازی‌های آسیایی و مدالمان را گفتیم. در واقع می‌خواستند تست برادران پراش مثبت شود که برای آنها این اتفاق رخ نداد. بنابراین پس از بازی‌های آسیایی و وقتی کارشان انجام شد، اعلام کردند تست ما مثبت شده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا بودند افراد دیگری که تست دوپینگشان مثبت شود و در بازیهای آسیایی شرکت کنند، گفت: بله، بودند.

 


سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی از روز شنبه هفته آینده نخستین اردوی خود را برای حضور در رقابتهای جام جهانی 2014 روسیه آغاز می کند.
کادر فنی جدید تیم ملی در نظر دارند با توجه به زمان برگزاری رقابتهای جام جهانی 2014 روسیه که قرار است طی روزهای 26 و 27 بهمن ماه در شهر تیومن برگزار شود، نخستین اردوی خود را از روز شنبه در خانه کشتی تهران برپا کنند. گفته می‌شود تیم ملی کشتی فرنگی با سرمربیگری محمد بنا، برگزاری سه اردوی 16 روزه را در دستور کار دارد تا در این مدت بتواند از هر نظر مهیای حضور در جام جهانی روسیه شود.ضمن اینکه قرار است فرنگی کاران منتخب طی روزهای 11 و 12 بهمن ماه برای حضور در جام وهبی امره ترکیه راهی استانبول شود که این تورنمنت بین المللی تنها میدان تدارکاتی تیم ملی کشتی فرنگی تا حضور در جام جهانی 2014 روسیه خواهد بود. همچنین در جلسه‌ای که محمد بنا با همکاران سابقش برگزار کرد مقرر شد خلیل رشید محمدزاده، رسول جزینی و ایرج اسفندیاری فر در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بنا را همراهی کنند و حسام‌الدین جعفری به عنوان سرپرست در تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشته باشد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10