(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 21 آذر  1392 - شماره 20663

باند سارقان پراید متلاشی شد
آغاز طرح زمستانه 92 در 110 گردنه برف‌گیر
در دیدار مدیرعامل مترو تهران مطرح شد
اظهار تمایل اتریش برای مشارکت این کشور در توسعه مترو تهران
محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
حوادث کوتاه از کشور
وزیر کشور اعلام کرد
کم‌کاری نهادهای حمایتی درباره خانواده‌های معتاد
مرگ مشکوک قهرمان اسبق تیم ملی کشتی فرنگی
سردار رحیمی: موتورسیکلت‌های فاقد استاندارد از وزارت صنایع، سازمان استاندارد و محیط زیست مجوز می‌گیرند
ریزش کوه جان 5 نفر را گرفت
اهدای اعضای بدن کودک 6 ساله قائمشهری به 5 بیمار
لغو دهها پرواز در استانبول
گران‌ترین حلقه گل کریسمس
دختری که خون می‌گرید
کوچکترین قرآن دنیا
   


رئیس پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران از انهدام باند سارقان خودروهایی خبر داد که پس از اوراق، آنها را بلاصاحب رها می‌کردند.
سرهنگ خدادادی در تشریح جزئیات خبر افزود: این باند توسط فردی با هویت معلوم با نام مستعار «سیاه» فرماندهی می‌شد.
وی تاکید کرد: با توجه به کثرت سرقت خودرو به خصوص خودروی پراید در سطح حوزه استحفاظی غرب استان تهران و کشف آنها به صورت بلاصاحب و اوراقی، سارق شناسایی و دستگیر شد.
بنا بر این گزارش «سیاه» نهایتا به سرقت شش دستگاه پراید به اتفاق چهار نفر دیگر از همدستانش اعتراف و عنوان کرد که پس از اوراق کردن خودروها، آنها را به صورت بلاصاحب رها می‌کردند که بلافاصله تعدادی از پرسنل اداره مبارزه با سرقت، با راهنمایی متهم برای شناسایی و جلب همدستانش، وارد عمل شدند که علاوه بر کشف سه دستگاه خودروی پراید از متهمان، تعداد زیادی لوازم و وسایل خودرو داخل باغ متروکه‌ای کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران با بیان این که متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که خودروهای پراید مدل پایین را در سطح استان‌های کشور به سرقت می‌بردند، گفت: همچنین ماموران در بازرسی از منزل و مخفیگاه متهمان، مقداری کارت و مدارک متعلق به غیر از جمله گواهینامه، کارت شناسایی و... کشف کردند. خدادادی با اشاره به اعتیاد تمامی اعضای باند، گفت: این افراد برای تهیه مواد مخدر خود، به سرقت پراید که راحت‌تر بود، اقدام کرده و لوازم و باطری را به فروش می‌رساندند.

 


طرح زمستانه راهنمایی و رانندگی با همکاری سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، اورژانس و راهداری صبح دیروز با اجرای رزمایشی در پیست آبعلی آغاز شد.
سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این همایش گفت: در طرح زمستانه پلیس راهنمایی و رانندگی 26 هزار تیم ثابت و سیار حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه از امروز بیستم آذرماه طرح زمستانه آغاز و تا بیستم اسفندماه ادامه خواهد داشت از اجرای این طرح در 27 استان برف‌گیر کشور با حضور 97 هزار نفر نیروی انسانی خبر داد.
سردار مومنی ادامه داد: 26 هزار تیم ثابت و سیار با استفاده از 30 بالگرد در 110 گردنه برف‌گیر به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مردم خواست تا نکات ایمنی همچون کنترل ترمز، چراغ‌های روشنایی، برف پاک‌کن و... را رعایت کرده و نسبت به اخذ برگه معاینه فنی خودروهایشان نیز اقدام کنند.
سردار مومنی همچنین با بیان اینکه در هشت ماهه امسال با تلاش تمامی دستگاه‌ها، شاهد کاهش هشت درصدی حوادث و سوانح بوده‌ایم، گفت: در هشت ماهه، 1100 نفر کمتر در سوانح و حوادث جان خود را از دست داده‌اند که این مهم نتیجه تلاش تمامی دستگاه‌هاست.
وی با بیان اینکه مسافران در طرح زمستانه نسبت به رعایت ایمنی خودرو و تجهیزات ایمنی و معاینه فنی و به خصوص زنجیر چرخ اقدام کنند، گفت: امسال طی ابلاغیه‌ای از همکارانمان خواسته شده است که تجهیزات خودروها را از مبدا کنترل کنند و در صورت نداشتن مواد اعلامی همچون تجهیزات ایمنی و به خصوص زنجیر چرخ از ادامه تردد آنها جلوگیری شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه علت تامه 70 درصد از تصادفات، تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است، گفت: با رعایت این سه مسئله، تصادفات به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
مومنی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش داریم که میزان کشته‌های تصادفات را در پایان امسال به زیر 18 هزار نفر برسانیم، گفت: در طرح زمستان 92 داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ و معاینه فنی جزو خطوط قرمز پلیس است و در صورت نداشتن، از ادامه تردد خودرو جلوگیری می‌شود.
پایگاه‌های امداد و نجات
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز در این همایش از احداث 1200 پایگاه موقت و 478 پایگاه دائمی برای امدادرسانی در طرح زمستانه خبر داد.
محمود مظفر، رئیس امداد و نجات هلال‌احمر نیز از احداث 1200 پایگاه موقت، 478 پایگاه دائمی و حضور 20 هزار و 616 امدادگر جهت خدمت‌رسانی در طرح زمستانه خبر داد.
وی گفت: 17 بالگرد را جهت انجام ماموریت آماده کرده‌ایم.
رئیس سازمان امداد و نجات به استفاده از 3500 دستگاه خودرو و تجهیزات امدادی اشاره کرد و گفت: خود را برای امدادرسانی به 150 هزار نفر آماده‌ کرده‌ایم و در ضمن خط امدادی 112 پاسخگوی در راه‌ماندگان و حادثه‌دیدگان است.
مظفر از امکان اسکان اضطراری 40 هزار نفر و درمان اضطراری 18 هزار نفر خبر داد.
فعالیت 2000 پایگاه اورژانس
قائم‌مقام مرکز اورژانس کشور از بکارگیری 2600 تیم عملیاتی در طرح زمستان 92 خبر داد.
دکتر میعادفر در ادامه در تشریح برنامه‌های اورژانس کشور برای پوشش حوادث احتمالی در زمستان، گفت:‌2000 پایگاه در این طرح فعالیت خواهند داشت.
وی با اشاره به بکارگیری 3000 دستگاه آمبولانس، گفت: همچنین 57 دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج بالگرد در طرح زمستانه 92 به کار گرفته خواهند شد.
قائم‌مقام مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه 2600 تیم عملیاتی وظیفه پوشش حوادث احتمالی زمستان 92 را بر عهده دارند،‌ گفت: این تیم‌ها در مناطق کوهستانی و برفگیر بیشتر مستقر خواهند شد و امید است که با رعایت مسائل از سوی مردم و آمادگی سازمان‌های دخیل، زمستان سالمی را داشته باشیم.

 


سفیر اتریش بر علاقه و تمایل کشورش برای ادامه همکاری‌ها و مشارکت در حوزه تجهیزات مترو تاکید و آمادگی شرکت‌های اتریشی را به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌ها در مترو تهران اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران، رئیس و وابسته اتاق بازرگانی این کشور به همراه هیئتی از نمایندگان شرکت‌های صنعتی فعال اتریشی در ایران با مدیرعامل و دیگر مسئولان شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) دیدار و گفت‌وگو کردند.
وی افزود: البته در بخش‌هایی از تجهیزات مورد نیاز توسعه مترو، همچنان نیاز به انتقال تکنولوژی است و از این جهت از تداوم و توسعه همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

 


محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورها از سوی پلیس راه راهور ناجا اعلام شد.
به گزارش پلیس راه تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 20/09/92الی ساعت 24 روز جمعه 22/09/92 از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.
محور کرج- چالوس
تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:30 الی ساعت 24 روز جمعه مورخ 22/09/92 از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:30 الی ساعت 24 روز جمعه مورخه 22/09/92 از 15 کیلومتر بالای مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
محور هراز
تردد تمامی تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.
تردد تمامی کامیونها و کامیونتها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 1200 الی 2400 روز چهارشنبه مورخ 29/09/92 و همچنین از ساعت 6 الی 24 روزهای پنجشنبه 21/09/92 و جمعه 22/09/92 از محور هراز ممنوع است.
محور دماوند
تردد تمامی تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 الی 24 روز جمعه مورخ 22/09/92 از تهران به قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با شماره تلفن 120 (فقط شهروندان تهرانی) و 88255555 (10 خط) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راههای کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.

 


درگذشت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دلگان
زاهدان - واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دلگان بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین کمال نوابی برای انجام ماموریت اداری به زاهدان رفته بود که در مسیر برگشت ساعت یک بامداد دیروز در 45کیلومتری ایرانشهر در منطقه بلوچکان، خودروی وی از جاده منحرف و دچار آتش‌سوزی شد و مرحوم نوابی در اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
علت حادثه سرعت بالای خودرو و عدم توانایی راننده در کنترل آن اعلام شد.
کشف 6 تن موادمخدر در کرمان
جیرفت - فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: بیش از 6 هزار و 245 کیلوگرم انواع موادمخدر همراه با قاچاقچیان و متهمان سابقه‌دار در رزمایش غدیر 92 کشف شده است.
سرتیپ حسین چناریان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این رزمایش هم‌اکنون در شهرهای جیرفت، عنبرآباد، رودبار، منوجان، قلعه‌گنج، کهنوج و فاریاب در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه در این رزمایش تاکنون 157 قبضه سلاح از متهم کشف شده است، عنوان کرد:
در مجموع بیش از 4 هزار و 246 نفر تاکنون در این رزمایش دستگیر شده‌اند.
برخورد با قطار
ساری-ایرنا: بر اثر برخورد یک نفر در مسیر ریل آهن ‌ساری قائمشهر یک جوان جان باخت.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ساعت 3 و 30 دقیقه دیروز در مسیر ریل آهن ساری - قائمشهر برخورد قطار با یک مامور پلیس، منجر به مرگ این فرد شد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمال با تایید این خبر گفت: در مسیر ریل آهن قائمشهر به ساری در محله‌ای به نام جوکی محله که در نزدیکی ریل‌آهن است، یک خودروی کانکس‌دار پلیس مستقر است.
یوسف گران‌پاشا با بیان اینکه این خودرو در کنار ریل آهن مستقر بود، تصریح کرد: در زمان حادثه فرد متوفی ظاهرا در حال صحبت با تلفن همراه یا بی‌سیم بوده که بدون توجه وارد مسیر حرکت قطار شد و در اثر برخورد قطار با وی بشدت آسیب‌ دید، و در بیمارستان درگذشت.
کلاهبرداری میلیاردی
اصفهان-خبرنگار کیهان: ماموران انتظامی شهرستان برخوار اصفهان موفق شدند رمال کلاهبرداری که مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بود را شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: فردی به نام «س-ع» که با حمایت فردی دیگر اقدام به اغفال و کلاهبرداری از مردم می‌کرد طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.
کلمن‌های تریاک در راه ترکیه
شیراز - ایرنا: ماموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز از کلمن‌های آبی که یکی از مسافران پرواز شیراز - ترکیه به همراه داشت، 29 کیلو و 400 گرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس فرودگاه شیراز به 6 عدد کلمن آب که به عنوان وسیله و بار همراه یکی از مسافران پرواز شیراز - ترکیه بود شک کردند و پس از بازرسی این میزان مواد مخدر از آنها کشف شد.
سرتیپ دوم سیروس سجادیان افزود: کلمن‌های آب همراه این مسافر 56 ساله اهل شیراز به ظاهر حاوی تنقلات، آجیل و سوغات شیراز بود و تریاک‌ها در جداره کلمن‌ها جاسازی شده بود.
وی بیان کرد: مسافر یاد شده قصد داشت مواد مخدر را از شیراز به ترکیه انتقال دهد و سپس آن را به کشورهای مجاور ارسال کند.
کشف برنج قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر اسکانیا که از بندر لنگه عازم اصفهان بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ رجبعلی مختاری افزود: پس از توقیف خودرو ماموران با هماهنگی مقام قضایی از خودرو بازرسی و از بار آن مقدار 22 هزار کیلوگرم برنج قاچاق کشف کردند.وی با بیان اینکه ارزش کالای کشف شده بیش از 570 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه خودرو توقیف و اقلام کشف شده به اداره گمرک تحویل شد.

 


وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آمار رسمی معتادان در کشور از درگیر بودن 6 میلیون ایرانی با اعتیاد خبر داد.
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین جلسه کمیته زنان و خانواده‌های آسیب‌پذیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. با اشاره به وجود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کل کشور گفت: اگر این جمعیت را با بعد خانوار حساب کنیم، حدود 6 میلیون ایرانی به طور مستقیم درگیر مواد مخدرند و همچنین 3/9 درصد از جمعیت معتادان را زنان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان این که خانواده معتادان مورد غفلت قرار گرفته‌اند و متولی ندارند، اظهار داشت: برخی خانواده‌ها هستند که به نوعی تحت پوشش نهادها، خیریه‌ها یا تشکل‌های مردمی هستند اما متاسفانه برخی از نهادهایی که وظیفه حمایتی دارند وقتی با یک خانواده معتاد روبه‌رو می‌شوند به دلیل اعتیاد، این خانواده را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و این موجب می‌شود که خسارت زیادی به این حوزه وارد شود.
دبیرکل ستاد در ادامه، همسرآزاری، اعمال خشونت، ورود به کارهای ناشایست و غیراخلاقی، انجام قاچاق و توزیع مواد مخدر و عدم تامین اسباب معیشتی زندگی را از جمله آسیب‌های وارد شده به خانواده‌های معتادان برشمرد.
رحمانی فضلی بیان داشت: شناسایی و برقراری ارتباط با یک میلیون و 325 هزار خانواده‌ای که معتاد دارند کار سختی نیست، لذا باید روش‌های ارتباطی با این خانواده‌ها شناسایی و سپس آنها را در امور پیشگیری، درمان و بهبودی ترغیب کرد.وی در ادامه بر تشکیل خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی به منظور حمایت از خانواده‌های معتادان تاکید کرد و گفت: محور اصلی این کمیته کمک به خانواده‌ها به طور مستقیم و استفاده از ظرفیت آنان در ابعاد مختلف مبارزه همچون پیشگیری، درمان و گاها مقابله است که امیدوارم با همفکری اعضای کمیته، فعالیت‌ها و برنامه‌ها مشخص و سپس نحوه حمایت، پشتیبانی و هدایت خانواده‌ها تعیین شوند، چرا که اگر بر روی نهاد خانواده تمرکز شود، یقینا تاثیر روش‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه در این نهاد موفق‌تر خواهد بود.
آمار 62 درصدی تاهل در زنان معتاد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش 7 درصدی نرخ طلاق در 6 ماهه نخست امسال سهم زنان متاهل از اعتیاد را 62 درصد عنوان کرد.
شهین‌دخت مولاوردی در دومین جلسه کمیته زنان و خانواده‌های آسیب‌پذیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اخیرا آماری از سوی سازمان ثبت اسناد در خصوص علل 9 گانه اعتیاد ارائه شده که براساس آن نرخ طلاق در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشته که اعتیاد یکی از آن دلایل بوده است.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه، فقر اقتصادی و فرهنگی و مبحث معیشتی را از جمله عللی برشمرد که خانواده‌ها را درگیر اعتیاد می‌کند و اظهار داشت: اعتیاد مرزهای تحصیل، فرهنگ و دین را درنوردیده و هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که اعتیاد، تنها مختص یک گروه یا طبقه خاص از جامعه است همان طور که مسئله خشونت علیه زنان مختص یک فرهنگ یا کشور خاص نیست.مولاوردی افزود: آمار 62 درصدی تاهل در زنان معتاد و اختصاص 10 درصد از علل شروع اعتیاد زنان به اختلافات خانوادگی، اهمیت پرداختن به موضوع اعتیاد زنان را دوچندان می‌کند، لذا ما باید با تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، به این حوزه وارد شویم.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات ستاد ملی زن و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: جلسات این ستاد به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور 8 وزیر برگزار می‌شود و مصوبات آن نیز لازم‌الاجرا است لذا هر زمان که مشکلی در پروسه تصویب قوانین در حوزه اعتیاد زنان در این کمیته بود، می‌توان مصوبات را از طریق آن ستاد اجرایی کرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان همچنین بر تشکیل کارگروهی در وزارت تعاون کار با حضور کارشناسان معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری، بهزیستی و سازمان‌های غیردولتی فعال تاکید کرد و گفت: هدف اصلی این کار گروه باید حمایت از زنان معتاد به منظور دستیابی آنان به بهبودی باشد و حمایت‌ها نیز به گونه‌ای باشد که فرد پس از بهبودی دیگر به سمت اعتیاد نرود و بتواند کسب و کار و مسکن مناسبی پیدا کند.

 


«ولی اکبر» پیشکسوت و قهرمان اسبق کشتی فرنگی ایران در روز تاسوعای حسینی در سن 42 سالگی به طرز مشکوکی جان باخت.
پدر و برادر این قهرمان پیشکسوت کشتی دیروز با حضور در روزنامه کیهان با اعلام این خبر افزودند: «ولی» در شب تاسوعا به همراه همسر دومش به قصد سرکشی و استراحت به ویلای شخصی خود در نمک‌آبرود بسر می‌برد اما پس از 11 روز از این حادثه به ما خبر دادند که وی به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده و بدن نیمه‌جان همسرش نیز روی کاناپه پیدا شده است.قاسم اکبر با اشاره به جزئیات این حادثه به نقل از نیروی انتظامی شهرستان چالوس و همسر متوفی گفت: جسد متوفی در تاریخ 92/8/30 توسط همسایگان و نیروی انتظامی در حالی کشف شده است که کاملا متلاشی شده بود و شناسایی آن با مشکل رو به‌رو بود.

 


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن انتقاد از وزارت صنایع و سازمان‌های استاندارد و محیط زیست نسبت به صدور مجوز برای موتورهای فاقد کیفیت و استاندارد، ارتقای ایمنی در ایران را بسیار ضعیف توصیف کرد.
سردار حسین رحیمی، در حاشیه برگزاری کلاس‌های آموزشی پلیس راهور تهران بزرگ برای موتورسواران پیک بادپا اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی به مراتب نقش ویژه‌ای را در اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در تهران دارد چرا که فرهنگ‌سازی بسیار ماندگارتر از برخوردهای انتظامی است.
وی استفاده نکردن از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در پیاده‌رو و حرکت در مسیر مخالف را از جمله بیش‌ترین تخلفات موتورسواران ذکر کرد و گفت: پلیس در مواجهه با موتورسیکلت‌سوارانی که مرتکب این تخلفات حادثه‌ساز شوند بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه اغماضی با آن‌ها برخورد می‌کند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد میزان ایمنی و استاندارد موتورسیکلت‌های تولید شده داخلی با انتقاد شدید از وزارت صنایع و سازمان‌های استاندارد و محیط زیست گفت: متاسفانه بسیاری از موتورسیکلت‌های ما در همان بدو تولید فاقد استانداردهای لازم هستند ولی پلیس با توجه به مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صنایع و سازمان‌های استاندارد و محیط زیست مکلف به شماره‌گذاری این‌‌گونه موتورسیکلت‌هاست.
وی تاکید کرد: متاسفانه ارتقای ایمنی در کشور ما بسیار ضعیف است.
سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماده 30 قانون رسیدگی به تخلفات تاکیدکرد: طبق این ماده موسسات و شرکت‌های موتوری در صورت تخلف از قوانین حمل بار و مسافر موتورسوارانشان تذکر کتبی می‌گیرند و در صورت تکرار تخلف از 100 تا 500 هزار تومان به ازای هر تخلف موتورسوارانشان جریمه می‌شوند.
وی ادامه داد: پروانه فعالیت این موسسات در صورت تصادفات فوتی و جرحی موتورسوارانشان تا 3 مرتبه به مدت یک ماه تعلیق می‌شوند و در صورت تکرار این تصادفات پروانه فعالیت‌شان به صورت دائم لغو خواهد شد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با ابراز گله‌مندی از اجرایی نشدن قوانین مرتبط با حمل بار و مسافر اضافه توسط موتورسیکلت‌سواران اظهار داشت: طبق ماده 30 قانون رسیدگی به تخلفات که در 2 سال پیش ابلاغ شد وسایل نقلیه‌ای که بیش از حد مجاز اقدام به بارگیری و حمل مسافر کنند باید متوقف شوند ولی ما در طرح ساماندهی حمل بار و مسافر در سطح شهر تهران تنها به اعمال قانون بسنده می‌کنیم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که موتورسواران تنها 6 درصد از میزان کل جابه‌جایی مسافر در شهر تهران را برعهده دارند، تاکید کرد: با وجود نقش 6 درصدی موتورسواران در حمل بار و مسافر متاسفانه بیش از 30 درصد از تصادفات منجر به فوت و 60 درصد از تصادفات جرحی شهر تهران به این قشر اختصاص دارد.وی برخورد پلیس در طرح اخیر را تنها در حوزه ده تخلف حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: تردد در پیاده‌رو، حرکت در خطوط ویژه، حمل بار غیر مجاز و حجیم، نداشتن کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ و پرخطر، عدم دارا بودن پلاک قابل شناسایی و آلودگی صوتی را از جمله تخلفات حادثه‌سازی است که پلیس به شدت با آن‌ها برخورد می‌کند.
سردار رحیمی همچنین به نقش ویژه کلاه ایمنی استاندارد در کاهش تلفات اشاره کرد و گفت: با توجه به سن فوت‌شدگان سوانح مرتبط با موتورسیکلت که بیش از 70 درصد از آن‌ها در سنین بین 18 تا 30 سال بودند و با توجه به اینکه 60 درصد از کشته‌شدگان زمان موتورسیکلت به دلیل ضربه وارده به سر جان خود را از دست دادند، پلیس نسبت به استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی استاندارد حساسیت ویژه‌ای دارد.

 


رئیس شورای اسلامی شهر رودهن از مرگ پنج تن به دلیل ریزش کوه در این شهر خبر داد.
علی‌‌اکبر ارشدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر دیروز بر اثر ریزش کوه در خیابان «دکتر حسابی» شهر رودهن پنج نفر جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر رودهن به دلیل بروز برخی تخلفات از تداوم اجرای عملیات در محل این حادثه جلوگیری به عمل آورده بود.
این مسئول اضافه کرد: بدین ترتیب ساخت‌وسازی در آن زمین انجام نمی‌شد، اما به دلیل ریزش کوه که بارندگی‌های روزهای اخیر سبب آن شد، این پنج نفر جان خود را از دست دادند.
ارشدی افزود: مکان مذکور از سوی این افراد به عنوان محلی برای استراحت شبانه مورد استفاده قرار می‌گرفت و خود این افراد باید رعایت اصول ایمنی را انجام می‌دادند تا چنین حادثه‌ای رخ ندهد.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
کوچکترین اهداکننده عضو به 5 بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.
کودک شش و نیم ساله قائمشهری با اهدای اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.
سیده وانیا مظفری دانش‌آموز سال اول دبستان نخستین فرزند دختر خانواده به دلیل احساس ناراحتی از ناحیه سر دچار مرگ مغزی شد که با موافقت و رضایت خانواده‌اش، اعضای بدن وی برای نجات جان همنوعشان به بیماران نیازمند اهداء شد.با این اقدام خداپسندانه و اهدای دریچه‌های قلب به دو نفر و کبد به یک بیمار منتظر پیوند در شیراز و کلیه‌ها به دو بیمار دیگر 5 نفر به زندگی عادی بازگشتند.

 


بارش شدید برف و سرمای شدید در استانبول ترکیه دیروز باعث لغو دهها پرواز داخلی در میدان هوایی بین‌المللی این شهر شد.
به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) اعلام کرد از صبح دیروز 11 پرواز داخلی این شرکت از استانبول به دلیل شرایط بد آب و هوایی و سرمای شدید لغو شده است.
دیگر شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ترکیه نیز بسیاری از پروازهای خود از استانبول را لغو کردند.
بارش شدید برف همچنین موجب اختلال در سفرهای شرکت کشتیرانی ترکیه در استانبول شد و دهها سفر دریایی داخلی نیز لغو گردید.
بارش شدید برف در بخش‌های مختلف ترکیه که از سه روز پیش آغاز شده است به تناوب ادامه دارد.
سازمان هواشناسی ترکیه از مردم استانبول خواسته است به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی معابر در منازل خود بمانند.
بنا به این گزارش، دیدار تیم‌های گالاتاسرای ترکیه و یوونتوس ایتالیا از گروه «بی» لیگ فوتبال قهرمانان اروپا در استانبول نیز به علت بارش برف سنگین متوقف و به زمان دیگری موکول شد.

 


یک طراح فنلاندی رکورد درست کردن گران‌قیمت‌ترین حلقه گل کریسمس را در کتاب رکوردهای جهانی گینس از آن خود کرد.
در طراحی این حلقه گل بیش از 40 قطعه الماس درخشان و یاقوت به کار رفته است. این حلقه گل جواهرنشان 138 قیراطی با استفاده از شیک‌ترین و گران‌ترین گل‌های جهان طراحی و با سنگ‌های الماس و یاقوت تزئین شده است.
به گزارش ایسنا این رکورد در ماه جاری میلادی (دسامبر 2013) در انگلیس به دست آمده است.

 


«دلفینا سدنو» دختری 19 ساله است که از 4 سال قبل دچار بیماری بسیار مرموزی شده است. این بیماری ظاهر یا رفتار او را تحت تأثیر قرار نداده بلکه تأثیر اصلی آن بر روی غدد ترشحی اشک و عرق این دختر بوده است.
مشکل این دختر این است که هر زمان گریه می‌کند به جای آب از بدنش خون جاری می‌شود. البته درمواردی مشاهده شده که خون از زیر ناخن‌ها یا حتی ناف او نیز خارج شده است.
پزشکانی که در کشور او یعنی جمهوری دومنیکن هستند سال‌هاست به دنبال راهی برای درمان این بیماری هستند اما هیچکدام تا به امروز درمان قطعی برای آن پیدا نکرده‌اند. البته برخی از آن‌ها حتی تا زمان خونریزی اصلاً بیماری را باور هم نداشتند و آن را توهم می‌دانستند.
او می‌گوید: روز اول بسیار ترسناک بود و باعث شد تا چندین لیتر از بدنش خون خارج شود زیرا هر بار صورت خود را می‌دید بیشتر گریه می‌کرد و خون بیشتری جاری می‌شد. او پس از این ماجرا خیلی کمتر از خانه بیرون می‌رود، چون مردم با ترس خاصی نگاهش می‌کنند که برایش بسیار زجرآور است. این روزها پزشکان بسیاری این دختر را معاینه کرده‌اند و به دنبال راه خاصی می‌گردند تا برای همیشه این مشکل را برطرف کنند ولی نتیجه قطعی هنوز مشخص نیست.

 


یک هنرمند ترکیه‌ای پس از یک سال و نیم تلاش موفق شد کوچک‌ترین نسخه قرآن مجید را خلق کند.
خبرگزاری آناتولی نوشت: «نجاتی کورکماز» 50 ساله یکی از سه «میکروپیکر تراش» جهان همزمان با هفتصدوچهلمین سالگرد درگذشت مولانا کوچک‌ترین نسخه خطی قرآن جهان را در ابعاد 98 صدم سانتی‌متر در 1/3 سانتی‌متر رونمایی کرد.
وی در مراسم رونمایی این نسخه از قرآن کریم گفت: هدف بعدی او نوشتن لفظ جلاله «الله» بر روی یک تار مو است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10