(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24 آذر 1392 - شماره 20665

معاون وزیر آموزش و پرورش:آموزش و پرورش تحت فشار شدید برای عزل ونصب‌ها قرار دارد
سردار رحیمی خبر داد
دستگیری 70 مالک پارکینگ به جرم فروش لوازم خودروهای توقیفی
اتوبوس اسکانیا در محوراصفهان - نایین آتش گرفت
وزیر بهداشت : سلامت هیچگاه اولویت دولت‌ها نبوده است
حوادث کوتاه از کشور
ساعات کار مراکز معاینه فنی افزایش یافت
راهنمای سارق را شناسایی کنید
پس از واژگونی در خیابان فرعی سواری ال90 راننده‌اش را حبس کرد
ریزش تونل آزادراه خرم‌آباد -اندیمشک
کشف 260 کیلو مرفین از خودرو سواری
در پدیده‌ای نادر
گوسفند 5 بره به دنیا آورد
تهران رکورد مسمومیت با گاز CO را شکست
مسمومیت گازی 30 دانش‌آموز و معلم درمدرسه غیرانتفاعی
تصادف ماشین پلیس با فراری
تیراندازی در آمریکا
اعتراض به گرانی بلیت مترو
ممنوعیت حجاب در کشور اسلامی کوزوو
   


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
آموزش و پرورش تحت فشار شدید برای انجام عزل و نصب‌ها قرار دارد.
معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مراسم معارفه گودرز کریمی‌فر مدیر کل جدید آموزش و پرورش لرستان افزود: گروه‌ها از چپ و راست، بالا و پایین از زوایای مختلف خارج از آموزش و پرورش در راستای منافعشان برای عزل و نصب‌ها فشار وارد می‌کنند.
عبدالرسول عمادی افزود: آموزش و پرورش بر اساس مصالح آموزشی عمل می‌کند نه فشارهایی که وارد می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید بر مبنای زیر نظام آموزشی شامل پژوهش و فناوری که جمعا 7-8 زیر نظام را شامل می‌شود عمل کند، افزود: متاسفانه به جای زیرنظام‌ها به حواشی توجه شده و موجب گردیده ساختار آموزش و پرورش سامان درستی نیابد.عمادی گفت: با ساماندهی نیروها، تلاش می‌کنیم از توان آنها استفاده کرده و نیروی مازاد نداشته باشیم.
وی با ذکر این نکته که منابع مالی آموزش و پرورش محدود است،‌گفت: بیش از 90 درصد منابع مالی آموزش و پرورش صرف حقوق شده و مابقی صرف کیفیت‌بخشی می‌شود که باید سعی کنیم به‌خوبی از آن استفاده کرده و از همایش‌های صوری و بی‌کیفیت خودداری کنیم.
عمادی طرح ضمن خدمت آموزش و پرورش را مورد انتقاد قرار داد و گفت: محتوای آموزش ضمن خدمت بر اساس نیازمندی دقیق، معلمان، نیست که موجب شده معلمان استقبال نکنند.
وی اضافه کرد: نیاز معلمان یک چیز است و دوره‌های ضمن خدمت که برگزار می‌شود چیز دیگری است.

 


رئيس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ممنوعیت فعالیت تمامی جرثقیل‌های خودروبر به جز جرثقیل های ساماندهی شده توسط شرکت‌های مورد تایید پلیس خبر داد.
سردار حسین رحیمی، گفت: با توجه به شکایت‌های مردمی و درخواست‌های صورت گرفته مبنی بر تخلفات جرثقیل‌های خودروبر خصوصا در بزرگراه‌های تهران و تخلفات تعدادی از پارکینگ دارها و اخذ وجوه اضافی از شهروندانی که خودروهای آنها توقیف می‌شود، پلیس راهور تهران به طور ویژه ساماندهی این بخش‌ها را در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: بر این اساس تیم‌های بازرسی پلیس راهور تهران با هماهنگی مراجع قضایی موفق شدند 70 پارکینگ پایتخت را که مالکان آنها اقدام به تخلفات مختلفی از جمله فروختن موتورها و لوازم خودروهای توقیفی مردم می‌کردند را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.
رئيس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه تعدادی از این پارکینگ‌ها نیز مبالغ بسیار کلان از مالکان خودروهای توقیفی درخواست می‌کردند افزود: به عنوان نمونه یکی از این پارکینگ‌ها برای یک خودرو پرادو در یک شب توقیف 40 هزار تومان پول گرفته بود!
وی با اشاره به دستورالعمل صادره و هماهنگی صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: بر این اساس کلیه جرثقیل‌های خودروبر در پایتخت اعم از سبک و سنگین و نیسان وانت که در بزرگراه‌ها و معابر نسبت به انتقال خودروها اقدام می‌کنند از این پس باید بر اساس دستورالعمل جدید و صرفا در قالب شرکت‌های مورد تایید پلیس راهور تهران و با آرم و علائم این شرکت ساماندهی شوند و در غیر این صورت از روز شنبه ماموران پلیس نسبت به توقیف جرثقیل‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند.
به گفته سردار رحیمی تمامی این جرثقیل‌ها پس از ساماندهی در کنار درشان هزینه حمل خودرو و شرایط ترخیص خودرو درج می‌شود تا رانندگان هزینه اضافی نپردازند.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به ساماندهی پارکینگ‌های پایتخت گفت: هم‌اکنون 37 پارکینگ که ضوابط 13 گانه پلیس راهور تهران را رعایت کرده و به سامانه نرم‌افزاری آنلاین متصل شده‌اند مورد ساماندهی قرار گرفته‌اند و برابر دستورالعمل صادره انتقال خودرو به سایر پارکینگ‌ها توسط جرثقیل‌هایی که با پلیس همکاری می‌کنند ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه تمامی این پارکینگ‌ها به سامانه پلیس‌های تخصصی به صورت آنلاین شامل پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و... متصل هستند افزود: بر اساس سامانه طراحی شده، خودرو به محض ورود به پارکینگ اطلاعاتش در سیستم نرم‌افزاری ثبت شده و در صورت سرقتی بودن سریعا مشخص می‌شود.
همچنین برای مالک آن نیز پیامکی ارسال و محل توقف خودرو به مالک اعلام می‌شود.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور اصفهان به نایین دچار حریق شد و در آتش سوخت.
رئیس پلیس راه استان اصفهان دراین‌باره گفت: حدود ساعت 10 و 40 دقیقه صبح جمعه گذشته، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری اسکانیا مدل 91 متعلق به شرکت لوان تور تعاونی 8، با 27 مسافر که از پایانه کاوه اصفهان به مقصد چابهار در حرکت بود، در 100 کیلومتری بعد از اصفهان به سمت نایین دچار حریق شد.
سرهنگ رضا رضایی افزود: به گفته راننده اتوبوس، برای لحظه‌ای صفحه نمایشگر خودرو، علامت هشدار را نشان داد و در همان هنگام سرنشینان متوجه بوی دود شدند.
وی با بیان اینکه راننده ضمن متوقف کردن اتوبوس و بررسی خودرو متوجه شد که موتور اتوبوس آتش گرفته است، اضافه کرد: با حضور نیروهای پلیس راه استان در صحنه و استفاده از کپسول‌های اطفای حریق داخل اتوبوس، خودروی پلیس و خودروهای عبوری برای مهار آتش اقدام شد اما شدت آتش‌سوزی به قدری بود که اطفای آن توسط این کپسول‌ها را غیرممکن می‌کرد.
رضایی خاطر نشان کرد: پس از حضور عوامل امداد و نجات آتش‌نشانی، آتش درحالی مهار شد که تمام اتوبوس به جز قسمت جلوی آن سوخته بود.
وی علت اصلی حادثه را نقض فنی در موتور اتوبوس دانست و اظهار داشت: خوشبختانه مسافران ردیف عقب اتوبوس با استفاده از چکش‌های خودرو موفق شدند، شیشه‌های اتوبوس را شکسته و خود را از گرفتار شدن در آتش نجات دهند.این حادثه تلفات و خسارات جانی به همراه نداشت.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: اوضاع وزارت بهداشت به هم ریخته و سردرگم است. سلامت در هیچ یک از دولت‌های قبلی اولویت نبوده است.
دکتر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: سلامت هیچ وقت در اولویت اول تا سوم دولت‌ها نبوده است. البته مشکلات اساسی ساختاری هم داریم به همین علت وزارت بهداشت از یک نوع به هم ریختگی و سرگردانی جدی رنج می‌برد.وی ادامه داد: آمار رسمی 6 سال پیش نشان می‌دهد مردم 54 درصد هزینه‌های درمانی را می‌پردازند ولی آن موقع کجا و شرایط امروز کجا، الآن این آمار حتما به 65 تا 70 درصد رسیده است. بنابراین زمانی آمدن ما ارزش پیدا می‌کند که بتوانیم از طریق یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی سهم مردم را از هزینه‌های سلامت کم کنیم.دکتر هاشمی تصریح کرد: دولتها همیشه برای سلامت مردم هزینه می‌کرده‌اند و الان هم باید ادامه پیدا کند. اما از آن نظر که بخواهیم تحول ایجاد کنیم باید یک بیمه کارآمد داشته باشیم. از آن طریق می‌توانیم خدمات بیمارستانها را بهینه و مدیریت بیمارستان‌ها را به واحدهای اقتصادی کوچک تقسیم کنیم. یعنی این 400 هزار نفر را می‌توانیم با استفاده از قانون هیئت امنایی کردن بیمارستانها و با استفاده از بخش خصوصی واگذار کنیم و تصدی‌گری دولت را کاهش بدهیم.
وی گفت: اگر ما یک بیمه قوی داشته باشیم و بتوانیم تعرفه‌ها را واقعی کنیم، تمام بیمارستان‌های کشور اقتصادی می‌شوند.
البته این‌کار در صورتی شدنی است که منابع آن در بیمه‌ها تأمین شده باشد. ما الان مجبوریم برای هر تخت روز اقامت مریض در بیمارستانهای دولتی 50 هزار تومان از منابع دیگر از جمله بودجه بهداشتی کسر کنیم و برای بیمارستان هزینه کنیم. ما در سال 22 میلیون شب بستری در بیمارستان‌های دولتی داریم. اینها را می‌دانید، چه اعتبار عظیمی می‌طلبد و منبع آن هیچ کجا دیده نشده است.
هاشمی در انتها گفت: تعارف نداریم بیمارستان‌های دولتی ورشکسته هستند، وقتی دخل و خرج نخواند، بیمارستان مجبور باشد، واحدهایش را به این و آن اجاره بدهد و آنها هم خلاصه به نوعی مردم را تحت فشار قرار بدهند،‌حالا اسمش را نیاوریم، اما خودش هست. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم بیمارستان‌ها ورشکسته هستند.

 


انفجار بخاری حادثه آفرید
بابل - خبرنگار کیهان: روز جمعه در اثر انفجار بخاری گازی در یک واحد مسکونی در بابل مرد 40 ساله‌ای دچار سوختگی شد و در حال انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. در این حادثه یک مرد 30 ساله دیگر هم دچار سوختگی شده و به بیمارستان انتقال یافت.
دستگیری چوپان مواد فروش
اهواز - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان مسجد سلیمان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش مواد مخدر در صحرا و در یک سیاه چادر در یکی از بخش‌های مسجد سلیمان، ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با انجام اقدامات ویژه پلیسی در تحقیقات خود دریافتند که فردی به شکلی ماهرانه خود را به صورت چوپان در آورده و با برپا کردن سیاه‌چادر در مناطق دوردست اقدام به بسته‌بندی و توزیع موادمخدر تریاک می‌کند.
سرهنگ ظفر فراشی افزود: پس از تکمیل تحقیقات ماموران با هماهنگی مقام قضایی وارد سیاه‌چادر متهم شده و وی را هنگام بسته‌بندی مواد مخدر دستگیر کردند.
نجات از مرگ
الیگودرز - کیهان: امدادگران جمعیت هلال‌احمر الیگودرز پس از 3 ساعت تلاش و جست‌وجو نگهبان دکل مخابراتی روستای چمن سلطان را از مرگ حتمی نجات دادند.
تیم امدادی پیکر نیمه‌جان و یخ زده نگهبان 25 ساله را در ارتفاعات 2800 متری و پوشیده از 5/2 متر برف پیدا کرده و بعد از انجام اقدامات اولیه وی را به بیمارستان انتقال دادند. وضعیت وی رضایت‌بخش اعلام شده است.
اختلاس میلیاردی
بجنورد - فارس: بازرس کل خراسان شمالی از کشف اختلاس در یکی از دستگاه‌های خراسان شمالی خبر داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی فتوحی دیروز اعلام کرد: این اختلاس هم‌اکنون از طریق بازرسی خراسان شمالی در حال بررسی و پیگیری قرار دارد.
به گفته وی، این اختلاس به میزان 2 میلیارد ریال بوده و یک نفر در این ارتباط شناسایی و دستگیر شده است.
ضبط محموله مواد مخدر
دزفول - ایرنا: فرمانده انتظامی اندیمشک از کشف 2 محموله مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «اکبر کروندی» دیروز گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در عملیات مشترک با سربازان گمنام امام‌زمان(عج) 14 کیلو و 500 گرم هروئین و یک کیلوگرم شیشه را کشف کردند.وی افزود: این مقدار مواد ماهرانه در دو دستگاه خودرو پراید و ایسوزو جاسازی شده و در حال انتقال از استان لرستان به خوزستان بود که در پاسگاه ایست و بازرسی پل زال بخش الوار گرمسیری ورودی استان خوزستان کشف شد.
کروندی گفت: در ارتباط 7 نفر دستگیر و همراه مواد مخدر مربوط برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
جریمه 24 میلیاردی شرکت محتکر
اصفهان - فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از جریمه 24 میلیارد ریالی یک شرکت در این استان خبر داد. غلامرضا صالحی افزود: به ماموران این سازمان در راستای برخورد با متخلفان اقتصادی اقدام به جریمه این واحد صنفی محتکر کردند.
مسمومیت در اثر گاز گرفتگی
زنجان - ایرنا: قائم‌مقام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در 48 ساعت گذشته 25 نفر از شهروندان زنجانی بر اثر مسمومیت با گاز CO راهی بیمارستان شدند.مرتضی ترابی افزود: 16 نفر از این افراد روز پنجشنبه و 9 نفر روز جمعه دچار مسمومیت با گاز CO ناشی از وسایل گازسوز گرمایشی شده بودند که توسط نیروهای اورژانس زنجان به بیمارستان آیت‌الله موسوی انتقال یافتند.

 


همزمان با اجرای طرح زمستانی پلیس، ساعات کار مراکز معاینه فنی افزایش یافت.
طاهریان، مدیر بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس و تمدید مهلت ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سالانه از افزایش ساعات کار مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: جهت رفاه حال شهروندان ساعات کار مراکز معاینه فنی خودروهای تهران در 3 مرکز بیهقی، آبشناسان و سراج از ابتدای هفته تا ساعت 18 افزایش داده خواهد شد تا شهروندان بتوانند با مراجعه بهنگام به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروها از صحت ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.
وی تصریح کرد: این 3 مرکز همچنین در روز جمعه نیز تا ساعت 14 نیز به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

 


رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شیوه جدید سرقت‌هایی خبر داد که سارق به عنوان راهنما سوارخودروها شده و پس از سرقت اموال راننده در خلاف جهت حرکت خودرو متواری می‌شود.
سرهنگ کارآگاه رضا موذن در این رابطه به مالباخته‌ای اشاره کرد که با مراجعه به کلانتری 190 شمس‌آباد از سرقت کیف حاوی مبلغ 6 میلیون تومان وجه به روش یاد شده خبر داد.
مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در مورخه 04/08/1392 قصد عزیمت از میدان آزادی به خیابان ستارخان داشتم اما به علت عدم آشنایی به خیابان‌های منطقه غرب شهر تهران تصمیم گرفتم تا نشانی خیابان ستارخان را از کسی بپرسم؛ به همین علت از فردی نشانی ستارخان را پرسیده و این شخص نیز به بهانه اینکه مسیرش همان آدرس است، از من خواست تا او را سوار ماشین کنم پس از سوار شدن فرد غریبه به داخل ماشین، با راهنمایی وی مدتی در خیابان در حال چرخیدن بودیم تا اینکه ناگهان این شخص، در یک لحظه از توقف ماشین در پشت چراغ قرمز استفاده کرد، ازماشین خارج شد و در خلاف جهت متواری شد.
وی تاکید کرد: در همان لحظه متوجه شدم که سارق کیف دستی مرا که در زیر صندلی شاگرد راننده قرار داشت، برداشته و در جهت عکس خیابان در حال فرار کردن است.
راننده خودرو پس از مورد سرقت قرار گرفتن توسط این راهنمانما متوجه می‌شود که سارق وی را به جای ستارخان به خیابان شمس‌آباد واقع در منطقه شرق تهران راهنمایی کرده است.

 


سواری ال90 پس از برخورد با سه خودرو و واژگونی در یک خیابان فرعی راننده خود را حبس کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اعلام این خبر افزود: این خودرو که راننده آن یک زن بود پس از تصادف با سه خودرو دیگر وارد یک خیابان فرعی شد و بلافاصله واژگون شد.
وی با اشاره به محبوس شدن راننده زن در کابین خودرو تاکید کرد: آتش‌نشانان پس از قطع جریان برق و سوخت خودرو و اطمینان از ایمن‌سازی محل عملیات اقدام به خارج کردن راننده 40 ساله کردند.
به گفته عوامل آتش‌نشانی راننده ال90 به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده است.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
بارندگی‌های مستمر اخیر موجب ریزش تونل و مسدود شدن آزادراه خرم‌آباد - پل زال شد.
مدیر راهداری لرستان افزود: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی و مالی به مسافران وارد نشده است.
ناصر محبی گفت: خروجی تونل آزادراه خرم‌آباد - اندیمشک ریزش کرد و سنگ‌ها فضایی به طول 30 متر را فرا گرفت.
وی افزود: با حضور به موقع نیروهای راهداری، پلیس راه و هلال‌احمر، ترافیک کنترل و تردد خودروها از خرم‌آباد به اندیمشک به جاده قدیم منتقل شد.
محبی گفت: چندین دستگاه لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی در محل مشغول بازگشایی تونل هستند که عملیات آواربرداری رو به اتمام است و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سه روز آینده قسمت آسیب‌دیده بازسازی شود.
مدیر راهداری لرستان گفت: رانش کوه به طول حدود 30 متر منجر به این حادثه شد که به علت واقع شدن محل حادثه در دل کوهستان، عملیات راهگشایی و بازسازی تونل با دشواری صورت می‌گیرد.

 


سرویس شهرستانها -
فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 260 کیلوگرم مرفین در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس البرز، احمدعلی گودرزی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حمل مواد مخدر مرفین توسط یک دستگاه خودرو سواری در آزادراه کرج - قزوین اکیپی از ماموران یگان امداد و پلیس مبارزه با مواد مخدر ساوجبلاغ با قرار گرفتن در مسیر آزادراه و پس از انجام چندین ساعت کار اطلاعاتی و مراقبتی در نهایت در لاین شمالی آزادراه، یک دستگاه خودروی دوو را با مشخصات مورد نظر مشاهده کردند که با سرعت به سمت تهران در حال حرکت بود.گودرزی در ادامه افزود: ماموران به محض مشاهده خودرو ضمن صدور دستور ایست به تعقیب خودرو پرداختند که خودرو پس از طی مسافتی به علت سرعت زیاد تعادل خود را از دست داده و با برخورد به گاردریل کنار آزادراه از حرکت ایستاد.

 


در یک پدیده نادر، گوسفندی در روستای «بایلر» شهرستان گنبدکاووس در دومین زایمانش، پنج بره به دنیا آورد.
صاحب این گوسفند دیروز به خبرنگار ایرنا گفت: گوسفند یاد شده در نخستین زایمان نیز دوقلو زاییده بود.
«حسین گمرکی» افزود: گوسفند و بره‌های آن همگی سالم بوده و در شرایط طبیعی قرار دارند.او گفت: از آنجا که شیر تولیدی گوسفند مادر، کفاف نیاز بره‌هایش را نمی‌کند، تعدادی از بره‌ها به صورت دستی شیردهی می‌شوند.معاون شبکه دامپزشکی گنبدکاووس نیز وقوع چنین امری را جزو زایمان‌های نادر دانست و گفت: علاوه بر بارور شدن چند تخمک در هنگام لقاح، نوع تغذیه و نگهداری صحیح از دام‌ها نیز در چندقلوزایی موثر است.

 


مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از ثبت رکوردی جدید در مسمومیت با گاز CO در تهران خبر داد و گفت: در 24ساعت روز جمعه 72نفر از همشهریانمان با منواکسید کربن مسموم شدند.
حسن عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات آمار تکان‌دهنده مسمومیت با گاز CO گفت: تماس‌های بسیار زیادی مبنی بر مسمومیت با گاز منواکسید کربن برقرار شد.وی با بیان اینکه این تماس‌ها جداگانه و از اقصی نقاط استان تهران با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 بود، گفت: مرکز فوریت‌ها اکیپ‌های درمانی اعم از آمبولانس و موتورلانس به محل‌های حادثه اعزام کردند.مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه در شبانه روز جمعه 72 نفر از همشهریانمان در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شدند، افزود: تکنسین‌های اورژانس 47 نفر از این افراد را برای ادامه درمان و مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان‌های مختلف پایتخت انتقال دادند.

 


گازگرفتگی در یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی دخترانه در غرب تهران باعث مسمومیت 30 نفر دانش‌آموز و معلم این مدرسه شد.
حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان با تایید این خبر افزود: ساعت 11/20 صبح(دیروز شنبه) طی تماس تلفنی به اورژانس تهران اطلاع داده شد و نیروهای اورژانس بلافاصله وارد عمل شدند.وی مرکز نشت گاز را موتورخانه مجتمع ذکر کرد و افزود: در این حادثه 30 نفر از دانش‌آموزان و دو معلم به خاطر مسمومیت از حال رفته بودند که حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی در محل درمان شدند.

 


یک ماشین گشت پلیس در انگلیس با یک فراری برخورد کرد و پلیس راننده مجبور به پرداخت غرامت شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این افسر پلیس در حال دور زدن در خیابانی در غرب لندن بود که با یک فراری برخورد کرد.بعد از این ماجرا تخمین زده شد که این افسر پلیس تقریبا باید خسارتی معادل 500/2 پوند را بعد از ناکامی در دور زدن، بپردازد.وقتی ماشین پلیس به عقب بازگشت شکافی در قطعات این ماشین گران قیمت ایجاد شده بود.فیلم این حادثه که توسط شاهدان گرفته شده، در اینترنت بسیار کلیک خورده است.

 


تیراندازی در مدرسه‌ای در کلرادوی آمریکا با کشته شدن فرد تیرانداز و زخمی شدن دو نفر دیگر به پایان رسید.
به گزارش الجزیره، در این تیراندازی که در مدرسه‌ای در شهر «سنتنیال» در نزدیکی دنور رخ داد، یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
به گفته پلیس، فرد تیرانداز که یک نوجوان 18 ساله بود، با اسلحه وارد مدرسه شده به دنبال یکی از معلمان راه افتاد. این آموزگار که به رفتار دانش‌آموزش مشکوک شده بود، سریع از مدرسه خارج شد و موضوع را به پلیس اطلاع داد.
بر همین اساس زمانی که این نوجوان از سوی افراد مسلح متوقف شد شروع به تیراندازی به سوی جمعیت کرد و بعد با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.
این حادثه در حالی رخ می‌دهد که هنوز مردم آمریکا خاطره تیراندازی در کودکستانی در شهر «کانکتی کات» را که در آن نزدیک به 20 کودک کشته شدند از یاد نبرده‌اند. پس از رخ دادن این حادثه در سال گذشته میلادی کاخ سفید تلاش زیادی برای محدود کردن استفاده از سلاح گرم انجام داد، اما وجود لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا و ارتباط گسترده آنها با قانونگذاران موجب شد تا این تلاش‌ها راه به جایی نبرد.
تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی‌دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده به طوری که سالانه هزاران نفر در کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می‌شوند.

 


شهروندان شهر مکزیکوسیتی در اقدامی هماهنگ با هم به جای خرید بلیت مترو از روی «گیت»های بلیت ایستگاه‌های قطار شهری رد شدند تا این گونه اعتراض خود را به افزایش قیمت بلیت‌ها نشان دهند.
افزایش قیمت بلیت قطار شهری مکزیکوسیتی از روز شنبه اعمال شد و طی آن قیمت بلیت از 3 «پزو» به «5» پزو افزایش یافت. این رقم افزایش حدود 450 تومان می‌شود.
از این رو شهروندان مخالف افزایش قیمت بلیت مترو برای نشان دادن اعتراض خود به این افزایش قیمت، تصمیم گرفتند به جای خرید بلیت با قیمت جدید، از روی «گیت»های ورودی به شکل تصویر زیر عبور کنند.
عکس فوق را که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است، ایستگاه مترو «گواترو کامینوس» در شهر مکزیکوسیتی را نشان می‌دهد.

 


رئیس‌جمهور لیبرال کوزوو در اقدامی عجیب حجاب در مدارس این کشور مسلمان‌نشین را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش «ابنا» پس از آنکه «عاطفه جاهجاگا» رئیس‌جمهور کشور تازه استقلال‌ یافته کوزوو اعلام کرد ادامه تحصیل دختران مسلمان با حجاب اسلامی در دبیرستان‌های دولتی ممنوع است، تعداد زیادی از خانواده‌های مسلمان این کشور نسبت به این دستورالعمل اعتراض کردند.
در این میان، دانش‌آموزان دختر مسلمان کوزوویی که بیشترین ضرر را از این دستورالعمل می‌برند، با تعطیل کردن کلاس‌های درس و تجمع در برابر وزارت آموزش و پرورش، خواهان آزادی حجاب برای دختران مسلمان شدند.
همچنین علی‌رغم آنکه بسیاری از کارشناسان و سازمان‌های حقوق بشری بالکان، اقدام اخیر رئیس‌جمهور کوزوو را تبعیض میان شهروندان دانسته‌اند، جاهجاگا با حضور در تلویزیون رسمی کوزوو و با تاکید بر اینکه رژیم کشور متبوعش، لیبرالیستی است، از دستورالعمل خود دفاع کرد!
پیش از این هاشم تاچی نخست‌وزیر کوزوو اعلام کرده بود استفاده از حجاب اسلامی برای دختران دانش‌آموز مقطع دبیرستان مجاز است که پافشاری اخیر خانم رئیس‌جمهور بر ممنوعیت حجاب در دبیرستان‌های دخترانه دولتی، نشان دهنده درگیری داخلی میان سران دولت این کشور کوچک اروپایی است.
گفتنی است ماده 39 قانون اساسی کوزوو بر آزادی استفاده از نمادهای دینی تاکید دارد که بیانگر غیرقانونی بودن دستورالعمل عاطفه جاهجاگاست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10