(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24 آذر 1392 - شماره 20665

حدیث دشت عشق
با شکست فجرسپاسی در آخرین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر
استقلال به یک قدمی پرسپولیس رسید
اخبار کوتاه از فوتبال
کشتی برایم تمام شد
علی‌اکبری: برای اعاده حیثیت از من تست دوپینگ بگیرید
سرمربی تیم ملی صحبت‌های دبیر فدراسیون فوتبال را رد کرد
کی روش: مخالفت من با بازی برابر اسپانیا و روسیه شبیه لطیفه است
حذف باقری و نصر از رقابت‌های تکواندو انتخابی المپیک
آغاز اردوی تیم ملی هندبال
   


به ياد جهادگر شهيد «بابا علي دهقان»
حاجي هم رفت!
سال ها، سال هاي عشق و آتش بود. روزها، روزهاي اضطراب و اطمينان، لحظه‌ها، لحظه هاي شور و نور. شهدا را که مي آوردند، پيش تر از آن که راديو خبر آمدنشان را بدهد، کوچه ها از عطر شهادت سرشار مي شد. همه مي دانستند که شهيد آورده اند... آن سال ها، سال هاي ديگري بود سال هايي بود که هر شبش ليله القدر بود، سال هايي که خيبر بود، والفجر بود، بدر بود، دل هاي ما با اشاره ابروان امام «ره» تکان مي خورد به سوي جبهه، و ما رهسپار مي شديم، و ياران رهسپار مي شدند. مردم زندگي خود را با جبهه قسمت کرده بودند. هر خانه اي پاره اي از دلش را به جبهه فرستاده بود... مردم، چقدر از دنيا فاصله گرفته بودند.
ازوصاياي شهيد:
اي عزيزاني که بهترين ايام عمرم را در خدمت شما سپري کردم و خدا مي‌داند که چقدر به شما علاقمندم... چند توصيه برادرانه به شما دارم و اميدوارم که حمل بر جسارت نکنيد. برادرانم! قدر اسلام و انقلاب و امام عزيز را بدانيد و جهاد را به مثابه معبد مقدسي هميشه حفظ کنيد. اي سربازان گمنام انقلاب! مبادا عناوين و مظاهر فريبنده دنيا، عشق و خلوص و ايثار را ـ که مايه حيات شما و خمير مايه جهاد است ـ از شما بگيرد... در خدمت به روستائيان مظلوم و محروم هيچ گاه سستي و غرور به خود راه ندهيد و انتظار تشکر از کسي غير از باري تعالي نداشته باشيد. عزيزانم! مبادا خدمت در يک سنگر شما را از حضور در صحنه هاي ديگر اسلام و انقلاب بازدارد و همچو بزرگان دين و مومنين واقعي با تمام وجود و در تمام ابعاد، در صحنه انقلاب خونين حسيني شرکت جوئيد...» «حاجي هم رفت» با اين خبر کوتاه قانع نمي شوم. پرس و جو مي کنم، از همه سراغ تو را مي گيرم. همه چيز را مي گويند. روز يکشنبه، پنجم بهمن ماه 1365 در شلمچه براي شناسايي رفته بوديد. گلوله خمپاره اي فرود مي آيد و از ميان همه فقط تو شهيد شده اي. شهادتت مبارک حاجي....

 


سرویس ورزشی-
تیم‌ فوتبال استقلال با برتری مقابل فجرسپاسی شیراز فاصله خود را با تیم‌های صدرنشین به یک امتیاز رساند.
تیم‌های استقلال و فجرسپاسی شیراز در آخرین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که از ساعت 16:20 دیروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد استقلال با یک گل حریف خود را شکست داد. هاشم بیک‌زاده در دقیقه 81 زننده این گل بود.
این دیدار دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه نخست اگرچه هر دو تیم با دوندگی فراوان کار خود را شروع کردند ولی توپ در این نیمه بیشتر در میانه میدان ضربه خورد و هر چه از زمان بازی گذشت از سرعت بازی هم کاسته شد و اندک تماشاگران حاضر یک بازی کسل‌کننده را نظاره‌گر بودند اما در نیمه دوم استقلال با تعویض‌هایی که انجام داد سرعت بیشتری پیدا کرد و حریف را کاملا تحت فشار قرار داد و موقعیت‌های زیادی را هم خلق کرد که حاصل آن یک گل بود.
پس از تساوی دو تیم در نیمه اول، استقلال در شروع نیمه دوم دو تعویض انجام داد. اولادی و نوری به ترتیب جایگزین قاضی و باصفا شدند تا این تیم چهره هجومی‌تری به خود گیرد. آبی‌ها با دوندگی بی‌امان در تمام نقاط زمین حریف را در زمین خود حبس کردند و از جناحین توپ‌های زیادی روی دروازه زردپوشان شیرازی ریختند و سرانجام در دقیقه 81 قفل دروازه حریف را باز کردند. سانتر خسرو حیدری را هاشم بیک‌زاده روی تیر دوم با یک ضربه سر دقیق درون دروازه حریف جای داد تا آرامش به اردوی میزبان بازگردد. بیک زاده در حالی گلزنی کرد که بعد از قرعه کشی جام جهانی سوژه فوتبالی‌ها شده بود و تحت فشار فراوانی قرار داشت. همچنین در دقیقه 88 مجید غلام نژاد روی مهاجم حریف داخل محوطه جریمه تکل خطرناکی زد که خورشیدی داور مسابقه آن را خطای پنالتی تشخیص نداد تا استقلال این بازی را در نهایت با همان تک گل به سود خود خاتمه دهد.
استقلال با این برد 32 امتیازی شد و جای فولاد خوزستان را در رده چهارم جدول گرفت. این تیم با پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران تنها یک امتیاز فاصله دارد.
یاوری:‌ کنار زمین خواب بودم!
سرمربی فجر سپاسی با تاکید بر شایستگی‌های تیمش می‌گوید در یک صحنه داور پنالتی به سود تیمش اعلام نکرده است که می‌توانسته در نتیجه بازی بسیار موثر باشد. محمود یاوری پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر استقلال، در نشست خبری گفت: فوتبال امروز یک فوتبال بسیار خوب بود. ما می‌دانستیم در نیمه دوم استقلال کم می‌آورد و به همین دلیل فشار آوردیم. من به شایستگی اعتقاد دارم و فکر می‌کنم ما بر خلاف شایستگی‌مان به پیروزی نرسیدیم. دفاع‌مان در آینده مستحکم‌تر می‌شود و به این راحتی‌ها جا نمی‌زنیم. من هنوز خسته راه دیروز هستم و کنار زمین خواب بودم. او افزود: اگر این حادثه‌ای که آخر کار اتفاق افتاد و آلبرت (یکی از مسئولان سازمان لیگ) هم سرش را به منزله اینکه پنالتی بود تکان داد، نتیجه عوض می‌شد. در آن صحنه اگر پنالتی بود که باید در آن فکر کنیم. اگر نبود هم به این داور باید به خاطر شجاعتش آفرین گفت.
قلعه‌نویی: بازیکنان استقلال هیچ انگیزه‌ای ندارند
سرمربی استقلال با تمجید از شاگردانش می‌گوید بازیکنان به دلیل مشکلات این تیم به او گفته‌اند انگیزه‌ای برای بردن و یا باختن ندارند. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل فجر سپاسی اظهار کرد: ما امروز کمی استقلال گونه بودیم و هنوز استقلال نشده‌ایم. ما مشکلات زیادی داریم اما از کسب سه امتیاز خوشحالم و خدا را شاکرم. خوشحالم که با این سه امتیاز به جدول برگشتیم. ما هدفمان این بود که در جدول باقی بمانیم و به این هدف رسیدیم. او در پاسخ به تعداد کم بازیکنان حاضر بر روی نیمکت استقلال و مشکلات این تیم گفت: ما دو بازیکن سه کارته داشتیم. کبه را هم که در جریان هستید و ساموئل هم به خاطر حق و حقوقش دو روز بود در تمرین‌ها نیامده بود. این چیز طبیعی است و او باید حقش را بگیرد. من با بازیکنان که صحبت می‌کردم می‌گفتند ما هیچ انگیزه‌ای نداریم، ببریم. ببازیم یا مساوی کنیم، هیچ فرقی نمی‌کند. ما به آن‌ها گفتیم تماشاگرانمان 5 هزار تومان در جیبشان است و به استادیوم می‌آیند. شما آن‌ها را در نظر بگیرید. شاید فرجی شود ولی واقعیت همین است که مشکلات وجود دارد. به طور قطع باید یک هافبک بازی‌ساز بگیریم. با این شرایط مالی یک هافبک بازی‌ساز بگیریم کلاه‌مان را به هوا می‌اندازیم.

 


فیفا صلاحیت رسیدگی به پرونده دایی را ندارد
رئیس کمیته استیناف در مورد مراجعه دایی به فیفا در مورد این رای محرومیت، گفت: تا جایی که من اطلاعات دارم فیفا به موارد انضباطی داخلی کشورها ورود نمی‌کند، بنابراین فیفا صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. علیرضا صالحی در مورد اینکه محرومیت دایی مقابل مس اجرا نشد، گفت: باید از زمان ابلاغ رای 72 ساعت بگذرد و پس از آن رای قابل اجراست که در این مورد 72 ساعت نگذشته بود.
عذرخواهی کریمی از تراکتوری ها
هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: به دلیل اشتباه در خوردن گل دوم از هواداران، بازیکنان و کادر فنی تراکتورسازی عذرخواهی می‌کنم.علی کریمی در پاسخ به این سؤال که چرا عذرخواهی می‌کنی گفت: من در آن صحنه می‌خواستم حریف را دریبل بزنم و ناگهان حریف توپ من را گرفت و در صحنه مربوط به خوردن گل دوم خودم را مقصر می‌دانم . امیدوارم بتوانم این اتفاق را در بازی‌های بعدی به خواست خدای بزرگ جبران کنم و باعث موفقیت تیم تراکتور شوم. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم اما در لحظات پایانی متأسفانه غافلگیر شدیم.
شکست تیم جوانان مقابل پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس با بازیکنان ذخیره خود از ساعت 15 عصر دیروز و در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم جوانان رفت و موفق شد ملی‌پوشان جوان کشورمان را با سه گل شکست دهد.گل‌های این دیدار در دقایق 75 توسط دهنوی، 83 توسط مقتدایی گل به خودی و دقیقه 90 توسط کنعانی به ثمر رسید.
بستری شدن دروازه‌بان اسبق پرسپولیس در بیمارستان
دروازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.وحید قلیچ دروازه‌بان سابق پرسپولیس به دلیل عارضه شدید قلبی در بیمارستان جماران تهران بستری شد.گفتنی است پزشکان پس از معاینات اولیه اعلام کردند که قلیچ باید ظرف 48 ساعت آینده تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد.برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس با توجه به وضعیت نامناسب قلیچ در چند وقت اخیر به دیدار او رفته‌اند.
مهاجم اهل اندونزی در آستانه پیوستن به سپاهان
سرجیو ون‌دیک مهاجم هلندی‌الاصل که تابعیت اندونزی دارد مورد معاینه پزشکی قرار گرفت.ون‌دیک در این معاینه که در آکادمی فوتبال انجام شد مشکلی نداشت و از دیروز در تمرینات این تیم حضور پیدا کرده است.بدین ترتیب مشکلی برای بستن قرارداد این بازیکن وجود ندارد و ون‌دیک در آستانه حضور در سپاهان قرار گرفت.این بازیکن در صورت ثبت قرارداد بعد از فرا رسیدن نقل و انتقالات بازیکنان خارجی از اواسط دی‌ماه می‌تواند در لیگ ایران بازی کند.
تشکر رسمی فرانکو بارسی از میهمان‌نوازی ایرانیان
فرانکو بارسی با حضور در کنسول‌گری ایران در میلان به نمایندگی از ستارگان میلان ضمن تقدیر از همکاری کنسول‌گری، از میهمان نوازی باشگاه پرسپولیس و مردم ایران تقدیر و تشکر کرد.
واگذاری۷۰ درصد سهام باشگاه ملوان
انتقال 70 درصد از سهام باشگاه ملوان از حسین هدایتی به سیروس محجوب دیروز در دفتر اسناد رسمی شماره 54 انزلی به طور رسمی و قانونی انجام شد.در مراسم انتقال سهام، صادق درودگر،مدیرعامل باشگاه ملوان، سعادتمند داودی فرماندار انزلی، بدیعی‌فر رئیس شورای شهر انزلی و شماری دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند.به این ترتیب سیروس محجوب مالک 70 درصد سهام باشگاه ملوان شد.
شکست سنگین آرسنال برابر منچستر سیتی
تیم فوتبال آرسنال صدرنشین فعلی لیگ برتر انگلیس در خارج از خانه متحمل شکستی سنگین شد. در دیداری حساس از هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال منچستر سیتی در ورزشگاه خانگی خود میزبان آرسنال صدرنشین بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه پرگل 6 بر 3 شکست دهد.شاگردان پیگرینی توسط آگوئرو در دقیقه 14، نگردو 39، فرناندینهو 50 و 88، داوید سیلوا 66 و توره 90 (پنالتی) به گل رسیدند و ولکات 31 و 63 و مرته‌ساکر 90 برای توپچی‌های لندن گلزنی کردند.آرسنال با این شکست در امتیاز 35 و صدرنشین باقی ماند و منچستر سیتی با 32 امتیاز موقتا به رده دوم جدول صعود کرد.

 


قهرمان سنگین وزن کشتی فرنگی جهان می‌گوید کشتی برای او تمام شده اما از مقامات ورزش ایران تقاضا دارد تا برای اعاده حیثیت از وی آزمایش دوپینگ بگیرند.
امیر علی‌اکبری قهرمان وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان از سوی فدراسیون جهانی کشتی برای همیشه محروم شد در تازه ترین صحبت های خود مسائل جدیدی را مطرح کرده که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* همان‌طور که گفتم من در این چند ماه حتی جرأت استفاده کردن از مکمل‌های مجاز را هم نداشتم و حتی در اردوهای تیم ملی نیز از کلمن حاضر در تمرینات استفاده نمی‌کردم و با خودم آب پلمپ شده می‌بردم. تنها اشتباهی که در این چند ماه کردم این بود که قبل از مسابقه‌ فینال در حالی که با پزشک تیم آذربایجان که دوستی دیرینه‌ای با ایرانی‌ها دارد خود را برای مسابقه‌ فینال آماده می‌کردم، او به من قرص دیکلوفناک داد تا درد زانوهایم کم شود. البته من قصد متهم کردن «ریف» ماساژور بلغاری تیم ملی آذربایجان را ندارم؛ چرا که شاید واقعا آن قرص دیکلوفناک بوده است اما حرف من این است که سناریویی که برای حذف من از کشتی برنامه‌ریزی شده بود گردن‌کلفت‌تر از این حرف‌ها است و من قربانی مافیای کشتی شدم.
* کشتی دیگر برای من تمام شده است و می‌دانم که نمی‌شود کاری کرد اما از مسوولین ورزش می‌خواهم برای دفاع از حیثیتم از من آزمایش دوپینگ بگیرند تا مشخص شود که امیر علی‌اکبری با دوپینگ قهرمان جهان نشده است.
* ای کاش هیچ وقت به وزن 120 کیلوگرم نمی‌آمدم؛ چون وزنی نیست که بخواهند به ایران مدال طلای المپیک بدهند. حالا که فکر می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که ای کاش در 96 کیلوگرم می‌ماندم تا مافیای کشتی این‌طور مرا قربانی نمی‌کرد.

 


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه شایعه شده کاپلو و دل‌بوسکه درخواست برگزاری دیدارهای دوستانه‌ای را داده‌اند و شما با آن مخالف بودید، گفت: این همان حرف‌های بیهوده‌ای است که گفته می‌شود.
کارلوس کی‌روش پس از جلسه با علی کفاشیان و مهدی محمدنبی در فدراسیون فوتبال گفت: جلسه طولانی بود و درباره موارد مختلف صحبت کردیم. نتایج این جلسه بسیار ساده بود و در خصوص سفر به برزیل، اردوهای تیم ملی قبل از جام جهانی و بازی دوستانه‌ای که قبل از شروع مسابقات در برزیل خواهیم داشت صحبت‌هایی را انجام دادیم که نتایج این جلسه در سایت فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.کی‌روش در پاسخ به این سوال که در خصوص جام حذفی و برگزاری این مسابقات چه تصمیمی گرفته شد خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از مطالب مورد بحث بود که مسئولیت آن با فدراسیون فوتبال است، فدراسیون در این مورد تصمیم خواهد گرفت و باید ببینیم چه راه‌حلی پیش‌رو است.
وی با اشاره به برگزاری لیگ اظهار داشت: چیزی که من در این جلسه متوجه شدم این است که مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون می‌خواهند تا 9 آوریل بازی‌های لیگ را تمام کنند و بعد از آن باید ببینیم چه کاری باید انجام دهیم. این موضوع در اختیار فدراسیون و سازمان لیگ است که باید درباره آن تصمیم لازم را بگیرند. من فکر می‌کنم با یک برنامه‌ریزی صحیح و مشخص کردن تاریخ بازی‌ها می‌توان راه‌حل مناسبی پیدا کرد.
کی‌روش با تاکید بر اینکه باید همه به تیم ملی کمک کنیم، یادآور شد: نکته مهم این است که ما در سال جام جهانی قرار داریم و باید به این موضوع اهمیت دهیم. خانواده فوتبال باید دست به دست هم دهد تا تیم ملی را برای جام جهانی خیلی خوب آماده کنیم. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه شایعه شده است کاپلو و دل‌بوسکه درخواست برگزاری دیدارهای دوستانه‌ای را به شما داده‌اند که شما با آن مخالف بودید، عنوان کرد: چیزی که باید بگویم این است که تمام این صحبت‌ها شایعه است. مهم این است که همه دست به دست هم بدهیم تا تیم را به آمادگی مناسبی برای حضور در جام جهانی برسانیم و نباید به این مطالب طنز‌آلود توجه کنیم. این همان حرف‌های بیهوده‌ای است که گفته می‌شود و بیشتر به جوک و لطیفه شبیه است و نباید به آنها توجه کنیم. لازم به یادآوری است روز جمعه نبی دبیر فدراسیون فوتبال مدعی شده بود که کاپلو خواستار بازی دوستانه با ایران شده بود اما کی روش با آن مخالفت کرد.

 


روز دوم از پیکارهای انتخابی المپیک در منچستر با ثبت دو پیروزی و دو شکست برای نمایندگان کشورمان آغاز شد.
نخستين مرحله از مسابقات جايزه بزرگ و كسب سهميه المپيك 2016 برزيل روز جمعه به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز شد که تاجیک و مردانی دو نماینده ایران از گردونه مسابقات حذف شدند. دیروز تکواندوکاران دو وزن 58-کیلوگرم و 80- کیلوگرم به میدان رفتند که حاصل تلاش نمایندگان ایران در مرحله نخست بازیها دو شکست و دو پیروزی بود. در وزن 58- کیلوگرم هادي مستعان نایب قهرمان سال 2013جهان در گام اول «احمد نبیل» از اندونزی را 8 بر7 شکست داد و به دور دوم راه يافت. در همین وزن ميثم باقري دارنده دو نشان برنز جهان در سالهای 2009 و 2011 در پیکار با 12 بر 3 نتیجه را به «بروکس دومینگ» از انگلیس واگذار کرد و حذف شد. فرزاد عبداللهی در وزن 80- کیلوگرم دور نخست 4 بر 2 مقابل «سیدو گرانه» از ساحل عاج صاحب پیروزی شد و راهی دور دوم شد.در همین وزن علیرضا نصر آزادانی با «حسن نبیل» از اردن پیکار کرد و در راند طلایی نتیجه را به حریف واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

 


رئیس فدراسیون هندبال از برگزاری دور جدید اردوی تیم ملی و بازی دوستانه مقابل ترکیه در تاریخ 6 و 7 دی ماه خبر داد.
جلال کوزه‌گری گفت: دور جدید تمرین تیم ملی هندبال بزرگسال از امروز آغاز می‌شود و بازیکنان به اردو می‌آیند. کاستلو رافائل هم امروز به تهران می‌آید و پس از استراحت اردوی ملی پوشان را زیر نظر می‌گیرد. در این دوره 25 بازیکن دعوت شده‌اند. تمرینات به طور مستمر تا تاریخ دوم دی ماه ادامه پیدا می‌کند. وی افزود: پس از آن دو روز استراحت خواهند داشت. روز چهارم باز هم اردو از سر گرفته می‌شود. تیم ملی هندبال ترکیه هم همان روز به تهران می‌آید. برنامه‌ریزی کردیم تا در تاریخ ششم و هفتم دی ماه دو بازی تدارکاتی با تیم ملی ترکیه در تهران داشته باشیم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10