(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25 آذر 1392 - شماره 20666

حدیث دشت عشق
از گروه ایران در جام جهانی لذت می برم
کی‌روش:تردید ندارم باشگاه‌ها برای تیم ملی فداکاری می‌کنند
وقتی فدراسیون فوتبال رسانه‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کند
ورود غریبه‌ها ممنوع!
تقابل صدرنشین و قعرنشین در هفته دهم لیگ بسکتبال
یک طلا و یک برنز کوراش‌کاران در مسابقات جهانی
روی سکو رفتن ملی‌پوش بانوان با تمثال رهبر
نامه امیر علی اکبری به فیلا
دوباره از من تست دوپینگ بگیرید
اخبار کوتاه از فوتبال
قهرمانان کشتی آزاد در اردوی تیم ملی
معرفی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تا 10 روز دیگر
مشکلات فدراسیون والیبال در میزبانی لیگ جهانی
خواندنی از ورزش ایران
مدال برنز تیم ملی در رقابت‌های تکواندوی جایزه بزرگ منچستر
   


به یاد شهید «علی اکبری»
دلداده کوی جانان
سال 1342 در خطه «خوراسگان» که عقیق روشنایی روز، خورشید همیشه تابان، از پشت کوه‌هایش سر برمی‌آورد؛ تولد یافت.
زمانی که شمع شهادت پرتو روح خدا، خزان غمزده پهلوی را به نور خود منور گرداند، «علی» نیز با شمع وجودش و با شرکت در راهپیمایی‌ها و گشت‌های شبانه روشنایی بزم انقلابیون شد. پس از به بارنشستن نهضت، سر در راه حفظ آرمان‌های انقلاب نهاد و در مدرسه بسیج عشق و در پادگان نظامی «غدیر»، اصول نظامی را فرا گرفت. آن زمان که تازیانه‌های خشم از آسمان خصم بر شانه‌های خسته وطن فرود می‌آمد، با حضور در میدان عشق لایزال الهی، سر در راه تسکین آلام میهن گذارد، 4 ماه دلاورانه بر بعثیان تاخت و سرانجام، سال 1362 طی عملیات «خیبر»، مجنون صفت ساکن کوی لیلی شد و «جزیره مجنون» را در سوگ خویش نشاند.فرازی چند از وصیت‌نامه شهید: «... آری برادر، خداوند سرنوشت انسان را به خود واگذاشت تا از بین راه‌ها و هدف‌هایی که در راه انسان‌ها هست، هر کدام را بخواهد انتخاب کند. پس ما باید این راهی را که انتخاب کرده‌ایم و این هدف را ادامه دهیم چرا که این هدف اسلام و این راه همان راه انبیاء و راه امام است. این راه را باید بپیماییم حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود. اسلام خون می‌خواهد و باید خون داد...»

 


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درتازه‌ترین صحبت‌های خود می گوید تردیدی ندارد که باشگاه‌ها برای تیم ملی فداکاری می کنند.
کارلوس کی روش که برای حضور در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی به برزیل سفر کرده بود، پس از بازگشت از برزیل روز گذشته توضیحاتی را در خصوص آخرین شرایط تیم ملی ارایه کرد که گزیده ای از آن در ادامه می آید:
* در حال حاضر بزرگ‌ترین مطلب بازی برابر آرژانتین و نیجریه یا بوسنی نیست بلکه مهم این است که به خودمان فکر کنیم. در واقع بازی کردن با آرژانتین و نیجریه یا کیفیتی که بوسنی ارائه می‌دهد، چیزی نیست که به آن فکر می‌کنیم بلکه باید به این فکر کنیم که چگونه نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم. نظر من خیلی ساده است و باید بگویم که من از این گروه لذت می‌برم. شخصا آماده‌ام که برابر این تیم‌ها خوب بازی کنیم. ما شایسته این هستیم که به بهترین نحو آماده شویم.
* ما به جام‌جهانی رفتیم. تیم ملی الان به جام ملت‌ها صعود کرده است. با توجه به آخرین رده‌بندی فیفا ما تیم اول آسیا هستیم. کاری که برای آمادگی تیم ملی و اقامت در برزیل باید انجام بشود به بهترین شرایط آماده شده و فقط تنها چیزی که از دست داده‌ایم، آماده‌سازی بوده است.
* جام‌جهانی جایی است که ما باید بزرگ باشیم و 23 هنرمند همراه‌مان داشته باشیم. به نیجریه دقت کنید. یانیکی و آمونیکه را می‌شناسیم. آنها 5 بار در جام‌جهانی بوده‌اند. 14 بازی در جام‌جهانی داشته‌اند اما می‌دانید چند برد داشته‌اند؟ در 4 بازی برده‌اند و 10 نتیجه منفی داشته‌اند. درباره این تیم صحبت می‌کنیم. تیمی که بازیکنانش باکیفیت، فیزیکی و تکنیکی هستند اما اگر برابر تیمی مثل ایتالیا بازی کنند هیچ حرفی برابر این جور تیم‌ها ندارد. الان نیجریه 23 بازیکن دارد که در سطح اول فوتبال دنیا بازی می‌کنند. تیم‌هایی مثل چلسی، میلان و سلتیک و فکر می‌کنم کمی فاصله داشته باشند با فولاد و سپاهان و حتما بازی در این تیم‌ها با بازی در فولاد فرق می‌کند! دایی هم گفته که بازی در بایرن‌مونیخ با بازی در پرسپولیس فرق دارد. در جام‌جهانی 98 ایویچ شش ماه زمان خواست اما من سه هفته وقت می‌خواهم. بعضی‌ها انتقاد می‌کنند ولی ما انتخاب دیگری نداریم. جمله من به وزیر ورزش و مدیران باشگاه‌ها این است که ما حمایت شما را نیاز داریم. یازده بازیکن اصلی حمایت شما را لازم دارند. آنها این تصمیمات قاطع خانواده فوتبال ایران را می‌خواهند و ما گزینه دیگری نداریم.
* به یاد بیاورید که همین چند ماه پیش چه اتفاقی افتاد و همه دست به دست هم دادند که به استقلال کمک کنند و چهار هفته لیگ متوقف شد به خاطر حمایت از استقلال برای موفقیت در آسیا. وقتی زمان حمایت از استقلال فرار رسید،‌ زمانی بود که فوتبال ایران و باشگاه‌های دیگر حمایت کردند. این درست بود یا اشتباه؟ پس چرا الان باشگاه‌ها این فداکاری را برای تیم ملی انجام ندهند؟ مطمئن هستم که آنها این کار را انجام می‌دهند. تردید ندارم استقلال اولین تیمی است که از تیم ملی حمایت خواهد کرد چون وقتی نیاز داشتیم که فوتبال ایران را فدای استقلال کنیم، همه این کار را کردند. شکی ندارم که خانواده فوتبال همه جوره از تیم ملی حمایت خواهند کرد.
* چیزی که می‌خواهم شفاف بگویم این است که کی‌روش هیچ وقت الزامی روی هیچ چیز نداشته است. هدف من و مسئولیت من این نیست. وظیفه دارم که بگویم دو راه داریم یکی آماده‌سازی عادی و دیگری آماده‌سازی ویژه. این تصمیم من نیست. تصمیم وزیر، فدراسیون و باشگاه‌هاست. این در سطح مقامات فوتبال ایران است. هیچوقت نگفته‌ام که یا باید این کار انجام بشود یا آن. هیچوقت در جدال نبودم که بخواهم حرفم را به کرسی بنشانم. فقط می‌خواهم بگویم فوتبال ایران نیازمند این آماده‌سازی است نه من بلکه امثال مهدوی‌کیا و باقری که دلشان برای فوتبال ایران می‌سوزد چنین نظری دارند.
* ما موافق این هستیم که لیگ سر زمان مقرر به پایان برسد و در هر 7 روز بازیکنان بازی کنند. من از ماه جون هر هفته و در هر جلسه خواستار برنامه لیگ شدم. حتی در سومالی و افغانستان هم برنامه لیگ‌هایشان در سایت فدراسیونشان ذکر شده است. همه باید بدانند که بازی‌ها چه زمانی برگزار می‌شود اما در ایران طوری برنامه‌ریزی می‌شود که انگار تاریخ بازی‌ها محرمانه است. ما مطمئن نیستیم که این کار انجام می‌شود یا خیر.

 


سرویس ورزشی-
نخستین نشست خبری کارلوس کی روش پس از شرکت در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل روز گذشته در تهران برگزار شد و سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان توضیحاتی را در خصوص آخرین شرایط تیم ملی ارایه کرد. نکته مهم و بحث برانگیز این نشست خبری، «گلچین‌شدن»!! برخی رسانه ها بود. فدراسیون فوتبال به صورت کاملا آگاهانه تنها از رسانه هایی دعوت به عمل آورده بود که از مدتها قبل با آنها پیمان اخوت بسته و کمیته ای تحت عنوان «کمیته رسانه ها» را هم با حضور نمایندگان همین رسانه‌ها تشکیل داده است.
دلیل اتخاذ روش فوق از سوی کفاشیان و مدیران زیر دستش آن است که فضای نشست‌های خبری کنترل شود تا مبادا کی روش سخن یا کلامی بگوید که برای فدراسیون فوتبال مشکل ساز شود. برای عملی شدن این خواسته نیز هیچ روشی بهتر از جمع کردن تمام دوستان زیر یک سقف نیست!
در این میان طبیعتا جایی برای نمایندگان روزنامه ها و نشریات معتبر و ریشه داری چون کیهان و مجله کیهان ورزشی که همین هفته گذشته 59 سالگی خود را جشن گرفت، باقی نمی ماند، زیرا اساسا این نشریات نه بده و بستان پشت پرده‌ای با کسی یا جریانی در ورزش و فوتبال دارند و نه اصول حرفه ایشان اجازه می‌دهد که ملعبه دست فدراسیون فوتبال و کوچکترو بزرگتر از آن، در عرصه ورزش شوند.
شاید به واسطه همین شرایط بوده که این روزها فضای حاکم بر فدراسیون فوتبال به گونه ای شده که رسانه ها به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم شده‌اند و در این تقسیم بندی کفاشیان و مدیر روابط عمومی اش که معمولا روابط خصوصی را بر عمومی ترجیح می دهد، نقش پررنگی دارند.
آنها با زیرکی خاصی ارتباطات سرمربی تیم ملی را محدود به تعدادی از دوستان خاص فدراسیون فوتبال می کنند، غافل از اینکه همین رفتارها و تصمیم‌گیری‌های غلط، روزی پاشنه آشیل فدراسیونی می شود که فعلا به برکت دست‌اندرکاری ابر و باد و مه و خورشید و فلک ، نه تدبیر و مدیریت دوران خوش خوشانش را پشت سر می گذارد! البته شاید رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شود که اطلاعی از این دسته‌بندی نداشته که همین نداشتن اطلاعات از اتفاقات مجموعه اش نیز خود خطایی بزرگ از کفاشیان است.
و در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد که تمام این رفتارها یک نشانه است، نشانه از مدیری که پس از نزدیک به دو دهه مدیریت در سطح اول ورزش ایران همچنان دوران آزمون و خطا را پشت سر می گذارد و نتوانسته سره را از ناسره تشخیص دهد.

 


هفته دهم لیگ برتر بسکتبال با دیدار صدرنشین و قعر نشین لیگ آغاز می‌شود و با نبرد حساس ذوب آهن و دانشگاه آزاد ادامه پیدا می‌کند.
لیگ برتر بسکتبال به هفته دهم خود رسید و 12 تیم این فصل امروز به مصاف حریفان می روند. در جریان بازی های این هفته دو تیم مهرام و شهرداری گرگان در سالن بسکتبال آزادی به مصاف هم می روند. دو تیم صدر نشین و قعر نشین لیگ در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که مهرام تیم بدون شکست لیگ است و گرگانی ها تنها یک برد در این فصل را تجربه کرده و شرایط مطلوبی ندارند. در حساس ترین دیدار این هفته ذوب آهن اصفهان میزبان دانشگاه آزاد تهران است. برنامه کامل هفته دهم به این شرح است: *ذوب آهن – دانشگاه آزاد (ساعت 15 – سالن ملت اصفهان) *مهرام – شهرداری گرگان (ساعت 15:30 – سالن بسکتبال آزادی) *همیاری زنجان – صنایع ماهشهر (ساعت 16 – سالن انقلاب زنجان) *هفت الماس – نیروی زمینی (ساعت 16 – سالن شهید بابایی قزوین) *ماهان – پتروشیمی (ساعت 17 – سالن مخابرات اصفهان) *افرا خلیج فارس – استقلال زرین قشم (ساعت 17:30 – سالن بسکتبال آزادی).

 


کوراش کاران ایران در نخستین روز مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کردند.
این مسابقات از شنبه در ترکیه آغاز شد که در بخش مردان بهزاد وحدانی مدال طلا و در بخش بانوان سمیه حیدری مدال برنز گرفتند. بهزاد وحدانی در وزن 60- کیلوگرم با شکست همه رقبا عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. سمیه حیدری در وزن 57- کیلوگرم بانوان در دور نخست نماینده ارمنستان را با ضربه فنی شکست داد، سپس برابر ورزشکاری از نیوزیلند صاحب برتری شد و به نیمه نهایی راه یافت. حیدری در این مرحله مقابل نماینده کره جنوبی مغلوب شد و به مدال برنز دست یافت. عضو تیم ملی کوراش بانوان پس از کسب مدال برنز رقابتهای قهرمانی جهان با تمثال مقام معظم رهبری روی سکوی قهرمانی رفت.

 


فدراسیون کشتی، در پی درخواست امیر علی اکبری فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم برای استیناف از رای صادره در مورد دوپینگ، درخواست وی را به فدراسیون جهانی کشتی ارسال کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای لالوویچ
رئیس محترم فدراسیون جهانی کشتی
با سلام
احتراما اینجانب امیرعلی اکبری فرنگی کار وزن 120کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی سال 2013 میلادی صاحب مدال طلا شدم. متاسفانه پس از این مسابقات خبر ناگواری در مورد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ خود با ماده «استروئید آنابولیک» دریافت کردم.آقای رئیس از شما درخواست کردم اعتراض من را نسبت به این موضوع بررسی کنید، اینجانب به هیچ عنوان از چنین ماده ای استفاده نکرده‌ام. از آنجا که یکبار در سال 2011 میلای تجربه تلخ این موضوع را داشته ام در طی این سالها کلیه داروها و مکمل‌های خود را بررسی کرده‌ام و مطمئن هستم هرگز از چنین دارویی استفاده نکرده‌ام.آقای رئیس از شما، مسئولان وادا و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران درخواست می‌کنم از آنجا که طبق تحقیقات پزشکی اثر ماده مذکور باید همچنان در بدن اینجانب باقی مانده باشد، نسبت به انجام تست دوباره از من اقدام گردد.آمادگی این را دارم که کلیه هزینه‌‌های مرتبط با این موضوع را شخصا پرداخت کنم.آقای لالوویچ من با کشتی زنده شده و بی آن می‌میرم اما به تصمیم شما احترام می‌گذارم اما به خاطر حفظ آبروی خانواده، دوستان و نزدیکانم از شما می‌خواهم این موضوع را با تمام توان دنبال کنید و مطمئنم که شما من را در این راه سخت برای احقاق حقوقم تنها نمی‌گذارید.

 


برنامه آماده سازی تیم ملی
برنامه آماده سازی تیم ملی برای حضوری موفق در جام جهانی اعلام شد. به گفته کی‌روش ملی‌پوشان در آفریقای جنوبی آماده‌سازی خود را برای حضور در جام‌جهانی بیستم فوتبال آغاز خواهند کرد. در این اردو چند دیدار با تیم‌های باشگاهی از آفریقا برای تیم ملی تدارک دیده شده است.تیم ملی البته پیش از این اردو در 14 اسفند تیم ملی در تهران به مصاف تیمی آفریقایی می‌رود. گینه‌نو و کنگو از گزینه‌های بازی با تیم ملی ایران هستند.تیم ملی پس از اردوی آفریقای جنوبی به تهران بر می‌گردد و پس از چند روز استراحت به اروپا سفر خواهد کرد. پیش‌بینی شده تیم ملی در اروپا سه، چهار بازی دوستانه داشته باشد. پس از به پایان رسیدن این اردو، تیم ملی به تهران می‌آید تا برابر تیمی از آفریقا به میدان برود. این دیدار آخرین حضور ملی‌پوشان ایران در ورزشگاه آزادی پیش از سفر به برزیل خواهد بود. بعد از این بازی کاروان ایران به برزیل سفر خواهد کرد تا در اردوی سه هفته‌ای خود در کشور میزبان جام جهانی آماده این مسابقات شود. قرار است تیم ملی 22 خرداد و چهار روز پیش از دیدار نخست برابر نیجریه، آخرین دیدار تدارکاتی خود را در برزیل انجام دهد.
کفاشیان: جام حذفی برگزار می‌شود
علی کفاشیان از به پایان رسیدن لیگ در همان تاریخ بیست فروردین و همچنین برگزاری جام حذفی خبر داد.
یک دو رگه دیگر در تیم ملی
سرمربی تیم ملی کی‌روش به تازگی از احتمال دعوت از یک بازیکن دورگه جدید در تیم ملی خبر داد و «آریا جسورو هاسگاوا»، هافبک ایرانی – ژاپنی تنها دورگه ایرانی حاضر در لیگ ژاپن است.

 


سومین اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در خانه کشتی آغاز شد.
در آغاز سومین اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی آزاد، اسامی نفرات دعوت شده به این اردو که تا روز 2 دی ماه ادامه خواهد داشت به این شرح است: *55 کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) رضا اطری - صابر خانجانی (مازندران) *60 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور - بهنام احسان پور (مازندران) *66 کیلوگرم: مهدی تقوی (مازندران) پیمان یاراحمدی (لرستان) *74 کیلوگرم: صادق گودرزی (همدان) عزت‌الله اکبری - رضا مظفری (مازندران) مصطفی قیاسی (لرستان) *84 کیلوگرم: احسان لشگری (قزوین) علیرضا کریمی (البرز) *96 کیلوگرم: رضا یزدانی - مصطفی صادق زاده (مازندران) جعفر دلیری (کرمانشاه) *120 کیلوگرم: کمیل قاسمی - عبدالله قمی (مازندران) محمدرضا آذرشکیب (البرز) پرویز هادی (آذربایجان شرقی).

 


دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: سرمربی تیم ملی بزرگسالان و کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان تا 10 روز آینده مشخص می‌شود.
مسعود قاسمی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان گفت: حسین رضازاده تمام گزینه‌ها و اسامی موجود در وزنه‌برداری را بررسی می‌کند تا بتوانیم به یک نتیجه خوب برسیم. ما طی 10 روز آینده سرمربی تیم ملی بزرگسالان را معرفی خواهیم کرد. اردوی تیم ملی بزرگسالان از بهمن‌ماه نیز آغاز می‌شود. همچنین طی چند روز آینده نیز کادر فنی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان نیز مشخص می‌شود. قاسمی درباره صحبت‌های سهراب مرادی که می‌گوید مدت محرومیتش 9 ماه تا یک سال است و به خاطر پیگیری‌هایی که نشده این محرومیت به دو سال ارتقا پیدا کرد، نیز گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع به این شکل بوده، تا حالا محرومیت‌هایی که برای اولین استفاده از ماده نیروزا می‌دهند دو سال بود و اگر بتوان کاری کرد تا مدت محرومیت کمتر شود، فدراسیون 100 درصد مکاتباتی را انجام می‌دهد و پیگیری خواهد کرد. وی با بیان اینکه شرکت نکردن در مسابقه‌های قهرمانی جوانان آسیا با موافقت حسین توکلی بوده است، تصریح کرد: تصمیم برای شرکت نکردن در مسابقه‌های قهرمانی جوانان آسیا با موافقت حسین توکلی بوده است تا فرصتی داشته باشند برای مسابقه‌های جهانی تیم خوب و منسجمی را آماده کند از این رو سرمربی آخر دی ماه وزنه‌برداران جوان را دعوت می‌کند تا کم کم تیم ملی جوانان را برای مسابقه‌های قهرمانی جهان تشکیل دهند.

 


کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی والیبال وجود سیستم فیلمبرداری تلویزیونی «HD و Video challenge» را برای میزبانی هشت تیم برتر لیگ جهانی الزامی دانست.
اجلاس سالیانه کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال طی روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه(22تا24 آذر ماه) برگزار شد و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با دعوت دکتر گراسا به عنوان عضو اصلی این کمیته در این اجلاس که در مقر Fivb در لوزان سوئیس برگزار می شود، شرکت کرد.یکی از مصوبات مهم این اجلاس الزام بر وجود سیستم فیلمبرداری تلویزیونی HD (اچ دی) و ویدئو چلنج بود و مقرر شد در صورتی که تیمی نتواند این تجهیزات و امکانات را برای میزبانی فراهم کند، از گروه اول (هشت تیم برتر) به گروه دو (12 تیم دوم) منتقل خواهد شد. تیم ملی ایران در حال حاضر در گروه اول رقابت‌های لیگ جهانی والیبال حضور دارد و این تصمیم فدراسیون جهانی والیبال اگر با عدم همراهی مسولان صداو سیما برای تهیه و فراهم کردن این امکانات روبرو شود می‌تواند والیبال ایران را با چالش بزرگی روبرو کند.

 


* با حکم وزیر ورزش و جوانان، احمد گواری به عنوان سرپرست فدراسیون قایقرانی انتخاب شد.
* محمد سازنچیان نماینده کشورمان که به مرحله نیمه نهایی مسابقات شمشیربازی کلاس A رسیده بود در این مرحله با شکست مقابل حریف آذربایجانی به مدال برنز مشترک دست یافت.

 


هادی مستعان تکواندوکار ملی پوش ایران به مدال برنز مسابقات جایزه بزرگ منچستر رسید.
در ادامه رقابت‌های دومین روز مسابقات جایزه بزرگ منچستر، هادی مستعان در مرحله نیمه نهایی وزن 58- کیلوگرم با حریفی از کره روبرو شد که در این پیکار با نتیجه 11 بر 3 بازی را واگذار کرد و مدال برنز این وزن را به خود اختصاص داد. مسابقات جایزه بزرگ،از 22 الی 24 آذرماه به میزبانی انگلیس و در شهر منچستر در حال برگزاری است.دراین دوره از رقابتها تکواندوکاران در چهار وزن المپیکی‌(58-، 68-، 80- و 80+) کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10