(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 آذر 1392 - شماره 20668

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
سخنگوی وزارت خارجه: جزئیات تماس کری و ظریف قابل انتشار نیست
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
تازه‌ترین تحرکات جبهه غربی- عبری علیه برنامه هسته‌ای ایران
دفاع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اصحاب فتنه
معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی
طرح قاضی تلفنی روی میز دستگاه قضا
یک پایگاه خبری روس: غرب از انجام توافق ژنو طفره می‌رود
نخستين گروه زائران ايراني عازم سرزمين وحي شدند
پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه امیر‌کبیر
برگزاری جام یادگار امام و تختی در تهران
کوتاه از ایران
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:پالایشگاه دوم شیراز به منطقه دیگری انتقال می‌یابد
برق تولیدی 15 نیروگاه در بورس عرضه می‌شود
بانوان خوزستانی طلاهای خود را برای بازسازی حرم امام علی(ع) هدیه کردند
معاون رئیس‌جمهوری: 100 هزار میلیارد ریال در صندوق توسعه ملی آماده توزیع به بخش خصوصی است
ساخت بزرگترین کتیبه منبت‌کاری زیارت عاشورا در ساوجبلاغ
زرافشان خبر داد
احتمال توقف یکساله طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش
اجرای 200 طرح تحقیقاتی کشاورزی در کشور
ساخت دستگاه تعیین زمان تخمک‌گذاری در دانشگاه پزشکی کاشان
   


شهید باهنر(ره): روشنفکر در اسلام آن انسانی است که در اندیشه‌اش آزاد از هواها و هوس‌ها و آزاد از خودباختگی در برابر قدرت‌ها باشد.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تماس وزرای خارجه ایران و آمریکا گفت؛ جزئیات این تماس قابل انتشار نیست.
محمدجواد ظریف دوشنبه هفته جاری در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، از تماس جان‌کری درباره تحولات اخیر مذاکرات هسته‌ای خبر داد.
طبق اطلاعات منتشر شده این تماس از سوی وزیر امور خارجه آمریکا بوده و به گفته ظریف هیچگاه ارتباطات قطع نشده است. وزیر امور خارجه کشورمان درباره نحوه، میزان و محتوای این ارتباطات توضیح بیشتری نداد.
این مکامله تلفنی پس از آن انجام شد که آمریکا برخلاف توافق هسته‌ای ژنو چندین شرکت و فرد ایرانی را در پایان هفته گذشته به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد.
در حالی که ادعا می‌شد واشنگتن‌ به شدت مشغول چانه‌زنی با کنگره برای عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است، این اقدام از سوی وزارت خزانه‌داری دولت اوباما به روشنی نشان داد رویکرد آمریکا اصرار و تداوم تحریم‌ها علیه ایران است.
طبق اخبار منتشر شده ظریف در این تماس تلفنی نارضایتی خود از این اقدام را به کری انتقال داده است.
اما جالب آن بود که تماس تلفنی کری-ظریف با چنین زمینه‌ای، بهانه‌ای برای ابراز شادمانی برخی رسانه‌های داخلی شد و به جای پرداختن به اصل ماجرا، مشغول سوت و کف برای این تماس تلفنی شدند.!
ماجرای این تماس به نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه نیز کشیده شد اما خبرنگاران باز هم با تابلوی «محرمانه» برخورد کردند.
مرضیه افخم در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات گفت‌وگوهای اخیر بین محمدجواد ظریف و جان کری گفت که توقع رسانه‌ها برای آگاهی از جزئیات این گفت‌وگوها قابل احترام است اما همه اخبار قابل انتشار نیست.
به گزارش تسنیم، وی در ادامه افزود که در این تماس‌ها درباره مجموعه تحولات مرتبط با برنامه عمل و نیز تحولات هفته گذشته صحبت شد.
افخم با اشاره به اینکه این تماس از جانب طرف آمریکایی صورت گرفته اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران نارضایتی خود را از تحولات اخیر به کری انتقال داد.
وی در ادامه اعلام کرد که ظریف با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز تماس‌هایی داشته و این نوع ارتباطات امری معمولی و عادی به شمار می‌روند.
البته این نخستین بار نیست که دستگاه دیپلماسی مردم و اصحاب رسانه را با «مهر محرمانه» مواجه می‌کند. در دو دور مذاکرات هسته‌ای ژنو در دولت یازدهم نیز همین روند از سوی دولت در پیش گرفته شد و دستگاه دیپلماسی اعلام کرد دلیل عدم انتشار جزئیات مذاکرات هسته‌ای، توافق با طرف غربی در این زمینه و تعهد همه طرف‌های مذاکره است، اما نکته قابل تامل آن بود که هر روز جزئیات خاصی از مذاکرات در رسانه‌های حریف غربی منتشر می‌شد و پاسخ دیپلمات‌های ایرانی آن بود که این اخبار چیزی جز گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نیست و پس از امضای توافق موقت مشخص شد بسیاری از اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای غرب، از قضا کاملا دقیق و منطبق با فضای مذاکرات و البته تکمیل‌کننده پازل دیپلماسی طرف مقابل بوده است!
یکی دیگر از این موارد را می‌توان تماس تلفنی اوباما و روحانی دانست. در حالی که از همان ابتدا اختلافی بر سر طرف تماس گیرنده به وجود آمد و بعدها مشخص شد آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند، دستگاه دیپلماسی کشورمان اطلاعات خاصی از محتوای مذاکرات منتشر نکرد و به عذرخواهی اوباما درباره «ترافیک نیویورک» بسنده شد!
اما چندی پیش با انتشار گزارش‌هایی درباره وضعیت یک مامور مفقود شده، ابعاد جدیدی از این تماس نیز فاش شد.
رابرت لوینسون که در سال 2007 ناپدید شد، ابتدا گفته می‌شد مامور بازنشسته اف‌بی‌آی بوده که سفری شخصی به کیش داشته است. اما آسوشیتدپرس فاش کرد وی مامور سیا بوده و برای جاسوسی به ایران سفر کرده بوده است.
در حالی که آمریکایی‌ها خود معترفند نمی‌دانند چه بر سر لوینسون آمده و او کجاست، چند روز قبل منابع آمریکایی اعلام کرده‌اند، سرنوشت این مامور سیا یکی از مسائل مطرح شده در تماس اوباما- روحانی بوده است!
به گفته منابع رسمی آمریکا اوباما در این تماس (که برخی خوش‌‌خیال‌های وطنی آن را تاریخی خواندند!) چندین بار از روحانی می‌خواهد لوینسون را آزاد کند!
افخم روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است آقای اوباما و روحانی تماس تلفنی درباره لوینسون داشتند آیا اشاره سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تماس تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا در شهریورماه گذشته است یا تماس تلفنی جدید صورت گرفته گفت: آقای روحانی یک مکالمه تلفنی (با اوباما) داشتند. آمریکایی‌ها در رابطه با تبعه خود مطالبی را مطرح کردند و ما متقابلا در این تماس نگرانی خود از وضعیت ایرانیانی که در آمریکا زندانی هستند و ایرانیانی که به خاطر قوانین آمریکا در کشورهای دیگر زندانی هستند را اعلام کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه در حالی از این ایرانیان دربند سخن گفت که اشاره‌ای به جزئیات این موضوع نکرد، در حالی که طرف مقابل در موقعیت‌های مقتضی اخبار را با توجه به منافع خود رسانه‌ای می‌کنند و از افشای آنها ابایی ندارد.

 



ابراهیم(ع) مسلمان بود
قرآن کریم:
ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی؛ بلکه موحدی خالص و مسلمان بود. و هرگز از مشرکان نبود.
سزاوارترین مردم به ابراهیم، کسانی هستند که از او پیروی کردند، و این پیامبر (پیامبر اسلام(‌ص) و کسانی که (به او) ایمان آورده‌اند (از همه سزاوارترند).
و (بدانید و آگاه باشید که:) خداوند ولی و سرپرست مومنان است.
سوره آل عمران
آیات 68-67

 


حذف یک انیمیشن از گلدن‌گلوپ و اسکار به خاطر نگاه انتقادی به آمریکا
فیلم انیمیشن جدید میازاکی مشهور به والت دیزنی ژاپن به خاطر داشتن نگاه انتقادی به آمریکا از حضور در جوایز گلدن گلوپ و اسکار باز ماند!
براساس گزارش فارس، تحلیل‌گران اقتصادی و منتقدان سینمایی می‌گویند امسال با وجود آن که فیلم‌های انیمیشنی از نظر کمی رقم بالایی را تشکیل می‌دادند، اما از نظر کیفیت در مرحله خوب و بالایی قرار نداشته‌اند. اکثر منتقدان سینمایی در نقدهای خود طی ماه‌های گذشته به این نکته اشاره کرده‌اند که محصولات انیمیشنی سال جاری، فیلم‌هایی معمولی و بی‌کیفیت بوده‌اند. اظهار تعجب آن‌ها از این است که تعدادی از این فیلم‌‌ها قسمت دوم چند کار پر فروش و موفق سال‌های قبل بوده‌اند و قسمت تازه آن‌ها، نتوانسته جادوی نسخه اصلی و قسمت‌های قبلی را تکرار کند.
نکته جالب در رابطه با رقابت‌های انیمیشنی امسال، غیبت «هایائو میازاکی» مشهور به والت دیزنی ژاپن است. این غیبت در حالی است که او یک فیلم انیمیشن ساخته است! با آن که این والت دیزنی کشور ژاپن ماه سپتامبر (و در زمان برپایی جشنواره ونیز) اعلام بازنشستگی کرد، ولی دو مراسم اسکار و گلدن گلوب ترجیح دادند او را زودتر از موعد مقرر بازنشسته کنند و آخرین ساخته انیمیشنی او را در رقابت‌های پیش رو شرکت ندهند! چون فیلم جدید او (باد می‌وزد) نگاهی انتقادی به جنگ طلبی آمریکا دارد.
با توجه به حال و هوای انیمیشن‌ آخر میازاکی، از قبل هم می‌شد حدس زد که این فیلم در دور رقابت‌های اسکاری و یا گلدن گلوب حاضر نخواهد بود. در فهرست 19 فیلم انیمیشنی که آکادمی اسکار برای بخش انیمیشن معرفی کرد، نام فیلم میازاکی دیده نمی‌شد. به این ترتیب، این فیلم در فهرست نهایی پنج (یا سه) تایی فیلم انیمیشن نامزد اسکار هم نخواهد بود. در فهرست سه‌تایی نامزد شده در مراسم جوایز گلدن گلوب هم اثری از این فیلم نیست. ساخته‌های قبلی این استاد انیماتور ژاپنی همیشه در فهرست نهایی نامزدهای اسکار و گلدن گلوب بوده‌اند و شهر ارواح او حدود یک دهه قبل، دو جایزه گلدن گلوب و اسکار بهترین انیمیشن‌ سال را گرفت.
اشغال عراق با رمان‌های آمریکایی
یک منتقد ادبی گفت: برخی از کشور‌ها از داستان‌ در جهت پیشبرد اندیشه‌های سیاسی خود کمک می‌جویند، به‌عنوان نمونه آمریکا پیش از حمله خود به عراق اقدام به انتشار چهار رمان با این محتوا کرد.
به گزارش تسنیم، مراسم نقد و بررسی جدیدترین اثر حسینعلی جعفری، نویسنده، با عنوان «افرا» با حضور کامران پارسی‌نژاد، راضیه تجار، نویسنده اثر و جمعی از اهالی قلم در حوزه هنری برگزار شد.
کامران پارسی‌نژاد گفت: جریانی از میان نویسندگان شهرستان‌‌ها در حال شکل‌گیری است که امیدبخش به نظر می‌رسد. نویسندگانی که با وجود امکانات اندک، جریانی را شکل داده‌اند که در میان این افت نویسندگی قابل تقدیر است. «افرا» نیز از همین دست است.«بومی‌گرایی» یکی از ویژگی‌های چشمگیر این کار است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های برجسته اثر یاد کرد. این در حالی است که برخی از روشنفکران با فرار از بومی‌گرایی آن را یکی از مایه‌های انحطاط و فرار کردن از شهر به روستا می‌پندارند.
بخش دیگر صحبت‌های پارسی‌نژاد به حمایت از داستان‌نویسان اختصاص داشت. این نویسنده در این بخش یادآور شد: بار‌ها در جلسات متعدد گفته‌ام، در این جلسه نیز تکرار می‌کنم؛ علی‌رغم اینکه بار اصلی نوشتن یک اثر و ترغیب مخاطب به خواندن آن بر دوش نویسنده است، اما نمی‌توانیم تأثیر حمایت‌های منطقی دولتی را در نظر نگیریم. اگر حمایت‌‌ها به‌صورت نخبه‌گرایی وجود نداشته باشد، ادبیات داستانی ما به نتیجه‌ای نمی‌رسد. در کشورهای دیگر ادبیات داستانی را می‌شناسند و به ارزش آن پی برده‌اند، می‌دانند که یک داستان می‌تواند تحولی عظیم و حتی جهانی داشته باشد. برخی از کشور‌ها از داستان‌ در جهت پیشبرد اندیشه‌های سیاسی خود کمک می‌جویند، به‌عنوان نمونه، آمریکا پیش از حمله خود به عراق اقدام به انتشار چهار رمان با این محتوا کرد تا بتواند ذهنیت مردم خود را به این سمت سوق دهد.
تولید چند فیلم براي حماسه 9 دي
شبكه‌هاي سيما به مناسبت حماسه 9 دي فيلم تلويزيوني را تدارك ديده‌‌اند.
محمدكاظم كاظمي، مدير گروه فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه يك درباره توليدات اين شبكه گفت: به مناسبت 9 دي (روز بصيرت) دو فيلم تلويزيوني آماده مي‌شود. فيلم تلويزيوني «سايبان» به كارگرداني مسعود تكاور مراحل تصويربرداري را سپري مي‌كند. اين فيلم به نويسندگي حسين تراب‌نژاد براي پخش در روز بصيرت آماده مي‌‌شود. موضوع اين فيلم جاسوسي و گروگانگيري است.
وي ادامه داد: فيلم تلويزيوني «ذهن خاموش» هم به كارگرداني مهرداد خوشبخت هم براي روز بصيرت آماده مي‌شود. اين فيلم مراحل فني را سپري مي‌كند. «ذهن خاموش» با محوريت نحوه ترور دانشمندان هسته‌اي توسط تروريست‌‌ها داستان فعاليت گروه ترور دانشمندان هسته‌‌اي ايراني است كه درصدد ترور يك دانشمند ديگر كشورمان هستند.
کاظمی تصریح کرد: فيلم «مهتاب روي سكو» به كارگرداني فيما امامي از توليدات سيما فيلم است كه به مناسبت روز بصيرت از شبكه يك پخش مي‌شود. اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و داستان زندگي فردي را روايت مي‌كند كه برخلاف اعتقاداتش در حادثه‌اي دچار تناقض فكري مي‌شود.
همچنین محسن همتي‌نژاد، مدير تامين برنامه شبكه دو هم اعلام كرد: فيلم «خانه پدرم» از توليدات سيما فيلم، به كارگرداني كامران قدكچيان به مناسبت روز بصيرت از شبكه دو پخش مي‌شود. اين فيلم داستان پسر 13ساله‌اي است كه به دليل دزدي كوچكي زنداني شده است.
وي افزود: فيلم «ابابيل» توليد سيما فيلم در ايام بصيرت از اين شبكه بازپخش مي‌شود. اين فيلم به كارگرداني جواد مزدآبادي توليد شده.
«دیدم که جانم می‌رود» به چاپ هشتم رسید
مدیر مؤسسه شهید کاظمی از تجدید چاپ کتاب «دیدم که جانم می‌رود» و «حماسه تپه برهانی» در آینده نزدیک خبر داد.
حمید خلیلی، مدیر مؤسسه شهید کاظمی درباره کتاب «دیدم که جانم می‌رود»، گفت: چاپ هشتم این کتاب با نگارش «حمید داوود آبادی»به زودی از سوی این مؤسسه منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.
وی اضافه کرد: کتاب «دیدم که جانم می‌رود» دربردارنده 273 صفحه است که مضمون آن حاوی خاطرات، تصاویر و اسناد شهید مصطفی کاظم‌زاده، توسط همرزم وی حمید داودآبادی به نگارش درآمده و به سلیقه و همت جوانان نسل امروز و با مشارکت مؤسسه «سرلشکر شهید احمد کاظمی» برای هشتمین بار تجدید چاپ می‌شود.
وی در گفت‌وگو با توانا درباره تازه‌ترین اثر زیر چاپ این انتشارات، بیان داشت: کتاب «حماسه تپه برهانی» در گذشته از سوی مؤسسه شهید کاظمی منتشر شده بود که اکنون چاپ چهارم این اثر زیر چاپ بوده و در آینده نزدیک منتشر می‌شود.
وی اضافه کرد: کتاب «حماسه تپه برهانی» یکی از برترین آثار نوشتاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است که گرچه با فاصله اندکی از پایان جنگ به زیور طبع آراسته شد اما همچنان در کانون توجه محافل ادبی هنرمندان این عرصه و مردم قرار دارد.
خلیلی ادامه داد: خاطره «تپه برهانی» نوشته «سید حمید رضا طالقانی» در سال 1365 در نخستین مسابقه بزرگ فرهنگی هنری جبهه و جنگ که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، رتبه اول را در بخش خاطره نویسی کسب کرد.

 


برخلاف برخی تلاش‌ها برای القای آنچه فضای مثبت پس از مذاکرات و توافق هسته‌ای ژنو نامیده می‌شد، طرف غربی همچنان در تکاپوی اقدامات خود علیه برنامه هسته‌ای ایران است.
«دیوید کوهن» معاون اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا این هفته برای رایزنی و کسب اطمینان از اجرای دقیق تحریم‌های ایران به چند کشور از جمله انگلیس، آلمان، فلسطین اشغالی و ترکیه سفر می‌کند.
در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، هدف از این سفر «ادامه تعامل جهانی وزارت خزانه‌داری در مورد موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های نامشروع، از جمله اجرای تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی فعلی علیه ایران» اعلام شده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اواخر هفته قبل هم چندین شرکت جدید ایرانی و خارجی جدید را به بهانه نقض تحریم‌های ایران، به لیست سیاه خود اضافه کرد. بر این اساس، اموال این شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده و شرکت‌های جهان از مراوده اقتصادی با آنها منع شده‌اند.
کوهن پیش از این هم با انتشار مطلبی در روزنامه «وال‌استریت ژورنال» بر اجرای «قاطعانه» تحریم‌های ضد ایرانی تاکید کرده و به شرکت‌های دنیا نسبت به نزدیک شدن زود هنگام و پیش از برداشته شدن تحریم‌ها به ایران هشدار داده بود.
کوهن در بخشی از این مقاله نوشته بود؛ «فشار شدید تحریم‌های بین‌المللی با رهبری ایالات متحده آمریکا ایران را به پای میز مذاکرات در ژنو کشاند. در این مذاکرات که در 24 نوامبر گذشته برگزار شد شش قدرت اصلی دنیا و ایران بر سر یک طرح اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند. از آنجا که مقامات رسمی آمریکا متهم به حیله‌گری و پیشبری تحریم‌های برنامه هسته‌ای ما هستند، من مطمئن هستم که فشار تحریم‌ها علیه ایران افزایش خواهد یافت. ایران پس از شش ماه آینده بیشتر از شرایطی که امروز در آن قرار دارد، در باتلاق فرو خواهد رفت.»
در همین حال فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر با تکرار اظهارات ضد ایرانی خود مبنی بر تلاش کشورش در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای گفت که سنای آمریکا در صورت خارج شدن ایران از مذاکرات هسته‌ای، مجازات‌های بیشتری را علیه این کشور تصویب خواهد کرد.همچنین «چاک هیگل» رئیس پنتاگون در جریان کنفرانس ویدئویی که با «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه داشت اعلام کرد که توافقات صورت گرفته در مورد برنامه هسته‌ای ایران باعث نمی‌شود که دولت آمریکا در طرح‌های خود برای استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در خاک اروپا تجدید نظر کند.
گفتنی است هیگل با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز تماس گرفته و درباره همکاری امنیتی و نظامی دو طرف و برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

 


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در ایام فتنه سال 88 بارها از فتنه‌گران حمایت کرد این بار طی اظهاراتی ضمن دفاع همه جانبه از اصحاب فتنه و سران آن مدعی شد مخالفان جمهوری اسلامی شبانه ربوده شده و گلوله‌باران می‌شوند!
به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی که از بیت‌المقدس و با ویدئو کنفرانس برای نشست اتحادیه اصلاح یهودیت انجام می‌شد، مانند همیشه بخش زیادی از اظهارات خود را به ایران اختصاص داد.
وی با تکرار این ادعا که ایران برای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز به غنی‌سازی داخلی و نیروگاه آب سنگین نیاز ندارد، گفت تهران قصد دارد به توان هدف قرار دادن اروپا و آمریکا دست یابد.
در حالی که رژیم صهیونیستی چند صد کلاهک هسته‌ای دارد، نخست‌وزیر این رژیم در بخشی از این سخنرانی با تکرار ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، گفت: به همین دلیل است که سران ایران بر غنی‌سازی داخلی اورانیوم پافشاری می‌کنند. انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به غنی‌سازی داخلی اورانیوم نیازی ندارد، اما آن‌ها به همان دلیل بر آن اصرار می‌کنند. به همین دلیل است که ایران دارد یک رآکتور آب سنگین در اراک می‌سازد. این رآکتور می‌تواند پلوتونیوم تولید کند و یک منبع تازه برای سوخت تسلیحات هسته‌ای است. شما به جز برای تسلیحات اتمی به پلوتونیوم نیاز ندارید. به همین دلیل هم هست که ایران به دنبال ساخت موشک‌های قاره‌پیماست، آن‌ها این موشک‌ها را برای ارسال ایزوتوپ‌های پزشکی به بیماران ایرانی در فضا نمی‌خواهند. آن‌ها موشک قاره‌پیما می‌سازند دقیقا به خاطر همان هدفی که موشک‌های قاره‌پیما ساخته می‌شود، یعنی حمل کلاهک‌های اتمی.
وی با حمایت تمام قد از سران فتنه و توهین به رای مردم ایران مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 88 شد و گفت: ما 4 سال قبل چهره واقعی رژیم را دیدیم، وقتی که آن‌ها پیروز انتخابات را حبس کردند. می‌دانید که، آن‌ها در آمارها دست بردند، میلیون‌ها رای را دزدیدند و رهبری که انتخابات را برده بود، هنوز هم در حبس خانگی به سر می‌برد. فکر می‌کنم او یکی از خوش‌شانس‌ها بود، چرا که دیگران که جرات کردند با رژیم مخالفت کنند الان در زندان‌های بدنام ایران، پژمرده‌اند.
هنوز مدت زمان زیادی از اظهارات نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین توسط جوانان ایرانی نگذشته است که وی بار دیگر خود را سوژه خنده افکار عمومی آشنا با ایران می‌کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بار در اظهاراتی عجیب گفت: هنوز هم بقیه در نیمه‌های شب (در ایران) ناپدید می‌شوند، یا در خیابان هدف گلوله قرار می‌گیرند یا با جرثقیل‌های ساختمانی دار زده می‌شوند. وی در حمایت از مجرمان محکوم یا قاچاقچیان مواد مخدر به این موضوع هم جنبه سیاسی داد و گفت: آن‌ها این افراد را روی جرثقیل‌های ساختمانی و در میدان‌های شهر دار می‌زنند. از وقتی رئیس‌جمهور روحانی در ماه اوت در دفترش مستقر شد، ایران بیش از 300 نفر را اعدام کرده است.

 


برگزیدگان پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی دیروز در چهار محور اصلی پژوهش‌های کاربردی، توسعه‌ای، بنیادی و ابتکار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها در بخش دانشجویی- آزاد این جشنواره 8 نفر رتبه اول پژوهش‌های کاربردی را کسب کردند و 11 نفر در مقام دوم و 8 نفر نیز در سکوی سوم قرار گرفتند.
بنابراین گزارش در بخش پژوهش‌های توسعه‌ای احسان ابراهیمی بسابی و سیدامیرحسین فقهی به طور مشترک رتبه اول را کسب کردند و 8 نفر دیگر نیز رتبه دوم و آقایان مهدی امینی و مرتضی شمعانیان اصفهانی هم رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش ابتکار هیچ یک از محققان جوان شرکت‌کننده در این جشنواره موفق به کسب رتبه اول نشدند اما 12 نفر از این جوانان موفق به کسب رتبه دوم و همچنین امین کشاورز قزل‌قشلاق رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در این مراسم دانش‌آموزان دارای رتبه‌های برتر در بخش دانش‌آموزی در رشته‌های برق الکترونیک، کامپیوتر، علوم‌زیستی، کشاورزی، فیزیک و نجوم و شیمی نیز معرفی شدند.
بر این اساس علی‌رضا عبدالکریمی و ایمان ابوحیدری‌کرمانی در زمینه برق الکترونیک رتبه اول و سیدکیمیا مرتضوی، عاطفه ترابی، زهرا چهل امیرانی و زهرا نژادیان رتبه سوم برق و الکترونیک را به خود اختصاص دادند.
در زمینه کامپیوتر امیر محمدنصراللهی و احسان اعظمی رتبه دوم و 7 نفر دیگر از جوانان رتبه سوم را کسب کردند.
در زمینه علوم زیستی فرشاد زارع رتبه اول را به خود اختصاص داد و پوریا اباپور، عماد جوهری شیرازی، زکیه حمیدی و شهلا صحرایی سراب رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی امین میرزاحسنلو، سیما میرزا حسنلو، سید محمود حسینی رتبه دوم و مجتبی ابوالحسنی جوشانی و سعید کوهپایه‌زاده اصفهانی رتبه سوم را کسب کردند.
در زمینه فیزیک و نجوم سید امیررضا کمانه، محسن محمودآبادی و محمدحسن شایستگی، رتبه دوم را کسب کردند.
همچنین وحید رضایی‌آهری، آذر مرادی، نسترن قوی، زهرا مصباح فلاتومی، فائزه جعفری‌مقدم، مهین بنی‌اسدی، شیما سهیلی و هادی نیکپی‌سوستانی رتبه سوم شیمی را به خود اختصاص دادند.
دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: در بخش دانشجویی و آزاد 931 طرح به جشنواره ارائه شد بیش از 200 عضو هیئت علمی در گروه های تخصصی طرح‌های مذکور را بررسی کردند. 34 طرح به هیئت داوران ارائه شد و در نهایت 21 طرح برگزیده نهایی شد.
علیرضا الهیاری افزود: در بخش دانش‌آموزی 2548 طرح به دبیرخانه استانی ارائه شد که در نهایت 191 طرح در دبیرخانه تهران در دانشگاه شهید رجایی بررسی شد 100 طرح نهایی از طرح‌های مذکور به هیئت داوران ارائه شد و در مجموع هیئت داوران 42 طرح در بخش دانش‌آموزی برگزیده شد.
وی گفت: امسال برگزیدگان جشنواره جوان در بخش دانش‌آموزی از 20 استان کشور مقام آوردند.

 


معاون قوه قضائیه تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار و امکانات آمادگی داریم با 600 قاضی به شهروندان از طریق تلفن مشاوره حقوقی بدهیم.
حجت‌الاسلام حمید شهریاری در گفت‌وگو با مهر، در مورد وضعیت سامانه 129 قوه قضائیه گفت: این سامانه تلفنی برای پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم دو سالی است که ایجاد شده و هم‌اکنون روزانه حدود 25 هزار تماس تلفنی توسط قضات بازنشسته و باتجربه پاسخ داده می‌شود.
وی دلیل اینکه چرا قوه قضائیه شماره تلفن سه رقمی 129 را به صورت گسترده‌تر اطلاع‌رسانی نمی‌کند افزود: نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی گسترده داشته باشیم چون با توجه به امکانات موجود فرصت پاسخگویی نخواهیم داشت.
رئیس مرکز آمار قوه قضائیه با بیان اینکه بیش از 60 قاضی در این سامانه پاسخگوی مردم هستند گفت: برای این که بتوانیم سامانه را اطلاع‌رسانی کنیم حداقل به 600 قاضی نیاز داریم ولی اگر 10 درصد یعنی افراد مرتبط با هشت میلیون پرونده در دستگاه قضا بخواهند با سامانه 129 تماس بگیرند در حدود 800 هزار تماس تلفنی در هفته می‌شود که تماس بسیار زیادی است.
شهریاری در پاسخ به این که آیا درخواستی برای تقویت این سامانه شده است گفت: به رئیس قوه قضائیه گفته شده ولی آیت‌الله آملی لاریجانی می‌گویند این هزینه با توجه به محدودیت اعتبارات نباید از طریق دستگاه قضا پرداخت شود و بهتر است به نحوی باشد که با گستردگی این شبکه شهروندان حداقل هزینه مخابراتی و کارشناسی آن را پرداخت کنند. برای همین پیشنهاد ما این بوده است که شماره‌هایی با پیش شماره 909 تعریف کنیم و شهروندانی که مشاوره تلفنی حقوقی می‌خواهند با این شماره تماس بگیرند و هزینه آن را روی قبض تلفن محاسبه شود. مثلا نیم ساعت تلفن و مشاوره حقوقی با قاضی دارای 30 سال تجربه معادل 5 هزار تومان.
معاون قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه در سال‌های اخیر خیلی از نظر امکانات و تجهیزات ضعیف شده است در حالی که بستری مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم از طریق سامانه 129 و خدمات الکترونیکی داریم.

 


یک پایگاه خبری روس در گزارشی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا نوشت: غرب از انجام توافق ژنو طفره می‌رود.
پایگاه خبری- تحلیلی ایران‌رو طی گزارشی پیرامون توافق ژنو و اقدام اخیر آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید نوشت: «این رفتار صریحاً با روح این توافق مغایرت دارد زیرا در توافق مذکور به طور واضح و روشن قید شده بود که ظرف شش ماه آینده هیچ گونه تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نخواهد شد. به عبارت دیگر، واشنگتن در عمل به نقض فاحش توافقی دست زد که در زمان اخیر این قدر مشتاق آن بود.»
به گزارش فارس، ایران‌رو با اشاره به اینکه واقعیت این است که 19 شخص حقیقی و حقوقی در سراسر جهان در لیست سیاه جدید گنجانده شده‌اند، افزود: «سوء ظن می‌رود که آنها به طور مستقیم یا غیرمستقیم در غنی‌سازی اورانیوم برای برنامه هسته‌ای ایران دست داشتند. در بیانیه مشترک وزارت دارایی و وزارت امور خارجه ایالات متحده آمده است که توافقات ژنو «نباید مانع از تمایل ما به افشای کسانی شود که به پشتیبانی از برنامه هسته‌ای ایران برخلاف تحریم‌ها ادامه می‌دهند». معلوم است که منطق واشنگتن می‌لنگد. آمریکایی‌ها با یک دست سعی می‌کنند طرح تحقق توافقات 24 نوامبر را تهیه کنند و با دست دیگر تحریم‌ها را شدت می‌بخشند.»
این پایگاه خبری در پایان چنین می‌نویسد: «هیئت ایرانی کار درستی کرد که درب را با صدای بلند پشت سر خود بست. برای غرب یک بار دیگر یادآوری کردند دستی را که دراز شده است، می‌توان عقب کشید. آنگاه آمریکا و اتحادیه اروپا مجبور خواهند شد از ایران درخواست ازسرگیری مذاکرات را بکنند.»

 


نخستين گروه زائران ايراني عمره مفرده 92-93 بامداد دیروز (سه شنبه) ۲۶ آذر ماه با بدرقه سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت عازم سرزمين وحي شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، زائران استان تهران نخستين گروه اعزامي به عمره مفرده هستند كه هواپيماي آن‌ها ساعت ۶ و ۲۵ دقيقه بامداد دیروز فرودگاه مهرآباد را به مقصد جده ترك كرد.
بر اساس اين گزارش، طي ۳۰ سال گذشته براي نخستين بار است كه زائران ايراني در ماه صفر عازم عمره مفرده مي‌شوند. در عمره امسال حدود ۸۷۰ هزار زائر ايراني در قالب پنج هزار كاروان به عمره مفرده اعزام خواهند شد.
مرحله نخست اعزام زائران ايراني از ۲۶ آذر ماه جاري آغاز و تا فروردين ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.
ثبت نام در كاروان‌هاي مرحله نخست اعزام‌‌ها نيز از ششم آذر ماه آ‎غاز شد و به جز استان‌هاي تهران و اصفهان كه تا اولويت‌هاي ۶۰۰ فراخوان شدند، در ساير استان‌‌ها تا اولويت ۴۰۰ مجاز به ثبت نام بودند.
هزينه سفر به عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد كاهش يافته كه اين كاهش از محل كاهش ۵ درصدي هزينه حمل و نقل هوايي شركت‌هاي داخلي و كاهش هفت درصدي هزينه مسكن در عربستان سعودي است.
بنابر اعلام سازمان حج و زيارت، شركت هواپيمايي سعودي نيز در عمره امسال هيچ افزايشي در قيمت‌هاي خود نداشته است.
هزينه سفر به عمره امسال حداقل يك ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و حداكثر دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان است.
صدور رواديد زائران ايراني نيز از هفته گذشته آغاز شده و طبق اعلام سازمان حج و زيارت، كنسولگري‌هاي عربستان سعودي در تهران و مشهد مقدس تاكنون همكاري خوبي در زمينه صدور رواديد زائران ايراني داشته‌اند.

 


دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوره کارشناسی ارشد به شیوه آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشجو می‌پذیرد.
به گزارش ایسنا، آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شیوه آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور جمعه ششم دی‌ماه در چهار شهر گرمسار، بندرعباس، ماهشهر و تهران برگزار می‌شود.
این آزمون به صورت تستی (چهار گزینه‌ای) برگزار شده و شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است البته اگر تعداد داوطلبان رشته‌ای به حد نصاب لازم نرسد، آزمون آن رشته برگزار نخواهد شد.
برای ورود به جلسه آزمون ارائه اصل فیش واریزی ثبت‌نام و همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه)‌و یک قطعه عکس الزامی است.
لازم است که داوطلبان برای اطلاع از آخرین اطلاعیه‌ها و اسامی پذیرفته شدگان نهایی و اسامی افراد تکمیل ظرفیت احتمالی، به طور مرتب به سایت مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه به آدرس vu.aut.ac.ir مراجعه نمایند.

 


رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) و کشتی آزاد جام تختی بهمن ماه سال جاری به میزبانی تهران و در سالن شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.
مسابقات بين‌المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) روزهاي 3 و 4 بهمن ماه و رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختي نيز طی روزهاي 17 و 18 بهمن ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.ضمنا عليرضا رضايي نايب رئيس فدراسيون كشتي و مسئول كميته اجرايي مسابقات بين‌المللي جام يادگار امام (ره) و جام تختي، طي حكمي اسداله رضايي را به عنوان مسئول برگزاري مسابقات كشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي كه روزهاي 17 و 18 بهمن ماه در تهران برگزار مي‌شود منصوب كرد.اسداله رضایی از داوران بین المللی و پیشکسوتان کشتی کشور، سابقه دبیری فدراسیون و ریاست سازمان لیگ را در کارنامه کاری خود دارد.

 


تمایل برای سرمایه‌گذاری
تبریز- خبرنگار کیهان: صاحبان سرمایه و مدیران بانک‌ها و نمایندگان شرکت‌های تجاری ایتالیا از علاقه خود به سرمایه‌گذاری در تبریز خبر دادند.این هیات اقتصادی که اخیرا وارد ایران شده‌اند با شهردار تبریز دیدار و در رابطه با سرمایه‌گذاری در این شهر با وی گفت‌وگو کرد. این هیات ایتالیایی از پروژه‌های بزرگ شهر تبریز دیدن کردند.
حذف عوارض
آبادان- واحد مرکزی خبر: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خوزستان گفت: پیش‌تر از هر زائر ایرانی 7 هزار و 500 تومان به عنوان عوارض خروج از کشور دریافت می‌شد، طبق هماهنگی صورت گرفته با منطقه آزاد اروند، عوارض خروج از کشور تا پایان اربعین حسینی در مرز شلمچه حذف شد. حویزاوی اضافه کرد: روزانه 25 تا 30 هزار نفر از مرز شلمچه به کربلا می‌روند. به مناسبت اربعین حسینی بیش از 200 هزار زائر هموطن از مرز شلمچه راهی عراق خواهند شد.
اعلام عزای عمومی
شهرکرد- فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت شهادت جمعی از مهندسین، تکنسین‌ها و کارگران این استان در حادثه تروریستی استان دیاله عراق امروز را عزای عمومی اعلام کرد و گفت: امروز مراسم تشییع جنازه سه تن از شهدای حادثه تروریستی عراق با شکوه زیادی در شهرکرد برگزار می‌شود. سلیمان دشتکی افزود: پس از این مراسم پیکر شهدا برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می‌شود.
معرفی مدیرکل اوقاف و امور خیریه
اصفهان- خبرنگار کیهان: با لغو حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شد.
«حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ رضا صادقی» سرپرست ناحیه یک اوقاف اصفهان به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان اصفهان منصوب و مشغول به کار شد.پیش از این علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی غیرمترقبه سعید حسینی کوپایی را به این سمت برگزیده و خواستار برکناری مدیرکل پیشین شده بود که با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد.
تخصیص اعتبارات عمرانی
بوشهر- فارس: معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: تخصیص اعتبارات عمرانی این وزارتخانه در سال جاری تاکنون بین 20 تا 30 درصد بوده است.محمدحسین امید در نشست بررسی مسائل و مشکلات پارک علم و فناوری بوشهر افزود: بودجه تخصیص عمرانی در سال گذشته 12 درصد و در بحث تعمیر و تجهیز 20 درصد بوده که تخصیص‌های امسال تا الان اکثر ردیف‌ها، تخصیص‌ها بین 20 تا 30 درصد است و امیدواریم به 50 درصد افزایش یابد و هم در بودجه جاری و هم در بودجه عمرانی وضعیت نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است اما همواره ناکافی است.وی با اشاره به روند رو به رشد پارک فناوری بوشهر اظهار داشت: با توجه به اتفاقات خوبی که در پارک فناوری بوشهر رخ داده باید از ظرفیت‌های موجود در این پارک برای توسعه چرخه صنعت بهره برد.
تلاش مخلصانه
کرمان- ایرنا: وزیر اطلاعات گفت: نتیجه کار دستگاه‌های اطلاعاتی باید به گونه‌ای باشد که نام «وزارت اطلاعات» برای مردم آرامش و تلاش مخلصانه را تداعی کند.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی به همراه استاندار کرمان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی همه توان خود را به کار گرفته تا مخلصانه در خدمت مردم باشند.آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش دستگاه‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی روز به روز فضای استان و کشور در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بهتر از پیش شود.

 


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه پالایشگاه دوم شیراز به علت مشکلات زیست‌محیطی به منطقه دیگری از این استان انتقال می‌یابد، گفت: اگر سد «تنگ سرخ» آسیب دیگری را به وجود آورد، لازم است که در احداث آن تجدیدنظر شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معصومه ابتکار دوشنبه‌شب در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران منابع آب زیرزمینی در استان فارس تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با سیاست‌های بازدارنده از مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تغییر کشت و استفاده از شیوه مناسب آن نیز می‌تواند در این راستا موثر باشد.
وی بیان کرد: از مباحث دیگر در این استان بحث احداث سد تنگ سرخ است که با جدیت توسط سازمان محیط زیست پیگیری می‌شود.
ابتکار ادامه داد: در صورتی که این سد تهدیدی تازه باشد از احداث آن جلوگیری می‌شود.
این مسئول اذعان داشت: برخی بی‌توجهی‌ها در گذشته به فضای زیستی استان فارس آسیب جدی وارد کرده است.
وی گفت: در استان فارس طرح زیست‌محیطی کارآمدی به ا جرا گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: احداث سد تنگ سرخ تا هنگامی که مورد تائید اداره کل محیط زیست این استان قرار نگیرد و مورد اعتراض و شکایت حقوقی بوده و از نظر ارزیابی مشکل داشته باشد، احداث صورت نمی‌گیرد.
ابتکار همچنین اشاره‌ای به طرح تصویر «یوزپلنگ ایرانی» بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان، بیان کرد: این طرح برای جایگزینی روی پیراهن بازیکنان ما طراحی ودیروز به فدراسیون جهانی فوتبال، ارائه شده است تا به تصویب رئیس فیفا،‌ آقای بلاتر برسد.
وی با اشاره به استفاده بیش از ظرفیت از سفره‌های آب زیرزمینی استان فارس، تصریح کرد: لازم است که برنامه حفاظت از منابع آب، اجرا و برداشت از برخی سفره‌های آب زیرزمینی ممنوع و برخی دیگر، با محدودیت همراه شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طرح «آب‌خوان‌داری» که در حقیقت به حفظ منابع آب زیرزمینی مربوط می‌شود بهترین روش برای حفظ آب در کشور ما که تبخیر بالایی دارد،‌ است.
وی درباره خشک شدن برخی دریاچه‌ها از جمله دریاچه ارومیه گفت: درصد کمی از علل خشکی این دریاچه به علت کاهش ریزش باران است، اتفاقا ما در منطقه ارومیه افزایش ریزش هم داشته‌ایم، علت اصلی آسیب‌ها در این منطقه و بسیاری از مناطق تالابی دیگر چاه‌‌های غیرمجاز و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی است.

 


مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور از عرضه 40 درصد برق تولیدی 15 نیروگاه با ظرفیت 10 هزار مگاوات در بورس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا باقری ظهر دیروز در همایش آشنایی با بازار برق، نقطه مرجع و بورس انرژي که در سالن شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار داشت: براساس اصل 44 قانون اساسی تکلیف شده تا حداقل دو سوم انرژی صنایع از بورس تامین شود.
وی افزود: برای تحقق این مهم هر یک از واحدهای تولیدی که نیاز خود را از این بخش تامین کند در درازمدت سودآوری قابل توجهی دارد.
مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور با بیان اینکه ساز و کار حضور بخش صنعت و معدن برای خرید انرژي از بازار بورس تعریف شده، بیان کرد: برای حضور صنایع در بورس انرژي هیچ ریسکی به مصرف‌کننده تحمیل نمی‌شود.
باقری عنوان کرد: بدون دیماند هزینه‌ها کمتر از عرضه در بازار ارائه می‌شود که قطع یقین برای صنایع نیز مقرون به صرفه‌تر است.
وی با اشاره به سهم سهامداران بورس انرژي کشور تصریح کرد: در حال حاضر 20 درصد سهامداران بورس انرژي را فعالان صنعت برق و نفت، 60 درصد را نهادهای بانکی و مالی و 20 درصد بقیه را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.
مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور بیان کرد: در این طرح صنعتگران می‌توانند سفارش برق مورد نیاز خود را به صورت ماهانه پیش خرید کنند.
باقری افزود: با وجود اینکه ممکن است برخی از صنعتگران در دو ماه نخست با فشار مالی روبرو شوند اما در درازمدت مشکلات مالی و هزینه‌های آنها به نحو قابل توجهی کاهش می‌یابد.
وی اضافه کرد: در صورت تامین انرژي از نیروگاه‌های دیگر هزینه ترانزیت نیز با فروشنده است که این امر زمینه ایجاد کار رقابتی بین نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع را فراهم می‌کند.

 



معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از اهدای طلاهای بانوان خوزستانی برای بازسازی ایوان طلای حرم حضرت علی(ع) خبر داد.
محمدتقی چهارمحالی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تعدادی از بانوان نیکوکار شهرهای گتوند و هندیجان طلاهای خود را برای بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف اهدا کردند.وی خاطرنشان کرد: بانوان گتوندی شش قطعه طلا شامل پنج حلقه انگشتر و یک قطعه سکه طلای پارسیان و بانوان هندیجان نیز 44 گرم طلای خود را برای بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف هدیه کردند.
وی تاکید کرد: اصل طلاهای اهدایی از سوی مردم خیر پس از ذوب شدن در طلاکاری مجدد خشت‌های ایوان طلای حضرت مولا علی(ع) به کار برده می‌شوند.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: خوزستانی‌های ولایت‌مدار می‌توانند با مراجعه به ستادهای عتبات عالیات در شهرهای مختلف کمک‌های خود را برای بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امام علی(ع) اهدا کنند.

 


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: علاوه بر 370 هزار میلیارد ریال بودجه عمومی، بیش از 100 هزار میلیارد ریال در صندوق توسعه ملی آماده توزیع به بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت دیروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان افزود: منابع عمومی دولت در سال 93 نسبت به سال جاری کاهش یافته است.
وی، بودجه عمومی کشور، صندوق توسعه ملی و تسهیلات فاینانس خارجی را منابع محوری برای ایجاد رشد اقتصادی متوازن در کشور عنوان و اضافه کرد: استفاده از حداقل 35 میلیارد دلار منابع تسهیلات خارجی فاینانس قابل هزینه در طرح‌های ملی و استانی است که مراحل مقدماتی آن به تصویب شورای اقتصاد نیز رسیده است.
سخنگوی دولت اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند بودجه سال 93 با خوش‌بینی نسبت به توافقات ژنو بسته شده در صورتی که تسهیلات خارجی از سوی دولت‌های غربی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.
وی تاکید کرد: حرکت به سوی متعادل‌سازی و متوازن کردن سهم مناطق مختلف کشور از بودجه عمومی از دیگر سیاست‌های محوری دولت تدبیر و امید است.
نوبخت، مهمترین هدف دولت را بهبود وضعیت معیشت مردم و کاهش نرخ تورم کشور در سال 93 به کمتر از 25 درصد اعلام کرد و افزود: تورم عمومی کشور در حال حاضر از بیش از 40 درصد به حدود 37 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: اگرچه تحقق تورم پایین‌تر از 25 درصد کاری سخت به نظر می‌رسد، اما دولت یازدهم به سوی این هدف حرکت می‌کند.
نوبخت با اشاره به لایحه بودجه سال 93 ادامه داد: مجموع اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده برای کل کشور در سال 93 مبلغ 370 هزار میلیارد ریال است که نسبت به بودجه سال جاری 33 درصد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه، کاهش اعتبار 560 هزار میلیارد ریالی بودجه عمرانی سال 92 به دلیل محدودیت منابع مالی و اثرگذاری بخشی از تحریم‌ها است،‌افزود: دولت بر خود فرض می‌داند با همین میزان بودجه تقلیل یافته علاوه بر تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و افزایش بهره‌وری عمومی و سرمایه‌گذاری، نرخ تورم و بیکاری را کاهش دهد.
سخنگوی دولت اظهار داشت: بر اساس ماده 234 قانون برنامه پنجم توسعه، کشور باید در هر سال از رشد اقتصادی هشت درصدی برخوردار شود که با توجه به مشکلات به وجود آمده در سال اول برنامه پنجم توسعه سه درصد، در سال دوم منفی پنج و هشت‌دهم درصد و در سال 92 منفی هشت‌دهم درصد بوده است.
نوبخت تصریح کرد: با توجه به سیر نزولی رشد اقتصادی در سه سال اخیر از برنامه پنجم توسعه، برای سال چهارم از این برنامه رشد اقتصادی سه درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
وی از اختصاص 15 میلیارد دلار ذخیره از محل صندوق توسعه ملی به استان همدان خبر داد و افزود: اکنون کشور با یک‌چهارم ظرفیت درآمد نفتی خود مدیریت می‌شود که با توجه به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مذاکرات ژنو و تکیه بر اقتصاد مقاومتی در‌آمد عمومی کشور بسیار افزایش می‌یابد.

 


بزرگترین کتیبه منبت‌کاری حاوی زیارت عاشورا با تلاش هنرمند البرزی ساخته شد.
سعید صدوقی که این اثر ارزشمند را خلق کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: از اواسط 85 طراحی و ساخت این کتیبه را شروع کردم و سرانجام طی روزهای اخیر به پایان رسید.
وی ادامه داد: تمام هزینه‌های مربوط به ساخت این اثر را به صورت شخصی تامین کرده و پس از نمایش در استان البرز به حرم امام حسین(ع) اهدا خواهم کرد.
صدوقی در پایان گفت: در حال رایزنی برای انتقال به کربلا و نصب این اثر در حرم سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) هستم.
به گفته این هنرمند کتیبه مزبور با بهترین مواد اولیه ساخته شده است و حدود 7 متر ارتفاع دارد.
متن زیارت عاشورا نیز در 27 سطر و به خط ثلث نگاشته شده است.

 


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از احتمال توقف طرح تحول بنیادین برای سال تحصیلی آینده خبر داد.
علی زرافشان در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: تحول در نظام آموزشی کشور آنگونه که باید اجرا می‌شد انجام نشده است در حالی که هدف تحول در نظام آموزشی در گام نخست تحول در محتوا بود نه ساختار.
وی از احتمال اجرای آزمایشی پایه چهارم ابتدایی و هشتم متوسطه برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: لازمه این کار توقف قطار تحول نظام آموزشی برای یکسال است.

 


موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور بیش از 200 طرح تحقیقاتی در عرصه مرتعی را در دست اجرا دارد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس بخش تحقیقات مرتع موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در سمنان گفت: بخشی از این طرح‌های تحقیقاتی با محور شناخت خصوصیات مراتع از نظر اجتماعی و اقتصادی، اصلاح و مسايل اکولوژی مراتع، مدیریت مراتع، وضعیت تولید مراتع با توجه به خشکسالی‌های اخیر و نحوه جبران خسارات ناشی از خشکسالی است.
محمد فیاض ضابطه‌مند کردن بیمه مراتع را از دیگر فعالیت‌های این موسسه دانست و افزود: طرح تعیین شاخص‌های بیمه مراتع در 6 استان کشور از جمله سمنان در حال انجام است.
وی همچنین از اجرای طرحی در قالب کوچ عشایر خبر داد که بر اساس آن امور و مسئولیت احیا و توسعه مراتع به مردم واگذار می‌شود.
فیاض افزایش گونه‌های گیاهی برای احیا و توسعه مراتع را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: افزایش تولید علوفه در مراتع، بررسی میزان تولید گونه‌ها، حد مجاز، میزان علوفه قابل برداشت و زمان ورود و خروج دام از اهداف این طرح است. رئیس بخش تحقیقات مرتع موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در قالب این طرح 180 گونه که قابلیت اصلاح مراتع را دارند شناسایی و 67 گونه آن کشت شده
است.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ساخت دستگاه تعیین زمان تخمک‌گذاری برای فرآیند حاملگی از طریق IVF در این دانشگاه خبر داد.
غلامعلی حمیدی، با بیان اینکه ساخت این دستگاه یکی از موفقیت‌های طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است افزود: این دستگاه توسط پزشکان حسن حسنی باقرانی، بابک عباسیان و فرشته غفاری طراحی و ساخته شده
است.
وی هزینه بالا در حاملگی از طریق آی‌وی‌اف (IVF) را علت اهمیت زمان تخمک‌گذاری دانست و یادآور شد: دستگاه تعیین زمان تخمک‌گذاری برای حاملگی از طریق آی‌وی‌اف (IVF) از این جهت حائز اهمیت است که این دستگاه می‌تواند با توجه به ترکیبات رحمی زمان دقیق تخمک‌گذاری را تعیین کند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10