(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 آذر 1392 - شماره 20670

توصیه سازمان هواشناسی؛
کشاورزان محصولات خود را زودتر برداشت کنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: طرح پزشک خانواده در سال آینده اجرایی می‌شود
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: نمی‌خواهیم معتادان را انبار کنیم
شهادت 2 مأمور پلیس راه استان فارس
درخصوص نگهداری سلول‌های بنیادین خون بند ناف
مردم بدون آگاهی و نیاز هزینه می‌کنند
از امروز اجرا می‌شود
توقیف موتورسیکلت‌های تردد کننده در خطوط ویژه
تعقیب سارق در اتوبان یک طرفه
حوادث کوتاه از کشور
تهران و آنکارا خواهرخوانده شدند
ورود بهیاران و کمک‌بهیاران به حیطه اتاق عمل
در اثر بارندگی سقف 2 کلاس مدرسه لوندویل گیلان فرو ریخت
امکان تردد در تونل نیایش و پل صدر با سرعت 80 کیلومتر
 موفقیتی بزرگ برای پژوهشگران ایرانی
ترمیم زخم‌های ضایعات نخاعی با نانو
بیش از 3هزار زندانی آمریکایی محکوم به حبس ابد
دهکده زنان بیوه
یک زن مسلمان در آلمان وزیر شد
توزیع غذای مسموم در میان زائران حسینی
   


کارشناس سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد به دلیل کاهش محسوس دما محصولات خود را هرچه زودتر برداشت کنند.
محمد اصغری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: وزش باد از چند روز گذشته باعث شده احساس سرما دوچندان شود، همچنین در نوار غربی شاهد کاهش دما بوده‌ایم، به طوری که در استان همدان دما در یک روز 8 درجه کاهش پیدا کرده است.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به آلودگی کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: آذربایجان غربی و شرقی، تهران، بوشهر و همدان در 24 ساعت آینده شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط خواهند بود.

 


وزیر بهداشت در شیراز گفت: طرح پزشک خانواده با اختصاص 21 هزار میلیارد تومان در سال 93 اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، سیدحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: اجرای پزشک خانواده را ادامه خواهیم داد زیرا برای داشتن یک نظام سلامت کارآمد به سیستم ارجاع نیاز داریم.
وی با اشاره به این که پزشک خانواده باید به صورت کشوری اجرا می‌شد که به دلیل کمبود اعتبار، امکانش را نداشتیم، گفت: باید این طرح را در شهرهای کوچک اجرا و پس از 2 سال اشکالاتش را رفع و سپس در کل کشور اجرایی می‌کردیم.هاشمی افزود: آسیب‌شناسی پزشک خانواده اجرا شده و این دولت سعی دارد اشکالات گذشته را رفع کند و تا حل مشکلات گذشته اقدام جدیدی در این مورد انجام نمی‌شود.
وی گفت: پزشک خانواده نباید به این دلیل که ناقص اجرا شده به طور کامل حذف شود، اشکالی که در سطح فارس و مازندران وجود داشت این بود که این استان‌ها طرح را در کل سطوح، اجرا کردند که مشکلات به وجود آمده در سال آینده حل خواهد شد.هاشمی افزود: ما هیچ چاره‌ای نداریم جز این که بیمار یک بیمه قوی و یکپارچه داشته باشد که با نوسان ارز و تغییرات دولت‌ها و غیره لطمه نبیند.
وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت به سمتی می‌رود که تصدی‌گری خود را کم کند و برای تحقق این مسئله تعرفه‌ها باید واقعی شوند و بخش خصوصی وارد عرصه شود.وزیر بهداشت همچنین افزود: دانشگاه‌ها باید در تمام زمینه‌ها مستقل باشند و بخش خصوصی نیز فعال باشد و در مواردی دولت حضور یابد که مردم علاقه به مشارکت ندارند و یا برای آنها با صرفه نباشد.

 


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ نبود فضا و امکانات کافی برای نگهداری معتادان و حجم بالای بازداشتی‌ها علت رهاسازی آنان از سوی نیروی انتظامی است.
عبدالرضا رحمانی فضلی به فارس گفت: در مورد طرح جمع‌آوری معتادان از سوی ناجا و رهاسازی آنها اظهار داشت: ما برای نگهداری معتادان به اردوگاه و کمپ‌هایی نیاز داریم که این افراد در آنجا تحت درمان قرار گیرند.
وی ادامه داد: با توجه به این که ظرفیت این اماکن در برخی موارد پر می‌شود از برخی از معتادان تعهد می‌گیرند. از برخی دیگر آدرس محل سکونت را و از برخی دیگر ضمانت می‌گیرند.دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بنابراین به صورت موقت معتادان رهاسازی می‌شوند تا دوباره در فرصتی دیگر جمع‌آوری شوند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: اکنون از شهرداری تهران و جاهای دیگر خواسته‌ایم که به ما کمک کنند و اماکن خالی که دارند را در اختیار ما بگذارند تا آنها را تجهیز کنیم و بتوانیم کار جمع‌آوری معتادان را به خوبی انجام دهیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: این افراد باید بستری شوند، به درمان و پزشک احتیاج دارند و به آنها باید دارو بدهیم اما چون در برخی موارد حجم بازداشتی‌ها زیاد می‌شود مشخصات و آدرس آنها را می‌گیرند تا بعد به سراغشان بروند.

 


سرویس شهرستان‌ها -
در برخورد یک دستگاه کامیون با گشت پلیس راه استان فارس در محور مرودشت به شیراز دو مامور پلیس راه این استان به شهادت رسیدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز پس از اعلام برخورد یک دستگاه کامیون با بنز پلیس راه به سامانه 125، امدادگران سه ایستگاه به سرعت روانه محل شدند.
در این حادثه که در گردنه باجگاه صورت گرفت کامیونی که از شیراز به سمت مرودشت در حرکت بود پس از برخورد با گارد ریل به سمت مخالف جاده منحرف و با یک دستگاه تریلی، سواری پژو و بنز پلیس راه استان فارس که به سمت شیراز در حرکت بود برخورد کرد.
براساس این گزارش شدت حادثه به حدی بود که هر سه سرنشین خودرو پلیس راه در میان تکه‌های آهن محبوس شده بودند. با تلاش امدادگران یکی از ماموران که به شدت زخمی شده بود نجات پیدا کرد و اجساد دو نفر دیگر نیز از خودرو خارج شد.

 


تبلیغات نادرست و ایجاد نیاز کاذب در زمینه ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادین مردم را در مسیر ناصحیح قرار داده است.
محمد مهدی آخوندی در گفت‌وگو با فارس در این رابطه اظهار داشت: ما نباید نیاز کاذب در مردم ایجاد کنیم و هزینه بی‌جا برای آنها خلق کنیم؛ چرا که این از مصادیق بی‌‌اخلاقی‌زیستی است.
وی ادامه داد: اگر بانک خون بند ناف مرکزی داشته باشیم در این بانک بالاخره سلولی پیدا می‌شود که در زمان بیماری به درد بخورد بنابراین دلیلی ندارد که فرد برای نگهداری و ذخیره‌سازی سلول خود پول هنگفت بدهد.آخوندی گفت: باید پرسید آیا هیچ راه دیگری وجود ندارد که بتوان از این سلول‌ها استفاده کرد یا بحث استفاده از این سلول‌ها فقط به محل درآمدی برای استفاده برخی‌ها تبدیل شده است.رئیس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به پرداخت هزینه‌های میلیونی از سوی مردم برای نگهداری سلول‌های بنیادین گفت: هزینه‌ای که مردم برای نگهداری این سلول‌ها هزینه می‌کنند بیش از 5 میلیون تومان است در حالی که برای مردم این امکان را فراهم نکرده‌ایم که بدانند چگونه می‌توانند از این فرآیند بهره‌مند شوند.

 


سرویس اجتماعی-
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و پاکسازی این خطوط و ساماندهی عبور و مرور در آنها از امروز (شنبه) خبر داد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به این که طرح برخورد با تخلفات 15 گانه موتورسیکلت‌سواران از روز شنبه 16 آذرماه آغاز شده است، اظهار داشت: طی این دو هفته حدود 4 هزار موتورسیکلت متخلف اعمال قانون و توقیف شدند، 25 هزار راکب قبوض ارشادی گرفتند و حدود 27 هزار موتورسیکلت که دارای سرنشین اضافه بودند متوقف و اعمال قانون و سرنشینان اضافه آنها پیاده شدند.وی در خصوص تخلفات 15 گانه موتورسیکلت‌ها افزود: حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز مانند تک چرخ زدن، تردد موتورسیکلت‌های سه‌چرخ، تردد در خطوط ویژه، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، دودزا بودن، نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، همراه نداشتن مدارک رانندگی، ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان و رانندگی بدون گواهینامه، توقیف موتورسیکلت را علاوه بر اعمال قانون به همراه خواهد داشت.رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد تخلفات خطوط ویژه افزایش نیافته است گفت: در ادامه طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف، از روز شنبه با هرگونه ورود موتورسیکلت و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه اتوبوسرانی و BRT به طور جدی برخورد شده و وسیله نقلیه این دسته از رانندگان علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی از یک هفته تا یک ماه توقیف می‌شود.وی همچنین افزود: تمامی خودروهایی که به صورت غیرمجاز و با استفاده از چراغ‌های گردان وارد خطوط ویژه شوند به دلیل سوء‌استفاده از چراغ گردان متوقف و به مراجع قضایی فرستاده می‌شوند.رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که یکی دیگر از مشکلات خطوط ویژه تخلفات اتوبوس‌های شرکت واحد خصوصا اتوبوس‌های ریالی که تحت پوشش بخش خصوصی هستند گفت: متاسفانه نظارت درستی بر روی این اتوبوس‌ها انجام نشده و همین امر موجب شده است تا تعدادی از رانندگان این اتوبوس‌ها مرتکب تخلفات متعددی از جمله عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز، توقف در خارج از ایستگاه و... شوند.

 


سارقی که از سابقه‌داران بنام شهر تهران است برای فرار از دست پلیس، اتوبان آزادگان و دو خیابان شلوغ دیگر را با سرعت و به صورت یک طرفه رانندگی کرد.
به گزارش کلانتری 151 یافت‌آباد این سارق که اصغر نام دارد، زمانی مورد تعقیب قرار گرفت که وی با یک دستگاه خودروی نیسان اقدام به توزیع مواد مخدر از نوع شیشه در بازار آهن تهران می‌کرد.بنابراین گزارش یکی از واحدهای گشت صبح 25 آذرماه به خودروی این فرد که با پلاک مخدوش در حال تردد بود شک کرده و اقدام به تعقیب وی می‌کند.ماموران ابتدا به متهم دستور توقف داده اما وی به محض مشاهده ماموران فرار را ترجیح می‌دهد و به سرعت متواری می‌گردد و درحالی که با سرعت سرسام‌آور خیابان‌های بلوار معلم، الغدیر و اتوبان آزادگان را به صورت خطرناک و یکطرفه با حرکت‌های نمایشی طی می‌کرد در نهایت در خط کندرو اتوبان آزادگان متوقف و زمانی که قصد فرار با پای پیاده را داشت دستگیر می‌شود.متهم در کلانتری به پخش مواد مخدر و همچنین سرقت آهن‌آلات بازار آهن اعتراف و انگیزه خود را اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرده است.

 


زلزله در خورموج
تهران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 درجه در مقیاس ریشتر چهارشنبه شب شهرستان خورموج را در استان بوشهر به لرزه درآورد.
مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمان وقوع این زمین‌لرزه را ساعت 22 و 15 دقیقه و 32 ثانیه اعلام کرده است.
کانون زمین‌لرزه 22 کیلومتری خورموج، 26 کیلومتری بوشکان و 30 کیلومتری شنبه در استان گزارش شده است.
گزارشی درباره خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.
واژگونی خودرو و 12 کشته
شیراز- واحد مرکزی خبر: تصادف در محور فسا- داراب 13کشته برجای گذاشت. رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: این حادثه که بامداد دیروز بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو 405 حامل 13 شهروند بیگانه اهل افغانستان غیرمجاز در کیلومتر 80 این محور رخ داد، 12 سرنشین غیرمجاز و راننده خودرو کشته شدند و یک نفر مجروح شد. سرهنگ سیروسی افزود: علت حادثه تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
324 کیلوگرم مواد مخدر پشت وانت
گناباد- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی گناباد گفت: بیش از 324 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف و در این ارتباط دو نفر دستگیر شدند.
سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: این افراد با یک دستگاه خودرو وانت در مسیر گناباد- قاین اقدام به حمل این مواد می‌کردند که ماموران پس از تعقیب و گریز آنها را متوقف و دستگیر کردند.
زایمان طبیعی در آمبولانس
شهرکرد- خبرنگار کیهان:سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از زایمان طبیعی یک زن باردار در آمبولانس اورژانس 115 شهر اردل خبر داد.
فرامرز شاهین افزود: به دلیل حاد بودن شرایط بارداری، نوزاد دختر این زن قبل از رسیدن به بیمارستان در آمبولانس به دنیا آمد و پس از اقدامات اولیه و فوریت‌های پزشکی مادر و نوزاد در شرایط عمومی مناسب به بیمارستان شهر ناغان منتقل شدند.
رهایی 200 مسافر گرفتار برف و کولاک
الیگودرز- خبرنگار کیهان: با تلاش راهداران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر الیگودرز 200 نفر مسافر که در حوالی روستای دهنو شهرستان خمین گرفتار برف و کولاک شده بودند نجات یافتند.
در این حادثه که روز پنجشنبه روی داد؛ نیروهای راهداری و هلال‌احمر پس از 5 ساعت تلاش موفق به بازگشایی محور مذکور شدند.
نجات شناور باری
گناوه- ایرنا: رئیس جمعیت هلال‌احمر گناوه گفت: امدادگران پایگاه امداد و نجات دریایی این جمعیت یک فروند شناور باری را که شامگاه چهارشنبه در دریا دچار نقص فنی شده بود، از غرق شدن نجات دادند.
عبدالعلی صیادی افزود: در پی مراجعه و اطلاع صاحب این شناور به پایگاه دریایی این جمعیت، امدادگران بلافاصله با به‌کارگیری قایق نجات و ادوات لازم به محل حادثه اعزام و پس از 3 ساعت عملیات، سرنشینان را به همراه شناور از یک حادثه ناگوار نجات داده و به سلامتی به خور (آبراه دریایی) گناوه هدایت کردند.
ناخدای قایق نجات پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه گفت: این شناور در 20 مایلی آب‌های ساحلی این شهرستان به مقصد کویت در حال حرکت بود که پروانه موتور آن به دلیل گیر کردن تور ماهیگیری صیادان از کار افتاده و در امواج متلاطم دریا سرگردان و در حال غرق شدن بود.

 


قرارداد خواهرخواندگی دو شهر تهران و آنکارا در مراسمی رسمی و در محل شهرداری آنکارا به امضای دکتر «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران و «ملیح گوکچک» شهردار آنکارا رسید.
به گزارش خبرنگار فارس، مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی دو شهر پس از دیدار رسمی شهرداران تهران و آنکارا با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و مدیران شهری و محلی صورت گرفت.
در این مراسم شهردار آنکارا گفت: شهرداری آنکارا از اینکه میزبان شهردار تهران است، بسیار خرسند است و ما مدت‌ها در انتظار این دیدار بودیم.
قالیباف نیز در این دیدار در پاسخ به خوش‌آمد‌گویی شهردار آنکارا تاکید کرد: ما از گذشته با شهرداری استانبول ارتباطات خوبی داشتیم و اکنون نیز این فرصت فراهم شده است تا با انعقاد پیمان خواهرخواندگی تعاملات و مناسبات افزایش پیدا کند.
در ادامه این نشست شهردار آنکارا با اشاره به ویژگی‌های مشترک جغرافیایی و آب و هوایی تهران و آنکارا گفت: هر دو شهر تهران و آنکارا در کنار دریا قرار ندارند.
شهردار تهران نیز با تایید اظهارنظر شهردار آنکارا تاکید کرد: آنکارا از جهت بارندگی موقعیت مناسب‌تری از تهران دارد اما با این حال ما در تهران از هر چهار فصل سال بهره‌مند هستیم.
در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف اظهار امیدواری کرد این پیمان باعث ارتباط بیشتر دو شهر در زمینه‌های فرهنگی شود.
«ملیح گوکچک»‌ افزود:‌تهران و آنکارا دو شهر پیشرو در دیپلماسی شهری هستند. همانطور که آنکارا اتحادیه شهرداران دریای سیاه را راه‌اندازی کرده و هم‌اکنون نیز طراحی امور شهرداری‌ها در ترکیه را عهده‌دار است، دوست خوبم آقای قالیباف نیز در سال 2008 مجموعه شهرداران آسیایی را تاسیس کرده است و بطور طبیعی برقراری روابط میان این دو شهر با این سوابق سود زیادی خواهد داشت.
شایان ذکر است پیمان خواهرخواندگی بین شهرهایی امضا می‌شود که نوعی وجه تشابه و همسانی از قبیل ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و... مشترک با یکدیگر داشته باشند تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند و با اعزام گروه‌های کارشناسی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.
بر اساس این گزارش شهردار تهران پس از امضای قرارداد خواهرخواندگی به منظور حضور در نشست دوره‌ای بخش غرب آسیای مجمع شهرداران جهان که خود ریاست آن را برعهده دارد، آنکارا را به مقصد قونیه ترک کرد.

 


دبیر انجمن کارشناسان اتاق عمل ایران از ورود افراد غیرمتخصص به حیطه اتاق عمل انتقاد کرد و متذکر شد: در این میان بیماران بیش از همه متحمل ضرر می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، وحید مقدم سامان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به تخصصی شدن رشته اتاق عمل و وجود نیروهای کارشناس اتاق عمل می‌بایست 140 واحد تئوری و عملی را بگذرانند.وی افزود: آفتی که اخیرا گریبانگیر بسیاری از کلینیک‌های جراحی، بیمارستان‌ها و شرکت تجهیزات پزشکی و اتاق عمل شده است‌، استفاده از نیروهای غیرمتخصص و متفرقه مانند کمک‌بهیاران، بهیاران و گاهی اوقات افراد کاملا غیرمرتبط با کادر درمان است.وی ادامه داد: به عنوان مثال این افراد در قالب کارشناسان شرکت‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب، زیبایی و... به عنوان کمک جراح در جراحی‌های مختلف مشارکت می‌کنند، غافل از اینکه در بسیاری از موارد هیچ‌گونه اطلاعات علمی پزشکی و پیراپزشکی نداشته و فقط بر حسب تجربه وارد این حرفه شده‌اند.دبیر انجمن کارشناسان اتاق عمل ایران با تاکید بر لزوم نظارت بر نیروهای شاغل در این حوزه افزود: در این میان بیماران هستند که متضرر شده و به بیانی دیگر از اعتمادشان سوءاستفاده شده است.وی تعیین افرادی به عنوان بازرس برای ارزیابی مستمر سطح کیفی ارائه خدمات پرسنل اتاق عمل را از راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مشکل دانست و گفت: البته انجمن کارشناسان اتاق عمل آمادگی هرگونه همکاری برای تحقق این مهم را دارد.

 


سقف دو کلاس درس مدرسه مخروبه و دو نوبته حشمت شهر لوندویل آستارا بر اثر شدت بارندگی فرو ریخت.
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ریزش سقف دو کلاس مدرسه حشمت شهر لوندویل موجب اعتراض اولیای دانش‌آموزان این مدرسه شد.
اولیای دانش‌آموزان اظهار داشتند: در اثر بارندگی سقف دو کلاس فرو ریخت و اکنون دانش‌آموزان کلاس‌های مذکور در نمازخانه درس می‌خوانند.آنها افزودند: بقیه کلاس‌ها به دلیل فرسودگی در حال فرو ریختن هستند و خطر جانی دانش‌آموزان این مدرسه را تهدید می‌کند.
یکی از معتمدان محل لوندویل گفت: امسال قرار بود دانش‌آموزان مدرسه حشمت لوندویل به مدرسه تازه ساخت «لطف الهی» منتقل شوند.پروردگاری، با بیان اینکه قبلا مدرسه «لطف الهی» قدیمی بود، افزود: این مدرسه امسال بازسازی و تکمیل شد و با توجه به اینکه مدرسه قابل استفاده است بارها به مسئولان مراجعه کردیم اما گفتند از آنجا که آموزش و پرورش پول پیمانکار را نداده است پیمانکار مدرسه را تحویل نمی‌دهد.

 


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نصب تجهیزات ایمنی کامل بر روی پل صدر از امکان افزایش سرعت تردد بر روی پل صدر و تونل نیایش تا 80 کیلومتر بر ساعت خبر داد.
سردار حسین رحیمی به تسنیم گفت: در واکنش به تردد سرعت 60 کیلومتر بر ساعت خودروها در تونل نیایش و بر روی پل طبقاتی صدر اظهار داشت: اتخاذ این تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با سرعت تردد خودروها در بزرگراه‌ها، تونل‌ها و معابر شهری بر اساس آنالیز تصادفات و حوادثی است که رخ می‌دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: از سوی دیگر تونل‌ها به دلیل محدودیت مکانی و محدودیت در دسترسی از شرایط حساسی برخوردارند و از این رو ما تلاش می‌کنیم از بروز سوانح و تصادفات در این معابر پیشگیری کنیم.
وی به نصب نیوجرسی (جدول بتنی) در جداره‌ کناری پل صدر که از جمله اقدامات فراتر از استاندارد و برای امنیت بیشتر تردد بر روی این پل است اشاره کرد و افزود: پلیس علی‌رغم نصب تجهیزات ایمنی کامل بر روی این پل سرعت تردد 60 کیلومتر بر ساعت را برای خودروهای عبوری درنظر گرفته است ولی با توجه به بررسی و آنالیز داده‌های دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات این امکان وجود دارد که سرعت تردد بر روی پل صدر و تونل نیایش افزایش پیدا کند و از 60 به 80 کیلومتر بر ساعت اضافه شود.

 


پژوهشگران مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری پژوهشگاه پلیمر موفق شدند از فناوری نانو برای درمان ضایعات نخاعی استفاده کنند.
محمدتقی جغتایی با اعلام این خبر افزود:‌ پژوهشگران دو مرکز یاد شده موفق شده‌اند آنزیمی که مانع از زخم‌ گلیالی می‌شود (تجمع سلول‌های گلیال در محل ضایعه نخاعی که باعث آزاد کردن سلول ماده گلیکو پروتئین در خود می‌شود) را از طریق نانو پارتیکل به محل ضایعه تزریق کنند تا آنزیم به تدریج آزاد شده و زخم را از بین ببرد.رئیس انجمن علوم اعصاب ایران اظهار داشت: نانو پارتیکلی که آنزیم را به محل ضایعه می‌رساند نیز به دست توانای پژوهشگران پلیمر و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخته شده است.جغتایی اظهار داشت: قرار است در آینده نزدیک حاصل مطالعات پژوهشگران مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشگاه پلیمر در کاربردهای کلینیکی استفاده شود.
وی همچنین گفت: پژوهشگران تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دنبال راه حلی برای درمان‌های سلولی مولکولی ضایعات نخاعی هستند که در این راستا طرح‌هایی را در دست اجرا دارند.وی افزود: استفاده از سلول‌های مخاط بویایی در درمان ضایعات نخاعی، استفاده از سلولهای شوآن، سلول‌های مغز استخوان و اخیراً سلول‌های مزانشیم چربی از دیگر طرح‌هایی است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران در دست اجرا است.

 


اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد بیش از 3 هزار نفر در زندان‌های‌ آمریکا به اتهام ارتکاب جرائم جزئی به حبس ابد محکوم هستند.
بنا به این گزارش، 3 هزار و 278 نفر در زندان‌های آمریکا حبس شده‌اند، بی‌آنکه چشم‌اندازی برای آزادی داشته باشند. حکم حبس ابد برای این افراد در حالی به اجرا درمی‌آید که آنها به اتهام جرائمی مانند دزدیدن سه کمربند از فروشگاه، شکستن ماشین، دزدیدن بسته ناهار یا حمل مواد مخدر دستگیر شده‌اند.
این گزارش این اقدام را نقض متمم هشتم قانون‌اساسی آمریکا دانسته که استفاده از روش‌های تنبیهی بی‌رحمانه و غیرمعمول را منع می‌کند.
مستندات این گزارش براساس اطلاعات دریافتی به موجب قانون آزادی اطلاعات گردآوری شده‌اند. اتحادیه آزادی‌های شهروندی این اطلاعات را از اداره فدرال زندان‌ها و اداره اصلاح و تربیت آمریکا دریافت کرده است. بخشی از داده‌های گزارش مذکور نیز براساس مصاحبه تلفنی و نامه‌نگاری با تعداد زیادی از زندانیان به دست آمده است.
از میان 646 زندانی که به آنها ایمیل زده شده، بیش از 10 درصد متهم به جرائم غیر خشونت‌آمیز بوده‌اند که به حبس ابد، بدون عفو محکوم شده‌اند.
در این گزارش تصریح شده این ارقام پایین‌تر از رقم‌های واقعی هستند زیرا بسیاری از محکمه‌های قضایی چنان تعاریف گسترده‌ای از جرائم خشونت‌بار ارائه می‌دهند که در آنها خشونتی اتفاق نیفتاده است.
علاوه بر این هزاران زندانی دیگر در زندان‌های آمریکا محبوس هستند که به اتهام چند فقره جرائم مربوط به مواد مخدر به 350 سال زندان محکوم‌اند.
ایالت لوییزیانا بیشترین تعداد زندانیان محکوم به حبس ابد را دارد در این ایالت 429 نفر به حبس ابد محکوم هستند.
در این گزارش آمده است تعداد زندانیان محبوس در زندان‌های آمریکا در دهه‌های بعد از سال 1970 اوج گرفت. بین سال‌های 1930 تا 1975 نرخ زندانیان 106 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بود، اما این رقم در 35 سال گذشته به 743 نفر به ازای هر 100 هزار نفر رسیده است.

 


سیل و رانش زمین دهکده‌ای در هند را به دهکده بیوه زنان تبدیل کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دهکده زیارتی «دیولی بنیگرام» در دامنه رشته‌کوه هیمالیا با داشتن معابد باستانی حدود 228 نفر جمعیت داشت اما اوایل سال میلادی جاری و پس از جاری شدن سیل ویرانگر اینک به دهکده بیوه زنان معروف شده است.
در این سیل ویرانگر 57 نفر کشته شدند و در حال حاضر 37 بیوه زن در این دهکده ساکن هستند. زنان بیوه علاوه بر عزیزان خود، احشام، دارایی و زمین‌های کشاورزی خود را نیز از دست داده‌اند.
با وجود گذشت 6 ماه دولت هند هنوز آمار دقیقی از تلفات سیل ارائه نکرده است در حالی که هزاران نفر در این بلای طبیعی کشته و به همان میزان ناپدید شده‌اند.

 


برای اولین بار در آلمان یک مسلمان به سمت وزیر امور مهاجران منصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری «المختصر»، «آیدین اوزغوز» نماینده پارلمان از حزب سوسیال دموکرات که اصالتی ترک دارد در دولت جدید آلمان به سمت وزیر امور مهاجران و پناهندگان منصوب شد، انتصابی که با استقبال گسترده اتباع خارجی مقیم آلمان مواجه شده است.
اوزغوز 46 ساله در هامبورگ و در یک خانواده ترک تبار متولد شد اما در دوران تحصیلات دانشگاهی در آلمان تابعیت آلمانی گرفت.
وی در سال 2001 با پیوستن به شورایی ویژه در هامبورگ که در امور مهاجران فعال بود و در سال 2009 نیز با پیروزی در انتخابات پارلمانی عضوی از پارلمان شد تا پس از گذشت دو سال به یکی از اعضای فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در پارلمان تبدیل شود.
اوزغوز تا قبل از تصدی سمت وزارت از منتقدان جدی وزیر امور مهاجرت سابق بود.
شورای ترک تبارهای آلمان از انتخاب اوزغوز به سمت وزیر مهاجرت به گرمی استقبال کرده وبرخی از مراکز و جمعیت‌های فعال در امور آوارگان نیز از این انتصاب ابراز خرسندی کردند.

 


تعداد زائران اربعین حسینی در عراق که بر اثر مصرف غذای تروریست‌ها مسموم شدند به 70 تن رسید.
به گزارش واحد مرکزی خبر، پیش از این منابع امنیتی عراق از مسمومیت 40 تن از زایران کربلای معلی به دلیل مصرف غذای مسموم توزیع شده توسط تروریست‌ها خبر داده بودند.
ظهر دیروز تروریست‌ها با استفاده از یک دستگاه خودرو اقدام به توزیع غذای مسموم بین زایران اربعین امام‌حسین(ع) کرده بودند.
پلیس عراق پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود زایران از گرفتن مواد غذایی و انواع کنسرو از افراد مشکوک و ناشناس خودداری کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10