(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 آذر 1392 - شماره 20670

درختان قربانی زیرگذرها(یادداشت خبرنگار)
نماینده مجلس:آلودگی ذوب آهن اصفهان آسمان زرین ‌شهر و مبارکه را پوشانده است
کوتاه از شهرستان ها
وضعیت آب در گنبدکاووس بحرانی است
استاندار سمنان خواستار اجرای طرح بارکد شبنم در کشور شد
اختصاص 457 میلیارد ریال به کشاورزان خوزستانی
امام جمعه:شهرداری تبریز باید توجه بیشتری به نظافت شهر داشته باشد
آغاز طرح زمستانه پلیس در محورهای استان مرکزی
انتقاد استاندار اردبیل از نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان
شیر 6 ساله در خرم‌آباد 3 قلو به دنیا آورد
درآمد دانشگاه کجا می‌رود؟ (نگاه)
مسکن مهر فولادشهر فاقد تأسیسات زیربنایی
انتصابات جدید در شهرستان ها
   


توسعه و گسترش خدمات شهری و افزایش خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و... در شهرها به ویژه شهرهای کلان یک ضرورت بشمار می‌آید، زیرا که افزایش بی‌رویه وسایل نقلیه و جمعیت این امر را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.
شهر کوچک و جمع و جور یزد نیز در سال‌های اخیر آماج انواع خودروها بویژه خودروهای شیک و شاسی بلند و غیره شده و بر حجم ترافیک و عبور و مرور که نیاز ضروری بشر امروزی است، در خیابان‌های نسبتا کم عرض یزد افزوده است.
همین معضل اصلی در کنار افزایش پرتردد و حجم موتورسیکلت‌سواران باعث شده تا اگر برای آینده نه‌ چندان دور، فکر اساسی صورت نگیرد، برخی خیابان‌های مهم و اصلی شهر یزد در ساعاتی خاص و پرترافیک، به نوعی برای تردد خودروها قفل شود، هرچند که این امر در شرایط کنونی نیز در خیابان‌هایی نظیر کاشانی در برخی مواقع شکل می‌گیرد.
برای رهایی و سرعت بخشیدن به تردد وسایل نقلیه در شهر یزد در سال‌های اخیر، پل هوایی باهنر احداث شد و تأثیر مثبتی نیز در ترافیک شهری به خود اختصاص داد.
اگرچه احداث پل هوایی شاید دیگر مقرون به صرفه و زمان ساخت نباشد و معضلات دیگری را نیز به دنبال داشته است اما یک نکته مثبت داشت و اینکه میدان و فضای سبز زیبای طبیعی که امروز یزد به آن شدیداً نیازمند است در وسط میدان باهنر محفوظ ماند.
گویا امروز کارشناسان امور شهری به این نتیجه رسیده‌اند که برای رفع معضلات و مشکلات ترافیکی باید دست به دامان زیرگذرها شد که هم سرعت ساخت آن سریعتر است و هم احتمالاً هزینه‌ها نسبت به پل‌های هوایی کاهش می‌یابد.
اما یک نکته کلیدی و اساسی اینجا است که برای جایگزینی درختانی که در سه راه حکیمیان و میدان ابوالفضل و غیره، برای احداث زیرگذرها، قطع و از بین رفته‌اند، چه اقداماتی صورت گرفته و حاصل آن کی به ثمر خواهد نشست.
سه راه حکیمیان از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های نمادین آن همان حجم درختان کهنسال و قدیمی بودند که به آن زیبایی، طراوت و شکوه می‌بخشیدند، اما دیگر از این یادگارهای قدیمی اثری دیده نمی‌شود.
واقعیت این است که برای توسعه شهری و سرعت بخشی به ترافیک و تسهیل عبور و مرور مردم و در مجموع، فراهم ساختن آسایش و آرامش برای جامعه، ایجاد زیرگذری که از راهکارهای موجود به شمار می‌آید، اما قربانی کردن حجم عظیم و زیبای درختان با این کمبود فضای سبز در شهر یزد چگونه قابل توجیه است.
بدون شک دست‌اندرکاران امور شهری اقداماتی برای جایگزینی درختان فوق در فضایی دیگر را تدارک دیده‌اند، اما برای جبران آن فضای گسترده در سه راه حکیمیان و یا میدان ابوالفضل حداقل به یک هکتار فضای درختکاری شده در داخل فضای شهری نیاز مبرم احساس می‌شود که باید در مکانی مناسب برای استفاده بهینه و مطلوب، در اختیار مردم گذاشت.
هرچند استان یزد از کمبود آب حتی درخصوص آشامیدنی با مشکل روبه‌روست و آبیاری این فضاهای سبز بر این مشکلات می‌افزاید، اما با گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی و شهری، توسعه این فضاها چه برای سلامتی و چه برای تفریح و سرگرمی مردم از اقدامات ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که عبور از آن غیر ممکن به نظر می‌رسد.
محمدرضا حایری‌زاده

 


زرین‌شهر- خبرنگار کیهان:
رئیس کمیته حفاظت از محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آلایندگی ذوب‌آهن اصفهان به صورت یک خط آسمان زرین‌شهر و مبارکه را پوشانده است.
رئيس کمیته حفاظت از محیط‌زیست که به اصفهان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: طی بازدیدی که از کارخانه‌های فولاد مبارکه، سیمان سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان داشتیم آلودگی را به چشم مشاهده کردیم به طوری که آلایندگی ذوب‌آهن به صورت یک خط روی آسمان مبارکه و زرین‌شهر قابل مشاهده بود.
سیدشکرخدا موسوی اظهار داشت: آنچه که دیدیم این بود که آلایندگی این واحدهای صنعتی بر روی درختان مرکبات و گیاهان تاثیر مستقیم داشته به طوری که ما به صورت نمونه از 3 هزار درخت خشک این منطقه بازدید کردیم.
وی تصریح کرد: برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که بیماری‌های «ام‌اس» و «تنفسی» بی‌ارتباط با آلودگی هوا نیست و باید آمار بالای «ام‌اس» در شهرستان‌های لنجان و مبارکه نیز بررسی شود.

 


اصفهان نیازمند آب
اصفهان- خبرنگارکیهان: رئیس انجمن نخبگان کشاورزی اصفهان گفت: طی 30سال گذشته برغم مهاجرت یک میلیون نفر به اصفهان منابع آبی این استان تغییری نکرده است.
اسفندیار امینی با بیان اینکه حضور این تعداد مهاجر در اصفهان نیازمند سالانه یک میلیارد مترمکعب آب بوده است، افزود: بی‌توجهی به این موضوع سبب کاهش منابع آبی بخش کشاورزی و دامداری به ویژه آب شرب استان شده است.
وی تولید روزانه 2500 تن شیر در اصفهان را نشان از توانمندی استان در تولید علوفه و دامداری دانست و گفت: اصفهان در تولید شیر در کشور رتبه نخست را دارد و بسیاری از واحدهای لبنی از این استان شیر خام دریافت می‌کنند.
برپایی نمایشگاه روایت عاشقی
شهرکرد- خبرنگارکیهان: نمایشگاه روایت عاشقی کشور در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرکرد برگزار شد. در این نمایشگاه 40 قطعه عکس برگزیده عاشورایی از هنرمندان عکاس سراسر کشور در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.
از این تعداد عکس 4 قطعه آن مربوط به «احمد تاجی» هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری است. مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس در استان چهارمحال‌وبختیاری به خبرنگار کیهان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه زنده نگاه داشتن یاد و قیام عاشورای حسینی(ع) و به تصویر کشیدن آیین‌های مذهبی اقشار مختلف مردم و ترویج فرهنگ شهادت در سطح کشور است.
گازرسانی به صدمین روستای گنبدکاووس
گنبدکاووس- خبرنگارکیهان: گازرسانی به یکصدمین روستای شهرستان گنبدکاووس طی مراسمی با روشن شدن روشنایی مسجد جامع روستای قورپنجه در بخش مرکزی آغاز شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، محمد منتظری رئیس اداره گاز گنبدکاووس گفت: 13 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده و حدود 300 انشعاب نیز به مردم این روستا واگذار خواهد شد که گازرسانی برای این روستا 9 میلیارد و 500میلیون ریال هزینه دربر داشته است.
گسترش توریسم درمانی
رشت- خبرنگار کیهان: استاندار گیلان از مذاکره با نمایندگان کشورهای عضو اکو برای گسترش توریسم درمانی دراستان خبر داد. محمدعلی نجفی بر گسترش مراکز توریسم سلامت در گیلان تاکید کرد و گفت: تاکنون نمایندگی این دفتر با همکاری بخش خصوصی در هفت کشور همسایه ایران راه‌اندازی شده است.
وی افزود: راه‌اندازی سایت توریسم سلامت به 4 زبان دنیا از اقدامات برای جذب بیماران کشورهای آسیای میانه و قفقاز است.
مراسم یادبود پدرعلم ارتباطات
نیشابور- خبرنگار کیهان: مراسم یادبود پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباط و روزنامه‌نگاری ایران در مسجدالهادی نیشابور برگزار شد.
در این مراسم مردم نیشابور، شهردار، اعضای شورای شهر و برخی از مسئولین حضور داشتند که مداحان قاریان نیشابوری به ذکر مصائب اهل بیت و قرائت قرآن پرداختند.
اجرای طرح ترافیک
شیراز- خبرنگار کیهان: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تأیید اجرای طرح ترافیک پس از رفع ابهام در وزارت کشور خبر داد و گفت: فاز اول طرح به زودی و به صورت زوج و فرد اجرا خواهد شد. غلام مهری حقدل افزود: این طرح به مدت 6 ماه از ساعت 6/30 صبح تا 15 بعدازظهر است و در دی یا بهمن سال جاری اجرایی می‌شود.
اختصاص اعتبار به رودسر
رحیم‌آباد رودسر- خبرنگار کیهان: فرماندار رودسر از اختصاص 170 میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان خبر داد. دوست جلالی افزود: این میزان اعتبار از محل تملک دارایی‌ها و 2 درصد درآمد نفت و گاز برای 367 پروژه شهرستان رودسر اختصاص یافته است.
تولید 225 تن فولاد
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر واحد متالوژی فولاد مبارکه اصفهان گفت:‌225 تن فولاد میکروآلیاژی استحکام بالا D390HE ورق پراستحکام مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد.
جوانمردی با بیان اینکه پیش از این برای خرید یک تن این ورق‌ها از کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، روسیه و ژاپن 100 هزار دلار هزینه می‌شد، اظهار داشت: با بومی‌سازی آن در شرکت فولادمبارکه اصفهان قیمت آن به یک سوم مشابه خارجی کاهش یافت.
ممنوعیت استفاده از رایانه‌های دولتی
تبریز- خبرنگار کیهان: استفاده از حافظه‌های جانبی به دلیل ایمن نبودن در داخل رایانه‌های دولتی ممنوع است. رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: عبور از سامانه فیلترینگ جز برای افرادی که مجوز لازم را دارند، غیرمجاز و ممنوع است.
انجام زایمان بدون درد
شرق گلستان- خبرنگار کیهان: با تلاش پزشکان متخصص و عوامل بخش زنان و زایمان بیمارستان رسول‌اکرم(ص) کلاله برای نخستین بار در این شهرستان زایمان بدون درد انجام شد.
مرجان بهرامی پزشک متخصص زنان و زایمان و مبتکر این عمل در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) کلاله گفت: برای کاهش سزارین و همچنین جلوگیری از عوارض آن برای مادر و کودک، برای نخستین بار در بیمارستان رسول اکرم(ص) کلاله اقدام به زایمان بدون درد کردیم.
بهرامی، به عامل گرایش مادران باردار به زایمان با عمل سزارین اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی که مادران باردار به سمت سزارین گرایش دارند، ترس از درد در زایمان طبیعی است.
کسب مقام اول پرداخت زکات
آوج- خبرنگار کیهان: آوج مقام اول پرداخت زکات در استان قزوین را کسب کرد. مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اعلام این خبر گفت: میزان زکات پرداختی توسط کشاورزان استان قزوین 7 میلیارد تومان است. وی افزود: کشاورزان شهرستان آوج با توجه به آمار جمعیتی و سطح زمین‌های کشاورزی 487 میلیون تومان زکات پرداخت و در سطح استان مقام اول را کسب کردند.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
مشکلات گنبدکاووس در بخشهای آب، برق، گاز، جاده کمربندی و جمع‌آوری آبهای سطحی در آینده بحران‌زا خواهد بود.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه طی 30 سال گذشته مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی در گنبدکاووس برطرف نشده است ولی 33 روستا با تأمین اعتبار در مرحله آبرسانی قرار دارند.
وی اظهار داشت: شبکه برق‌رسانی گنبد فرسوده شده است و نیاز است تا مدیران قبل از بروز بحران جدی تدابیر ویژه‌ای برای مشکلات احتمالی در نظر بگیرند.
عباسی کورس سوارکاری گنبد را بعنوان مسابقه مهم یاد کرده و بیان داشت: برای این کورس سوارکاری نزدیک به 4میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است در بخش‌های فرهنگی، علمی و آموزشی فعالیت کند.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
استاندار سمنان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که درمحل استانداری سمنان برگزاری شد خواستار اجرای طرح بارکد شبنم در کشور شد.
وکیلی با انتقاد از چندگانگی در گفتار برخی مسئولان در مورد اجرای طرح شبنم گفت: اظهار نظر در این باره باعث بلاتکلیفی دستگاه‌‌های اجرایی در انجام وظیفه برای اجرای طرح شبنم شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه گمرک اجرای بارکد شبنم را ضروری ندانسته اما در بخش صنعت، معدن و تجارت بر ادامه طرح تاکید می‌شود، ادامه داد: اگر این طرح درست بوده باید ادامه پیدا کند و اگر اینطور نیست وظایف دستگاه‌هایی که پیش از این مجری این طرح بودند مشخص شود.
وکیلی بلاتکلیفی دستگاه‌های نظارتی را بدترین آسیب اجرا نشدن طرح‌های نظارتی مانند بارکد شبنم عنوان و تصریح کرد: یک نوع کالا بدون بارکد شبنم و همان نوع کالا با این بارکد در بازار وجود دارد و در این میان وظیفه دستگاه نظارتی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در برخورد مشخص نیست.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
مدیر بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیش از 457 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان این استان اختصاص یافت.
سید حجت‌اله اژدر افزود: کشاورزان و متقاضیان ماشین‌آلات کشاورزی برای دریافت تسهیلات بانکی پس از مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه و پر کردن درخواست به بانک‌های کشاورزی شهرستان‌های خود، برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه خوزستان در کنار خراسان رضوی بالاترین میزان اعتبارات اختصاص یافته را در کشور دارا هستند خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای خرید تعداد هزار و 55 دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین و 58 دستگاه کمباین است.
مدیر بانک کشاورزی خوزستان نرخ تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی را 15 درصد و با مدت بازپرداخت 7 ساله اعلام کرد.
اژدر گفت: تاکنون یک هزار و 385 نفر متقاضی به بانک‌های کشاورزی استان خوزستان معرفی شده‌اند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
امام جمعه تبریز در دیدار شهردار این شهر باوی، خواستار توجه بیشتر شهرداری به نظافت شهر و مقاوم‌سازی بناها شد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری از صادق نجفی شهردار جدید تبریز خواست تا دراین مورد فعالیت‌های بیشتری انجام دهد.
وی افزود: توزیع عادلانه امکانات و خدمات و پرهیز از تبعیض، توجه جدی به نظافت شهر و جمع‌آوری اصولی زباله‌ها و نیز پرهیز از تجملات و ریخت‌وپاش‌های زائد، می‌بایست جدی‌تر از قبل، مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی گفت: شهرداری باید به مشکلات و مراجعات مردم، سریع رسیدگی کند.
مجتهد شبستری تصریح کرد: نظارت جدی بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جلوگیری از شکل‌گیری این ساخت‌وسازها به جای تخریب، یک ضرورت است. ضمن آن که برای مقابله با مسائل ناشی از زمین لرزه‌ها توجه به سبک‌سازی و مقاوم کردن ساختمان‌ها موردنیاز است و مسیرگشایی‌ها، بایستی مشکلات را برطرف کند و از مسیرگشایی‌های ناقص، پرهیز کرد.
امام جمعه تبریز خواستار افزایش مراکز آتش‌نشانی در سطح شهر شد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان مرکزی در دو حوزه درون و برون شهری آغاز شد.
فرمانده پلیس راه استان مرکزی گفت: این طرح با آغاز فصل سرما و افزایش سوانح رانندگی ناشی از برودت هوا و یخ‌بندان، در راستای افزایش انضباط ترافیکی و ارتقای سطح ایمنی محورهای برف‌گیر و حادثه‌ساز استان به اجرا درآمد.
سرهنگ مهدی حسنی افزود: 2 پایگاه ثابت در محورهای برف‌گیر، 45 اکیپ و 5 تیم نظارتی پلیس‌راه مسئولیت پوشش محورهای مواصلاتی استان را برعهده دارند.
به گفته حسنی این طرح تا بیستم اسفند سال جاری ادامه دارد و در صورت شدت برودت هوا و نیاز به خدمات‌رسانی ویژه این مهلت تمدید خواهد شد.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
استاندار اردبیل خواستار اصلاح فرآیند پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی صنعتی شد.
مجید خدابخش درجلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: تأیید طرح توسط بانک و کارگروه استانی و سپس ارسال آن به صندوق توسعه و بررسی مجدد توسط این صندوق و ارسال آن به بانک مرکزی عملا امکان استفاده از تسهیلات را برای واحدهای تولیدی دشوار کرده است.
وی افزود: تاکنون حدود یک هزار و 800 میلیارد ریال پرونده از استان اردبیل به صندوق توسعه معرفی شده است که با ادامه روند فعلی رسیدگی به آنها ممکن است 5 سال طول بکشد.
وی گفت: 174 واحد تولیدی استان مشکل سرمایه در گردش داشتند که تنها در مورد پرداخت تسهیلات اقدام شده است.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان گفت: شیر 6 ساله در خرم‌آباد در چهارمین زایمان خود سه قلو به دنیا آورد.
جواد گودرزی گفت: این شیر در زایمان اول یک توله به دنیا آورد اما در سه زایمان بعدی هر بار سه قلو زایید و در حالی که 6 سال سن دارد تاکنون 10 بچه به دنیا آورده است.
وی اظهار داشت: سیرک‌بازها و برخی افراد دیگر مبلغ پنج میلیون تومان برای خرید هر یک از بچه‌ شیرها پیشنهاد کرده‌اند.
گودرزی گفت: در مجتمع چهارده معصوم خرم‌آباد تعداد بیش از 270 مورد از گونه‌های مختلف جانوری که بسیاری از آنها نادر هستند نگهداری می‌شوند که گنجینه‌ای بسیار مهم برای کارهای تحقیقاتی است.
وی مهم‌ترین مشکل نگهداری این حیوانات را کمبود اعتبار اعلام کرد.

 


دولت هر ساله مبلغی به عنوان سرانه به دانشگاه پیام نور اختصاص می‌دهد پس چرا باید سطح کیفی این دانشگاه در سال‌های اخیر در مقایسه با دانشگاه‌های مشابه یا دانشگاه‌هایی که فقط از طریق شهریه تامین هزینه می‌کنند این قدر متفاوت باشد؟
وضعیت نامطلوب محیط آموزشی، نبود امکانات، استفاده از مربی به جای استاد و سطح پایین دانش، ناخودآگاه ذهن را به سمت بی‌مهری شدید مسئولان دانشگاه پیام نور نسبت به این واحد سوق می‌دهد.
با یک حساب سرانگشتی درآمد واحد کلات تا به امروز با گذشت 5 سال از تأسیس، بیش از یک میلیارد تومان به اضافه سرانه دولتی بوده است که اگر فقط از شهریه هر ترم این واحد یک سوم آن را صرف خود آن کرده بودند باز هم وضع دانشگاه پیام نور کلات این نبود.
به راستی سهم واقعی دانشجویان کلات از درآمد میلیونی این دانشگاه چقدر است؟
اگر مسئولان دانشگاه پیام نور شهریه دانشجویان دانشگاه کلات را به جای صرف در واحدهای دیگر زیر نظر خود، صرف خود کلات می‌کردند باز هم این وضعیت تاسف بار بر دانشگاه پیام نور کلات حاکم بود؟
زهره بهبودی

 


محمد مهدیان
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان:
طرح ایجاد مسکن مهر فولادشهر در حالی به روزهای پایانی ساخت خود نزدیک می‌شود که تنها نقش سرپناه را دارد و مردم از نبود تأسیسات زیربنایی رنج می‌برند.
عدد و رقم ساخت واحدهای مسکن مهر فولادشهر در مقایسه با منازل ساخته شده در آن شهر رقم بالایی است اما مشکلات این طرح نیز همانند تعداد واحدهای مسکونی آن زیاد است.
برای ساخت 32هزار واحد طرح مسکن مهر فولادشهر در سال 87 یک منطقه بامساحت 284 هکتار توسط حدود 150 تعاونی مسکن و منطقه دیگر به مساحت 232 هکتار توسط حدود 30 سازنده و انبوه‌سازان مسکن در برنامه ساخت قرار گرفت.
به گفته اکثر مالکان این واحدها بیشترین مشکلات ناشی از نبود تأسیسات زیربنایی است.
تحویل داده نشدن به موقع خانه‌ها، کیفیت نامطلوب ساخت، کم‌توانی در پرداخت تسهیلات، مشکلات قضایی و اداری متقاضی با شرکت‌های تعاونی و پیمانکاران، افزایش قیمت مصالح در حین ساخت، تکمیل نشدن امور خدماتی و رفاهی و مشکلات اجتماعی و اخلاقی مهم‌ترین مشکلات در روند ساخت، تحویل و سکونت این منازل است.
یکی از متقاضیان این طرح می‌گوید: اکنون که سال 92 است و 6 سال از این قضیه می‌گذرد هنوز واحد مسکونی خود را تحویل نگرفتم و تا این مرحله از کار بیشتر اعضا از کیفیت آن راضی نیستند.
دیگر متقاضی طرح مسکن مهر نیز اعتقاد دارد از سال 86 که پایه مسکن مهر بنا شد همه مسئولان تلاش کردند برای آن سنگ تمام بگذارند ولی متأسفانه اوایل کار یک سری مسائلی پیش آمد که تعاونی‌ها در خصوص اجرای کار با مشکلاتی روبه‌رو شدند.
بختیار عابدینی مسئول طرح مسکن مهر چمگردان درباره وام‌های اعطایی این طرح می‌گوید: این وام با توجه به زمان خودش یعنی قبل از تورم با هزینه‌ها همخوانی داشته است.
به گفته متقاضیان طرح مسکن مهر فولادشهر قیمت واحدهایی که قرار بوده با حدود 8میلیون تومان ساخته شود به حدود 18میلیون تومان رسیده و قیمت واحدها تا مبلغی حدود 23میلیون تومان هم می‌رسد. ضمن اینکه هیچ امکاناتی در داخل واحدها از نظر شیرآلات و پکیج وجود ندارد.
یکی دیگر از مشکلات طرح مسکن مهر فولادشهر دوری از مرکز شهر و نبود وسایل حمل و نقل عمومی است که مردم را برای تردد به مرکز شهر دچار مشکل کرده است.
مهدی آذربایجانی عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید فولادشهر می‌گوید: اکنون 300 خانوار در برزن پنجم مسکن مهر فولادشهر سکونت یافته‌اند و تأسیسات آب و فاضلاب، برق و گاز در این برزن انجام پذیرفته است و برزن ششم مسکن مهر حدود 65درصد پیشرفت داشته و تأسیسات آب و فاضلاب آن در حال اجرا است.
عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید فولادشهر با بیان اینکه یک کلانتری در طرح مسکن مهر فولادشهر احداث شده اما نیروی انتظامی هنوز در آن مستقر نشده اظهار می‌دارد: کار ساخت 2 مسجد به اتمام رسیده و مساجد در حال ساخت نیز تا خردادماه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند.
فولادشهر از توابع شهرستان لنجان با دارا بودن نزدیک به 65هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب‌غربی اصفهان قرار دارد.

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان: وزیر جهاد کشاورزی با صدور حکمی رستم غیبی را به ریاست جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری منصوب کرد.
همدان- خبرنگارکیهان: با حکم وزیر آموزش و پرورش عبدالرضا فولادوند به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان منصوب شد.
گرگان- خبرنگار کیهان: طی حکمی محمدرضا وطنی به سمت مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان منصوب شد.
پلدختر- خبرنگار کیهان: طی مراسمی جهانگیر اکبری به عنوان شهردار پلدختر معرفی شد.
رودهن- خبرنگار کیهان: طی دو مراسم جداگانه به ترتیب مهندس عباس صفری و مهندس پرویز قنبری به عنوان شهرداران دماوند و آبسرد معرفی شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10