(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 8 دی 1392 - شماره 20676

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
سردار نقدی در یادواره شهدای مقابله با فتنه: مجازات سران فتنه مطالبه مردم است
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
بروجردی: موسوی گفت اگر همه 13 میلیون بگویند تقلب نشده من می‌گویم تقلب شده است!
سخنرانی شریعتمداری در مسجد لولاگر
تحلیلگر آمریکایی: توافق ژنو ایران را از غنی‌سازی بیشتر یا نصب سانتریفیوژ منع نمی‌کند
مراسم تشییع پیکر مادر وزیر امور خارجه برگزار شد
حمایت مصر از حضور ایران در ژنو 2
دعوت از مردم برای گرامیداشت حماسه 9 دی
عضو کمیسیون امنیت ملی: سفر استراو به تهران ربطی به مجلس ندارد
وزیر خارجه ایتالیا: غرب فرصت گفت‌وگو با ایران را از دست ندهد


مرحوم علامه محمدتقی جعفری(ره): مرز حقیقی میان انسان و حیوان، شناخت ارزش و عظمت تکلیف است.

 


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: خواست ملت مجازات سران فتنه است و از دولت و دستگاه قضایی می‌خواهند تا عوامل این جنایت و خیانت به ملت را به سزای عملشان برسانند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره 150 شهید محله شهادت و شهید غلام کبیری از شهدای مقابله با فتنه 88 در شهر ری که در فرهنگسرای ولاء برگزار شد، گفت: عزت، کرامت، شرافت، استقلال، آزادی و اهتزاز پرچم اسلام در ایران مدیون ایثار شهداست.
وی با اشاره به شهادت «غلام کبیری»ها از نسل امروز در فتنه 88 افزود: شهدای فتنه در شرایط بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از شهدای انقلاب و دفاع مقدس راه را گم نکرده و به میدان آمدند.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه محله شهادت پس از انقلاب و دفاع مقدس در فتنه نیز برای دفاع از ولایت خط‌شکن بوده است ابراز داشت: در سال 88 مانند جنگ تحمیلی، همه ابرقدرت‌ها در یک طرف و انقلاب اسلامی در یک طرف قرار داشت و برخی که بصیرت ملت ایران را درک نکرده بودند دست به فتنه‌گری زدند ولی ملت در 9 دی قهرمانی خود در بصیرت را به نمایش گذاشتند.
وی حمایت و پشتیبانی آمریکا و اروپا از شاه پهلوی، منافقین، صدام، آل سعود، آل خلیفه و همچنین فتنه‌گران را یادآور شده و ادامه داد: برخی سران استکبار در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های رسمی از فتنه حمایت کردند حال آنکه مردم با بصیرت خود فهمیدند همان جریانی که از صدام حمایت می‌کرد برای دشمنی با انقلاب از فتنه‌گران حمایت می‌کند.
سردار نقدی به راه‌اندازی بی‌بی‌سی فارسی با شروع فتنه در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: «نفر دوم فتنه» به ملاقات پادشاه سعودی در عربستان می‌رود پس بی‌شک صلاح و مشورت با سران جنایتکار وهابیت، فتنه‌گری و دشمنی با اسلام ناب را در پی خواهد داشت.
وی به ملاقات رئیس دفتر «نفر دوم فتنه» با شاه جنایتکار بحرین که دستانش به خون شیعیان مظلوم آغشته است برای جمع‌آوری پول اشاره و تصریح کرد: امروز هم حمایت از فتنه‌گران توسط استکبار وجود دارد که در جدیدترین نمونه آن جاسوسان استکبار به ایران آمده و به عامل فتنه جایزه می‌دهند که در واقع این مدال‌ها، قلاده‌های بردگی و نوکری برای خدمت به استکبار است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: فتنه‌گران و سران فتنه هیچگاه از رفتار آمریکا و اروپا اعلام برائت نکردند حال آنکه همه سلطنت‌طلبان، منافقین، گروه‌های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی استکبار از فتنه حمایت کردند پس نمی‌توان فتنه‌گران را بخشید چرا که خانواده شهدا هم اینها را نمی‌بخشند.
وی خواست ملت را مجازات سران فتنه عنوان کرد که با تکبیر حضار روبرو شد و ادامه داد: ملت از این موضع عقب‌نشینی نمی‌کنند و از دولت و دستگاه قضایی می‌خواهند تا عوامل این جنایت و خیانت به ملت را به سزای عملشان برسانند.
سردار نقدی ضمن تبیین مفهوم افساد فی‌الارض بیان کرد: سران فتنه که سبب التهاب در کشور، ایجاد ناامنی در شهرها، حمله به مساجد، کشته شدن جوانان، تخریب پایگاه بسیج و... شدند بدون شک مفسد فی‌الارض هستند و باید مجازات شوند تا برای دیگران که قصد دشمنی دارند درس عبرت شود.
وی حمایت برخی افراد سرشناس و مشهور از فتنه 88 را یادآور شده و اظهار داشت: ملت با بصیرت ایران نشان داد که هیچ اسم و رسم و نشانی را بالاتر از نشان ولایت نمی‌دانند و در مقابل فتنه‌گری‌ها می‌ایستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بصیرت ملت در فتنه 88 را اتمام حجت با همه دنیا دانسته و تصریح کرد: ان شاءالله ملت‌ها در زیر پرچم ولایت در سراسر دنیا قرار خواهند گرفت.

 


برگزیده‌ترین فرماندهان سپاه تو چنین کسی باشد!
امیرالمومنین علی‌(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر!
برای فرماندهی سپاه کسی را برگزین که خیرخواهی او برای خدا و پیامبر(ص) و امام تو بیشتر، و دامن او پاک‌تر، شکیبایی او برتر باشد، از کسانی که دیر به خشم آید، و عذر پذیرتر باشد، بر ناتوان رحمت آورد، و با قدرتمندان، با قدرت برخورد کند، درشتی او را به تجاوز نکشاند، و ناتوانی او را از حرکت باز ندارد.
سپس در نظامیان با خانواده‌های ریشه‌دار، دارای شخصیت حساب شده، خاندانی پارسا، دارای سوابق نیکو و درخشان، که دلاور و سلحشور و بخشنده و بلند نظرند، روابط نزدیک بر قرار کن، آنان همه بزرگواری را در خود جمع کرده، و نیکی‌ها را در خود گرد آورده‌اند، پس در کارهای آنان به گونه‌ای بیندیش که پدری مهربان درباره فرزندش می‌اندیشد، و مبادا آنچه را که آنان را بدان نیرومند می‌کنی در نظرت بزرگ جلوه کند، و نیکوکاری تو نسبت به آنان - هر چند اندک باشد - خوار مپندار، زیرا نیکی، آنان را به خیرخواهی تو خواند، و گمانشان را نسبت به تو نیکو گرداند، و رسیدگی به امور کوچک آنان را به خاطر رسیدگی به کارهای بزرگشان وامگذار، زیرا از نیکی اندک تو سود می برند، و به نیکی‌های بزرگ تو بی‌نیاز نیستند.
برگزیده‌ترین فرماندهان سپاه تو، کسی باشد که از همه بیشتر به سربازان کمک رساند، و از امکانات مالی خود بیشتر در اختیارشان گذارد، به اندازه‌ای که خانواده‌هایشان در پشت جبهه، و خودشان در آسایش کامل باشند، تا در نبرد با دشمن، سربازان اسلام تنها به یک چیز بیندیشند.

نهج‌البلاغه
نامه 53

 


ناگفته‌های رئیس صداوسیما از فتنه88

موسوی قصد داشت در تلویزیون علیه رأی مردم صحبت کند!
رئیس سازمان صداوسیما گفت: کاندیدایی که در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اختلاف 11 میلیون شکست خورده و ادعای تقلب بزرگ کرده بود قصد داشت به تلویزیون بیاید و علیه رأی مردم حرف بزند!
عزت‌الله ضرغامی در گفت وگویی با هفته‌نامه «9دی» به بیان ناگفته‌‌ها و خاطرات خود از وقایع سال 88 پرداخت.
وی در بخشی از این گفت‌وگو درباره حماسه 9دی اظهار داشت: واقعاً در مورد روز 9 دی پیش‌بینی چنین جمعیتی را نداشتیم، البته خیلی اوقات وقتی می‌خواهیم بالگرد تدارک کنیم گرفتار می‌شویم؛ می‌دانید هماهنگی پرواز با دستگاه‌های امنیتی است و بعضی اوقات مردم خیال می‌کنند که این بهترین تصویری بود که می‌شد گرفت. در حالی که اینجور نیست. آن روز چون احساس کردیم که جمعیت در حدی خواهد بود که بالگرد نیاز است بالاخره تدارک کردیم و آن تصاویر به‌ یادماندنی خلق شد.
وی درباره تقاضای میرحسین موسوی برای حضور در تلویزیون پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 88 گفت: خب ما بیاییم بگوییم که کاندیدای شکست خورده آن هم با این فاصله 11 میلیون اختلاف که شب قبلش هم خبرنگاران خارجی را دعوت کرده و گفته من برنده این انتخاباتم و ادعای تقلب گسترده کرده، بیاید و در تلویزیون علیه نظام و رأی مردم حرف بزند؟ این بدعت خطرناکی بود. آیا در انتخابات 92 کسی تصور می‌کند که بیاید تلویزیون علیه رأی آقای روحانی حرف بزند؟ این که معقول نیست و سابقه هم نداشته است.
ضرغامی افزود: آقای موسوی و آقای کروبی اصلا در این حال و هوا نبودند که بیایند در یک فضای منطقی و استدلالی حرفشان را به مردم بگویند و بگویند مردم ما الان با هم صحبت می‌کنیم ولی شما خودتان انتخاب کنید؛ اصلا این طور نبود. یعنی یک فضایی بود که طرف فکر کرد رئیس جمهور است و مردم همه منتظرند بگویند تو حقت را بگیر و نامه‌ای که موسوی به مراجع نوشت و شخصیت‌های دیگر که بیایید در خیابان همین توهّم را نشان می‌داد. 25 خرداد که آن اتفاقات افتاد و چند نفر در تهران شهید شدند وقتی که آقای محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات تماسی می‌گیرد که با آقای موسوی صحبت کند و از ایشان دعوت می‌کند به محل سومی جهت جلسه - چون نه ایشان می‌خواست بیاید وزارت نه آقای اژه‌ای برود منزل ایشان- وقتی که موسوی را دعوت می‌کند که در جایی بیاید آن طور که آقای اژه‌ای نقل می‌کنند به آقای اژه‌ای می‌گویند که ایشان فرصت ندارند و یا خواب هستند یا موقع خوابشان است، که وزیر اطلاعات با ناراحتی می‌گویند الان چه موقع خوابیدن است، تعدادی از مردم کشته شدند و این فتنه ادامه دارد، من هر طور هست باید شما را ببینم و بالاخره ملاقات صورت می‌گیرد و این مطالب به آقای موسوی منتقل می‌شود. می‌‌بینید آنقدر توهّم رئیس‌جمهور شدن داشت که به وزیر اطلاعات می‌گوید وقت خوابم است! من دیدم فضای ذهنی این‌‌ها فضای بیانیه خواندن است و قصد تحریک بیشتر مردم را دارند و حتماً صداوسیما نباید و نمی‌توانست به این کار کمک کند چون بعداً اتفاقات دیگری که می‌افتاد و کشته‌ها و تلفات بیشتر می‌شد عامل اصلی‌اش صداوسیما می‌شد.
رئیس رسانه ملی تصریح کرد: آقای موسوی با رفتارش نشان داد مرکز ثقل فتنه است، البته بدون تردید اصل طراحی و مدیریت فتنه دست استکبار جهانی بود، اما ثقل فتنه یا راس فتنه در داخل آقای موسوی بود و من آن شب که با موسوی صحبت کردم شنبه شب بود یعنی یک روز بعد از انتخابات و فردای آن روز آقای کروبی را دیدم، تعدادی از خانم‌ها که خانم‌های معروف بودند و شخصیت‌های سیاسی که بعد از فتنه دستگیر و محکوم شدند این‌ها با من آمدند در اتاق نشستند.

انتصاب کارگزار سینمایی رژیم پهلوی و مروج فیلمفارسی در یکی از شوراهای صداوسیما!
کارگزار جشنواره‌های سینمایی رژیم ستمشاهی و یکی از مروجان فیلمفارسی در میان افراد منصوب شده در شورای راهبردی شبکه نمایش سیما دیده می‌شود!

به گزارش خبرنگار کیهان، روز گذشته معاون سیما با حکمی اعضای شورای راهبردی شبکه نمایش را منصوب کرد. اما حضور جمال امید و فریدون جیرانی در این شورا شگفت‌انگیز است. جمال امید از همکاران پهلبد وزیر ضدفرهنگ رژیم پهلوی بود. او از کارگزاران اصلی جشنواره سینمایی سپاس در دوران قبل از انقلاب بود. همچنین فریدون جیرانی که خودش یک فیلمفارسی‌ساز است در دوره مدیریت برنامه «هفت» هم سعی در ترویج و معرفی فیلمفارسی داشت.
نکته تامل برانگیز دیگر این است که علی دارابی معاون سیما در حکم انتصاب خود بر نکاتی چون پخش فیلم‌های آموزنده و معرفی شبکه نمایش به عنوان شبکه‌ای پاک و اخلاق‌گرا تأکید کرده است، اما برخی از اعضای شورای راهبردی به این مسائل اعتقاد چندانی ندارند. مسعود ترقی‌جاه، اکبر نبوی و مجید شیخ انصاری هم از دیگر اعضای شورای راهبردی شبکه نمایش هستند.

انتخاب فیلم حامی فتنه همزمان با بایکوت حماسه 9 دی!
برگزار کنندگان سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به مناسبت سالگرد حماسه مردمی «9 دی» اقدام به انتخاب یک فیلم حامی فتنه برای این جشنواره نمودند!
به گزارش خبرنگار کیهان، همزمان با بایکوت حماسه «9 دی» توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های نزدیک به دولت، جشنواره فیلم فجر هم اقدام به پذیرش فیلمی نموده که در راستای فتنه سال 88 ساخته شده و تصویری دروغین و توهین‌آمیز از مردم ایران نمایش می‌دهد.
این فیلم که بدون مجوز ساخته شده است، به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است!

تولید سریال «تجربه حزب‌الله» درباره تاریخچه شکل‌گیری حزب‌الله لبنان
مرتضی شعبانی، مستندساز، از ساخت مجموعه‌ای داستانی تحت عنوان «تجربه حزب‌الله» خبر داد.
شعبانی در گفت و گو با فارس از تولید سریال داستانی «تجربه حزب‌الله» که روایتگر تاریخچه شکل‌گیری و فعالیت‌های حزب‌الله لبنان است، خبر داد.
وی در توضیح این مستند عنوان کرد: «تجربه حزب‌الله» نام اولیه این مجموعه است که احتمال دارد تغییر کند، اما این مجموعه مستند به معتبر شدن تاریخچه حزب‌الله از سال 1982 میلادی تاکنون می‌پردازد و نشان می‌دهد این گروه در طی سال‌‌ها چگونه به چنین اعتباری دست یافته است.
سریال داستانی «تجربه حزب‌الله» طی 13 قسمت 40 دقیقه‌ای تاریخچه شکل‌گیری حزب‌الله لبنان و فعالیت‌های آن را به تصویر می‌کشد که کارگردانی این سریال داستانی را سیدروح‌الله حسینی و تهیه‌کنندگی آن را نیز مرتضی شعبانی بر عهده دارد.

 


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آنچه در دیدار با یکی از سران فتنه در سال 88 اتفاق افتاد را روایت کرد.
علاءالدین بروجردی درباره دیدار با فتنه‌گران در سال 88 گفت: ما از روز اولی که این حوادث شروع شد ورود پیدا کردیم تا از رسیدن به مراحل بعدی جلوگیری کنیم. در سطح هیئت رئیسه کمیسیون که سردار کوثری، رئیس امور مساجد، خانم الهیان و آقای سروری که عضو شورای شهر تهران بودند از هیئت رئیسه مجلس رفتیم و با تک‌تک کاندیداهای معترض صحبت کردیم. شاید 45 دقیقه با آقای موسوی صحبت کردیم، خیلی صریح گفتیم که این تصور شما که تقلب شده غلط است. شما در شهر خودتان- شبستر- بیشترین رأی را آوردید که طبیعی هم است و در تهران به دلیل یک فضایی که ایجاد شده بود و در 1-2 استان نیز همین طور ولی این به معنی کل کشور نیست. این چه تصوری است و شما چطور به عنوان فردی که سال‌ها در دوره حضرت امام(ره) نخست وزیر بودید، هنوز صندوق‌های رأی جمع نشده با خبرنگاران خارجی مصاحبه کردید که من برنده انتخاباتم؟! با چه ملاک قانونی؟! اگر اسم شما از صندوق بیرون نیامد مردم را به خیابان دعوت می‌کنید؟ اینکه تحریک به قیام است. اگر قرار بر این باشد، خب! ما این همه انتخابات برگزار کردیم و بالاخره یک نفر شکست خورده و یک نفر پیروز می‌شود آن که شکست می‌خورد هم بالاخره میلیون‌ها رأی دارد، باید به خیابان‌ها بریزند؟! خیلی بحث‌های تندی هم صورت گرفت.
در نهایت بعد از یک بحث طولانی که فرصت نیست آن را تشریح کنم این جمله را گفت: «اگر همه 13 میلیون بگویند تقلب نشده من می‌گویم تقلب شد.» آخر این منطق است؟
به گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به ملاقات خود با تاج‌زاده اشاره کرد و گفت: در آن زمان ما یکی از کارهایی که می‌کردیم این بود که به زندان رفته و با این افراد صحبت می‌کردیم. شنیده بودم که آقای تاج‌زاده گفته ما این انتخابات را باختیم. در زندان از او سؤال کردم که چنین جمله‌ای از شما نقل شد؛ گفت: بله، ما تا ساعت 12 شب که رأی را می‌شمردیم به دلیل اینکه تهران جلوتر بود و صندوق‌ها که از ساعت 12 تا 4 می‌رسید دیدیم بنا برگشت. یعنی هر چه رأی از شهرستان‌ها و روستاها می‌رسید عکس قضیه اتفاق افتاد. 4 صبح من به ستاد قیطریه رفتم گفتم بچه‌ها ما انتخابات را باختیم ولی این‌ها گفتند که این حرف‌های مزخرف چیست و اگر این حرف‌ها را بزنی ما به خیابان‌ها می‌ریزیم. گفتم هر کاری می‌خواهید انجام دهید ولی من به عنوان کسی که سال‌ها معاون وزارت کشور بودم و انتخابات را برگزار کردم و شناختم این را می‌گویم.

 


حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان به مناسبت حماسه 9 دی در مسجد لولاگر سخنرانی خواهد کرد.
سخنرانی حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان روز دوشنبه در سالروز حماسه 9 دی در مسجد لولاگر تهران برگزار خواهد شد.
این برنامه که از ساعت 19 آغاز می‌شود به دعوت حجت‌الاسلام طالبی‌نیا امام جماعت و اهالی مسجد لولاگر انجام می‌شود.
به گزارش فارس، 30 خرداد سال 88 حامیان میرحسین موسوی به بهانه تقلب در انتخابات، مسجد لولاگر را در خیابان آذربایجان تهران به آتش کشیدند و در تجمع بدون مجوز خود به تخریب و غارت مغازه‌ها، آتش زدن خودروهای مردم و بانک‌ها و حمله به عابران پرداختند.

 


دکتر «چارلز کراتامر» تحلیلگر و نویسنده مشهور آمریکایی در گفت‌وگویی عنوان کرد، توافقنامه ژنو ایران را از غنی‌سازی بیشتر اورانیوم یا نصب سانتریفیوژ منع نمی‌کند.
به دنبال اعلام تهران برای نصب نسل جدیدی از تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم، «چارلز کراتامر» روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در مورد توافق هسته‌ای شش ماهه ایران با ایالات متحده و دیگر قدرت‌های جهانی گفت: در این توافقنامه چیزی وجود ندارد که ایرانی‌ها را از غنی‌سازی اورانیوم و تولید ماشین‌آلات غنی‌سازی اورانیوم باز دارد. این مشکلی است که در آغاز بود. این همان چیزی است که توافقنامه را از همان اول لوث کرد.
وی افزود: «تا وقتی که شما به سراغ غنی‌سازی اورانیوم نروید، تا وقتی شما ماشین‌آلات غنی‌سازی اورانیوم را محدود نکنید و یا از بین نبرید، برای متوقف کردن پیشرفت ایران هیچ کاری نکرده‌اید.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مقاله‌نویس واشنگتن‌پست و فاکس‌نیوز در ادامه گفت: «رئیس‌جمهور اوباما در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران جدی نیست و ایرانیان آن را می‌دانند».
«تنها چیزی که تعجب‌آور است این که ایرانی‌ها به حدی در مورد سستی و عدم جدیت اوباما در این باره مطمئن هستند که انگشت خود را در چشم او کرده و آشکارا افزایش توان غنی‌سازی را اعلام می‌کنند.»

 


مراسم تشییع پیکر بانو «عفت کاشانی»، والده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با حضور جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات، «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «کمال خرازی» وزیر پیشین امور خارجه، جمعی از معاونان ظریف «سیدعباس عراقچی»، «مجید تخت روانچی» و «حسن قشقاوی» در این مراسم حضور داشتند.
پیکر مرحومه «عفت کاشانی» پس از تشییع و اقامه نماز در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.
مردم و مسئولان شرکت‌کننده در این مراسم مراتب تسلیت و همدردی خود را با ظریف ابراز داشتند و وزیر امور خارجه نیز از حضور آنان در این مراسم قدردانی کرد.
گفتنی است، مرحومه عفت کاشانی جمعه گذشته بر اثر کهولت سن و بیماری تنفسی دارفانی را وداع گفت.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت که از توافق بین‌المللی در خصوص حضور ایران در ژنو2 در باره حل مسئله سوریه حمایت می‌کنیم.
بدر عبدالعاطی در گفت‌وگو با خبرگزاری آکی بیان کرد که کشورش مخالفتی با توافقات بین‌المللی در خصوص حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 درباره حل بحران سوریه نخواهد داشت.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آکی این در حالی است که اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده بود که همچنان آمریکا مخالف حضور تهران در کنفرانس ژنو است.
عبدالعاطی گفت که قدرت‌های بزرگ به همراه سازمان ملل به دنبال بررسی مسئله حضور ایران در ژنو 2 هستند. البته اختلاف‌نظرهایی در این باره وجود دارد.
وی ادامه داد که البته ابراهیمی مسئول این مسئله است و رایزنی‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد در صورتی که توافق بین‌المللی درباره حضور ایران در این کنفرانس صورت گیرد، ما با آن موافقت خواهیم کرد.

 


قم- خبرنگار کیهان:
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت حماسه عظیم نهم دی از امت حزب‌الله دعوت کرد با حضور گسترده در آئین‌های گرامیداشت این روز تاریخی یکبار دیگر گردیأس بر توطئه‌های دشمنان بپاشند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: امت انقلابی ایران با حضور پرشکوه خود در حماسه بزرگ 9 دی با تبری از وطن‌فروشان بیگانه‌پرست نشان دادند با پیروی از ولایت‌فقیه، توطئه و نقشه‌های استکبار جهانی و نوکران دست‌آموز او نخواهند توانست در ادامه راه امام خمینی(ره) و شهدا خللی وارد کند.
در این اطلاعیه حماسه نهم دی روز تجلی نسل سوم انقلاب در میدان حراست از اسلام و انقلاب و نظام ولایت‌فقیه ذکر شده است که امید دشمنان را نسبت به نسل سوم و چهارم به یأس مبدل کرد.
در پایان این اطلاعیه با دعوت مجدد از مردم برای حضوری پرشکوه در آئین‌های گرامیداشت حماسه نهم دی از عموم مردم قم دعوت شده است در «تجمع بزرگ عاشورائيان بصیرت و میثاق با ولایت» که ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود حضور یابند.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سفر هیئت پارلمانی انگلیس و جک استراو به مجلس ارتباط ندارد.
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «جک استراو» دیگر کاره‌ای نیست و صرفاً یک نماینده صنف کارگری در مجلس عوام انگلیس است، گفت: استراو دیگر مسئولیت آن‌چنانی ندارد و در زمانی که وی ریاست شورای سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا را به‌عهده داشت متأسفانه مشاهده نکردیم که گامی در جهت حل مسئله هسته‌ای ایران بردارد لذا بهتر است استراو ابتدا نسبت به پیشینه خود و ایجاد اعتماد برای ملت ایران تلاش کند و با توجه به اینکه ما شاهد اقدامات انگلیس در فتنه سال ۸۸ بودیم، پس بهتر است استراو موضع خود را نسبت به نقش‌آفرینی کشورش در فتنه ۸۸ مشخص کند.
وی در گفت‌وگو با تسنیم درباره سفر هیئت پارلمانی انگلیس به تهران اظهار داشت: سفر هیئت پارلمانی انگلیس و جک استراو به مجلس ارتباط ندارد.
وی ادامه داد: اگر دولت تصمیم گرفته با دولت انگلیس ارتباط داشته باشد و سفارت انگلیس را در تهران بازگشایی کند، لایحه آن را به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز آن را تصویب کند. در کل مجلس آماده همکاری است به‌شرطی که دولت لایحه آن را ارائه کند و اگر دولت این لایحه را به مجلس بدهد، نمایندگان آماده همکاری هستند البته به‌شرطی که دولت انگلیس سیاست خصمانه و دخالت‌های خود در جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره «چه تضمینی خواهید گرفت تا انگلیس سیاست‌های خصمانه و دخالت‌های خود را کنار بگذارد؟» گفت: وقتی که دولت لایحه ارائه کند، در آن بندی را اضافه می‌کنیم تا دولت انگلیس این شرط را رعایت کند و در ابتدا روابط را در رتبه‌های پایین‌تر و سپس رتبه‌های بالاتر در نظر بگیرند. آصفری با اشاره به حواشی سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران، گفت: ما دیگر نمی‌خواهیم شاهد چنین حواشی باشیم.

 


وزیر خارجه ایتالیا با اعلام اینکه امکان تعامل با ایران همیشگی نیست، از کشورهای غربی خواست تا از فرصت ایجاد شده برای گفت‌وگو با ایران استفاده کنند.
به گزارش شبکه خبری «پرس‌تی‌وی»، «اما بنینو» وزیر خارجه ایتالیا از غرب خواست تا اشتباهات قبل را تکرار نکند و فرصت گفت‌وگو با ایران را از دست ندهد. بنینو در گفت‌وگو با رادیو رادیکال ایتالیا گفت که روزنه تعامل با «حسن روحانی» و «محمد جواد ظریف» رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران برای همیشه باز نخواهد ماند.
وی با اشاره به نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران با ابراز خوشبینی درباره اینکه غرب می‌تواند درک بهتری از تحولات ایران داشته باشد، از مقامات غربی خواست تا سفرهای بیشتری به ایران داشته باشند.
وزیر خارجه ایتالیا که هفته گذشته به همراه هیئتی بلند پایه به ایران سفر کرده بود، از اقتصاد به عنوان فاکتور کلیدی در تعامل با ایران نام برد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10