(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 شهريور 1388- شماره 19450
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بخش بين المللي نمايشگاه قرآن افتتاح شد
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران: آژانس ادعاي آمريكا عليه ايران را غيرمستند مي داند
روزنامه نيزا ويسيمايا گازيه تا: روسيه اسناد مطالعات ادعايي را معتبر نمي داند
خشم صهيونيست ها از گزارش جديد البرادعي درباره برنامه هسته اي ايران
اخبار ادبي و هنري
احمدي نژاد با اعلام منشور دولت دهم خطاب به نمايندگان ملت:
براي خدمت به مردم و ايستادگي در برابرزياده خواهان نيازمند همدلي و همكاري مجلس هستم



بخش بين المللي نمايشگاه قرآن افتتاح شد

سرويس ادب و هنر-
مراسم افتتاحيه بخش بين الملل هفدهمين نمايشگاه قرآن كريم شامگاه شنبه 7 شهريور در شبستان اصلي مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد.
سيدمحمدحسين هاشمي مدير بخش بين الملل نمايشگاه گزارشي از اين بخش را به دو زبان فارسي و عربي عرضه كرد و گفت: فراخوان حضور در بخش بين المللي نمايشگاه قرآن توسط سفارتخانه ها، رايزني هاي فرهنگي جمهوري اسلامي در كشورهاي مختلف منتشر شد كه با توجه به معيارها و سطح بالايي كه در نظر گرفته بوديم 42 شخصيت معرفي شدند و در نهايت از ميان آنها 30 نفر انتخاب و دعوت نامه نمايشگاه برايشان ارسال شد كه از اين تعداد امروز 28 نفر در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم حضور دارند.
وي در ادامه گفت: 20 هنرمند بين المللي در رشته هاي خوشنويسي و تذهيب آثارشان در بخش بين الملل به نمايش درمي آيد و 8 پژوهشگر نيز با تاليفات و آثارشان در نمايشگاه حضور دارند.
محمدعلي خواجه پيري سخنران بعدي افتتاحيه بخش بين الملل نمايشگاه قرآن بود و در سخناني گفت: نمايشگاه قرآن در حقيقت تنها نامش نمايشگاه است و 30 درصد فضاي آن حالت نمايشگاهي دارد و بقيه آن در مسير توسعه فرهنگ و مفاهيم قرآني است.
وي با اشاره به بازديد اسقف اعظم نيويورك در سال هاي گذشته از نمايشگاه گفت: ايشان هنگامي كه از بخش هاي مختلف نمايشگاه قرآن بازديد كرد گفت كه من از رخدادهاي مرتبط با اديان و كتاب هاي الهي در بسياري از كشورها بازديد كرده ام اما اين پديده در عالم بي نظير است.
رئيس هفدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گفت: امروز در ايران نمايشگاه تبديل به محور فعاليت هاي قرآني شده است؛ اكثر رخدادهاي قرآني كشور پايانشان در نمايشگاه قرآن است و فرداي پايان نمايشگاه نيز براي آنها آغاز حركت و برنامه ريزي جديد است.
خواجه پيري ادامه داد: اگر اين اتفاق در سطح جهان اسلام رخ دهد و همه ظرفيت هاي جهان اسلام در حوزه فيلم، كتاب، هنرهاي تجسمي، پژوهش در اين نمايشگاه عرضه شود و اين نمايشگاه به صورت گردشي در كشورهاي مختلف برپا شود انقلابي در عرضه هنر و فعاليت هاي قرآني شكل مي گيرد و شكوه و عظمت قرآن را به جهان نمايش مي دهد.
وي تاكيد كرد: ما به دنبال هم افزايي و استفاده از تمام ظرفيت ها در اين نمايشگاه هستيم و اعلام مي كنم كه ان شاءالله در سال آينده برنامه مفصلي در اين زمينه داريم و بخشي از اين اهداف بزرگ محقق خواهد شد.
دكتر محمود عبدالقادر الطيب رئيس دانشگاه قرآن كريم سودان ديگر سخنران مراسم افتتاحيه بود كه نمايشگاه بين المللي قرآن كريم را اتفاقي مبارك توصيف كرد و گفت: قرآن و اسلام در ميان مسلمانان امانتي بزرگ است و ما تلاش مي كنيم تا از اين امانت حداكثر بهره را ببريم و زندگي خود را بر مبناي مفاهيم و كتاب الهي بگذرانيم.محمود عبدالقادر تاكيد كرد: در ميان مسلمانان براي وحدت هيچ راهي جز استفاده از مفاهيم قرآني وجود ندارد اگر مي خواهيم امت اسلامي متحد باشد و در برابر دشمن واحد ايستادگي كند بايد قرآن را مبناي اشتراك نظر و اتحاد خودمان قرار دهيم.
دكتر مهدي مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي آخرين سخنران افتتاحيه بخش بين الملل نمايشگاه قرآن بود كه در سخناني با تشكر از همه كساني كه در برپايي اين نمايشگاه زحمت كشيده اند گفت: قرآن رمز وحدت بين كليه مسلمانان است و جمهوري اسلامي ايران بر توسعه معارف قرآني اهتمام ويژه اي دارد.
وي در پايان گفت: ما افتخار مي كنيم كه در جمهوري اسلامي مسئولان و مردم از معارف اسلامي و قرآني بهره مند هستند و قوانين كشور ما قوانين قرآني است و حتي نظام حاكم در ايران هم الهام گرفته از معارف قرآني است و اميدوارم جمهوري اسلامي ايران بتواند به عنوان يك الگوي موفق از مردمسالاري ديني در جهان معرفي شود.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي ايران: آژانس ادعاي آمريكا عليه ايران را غيرمستند مي داند

رئيس سازمان انرژي اتمي همكاري هاي تنگاتنگ ايران با آژانس را پشتوانه اي براي مقاومت آژانس در مقابل زياده خواهي هاي برخي كشورهاي متاخصم دانست.
«علي اكبر صالحي» رئيس سازمان انرژي اتمي در رابطه با گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش خود با عبارت صريح، ادعاهاي برخي كشورهاي متخاصم را غيرمستند اعلام كرده و اين خود دستاورد قابل توجهي در اين گزارش است. وي اضافه كرد: آژانس از پذيرش اتهامات ادعايي به عنوان سند ضميمه گزارش، خودداري كرده است.
معاون رئيس جمهور افزود: از نظر ما درجه اعتبار آژانس نزد افكار عمومي جهان، به ميزان همين مقاومت ها در مقابل فشارهاي سياسي و ظالمانه كشورهاي زياده طلب است.
صالحي اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران براساس بند 4 ان پي تي حق دارد از فن آوري انرژي هسته اي به طور صلح آميز در همه ابعاد آن از جمله چرخه سوخت استفاده كند.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اين كه البته ما آماده ايم تا اندك كشورهاي ديگر را نيز از راه تعاملات سياسي متوازن درباره حق و حقوق خود مجاب و نگراني هاي ساختگي و تصنعي آنها را درباره فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خودمان برطرف كنيم و اين را بارها اعلام كرده ايم، درباره نارضايتي آمريكا و برخي كشورها از گزارش جديد البرادعي، گفت: اين دسته از كشورها كه آنها را كشورهاي متخاصم مي دانيم و اين تخاصم شان هم تصنعي و بدون پشتوانه است از اين كه جايگاه و حقانيت ايران روز به روز نزد افكار عمومي جهان روشن تر و مبين تر مي شود نگرانند، به ويژه اينكه نكات ايجابي اين گزارش بسيار است.
صالحي افزود: البته اين گزارش نكاتي هم مبني بر اين كه ايران فعاليت هاي غني سازي را هنوز متوقف نكرده است، دارد كه ما آن را حق خودمان مي دانيم و همواره به تعهدات مان پايبند بوده ايم.
معاون رئيس جمهور تاكيد كرد: آمريكا از اين ناراحت است كه ادعاي واهي مطرح شده درباره ايران را كه مي خواست به عنوان سند، ضميمه اين گزارش كند با مقاومت آژانس از آن بازمانده است.
صالحي علت اين مقاومت آژانس را هم همكاري هاي تنگاتنگ و گسترده ايران با خود دانست و گفت: اكنون بازرسان آژانس به طور مفصل و دائم از تاسيسات هسته اي ايران بازديد مي كنند؛ حتي ما بازرسان مقيم در اينجا داريم، بنابراين هيچ چيزي براي آژانس پوشيده نيست و ما برخورد استثنايي را اصلاً نمي پذيريم.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه موضوع هسته اي ايران، موضوعي سياسي است و بحث فني و حقوقي نيست، گفت: مشكل آمريكا و غرب به طور كلي مشكل سياسي است كه بايد در عرصه سياسي حل و فصل شود.
همچنين علي اكبر صالحي در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تاكيد بر كذب بودن ادعاهاي واشنگتن در خصوص برنامه هسته اي ايران گفت كه هدف غرب از بيان ادعاهاي اخير تنها امري سياسي است.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اين كه گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي صراحتاً و براي اولين بار بر غيرمستند بودن ادعاهاي آمريكا در قبال ايران تاكيد دارد، افزود: هدف از بيان ادعاهاي اخير آمريكا، رژيم صهيونيستي و متحدان شان در خصوص برنامه هسته اي ايران امري سياسي است وگزارش اخير بر درستي گفته هاي ايران و كذب بودن ادعاهاي ساير كشورها تاكيد دارد.
وي ادامه داد: گزارش اخير شامل مفادي از نكات بسيار مثبت از جمله عدم وجود انحراف در برنامه هسته اي ايران است.
وي بيان كرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره گزارش اخيرش در قبال برنامه هسته اي ايران به درستي رفتار كرد و به خوبي در برابر ادعاهاي آمريكايي و به ويژه ادعاهاي آمريكا ايستادگي كرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در ادامه دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا را به در پيش گرفتن سياست هاي دوگانه در تعامل با پرونده هسته اي ايران متهم كرد و افزود: بحث فعاليت هاي هسته اي فقط در چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي كه تنها طرف مسئول است، قابل رسيدگي است.
غرب از سياسي كردن پرونده دست بردارد
«علي اصغر سلطانيه» نماينده ايران در سازمان بين المللي انرژي اتمي نيز در گفت وگو با شبكه خبري العالم پيش بيني كرد كه گزارش اخير آژانس انرژي اتمي تاثير مثبتي در مواضع كشورهاي غربي در مقابل برنامه هسته اي ايران داشته باشد.
سلطانيه با اشاره به اينكه تعداد اندكي از كشورها سعي دارند موضع خود در سياسي كردن برنامه هسته اي ايران را ادامه دهند، از اين كشورها خواست تا از سياسي كردن پرونده هسته اي ايران دست بردارند.
وي درباره امكان ايفاي نقش آژانس بين المللي انرژي اتمي در رفع مشكلات بوجود آمده درباره برنامه هسته اي ايران ابراز داشت: بدون شك جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهاي فعالي است كه مناسبات خوبي با ساير كشورها دارد.
سلطانيه در ادامه اين گفت وگو به حمايت و تاييد موضع ايران از سوي 100 كشور عضو غيرمتعهدها اشاره كرد و گفت كه تمامي آنها از ايران حمايت مي كنند.
وي همچنين به بازرسي هاي گسترده و مستمر از تمامي تاسيسات هسته اي ايران اشاره كرد و گفت كه دوربين هاي نظارت آژانس نيز شبانه روز بر تمام جزئيات برنامه و فعاليت هاي هسته اي ايران نظارت دارند.

 



روزنامه نيزا ويسيمايا گازيه تا: روسيه اسناد مطالعات ادعايي را معتبر نمي داند

يك روزنامه روس تأكيد كرد مقام هاي سياسي و اطلاعاتي روسيه مطالعات ادعايي مطرح شده عليه ايران را معتبر نمي دانند.
روزنامه روسي «نيزاويسيمايا گازيه تا» در گزارشي با اشاره به ديدار «سرگئي ريابكف» معاون وزير خارجه روسيه با «جان بايرلي» سفير آمريكا در مسكو و همچنين گفت گوي تلفني سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه با هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا نوشت: وزارت خارجه روسيه اعلام كرده است واشنگتن و مسكو پيش از هرچيز همكاري در چارچوب گروه شش به منظور حل و فصل مسئله هسته اي تهران از راه سياسي را مورد بررسي قرار داده اند و در خصوص اقداماتي كه مي توان در اين زمينه به كار گرفت گفت وگو كرده اند اما به نظر واحدي نرسيده اند چون كلينتون خواستار تشديد تحريم عليه تهران شده اما مسكو كماكان نمي خواهد با اين مسئله موافقت كند.
«اندري ترخوف» نويسنده اين روزنامه روسي در گزارش خود با بيان اينكه رئيس جمهور آمريكا قصد دارد از نشست ماه سپتامبر مجمع عمومي سازمان ملل و حتي نشست اقتصادي پيترزبورگ براي مطرح كردن درخواست تشديد تحريم عليه ايران به خاطر عمل نكردن به خواسته هاي شوراي امنيت در خصوص توقف برنامه هسته اي ايران استفاده كند تصريح كرد: كسب حمايت روسيه و چين در اين زمينه براي آمريكا راحت نخواهد بود، چرا كه مسكو و پكن خواهان ادامه گفت وگوها با تهران چه به صورت دوجانبه و چندجانبه هستند.
«ترخوف» همچنين در گزارش خود خاطرنشان كرد: موضوع ايران يكي از موضوعات اصلي سفر كلينتون به مسكو پس ازنشست مجمع عمومي سازمان ملل خواهد بود.
وي در اين گزارش با اشاره به فشار غربي ها به آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر انتشار مداركي كه به عقيده آنها نشان مي دهد ايران به دنبال ساخت تسليحات هسته اي است به نقل از يك منبع ديپلماتيك در گفت وگو با «نيزاويسيماياگازيه تا» نوشت: آمريكا و متحدان اروپايي اش نمي توانند نظامي بودن برنامه هسته اي تهران را تأييد كنند و در مداركي كه آنها از آن صحبت مي كنند كلي اما و اگر وجود دارد.
اين روزنامه روسي در گزارش خود افزود: فيلم ويديويي هم كه در اين زمينه بدان استناد مي شود مخدوش است چرا كه هيچ اطميناني نيست كه فيلم مورد اشاره در جاي ديگري گرفته نشده باشد.
اين گزارش اضافه كرد: اين ديپلمات روس همچنين ادعاهاي مربوط به آگاه بودن آژانس از اسرار هسته اي ايران و خودداري از انتشار آنها را بي اساس مي داند.
در اين گزارش با تأكيد بر اينكه ايران از نظر فني به همه وظايف خود در چارچوب پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي عمل مي كند افزود: اكنون تهران بايد به وظايف حقوقي خود عمل كند تا بي گناهي اش ثابت شود.

 



خشم صهيونيست ها از گزارش جديد البرادعي درباره برنامه هسته اي ايران

سرويس سياسي -
به دنبال انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران، رژيم صهيونيستي واكنشي خشمگينانه نسبت به آن نشان داد.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي پس از انتشار گزارش البرادعي ادعا كرد كه گزارش دبيركل آژانس درباره برنامه هسته اي ايران نواقصي دارد. آژانس تمامي اسناد خود درباره برنامه هسته اي ايران را منتشر نكرده است.
وزارت امورخارجه رژيم صهيونيستي همچنين مدعي شد كه موافقت تهران با درخواست آژانس براي بازديد از مركز غني سازي اورانيوم در نطنز تنها براي منحرف كردن جامعه جهاني و سرپوش گذاشتن بر فعايت هاي هسته اي ايران صورت گرفته است.
در اين بيانيه كه از شدت خشم مقامات صهيونيستي از گزارش مثبت البرادعي درباره ايران حكايت دارد ادعا شده است كه گزارش جديد آژانس براي ايران سنگين است چون در آن تاكيد شده است كه ايران به سوال ما درباره ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي خود جواب نداده است.
در همين ارتباط، روزنامه جروزالم پست نيز به نقل از مقامات ديپلماتيك رژيم صهيونيستي ادعا كرد كه آژانس انرژي اتمي اطلاعات حساسي درباره برنامه هسته اي ايران را پنهان كرده است. آژانس پيش از اين تمامي اين ادعاها را رد كرده است.

 



اخبار ادبي و هنري

توزيع 2000بسته فرهنگي ويژه ائمه جماعات
بسته هاي فرهنگي ويژه ائمه جماعات مساجد شهر تهران از دهم ماه مبارك رمضان توزيع مي شود.
محمد مشاري، معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران- توزيع كننده اين بسته ها- با تاكيد بر نقش و جايگاه مساجد در فرهنگ اسلامي اظهار داشت: ائمه مساجد از جايگاه مهمي برخوردار هستند و ضمن ارشاد و راهنمايي مردم در مساجد به تبليغ و ترويج تعاليم ارزشمند ديني نيز مي پردازند. از اين رو ارتباط نزديك و مستقيم با روحانيون مساجد به منظور انتشار و انعكاس پيام ها و اهداف سازمان فرهنگي هنري شهرداري امري ضروري است.
وي تاكيد كرد: اين بسته هاي فرهنگي از دهم ماه مبارك رمضان از طريق مديريت هاي فرهنگي مناطق 22گانه شهرداري تهران در 2000 مسجد توزيع و اهدا مي شود. محتويات اين بسته فرهنگي شامل كتابچه برنامه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ويژه ماه مبارك رمضان سال 1430، كتاب شعر با عنوان «از صيام تا قيام» با مضمون اشعار ماه مبارك رمضان و ماه محرم، مجموعه 30 جلدي تفسيرالميزان و نمونه و قابي مزين به آيه كلام الله مجيد است.
سرشار باز هم در راديو قصه مي گويد
محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) كه سالهايي طولاني بعد از انقلاب در راديو قصه مي گفت، باز هم در راديو قصه مي گويد.
مدير راديو معارف گفت: براي نخستين بار در ماه رمضان امسال به طور ويژه قصه هايي با صداي سرشار از راديو معارف پخش مي شود. حجت الاسلام محمد لطفي امروز در گفت وگو با فارس با اشاره به تغيير رويكرد برنامه هاي راديو معارف در ماه رمضان سال جاري نسبت به سال گذشته گفت: در ماه رمضان سال گذشته محور اصلي برنامه ها حول محور مسائل اجتماعي بود كه امسال اين نگرش در برنامه هاي راديو معارف تغيير كرده است.
آغاز ويژه برنامه هاي روز صنعت چاپ
ويژه برنامه هاي روز صنعت چاپ از امروز در تالار وحدت آغاز مي شود.
مديركل چاپ و نشر با اعلام اين خبر گفت: اولين برنامه، همايش بانوان صنعت چاپ است كه امروز در هتل انقلاب تهران برگزار مي شود.
ذكايي گفت: برنامه دوم، بزرگداشت پيشكسوتان صنعت چاپ است كه همزمان با روز صنعت چاپ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
وي افزود: در اين روز از 4 نفر از پيشكسوتان اين صنعت، جواد رفوگران، مريم زادافشار، مهدي گلستانيان و ناصر عبدالرزاق تقدير خواهد شد.
مديركل چاپ و نشر به واحد مركزي خبر گفت: بخش ديگري از ويژه برنامه هاي روز صنعت چاپ به آبان ماه موكول شده است.
اولين نمايش راديويي با موضوع دفاع مقدس كليد خورد
اولين نمايش راديويي سال 88 با موضوع دفاع مقدس به نام «بي آنكه در جستجوي كسي باشم» به سردبيري نادر برهاني مرند براي پخش در شبكه سراسري فرهنگ كليد خورد.
اين نمايش خاطرات مردي را روايت مي كند كه به عنوان جاسوس ايران در اردوگاه اسراي عراقي به سر مي برد و به علت فشار رواني كه بر او وارد مي شود اين كار را رها كرده و به خط مقدم مي گريزد اما هلي كوپتر حامل آنها در كنار رود اروند سقوط مي كند و او وارد اردوگاه عراقي ها مي شود.
اين نمايش را شهرام ميرشكاك براي راديو نوشته است و بزودي در استوديو هشت مركز نمايش راديو ضبط خواهد شد.
نخستين دوسالانه خوشنويسي ايران بين المللي برگزار مي شود
همزمان با برپايي نخستين جلسه دوسالانه بين المللي خوشنويسي ايران با حضور دبير دوسالانه، اعضاي شوراي سياستگذاري، رئيس انجمن خوشنويسان تهران و قزوين مصوب شد كه دوسالانه ملي خوشنويسي به صورت بين المللي برگزار مي شود.
بر اين اساس نخستين جلسه نخستين دوسالانه بين المللي خوشنويسان ايران با حضور محمود شالويي رئيس شوراي سياستگذاري و غلامحسين اميرخاني، كيخسرو خروش، عباس اخوين، نصرالله افجه اي و علي تن از اعضاي شوراي سياستگذاري برگزار شد و همچنين در اين جلسه محمدحسين شفيعي ها دبير دوسالانه و مديركل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوين، زندي رئيس انجمن خوشنويسان قزوين و حسين زاده رئيس انجمن خوشنويسان تهران حضور داشتند.
در اين جلسه در مورد موضوع برگزاري نخستين دوسالانه خوشنويسي فراخوان، تهيه آرم و لوگو دوسالانه توسط استادان خوشنويس، چاپ و انتشار همزمان كتاب در مراسم افتتاحيه مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنين توسط استاد غلامحسين اميرخاني پيشنهاد بين المللي بودن اين سالانه به محمود شالويي داده شد كه ايشان استقبال كردند و مورد موافقت شوراي سياستگذاري قرار گرفت. نخستين دوسالانه بين المللي خوشنويسي ايران، ارديبهشت ماه سال 1389 در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث، نسخ و گرايش هاي نوين به دبيري محمدحسين شفيعي ها مدير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در شهر قزوين برگزار مي شود.

 



احمدي نژاد با اعلام منشور دولت دهم خطاب به نمايندگان ملت:
براي خدمت به مردم و ايستادگي در برابرزياده خواهان نيازمند همدلي و همكاري مجلس هستم

احمدي نژاد صبح ديروز در ابتداي جلسه علني راي اعتماد به وزرا به دفاع از وزراي پيشنهادي و تشريح برنامه هاي كابينه دهم در ميان نمايندگان ملت پرداخت.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر محمود احمدي نژاد سخنان خود را با تشريح ويژگي هاي حكومتي شهيدان رجايي و باهنر آغاز و تاكيد كرد: اين دو شهيد عميقاً به ارزش هاي الهي، انساني و اسلامي پايبند بودند و مردم در اين انتخابات يك بار ديگر و باشكوه هرچه تمام تر و با وضوح هرچه بيشتر راه گفتمان امام و انقلاب را انتخاب كردند. مردم بر ادامه راه انقلاب و مسير چهار ساله گذشته مهر تاييد بسيار روشني زدند؛ البته از ما مي خواهند اين مسير را با عزت و اقتدار و قدرت بيشتر ادامه دهيم و رئيس جمهور منتخب ملت نيز به حركت در اين مسير متعهد است.
به عنوان برگزيده ملت
در برابر زياده خواهان خواهم ايستاد
احمدي نژاد با تاكيد بر وجود ظرفيت هاي فراوان بالقوه و نيمه فعال در كشور تاكيدكرد:به عنوان برگزيده ملت اعلام مي كنم كه دولت در دوره جديد مصمم است با تمام توان در صحنه خدمت به مردم حاضر شود و تمام ظرفيت هاي كشور را در اين ارتباط فعال سازد و اين امر نيازمند همدلي و همكاري مجلس است كه مطمئن هستم محقق مي شود؛ چرا كه همه ما به گفتمان و عناصر اصلي گفتمان اسلامي متعهد هستيم؛ به عدالت گستري، حفظ وحدت ديني، خدمت به مردم، زهد و پاكي، پيشرفت همه جانبه كشور، دفاع از مظلومان، تحكيم وحدت و برادري اسلامي، تعميق وحدت و عشق و محبت و حفظ اميد، ايستادگي در برابر زياده خواهان، ترويج اخلاق، صيانت از حقوق ملت، حفظ پرچمداري توحيد و عدالت در جهان، كوشش براي ساختن جامعه الگو و حركت به سمت جامعه مهدوي؛ اينها همه منشور بلند گفتمان امام، انقلااب و رهبري است و همه ما به آن پايبنديم.
احمدي نژاد هم چنين اظهار كرد: روشن است كه سياست ها و برنامه ها بايد برگرفته از اين منشور باشد و در همين راستا و مبنا در زمان تبليغات برنامه ها را به عرض ملت شريف ايران رساندم و در مراسم تنفيذ نيز فشرده اي از آن تكرار شد كه ملت بزرگ ايران نيز با انتخاب خود و رهبري عزيز نيز با تنفيذ مورد تاييد قرار دادند و مطمئنم نمايندگان مجلس نيز همراهي مي كنند.
اجازه نمي دهم آزادي هاي اساسي مردم محدود شود
احمدي نژاد خانواده را مهمترين ركن اجتماع دانست و بر حفظ اصالت آن در دولت گفت: بايد از حداكثر آزادي هاي مردم صيانت شود.
وي تاكيد كرد: كسي حق ندارد با عناوين مجعول آزادي هاي اساسي افراد را محدود كند، دولت از آن مردم است و نبايد با مردم فاصله اي داشته باشد، همه بايد كمك كنيم مقررات و سازوكارهاي تحميلي و بي حاصل از دست و پاي مردم باز شود، به ويژه از دست و پاي جوانان آينده ساز تا بتوانند فرصت رشد و پرواز پيدا كنند. هم چنين دولت از فعاليت هاي سياسي و رسانه اي قانونمند حمايت خواهد كرد. علاوه بر اين ها توسعه مشاغل، حرف، حمايت از مشاغل فصلي، زنان سرپرست خانوار، تامين اجتماعي و پزشكي خانواده در دستور كار دولت قرار دارد.
تقويت ارزش پول ملي نيازمند تصميمات شجاعانه است
احمدي نژاد در ادامه تشريح برنامه خود در بخش اقتصادي هم با تاكيد بر اعتقاد پيشين خود مبني بر ضرورت خشكانده شدن ريشه هاي بي عدالتي تاكيد كرد: رانت خواري و دادن امتيازات ويژه منشأ فساد است و بايد از بين برود. طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها مقدمه اجراي اصل 44 قانون اساسي و چشم انداز بيست ساله است، تقويت ارزش پول ملي در دستور كار است و اين ها نيازمند تصميم شجاعانه نمايندگان ملت است. اصلاح الگوي مصرف، پرهيز از اسراف و اتلاف منابع در دستور كار است و هدفمند كردن يارانه ها گامي اساسي و بلند در اين رابطه خواهد بود.
وي گفت: حمايت از توليدات داخلي، ايجاد تعديل در صادرات، نفت و گاز و حركت به سمت خوداتكايي در اين رابطه دستور كار قرار دارد.
مبارزه با شبكه هاي فاسد بين المللي را ادامه مي دهم
رئيس جمهوري در بخش سياست خارجي هم بر ادامه روند چهار سال گذشته در برابر استكبار جهاني تاكيد و تصريح كرد: مبارزه با شبكه هاي فاسد بين المللي، حمايت از ملت هاي مظلوم تحت ستم، از سياست هاي قطعي بخش خارجي ماست. تعامل سازنده با همه ملت ها و كشورها جز رژيم نامشروع صهيونيستي در دستور كار است. گفت وگو در چارچوب عدالت در برابر گفتمان نظام استكباري و سياست هاي قطعي دولت در عرصه بين المللي است. دفاع از صلح و امنيت در منطقه و جهان مبتني بر عدالت و كرامت انساني سرفصل سياست خارجي دولت است.
اعضاي پيشنهادي كابينه عناصري پاكدست
و با پرونده بسيار روشن
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به معرفي وزراي پيشنهادي و ويژگي هاي آن ها از جمله، تخصص، پاكي و پاكدستي، متعهد و انقلابي بودن و همچنين گردش نخبگان اشاره كرد و گفت: حضور بانوان در اين كابينه از ويژگي هاي منحصر به فرد اين كابينه و براي اولين بار پس از انقلاب چنين تصميمي گرفته مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14