(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 شهريور 1388- شماره 19453
 

حديث دشت عشق
مصاف قعرنشينان ليگ فوتبال در آغاز هفته پنجم
سرمربي تيم ملي واليبال:ايران شرايط سختي براي ديدار با مصر دارد
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري انتخابي تيم ملي تكواندو
تور حرفه اي پينگ پنگ جوانان جهان عالميان با پيروزي آغاز كرد
براي شركت در تورنمنت بين المللي تيم بسكتبال مهرام به چين مي رود
خواندني از ورزش ايران
نتايج تحقيق دانشمندان نشان داد تيم هاي قرمز رنگ بيشتر پيروز مي شوند
او را حتي در ليست 18 نفره هم قرار نمي دهند مهدوي كيا منتظر اتفاقات نيم فصل است
رئيس فدراسيون ژيمناستيك: مربيان اصول اوليه حركات را نمي دانند
جودوكار سنگين وزن ايران: سازمان بازرسي بايد به ديگر تخلفات جودو نيز رسيدگي كند
سرمربي تيم ملي تكواندو ايران: هر چه پيش آيد، خوش آيد
اخبار فوتبال جهان
اساس موفقيت توجه ويژه به ورزش هاي پايه است



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي اكبر جعفري»
بر دوش ستاره تا ثريا رفتند

شهيد «علي اكبر جعفري» فرزند «حاج بابايي» ، سال 1347 در شهرستان قزوين به دنيا آمد و در دامان پرمهر خانواده اي مومن و مستضعف رشد يافت. او دوران تحصيلات ابتدايي را در دبستان 22بهمن روستاي ده علي از توابع شهرستان كوهبنان با موفقيت به پايان رساند و پس از تحصيل در دوره راهنمايي، به شغل جوشكاري روي آورد تا كمك خرجي براي خانواده اش باشد. او انساني متدين و قناعت پيشه بود و به دنيا و امور دنيوي توجهي نداشت و هميشه در برابر مردم متواضع و فروتن بود.
با شروع فعاليت پايگاه مقاومت شهيد باهنر روستاي ده علي، علي اكبر به عضويت بسيج درآمد و سال 1366 با عنوان بسيجي عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گرديد كه بنا به اقتضاي شغلش در قسمت رزمي مهندسي لشكر 41 ثارالله قسمت سنگرسازي منطقه كوت عبدالله جاده اهواز- آبادان شروع به فعاليت كرد. پس از گذشت چهارماه خدمت صادقانه در لباس بسيج مشمول خدمت مقدس سربازي گرديد و بنا به درخواست خودش به خدمت سربازي در لشكر 41 ثارالله در اهواز پرداخت كه پس از چندين ماه خدمت صادقانه در جبهه هاي نور عليه ظلمت در تاريخ 18/6/1367 به آرزوي ديرينه خود دست يافت و به ديدار معشوق شتافت. پيكر مطهر اين شهيد سرافراز پس از يك تشييع باشكوه در جوار آرامگاه امامزاده زيدبن علي روستاي ده علي، كوهبنان آرامش جاودانه يافت.

 



مصاف قعرنشينان ليگ فوتبال در آغاز هفته پنجم

رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران در هفته پنجم در شرايطي از فردا (جمعه) آغاز مي شود كه بازي هاي اين هفته در دو روز و به فاصله چهار روز برگزار خواهد شد.
در شرايطي كه تيم ملي فوتبال ايران چهاردهم شهريور در ديدار دوستانه رودر روي تيم ازبكستان قرار مي گيرد، رقابت هاي ليگ برتر در هفته پنجم از سيزدهم شهريور با انجام دو بازي پيگيري مي شود.
تيم هاي پاس همدان، استقلال اهواز، ابومسلم و شاهين پارس جنوبي چهار تيمي هستند كه هيچ نماينده اي در تيم ملي ندارند و اين مسئله شرايط را براي انجام بازي اين چهارتيم در هفته پنجم فراهم كرده است.
پاس همدان كه ضعيف ترين نتايج را بين 18 تيم كسب كرده و با يك امتياز در انتهاي جدول ايستاده روز جمعه از ساعت 21 ميزبان استقلال اهواز است. عليرضا منصوريان كه با مدرك مربيگري درجه B روي نيمكت پاس حضور دارد، متزلزل ترين وضعيت را بين مربيان ليگ برتري دارد. شايد اگر حمايت هاي منصور پورحيدري نبود، همان هفته قبل و پس از شكست برابر مس كرمان، منصوريان نخستين اخراجي فصل لقب مي گرفت. او اين فرصت را دارد كه بتواند با پيروزي تيمش در اين بازي خانگي حداقل تا چند هفته خود را روي نيمكت پاس بيمه كند.
از سوي ديگر استقلال اهواز و خداداد عزيزي وضعيت متفاوتي دارند. كسب پنج امتياز از چهار بازي گذشته تيم اهوازي را در كمركش جدول رده بندي ليگ قرار داده اما، پنج گل خورده دغدغه عزيزي است.
در ديگر ديدار روز جمعه شاهين پارس جنوبي كه پس از پاس ضعيف ترين نتايج را در چهار هفته ابتدايي كسب كرده بايد در خانه رودرروي ابومسلمي قرار بگيرد كه اين تيم هم وضعيت نااميدكننده اي دارد.
شاهين پارس جنوبي كه پس از مس با هشت گل خورده ضعيف ترين خط حمله ليگ را دارد از چهار بازي قبلي تنها يك امتياز گرفته و تنها به دليل گل زده بيشتر در مقايسه با پاس در يك پله بالاتر ايستاده است.
ابومسلم تيم قديمي مشهد هم با مربي اصفهاني اش روزهاي بدي را پشت سر گذاشته. كسب تنها دو امتياز از چهار بازي شرايطي را رقم زده كه ابومسلم به ايستادن در جايگاه پانزدهم در ميان قعرنشينان جدول حضور داشته باشد.
رويارويي اين دو تيم قعرنشين در هفته پنجم جذابيت هايي خواهد داشت. به ويژه اين كه با توجه به برگزاري بازي در ساعت 21 و خنك شدن هوا در بوشهر در اين ساعت شايد پاي تماشاگران جنوبي را بار ديگر به ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر باز كند.
برنامه هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
جمعه - 13/6/88
¤ پاس همدان- استقلال اهواز، ساعت 21، ورزشگاه قدس همدان، داور: سعيد بخشي زاده
¤ شاهين پارس جنوبي- ابومسلم مشهد، ساعت 21، ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر، داور: حسين سنجري
دوشنبه- 16/6/88
¤ ذوب آهن اصفهان-پرسپوليس، ساعت 30:20، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داور: عليرضا فغاني
¤ فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان، ساعت 21، ورزشگاه تختي اهواز، داور: نويد مظفري
¤ پيكان قزوين- تراكتورسازي تبريز، ساعت 21، ورزشگاه شهيد رجايي قزوين، داور: محمدرضا اكبريان
¤ راه آهن شهررري- استيل آذين، ساعت 21، ورزشگاه اكباتان، داور: غلامرضا جباري
¤ مقاومت سپاسي شيراز- ملوان بندرانزلي، ساعت 21، ورزشگاه حافظيه شيراز، داور: سيدمهدي سيدعلي
¤ صباي قم- مس كرمان، ساعت 21، ورزشگاه يادگار امام(ره) قم، داور: هدايت ممبيني
¤ استقلال تهران- سايپا كرج، ساعت 30:22 ورزشگاه آزادي، داور: مسعود مرادي

 



سرمربي تيم ملي واليبال:ايران شرايط سختي براي ديدار با مصر دارد

سرمربي تيم ملي واليبال گفت: تيم ايران براي بازي با مصر در چارچوب مسابقات ليگ جهاني شرايط سختي دارد اما بازيكنان از انگيزه بسيار بالايي برخوردارند.
«حسين معدني» ديروز (چهارشنبه) قبل از اعزام به قاهره در گفت وگو با ايرنا با بيان اين مطلب، افزود: تيم ملي واليبال سه بازي سنگين در مسابقات انتخابي ژاپن برگزار كرده و روز سه شنبه پس از پرواز طولاني به كشور بازگشت.
وي با اشاره به اينكه بازيكنان پس از 24 ساعت اقامت در ايران، امروز مجددا براي ديدار با تيم ملي واليبال مصر، عازم قاهره مي شوند، گفت: از فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) درخواست كرديم، ديدار ايران و مصر با 48 ساعت تاخير برگزار شود كه موافقت نشد؛ بنابراين عازم قاهره مي شويم.
سرمربي تيم ملي واليبال، خاطرنشان كرد: با تمام اين مشكلات و افت قدرت بدني بازيكنان، آنان به دليل موفقيت در بازيهاي ژاپن و كسب جواز حضور در مسابقات جهاني از روحيه بالايي برخوردارند و با انگيزه خوبي به ديدار مصر مي روند.
وي در خصوص شناخت از تيم ملي واليبال مصر، گفت: اين تيم سالهاست قهرمان قاره آفريقا است و چندين بازيكن اين تيم در ليگ هاي اروپا بازي مي كنند.
معدني در پايان ابراز اميدواري كرد كه با دست پر از مصر بازگردند و شايستگي واليبال ايران را به ساير قدرت هاي جهان ثابت كنند.
تيم ملي واليبال در روزهاي 13 و 14 شهريور دو ديدار با تيم ملي مصر، با امتيازات مسابقات ليگ جهاني برگزار مي كند.
ايران در رنكينگ جهان مقام 24 و مصر مقام سيزدهم را دارند و به همين دليل ديدار بين تيم هاي ملي مصر و ايران در قاهره برگزار مي شود. در صورت پيروزي ايران در اين دو ديدار، تيم ملي واليبال بايد دو ديدار ديگر براي كسب جواز حضور در مسابقات ليگ جهاني، با ژاپن برگزار كند.
دو تيم ژاپن و ونزوئلا تيم هاي سقوط كرده از ليگ سال 2009 هستند و تيم هايي كه علاقه مند به حضور در ليگ جهاني واليبال هستند بايد به مصاف آنان بروند و در صورت پيروزي به ليگ جهاني راه يابند.
علاوه بر تيم هاي سقوط كرده از ليگ جهاني واليبال، تيم هاي ايران، مصر، مكزيك و آلمان براي كسب اين دو سهميه تلاش مي كنند.
در مسابقات ليگ جهاني واليبال در صورتي كه بازي با نتيجه سه بر صفر و يا سه بر يك به اتمام برسد، 3 امتياز به تيم برنده و صفر امتياز به تيم بازنده و در صورتي كه بازي سه بر دو پايان يابد، دو امتياز به تيم برنده و يك امتياز به تيم بازنده تعلق خواهد گرفت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مركز رسانه اي سازمان ليگ تأسيس مي شود
مشاور فرهنگي سازمان ليگ برتر با تأكيد بر ضرورت تأمين استانداردهاي مورد نظر AFC براي تكرار 4سهميه ليگ قهرمانان آسيا از تأسيس، ساماندهي و فعال سازي مركز رسانه اي سازمان ليگ در راستاي خواسته ها و الزامات AFC خبر داد. عليپور با تأكيد بر اينكه سازمان ليگ در حال حاضر در بخش رسانه اي فاقد تشكيلات لازم و سرويس دهي مورد نظر AFC به رسانه هاست و اين غفلت از سازمان ليگ پذيرفته نيست، تصريح كرد: هر چند سازمان ليگ در اين بخش با استانداردهاي تعيين شده از سوي AFC فاصله زيادي دارد و تقريبا در نقطه صفر قرار داريم ولي بايد تلاش كنيم تا حداقل در ورزشگاه آزادي و دو ورزشگاه فولاد شهر و كرمان حداقل ها را در بخش رسانه اي تأمين كنيم تا در بازديدي كه ظرف دو ماه آينده ناظران كميته ليگ قهرمانان آسيا از ورزشگاههاي ايران خواهند داشت، بتوانيم امتيازات لازم اين بخش را بدست آوريم.
فوتبال ايران يك پله صعود كرد
فوتبال ايران با يك پله صعود در جدول جهاني فيفا در رتبه 60جهان قرارگرفت.در تازه ترين رده بندي اعلام شده فيفا برزيل، اسپانيا و هلند بدون تغيير نسبت به ماه قبل مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.ايتاليا با يك پله صعود به رده چهارم رسيد؛ اما آلمان با امتيازي برابر در رتبه پنجم ايستاده است.روسيه، انگليس، آرژانتين، كرواسي و فرانسه ديگر رتبه ها را تا پله دهم اشغال كرده اند.
استراليا به عنوان يكي از نمايندگان آسيا در جام جهاني در رتبه14 جهان و اول آسيا ايستاده و پس از اين تيم با فاصله اي زياد ژاپن در رتبه40 جهاني و دوم آسيا (يك پله سقوط) قراردارد. كره جنوبي ديگر تيم آسيايي عضو فيفا به عنوان تيم سوم آسيا در رتبه 49 جهان ايستاده و فوتبال ايران به عنوان تيم چهارم آسيا با كسب 541 امتياز و يك پله صعود نسبت به ماه قبل، در رتبه 60جهاني قرارگرفته است.
صعود 18 پله اي استقلال و سقوط 10 پله اي پيروزي
در تازه ترين رده بندي فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ جهان استقلال18 پله صعود و پيروزي 10 پله سقوط كرد.فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ جهان اعلام كرد بارسلونا كه در پايان فصل گذشته باشگاهي به مقام قهرماني قاره رسيد، با سقوط يك پله اي در ماه گذشته (اوت) مواجه شده است. براين اساس در آخرين فهرست اعلام شده اين سازمان، قهرمان اسپانيا در كنار منچستريونايتد در رتبه نخست جاي داشتند؛ در حالي كه در فهرست جديد تيم انگليسي به تنهايي صدرنشين است و بهترين تيم ماه اخير ميلادي محسوب مي شود و بارسلونا به رده دوم سقوط كرده است.
در اين فهرست همچنين استوديانت آرژانتين و چلسي انگليس جايگاه خود را حفظ كرده؛ اما هامبورگ آلمان رشد قابل ملاحظه سه پله اي داشته و به رده پنجم صعود كرده است. در اين رده بندي تيم پيروزي كه قبلا در رده 266 جاي داشت و برترين نماينده ايران در اين فهرست بود، با 10 پله سقوط با 75 امتياز در رده 276جاي گرفت.
همچنين استقلال تهران كه قبلا در رتبه 359جاي داشت با 66 امتياز و صعود 18پله اي روبرو شد و به رده 341صعود كرد.
كفاشيان: براي رضاي خدا در فوتبال كار مي كنم
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: آنهايي كه مرا مي شناسند مي دانند كه براي رضاي خدا در اين فوتبال كار مي كنم.كفاشيان در گفتگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه آجورلو عنوان كرده با همان صحنه آرايي كه كفاشيان را آورده اند همان طور هم ببرند گفت بهتر است جوابي ندهم. مردم قضاوت مي كنند. ما همه چيز را به مردم واگذار مي كنيم. دنيا همين است. من كارم را انجام مي دهم. آنهايي كه كفاشيان را مي شناسند مي دانند كه براي رضاي خدا در اين فوتبال كار مي كنم. من با خدا معامله كرده ام. هميشه در كارم اين طور بوده ام. دنبال دكان باز كردن براي خودم نبوده ام. بعضي از آقاياني كه امروز انتقاد مي كنند دنبال مقاصد سياسي خود هستند. خدا كند اين انتقادها براي فوتبال باشد. شما اگر مي خواهيد در مورد من قضاوت كنيد برويد از آنهايي كه با من كار كرده اند بپرسيد نه آنهايي كه دنبال برنامه هاي خود هستند.
نقص مدارك مانع عقد قرارداد با اولادي شد
مهرداد اولادي بازيكن ايراني حاضر در تمرينات تيم خه رس اسپانيا عليرغم تاييد از سوي سرمربي اين تيم، به دليل آنچه نقص مدارك وي عنوان مي شود هنوز موفق به عقد قرارداد با اين تيم نشده است. به گزارش ايسنا، آنتونيو پوياتوس مدير ورزشي باشگاه خه رس اسپانيا درباره مهرداد اولادي گفت: تيم ما درحال حاضر به يك فوروارد نياز دارد. اولادي بازيكن 24 ساله ايراني گزينه ماست، ولي به دلايلي نتوانستيم بااو قرارداد امضا كنيم. انتظارات ما از اين بازيكن بالاست و در صورت برطرف شدن مشكلات مربوط به مدارك قرارداد، اين بازيكن را به خدمت خواهيم گرفت.

 



برگزاري انتخابي تيم ملي تكواندو

براساس تصميم كادرفني تيم ملي تكواندو بزرگسالان، پيكارهاي انتخابي تعيين نفرات اصلي سه وزن اعزامي به مسابقات جهاني دانمارك، پنج شنبه هفته جاري در مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.
اين پيكارها در اوزان دوم، سوم و ششم انجام خواهد شد كه بر اين اساس در وزن دوم مهدي احمدي، ياسين اكبر نتاج و مجيد رجبي، در وزن سوم رضا نادريان، محمد بابادي و عباس شيخي كه از وزن چهارم به يك رده پايين تر آمده است و در وزن ششم روح الله طالبي و فرزاد عبداللهي براي تعيين نفر برتر مسابقه انتخابي را انجام خواهند داد.
در اين خصوص ذوالقدر مديرفني تيم هاي ملي به ايسنا گفت: ملي پوشان اعزامي پنج وزن بنا به عملكرد درون اردويي و تصميم كادر مربيان انتخاب شده اند كه در اين خصوص در وزن اول ميثم باقري، وزن چهارم محمد باقري معتمد، وزن پنجم عليرضا نصرآزاداني، وزن هفتم يوسف كرمي و در وزن هشتم حسين تاجيك نفرات اعزامي به مسابقات جهاني كپنهاك هستند.

 



تور حرفه اي پينگ پنگ جوانان جهان عالميان با پيروزي آغاز كرد

نوشاد عالميان ديدارهاي خود در مسابقات پروتور جهاني پرتغال را با پيروزي مقابل «موراماتسو» از ژاپن آغاز كرد.
مسابقات تنيس روزي ميز پروتور جهاني جوانان از ديروز در شهر «فونچال» پرتغال آغاز شد.
نوشاد عالميان تنها نماينده كشورمان در رقابت هاي پرتغال كه در گروه A اين مسابقات با سه پينگ پنگ باز رقابت مي كند، نخستين ديدار خود را مقابل نماينده ژاپن انجام داد و موفق به كسب پيروزي 3 بر 2 شد. «موراماتسو» كه رده 135 جهان را در اختيار دارد در ست هاي اول و سوم اين بازي شكست (4 بر 11) و (8 بر 11) را به عالميان تحميل كرد اما در ساير ست ها با نتايج (12 بر 10)، (11 بر 7) و (11 بر 5) متحمل شكست شد.
نوشاد عالميان در دومين بازي خود با «رودريگو آندراد» پينگ پنگ باز پرتغالي ديدار خواهد كرد و در آخرين مسابقه مقدماتي به مصاف مليم نيز به نمايندگي از پرتغال در اين رقابت ها شركت كرده است. ديدارهاي مرحله مقدماتي مسابقات تنيس روي ميز پروتور جهاني جوانان به صورت 3 از 2 برگزار مي شود.

 



براي شركت در تورنمنت بين المللي تيم بسكتبال مهرام به چين مي رود

تيم بسكتبال مهرام 25 شهريورماه براي شركت در تورنمنت چين عازم اين كشور مي شود.
مصطفي هاشمي سرمربي تيم بسكتبال مهرام در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: تيم مهرام با هدف قهرماني و آماده سازي بازيكنان قبل از بازي هاي ليگ برتر باشگاه هاي ايران عازم اين رقابت ها مي شود.
هاشمي درباره تيم هاي شركت كننده در اين رقابت ها گفت: تاكنون حضور تيم هايي از كشور ميزبان و تيم هاي كره جنوبي و ژاپن تاييد شده است. سرمربي تيم مهرام صحبتي درمورد همراهي بازيكنان خارجي مهرام در اين سفر نكرد. وي افزود: اگر تا قبل از سفر اين بازيكنان به تيم ملحق شوند آنها را با خود مي بريم.
مصطفي هاشمي درباره آخرين وضعيت نقل و انتقالات تيمش گفت: مهدي كامراني قراردادش را تمديد كرده است اما صمد نيكخواه بهرامي هنوز بين رفتن به صبامهر يا ماندن در مهرام تصميم نگرفته است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو و نايب رئيس آسيا با توصيه به فدراسيون جهاني تكواندو هادي ساعي را براي عضويت در اين كميته معرفي كرد كه مورد تاييد قرار گرفت. بدين ترتيب فدراسيون تكواندو جهان با ارسال نامه اي رسمي به ايران از هادي ساعي دعوت كرده است تا به عنوان يكي از پنج عضو كميته نظارت در مسابقات جهاني دانمارك حضور پيدا كند.
¤ «نناد كردزيچ» سرمربي تيم بسكتبال پتروشيمي امروز (پنجشنبه) به منظور برعهده گرفتن هدايت اين تيم براي حضور در رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور به ايران سفر مي كند. اين مربي صربستاني سال پيش با همين تيم پتروشيمي بندر امام و بعد از مهرام، ذوب آهن و صبامهر عنوان چهارم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور را به دست آورد.
¤ رئيس فدراسيون جهاني تكواندو براي حضور در مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا به ايران سفر خواهد كرد. به گزارش ايرنا، بر اين اساس دكتر «چانگ چو وون» 30 شهريورماه به ايران سفر خواهد كرد تا پنجمين دوره مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا كه از سوم مهرماه در جزيره كيش برگزار مي شود را از نزديك زير نظر داشته باشد.

 



نتايج تحقيق دانشمندان نشان داد تيم هاي قرمز رنگ بيشتر پيروز مي شوند

محققان دانشگاه مانستر با انجام آزمايشهايي دريافتند تيمهاي ورزشي كه بازيكنان آن رنگ قرمز به تن مي كنند تاثير بيشتري برروي رقباي خود گذاشته و رقبا آنها را قدرتمند و سلطه گر مي بينند در حالي كه اين رنگ مي تواند حس اعتماد به نفس را به بازيكن القا كند.
محققان اعلام كردند افرادي كه از بلوز، كت و يا پوششهاي قرمز رنگ استفاده مي كنند مي توانند در هر رقابتي كه تيم رقيب لباسي به رنگ متفاوت به تن داشته باشد 10 درصد امتياز بيشتري به خود اختصاص دهند.
متخصصان معتقدند رنگ قرمز مي تواند به فرد يا گروه حس اعتماد به نفس بيشتر را القا كرده و در عين حال حس سلطه گري و قدرت را در ديگران نسبت به آنها برانگيزد. اين يافته مي تواند توضيحي بر موفقيتهاي بيشتر تيمهاي منچستريونايتد، آرسنال و ليورپول باشد. به بياني ديگر اين نتايج مي تواند نشان دهد رنگ قرمز باعث ايجاد اعتماد به نفس بيشتري در ميان تيمهاي موفق و قرمز رنگ به وجود مي آورد. منچستر و ليورپول در حال حاضر ركورد قهرماني 18 ليگ را به ثبت رسانده اند در حالي كه تيم آرسنال نسبت به تيمهاي ديگر تاكنون سير موفقيت بدون نقصي را در پيش رو داشته است.
اين مطالعات توسط روانشناسان ورزشي دانشگاه مانستر آلمان انجام گرفته است. اين محققان فيلم رقابت دو تكواندوكار را با لباسهاي قرمز و آبي به 42 داوطلب نشان دادند. سپس رنگها در اين فيلم توسط نرم افزارهاي ويرايشي تعويض شدند و فيلم مجددا براي داوطلبان پخش شد. نتايج نشان داد تكواندوكاري كه در فيلم رنگ قرمز به تن داشته است 13 درصد امتياز بيشتر از داوطلبان دريافت كرده است.
براساس گزارش تلگراف، در سال 2004 محققان دانشگاه دارهام نيز مطالعاتي را بر روي تاثير رنگها بر روي رقابتهاي ورزشي انجام دادند. تحليل بر روي رقابتهاي رزمي المپيك مانند بوكس و تكواندو نشان داد نزديك به 55 درصد از برندگان اين رقابتها رنگ قرمز به تن داشته اند. محققان معتقدند اين نتايج شواهد آزمايشگاهي قابل قبولي بر تاثيرات منفي رنگ قرمز بر روي رقبا و افزايش اعتماد به نفس در فردي كه قرمز را به تن دارد به شمار مي روند.

 



او را حتي در ليست 18 نفره هم قرار نمي دهند مهدوي كيا منتظر اتفاقات نيم فصل است

كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان و عضو باشگاه اينتراخت فرانكفورت آلمان تا پايان نيم فصل اول بوندس ليگا در اين تيم ماندني شد.
مهدي مهدوي كيا به رغم محروميت چهار جلسه اي پاتريك اوكس مدافع راست تيم اينتراخت فرانكفورت در ليست 18 نفره بازي اين هفته تيمش نيز قرار نگرفت.
به نظر مي رسد مسئولان باشگاه اينتراخت كه به دليل گرانقيمت بودن مهدوي كيا وكاهش هزينه هاي تيم قصد انتقال اين بازيكن ايراني به يك تيم ديگر را دارند به رغم محروميت مدافع راست تيم قصد استفاده از مهدوي كيا را ندارند. مهدوي كيا در سال 2005 نيز با چنين مشكلي در هامبورگ مواجه شد اما وقتي توماس دال به ناچار از كيا در تركيب اصلي استفاده كرد گلزني هاي او موجب شد تا باشگاه هامبورگ از تصميم خود عقب نشيني كرده و مهدوي كيا تبديل به بازيكن فيكس تيم هامبورگ شد.
حال اما به نظر مي رسد باشگاه اينتراخت و سرمربي اين تيم قصد ندارد حتي مهدوي كيا را در ليست 18 نفره قرار دهد چه رسد به استفاده چند دقيقه اي از او در رقابت هاي بوندس ليگا.
افاضلي مدير برنامه هاي مهدي مهدوي كيا گفت: با توجه به اتمام فصل نقل و انتقالات اروپا و ازآنجا كه بنا به دلايل متعدد امكان پيوستن مهدي به يك تيم ديگر فراهم نشد بايد بگويم مهدوي كيا با اين شرايط و به احتمال فراوان تا پايان نيم فصل اول بوندس ليگا در اينتراخت مي ماند و جدايي يا ماندن او براي نيم فصل بستگي به اتفاقات دو، سه ماه آينده و همچنين پيشنهادات دريافتي و نوع واكنش باشگاه اينتراخت نسبت به اين مساله دارد.
مهدوي كيا كه در سال 2005 با قراردادي حدود دو ميليون و دويست هزار يورو دومين بازيكن گرانقيمت تاريخ باشگاه هامبورگ بود در حال حاضر سالانه يك ميليون و ششصد هزار يورو از باشگاه اينتراخت دريافت مي كند. رئيس باشگاه اينتراخت پيش از اين صراحتا به مدير برنامه هاي مهدوي كيا گفته بود كه باشگاه قصد دارد دو، سه بازيكن گرانقيمت تيم را از ليست هزينه ها خارج كند تا مشكلات مالي به وجود آمده را حل و فصل كند.
حال بايد ديد مهدوي كيا كه در بازي هاي فصل جاري اينتراخت حتي يكبار هم در ليست 18 نفره قرار نگرفته اين فصل را چگونه به پايان خواهد رساند. مهدوي كيا تا اواخر ماه گذشته ميلادي فرصت داشت پس از توافق با باشگاه اينتراخت به يك تيم ديگر نقل مكان كند. مهدوي كيا در چنين شرايطي براي اينكه اظهارنظرهايش در رسانه هاي ايراني و آلماني مشكل ساز نشود سكوت اختيار كرده و هيچ اظهارنظري نكرده جز اينكه در مصاحبه اي گفت: وقتي بازي نمي كنم و خبري هم نيست چه بايد بگويم!

 



رئيس فدراسيون ژيمناستيك: مربيان اصول اوليه حركات را نمي دانند

نشست كميته مربيان فدراسيون ژيمناستيك با انتخاب رئيس جديد اين كميته به پايان رسيد.
اين نشست به رياست احمد محتشمي، رئيس فدراسيون و حضور 9 عضو اين كميته در محل فدراسيون ژيمناستيك برگزار شد. در اين نشست محتشمي با بيان اينكه دو اشكال عمده در ورزش كشور مخصوصا ژيمناستيك وجود دارد گفت: اين دو مشكل عبارتند از عدم برنامه ريزي صحيح و بررسي راه هاي برون رفت از مشكلات موجود و نياز اساسي به آسيب شناسي و چگونگي رفع آنها با توجه به امكانات موجود در فدراسيون است. در اين ميان وظيفه كميته مربيان آموزش و تحقيقات و هدف گذاري دقيق و استراتژي رسيدن به اهداف مورد نظر در زمان بندي مناسب و معقول است. كميته مربيان بايد به موازات ديگر كميته ها كار كند و هماهنگي لازم را داشته باشد.
وي افزود: عدم توجه كافي به فضاي فرهنگي سالم بر محيط هاي ورزشي ديگر مشكل بزرگ ورزش ايران است. اين نكته از برخورد ورزشكاران نسبت به يكديگر و نسبت به مربيان و عدم رعايت اصول به وجود مي آيد و باعث مي شود تا ورزش ايران به جايگاه واقعي خود نرسد.
محتشمي ادامه داد: حاكم كردن فضاي فرهنگي ومعنوي تعهد كار را افزايش مي دهد. هم چنين توجه به تخصصي كار كردن و علمي بودن و برنامه ريزي دقيق و مدون با گزينش هاي مناسب و شايسته باعث مي شود تا مربيان و ورزشكاران كه از بيرون به اين محيط ها نظاره مي كنند علاقه مند شوند به سمت آن بيايند.
وي افزود: بكارگيري تكنيك هاي دقيق علمي و پشتكار مداوم، باعث ايجاد انگيزه مي شود تا مربيان و ورزشكاران در محيطي پويا فعاليت كنند.

 



جودوكار سنگين وزن ايران: سازمان بازرسي بايد به ديگر تخلفات جودو نيز رسيدگي كند

ملي پوش سابق جودو گفت: اميدوارم سازمان بازرسي كل كشور به تحقيق درباره ديگر تخلفات فدراسيون جودو نيز بپردازد.
مسعود خسروي نژاد در گفت وگو با فارس اظهار داشت: بايد از سازمان بازرسي كل كشور تشكر كنيم كه بالاخره بعداز اين همه سال به تخلفات فدراسيون جودو رسيدگي مي كند؛ اي كاش آنها به همه مشكلات موجود نيم نگاهي داشتند.
وي ادامه داد: جودو يك ورزش المپيكي است؛ ولي مبلغ قراردادهاي آن حتي از كاراته كه هنوز وارد المپيك نشده، كمتر است. قراردادهاي تكواندو كه سومين حضورش را در المپيك تجربه مي كند با جودو اصلا قابل قياس نيست. چرا ما بايد
10 سال پيش با 5 ميليون تومان قرارداد مي بستيم و امروز با همين مبلغ به كار در ليگ برتر جودو ادامه دهيم؟
جودوكار سنگين وزن ايران خاطر نشان كرد: اين مسئله بدين دليل است كه افراد راس فدراسيون فقط به دنبال منفعت شخصي خود هستند. اين افراد اگر مي خواستند كاري براي جودو انجام دهند دراين 18 سال انجام مي دادند. به رئيس جمهوري هر مملكت دو تا چهار سال فرصت كار داده مي شود؛ اما اين آقايان در جودو 10 سال بيشتر وقت داشتند؛ اما كاري نكردند.
وي افزود: اگر ماندن آنها به خاطر جودو است، بايد مدتي اين رشته را به حال خود رها كنند شايد كمي پيشرفت كند.
10 سال در تيم ملي عضويت داشتيم و فقط شاهد باندبازي بودم. هركسي كه به نوعي انتقاد كرد، خيلي راحت حذف شد. اي كاش بازرسي كل كشور به حقوق ملي پوشان دراين سال ها رسيدگي مي كرد تا خيلي چيزها مشخص مي شد.
خسروي نژاد تصريح كرد: مگر فدراسيون جودو ارث پدري است كه يك شخص اين همه سال درآن بماند؟ اگر ماندن در جودو برايشان آنقدر منفعت نداشت كه خيلي راحت عطاي آن را به لقايش مي بخشيدند. ملي پوش جودو بايد براي
امرار معاش مسافركشي كند، چون آقايان معتقدند كه ملي پوشان نبايد پول داشته باشند.
نفر نهم المپيك آتن گفت: وقتي ميراسماعيلي سرمربي تيم مي شد بعداز قهرماني در جام فجر برايم شرط گذاشت كه در صورت موفقيت در مسابقات قهرماني كشور به اردوها دعوت شوم. بعداز قهرماني دراين رقابت ها وارد اردوها شدم؛ بنابراين با رابطه وارد تيم ملي نشده و كسي به من باج نداده است.
وي ادامه داد: رضوي به فدراسيون جودو آمد و كوشيد كه دوستي را به اين رشته بازگرداند؛ اما به قدري كارشكني كردند كه عطاي ماندن را به لقايش بخشيد. با رفتن ميراسماعيلي و آمدن ميران، يك روز سرمربي جديد از من خواست كه به منزلش بروم و خيلي راحت اعلام كرد كه ديگر حق شركت در اردوهاي تيم ملي را ندارم.
خسروي نژاد يادآور شد: من در زمان سرمربيگري ميراسماعيلي كاپيتان تيم ملي بودم. اين مسئله مختص الان نيست، بعداز المپيك آتن كه گردنم را عمل كردم در يك برنامه تلويزيوني از پرداخت كل هزينه ها توسط خود و عدم همكاري فدراسيون گفتم و سال ها از حضور در اردوهاي تيم ملي محروم شدم. آنها با مخالفان به گونه اي رفتار مي كنند كه خودشان مجبور به ترك جودو شوند.وي افزود: ميران هيچگونه سابقه مربيگري حتي در يك باشگاه كوچك هم ندارد. وقتي عضو تيم ملي بود 10 شب پياپي در خوابگاه تيم ملي نخوابيد؛ بنابراين از درد دل يك ورزشكار خبر ندارد. 10 سال پيش كو چون سوك كره اي به ايران آمد و بعداز آن، مربيان تيم ملي با همان شيوه تمرين مي دهند و گاهاً تغييرات جزئي در آن ايجاد مي كنند؛ جالب است كه آنها خود را دكتر و تئوريسين هم مي دانند.
ملي پوش وزن 100 كيلوگرم ايران خاطرنشان كرد: كجاي دنيا با يك برنامه 10 سال تمرين مي كنند؟ زماني كه در اردو بوديم ميراسماعيلي به عنوان يك ملي پوش شب ها برنامه تمريني را مي نوشت و به يوسف زاده مي داد. با اين شرايط انتظار داريم در مسابقات جهاني نتيجه بگيريم.
وي افزود: سال ها آقايان پشت مدال هاي برخي پنهان شده بودند و حالا كه اين افراد نيستند دستشان رو شده است. 80 درصد از تيم ملي نوجوانان و جوانان ما صغرسني هستند و همه از سوي فدراسيون هدايت مي شدند، حالا خود را از همه چيز بي اطلاع نشان مي دهند. تمام افراد كنوني حاضر در فدراسيون كاملا با سرپرست هماهنگ هستند درحالي كه هيچ كارايي براي جودو ندارند.
خسروي نژاد تصريح كرد: همه چيز در اين فدراسيون رابطه اي است. جودوكاري را كه بارها ضربه فني كردم به جاي من به چند مسابقه اعزام شد به بهانه اينكه جوان است؛ درحاليكه او به مراتب از من بزرگ تر بود.
خيلي از نفراتي كه در تهران و كشور نفر دهم نيز نيستند به راحتي به اردوهاي تيم ملي دعوت مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: پشتوانه سازي در تيم ملي به قدري خوب بوده كه مهران جلالي براي مسابقات جهاني انتخاب شده بود. من جلالي را چندين بار ضربه فني كرده بودم. محسن ذكريا به خاطر كمي انتقاد از تيم ملي حذف مي شود تا وحيد بنا بي تجربه راهي شود. انتخاب وحيد سرلك نيز كاملا واضح است او از مهره هاي كاملا هماهنگ فدراسيون است. اگر آنها مي توانستند نام علي معلومات، نفر پنجم المپيك را نيز خط مي زدند. اميدوارم بازرسي كل كشور به داد جودو برسد.

 



سرمربي تيم ملي تكواندو ايران: هر چه پيش آيد، خوش آيد

لغو اعزام هاي متعدد تداركاتي از جمله مسابقات ردهA منچستر، عدم تأمين درخواست هاي سرمربي تيم ملي تكواندو كه آخرين آن فراهم نشدن امكان تمرين با هوگوهاي الكترونيكي در اردوهاي تيم ملي است و مصدوميت و خداحافظي تعداد قابل توجهي از بازيكنان شاخص تكواندو ايران از
دل مشغولي هاي اين روزهاي رضا مهماندوست است.
سرمربي تيم ملي تكواندو ايران در تازه ترين اظهار نظرش پيش از اعزام به مسابقات جهاني دانمارك به ايسنا گفت: تاكنون هوگوهاي الكترونيكي براي تمرين ملي پوشان در اختيارمان قرارداده نشده است در حالي كه يك ماه و نيم قبل نامه كتبي خود را به فدراسيون ارائه كرده ام.
مهماندوست افزود: به عنوان سرمربي تيم ملي تمام فكرم بايد مشغول مسايل فني و روند آماده سازي تيم باشد در حالي كه براي فراهم شدن هوگوهاي الكترونيكي به دفعات با مسئولان فدراسيون و تداركات تيم صحبت كردم و پيگيري هاي لازم را انجام دادم. با وجود آن كه همه مي گويند چشم اما، فعلا كه اين هوگوها را در اختيار نداريم.
وي درباره لغو اعزام تيم ملي به منچستر خاطرنشان كرد: هنگامي كه برنامه يكساله آماده سازي تيم ملي را به فدراسيون ارايه كردم، حداقل چهار سفر تداركاتي در اين برنامه پيش بيني شده بود كه اين برنامه در كميته ملي المپيك نيز تصويب شد. اما، در عمل شاهد لغو اعزام هاي مختلف بوديم كه در خصوص بازي هاي تايلند نيز بايد بگويم كه ظاهراً تنها كاروان ايران در معرض ابتلا به آنفلونزاي خوكي بود و ساير تيم هاي شركت كننده در مسابقات مشكلي از اين بابت نداشتند!
سرمربي تيم ملي تكواندو تصريح كرد: لغو اعزام به منچستر نيز ظاهراً به دلايل مختلفي از جمله مشكلات مالي فدراسيون باز مي گردد و به همين دليل از اين پس مي گويم كه برنامه اي براي تيم ملي ندارم زيرا آنچه كه تدوين شده بود، در عمل تحقق نيافت و بر مبناي هر چه پيش آيد، خوش آيد عمل مي كنم.
مهماندوست تأكيد كرد: به شخصه نقشي در جوان شدن تيم ملي تكواندو نداشتم. خداحافظي و مصدوميت بازيكنان قديمي شرايطي را براي درخشش جوانان در مسابقات انتخابي فراهم كرد و اين تيم جوان نياز به حضور در مسابقات تداركاتي با هدف افزايش تجربه حضور در ميادين خارجي دارد. اينك در آستانه مسابقات جهاني، تنها يوسف كرمي از جمع بازيكنان قديمي و باتجربه در اردوها حضور دارد و ساير بازيكنان همگي نفراتي جوان هستند. اين طور كار كردن سخت است و اين سؤال را مطرح مي كنم كه آيا اعزام تيم ملي نوجوانان به مسابقات كره واجب بود يا فراهم كردن شرايط اعزام تيم ملي بزرگسالان به مسابقات منچستر؟
وي با بيان اين كه يكنواختي شرايط تمرين در ورزشگاه آزادي و عدم محك بازيكنان شرايط دشواري را براي تمرينات فراهم كرده است، خاطرنشان كرد: از رستمي درخواست كردم در اردوهاي تيم ملي حضور يابد و روند مداواي وي در تيم ملي پيگيري شود كه وي نپذيرفت.
بي باك چهار مرحله حضور در مسابقات انتخابي را از دست داد و دعوت كادر فني تيم ملي از وي به نتيجه نرسيد و پس از آن به نوعي ديگر در رسانه ها صحبت كرد. فيض الله نفجم، ملي پوش وزن اول نيز كه مدتهاست از تيم ملي خداحافظي كرده است، زماني كه بازگشت احتمالي او را جويا شدم تأكيد كرد كه ديگر با دنياي قهرماني خداحافظي كرده است. هادي ساعي نيز پس از المپيك از دنياي قهرماني خداحافظي كرد. حال تيمي جوان را در اختيار دارم كه نياز به اعزام هاي تداركاتي دارد. سؤال من اين است كه چرا اعزام هاي پيش بيني شده، عملي نشد؟
مهماندوست در ادامه گفت وگو در خصوص دعوت از رضا نادريان ملي پوش وزن سوم به اردوهاي تيم ملي و همچنين احتمال استفاده از بهزاد خداداد در وزن دوم اعزامي به مسابقات جهاني اظهار كرد: نادريان مزد خوب بودنش و كسب نشان طلا در مسابقات كره را گرفت. لازم بود كه اين تكواندوكار مدتي را خارج از اردوهاي تيم ملي باشد و حال كه دعوت شده است پس از گذشتن از تمامي فيلترهاي انتخابي، مي تواند نفر اصلي وزن سوم باشد.
بهزاد خداداد نيز يك ماه است كه در اردوهاي تيم ملي تمرين مي كند و از ناحيه زانو هنوز دچار مشكل است. تمام داشته هاي تكواندو ايران همين نفرات هستند و خداداد نيز اگر بتواند از فيلترهاي لازم از جمله انتخابي عبور كند، مي تواند در تركيب تيم ملي قراربگيرد.
وي در خصوص دعوت احتمالي از كوروش رجلي نيز گفت: در خصوص وي گفته ام درهاي تيم ملي به روي تمامي شايسته ها باز است ولي فرصت لازم نيز بايد به وجود بيايد. براي نادريان شرايط مناسبي فراهم شد و او را دعوت كرديم. در مورد رجلي نيز بايد در انتظار گذشت زمان بود تا شرايط لازم براي دعوت وي فراهم شود.
مهماندوست با بيان اين كه به دليل اقامت اميد غلام زاده در چين تايپه و صحبت هايي كه با اين ملي پوش داشته است، عملا حضور اين تكواندوكار در اردوهاي تيم ملي منتفي شده به نظر مي رسد، درباره تركيب نهايي تيم ملي اعزامي به مسابقات جهاني گفت: در حال حاضر و به فاصله يك ماه و نيم تا اعزام به مسابقات جهاني مي توانم نيمي از تركيب اصلي تيم اعزامي را معرفي كنم و در مورد سايرين به دليل نزديك بودن سطح فني آنها بايد انتخابي برگزار شده تا فرد برنده براي مسابقات جهاني انتخاب شود.

 



اخبار فوتبال جهان

ركورد بي سابقه در تاريخ فروش حق پخش تلويزيوني
رئال 415 ميليون يورو سود كرد
مديرعامل باشگاه رئال مادريد كه قرار بود از طريقي كسري بودجه 140 ميليون يورويي باشگاهش را جبران كند در يك روز 415 ميليون يورو سود كرد.
فلورنتينو پرس با خرج 2 ميليون يورو سيستم صوتي و تصويري سانتياگو برنابئو را كاملا احيا و مجهز به امكانات روز دنيا كرد و سپس حق پخش تلويزيوني را به چهار شبكه ورزشي بين المللي فروخت كه در مجموع 415 ميليون يورو از اين طريق سود خالص به دست آورد.
اين در حالي است كه هيچكدام از چهار شبكه تحت قرارداد نجومي با پرس اجازه فيلمبرداري از جايگاه ويژه يا رختكن را ندارند و براي برخي بازي ها كه اجازه چنين كاري صادر مي شود بايد جداگانه پول پرداخت كنند. فلورنتينو پرس يك هفته پيش در پاسخ به كنايه لاپورتا همتاي بارسلونايي خود كه گفته بود وي از بانك پول قرض گرفته و به زودي شكست مالي شديدي مي خورد گفته بود: برخي جوانان صبر كمي دارند و بايد به آنها فرصت داد تا بيشتر با جهان پيرامون خود آشنا شوند.ركورد فروش حق پخش تلويزيوني پيش از اين با رقم تقريبي 200 ميليون يورو در اختيار باشگاه منچستريونايتد بود.
برباتف: روني در حال پيشرفت است
مهاجم بلغاري تيم فوتبال منچستر يونايتد از وين روني به عنوان گلزني در حال پيشرفت و ترقي ياد كرد. ديميتاربرباتف اظهار داشت: خوشحالم كه در فصل جديد تا به اين لحظه وين روني 4 گل زده است.
فكر مي كنم او همچنان به گلزني ادامه دهد و گل هاي بيشتري بزند. به اين ترتيب نشان مي دهد نظريه كارشناسان در مورد او درست است كه مسير تكامل را طي مي كند. برباتف 28 ساله كه از سال 2008 عضو منچستريونايتد شد و تا به امروز براي آن 34 بازي كرده و 10 گل زده است؛ افزود: وين روني چون بيشتر در تركيب جاي دارد، فرصت بيشتري هم براي گلزني دارد و مي تواند بدرخشد. عضو سابق تيم هاي تاتنهام انگليس و بايرلوركوزن آلمان ادامه داد: روني الان كه 23 سال سن بيشتر ندارد، تا اين حد خوب كار مي كند. به نظرم او وقتي به 27 يا 28 سالگي برسد، به اوج توانمندي دست خواهد يافت. روني با 4 گل زده پس از گذشت 4 هفته از شروع فصل 2010- 2009 ليگ برتر درصدر جدول گلزنان جاي گرفته است.
شوچنكو: با ديناموكيف از فوتبال خداحافظي مي كنم
مهاجم جديد تيم ديناموكيف اوكراين گفت: با ديناموكيف در فوتبال حرفه اي مطرح شدم و با اين تيم نيز از دنياي فوتبال خداحافظي مي كنم.
آندري شوچنكو اظهار داشت: سال ها قبل با الفباي ورزش حرفه اي در تيم ديناموكيف آشنا شدم در اين تيم مدارج عالي را طي كردم و براي خود اعتباري به دست آوردم. دوست دارم همراه با اين تيم به فعاليتم خاتمه دهم.
اين مهاجم 32 ساله كه در سال 2004 عنوان مرد سال اروپا را كسب كرد، سه روز پيش با فسخ قراردادش با چلسي، به خانه سابق بازگشت و قراردادي دو ساله بست، تاكيد كرد: مطمئنم ديناموكيف، آخرين تيمي خواهد بود كه برايش بازي خواهم كرد.
شوچنكو كه از سال 1994 تا 1999 در ديناموكيف 117 بازي كرد، موفق به زدن 60 گل براي اين تيم شد. اين بازيكن كه سابقه 88 بازي ملي را دارد، پس از آن در دو تيم مطرح آ.ث ميلان ايتاليا و چلسي انگليس حضور يافت.
روبن بازيكن برتر هفته چهارم بوندس ليگا شد
بازيكن جديد تيم فوتبال بايرن مونيخ به عنوان مرد برتر هفته چهارم برگزيده شد.
هفته نامه كيكر در تازه ترين شماره خود آرين روبن را به عنوان بهترين بازيكن ميدان مسابقه با ولفسبورگ برگزيد. اين نشريه در گزارشي نوشت روبن كه چند روز پيش از رئال مادريد به بايرن مونيخ پيوست، تنها يك جلسه تمرين قبل از بازي با ولفسبورگ همراه با تيم جديدش انجام داد. در اين بازي او از ابتدا در تركيب قرار نگرفت، اما توانست دو گل به نام خود و بايرن ثبت كند تا سرخ پوشان مونيخي با نتيجه 3 بر صفر بر قهرمان دوره قبل غلبه كنند. اين نشريه افزود: روبن در همان مدت محدود حضورش نمايش بالايي از فوتبال ارائه كرد و تماشاگران مونيخي را به وجد آورد.
گروسو به ايتاليا بازگشت
فابيو گروسو در آخرين روز جابه جايي بازيكنان فوتبال در اروپا به زادگاهش، ايتاليا بازگشت.
يوونتوس مدافع ايتاليايي المپيك ليون را با قراردادي يك ساله به خدمت گرفت. گروسو كه در جام جهاني 2006 آلمان يكي از مدافعان اصلي لاجوردي هاي قهرمان جهان بود، با دو و نيم ميليون يورو راهي تورين شد. يووه در صورت موفقيت در فصل جاري بايد سه ميليون يوروي ديگر را نيز به حساب ليوني ها واريز كند. گروسو در بانوي پير فوتبال اروپا 2/1 ميليون يورو دستمزد دريافت خواهد كرد. اين مدافع چپ در سال 2007 از اينتر راهي قهرمان فوتبال فرانسه شده بود. ولي جايگاهش در تركيب ثابت قهرمان چند فصل اخير لاشامپيونه را پس از حضور »آلي سيسوكو« از دست داد. گروسو دومين بازيكن تيم قهرمان جهان است كه در تابستان جاري به تورين مي رود. بيانكونري پيش از اين فابيو كاناوارو را نيز از رئال مادريد به خدمت گرفته بودند.
گوديانسن و هنريكه از نوكمپ رفتند
چيگرينسكي، خريد 25 ميليون يورويي بارسلونا
بارسلونا در آخرين روز جابه جايي بازيكنان مدافعي اوكرايني را به جمع بازيكنانش افزود.
دميترو چيگرينسكي، مدافع فصل پيش شاختار دونتسك با 25 ميليون يورو راهي نوكمپ شد. او آزمون هاي معمول پزشكي باشگاه اسپانيايي را با موفقيت پشت سر گذاشت و سپس در ادامه به عنوان بازيكن جديد
آبي - اناري ها معرفي شد. دميترو با بارسلونا قراردادي پنج ساله را امضا كرد. پپ گوآرديولا از مدت ها پيش علاقه مند به خدمت گرفتن اين مدافع 22 ساله بود. اين بازيكن اوكرايني با توجه به آنكه در ديدارهاي مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا براي قهرمان جام يوفا به ميدان رفت، ديگر در اين فصل نمي تواند براي بارسلونا در اين رقابت ها به ميدان برود. خريد او با توجه به آسيب ديدگي هاي پي در پي رافائل ماركس مكزيكي صورت گرفت.
آبي - اناري ها در قرارداد خود با اين مدافع 190 سانتي متري آورده اند كه براي فروش او به تيمي ديگر 100 ميليون يورو دريافت خواهند كرد. هنريكه، مدافع بارسلونا كه فصل پيش را به صورت قرضي در بايرلوركوزن توپ زده 0
(به صورت قرضي) به ميدان خواهد رفت. اين مدافع مياني برزيلي ديگر شانسي براي حضور در تركيب اصلي آبي - اناري ها نداشت. بارسلونا همچنين ايدور گوديانسن ايسلندي را به باشگاه فرانسوي موناكو واگذار كرد. فرانسوي ها براي اين مدافع 30 ساله كه در سال 2006 در ازاي 12 ميليون يورو از چلسي به بارسا پيوسته بود، رقمي را پرداخت نمي كنند.

 



اساس موفقيت توجه ويژه به ورزش هاي پايه است

ايجاد هر بنايي، نيازمند طراحي، برنامه ريزي، كار عملياتي و اجرايي دقيق است و در غيراين صورت، ساخت و سازها بدون درنظر گرفتن اين عوامل از حالت كاربردي خارج شده و قابل استفاده نيست و اين مصداق براي ورزش هر كشور نيز به كار برده مي شود.
به گزارش ايرنا، كشورهاي جهان در اوايل قرن بيست و يكم با مسائل و مشكلات زيادي در زمينه هاي مختلف دست و پنجه نرم مي كنند ولي همه اين كشورها در تلاش هستند كه با رفع اين مشكلات بتوانند در زمينه هاي مختلف با عبور از اين موانع، به رفاه نسبي در جامعه دست يابند.
هر كشوري بنابر شرايط سياسي، اقتصادي و اجتماعي خاص خود، راهكارهاي مناسبي دارد و در پي ايجاد زمينه هاي مناسب اجتماعي است.
در يك جمع بندي كلي، همه كشورهاي جهان، اعم از غني و فقير، در يك نقطه وجه اشتراك دارند و آن ايجاد زمينه هاي تفريحي و ورزشي براي مردم شان است.
ورزش، امروزه به عنوان يك ضرورت در تمامي جوامع مطرح است و خود را به عنوان يكي از نيازهاي اوليه انسان در جايگاه اجتماعي مطرح مي كند.
در قرون گذشته، ورزش به عنوان يك ابزار تفريح و سرگرمي فقط در ميان طبقه اشراف و بزرگان مطرح بوده ولي با پيشرفت زمان و دستيابي انسان ها به دانش نوين، اين شيوه به صورت يك نياز در جامعه مطرح شد.
پيشرفت علم و اهميت انسان به خود باعث شد كه دانش پژوهان با تعمق بيشتر به اثرات ورزش در روح و جسم انسان بپردازند و تأثيرات مثبت ومنفي آن را براي مردم تبيين كنند.
احاد مردم در كشورهاي مختلف به ورزش و تأثيرات مثبت آن بر انسان توجه دارند و با شناخت بيشتر اثرات ورزش در سالم ماندن شرايط فيزيكي بدن، اين توجه روزبه روز گسترش پيدا كرده است.
گستردگي اثرات مثبت ورزش در جامعه تا آنجا پيش رفته است كه بسياري از رسانه هاي تصويري و نوشتاري، گزارش هاي مبسوطي را در زمينه هاي مختلف ورزشي و نقش آن در از بين بردن بسياري از بيماري ها به خصوص بيماري هاي قلبي وعروقي و ديابت منتشر مي كنند.
استقبال ملل مختلف جهان از رشته هاي گوناگون ورزشي باعث شده كه دولت ها در اين زمينه دست به سرمايه گذاري عظيم زده و بخش هاي خصوصي نيز در امر ورزش فعال شود.
با حرفه اي شدن برخي از رشته هاي ورزشي، اين پديده در بسياري از كشورهاي جهان به عنوان يك منبع درآمد سرشار، اقتصاد اين كشورها را تحت تأثير خود قرار داده و باعث رشد چنددرصدي آن نيز شده است.
ورزش علاوه بر مسايل اقتصادي، در زمينه هاي اجتماعي و سياسي نيز داراي پتانسيل هاي مختلفي بوده و اين عوامل روزبه روز، بيشتر خود را در عرصه جهاني مطرح مي كند.
به عنوان مثال، برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال در چند دهه اخير، علاوه بر اينكه ميليون ها انسان را تحت تأثير خود قرار مي دهد، داراي بار سياسي مثبت نيز است و تأثيرات زيادي در ابعاد سياسي و اجتماعي كشورها ايجاد مي كند.
امروزه بسياري از كشورهاي جهان با ابزارهاي ورزشي خود، سعي در پيشبرد اهداف سياسي و اقتصادي شان دارند و با موفقيت در كارهاي ورزشي به اين اهداف نيز دست پيدا مي كنند.
اما اينكه چرا بايد به ورزش اهميت داد و چرا ورزش نقش مهمي در ساختار اجتماعي، سياسي و اقتصادي كشورها ايفا مي كند، از جنبه هاي مختلف جاي بحث و بررسي دارد و مي توان به تجزيه و تحليل آن پرداخت.
آنچه كه مسلم است، بحث سالم سازي و ايجاد شرايطي مناسب براي جامعه با استفاده ازمقوله ورزش بسيار مهمتر از جنبه هاي ديگر ورزش است.
در يك جمع بندي مي توان هزينه هاي احداث مكان هاي ورزشي را با ديگر هزينه هايي كه صرف جلوگيري از ناهنجاري هاي جامعه مي شود، مقايسه كرد و پي برد هزينه هايي كه صرف ناهنجاري ها و مبارزه با مفاسد اجتماعي مي شود، به مراتب بيشتر از هزينه هايي است كه مسئولان صرف احداث مكان ها و ايجاد امكانات ورزشي مي كنند.
ايجاد مكان هاي ورزشي مي تواند چندين سال براي كشور مورد استفاده قرار گيرد و موثر و مفيد باشد.
در حاليكه هزينه اي كه براي ناهنجاري ها و از بين بردن مفاسد اجتماعي صرف مي شود، به عنوان يك هزينه سوخت شده داراي بار منفي است.
باتوجه به رشد جمعيت جوان ايران كه بيشترين درصد را از نظر جمعيتي به خود اختصاص داده است و به منظور هدايت اين نسل به سوي اهداف مثبت، لازم است دست اندركاران و مسئولان كشور با ايجاد برنامه ريزي هاي صحيح تلاش كنند تا با استفاده از امر ورزش و توسعه مكان هاي ورزشي، نسل جوان را به سوي نشاط و شادابي رهنمون كنند.
ايجاد فضاي ورزشي در كشور، دو نتيجه مهم را در برخواهد داشت، نخست اينكه جامعه جوان كشور از شرايط تفريحات سالم برخوردار شده و دوم اينكه، زمان خالي جوانان و اوقات فراغت آنان با برنامه هاي ورزشي كاملا پر مي شود.
در ابعاد قهرمان پروري نيز، سازمان تربيت بدني با سرمايه گذاري كه در اين زمينه خواهد داشت، مي تواند استعدادهاي درخشاني را از ميان نيروي عظيم شناسايي كرده و آنان را در راه قهرماني هدايت كند.
ايران از نظر شرايط جغرافيايي و زيست محيطي داراي تنوع آب و هوايي است و بسياري از كشورهاي منطقه از اين شرايط بي بهره هستند.
رشد ورزش در ايران و ايجاد زمينه هاي ورزش قهرماني باعث خواهد شد كه بسياري از كشورهاي منطقه كه داراي شرايط مناسب آب و هوايي نيستند، نگاه خود را به سوي كشورمان جلب كنند.
اين شيوه اي است كه بسياري از كشورهاي اروپايي با ايجاد زمينه هاي مساعد و داشتن امكانات و تجهيزات مدرن ورزشي، از آن به سود ورزش خود و نيز درآمدزايي استفاده مي كنند.
بنابراين لازم است به مقوله ورزش در قرن بيست و يكم نگاه ويژه اي داشت و در برنامه ريزي براي آن نهايت تعمق و دورانديشي را بكار برد.
ولي آنچه كه در ايجاد ورزش صحيح و رسيدن به اهداف آن مدنظر است، توجه به ورزش پايه است و در غير اين صورت، كار به صورت ريشه اي انجام نخواهد شد و ما را به اهداف واقعي و سرمنزل اصلي نخواهد رساند. در چند روز اخير در پي تغيير بوجود آمده در راس هرم سازمان تربيت بدني، در گفت وگو با بسياري از روساي فدراسيون هاي ورزشي، اين درخواست مد نظر آنان بود كه ورزش كشور را بايستي از حالت يك بعدي خارج كرد و براي همپا شدن با ورزش جهان بايد توجه به ورزش پايه را در دستور كار قرار داد.
روساي فدراسيون هاي ورزشي اعتقاد دارند كه اگر ما نتوانيم در اين راه، گام هاي اساسي برداريم، مانند آن است كه بخواهيم بنايي را بدون در نظر گرفتن زير ساخت هاي محكم ايجاد كنيم و بعد انتظار داشته باشيم كه اين بنا در برابر حوادث طبيعي از جمله سيل، طوفان و زلزله مقاوم باشد.
به نكته اي كه در اين مقال مي توان اشاره كرد، برگزاري مسابقه هاي دووميداني قهرماني جهان در شهر برلين پايتخت آلمان است كه بار ديگر اين واقعيت را نشان داد، در كشورهايي كه مهد فوتبال جهان هستند، برگزاري مسابقه هاي دووميداني كه ركن اصلي ورزش است هيچ چيز از فوتبال كم نمي كند و حتي با اقبال عمومي بسيار نيز روبرو مي شود.
ما نيز امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند توجه به ورزش هاي پايه همچون دووميداني هستيم تا بتوانيم سنگ زيرين بناي خود را در ورزش محكم كنيم و در آينده نه چندان دور، در مسابقه هاي جهاني رشته هاي گوناگون ورزشي، انتظار ظهور قهرمانان جديدي را داشته باشيم.
توجه رئيس جديد سازمان تربيت بدني به ورزش پايه، ضرورت جامعه ورزشي امروز ايران است و گام برداشتن در اين راستا، ورزش ايران اسلامي را به سرمنزل اصلي رهنمون خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14