(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 شهريور 1388- شماره 19453
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دور برگردان واقعيت !(يادداشت روز)
سخنگوي وزارت امورخارجه: جابه جايي سفرا و رئيسان نمايندگي ها در پايان ماموريت 3 ساله طبيعي است
وقف(گفت و شنود)
سرلشكر پاسدار عزيز جعفري: سران اصلاحات به دنبال حذف ولايت فقيه بودند
كيهان و خوانندگان
لو رفتيم، دست نگه داريد وضعيت قرمز براي نفاق سبز! (خبر ويژه)
از شلنگ تخته بازي و اخاذي تا مسئوليت اخلاقي در صداي آمريكا (خبر ويژه)
ذوق زدگي سانسورچي ارشد رژيم پهلوي از اقدامات كروبي و موسوي (خبر ويژه)
چي بود، چي شد؟! (خبر ويژه)
روسيه: ايران نه تهديد مي پذيرد و نه منزوي شدني است (خبر ويژه)



دور برگردان واقعيت !(يادداشت روز)

آيا انجام كودتاي مخملي در نظام جمهوري اسلامي ايران امكان پذير است؟ اين پرسشي است كه اين روزها برخي از فعالان سياسي كه هم حزبي ها و دوستانشان را در دادگاه و درجايگاه اتهام براندازي نرم عليه نظام مي بينند به ميان آورده اند و با ارايه مباحثي به اصطلاح تئوريك و آكادميك در مقام پاسخ برآمده اند.
خلاصه و لب پاسخ به اين پرسش هدفمند اين است كه نمي توان جامه انقلاب رنگين را بر قامت جمهوري اسلامي پوشاند و اساساً چنين ايده اي هيچ گاه متولد نخواهد شد و يا مرده به دنيا خواهد آمد. اما اين پاسخ پلي است براي بيان اصلي و يك نتيجه گيري كليدي و راهبردي به منظور توجيه افكارعمومي و در حمايت از همان چهره هاي سياسي و دوستان گرمابه و گلستاني كه روزگاري نه چندان دور بجاي نشستن بر صندلي دادگاه بر مسند وكالت يا وزارت جلوس نموده بودند. اين جماعت از پاسخ «خير» به پرسش امكان كودتاي مخملي در ايران صدور حكم تبرئه و آزادي متهمان از اتهام سنگين براندازي نرم عليه نظام را دنبال مي كنند چرا كه ظاهر قضيه بسيار ساده مي نمايد. وقتي كه انقلاب رنگين قابليت تحقق ندارد پس وجهي براي اين اتهام باقي نمي ماند! و بي درنگ بايد آزادي بازداشت شدگان را طلب كرد.
جالب اينجاست كه در همين راستا سوال از امكان تحقق كودتاي مخملي و براندازي نرم با شكل و قيافه اي به اصطلاح حقوقي نيز از جانب جماعتي كه عنوان حقوقدان را يدك مي كشند مطرح مي شود: آيا عناويني چون «براندازي نرم»، «كودتاي مخملي»، «انقلاب رنگين» و... در قوانين موضوعه كشور آمده است و عنوان مجرمانه بر آنها بار مي شود؟
جريان ياد شده اعلام مي دارد از آنجاييكه قانونگذار اين عناوين مجرمانه را پيش بيني نكرده و در قانون براي آن مجازات تعيين نشده است با فقد عنصر قانوني! مواجه هستيم! و بنابراين هيچ گونه جرمي اتفاق نيفتاده است و نتيجه نهايي اينكه وجهي براي اتهام بازداشت شدگان سياسي باقي نمي ماند و بالفور بايد شرايط آزادي آنها مهيا گردد!!
اين يادداشت در پي آن نيست كه مشخص كند بازداشت شدگان در حبس بمانند يا بايد از زندان آزاد گردند چرا كه ناگفته پيداست كه دادگاه انقلاب كه صالح به رسيدگي است و تاكنون چهارجلسه آن برگزار شده است مي بايست درباره وضعيت بازداشت شدگان تصميم بگيرد اما آنچه كه محور اصلي اين يادداشت را شكل خواهد داد حقيقتي است كه در لابلاي برخي از اظهارنظرها و نتيجه گيري ها كه از طريق برخي نشريات و رسانه ها نيز به افكارعمومي پمپاژ مي شود ذبح شده است. دراين باره گفتني هايي هست كه به اجمال بدان ها اشاره مي شود:

1- بدون ترديد انجام كودتاي مخملي در جغرافياي نظام جمهوري اسلامي ايران امكان پذير نيست و قابليت اجرايي ندارد. چرا كه ساختار نظام بر اساس دو ركن ركين جمهوريت و اسلاميت به گونه اي است كه تحركاتي را كه با هدف براندازي نرم از سوي دشمنان خارجي و دنباله هاي داخلي آنها صورت مي گيرد در مرحله جنيني و قبل از مرحله بلوغ خنثي مي نمايد. به تعبير ديگر عمق استراتژيك جمهوري اسلامي مانع و رادع اصلي براي عينيت و به ثمر رسيدن انقلاب رنگين و يا كودتاي مخملي است.
انقلاب رنگين بر پايه نظريه ها و ايده هاي ماكياوليستي و ماترياليستي بنا نهاده شده است تا با فريب و تدليس توده ها بروز و ظهور نمايد ليكن در نظامي كه بر مبناي ماهيت ايدئولوژيك شكل يافته است و اين ظرفيت و پتانسيل را داراست كه الگوي حكومت هاي شرقي و غربي را نيز به چالش بكشاند به طريق اولي قادر است و اين توانمندي را دارد كه در برابر هجمه ها و شبيخون هاي فرهنگي به قوت و قدرت ايستادگي نمايد و در جبهه «ناتوي فرهنگي» دشمنان با آگاهي و بصيرت ترفندها و لطايف الحيل آنها را شناسايي كند و مغلوب نشود.
علاوه بر آن نظام جمهوري اسلامي از پشتونه اي مردمي برخوردار است بطوريكه حتي قالب هاي تعريف شده شيوه دموكراسي هاي رايج در كشورهاي غربي و مدعي مردم سالاري را پشت سرگذاشته است و در اينجا دموكراسي به معناي واقعي تحقق يافته و از گزند هياهوي رسانه هاي متنفذ و وابسته به كلان سرمايه دارها و همچنين نفوذ كارتل ها و تراست هاي بزرگ اقتصادي كه نقشي تاثيرگذار و غيرقابل انكار بر آراي مردم دارند در امان است.
اينجاست كه در همين انتخابات اخير حضور 85 درصدي مردم و شور و نشاط سياسي جامعه ايران غربي ها و مدعيان دموكراسي و مردم سالاري را با شوك مواجه كرده است.
نقش مردم در نظام جمهوري اسلامي به شركت در انتخابات خلاصه نمي شود بلكه در عبور از عقبه ها و گذرگاه هاي پرپيچ و خم اين ملت هستند كه نقش آفريني مي كنند چون خود را صاحبان واقعي انقلاب اسلامي و كشور مي دانند.
2- خيلي لازم نيست به عقب برگرديم و رصد كنيم كه آيا تحركاتي از جنس براندازي نرم و كودتاي مخملي كشور و منافع ملي را تهديد كرده يا نكرده است. كافي است در همين چهار، پنج ماه گذشته فضاي سياسي كشور به دقت مورد تامل و كاوش قرار بگيرد.
از يكي، دو ماه مانده به انتخابات دشمنان خارجي و متاسفانه برخي در داخل بر روي سلامت انتخابات ايران شبهه افكني كردند. نمونه ها و اظهارنظرها در اين باره به اندازه كافي موجود است اما از باب نمونه مي توان به مقاله «دانيل كالينگرت» عضو برجسته CIA اشاره نمود كه در سايت «گذار» ارگان اينترنتي «خانه آزادي» (وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا) منتشر شد و صريحا دستورالعملي را براي شبهه افكني در انتخابات آن هم در پوشش صيانت از آراء صادر كرد. همچنانكه مركز «سابان» وابسته به انديشكده آمريكايي «بروكينگز» هم در جهت براندازي نرم در ايران و حمايت از مخالفان نظام قبل از انتخابات دستورالعمل صادر كرد.
بعد از انتخابات هم تمامي آشوب ها و اغتشاشات به بهانه دروغ بزرگ تقلب در انتخابات! كليد زده شد.
طرفه آنكه خود تحليلگران و حتي مقامات غربي با فروكش كردن ناآرامي هاي پس از انتخابات به نقش و فعاليت آمريكا، انگليس و برخي از متحدانشان در شكل گيري و شعله ور شدن آشوب ها اعتراف كردند.
همين اواخر بود كه هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا در مصاحبه با سي.ان.ان بي پرده و گستاخانه تصريح كرد كه براي حمايت از آشوب ها در ايران كارهاي زيادي كرديم.
اعترافات «تيمرمن» رئيس بنياد ملي دموكراسي (N.E.D)، «پل كريگ رابرتز» سياستمدار سابق آمريكايي، «لرد بالتيمور» نويسنده غربي، «فيل ويلاتيو» تحليلگر برجسته غربي و عضو كمپين مخالفان تحريم و مداخله نظامي در ايران نمونه هايي از اين دست است كه از نقش آمريكا در طراحي آشوب هاي پس از انتخابات پرده برمي دارد.
اكنون نيز با برگزاري دادگاه متهمان آشوب ها و اغتشاشات پس از انتخابات چهره هاي سياسي به ارتباطشان با خارج از مرزها اعتراف دارند.
سعيد حجاريان عضو شاخص حزب مشاركت بر ارتباطش با بنياد «سوروس» و تصريح بر اينكه مي خواستيم از تجارب اين بنياد در جهت انقلاب رنگي استفاده كنيم تاكيد كرد.
و يا مسعود باستاني بر دريافت پول از راديو ضدانقلابي چكاوك براي سياه نمايي عليه نظام اعتراف نمود.
كيفرخواست چند صد صفحه اي اين متهمان كه ناشي از تحقيقات مقدماتي و شواهد و قرائن غيرقابل انكار است به خوبي عمق ماجرا را به تصوير كشانده است.
حال اين پرسش مطرح است كه براستي اين تحركات و اعترافات كه خدشه اي بر آن نمي توان وارد كرد نشانه چيست؟ آيا مي توان گفت چون كودتاي رنگين در ايران قابليت اجرا ندارد پس هيچ گونه تحرك و تلاشي در زمينه براندازي نرم صورت نگرفته است؟
ساده لوحي تمام عيار يا كياستي خائنانه است كه بپنداريم حوادث پس از انتخابات از سر تصادف و يا اعتراضاتي خودجوش بوده است.
و در اين ميان جماعتي كه دنباله هاي دشمنان تابلودار نظام هستند يا در حالتي خوش بينانه در زمين دشمن بازي خورده اند نقش نداشته اند.
رهبر معظم انقلاب هفته پيش در ديدار با دانشجويان و نخبگان علمي و فرهنگي دانشگاه ها فرمودند: «ترديدي وجود ندارد كه جريانات پس از انتخابات چه مسئولان و پيشقراولان آن بدانند و چه ندانند جرياني حساب شده بود.»
اثبات اين مطلب كه كودتاي رنگين در ايران تحقق يافتني نيست نقش احزاب و جريان هاي سياسي اي كه به دنبال براندازي نرم در جامعه بودند را پاك نمي نمايد.
3- متن كيفرخواست صادره متهمان و اعترافات صريح آنها در ذيل اقدامات عليه امنيت ملي داراي عناوين مجرمانه خاص خود است كه بي شك انتظار مي رود دادگاه انقلاب در اين باره به دقت و با سرعت و البته بر پايه عدالت حكم مقتضي و قانوني را صادر كند و آشوبگران و اغتشاشگران را چه طراحان و چه عوامل ميداني را به مجازات اعمالشان برساند. بنابراين طرح مباحثي چون «فقد عنصر قانوني» در زمينه كودتاي مخملي يا انقلاب رنگين و براندازي نرم متوقف شدن در الفاظ و پشت پا زدن به مفهوم و روح قوانين كيفري است. هرچند كه اين بدان معنا نيست كه تفسير موسع در جزئيات روا باشد ضمن آنكه عناويني چون اقدام عليه امنيت ملي، تبليغ عليه نظام، جاسوسي و ... به صراحت در قوانين موضوعه كشور پيش بيني شده است.
روبرو شدن با حقايق و واقعيت ها تداوم انحراف در جاده خاكي را متوقف مي كند و الا در مسير دور برگردان از واقعيت ها قرار گرفتن بر دامنه ارزش ها و خطاها مي افزايد.
حسام الدين برومند

 



سخنگوي وزارت امورخارجه: جابه جايي سفرا و رئيسان نمايندگي ها در پايان ماموريت 3 ساله طبيعي است

سخنگوي وزارت خارجه جابه جايي سفرا و رئيسان نمايندگي ها و سركنسولگري هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور در پايان ماموريت سه ساله را يك امر طبيعي خواند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اخبار برخي سايت ها پيرامون جابه جايي سفرا و رئيسان نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در دولت دهم گفت: جابه جايي سفرا و رئيسان نمايندگي ها و سركنسولگري هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور در پايان ماموريت سه ساله يك امر طبيعي است. وي اضافه كرد: با وجود بيش از 130 نمايندگي در خارج از كشور و با احتساب يك سوم از تغييرات طبيعي ساليانه،تقريبا 45 نفر از سفرا، روسا، سركنسول هاي جمهوري اسلامي هر ساله و از جمله سال جاري شامل اين جابه جايي ها مي شوند.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان سه شنبه شب در سخناني در نمايشگاه قرآن هم با تاكيد بر عدم استفاده ابزاري از حقوق بشر توسط جمهوري اسلامي تاكيد كرد: خصوصا كشورهاي مدعي حامي حقوق بشر بزرگ ترين صادركنندگان سلاح هستند.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري درباره علوم انساني، خاطرنشان كرد: نگراني مقام معظم رهبري، هجمه نگرش سكولاريستي به علوم انساني است.
وي نگرش سكولاريستي به سياست خارجي را حفظ منافع ملي به هر قيمت دانست و اظهار داشت: در اين نگرش رابطه خدا و معاد با ديپلماسي كاملا قطع مي باشد.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه سياست خارجي سكولاريستي چهار حوزه شامل اخلاق، خانواده، محيط زيست و صلح را در جهان مورد تهديد قرار مي دهد، گفت: قرآن كريم سياست خارجي را به گونه اي تنظيم مي كند كه اين چهار حوزه در عين سياست ورزي، حفظ شوند.
سخنگوي وزارت خارجه اين چهار حوزه را مشكل جهان غرب برشمرد و افزود: غرب در زمينه اخلاق با مشكل مواجه است، مباني خانواده در غرب سست شده و حوزه محيط زيست نيز مورد تهديد قرار گرفته است.
وي توليد گازهاي گلخانه اي و تهديد محيط زيست و اعمال جنگ و ... را دستاورد ديپلماسي غربي عنوان كرد كه به بهانه حفظ منابع ملي در واحدهاي سياسي آنها اعمال مي شود و گفت: اما ما مسلمانان براساس مباني قرآني با تخريب محيط زيست و تحميل جنگ بر طبق انگيزه هاي مركانتيليستي (سودجويي) در سطح جهان مخالفيم.

 



وقف(گفت و شنود)

گفت: از ماجراي وقف دانشگاه آزاد چه خبر؟!
گفتم: از همان اول كار، تقش درآمد و معلوم شد كه كاري غيرقانوني بوده و هيئت مؤسس حق نداشته اند اموال بيت المال را وقف كنند.
گفت: اين آقايان كه در بيانيه خودشان آنهمه درباره اهميت وقف نوشته بودند چرا اموال خودشان را وقف نمي كنند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مريض شده بود، نذر كرد كه اگر حالش خوب بشه، پيرزن همسايه بغلي رو براي زيارت، پياده بفرسته مشهد!!

 



سرلشكر پاسدار عزيز جعفري: سران اصلاحات به دنبال حذف ولايت فقيه بودند

فرمانده كل سپاه پاسداران با استناد به اظهاراتي تكان دهنده از جانب سران جبهه دوم خرداد تأكيد كرد كه آنها به دنبال حذف ولايت فقيه بودند.
سرلشگر عزيز جعفري روز سه شنبه در محفل انس با پيشكسوتان جهاد و شهادت تأكيد كرد: حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري بحران نبود بلكه يك فتنه و البته يك آزمايش بزرگ الهي بود كه اميدواريم خداوند متعال و شهدا در رفع آن به ما كمك كنند.
جعفري با اشاره به اين كه «اعترافات برخي از افراد نشان دهنده آن است كه اين اهداف در گذشته هم به اشكال مختلف پيگيري مي شده است» براي روشن تر شدن موضوع و پاسخ به اين سؤال كه آيا اين حوادث از قبل برنامه ريزي شده بود يا خير؟ به برخي از اين اعترافات اشاره كرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يادآور شد: آقاي موسوي خوئيني ها در بهمن 1387 مي گويد؛ ما بايد بياييم و توان بگذاريم به هر قيمتي رهبري را از تخت پايين بكشانيم؛ او بايد بداند كه اين طور نيست كه ايشان باشد و هر طور كه بخواهد مملكت را به هر سمت بكشاند. خاتمي و يارانش اكنون كلي تجربه دارند.
هدف اصلاحات
حذف ولي فقيه بود
وي همچنين با تأكيد بر اين مطلب كه «آقاي ابطحي در فضا و جو زندان و دوري از اطرافيان و بحث هاي فراوان دچار يك تحول شدند» ادامه داد: ابطحي در اعترافاتش چنين مي گويد؛ خاتمي و فاتح و مهدي هاشمي مي گفتند كه بردن در اين انتخابات خيلي با انتخابات ديگر فرق مي كند. در اين وسط جريان اصولگرا و رهبر ديگر نمي توانند سرشان را بلند كنند و اين معناي كار را يكسره كردن است، يعني رسيدن به نظام با يك ولايت فقيه بسيار ضعيف شده يا بدون ولايت فقيه را جا بياندازند. اعتراضات بعد از انتخابات هم كاملاً سازماندهي شده بود و نيروها از قبل آماده شده بودند.
وي افزود: ابطحي در صحبت هايش با تأكيد بر اين مطلب كه هدف اصلاحات حذف ولايت فقيه است تصريح كرده است: استراتژي اصلاحات دين ستيزي، رواج بي بندوباري به ويژه بين روابط دختران و پسران، حذف نمادهاي ديني و انقلابي بود و سعي مي شد در جلسات عكس امام(ره) و رهبري نباشد و خصوصيات اصلاحات غرب باوري و آلوده شدن به فساد مالي و دنياست.
جعفري هم چنين گفت: آقاي خاتمي هم در بهمن 1387 گفته بود؛ اگر در اين انتخابات احمدي نژاد سقوط كند، رهبري حذف مي شود. اگر اصلاحات به جامعه برگردد، رهبري ديگر اقتداري نخواهد داشت. نبوي نيز چنين مي گفت و تاكيد مي كرد: بايد احمدي نژاد را انتخاب رهبري معرفي كنيم كه شكست او شكست رهبري باشد. عطريانفر نيز از قول تاج زاده از اين قبيل صحبت ها مي كرد.
وي تاكيد كرد: اين انحرافات امروز خيلي جدي شده و دشمنان در اين راه تلاش مي كنند. حال آيا در اين شرايط تكليف ما نشستن و نگاه كردن است؟ البته در اين ميان برخي به اسم مبارزه با انحراف در مسير انحراف قرار مي گيرند كه همانطور كه ديديم حوادث اخير بحران نبود، بلكه يك فتنه و البته يك آزمايش بزرگ الهي بود كه اميدواريم خداوند متعال و شهدا به ما كمك كنند.اين عضو شوراي عالي امنيت ملي با اظهار تاسف از اين كه «انگار نخبگان و خواص انقلاب دارند ريزش پيدا مي كنند» با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري مبني بر فتنه عميق خواندن اتفاقات اخير خاطر نشان كرد: اگر خواهان بقاي انقلاب اسلامي و راه امام(ره) و شهدا هستيم بيش از اين بايد در موضع گيري و راي دادن و شناخت دوست و دشمن انقلاب دقت كرد.
يك عده پشت پرده
كارشان را مي كنند تا مردم نفهمند
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به سوالي درباره اعلام برخي اسامي افراد سياسي گفت: برخي از دوستان ادعاي راه امام(ره) را دارند، اما معناي ولايت فقيه را نمي دانند؛ صحبت هاي ولي فقيه به ويژه در مباحث سياسي فصل الخطاب است. برخي هم مي خواهند پشت يك پرده كارشان را بكنند و مردم نفهمند كه آن ها تيشه به ريشه انقلاب مي زنند كه در اين موارد وظيفه ما رسوا كردن اين حركات است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود نيز اظهار كرد: امروز تهديد اصلي را بايد بشناسيم و بدانيم كه دشمنان واقعي راه امام(ره) و شهدا چه كساني هستند. امروز پيشكسوتان عرصه دفاع مقدس بايد تهديدات جديد را بشناسند و خط شكن تهديدات باشند.فرمانده كل سپاه هم چنين در پاسخ به اين سوال كه «ما شهدا، جانبازان و آزادگان براي چه مي جنگيديم و مي خواستيم از چه دفاع كنيم؟» گفت: در حال حاضر اگر از دفاع مقدس حرف مي زنيم بايد به بار ارزشي آن نگاه كنيم؛ ما معتقديم دفاع مان، دفاع مقدس بوده، زيرا به اسلام و نظام اسلامي گره خورده بود؛ بنابراين پاسخ سوال اول روشن است كه ما مي خواستيم از اسلام، محتواي جمهوري اسلامي و ولايت فقيه دفاع كنيم.
جعفري با اشاره به اين كه «هدف اصلي اين نشست ها بايد توصيه همديگر به ماندن در راه امام(ره) و اسلام باشد» تصريح كرد: بايد امروزمان را نگاه كنيم و خود را براي آينده و پيمودن راه آماده كنيم. بسياري در ركاب پيامبر(ص) شمشير مي زدند، اما در زمان حكومت حضرت علي(ع) كم آوردند و به سرنوشت بدي دچار شدند. همه ما اين ماجراي تاريخي را مي بينيم اما معمولا غفلت مي كنيم و شايد قدرت تطبيق آن را با شرايط فعلي انقلاب نداشته باشيم.
امروز تنها دشمنان و تهديدها عوض شده اند
وي در ادامه با بيان سوال ديگري مبني بر اين كه «دفاع از راه امام و شهيدان امروز به چه معناست و در شرايط فعلي تكليف انقلابي ما چيست؟» تصريح كرد: اگر به اهداف دفاع مقدس نگاه كنيم مي بينيم كه امروز همان هدف ها را به روش هاي ديگر بايد داشته باشيم. امروز تهديدات حتي اگر نظامي باشند تغيير يافته اند. جنگ ما در دوران دفاع مقدس كلاسيك بود، اما هم اكنون مدل جنگي و شيوه ها با توجه به تغيير تهديدها تغيير يافته است.
وي با مطرح كردن اين سوال كه «آن راهي كه ما برايش جنگيديم و به جبهه ها رفتيم چه بود و امروز مصاديقش چيست؟» اظهار كرد: اگر آن روز براي دفاع از اسلام و انقلاب مي جنگيديم امروز نيز همان است و تنها دشمنان و تهديدها عوض شده اند. چنانچه از سال 1380 به اين طرف منتظر حمله آمريكا به ايران هستيم، اما ديديم كه جرات اينكار را نداشتند و اين از اثرات دفاع مقدس است.
فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اين كه «امروز تهديد عليه ارزش هاي اسلامي و محتواي جمهوري اسلامي بسيار شديدتر از گذشته است» خاطرنشان كرد: انقلاب در جنگ صادر شد و توسعه پيدا كرد و جمهوري اسلامي نيز با تهديد نظامي تثبيت شد و امروز هم تهديد عليه محتواي نظام جمهوري اسلامي وجود دارد و بنابراين حفظ نظام هدف اصلي است.
وي با بيان اين كه «در دوره هاي گذشته صريحا توقف انقلاب مطرح شد به اين سوال كه حفظ انقلاب اسلامي يعني چه؟ و معني استمرار انقلاب اسلامي چيست؟ پاسخ داد: استمرار انقلاب يعني تحول دائمي و روز به روز به سمت خوبي ها رفتن. بدون ترديد آمريكايي ها و اسرائيلي ها و برخي افراد داخلي، امروز تهديداتي را از جنس نرم در بعد فرهنگي و سياسي از خود بروز مي دهند؛ بنابراين امروز ما تهديد اصلي را بايد بشناسيم و بدانيم كه دشمنان واقعي راه امام(ره) و شهدا چه كساني هستند و كدام تهديد جدي تر است و به عنوان پيشكسوت خط شكن تهديدات باشيم.
وي ادامه داد: امروز كار ما خيلي سخت است و هرچه جلوتر مي رويم پيچيده تر مي شود. امروز تشخيص دشمن كار دشواري است.
سعيدي: لغزش خواص در حوادث اخير تعجب برانگيز بود
در همين حال نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران هم در سخناني گفت: لغزش برخي از خواص در حوادث اخير بسيارتعجب آور و شگفت انگيزبود.
به گزارش روابط عمومي سپاه قم، حجت الاسلام علي سعيدي كه در مراسم توديع و معارفه مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب(ع) در حسينيه ثارالله ستاد سپاه استان سخن مي گفت: افزود: حوادث پس از انتخابات و فتنه هاي به وجود آمده انسان را به تعجب وا مي دارد كه چگونه انسان ها و خواص دچار لغزش، لرزش و واگرايي شده اند كه به نظر مي رسد در اعتقادات وتبعيت از ولايت دچار انحراف شده اند.
وي با اشاره به نقش سپاه در حفظ امنيت داخلي گفت؛ سپاه به عنوان بازوي ولايت فقيه نقش سرنوشت ساز در تثبيت نظام و انقلاب اسلامي داشته و دارد و در حوادث اخير با حضور نيروهاي فعال، آگاه و با بصيرت به عنوان پشتيباني از ولايت فقيه نقش تعيين كننده اي ايفا كرد.
وي افزود: وظيفه ما در عصر حاضر و در غيبت حضرت ولي عصر (عج) اطاعت و تبعيت از ولايت فقيه است كه در اين صورت افراد از انحرافات و لغزش ها مصون مي مانند.

 



كيهان و خوانندگان

¤وقتي به ليست افراد شاكي از كيهان دقت مي كنيم چند وجه مشترك بين آنها ديده مي شود از جمله وامدار بودن جمعي از آنها به خارج از مرزها است همچنين سكوي پرشي كه از دولت خاتمي در اختيار گرفتند و با نفوذ در لابلاي كادر اجرايي نمك خورده و نمكدان شكستند از همه بالاتر برف مشتركي كه همه آنها سر در آن كرده و مردم را نمي بينند.
محمودي
¤بنده تعجب مي كنم از اينكه مي بينم يك نيروي خدوم و انقلابي مثل آقاي شريعتمداري به خاطر شكايت يك خانم خائني كه به اين مرز و بوم دل بستگي ندارد و در حال حاضر نيز در خارج از كشور در حال خوش خدمتي به بيگانگان است ، به دادگاه كشيده مي شود ولي افرادي مثل كروبي با اين همه شاكي و مستندات عليه شان راست راست در خيابان راه مي روند.
خرسندي خواه از مارليك
¤چرا مسئولين قوه قضائيه به دنبال دستگيري شاخه هاي اصلي اغتشاشات نيستند كه يكي به انگليس مي رود يكي به دنبال سازماندهي اغتشاش ديگر و يكي طرح ديگر
سعيدي
¤مردم همه جا اين صحبت را مي كنند، مي گويند اگر عوامل اصلي فتنه توسط قوه قضائيه محاكمه شوند فتنه براي هميشه كور خواهد شد اما اگر چنين اتفاقي نيفتد ريشه فتنه خشك نخواهد شد و بايد منتظر فتنه هاي بزرگ تر از اين در آينده باشيم.
يك هموطن
¤مي خواستم درباره ادعاهاي واهي آقاي كروبي بگويم، حالا كه ايشان نتوانستند ادعاهاي خود را اثبات كنند پس چرا براساس قوانين اسلام با ايشان برخورد نمي شود. چرا مسئولان قوه قضائيه با ايشان مماشات مي كنند؟
دياني از تهران
¤ با توجه به اظهارات متهمان دادگاه اغتشاشات اخير در مورد هزينه هايي كه دانشگاه آزاد براي آقاي موسوي انجام داده و از طرفي اكثر دانشجويان دانشگاه آزاد را قشر متوسط به پايين تشكيل مي دهند آيا از نظر شرع و قانون چنين هزينه هايي كه از اين قشر دريافت شده است صحيح است. مسئولان دانشگاه آزاد چه پاسخي دارند؟
يك شهروند
¤با توجه به شعار عدالت محوري دولت دهم و راي اكثر كشاورزان به دكتر احمدي نژاد سزاوار نيست كه بيشترين خسارت را كشاورزان ببينند و هر روز و شب در رسانه ملي به تبليغات برنج خارجي بپردازند. شايسته است در اين باره دولت تصميم هايي بگيرد و رسانه ها از جمله كيهان نيز به اين موضوع مهم بپردازند.
مهدي زاده
¤از دولت محترم تقاضامندم كه به وضع از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده سر و ساماني دهد اين وضع فعلي با شعار دولت همخواني ندارد و اكثر خودروها نيز در دست قشر كم درآمد است كه خودروي با عمر 35 ساله دارند تسهيلات اعطايي به آنها در سال 86 وام پنج ميليون توماني با 4% سود بود و در سال 87 نيز ظاهرا همين مبلغ پرداخت مي شد ولي براي سال 88 وام به دو ميليون و پانصد هزار تومان كاهش يافت و با سود 12% آنهم با قرعه كشي به افراد پرداخت مي شود.بسياري از همين مبلغ نيز بي بهره شدند.
شمس كلاهي از قم
¤با توجه به اينكه اخباري در مورد وقف دانشگاه آزاد منتشر شده و از طرفي تنها روزنامه مورد مطالعه ما كيهان است خواهش مي كنم در اين زمينه اطلاع رساني كنيد.
اسماعيل سرخيل
¤مي خواستم بپرسم كه چرا براي ما كارمندان بانك ها سهام عدالت اختصاص نيافته است.
يك كارمند
¤تا آنجايي كه اطلاع دارم كارمندان همه ادارات سهام عدالت خودشان را دريافت كرده اند اما ما كاركنان دانشگاه آزاد هيچ كداممان دريافت نكرده ايم. مي خواستم علت را جويا شوم.
ع-ص
¤چند وقت پيش براي رسيدگي به امور تصادفم به اداره كل پزشكي قانوني استان تهران در خيابان بهشت مراجعه كردم و متوجه شدم كه اين اداره از معدود اداراتي بود كه نظم و انضباط خاصي داشت. خواستم به اين وسيله از زحمات كليه پرسنل شان تشكر كنم.
عباس بلوري
¤عوارض شغلي پاركينگ كه سالي 210 هزار تومان بود امسال به دو ميليون و 600 هزار تومان رسيده است. يك كسي بگويد اين افزايش بر چه اساسي است. آيا اين كمك به پاركينگ داران است كه زمين خود را به جاي ساختمان سازي براي كمك به مردم پاركينگ كرده ايم بايد اين همه عوارض شغلي برايمان نوشته شود.
سلمان سليمان جو از منطقه 10 تهران
¤مدت مديدي است مترو گلشهر به صادقيه با كندي حركت مي كند و قطع برق مسافران را به ستوه آورده است از آنجا كه هركدام از مسافران براي كارهاي روزانه خود برنامه ريزي كرده و بايد پاسخگو باشند تقاضا داريم مسئولين امر مشكل را بررسي كرده و درصدد رفع آن باشند.
تاران
پاسخ شركت آب و فاضلاب استان لرستان
ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 19/5/88 با عنوان (قطع آب خرم آباد) به اطلاع مي رساند:«با توجه به كاهش نزولات جوي طي دو سال اخير منابع تامين آب شهر خرم آباد بويژه چشمه واقع در خيابان شهيد مطهري كه حدود 50درصد از مناطق تحت پوشش آن قرار دارد با ا فت شديد مواجه شده به طوريكه برداشت 0 90ليتر در ثانيه در اين چشمه هم اكنون به 430 ليتر در ثانيه رسيده است و برخي از مناطق از جمله فاز يك كيو، 60متري، پاچنار و 107 هكتاري دچار مشكل كمبود فشار و بعضا قطع آب شده اند كه به منظور جبران اين كاهش از سال گذشته تاكنون 16 حلقه چاه جديد در شهر خرم آباد حفر و تجهيز شده كه 7 حلقه آن در محدوده تحت پوشش چشمه مذكور مي باشد و اميد مي رود با حفر و تجهيز 3 حلقه چاه جديد و رعايت مصرف بهينه از سوي شهروندان مشكل به حداقل برسد.»
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 17/3/88 روزنامه تحت عنوان «درخواست برخورد با اراذل و اوباش محله مسعوديه مسگرآباد» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ درخصوص موضوع فوق اعلام داشته برخورد با اراذل و اوباش در دستور كار طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و انضباطي اجتماعي قرار داشته و ا قدامات لازم در اين راستا معمول مي گردد علي ايحال در ارتباط با موضوع اعلام شده، مراتب به طور خاص به پليس اطلاعات و امنيت عمومي و كلانتري محل اعلام تا با تشديد اقدامات كنترلي و اطلاعاتي، نسبت به رفع مشكل اقدام نمايند.

 



لو رفتيم، دست نگه داريد وضعيت قرمز براي نفاق سبز! (خبر ويژه)

يك ارگان رسانه اي طراحان آشوب، نسبت به دوقطبي شدن فضاي سياسي ابراز نگراني كرد. «موج سبز» پس از انتخابات با هماهنگي طيفي از گردانندگان سايت هاي وابسته به مشاركت (نوروز، ياري نيوز و...) و خط دهي طيفي از عناصر ضد انقلاب مقيم خارج راه اندازي شد تا فضاي جامعه را ملتهب، قطبي و متشنج كند اما اكنون كه دست اغتشاشگران رو شد و افكار عمومي به آنها به ديده بدگماني و سوء ظن مي نگرد، گردانندگان اين سايت در يك هشدار ويژه خواستار پرهيز از دوقطبي كردن فضاي سياسي شده اند.
سايت مذكور با اشاره به دو قطبي وطن پرست و جاسوس اجنبي مي نويسد: متأسفانه شرايط فعلي به دليل بي تدبيري هاي كساني كه شايسته بود مدبرانه تر برخورد كنند و نكردند، مثل جنگ هاي مذهبي شده. اما ما به عنوان كساني كه يك بار زخم بازي فرشته و شيطان را خورده ايم و سي سال است كه تاوان پس مي دهيم ]اشاره به قضاياي سال 59 و 60 كه منجر به رو شدن ماهيت منافقين و اضمحلال آنها شد[ نبايد در چارچوبي كه حاكميت تعريف كرده، بازي بخوريم.
اين سايت سرنگوني طلب خواستار تظاهر به طرفداري از دين و اخلاق و انقلاب و جمهوري اسلامي شد و با لحني منافقانه نوشت: ما مي خواهيم به روح انقلاب 57 برگرديم. ماركسيست و كاپيتاليست و مجاهد و حزب الله در كنار هم زندگي مي كردند.
سايت وابسته به منافقين اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه چگونه كاپيتاليست ها و ماركسيست ها پشت سر هم به تدارك كودتا، غائله هاي مرزي، تظاهرات مسلحانه و آميخته با خشونت براي براندازي نظام پرداختند و چگونه مجاهدين مورد نظر آنها (سازمان تروريستي منافقين) پس از رو شدن ماهيت خائنانه شان به ترور و جنايت متوسل شدند.
جبهه ائتلافي منافقين برانداز در انتخابات اخير تلاش كرده بودند در پوشش رنگ سبز، ماسك ديني و مذهبي به چهره بزنند و افكار عمومي را فريب بدهند اما به تدريج معلوم شد كه طيف مذكور هيچ نسبتي با شعارهاي اسلام و انقلاب و قانون اساسي ندارند و به همين دليل، جبهه مذكور به سرعت از عقبه مردمي تهي شد.
نگراني از قطبي شدن فضا در حالي است كه طيف منافقين (قديمي و جديد) طي يك دهه اخير از جمله در انتخابات رياست جمهوري، به شدت بر قطبي كردن فضا تأكيد داشتند و حتي ادعا مي كردند، انتخابات رفراندوم عليه نظام و رهبري است و البته تبديل به رفراندومي 40 ميليوني در تأييد نظام و رهبري شد.

 



از شلنگ تخته بازي و اخاذي تا مسئوليت اخلاقي در صداي آمريكا (خبر ويژه)

هم سلولي احمد باطبي و از متهمان آشوب هاي خياباني تيرماه 78 اعلام كرد طيفي كه باطبي هم جزو آن است براي سركيسه كردن ضد انقلاب خارجي فعاليت مي كنند.
محمدرضا كثراني در سايت ايران سرفراز به نوسان هاي سياسي شديد در عناصري نظير طبرزدي، باطبي و حسن زارع زاده اردشير كه هم اكنون با صداي آمريكا و برخي محافل مشابه در ارتباطند مي نويسد: وقتي طبرزدي به راحتي در زمره مخالفان شلنگ تخته بازي كند و با نيت سركيسه كردن كساني كه ساليان سال خارج از كشورند و بعضاً از مسايل ايران و تحولات آن آگاهي ندارند جهت بعضي كارها پول مي گرفت خود شاهد آن بودم كه فردي همانند منوچ محمدي از آن پولها منتفع مي شد و با جمع آوري بچه ها در يك سالون خالي و ايجاد سروصدا و رنگ گرفتن روي ميز با گوشي اش كه آقاي مهري با ايشان صحبت مي كرد از لس آنجلس اقدام به فريب ايشان مي نمودند. طبرزدي با بي كفايتي و ناكارآمديش سبب پرواز ديگران به قلل بالا شد كه فقط فرومايگان اينچنين مي كنند. او تشكيلاتي ايجاد كرد كه يك مشت سودجو همانند حسن اردشير و قديريان در آن گردهم مي آمدند.
وي مي نويسد: طبرزدي در اصل يك مضحكه بزرگ است. يك احمق همانند پت و مت كه فقط گندم نمايي و جوفروشي را خوب بلد است. او با ايجاد تشكيلاتي نام جبهه متحد دانشجويي و يك گروه به اصطلاح رفرميستي كه مثلاً درصدد ائتلاف با گروه هاي مختلف و مستقل و وابسته و غيره است اقدام به تاسيس يك نهادي كرده است رسماً يك فاحشه خانه (سياسي درام ريتميك) است.
اكنون در گروه ايشان از ويكتوريا خانوم و ماسالي 180 درجه چرخشي و احمد باطبي بي هويت كه قبل از آن عكس كذا هيچ پيشينه اي نداشت و به مدد آقاحشمت سابقه اي طولاني تر از خود من پيدا كرد و رضا پهلوي و همه و همه در اين فاحشه خانه سياسي جمعند.
در همين حال رشيد اسماعيلي از عناصر اغتشاشگر و داراي گرايش به چپ ماركسيستي بعدها تبديل به ليبرال دوآتشه، در سايت ادوارنيوز وابسته به گروهك ادوارتحكيم وحدت، به ستايش از صداي آمريكا پرداخت و نوشت: صداي آمريكا بناست مبلغ ارزش هاي گرانقدر و قابل احترام ايالات متحده باشد. اين رسانه كوشيده از چهره هاي قابل احترامي استفاده كند. بسياري از كاركنان آن، افرادي شريف و زحمتكش هستند كه بعضاً در ايران هزينه داده اند اما در برخي موارد به جولانگاهي براي تسويه حساب هاي سياسي و شخصي بدل مي شود، اپوزيسيون همديگر را تخريب مي كنند.
وي اضافه مي كند: در حاليكه كروبي و موسوي - فارغ از هر سابقه اي كه داشته اند- اكنون و در داخل مرزهاي ايران به رغم همه فشارها در برابر تماميت دستگاه رعب آور ايستاده اند، آيا مسئوليت اخلاقي و ملي ما اين نيست كه حمايت و تقويت شان كنيم؟ كدام اقدام اپوزيسيون در خارج از كشور به اندازه اقدام كروبي موثر واقع شده است؟
اكنون كه جنبش يك رهبري نصفه و نيمه در داخل پيدا كرده، اپوزيسيون خارج از كشور هنوز گرفتار همان فرقه گراييها، حسادتها و برتري جوييها و رقابت هاي حقير است. گويا مشكل اصلي عده اي اين است كه چرا كروبي و موسوي و چرا ما نه؟ حمله به موسوي و كروبي ما را به كجا مي برد؟ براي تسويه حساب وقت هست.

 



ذوق زدگي سانسورچي ارشد رژيم پهلوي از اقدامات كروبي و موسوي (خبر ويژه)

آخرين وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي از اقدامات ضد انقلابي موسوي و كروبي پشتيباني كرد اما گفت ما آنها را به عنوان رهبران جنبش نمي شناسيم.
داريوش همايون در گفت وگو با سايت ضد انقلابي شهرگان اظهار داشت: در حوادث اخير، اول گفتمان و مبارزه است، بعد رهبري آن. موسوي كه اصلاً اين چيزها سرش نمي شد. براي من مثل يك دايناسور بود ولي حالا ديگر چنين نيست، يا مثلا كروبي با آن مسائلش. ولي اصلاً اين مسائل مهم نيست. الان موسوي و كروبي براي اين كه جلوي حكومت بايستند، به مردم متوسل مي شوند. آنها سمبل هستند، نمادهاي مبارزه هستند نه رهبران آن.
اين عنصر سلطنت طلب اضافه كرد: پيش از انتخابات ما يك اعلاميه داديم كه كاري به انتخابات نداريم اما پشتيبان جنبش هستيم. موضوع جنبش مهمتر از انتخابات است و فقط رأي دادن نيست. اگر موسوي و كروبي نمايندگان اين مبارزه هستند و ما پشتيبان جنبش هستيم، پشتيباني ما شامل موسوي و كروبي هم مي شود.
اين سلطنت طلب بد نام گفت: ما خيلي خوشحال هستيم كه موسوي و كروبي ايستاده اند در ميدان و مثل خاتمي نرفتند دنبال كارشان. و پشتيباني مي كنيم از آنها. ولي اين كه بگوييم موسوي و كروبي رهبران ما هستند، به هيچ وجه چنين چيزي را نمي پذيريم.
داريوش همايون همچنين خواستار پذيرش چندصدايي از سوي طيف هاي ضد انقلاب شد و گفت: مسئله الان نه پادشاهي است، نه پهلوي يا غيرپهلوي. مسئله الان اين است كه ولايت فقيه شكسته شود. الان به هيچ وجه دستور كار ما در حزب مشروطه اين نيست كه براي يك حكومت سلطنتي مبارزه كنيم. ما فقط پشتيبان مبارزه در داخل ايران هستيم.
داريوش همايون از جمله عناصر مذبذبي است كه پس از عضويت در احزاب «پان ايرانيسم، ملت ايران و سوسكا» به استخدام سفارت آمريكا درآمد و به خاطر خوش خدمتي هايش به رژيم منفور پهلوي، به قائم مقامي حزب رستاخيز رسيد. وي داماد سپهبد زاهدي است و در كابينه جمشيد آموزگار به وزارت اطلاعات و جهانگردي منصوب شد. همايون همچنين سردبيري روزنامه صهيونيستي آيندگان را به عهده داشت. از وي به عنوان نويسنده مقاله اهانت آميز «ايران و استعمار سرخ و سياه» در روزنامه اطلاعات(17 دي 56) عليه حضرت امام خميني كه منجر به قيام 19 دي قم شد و آتش انقلاب اسلامي را شعله ور ساخت، ياد مي شود. ذوق زدگي چنين عنصر فاسدي از اقدامات و تحركات چند ماه اخير موسوي و كروبي، عبرت آموز به نظر مي رسد.
گفتني است سايت شهرگان به مديريت خسرو شميراني كه با همايون مصاحبه كرده، همان سايتي است كه به «باستاني» سردبير سايت جمهوريت(وابسته به مهدي هاشمي و دانشگاه آزاد) به خاطر همكاري مستمرش ماهانه 400 دلار پرداخت مي كرد.

 



چي بود، چي شد؟! (خبر ويژه)

باراك اوباما به پيروي از روش منافقانه جرج بوش يك مهماني افطار در كاخ سفيد ترتيب داد.
وي در اين ضيافت افطار، از مسلمانان آمريكا «به پاس غني سازي فرهنگ اين كشور» تجليل كرد بي آن كه به انبوه تهمت پراكني ها و سخت گيري هاي وحشيانه عليه مسلمانان در اين كشور طي 8 ساله پس از ماجراي 11 سپتامبر اشاره كند.
در اين ضيافت شيطاني، مهمانان ويژه اي حضور داشتند كه ويژه ترين آنها مايكل اورن سفير رژيم جنايتكار و اشغالگر صهيونيستي در آمريكا بود.

 



روسيه: ايران نه تهديد مي پذيرد و نه منزوي شدني است (خبر ويژه)

وزيرخارجه روسيه تنها راه حل عاقلانه چالش هسته اي ايران را ديپلماسي دانست و گفت: ما در مسكو معتقديم اين مشكل تنها با روش هاي سياسي و ديپلماتيك قابل حل است.
سرگئي لاوروف طي سخناني در انستيتو دولتي روابط بين الملل مسكو اظهار داشت: «در رابطه با ايران بايد گفت كه ما جايگزين معقولي براي راه حل سياسي-ديپلماتيك براي مشكل برنامه هسته اي آن نمي بينيم. بهترين روش براي تاثيرگذاري، نه منزوي سازي و نه تهديد توسل به زور، بلكه جذب گسترده به همكاري است. تنها بدين ترتيب مي توان نقشي عيني در امر حمايت از ثبات و امنيت داشت.»
در همين حال صدراعظم آلمان در ديدار رئيس جمهور فرانسه گفت: ايران بايد به روشني بيان كند كه حاضر به گفت وگو با جامعه بين الملل (!؟) است. اگر آنها حاضر به مذاكره نباشند در نشست گروه 8 كه ماه جاري برگزار خواهد شد، مشورت هاي تازه اي در مورد تحريم و مجازات هاي سنگين تر انجام خواهد گرفت.
ساركوزي هم در اين ملاقات گفت: جمهوري اسلامي بايد واقف به اين نكته باشد كه قصد ما كاملاً جدي است.
دعوت ايران به مذاكره با چاشني بي پشتوانه و توخالي تهديد در حالي است كه كشورهاي غربي تا چند سال پيش براي تعليق غني سازي و توقف برنامه هسته اي، اقدام به تهديدهاي توأم با اولتيماتوم مي كردند اما رفتار مقتدرانه و عزتمندانه نظام اسلامي باعث شد تا رفتار آنها اندكي مدني تر و عاقلانه تر شود. در عين حال در زمينه مذاكره نيز بايد گفت كه ايران در اين زمينه همواره آماده مذاكرات بوده اما طرف غربي بعضاً دچار سوءتفاهم شده و به توقف مذاكرات مبادرت مي كرده- گويا كه آب حيات را از ايران دريغ مي دارد!- اما پس از مدتي با پي بردن به خبط خود، مجدداً - و با اصرار- خواستار از سرگيري مذاكرات مي شده است. اكنون هم ظاهراً فازي از جنون ادواري مذكور سپري شده و فاز ديگري از آن آغاز شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14