(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 شهريور 1388- شماره 19459
 

حديث دشت عشق
گزارشي از تمرين تيم ملي كشتي فرنگي در آستانه مسابقات جهاني وقتي فرنگي كاران با روحيه هستند
اخبار كوتاه از فوتبال
دانش آموز بسيجي تبريز مدال طلاي المپياد رياضي را كسب كرد
در رابطه با سفر چند تن از همراهان به عربستان ميرزا آقابيك بايد توضيح دهد
در مسابقه هاي جهاني اتريش اسكي باز ايراني به خط پايان نرسيد
خواندني از ورزش ايران
شايعه اخراج نكونام و شجاعي تكذيب شد
در رنكينگ فدراسيون جهاني همه جودوكاران بجز سرلك سقوط كردند
همه ايراني ها سقوط كردند، جز «نوروزي» يك پله صعود براي تيم ملي پينگ پنگ
حدادي: اميدوارم زودتر به صحنه رقابت بازگردم
جودو ايران در بين 20 كشور اول حضور نداشت سقوط آزاد روي تا تامي جهان
وقتي برزيل رقيب ديرينه را به «كما» برد آيا پرونده مربيگري «مارادونا» در آرژانتين بسته خواهد شد؟
اخبار فوتبال جهان
سه قهرمان ملي در اردوي تيم هاي ملي كشتي



حديث دشت عشق

به ياد شهيد سيدنجف بلاديان
فرزندم را با تربيت اسلامي بزرگ كنيد
شهيد حاج سيدنجف بلاديان در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد. تا اول دبيرستان به درس خواندن ادامه داد اما در پي مشكلاتي درس را رها كرد و به كار خياطي پرداخت. به امور عبادي بسيار پايبند بود. در مغازه اش به توزيع نوارها و اعلاميه هاي امام و پخش نشريات ديني از جمله كتاب هاي مذهبي روشنفكرانه مي پرداخت. در حقيقت با اين فعاليت ها مغازه ايشان مركزي براي رفت و آمدهاي مذهبي بود كه به همين دليل ساواك فعاليت هاي ايشان را زير نظر گرفت. در سال 57-56 كه اوج تظاهرات مردمي به رهبري امام امت بود او نقش مهمي در مبارزات مردمي شهرستان گچساران به عهده داشت. در صبح يكي از روزها بعد از تيراندازي مأموران رژيم كه منجر به برهم زدن مراسم سخنراني گرديد، شهيد بلافاصله برخاست، پشت ميكروفن قرار گرفت و مردم را به استقامت و شجاعت دعوت كرد و آيه ولاتحسبن الذين قتلوا... را تلاوت كرد. سرانجام در اجتماع باشكوهي در بعد از ظهر همان روز به طرف مردم تيراندازي كردند و از جمله سيدنجف بلاديان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نايل آمد. شهيد در هنگام انتقال به بيمارستان چنين وصيت كرد: فرزندم را با تربيت اسلامي بزرگ كنيد. شهادت ما در راه خداست. ناراحت نباشيد.

 



گزارشي از تمرين تيم ملي كشتي فرنگي در آستانه مسابقات جهاني وقتي فرنگي كاران با روحيه هستند

تا آغاز پيكارهاي كشتي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان در دانمارك، از امروز (پنجشنبه) تا روز 30 شهريورماه برابر با 21 ماه سپتامبر فقط 11 روز ديگر باقي مانده است.
در حال حاضر تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران نيز با برنامه هاي متفاوت اما هماهنگ با زمان برگزاري مسابقه هاي جهاني دانمارك، در اردوگاه خود در خانه كشتي، براي حضور در اين مسابقه ها آماده مي شوند.
براساس صحبت هاي چند روز پيش «محمد بنا» سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران، ديروز تمامي 22 كشتي گير دعوت شده به اردو از جمله 7 كشتي گير ملي پوش اعزامي به مسابقه هاي كشتي قهرماني سال 2009 جهان در اردو گردهم جمع شدند و تمرينات آماده سازي را به مرحله اجرا گذاردند.
در يك نگاه مي توان تيم ملي كشتي فرنگي را اميدوار كننده توصيف كرد. وقتي سرمربي يك تيم با روحيه باشد و حس جاه طلبي خود را به كشتي گيران هم به خوبي انتقال دهد، آن گاه بايد منتظر رقم خوردن اتفاقاتي بزرگ بود.
محمد بنا اميدوارتر از هميشه
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بسيار اميدوار است تا تيمش در دانمارك دست به كارهاي بزرگي بزند. او در رابطه با وضعيت تيم مي گويد: «روي تك تك نفرات حساب مي كنم و هركس بايد در حد خود براي تيم امتيازآور باشد. روي سكوي جهاني رفتن دور از دسترس نيست و تنها نبايد بدشانسي بياوريم. از لحاظ تيمي هم روسيه و گرجستان وضعيت خوبي دارند هرچند تيم گرجي ها كمي بهتر است ولي همان كشتي گيران با تجربه شان حريفان خوبي هستند. من در اتاقم انبوهي از فيلم كشتي حريفان را دارم و به اتفاق نوربخش، خيرآبادي، قلاوند و جعفري تك تك تيم ها را آناليز مي كنيم تا از لحاظ شناخت، آنها در چنگ ما باشند.»
حميد سوريان و چهره جديد
شرايط حميد سوريان با زمان المپيكش قابل مقايسه نيست و او از بارزترين شاخصه براي موفقيت يعني «روحيه بالا» برخوردار است. به قول محمد بنا «سطح فني و هوش سوريان آن قدر بالاست كه مي تواند حريفان آماده تر از خودش را هم شكست دهد.»
ملي پوش وزن 55 كيلوگرم مي خواهددوباره «پسر طلايي كشتي فرنگي» شود.
همه اميدوار به اميد نوروزي
اميد نوروزي ناشناخته ترين ملي پوش ايران براي حريفان خواهد بود و اين كشتي گير 60 كيلويي بايد از اين امتياز به خوبي استفاده كند و شگفتي ساز شود. در حال حاضر همه به نوروزي و كشتي هاي خوب او در مسابقات جهاني اميدوارند.
بيابانگرد پرتلاش تر از هميشه
بالاخره افشين بيابانگرد حقانيت خود را به كادرفني ثابت كرد و با نايب قهرماني در وزن 66 كيلوگرم جايزه بزرگ باكو به تيم ملي رسيد. قهرمان جام يادگار امام و مسابقات انتخابي تيم ملي، در حال حاضر يكي از آماده ترين كشتي گيران حاضر در اردوي تيم ملي به شمار مي رود.
خودباوري، سلاح عليزاده
فرشاد عليزاده هم مانند بيابانگرد چند سال پشت خط ماند اما، سرانجام توانست حقش را بگيرد و ملي پوش وزن 74 كيلوگرم شود. بزرگترين سلاح اين كشتي گير تهراني خودباوري است. عليزاده فهميده كه چيزي از رقباي جهاني خود كم ندارد و مي تواند در سطح جهان بدرخشد.
اخلاقي، مي جنگد
تا برنده شود
وقتي از حبيب الله اخلاقي نام برده مي شود، ناخودآگاه جنگندگي اين كشتي گير به ذهن ما خطور مي كند. محمد بنا درباره او مي گويد: «كمتر كشتي گيري در سطح جهان است كه بتواند در سرپا مقابل اخلاقي دوام آورد. او با حركت هماهنگ دست ها و پاهايش از هر حريفي امتياز مي گيرد و به بيرون تشك مي برد.»
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اخلاقي در جام هاي وهبي امره تركيه و جايزه بزرگ باكو قهرمان وزن 84 كيلوگرم شده و حالا فكرهاي بزرگتري در سر دارد.
علي اكبري
جوان ترين ملي پوش
امير علي اكبري جوان ترين ملي پوش كشتي فرنگي ايران محسوب مي شود. اين كشتي گير وقتي در سال 2007 قهرمان وزن 84 كيلوگرم جوانان جهان شد، لاغر و تركه اي بود ولي حالا با بدني ساخته و پرداخته قصد انجام كارهاي بزرگ در 96 كيلو دارد. علي اكبري با قهرماني در آسيا نشان داد كه در 96 كيلو جا افتاده و مدال طلاي جام آزورماش هم وي را در تيم ملي تثبيت كرد.
هاشم زاده، فقط مدال
چيزي جز مدال نمي تواند مسعود هاشم زاده ملي پوش سنگين وزن و كاپيتان كشتي فرنگي را راضي كند هاشم زاده در بالاترين حد تجربه قرار دارد و آمادگي بدني بالا هم از وي يك چهره اميدوار كننده ساخته است. او در جام جايزه بزرگ باكو هم توانست با شكست نفر سوم المپيك از آمريكا قهرمان شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حق وردي و تركي داوران ديدارهاي پيروزي و استقلال
اسامي داوران هفته ششم ليگ برتر فوتبال از سوي كميته داوران اعلام شد.رقابت هاي هفته ششم يكشنبه و دوشنبه آينده برگزار مي شود كه تورج حق وردي ديدار پيروزي- شاهين بوشهر و محسن تركي بازي تراكتورسازي تبريز- استقلال تهران را قضاوت خواهند كرد.
يكشنبه- ساعت 21
فولاد مباركه سپاهان- پاس همدان- ذوب آهن - فولاد شهر
قاسم واحدي- مرتضي كريمي- بهرام نقوي- جواد شرفي
تراكتورسازي تبريز- استقلال تهران- 30-21 - يادگار امام - تبريز
محسن تركي- رضا سخندان- محسن فريماني- بابك وسيله بر
ابومسلم- راه آهن- ثامن الائمه- مشهد
خداداد افشاريان- حيدر شكور- غلام آموزگار- محمد حسين اسدي
مس كرمان- ذوب آهن- شهيد باهنر- كرمان
رحيم مهر پيشه- داود رفعتي- علي موغلي- آرش خرميان
سايپا - مقاومت سپاسي شيراز- شريعتي- كرج
ايرج ساعدي- رسول فروغي- محبت علي رضايي تبار- هادي حاج عباسي
استقلال اهواز- صبا قم- تختي - اهواز
سعيد مظفري زاده- عليرضا كهوري- عباس انتظاري- اسماعيل آمري
ملوان انزلي- فولاد خوزستان- تختي - انزلي
محمود رفيعي- بابك داوري- مهدي عاليقدر- محمدرضا فغاني
استيل آذين- پيكان قزوين- دستگردي- تهران
يداله جانبازي- كيانوش داودزاده- سجاد طوري- فرشيد افشار
دوشنبه- ساعت 21
پيروزي- شاهين بوشهر- آزادي- تهران
تورج حق وردي- حسين خانبان- سعيد علي نژاديان- پيروز سيف اله پور
اردوي تيم فوتبال اميد براي حضور در تورنمنت ويتنام
مرحله ششم اردوي آماده سازي تيم فوتبال اميد كشورمان از روز 22 شهريور در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد شد.
در اين مرحله 28 بازيكن به اردوي تيم فوتبال اميد دعوت خواهند شد تا به مدت 3 روز تمرينات خود را پس از افطار و زير نور پيگيري كنند.
تمرينات تيم اميد پس از اين اردوي سه روزه تا پايان ماه رمضان تعطيل خواهد شد و مرحله هفتم اردوي اين تيم اوايل مهرماه برپا خواهد شد.
تيم فوتبال اميد قرار است 16 مهرماه براي شركت در تورنمنت 6جانبه ويتنام كه با شركت تيم هاي سنگاپور، چين، تايلند، اندونزي، ويتنام و ايران در دو گروه سه تيمي در شهر «هانوي» برگزار شود، شركت كند.
غيبت يك ماهه روانخواه در استقلال
هافبك استقلال به دليل كشيدگي ليگامنت يك ماه از ميادين دور شد.امين نوروزي مسئول كار پزشكي باشگاه استقلال با اشاره به مصدوميتي كه در ديدار استقلال برابر سايپا براي اميدرضا روانخواه رخ داد، اظهار داشت: «پس از معاينات دقيق و بررسي تصاوير MRI زانوي چپ اين بازيكن كه با همفكري متخصصان ادامه داشت، نهايتاً مشخص شد روانخواه از اين ناحيه دچار كشيدگي ليگامنت داخلي شده است و براي درمان كامل به 4 هفته فيزيوتراپي نياز دارد.»
به اين ترتيب روانخواه براي بهبود زانوي پاي چپ خود نياز به جراحي ندارد كه اين خبر خوبي براي پزشكان و مربيان استقلال است.
ركوردشكني ياوري در امر مربيگري
با انتصاب محمود ياوري 70 ساله به مربيگري تيم شاهين بوشهر، تفاوت سني ميان مسن ترين و جوان ترين مربيان ليگ برتر فوتبال ايران به 37 سال رسيد.محمود ياوري سرمربي شاهين بوشهر با 70 سال سن، مسن ترين مربي ليگ برتر در اين فصل محسوب مي شود و فراز كمالوند با 33 سال سن، جوانترين مربي ليگ برتر است.
به اين ترتيب اختلاف سني مسن ترين و جوان ترين مربيان ليگ برتر در اين فصل 37 سال است با اين حساب كمالوند 5 سال پس از شروع مربيگري محمود ياوري به دنيا آمده است! ياوري از سال 1351 رسماً كار مربيگري را شروع كرده است.همچنين محمود ياوري يك ركورد جالب توجه از خودش برجاي گذاشته است. ياوري اولين مربي در تاريخ ليگ ايران است كه در 10 تيم مختلف مربيگري كرده است.
ياوري از اوايل دهه پنجاه مربيگري را آغاز كرد و تا امروز هدايت تيم هاي ذوب آهن، سپاهان، ابومسلم، سپاسي، برق شيراز، استقلال اهواز، تراكتورسازي، پاس تهران و راه آهن را در ليگ هاي تخت جمشيد، آزادگان و برتر برعهده داشته است.

 



دانش آموز بسيجي تبريز مدال طلاي المپياد رياضي را كسب كرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
دانش آموز رشته رياضي سال سوم متوسطه عضو بسيج تيزهوشان شهيد بهشتي تبريز، مدال طلاي المپياد رياضي كشور را به گردن آوريخت.
«روح الله مهكام»، پس از كسب اين موفقيت به كيهان گفت: دانش آموزان نخبه اي در اين مسابقات حضور داشتند و موفقيت من در دسترسي به «طلاي رياضي»، مرهون توكل به خداوند، حمايت هاي بي دريغ پدر و مادر و كمك اساتيد است.
وي افزود: دانش آموزان براي رسيدن به موفقيت، بايد ضمن اتكا به معنويت، در امر مطالعه نيز جديت كافي و لازم را داشته باشند.

 



در رابطه با سفر چند تن از همراهان به عربستان ميرزا آقابيك بايد توضيح دهد

محمدعلي آبادي طي نامه اي خطاب به ميرزا آقابيك، خواستار توضيح سريع وي در خصوص جزئيات سفر هيئت اعزامي ايران به مجمع فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي شد.
به گزارش روابط عمومي كميته ملي المپيك، در پي درج اخبار و انتقاداتي كه به سفر چند تن از همراهان هيئت اعزامي ايران به مجمع فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي (ISSF) صورت گرفت، علي آبادي، رئيس كميته ملي المپيك كشورمان با ارسال نامه اي به دفتر حسن ميرزا آقابيك، دبير كميته اجرايي بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي خواستار تشريح جزئيات اين موضوع در كمترين زمان ممكن شد.در نامه علي آبادي به ميرزا آقا بيك از نحوه انتخاب نفرات اعزامي، علت عدم مراجعت به موقع اعضا، وظيفه و نقش همراهان و گزارش عملكرد هيئت اعزامي سؤال شده است.
از سوي كميته ملي المپيك اعلام شده است به محض انجام بررسي هاي همه جانبه و دريافت جواب نامه، اظهارات دبير ستاد برگزاري بازي هاي كشورهاي اسلامي عيناً به اطلاع رسانه ها و مردم خواهد رسيد.

 



در مسابقه هاي جهاني اتريش اسكي باز ايراني به خط پايان نرسيد

عضو تيم ملي اسكي روي چمن ايران در رشته مارپيچ كوچك به خط پايان مسابقات قهرماني جهان نرسيد.
در رشته كومبينه (تركيبي مارپيچ كوچك و سرعت) تيم ملي ايران بازهم ناكام ماند تا ناكامي هاي اسكي روي چين ايران در سال 88 ادامه داشته باشد.عليداد ساوه شمشكي در پايان مسابقات نوزدهم و حسين كلهر (قربانعلي) بيست و چهارم شدند. اسكي بازان ايراني از بين 55 اسكي باز اين نتيجه را كسب كردند. ضمن اينكه حسين كلهر (درويش علي) نيز نتوانست به خط پايان برسد. همچنين ميترا كلهر تنها زن ايراني حاضر در مسابقات در بين 12 اسكي باز، مكان نهم دنيا را به دست آورد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دبير فدراسيون تكواندو ايران از تعويق زمان برگزاري رقابت هاي تكواندو قهرماني نوجوانان آسيا در دو بخش دختران و پسران در جزيره كيش خبر داد. غلامرضا ابراهيمي دبير فدراسيون تكواندو ديروز (چهارشنبه) در اين خصوص به ايرنا، گفت: به دليل اينكه استقبال تيم ها طبق انتظار ما نبود درخواستي را به كنفدراسيون آسيايي تكواندو مبني بر تعويق در زمان برگزاري ارائه كرديم و رئيس كنفدراسيون آسيا با درخواست ما موافقت كرد.
¤ تيم دو نفره دوچرخه سواري وليعصر كرمان براي شركت در رقابت هاي بين المللي فرانسه 26 شهريور تهران را به مقصد پاريس ترك خواهد كرد. حسين اسلامي و جليل اسلامي به عنوان نمايندگان تيم باشگاهي وليعصر كرمان در رشته تايم تريل دو نفره رقابت هاي بين المللي فرانسه ركاب خواهند زد.
¤ تيم كشتي فرنگي ايران در بيست و يكمين دوره بازي هاي المپيك ناشنوايان به 2 مدال نقره دست پيدا كرد. محمد مرادي در وزن 74كيلوگرم در ديدار فينال مقابل حريف روسي خود شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد. محمد محبوبي ديگر نماينده كشورمان بود كه در وزن 96كيلوگرم به مدال نقره دست يافت. اين كشتي گير سنگين وزن در ديدار با حريفي از تركيه شكست خورد.

 



شايعه اخراج نكونام و شجاعي تكذيب شد

پس از گذشت چند ساعت از انتشار و حذف خبري در مورد اخراج دو بازيكن ايراني اوساسونا مشخص شد اين شيطنت خبري از سوي يك هكر حرفه اي انجام شده است.
ديروز اخباري در خصوص اخراج جواد نكونام و مسعود شجاعي از باشگاه اوساسونا منتشر شد كه منبع اين خبر را سايت باشگاه اوساسونا اعلام كردند.
اين در حالي است كه لينك مربوط به اين خبر در سايت اوساسونا موجود نبود و به نظر مي رسيد ايراد فني در سايت بوجود آمده باشد.هرچند برخي منابع اين جريان را يك شوخي در سايت اوساسونا توصيف كردند؛ اما حقيقت اين بود كه يك هكر حرفه اي توانسته بود خبر دلخواه خود را بدون مجوز مالك سايت اوساسونا در اين فضا منتشر كند.وي در خبر خيالي خود جواد نكونام و مسعود شجاعي را به خاطر درگيري در يك باشگاه شبانه مجرم شناخته و نوشته بود باشگاه اوساسونا اين دو بازيكن ايراني را اخراج كرده است و اين دو ديگر قراردادي با اوساسونا ندارند. روزنامه ماركا چاپ اسپانيا ضمن انتشار گزارشي از اين ماجرا به نقل از مدير وب سايت اوساسونا نوشت: هرچند مسبب اين اتفاق تحت تعقيب است و بايد تكليف اين شيطنت خبري كاملا روشن شود اما به طور كلي خبر منتشر شده را تكذيب مي كنيم. اين خبر توسط يك هكر روي سايت ما منتشر شده است و ايراني ها همچنان حضوري فعال در تيم ما خواهند داشت.
«ماريا كاردرو» مسئول بخش مطبوعات باشگاه اوساسوناي اسپانيا شايعه مربوط به كنار گذاشته شدن مسعود شجاعي و جواد نكونام از اين تيم را به شدت تكذيب كرد.از سوي ديگر جواد نكونام درباره انتشار خبري مبني بر اخراج او و شجاعي از باشگاه اوساسونا به دليل حضور در كلوپي شبانه و درگيري گفت: در شب هاي قدر و احيا تنها چيزي كه نمي توانستم باور كنم، چنين كاري بود. يك نفر كه دلايلش براي من نامشخص است، سايت باشگاه اوساسونا را هك كرد.وي افزوده است كه، امروز (ديروز) من و مسعود با حضور در دفتر پليس نسبت به اين مسئله شكايت كرديم و پليس هم پيگير اين موضوع است.

 



در رنكينگ فدراسيون جهاني همه جودوكاران بجز سرلك سقوط كردند

در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني كه بعد از مسابقات هلند ارائه شد، همه جودوكاران ايران به جز سرلك سقوط داشتند.
وحيد سرلك كه در وزن 60- كيلوگرم رقابت هاي جهاني هلند توانست عنوان پنجمي را به خود اختصاص دهد از رده 72 جهان به رده 26 رسيد. او با كسب 124 امتياز به اين مهم دست يافت.
در اين وزن علي چالاك با 4 پله سقوط از رده 48 به 52 جهان رسيده است. او 44 امتياز دارد.
در وزن 66- كيلوگرم وحيد بنا كه اولين حضور جهاني خود را تجربه مي كرد و در همان دور نخست به نماينده بلژيك باخت و حذف شد با 4 امتياز در رده 114 جهان قرار گرفت.
در وزن 73- كيلوگرم علي معلومات، دارنده مقام پنجم بازي هاي المپيك پكن با 84 امتياز در رده 37 جهان است. او پيش از اين مكان 34 رنكينگ جهاني را در اختيار داشت.
در همين وزن يوسف كريميان با 24 امتياز در رده 86 است. او قبلاً رده 77 جهان را به خود اختصاص داده بود.
در وزن 81- كيلوگرم ايران نماينده اي در رنكينگ جهاني ندارد.
در وزن 90- كيلوگرم رضا چاه خندق با 36 امتياز در مكان 55 جهان قرار دارد. او 4 پله سقوط داشته است.
حسين قمي در رنكينگ ماه قبل جهان در رده 61 قرار داشت كه در رده بندي جديد جايي نداشت.
در وزن 100- كيلوگرم مسعود خسروي نژاد با 24 امتياز در رده 65 قرار دارد.
در وزن 100+ كيلوگرم احسان رجبي با 78 امتياز سي ام است. او پيش از اين رده 28 جهان را در اختيار داشت.

 



همه ايراني ها سقوط كردند، جز «نوروزي» يك پله صعود براي تيم ملي پينگ پنگ

براساس اعلام فدراسيون بين المللي تنيس روي ميز(ITTF) افشين نوروزي تنها بازيكن ايراني است كه توانسته در رنكينگ ماه سپتامبر صعود داشته باشد.
افشين نوروزي كه در بازي هاي دانشجويان جهان در صربستان عملكرد قابل قبولي داشت با 22 پله صعود به رده 349 رسيد. اين بازيكن همچنين 52 امتياز به مجموع امتيازات خود اضافه كرده است.
رده بندي جديد پينگ پنگ بازان جهان براساس محاسبه پيكارهاي دانشجويان جهان (بلگراد) و پروتورهاي چين، كره جنوبي واستراليا تنظيم شده است. با درنظر گرفتن اين رقابت ها ساير بازيكنان ايراني حتي واحد مالميري و محسن خطيون كه در بازي هاي صربستان شركت داشتند نه تنها صعود نداشته بلكه سقوط هم كرده اند. اين درحالي است كه آنها از نظر امتيازي تغييري نداشته اند.
براين اساس محمدرضا اخلاق پسند با 11 پله سقوط به رده 286 رسيد. مهران احدي كه ماه پيش در رده 302 قرار گرفته بود اين بار 12 رده پائين تر ايستاد.
شهرام سربخشيان نيز امتيازي ازدست نداده است با اين حال از رده 432 به رده 454 نزول داشت سقوط اين بازيكن 22 پله بوده است.
واحد مالميري به واسطه حضور در بازي هاي دانشجويان جهان 19 امتياز به امتيازات قبلي خود اضافه كرد با اين حال با 8 پله سقوط به عنوان بازيكن 594 معرفي شد.
محسن خطيون ديگر ورزشكار كشورمان كه در مسابقات دانشجويان حضور داشت موفق شد وارد رنكينگ جهاني شود و دررتبه 678 قرار بگيرد.محمد بايرامپور كه ماه پيش در رتبه 407 بود به 424 نقل مكان كرد. اين بازيكن 17 پله سقوط داشته است. درنهايت نوشاد عالميان هم با وجود كسب 5/1 امتياز مثبت سقوط كرد و از رده 356 در رتبه 367 ايستاد.
در رنكينگ ماه سپتامبر فدراسيون جهاني تنيس روي ميز در ركوردي بي سابقه 107 بازيكن به رنكينگ اضافه شدند تا رده بندي جديد با درنظر گرفتن عملكرد 1654 بازيكن محاسبه شود.همچنين در رده بندي تيم هاي ملي تنيس روي ميز كشورهاي جهان چين، كره جنوبي و آلمان همچنان رده هاي اول تا سوم را دراختيار دارند. تيم ملي كشورمان نيز با يك پله صعود ازرده 45 به رتبه 44 جهان دست يافت.
اين تغيير به دليل كسب 52 امتياز انفرادي افشين نوروزي و صعود به رده سوم بازيكنان ايران در رده بندي جهان به دست آمد. رده بندي تيم هاي ملي تنيس روي ميز براساس امتيازات سه بازيكن اول كشورها در رنكينگ جهاني محاسبه مي شود.

 



حدادي: اميدوارم زودتر به صحنه رقابت بازگردم

احسان حدادي كه از آخر هفته جاري براي برگزاري اردوي تمريني يك ماهه به شهر سوچي روسيه مي رود. هنوز نمي داند كه مي خواهد در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كند يا خير.
حدود يك سال پيش، احسان حدادي آخرين پرتاب هايش را در يك رقابت رسمي دراستوني انجام داد و پس از آن به مداواي دست مصدومش پرداخت.
او تاكنون دراين مدت در هيچ رقابت رسمي اي شركت نكرده و بنابرآخرين اظهاراتش انگار چندان هم قصد ندارد امسال در رقابت هاي بين المللي شركت كند.
وي درگفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: روز جمعه به همراه مربي ام (كيم) به روسيه مي رويم و قراراست درشهر سوچي (ميزبان بازي هاي المپيك زمستاني در سال 2014) تمرين كنيم. مدت حضورم نيز دراين اردو مشخص نيست. شايد يك ماه و شايد هم بيشتر آنجا باشم.
ركورددار پرتاب ديسك آسيا با بيان اينكه پرتاب هايم را در تمرين ها شروع كرده ام، ادامه داد: در تمرين-ها وضعيتم خوب است. پرتاب هاي خوبي داشته ام؛ اما، هنوز معلوم نيست در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كنم. من خودم بعيد مي دانم شركت كنم. اين موضوع را جدي مي گويم.البته فدراسيون هم اختيار حضور را به من سپرده است. گفته اند اگر شرايط خوب است، در قهرماني آسيا شركت كن. شايد تنها در رقابت انتخابي پيش رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كنم.
حدادي درمورد نظر مربي اش در ارتباط با حضورش در رقابت هاي قهرماني آسيا گفت: نظر او اين است كه من به رقابت هاي آسيايي بروم. حتي درمورد جهاني هم مي گفت كه بروم اما، نظر خودم نبود كه چنين اتفاقي بيفتد.
وي درپاسخ به اين سوال كه آيا از حضور در رقابت ها به خاطر احتمال مصدوميت مجددش ترس داري؟ يادآور شد: نه من ترس ندارم. فقط مي خواهم احتياط كنم. نبايد فشار بياورم. من دو مدال طلاي قهرماني آسيا و يك مدال طلاي بازي هاي آسيايي دارم. از اين لحاظ چندان براي من جذاب نيست.
شايد هم اگر درمسابقه ها شركت كنم، تنها به خاطر فدراسيون باشد.
احسان حدادي با تاكيد بر اينكه سال آينده سال مهمي براي من است. ادامه داد: هدف من اين است كه بتوانم به صورت كاملا آماده در رقابت هاي سال آينده شركت كنم. سال آتي مسابقه هاي جام جهاني است. آن مسابقه برايم مهم است. من مدال نقره اين رقابت ها را در سال 2006 در آتن گرفتم. اميدوارم سال آينده درجام جهاني و بازيهاي آسيايي خوب كاركنم.
وي درمورد احتمال حضورش در رقابت هاي پرتاب ديسك الكساندر تامرت دراستوني نيز گفت: هنوز مشخص نيست. اين رقابت روز 25 شهريور برگزار مي شود و سال پيش هم در اين رقابت ها شركت كردم. درحقيقت اين آخرين رقابت بين المللي من تاكنون بوده است. امسال هم علاقه مندم در آن پرتاب كنم. اگر ويزا داشته باشم از روسيه به استوني مي روم. اما، خيلي دوست داشتم سه نفره با برادران صميمي به صورت تيمي در آن رقابت ها شركت مي كرديم. درآن صورت شرايط بهتر بود.
قهرمان سابق پرتاب ديسك جوانان جهان درپايان گفت: من ابتداي سال گذشته را خوب شروع كردم و اين مساله باعث شهرتم شد. اما، دراين مدت كه درمسابقه اي شركت نكردم. بسياري از قهرمانان سراغ من را مي گرفتند. اميدوارم زودتر به صحنه رقابت بازگردم.

 



جودو ايران در بين 20 كشور اول حضور نداشت سقوط آزاد روي تا تامي جهان

پرونده بيست و ششمين دوره رقابتهاي جودو قهرماني جهان در حالي يكشنبه شب در روتردام هلند بسته شد كه تيم ملي جودو ايران در ميان 20كشوري كه موفق به كسب مدال شدند، جايي نداشت.
اين رقابتها به مدت 5روز در سالن «آهوي» شهر رتردام برگزار شد كه در نهايت اين تيم ژاپن بود كه به لطف درخشش تيم بانوان خود با كسب سه مدال، يك نقره و سه برنز عنوان قهرماني را كسب كرد.
تيم مردان ژاپن براي اولين بار در طول 59سال گذشته موفق به كسب هيچ مدال طلايي نشد. اين تيم تنها يك نقره و يك برنز در بخش مردان كسب كرد.
ژاپني ها در سال 1973 تمامي مدالهاي طلا بخش مردان را به خود اختصاص داده بودند. سايت رسمي فدراسيون جهاني در مورد اين نتيجه ژاپني ها نوشت: ژاپن مهد جودوست ولي اين نتيجه براي آنها يك تحقير بزرگ محسوب مي شود. اكنون جودو در سراسر دنيا پيشرفت كرده و متعلق به هيچ كشوري نيست.
اما بعد از ژاپن، كره جنوبي با دو طلا و سه نقره عنوان نايب قهرماني را كسب كرد و فرانسه با دو طلا و يك برنز سوم شد. هلند با يك طلا و دو نقره، روسيه با يك طلا، يك نقره و يك برنز، اوكراين با يك طلا و يك نقره، چين با يك طلا و يك برنز، قزاقستان، كلمبيا و مغولستان هم با يك، عناوين چهارم تا دهم را كسب كردند.در اين دوره از مسابقات 28 مدال در بخش مردان توزيع شد كه تيم ايران در ميان 20كشوري كه موفق به كسب مدال شدند جايگاهي ندارد. تيم ايران به همراه كشورهاي گرجستان، روماني، تركيه، مونتنگرو، اسلواكي، آذربايجان و برزيل تنها موفق به كسب يك عنوان پنجمي شد.
رده بندي رقابتهاي جهاني با احتساب دو بخش مردان و زنان اعلام مي شود ولي در بخش مردان كه رده بندي مجازي دارد كره جنوبي با دو طلا و دو برنز اول شد. روسيه با يك، طلا، يك نقره و يك برنز دوم شد. كشورهاي اوكراين، مغولستان، قزاقستان و فرانسه هر كدام با يك طلا در مكانهاي بعدي ايستادند.
تيم ملي جودو ايران با سه ملي پوش (وحيد سرلك، وحيد بنا و علي معلومات) در اين دوره از رقابتها شركت كرده بود كه هيچيك موفق به حضور در جمع سه نفر برتر نشدند تا جودو كشورمان سقوطي آزاد اين بار روي تاتامي داشته باشد و روند نزولي خود را سپري كند.
نتايج تيم ملي جودو
مطلوب نبود
عضو كميته فني فدراسيون جودو گفت: اعزام سه جودوكار به رقابتهاي جهاني و كسب يك عنوان پنجمي در شرايط فعلي فدراسيون نمي تواند براي جودو ايران مطلوب باشد.بهمن فكرت در گفتگو با مهر افزود: شرايط فدراسيون در سه ماه گذشته مطلوب نبود و اتفاقات متعدد باعث شد تا تيمي منسجم راهي مسابقات جهاني نشود.
وي ادامه داد: بحران مديريتي كه بعد از استعفاي رضوي پيش آمد، جريانات رفتن آرش ميراسماعيلي، نتايج تيم ملي در چين تايپه و همچنين كشته شدن اعضاي تيم ملي نوجوانان همه دست به دست هم داد تا تيم ملي در مسابقات جهاني هلند نتيجه نگيرد.
اين عضو كميته فني در مورد غيبت اعضاي اين كميته در اردوهاي تيم ملي گفت: چنين ادعايي را قبول ندارم، من از زماني كه براي حضور در اين كميته دعوت شدم به طور مداوم در اردوها حضور داشته و با اعضاي تيم ملي و كادر فني گفتگو مي كردم.
فكرت در مورد نقش كميته فني در فدراسيون جودو گفت: تا پيش از اين كه چنين كميته اي وجود نداشت. اكنون كه اين كميته فعال شده همه چيز را تحت كنترل خواهد داشت. ما برنامه هاي تيم ملي را پيگيري مي كنيم و از سرمربي تيم ملي مي خواهيم از تمام سرمايه هاي موجود استفاده كنند.
وي در پايان گفت: رقابتهاي جهاني تمام شد. اكنون بايد به فكر گوانگجو باشيم و همه در فدراسيون جودو تلاش كنند تيم ملي با تشكيل اردوهاي منظم و حضور در تورنمنت هاي بزرگ و معتبر در بازيهاي آسيايي 2010 بهترين نتيجه را كسب كند.

 



وقتي برزيل رقيب ديرينه را به «كما» برد آيا پرونده مربيگري «مارادونا» در آرژانتين بسته خواهد شد؟

تيم ملي فوتبال آرژانتين در جريان رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 برابر رقيب ديرينه خود برزيل با شكستي سنگين و دور از انتظار مواجه شد تا براي صعود كار بسيار سختي در پيش داشته باشد.
طي اين ديدار كه در ورزشگاه «روساريو» برگزار شد تيم ملي آرژانتين با هدايت ديگو مارادونا و در حضور بيش از هفتاد هزار تماشاگر خودي با حساب 3بر يك مغلوب برزيل شد.
آرژانتيني ها كه تا پيش از ديدار با برزيل در شرايط خوبي به سر نبرده و حساب ويژه اي به روي سه امتياز اين ديدار باز كرده بودند، اين بازي را با حملات گسترده خود آغاز كردند، اما هر چه از زمان بازي مي گذشت مردان برزيل با هدايت كارلوس دونگا سرمربي جوان خود بر توپ و ميدان مسلط تر شدند.
اولين شوك اين بازي در دقيقه 24 بازي به تماشاگران متعصب آرژانتين وارد شد، چرا كه در اين لحظه «لويسائو» مدافع جلو كشيده طلايي پوشان با ضربه سر گل اول را به ثمر رساند.
تنها هفت دقيقه بعد «لويس فابيانو» به روي ضعف مفرط خط دفاعي ميزبان گل دوم را براي برزيل به ثمر رساند.
در دقيقه 65 «داتالو» هافبك آرژانتين از فاصله 30متري و به زيبايي يكي از گل هاي خورده را جبران كرد، اما 3دقيقه بعد روي اشتباه ورون هافبك پا به سن گذاشته آرژانتين برزيلي ها گل سوم خود را به ثمر رساندند و صاحب پيروزي ارزشمند شدند.
مارادونا پس از اين بازي از مردم كشور خود عذرخواست و اعلام كرد با قدرت به كار خود ادامه مي دهد تا تيم ملي آرژانتين به جام جهاني برسد.
از سوي ديگر دونگا سرمربي برزيل اين پيروزي را ارزشمند توصيف كرد و گفت: هدف وي و تمامي بازيكنان تنها قهرماني در آفريقاي جنوبي است.
برزيل با اين پيروزي با 30 امتياز از 15ديدار در صدر جدول رده بندي مسابقات مقدماتي جام جهاني فوتبال در منطقه آمريكاي جنوبي قرار گرفت و صعود خود را به نوزدهمين دوره جام جهاني جشن گرفت.
از سوي ديگر آرژانتين كه همواره يكي از مدعيان جام جهاني به شمار مي رود در شرايط بحراني به سربرده و ديگو مارادونا سرمربي اين تيم زير فشار شديدانتقادات قرارگرفته است.
مارادونا كه همواره يكي از منتقدان سرمربيان تيم ملي آرژانتين بود پس از كنار رفتن «ادواردو باسيله» به عنوان سرمربي تيم ملي كشورش منصوب شد تا به آرزوي ديرينه خود دست يابد.
اما مردم فوتبال دوست آرژانتين از همان ابتدا از سرمربيگري مارادونا ابراز ناراحتي كرده و بارها انتقادات خود را به مسئولان فدراسيون فوتبال كشورشان نشان دادند.
نگراني هاي مردم آرژانتين منطقي و به جا بود، چرا كه مارادونا هيچ تأثير مثبتي به روي تيم ملي نداشت و وضعيت راه راه پوشان را بسيار اسفناك تر از قبل كرد.
آرژانتين از زمان حضور مارادونا در مسابقات مقدماتي جام جهاني 5ديدار برگزار كرده كه حاصل آن 2 پيروزي و 3شكست است كه در اين بين باخت عجيب 6بر يك مقابل بوليوي در «لاپاز» بسيار عجيب و غيرقابل تصور است.
تيم ملي آرژانتين در حال حاضر با 22امتياز در رتبه چهارم جدول مقدماتي قراردارد و تنها 2امتياز بيشتر از اكوادور و كلمبيا ذخيره كرده است و با توجه به اينكه چهار تيم از اين منطقه به جام جهاني صعود مي كنند كار مارادونا براي رساندن تيم به جام جهاني آفريقاي جنوبي بسيار سخت است.
آرژانتين 3بازي ديگر پيش روي دارد كه بايد با تيم هاي قدرتمند پاراگوئه و اروگوئه خارج از خانه و همچنين پرو در خانه روبه رو شود.
چنانچه آرژانتين نتواند در اين 3بازي حداقل 6امتياز كسب كند حضور در جام جهاني 2010 را به طور مستقيم از دست خواهد داد تا اين كشور با فاجعه اي جبران ناپذير مواجه شود.
مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين و جهان براي نجات خود و تيم كشورش از اين شرايط روزهاي سختي در پيش دارد و به طور يقين اگر در رساندن تيم ملي آرژانتين به جام جهاني موفق نباشد محبوبيت خود را از دست خواهد داد. قطعاً ديدار بامدادي امروز آرژانتين روز سرنوشت ساز براي مارادونا خواهد بود. چرا كه او و شاگردانش مي بايست در شهر «آسانسيون» پاراگوئه به ميهماني تيم ملي فوتبال اين كشور بروند.
پيش بيني مي شود، چنانچه آرژانتين در اين بازي با شكست مواجه شود، پرونده مربيگري مارادونا در تيم ملي فوتبال آرژانتين بسته خواهد شد.

 



اخبار فوتبال جهان

اسكولاري ثروتمندترين مربي دنيا
فيليپه اسكولاري مربي برزيلي سابق چلسي به عنوان ثروتمندترين مربي دنياي فوتبال برگزيده شد.
اسامي 10 مربي بزرگ دنياي فوتبال كه به ترتيب بيشترين دريافتي را در يك فصل داشتند از سوي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) اعلام شد.
براين اساس آرسن ونگر سرمربي آرسنال با دريافت 8/4ميليون يورو در يك فصل دهمين مربي ثروتمند جهان است.پس از وي گاس هيدينك با دريافت 5 ميليون يورو در رتبه نهمين مربي ثروتمند دنياي فوتبال ايستاده است. پس از اين دو مربي بزرگ نام هايي چون ون گال (2/5)، پيگريني (5/5)، آنجلوتي(6)، مانچيني(6)، فرگوسن(7)، فابيو كاپلو(8/8) و مورينيو(11) ميليون يورو درآمد داشته است.براين اساس پردرآمدترين مربي فصل گذشته كه تاكنون ركورد دريافت او شكسته نشده است، فيليپه اسكولاري سرمربي پيشين چلسي لندن است كه از آبراموويچ مالك ثروتمند چلسي براي يك فصل مبلغ 6/16ميليون يورو دريافت كرد. اسكولاري هم اكنون هدايت بنيادكار ازبكستان را برعهده دارد.
علاقه ونگر به جذب پديده اينتر
سرمربي تيم فوتبال آرسنال از علاقه اش به جذب پديده جوان اينترميلان ايتاليا خبر داد.
آرسن ونگر گفت: از بازي ماريو بالوتلي، بسيار لذت مي برم. او با وجودي كه بسيار جوان است؛ اما خيلي خوب بازي مي كند.
اين مربي فرانسوي كه از سال 1996 هدايت لندني ها را برعهده داشته و در طول سال ها حضورش، استعدادهاي بي شماري را پرورش داده است، افزود: مدت هاست كه بازي بالوتلي را زيرنظر دارم. فكر مي كنم درصورتي كه مقدمات حضورش در اينجا فراهم شود،او بتواند سريع پيشرفت كند. لذا پيشنهاد خريد وي را با باشگاه مطرح كردم و اينك پروژه استخدامش، مطرح است.درپي انتشار اين اظهارات باشگاه اينترميلان اعلام كرد علاقه و تمايلي به فروش اين بازيكن 19ساله و خوش آتيه ندارد. همچنين يك مقام تيم ايتاليايي اظهار داشت باشگاه متبوع وي، خود خواهان استفاده از اين بازيكن در سال هاي آتي است.
بالوتلي كه در تيم هاي رده سني پايه اينتر رشد كرد، اكنون به عنوان نگيني درخشان محسوب مي شود كه تا سال 2013 قرارداد دارد.
اريكسون كارلوس، فيگو، ويرا، ندودوويري رامي خواهد
يك روزنامه انگليسي از علاقه تيم دسته چهارمي ناتس كانتي به جذب مدافع سابق تيم ملي برزيل و رئال مادريد خبر داد.
روزنامه اخبار جهان در گزارشي نوشت: اسوون گوران اريكسون، سرمربي سوئدي پيشين تيم ملي انگليس كه دو ماه است هدايت اين تيم را پذيرفته، پيشنهاد خريد روبرتو كارلوس را داده است. باشگاه كوچك بريتانيايي مي خواهد سومين بازيكن نامي را جذب كند چرا كه ماه گذشته توانست سول كمپل مدافع اسبق آرسنال و پسر اشمايكل اسپر پيتر اشمايكل و دروازه بان فصل گذشته منچسترسيتي را جذب كند.
يك مقام مسئول در ناتس كانتي اظهار داشت: در روزهاي آينده شرايط خوبي را به كارلوس كه در تركيه فعاليت مي كند، به صورت رسمي پيشنهاد خواهيم كرد. ناتس كانتي چون مي خواهد مدارج ترقي را به سرعت طي كند و خود را سريع به ليگ برتر برساند، خواهان جذب بازيكنان معروف است و در اين راه، در هفته هاي آينده پيشنهاد خريد چند بازيكن نامي ديگر را نيز مطرح مي كنيم. انتشار اين خبر در حالي است كه بازيكن سابق تيم فوتبال آرسنال هم از دريافت پيشنهاد تيم دسته چهارمي ناتس كانتي انگليس خبر مي دهد.
پاتريك ليونبرگ كه از سال 1998 الي 2007 در تيم لندني بازي مي كرد و اينك عضو سياتل ساندرز آمريكا است، اظهار داشت: باشگاه ناتس كانتي شرايط خوبي را به من پيشنهاد كرده كه البته الان نمي توانم هيچ پاسخي به آن دهم.
اين بازيكن 32 ساله كه تا سال آينده با باشگاه مذكور قرارداد دارد، ديروز نيز با پيشنهاد همكاري با آرسنال براي يك دوره دو ماهه از ژانويه تا آوريل را دريافت كرد. ناتس كانتي كه به سرعت تلاش مي كند خود را به ليگ برتر برساند، تاكنون خواهان بزرگاني همچون لوئيس فيگو، پاول ندود، پاتريك ويراو كريستين ويري شده است.
گيگز مربي مي شود
خبرگزاري فارس: بازيكن قديمي و اهل ولز منچستر يونايتد تصميم به ورود به جرگه مربيان فوتبال دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روزنامه ديلي ميل «رايان گيگز» اظهار داشت: فكر مي كنم وقتي بازي را كنار گذاشتم، به مربيگري رو بياورم. من توان انجام اين كار را در وجودم مي بينم.
وي افزود: از سال ها بازي در منچستر و كار زير نظر مربي بزرگي مثل فرگوسن، تجارب خوبي كسب كرده ام. با اين حال بايد در كلاس هاي مختلف شركت كنم تا با آگاهي كامل بتوانم به اين كار بپردازم.
قرارداد اين بازيكن 35 ساله كه ازتيم نوجوانان منچستر كارش را شروع كرد و تا لحظه حاضر ادامه داشته، با اولدترافوردي ها تا سال 2010 است.
كاناوارو: ايتاليا زيبا بازي نمي كند
كاپيتان تيم ملي فوتبال ايتاليا انتقادها از اين تيم در مورد ارايه نكردن فوتبالي جذاب را تأييد كرد.
فابيو كاناوارو گفت كه منتقدان در اين مورد كه آتزوري فوتبال نه چندان جذاب دفاعي موسوم به كاتاناچيو را ارايه مي كند، حق دارند. او به روزنامه ايتاليايي گاتزتا دلواسپورت گفت: ما هيچ گاه جذاب فوتبال بازي نكرده ايم.
مدافع اين فصل يوونتوس تورين از فلسفه بازي تدافعي تيم ملي ايتاليا پرده برداشت و گفت: خط دفاعي همواره نقطه قوت ما بوده است. به لطف همين خط دفاعي فوق العاده بود كه آتزوري در رقابت هاي جام جهاني 2006 آلمان توانست قهرماني را از آن خود كند.
كاناوارو براي آنكه ايتاليا بتواند در رقابت هاي سال آينده از عنوان قهرماني اش دفاع كند، خواستار توجه بيشتر به روش هاي قديمي شد.
دردسر تازه آبي هاي لندن
محكوميتي دوباره در انتظار چلسي
باشگاه چلسي پس از جريمه سنگيني كه هفته پيش از سوي فيفا برايش درنظر گرفته شد، با خطر محكوميتي ديگر روبه روست.
برخي رسانه ها از احتمال محكوميت دوباره آبي هاي لندن از سوي فيفا خبر مي دهند. اين رسانه ها جابه جايي جرمي بوگا از فرانسه را هم غيرقانوني عنوان كرده اند. چلسي اين بازيكن را در اكتبر گذشته از ASPTT مارسي به خدمت گرفت. اين در حالي است كه گفته مي شود بوگا در آن زمان تنها 11سال داشته است.
فيفا هفته گذشته لندني ها را پس از تخلف در به خدمت گرفتن گائن كاكوتا از لانس فرانسه براي دو سال از خريد بازيكن جديد محروم كرد.
به اين ترتيب آبي ها در دو مهلت جابه جايي بازيكنان يعني زمستاني 2009-2010 و همچنين تابستان 2010 حق به خدمت گرفتن بازيكن تازه واردي را ندارند. به عقيده فيفا چلسي كاكوتا را واداشته بود تا قراردادش با باشگاه فرانسوي را فسخ كند.
لندني ها در واكنش به محكوميت سنگين فيفا اعلام كرده اند در دادگاه بين المللي ورزش (CAS) فرجام خواهي خواهند كرد. دادگاه ياد شده در مورد مشابهي كه براي باشگاه ايتاليايي رم رخ داده بود، راي به كاهش حكم درنظر گرفته شده داد.
در صورتي كه اين حكم براي آبي ها نيز درنظر گرفته شود، آنها مي توانند در بازار جابه-جايي ها فعال باشند. اين روزنامه همچنين فاش ساخت كه اطلاعات در خصوص پرونده كاكوتا از سوي يكي از اعضاي خانواده كاكوتا بدست فيفا رسيده است.






 



سه قهرمان ملي در اردوي تيم هاي ملي كشتي
خادم: در المپيك 7 نفر بوديد، حالا يك تيم هستيد
ساعي: زود دير مي شود
مير اسماعيلي: از لحظه ها استفاده كنيد

در آستانه رقابت هاي كشتي قهرماني جهان، اميررضا خادم، هادي ساعي و آرش مير اسماعيلي در محل خانه كشتي تهران حضور يافتند.
اين سه قهرمان نامدار جهان و المپيك در ابتدا و درحالي كه ملي پوشان آزادكار زير نظر مربيان تيم ملي مشغول تمرين بودند در بخشي از سالن خانه كشتي مشغول بازي بسكتبال شدند.
پس از پايان تمرين آزادكاران، خادم، ساعي و ميراسماعيلي در جمع ملي پوشان كشورمان و همچنين برخي از مسئولين فدراسيون كشتي حضور يافتند.
در ابتدا محمدعلي صنعتكاران نايب رئيس فدراسيون كشتي در سخنان كوتاهي حضور اين سه قهرمان بزرگ و نامدار ورزش ايران در اردوي تيم ملي كشتي را خيرمقدم گفت و اظهار اميدواري كرد اين بازديدها كه به افزايش روحيه كشتي گيران در آستانه رقابت هاي جهاني مي انجامد تداوم داشته باشد.غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد نيز در صحبت هايي گفت: اين افتخار ما بود كه اين سه قهرمان ارزنده جهان و المپيك در آستانه رقابت هاي جهاني دانمارك در جمع ما حضور يابند تا سبب افزايش روحيه ملي پوشان در آستانه رقابت هاي جهاني شوند، به همين دليل از آنها براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت كرديم.
وي اظهار داشت: از رقابت هاي جهاني 1993 تورنتو همواره در كنار امير خادم به عنوان يكي از افتخارآفرينان كشتي حضور داشته ام و تا امروز هميشه از راهنمايي هاي ايشان بهره گرفته ام.هادي ساعي نيز يك قهرمان نامدار است كه با سختي هاي فراوان به مدارج بالاي قهرماني و كسب مدال طلاي المپيك در رشته تكواندو نايل شده است و آرش مير اسماعيلي نيز از نام آوران ورزش و جودو ايران و جهان است.
امير خادم:
در المپيك 7 نفر بوديد
اما، حالا يك تيم هستيد
اميررضا خادم قهرمان سال 1991 كشتي جهان و برنده دو مدال برنز المپيك در جمع ملي پوشان گفت: اتكال به خداوند و صرف ميل خواستن دو راه كسب موفقيت در رقابت هاي بزرگ پيش رو است.
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي افزود: مربيان تيم ملي غلامرضا محمدي، محسن كاوه و ابراهيم مهربان از مربيان سازنده كشتي ايران و از همدوره هاي من بوده و همواره براي كشتي ايران افتخارآفرين بوده اند و استفاده از دانش اين مربيان يك فرصت مغتنم براي شما است.
رئيس سابق فدراسيون كشتي در ادامه با بيان اينكه رقابت هاي قهرماني جهان در پيش است اظهار داشت: نكته مهم و حائز اهميت اين تيم فعل خواستن و انگيزه بسيار بالا در ميان شماست كه نه تنها جامعه كشتي، حتي مردم عادي نيز منتظر افتخارآفريني شما در دانمارك هستند. سال گذشته شما در رقابت هاي المپيك هفت نفر بوديد اما امسال شما يك تيم يك نفره هستيد و همگي در غالب يك پيكره براي موفقيت كشتي ايران تلاش مي كنيد و يك كادر فني خوب و قوي نيز شما را هدايت مي كند. حالا وظيفه شما اين است كه در رقابت هاي جهاني فعل خواستن را به خوبي صرف كنيد.
دارنده مدال برتر رقابتهاي المپيك 1996 آتلانتا تصريح كرد: شما پس از رقابتهاي المپيك با بيشتر كشتي گيران سرشناس و خوبهاي دنيا كشتي گرفته ايد پس تلاش كنيد در دانمارك به كمتر از خودتان نبازيد. در المپيك محمدي و تقوي كشتي هاي خوبي را به نمايش گذاشتند اما بيشتر شما مقابل كساني شكست خورديد كه بسيار كمتر از شما بودند.
دارنده مدال طلاي رقابتهاي جهاني سال 1991 وارنا تأكيد كرد: برخي از شما باتجربه و برخي ديگر نخستين حضور خود در رقابتهاي جهاني را تجربه مي كنيد، در رقابتهاي جهاني وارنا در سال 1991 من به فينال راه يافتم. شخصي به من گفت سال گذشته سوم شدي حالا مي تواني دوم شوي و سال بعد هم قهرمان شوي اما پدرم گفت بايد تلاش كني تا در اين رقابتها صاحب بهترين مدال شوي شايد اين آخرين فرصت تو براي عرض اندام باشد پس نبايد بگذاري مزد زحماتت به هدر برود. شما هم بايد با اين تفكر در رقابتهاي جهاني حاضر شويد كه ممكن است اين آخرين فرصت شما باشد پس تلاش كنيد پشيمان از تشك مسابقه خارج نشويد. من به كوچينگ و راهنمايي هاي مربيان شما ايمان دارم و شما فقط بايد در طول مسابقه به حرف مربيان خود گوش كنيد و در مصاف با حريفانتان خودتان باشيد.
هادي ساعي:
كسي كه كمتر اشتباه كند موفق مي شود
هادي ساعي دارنده دو مدال طلا و يك برنز المپيك نيز در اين جمع اظهار كرد: وقتي دلتان قرص باشد رسيدن به هر موفقيتي دست يافتني است. سالها در ميدان رقابت هاي جهاني و المپيك حضور داشته ام و تجربه ارزشمندي كه من دارم و مي تواند بكار شما بيايد اين است كه وقتي دلتان قرص باشد حتما موفق مي شويد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: در فينال رقابتهاي المپيك پكن من 4امتياز از حريف خود عقب بودم و در وقت استراحت تنها از مربي ام كه بسيار مضطرب بود خواستم به من مقداري آب بدهد زيرا من به پيروزي خود ايمان داشتم.
دارنده چندين مدال طلاي رقابتهاي جهاني تكواندو اظهار داشت: قبل از حضور در اين مسابقات با خداوند متعال راز و نياز كرده بودم و به آقا امام زمان(عج) و ائمه اطهار متوسل شده بودم و حتي قبل از آغاز رقابت ها به پا بوس شاه عبدالعظيم هم رفتم بنابراين مطمئن بودم با تلاشهاي شبانه روزي كه انجام داده ام، قهرمان المپيك مي شوم.
دارنده مدال طلاي رقابتهاي المپيك آتن تصريح كرد: در رقابتهاي جهاني و المپيك تمامي حريفان خطرناك هستند و كسي در اين رقابتها صاحب خوشرنگ ترين مدال مي شود كه كمتر اشتباه كند.
دارنده چندين مدال تكواندوي جهان تأكيد كرد: شما در رقابتهاي جهاني حداكثر شش مبارزه انجام مي دهيد كه در نهايت سي دقيقه مي شود پس تلاش كنيد حاصل تلاشهاي يك ساله شما و مربيان و مسئولان به هدر نرود. در ميدان مسابقه كسي نمي تواند به شما كمك كند اين شما هستيد كه خودتان بايد بخواهيد تا پيروز از ميدان مسابقه خارج شويد و ممكن است خيلي زود دير شود.
ساعي در پايان گفت: وقتي در رقابتهاي جهاني صاحب مدال شديد به اين افتخار غره نشويد بلكه از همان لحظه به فكر يك انگيزه و هدف جديد براي خود باشيد.
آرش ميراسماعيلي:
باهوش باشيد و از لحظه ها استفاده كنيد
آرش ميراسماعيلي قهرمان و سرمربي سابق تيم ملي جودو نيز ابراز داشت: در مسابقه با حريفان خود باهوش باشيد و از لحظه ها استفاده كنيد تا بتوانيد كام مردم ايران را با موفقيت خود شاد كنيد. من همواره خودم را از جامعه كشتي مي دانستم و امروز اين احساس بيشتر شده است و اميدوارم همگي شما در رقابتهاي جهاني موفق باشيد.
دارنده مدال طلاي جهان ادامه داد: من در هر مسابقه شركت مي كردم با خودم فكر مي كردم ممكن است اين فرصت ديگر تكرار نشود بنابراين با تمام وجود تلاش مي كردم بهترين نتيجه ممكن را كسب كنم.
دارنده چندين مدال رقابتهاي جهاني و قاره اي در پاياه خاطرنشان كرد: شما بعنوان اعضاي يك تيم همواره بايد به يكديگر كمك كنيد تا هر كدام بهترين مدال را كسب كنيد اگر نتوانستيد بدلايلي در رقابتها صاحب مدال شويد از كسب موفقيت هم تيمي خود شاد شويد زيرا رمز موفقيت شما يكي بودن است.


 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14