(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 شهريور 1388- شماره 19459
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الگوي حكومت علوي (يادداشت روز)
بسته پيشنهادي ايران به 1+5 ارائه شد
شب و علي(ع) (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
بني صدر صددرصد موسوي چند درصد؟ (خبر ويژه)
وضعيت قرمز است بايد فرماندهي آشوب به خارج منتقل شود (خبر ويژه)
محمل قانوني كه ندارد بلكه كلك مرغابي زديم (خبر ويژه)
افاضات مجمع روحانيوني براي انجمن بريده از اسلام (خبر ويژه)
آمريكا چه قدر تحقير شده كه سرزنش الجزيره را هم بايد بشنود (خبر ويژه)
توي اين هير و وير كروبي بايد زير ابروي منافقين را هم بگيرد! (خبر ويژه)



الگوي حكومت علوي (يادداشت روز)

قريب به سه دهه امامت حضرت امير عليه السلام از رحلت پيامبر اكرم(ص) در سال 11 هجري تا شهادت ايشان در سال 40 هجري، نمونه كامل و بي نظيري است براي تأمل در مدل حكومتي و سياسي اسلام كه اگر به دقت انجام شود، راه بسياري از خطاها و كژي ها را مسدود خواهد كرد.
پس از رحلت خاتم النبيين(ص) دوران مظلوميت و تنهايي علي(ع) آغاز مي شود آنچنان كه انگار پيامبر(ص) نفرموده بودند و بدان فرموده ها تأكيد نداشتند كه «من كنت مولاه فهذا علي مولاه»، «انا مدينه العلم و علي بابها»، «الحق مع علي و علي مع الحق» و... كار بدانجا كشيد كه جان پيامبر -علي(ع)- خار در چشم و استخوان در گلو جام تلخ حوادث را نوشيد و خشم خويش را فرو خورد هر چند كه لحظه اي از هدايت مردمان غفلت نكرد. روزگار چرخيد و چرخيد تا همان مردمان دست بيعت به سوي علي(ع) دراز كردند و چون شتران كه به طرف آبشخور هجوم مي آورند بر حضرت هجوم بردند، آنچنان كه عباي ايشان از دوششان افتاد، بند كفششان پاره گشت... انبوه مردم از هر طرف امام را احاطه كرده بودند و در اين ميان نزديك بود حسن و حسين -عليهما السلام- به زير دست و پاي آيند و اينچنين بود كه به اصرار و سماجت مردمان، حضرت زمام حكومت را بر دست گرفتند.
اما ديري نپاييد كه بتدريج گروهي ساز ضلالت كوك كردند و از سبيل هدايت فاصله گرفتند؛ جمعي عهد و پيمان شكستند، جمعيتي از تبعيت آيين امام سر باز زدند و خروج از دين را برگزيدند و جماعتي اطاعت از حق و حقيقت را به گوش نگرفته و به نسيان و فراموشي سپردند.
اينجا بود كه پيش بيني امام(ع) از حال و روز آنان جامه واقعيت بر تن كرده بود آنگاه كه در روز بيعت فرموده بودند: «مرا واگذاريد و ديگري را به دست آريد، زيرا ما به استقبال حوادث و اموري مي رويم كه رنگارنگ و فتنه آميز است و چهره هاي گوناگون دارد و دل ها بر اين بيعت ثابت و عقل ها بر اين پيمان استوار نمي ماند.»
امام(ع) هشدار داده بود كه اگر دعوت شما مردمان را براي پذيرش حكومت بپذيرم براساس آنچه كه مي دانم با شما رفتار مي كنم و به گفتار اين و آن و سرزنش سرزنش كنندگان گوش فرا نمي دهم.
حتي به آن جمعيت پرشمار كه سر از پا نمي شناختند و بر پذيرش خلافت از جانب امام(ع) بي وقفه بي تابي نشان مي دادند تاكيد كرده بودند كه اگر من وزير و مشاورتان باشم بهتر است تا امير و رهبرتان گردم.
آنچه در كارزار عمل اتفاق افتاد حكايت تلخ برنتافتن عدالت علي(ع) بود؛ چرا كه دست ويژه خواران و رانت خواران از بيت المال مسلمين كوتاه شده بود، ديگر اشراف و سرمايه داران سهمي ممتاز و خاص دريافت نمي كردند. بردگان و غلامان همان اندازه از بيت المال مي ستاندند كه مدعيان و بزرگان دريافت مي كردند. عرب را بر عجم برتري نبود و حقوق آنها بالسويه پرداخت مي شد.
عزل و نصب استانداران و حاكمان تنها بر مبناي شايستگي و كارآمدي پيش مي رفت، در مجازات قانون گريزان و اجراي حدود الهي مسامحه اي در كار نبود و هر روز دايره افزون طلبي زياده خواهان تنگ و تنگ تر مي شد.
اما مردمان آن ديار و روزگار نه تنها قدر ندانستند بلكه مرور زمان حكايت از آن داشت كه هر روز حاميان امام كمتر و كمتر مي شد. سؤال اينجاست كه چه شد مردماني كه مست و بي تاب خواهان پذيرش حكومت توسط علي(ع) بودند عدالت او را برنتافتند؟
بدون ترديد مجموعه اي از عوامل و علت ها را بايد كاويد و به هم ضميمه كرد تا پاسخي جامع داد اما به فراخور اين مقال دو عامل در جستجوي رسيدن به پاسخ حائز اهميت است: 1-استحاله فكري و ايدئولوژيك مردم و جامعه و 2- انحراف پررنگ خواص و نخبگان.
از يكسو در جامعه اسلامي انديشه دنيا گرايي و ثروت اندوزي ميان مردم آنچنان اوج گرفته بود كه ارزش ها به ضدارزش ها مبدل گشته بود و ضد ارزش ها رنگ و لعاب ارزش ها را به خود گرفته بود.
اينجاست كه علي(ع) هشدار مي دهد كه مردم آگاه باشيد كه وضعيت امروز شما همانند روزي است كه خداوند پيامبرش را بر شما مبعوث گردانيد. از سوي ديگر؛ خواص و نخبگان كه گروهي از آنها سابقه اي از جنگ و مبارزه، در ركاب با پيامبر به همراه داشتند هر كدام به طريقي بر مسير عدل و عدالت ثابت قدم نماندند و از امام(ع) خواسته اي را طلب نمودند و چون به مال و منال مورد انتظارشان نرسيدند يا از تكيه زدن بر فلان منصب و مقام دور ماندند از اردوگاه امام رخت بربستند.
چهره هاي سياسي و مشهوري چون عايشه، طلحه، زبير، ابوموسي اشعري، زيدبن ثابت، حسان بن ثابت، ابوهريره، سعدابن ابي وقاص، اشعث بن قيس و دهها نفر ديگر به اپوزيسيون تبديل شدند و از امام جدا گرديدند. تكليف معاويه و حزب اموي نيز معلوم بود.
سه جنگ جمل، صفين و نهروان را در مدت كمتر از پنج سال بر امام تحميل كردند، دامنه آشوب ها و اغتشاشات را گسترش دادند و با عدم تمكين در برابر قانون و حدود الهي گستاخانه باطل را بر حقيقت جولان دادند.
حضرت امير عليه السلام اما به دور از محافظه كاري هاي معمول حكام و با نفي مصلحت سنجي هاي كذايي بر راهبرد مبارزه همه جانبه با فساد سياسي و اقتصادي ادامه دادند و به موازات آن بر زدايش انحرافات فكري و ايدئولوژيك مردم همت گماردند.
فقدان قوه تحليل شرايط و اوضاع سياسي جامعه از سوي عوام و توده مردم و انحراف خواص و نخبگان از اصول بنيادين و ارزش ها نگذاشت آرمان هاي متعالي حكومت علوي به ثمر نشيند هر چند كه اين يك اشتباه استراتژيك است كه حكومت علي(ع) را شكست خورده بدانيم.
امروز حكومت علي(ع) الگوي مناسب و بي بديلي براي همه حق طلبان و عدالتخواهان است و نظام جمهوري اسلامي پس از گذشت قرن ها در راه اميرالمومنين است، ناكثين، قاسطين و مارقين امروز هم عرض اندام مي كنند و در دشمني با نظام جمهوري اسلامي تمام قواي خودشان را به ميان آورده اند اما تفاوت اينجاست كه نقطه قوت و قدرت ايران اسلامي، بصيرت و هوشياري مردمي است كه در همه بزنگاههاي حساس و سرنوشت ساز به بهترين وجه ايفاي نقش مي كنند.
اگرچه اكنون برخي خواص در عبور از شرايط پرپيچ و خم و صعب العبور بازماندند و در آزمون ايستادگي و ثبات قدم در مسير اصول و ارزش ها مردود شدند اما نه تنها مردم را به دنبال خود نتوانستند بكشانند بلكه در چشم تيزبين ملت رسوا و خوار شدند.
حسام الدين برومند

 



بسته پيشنهادي ايران به 1+5 ارائه شد

سرويس سياسي-
وزيرامور خارجه كشورمان از ارايه بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران به نمايندگان سياسي كشورهاي عضو گروه 1+5 خبر داد.
«منوچهر متكي» در مصاحبه مطبوعاتي مشترك به همتاي كنيايي اش در تهران دراين باره اظهار داشت: همانطور كه آقاي رئيس جمهور اعلام كرد بسته پيشنهادي ايران از مدتي قبل با توجه به تحولات جاري در جهان و رويدادهاي مختلفي كه اتفاق افتاده به روز شده است و چهارشنبه (ديروز) تحويل 1+5 خواهد شد.
وي افزود: در واقع چارچوب ديدگاهي ما در اين زمينه براساس اين بسته در اختيار ديگر كشورها هم قرار خواهد گرفت و ما فرصت جديدي را براي گفت وگوها جهت همكاري هاي متقابل فراهم كرده ايم.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در پاسخ به سوالي پيرامون اظهارات عجيب وزيرامور خارجه عراق در مورد دخالت ايران در اين كشور گفت: منطقه ما گاه گاهي منطقه اظهارات عجيب است. در برخي مواردي كه اظهاراتي از سوي مقامات عراقي منتشر مي شود وقتي ما به هم مي رسيم و يا پيگيري مي كنيم مي بينيم كه اذعان مي كنند، مطالب شان آنگونه كه منتشر شده است نيست. اخيراً در عراق بودم و شما مواضع روشن آقاي زيباري را در مصاحبه مطبوعاتي مشتركي كه با هم داشتيم شنيده ايد. عراق طي هفت سال گذشته از شرايط خاصي كه در اين كشور به وجود آمد همواره از حمايت ها و مساعدت هاي ايران برخوردار بوده است و ما بيشترين سهم را در كمك به ثبات و آرامش عراق داشته ايم.
وي با اشاره به سطح بالاي مناسبات اقتصادي و سياسي دو كشور افزود: طبيعي است كه روابط خوب بين ايران و عراق دشمنان و مخالفيني را داشته باشد و آنها شيطنت هاي خاص خود را بكنند. اما در عين حال ايران از موضع اصولي و استراتژيك خود در تثبيت اوضاع در عراق، ثبات و آرامش در اين كشور هرگز عقب نشيني نمي كند؛ چرا كه معتقد است ثبات در عراق ثبات در منطقه است.
متكي در ادامه با اشاره به نتايج مذاكرات با همتاي كنيايي خود گفت: كنيا به عنوان دروازه شرق آفريقا از اهميت ويژه اي در مبادلات اقتصادي براي بسياري از كشورهاي جهان برخوردار است. در سفر جناب آقاي رئيس جمهور به كنيا توافق كرديم كه شركت هاي ايراني، تجار و بازرگانان ايراني بتوانند ويزا و رواديد را به سهولت دريافت كنند و با اقامت هاي طولاني در آن كشور بتوانند براي خود برنامه ريزي كنند. در حوزه نيروگاه ها، بنادر، سدسازي شركت هاي ايراني قراردادهاي خوبي با دوستان كنيايي مي بنديم. متقابلاً شركت هاي كنيايي نيز به ايران مي آيند. در حال حاضر شركتي براي 250 ميليون دلار سرمايه گذاري در بنادر جنوب برنامه ريزي كرده است كه مي تواند در مناسبات بين ايران و كنيا در بعد تجاري بسيار مهم باشد. لذا اين تسهيلات در شرق آفريقا با كشورهاي اين منطقه بسيار مهم است و با سفرهايي كه صورت گرفته نويد خوبي براي شركت هاي ما است.
«وتانگولا موسس» وزير امور خارجه كينا نيز در جمع خبرنگاران بر گسترش روابط تجاري و اقتصادي كشور با جمهوري اسلامي تاكيد كرد.
يك مقام آگاه در تهران گفت اين بسته روز چهارشنبه به سفارتخانه هاي روسيه، چين ، آلمان، فرانسه، انگلستان و سوئيس تحويل داده شده است همچنين خواجي سفير ايران در اتحاديه اروپا يك نسخه از بسته را به دفتر سولانا تحويل داده است.

 



شب و علي(ع) (به جاي گفت و شنود)

اين روزها كه دل ها در سوگ علي عليه السلام داغدار و چشم ها همه اشكبار است، اين ستون را به سروده معروفي از مرحوم شهريار در وصف علي عليه السلام اختصاص مي دهيم.
شب ز اسرار علي آگاه است
دل شب محرم سرّالله است
شب علي ديد به نزديكي ديد
گرچه او نيز به تاريكي ديد
قلعه باني كه به قصر افلاك
سردهد ناله زنداني خاك
دردمندي كه چو لب بگشايد
در و ديوار به زنهار آيد
كلماتي چو درّ آويزه ي گوش
مسجد كوفه هنوزش مدهوش
فجر تا سينه ي آفاق شكافت
چشم بيدار علي خفته نيافت
روزه داري كه به مهر اسحار
بشكند نان جوينش افطار
ناشناسي كه به تاريكي شب
مي برد شام يتيمان عرب
تا نشد پردگي آن سّر جلي
نشد افشا كه علي بود و علي
شهسواري كه به برق شمشير
در دل شب بشكافد دل شير
عشق بازي كه هم آغوش خطر
خفت در خوابگه پيغمبر
آن دم صبح قيامت تأثير
حلقه در شد از او دامن گير
دست در دامن مولا زد در
كه علي بگذر و از ما مگذر
شال شه وا شد و دامن به گرو
زينبش دست به دامن كه مرو
شال مي بست و ندايي مبهم
كه كمربند شهادت محكم
پيشوايي كه زشوق ديدار
مي كند قاتل خود را بيدار
ماه محراب عبوديت حق
سر به محراب عبادت منشق
شبروان مست ولاي تو علي
جان عالم به فداي تو علي

 



كيهان و خوانندگان

¤ در خبرها آمده بود كه موسوي براي بازگشت آرامش به كشور راهكار ارائه داده است عجيب است خود آقايان دست به طراحي آشوب و اغتشاش مي زنند و باز خودشان نيز راهكار ارائه مي كنند!
حميد طاعتي
¤ اولا از سكوت طولاني مدت و تعلل جامعه روحانيت در حمايت از ولايت مطلقه فقيه تعجب كرديم ثانيا انتظار مي رود كه ابتدا هتاكي ها و اقدامات و توقعات غير مشروع آقايان موسوي، خاتمي، كروبي و فرزندان هاشمي را محكوم مي نمود و با عنايت به اعترافات و اقرارهاي متهمين درخواست دستگيري و محاكمه سران و فرماندهان اصلي اين حوادث را از دستگاه قضايي مطالبه مي نمود و از سران اغتشاشگر مي خواستند كه به اين روند ادامه ندهند. ثالثا چرا در اين بيانيه از رئيس جمهور شجاع و مردمي و مورد حمايت رهبري و قانوني هيچ حمايتي نشده است.
سهيل نژاد
¤ آقاي خاتمي اعلام كرده اعتماد مردم را بدست آوريد كه فردا دير است. متاسفانه با مماشاتي كه در دستگاه قضايي با سران فتنه شده كار را به جايي رسانده كه اين آقايان با حالت طلبكارانه به ملت و نظام اولتيماتوم داده و بيانيه صادر كرده اند. اگر چنانچه اين مماشات همچنان ادامه پيدا كند آتش زير خاكستر فتنه مجددا روشن خواهد شد وگناه آن پاي كساني است كه امروز عدالت را به اجرا نمي گذارند.
بخشي
¤ سران اصلي فتنه اعلام كرده اند براي احقاق حق (بخوانيد آشوب و فتنه ديگر) بايد صبر كرد. متاسفانه در برخورد با عوامل اصلي اغتشاشات بعد از انتخابات آنقدر مماشات شد كه كم كم مردمي كه به نامزد آشوب طلب راي نداده اند بدهكار شده اند. خلاصه اگر قاطعيتي در دستگاه قضا در برخورد با عوامل اصلي حادثه ديده مي شد روزنامه هاي زنجيره اي امروز اينگونه تيترهاي طلبكارانه را در صفحه اول خود چاپ نمي كردند.
رضايي
¤ در مورد عوامل پشت پرده حوادث بعد از انتخابات و قضيه كوي دانشگاه هر چقدر افشاگري شود كم است چون عوامل اغتشاشات به دليل عدم پايبندي به دين و اخلاق با ساختن بلوتوث هاي دروغين و ترويج شايعه در جامعه به دنبال مظلوم نمايي هستند و به هر حال در شرايط فتنه عظيمي قرار گرفته ايم و اگر كسي دچار كوچك ترين بي بصيرتي شود در صف باطل قرار مي گيرد و جبران آن بسيار مشكل خواهد بود.
طباطبايي - رسولي
¤ پيشنهاد مي كنم براي برگزاري هر چه با شكوه تر روز قدس مردم شعارهاي «مرگ بر آشوبگر» و «مرگ بر منافقين جديد» را هم به شعارهاي خود اضافه كنند.
عبداللهي از اصفهان
¤ وزارت بازرگاني تنها وظيفه خود مي داند كه هرگونه افزايش قيمت غيرقانوني را غيرقانوني اعلام كند اما هيچگونه اقدامي در جهت جلوگيري از افزايش قيمت ها نمي كند. مثلا مدتي پيش اعلام كرد كه افزايش قيمت نان غيرقانوني است و چند روز پيش اعلام كرد كه افزايش قيمت زولبيا و باميه غيرقانوني است اما قيمت هر دو كالاي يادشده افزايش يافته و كسي هم با آنها كاري ندارد. امروز هم اعلام شد كه افزايش قيمت شير غير قانوني است پس بايد نتيجه گرفت كه شير هم گران باقي خواهد ماند.
يك هم وطن
¤ شش ماه از سال مي گذرد ولي ما كارمندان بانك ملي هنوز با احكام سال گذشته حقوق مي گيريم و حال آنكه با تصويب دولت و ديوان عدالت اداري قرار بود 20 الي 25 درصد افزايش حقوق داشته باشيم. اين در حالي است كه اين مصوبه براي ديگر دستگاه هاي اجرايي و بقيه بانك ها اجرا و حتي مابه التفاوت اين حقوق ها به آن ها پرداخت شده است.
يك كارمند بانك ملي
¤ كارمندان و معلماني كه سهام عدالت دريافت كردند حداقل ميانگين دريافتي آنان 500 هزار تومان است ولي من و امثال من كه به ميليونها نفر مي رسند 200 هزار تومان درآمد داريم ولي از سهام عدالت براي ما خبري نيست.
مريم مرادي
¤ ماجمعي از كاركنان قراردادي نهضت سوادآموزي هستيم كه هنوز حقوق ماه هاي تير و مرداد و معوقه آن را دريافت نكرده ايم.
محمدي
¤ خواهش مي كنم مسئولان بانك ها بفرماييد كه هر چه سريع تر وام هاي مسكن روستايي راپرداخت كنند زيرا كه فصل بارندگي نزديك است و هنوز اين وام ها به روستائيان پرداخت نشده و پرونده ها در بانك ها بلاتكليف مانده است.
يك هموطن
¤در خود دستگاه قضائيه كارمندان تحصيل كرده با مدرك كارشناسي ارشد و دكتري حقوقشان يك چهارم حقوق يك قاضي با مدرك مشابه مي باشد. البته نمي گوييم حقوق ما كارمندان با حقوق قضات يكي باشد ولي تا اين حد تفاوت خدا را خوش نمي آيد.
محمدپور
¤ با توجه به مطلب روزنامه كيهان 17/6/88 در صفحه 15 مبني بر تأثير منفي برنج دانه بلند هندي بر سلامت مصرف كنندگان چه كسي و سازماني متولي برخورد با واردكنندگان آن است؟ و چراقبل از بررسي وارد شده و چه تشكيلاتي بايد به جمع آوري آن اقدام كند؟
اسدا... عشقي
¤ با توجه به تصويب قانون معافيت 2 برادر خدمت كرده تقاضا مي شود روال اداري آن سريع تر به مجريان ابلاغ شود تا ما مجبور نشويم به عنوان برادر سوم به خدمت رفته و در حين خدمت به دنبال تسويه حساب باشيم.
يك هموطن
¤ از استاندار مردمي تهران جناب آقاي تمدن كه در روز بزرگداشت شهدا در تاريخ 17/6/88 در جمع مردم حضور يافته بود تقدير و تشكر مي كنم. استاندار محترم به درد دل مردم گوش مي كرد و به راهنمايي آنها مبادرت مي ورزيد. خداوند مسئولين دلسوز و مردمي را جزاي خير دهد.
سيدسقاء (محمودي)
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 18/5/88 تحت عنوان «فروش سي دي هاي غيرمجاز» به اطلاع مي رساند. فرماندهي انتظامي استان تهران درخصوص موضوع فوق اعلام داشته به گشتي هاي انتظامي اين فرماندهي ابلاغ شد با اين گونه افراد برخورد لازم را به عمل آورند و از تاريخ 3/6/88 تاكنون چندين نفر از فروشندگان كه در خيابان هاي فرديس اقدام به خريد و فروش محصولات ضدفرهنگي مي نمودند دستگير و تعداد زيادي دي وي دي كشف گرديده است.

 



بني صدر صددرصد موسوي چند درصد؟ (خبر ويژه)

اصلاح طلب و اصولگرا بودن ميرحسين موسوي به تاييد عضو مركزيت گروهك تروريستي منافقين رسيد! حسين باقرزاده با تاكيد بر اينكه ميرحسين موسوي اصولگرا و اصلاح طلب واقعي است، نوشت: بسياري از خواسته هاي موسوي با خواست هاي اپوزيسيون سكولار همخواني دارد و اپوزيسيون براين اساس مي تواند پيمان همكاري با موسوي ببندد.
عضو گروهك منافقين در سايت ايران امروز مي نويسد: بسياري از اصلاح طلبان و تحول خواهان كه حول آقاي كروبي جمع شده بودند، قبل از انتخابات، از موسوي به عنوان كانديداي نظام ياد مي كردند اما من در جمع كوچكي گفتم كه چنين نيست و او اگر پيروز شود، در مقابل نظام خواهد ايستاد. شخصيت واقعي او در چند هفته پيش از انتخابات و تحولات پس از آن بروز كرد.
وي همچنين مي نويسد: پافشاري موسوي باعث شده اصلاح طلبان ديگر هم كم و بيش بر روي اصول پافشاري كنند. البته او نيز مانند ساير اصلاح طلبان در اين توهم به سر مي برد كه مي توان از طريق تغيير در قانون اساسي، به هدف دست يافت. مهم نيست كه آقاي موسوي سددرسد ]صددرصد!![ درست بيانديشد. اكنون او با بيانيه 11 آرمان هاي خود را مطرح كرده و بسياري از اين آرمان ها با خواست هاي اپوزيسيون سكولار همخواني دارد و اين امر راه را براي نزديكي اين نيروها به يكديگر هموار مي كند. اپوزيسيون همچنين مي داند كه براي اولين بار با كسي از جناح اصلاح طلب روبرو است كه پاي اصول مي ايستد.
اين عضو گروهك منافقين در ستايش از وجه ديگر عملكرد موسوي نوشت: او آرمان هاي جمهوري اسلامي را به ليبرال ترين و گشاده دستانه ترين مفاهيم تبيين مي كند. اين آرمان ها به تعبيري كه موسوي ارائه مي كند البته از درون نظام از طريق تغيير در قانون اساسي آن تحقق پذير نيست. ولي مهم اين است كه اپوزيسيون با فردي اين چنين روبرو است اين خصوصيت اجازه مي دهد كه اپوزيسيون سكولار با موسوي پيمان همكاري ببندد و با حضور فعال خود به تحول از طريق دگرديسي در جمهوري اسلامي مدد برساند. اين دگرديسي در مرحله اي با سد قانون اساسي روبرو خواهد شد، سدي كه اصلاح طلبان اصول گرا به شمول آقاي موسوي براي شكستن آن چاره اي جز عبور از جمهوري اسلامي نخواهند داشت و بايد كه همراه با نيروهاي سكولار به تحول ساختاري در نظام حاكم بر ايران تن دهند.
گفتني است گروهك نفاق به ويژه گروهك تروريستي منافقين در تبليغات خود از شعارهايي نظير «بني صدر، صددرصد» استفاده مي كردند و حالا هم همان را اعلام مي كنند كه موسوي اگرچه نه «سددرسد»! (صددرصد) اما به ميزان بالايي مي تواند به خاطر خلقيات ليبرالي و در عين حال لجوجانه به كار سواري دادن به جريان براندازي بيايد.

 



وضعيت قرمز است بايد فرماندهي آشوب به خارج منتقل شود (خبر ويژه)

سه تن از عناصر بدنام ضدانقلاب كه علناً با سرويس هاي جاسوسي آمريكا و برخي رژيم هاي همسو همكاري مي كنند، اعلام كردند كه در صورت برخورد با موسوي و كروبي، هدايت آشوبگران در غياب آنها به خارج از كشور منتقل خواهد شد.
عليرضا نوري زاده، محسن سازگارا و محسن مخمل باف بامداد چهارشنبه، با صدور اطلاعيه مشترك نسبت به پلمب دفتر كروبي و بازداشت عليرضا بهشتي و مرتضي الويري ابراز نگراني كردند. آنها همچنين در بيانيه خود نوشتند: «حكومت به زودي قصد دستگيري آقايان مهندس موسوي و كروبي را دارد تا به رهبري جنبش ضربه زند. در اين صورت مردم ]؟![ به خيابان خواهند ريخت و رهبري جنبش در غياب آقايان موسوي و كروبي و خاتمي به خارج كشور منتقل خواهد شد تا خواب راحت را از استبداد بگيرد».
اين اظهارنظر بامزه در حالي صورت مي گيرد كه از ابتدا هم هدايت آشوب ها در خارج از كشور بوده و همان طور كه عناصري مانند سازگارا و مخمل باف و نوري زاده، نقشي بيش از پادويي در پروژه سازمان هاي سيا، موساد و اينتليجنس سرويس ايفا نكرده اند و از ستادهاي موسوي و كروبي و خاتمي هم صرفاً به عنوان «پل» و ترمينال استفاده شده است.
همزمان با سه جاسوس ياد شده، سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي هم نسبت به برخوردهاي اخير با تخلفات و شايعه پردازي هاي برخي اطرافيان موسوي و كروبي، ابراز نگراني كرد و نوشت: كروبي گفته بود آماده است تا پاي جان براي رسيدن به اهداف پايداري كند. او با شهامت زياد از تجاوز جنسي ماموران رژيم پرده برداشت. ممكن است بازداشت او و موسوي در راه باشد.

 



محمل قانوني كه ندارد بلكه كلك مرغابي زديم (خبر ويژه)

يك وكيل زنجيره اي اذعان كرد رفتارهاي اصلاح طلبان در زمينه مقابله با انتخابات، فاقد توجيه قانوني است و صرفاً تلاش مي شود پوشش قانوني به آن داده شود.
نعمت احمدي در گفت و گو با سايت راديو زمانه و در پاسخ به اين پرسش كه «با وجود تشكيل قانوني دولت دهم، آقاي موسوي چه محملي براي اعتراض دارد و از چه طريق قانوني مي تواند مشروعيت آن را زير سؤال ببرد» گفت: از نظر قوانين خصوصاً قانون اساسي زماني كه شوراي نگهبان نتيجه انتخابات را تأييد كرد، اين مقطع خاص ديگر تمام شده تلقي مي شود.
وي در اظهاراتي متناقض اضافه كرد: «قضيه مراحل قانوني خودش را سپري كرده است. ببينيد آقاي موسوي دارد در داخل قانون اساسي مانور مي دهد]!؟[ مي گويد تجمعات درون گروهي شكل بدهيد. او دارد يك اپوزيسيون داخلي به وجود مي آورد كه اين نه به معناي سياسي است و نه يك جبهه به مفهوم سياسي]![... به باور من آن رأي اعتماد به لحاظ آيين نامه داخلي مجلس وجاهت قانوني ندارد. مگر از اين طريق با اعتراضاتي در درون قانون اساسي كه مخالفت يا بهانه اي را حداقل در بيرون به وجود نياورد، بتوان يك اپوزيسيون قوي درست كرد كه منجر به ايستادگي مجلس در مقابل رئيس جمهور شود كه طبيعتاً هم دور از ذهن است.»
افراطيون مدعي اصلاحات و نامزدهاي ناكام آنها در حالي كه دقيقاً به گردن كشي مقابل قانون اساسي، قانون انتخابات و حقوق ملت روي آورده اند، ادعا مي كنند كه به تفسير- دلبخواه و هردم بيل- از قانون اساسي وفادارند و مطالبه اجراي آن را دارند!

 



افاضات مجمع روحانيوني براي انجمن بريده از اسلام (خبر ويژه)

يك عضو مجمع روحانيون (مبارز) در ديدار با طيف افراطيون نفوذي در دفتر تحكيم وحدت، از آنها خواست خط و آرمان هاي امام(ره) را مطالعه كنند.
اسدالله بيات زنجاني در ملاقات مذكور گفت: به دوستان توصيه مي كنم خط و آرمان هاي امام(ره) را مطالعه كنيد و اين طرز فكر را تنها نگذاريد.
وي همچنين گفته است: من اتفاقاتي را كه در حال رخ دادن است به داستان صفين تشبيه مي كنم چرا كه حرف هاي امام خميني را بالاي نيزه برده اند و با مدافعين واقعي امام برخورد مي كنند. عصر حاضر، عصر فتنه است. اميرالمومنين (ع) در تعريفي به اين مضمون مي فرمايد فتنه يعني موقعيتي كه نه حق، حق باشد و نه باطل، باطل و اين وصف زمانه اي است كه ما در آن زندگي مي كنيم.
گفتني است طيف افراطيون نفوذي تحكيم نه تنها خط امام را كنار گذاشته اند بلكه سال هاست اصرار دارند كه اساساً پسوند «اسلامي» را از عنوان «انجمن اسلامي دانشجويان» حذف كنند و پسوندهاي ماركسيستي و دموكراتيك و سكولار به آن اضافه كنند و در اين ميان معلوم نيست فردي كه از خبرهايي چنين آشكار-ظاهراً- بي خبر است، چگونه ادعاي فهم سياسي مي كند و براي خروج از فتنه رهنمود ارائه مي دهد.
ذكر اين نكته هم شايسته است كه خط امام، لفظي شاعرانه و خيال انگيز نيست كه بتوان به شيوه مغالطه اي هرمنوتيكي هر تفسير متناقضي را به آن نسبت داد. «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد»، اين اساسي ترين محور خط امام است كه طيف متبوع اسدالله بيات از آن روي گردان شده و ناچار به دشمنان ولايت فقيه و نظام اسلامي پناه برده اند. عدالت خواهي و مبارزه با سرمايه داري زالو صفت، مقابله با استكبار جهاني و شيطان بزرگ، و قائل بودن به پيوند اسلام و سياست (و نه جدايي سكولاريستي دين و سياست) از جمله اركان خط امام است كه چپ هاي سوپر راست شده و مدعي اصلاح طلبي در دو دهه اخير به طور كامل از آنها دور افتاده اند و آقاي بيات يا از اتفاقات اين دو دهه بي خبرند و يا اينكه خبر دارند اما مايلند به فضاي فتنه، عمق بيشتري ببخشند. ايشان اگر فرصت كنند و استقبال صداي آمريكا، راديو فردا (ارگان سازمان سيا) و بي بي سي انگليس را از مواضع گاه و بيگاه خود ببينند، شايد بتوانند پي ببرند كه چه كساني براي معاويه هاي روزگار نيزه داري و براي فريب مردم هم پايي مي كنند.
گفتني است عناصر افراطي و فرصت طلب معمولا با ژست احترام و ستايش به حضور كساني چون بيات، منتظري و صانعي و... ديگران مي روند و در حالي كه تظاهر مي كنند كه دنبال رهنمود هستند، رهنمودهاي خود را براي تحريك طرف مقابل القا مي كنند!

 



آمريكا چه قدر تحقير شده كه سرزنش الجزيره را هم بايد بشنود (خبر ويژه)

وزير دفاع آمريكا اذعان كرد اين كشور براي فشار عليه برنامه هسته اي ايران، اقدام به راه اندازي مسابقه تسليحاتي در منطقه كرده است.
رابرت گيتس كه با الجزيره مصاحبه مي كرد، از متحدان آمريكا در كشورهاي عرب خواست توانايي هاي نظامي و همكاري هاي دفاعي خود درباره واشنگتن را گسترش دهند تا از اين طريق ابزاري براي اعمال فشار بر ايران فراهم شود.
وي افزود: تقويت هرچه بيشتر قابليت هاي امنيتي دوستان و متحدان عرب ما موجب تقويت همكاريهاي آنان چه با يكديگر و چه با ما خواهد شد و به عقيده من به ايرانيان اين علامت را خواهد داد كه راهي را كه در پيش گرفته اند نه تنها موجب پيشرفتهاي امنيتي ايرانيان نخواهد شد بلكه در واقع آنها را تضعيف خواهد كرد.
در رد اين ادعا، خبرنگار الجزيره گفت «واشنگتن از تهران مي خواهد از برنامه هسته اي خود دست بردارد چرا كه آمريكا نگران اقدام ايران در توليد سلاح هسته اي است اما مردم منطقه مي گويند در حاليكه اسرائيل بطور علني داراي سلاحهاي هسته اي مي باشد چرا آمريكا به اسرائيل فشار نمي آورد و در مقابل ايران را تحت فشار قرار مي دهد». گيتس بدون اينكه به سوال خبرنگار پاسخ دهد و درباره تسليحات اتمي رژيم صهيونيستي موضع بگيرد، مدعي شد «اين ايران است كه قصد نابودي اسرائيل را دارد و اين تهديدها از طرف مقابل (اسرائيل) سر نزده است». گيتس اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه مقامات رژيم صهيونيستي بارها خواستار حمله نظامي به ايران و تاسيسات اتمي آن شده اند.
خبرنگار الجزيره در اين گفت وگو در واكنش به ادعاي لزوم همكاري آمريكا و متحدان عربي براي مهار ايران با لحني اعتراضي پرسيد «آمريكا با سرنگوني رژيم صدام قلعه اصلي در برابر نفوذ ايران در منطقه را برداشته و با تغيير ماهيت سياسي عراق باعث به قدرت رسيدن حاكمان شيعي نزديك به ايران شده است، چگونه مي توان گفت كه عراق در دراز مدت بعنوان قلعه اي در برابر نفوذ ايران خواهد شد». گيتس در پاسخ ابراز اميدواري كرد كه ملي گرايي عراقي ها مانع از نفوذ ايران شود. وي براي اثبات ادعاي خود، به غلط به اين واقعيت درست استناد كرد كه «به هنگام گفت وگو با عراقي ها درباره موافقتنامه امنيتي متوجه شديم عراقي ها درباره حاكميت كشورشان بسيار حساس هستند و آنها به هيچ وجه دخالت در امور داخلي كشورشان را نمي پذيرند». گيتس در برابر اين سوال الجزيره كه «آيا تصور نمي كنيد همچنانكه بسياري در منطقه عقيده دارند گسترش نفوذ ايران در عراق دست تهران در مقابله با غرب در رابطه با پرونده هسته اي ايران را تقويت كرده است؟ » گفت چنين چيزي را قبول ندارم. زيرا كه اوضاع در عراق تاثيري بر مساله ايران و پرونده هسته اي اين كشور ندارد.
هر چند كه شبكه الجزيره، رسانه خوشنامي در منطقه نيست اما گفت وگوي سرزنش آميز و اعتراضي خبرنگار اين شبكه با وزير دفاع دولتي كه تا همين چند سال پيش خود را امپراتور قرن 21 قلمداد مي كرد، به اندازه كافي گويا هست تا نشان دهد ابرقدرت كذايي چه قدر به ضعف افتاده و در منطقه در قبال ايران تحقير شده است.

 



توي اين هير و وير كروبي بايد زير ابروي منافقين را هم بگيرد! (خبر ويژه)

عضو متواري گروهك منافقين مجدداً از كروبي خواست از منتظري عذرخواهي كند و پا جاي پاي او بگذارد. ايرج مصداقي در گفت وگو با يك نشريه ضدانقلاب كه در خارج از كشور منتشر مي شود، درباره دليل نامه نگاري هاي اخيرش به كروبي اظهار داشت: يك دليل همان نقطه مثبتي بود كه من از آقاي كروبي ديدم. در هفته هاي گذشته و دو ماه گذشته، ايشان در مقابل نظام و ولايت فقيه ايستاد و درست هم عمل كرد. اين يك انگيزه اصلي است براي اين كه من به ايشان نامه بنويسم و مورد خطاب قرار دهم.
وي درباره دليل ديگر نامه نگاري هاي اخيرش به كروبي گفت: اينكه ايشان تا كجا خواهد ايستاد و پيش خواهد رفت آن را زمان مشخص خواهد كرد.
من مي خواهم مسيري را در مقابل ايشان باز كنم، چون تصور مي كنم وقتي كروبي به نظام نه گفت و مقابل آن ايستاد، راهي جلوي او باز شد. اساساً چشم او باز شد(!) به همين خاطر هم در نامه ام نوشته ام كه در اولين گام ايشان بايد از آيت الله منتظري عذرخواهي كند. او حتي در زمينه سازي براي بركناري آقاي منتظري مشاركت داشته است. اما روي ديگر سكه اين است كه آقاي كروبي در يك نقطه جلوي ولايت فقيه ايستاده و من اميدوارم ايشان جا پاي آقاي منتظري بگذارد.
اين عنصر منافق فراري توضيح نداد كه اگر راست مي گويد چرا خودش در كشور نماند تا با نظام معارضه كند و برخي عناصر ساده لوح را به شيوه منافقين تحريك به رويارويي با جمهوري اسلامي مي كند.
گروهك تروريستي منافقين با وجود نفوذ در اركان نظام- حتي دفتر و اطلاعات نخست وزيري و دفتر رئيس جمهور وقت (بني صدر)- در دو مقطع ورود به فاز مسلحانه و عمليات فروغ جاويدان (مرصاد) ضربات مهلكي از جمهوري اسلامي دريافت كردند و اكنون با استفاده از برخي عناصر بازي خورده يا داراي عقده هاي ناگشوده، سعي مي كنند انتقام آن ضربات مهلك را از نظام اسلامي بگيرند. در اين ميان وضع كروبي عبرت آموزتر از همه است كه همزمان با تنگي قافيه ادعاهاي دروغي كه عليه نظام مطرح كرده و براي جور كردن قافيه تقلا مي كند، كساني هم پيدا شده اند كه با سماجت از وي مي خواهند حالا كه از جمهوري اسلامي برگشته، از آنها هم عذرخواهي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14