(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 شهريور 1388- شماره 19460
 

تعطيلي تنها سينماي شوشتر
كار ساخت بيمارستان 160 تختخوابي تالش آغاز شد
ايران در كيهان
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان:
سرمايه گذاران صنعتي در گيلان از بخشودگيهاي خاص برخوردار مي شوند
امام جمعه ايلام: روحيه استكبارستيزي رئيس جمهوري قابل تقدير است
مديركل امور كتابخانه هاي استان: 3 كتابخانه در هرمزگان با معيارهاي استاندارد جهاني احداث مي شود
استاندار: توازن فعاليتهاي اقتصادي از دستاوردهاي دولت نهم در خراسان رضوي بود
انتقاد استاندار كردستان از پرداخت نكردن تسهيلات به بنگاههاي زودبازده
رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان هشدار داد خطر شيوع بيماري برونشيت در مرغداري هاي قوچان
برپايي پنجمين نمايشگاه علوم قرآني در 9 شهر مازندران
اجراي طرح هماي رحمت درقم
ظرفيت پاركينگ هاي شهر اصفهان به 3500 خودرو مي رسد
بوستان هاي ورامين به امكانات ورزشي مجهز شدند
مديركل تبليغات اسلامي استان فارس: قاچاق كالا به امري عادي در جامعه تبديل شده است



تعطيلي تنها سينماي شوشتر

در آستانه روز ملي سينما تنها سينماي شهرستان شوشتر به طور كلي تعطيل شده است و هيچ فيلمي در آن اكران نمي شود.
تعطيلي اين سينما در حالي اتفاق افتاد كه از اول ماه مبارك رمضان معاونت سينمايي وزارت ارشاد و حوزه هنري برگزاري سانس ويژه پس از افطار را در سرتاسر كشور نويد داده بود. طرحي كه هم اكنون در بسياري از سينماهاي كشور در حال اجراست و سينماها با افزايش سانس اكران فيلم با نرخ نيم بها تا ساعت 2 بامداد فعال هستند. عبدالحسين طالب شوشتري سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر ضمن اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: سينما آبشار شوشتر به دليل آغاز ماه مبارك رمضان تعطيل شده است تا مردم به امور معنوي و راز و نيازهاي مخصوص اين ماه بپردازند. وي در ادامه افزود: جمعيت سينمايي شوشتر در تمام سال بويژه ماه مبارك رمضان از حضور در سينما و تماشاي فيلم استقبال نمي كنند و اين مسئله موجب شده تا سرمايه گذار اين سينما علاقه اي به ادامه كار نداشته باشد. طالب شوشتري تصريح كرد: اين سينما تنها چند ماه است كه بليت خود را با نرخ 10 هزار ريال عرضه مي كند با اين حال باز هم استقبالي از سينما در شهرستان نمي شود.
گفتني است سينما آبشار شوشتر در نيمه دوم دهه 70 احداث شده و اوايل دهه 80 به بهره برداري رسيد. اين سينما داراي 2 سالن پخش فيلم همزمان است و در حال حاضر از هر 2 سالن استفاده مي شود اما استقبالي از سينما در شهرستان شوشتر نشده است.
لازم به ذكر است كه شامگاه روز شنبه در مراسم جشن روز ملي سينما در اهواز از مدير سينما آبشار شوشتر به خاطر فعاليت هاي اين سينما تجليل شد.
شوشتر-خبرنگاركيهان

 



كار ساخت بيمارستان 160 تختخوابي تالش آغاز شد

رشت - خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار گيلان كار احداث بيمارستان 160 تختخوابي جنرال شهرستان تالش آغاز شد.
اين بيمارستان در زميني به مساحت 3/5 هكتار با 16 هزار مترمربع فضاي ساختماني در 5 طبقه احداث مي شود كه زمين آن در يكي از بهترين و زيباترين منطقه تالش توسط فرد خيري اهدا شده است.
اين مركز درماني با برآورد اوليه 160 ميليارد ريال اعتبار در مدت 4 سال احداث مي شود.
قهرماني استاندار گيلان در اين مراسم طي گزارشي از روند مصوبات سفر رئيس جمهوري به اين استان در بخش بهداشت و درمان گفت: براساس مصوبات اين سفرها ساخت 12 بيمارستان در گيلان در دستور كار قرار دارد كه تاكنون كارساخت يازده بيمارستان آغاز شده است و كار احداث يك بيمارستان ديگر نيز بزودي آغاز مي شود.
به گفته وي با توجه به وجود نيروهاي ماهر و پزشكان مجرب در 11 رشته تخصصي و فوق تخصصي و نيز مركز بزرگ سوانح و سوختگي شمال كشور در رشت در حال حاضر بيش از 95 درصد بيماران گيلاني در خود استان مداوا مي شوند.

 



ايران در كيهان

محفل انس با قرآن
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: جمعي از فرهنگيان شيعه و سني گنبد كاووس به مناسبت گراميداشت ماه مبارك رمضان و در آستانه ليالي قدر، محفل انس با قرآن برگزار كردند.
در اين مراسم معنوي كه با حضور جمعي از فرهنگيان شيعه و سني و نيز خانواده هاي آنان در مسجد امام خميني(ره) شهرك فرهنگيان برگزار شد، تعدادي از فرهنگيان به تلاوت قرآن پرداختند.
اختصاص 8ميليارد ريال براي 9پروژه
¤ «حسين قنبري» رئيس اداره منابع آب شهرستان آزادشهر و راميان گفت: در هفته دولت 9پروژه در بخش مهندسي رودخانه هاي شهرستان آزادشهر و راميان با اعتباري بالغ بر 7ميليارد و 955ميليون ريال اجرايي شده است.
به گفته وي، لايروبي و ساماندهي رودخانه رودبار با اعتباري بالغ بر 47ميليون ريال اجرايي شده و ديواره رودخانه هاي درسادات، فاضل آباد و رودبار قشلاق نيز با اعتباري بالغ بر چهار ميليارد و 700ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
بهره برداري از چمن مصنوعي
¤ چمن مصنوعي مجموعه ورزشي تختي مديريت آموزش و پرورش گنبد كاووس مراسمي با حضور معاون سياسي اجتماعي فرماندار گنبدكاووس و برخي مسئولان اين شهرستان به بهره برداري رسيد. مدير آموزش و پرورش گنبد در اين مراسم گفت: براي عمليات اجرايي و نصب چمن مصنوعي اين مجموعه ورزشي مبلغ 700ميليون ريال هزينه شده است.
روكش آسفالت جاده
مهربان- خبرنگاركيهان:رئيس اداره راه و ترابري سراب اختصاص 97ميليارد و 764ميليون ريال اعتبار به بخش راه در شهرستان سراب را در مدت 4سال فعاليت دولت نهم قابل مقايسه با دوره هاي ماقبل از آن ندانست. مهندس احمد هاشم زاده رئيس اداره راه و ترابري سراب در گفت وگويي با خبرنگاران در مهربان، روكش آسفالت محور بستان آباد- سراب- صائين به طول 38كيلومتر را از مهمترين پروژه هاي در دست اجراي اداره راه و ترابري شهرستان سراب عنوان كرد و افزود: روكش آسفالت محور بستان آباد- سراب- صائين به طول 38كيلومتر با اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال از مهمترين پروژه هاي در دست اجراي راه وترابري سراب مي باشد.
بهره برداري از قرائت خانه
دزفول- خبرنگار كيهان: شهردار دزفول از بهره برداري يك باب قرائت خانه با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و كتاب خواني در اين شهر خبر داد. شهردار دزفول در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: اين قرائت خانه با زيربناي 124 متر مربع با 400 ميليون ريال از اعتبارات شهرداري دزفول ساخته شده است. «محمد علي دوايي فر» افزود: در ساخت اين قرائت خانه كه در پارك كوي آزادگان دزفول واقع است از قطعات پيش ساخته چوبي استفاده شده است.
ختم قرآن
اسلامشهر- خبرنگار كيهان: همزمان با فرارسيدن «شبهاي قدر» هنرمندان اسلامشهري در يك حركت نمادين اقدام به ختم قرآن كريم مي كنند.
افتتاح ساختمان بخشداري
اوز- خبرنگار كيهان: ساختمان جديد بخشداري اوز افتتاح شد و مورد بهره برداري قرار گرفت. بخشدار اوز با اعلام اين خبر گفت: بخشداري اوز قدمتي 60 ساله دارد و اين ساختمان در سه طبقه و در 1800 متر مربع زيربنا مجهز به تالار اجتماعات و واحدهاي اداري و مسكوني با بيش از 2 ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي ساخته شده است.
اطعام فقرا توسط يك خير
مهربان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته اكرام ايتام و اطعام يك فرد خير از اهالي روستاي شادباغي منطقه مهربان كه سالهاست در تهران سكونت دارد مواد غذايي به ارزش حدود 7 ميليون و 500 هزار ريال در بين نيازمندان روستاي محل تولدش توزيع كرد.
بهره برداري از يك زيرگذر در دزفول
دزفول- خبرنگار كيهان: زيرگذر چهار راه شريعتي دزفول شامگاه جمعه در آييني با حضور معاون عمراني استانداري خوزستان و جمعي از مسئولان محلي مورد بهره برداري قرار گرفت. به گزارش كيهان زيرگذر چهار راه شريعتي دزفول موسوم به «زيرگذر حرم» كه در هسته مركزي دزفول احداث شده 300 متر طول و 8 متر عرض دارد. شهردار دزفول در آيين بهره برداري از اين پروژه گفت: ساخت زيرگذر حرم كه از اواسط فروردين ماه امسال آغاز شده بود 15 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.
ناكامي انقلاب مخملي در ايران
¤ مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري خوزستان گفت: تصور انقلاب مخملي در ايران اسلامي باطل است. «محمود نوري» در جلسه شوراي اداري دزفول افزود: اين گونه ترفندها براي براندازي حكومتي اسلامي كه ولايت فقيه رهبري آن را برعهده دارد بي تأثير است. وي با يادآوري برخي وقايع تاريخ انقلاب اسلامي گفت: مردم ايران ماجراهاي بسياري را از تلاش دشمنان داخلي و خارجي براي سركوبي انقلاب در ذهن دارند كه يكي پس از ديگري ناكام ماند.
تجليل از اداره محيط زيست
¤ اداره حفاظت محيط زيست دزفول به خاطر تلاش هاي بي وقفه در شناسايي شكارچيان غيرمجاز و كشف پرندگان نادر شكار شده در منطقه مورد تجليل قرار گرفت. در جدول رتبه بندي عملكرد شهرستان هاي اداره كل حفاظت محيط زيست استان خوزستان در سه ماه نخست سال 88 شهرستان دزفول با كشف 14 فقره تخلف در جايگاه نخست قرار گرفت و از سوي اين اداره كل مورد تقدير قرار گرفت.
پاكسازي مناطق جرم خيز
ساري- خبرنگار كيهان:16 طرح پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز در مازندران به مرحله اجرا درآمده است. «حجت الاسلام والمسلمين حسين طالبي» رئيس كل دادگستري مازندران با اعلام اين خبر افزود: پيش بيني تغيير بافت جمعيتي و فرهنگي اين مناطق با همكاري ساير دستگاهها ضرورت دارد وي از برگزاري نشست اعضاء ستاد پيشگيري از جرايم خاص استانهاي گيلان، گلستان و مازندران خبر داد و افزود: براساس تصميمات اين جلسه طرح عملياتي پاكسازي همزمان مناطق آلوده اين استان ها اجرايي مي شود.

 



مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان:
سرمايه گذاران صنعتي در گيلان از بخشودگيهاي خاص برخوردار مي شوند

رشت - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان گفت: سرمايه گذاران صنعتي در شهركها از حداكثر ميزان بخشودگي در حقوق انتفاع بهره مند مي شوند.
مهندس مجيد عباسيان امين افزود: در اين راستا سرمايه گذاراني كه بتوانند زودتر از زمان تعيين شده واحد صنعتي خود را تكميل و به بهره برداري برسانند باتوجه به ميزان اشتغالي كه ايجاد مي كنند و براساس توانايي توليد با ظرفيت ميانگين 85 درصد طي دو سال، از 20 تا 40 درصد بخشودگي در قيمت كل حق انتفاع برخوردار خواهند شد.
وي اظهار داشت: براي اجرايي شدن آئين نامه مربوطه و دقت در انجام آن كميته اي در شركت شهركهاي صنعتي گيلان تشكيل شده است كه به محض دريافت تقاضا و به منظور بهره مندي هر چه زودتر واحدهاي صنعتي از اين مزايا اعلام نظر خواهد شد.

 



امام جمعه ايلام: روحيه استكبارستيزي رئيس جمهوري قابل تقدير است

ايلام - خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: روحيه استكبارستيزي احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران قابل تقدير است.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدنقي لطفي» در ديدار استاندار ايلام و تمام فرمانداران شهرستان هاي اين استان گفت: رئيس جمهور همواره با تبيين ديدگاه هاي ملت توانسته است كه دشمنان نظام به ويژه استكبار را به عقب نشيني وادار كند.
وي به فعاليت هاي عمراني دولت عدالت محور اشاره كرد و اظهار داشت: توسعه خدمات، عمران و آباداني، تحقق عدالت گستري، افزايش اعتبارهاي عمراني مناطق محروم، توزيع سهام عدالت، تسريع در تكميل طرح هاي عمراني اولويت دار تنها بخشي از خدمات موثر دولت است.
امام جمعه ايلام با اشاره به سفرهاي استاني هيئت دولت گفت: خوشبختانه در جريان اين سفرها گامي ارزشمند براي مناطقي همچون استان ايلام برداشته شده است.
استاندار ايلام نيز در اين نشست گفت: دولت عدالت محور همواره متناسب با نياز جامعه براي توسعه مناطق گامهاي ارزشمندي برداشته است.
«ميرمحمد غراوي» افزود توسعه زيرساخت هاي شهري و روستايي، توسعه راه هاي مواصلاتي و ديگر بخشهاي كشاورزي، آب و فاضلاب، آموزش، بهداشت، درمان و ورزش از جمله دستاوردهاي درخشان دولت در استان ايلام است.
وي تاكيد كرد: كليه طرحهاي عمراني در استان ايلام متناسب با نياز جامعه بوده و تسريع در تكميل آنها در اولويت قرار داشته است.

 



مديركل امور كتابخانه هاي استان: 3 كتابخانه در هرمزگان با معيارهاي استاندارد جهاني احداث مي شود

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مديركل امور كتابخانه هاي هرمزگان گفت: كتابخانه ابوموسي، پارسيان و بندرعباس بزودي جانمايي و عمليات اجراي آن آغاز مي شود.
بهرام پوراشرف افزود: اين كتابخانه ها از مصوب دور دوم سفر رياست جمهور به استان است كه زمين مناسب آن تهيه و جانمايي مي شود.
وي اضافه كرد: جانمايي كتابخانه مركزي بندرعباس انجام شده و عمليات احداث اين كتابخانه به زودي در پارك جنگلي با مساحت 7 هزار مترمربع اجرايي مي شود.
مدير كل امور كتابخانه هاي هرمزگان با بيان اينكه ساخت اين كتابخانه با همكاري شهرداري و مسكن شهرسازي استان محقق مي شود، ادامه داد: با توجه به اينكه يك ميليون و 18 هزار نفر جمعيت با سواد در سطح استان وجود دارد، ضرورت ساخت كتابخانه اي با تجهيزات لازم در راستاي استفاده پژوهشگران، طلاب، دانشجويان و تمام اقشار جامعه بسيار احساس مي شود.
وي تصريح كرد: بر اساس آمار موجود 18هزار و 332 نفر در كتابخانه هاي سطح استان عضو هستند و بيش از 313 هزار جلد كتاب نيز در اين كتابخانه ها موجود است.
مدير كل امور كتابخانه هاي هرمزگان از امانت 55 هزار و 730 كتاب تا تيرماه سال جاري خبر داد كه نسبت به تابستان سال گذشته اين رقم بسيار افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر 10 كتابخانه استان مجهز به نمايه نشريات جديد هستند كه اين نمايه ها حاوي حدود 70 هزار مقاله، نقد و گفتگو براي محققان است.
پوراشرف با اشاره به اينكه پورتال كتابخانه هرمزگان راه اندازي شده و تمام كتابخانه هاي سطح استان مجهز به رايانه هستند، افزود: در چهار كتابخانه شهدا، سيداحمد خميني بندرعباس، شهداي ميناب و سيريك نيز خدمات اينترنتي به مراجعان و اعضاي كتابخانه ها ارائه مي شود.
پوراشرف اضافه كرد، به زودي شبكه داخلي كتابخانه ها و همچنين شبكه بين كتابخانه ها نيز راه اندازي كه عمليات جستجو و ارتباط با ساير كتابخانه ها در سطح استان بسيار آسان مي شود.
مديركل امور كتابخانه هاي استان ابراز اميدواري كرد: اميد است با همكاري شهرداري ها و نهاد كتابخانه هرمزگان عمليات اجرايي و ساير طرح هاي كتابخانه ها با سرعت بيشتر به انجام برسد.
پوراشرف يادآور شد: با تشكيل انجمن كتابخانه شهرستان هاي ميناب، رودان، قشم، پارسيان، بندر خمير ابوموسي و سيريك مصوبات و تصميم هاي بسيار خوبي در راستاي بهبود سطح كمي و كيفي كتابخانه ها محقق شده است.

 



استاندار: توازن فعاليتهاي اقتصادي از دستاوردهاي دولت نهم در خراسان رضوي بود

مشهد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي گفت: توازن بخش خدمات، كشاورزي، صنعت و گردشگري در خراسان رضوي طي 4 سال گذشته محقق و موجب برقراري عدالت در بخش هاي مختلف اقتصادي شد.
محمدجواد محمدي زاده با بيان اين مطلب افزود: در ابتداي فعاليت دولت نهم، وزن بخش خدمات فعاليتهاي اقتصادي در خراسان رضوي بسيار زياد بود كه با افزايش سهم 19 درصدي بخش صنعت به 7/31 درصد و ارتقاي كيفيت بخش كشاورزي و رشد گردشگري، تعادل در ميان اين بخش ها برقرار شد.
وي نگاه به مناطق كم برخوردار در مسير توسعه را ديگر دستاورد دولت نهم در خراسان رضوي عنوان كرد و گفت: افزايش تعداد شهركهاي صنعتي در استان از 17 شهرك صنعتي به 42 شهرك و مهم تر از آن پراكندگي اين شهرك ها در سطح شهرستان ها، روند توسعه و رشد اقتصادي و صنعتي را در نقاط مختلف استان شتاب داد.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به توسعه صنعتي در استان طي 4 سال گذشته اظهار داشت: در اين مدت نرخ بيكاري در خراسان رضوي از 14 درصد به هشت درصد كاهش يافت كه بخش قابل توجهي از اشتغال ايجاد شده نتيجه اجراي طرح بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين بوده است.
محمدي زاده تاكيد بر مزيت منطقه اي براي توسعه را به عنوان ديگر ويژگي دولت نهم عنوان كرد و گفت: 97 درصد ارتباط ايران با افغانستان از منطقه دوغارون صورت مي گيرد و با توجه به اين مزيت، دو غارون به عنوان يك منطقه ويژه اقتصادي تصويب شد.
وي از افتتاح منطقه ويژه اقتصادي دو غارون در آينده اي نزديك خبر داد و افزود: در مدت فعاليت دولت نهم علاوه بر ايجاد مناطق ويژه اقتصادي جديد، مناطق ويژه موجود نيز فعال شد.
استاندار خراسان رضوي به ظرفيت عظيم سنگ آهن در سنگان اشاره كرد و گفت: با نگاه دولت به مزيت هاي منطقه، پيشرفت پروژه سنگ آهن سنگان از 18 درصد به 85 درصد افزايش يافت و با حمايت از ديگر استعدادهاي استان از جمله سيليس تربت جام و طلاي بايگ، روز به روز شاهد بالندگي بيشتر حوزه صنعت و معدن در استان هستيم.
محمدي زاده به افزايش ظرفيت توليد فولاد در خراسان رضوي از 800 هزار تن به 6 ميليون تن، افزايش ظرفيت توليد سيمان از يك ميليون و 500 هزار تن به 9 ميليون تن در سال اشاره كرد و گفت: علاوه بر حوزه صنعت، اقدامات فراواني در جهت بهينه سازي بخش كشاورزي از طريق استفاده درست از منابع آب و خاك صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه طي 4 سال گذشته دولت با امضاي توافق نامه با بيش از 18 نقطه دنيا تلاش كرده است از ظرفيت هاي بين المللي براي توسعه خراسان رضوي بهره ببرد، ادامه داد: باتلاش فعالان اقتصادي و نمايشگاه بين المللي مشهد، صادرات غير نفتي استان از 500 ميليون دلار در سال 83 به 950 ميليون دلار در سال گذشته افزايش يافت.
استاندارخراسان رضوي توسعه گردشگري را از مهم ترين رويكردهاي دولت نهم در استان معرفي كرد و گفت: طي 4 سال گذشته 7 هزار و 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري جديد براي توسعه اماكن اقامتي، تفريحگاهي، مناطق نمونه گردشگري ملي و بين المللي در حال اجراست كه افق جديدي را براي خراسان رضوي ترسيم مي كند.
محمدي زاده ادامه داد: دولت نهم كوشيد با فراهم آوردن زير ساخت هاي توسعه گردشگري از جمله توسعه فرودگاه مشهد، اجراي پروژه هاي ريلي متعدد از جمله قطار سريع السير مشهد - تهران، برقي كردن قطار مشهد - تهران، احداث مسير ريلي مشهد - گرگان و مشهد - چابهار و آزاد راه مشهد - تهران زمينه را براي ورود بخش غير دولتي به اين عرصه فراهم آورد.
استاندار خراسان رضوي از تشكيل صندوقي توسط كارآفرينان استان براي رفع برخي مسايل مربوط به نقدينگي واحدهاي اقتصادي خبر داد و افزود: با حمايت هاي مالي اين صندوق از واحدهاي دچار مشكل، وضعيت واحدهاي صنعتي استان بهبود خواهد يافت.
محمدي زاده با اشاره به ايجاد 147 هزار شغل جديد در خراسان رضوي طي 4 سال گذشته گفت: دولت تلاش مي كند با مديريت صحيح و هدايت منابع به سمت واحدهاي اقتصادي دچار نقصان، مشاغل ايجاد شده را حفظ كند.

 



انتقاد استاندار كردستان از پرداخت نكردن تسهيلات به بنگاههاي زودبازده

سنندج - خبرنگار كيهان:
استاندار كردستان در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري از عملكرد بانك ها در پرداخت نكردن تسهيلات به بنگاه هاي كوچك زودبازده اقتصادي انتقاد كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري كردستان «اسماعيل نجار» اظهار داشت: به استناد بند پنج مصوبه دولت كه بانك مركزي را مكلف به افزايش منابع بانكي بانك هاي عامل استان كرد، پس از جلسه اي چهار ساعته با نماينده اين بانك و اخذ قول هاي مساعد، امروز باز به سرخط اول مطالبات رسيده ايم و اينگونه نمي توان چرخه توسعه در استان را با كار و تلاش كارآفرين ها در بخش بنگاه هاي زودبازده به پيش برد.
نجار ايجاد فرآيندهاي زائد تشريفات اعطاي تسهيلات از سوي تعدادي از دستگاه هاي اجرايي را در شان مردم كردستان ندانست و افزود: بانك ها بايستي خود به عنوان مشوق هاي سرمايه گذاري در استان عمل كرده و مسير را براي كارآفريني هموارتر سازند.

 



رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان هشدار داد خطر شيوع بيماري برونشيت در مرغداري هاي قوچان

قوچان - خبرنگار كيهان:
با توجه به مشاهده بيماري در برخي از واحدهاي مرغداري شهرستان قوچان در صورت عدم توجه و مراقبت هاي لازم، خطر شيوع بيماري، اين واحدها را تهديد مي كند.
دكتر محمد سياح رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان قوچان افزود: كارگاه آموزشي به منظور ارائه آموزش هاي پيشگيري و مبارزه با برونشيت طيور برگزار شده است تا مديران آن با نحوه مديريت در مرغداري مراقبت و كنترل واحدها آشنا شوند كه در صورت بروز هرگونه مشكل و مشاهده تلفات غيرعادي و مشكوك در مرغداري، بايد بلافاصله، شبكه دامپزشكي را آگاه سازند.وي با بيان اينكه، اقدامات پيشگيرانه و مبارزه با بيماري تنفسي برونشيت طيور در واحدهاي مرغداري شهرستان شروع شده است گفت: در حال حاضر تعداد يك مليون و 420 هزار قطعه طيور در شهرستان وجود دارد و سيستم مراقبت هاي ويژه در حال اجراست و تمام مرغداري ها تحت كنترل قرار گرفته اند.

 



برپايي پنجمين نمايشگاه علوم قرآني در 9 شهر مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
پنجمين نمايشگاه علوم قرآني مازندران همزمان در مركز و هشت شهر اين استان گشايش يافت.
محمد اسماعيل امامزاده مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در آيين گشايش اين نمايشگاه گفت: در نمايشگاه قرآني امسال كه در 34 غرفه برپا شد 5 هزار جلد كتاب و 2 هزار نرم افزار علوم قرآني موجود است.
وي از تخفيف 40 درصدي عرضه محصولات قرآني در اين نمايشگاهها خبر داد و افزود: هفت ناشر كشوري و 10 ناشر مازندراني در اين نمايشگاهها حضور دارند.
وي اضافه كرد: براي اولين بار فعاليت هاي قرآني روشندلان در نمايشگاه قرآن مازندران در معرض ديد عموم قرار گرفت.
همچنين استاندار مازندران در اين مراسم با اشاره به جايگاه بالاي قرآن در نظام ديني و اسلامي نشر معارف قرآني را رسالت خطير مسئولان و مردم دانست.
«سيدمحمد كريمي» گفت: ترويج مداوم فرهنگ قرآني در كشور سبب رفع موانع پيش روي و توسعه همه جانبه خواهد شد.

 



اجراي طرح هماي رحمت درقم

قم خبرنگار كيهان:
همزمان با ماه مبارك رمضان طرح هماي رحمت ويژه كمك به روزه داران نيازمند به همت داوطلبان جمعيت هلال احمر استان قم به اجرا درآمد.
اين طرح از سال 82 در استان قم آغازشد ه است و داوطلبان جمعيت هلال احمر با كمك مردم به ارايه خدمات به نيازمندان روزه دار مي پردازند.
مسئول روابط عمومي جمعيت هلال احمر در اين باره گفت: 15 هزار نفر در قالب سه هزار خانواده نيازمند استان، زير پوشش اين طرح قرار مي گيرند.
علي حاجي رضا اظهار داشت: جمعيت هلال احمر نيازمندان را شناسايي و متناسب با آن پرونده دارويي، غذايي و مالي براي آنها تشكيل مي دهد.
وي افزود: جمعيت هلال احمر با كمك نيكوكاران، مواد غذايي مورد نياز روزه داران نيازمند را تهيه مي كند و با رعايت حفظ كرامت آنان، اين كمك ها را در اختيارشان قرار مي دهد.
وي اضافه كرد: مواد غذايي خشك، بسته هاي غذايي و غذاهاي طبخ شده در طول ماه رمضان در اختيار نيازمندان قرار مي گيرد.

 



ظرفيت پاركينگ هاي شهر اصفهان به 3500 خودرو مي رسد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
با صرف يكصد ميليارد تومان اعتبار براي ساخت پاركينگ تا پايان سال جاري ظرفيت پاركينگ هاي اصفهان به 3500 خودرو افزايش مي يابد.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: با بهره برداري 4 پاركينگ نظر، خاقاني، فرشادي و سپهسالار، ظرفيت پاركينگ ها تا پايان سال گذشته به 2 هزار خودرو رسيده است.
«دكتر عليرضا قاري قرآن» با بيان اينكه 7 باب پاركينگ در سطح شهر اصفهان در حال ساخت است افزود: تا پايان سال جاري 4 باب از اين پاركينگ ها شامل كرماني، وحيد، چهارراه وفايي و خاقاني در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وي اضافه كرد پاركينگ هاي چمران، شيخ بهايي و باغ گلدسته در سال آينده به بهره برداري مي رسد.
«دكتر قاري قرآن» گفت كه براي ساخت پاركينگ جديد 5 ميليارد تومان تا پايان سال آينده هزينه خواهد شد.
وي با اشاره به احداث 3 پاركينگ طبقاتي مشاركتي اضافه كرد: پاركينگ هاي كرماني، هفتم محرم و باغ گلدسته به صورت مشاركتي و سرمايه گذاري بخش خصوصي در حال احداث است همچنين پاركينگ هاي كرماني و هفتم محرم تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.

 



بوستان هاي ورامين به امكانات ورزشي مجهز شدند

ورامين- خبرنگاركيهان:
معاون خدمات شهري شهرداري ورامين از تجهيز بوستان هاي اين شهر به امكانات ورزشي خبر داد.
«حسين دهقان» با بيان اينكه بوستان هاي شهري تنها فضاهاي روباز تفريحي در ورامين هستند گفت: تلاش كرديم تا محيطي شاد براي شهروندان فراهم كنيم. به همين دليل وسائل ورزشي پيشرفته اي را در بوستان هاي سطح شهر از جمله بوستان 15خرداد، خانواده، شقايق نصب كرديم. وي با اشاره به استقبال گسترده شهروندان وراميني براي حضور در بوستان ها و استفاده از وسائل ورزشي- تفريحي آنها گفت: 10دستگاه انواع مختلف وسائل ورزشي با اعتباري بالغ بر 50ميليون ريال در بوستان جوان ورامين نصب شده است.
وي در پايان گفت: در بوستان خانواده، بوستان جنب امامزاده سكينه بانو، بوستان محله لرآباد خيرآباد، بوستان جوان محله مسجد جامع، بوستان شهيدان قبادي منطقه شهرك آزادگان وسائل جديد بازي نصب شده اند.

 



مديركل تبليغات اسلامي استان فارس: قاچاق كالا به امري عادي در جامعه تبديل شده است

شيراز - خبرنگار كيهان:
قاچاق كالا به يك هنجار و امر عادي در جامعه تبديل شده است.
حجت الاسلام سيد ولي الله محمودي نژاد، مدير كل تبليغات اسلامي استان فارس با بيان اين مطلب در جلسه كميته فرهنگي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس در شيراز گفت: قاچاق كالا تنها صدمه اقتصادي به نظام نمي زند بلكه در زمينه هاي فرهنگي، ديني، اعتقادي و كسب و كار مردم نيز اثر منفي مي گذارد.
وي اظهار داشت: سال ها است كه با قاچاق كالا مبارزه مي كنيم اما مي بينيم كه اين معضل شديدتر شده و به يك فرهنگ براي مردم و جامعه تبدل شده است.
وي افزود: در راه مبارزه با اين پديده صدمات فراواني از جمله كشته شدن بسياري از جوانان را شاهد بوده ايم.
حجت الاسلام محمودي نژاد اضافه كرد: بايد با جديت، برنامه ريزي و ارائه طرح هاي فرهنگي از رشد اين معضل اجتماعي جلوگيري شود و حركات فرهنگي گذشته نيز اجرا شود.
وي گفت: استان فارس با توجه به موقعيت فرهنگي و امنيتي در جنوب كشور شاهراهي براي ورود كالاي قاچاق است كه اميدواريم با اجرايي كردن برنامه ها، آگاه سازي مردم و برنامه ريزي هاي منسجم در مبارزه با اين پديده بتوانيم از اثرگذاري منفي در جامعه و نسل هاي آينده جلوگيري كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14