(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 شهريور 1388- شماره 19460
 

همكاري تل آويو، آنكارا و باكو براي توليد سلاح درخاك جمهوري آذربايجان
دستگيري سخنگو و 4 فرمانده طالبان در دره سوات
فرياد مردم مغرب در تظاهرات ضدصهيونيستي رابطه با اسرائيل را نمي خواهيم
نماينده جمهوريخواه خطاب به اوباما: تو دروغگو هستي
تنش در روابط عراق و سوريه با بازگشت سفيران فروكش كرد
نخست وزير لبنان با شكست در معرفي كابينه كنار رفت
يك مركز مخابراتي ارتش يمن به دست نيروهاي الحوثي افتاد
امضاي 10 توافقنامه همكاري در كرملين ميان چاوز و مدودف
 افشاي دخالت سران اسرائيل در حادثه 11 سپتامبر
افراد مسلح ناشناس در افغانستان تظاهرات ضد اشغالگري را به خاك و خون كشيدند
دانشگاه هاروارد هم هولوكاست را غيرواقعي خواند



همكاري تل آويو، آنكارا و باكو براي توليد سلاح درخاك جمهوري آذربايجان

تركيه با همكاري رژيم صهيونيستي كارخانه هاي اسلحه سازي درجمهوري آذربايجان مي سازند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري جمهوري آذربايجان، تركيه به اتفاق رژيم اشغالگر قدس و با همكاري جمهوري آذربايجان كارخانه هاي توليد سلاح و تجهيزات نظامي در اين كشور احداث مي كنند.
براساس اين گزارش به نقل از يك مقام وزارت دفاع جمهوري آذربايجان درچارچوب اين همكاري دركارخانه هايي كه قرار است درجمهوري آذربايجان تأسيس گردد خودروهاي زرهي زنجيردار، پل متحرك وكاميون هاي زرهي توليد مي شود.
اين محصولات با مشاركت دو شركت از تركيه، يك شركت از رژيم صهيونيستي و يك شركت از جمهوري آذربايجان در تأسيسات سابق تانك سازي اين كشور و 17 كارخانه ديگر كه ساخت آنها پيش بيني شده است توليد خواهد شد.

 



دستگيري سخنگو و 4 فرمانده طالبان در دره سوات

ارتش پاكستان اعلام كرد نظاميان اين كشور سخنگو و چهار فرمانده گروه طالبان را دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ارتش پاكستان طي بيانيه اي، اعلام كرد نظاميان اين كشور موفق شدند «مسلم خان» سخنگو و «محمودخان»، «فصل غفار»، «عبدالرحمان» و «سرتاج علي»، چهار فرمانده طالبان را در «دره سوات» بازداشت كنند. ارتش پاكستان قبلاً براي سرمسلم خان و محمودخان هر كدام 121 هزار دلار جايزه تعيين كرده بود. مسلم خان كه سال ها در آمريكا حضور داشت، در پي حملات چهار ماه پيش ارتش پاكستان به دره سوات، تماس هايش را با خبرگزاري ها كاهش داده بود.
خبر ديگر از پاكستان اينكه «شاه محمد قريشي» وزير خارجه اين كشور براي ديدار و گفت وگو با همتاي هندي خود ابراز تمايل كرد.

 



فرياد مردم مغرب در تظاهرات ضدصهيونيستي رابطه با اسرائيل را نمي خواهيم

مردم مغرب با برپايي تظاهراتي خشم و انزجار خود را نسبت به عادي سازي روابط اين كشور با رژيم صهيونيستي و جنايات اسرائيل اعلام كردند و پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويتر، مردم مغرب در مركز شهر رباط پايتخت اين كشور براي كمك به مردم غزه و دراعتراض به عادي سازي روابط اين كشور با رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات برخي تلاش ها در زمينه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در زمينه فروش كالاهاي اسرائيلي در بازارهاي مغرب، توزيع يك مجله صهيونيستي در اين كشور و اقدام گروهي از مغربي ها در تاسيس جمعيتي براي دوستي ميان اسرائيل و مغرب را محكوم كردند.
«خالد السفياني» رئيس گروه فعاليت ملي براي پشتيباني از عراق و فلسطين كه به همراه چند جمعيت حقوقي و مدني ديگر اين تظاهرات را سازماندهي كرده بودند، هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را «خيانت» دانست و عاملان آن را به دست داشتن در جنايات رژيم صهيونيستي متهم كرد.
السفياني از مقامات مغرب خواست كه به جاي رژيم صهيونيستي با مردم غزه و مقاومت روابط خود را عادي كنند و از برقراري رابطه با رژيم جنايتكار و تروريست دست بردارند.گفتني است دولت مغرب تصميم گرفته است دفتر ارتباطي رژيم صهيونيستي را بازگشايي كند و نمايندگي تجاري داشته باشند و در صورت متوقف شدن ساخت شهرك هاي صهيونيست نشين در كرانه غربي، حريم هوايي مغرب به روي هواپيماهاي تجاري اسرائيل باز شود.
السفياني تاكيد كرد: دولت مغرب بايد اين اخبار منتشر شده را تكذيب كند و ما منتظر اين موضع دولت هستيم. يك فعال حقوقي مغربي نيز در اين تظاهرات از دولت و پارلمان مغرب خواست تا تمام انواع عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي از جمله روابط اقتصادي با اين رژيم را متوقف كنند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات با آتش زدن پرچم رژيم صهيونيستي و برافراشتن پرچم فلسطين به تجمع خود پايان دادند. به عقيده ناظران سياسي منطقه، اين حركت مردم مغرب در حقيقت اعتراضي به طرح صلح آمريكايي است كه هدف اصلي آن تشويق اعراب به برقراري رابطه با اسرائيل است.
در همين رابطه روزنامه گاردين چاپ انگليس نيز نوشت، تلاش رئيس جمهور آمريكا براي برقراري صلح ميان اسرائيلي ها و فلسطيني ها و عادي سازي روابط محكوم به شكست است زيرا اهداف سياسي اسرائيلي ها و فلسطيني ها غيرقابل پيوند است. گاردين افزود، اوباما ممكن است بتواند نتانياهو را مجبور به توقف موقت گسترش شهرك هاي يهودي نشين بكند اما وي هرگز موفق نخواهد شد نتانياهو را راضي به تقسيم كردن بيت المقدس كند. بنابراين حتي اگر مذاكرات هم آغاز شود به شكست منجر خواهد شد و اين ممكن است با خشونت همراه باشد.
همچنين ملك عبدالله پادشاه اردن در ديدار با وزير خارجه تركيه در امان از جامعه جهاني خواست هرچه سريع تر براي ممانعت از اقدامات يك جانبه رژيم صهيونيستي در قبال فرآيند صلح خاورميانه دخالت كنند.
لازم به ذكر است اخيراً آمريكا در تلاش است با تحميل طرح سازشكارانه خود درباره صلح خاورميانه كشورهاي عرب منطقه را به صلح با اسرائيل و عادي سازي روابط با اين رژيم ترغيب سازد، در اين راستا مي كوشد رژيم صهيونيستي را به تعليق شهرك سازي تشويق كند تا زمينه عادي سازي روابط با اعراب را فراهم آورد.
در همين رابطه يك مقام مسئول آمريكايي از موافقت رژيم صهيونيستي با تعليق شهرك سازي ها به مدت شش ماه خبر داد.
روزنامه اماراتي البيان به نقل از اين مقام مسئول نوشت، واشنگتن اميدوار است كه «جرج ميچل» فرستاده ويژه آمريكا به خاورميانه طي سفرش به منطقه بتواند مسئولان اسرائيلي را نسبت به توقف كامل شهرك سازي ها قانع سازد. البيان تصريح كرد، هنوز مشخص نيست كه آيا اين تغيير شهرك سازي ها فقط به كرانه باختري منحصر خواهد شد يا ديگر اراضي فلسطيني از جمله بيت المقدس اشغالي را نيز در برخواهد گرفت.
از سوي ديگر با مواضع نخست وزير رژيم صهيونيستي به نظر نمي رسد كه صلحي ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي برقرار گردد و طرح سازشكارانه صلح خاورميانه فريب و توطئه اي بيش نيست. در تازه ترين سخنان بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، وي تاكيد كرد كه هرگونه توافقي با فلسطينيان منوط به پذيرش يهوديت اسرائيل است.
تقلب سياسي
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين گفت، كمك هاي بين المللي به ملت فلسطين غيرواقعي است و نوعي تقلب سياسي به شمار مي رود.
وي در جمع خانواده هاي شهدا و اسيران فلسطيني اظهار داشت، اين كمك هاي مالي يك نوع تقلب سياسي است زيرا در ازاي آن خواسته مي شود كه ملت فلسطين از اراضي حاكميت و قدس چشم پوشي كند و عوامل پايداري و مقاومت را هدف قرار دهد كما اينكه در كرانه باختري شاهد اين موضوع هستيم.
وي برگزاري كنفرانس هاي بين المللي به بهانه حمايت از ملت فلسطين را محكوم و تاكيد كرد اين حمايت مالي غيرواقعي است.
هنيه در گفت وگوي تلفني با وزير كشور عربستان سعودي نيز وي را در جريان رنج و محنت مردم غزه كه بر اثر محاصره طولاني مدت اين منطقه به وجود آمده قرار داد.
رويارويي مقاومت با صهيونيست ها
گروهان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي با گلوله باران تجهيزات نظامي متجاوزان صهيونيست به هنگام يورش به شرق بيت حانون با آنان درگير و آنان را در دستيابي به اهدافشان ناكام گذاشتند.
نظاميان رژيم صهيونيستي با چندين خودرو به شمال نوارغزه يورش بردند و زمين هاي كشاورزي را ويران كردند و خسارات زيادي وارد آوردند ولي اين حمله تلفات جاني نداشت.
نوارغزه طي چند روز گذشته شاهد تشديد حملات رژيم صهيونيستي است كه در پي اين تجاوزات هفت تن شهيد و دو تن ديگر زخمي شده اند و ده ها هكتار زمين كشاورزي ويران شده است.
مركز حقوق بشر فلسطين نيز در اين باره تاكيد كرد كه دشمن صهيونيستي طي يك هفته گذشته 38 بار به شهرهاي كرانه باختري حمله و تعداد زيادي از غيرنظاميان را دستگير يا مورد ضرب و شتم قرار داده است.
ساير رويدادها
¤ نايب رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين اعلام كرد كه تا 25 ژانويه انتخاباتي در فلسطين برگزار نخواهد شد.
¤ وزيران خارجه اتحاديه عرب در نشستي از كشورها و نهادهاي بين المللي خواستند كه منابع مالي شهرك سازي در كرانه باختري به ويژه قدس را از بين ببرند.
¤ نشريه فلسطيني المنار نوشت كه در چارچوب طرح سازماندهي شده آمريكا و با سرمايه گذاري كشورهاي نفت خيز عربي طرح اسكان خاموش آوارگان فلسطيني در كردستان عراق در حال انجام است.
¤ گذرگاه رفح امروز براي عبور 360 عمره گزار موقتا بازگشايي شد.
¤ وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطين اعلام كرد تعداد شهداي محاصره غزه با فوت سه بيمار ديگر به 355 نفر رسيد.
¤ مصر بسته پيشنهادهاي خود در مورد آشتي فلسطينيان را به جنبش هاي فتح و حماس تحويل داد و از طرفين خواست براي از سرگيري گفت وگوها پس از عيدفطر هر چه سريع تر به اين بسته پاسخ دهند.


 



نماينده جمهوريخواه خطاب به اوباما: تو دروغگو هستي

نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا هنگام سخنراني اوباما خطاب به او فرياد زد، «تو دروغگو هستي.»
به گزارش ايرنا، «نانسي پلوسي» رئيس مجلس نمايندگان آمريكا گفت:«جو ويلسون» نماينده جمهوريخواه مجلس آمريكا هنگام سخنراني «باراك اوباما» رئيس جمهور دركنگره خطاب به او فرياد زد «تو يك دروغگو هستي»، «پلوسي»، ضمن اعلام اينكه اين اظهارات همه را مبهوت كرد افزود: ويلسون به خاطر اين اظهارات به طور رسمي مجازات نخواهد شد.
رسانه هاي آمريكايي پس از انتشار اين خبر مدعي شدند كه ويلسون بعد از رفتار خود عذرخواهي كرده است.
رئيس مجلس نمايندگان درپاسخ به اين سوال كه «اوباما پس از شنيدن اين جمله چه واكنشي از خود نشان داد:» گفت:«اوباما مدتي مكث كرد و سپس به سخنان خود ادامه داد. «وي درپايان يادآور شد:اگر ويلسون به فرياد زدن خود ادامه مي داد، با او برخورد مي شد.

 



تنش در روابط عراق و سوريه با بازگشت سفيران فروكش كرد

وزيران خارجه عراق و سوريه در نشست چهارجانبه قاهره، درباره بازگشت سريع سفيران خود موافقت كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در نشست چهارجانبه قاهره كه با هدف برطرف كردن تنش هاي جاري ميان عراق و سوريه برگزار شد، وزيران خارجه اين دو كشور موافقت كردند سفيران خود را سريعاً به محل مأموريتشان برگردانند و به حملات رسانه اي عليه يكديگر پايان دهند. «نوري مالكي»، نخست وزير عراق، در پي انفجارهاي 21 مرداد در بغداد، اعلام كرد كه عوامل اين انفجارهاي تروريستي در سوريه به سر مي برند و اين اظهارات به فراخواني سفيران دو كشور و تيرگي روابط ميان آنها انجاميد.
در نشست چهارجانبه قاهره، علاوه بر وزيران خارجه دو كشور عراق و سوريه، وزير خارجه تركيه و «عمرو موسي»، دبير كل اتحاديه عرب حضور داشتند.
طبق گفته عمرو موسي، قرار است چهار نشست برگزار شود. تاكنون نشست نخست در قاهره برگزار شد و نشست دوم در اسلامبول، نشست سوم در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل و نشست چهارم نيز در مقر اتحاديه عرب برگزار خواهد شد.
پنج انفجار جداگانه
طي 48 ساعت اخير روستاي «وردك» در جنوب شرقي شهر «موصل»، روستاي «محموديه» در جنوب شهر «بغداد» «حله» و منطقه «اور» در شمال شهر بغداد شاهد پنج انفجار جداگانه بمب بود كه جمعاً 30 شهيد و 90 مجروح در ميان عراقي ها بر جاي گذاشت. در مورد عوامل اين حملات گزارشي نرسيده است.
ساير رويدادها:
¤ احمد صافي، نماينده «سيدعلي سيستاني» مرجع عالي شيعيان عراق، اعلام كرد كه ايشان در سلامت كامل به سر مي برد. اين اظهارات در واكنش به گزارش شبكه «العربيه» صورت گرفت. شبكه مذكور حال آيت الله سيستاني را وخيم گزارش كرده بود.
¤ دولت عراق براي برگزاري مراسم سالروز شهادت امام علي(ع)، تدابير امنيتي ويژه اي را در نجف و كربلا به اجرا گذاشت.

 



نخست وزير لبنان با شكست در معرفي كابينه كنار رفت

به دنبال افزايش اختلافات براي تعيين وزيران سعدالدين حريري از تشكيل حكومت وحدت ملي صرف نظر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، حريري روز پنجشنبه پس از 76 روز كه مامور تشكيل كابينه شده بود موفق به تشكيل دولت وحدت ملي نشد و نامه انصراف خود را تقديم رئيس جمهور لبنان كرد.
وي اظهار داشت كه به دليل مشكلاتي كه در برابر تشكيل دولت وحدت ملي به وجود آمده بود از سمت خود انصراف داده است.
حريري گفت، نمي خواهم به يك صندوق پستي تبديل شوم كه اسامي وزيران به آن انداخته مي شود.
وي همچنين افزود، تعهد من به تشكيل حكومت ملي با مشكل مواجه شده لذا از تشكيل حكومت صرف نظر مي كنم.
در همين رابطه محمد فنيش وزيركار لبنان وابسته به حزب الله گفت، با اعلام انصراف سعدالدين حريري، مشورت ها براي تشكيل دولت وحدت ملي از سرگرفته مي شود.
وي افزود، آرزو نداشتيم كه كار به اين جا برسد زيرا مشكلات پيش روي كابينه با مشورت و گفت وگو قابل حل بود.
فنيش گفت، هيچ امكاني به جز تشكيل دولت وحدت ملي وجود ندارد و كسي نمي تواند به خواسته هاي گروه 8 مارس بي اعتنا باشد و بدون مشاركت گروه 8 مارس امكان تشكيل كابينه وجود ندارد و اين گروه خواهان سهميه يك سوم به اضافه يك اعضاي كابينه است و فرمول 15 وزير براي گروه 14 مارس و 10 وزير براي گروه 8 مارس و 5 وزير براي رئيس جمهور حداقل چيزي است كه همه درباره آن توافق نظر دارند.
اين در حالي است كه يك منبع آگاه وابسته به گروه 14 مارس گفت، گروه 14مارس بار ديگر حريري را به عنوان نامزد نخست وزيري به ميشل سليمان رئيس جمهور معرفي خواهد كرد.
وي افزود، با انتخاب مجدد حريري به عنوان نخست وزير وي اين بار برخلاف مرحله سابق كه 10 وزير به گروه 8 مارس داده بود اين بار حداكثر 7 وزير به آنان و 21 وزير به گروه 14 مارس و سه وزير به رئيس جمهور خواهد داد.
در همين رابطه رسانه هاي عربي نيز در واكنش به استعفاي حريري اعلام كردند كه تصميم حريري چندان دور از ذهن نبود زيرا او قبلاً تهديد كرده بود اگر در گفت وگوها و مشورت ها براي تشكيل دولت پيشرفت حاصل نشود از مقام نخست وزيري استعفا مي دهد.
العربيه چاپ بيروت دراين باره نوشت، به نظر مي رسد كه رئيس جمهور لبنان با توجه به اكثريت مجلس از حريري بخواهد تا در راس هيئت وزيران قرار گيرد هرچند كه نام چند شخصيت ديگر نيز مطرح است زيرا اغلب كرسي هاي مجلس به حزب حريري يعني المستقبل و جريان 14 مارس تعلق دارد.

 



يك مركز مخابراتي ارتش يمن به دست نيروهاي الحوثي افتاد

جنبش الحوثي از تسلط بر يك مركز مخابراتي نظامي در استان صعده در نخستين ماه نبرد با نيروهاي دولتي خبر داد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، به نقل از دفتر ارتباطات و تبليغات عبدالملك الحوثي، نيروهاي اين جنبش توانستند، با تسلط بر اين مركز نظامي در بخش «الصفراء»، برتري نظامي خود را در منطقه همچنان حفظ كنند.
جنبش الحوثي با پخش تصاويري از اشغال اين مركز نظامي كه گفته مي شود نقش موثري در ارتباطات ارتش با پايتخت دارد، ادعاي نيروهاي دولتي مبني بر در هم كوبيدن شيعيان صعده را تكذيب كرد. به گفته الحوثي ها، هواپيماهاي ارتش يمن در نخستين ماه جنگ، اقدام به بمباران برخي مواضع شيعيان صعده در جبل الاحمر كردند.
از سوي ديگر، منابع نظامي و محلي گفتند كه ارتش يمن، حمله گسترده اي عليه الحوثي ها در شمال يمن آغاز كرده است.
مسئولان محلي به خشونت هاي شديد در منطقه كوهستاني «حرف سفيان» در پي حمله گسترده ارتش يمن عليه مواضع الحوثي ها خبر دادند. هنوز از تلفات احتمالي دو طرف در اين نبردهاي سنگين گزارشي مخابره نشده است.

 



امضاي 10 توافقنامه همكاري در كرملين ميان چاوز و مدودف

روسيه از امضاي 10 توافقنامه همكاري در زمينه هاي انرژي و نظامي با ونزوئلا خبر داد.
اين توافقنامه ها پس از ديدار چاوز و مدودف رئيس جمهور روسيه در كاخ كرملين به دست آمد.
به گزارش ايسنا، «سرگئي پريخودكو» مشاور سياست خارجي كرملين درباره سفر «هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا به روسيه، از امضاي 10 توافقنامه كه مسائلي همچون سوخت، انرژي و همكاري فني در زمينه هاي نظامي و نيز مسائل اقتصادي را در برمي گيرد خبر داد.
براساس اين گزارش، در اين سفر همچنين شركت نفت دولتي ونزوئلا با نام «پي دي وي اس اي» و كنسرسيومي از شركت هاي نفتي روسيه درباره راه اندازي يك بلوك نفتي مشترك در كمربند نفتي «اورينوكو» گفت وگو كردند.
به گفته «ايگور سچين»، معاون نخست وزير روسيه، به زودي توافقنامه مربوط به اين همكاري نفتي پس از تصويب اين طرح در پارلمان ونزوئلا به امضاي دو كشور خواهد رسيد. به نوشته خبرگزاري رويتر، در سفر دوره اي چاوز به روسيه، اين دو كشور به يك دستاورد نادر ديپلماتيك نيز دست يافتند كه اهميت بسزائي براي روسيه داشت.
«به رسميت شناختن استقلال دو منطقه گرجستان، يعني آبخازيا و اوستياي جنوبي» دستاوردي است كه پس از اينكه چاوز آن را اعلام كرد، با تشكر و قدرداني «ديميتري مدودف»، همتاي روسي خود مواجه شد.
چاوز گفت: ونزوئلا از امروز اوستياي جنوبي و آبخازيا را به رسميت مي شناسد و هرچه سريعتر روابط ديپلماتيك خود را با اين دو جمهوري آغاز مي كند.
براساس اين گزارش، پيش از اين تنها نيكاراگوئه با درخواست روسيه مبني بر به رسميت شناخته شدن اين دو منطقه موافقت كرده بود و بسياري از كشورها آنها را هنوز بخشي از گرجستان تلقي مي كنند.
به گزارش خبرگزاري روسيه، مدودف نيز با اعلام اينكه روسيه تمام تسليحات نظامي و تانك هاي مورد نياز ونزوئلا را در اختيار اين كشور قرار مي دهد تاكيد كرد: روسيه داراي تانك هاي پيشرفته اي است كه اگر دولت چاوز خواستار آنها نيز باشد، به او تحويل مي دهد.
از سوي ديگر خبرگزاري ايتارتاس روسيه از تصويب لايحه اي در پارلمان اين كشور (دوما) خبر دادند كه براساس آن «مدودف»، اجازه اعزام نظاميان روسي به خارج از مرزهاي كشور را خواهد داشت. اين لايحه اجازه مي دهد كه نظاميان روسي براي حفاظت از شهروندان و اعضاي ارتش روسيه، جلوگيري از تجاوز عليه كشوري ديگر و خنثي كردن حملات دزدان دريايي اعزام شوند.
روسيه ماه گذشته با اشاره به جنگ گرجستان، اين طرح را اعلام كرده بود.

 



از سوي كريستوفر بولين محقق آمريكايي صورت گرفت
افشاي دخالت سران اسرائيل در حادثه 11 سپتامبر

يك محقق آمريكايي با ارائه شواهدي، بر دست داشتن سران رژيم صهيونيستي در حوادث 11 سپتامبر 2001 تاكيد كرد.
به گزارش فارس، «كريستوفر بولين» محقق و روزنامه نگار آمريكايي شواهدي مبني بر دخالت سازمان يافته رژيم صهيونيستي در حادثه 11 سپتامبر ارائه كرد.
بولين در بخشي از كتاب در دست انتشار خود به نام «حل ماجراي 11 سپتامبر: فريبي كه جهان را تغيير داد»، مي نويسد: «گروهي كوچك از تندروهاي صهيونيستي بلندپايه حملات 11 سپتامبر را انجام دادند. در مركز اين گروه، شيمون پرز، تروريست ارشد اسرائيلي قرار دارد كه هم اكنون رئيس رژيم اسرائيل است.
همچنين رهبران ديگر اسرائيلي مانند ايهود اولمرت، نخست وزير سابق و بنيامين نتانياهو نخست وزير كنوني اسرائيل در اين گروه هستند.
گروه يادشده شامل ايهود باراك وزير جنگ و ديگر اعضاي تشكيلات اطلاعاتي اسرائيل نيز مي شود.
وي با اشاره به نقش صهيونيست ها در آمريكا نوشت: «هنگامي كه آريل شارون، نخست وزير وقت، به شيمون پرز گفت كه «ما آمريكا را كنترل مي كنيم»، در حقيقت تفكر اسرائيل را بيان كرد. اگر اسرائيل نمي دانست كه همه جنبه هاي پوشش اين عمليات تحت كنترل آنهاست، دست به ارتكاب چنين جنايتي نمي زد .
همانطور كه كتاب من توضيح مي دهد، صهيونيست ها همه جنبه هاي اصلي ماجراي 11 سپتامبر را كنترل مي كردند. مايكل چرتوف، يك اسرائيلي و فرزند يك مامور موساد، بخش تحقيقات را كنترل و بر نابودي شواهد مهم نظارت مي كرد. رسانه هاي صهيونيستي، به خصوص نيويورك تايمز، فاكس نيوز، سي ان ان، تايم وارنر، و بي بي سي همگي در پوشاندن و تفسير نادرست رويدادهاي 11 سپتامبر شركت داشتند. يك حامي فداكار اسرائيل به نام آلوين هلرشتاين همه دادرسي هاي مربوط به قربانيان 11 سپتامبر را تحت نظر داشت. خلاصه اينكه عوامل صهيونيست كاخ سفيد و كنگره آمريكا را كنترل مي كنند.
وي به شواهدي كه در نتيجه يك تحقيقات علمي به دست آمده، اشاره كرد و نوشت: «براي پودر كردن برج هاي دوقلوي تجارت جهاني، شكلي نانو كامپوزيت از ماده «سوپر ترميت» به كار رفته است. ما مي دانيم كه اسامه بن لادن سوپر ترميت نداشت، پس چه كسي ده ها تن از اين ماده مخرب را در برج هاي دو قلو جاسازي كرده بود؟»
كريستوفر بولين در پايان با تاكيد بر اينكه آزمايشگاه اتمي سري و فوق العاده امن اسرائيل جايي است كه سوپر ترميت پرقدرت 11 سپتامبر طراحي شده بود، وعده مي دهد كه در مقاله اي ديگر نام دانشمندان اصلي درگير در ساخت نانو كامپوزيت به كار رفته در مركز تجارت جهاني در 11 سپتامبر را منتشر كند.
بارها فاش شده كه حادثه 11 سپتامبر يك كار مشترك آمريكا و اسرائيل بوده است.

 



افراد مسلح ناشناس در افغانستان تظاهرات ضد اشغالگري را به خاك و خون كشيدند

تظاهرات مردم ولايت «غزني» افغانستان عليه اشغالگران به خاك و خون كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در پي ترور مشكوك يك عالم روحاني در ولايت «غزني»، مردم اين ولايت دست به تظاهرات زدند و عليه دولت و نيروهاي اشغالگر شعار دادند. در اين تظاهرات كه پنجشنبه برگزار شد در نتيجه تيراندازي افراد ناشناس چهار معترض كشته و 18 تن ديگر زخمي شدند. در مورد خارجي و يا افغاني بودن افراد تيرانداز به سوي معترضان، گزارشي نرسيده است.
سقوط آراي كرزاي
به گزارش خبرگزاري مهر، كميسيون مستقل انتخابات افغانستان، آراي 83 حوزه انتخابيه را باطل اعلام كرد. در بيانيه اين كميسيون آمده است: مدارك موثقي درباره تقلب در استان هاي قندهار، پكتيا و غزني در دست داريم. بر اساس اين گزارش، با باطل شدن آراي 83 حوزه اخذ رأي، احتمال سقوط ميزان آراي «حامد كرزاي» به زير 50 درصد وجود دارد. با شمارش 91 درصد آراي انتخاباتي افغانستان آرا كرزاي، 54 درصد اعلام شده بود. وي براي پيروزي، به 50 درصد به علاوه يك رأي نياز داشت. قبلا ابطال 447 حوزه رأي اعلام شده بود. كرزاي اخيرا در گفت وگو با فيگارو، اظهار داشت كه نمي خواهد عروسك خيمه شب بازي آمريكا در افغانستان بشود.

 



دانشگاه هاروارد هم هولوكاست را غيرواقعي خواند

دانشگاه هاروارد يكي از برجسته ترين مراكز آكادميك جهان با انتشار اعلاميه اي در نشريه داخلي خود نسبت به واقعيت هولوكاست ابراز ترديد كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس، نشريه داخلي هاروارد اعلاميه اي را در پشت جلد آخرين شماره اش به چاپ رساند كه در آن نسبت به واقعيت هولوكاست ابراز ترديد شده بود.
چاپ اين اعلاميه در پشت جلد نشريه داخلي دانشگاه هاروارد كه براي دومين سال پياپي رتبه نخست دانشگاه هاي آمريكا را به خود اختصاص داده از سوي لابي صهيونيستي شديدا مورد حمله قرار گرفت.
رئيس سازمان هاروارد هيل كه يك سازمان يهودي در اين دانشگاه است در واكنش به چاپ اين اعلاميه گفت، انتشار اين اعلاميه همه ما را دچار شوك ناگهاني كرد.
«ربكا ژيليت» رئيس سازمان دانشجويان يهودي اين دانشگاه نيز گفت، انكار هولوكاست بسيار نااميدكننده است اما اين مسئله در سال هاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.
انتشار بيانيه دانشگاه هاروارد كه در آن نسبت به واقعيت هولوكاست ابراز ترديد شد در حالي است كه چندي پيش ديويد ايروينگ مورخ بريتانيايي نيز در مصاحبه با يك روزنامه اسپانيايي هولوكاست يا همان يهودي سوزي توسط آلمان نازي در جنگ جهاني دوم را يك ادعاي دروغين براي تبليغات تجاري توصيف كرد.
در اين مقاله كه روزنامه فرانسوي لوموند آن را ترجمه كرده بود ايروينگ افزوده بود، اينكه گفته مي شود ميليون ها يهودي در جنگ جهاني دوم كشته شده اند واقعيت ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14