(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 شهريور 1388- شماره 19460
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن متن حاشيه نشين (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جزوه(گفت و شنود)
اصرار 1+5 براي ازسرگيري مذاكرات با ايران
سلطانيه: 1+5 بسته پيشنهادي ايران را غنيمت بشمارد
رويترز: طرح مسئله تحريم ايران در نشست سازمان ملل امكان پذير نيست
حجت الاسلام مهدي طائب: افشاگري هاي سردار جعفري وظيفه الهي و قانوني وي بود
سايت مشاركت 47 نفر را كشت و زنده كرد! (خبر ويژه)
شب نامه هاي اينترنتي به جاي روزنامه هاي زنجيره اي (خبر ويژه)
همين كه من مي خورم كافيه ! (خبر ويژه)



آن متن حاشيه نشين (يادداشت روز)

نظام هاي سياسي و رجال بزرگ را بايد از دشمنانشان شناخت، همچنان كه از دوستان آنها. نوع سلوك سياسي با اين دشمنان و دوستان است كه عيار نظام هاي سياسي و سياستمداران را نشان مي دهد. اين افتخاري است براي اميرمومنان علي عليه السلام در قياس با خلفاي قبل و بعد از خود، كه مردم با شور و اشتياق تمام و بدون اينكه شعبده بازي هاي سياسي در كار باشد، براي بيعت به سوي آن حضرت هجوم آوردند و امتيازي ديگر است براي آن حضرت كه بدنام ترين و فاسدترين و خيانت پيشه ترين چهره هاي سياسي در صف دشمنان او قرار گرفتند. اينكه در 4 سال و 9 ماه حكومت عدالت، 3 جنگ بزرگ به حضرت تحميل شد، حاكي از سلامت و استواري اين نظام سياسي بر سر اصول اسلامي و مباني اخلاقي است و الا اگر قرار مي شد امام بر سر حقوق مردم با خواص فزون طلب مداهنه و معامله كند، نه جنگ جمل عليه آن حضرت برپا مي شد و نه جنگ صفين تا از درون آن، فرقه خوارج پديدار شود. فقط مي ماند اميد يك امت تبعيض زده و ستم كشيده كه از بي عدالتي و اشرافيگري و خويشاوندسالاري و طعمه انگاري منصب به ستوه آمده و به امام عدالت پناه آورده بودند. آيا با خيانت به اين همه اميد و انتظار، نام مولاي متقيان همچنان متمايز از ديگران بر تارك سياست و خلافت اسلامي مي درخشيد؟!
موج اجتماعي برخاسته بود. نخبگان واشراف متنفذ و زراندوزان و زورسالاران در برابر اين موج بزرگ چه مي توانستند بكنند؟ كار اين موج عدالت خواهي آن قدر بالا گرفته بود كه يكي مثل وليدبن عقبه بن ابي معيط والي كوفه در زمان خليفه سوم- كه به خاطر شرابخواري حد بر او واجب شده بود و علي(ع) با جسارت تمام، حد را بر اين صاحب منصب جاري ساخت- سراغ امام آمده بود تا به نمايندگي از جمعي از اقران و نظاير خود با امام مذاكره كند. «اي اباالحسن! مي داني همه ما كه اينجا نشسته ايم به خاطر جنگ هاي اول اسلام دل خوشي از تو نداريم و هر يك از ما يك يا چند نفر از خويشاوندان را داريم كه در آن جنگ ها به دست تو كشته شده اند. اما ما حاضريم از آن خون ها صرف نظر كنيم و با تو بيعت كنيم به شرط آن كه عطف بما سبق نكني و به گذشته كاري نداشته باشي، بعد از اين هر طور مي خواهي عمل كن». امام در پاسخ فرمود «اما موضوع خون هايي كه گفتيد، خوني نبوده كه براي كينه شخصي ريخته باشد، ما براي حق مي جنگيديم و شما براي باطل. حق بر باطل پيروز شد. شما اگر معترضيد و خونبها مي خواهيد برويد از حق بگيريد كه باطل را درهم شكست. اما اينكه به گذشته كاري نداشته باشم، در اختيار من نيست. انّ الحق القديم لايبطله شأ. حق ديرپا و قديمي را چيزي باطل نمي كند».
آيا مفسدي چون وليد در برابر مردي كه سياست را با قوت و جديت و بر مبناي اصولگرايي راستين پيشه كرده بود و جاذبه و دافعه هاي روشني داشت، بايد جز به اردوگاه شام مي پيوست؟
فقط فرصت طلبان و قدرت زدگان نبودند كه علي(ع) را دعوت به سياست ورزي عرفي-توأم با بده بستان و مصلحت انديشي هاي آن چناني- مي كردند، كه حتي برخي دوستان خيرخواه نيز از سر نصيحت! از امام مي خواستند فعلاً با بعضي از خواص مدارا كند و مناصب يا امتيازات ويژه آنها را نديد بگيرد. امام اما دلش پيش آن طبقات محروم و زجركشيده اي بود كه با هزار اميد دست به دامانش آويخته بودند و با او پيمان بسته بودند. آنها با همه انبوهي، صدايشان به جايي نمي رسيد. متن حاشيه نشين بودند. بيعتي كرده و رفته بودند. علي بود و خدا و خلوت هايش. و خدا در اين خلوت ها بود. پس او چگونه مي توانست در محضر خدا، بر سر حقوق خلق بي سر و زبان كه عائله او محسوب مي شدند و به او اعتماد كرده بودند، معامله و خيانت كند؟ «أتأمروني أن اطلب النصر بالجورفيمن و ولّيت عليه» امام به ياران نزديك و مصلحت انديشش فرمود «آيا مرا فرا مي خوانيد كه پيروزي را در ستم بر رعيت بجويم. به خدا سوگند تا دنيا دنياست و ستاره اي از پي ستاره اي مي آيد چنين نخواهم كرد. اگر مال از آن من بود، همه را بين مردم به تساوي قسمت مي كردم، چه رسد به اينكه مال خداوند است. بدانيد كه بخشش مال به ناحق، تبذير و اسراف است و صاحبش را در دنيا بالا مي برد و در آخرت ساقط مي نمايد. او را نزد مردم گرامي كند و نزد خداوند خوار نمايد» (خطبه 126 نهج البلاغه)
علي از مردم روزگارش جفا ديد اما بر آنها جفا نكرد. به همين دليل هم بود كه هم در آغاز امارتش آن گونه با هجوم مردم مواجه شد و هم آن روز كه بر بستر شهادت افتاد، پابرهنگان را به خيابان هاي پايتخت كشاند؛ همان ها كه هر يك كاسه اي از شير به دست گرفته بودند و سراغ خانه علي مي رفتند. جماعت كجا؟ در خانه علي. اين كه دست شماست چيست؟ شير، تمام قوت ما. چرا خانه علي؟ فرقش شكافته و طبيبي كه بر بالينش آمده، مي گويد مرهم درد جانگداز ضربت شمشير، شير است، مي رويم مرهمي برزخمش باشيم. علي مي توانست به جاي 5 سال، 50 سال حكومت كند. اما نمي ماند و سلوكش، راه روشن حق طلبان و عدالت جويان و سياست پيشگان صادق نمي شد. علي در روزگاري سياست ديني و اخلاقي و عدالت خواهانه را ارج گذاشت كه روزگار جنگ با كفار بر سر تنزيل قرآن سپري شده و روزگار جنگ بر سر تأويل و تفسير آن آغاز شده بود. قرائت هاي مختلف و تفسيرهاي گونه گون از دين مد شده بود. هر فرقه سياسي براي خود تفسيري از دين و قرآن، سازگار با بدعت ها و انحرافاتش تدارك كرده بود. مدعاي همه قانون اساسي اسلام بود، اما با قرائت هاي بدعت آلودي كه در عين حال مي خواستند محترم و مقدس هم باشند. امير ايمان و عدالت، با سلوك خويش، حرمت و قداست از اين نسخه هاي قلابي گرفت و نقاب از چهره نقابداران برداشت.
روزگار جمهوري اسلامي به ويژه سال هاي اخير بي شباهت به روزگار حاكميت امير مؤمنان علي عليه السلام نيست. نگاهي به صف دشمنان و مخالفان اصلي جمهوري اسلامي و انواع دشمني هاي پردامنه اي كه آنها عليه اين نظام به كار بسته اند، خود معرف ماهيت و سيرت اين نظام الهي و مردمي است. تحميل جنگ و انواع كودتاها، جنايت و ترور سازمان يافته، فتنه انگيزي و آشوبگري، تحريك غائله هاي مرزي، تحريم هاي اقتصادي و سياسي، جنگ رواني و ترور شخصيت. تشديد و تداوم اين دشمني ها آن هم از سوي بدنام ترين دشمنان و غاصبان حقوق ملت ها در دنيا - از انگليس خبيث و اسرائيل اشغالگر تا آمريكاي مستكبر- خود به اندازه كافي گوياست تا آشكار كند پويش انقلاب و نظام اسلامي بعد از رحلت بنيانگذار و معمار آن، در همان صراط مستقيم او بوده وگرنه اين همه دشمني مستكبران و طواغيت دليلي نداشت.
اين هجوم همه جانبه، خود به سر زندگي و سلامت و استواري نظام اسلامي شهادت مي دهد همچنان كه حضور 40 ميليوني (85 درصدي) ملت ايران در آخرين انتخابات برگزار شده (خرداد 88- انتخابات رياست جمهوري) نشان مي دهد اين نظام در سلوك سياسي و اخلاقي خود، چنان امانتدارانه رفتار كرده كه اعتماد عمومي را برانگيخته و پشتوانه راه خود ساخته است. بگذار شماري ورشكسته به تقصير كه سوراخ دعا را گم كرده و به دشمنان ملت و مفسدان اقتصادي و سياسي و فرهنگي دخيل بسته اند، بلافند كه مردم اعتماد ندارند. بله مردم اعتماد ندارند اما به شما. اين ملت بر مبناي قانون اساسي و مكانيزمي كه اين قانون تحت نظارت شوراي نگهبان براي انتخابات پيش بيني كرده، پاي صندوق هاي رأي رفتند و پيشرفت توأم با عدالت را برگزيدند اما حق داشتند كه شما را انتخاب نكنند. شما پس از انتخابات آشكارتر از هميشه زبان دشمن و ناقضان حقوق ملت شديد. پس حق بدهيد كه ملت به امثال شما اعتماد نكرده باشند. صورت مسئله اصلي اين است و اين حقيقت روشن در هياهو و غوغا گم شدني نيست. معلق بازي پيش قاضي؟! القاي بي اعتمادي در ذهن ملتي كه خود آن حماسه بزرگ را در 22 خرداد رقم زدند؟!
فهم اينكه چه اتفاقي افتاده چندان دشوار نيست. جماعتي پس از رحلت حضرت امام(ره) كمر بستند كه به تدريج انقلاب و نظام اسلامي را از محتوا و معنا و سيرت تهي كنند و به نام قرائت ها و تفسيرهاي تازه، اشرافيت و زرسالاري و انحصار قدرت و نرمش با مستكبران بر سر حقوق ملت را به قاعده در جمهوري اسلامي تبديل كنند. عرفي گري و رواج سكولاريسم در طول دو دهه گذشته پروژه مشترك غرب و جريان از درون پوسيده داخلي بود. برخي صاحب منصبان همان قدر ساده در برابر آمريكايي ها و انگليسي ها پشتشان به زمين مي خورد و در حوزه سياست خارجي باج مي دادند كه در داخل و در مجلس و دستگاه هاي اجرايي در برابر مفسدان اقتصادي نظير شهرام جزايري. شوخي نيست يك جوانك بتواند تمام دولت و مجلس اصلاحات را در 5 سال يكجا دور بزند و با دادن يكي دو ميليارد رشوه صدقه گونه، 150 ميليارد تومان - به واسطه مجاري حمايتي دولت و مجلس- از بيت المال غارت كند. بوي تعفن فساد سياسي و اقتصادي هنوز از كام برخي رجال و دسته ها و احزاب و روزنامه ها بلند است، وقتي كه دهان باز مي كنند و از حقوق تضييع شده ملت دم مي زنند. ببنديد اين دهان ها را و بيش از اين مردم را نيازاريد. ملت ما نمي گذارد مستكبران عالم با دستان آلوده شما، سلطنت و اشرافيت را در اين كشور باز توليد كنند.ملت ما دشمن اصلي را گم نمي كنند.
با شعار عدالت و پيشرفت(به جاي توسعه منهاي عدالت) دوره جديدي آغاز شده است. هم مردم و هم نخبگان صالح بايد براي دوره جديد مهيا شوند. شعار عدالت آغاز آوردي بزرگ است، نه پايان آن. عدالت خواهي هزينه دارد. بايد پاي آن ايستاد. تاكتيك هايي كه دشمن در اين ميدان پيشه مي كند، به غايت غير اخلاقي و ناجوانمردانه است، كه انتظاري جز اين از او نيست. حيله، مكر، فريب، شايعه، القاي بدبيني و بي اعتمادي و نااميدي، تفرقه اندازي و بومي كردن اختلاف ها، و برانگيختن جماعتي كه به دلايل مختلف در اين آوردگاه مي لنگند. نرمي و درشتي را با حكمت بايد در اين ميدان به كار بست، مانند طبيبي كه گاه مرهم را برمي گزيند و گاه نيشتر و چاقو و داغ را.
ملت ما امامت و ولايت را طبيب دردهاي بزرگ بشر يافته است. اين حقيقت شب هاي قدري است كه اين روزها با بركت و رحمت تمام، بر سر ملت ما سايه فيض خويش را گسترده است. اين شب ها، شب سالكان و ره پوياني است كه مي خواهند در صراط مستقيم امامت و عدالت گام بردارند. اين شب ها و روزها، شب شناسايي دوستان و دشمنان بي هيچ حجاب و نقابي است.
يا علي جان مقتداي ما تويي! اين شب ها، اگر شب هاي رفتن و رسيدن، شب هاي شوريدگي و عاشقي است، ما با تو آغاز مي كنيم علي جان! يا علي گفتيم و عشق آغاز شد.
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤ تجربه 30 سال انقلاب اسلامي به ما نشان داده كه هر قدر به جريان نفاق مهلت داده شود خسارت بيشتري به نظام وارد مي كنند در مورد سران فتنه هاي اخير نيز هر چقدر مماشات شود آسيب پذيري انقلاب بيشتر مي شود. بايد نظام با شدت با آنها برخورد نمايد والا بايد تاثيرات اينگونه مماشات را تا سالها شاهد باشيم.
زاهدنيا از اروميه
¤ خيلي عجيب است كه آقاي ميرحسين موسوي كه خود از عوامل اصلي ناآرام كردن كشور و ايجاد آشوب و ناامني است، امروز براي حاكم شدن آرامش در جامعه راهكار 9 ماده اي منتشر مي كند. آيا وقت آن نرسيده است كه قوه قضاييه اقدامي كند تا آن ها دست از اين مظلوم نمايي ها بردارند؟
حسيني از كلاله
¤ اصلاح طلبان مي گويند بازداشتگاه كهريزك جاي اراذل و اوباش بوده نه جاي معترضين به انتخابات. خطاب به آنان بايد گفت عملكرد شما در آن سالها باعث ايجاد فاصله طبقاتي و بيكاري و گسترش اعتياد در جامعه شد. و بسياري از آن زندانيان نيز معلول سياست هاي فرهنگي و اقتصادي شما در آن سالها بوده است.
عليزاده
¤ امروز كه براي تعويض دفترچه خويش فرما مراجعه كردم دريافتم كه مبلغ حق بيمه ساليانه به نصف مبلغ سال گذشته كاهش يافت اين هم يكي از دلايل آراي 25 ميليوني به رئيس جمهور مردمي. آيا مردم ما بايد به كساني كه طرح خودگرداني بيمارستان ها را پيگيري مي كردند، باز هم راي مي دادند.
اشراقي
¤ از مديرمسئول و دست اندركاران كيهان كه در خط مقدم جبهه فرهنگي در تلاشند تقدير و تشكر مي كنم.
مصطفوي
¤ از مسئولين سپاه و بسيج تقاضامنديم مجله كودك بلوچ را كه قريب به 30 سال است در استان سيستان و بلوچستان چاپ مي شود را كمك بيشتري نمايند كه به استمرار كار فرهنگي خود ادامه دهد و در اين جنگ نرم دشمن به فرياد بچه هاي بلوچ برسد. اين مجله در رشد فرهنگي استان بسيار موثر بوده است.
از طرف نوجوانان استان سيستان و بلوچستان
¤ يك طرفه شدن خيابان وليعصر(عج) لطمه شديدي به كاسب هاي فعال در اين خيابان زده است. همچنين اهالي و ساكنان اين خيابان و مردمي كه براي خريد يا كار ديگري به خيابان وليعصر(عج) مراجعه مي كنند، مشكلات فراواني براي پارك خودروي خود و رفت وآمد به آن دارند.
يك شهروند
¤ مدتي است كه طرح اجاره دو چرخه توسط شهرداري اصفهان اجرا مي شود و متاسفانه به خانم ها هم دوچرخه اجاره داده مي شود و آن ها نيز در شهر تردد مي كنند. همچنين چراغ هايي كه نيمه شعبان در خيابان ها و ميدان هاي اصفهان نصب شدند، هنوز برقرارند و اين عامل اسراف است.
يك هموطن از اصفهان
¤ آنتن دهي تلفن هاي سيار شركت ارتباطات همراه اول در خيابان انقلاب محدوده پيچ شميران وضعيت نامناسبي دارد و مكالمات بطور كل مختل مي شود. از مسئولين شركت مذكور درخواست رسيدگي داريم.
كاظمي
¤ ورودي بزرگراه شهيد ياسيني از شمال مدت مديدي است كه بسته شده. از شهرداري تهران تقاضاي رسيدگي و پاسخگويي مي شود.
جعفرپور
¤ چند سال پيش با كمك هاي مردم ساكن عباس آباد شهرستان تنكابن و فردي خير يك دستگاه آمبولانس خريداري شد. اما در كمال تعجب اين وسيله نقليه امدادي را به سلمان شهر انتقال داده اند در حالي كه خودمان سخت به آن نيازمند هستيم. چرا؟
نظرپسندي
¤ كوچه شاد واقع در پاسداران چند روز است كه در تاريكي به سر مي برد و برق ندارد. از اداره برق اين منطقه تقاضاي رسيدگي مي شود.
اسلامي
¤ آپارتمان هاي مسكوني شركت تعاوني مسكن فرهنگيان واقع در فرحزاد، فاقد برق است. از اداره برق تقاضاي رسيدگي مي شود.
زاهدي
¤ قرار بود قيمت نان هاي فانتزي تا بعد از ماه مبارك رمضان افزايش پيدا نكند ولي متأسفانه اين قانون رعايت نشد گويا براي مسئولين كشور هم اهميتي ندارد كه كسي قانون را رعايت مي كند يا خير؟ چرا كه علي رغم مشاهده تخلف هيچ عكس العملي از سوي آنان ديده نمي شود.
حسيني
¤ در روزنامه ها به بعضي از مسائل مانند تورم كه واقعا مردم را رنج مي دهد كمتر پرداخته مي شود. درخواستم اين است كه در كنار ساير موضوعات از اين مشكل عمومي جامعه غفلت نكنيد.
احمدي
¤ در كارشناسي ارشد دانشگاه علامه پذيرفته شده ام ولي اعلام كرده اند خوابگاه فقط به رتبه هاي زير 10 تعلق مي گيرد. اولا روي چه حسابي چنين محدوديتي قائل شده اند. ثانيا تكليف بنده كه يك دختر شهرستاني بوده و در شهر تهران غريب هستم چه مي شود آيا سزاوار است كه به خاطر اين محدوديت ايجاد شده مجبور به انصراف از ادامه تحصيل بشوم.
م- ص
دانشجوي پذيرفته شده كارشناسي ارشد
¤ صدها هزار خودرويي كه هر روز از مسير شمال به جنوب خيابان شريعتي را طي مي كنند بلااستثنا بارها روي ترمز خود مي زنند و ذرات حاصل از آن موجب ناراحتي و بيماري ريوي ساكنين اطراف مخصوصا كودكان شده است. از مسئولين راهنمايي و رانندگي تقاضا داريم 50 متر مسير شمال به جنوب روبروي پمپ بنزين اسدي تا موسيوند را تابلوهاي مطلقا ممنوع بزنند تا مسير بازتر شده و تردد با ترمز كمتري صورت گيرد.
جمعي از ساكنين منطقه
]از طريق ايميل[
¤ از وزير محترم بهداشت تقاضا مي شود فكري براي راه پله هاي بيمارستان امام رضاي تبريز بنمايند كه در ساعات ملاقات گاهي بايد كلي معطل ماند تا بتوان از طبقه اي به طبقه ديگر رفت.
از تبريز
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران وحومه
بازگشت به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 11/5/1388، پيرامون «حركت بدون مسافر بعضي از اتوبوس هاي خط اتوبوسراني ميدان صنعت- متروي شهيد حقاني و انتظار طولاني در ايستگاه»، به اطلاع مي رساند: اتوبوس هاي ريالي و بليتي خط مذكور طبق برنامه زمانبندي مشخص و تحت نظارت عوامل نظارتي اين شركت از ايستگاه هاي مبدا و مقصد حركت و مبادرت به جابجايي شهروندان محترم مي نمايند، اما احتمال دارد در طول ساعاتي از روز بنابر ضرورت، تعدادي از اتوبوس ها جهت رفع نقص فني يا سوختگيري به مناطق مربوطه اتوبوسراني و يا جهت برداشت مسافران ايستگاه هاي طول مسير به صورت خالي از مسافر از ايستگاه هاي مبدا يا مقصد اعزام شوند. ضمنا، ممكن است در برخي مواقع به ويژه ساعات اوج تقاضاي سفر، ترافيك موجود در ميادين صنعت و ونك و همچنين مسير بزرگراهي شهيد چمران موجب تأخير در رسيدن اتوبوس به ايستگاه ها و بالطبع ازدحام مسافر در ايستگاه ها گردد كه امري اجتناب ناپذير است.
پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 31/05/1388 به آگاهي مي رساند با هماهنگي هاي به عمل آمده نسبت به جمع آوري پايه هاي سيماني (بلااستفاده) در ضلع جنوبي خيابان صفاي شرقي منشعب از خيابان هفده شهريور شمالي اقدام شد.
¤ مي خواستم بپرسم كه تفاوت ميان انگليس با رژيم صهيونيستي و آمريكا چيست كه اين دو در ايران سفارت ندارند ولي انگليس سفارت دارد. از قديم گفته اند كه سگ زرد برادر شغال است.
يك شهروند از تهران
¤ مطلب هفت خان تسهيلات ازدواج در كيهان، تا حدودي نامنصفانه بود. به خصوص آن بخش هايي كه در مورد بانك ها بود. زيرا امروز امور مربوط به اين تسهيلات در بانك ها نسبت به سال هاي قبل بسيار ساده تر شده است و مسائلي هم مانند داشتن ضامن و افتتاح حساب بسيار عادي هستند.
عطارزاده از قم
¤ از اين طريق از آقاي قرائتي كه از ابتداي انقلاب از ايشان بهره مي بريم تشكر مي كنم. به جوانان هم توصيه مي كنم كه صحبت هاي اين روحاني را از دست ندهند.
يك شهروند
¤ از زماني كه خيابان وليعصر(عج) يك طرفه شده است، بنده مسيري را كه در عرض 10 دقيقه طي مي كردم، 45 دقيقه طول مي كشد. از شهرداري تهران تقاضا مي شود كه ادامه اجراي اين طرح منتفي شود.
محمدي
¤ نامه سيداحمد روحاني به كروبي را خواندم و دورادور دست نويسنده را مي بوسم. بايد خدا را شاكر بود كه روحانيت پاك و متعهد مدافع اسلام راستين و ناب محمدي(ص) است.
دكتر ايزدي از اصفهان
¤ شهرداري تهران در مترو براي انجام كارهاي ساختماني از آب آشاميدني استفاده مي كند. آيا اين اقدام در سال اصلاح الگوي مصرف درست است؟
باقري
¤ با توجه به هدف رياست محترم جمهوري براي اجراي عدالت و رساندن سهام عدالت به همه مردم، از ايشان تقاضا مي شود كه فكري هم به حال معلمان حق التدريس شود.
روشن از تهران پارس
¤ با حذف سهميه روزانه آزمون كارداني به كارشناسي، داوطلباني كه زحمت كشيدند و رتبه يك و دو رقمي كسب كرده اند هم بايد به شبانه بروند. آيا اين عدالت است؟
بهمني(مادر يك دانشجو)
¤ بازي اخير سران دولت هاي غربي بر سر ساخت شهرك هاي يهودي نشين، يك نمايش براي فريب افكار عمومي جهانيان است. با اين كار مي خواهند حاشيه را آنقدر پررنگ كنند كه يك اصل فراموش شود. اين اصل آوارگي بيش از 5 ميليون فلسطيني از خانه و كاشانه خود است. تا زماني كه حق طبيعي و ابتدايي بازگشت به وطنشان عملي نشود، هيچ طرح صلحي فايده ندارد.
يك هموطن
¤ بنده كارگر مشاغل آزاد هستم كه حدود 10ماه است به دليل تصادف بيكار هستم و بيمه بيكاري هم ندارم. از دولت تقاضا مي شود كه فكري هم براي سهام عدالت امثال من كند.
صالحي از گرمسار
¤ از دادگاه ويژه روحانيت تقاضا مي كنم حرمت لباس مقدس روحانيت را پاس بداريد و روحاني نماهايي كه در فتنه اخير از جمله خاتمي ها، خوئيني ها، كروبي ها و... كه جايگاه مقدس روحانيت را خدشه دار و باعث آزردگي امت ولايت مدار ايران اسلامي و مستضعفين جهان شدند را خلع لباس كنيد.
عباسي از غرب تهران
¤ از نيروي انتظامي انتظار مي رود با روزه خواري در كشور اسلامي برخورد نمايند. متاسفانه در تاريخ 4/6/ ساعت11صبح در ترمينال جنوب بودم گويا اصلا ماه مبارك رمضان نيست. وقتي به ماموران نيروي انتظامي گفتم پاسخ شنيدم كه چشم ولي در عمل چي؟ حتي درب ترمينال در خيابان بعثت نيز به صورت علني به روزه خواري و كشيدن سيگار مبادرت مي ورزند.
علي محمدي
¤ در ابتداي دولت نهم از پيمانكاري به قراردادي تبديل شديم و مجددا پس از انتخابات دهم ما را به پيمانكاري تبديل نمودند كه متاسفانه سابقه 4 سال بيمه ام خراب شد. از رياست محترم جمهوري تقاضا مي كنم مشكل بوجود آمده براي اينجانب كه مشكل بسياري از همكاران نيز هست را مورد بازبيني قرار دهند و از اجحافي كه بر قشر ما رفته مطلع و اقدام لازم را مبذول نمايند.
خسرو خادمي جمعي بيمارستان امام خميني(ره) اهواز
¤ از شهرداري محترم گرگان تقاضا مي شود نسبت به آسفالت 50متري كه بيش از 5 ماه از تيغ زني آن گذشته و موجب آزار و اذيت اهالي را فراهم نموده اقدام نماييد. شهرك حافظ- كوچه 16بين 2خيابان اصلي.
فرايي
¤ از مسئولان صداوسيما تقاضا مي شود از دعاهاي مداحان مشهور بويژه جناب آقاي فرهمند كه دعاي عهد را مي خوانند در ماه مبارك رمضان و در ايام افطار بيشتر استفاده شود كه اثرات تربيتي روي جوانان نيز بيشتر از افراد معلوم الحال است.
خانم صافي از دزفول
¤ شكايت سران اغتشاشات از روزنامه كيهان باعث رسوايي بيشترشان و تسريع در دادگاهي شدن عوامل اصلي اغتشاشات مي شود. عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد.
يك شهروند
¤ سودي كه به عنوان سود سهام عدالت به مردم تعلق مي گيرد در مقايسه با سود پرداختي به سهامداران عادي از طرف اكثر شركت ها خيلي كم است. مثلا يك شركت سيمان 37درصد سود به سهامداران خود پرداخت مي كند ولي سهام عدالت 8 درصد. مي خواستم علت اين اختلاف را بدانم.
يك بازنشسته از شاهرود
¤ از مسئولان محترم تقاضا مي كنم يك فكري هم براي سهام عدالت كارگران بكنند.
موسوي از بهبهان
¤ براي چندمين بار از شهرداري منطقه 6 مي خواهم كه يك فكري براي سنگفرش فضاي سبز روبه روي پژوهشگاه وزارت علوم در خيابان 64 غربي يوسف آباد بكند. آسفالت محوطه اين فضاي سبز كه مربوط به 10سال پيش است چشم انداز خيلي بدي را ايجاد كرده است.
گودرزي از منطقه 6
¤ حدود 2 سال در مسكن مهر بهشت شهرستان آمل ثبت نام كرده ام و به رغم تاكيد رياست محترم جمهور متاسفانه دست اندركاران مسكن مهر در آمل به بهانه عدم تامين زمين مورد نظر كار متقاضيان را با مانع مواجه كرده اند. لذا خواهشمند است از طريق مسئولان موضوع پيگيري شود.
اسدي از آمل
¤كارمند بازنشسته خود سازمان بازنشستگي ام حدود 10 سال قبل ذخاير صندوقهاي بازنشستگي و پرداخت حقوق بازنشستگان به بانك صادرات محول شد متاسفانه اين بانك پس از مدتي از ارايه فيش بانكي امتناع ورزيد و بازنشستگان بايد با پرداخت 000/10 ريال از كافي نت ها فيش بگيرند اخيرا نيز براي پرداخت حقوق بازنشستگان غير از شعبه مربوط پنج هزار ريال كارمزد دريافت مي كنند. اين مربوط به 700 هزار بازنشسته كشوري است آيا اين رويه صحيح است؟
جواد شبستري بازنشسته سازمان
¤از طرح دولت در برپايي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا تقدير و تشكر مي شود اي كاش به جاي ارايه و عرضه برخي از كالاهاي مورد نياز به قيمت پايين از جمله روغن 900 توماني كه در بازار 1900 تومان است يك برگ كالايي اعلام مي شد تا برخي خانواده ها با اعضاي خود براي تهيه اين اقلام به نمايشگاهها مراجعه ننمايند و صفهاي طولاني تشكيل ندهند.
از كيهان نيز تقاضا داريم؛ با كار كارشناسي گزارشي در اين زمينه انجام دهند.
طاهري
¤از قشر زحمتكش شهرداري كه شبها و روزها هنگام سحر و اذان صبح چه قبل از سحر حتي گاهي ساعت 2 بامداد و چه پس از اذان صبح به امر نظافت شهر مشغولند صميمانه خسته نباشيد و تقدير و تشكر مي كنم خداوند جزاي خير به همه آنها دهد و ازملت مومن و انقلابي نيز تقاضا مي كنم نسبت به مساعدت و كمك به اين قشر مستضعف دريغ ننمايند. اگر يك روز اين بزرگان شهر به امر نظافت نپردازند بوي تعفن شهر را فرا خواهد گرفت و با كمال تاسف بايد بگويم كه ما مسلمانان نيز به نظافت شهر بي نهايت بي توجهيم گاهي هرچه مصرف مي كنيم در هر كجاي خيابان باشيم آنرا به بيرون از خودرو پرت مي كنيم مگر نه اينكه شهر ما خانه ماست. از صدا و سيما نيز تقاضا دارم نسبت به فرهنگ نظافت بيشتر تبليغ كند.
طاهري
¤از قوه قضائيه تقاضا مي كنيم كه با ريشه هاي فساد و تباهي ها برخورد كند و ريشه ها را بخشكاند در قضيه فتنه هاي اخير نيز تا ريشه ها خشكانده نشود دردي دوا نمي گردد و تا به اصل ماجرا يعني دستگيري و محاكمه موسوي، كروبي، خاتمي و مهدي هاشمي ها رسيدگي نشود گويا كاري صورت نگرفته فقط به يك مشت انسانهاي عادي و مياني-هرچند مجرم-رسيدگي شده است.
اشرفي
¤من يك دانشجوي در حال تحصيل در خارج از كشور هستم و مشكل سربازي دارم و نمي توانم براي تعطيلات به كشورم برگردم و با توجه به پيگيري هاي مكرر و به نتيجه نرسيدن خواستم مشكلم را بيان كنم تا شايد در اين روزها كه در مجلس موضوع مشمولين و قوانين مربوط به آنان در حال بررسي هست شما با مطرح كردن اين موضوع مشكل بسياري از دانشجويان خارج از كشور را حل كرده و كمك كرده تا با خانواده هايشان ديداري تازه كنند. تمام مشكل ما در اين قانون كه بهمن ماه سال 85 به تصويب رسيده است برمي گردد.
شرايط تردد به داخل و خارج كشور براي مشمولان:
مبني بر اينكه دانشجوياني كه تا پايان شهريور 85 از كشور خارج شدند و در يكي از دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت بهداشت و درمان مشغول تحصيل هستند مي توانند سالي دو مرتبه جمعا به مدت 3 ماه به كشور تردد نمايند.
من در حالي كه دانشجوي دانشگاه آزاد بودم با سپردن وثيقه از كشور خارج شدم و از مهرماه همان سال در يكي از دانشگاههاي مورد تاييد وزارت بهداشت در كشور فيليپين مشغول به تحصيل هستم. اين قانون در سال 85 به تصويب درآمد و تاكنون تمديد نشده است و شامل حال من كه اوايل سال 86 از كشور خارج شده ام نمي شود و هيچ كس نمي داند كه اين قانون در چه زماني به روز خواهد شد لطفا ما را ياري كنيد.
پ.آرويش
¤سايت سي ام نيوز از جمله سايت هايي بود كه نامه كروبي به آقاي هاشمي را در سايتش منتشر كرد، و تقريبا مي توان گفت باعث و باني پخش اين نامه در فضاي مجازي، اين سايت بود، ليكن حيله اي كه اين سايت در چاپ خبر انجام داده بود، دليل اصلي جلب توجه ما بود اين سايت نامه كروبي را با عنوان «نامه كروبي به هاشمي در مورد شايعه تجاوز به زندانيان دختر و پسر» نوشته شده بود، تحريف كرده و اين گونه چاپ نمود: «نامه كروبي به هاشمي در مورد تجاوز به زندانيان دختر و پسر»! در حقيقت كلمه شايعه را حذف كرده بود، كه اذهان عمومي را از شايعه بودن اين خبر (در حدي كه نياز به تحقيق دارد) برگرفته و به سوي يك اتفاق سوق داد.
(يك شهروند از تبريز از طريق ايميل)
¤شهرداري تهران و ساير دستگاههاي ذيربط با چشم بستن و ناديده گرفتن حقوق مردم در استفاده از اتوبان بسيج با ايجاد خطوط اتوبوسراني بي آر تي در حد فاصل ميدان افسريه تا ميدان شهيد كلاهدوز با كم عرض نمودن اين معبر پرتردد و حياتي، كارد را به استخوان رسانده اند. در اين راستا نمايندگان مردم در مجلس و در شوراي شهر نيز با سكوت خود به اين مشكل دامن مي زنند. بروز ترافيك سنگين در اين مسير و شريان اصلي تهران، اتلاف وقت مردم، آلودگي هوا، افزايش مصرف سوخت و همچنين افزايش تصادفات و از همه بدتر برهم خوردن سلامت و بهداشت رواني مردم از جمله تبعات اين طرح ناقص و بي سرانجام است. قبل از اجراي هر طرحي مي بايست بسترهاي منطقي آن را فراهم نمود نه اينكه به جاي ابرو چشم آن را هم كور كرد. در هر صورت بعد از گذشت 9 ماه از اين طرح كه روزانه ميليونها نفر را آزرده كرده است جا دارد دستگاههاي ذيربط فكري اساسي براي اين معضل نمايند و از بي تفاوتي و سكوت بپرهيزند.
م.همداني (از طريق ايميل)
¤در نطق رياست محترم جمهور در مجلس آمده بود كه به كدامين گناه ما را آماج تهمت ها مي كنيد؟ خواستم به دكتر احمدي نژاد بگويم به خاطر اينكه
1-شما به مخالفين باج نداديد.
2-حزب را وارد دولت نكرديد.
3-در مقابل آنها سرسختانه ايستاده ايد
4-اگر شما نيز مانند دولت هاي قبلي به وعده و وعيد مي پرداختيد با شما مخالفت نمي كردند
5-ما مردم تمام اين مسائل را مي دانيم و در صحنه هاي انتخابات به اين قماش راي نمي دهيم
مشيري از تبريز
¤نظام مقدس جمهوري اسلامي نبايد اسباب روزه خواري را در كشور فراهم كند با توجه به مغازه هاي متعدد و اطلاع مردم از ماه مبارك رمضان چه ضرورتي دارد كه آب سردكن هاي مترو در طول روز آماده باشد و ا فرادي بي حيا پس از پياده شدن شرب آب در برابر انظار نمايند. از مسئولين مترو تقاضا مي شود از اذان صبح تا اذان مغرب نسبت به مسدود نمودن آب سردكن ها اقدام نمايند.
پاسبان
¤7 ماه پيش ا ز مجتمع علمي كاربردي صنعت آب و برق اصفهان فارغ التحصيل شده ام ولي مدرك تا به حال برايم صادر نشده تا به محل كارم ارايه دهم و به همين علت هيچگونه افزايش حقوقي شامل حالم نشده است. از مسئولين دانشگاه عملي-كاربردي تقاضا مي شود به اين معضل اداري خاتمه دهيد.
ريحاني از همدان
¤آقاي كواكبيان در مخالفت با آقاي متكي در مجلس جمله اي گفتند كه اگر دشمنان انقلاب آن جا بودند همين را مي گفتند ايشان گفتند كه شما با مطرح كردن مسئله هولوكاست اعتبار كشور را در دنيا از بين برديد و با رفتن رئيس جمهور به ژنو به ملت توهين شد.
نجومي از كرج
¤سازمان حج و زيارت حدود 2 سال است كه براي ثبت نام حج تمتع وعده و وعيد مي دهد اما هنوز هيچ خبري نيست. از روزنامه كيهان درخواست مي كنم كه در اين خصوص شفاف سازي كند.
جعفر از افسريه
¤خواستم عرض كنم كه اين روزها كه مصادف با ايام ماه مبارك رمضان هستيم نقش نيروي انتظامي در انجام وظيفه حفظ امنيت اجتماعي بسيار كم رنگ شده است به طوري كه روزه خواري علني در خيابان ها به وفور مشاهده مي شود.
عبدلي از فرديس
¤مي خواستم بگويم كه نيروهاي مسلح در كشور از همه شغل ها بيشتر كار مي كنند و بيشتر در معرض خطر هستند. خواهش مي كنم به وضع حقوقي اين قشر هم رسيدگي كنيد.
عرب پور از كرمان
¤من فكر مي كنم اگر آقاي ضرغامي هم مسئله دار نباشد برخي مديران شبكه ها حتما مسئله دار هستند چون شبي كه دادگاه اعترافات اغتشاشگران را پخش مي كرد همزمان يكي از شبكه ها فيلم دادگاه گاليله را پخش مي كرد تا اين گونه الغا كند همانطور كه اعترافات گاليله تحت فشار بود اعترافات رهبران اغتشاشات هم تحت فشار صورت گرفته است ولي آقايان بدانند كه مردم اين چيزها را مي فهمند و در زمان خودش با اينگونه مديران صدا و سيما هم برخورد خواهند كرد.
يك هموطن
¤البرادعي هم در گزارش اخير خودش اعلام كرده كه در فعاليت هسته اي ايران هيچ انحرافي وجود ندارد. احتمالا به البرادعي هم قرص روانگردان خورانده اند كه به سود ايران اعتراف كرده است.
مصطفي تفرجي
¤درباره اقدامات اخير خاتمي و دارو دسته اش بايد گفت كه اين اقدامات مثل عمل همان دزدي است كه وقتي نزديك بود كه گير بيفتد براي رد گم كردن، داد و بيداد راه انداخت كه آي دزد، آي دزد!
خزعلي از همدان
¤در خبرها آمده است كه برنج هند گران تر از قيمت واقعي اش از سوي ايران خريده شده است. اين در حالي است كه برنج روي دست برنج كاران داخلي مانده است. آيا دولت نمي خواهد با اين رويه برخورد كند؟
يك هموطن
¤فرزندم با رتبه 16 هزار در كنكور جهت مصاحبه در تربيت معلم معرفي نشد. اين در حالي است كه بنده افرادي را مي شناسم كه با رتبه هاي بسيار پائين تر، حتي با رتبه 50 هزار معرفي شدند. از دولت محترم تقاضاي رسيدگي مي شود.
علي جعفري از رشت
¤بايد با سايت هايي كه اخبار كذب را شايع مي كنند برخورد شود تا ذهن مردم را خراب نكنند.
رستگار از تهران
¤در سبد كالاي نيروهاي مسلح مرغي كه دولت 2050 تومان اعلام كرده است، 2450 تومان فروخته مي شود. يا اين كه در اين سبد برنج خارجي فروخته مي شود. اي كاش حداقل برنج ايراني داده مي شد تا به سود برنج كاران داخلي مي شد.
يك هموطن از خمين
¤متاسفانه رسم شده كه برخي خودشان را نخبه و انقلابي مي نامند. حداقل از كيهان تقاضا مي شود كه از اين اسامي با دقت بيشتري استفاده شود.
يك شهروند
¤پيشنهاد مي شود براي گراميداشت خاندان حكيم كه خدمات بسياري را به اسلام و شيعيان داشته اند، يكي از خيابان هاي تهران را به نام اين خاندان تغيير دهيد.
سليماني
¤از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه ستون هاي در پرتو وحي و كلام امام علي(ع) در روزهاي پنجشنبه نيز چاپ شود.
سليمان بلغار
¤طرح خارج شدن خودروهاي فرسوده به صورت عملياتي اجرا نمي شود. به طوري كه در شهرستان اصفهان خودروسازها از ارائه وام طفره مي روند و شركت هاي اسقاط خودرو نيز حاضر به خريد نيستند. از مسئولان تقاضا مي شود كه رسيدگي شود.
دانشفر از اصفهان
¤بيمه حدود 400 هزار تومان براي خودروهاي فرسوده دريافت مي كند. اين در حالي است كه اين خودروها بايد اسقاط شوند.
يك شهروند
¤پيشنهاد مي شود كه يك ويژه نامه هفتگي چاپ نمائيد كه در آن گلچيني از خبرهاي مهم آن هفته و تحليل آن ها باشد.
يك هموطن
¤مديريت بانك ملي، نسبت به اجراي نظام هماهنگ پرداخت حقوق كاركنان و بازنشستگان و پرداخت معوقه حقوق از ابتداي سال 88 اقدامي نمي كند. لطفا رسيدگي شود.
علي اصغر حضرتي
¤در فتنه اخير، يك اتفاق نيكو رخ داد و آن هم اين بود كه چهره مخالفان خط امام نمايان شد.
يك شهروند
¤حدود دو سال است كه تعاوني مسكن مهر در شهرستان آبعلي تشكيل شده و ما نيز دو سال است مبالغي را به اين تعاوني سپرده ايم. اما به خاطر نفوذ زمين خواران در اين منطقه، هنوز امكان خانه دار شدن اعضاي تعاوني امكان پذير نشده است. از دولت محترم تقاضاي رفع اين مشكل مي شود.
شرفي از آبعلي
¤لطفا يك جدولي براي مقايسه وزيران دولت هاي اصلاح طلب و اصولگرا چاپ كنيد تا مردم بدانند وزيران كدام دولت بي سوادتر و غيرمتخصص تر بودند.
يك هموطن
¤با توجه به اين كه قوه قضائيه تاكنون هيچ برخوردي با سران فتنه ننموده است، آن ها نيز جري تر شده و هر روز در روزنامه هاي زنجيره اي مي خوانيم كه مي خواهند فلان كنند.
امير حسيني
¤خيابان هاي داخل شهرك فرهنگيان واقع در فرحزاد، فاقد سطل زباله است، از شهرداري منطقه 2 تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك شهروند
¤برخلاف وعده شهرداري منطقه 16 تهران، نسبت به برطرف كردن پس آب زباله، به سازي پياده رو، فضاي سبز، نور و جوي هاي آب ميدان انصاري و كوچه هاي اطراف آن، هيچ اقدامي نشده است و به جاي رسيدگي به اين مشكلات براي مكان هاي غيرمسكوني هزينه هاي سرسام آوري مي شود.
كلامي
¤حضرت آيت ا آملي! دستگيري و مجازات عاملان اصلي فتنه پس از انتخابات يك آزمون بزرگ اسلامي است، اقتدار نظام را به جهانيان بنمايانيد.
محمود نيكنام از قم و جمعي از مدرسين

 



جزوه(گفت و شنود)

گفت: بالاخره كروبي براي تهمت هايي كه زده سند و مدركي هم ارائه كرده است؟
گفتم: تا حالا كه سندي ارائه نكرده و بد جوري به تته پته افتاده و به طور تلويحي اعتراف كرده كه دروغ گفته است.
گفت: چرا او را به خاطر اينهمه تهمت و دروغگويي و وطن فروشي محاكمه نمي كنند؟
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: بالاخره بايد براي اثبات ادعاي خود دليلي بياورد.
گفتم: شخصي ادعاي پيامبري مي كرد به او گفتند پيامبران كتاب دارند، كتاب تو چيست؟ و يارو كه دست و پاي خود را گم كرده بود گفت؛ من فعلاً جزوه مي دهم!!

 



اصرار 1+5 براي ازسرگيري مذاكرات با ايران

سرويس سياسي-
ارائه بسته پيشنهادي به روز شده جمهوري اسلامي ايران پيرامون مسائل مختلف جهان با استقبال اكثر اعضاي گروه 1+5 مواجه شد و روسيه آن را مبناي خوبي براي آغاز مذاكرات هسته اي با ايران دانست.
اين بسته عصر چهارشنبه توسط «منوچهر متكي» وزير امور خارجه كشورمان به «هربرت هونزوويتس» سفير آلمان، «شيه شيائوين» سفير چين، «الكساندر سادونيكوف» سفير روسيه، «برنار پولتي» سفير فرانسه، «ليويا لوي آگوستي» سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا و كاردار سفارت انگلستان در تهران تحويل داده شد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار بر ضرورت شناخت مناسبات ناعادلانه جهاني و آسيب شناسي آن تأكيد كرد.
متكي با اشاره به موقعيت سياسي كشورمان و ظرفيت ها و توانمندي هاي منطقه اي و بين المللي ملت ايران تصريح كرد: ايرانيان همواره از اين ظرفيت ها براي برقراري صلح و آرامش، ثبات، پيشرفت و رفاه كشورهاي منطقه و جهان استفاده كرده است.
وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران اكنون نيز آمادگي دارد براساس اصول و ارزش هاي الهي و انساني از جمله به رسميت شناختن حاكميت و حقوق ملت ها، پرهيز از فشار و تهديد و در پرتو عدالت و قانون با طرف هاي ديگر پيرامون طيف گسترده اي از موضوعات سياسي، امنيتي، اقتصادي و فرهنگي و بين المللي به گفت وگو بنشيند.
متكي در پايان از سفراي 1+5 خواست بسته پيشنهادي را به دولت هايشان منتقل و تهران را از نظرات پايتخت هايشان مطلع كنند.
روسيه: بسته ايران مبناي خوبي براي مذاكره است
وزير امور خارجه روسيه پس از دريافت بسته پيشنهادي به روز شده ايران در جمع خبرنگاران گفت: بسته پيشنهادي ايران به قدرت هاي جهاني مي تواند مبنايي براي مذاكرات باشد.
به گزارش رويترز «سرگئي لاوروف» افزود: نظر من براساس يك بررسي اجمالي از اسناد ايران اين است كه ما از اين بسته مي توانيم استفاده كنيم.
وي تصريح كرد: مهم ترين چيز آن است كه ايران براي گفت وگوي جامع درباره اين كه چه نقش مثبتي مي تواند در عراق، افغانستان و منطقه داشته باشد، آماده است.
لاوروف با اشاره به تلاش آمريكا براي تحريم انرژي ايران افزود: شوراي امنيت سازمان ملل از تحريم ها عليه نفت ايران حمايت نخواهد كرد.
وزير امور خارجه روسيه گفت: قدرت هاي جهاني توافق كرده اند كه از تحريم ها تنها به عنوان ابزاري براي متقاعد كردن ايران به همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي در زمينه نظارت بر فعاليت هاي هسته اي ايران استفاده كنند.
وي خاطرنشان كرد، برخي از تحريم هايي كه تحت بررسي قرار دارد از جمله تحريم عليه نفت و محصولات نفتي، مكانيزمي براي مجبور كردن ايران به همكاري نيست، بلكه گامي براي تحريم كامل ايران است و من فكر نمي كنم شوراي امنيت سازمان ملل از آن حمايت كند.
وزير امور خارجه روسيه در پايان تأكيد كرد كه مسكو با دادن هرگونه ضرب الاجلي به ايران درباره مذاكره مخالف است.
«آندري نسترنكو»، سخنگوي وزارت امورخارجه روسيه نيز در اين باره گفت: روسيه به دقت بسته پيشنهادي ايران را براي حل مسئله هسته اي تهران بررسي مي كند.
وي تاكيد كرد: اين سند بايد به دقت بررسي و مطالعه شود. اين بسته شامل موارد بسياري مي شود كه نياز به يك ارزيابي كارشناسانه دارد. وي از فاش كردن محتويات اين بسته امتناع كرد.
وي گفت: پس از بررسي اين بسته و تبادل نظر با اعضاي گروه 1+5، ما مي توانيم دريابيم كه چگونه مي توان برنامه هاي ملي و يا دسته جمعي اين سند دريافتي را ارزيابي كرد.
نماينده روسيه در شوراي حكام نيز اعلام كرد كه كشورش از اقدامات آژانس در خصوص برنامه هسته اي ايران حمايت و به توصيه هاي آن عمل كرده و راه حل ديپلماتيك را تنها گزينه مورد قبول مي داند.
«گريگوري بردنيكوف» تاكيد كرد روسيه هيچ گزينه اي بجز راه حل سياسي-ديپلماتيك را براي حل وفصل برنامه هسته اي ايران نخواهد پذيرفت.
در همين حال، روزنامه «نيزاويسيمايا گازيه تا» با اشاره به بسته پيشنهادي ايران به گروه 1+5 نوشت: اظهارات وزير امورخارجه روسيه در خصوص پاسخ ايران به پيشنهادات گروه 1+5 حاكي از آن است كه مقامات مسكو اهميت بسيار زيادي براي بسته پيشنهادي تهران قائل هستند.
انگليس خواستار
آغاز مذاكرات شد
دولت انگليس پس از دريافت بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران خواستار ازسرگيري گفت وگوهاي سازنده 1+5 با ايران شد.
«باري مارستون» سخنگوي وزارت خارجه انگليس در اين باره اظهار داشت: هم اكنون اولويت لندن در خصوص مسئله هسته اي ايران، بازگشت به گفت وگوها است.
وي با بيان اينكه هنوز بسته ايران را به طور كامل بررسي نكرده است، گفت، اين بسته اگر شامل ايده هاي جديد و مثبت باشد يك گام مثبت و رو به جلو به شمار مي آيد.
چين: در حال بررسي
بسته هستيم
وزارت امور خارجه چين نيز در پي ارائه بسته پيشنهادي به روز شده ايران اعلام كرد كه پكن در حال مطالعه و بررسي بسته پيشنهادي ايران به گروه 1+5 است.
«جيانگ يو»، سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز چهارشنبه گفت: ما بسته پيشنهادي ايران را دريافت كرديم و در حال بررسي و مطالعه آن هستيم.
وي افزود: با درنظر گرفتن شرايط كنوني، طرفين ذي نفع بايد تلاش هاي ديپلماتيك بيشتري داشته باشند و اگر امكانپذير باشد مذاكرات را از سر گرفته تا تصميمات قابل قبول و طولاني مدتي براي اين مسئله اتخاذ شود.
واكنش دو پهلوي آمريكا
وزارت امور خارجه آمريكا هم در واكنش به ارائه بسته پيشنهادي ايران با اين ادعا كه بسته مذكور نگراني آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران را كاهش نمي دهد در عين حال تاكيد كرد كه كاخ سفيد همچنان به گفت وگو با تهران پايبند است.
«پي جي كرولي» در تشريح مفاد بسته پيشنهادي ايران به 1+5 گفت: تهران مواضع خود را درباره بسياري از مسائل بين المللي اعلام كرده است، اما چيزي كه درباره برنامه هسته اي خود ذكر كرده است، به صورت كامل با نگراني درباره برنامه هسته اي اين كشور تطابق ندارد.
فرانسه: رويكرد ما مذاكره است
سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه هم در اين باره اظهار داشت: پاريس پيشنهادهاي ايران را با ديدگاه از سرگيري گفت وگوهاي هسته اي درنظر خواهد گرفت.
كريستين فاژ افزود: پاريس در حال رايزني با ساير اعضاي گروه 1+5 درباره بسته پيشنهادي ايران است.

 



سلطانيه: 1+5 بسته پيشنهادي ايران را غنيمت بشمارد

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست شوراي حكام به كشورهاي گروه 1+5 توصيه كرد كه بجاي سياست غيرمدني هويج و چماق بسته پيشنهادي ايران را غنيمت بشمارند.
«علي اصغر سلطانيه» سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران طي سخناني در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه درباره اجراي موافقتنامه پادمان NPT در جمهوري اسلامي ايران ايراد شد، مراتب تشكر ايران را نسبت به حمايت هاي جنبش عدم تعهد كه مشتمل برعمده كشورهاي عضو (آژانس) است، اعلام كرد.
سلطانيه روز پنج شنبه گفت: اينجانب با توجه به اهميت بسياري كه براي حمايت پايدار جنبش عدم تعهد قائل هستم، به اعضاي خانواده عدم تعهد اطمينان مي دهم كه آنها را نااميد نخواهيم ساخت. بر اين اساس ما سياست عدم تعليق اجراي حق انكار ناپذير استفاده صلح جويانه از انرژي هسته اي و همچنين عدم تعليق همكاري كامل با آژانس مطابق با موافقتنامه پادمان (INFCIRC/214) را دنبال خواهيم كرد.
وي در ادامه به نامه ارسال شده ايران به مديركل آژانس در تاريخ 4 سپتامبر به سند شماره (INFCIRC/768) اشاره كرد و افزود كه از آژانس قويا انتظار مي رود توافقات با كشورهاي عضو را محترم شمرده و رعايت كند بنابراين همانگونه كه مطلعيد، آژانس و ايران در مورد حل و فصل 6 موضوع باقيمانده به توافقي دست يافته بودند كه هر دو طرف به آن متعهد شده بودند.
سلطانيه از اينكه ايران وظايف خود را به طور كامل به اجرا درآورد، اما آژانس اينگونه عمل نكرد، ابراز تاسف كرد و گفت: در اين چارچوب جامعه بين المللي از مديركل انتظار دارد كه برنامه عمل آگوست 2007 (INFCIRC/711)، يعني يك مداليتي مذاكره شده و مورد توافق براي بهبود راستي آزمايي و خاتمه يافتن سريع موضوعات باقيمانده را به اجرا درآورد، هرگونه انتظار فراتر از چارچوب اين موافقتنامه مشترك، بدون ترديد موجب خدشه دار شدن اعتماد دوجانبه بين ايران و دبيرخانه خواهد شد و تنش سياسي تحميلي را در اين سازمان معظم فني به درازا خواهد كشاند.
نماينده ايران در آژانس اظهار داشت: با توجه به واقعيات مندرج در نامه اينجانب به مديركل تحولات بسيار مثبت و همكاري مشترك سازنده بين ايران و آژانس طي شش سال گذشته، از آژانس قويا انتظار مي رود با اعلام اينكه اجراي پادمان در ايران طبق آخرين پاراگراف برنامه عمل (INFCIRC/711) به شيوه عادي به اجرا درخواهد آمد، به اين مناقشات كسالت بار و مكرر سياسي مهر پايان بزند، چنانچه فصل جديدي از اعتمادسازي دوجانبه و اطمينان گشوده شود، آنگاه جمهوري اسلامي ايران در موقعيتي بهتر قرار خواهد گرفت تا در فضايي مبتني بر همكاري، چنانچه پرسشي وجود داشته باشد، همانند ديگر كشورهاي عضو و مطابق با موافقتنامه پادمان، به آنها پاسخ گويد.
وي همچنين يادآوري كرد كه آژانس به طور پيوسته با ادعاهاي دروغيني از سوي ايالات متحده مواجه بوده است كه موضوع عراق از جمله آنها است و به عنوان بهانه اي براي اشغال يك كشور داراي حاكميت و قتل عام هزاران نفر از غيرنظاميان بي گناه، عليرغم اعلام آژانس مبني بر عدم وجود تسليحات كشتار جمعي در عراق مورد استفاده قرار گرفت.
نماينده ايران در آژانس با بيان اينكه سناريو براي ايران تكرار گشته است، خاطرنشان كرد: از هنگامي كه موضوع برنامه هسته اي ايران از سوي آمريكا مطرح شد، ادعاهاي متعددي از سوي كشور به ميان آورده شد كه متعاقبا از سوي آژانس ثابت شد همگي آنها بي پايه هستند. مي توان به گزارش هاي مديركل درباره ادعاها در خصوص فعاليت هاي هسته اي نظامي در سايت هاي نظامي از قبيل پارچين، لويزان و همچنين ادعاهايي عليه ديگر فعاليت ها از قبيل معدن گچين اشاره كرد كه به دنبال سنگين ترين بازرسي ها ثابت شد تمامي آنها بي پايه هستند.
به گفته سلطانيه، آژانس فاقد سازو كار الزام آور حقوقي براي پيگيري غرامت درمقابل ادعاهاي بي پايه اي است كه به اعتباركشورهاي عضو لطمه وارد كرده و همچنين منابع آژانس را منحرف ساخته و به هدر مي دهد.
وي اضافه كرد: ما با ديگر كشورهاي همفكر درچارچوب گفت وگوها درباره آينده آژانس درحال پيگيري اين موضوع هستيم. دراين چارچوب يادآوري مي نمايم كه جامعه بين المللي به دقت ديدگاه و رفتار دولت جديد ايالات متحده آمريكا را زير نظر دارد.
نماينده ايران در آژانس با طرح اين سوال كه آيا دولت آمريكا مي تواند درمقابل لابي هاي شناخته شده مشخص مقاومت نمايد و بواسطه تغيير بنيادين در سياست هاي بين المللي آمريكا شعارهايي را كه سر داده به عمل تبديل نمايد؟ گفت: جهان كنجكاوانه درحال نظاره است كه آيا اين دولت با تعقيب تقابل خصمانه سياسي، استفاده از ادعاهاي بي پايه از قبيل مطالعات ادعايي همان روند سياست دولت بوش را دنبال خواهد كرد يعني همان ذهنيت تضعيف سازوكارهاي چند جانبه با توسل به اقدامات يكجانبه تجاوزكارانه از جمله فشار بي مورد و مداخله در فعاليت هاي آژانس كه فضايي بي سابقه مملو از بي اعتماد و انزواي كامل آمريكا را ايجاد كرد.
سلطانيه درادامه به اعلام آمادگي دبير شورايعالي امنيت ملي ايران مبني بر اين كه جمهوري اسلامي ايران براساس پيشنهاد جامع خود كه مسائل منطقه اي و جهاني را پوشش مي دهد براي گفت وگو آماده است، اشاره كرد و افزود: اين پيشنهاد تمامي موضوعات مورد نظر و مورد علاقه از جمله همكاري هاي امنيت و اقتصادي، عدم اشاعه هسته اي و خلع سلاح عرضه و تقاضاي انرژي، امنيت انرژي و همچنين كاربرد صلح آميز انرژي هسته اي را در برمي گيرد.
وي تاكيد كرد: اين اعلام يك نشانه روشن و واضح از عزم جمهوري اسلامي ايران براي دراختيار قراردادن توانمندي ها و توانايي هاي عظيم خود كه پس از انتخابات اخير كه با مشاركت بي سابقه 40ميليوني معادل بيش از 85 درصد واجدين شرايط راي همراه بود، بيش از پيش تقويت گشته، درخدمت پيشرفت، عدالت و صلح درجهان است.
نماينده ايران در آژانس درادامه سخنراني خود در نشست شوراي حكام به اظهارات محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري در كنفرانس مطبوعاتي اش درتهران اشاره كرد مبني بر اينكه «ايران براي همكاري و مذاكره در دو حوزه آمادگي دارد؛ نخست ايجادفرصت براي تمامي كشورها به منظور استفاده صلح جويانه از انرژي پاك هسته اي، دوم سازماندهي يك مديريت كارآمد به منظور عدم اشاعه وخلع سلاح هسته اي جهاني.»
وي گفت كه يكبار ديگر ملت بزرگ ايران برخوردار از فرهنگ تاريخي گفت و شنود، پنجره فرصت را گشوده است و از تمامي كشورهاي ذي ربط مي خواهد اين فرصت بديع را براي پيگيري مسير مذاكره مبتني بر احترام متقابل به جاي سياست غيرمدني هويج و چماق و زبان تهديد، غنيمت بشماريد.
سلطانيه همچنين در نشست شوراي حكام ادعاهاي رژيم صهيونيستي و منحرف كردن افكار عمومي از سوي اين رژيم عليه فعاليت هاي هسته اي سوريه را محكوم كرد.

 



رويترز: طرح مسئله تحريم ايران در نشست سازمان ملل امكان پذير نيست

خبرگزاري رويترز طي گزارشي مسئله تحريم ايران در نشست سازمان ملل از سوي چند كشور غربي را امكان پذير ندانست.
اين خبرگزاري در گزارش خود به قلم «راس كالوين» نوشت: يك مقام مطلع روز پنج شنبه اعلام كرد قدرت هاي غربي كه در مجمع عمومي سازمان ملل و نشست گروه بيست در اواخر ماه جاري ميلادي با يكديگر ديدار خواهند كرد احتمالا براي اعمال تحريم هاي سرسختانه تر بر ضد ايران تعجيل نخواهند كرد.
مقام مطلع از گفت وگوهاي قدرت هاي غربي مي افزايد: تا زماني كه همه طرف ها موافق نباشند نمي توان مسئله تحريم ها را بررسي كرد.
وي تصريح كرد: نشست مجمع عمومي سازمان ملل و گروه بيست كشور صنعتي و در حال توسعه در بيست ويكم ماه سپتامبر (سي ام شهريور) در پيتسبورگ فرصتي براي قدرت هاي غربي به منظور گفت وگو در خصوص مناقشه هسته اي ايران است.
وي تاكيد كرد: شك دارم كه در حال حاضر تصميمي براي اقدام در اين خصوص گرفته شود و احتمالا برخي تصميمات در خصوص اقدامات آتي گرفته خواهد شد.
اين مقام مطلع مي افزايد: در حالي كه قدرت هاي غربي هنوز در خصوص اقدام احتمالي خود تصميم گيري نكرده اند يك سناريو اينست كه آنها بيانيه اي منتشر كنند و در آن شرايطي براي ايران تعيين كنند كه در صورت عمل نكردن به آنها با اقدامات قاطعانه تر مواجه خواهد شد. اين در حالي است كه دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش اخير خود به صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد. چين و روسيه نيز بارها با تحريم هاي احتمالي عليه ايران مخالفت كرده اند.

 



حجت الاسلام مهدي طائب: افشاگري هاي سردار جعفري وظيفه الهي و قانوني وي بود

حجت الاسلام طائب افشاي نيرنگ دشمنان را وظيفه سپاه دانست.
حجت الاسلام مهدي طائب استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با فارس، با اشاره به افشاگري هاي اخير فرمانده سپاه، اين اقدام سردار جعفري را در راستاي حفظ دستاوردهاي انقلاب دانست و اظهار داشت: سردار جعفري براساس وظيفه قانوني و شرعي خود در راستاي حفظ انقلاب اسلامي افشاگري كرد.
وي با بيان اينكه سپاه وظيفه دارد با تحقيق به حفظ امنيت كشور در مقابل بيگانگان بپردازد، افزود: سپاه بر اساس وظيفه قانوني خود بايد با آگاهي دادن به آحاد مردم، خطرات احتمالي پيش روي انقلاب را گوشزد كند. طائب با بيان اينكه افشاگري هاي سردار جعفري براساس وظيفه الهي و قانوني وي بوده است تصريح كرد: طبيعي است فرماندهان سپاه براساس وظيفه خود در مسير دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي بايد در مقابل دشمنان انقلاب كه قصد دارند با به خدمت گرفتن نيروهاي وابسته به نظام، به انقلاب اسلامي ضربه بزنند، واكنش نشان دهند.
وي با بيان اينكه مردم به سپاه پاسداران اطمينان كرده اند و سپاه نيز بايد در راستاي اعتماد مردم براي حراست از انقلاب اسلامي كوتاهي نكند، ابراز داشت: كساني كه مدعي اند سپاه نبايد در اين مسير وارد شود، سخن غيرقانوني، غيرشرعي و غيرانساني مي گويند.
طائب افشاگري هاي سپاه پاسداران را مبتني بر ماهيت سپاه دانست و افزود: تا زماني كه سپاه پاسداران وجود دارد، وظيفه دارد تا نيرنگ هاي دشمنان را به مردم بگويد.

 



سايت مشاركت 47 نفر را كشت و زنده كرد! (خبر ويژه)

سايت رسمي حزب مشاركت در پي انتقادهاي مستند از اين سايت نسبت به دروغ پراكني درباره تعداد كشتگان آشوب هاي پس از انتخابات، به اقدامي قابل تامل دست زد و 47 نفر از 72 نام اعلام شده را كم كرد!
سايت نوروز كه پيش از اين مدعي شده بود 72 نفر در حوادث مذكور كشته شده اند، در پي افشاگري رسانه ها مبني بر اينكه برخي اسامي اعلام شده در قيد حيات به سر مي برند، دستپاچه شد و ادعا كرد «فقط 25 نفر كشته شده قطعي اند و ديگر اسامي قابل بررسي و تحقيق هستند»(!)
همچنين در پي ادعاي اين سايت مبني بر كشته شدن فردي به نام احمد نجاتي كارگر كه بلافاصله با انتشار مطلبي طنز از سوي نامبرده تكذيب شد، سايت نوروز توضيح جالبي به اين شرح منتشر كرد: «يكي از اسامي منتشره توسط سايت احمدنجاتي كارگر بود. اواسط مردادماه خانمي به... .مراجعه و مدعي مي شود فرزندش در حوادث پس از انتخابات به شهادت رسيده است، پس از تحقيقات...، معلوم مي شود جواني با اين مشخصات در يكي از بيمارستانهاي تهران بدليل اصابت گلوله بستري بوده است و سپس در حالي كه وضعيت جسمي وي وخيم بوده، توسط نهادهاي امنيتي از بيمارستان منتقل شده است. سپس با حضور در منزل فرد ياد شده با اعلاميه فوت وي روبرو مي شوند و خبر را تائيد شده مي پندارند».
برخلاف فرار به جلو و دروغ پردازي تازه نوروز، احمد كارگرنجاتي در وبلاگ خود نوشته بود: چند دقيقه حرف از دفن مخفيانه اجساد مي زدن و من باور نمي كردم! اما واقعاً اين دفن مخفيانه رو به قدري استادانه انجام دادند كه حتي خود من هم نفهميدم كي دفن شدم(!) اصلاً اون قدر كارشون رو خوب بلدن كه نفهميدم كي كشته شدم(!)... مدتي بود به لطف دوستان سبزمون و با يك گلوله آمريكايي يا شايد هم انگليسي راهي بيمارستان شده بودم. البته هنوز بهبودي كامل حاصل نشده است.

 



شب نامه هاي اينترنتي به جاي روزنامه هاي زنجيره اي (خبر ويژه)

سايت ضد انقلابي راديو زمانه فاش كرد شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي پس از آشوب هاي خياباني از كشور فرار كرده اند و با برخي سايت هاي بي نام و نشان و شب نامه ها همكاري مي كنند.
راديو زمانه با اشاره به اينكه « با يكي از اين روزنامه نگاران فراري در رم گفت وگو كرده» از قول وي مي نويسد: خيلي ها براي مدتي مخفي شدند و بعضي ها هم كه امكانش را پيدا كردند، توانستند از كشور خارج شوند.
وي كه همكار روزنامه هاي دوم خردادي معرفي شده، مي گويد: «الان از بعضي بچه هاي روزنامه نگار خبري نيست و وبلاگ هايشان تعطيل است ولي در سايت ها به نحوي مي توان حضورشان را ديد يعني به نظر مي آيد الان ما شب نامه هاي آنلاين داريم كه هيچ هويت بخصوصي ندارند، ولي از خط مشي شان مي شود فهميد كه روزنامه نگارهاي اصلاح طلب دارند با آنها كار مي كنند. اما باز هم معلوم نيست كه در داخل كشورند يا خارج از كشور! اين مشكل در درازمدت اعتباري نخواهد داشت، مردم چه جوري ممكن است بفهمند كه اين ها رسانه هاي حرفه اي هستند يا نه، مي توانند مثل همه سايت هايي باشند كه مي آيند و مي روند.»

 



همين كه من مي خورم كافيه ! (خبر ويژه)

«عده اي از هنرمندان با دولت كار نمي كنند» عنوان بيانيه اي است كه به امضاي جمعي از اهالي فرهنگ در رشته هاي مختلف رسيده و در آن انصراف تعدادي از هنرمندان از شركت در دوسالانه ها، بي ينال ها و جشنواره ها اعلام شده است. كه متن آن چند روز قبل در يكي از روزنامه ها به چاپ رسيد.
اين هنرمندان در بيانيه شان اظهار كرده اند كه در اعتراض به رويدادهاي پس از انتخابات از اين پس با نهادها و موسسات دولتي همكاري نخواهند كرد و از شركت در رويدادهاي هنري نظير بي ينال ها، جشنواره ها، نمايشگاه ها، مسابقات و سمينارهايي كه از سوي دولت برگزار مي شود، پرهيز خواهند كرد.
اين بيانيه در حالي منتشر شده است كه گروهي ديگر از هنرمندان از امضاي آن خودداري كرده اند و دليل اين امتناع را ترديد به عملكرد فرهنگي جناح مقابل دولت و در راس آن ميرحسين موسوي اعلام مي كنند. اين گروه معتقدند كه اگر قرار است كاركردن با دولت تحريم شود چرا ميرحسين موسوي كه خود در راس اعتراض و انتقاد اين مخالفت هاست از كار كردن با دولت دست نكشيده و به هيچ وجه حاضر به استعفا نيست و هنوز با آن همكاري مي كند. استدلال اين دسته از اهالي فرهنگ حكمي است كه موسوي از شخص رئيس جمهور دكتر محمود احمدي نژاد گرفته و هنوز كه هنوزه اين سمت را حفظ كرده است.
لازم به ذكر است كه فرهنگستان هنر جزء نهادهاي رياست جمهوري و زيرنظر مستقيم دكتر محمود احمدي نژاد فعاليت مي كند.
اين دسته معتقدند اگر تحريم هرگونه فعاليت و همكاري با دولت براي اهالي فرهنگ شرط عقل است پس چرا موسوي خود از آن پيروي نمي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14