(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 شهريور 1388- شماره 19460
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هوگو چاوز: ايران هرگز تحت قيموميت و سرپرستي قرار نخواهد گرفت
رئيس جمهور در مراسم پايان دانش آموختگي دانشگاه نيروي انتظامي:
نيروي انتظامي مشت آهنين ملت در برابر متجاوزان به حقوق مردم است
لزوم وسعت نگاه در دعا
رئيس جمهور در مراسم توديع و معارفه محصولي و نجار:
صميمانه از زحمات برادر عزيزم آقاي محصولي تشكر مي كنم
سردار وحيدي در مراسم توديع و معارفه وزير دفاع: براي يك جهش بزرگ برنامه ريزي خواهيم كرد
آمريكا متعهد به حفاظت از منافقين در عراق شد
تحليلگر روسي: اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران به معناي اقدام عليه امنيت ملي روسيه است



هوگو چاوز: ايران هرگز تحت قيموميت و سرپرستي قرار نخواهد گرفت

رئيس جمهور ونزوئلا با تاكيد بر حق تهران براي توسعه برنامه هسته اي صلح آميز خود عنوان كرد ايران هرگز حاضر نخواهد شد تحت قيموميت و سرپرستي قرار گيرد.
«هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا، در گفت وگوي اختصاصي با روزنامه فرانسوي «فيگارو» در پاسخ به نخستين پرسش خبرنگار اين روزنامه مبني بر اينكه آيا شما به عنوان دوست و متحد محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران اطمينان داريد كه اين كشور در حال دستيابي به سلاح اتمي نيست، گفت: من حقيقتاً با آقاي احمدي نژاد دوست هستم و با وي متحدم. از سويي من از او به خاطر انتقال فن آوري از ايران به ونزوئلا متشكرم. ما در اين سفر قرارداد جديدي را در تهران امضا كرديم. ايران همچون فرانسه، ونزوئلا و بسياري از كشورهاي ديگر حق دارد برنامه هسته اي خود را توسعه دهد. چرا كه نه؟ من از طرف ونزوئلا سخن مي گويم و براي من استفاده از بمب يك فاجعه است. به همين دليل است كه بايد به سمت خلع سلاح عمومي پيش برويم.
وي افزود: من مطمئنم كه ايران در حال ساخت بمب نيست. علاوه بر اين هيچكس مدركي دراين باره در دست ندارد.
رئيس جمهور ونزوئلا در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه «اگر ايران قصد ساخت بمب ندارد چرا به درخواست هاي اروپايي ها و آمريكايي ها پاسخ نمي دهد؟» تصريح كرد: من نمي توانم از جانب ايران پاسخ بدهم اما آقاي احمدي نژاد و آيت الله خامنه اي رهبرمعظم، بازديد و كنترل ماموران آژانس بين المللي انرژي اتمي را پذيرفته اند، اما هرگز حاضر نخواهند شد تحت قيموميت و سرپرستي قرار بگيرند. اگر اروپا و آمريكا نگران هستند، با يكديگر متحد شوند و پيمان يا قراردادي را تحت نظارت سازمان ملل براي حذف كامل سلاح هاي هسته اي ارائه دهند؛ اگرچه از نظر من اين نگراني بيهوده است.
وي درباره حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه و ادعاي اين رژيم مبني بر اينكه اين حمله در واكنش به حملات راكتي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) صورت گرفته، يادآور شد: تصور اين مسئله سخت و دشوار است. اين حمله، حمله اي وحشيانه عليه مردم بي گناه بود. اسرائيلي ها به دنبال بهانه اي براي از ميان برداشتن فلسطينيان هستند.
رئيس جمهور ونزوئلا درباره روي كار آمدن «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و سياست خارجي «باز» آمريكا و عدم پاسخگويي به اين سياست گفت: من دست دراز شده باراك اوباما را رد نمي كنم. همانطور كه پيشتر به «جورج بوش» گفته بودم به اوباما نيز گفتم كه مي خواهم دوست او باشم. ما با هم صحبت كرديم و كتاب خوبي درباره آمريكاي لاتين به او هديه دادم. ورود اوباما اميدهاي بسياري را ايجاد كرد اما متاسفانه تغييرات كمي حاصل شد. اگر ما به ونزوئلا بنگريم خلاف چيزي را كه درباره آمريكا اتفاق افتاده، در ونزوئلا خواهيم ديد. در كودتاي هندوراس، موضع اوباما و خانم هيلاري كلينتون مشخص نبود. رئيس جمهور مخلوع هندوراس از محل اقامت خود خارج شد و به پايگاهي آمريكايي منتقل شد. استقرار آمريكايي ها در 7 پايگاه نظامي كلمبيا نشانه اي بسيار منفي است. من فكر مي كنم كه باراك اوباما بايد درباره آنچه روساي جمهوري برزيل و آرژانتين براي اجراي طرح بزرگ مارشال در آمريكاي لاتين به وي پيشنهاد داده اند، فكر كند.

 



رئيس جمهور در مراسم پايان دانش آموختگي دانشگاه نيروي انتظامي:
نيروي انتظامي مشت آهنين ملت در برابر متجاوزان به حقوق مردم است

رئيس جمهور گفت: نيروي انتظامي مشت آهنين ملت ايران در برابر مفسدان، بر هم زنندگان امنيت ملت و متجاوزان به حقوق آنها نيز بوده و خواهند بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري دكتر محمود احمدي نژاد با بيان اين مطلب در بيست وسومين مراسم پايان دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاه نيروي انتظامي افزود: نيروي انتظامي و نيروي امنيتي ما از بنيان نيروهاي مردمي، انقلابي و خدمتگزار هستند كه در كنار مردم و در خدمت مردم و با مردم هستند.
وي با اشاره به اينكه ملت ايران هوشمند تر، آگاه تر و متحدتر از گذشته در وسط صحنه ايستاده و از دستاوردهاي بزرگ الهي خود پاسداري مي كند ادامه داد: نيروهاي انتظامي و امنيتي كشورمان نيز در كنار مردم با اشراف كامل و با اراده قاطع و دلهاي مومن و انديشه هاي بلند و بازوان توانمند در خدمت برقراري امنيت ملت ايران هستند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دشمنان همچنان در مورد ملت ايران دچار اشتباه مي شوند، خاطرنشان كرد: آنها خيال مي كردند با برخي از حركت هاي مذبوحانه، بداخلاقي ها و بي ادبي ها مي توانند در اراده ملت ايران خدشه اي وارد كنند اما باز هم اشتباه كردند البته ملت ايران ملت بزرگواري است و فرصت جبران را مي دهد. اميدواريم كه موفق به جبران شوند. اگر صداقت پيشه كنند و بر پايه ايمان، عدالت و احترام حركت كنند در دايره احترام و دوستي ملت ايران وارد خواهند شد ولي اگر فريبكاري، دغل كاري و زياده خواهي را پيشه كنند پاسخ ملت ايران به دشمنان دغل كار همواره پاسخ پشيمان كننده اي بوده است.
وي همچنين با تسليت فرا رسيدن ايام شهادت حضرت علي(ع) اظهار داشت: الگوي ملت ايران اميرالمؤمنين(ع) است و ملت ايران پيرو حضرت علي(ع) و به دنبال برپايي جامعه علوي است. دشمنان بدانند كه تنها راه نجات آنها همراهي و احترام به ملت ايران و پذيرش عظمت هاي ملت ايران است و ملت بزرگ ايران با برپايي نظام ولايت راه خود را روشن كرده است. رئيس جمهور با اشاره به اينكه ملت مومن، مصمم و آرماني ايران همه داشته ها و توان خود را براي نيل به اهداف متعالي انقلاب اسلامي در طول سي سال گذشته به ميدان آورده است، گفت: بدون ترديد حضور بي نظير و تاريخ ساز ملت ايران در صحنه هاي سرنوشت از جمله در انتخابات رياست جمهوري دهم، ترازملت ايران را در جهان صدها پله بالا برد و زيباترين و پرشورترين صحنه تجسم و اراده يك ملت براي رقم زدن سرنوشت و ساختن آينده به نمايش درآمد.
وي خاطرنشان كرد؛ دشمنان وقتي مشاهده كردند كه يك ملت با توسل به خداوند و در سايه سار نظام ولايت فقيه همدل و متحد ايستاده و استقلال، آزادگي و عظمت را به بشريت هديه مي كنند عصباني هستند و هرچه تصميمات ملت ايران بزرگتر و موثرتر باشد دشمنان عصباني تر مي شوند.
رئيس جمهور اضافه كرد: دشمنان با طراحي هاي پيچيده تلاش كردند تا عظمت، شكوه حضور، همبستگي بي نظير ملت ايران را نشانه بروند. آنها امروز دو عنصر بسيار گرانقدر و ارزشمند ملت ايران را نشانه رفته اند. اول عزم ملي و همبستگي بي نظير و حضور تاريخي ملت در عرصه هاي سرنوشت ساز، آنها در واقع جمهوريت ملت ايران و جمهوريت نظام الهي جمهوري اسلامي را هدف گرفته اند. كساني كه ده ها سال با شعار دموكراسي و تعيين حق سرنوشت و با استفاده از ثروت و رسانه و قدرت، اراده هاي خود را به ملت ها تحميل مي كردند امروز مشاهده كردند كه يك ملت به صحنه آمده است بنابراين مي خواهند چهره نظام را مخدوش كنند.
وي عنصر دومي كه دشمنان هدف قرار داده اند را امنيت پايدار و عزت آفرين ايران اسلامي دانست و گفت: آنها همواره درصدد وارد كردن خدشه به امنيت ايران بوده اند و خيال مي كردند با بوق هاي تبليغاتي، شبهه افكني و حركت هاي ايذايي در گوشه و كنار مي توانند چهره ملت ايران را مخدوش كنند و امنيت الهي و مستقر ملت ايران را لكه دار كنند. ولي باز هم اشتباه كردند.
رئيس جمهور در اين مراسم به شماري از استادان، مديران، فرماندهان و دانشجويان برتر و ممتاز دانشگاه علوم انتظامي لوح سپاس و جايزه داد. در مقابل مسئولان دانشگاه علوم انتظامي نيز تنديس يادبود دوره بيست وسوم آموزشي اين دانشگاه را به رئيس جمهور اهدا كردند.
پيش از سخنان رئيس جمهور، سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي ازروند فعاليت دانشجويان اين دانشگاه گزارشي ارائه كرد.
همچنين يكهزار و 11 نفر از افسران پسر و دختر مقاطع كارداني و كارشناسي با پايان تحصيل و اخذ درجه، آماده ورود به عرصه خدمت در ناجا شدند.
دانشجويان فارغ التحصيل، سوگند نامه خود را نيز در اين مراسم خواندند.

 



لزوم وسعت نگاه در دعا

اگر جامعه قرآني شد، به هيچ جا متكي نيست، فقط به خدا متكي است. نه سخن از فأذنوا بحرب من الله است، نه سخن از الذين يحاربون الله است و مانند آن. نه در شقاقند ، نه در حدادند، نه در موضع گيري در برابر قرآن كريمند؛ خود را متعلق به ذات اقدس اله مي بينند و بالا مي روند. آنگاه هم راه خود را تشخيص مي دهند، هم راه كسي را نمي بندند؛ مي شود جامعه عدل. آنگاه شاگرداني تربيت مي شوند كه قبل از علي بن ابيطالب مي گويند: فزت و رب الكعبه. (1)
فضائل عمومي و مناقب اختصاصي اميرالمؤمنين(ع)
گفتن اين عبارت كه افتخار علي نيست؛ وجود مبارك حضرت شاگرداني تربيت كرد، يك. اين شاگردان قبل از خود آن حضرت شهيد شدند، دو. آنها قبل از اينكه علي بن ابيطالب شهيد بشود و بگويد : فزت (2)، اين شاگردها گفته اند: فزت و رب الكعبه. اگر كسي خواست وجود مبارك علي بن ابيطالب را جستجو كند، بايد سلوني قبل ان تفقدوني (3) را جستجو كند كه آنجا احدي راه ندارد! و گرنه فزت را شاگردان آنها هم گفته اند، قبل از آنها هم گفته اند.
اين بحار را ببينيد؛ شهداي قبل از جريان حضرت امير را ببينيد. آنها شاگردان وجود مبارك حضرت امير بودند؛ آنها هم به اينجا رسيده اند كه هنگامي كه شمشير آمد، بگويند: فزت و رب الكعبه.
نبايد ما اين طناب را بكشيم، پائين بياوريم. خويش را تأويل كن، ني ذكر را!! قرآن را پائين نياوريد، علي را پائين نياوريد؛ مقامات اينها جور ديگر است. اگر خواستيد اينها را جستجو كنيد، آدرس بدهيد؛ بگوئيد: آدرس وجود مبارك حضرت امير سلوني قبل ان تفقدوني است كه احدي اين حرف را نزده. آنها هم كه دهان باز كردند، رسوا شدند. فرمود: هر چه در ذهن شما هست، بپرسيد. من به راههاي آسمان از راه زمين آگاهترم؛ فأني بطرق السماء اعلم...(4) اين حرف را احدي نزد، از اولين و آخرين؛ مگر همين خاندان! و كسي جرأت نكرد چنين حرفي بزند.
پس اگر كسي قرآني شد؛ قرآن را پائين نمي آورد، علي را پائين نمي آورد، اهل بيت را پائين نمي آورد، اينها حبل الله اند، اينها با همند ؛ سعي مي كند به همراه اينها بالا برود. در اين صورت هم حوزه اصلاح مي شود، هم دانشگاه اصلاح مي شود، هم وضع سياست اصلاح مي شود.
درخواست رفع مشكلات جوامع اسلامي از خداي سبحان
شما وضع آمريكا را كه ديديد، بيگانه ها را هم كه ديديد، وضع افغانستان را هم كه ديديد، عراق را هم ديديد، بيگانه خيال نكند اگر خداي ناكرده دم از آزادي بي بند و باري زدند، اينجا مي شود نظير بعضي از كشورهاي پيشرفته! اگر خداي ناكرده اينجا ولايت فقيه نباشد، دين حكومت نكند، خداي ناكرده كسي دين را افيون بداند، اينجا بدتر از افغانستان مي شود، اينجا بدتر از عراق مي شود.
بايد اين خطرها را در شب هاي قدر، ليالي قدر انسان بفهمد، اين معارف قرآن را بالاي سر بگذارد تا بشود قرآن به سر كردن، آنگاه دعاي او مي شود دعاي قرآني. هم امنيت مناطق مسلمان نشين را عموما، هم امنيت محلي و منطقه اي اسلامي ايران و فلسطين و عراق و افغانستان را در نظر مي گيرد، خصوصا؛ براي همه دعا مي كند. چون اين را مطمئنا مي دانيد كه ذات اقدس اله اگر بخواهد حوائج همه افغانستاني ها، عراقي ها، فلسطيني ها، ايراني ها و مسلمانهاي سراسر عالم را برآورده كند، مثل آن است كه حاجت 1 نفر را در يك گوشه منزل برآورده كند؛ براي او هيچ فرق نمي كند!اينچنين نيست كه اگر او حوائج تمام رنج كشيده هاي افغانستان را، درد كشيده هاي عراق را، محرومان و مستضعفان رنج ديده فلسطين را و مردم مسلمان ايران را بخواهد برآورده كند، براي او سخت باشد! چرا دهان باز نكنيم، نگوئيم. اللهم اغن كل فقير، اللهم اصلح كل فاسد... (5)؟! اين براي آن است كه براي خدا هيچ فرق نمي كند.
امكان وقوع هر كار ساده و دشوار به اراده خدا
خداي سبحان درقرآن كريم دو نمونه ذكركرد؛ فرمود: هر دو پيش من آسان است. يكي ساده ترين كار، يكي پيچيده ترين كار. ساده ترين كار كه از او فرض ندارد آن است كه (سايه) را بخواهد جابجا كند. شما يك خودكار كه به عنوان شاخص نصب كرديد، اين سايه دارد. سايه اين شاخص مگر چقدر هست؟ اصلا چيزي نيست تا وزني داشته باشد! اين سايه، مرز بين وجود و آن ظلمت است.در مورد سايه ها فرمود: سايه اي كه براي اين اجرام نير مي افتد، كيف مدلظل(6) فرمود: ثم قبضناه الينا قبضا يسيرا ً(7)؛ اگر (يسيرا) به معناي سهل باشد، نه يعني تدريج. فرمود: ما اين سايه را به آساني جمع مي كنيم. وقتي آفتاب بالا بيايد، ديگر سايه برطرف مي شود؛ جمع كردن سايه خيلي آسان است براي خدا.
بساط عالم را به هم زدن و دوباره ساختن به نام قيامت كبري؛ يعني كل زمين، منظومه هاي شمسي، راه شيري، آسمانها، كهكشانها، كل جهان را عوض بكند، دوباره طرح نو بياندازد؛ فرمود: ذلك حشر علينا يسير(8) حال از جريان (معاد) مشكل تر چه به ذهن مي آيد؟! درجريان مبدأ چون تدريجي بود؛ درجريان معاد كل عالم بايد برچيده بشود و دوباره بازسازي بشود. از اين كار مشكل تر فرضي ندارد! فرمود: حشر علينا يسير . هم آن كار براي ما آسان است، هم اين كار براي ما آسان است؛ زيرا قدرت نامتناهي است،يك. با اراده كار مي كند، فاعل لا بالحركه، دو.
لزوم توسعه دعا به دليل وسعت رحمت الهي
اگراين است، چرا ما با شرح صدر از او چيزي نخواهيم؟! چرا دعاهاي ما وسيع نباشد؟ چرا دراين نيايش ها و در اين ضجه ها، حاجت فلسطيني ها و افغاني ها و عراقي ها را نخواهيم؟ اين حوزه كهنسال هزار ساله نجف را چرا نخواهيم بازسازي بشود؟! آن نظامي هاي دست از رفته بغداد و امثال بغداد چرا دوباره احياء نشود؟! چرا مسلمانهاي رنج ديده شرق وغرب همچنان در رنج و آسيب بمانند؟!
درمراسم قرآن به سر، اگر دلي شكست، حوائج همه را بخواهيد، هدايت همه را مسألت كنيد.
نسل جوان را، نوجوان را بخواهيد كه دل آنها و حيات آنها قرآني بشود. حوزه هايتان، دانشگاه هايتان، دولت تان، ملت تان، فوق همه، نظام تان ومقام معظم رهبري تان، اينها را دعا كنيد. بعد در ضمن، حوائج جزئي خودتان را هم بخواهيد. فلان مريض را خدا شفا بدهد، فلان قرض را اداء بكند، فلان خانه را بسازد؛ اينها خوب هست، اما حيف است انسان ازآن كريم علي الاطلاق، چيزهاي بزرگ نخواهيم. كه براي او فرق نمي كند؛ اگر همه حوائج را و حوائج همه را برآورده كند،براي او كمترين تفاوتي ندارد. يا من لايخيب سائله و آمله يا من لاينفد نائله (9)؛ كم نمي شود، چيزي كوتاه نمي آيد. با اين همت هاي بلند دعا كنيد و روح را ان شاءالله قرآني كنيد؛ هم ساختار حوزه را بخواهيد، هم ساختار دانشگاه را بخواهيد، هم ساختار سياست دولت و ملت را بخواهيد، هم صيانت نظام را بخواهيد، همه را از ذات أقدس اله مسألت كنيد.
و بدانيد علي بين ابيطالب هزارها برابر و بالاتر از مقام فزت ورب الكعبه است؛ علي را درحد شاگردانشان خلاصه نكنيد! درحقيقت قرآن به سر است و حديث به سر؛ قرآن به سر است وعترت به سر. براي اينكه ما وقتي قرآن را به سرگذاشتم، از ذات أقدس اله مي خواهيم اول به نام خود او، بعد به 14معصوم. اين درحقيقت قرآن و عترت را بر بالاي سر گذاشتيم.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در مراسم احياي شب قدر مسجد اعظم قم؛ آبان 1382
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- ر. ك. به: بحار الانوار /20/148 2 - المناقب/2/119
3 - نهج البلاغه/خطبه 189 4 - نهج البلاغه/خطبه 189
5- مستدرك الوسائل/7/447 - باب استحباب الدعاء في كل يوم من شهر رمضان بالمأثور
6- فرقان، 45 7- فرقان، 46
8- ق/ 44 9- من لايحضره الفقيه، 2/ 535
خوان حكمت در ماه رمضان، هر روز منتشر مي شود.

 



رئيس جمهور در مراسم توديع و معارفه محصولي و نجار:
صميمانه از زحمات برادر عزيزم آقاي محصولي تشكر مي كنم

رئيس جمهور تاكيد كرد: وزارت كشور در مجموعه دولت نقش ويژه اي دارد به طوري كه تا حدود زيادي پي گير امر عدالت است.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر روز چهارشنبه در مراسم توديع صادق محصولي و معارفه مصطفي محمد نجار در وزارت كشور اظهار كرد: صميمانه از برادر عزيزم جناب آقاي محصولي دوست خوب و قديمي و يار وفادار انقلاب در مقاطع گوناگون، رزمنده شجاع دفاع مقدس و خدمتگزار مردمي و مكتبي تشكر و قدرداني مي كنم. همان طور كه خودشان گفتند ايشان در موقعي كه وزارت كشور را بر عهده گرفتند يكي از سخت ترين و حساس ترين ماموريت ها را يعني برپايي انتخابات باشكوه، قانونمند و افتخارآفرين را بر عهده داشتند و با آن كه از لحاظ جسمي به شدت تحت فشار بودند و بعضي اوقات مي ديديم كه حتي نمي توانستند بنشينند و بايستند اما براي خدا و خدمت به انقلاب و براي انجام وظيفه با كمك همكاران خود ايستاد و با برنامه ريزي و سازماندهي سالم ترين، دقيق ترين و پرشكوه ترين انتخابات بعد از انقلاب را تدارك و پشتيباني كرد، گرچه برخي ناجوانمردانه اين خدمت بزرگ را مورد هجوم قرار دادند ولي ارزش اين كار بزرگ با اين هجمه نااهلان و نابخردان كم نخواهد شد.
وي ادامه داد: آقاي محصولي يار صميمي دولت نهم و دهم بوده و خواهد بود و من لازم مي دانم صميمانه از ايشان و همكاران خوبشان در وزارت كشور، استانداري ها و هيات هاي اجرايي و نظارت تشكر كنم.
احمدي نژاد با توصيه به وزير جديد كشور مبني بر اين كه «از تمام ظرفيت هاي وزارت كشور و نيروهاي خوب و مردمي براي پيشبرد اهداف و ماموريت ها استفاده كنيد» ادامه داد: انشاءالله اين ماموريت ها را با كمك همكاران خود به خوبي انجام خواهيد داد.
وي هم چنين با بيان اينكه «دشمنان از ملت ايران شكست خورده اند» افزود: حضور حماسي مردم ايران در انتخابات يك سيلي تاريخي بر دموكراسي لرزان ليبرال بود و در واقع اين دموكراسي را به قعر تاريخ فرستاد. دوران اين دموكراسي ها تمام شده است، اكنون دوران اراده ملت ها و جمهوري مبتني بر معنويت و انديشه الهي است و اكنون اين مساله حرف اول را مي زند.
رئيس جمهور با بيان اينكه «حضرت علي(ع) الگوي عمران و آباداني بودند» گفت: در دوره كوتاه خدمتگزاري الگوي خدمتگزاري مردمي را نشان دادند و هيچ عامل و عنصري نتوانست بين او و محرومان و مستضعفان لحظه اي فاصله بيندازد و در واقع حضرت علي(ع) الگوي زمامداري است.
رئيس جمهور با بيان اين كه «امروز ماموريت حاكمان و خادمان اين است كه تمام توان خود را بسيج كنند تا به اين الگو تا آن جا كه امكان دارد نزديك شوند» گفت: ما بايد با همه قوا فرياد توحيد در جهان را بلند كنيم. بايد با همه توان در راه اجراي عدالت و مقابله با زياده خواهي و دست اندازي ها حركت كنيم. بايد با همه وجود در راستاي عمران كشور قيام كنيم و بايد با همه وجود در خدمت مردم به خصوص مستضعفين باشيم. ما امروز براي تحقق آرمان هاي خود الگو داريم، مدينه فاضله و نقطه مطلوب ما روشن است. برپايي جامعه علوي و مهدوي اين ماموريت بزرگ است. نزديك شدن به ويژگي هاي جامعه علوي و مهدوي و حركت در راه رسيدن به آن ماموريت بزرگ ماست.
احمدي نژاد در پايان گفت: نظام ولايت فقيه حلقه اتصال به جامعه مهدوي و تمرين آمادگي براي زيستن در جامعه مهدوي است. امروز ماموريت هاي ما ماموريت كل حكومت و همه قوا و سازمان ها به خصوص قوه مجريه در اين ارتباط سنگين است.
محصولي: وظيفه ما
كم فروشي نكردن در كار
و عمل به تكليف است
صادق محصولي نيز در سخناني گفت: وظيفه ما پس از قبول هر مسندي كم فروشي نكردن كمي و كيفي در كار و عمل به تكليف است.
وزير پيشين كشور در عين حال با بيان اين كه «جلسه معارفه ضرورت بيشتري دارد تا با خدمتگزاري ديگر آشنا شويد» ادامه داد: قطعاً قبول مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي همراه با نيت اداي تكليف الهي است و اگر خداي ناكرده براي ارضاي هواهاي نفساني و يا بدون توجه به بار مسئوليت باشد، در ميانه راه به سقوط منجر خواهد شد.
محصولي افزود: وزارت كشور در خدمت رساني به مردم به لحاظ سياسي، امنيتي، اجتماعي، عمراني، مديريت بحران و... و نيز به لحاظ گستره ملي، منطقه اي و استاني، شهري و بخشي، نقش بي نظيري دارد. با در نظر گرفتن اين موارد، حوزه مسئوليت اين وزارتخانه محوري توسط برادر مهندس نجار، شاهد تحرك و نشاط بيشتر در خدمت رساني به مردم و جلب رضاي الهي، رهبري عزيز و موجبات سربلندي دولت دهم خواهد بود.
نجار: سازوكاري اتخاذ كنيم كه مردم همواره در صحنه بمانند
وزير جديد كشور نيز گفت: از همه دوستان در وزارت كشور انتظار داريم تا با هماهنگي فضايي را فراهم كنند كه همگي در خدمت اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران حركت كنيم.
مصطفي محمدنجار پس از دريافت حكم وزارت خود از رئيس جمهور، در سخناني اظهار كرد: خدا را شاكرم در دولتي كسوت خدمتگزاري را به تن كردم كه براي برپايي عدالت تلاش مي كند و ما خدا را شاكريم از اين كه در نظامي خدمت مي كنيم كه امتداد نظام ولايي و مهدوي است و در راس آن ولي فقيه قرار دارد.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به حوزه هاي سياسي، اجتماعي امنيتي و عمراني وزارت كشور به برخي برنامه هاي مورد نظر خود در اين معاونت ها اشاره و خاطر نشان كرد: در حوزه سياسي استفاده از تمام ظرفيت ها، توجه به حقوق شهروندي و فراهم كردن شرايطي براي مشاركت آحاد ملت در كشور از جمله برنامه هاي مورد توجه است؛ چرا كه اصلاً اساس نظام با تكيه بر مردم بوده؛ بنابراين ما بايد سازوكاري اتخاذ كنيم كه مردم همواره در صحنه بمانند.
نجار خاطر نشان كرد: در 30 سال گذشته همواره قدرت نظام بر دوش مردم بوده و هم اكنون نيز مي بينيم هرگاه دشمنان تهديدي عليه ما داشتند، مشت محكم مردم به دهان اين ياوه گويان خورده است و دشمنان روز به روز نااميدتر شده اند.
وي درباره تغييرات در وزارت كشور هم به خبرنگاران گفت: در وزارت كشور هر جا كه احساس كنيم نيرويي كارآمدتر مي تواند در سمتي قرار بگيرد تغييرات لازم را انجام خواهيم داد.

 



سردار وحيدي در مراسم توديع و معارفه وزير دفاع: براي يك جهش بزرگ برنامه ريزي خواهيم كرد

وزير دفاع و پشتيباني كشورمان تأكيد كرد: بنابر فرمايشات مقام معظم رهبري، ما بايد سرعت خود را در زمينه پيشرفت دفاعي افزايش دهيم در نتيجه در وزارت دفاع همين كلام نوراني را پيگيري خواهيم كرد.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در مراسم معارفه خود به عنوان وزير جديد دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در روز چهارشنبه برگزار شد با بيان اين كه «دفاع ما ريشه در مكتب انتظار دارد و برگرفته از زلال انديشه هاي امام(ره) است» افزود: مشروعيت اين نظام به ولايت فقيه است و امروز هر دشمن و تهديد كننده اي بر خود مي هراسد كه در مقابل چنين قدرتي بايستد.
وي ادامه داد: بسياري از كشورها فاقد دكترين دفاعي و دكترين امنيت ملي هستند؛ چرا كه نمي توانند امنيت و دفاع مستقل را براي خود تعريف كنند ولي امروز جمهوري اسلامي از معدود كشورهايي است كه دكترين دفاع و امنيت ملي دارد؛ دكتريني مستقل و متكي بر توانمندي هاي ذاتي همين ملت بزرگ.
وزير دفاع با بيان اين كه «بخش دفاع عميق ترين بخش نيروهاي نظام جمهوري اسلامي است كه با عميق ترين مفاهيم مكتبي ما در هم آميخته شده است» افزود: نيروهاي مسلح ما نه فقط به لحاظ سخت افزاري بلكه به لحاظ نرم افزاري نيز در طول هشت سال دفاع مقدس الگو بوده اند. همه ما نيروهاي مسلح كشور، امروز در چارچوب اين دكترين توانسته ايم در وجودي يك پارچه شكل پيدا كنيم.
وي اظهار كرد: مقام معظم رهبري در يكي از فرمايشات خود مي فرمايند كه امروز سرعت تحرك در دنيا، سرعت محيرالعقولي است و اندكي غفلت موجب مي شود كه انسان مقدار زيادي عقب بماند؛ بنابراين و بنا بر فرمايشات مقام معظم رهبري، ما بايد سرعت خود را افزايش دهيم در نتيجه در وزارت دفاع همين كلام نوراني را پيگيري خواهيم كرد. ما در آغاز يك جهش بزرگ هستيم و كشور نيز در آستانه يك جهش بزرگ است و اميدواريم بتوانيم در اين جهش نسبت به دنيا پيشرو باشيم و در تحقق سند چشم انداز موفق شويم.
وحيدي با اشاره به قرار داشتن در آستانه برنامه پنجم توسعه و دهه پيشرفت و عدالت نيز خاطرنشان كرد: در دوره جديد بايد براساس مأموريت هاي محوله جهش بزرگي داشته باشيم.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در حاشيه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به همكاري ها و روابط مثبت جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي همسايه، گفت: دشمنان درصدد هستند تا اين روابط را به چالش بكشند ولي روابط نظامي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي همسايه در حال افزايش است.
وحيدي با اشاره به برخي تهديدات دشمنان عليه نظام اسلامي با بيان اينكه ما با اقتدار در برابر هرگونه تهديدي ايستادگي مي كنيم، تأكيد كرد: نيروهاي مسلح ما هرگونه فكر تهديدي را در نطفه خفه خواهند كرد و با توجه به اين توانمندي ها فكر نمي كنيم آنها به خود اجازه دهند كه هيچ هدف شومي را نسبت به كشورمان در حوزه نظامي دنبال كنند.
وي با بيان اهميت توجه به افزايش سرعت در حوزه ارتقاء قابليت هاي دفاعي، افزود: ارتقاء قابليت هاي دفاعي و افزايش جايگاه و منزلت نيروهاي مسلح و نيز توانمندسازي و توسعه ديپلماسي دفاعي از جمله برنامه هاي مد نظر من در وزارت دفاع خواهد بود.
وزير دفاع درخصوص برخي تبليغات رسانه اي غرب و خصوصاً رژيم صهيونيستي درباره وي، آن را نشان دهنده هراس دشمنان از قدرت نظامي جمهوري اسلامي ايران دانست و خاطرنشان كرد: رأي نمايندگان مجلس به وزير دفاع نشان داد هر چه تلاش دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران بيشتر شود، انسجام ما بيشتر و موجب پافشاري بر اصول و آرمان هاي انقلاب اسلامي مي شود.
ايران در توليد سوخت هسته اي مصمم است
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در مراسم توديع و معارفه وزير دفاع ضمن بيان خصوصيات و ويژگي هاي سردار احمد وحيدي وزير جديد دفاع و پشتيباني وي را يكي از فرماندهان خوب انقلابي مومن و كارآمد براي وزارت رفاه معرفي كرد.
فيروزآبادي با اشاره به برخي از جوسازي ها و تبليغات صهيونيست ها و رسانه هاي غربي در خصوص سردار وحيدي هنگام كانديداتوري وي براي تصدي وزارت رفاه خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي با رأي قاطع خود به سردار وحيدي جواب اين جوسازي ها و تبليغات صهيونيست ها را داد كه جا دارد از نمايندگان مردم در مجلس تشكر كنيم.
فيروزآبادي سفر پي درپي مقامات رژيم صهيونيستي به كشورهاي مختلف و با موضوع تحريك آنها عليه جمهوري اسلامي ايران را نشان دهنده آغاز جنگ رواني و جنگ نرم آنها عليه انقلاب اسلامي ملت ايران و رهبري نظام دانست و گفت: عليرغم همه اين جوسازي ها جمهوري اسلامي ايران در دست يابي به فن آوري روز و توليد سوخت هسته اي كه براي توسعه و پيشرفت لازم است پافشاري مي كند.
فيروزآبادي حمايت كشورهاي غربي از رژيم صهيونيستي و مداخله آنها در امور منطقه را به منظور جلوگيري از بروز ناامني و جنگ در مرزهايشان دانست و تاكيد كرد: كمك هاي معنوي جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي مظلوم خصوصا لبنان و فلسطين تنها يك بحث سياسي نيست بلكه مي تواند منافع ملي و مصلحت كشورمان را نيز تامين كند و كساني كه امروز با اين كار مخالفت مي كنند خود در گذشته سردمداران چنين اقدامات بودند.
همچنين سردار نجار وزير سابق دفاع نيز در اين مراسم با تشريح بخشي از فعاليت هاي صورت گرفته در دوران مسئوليت خود گفت: در حالي كه ورود به سنگر جديد و خدمت به مردم خوشحال كننده است اما دوري از دوستان قديمي نيز بسيار سخت خواهد بود.
وي بخش دفاعي را يكي از افتخارات مهم جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: شرق و غرب انگشت به دهان تلاش ها و ابتكارات فرزندان ايران اسلامي در اين عرصه هستند.
وزير سابق دفاع ورود ايران به جمع كشورهاي معدود داراي فن آوري فضايي كامل را از جمله افتخارات 4 سال اخير برشمرد و گفت: با تسهيل اتاق فكر و كميته هاي تخصصي توانستيم دستاوردهاي بسيار بزرگي را خلق كنيم كه در مقايسه با دوران هاي قبل از خود بسيار حائز اهميت است.
وي طرح تحول و تعالي وزارت دفاع از جمله طرح هاي مهم دوران خود برشمرد و گفت: با تلاش هاي متخصصين داخلي ضمن آنكه تحريم ها بي اثر شد دست دشمنان از روي ماشه كنار رفت و صادرات اقلام دفاعي نيز يك و نيم برابر رشد كرد.
وزير دفاع سابق كشورمان همچنين از انجام 22 هزار ميليارد تومان فعاليت هاي دفاعي طي دولت نهم خبر داد.

 



آمريكا متعهد به حفاظت از منافقين در عراق شد

سفير آمريكا در عراق متعهد به حفاظت از گروهك تروريستي منافقين ساكن اردوگاه اشرف و عدم تحويل آنها به ايران شد.
«كريستوفر هيل» سفير آمريكا در عراق در مقابل نمايندگان پارلمان اين كشور متعهد شد كه از عناصر گروهك تروريستي منافقين در اردوگاه اشرف محافظت كند. وي تاكيد كرد كه تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا 36 عضو اين گروهك كه به دنبال اعمال خشونت در پادگان اشرف از سوي دولت عراق بازداشت شده اند، به ايران تحويل داده نشوند. هيل كه در مقابل مجلس نمايندگان آمريكا سخن مي گفت، همچنين متعهد شد كه فشار بر دولت براي آنچه وي رفتار انساني با ساكنان اردوگاه اشرف ناميده است را افزايش دهد.
دولت عراق از ژانويه گذشته با وجود مقاومت و ايجاد خشونت برخي از عناصر گروهك منافقين، كنترل اردوگاه اشرف را در دست گرفت.
هيل همچنين از اصرار آمريكا در تحويل داده نشدن منافقين مستقر در اين اردوگاه به ايران سخن گفت و ادامه داد: از دولت عراق انتظار داريم كه به نگراني ما در اين زمينه احترام بگذارد و هر اقدامي در اين زمينه را با ما هماهنگ كند.
كميته آمريكايي مستقر در عراق خواستار استقرار نيروهاي آمريكايي به صورت موقت در اطراف اين اردوگاه شد تا سازمان ملل گروهي را به عنوان ميانجي در زمينه مناسبات دولت عراق و اعضاي منافقين منصوب كند.

 



تحليلگر روسي: اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران به معناي اقدام عليه امنيت ملي روسيه است

ويچسلا ماتوزف ديپلمات سابق روس اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران را به معناي مداخله كردن در امنيت ملي روسيه دانست.
اين كارشناس روسي در برنامه اي در شبكه الجزيره با استناد به منابع اطلاعاتي خود در روسيه سفر نتانياهو به مسكو را رد كرد و گفت: با توجه به انزواي سياسي اسرائيل به نظر مي رسد اين شايعه با اين هدف منتشر شده است تا انزواي اسرائيل كمرنگ جلوه كند.
وي افزود: طبعاً اسرائيل از نزديك شدن روابط مسكو و تهران خشنود نيست و تلاش مي كند روسيه را از نزديك شدن به ايران باز دارد.
ماتوزف تصريح كرد: روسيه حاضر نيست در خصوص روابط با ايران كه نزديك مرزهايش قرار دارد از تل آويو دستور بگيرد، روسيه در روابطش با ايران منافع ملي خود را در نظر گرفته است.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: روسيه خواستار توسعه روابط خود با همه كشورهايي است كه به سمت روسيه مي آيند ولي حاضر نيست توسعه روابطش با اسرائيل به زيان روابطش با تهران باشد، روسيه با هدف ايجاد ثبات در منطقه خاورميانه روابط راهبردي و مبتني بر حسن همجواري با ايران برقرار كرده است.
اين تحليلگر روسي با اشاره به برنامه هسته اي ايران و طرح تهديدات از سوي آمريكا و چند كشور اروپايي گفت: روسيه به ايران براي ايستادن در برابر هر نوع اقدام نظامي كمك مي كند زيرا منافع ملي روسيه اين گونه ايجاب مي كند وي تاكيد كرد: اسرائيل بايد بداند كه اگر عليه ايران دست به اقدام نظامي بزند در واقع در مسئله امنيت ملي روسيه مداخله كرده است.
مائير كوهن روزنامه نگار اسراييلي نيز دراين برنامه با اين ادعا كه دولت آمريكا بسته پيشنهادي ايران را رد كرده است و كشورهاي جهان به سمت اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران پيش مي روند اعتراف كرد: تحريم ايران بدون مشاركت روسيه و چين غيرممكن است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14