(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 شهريور 1388- شماره 19460
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
برخورد قاطع با فتنه انگيزان تاكيد رهبر انقلاب
باهنر: نامه اي از سوي رهبري براي راي اعتماد به وزرا صادر نشده بود
پشت لايه هاي اشك...
موج رسوايي دروغ گويان و سندسازان در گزارش ويژه كيهان
افتتاح نخستين كارخانه توليد محافظ حباب دار 5 لايه كشور در تبريز
بيمارستان اتوبوسي در خوزستان طراحي و ساخته شد
توسط 2 مخترع مازندراني صورت گرفت ساخت سيستم رفع خطر آتش سوزي در خودروهاي گازسوز
بزرگترين جايزه سال روابط عمومي بين الملل به پروفسور جلالي اهدا مي شود
گراميداشت بيست وهشتمين سالگرد شهادت آيت الله مدني درتبريز
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تبعيت از ولي فقيه را بايد از آيت الله طالقاني آموخت
امام جمعه قم: دولت انتقادپذيري خود را بيشتر كند
اخبار ادبي و هنري



در خطبه هاي جمعه تهران تبيين شد
برخورد قاطع با فتنه انگيزان تاكيد رهبر انقلاب

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم و با شكوه روزه داران موحد تهراني در سومين نماز جمعه ماه مبارك رمضان،تصريح كردند: برخلاف برخي تبليغات، اگر كسي يا جرياني، عقيده اي مخالف داشته باشد و اصطلاحاً دگرانديش باشد نظام با او كاري ندارد اما اگر جرياني به معارضه و ضربه زدن روي آورد و برروي انقلاب شمشير بكشد، همچنانكه در هيچ جاي دنيا تحمل نمي شود، در ايران نيز، نظام در دفاع از خود با او برخورد قاطع خواهد كرد .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ايشان با تبيين سلوك سياسي مولاي متقيان حضرت علي بن ابيطالب(ع)، رفتار سياسي امام خميني را منطبق با سلوك و سيره امير مومنان برشمردند و تأكيد كردند: روز قدس از برجسته ترين يادگارهاي امام راحل عظيم الشأن است و به فضل و هدايت الهي، ملت بزرگ و بيدار ايران جمعه آينده، يكپارچه و متحد، پرچم حمايت از مظلومان فلسطين را در پيشاپيش ملت هاي ظلم ستيز جهان، به اهتزاز درخواهد آورد .
رهبر معظم انقلاب روز قدس را نشانه دلبستگي «امام و انقلاب و ملت ايران» به قدس شريف دانستند و با اشاره به خشم مستكبران و صهيونيست ها از اين اقدام ملت ايران در زنده نگه داشتن نام و ياد فلسطين، افزودند: دشمن در تمامي سال ها تلاش كرده، مراسم روز قدس تضعيف شود اما امسال هم ملت شريف ايران با راهپيمايي در تهران و سراسر كشور اين روز را گرامي مي دارد و بسياري از مسلمانان جهان نيز به تبعيت از اين ملت، نام قدس را بار ديگر زنده مي سازند .
حضرت آيت الله خامنه اي، روز قدس را مظهر وحدت ملت ايران خواندند و با اشاره به لزوم مقابله با اختلاف و تفرقه تأكيد كردند: مردم مراقب باشند كه برخي، از اجتماعات روز قدس براي ايجاد تفرقه استفاده نكنند چرا كه پرچمداري در عرصه حمايت از فلسطين، تنهابا يكپارچگي ملت امكان پذير است.
حضرت آيت الله خامنه اي در آغاز خطبه دوم نماز در سخناني كه مخاطب اصلي آن جريان ها و شخصيتهاي سياسي و «مسئولان سابق و كنوني كشور» بودند به بررسي انشعاب هايي پرداختند كه در سي سال اخير در جريان اصيل مردم و انقلاب به وجود آمده است.
ايشان علت برخي از اين انشعابها را اختلاف در «مباني و عقايد» دانستند و افزودند: برخي انشعاب ها و اختلاف ها نيز در واقع بر سر منافع بوده اما برخي ديگر، اختلاف نظر بر سر چگونگي اجراي اصول بوده است كه بايد با هر كدام برخورد متفاوتي شود .
رهبر انقلاب اسلامي با تبيين برخوردهاي امام خميني(رض) با انشعاب ها و اختلافات، خاطرنشان كردند: امام راحل به تأسي از سلوك سياسي اميرمؤمنان «به تناسب ماهيت و جوهره جريان هاي سياسي و انشعابي»، با آنها برخوردهاي متفاوتي مي كردند .
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري چگونگي برخورد امام با دولت موقت، مخالفين لايحه قصاص و گروهك منافقين افزودند: امام ابتدا مدارا و نصيحت مي كردند اما وقتي اين روش بي نتيجه مي ماند قاطعيت از خود نشان مي دادند .
ايشان در همين زمينه يادآوري كردند: اين گونه برخوردهاي امام حتي در سطوح بالاتر از رئيس جمهور هم ديده مي شد به گونه اي كه امام (رض) در اواخر عمر با كساني كه احساس كردند مدارا با آنها ديگر امكان ندارد، برخورد كردند .
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سوابق انقلابي و مذهبي جريان هاي انشعابي خاطرنشان كردند: ماهيت برخي از اين اختلافها، تفاوت ديدگاه در روشهاي اجراي اصول بود اما عده اي با اختلافات بنيادين و يا دعوا بر سر منافع، كار را به درگيري و معارضه با امام و انقلاب كشاندند و تلاش كردند مباني غلط را مانند سمي مهلك در روح و كالبد نظام رسوخ دهند كه امام وقتي اين خطر را احساس كردند مدارا را كنار گذاشتند و با آنها برخورد قاطع كردند .
ايشان، اختلاف در سلايق و روش ها را بر خلاف اختلاف در مباني، داراي منافعي براي جامعه دانستند و افزودند: وجود افراد و جريان هاي منتقد و صاحب ديدگاههاي متفاوت به نفع كشور است به شرطي كه اين اختلاف سلايق در چارچوب اصول يعني «اسلام، قانون اساسي و رهنمودها و وصيتنامه امام» باشد، نه مسائلي كه اسمش را اصول مي گذارند، اما در حقيقت با مباني و اصول انقلاب بيگانه است .
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: برخلاف برخي تبليغات، اگر كسي يا جرياني، عقيده اي مخالف داشته باشد و اصطلاحاً دگرانديش باشد نظام با او كاري ندارد اما اگر جرياني به معارضه و ضربه زدن روي آورد و برروي انقلاب شمشير بكشد، همچنانكه در هيچ جاي دنيا تحمل نمي شود، در ايران نيز، نظام در دفاع از خود با او برخورد قاطع خواهد كرد .
ايشان جذب حداكثري و دفع حداقلي را سياست نظام در قبال جريانهاي مختلف كشور اعلام كردند و افزودند: نظام تا جايي كه مجبور نباشد با جرياني برخورد نمي كند بنابراين اگر كسي و جرياني دنبال خشونت نرود، براي بر هم زدن امنيت و آسايش جامعه تلاش نكند، با مباني نظام معارضه نكند و دنبال دروغ پراكني و شايعه سازي نباشد، در فعاليت ها و ابراز عقايد خود، آزاد است و هيچ كسي با او كاري نخواهد داشت .
خطبه دوم نماز جمعه ديروز تهران، با توصيه مؤكد رهبر انقلاب به فعالان سياسي، مسئولان «صاحبان نفوذ و قدرت» درباره مراقبت شديد از خود در مقابل انحراف و فساد پذيري ادامه يافت .
ايشان سهل انگاري در مقابل لغزش ها و انحرافات كوچك را زمينه ساز انحرافات بزرگ و سقوط نهايي خواندند و با استناد به آيات قرآني خاطرنشان كردند: لغزش ها، تدريجاً، انسان را از درون فاسد مي كند و اين فساد، به انحراف در عمل و گاه به انحراف در عقيده منجر مي شود بنابراين همه بايد ضمن رعايت تقوا، مراقب يكديگر از جمله اعضاي خانواده خود باشيم .
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه مردم را به موعظه و نصيحت مسئولان توصيه كردند و افزودند: مردم به وسايل و روش هاي گوناگون مسئولان را نصيحت كنند تا مبادا آنها دچار لغزش شوند چرا كه انحراف و لغزش مسئولان، براي نظام، كشور و مردم خطرناكتر است .
ايشان، نظام اسلامي را نيز مانند يك فرد، در معرض خطر لغزش و انحراف و فساد خواندند و افزودند: اگر همه مراقب نباشيم ممكن است اسم و ظاهر جمهوري اسلامي باقي بماند اما سيرت و رفتار و عملكرد و برنامه هاي نظام، غير اسلامي شود .
حضرت آيت الله خامنه اي حركت جامعه و كشور به سمت عدالتخواهي، رفتار و اخلاق ديني، «رشد فكري و علمي و صنعتي» در فضاي آزادي، و ايستادگي مقتدرانه در مقابل «دشمنان و جبهه ظلم بين المللي» را از جمله نشانه هاي سلامت و دوري نظام از فساد و بيماري دانستند .
ايشان افزودند: مردم بيدار باشند و بدانند اگر مسير حركت جامعه و نظام غير از اين باشد و مسائلي نظير شكاف عظيم طبقاتي، استفاده از آزادي در جهت فساد و فحشا، و احساس ضعف و عقب نشيني در مقابل زورگويان جهاني به وجود آيد اينها نشانه بيماري نظام اسلامي است .
رهبر انقلاب اسلامي، پيگيري جدي مباني و شعارهاي حضرت امام خميني را علاج مشكلات، و تضمين كننده ادامه «پيشرفت و عزت و افتخار ملي » دانستند و افزودند: دشمن، همچنان كه در بلواهاي پس از انتخابات روشن تر شد، در صدد ضربه زدن به پشتوانه مردمي نظام است و همه بايد مراقب باشيم .
ايشان مشاركت 85 درصدي و حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات 22 خرداد را جلوه زيباي اعتماد مردم به نظام خواندندو خاطر نشان كردند: دشمن و متأسفانه برخي در داخل كشور، اين حقيقت را ناديده مي گيرند و از بي اعتمادي مردم سخن مي گويند اما ان شاء الله همه خواهند ديد كه در انتخابات سال هاي آينده نيز مردم با وجود تلاش هاي اخير دشمنان و «غافلان و بي خبران داخلي»، حضوري قوي و مستحكم خواهند داشت .
حضرت آيت الله خامنه اي وجود دوست و دشمن را براي هر حكومتي، مسأله اي طبيعي و عادي دانستند و افزودند: هيچ حكومتي در جهان نيست كه مردم داخل يا خارج آن كشور، همه با او خوب يا همه با آن بد باشند همانطور كه در طول تاريخ نيز هر حكومتي، مخالفان و موافقاني داشته است، و مهم اين است كه دقت شود مخالفان و موافقان هر حكومت چه كساني هستند .
ايشان، مخالفت غارتگران و استعمارگران بين المللي از جمله آمريكا و انگليس و دشمني صهيونيست هاي خبيث با ايران را يادآوري كردند و افزودند: اين مخالفتها مايه افتخار ملت است و نبايد كسي را بترساند و يا به تسليم در مقابل دشمن بكشاند ضمن اينكه ملت هاي مؤمن و استقلال طلب در سراسر جهان و سياستمداران مستقل، هوادار اين ملت و اين نظامند و اين صف بندي، نشان دهنده حقانيت جمهوري اسلامي است .
رهبر انقلاب اسلامي، كشور و آينده درخشان آن را متعلق به نسل جوان دانستند و افزودند: جوانان عزيز بايد با هوشياري و احساس مسئوليت، براي استمرار و تكميل اين نظام تلاش كنند چرا كه اقتدار علمي، اقتصادي، سياسي، اطلاعاتي و بين المللي نظام اسلامي مايه عزت و افتخار همه ملت بويژه جوانان پر نشاط كشور بوده و خواهد بود .
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان خطبه دوم نماز جمعه، هوشياري همگاني را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: مردم مراقب باشند كه برخي، با تحركاتي كه در ده سال گذشته هم گاهي انجام داده اند اما با هوشياري مردم مهار شده است براي ملت يك جمهوري اسلامي تقلبي درست نكنند و شعارهاي هميشه جذاب و پر طراوت و پرثمر امام و انقلاب را تضعيف نسازند .
رهبر انقلاب اسلامي، در خطبه هاي نماز همچنين با گراميداشت ياد مرحوم آيت الله طالقاني، و شهيد ايت الله مدني افزودند: ياد اين دو مرد بزرگ با تاريخ نماز جمعه ايران، پيوند خورده است، و خدمات آنان در حافظه مردم و تاريخ ايران فراموش نخواهد شد .
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تبيين ابعاد مختلف سلوك سياسي حضرت علي (ع) در خطبه اول نماز، خاطرنشان كردند: سياست ورزي اميرالمومنين (ع) آميخته با سلوك معنوي و اخلاقي آن حضرت بود .
ايشان توأم بودن سياست با اخلاق و معنويت را موجب كمال مردم و جامعه دانستند و افزودند: در غير اين صورت، سياست ورزي، وسيله اي براي كسب قدرت، ثروت، و پيش بردن امور دنيوي خواهد بود و به آفتي براي جامعه و حتي سياست ورزان تبديل خواهد شد .
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بي ارزش بودن حكومت در ديدگاه حضرت علي عليه السلام، «احقاق حق، ايجاد عدالت و مبارزه با ظلم را» علل قبول حكومت از جانب اميرمومنان برشمردند و خاطرنشان كردند : يكي از ويژگيهاي سياست ورزي حضرت اميرالمومنين (ع)، پرهيز از مكر و فريب بود در حاليكه در نظامهاي سكولار و نگرشهاي مبتني بر جدايي دين از سياست، استفاده از هر روشي از جمله مكر و حيله اشكالي ندارد .
ايشان افزودند: در مكتب سياسي مولاي متقيان، توسل به ظلم و دروغ براي پيروز شدن جايگاهي ندارد و حضرت علي (ع) بطور جدي از مردم مي خواستند كه با تملق و چاپلوسي با او سخن نگويند .
مدارا با مخالفان و حتي دشمنان تا حد ممكن، ويژگي ديگري از سلوك سياسي اميرمومنان بود كه رهبر انقلاب اسلامي به آن پرداختند .
ايشان در اين زمينه خاطرنشان كردند: آن حضرت در مقاطع و حوادث مختلف تا آنجا كه امكان داشت با مخالفان و معارضان با تسامح و خوش رفتاري برخورد مي كردند اما اگر در نهايت چاره اي باقي نمي ماند، با قاطعيت مقابل آنها مي ايستادند .
حضرت آيت الله خامنه اي بيان استدلال و منطق در مقابل دشمنان و مخالفان را يكي ديگر از ويژگيهاي سلوك سياسي اميرالمومنين علي (ع) برشمردند و افزودند: رفتار آن حضرت با همه افراد و جريانهاي معارض و مخالف، يكسان نبود و ميان آنهايي كه با وجود داشتن اهداف حق، از روي جهالت و قشريگري، به راه انحراف و اشتباه مي افتادند، با افرادي كه از ابتدا در راه باطل بودند تفاوت قائل مي شدند ضمن اينكه آن حضرت در مقابل انحراف و توسل به ظواهر ديني، قاطعانه مي ايستادند .

 



باهنر: نامه اي از سوي رهبري براي راي اعتماد به وزرا صادر نشده بود

محمدرضا باهنر اذعان كرد كه نامه اي از سوي رهبري براي راي اعتماد به وزراي دولت دهم صادر نشده بود.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين روز پنج شنبه كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با اشاره به موافقت و مخالفت برخي از نمايندگان با وزراي پيشنهادي رئيس جمهور ابراز داشت: قطعاً مخالفت يك نماينده با يك وزير و يا موافقت يك نماينده با وزير پيشنهادي رئيس جمهور به منظور حمايت يا مخالفت با دولت و يا تمام وزراي پيشنهادي تلقي نمي شود.
وي با بيان اينكه با برنامه چند وزير پيشنهادي مخالف بوده ام و بر همين اساس در راستاي مخالفت با آنها سخنراني كرده ام يادآور شد: البته مجرد موافقت و مخالفت با دولت قابل افتخار نيست ما علاقمند هستيم و معتقديم كه بايد دولت هرچه سريعتر شكل بگيرد و مجلس نيز در اين راستا به دولت كمك خواهد كرد.
باهنر با بيان اينكه نظر ما اين است كه بايد به تك تك وزرا اعتماد داشته باشيم خاطر نشان كرد: مهم اين نيست كه نماينده اي به موافقت يا مخالفت با وزير پيشنهادي صحبت كرده باشد بلكه مهم كل وزراي پيشنهادي است كه از مجلس راي اعتماد گرفتند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نامه مقام معظم رهبري در دادن راي اعتماد به 18 تن از وزراي پيشنهادي موثر بوده يا خير؟ گفت: اصلاً نامه اي وجود نداشته بلكه تنها پيام شفاهي مقام معظم رهبري مستند قرار داده شد. باهنر افزود: مطلبي كه از قول من مبني بر نظر رهبري بر راي اعتماد به وزرا در رسانه ها منتشر شد اين بود كه مقام معظم رهبري در 2 روز مانده به راي اعتماد وزرا پيامي شفاهي را از طريق رئيس مجلس به نمايندگان فرستاده بودند. وي افزود: مقام معظم رهبري در اين پيام تاكيد كرده بودند نظر بنده درخصوص راي اعتماد به وزرا امر حكومتي و ولايي نيست و تنها نظر مشورتي است كه نمايندگان نيز براساس نظر مشورتي مقام معظم رهبري راي اعتماد وزرا را بررسي كردند. ولي نمايندگان خود بايد پاسخگوي آرايي كه در صندوق مي ريزند، باشند. باهنر تاكيد كرد: مقام معظم رهبري در پيام شان تاكيد داشتند پيام ايشان دستوري نيست و به صورت مشاوره اي مي باشد و اگر نظر رهبري مبني بر راي اعتماد نمايندگان به وزراي پيشنهادي مشاوره اي نبود تمام وزراي پيشنهادي راي اعتماد مي گرفتند.
نظرم اين بود كه 6 وزير
راي نمي آورند
وي با تاكيد بر اينكه نمايندگان معتقدند كه حكم مقام معظم رهبري لازم الاجرا بوده و قانون نيز در اصل 110 به آن اشاره كرده است گفت: قانون اساسي به شرعي و قانوني بودن نظر رهبري به صورت مطلقه اشاره كرده است و اگر نظر رهبري مبني بر راي اعتماد نمايندگان به وزراي پيشنهادي مشاوره اي نبود تمامي وزراي پيشنهادي راي اعتماد مي گرفتند.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه در بين نمايندگان تحليلهاي متفاوتي درخصوص وزراي پيشنهادي و راي اعتماد به آنها وجود داشت تصريح كرد: نظر بنده اين بود كه 5 تا 6 وزير پيشنهادي موفق به كسب راي اعتماد از مجلس نخواهند شد اما متاسفانه برخي از طرفداران راديكال دولت تحليلم را اينگونه برداشت كردند كه تلاش دارم تا 6 وزير راي اعتماد نگيرند كه اين صحت ندارد. وي اضافه كرد: براساس نظر مشورتي مقام معظم رهبري نظرم درخصوص وزراي پيشنهادي رئيس جمهور عوض شد.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درخصوص تغيير مديران در دولت نهم چيست؟ تاكيد كرد: معتقدم كه بايد تغيير مديران به رويه سابق انجام نشود و مديران در اين جايگاه ثبات داشته باشند.
وي اضافه كرد: سياست راهبردي رئيس جمهور ترميم كابينه بوده كه در اين راستا مشكلاتي نيز به وجود آمده است كه به نظر من تغيير مديران كلان نه تنها براي دولت فرصت نيست بلكه تغيير مديران به روش گذشته يك تهديد براي دولت است.
عوامل اغتشاش بايد پاسخگو باشند
باهنر در پاسخ به سوال ديگري مبني بر بازداشت برخي از سران اصلاح طلب در اغتشاشات اخير خاطر نشان كرد: معتقدم كه بايد در راستاي كمك به بازگشت آرامش به جامعه به سرعت متهمين مجرم را از متهمين بي گناه جدا كنيم. وي افزود: طبيعي است كه راضي نيستيم حتي يك روز يك فرد در زندان باشد اما برخي ها براساس تحليل هاي غلط سياسي به عمد يا غيرعمد مرتكب جرم هايي شدند كه نمي شود با در نظر گرفتن عدالت خواهي و حقوق مردم از كنار آنها گذشت. دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه برخي از اغتشاشگران با ارتكاب به اعمال مجرمانه به اموال مردم ضربه زدند بيان داشت: برخي از عوامل مسبب اغتشاشات تلاش كردند تا جوانان بيگناه را در اغتشاشات شريك كنند كه بايد اين افراد پاسخگو باشند.
كروبي هنوز نتوانسته
ادعاهايش را ثابت كند
وي در بخش ديگري از سخنان خود به نامه و اظهارات كروبي اشاره و تاكيد كرد: آقاي كروبي طي نامه اي اظهاراتي را مطرح كرده اند كه متاسفانه پس از گذشت چند ماه هنوز مستندات آن را ارائه نكرده است تا مشخص شود اين اتهامات مستند است و يا اينكه صحت ندارد.
وي ادامه داد: بعد از مدتي زماني كه قرار بود آقاي كروبي مستندات خود را ارائه كند در اقدامي عجيب ديديم كه چند نفر در يكجا جمع شده و اقدام به طراحي يك سي دي كرده بودند كه نمي شود با استناد به اين اينگونه نظام را زير سوال برد.
باهنر افزود: از سوابق و تجربيات آقاي كروبي بعيد بود كه وي اقدام به نوشتن چنين نامه اي كند در حالي كه اين نامه اتهاماتي را عليه نظام مطرح مي كند اما مستندات آن موجود نيست.
وي اضافه كرد اگر كروبي نتواند ادعاهايش را ثابت كند به نظرم قانون مجازات سنگيني را دراين خصوص پيش بيني كرده است.
اصلاح طلب نمي شوم
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است با حذف خاتمي، كروبي و موسوي اصلاح طلبان جديدي در كشور شكل بگيرند كه شامل شما و آقايان قاليباف و لاريجاني شود؟ گفت: بعيد است كه بنده با گفتمان اصولگرايي زماني اصلاح طلب شوم.
وي با اشاره به اينكه اختلاف نظر در ميان اصولگرايان طبيعي است اظهار داشت: اصولگرايان در خانواده خود اختلاف نظرهايي دارند اختلا ف نظر بين اصولگرايان طبيعي است و در درون خانواده اصولگرايي خلاصه مي شود و نبايد به بيرون از خانواده كشيده شود.
به دنبال بقيه عكس هاي خود
با محمدرضا خاتمي هستم
باهنر در ادامه در خصوص انتشار عكسي از خود و محمدرضا خاتمي گفت: ما سياسيون اين طور نيست كه با هم قهر باشيم، اين عكس هم با دوربين مخفي گرفته نشده است، من با خاتمي در عمر سياسي خود چندين بار بحث كرديم، قرار نيست از رسانه ها با هم بحث كنيم از نزديك نيز با هم صحبت هايي مي كنيم.
وي اظهار داشت: اين عكس مربوط به مناظره رودررو قبل از انتخابات مجلس هشتم در يكي از دانشگاه هاست، من به دنبال بقيه عكس ها هم مي گردم اگر كسي دارد بدهد تا آرشيومان تكميل شود.

 



پشت لايه هاي اشك...

حتما در پشت لايه هاي اشكي كه از چشمان مادر مي بارد، تمناي آينده اي باراني و آفتابي براي فرزندش موج مي زند. مادر با خداي مهرباني واگويه دارد كه در اين شب ها، كارش لبخند به برنامه هاي پرباري است كه ولي الله الاعظم«عج» براي بندگان او ترسيم كرده است و فرزند كوچكش گويي دارد با فرشتگاني مي خندد كه اين شبها از اول غروب آفتاب ميهمان ما هستند.
زمان را از دست ندهيم؛ امشب آخرين فرصتي است كه مي توانيم كاسه هايمان را در مقابل يوسف عزيز زهرا بگيريم و از او بخواهيم پيمانه هايمان را براي يك سال ديگر لبالب از شراب معرفت كند.

 



كروبي: از من سند نخواهيد
 موج رسوايي دروغ گويان و سندسازان در گزارش ويژه كيهان

سرويس سياسي-
پس از چند هفته دروغ بافي پرحجم رسانه هاي ضد انقلاب و همكاران داخلي آنها درباره «وقوع جنايت»(؟!) عليه بازداشت شدگان حوادث اخير، با به نتيجه رسيدن بررسي ها حقايق اندك اندك در حال آشكار شدن است.
از چند هفته قبل و به دنبال بازداشت برخي از عوامل دخيل در آشوب هاي اخير تهران رسانه هاي ضد انقلاب داخلي و خارجي در يك حركت هماهنگ پروژه «اعتبارزدايي اخلاقي» از نظام جمهوري اسلامي را با انتشار دروغ هاي پرحجم و عجيب و غريب درباره شكنجه بازداشت شدگان و همچنين انتشار آمارهاي خيالي درباره تعداد كشته هاي حوادث اخير كليد زدند. طراحان اين پروژه چنانكه قرائن موجود نشان مي دهد عقيده داشتند اگر بتوانند اولا چند شخصيت صاحب نام را در اين پروژه با خود همراه كنند و ثانيا تعداد ادعاها آنقدر زياد باشد كه نظام از عهده پاسخگويي به موقع به همه آنها برنيايد، آن وقت پروژه به همه اهداف خود دست خواهد يافت و نظام مجبور مي شود از پي ادعاهاي آنها بدود بي آن كه قادر به احياي اعتبار خود باشد. علاوه بر اين، برخي اطلاعات موجود نشان مي دهد برخي بزرگان جريان اصلاحات كه همچنان به دليل سهل انگاري غيرقابل توجيه قوه قضائيه در حاشيه امن قرار دارند، معتقد بوده اند سر و صدا راه انداختن درباره «كشتار و شكنجه معترضان» به فراخ تر شدن حاشيه امنيت فعلي آنها خواهد انجاميد كه مي توانند با سنگر گرفتن در آن، دروغ هاي بزرگ و جرائم غيرقابل اغماض خود در متهم كردن نظام به تقلب و راه انداختن آشوب پس از انتخابات را از يادها ببرند. با اين وجود، بررسي هاي نهادهاي مسئول كه طبعا چند هفته زمان برده اكنون در حال نتيجه دادن است و به دستاوردهاي بسيار جالب توجهي انجاميده كه نشان دهنده عمق دروغ گويي و بي شرمي مدعيان اصلاحات است.
كشته هاي خيالي
داستان، ابتدا از دروغ بافي درباره تعداد كشته شدگان حوادث اخير آغاز شد. برخي سايت هاي نزديك به جريان اصلاحات پروژه اي را كه به درستي پروژه «72 تن سازي» ناميده شد آغاز كرده و به سندسازي براي آن روي آوردند.
اين عده براي رسيدن به هدف خود، قطعه اي از بهشت زهرا را كه عموما براي دفن اجساد بي نام و نشان- فوت شدگان در حوادثي مانند تصادفات كه هويت آنها شناسايي نشده به عنوان محل دفن كشته شدگان حوادث اخير معرفي كردند. اما اين داستان سرايي دوام چنداني نياورد و پس از چند روز سر و صدا در اين باره، به محض آن كه دريافتند قادر به اثبات دفن حتي يكي از كشته هاي ادعايي حوادث اخير در آن مكان نيست، فتيله اين موضوع را بدون جار و جنجال پايين كشيدند. پس از آن بود كه عددسازي درباره تعداد كشته ها در دستور كار دروغ گويان قرار گرفت. در حالي كه نهادهاي رسمي تنها حدود 35 كشته در حوادث اخير را تاييد مي كنند- كه كمتر از 15 نفر از آنها حاميان موسوي بوده اند- سايت هاي متولي دروغگويي بي آن كه حتي يك شاهد قابل اعتنا عرضه كنند، ادعا كردند تعداد كشته ها 72 نفر- و دقيقا 72 نفر- است! طبيعي است كه بديهي ترين انتظار در مقابل چنين ادعايي آن است كه مدعيان اسامي دقيق كشته شدگان مورد ادعاي خود را منتشر كنند و سپس ثابت نمايند كه اين افراد دقيقا در جريان حواث اخير و آن هم به دست نيروهاي نظام كشته شده اند. و اين انتظاري است كه هرگز برآورده نشده و نخواهد شد چرا كه هيچ واقعيتي آن را تاييد نمي كند. متقابلا البته، انتشار اسامي بسيجيان و شهروندان عادي كشته شده در حوادث اخير كه تعداد آنها به مراتب از آشوبگران بيشتر است، كمك قابل توجهي به عمق بي شرمي جريان دروغ پرداز خواهد كرد. كه اطلاعات كيهان نشان مي دهد به زودي دستگاههاي مسئول نسبت به آن اقدام خواهند كرد.
آخرين رسوايي، سند سازي
پس از نامه نگاري
نمونه بسيار جالب تر به مخمصه افتادن جريان دروغ گويي اصلاحات درباره ادعاي تجاوز به برخي بازداشت شدگان است، كه اكنون و با فرجام رسيدن بررسي هاي نهادهاي مسئول بدل به دردسري جدي براي امثال مهدي كروبي شده است. چند هفته قبل مهدي كروبي با نگارش نامه اي به هاشمي رفسنجاني- كه بسياري از ناظران عقيده دارند سناريويي توافق شده بوده- و انتشار علني آن، ادعا كرد درون زندان به برخي از بازداشت شدگان تجاوز شده و آنها در مراجعه به وي خواستار رسيدگي به وضعيت خود شده اند، كروبي پس از نگارش آن نامه نيز چندين بار ادعا كرد اسناد مهمي در اختيار دارد كه آنها را در اختيار قوه قضائيه قرار خواهد داد. برخلاف انتظار كروبي و موسوي كه تصور مي كردند نظام از ترس رسوايي علاقه اي به بررسي اين موضوع نشان نخواهد داد، قوه قضائيه و خصوصاً شخص آيت الله آملي لاريجاني پيگير موضوع شدند و با تشكيل كميته اي ويژه از كروبي خواستند مستندات خود را به آنها ارائه نمايد. كروبي با حضور در يكي از جلسات اين كميته به اصطلاح اسناد مربوط به 3 نفر از قربانيان را كه در واقع چيزي جز اسامي آنها و تكرار ادعاهايشان روي چند سي دي نبود ارائه داد. بررسي درباره آنچه كروبي به اين كميته داده بود همين چند روز قبل پايان يافت و نتيجه آن كه احتمالاً به زودي به طور رسمي به اطلاع مردم ايران خواهد رسيد چيزي جز رسوايي براي دروغگويان نيست.
برخي اطلاعات دريافتي كيهان نشان دهنده آن است بررسي ها نشان مي دهد كه يكي از زنان مورد ادعاي كروبي سابقه 6 بار فرار از خانه، 4 بار دستگيري توسط نيروي انتظامي و يك بار محكوميت در دادگاه به ازدواج اجباري دارد! اين زن، همان فردي است كه كروبي در نامه ديروز خود به آيت الله لاريجاني مي پذيرد كه اسناد وي درباره او «نقص» داشته و سپس تلويحاً ادعاي خود درباره او را پس مي گيرد. كروبي، البته در نامه خنده دار خود، اشاره اي به اين موضوع نمي كند كه اگر از كامل بودن تحقيقات خود درباره افراد مورد ادعا مطمئن نبوده، چگونه به خود جرأت داده نظام جمهوري اسلامي را آنطور بي شرمانه متهم كند و دشمنان نظام را كه البته خود اكنون با آنها فاصله اي ندارد، خوشحال و شادمان نمايد؟ علاوه بر اين كروبي اشاره اي به اين موضوع نكرده كه اكنون تكليف منابع موثق او كه ادعا مي كرد اين اطلاعات را در اختيار وي گذاشته اند چه مي شود و مهم تراز اين از كجا معلوم بقيه ادعاهاي او سرنوشتي مشابه پيدا نكند؟! اتفاقاً بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد يكي ديگر از شاهدان كروبي هم وضع و حالي مشابه دارد. كروبي در اظهارات خود خطاب به كميته پي گيري قوه قضائيه از مردي نام برده بود كه در زندان مورد تعرض قرار گرفته اما پس از مراجعه به وي؛ توسط مقام هاي قضايي و امنيتي تهديد و نهايتاً مفقود شده است. پيگيري هاي مقام مسئول نشان مي دهد اين فرد كه كروبي بسياري از دروغ گويي هاي خود را به اظهارات وي مستند كرده بود به سفارت ايتاليا پناهنده شده بود و اكنون از آنجا سردرآورده است! نكته جالب تر از همه اين است كه بر مبناي اطلاعات موجود، كروبي در مقابل كميته ويژه قوه قضائيه به صراحت اعتراف كرده همين شواهد بي محتوا و دروغين را هم پس از نگارش نامه به هاشمي جفت وجور كرده و هنگامي كه آن نامه را مي نوشته در واقع هيچ سندي در دست نداشته است. شايد به همين دليل است كه او در نامه آخر خود از آيت الله لاريجاني مي خواهد مطالبه سند از او را متوقف كند!
با وجود اين حقايق كه فقط بخشي اندك از گفتني هاست، اين همچنان سؤالي بي پاسخ است كه چرا بايد افرادي چنين كينه توز و در عين حال خام و ساده دل كه مي توان آنها را چون كودكاني نورس فريب داد، همچنان اجازه داشته باشند آزادانه به دروغ بافي و سم پاشي عليه نظام مظلوم جمهوري اسلامي ادامه بدهند؟

 



افتتاح نخستين كارخانه توليد محافظ حباب دار 5 لايه كشور در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
با سرمايه گذاري 2 ميليارد و700 ميليون ريال، نخستين كارخانه توليد محافظ حباب دار پنج لايه كشور در شهرك صنعتي شهيد سليمي تبريز افتتاح شد.
به گزارش اداره كل تعاون استان آذربايجان شرقي تكنولوژي تجهيزات كارخانه چيني بوده و ظرفيت توليد 3 تن در روز را دارد كه مواد خام آن، از پتروشيمي بندرامام تامين مي شود.
اين كارخانه نياز كارخانجات صنعتي شمال غرب ايران را تامين مي كند. همچنين در مراسم جداگانه اي كارخانه بسته بندي انواع محصولات آبزي با 7 ميليارد ريال سرمايه گذاري راه اندازي شد.

 



بيمارستان اتوبوسي در خوزستان طراحي و ساخته شد

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي خوزستان، از طراحي و ساخت آمبولانس و بيمارستان اتوبوسي به عنوان يك ابتكار جديد در سطح خاورميانه در خوزستان خبر داد.
به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاري جمهوري اسلامي، «سيداسدالله موسوي» در نشست با خبرنگاران گفت: بيمارستان اتوبوسي به ابتكار نيروهاي بومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي خوزستان طراحي و ساخته شد.وي اظهار داشت: تمام مراحل طراحي و ساخت BUS AMBULANC يا BUS HOSPITAL در خوزستان توسط كارشناسان اين مركز صورت گرفته ضمن اينكه تاكنون چهار دستگاه از اين نوع اتوبوس عملياتي شده است.
وي اظهار داشت: بيمارستانهاي اتوبوسي به آخرين تجهيزات روز پزشكي مجهزند و با استقرار هشت دستگاه از آنها در كنار هم در كوتاه ترين زمان ممكن (چهار ساعت) يك بيمارستان كاملاً مجهز صحرايي در هر نقطه برپا مي شود.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي خوزستان افزود: يك دستگاه از اين اتوبوس ها به عنوان اتاق عمل مجهز به تمام تجهيزات از قبيل راديولوژي، آزمايشگاه و بيهوشي است و در ديگر اتوبوس ها نيز در هر كدام 12 تخت براي بستري و اعزام بيماران و مجروحان حوادث طراحي شده است.
موسوي افزود: در گام نخست هم اكنون تعداد چهار دستگاه اتوبوس مدل بستري و آمبولانس در استان خوزستان عملياتي شده است ضمن اينكه آمادگي داريم تا با راه اندازي كارگاهي مجهز در اهواز تعداد يكصد دستگاه از اين نوع اتوبوس را براي كشور و نيز خارج از كشور آماده كنيم.
وي خوداتكايي، ارزاني، سبك بودن، عمر طولاني، متحرك بودن و استفاده چند منظوره را از مزاياي آمبولانس هاي اتوبوسي برشمرد و افزود: هردستگاه از اين اتوبوس ها با كادر پزشكي و تجهيزات مجهز قادر به درمان تعداد بيشتري مجروح بدو ن نياز به انتقال به بيمارستان است.
موسوي همچنين گفت: پيگيري براي كسب استاندارد اين مجموعه در حال انجام است.
براي مطالعه و اجراي اين طرح كه توسط متخصصان خوزستاني انجام شده است 8 ميليارد ريال از محل اعتبارات ستاد حوادث غيرمترقبه اين استان هزينه شده است.

 



توسط 2 مخترع مازندراني صورت گرفت ساخت سيستم رفع خطر آتش سوزي در خودروهاي گازسوز

دو مخترع مازندر اني با ابداع و نصب دو سيستم متصل كننده برقي و فشاري در خودروهاي گازسوز خطر آتش سوزي در خودروهاي گازسوز را به طور قابل توجهي كاهش دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان آمل، اين اختراع كم نظير محمدرضا باقري و منوچهر ابراهيمي كه به شماره 59 و 461 در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت هاي صنعتي كشور هم ثبت شده است از پنج قسمت درب باك تا مخزن، مخزن، ريگلاتور، تنظيم دستي ميزان گاز و ميكسر تشكيل شده و در قسمت عقب خودروهاي دوگانه سوز كنار پمپ گاز و در قسمت جلوي خودرو نصب شده است.
محمدرضا باقري يكي از اين مخترعان گفت: در سيستم هاي قبلي سوخت گيري گاز در خودروها به علت عدم وجود سيستم هاي قطع كننده خودكار گاز و در پي جريان بودن دايمي فشار گاز در لوله ها و اتصالات خودروها همواره با خطراتي از قبيل نشت گاز و آتش سوزي ناگهاني و هنگام تصادفات با آتش سوزي همراه بود.
با نصب اين سامانه خودكار در خودروهاي گازسوز از آتش سوزي در خودروها در هنگام تصادفات حتي خاموش بودن خودرو در مدت زمان طولاني، پيشگيري از نشت گاز در زمان روشن و حتي خاموش بودن خودرو، صرفه جويي در مصرف گاز و افزايش عمر قطعات مربوط به سيستم هاي گاز خودرو مي شود.
وي هزينه تمام شده طراحي و نصب اين سيستم را فقط 60 هزار تومان اعلام و تصريح كرد: اين سامانه بر روي تمام خودروهاي گازسوز قابل نصب است.

 



22 آبان در همايش بين المللي روابط عمومي
بزرگترين جايزه سال روابط عمومي بين الملل به پروفسور جلالي اهدا مي شود

نماينده كنفرانس بين المللي روابط عمومي در استان سمنان اعلام كرد: پروفسور علي اكبر جلالي، بزرگترين جايزه سال روابط عمومي بين الملل را دريافت مي كند.
سيداميررضا حسيني نژاد ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: پروفسور علي اكبر جلالي، پدر توسعه فرهنگي فناوري اطلاعات در ايران، بزرگترين جايزه سال روابط عمومي را در عرصه بين الملل دريافت خواهد كرد.
وي گفت: به منظور تقدير و تجليل از خدمات و تلاش هاي علمي، تحقيقاتي و نوآورانه جلالي در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات و كاربردهاي آن، در نخستين همايش بين المللي روابط عمومي (2) از وي تجليل مي شود.
نماينده كنفرانس بين المللي روابط عمومي در استان سمنان افزود: در اين همايش كه 22 آبان ماه سال جاري در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود، جايزه بنيانگذار روابط عمومي ايران به وي اهدا خواهد شد.
وي اظهار داشت: پروفسور جلالي، دانشيار دانشكده برق دانشگاه علم و صنعت و عضو هيئت مديره انجمن ايراني مطالعات جامعه اطلاعاتي، نخستين كارشناس فناوري اطلاعات در كشور است.

 



گراميداشت بيست وهشتمين سالگرد شهادت آيت الله مدني درتبريز

مراسم گراميداشت بيست و هشتمين سالگرد شهادت آيت الله اسدالله مدني در تبريز برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، دراين مراسم كه ظهر روز پنج شنبه در مسجد مقبره تبريز و با حضور جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم تبريز برگزار شد، ياد وخاطره دومين شهيد محراب، اسدالله مدني، نماينده ولي فقيه دراستان و امام جمعه فقيد تبريز گرامي داشته شد.
حجت الاسلام علي برگي يكي از وعاظ اين شهردر اين مراسم شاخص فقيه واقعي را ارتباط با جماعت و حضوردر بين مردم به خاطر رضاي الهي دانست واظهار داشت: فقيه جز رضاي خدا چيز ديگري را درنظر نمي گيرد.
وي با اشاره به اينكه شهيد مدني با شهادت خود ضد انقلاب و منافقان را منزوي كرد، افزود:خوشا به حال كسي كه زندگي، رفتار و سكناتش برمحور اخلاص باشد.
برگي با بيان ويژگي هاي شخصيتي آيت الله شهيد مدني بيان داشت: دشمن دائم به فكر ايجاد توطئه بين مردم بوده و وظيفه روحانيون درحفظ و استقلال، عظمت و آسايش جامعه بسيار خطيراست.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تبعيت از ولي فقيه را بايد از آيت الله طالقاني آموخت

طالقان - خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تبعيت از ولي فقيه را بايد از بزرگاني همچون آيت الله طالقاني آموخت.
«سيدمحمد حسيني» در مراسم سي امين سالگرد ارتحال ملكوتي مجاهد نستوه مرحوم آيت الله سيدمحمود طالقاني كه در سالن ورزشي شهيد رجايي طالقان برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: شخصيت هاي بزرگي همچون آيت الله طالقاني خود رامطيع امر رهبري مي دانستند. به طوري كه در دوران انقلاب برخي افراد و منافقان مي خواستند از شخصيت ايشان سوءاستفاده كنند مرحوم آيت الله طالقاني به آنان با قاطعيت و شفافيت مي گفتند رهبري آيت الله خميني را نه (تنها) ما بلكه دنيا پذيرفته اند.
وي با اشاره به جايگاه مرحوم آيت الله طالقاني نزد امام خميني گفت: با توجه به اينكه امام در بيان كلمات دقت داشتند، درباره آيت الله طالقاني فرموده اند «او براي اسلام به منزله حضرت ابوذر بود» يا در تعبير ديگر فرمودند: «زبان گوياي او چون شمشير مالك اشتر برنده و كوبنده بود»، همچنين بعد از رحلت ايشان گفتند «ما برادري را از دست داديم، ملت ما پدري را و اسلام مجاهدي را». حال جوانان ما بيايند و تحقيق كنند كه حضرت ابوذر و مالك اشتر چه كساني بوده اند كه حضرت امام درباره مرحوم آيت الله طالقاني چنين فرموده اند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ما مديون چنين شخصيت هاي بزرگي هستيم. بزرگمردي كه زندگي خود را با قرآن پيوند داد و توانست با به دست گرفتن مشعل هدايت مردم را راهنمايي كند. حسيني در ادامه افزود بازگو كردن مسائل قبل از انقلاب به نسل جوان از وظايف مسئولان است چرا كه نسل جوان بايد بزرگاني همچون مرحوم طالقاني را بشناسند و بدانند اين بزرگواران در جهت احياي اسلام و به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي چه تلاش ها و كوششهايي را از خود نشان داده اند.
به گزارش ايرنا وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رئيس جمهور به مسايل فرهنگي كشور توجه و تاكيد جدي دارد، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه هاي خاصي براي پيشبرد اهداف فرهنگي كشور در دستور كار خود قرار داده است.
حسيني در آستانه برگزاري روز جهاني قدس با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: نبايد به خاطر مسائل جزئي از دشمنان بزرگ ملت ايران و اسلام غفلت كنيم و امسال بايد همه در كنار يكديگر تظاهرات روز قدس را هرچه باشكوهتر برگزار كنيم.
مرحوم آيت الله سيدمحمود طالقاني در سال 1285 هجري شمسي در روستاي گليرد چشم به جهان گشود و پس از كسب فيض از پدر گرانقدرش براي تكميل دروس ديني به قم رفت و در مدرسه فيضيه و رضويه مدارج علمي را طي و در سال 1317 هجري شمسي از آيت الله شيخ عبدالكريم حايري يزدي اجازه اجتهاد دريافت كرد. آيت الله طالقاني در سال 1318 براي تدريس در مدرسه سپهسالار (مدرسه شهيد مطهري فعلي) راهي تهران شد. مرحوم طالقاني در كنار تلاش در جهت كسب علوم ديني و قرآني و ترويج آن به مبارزه با حكومت طاغوت به پا خاست و سال ها درد و رنج در اين زمينه متحمل شد.
آيت الله طالقاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي با فرمان امام خميني«ره» اولين خطبه نمازجمعه را در تهران اقامه كرد.
ايشان سرانجام در 19 شهريورماه 1358 دعوت حق را لبيك گفت.

 



امام جمعه قم: دولت انتقادپذيري خود را بيشتر كند

امام جمعه قم گفت: توصيه هاي رهبر معظم انقلاب به دولت بايد سرلوحه دولت دهم قرار بگيرند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ظهر ديروز در خطبه هاي نمازجمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ديدار اعضاي هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبري در اين ديدار تذكرات بسيار مهمي را به دولت دادند كه بايد اين مسائل سرلوحه دولت دهم قرار گيرد.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بر ادامه برخي اقدامات دولت كه بيشتر به مسائل فرهنگي مرتبط بود، تاكيد داشتند كه دولت نيز بايد به اين مسائل توجه اساسي داشته باشد.
سعيدي تصريح كرد: رهبري دولت را به داشتن سينه اي گشاده و گوشي شنوا در برابر انتقادها توصيه كردند كه دولتمردان نيز بايد به اين موضوع و تذكر رهبري توجه اساسي داشته باشند.
امام جمعه قم با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از نظرات مراجع تقليد گفت: مراجع عظام آبروي نظام و كشور هستند و در طول پيروزي انقلاب اسلامي نيز مراجع با سخنراني ها و موضع گيري هاي خود خاري در چشم دشمنان بوده اند.
وي افزود: انتقادهاي مراجع از سر دلسوزي است و هر سخني كه به ميان مي آورند، مي خواهند آبروي نظام حفظ شود.
سعيدي در ادامه به فرا رسيدن روز جهاني قدس اشاره كرد و گفت: روز قدس يكي از ابتكارات مهم امام بود كه ايشان با اين اقدام موضوع قدس عربي را به قدس جهان اسلام تبديل كردند. در حقيقت امام خميني(ره) با اين اقدام گامي در تحقق نجات مردم مظلوم فلسطين برداشتند و حمايت تمام مردم جهان را دربر داشتند.
امام جمعه قم با اشاره به حمايت مردم ايران از مردم مظلوم فلسطين گفت: ايران براساس دو مبناي اسلامي و انساني از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي كند و بر اين اقدام خود پايبند است.
وي اظهار داشت: مردم ايران از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز باشكوه ترين راهپيمايي ها را انجام دادند و امسال نيز با حضور باشكوه خود جواب دشمنان را خواهند داد.
سعيدي در ادامه به موضوع كشتار شيعيان اشاره كرد و گفت: متاسفانه در هفته هاي اخير شاهد شيعه كشي در برخي كشورها بوديم كه اين مسئله موجب نگراني شيعيان جهان شده است.
وي افزود: برخي كشورهاي عربي با برخوردهاي خصمانه خود شيعيان را از كشور خود اخراج كرده و يا به قتل عام آنها دست مي زنند كه اين برخلاف حقوق بشر و انسانيت است.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال جشنواره صهيونيستي تورنتو از روزهاي سبز
فيلم «روزهاي سبز» به كارگرداني حنا مخملباف پس از جشنواره ونيز در جشنواره صهيونيستي تورنتو نيز به نمايش درخواهد آمد.
جشنواره تورنتو، امسال بخش ويژه اي را به فيلم هايي با موضوع تل آويو از نگاه ده فيلمساز صهيونيستي راه اندازي كرده است. اين مسئله باعث شده كه ده ها هنرمند و روشنفكر در سطح جهان، نسبت به اين اقدام معترض شده و آن را تحريم كنند. به اعتقاد آن ها جشنواره تورنتو، بي توجه به كشتار مظلومانه مردم فلسطين توسط اشغالگران قدس، به تبليغ اسرائيل مي پردازد. جشنواره فيلم تورنتو در راستاي همين اهداف سياسي خود، از فيلم مخلباف با موضوع وقايع قبل و پس از انتخابات دعوت كرده است؛ فيلمي فارغ از ارزش هاي هنري است كه تحريف كننده واقعيت و القاگر ديدگاه هاي دولت هاي جنگ طلب غربي درباره كشورمان است. اين در حالي است كه جشنواره ونيز هم اكنون با نمايش اين فيلم در حال برگزاري است.
گزارش تفصيلي دراين باره، فردا در صفحه تصوير روز كيهان منتشر مي شود.
آثار آيت الله جوادي آملي در نمايشگاه قرآن
غرفه انتشارات «اسراء» در هفدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، آثار آيت الله جوادي آملي را ارائه مي كند.
در اين غرفه 80 كتاب از آيت الله جوادي آملي در حوزه هاي تفسير قرآن و فلسفه و دين شناسي عرضه مي شود كه شناخته شده ترين مجموعه در بين 80 عنوان عرضه شده، تفسير قرآن با عنوان «تسنيم» است كه سال گذشته به عنوان كتاب برگزيده نمايشگاه قرآن انتخاب شد. نگارش اين كتاب كه تاكنون 16 جلد از آن منتشر شده است همچنان ادامه دارد. از ديگر آثار اين دانشمند علوم اسلامي مي توان به تفسير موضوعي قرآن در 17 جلد و 17 موضوع مختلف و «امام مهدي، موجود موعود» و «حكمت عبادات» و مجموعه 5 جلدي «ادب فناي مقربان» كه به شرح زيارت جامعه كبيره مي پردازد اشاره كرد. در اين غرفه همچنين لوحهاي فشرده صراط المهدي شامل سخنراني هاي آيت الله «جواد آملي» از سال 63 عرضه مي شود. غرفه انتشارات اسراء در بخش نشر مكتوب، واقع در طبقه همكف نمايشگاه پذيراي بازديدكنندگان است.
شعرگويي شاعر سوئيسي براي قدس
مجموعه اشعار «برينو مرسييه» درباره قدس به تازگي در مراكش منتشر شد. به گزارش ايبنا به نقل از القدس، اين ديوان شعر كه با نام «فلسطين المغرب» و اثر شاعر سوئيسي «برينو مرسييه» است با توجه به انتخاب بيت المقدس به عنوان پايتخت فرهنگي عرب در سال 2009 سروده شده است.
انتشار 300 كتاب در زمينه مهدويت توسط اهل سنت
در نشست تخصصي مهدويت در قرآن كريم عنوان شد: اهل سنت 300 كتاب در زمينه مهدويت منتشر كرده اند. در اين نشست تخصصي كه در نمايشگاه قرآن برگزار شد، دكتر هادي قندهاري مدرس دانشگاه آزاد، با بررسي ابعاد مهدويت در شيعه و اهل تسنن گفت: بحث مهدويت مورد قبول همه مذاهب اسلامي است و امامت و ظهور حضرت مهدي(عج) قطعي است. وي با ذكر اينكه فرقه هاي اسلامي در اين زمينه تفاوت هايي دارند افزود: مهدويت از اعتقادات و اركان مهم شيعه محسوب مي شود و ظهور امام عصر(عج) بي شك قطعي است زيرا در قرآن، بيش از 300 آيه و همچنين هزار روايت ظهور امام زمان(عج) را بشارت داده اند و دانشمندان شيعه بيش از 3 هزار كتاب در بحث مهدويت تاليف و اهل سنت نيز بيش از 300 كتاب در اثبات امام زمان(عج) و ظهور آن حضرت منتشر كرده اند.
باغ هاي ايراني در موزه هنرهاي معاصر اصفهان
نمايشگاه «باغ هاي ايراني» از 21 شهريور به مدت يك ماه در موزه هنرهاي معاصر اصفهان برپا مي شود. در اين نمايشگاه هفده باغ معروف و شاخص شهرهاي مختلف ايران، از طريق نقشه ها، تصاوير، گفته ها و عكس هاي تاريخي و هوايي گردآوري شده اند. اين باغ ها شامل چهارباغ، چهلستون، هشت بهشت و فرح آباد در اصفهان، باغ فين كاشان، باغ هاي ارم، دلگشا، قوام، جهان نما و نظر در شيراز، شاهزاده در كرمان، دولت آباد در يزد، مصلي در نائين، چلستون و چشمه در بهشهر، گلشن در طبس، قدمگاه در نيشابور و شاهگلي در تبريز هستند.
نمايش پوسترهايي درباره مقاومت فلسطين
به مناسبت روز قدس، نمايشگاهي با عنوان پوسترهاي مقاومت در فرهنگسراي خاوران برپا مي شود. اين نمايشگاه شامل 40 پوستر از آثار هنرمندان معاصر با موضوع فلسطين و قدس است. نمايشگاه پوسترهاي پايداري 23شهريورماه افتتاح مي شود و تا 30شهريور ادامه خواهد داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14