(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 شهريور 1388- شماره 19460
 

حديث دشت عشق
سرمربي تيم ملي واليبال: براي جام ملت هاي آسيا آماده مي شويم
اخبار كوتاه از فوتبال
شكستي ديگر براي آرژانتين و مارادونا اسپانيا، انگلستان و پاراگوئه هم مسافر جام جهاني شدند
ايران خواستار ميزباني جهاني واليبال است
فينال جهاني دووميداني 299 ستاره و 3 ميليون دلار جايزه
بازي هاي پارالمپيك ژاپن ورزشكاران ايران 12 مدال كسب كردند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حجت ايرجي»
شهادت در ركاب شهيد باكري
شهيد «حجت ايرجي»، سال 1339 درخوي متولد شد. پس از پايان مقطع ابتدايي با توجه به علاقه فراوان به امور فني در رشته برق مشغول به تحصيل شد ودرسال 56 با اشتياق تمام پيام هاي حضرت امام(ره) را به صورت كتبي يا شفاهي به دوستان و آشنايان خود مي رساند.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي براي مقابله با گروهك هاي ضد انقلاب در سال 1358 عازم پيرانشهر شد و با شروع جنگ تحميلي درعمليات بيت المقدس از ناحيه پا زخمي گرديد .
بعد از مداوا درعمليات والفجر 1 شركت كرد و دراين عمليات به علت آتش پرحجم دشمن 50 درصد شنوايي خود را از دست داد و به عنوان نيروي اطلاعاتي درعمليات هاي والفجر 4 وخيبر شركت كرد و درعمليات خيبر بعد از حماسه سازي هاي فراوان دركنار فرمانده دلاورش شهيدسردار «حميدباكري» به آرزوي ديرينه اش نايل شد و همچنان كه خودش آرزو داشت به علت عدم دسترسي به جنازه اش مفقودالاثر اعلام گرديد.
قسمتي از وصيتنامه شهيد:
عزيزان من شايسته است به شما تبريك گفته شود، چرا كه خداوند اين خانواده را هم لايق ديده كه فردي از ميانشان براي شهادت برگزيند و شما را هم صاحب برادري كند كه لقب شهيد بر وي خطاب مي شود.
هيئت رزمندگان اسلام خوي

 



سرمربي تيم ملي واليبال: براي جام ملت هاي آسيا آماده مي شويم

سرمربي تيم ملي واليبال گفت: مسئولان فدراسيون بين المللي دوست نداشتند ايران راهي ليگ جهاني شود و اين مسئله از نوع برنامه ريزي آنها كاملا مشهود است.
حسين معدني در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، در رابطه با مسابقات انتخابي جهان كه در ژاپن برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه ريزي خاصي در اين مسابقات شركت كرده و اردوها و بازي هاي تداركاتي خوبي برگزار كرديم. وقتي از همگروهي با تيم هاي ژاپن، كره جنوبي و قزاقستان باخبر شديم تمركز خود را روي كره جنوبي گذاشتيم.
وي ادامه داد: در روز اول مسابقات كره جنوبي را شكست داديم. روز دوم برابر ژاپن باختيم اما بازي خوبي انجام داديم و در بازي سوم هم با اقتدار قزاقستان را شكست داديم و راهي جام جهاني 2010 ايتاليا شديم.
معدني خاطرنشان كرد: با شانس به جام جهاني صعود نكرديم. تيم ژاپن براي دفاع از حيثيت واليبال خود با تمام قوا برابر كره حاضر شد و اگر غير از اين مي شد بايد شك مي كرديم. من در پايان ديدار تيم هاي ژاپن و كره از بازيكنان، مربي و هواداران ژاپن تشكر كردم كه جوانمردانه بازي كردند.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران در خصوص بازي برابر تيم مصر و عدم موفقيت براي حضور در ليگ جهاني واليبال عنوان كرد: مسئولان فدراسيون بين المللي دوست نداشتند ايران راهي ليگ جهاني شود و اين از طرز برنامه ريزي آنها كاملا مشهود بود. شرايط براي برگزاري ديدارهاي تيم ملي عادلانه نبود. آنها ترجيح مي دادند قاره آفريقا در مسابقات ليگ جهاني نماينده داشته باشد.
وي با بيان اينكه بازيكنان پس از مسابقات ژاپن از نظر بدني دچار ضعف شده بودند، اظهار داشت: كاروان تيم ملي بايد 7 روز زودتر به مصر اعزام مي شد تا با تمام شرايط آنجا هماهنگ شود. با اين شرايطي كه تيم ملي به مصر اعزام شد شكستش قطعي بود. مسئولان برگزاركننده به صورتي برنامه ريزي كرده بودند كه تيم ملي ايران نتواند در اين ديدارها پيروز باشد.
وي با اشاره به سرقت دوربين خود و تلفن همراه 2 بازيكن تيم ملي ايران گفت: از مسئولان فدراسيون مصر شكايت كرديم؛ اما مسئولان گفتند كاري از دست ما برنمي آيد.
معدني با بيان اينكه بايد 2 تيم ملي اصلي و جايگزين داشته باشيم، افزود: برنامه ريزي مسئولان تجربه بزرگي براي فدراسيون ايران بود. بيست روز قبل از اعزام به ما خبر دادند و فرصت كافي براي بدنسازي نداشتيم. براي حضور در اين مسابقات بايد هوشمندانه تر عمل مي كرديم. يكي از راه هاي جلوگيري از اين مشكلات دعوت تعداد بيشتري بازيكن به اردوهاي تيم ملي است.
وي ادامه داد: قبل از اين مسابقات كسي چنين پيشنهادي نداد، اما حالا كه بازي ها تمام شده همه اظهارنظر مي كنند و اين كار آنها اصلا منطقي نيست. به هر حال صعود به مسابقات جهاني مهم بود كه توانستيم به آن دست پيدا كنيم.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران عدم حضور مسئولان فدراسيون در كنار تيم ملي را بي اهميت دانست و اظهار داشت: اگر آنها هم حضور داشتند كاري نمي توانستند انجام دهند، چون مسئولان فدراسيون جهاني تصميم خود را گرفته بودند.
وي در خصوص مسابقات جام ملت هاي آسيا كه در فيليپين برگزار مي شود عنوان كرد: خودمان را براي حضور در اين مسابقات آماده مي كنيم. نفرات جديدي هم به تيم ملي اضافه كرديم تا اردوها با كيفيت بالاتري انجام شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حمايت سعيدلو از انصاري فرد
مديرعامل باشگاه پيروزي با رئيس سازمان تربيت بدني ديدار و گفت وگو كرد. پس از اين كه عباس انصاري فرد بارها خواهان ملاقات با علي سعيدلو براي رسيدگي به امور پيروزي شده بود اين اتفاق سرانجام عصر روز پنج شنبه هفته گذشته رخ داد. در اين ديدار سعيدلو ضمن حمايت از اين باشگاه به انصاري فرد تاكيد كرد با توجه به طرفداران بي شمار اين باشگاه وظيفه دارد با فراهم كردن شرايط و با بازي هاي خوب و نتايج درخشان موجبات شادي هواداران اين تيم را به وجود آورد. رئيس سازمان تربيت بدني با حمايت از طرح هاي اقتصادي اين باشگاه به مديرعامل پيروزي تاكيد كرد بدون توجه به شايعات با قدرت به كار خود ادامه دهد.
در اين جلسه مديرعامل پيروزي نيز گزارشي از اقدامات انجام گرفته و مشكلات پيش روي را به رئيس سازمان تربيت بدني ارائه داد.
مديرعامل ابومسلم به صورت مشروط استعفاء كرد
حسين قاسمي مديرعامل باشگاه ابومسلم مشهد از سمت خود استعفا كرد.
با توجه به اتفاقاتي كه طي هفته گذشته در باشگاه ابومسلم خراسان رخ داد، نشست حكميتي با حضور تمامي اعضاي هيئت مديره و «دهقان» قائم مقام شهردار مشهد در دفتر اين باشگاه برگزار و طي مصوبه اي كه به امضاي كليه اعضاي هيئت مديره رسيد، مقرر شد طي يك ماه از تاريخ 18/6/88 تا 18/7/88 مهلتي به سردار بني اسد داده شده تا مطالبات حسين قاسمي مديرعامل فعلي باشگاه را كه حدود 40 ميليارد ريال است، پرداخت كند و قاسمي بعد از دريافت مطالبات خود از باشگاه از سمت مديرعاملي كناره گيري و هيچ گونه سهامي در باشگاه نخواهد داشت. در غير اين صورت قاسمي با پرداخت مبلغ ده ميليارد ريال به بني اسد درصد سهام مربوط به وي را خريداري كرده و كليه امور جاري باشگاه را عهده دار مي شود.
عزيزي دوباره به كميته انضباطي احضار شد
كميته انضباطي فدراسيون، سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز را به كميته انضباطي فراخواند. خداداد عزيزي سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز جهت اداي پاره اي از توضيحات درخصوص انجام مصاحبه هاي مكرر و عدم رعايت ماده 47 آيين نامه انضباطي به اتفاق مديرعامل باشگاه استقلال اهواز به كميته انضباطي احضار شده است. وي بايد روز دوشنبه 23 شهريور در كميته انضباطي حاضر شود. عزيزي چندي پيش در پي بخشش شش ماه از محروميت يكساله اش به كميته انضباطي متعهد شده كه از انجام مصاحبه هاي جنجالي و حاشيه اي پرهيز كند اما وي طي چند هفته اخير انتقادهاي تندي از جمله عليه داوري كرده است.
بحرين در آستانه اولين تجربه حضور در جام جهاني
گل دراماتيك «عبدالله بابافتادي» در دقايق تلف شده بازي برگشت مرحله پلي آف انتخابي جام جهاني در قاره آسيا بحرين را به آخرين شانس اين قاره براي رسيدن به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تبديل كرد. چهارشنبه شب و در پايان بازيهاي انتخابي جام جهاني در قاره آسيا، بحرين در بازي برگشت پلي آف در ورزشگاه ملك فهد شهر رياض با عربستان به تساوي 2-2 رسيد تا برنده مجموع دو ديدار رفت و برگشت باشد. شاگردان ماچالا كه شنبه شب در منامه ميهمان خود را با تساوي بدون گل متوقف كردند با اين نتيجه توانستند با گل زده در خانه حريف به ديدار پلي آف برابر نماينده اقيانوسيه صعود كنند. ابتدا عربستان در دوازدهمين دقيقه بازي و با ضربه «ناصر الشمراني» از ميهمان خود پيش افتاد اما بحرين 5 دقيقه قبل از پايان نيمه اول با گل «جيسي جان» بازي را به تساوي يك- يك كشاند. در دقايق نفس گير آخر عربستاني ها در دقيقه (1+90) با گل «حمد المنتشري» پيش افتادند اما عبدالله بابافتادي در لحظه پاياني (3+90) همه اميدهاي ميزبان را نقش بر آب كرد تا اميد بحرين براي صعود زنده بماند. بدين ترتيب عربستان از راهيابي به جام جهاني بازماند تا پس از 4 بار صعود پي درپي به اين رقابت ها، اين بار جدال تيم هاي برتر جهان در آفريقاي جنوبي را از خانه دنبال كند. بحرين هم اين فرصت را دارد تا با غلبه بر نيوزيلند براي اولين بار حضور در جام جهاني را تجربه كند. به اين ترتيب بحرين در ديدار پلي آف با نيوزيلند قهرمان اقيانوسيه بازي مي كند.
توافق دوباره ميلان و گالاكسي بر سر بكهام
شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت ايتاليا از توافق دوباره ميلان و گالاكسي براي حضور ديويد بكهام در سري A خبر داد. بر اساس اين گزارش بازيكن تيم ملي انگليس از ژانويه 2010 دوباره با پيراهن روسو نري به ميدان خواهد رفت. سران دو تيم براي انجام اين جابه جايي با يكديگر به توافق دست يافته اند و بر اين اساس بكهام از سوي گالاكسي اين امكان را يافت تا قراردادش با تيم آمريكايي را كه تا سال 2011 اعتبار دارد به صورت كامل فسخ كند. اسكاي همچنين خبر داد: آدريانو گالياني مرد شماره دو باشگاه ميلان، خبر اين توافق را به فابيو كاپلو، سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگليس اعلام كرده است.

 



شكستي ديگر براي آرژانتين و مارادونا اسپانيا، انگلستان و پاراگوئه هم مسافر جام جهاني شدند

در حالي كه كمتر از 271 روز تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي باقي مانده است، تاكنون صعود 10 تيم به اين مسابقات قطعي شده است.
مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2010 در قاره هاي مختلف به روزهاي حساس خود رسيده است و تيم ها در رقابتي نفسگير براي كسب بليت آفريقاي جنوبي تلاشي نزديك و فشرده دارند. به غير از تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي ميزبان مسابقات جام جهاني 2010 تا به امروز كه كمتر از 271 روز تا آغاز اين رقابت ها باقي مانده است، تيم هاي استراليا، ژاپن، كره جنوبي و كره شمالي (آسيا)، انگلستان، اسپانيا و هلند (اروپا)، برزيل و پاراگوئه (آمريكاي جنوبي) و غنا (آفريقا) صعود خود به اولين جام جهاني قاره آفريقا را قطعي كرده اند. به اين 11 تيم 21 تيم ديگر ملحق مي شوند تا از روز جمعه 11 ژوئن 2010 رقابت خود در جام جهاني را آغاز كنند. 21 تيمي كه از قاره اروپا (10 تيم)، قاره آفريقا (4تيم)، قاره اقيانوسيه و آسيا (يك تيم) قاره آمريكا (6 تيم) براي حضور در جام جهاني انتخاب مي شوند.
هفته هشتم از دور انتخابي مسابقات جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در قاره اروپا چهارشنبه شب هفته گذشته با صعود تيم هاي ملي انگلستان و اسپانيا به اين پيكارها پيگيري شد.
انگلستان كه با شكست مقابل كرواسي از راهيابي به مسابقات فوتبال يورو و 2008 بازمانده بود، اين بار با گلباران كردن اين تيم مسافر جام جهاني 2010 شد. شاگردان فابيو كاپلو چهارشنبه شب در ورزشگاه ومبلي شهر لندن مقابل كرواسي صف آرايي كرده و موفق شدند با نتيجه 5 بر يك ميهمان خود را مغلوب كند. آنها با كسب هشتمين پيروزي پي در پي در مرحله انتخابي جام جهاني در قاره اروپا مسافر آفريقاي جنوبي شدند. براي انگلستان در اين بازي فرانك لمپارد (7-پنالتي و 58)، استيون جرارد (18 و 66) وين روني (77) گلزني كردند و تك گل كرواسي را نيز ادواردو در دقيقه 71 به ثمر رساند.
اسپانيا نيز همچون انگلستان هشتمين پيروزي پي در پي خود در مرحله انتخابي جام جهاني 2010 را بدست آورد و با برتري 3 بر صفر مقابل استوني به جمع تيم هاي حاضر در جام جهاني 2010 پيوست. براي اسپانيا در اين بازي خانگي كه در ورزشگاه رومانو مريدا برگزار شد، سس فابرگاس (33)، سانتي كازورلا (80) و خوان مانوئل ماتا (90) گلزني كردند.
رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 در منطقه آمريكاي جنوبي چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه با پيروزي برزيل، شكست آرژانتين و صعود پاراگوئه به پيكارهاي جام جهاني پيگيري شد.
تيم ملي فوتبال آرژانتين پس از شكست 3 بر يك مقابل برزيل، مقابل پاراگوئه هم تن به شكست داد تا شانس صعودش به جام جهاني 2010 كمرنگ تر از قبل شود. مسابقات انتخابي جام جهاني 2010 در منطقه آمريكاي جنوبي چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه با برگزاري 5 بازي پيگيري شد كه در يكي از حساس ترين مسابقات تيم ملي آرژانتين در ورزشگاه آسونسيون مقابل ميزبان خود پاراگوئه تن به شكست يك بر صفر داد. تك گل پيروزي بخش پاراگوئه را در اين بازي نلسون والدز در دقيقه 28 به ثمر رساند.
پاراگوئه با اين پيروزي 30 امتيازي شد و به رده دوم جدول رده بندي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني در منطقه آمريكاي جنوبي صعود كرد. از اين منطقه تاكنون تيم هاي برزيل و پاراگوئه صعود خود به رقابت هاي جام جهاني 2010 را قطعي كرده اند.
بامداد پنج شنبه همچنين تيم ملي فوتبال برزيل موفق شد در خانه شكست 4 بر 2 را به تيم ملي شيلي تحميل كند. براي برزيل كه پيش از اين صعود خود به جام جهاني 2010 را قطعي كرده است، نيلمار داسيلوا (32، 74 و 76) و خوليو سزار باپتيستا (41) گلزني كردند.

 



ايران خواستار ميزباني جهاني واليبال است

فدراسيون واليبال آماده است تا برگزاركننده شانزدهمين دوره رقابت هاي جهاني جوانان در سال 2011 باشد.
مديران واليبال ايران هنوز پيشنهاد خود را براي ميزباني اين مسابقات به فدراسيون جهاني اعلام نكرده اند. اما سفر «ژي هونگ وي» به ايران بهترين فرصت براي مطرح كردن ميزباني دوره آتي مسابقات جوانان جهان است.
مسئولان فدراسيون واليبال كه هفته آينده ميزبان FIVB هستند موضوع ميزباني خود را به وي مطرح مي كنند تا در همين تهران رايزني هاي لازم براي جلب موافقت فدراسيون جهاني صورت گيرد.
ايران پيش از اين نيز دو بار طي سال هاي 1997 و 2001 برگزاركننده پيكارهاي جهاني نوجوانان و جوانان بود كه در صورت موافقت نهايي FIVB كشورمان براي سومين بار ميزبان مسابقات جهاني واليبال خواهد بود. اين در حالي است كه رقابت هاي 2009 واليبال جوانان جهان چندي پيش در قاره آسيا و به ميزباني هند برگزار شد.

 



فينال جهاني دووميداني 299 ستاره و 3 ميليون دلار جايزه

ستار ه هاي دووميداني دنيا در فينال جهاني دووميداني در شهر شالوفيكي گرد هم مي آيند.
رقابت هاي فينال جهاني دووميداني كه محلي براي گردهم آيي بهترين دووميداني كاران جهان در هر سال است طي امروز و فردا در شهر شالوفيكي يونان برگزار مي شود.
در رقابت هاي سال 2009، قرار است 299 ورزشكار به نمايندگي از 59 كشور در رقابت هاي مختلف با يكديگر مسابقه دهند.
همچنين مسئولان اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني نيز مبلغ 3 ميليون دلار جايزه را براي شركت كنندگان درنظر گرفته اند. به طوري كه نفر اول هر رقابت 300 هزار دلار، نفر دوم 200 هزار دلار، نفر سوم 12 هزار دلار، نفر چهارم هفت هزار دلار، نفر پنجم 5 هزار دلار، نفر ششم 4هزار دلار، نفر هفتم 3 هزار دلار و نفر هشتم 2 هزار دلار جايزه مي گيرند.
همچنين در مواد 1500 متر، 5 هزار متر و 3 هزار متر با مانع نيز نفرات نهم تا دوازدهم هر كدام هزار دلار جايزه خواهند گرفت.
در اين دوره از رقابت ها كه پس از رقابت هاي جهاني برگزار مي شود، 300 دارنده مدال طلاي جهان، 26دارنده مدال نقره و 25 دارنده مدال برنز شركت مي كنند.

 



بازي هاي پارالمپيك ژاپن ورزشكاران ايران 12 مدال كسب كردند

كاروان ورزشي ايران در نخستين روز از رقابت هاي بازي هاي پارالمپيك ژاپن موفق به كسب 12 مدال شدند.
نخستين روز از دومين دوره مسابقات پارالمپيك آسيايي جوانان در رشته دووميداني ديروز در ورزشگاه ملي توكيو آغاز شد و نمايندگان ايران بسيار قدرتمند در اين رقابت ها ظاهر شدند.
ورزشكاران جانباز و معلول ايران در مسابقات امروز پنج مدال طلا و مدال نقره كسب كردند كه باعث شگفتي ساير تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات شد.
تيم شناي جانبازان و معلولين جوان ايران نيز در نخستين روز از مسابقات قهرماني آسيا دو مدال طلا و برنز بدست آورد.
دومين دوره مسابقات پارالمپيك جوانان زير 19 سال آسيايي در توكيو به مدت سه روز پيگيري مي شود كه كاروان ورزشي ايران با 51 ورزشكار، مربي و همراه در آن شركت دارد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤پرويز جلاير (رئيس كميته فني فدراسيون وزنه برداري ايران) از سوي فدراسيون جهاني (IWF) به عنوان عضو كميته فني و داور در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان انتخاب شد. وي چندين مدال جهاني و المپيك را در كارنامه خود دارد و داور درجه يك بين المللي ايران است كه به دليل قضاوت خوب در المپيك 2008 پكن، مورد تقدير فدراسيون جهاني نيز قرار گرفت.
پيكارهاي وزنه برداري جهاني 26 آبان ماه به مدت 12 روز در كويانگ كره برگزار مي شود.
¤«نوشاد عالميان» و «عليرضا ملارجبي» در رقابت هاي پينگ پنگ جوانان و نوجوانان جهان در هند كه تاثير مستقيم بر رنكينگ جهاني دارد، شركت مي كنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين تورنمنت 24 تا 27 شهريورماه در شهر ايندوره هند برگزار مي شود.
در اين پيكارها 15 هزار دلار جايزه نقدي بين نفرات و تيم هاي برتر هر دوره رده جوانان و نوجوانان تقسيم مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14