(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 شهريور 1388- شماره 19462
 

در سوگ همكار مهربانمان خانم نبي زاده من فقط صندلي خالي اش را ديده بودم
استاندار: همكاري هاي گيلان با جمهوري آذربايجان گسترش مي يابد
ايران در كيهان
موزه مشاهير و مفاخر در كرج راه اندازي مي شود
راه اندازي دومين مدرسه هوشمند كشور در مازندران
نخستين كارخانه بازيافت مواد در بندرعباس راه اندازي مي شود
سد تنگاب فيروز آباد امسال به بهره برداري مي رسد
شركت برق دزفول خواستار صرفه جويي در مصرف برق شد
مدير جهاد كشاورزي شهرستان: باغ هاي مدرن در روستاهاي كاشان ايجاد مي شود
به منظور كمك به محرومان استان
بسيج سازندگي و كميته امداد خراسان رضوي توافقنامه پنج ساله امضا كردند
امكان سنجي مناطق نمونه گردشگري در خوزستان
عضو شوراي شهر شيراز: اختلاف سليقه شخصي شوراي شهر شيراز را به بيراهه مي كشاند
راه اندازي دانشكده خبر ايرنا در استان يزد
اختصاص 2 ميليارد و 500 ميليون ريال براي تحقيقات راهبردي دانشگاه تبريز
فرماندار: رودبار به قطب گردشگري تبديل مي شود
انتصابات جديد در شهرستانها



در سوگ همكار مهربانمان خانم نبي زاده من فقط صندلي خالي اش را ديده بودم

هميشه مي گويند غم و درد را در دلي جستجو كن كه خندان است! هميشه مي گويند آن كس كه خندانتر است، غمش بيشتر است، هميشه مي گويند و گفته اند اينها را اما چه كسي تصور مي كرد در وراي اين صداي مهربان و خنده هاي صميمي، دردي نهفته باشد كه هر لحظه براي كوچ امروز يا فردايش، طاس مي اندازد.
اين ويژگي مشترك همه ما آدم هاست كه فكر مي كنيم حوادث تلخ را فقط بايد در روزنامه ها به نام ديگران بخوانيم، همانطور كه به خيالمان، مصيبت تنها براي غريبه هاست و پارچه هاي سياه فقط براي ديوار همسايه!
غافل از اينكه فرشته مرگ- مهربان يا نامهربان؟- روزي در خانه ما را هم خواهد زد...
و ديروز كسي در خانه خانم نبي زاده را كوبيد...
و امروز سياه پوشيده ايم در سوگ همكار مهربانمان در سرويس شهرستان هاي كيهان كه در ميان كوچه پس كوچه هاي باريك و بلند روزگار، بالاخره راهش را به سوي محله مهرباني خدا پيدا كرد و درست يك روز قبل از رستگاري مولاي غريبمان، دستهاي «خبردار»ش را برد تا در زلال كوثر بشويد و سيراب كند.
ما نمي دانستيم، اما خدا مي دانست و دستهاي او، همان دستها كه بي شك «خبردار» بود از اينكه روزي نه خيلي دور و نه خيلي نزديك، در ميان دستهاي سوگوار خبرنگاران تا منزل جديد- و ان شاءالله امن و آرام و راحتش- بدرقه مي شود.
همكاران، سرشار از تحير و تاثر، صفحه حوادث كيهان 18 شهريور را باز مي كنند و چشم مي دوزند به تصوير معصومي كه چقدر شبيه صدايش است و من براي اولين بار است كه او را مي بينم، و اين بار مي توانست دومين بار باشد اگر يك ساعت دير نرسيده بودم، آن روز كه در بازگشت از زيارت امام مهربانيها «عليه السلام» به همراه همسرم به موسسه كيهان رفتيم، اما او درست پيش پاي ما از موسسه خارج شده بود و من فقط صندلي خالي اش را ديدم...
حالا ما مانده ايم و يك بغض نيمه راه و طنين صداي مهرباني كه در ذهنمان دوباره و سه باره مرور مي شود، اما ذره اي و تنها ذره اي بار غم ندارد.
من و همكارانم در دفتر سرپرستي كيهان خوزستان درگذشت همكار عزيزمان را تسليت مي گوييم و در اين شبهاي مبارك قدر برايش دعا مي كنيم تا زير بال فرشته هاي بارگاه حضرت مهرباني آرام بگيرد تا روز موعود...

فاطمه معين زاده
خبرنگار كيهان در اهواز
6/20 / 88

 



استاندار: همكاري هاي گيلان با جمهوري آذربايجان گسترش مي يابد

رشت - خبرنگار كيهان:
همكاري هاي مشترك منطقه اي گيلان و جمهوري آذربايجان توسعه مي يابد.
اين مطلب در جلسه مشترك استاندار گيلان، سفير ايران در جمهوري آذربايجان و مديران شهرستان مرزي آستارا در رشت اعلام شد.
روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان در اين نشست با اشاره به وجود ظرفيت هاي بسيار در اين استان براي توسعه همكاري با آذربايجان تصريح كرد: گسترش روابط دوجانبه و همكاري هاي مشترك منطقه اي بين گيلان و جمهوري آذربايجان موجب بهره مندي بيشتر مردم دو منطقه خواهد شد.
وي همچنين از رونق حضور تجار ايراني به ويژه گيلاني ها در بازار جمهوري آذربايجان سخن گفت و در ادامه با اشاره به برخي محدوديت ها و قوانين ديرينه دولت آذربايجان در زمينه حضور سرمايه گذاران و ترانزيت كالا در اين كشور خاطرنشان ساخت: ممانعت عبور و مرور تريلي هايي با ظرفيت 34 تن به بالا از جمله قوانين و مقررات دست و پا گير اين كشور است كه اميدواريم در رفع اين مشكل تدابير لازم انديشيده شود.
به گفته استاندار گيلان تسريع در صدور رواديد و ورود و خروج مسافران از ديگر اقداماتي است كه مي بايد از سوي دو كشور مورد توجه قرار گيرد.

 



ايران در كيهان

نوسازي 1500كلاس
ساري- خبرنگاركيهان: امسال عمليات نوسازي 1500 كلاس درس در مازندران اجرايي مي شود. «علي نبييان» مديركل نوسازي و تجهيز مدارس مازندران با اعلام اين خبر افزود: كمك هاي خيران مدرسه ساز مازندران در ماه هاي گذشته 15درصد رشد داشته است.
وي افزود: همزمان با اول مهرماه 86 پروژه آموزشي در مازندران به بهره برداري مي رسد.
كمك 170ميليون ريالي خيرين
اسفراين- خبرنگاركيهان: خيرين شهرستان اسفراين با اهداي 170ميليون ريال به كمك زندانيان جرائم غيرعمد پرداختند. حسيني مديرعامل ستاد ديه استان در مراسم جشن گلريزان با بيان اينكه درحال حاضر تعداد 9نفر از همشهريان اسفرايني به دليل جرائم غير عمد در زندان هستند اظهار داشت: براي آزادسازي آنان نياز به بيش از 550ميليون ريال است.
اجراي 13پروژه منابع طبيعي
رشتخوار خاكشور- خبرنگاركيهان: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان رشتخوار گفت: با ابلاغ و تخصيص اعتبارات عمراني شهرستان در قالب اعتبارات ملي و استاني، عمليات اجرايي 13 پروژه مختلف، توسط اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان رشتخوار آغاز شد. «محمود محمدزاده» با بيان اين مطلب در كار گروه آب و منابع طبيعي در فرمانداري رشتخوار افزود: در شهرستان رشتخوار 13 پروژه در حوزه هاي كاري مرتع، جنگل، آبخيزداري، حفاظت و حمايت، مميزي اراضي و بيابان زدايي با اعتباري بالغ بر 4ميليارد و 530ميليون ريال اجرا مي شود.
آزادي 90زنداني محكوم مالي
تبريز- خبرنگاركيهان: از رمضان سال گذشته تاكنون 90نفر از محكومان مالي با پرداخت 15ميليارد ريال از اعتبارات رياست جمهوري در قالب اعتبارات بانكي، آزاد شدند.
حجت الاسلام والمسلمين «حسين- نوبري»، مديرعامل ستاد ديه آذربايجان شرقي در جشن گل ريزان، در هتل شهريار تبريز گفت: در طول مدت مذكور 360نفر از محكومان مالي آزاد شدند در جشن هاي سال گذشته 3ميليارد ريال جمع آوري شده بود.
حذف صدور قبوض تلفن
ساري- خبرنگاركيهان: با راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيكي در مازندران عمليات صدور قبوض تلفن براي مشتركان اين استان متوقف مي شود. «حسنجان عباسپور قمي» مديرعامل شركت مخابرات مازندران با اعلام اين خبر افزود: هم اكنون حدود 2ميليون و 600هزار فقره قبض تلفن در مازندران صادر مي شود.
وي يادآور شد: با راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيكي، حذف صدور قبض هاي تلفن در مازندران در دستور كار قرار گرفت.
افتتاح بوستان آموزش ترافيك
زنجان- خبرنگاركيهان: بوستان آموزشي و ترافيك كودكان شهرستان ابهر در زميني به مساحت 3هزار مترمربع و با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال با مشاركت اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان زنجان و شهرداري ابهر به بهره برداري رسيد.
آموزش فني و حرفه اي روستائيان
مشهد- خبرنگار كيهان: مدير آب و خاك و امور فني مهندسي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي از برگزاري دوره هاي آموزش فني حرفه اي روستاييان توسط شركت هاي تعاوني توليد روستايي خبر داد.
مهندس حبيب الله كريميان گفت: اين دوره هاي آموزشي براي اولين بار در سطح كشور با انعقاد قرارداد مابين اداره كل فني حرفه اي و اتحاديه مركزي شركت هاي تعاوني توليد روستايي خراسان رضوي و با همكاري مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي اجرايي شد.
بهره برداري از 1900 هكتار آبياري تحت فشار
زنجان- خبرنگار كيهان: 1905 هكتار از اراضي آبي كشاورزان استان زنجان تحت پوشش سيستم هاي آبياري تحت فشار قرار گرفت.
«بهمن اسكندري» مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان با اعلام اين خبر گفت: اين طرح ها با اعتباري معادل 5/52 ميليارد ريال كه
1/17 ميليارد ريال آن از محل كمك هاي بلاعوض دولتي و 6/16 ميليارد ريال به صورت تسهيلات اعطايي تامين شده و به بهره برداري رسيدند.
توسعه شبكه هاي آبياري
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي گلستان گفت: سطح شبكه هاي آبياري و زهكشي اصلي و فرعي در 60 هزار هكتار از اراضي استان انجام شده است. ايرج حيدريان افزود: اين در حالي است كه در قالب برنامه سوم توسعه حدود 47 هزار هكتار از اراضي استان تحت پوشش طرح زهكشي و آبياري قرار گرفته بود. وي اظهار داشت: اعتبارات استاني شركت آب منطقه اي گلستان در چهار سال اخير از 50 ميليارد ريال در سال 84 به 75 ميليارد ريال در سال جاري رسيده است و همچنين در اين مدت ميزان اعتبارات ملي از 270 ميليارد ريال به 650 ميليارد ريال افزايش يافته است.

 



موزه مشاهير و مفاخر در كرج راه اندازي مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
موزه مشاهير و مفاخر البرز در شهر كرج بزودي راه اندازي مي شود.
«عباس فتاحيان» رئيس موزه تاريخ شهر كرج با اعلام اين خبر گفت: اين موزه يكي از بي نظيرترين و با ارزش ترين موزه ها در كشور خواهد بود كه با چندين سال تحقيق و پژوهش درباره مشاهير، دانشمندان، مفاخر، هنرمندان و بطور كلي بزرگان منطقه البرز شمالي، مركزي و جنوبي، اطلاعات زيادي را گردآوري كرده است.
وي افزود: با تأسيس اين موزه عموم مردم از سراسر ايران مي توانند با چهره بزرگان منطقه البرز شهر كرج آشنا شوند.
وي اظهار داشت: با توجه به موفقيت و پيوستن نخستين موزه تاريخ شهر كرج به موزه هاي رسمي كشور دومين موزه اي تاريخي اين شهر با حمايت و همكاري معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري كرج در شرف راه اندازي است.
فتاحيان تصريح كرد: اين موزه با هدف آشنايي هر چه بيشتر مردم با فرهنگ و تمدن غني و احياء نام آوراني است كه در گذشته در منطقه كرج و البرز مي زيستند و اكنون نام آنان به دست فراموشي سپرده شده است. مثل ابوبكر حسن بن حاسب كرجي دانشمند رياضي دان قرن چهارم.

 



راه اندازي دومين مدرسه هوشمند كشور در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير توسعه مشاركت هاي مردمي و مدارس غيردولتي مازندران از راه اندازي دومين مدرسه هوشمند كشور در آمل خبر داد.
«سيدعباس فلاحيان» افزود: تمامي فعاليت هاي اين مدرسه بر مبناي آموزش رايانه اي است.
وي گفت: حركت به سمت فناوري هاي نوين در آموزش و پرورش ماموريت جديد دولت محسوب مي شود.
وي افزود: در عصر ارتباطات شيوه هاي سنتي در عرصه آموزش جوابگوي نيازهاي فزاينده علمي نيست.
فلاحيان يادآور شد: در مدارس هوشمند آموزش دروس اصلي با استفاده از نرم افزارهاي رايانه اي و سايت مجهز و كتابخانه الكترونيكي ارائه مي شود.
به گفته وي دومين مدرسه هوشمند كشور در مقطع ابتدايي كه در آمل راه اندازي شد در سال تحصيلي جديد با 250 دانش آموز آغاز به كار مي كند.

 



نخستين كارخانه بازيافت مواد در بندرعباس راه اندازي مي شود

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مدير عامل سازمان بازيافت و مديريت پسماندهاي شهرداري بندرعباس گفت: براي حفظ محيط زيست در آينده اي نزديك نخستين كارخانه بازيافت مواد در بندرعباس راه اندازي مي شود.
حميد جمالي افزود: با بررسي ها و تحقيقات انجام شده در راستاي كاهش عمليات دفن زباله كه باعث آلودگي محيط زيست مي شود، زباله ها بازيافت و به مواد مصرفي تبديل مي شوند.
وي اضافه كرد: در راستاي اجراي اين طرح، زباله هاي خشك پس از تفكيك به مواد مصرفي و زباله هاي تر پس از جداسازي وبازيافت به كود عالي تبديل مي شوند.
مديرعامل سازمان بازيافت و مديريت پسماندهاي شهرداري بندرعباس اظهارداشت: در صورت ايجاد كارخانه بازيافت زباله ها،
80 درصد از زباله هاي شهري بازيافت و به مواد قابل استفاده تبديل مي شوند.
جمالي افزود: براي ايجاد اين كارخانه مذاكراتي صورت گرفته و قراردادهايي نيز منعقد شده است كه در مدت پنج سال و با اعتباري بالغ بر چهار تا
5 ميليارد تومان اين كارخانه راه اندازي مي شود.

 



سد تنگاب فيروز آباد امسال به بهره برداري مي رسد

شيراز- خبرنگار كيهان:
سد تنگاب شهرستان فيروز آباد استان فارس پاييز امسال وارد مدار بهره برداري مي شود.
مهندس خليل رضاييان، مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس در بازديد از اين پروژه با بيان اين مطلب گفت: متاسفانه پس از آبگيري سد تنگاب، بارندگي قابل ملاحظه اي كه باعث رواناب در حوزه آبريز اين سد شود، نداشتيم و اين موجب شد آب كمي پشت سد جمع شود كه اين هم در طول اين مدت مصرف شده است.
وي اضافه كرد: اميداست پاييز امسال شاهد بارندگي و رواناب مناسبي در اين سد باشيم و سد تنگاب بهره برداري شود.
رضاييان ادامه داد: از جمله اهداف ساخت اين سد، ذخيره و تامين آب كشاورزي آشاميدني و صنعت به ميزان 100 ميليون مترمكعب در سال است كه تاكنون اعتباري بالغ بر 700 ميليارد ريال از منابع عمومي براي احداث سد تنگاب هزينه شده است.
گفتني است سد تنگاب در سفر دوم هيأت دولت به استان فارس با حضور وزير نيرو آبگيري شد.

 



شركت برق دزفول خواستار صرفه جويي در مصرف برق شد

دزفول-خبرنگار كيهان:
شركت برق دزفول از شهروندان اين شهر خواست تا به منظور كاهش خاموشي ها، در مصرف برق به ويژه در ساعات اوج مصرف صرفه جويي كنند.
روابط عمومي شركت برق دزفول در اطلاعيه اي اعلام كرد كه با توجه به افزايش شديد و نگران كننده بار مصرفي شبكه توزيع برق و نيز از كار افتادن تعدادي ترانس در مناطق مختلف بر اثر ازدياد بار مصرف، ضروري است شهروندان در مصرف برق صرفه جويي لازم به عمل آورند.
در اين اطلاعيه افزوده شده است شهروندان با كاهش مصرف برق حتي با خاموش كردن يك لامپ اصافه مي توانند در بازگشت شبكه به حالت عادي نقش موثري ايفا كنند.
بالا رفتن دماي هوا در چند روز گذشته موجب افزايش استفاده از وسايل خنك كننده و بالا رفتن مصرف برق در شهرستان دزفول شده است.

 



مدير جهاد كشاورزي شهرستان: باغ هاي مدرن در روستاهاي كاشان ايجاد مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مدير جهاد كشاورزي كاشان از ساخت 20 باغ مدرن در 20روستاي اين شهرستان خبر داد.
جواد امان پور در جلسه شوراي اداري كاشان افزود: 13باب از اين باغها در 13روستاي 3 بخش اين شهرستان كه در جريان سيل تيرماه 86 زيان هاي زيادي به آنها وارد كرده، ساخته خواهد شد.
وي گفت: بقيه باغها نيز در روستاهاي ديگر شهرستان با حداكثر عملكرد ساخته مي شود.
وي سطح اين باغها را 800 هكتار اعلام كرد و اظهار داشت: ساخت اين باغها كار بسيار بزرگي است كه به حمايت همه مسئولان و بويژه مردم روستاها نيازمنديم.
وي يادآور شد: با ساخت اين باغها، تحول بزرگي در بخش كشاورزي شهرستان ايجاد شده و باغهاي سنتي به باغهاي مدرن با آبياري مكانيزه و حداكثر توليد تبديل خواهند شد.
مدير جهاد كشاورزي كاشان تصريح كرد: اگر ميانگين توليد انار در اين منطقه را 25 تن در هكتار بگيريم در اين باغ ها كه بخشي از آنها به انارستان اختصاص دارند اين ميانگين به 40 تن در هر هكتار خواهد رسيد.
امان پور از موفقيت جهاد كشاورزي اين شهرستان در ساخت باغ 400 هكتاري شهر برزك از توابع كاشان خبر داد و خاطرنشان كرد: ايجاد اين باغ با آبياري تحت فشار و به صورت مدرن الگويي براي ديگر شهرهاي استان اصفهان شده است.
وي افزود: با اجراي اين طرح كه از مصوبات دور اول سفر رئيس جمهوري به اين شهرستان بود، حداقل دو سوم باغهاي سنتي برزك به خارج از شهر منتقل شده و به باغهاي مدرن تبديل مي شوند.

 



به منظور كمك به محرومان استان
بسيج سازندگي و كميته امداد خراسان رضوي توافقنامه پنج ساله امضا كردند

مشهد - خبرنگار كيهان:
جهت كمك به محرومان استان توافقنامه همكاري مشترك به مدت 5 سال بين سازمان بسيج سازندگي و كميته امداد امام خميني(ره) به امضا رسيد.
جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران گفت: در اين طرح كميته امداد امام خميني(ره) سپاه و بسيج در تعامل با يكديگر و ساير سازمانها تلاش خود را در جهت شناسايي و كمك به نيازمندان و محرومان معطوف مي كنند.
سيدهاشم غياثي افزود: در قالب توافق نامه كلي بين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج و رئيس كميته امداد امام خميني(ره) مصوب شد در يك طرح 5 ساله پس از ابلاغ به استانها متناسب با نياز هر استان، در عرصه هاي مختلف خدمات رساني به نيازمندان و محرومين انجام شود.
وي ادامه داد: خراسان رضوي در سه شهر چناران، تربت حيدريه و منطقه 3 مشهد به عنوان مناطق پايلوت اين طرح را با عنوان «امداد محله» به مدت سه ماه (دي تا اسفند 87) با موفقيت به اجرا درآورد.
جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع) گفت: با امضاي توافقنامه همراه با استفاده از تجربه موفق همكاري مشترك سال قبل در قالب پروژه آزمايشي امداد محله، اين طرح در سال جاري و در ماه مبارك رمضان در تمامي شهرهاي استان به اجرا در مي آيد.
علي اصغر حاجي نقي مديركل كميته امداد خراسان رضوي نيز در اين نشست تصريح كرد: انجام وظايف الهي و تحقق نهضت خدمت رساني به نيازمندان، بهره گيري از توان سازمانها و ايجاد زمينه مشاركت افراد داوطلب و نيكوكار جهت كمك به اقشار نيازمند و تامين بخشي از نيازهاي فكري خانواده هاي مددجو از جمله اهداف اين تفاهم نامه به شمار مي رود.

 



امكان سنجي مناطق نمونه گردشگري در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
طرح مطالعاتي امكان سنجي مناطق نمونه گردشگري دور دوم سفر هيئت وزيران، با هدف توسعه گردشگري، در مرحله نهايي است و به زودي به پايان مي رسد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان، يك ميليارد و 160ميليون ريال از محل اعتبارات ملي به اين كار اختصاص داده شده است.
گفتني است مناطق گردشگري خارستان، خاييز، مارون و تنگ تكاب در بهبهان، منطقه گردشگري بلوط، دشت بزرگ، روستاي ركعت و زراس بخش دهدز در ايذه، روستاي رباط و مال آقا در باغملك، سد شهيد عباسپور و تالاب شيرين بهار در مسجد سليمان، غار پبده و آبشار آرپناه در لالي، منطقه يادمان فتح المبين در شوش، منطقه نمونه گردشگري پامنار در دزفول، اروند در آبادان، منطقه شلمچه و شهداي شيميايي در خرمشهر، طلاييه و ام الدبس در دشت آزادگان، دهلاويه در سوسنگرد، منطقه هويزه و تالاب هويزه، دوكوهه و پارك دره در انديمشك، درياچه سد انحرافي رامشير و سواحل هنديجان از جمله مناطق نمونه گردشگري استان خوزستان هستند كه مطالعات آنها در حال انجام است.
شايان ذكر است: عمليات اجرايي براي احداث اماكن تفريحي و گردشگري در بعضي از اين مناطق آغاز شده است.

 



عضو شوراي شهر شيراز: اختلاف سليقه شخصي شوراي شهر شيراز را به بيراهه مي كشاند

شيراز -خبرنگاركيهان:
متاسفانه مدتي است كه به علت اختلاف سليقه شخصي بعضي از اعضاي شورا، فضاي حاكم بر شوراي شهر شيراز به سمتي كشانده شده كه نمايندگان مردم را از انجام وظايف تعيين شده خود غافل كرده است.
مظفر مختاري، عضو شوراي اسلامي شهر شيراز با بيان اين مطلب در جلسه علني شورا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به كار شوراي اسلامي سوم گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنانشان تاكيد خود را متوجه حل عملگرايانه مشكلات مردم توسط شوراها با هدف راحت تر و اخلاقي تر كردن زندگي شهروندان كردند.
وي اضافه كرد: دخالت جناح ها و انگيزه هاي حزبي و گروهي و شخصي و طايفگي زهر مهلكي بر شوراهاست.
مختاري گفت: روا نيست وقتي را كه ما بايد براي حل مشكلات مردم صرف كنيم بابت شنيدن و ديدن اختلاف سليقه شخصي بعضي از دوستان هدر دهيم.
وي افزود: مردم هر كدام مشكلاتي به بزرگي كوه دارند و اميد دارند تا ما به عنوان نمايندگان آن ها زندگي راحت تري را برايشان فراهم كنيم.
مختاري اظهار داشت: امروزه نمايندگان شوراي اسلامي شهر وظيفه نظارت خود را فراموش كرده اند.
وي ادامه داد: هم اكنون بسياري از پروژه هاي شهرداري نيمه كاره رها شده و درآمد شهرداري كاهش چشمگيري داشته است.
مختاري با بيان اين مطلب كه شهرداري هنوز تكليف بودجه را به شورا ارسال نكرده است، افزود: تداوم چنين شرايطي شوراي شهر را به سمتي خواهد برد كه شوراها جايگاه خود را در اجتماع از دست خواهند داد و با سلب اعتماد مردم از اين نهاد اجتماعي زمينه براي ورود افراد نالايق و ناكارآمد در دوره هاي بعدي فراهم خواهد شد كه با به وجود آمدن چنين شرايطي نگاه مديران نيز به شورا متفاوت خواهد شد و شورا ديگر آن صلابت گذشته را نخواهد داشت.

 



راه اندازي دانشكده خبر ايرنا در استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي «ايرنا» واحد استان يزد در شهرستان ميبد راه اندازي شد.
هدف از راه اندازي اين دانشكده ارتقاي سطح علمي فعالان عرصه اطلاع رساني و توسعه و گسترش حرفه اي اين رشته است.
به گزارش خبرنگار ما اين دانشكده در رشته هاي خبر و روابط عمومي، عكاسي در مقطع كارداني به صورت پودماني و در رشته هاي عكاسي، خبرنگاري و روزنامه نگاري در مقطع كارشناسي از طريق دانشگاه جامع علمي و كاربردي دانشجو مي پذيرد.
دكتر قاسم فرج اللهي رئيس دانشكده خبر ايرنا در مراسم افتتاح اين دانشكده گفت: در حال حاضر 3 هزار دانشجو در رشته هاي ياد شده در واحدهاي سراسر كشور شامل تهران، خراسان رضوي اردبيل، خوزستان و فارس در حال تحصيل هستند.
وي ضمن تأكيد بر اهميت رشته مترجمي خبر اظهار داشت: خبرنگاران بايد با زبان هاي مختلف آشنا شوند.
به گفته وي هم اكنون تعدادي دانشجو نيز در رشته هاي خبرنگاري در گرايش هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، امنيت و استراتژيك مشغول تحصيل هستند.

 



اختصاص 2 ميليارد و 500 ميليون ريال براي تحقيقات راهبردي دانشگاه تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
ستاد ويژه فناوري هاي نوين نهاد رياست جمهوري براي اجراي طرحهاي تحقيقاتي راهبردي دانشگاه تبريز، بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته است.
«علي رستمي»، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز گفت: با تخصيص اين مقدار بودجه حمايتي نهاد رياست جمهوري، اجراي 13 طرح تحقيقاتي راهبردي، در اين دانشگاه آغاز شده است.
وي افزود: در جهت اجراي برنامه حمايت از توسعه فناوري هاي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، رقم فوق تخصيص يافته است.
رستمي، با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي دانشگاه تبريز، از جمله برخورداري از گروه هاي شش گانه پژوهش و پژوهشكده و 6 قطب علمي و توانمندي هاي بالقوه فراوان براي اجراي پروژه هاي تحقيقاتي اظهار داشت: اعضاي هيئت علمي دانشگاه تبريز، در علوم جديد مانند فناوري هاي نوين، از پيشتازترين اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي كشور هستند.

 



فرماندار: رودبار به قطب گردشگري تبديل مي شود

رشت - خبرنگار كيهان:
فرماندار رودبار گفت: با تصويب و اجرايي شدن طرحهاي گردشگري، رودبار به قطب گردشگري تبديل مي شود.
ناصر مردان پور در گفتگو با خبرنگار ما، از رودبار به عنوان گسترده ترين شهرستان گيلان و كريدور ورودي استان نام برد و افزود: در حال حاضر بيش از 90 تا 95 درصد مسافران و گردشگران ورودي به گيلان از رودبار وارد اين استان مي شوند.
وي اماكن صنعتي موجود در شهرستان رودبار را در رده دوم پس از شهر رشت اعلام كرد و گفت: اين در حالي است كه رودبار داراي بيشترين جنگل و مراتع در سطح استان بوده و صنايع خاص و منحصر بفردي از جمله كارخانه سيمان و نيروگاههاي خاص در اين شهر وجود دارد.
فرماندار رودبار با اشاره به وجود مناطق زيبا و ديدني در رودبار از جمله قله درفك، بلندترين قله گيلان و ييلاقهاي مختلف در منطقه تصريح كرد:
تاكنون طرحهاي مختلف گردشگري در سطح استان براي ارتقا جايگاه شهرستان به تصويب رسيده است كه با اجرايي شدن آنها انتظار مي رود رودبار به مركز ثقل گردشگري تبديل شود.
فرماندار رودبار با اعلام خبر بهره برداري از 105 پروژه عمراني، صنعتي وخدماتي در اين شهرستان همزمان با گراميداشت هفته دولت گفت: اين پروژه ها با اعتبار و سرمايه گذاري بالغ بر
90 ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار گرفتند.
وي افزايش پروژه ها و مبلغ ريالي امسال اجراي طرح هاي مصوب سفر رئيس جمهوري به گيلان و رودبار اعلام كرد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

مشهد-خبرنگار كيهان: طي مراسمي اصغر منجمي به عنوان مديرعامل جديد پايانه مسافربري شهرداري مشهد معرفي و از تلاشهاي محمد ابراهيم زاده سعادت تقدير و تشكر شد.
گرگان-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، رحمت الله جلالي مياندره به سمت مديريت آموزش و پرورش شهرستان آق قلا منصوب و مشغول به كار شد.
اصفهان-خبرنگار كيهان: طي مراسمي فرماندار اصفهان، ضمن تقدير از فرمانده سابق انتظامي، سرهنگ محسن عقيلي را به عنوان فرمانده جديد انتظامي شهرستان اصفهان معرفي كرد.
¤طي حكمي ازسوي مصطفي محمد نجار وزير كشور، مظفر حاجيان فرماندار اصفهان به عنوان سرپرست استانداري اصفهان منصوب شد.
¤رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان معرفي شد.
اسفنديار حيدري پور رئيس سابق ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهار محال و بختياري بود كه به جاي دكتر احمد امين پور معرفي شد.
دامغان-خبرنگار كيهان: به پيشنهاد سرهنگ پاسدار رضا حسيني رئيس پليس شهرستان دامغان و طي حكمي از سوي سرهنگ پاسدار علي پيوندي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان سمنان، اصغر مهرابي به عنوان رابط اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان دامغان منصوب و از خدمات سيدعلي شاهچراغي كه به افتخار بازنشستگي نائل آمده است تقدير كرد.
شهركرد-خبرنگار كيهان: طي مراسمي مژگان رياحي براي اولين بار به عنوان يك زن در استان چهار محال و بختياري به سمت رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان منصوب شد.
سرويس شهرستانها: طي حكمي از سوي شريف شريفي نژاد شهردار بندرعباس، مصطفي خادم به عنوان قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري منصوب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14