(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 شهريور 1388- شماره 19462
 

حديث دشت عشق
كفاشيان: تا شش سال آينده رئيس فدراسيون فوتبال مي مانم اختياراتم كم است، اساسنامه ايراد دارد
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست سنگين آرسنال در خانه سيتي منچستر غافلگير نشد ، چلسي صدرنشين ماند
براي حضور در مسابقات جهاني آزادكاران جمعه به دانمارك مي روند
دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي 23 آبان آخرين فرصت اعلام آمادگي كشورها
رئيس فدراسيون جهاني واليبال در تهران
خواندني از ورزش ايران
تركيب تيم ملي در پينگ پنگ آسيا مشخص شد
با حضور در معاون اجرايي سعيدلو كارهاي سازمان را هم پيگيري مي كند
رييس جديد كميته آموزش فدراسيون دوچرخه سواري: اطلاع دقيقي از فعاليت هاي 3 سال گذشته وجود ندارد
به دنبال نايب قهرماني جهان احتياط، ترس و احساس جام را از ما گرفت
تحليلي بر يك ناكامي واترپلوي ايران نياز به بازنگري اساسي دارد
روز شمار مسابقات كشتي قهرماني 2009 جهان - دانمارك تدابير ويژه مربيان ايران براي كسب مدال
اخبار فوتبال جهان
خواب طولاني مدت هندبال ايران وعده هاي تكراري و تيم ملي بدون سرمربي!



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد اسلام، شهيد «عوض عاشوري»
سعادت شما در وحدت شماست
شهيد «عوض عاشوري» سال 1340 درخانواده اي مذهبي و معتقد به مباني اسلام و انقلاب درخوي به دنيا آمد، آثار شجاعت و دليري از همان اوان كودكي در چهره اش آشكار بود. او زندگي ساده را با تمام سختي اش آرزو مي كرد و در پـرورش روح سعي و كوشش فراوان داشت. پس از اتمام دوره ابتدايي وارد تحصيلات متوسطه گرديد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي درمقام عشق به اسلام و امام انقلاب وارد نهاد سپاه پاسداران شد و به عنوان يك پاسدار، هميشه درصدد پيشبرد اهداف انقلاب بود. او بعد از ماموريت هاي متعدد درمناطق كردستان وجبهه هاي غرب و جنوب كشور بالاخره درعمليات و الفجر 1 با عنوان فرمانده گردان خط شكن حر لشكر 31 عاشورا در منطقه شرهاني، درحالي كه مشغول هدايت نيروهاي گردان بود بر اثر اصابت گلوله خصم دون بر پيشاني اش با رويي گشاده و خونين به مهماني اباعبدالله الحسين(ع) شتافت.
قسمتي از وصيتنامه شهيد:
انسان موجودي است كه در درياي خروشان حقيقت بايستي همواره در امواج گرفتار ي ها و آزمايشات شنا كند و به ساحل حق برسد.
من اين راه را آگاهانه انتخاب كرده ام و با لبيك بر امر امام قدم در كربلاي خونين ايران گذاشتم زيرا كه جبهه را وسيله خدمت به اسلام و تقرب به خدا يافتم. پس پناه مي برم به خدا از شر نفس اماره كه انسان را به بدي سوق مي دهد و در پرتگاه سقوط و هلاكت قرار مي دهد. از شما مي خواهم كه قلب هايتان را پاك كنيد و به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد كه سعادت شما در وحدت شماست.
هيئت رزمندگان اسلام خوي

 



كفاشيان: تا شش سال آينده رئيس فدراسيون فوتبال مي مانم اختياراتم كم است، اساسنامه ايراد دارد

در شرايطي كه هنوز خبرهايي مبني بر بركناري علي كفاشيان به گوش مي رسد رئيس فدراسيون فوتبال ديروز در گفت وگويي يك بار ديگر اين موضوع را تكذيب و عنوان كرد حتي براي دوره چهارساله بعدي هم رئيس فدراسيون خواهم ماند.
كفاشيان ديروز در خصوص اعتراض به داوري طي چند هفته اخير، انتقادات شديد واعظي آشتياني مديرعامل استقلال و همچنين بحث كناره گيري اش از رياست فدراسيون فوتبال طي گفت وگويي اظهارنظر كرده كه چكيده اي از آن در ذيل آمده است.
به نظر من كارشناسان داوري بايد با بررسي موج انتقادات تشخيص دهند كه اين موج درست است يا خير، افرادي كه غيركارشناس هستند و صرفا پس از عدم نتيجه گيري مناسب اعتراض مي كنند، اعتراضشان وارد نيست.
مسعود عنايت رئيس كميته داوران به دليل حجم فشار انتقادات وارده اينطور با معترضان صحبت مي كند. البته به نظر من حجم انتقادات نسبت به سال گذشته بسيار كمتر است و اين طبيعي است كه در پايان هر مسابقه مربي تيم بازنده اعتراض كند.
عنايت آرامتر باشد
رئيس كميته داوران بايد كمي آرامتر با مسائل برخورد كند تا موجب ايجاد تنش نشود، ضمن اين كه وي بايد نظرات كارشناسان را در مورد اشتباهات داوري دريافت كرده و سپس اظهارنظر كند. البته اگر باشگاه يا مسئولي نظر غيركارشناسي در مورد داوري ارائه كند بايد آن را مواخذه كرد.
وي درباره شايعاتي مبني بر اين كه قطبي دستيار ايراني نمي خواهد، گفت: قطبي در اين مورد درخواستي از من نداشته است. وي هنوز كسي را هم به من معرفي نكرده است. اما اين امر به زودي محقق خواهد شد. عدم تمايل قطبي براي انتخاب دستيار ايراني صحت ندارد. زيرا در اين زمينه وي ابراز تمايل كرده است.
ما هم اعتراض داريم
كفاشيان درباره مصاحبه واعظ آشتياني كه گفته است رئيس فدراسيون اختياري ندارد، تاكيد كرد: وي اساسنامه جديد و قديم مقايسه كرده و اين صحبت را انجام داده است. در اساسنامه جديد اختيارات رئيس فدراسيون كمتر است و او به اين اساسنامه اعتراض كرده است. اعتراض واعظ آشتياني اعتراض ما هم است و اين ايرادات به نظر من بايد برطرف شود. در حال حاضر گروهي را مشخص كرده ايم تا پس از جمع نظراتشان بتوانيم در اساسنامه جديد و در مجمع فدراسيون تغييراتي را به وجود بياوريم. ضمن اينكه مديرعامل استقلال به من حمله نكرده و اتفاقا از من پشتيباني هم كرده است كه اختيارات فدراسيون بيشتر شود. اين حرف درستي است كه اختيارات فدراسيون محدود است.
به فكر دو سال بعد باشيد
رئيس فدراسيون فوتبال در مورد صحبت هاي دادكان مبني بر خودداري از حضور در پست رياست فدراسيون يادآور شد: اگر قرار به جانشيني من باشد افراد زيادي هستند كه مي توانند اين سمت را به آنها سپرد. به هيچ وجه بحث تغيير وجود ندارد و من محكم در اين راهي كه هستم قدم برمي دارم. من پيشنهاد مي دهم اگر كسي مي خواهد رئيس فدراسيون شود بايد براي 2 سال آينده كه مجمع انتخابات برگزار مي شود برنامه ريزي كند.
كفاشيان اضافه كرد: چون مجمع عملكرد مرا پذيرفته بنابراين اگر 2 سال بعد هم نامزد احراز اين سمت شوم، براي 4 سال بعد هم رئيس فدراسيون فوتبال خواهم ماند و خبرنگاران بايد در 6 سال آينده من را تحمل كنند.
استفاده از دادكان در كميته بين الملل
وي با اعلام اين كه دادكان را براي همكاري در بخش هايي از فدراسيون قانع خواهيم كرد، ادامه داد: توانمندي و تخصص وي در فوتبال را قبول دارم و مي توانيم از وجود دادكان در فدراسيون فوتبال در بخش هايي استفاده كنيم. فدراسيون فوتبال بخش هاي زيادي دارد و اگر بتوانيم AFC را راضي كنيم مي توانيم در بخش هاي داخلي و يا ساير قسمت ها نظير روابط بين الملل فدراسيو ن از حضور اين مدير نهايت استفاده را ببريم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي در ميان كانديداهاي بازيكن قرن آسيا
فيفا خبر انتخاب «سامي جابر» عربستاني به عنوان بازيكن قرن آسيا را تكذيب كرد. فيفا خبر انتخاب سامي جابر مهاجم سابق تيم ملي عربستان و تيم الهلال را به عنوان بازيكن قرن آسيا كه روز جمعه هفته گذشته در اكثر رسانه هاي عربي انعكاس داشت را رد كرده است. در اين گزارش فيفا آمده است كه فدراسيون جهاني فوتبال، در 25 آگوست از گزينه هايي مانند علي دايي از ايران، احمد راضي از عراق، عدنان الطالياني از امارات، سامي جابر و ماجد عبداله از عربستان، هيده توشي ناكاتا از ژاپن و هيونگ مونگ از كره جنوبي به عنوان كانديداهاي احراز برترين بازيكن قرن آسيا نام برده است نه بازيكن خاصي.
شمس: حضور ايران در فينال جام جهاني شعار نيست
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران گفت: تاكيد ما به بازيكنان اين است كه بايد يك بازي را برابر برزيل در خانه با پيروزي به پايان ببريم. حسين شمس درباره آخرين شرايط تيم ملي يك هفته مانده به انجام دو بازي دوستانه با برزيل قهرمان جهان گفت: از روز شنبه كه تمرينات مان را شروع كرديم تمام صحبت ما اين بود كه بايد يك بار برزيل را در خانه شكست دهيم. ما تصميم داريم اين اتفاق در بازي اول كه احتمال زياد از حمايت تماشاگران بيشتري سود مي بريم، بيفتد. مي خواهيم با ثبت اين نتيجه خودمان را از هر لحاظ آماده رويارويي با برزيل در فينال جام جهاني 2012 كنيم. اين يك شعار نيست، بلكه واقعيت فوتبال ايران است و اگر نتيجه ديگري رقم بخورد، كم كاري از خود ما بوده است.
پيروزي قاطعانه بزرگان اسپانيا
در اولين شب از هفته دوم رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي اسپانيا رئال مادريد و بارسلونا برابر حريفان خود به پيروزي رسيدند. دو قطب فوتبال اسپانيا با درخشش ستارگان نامي خود موفق به كسب سه امتياز هفته دوم برابر حريفان مدعي خود شدند. بارسلونا با گلزني زلاتان ابراهيموويچ (56) و ليونل مسي (79) در نيمه دوم بازي برابر ختافه به پيروزي شيرين 2 بر صفر خارج از خانه دست يافت. رئال مادريد نيز با ارائه يك بازي يك طرفه و كنترل مشهود ميدان برابر اسپانيول به پيروزي 3 بر صفر دست پيدا كرد. گل هاي رئال مادريد را خرانرو (39) گوتي (77) و كريستيانو رونالدو (90) به ثمر رساندند. در ساير ديدارهاي هفته دوم لاليگا اتلتيكو مادريد در خانه خود برابر راسينگ سانتاندر با تساوي يك بر يك متوقف شد و سويا با گلهاي سونكو (8)، فابيانو (45 و 86) و پروتي (58) با نتيجه چهار بر يك از سد رئال ساراگوسا گذشت.
پيروزي در مسابقات باشگاه هاي تهران به ميدان مي رود
تيم دوم پيروزي پس از مدت ها، در مسابقات باشگاه هاي تهران به ميدان مي رود. مسئولان اين باشگاه پس از پيشنهاد حسين عبدي، در جلساتي با نظر او براي حضور تيم دوم در اين رقابت ها موافقت كردند. عباس انصاري فرد، مديرعامل اعلام كرد كه با مذاكرات انجام شده، پس از مدت ها، در مسابقات باشگاه هاي تهران به ميدان خواهند رفت. مقدمات حضور اين تيم در اين ديدارها آماده شده و قرار است به زودي در نشستي در محل باشگاه، مسئولان و اعضاي كادرفني مشخص شوند. آنها مذاكراتي را با چند تيم ليگ دسته دومي نيز انجام داده اند تا در صورتي كه براي حضور در باشگاه هاي تهران دچار مشكل شوند، در اين پيكارها با نام پيروزي «ب» به ميدان بروند.
تغييري در برنامه ليگ ايجاد نمي شود
سازمان ليگ اعلام كرد در صورت همزماني عيد سعيد فطر با بازي هاي هفته هفتم ليگ برتر تحت هر شرايطي اين رقابت ها در زمان مقرر برگزار خواهد شد. سال گذشته و پس از همزماني حساس ترين رقابت هفته نهم ليگ برتر، با عيد فطر شوراي تامين استان مجوز برگزاري آن بازي را نداد اما، امسال سازمان ليگ اعلام كرد در صورت همزماني بازي هاي هفته هفتم با عيد فطر در روز يك شنبه هفته آينده اين رقابت ها براساس همان برنامه گذشته برگزار خواهد شد. بازي هاي هفته هفتم از روز جمعه هفته جاري با ديدار استيل آذين برابر استقلال آغاز مي شود و يك شنبه شب با ديدار پيروزي مقابل راه آهن به پايان مي رسد.
نادري مديرعامل جديد ابومسلم
رحمان نادري براي دومين مرتبه در يك سال گذشته به سمت مديرعامل باشگاه ابومسلم خراسان منصوب شد. رحمان نادري رييس اسبق هيات فوتبال خراسان رضوي سال گذشته پس از انتخاب به عنوان مديرعاملي باشگاه پيام با دعوت مصطفي بني اسد، رييس هيات مديره باشگاه ابومسلم، پيام را به مقصد مديرعاملي ابومسلم ترك كرد اما مديريت وي در باشگاهي كه مالكيت عمده آن در اختيار بني اسد بود بيشتر از يك ماه دوام نياورد و به دلايلي كه تاكنون هم آنها را اعلام نكرده از سمتش استعفا داد.
با وجود گذشت كمتر از چند ماه از استعفاي نادري، وي صبح ديروز با حضور در هيات مديره ابومسلم به عنوان جانشين حسين قاسمي، مديرعاملي مستعفي و جنجالي اين باشگاه انتخاب شد.

 



شكست سنگين آرسنال در خانه سيتي منچستر غافلگير نشد ، چلسي صدرنشين ماند

تيم هاي فوتبال چلسي و منچستريونايتد در چارچوب هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر انگلستان از سد حريفان خود گذشتند.
تيم فوتبال چلسي، صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر، با نتيجه 2 بر يك در زمين استوك سيتي مقابل اين تيم به برتري رسيد. دياگنه فايه در دقيقه 32 تيم ميزبان را پيش انداخت اما چلسي با گل هاي دروگبا (45) و مالودا (90)، نتيجه را به سود خود رقم زد.
منچستريونايتد در ديگر ديدار برگزار شده شنبه شب با حساب 3 بر يك در زمين تاتنهام پيروز شد. جرمان دفو در دقيقه نخست تك گل تاتنهام را وارد دروازه تيم ميهمان كرد اما منچستر يونايتد در ادامه، سه بار توسط رايان گيگز (25)، اندرسون (78) به گل رسيد تا برنده از زمين خارج شود. ضمن اينكه پل اسكولز در دقيقه 59 از تيم منچستريونايتد اخراج شد.
آرسنال هم در ديگر ديدار برگزار شده مهم اين هفته در زمين منچسترسيتي تن به شكست سنگين 4 بر 2 داد. مانوئل آلمونيا (20- گل به خودي)، كرگ بلامي (74)، آدبايور (80) و شان رايت فيليپس (84) گل هاي سيتي را به ثمر رسيدند و براي آرسنال رابين فن پرسي (62) و توماس روسيچكي (88) گل زدند. در ساير ديدارهاي هفته پنجم ليگ برتر انگلستان اين نتايج بدست آمد:
¤بلكبرن 3- وولور همپتون يك
¤ليورپول 4- برنلي صفر
¤پورتسموث 2- بولتون 3
¤ساندرلند 4- هال سيتي يك
¤ويگان اتلتيك يك - وستهام صفر
جدول رده بندي: 1- چلسي 15 امتياز، 2- منچستريونايتد 12 امتياز، 3- منچستر سيتي 12 امتياز، 4- تاتنهام 12 امتياز و ...

 



براي حضور در مسابقات جهاني آزادكاران جمعه به دانمارك مي روند

تيم ملي كشتي آزاد ايران بامداد جمعه هفته جاري براي شركت در رقابتهاي جهاني راهي كشور دانمارك مي شود.
تيم ملي كشتي آزاد ايران بامداد جمعه هفته جاري براي شركت در رقابتهاي جهاني راهي كشور دانمارك مي شود.
ملي پوشان آزادكار اعزامي به رقابتهاي جهاني در حال حاضر تمرينات خود را در محل خانه كشتي تهران دنبال مي كنند و از ديروز (يكشنبه) ملي پوشان تنها يك نوبت در روز و در ظهرها براساس شرايط زماني برگزاري مسابقات تمرين مي كنند.
كشتي گيران اعزامي به رقابتهاي جهاني در روزهاي آخر تمرين به كنترل وزن و آناليز فيلم مبارزات حريفان خود مشغول هستند.
تيم ايران با تركيب زير راهي دانمارك مي شود:
55كيلوگرم: حسن رحيمي
60 كيلوگرم: سيد مراد محمدي
66 كيلوگرم: مهدي تقوي
74 كيلوگرم: صادق گودرزي
84 كيلوگرم: جمال ميرزايي
96 كيلوگرم: سعيد ابراهيمي
120 كيلوگرم: فردين معصومي
سرمربي: غلامرضا محمدي
مربيان: محسن كاوه، ابراهيم مهربان و اسماعيل دنگسركي
رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني جهان روزهاي 30 شهريور تا اول مهرماه در شهر هرنينگ دانمارك برگزار خواهد شد.

 



دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي 23 آبان آخرين فرصت اعلام آمادگي كشورها

ستاد باز ي هاي كشورهاي اسلامي آخرين فرصت براي اعلام آمادگي كشورها را 23 آبان اعلام كرد.
كميته روابط بين المللي ستاد اجرايي دومين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي علاوه بر ارسال نامه به كشورهاي عضو فدراسيون بين المللي هميستگي كشورهاي اسلامي مبني بر توضيح دلايل تعويق بازي ها و همين طور اعلام زمان جديد، فرم هاي By Sport را نيز براي اعلام آمادگي مجدد كشورها ارسال كرد. در فرم هاي جديد 14 نوامبر 2009 (شنبه 23 آبان ماه سال جاري) آخرين مهلت براي اعلام آمادگي كشورها مشخص شده و پس از آن با ارسال فرم هاي By Nameو By Number، تعداد و نام ورزشكاران شركت كننده در دومين دوره بازي ها مشخص خواهد شد. دومين دوره بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي طي روزهاي 20 فروردين تا 15 ارديبهشت ماه سال آينده به ميزباني كشورها در 3 شهر تهران، اصفهان و مشهد برگزار مي شود.

 



رئيس فدراسيون جهاني واليبال در تهران

رئيس جهاني فدراسيون واليبال (fivb) ديروز واردتهران شد.
بنا به دعوت رئيس فدراسيون واليبال «ژي هونگ وي» رئيس جهاني فدراسيون واليبال (fivb) به مدت چهار روز (22 تا 26 شهريور) براي گفت وگو با مقامات ورزش ايران، علي سعيد لو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك و بازديد از امكانات ورزشي، سالن هاي واليبال، زمين هاي واليبال ساحلي (مخصوصا كيش) و همچنين بازديد از ايران به كشورمان سفر كرده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در كلاس مربيگري كشتي در حاشيه رقابتهاي قهرماني جهان تدريس مي كند.
اين كلاس مربيگري و آموزش كشتي با حضور مربيان و برخي كشتي گيران تيمهاي حاضر در رقابتهاي قهرماني جهان و همچنين برخي كشتي گيران نونهال و نوجوانان دانماركي زيرنظر فدراسيون جهاني كشتي فيلا برگزار خواهد شد.
¤هادي صالحي ورزشكار كشورمان در بازيهاي المپيك ناشنوايان كه در چين تايپه در حال برگزاري است، در رشته پرش ارتفاع به مقام سوم دست يافت و مدال برنز را به گردن آويخت.
در اين بازيها كه در ورزشگاه اصلي شهر تايپه برگزار شد، صالحي پس از ورزشكاران روسيه كه مقام هاي اول و دوم را كسب كردند با كسب ركورد 2 متر و 2 سانتيمتر به مقام سوم اين ماده دست يافت.

 



تركيب تيم ملي در پينگ پنگ آسيا مشخص شد

تركيب تيم ملي پينگ پنگ بزرگسالان براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا مشخص شد.
نوزدهمين دوره مسابقات پينگ پنگ قهرماني بزرگسالان آسيا روزهاي 25 آبان تا يكم آذرماه در شهر «لوكنو» هند برگزار مي شود و تيم ملي ايران پانزدهمين حضور خود را در اين پيكارها تجربه مي كند. در مسابقات انتخابي نوشاد عالميان، واحد مالميري، زمان ملا و مهران احدي با قرار گرفتن در مكان هاي اول تا چهارم بطور مستقيم به عضويت تيم ملي درآمدند. محمدرضا اخلاق پسند كه از سال 2005 نفر اول ايران در رنكينگ جهاني است و به دليل مصدوميت نتوانسته بود در بازي هاي انتخابي شركت كند طبق نظر فواد كاسب سرمربي تيم ملي به عنوان نفر پنجم منصوب شد تا تيم ملي را در مسابقات قهرماني آسيا همراهي كند.

 



با حضور در معاون اجرايي سعيدلو كارهاي سازمان را هم پيگيري مي كند

علي سعيدلو با بيان اينكه فعاليتش را در سازمان تربيت بدني آغاز كرده، در پاسخ به احتمال عدم حضورش در اين پست گفت: رئيس جمهور حكم زده است.
علي سعيدلو كه چندي پيش با حكم رئيس جمهور به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني منصوب شده است، در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: كارهايم در سازمان تربيت بدني را پيگيري مي كنم. وي هم چنين با بيان اين كه در حال حاضر هم به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني و هم به عنوان معاون اجرايي مشغول به كار است، در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي شود قصد نداريد در سازمان تربيت بدني حضور پيدا كنيد، فعاليت هاي خود را در اين سازمان آغاز كرده ام و كارها را پي گيري مي كنيم؛ رئيس جمهور نيز حكم زده اند.

 



رييس جديد كميته آموزش فدراسيون دوچرخه سواري: اطلاع دقيقي از فعاليت هاي 3 سال گذشته وجود ندارد

رييس كميته آموزش و پژوهش فدراسيون دوچرخه سواري گفت: كار بسيار سختي را در اين رشته پيش رو داريم.
محمد عسگري پس از انتصابش به عنوان رييس كميته آموزش فدراسيون دوچرخه سواري در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: 23سال مسئوليت كميته آموزش و پژوهش فدراسيون دوچرخه سواري را برعهده داشتم و در اين 23سال بيش از چهار هزار داور و مربي را در درجات مختلف به دوچرخه سواري كشور معرفي كردم. سه سال پيش و پس از انتخاب آشتياني به عنوان رييس جديد فدراسيون، به خاطر اينكه دست وي را براي انتخاب نفرات جديد باز بگذارم، از فدراسيون رفتم.
وي افزود: متأسفانه از اين سه سال هيچ گونه اطلاعات دقيقي درمورد آمار مربيان و داوران وجود ندارد و هيچ چيزي درمورد اين سه سال نمي دانيم. تنها آماري كه در اين سه سال وجود دارد اين است كه 32كلاس برگزار شده است اما اينكه چه كلاسي بوده با چه مدرسي و يا اينكه در كجا برگزار شده و با چه نفراتي اصلاً مشخص نيست. بايد ابتدا كارهايي كه در اين سه سال شده را مشخص كنيم، بعد به فكر آينده باشيم.
رييس كميته آموزش و پژوهش فدراسيون دوچرخه سواري ادامه داد: به دنبال آموزش ارتباط بيشتر بين داوران، مربيان و فدراسيون هستيم. استفاده از تكنولوژي و دانش روز دوچرخه سواري امري ضروري است كه اميدوارم پس از بازگشتم به اين فدراسيون، در شرايط بهتري راه هاي انتقال اين علم انجام شود.
وي افزود: بخشنامه اي را به تمام استان ها ارسال كرده ايم كه شش ماه هيچ كلاسي برگزار نخواهيم كرد و كارت مربي گري اي نيز صادر نمي شود. مي خواهيم در اين مدت كارهايي كه در اين سه سال صورت گرفته را به لحاظ آماري مشخص كنيم تا با فراغ بال به اجراي برنامه هايمان بپردازيم. پس از رفع اين مشكل با توان بيشتري كارهاي آموزش مربيان و داوران و فعاليت هاي كميته آموزش را از سر خواهيم گرفت.
عسگري گفت: كار آموزش در دوچرخه سواري بسيار سخت است و در بازگشتم به فدراسيون كار مشكلي را پيش رو داريم.

 



به دنبال نايب قهرماني جهان احتياط، ترس و احساس جام را از ما گرفت

عضو كميته مربيان فدراسيون واليبال گفت: برنامه ريزي و تدارك خوب باعث شد كه در تيم نوجوانان نتيجه بگيريم؛ اما، تكرار عنوان قهرماني كار ساده اي نيست.
حسين حسيني در ارتباط با نايب قهرماني تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در مسابقات جهاني ايتاليا، در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: انجام هر كار اصولي به يك برنامه ريزي خوب نياز دارد و مهمتر از برنامه ريزي خوب، اجراي خوب برنامه است. يك اجراي خوب به عوامل و تداركات خوب نياز دارد. خوشبختانه اين هدفي بود كه فدراسيون از قبل مدنظر خود قرار داده بود. از دو سال پيش كه نوجوانان واليبال ايران قهرماني آسيا را بدست آوردند، فدراسيون براي اين تيم برنامه ريزي و تداركات خوب درنظر گرفت و مربيان باتجربه و كادر كارآمد را براي اين تيم انتخاب كرد. در اردو ازنظر تداركات، غذا، لباس و عواملي كه به چشم ديده نمي شوند، هيچ مشكلي وجود نداشت. وقتي كه در يك اردوي شبانه روزي همه چيز آماده باشد، به تيم كمك مي كند.
وي افزود: طبيعي است اين عوامل در روحيه نوجوان ها بسيار تأثيرگذار است. تيم ملي نوجوانان قبل از اين مسابقات چند بار در خارج از كشور اردو زد. وقتي كار اصولي انجام مي شود، جواب مي گيريم. فدراسيون مزد زحماتش را گرفت و بايد به آنها خسته نباشيد بگوييم.
عضو كميته مربيان فدراسيون واليبال تأكيد كرد: يك مقداري توقع جامعه واليبال براي جوانان و نوجوانان واليباليست بالا رفته است. همه انتظار داشتند كه جوانان حداقل مقام سومي جهان را تكرار كنند و نوجوانان با تكرار عنوان قهرماني به ايران برگردند، درحالي كه مسابقات جهاني با مسابقات ديگر تفاوت اساسي دارد. تا وارد ميدان نشويم اين تفاوت را درك نمي كنيم، حضور در اين مسابقات تجربه خاصي را مي طلبد. به عنوان مثال تيم هاي برزيل و روسيه كه هميشه در واليبال خوب ظاهر مي شوند ممكن است در آن مقطع زماني جوانان و نوجوانان خوبي نداشته باشند و يا امسال لهستان و فرانسه علي رغم همه توانمندي ها حتي جزء هشت تيم قرار نگرفتند.
وي ادامه داد: در بازي هاي نوجوانان چون عموماً نفرات جديد هستند، تيم ها شناختي از قبل روي هم ندارند. به نظر من يكي از دلايلي كه كمي روي شكست تيم ملي نوجوانان اثرگذار بود، اين بود كه چند روز قبل از مسابقات تيم ايران ديدار دوستانه با صربستان انجام داد و اين امر باعث شد تيم صربستان روي تيم ايران شناخت پيدا كند. وقتي يك تيم قهرمان است، تمام تيم ها از او مي ترسند و اين ترس و استرس در رده نوجوانان روي عملكرد بازيكنان بيشتر تأثير مي گذارد. بازي با صربستان قبل از مسابقه اشتباه كوچكي بود كه ست كوويچ انجام داد.
حسيني افزود: البته نمي توان اين مورد را عامل اصلي شكست تيم ملي نوجوانان ايران دانست. در مسابقات نوجوانان مسايل حاشيه اي ريز و عوامل روانشناسي و احساسي مي تواند روي نتيجه اثرگذار باشد. يكي ديگر از عواملي كه باعث شكست شد، اين بود كه ملي پوشان ايران بيش از حد مغرور شده بودند و باتوجه به اينكه دو بار پيش از اين صربستان را برده بودند، فكر مي كردند اين بار نيز برنده ميدان خواهند بود. به همين خاطر در ابتداي بازي بي تفاوت عمل كردند و در نتيجه گيم اول را واگذار كردند. بعد از واگذاري گيم چهارم بچه ها به خودشان آمدند و فهميدند كه دارند جام را از دست مي دهند و همين امر باعث شد كه بازيكنان محتاط شوند و احتياط، ترس و احساس باعث شد نوجوانان ايران درعين ناباوري جام را از دست بدهند.

 



تحليلي بر يك ناكامي واترپلوي ايران نياز به بازنگري اساسي دارد

تيم واترپلوي جوانان ايران در پانزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني جهان با كسب عنوان ضعيف هجدهمي به كار خود پايان داد در حالي كه چه بسا با برنامه ريزي و دقت نظر مسئولان، اين تيم مي توانست نتايج بهتري بگيرد.
رقابت هاي جام جهاني جوانان طي روزهاي اول تا هشتم شهريور با حضور 19 تيم در بندر شيبه نيك كرواسي برگزار شد كه تيم واترپلو جوانان كشورمان با كسب عنوان هجدهمي به كار خود پايان داد. آنچه در اين رقابت ها تحير همگان را برانگيخت حضور همزمان هشت تيم مدعي قهرماني بود كه اين امر در كمتر رويداد ورزشي سابقه داشت.
تيم هاي مجارستان و ايتاليا (قهرمان و نايب قهرمان دوره قبل)، كرواسي، يونان، صربستان، مونته نگرو، اسپانيا و آمريكا، همگي جزو مدعيان قهرماني اين دوره از رقابت ها بودند و فاصله بسياري با تيم هايي چون ايران، مصر، پورتوريكو و فرانسه داشتند.
اكنون سؤال اينجاست در حالي كه نمي توان با قدرت هاي برتر دنيا رقابت كرد، چه چشم اندازي را براي واترپلوي كشور بايد متصور بود؟ بر كسي پوشيده نيست كه اين جوانان پشتوانه تيم هاي ملي كشورهايشان هستند با اين حساب چه آينده اي در انتظار تيم ملي واترپلوي ايران است؟
هادي بيك، رئيس سازمان ليگ واترپلو كه در محل برگزاري رقابت ها حضور داشت در اين باره به مهر مي گويد: «چنانچه تغييري در سيستم اداره تيم هاي ملي واترپلوي ما ايجاد نشود نتايجي بهتر از اين كسب نمي كنيم. كادر مربيگري تيم واترپلو جوانان و در رأس آن نون كواكويچ مقصر اصلي اين ناكامي هاست. تيم ما به لحاظ بدني آماده نشده بود در حالي كه تيمي كه در جام جهاني حضور پيدا مي كند بايد در بهترين شرايط جسماني باشد.»
تيم واترپلوي جوانان ايران انگيزه كافي براي حضور در اين رقابت ها نداشت. بازماندن از حضور در اردوهاي تداركاتي و نيز لغو سفر اين تيم به رده هاي سني آسيا، بازيكنان اين تيم را خالي از شور و شعف لازم براي حضور در اين رقابت ها كرده بود.
بيك در ادامه گفت: «اين تيم قابليت اجراي دستورات تكنيكي و تاكتيكي مربيان را نداشت. تيم ما در يكي از بازي ها نزديك به 50 پاس اشتباه داشت كه آمار ويران كننده اي است. ضمن اينكه قامت بازيكنان ما نسبت به واليباليست هاي كشورمان كه در يك رده سني قرار دارند، كوتاه تر است كه اين موضوع بايد مورد بررسي قرار بگيرد. همين بدن ها هم به لحاظ كار بدنسازي در قياس با بدن هاي بازيكنان حريف مشكلات فراواني دارد كه همه اينها نشان از اين دارد براي حضور در اين رقابت ها آمادگي لازم را نداشتيم.»
براستي چه زمان مشكلات سخت افزاري كشور ما براي رشته هاي آبي برطرف مي شود؟ در حالي كه تيم هاي مطرح جهان براي تقويت نيروهاي آينده خود، مدارس واترپلو داير مي كنند، مسئولان سازمان تربيت بدني استخرهاي كشور را به بخش هاي خصوصي واگذار مي كنند كه اين امر هم مي تواند از اصلي ترين دلايل ناكامي واترپلو به حساب بيايد.
«براي موفقيت در رشته واترپلو، سه برنامه بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت بايد در نظر بگيريم. برنامه بلندمدت شامل جذب و آموزش بازيكنان واترپلو از سنين پايين است و نيز برنامه اي پايدار و مستمر آموزشي براي بازيكنان و مربيان. برنامه ميان مدت يعني سرمايه گذاري بر روي جواناني كه قرار است ظرف چهار، پنج سال آينده، به عضويت تيم ملي درآيند. حضور در رقابت هاي بين المللي و نيز برگزاري رقابت هاي ليگ داخلي، در زمره برنامه هاي ميان مدت قرار مي گيرد و سرانجام برنامه ريزي براي حضور در بازي هاي كشورهاي اسلامي و بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو جزو برنامه هاي كوتاه مدت است.» كامبيز رخشاني مهر، مربي تيم ملي واترپلو، نظرات خود را اينگونه بيان مي كند.
نتايج ضعيف واترپلوي ايران در رقابت هاي جهاني (پنج شكست و يك پيروزي) زنگ خطر را براي اين رشته ورزشي به صدا درآورده است. مسئولان فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو بايد بازنگري اساسي و كلي در اين رشته داشته باشند و چنانچه لازم است تغييراتي را در كادر مربيگري و حتي بازيكنان به عمل آورند تا دست كم در ميدان هاي آسيايي به نتايج بهتري دست پيدا كنيم.
هرچه باشد واترپلوي جوانان ايران عنوان قهرماني آسيا را يدك مي كشد اما در رقابت هاي جهاني معلوم شد كه فاصله ما با واترپلوي جهان بسيار زياد است اما رسيدن به شرايطي مطلوب تر دور از دسترس نيست.

 



روز شمار مسابقات كشتي قهرماني 2009 جهان - دانمارك تدابير ويژه مربيان ايران براي كسب مدال

تا آغاز پيكارهاي كشتي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان در دانمارك كه روز 30 شهريور ماه برابر با روز 21 ماه سپتامبر در شهر «هرنينگ» اين كشور شروع مي شود، فقط يك هفته ديگر باقي است و كار آماده سازي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود.
با شمارش معكوس زمان باقيمانده تا آغاز پيكارهاي كشتي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان، كارشناسان و تحليل گران مطرح جهان به بررسي مدعيان طبقه بندي شده كسب مدال هاي اين مسابقه ها پرداخته اند كه اكثر آنها نيز از قهرمانان ايران در هر دو رشته كشتي آزاد و فرنگي هستند.
اينكه كشتي گيران ايراني از مدعيان اصلي وزن هاي خود شناخته مي شوند، نشانگر جايگاه رفيع و معتبر كشتي ايران در سطح جهان است.
كادر فني تيم ملي كشتي آزاد ايران، تمرين مسابقه اي با حريفان متفاوت را براي ملي پوشان اعزامي در نظر گرفته كه براساس آخرين قوانين روز داوري انجام مي شود.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد، 10 روز تا آغاز مسابقه هاي جهاني دانمارك، ساعت تمرين ملي پوشان كشتي آزاد، 18 خواهد بود.
هر 14 كشتي گير ملي پوش آزاد و فرنگي ايران اعزامي به مسابقه هاي جهاني سال 2009 دانمارك، در شرايط آرماني قرارداشته و هيچ كشتي گيري نيز با مشكل مصدوميت رو به رو نيست.
براساس فهرست اسامي كشتي گيران شركت كننده در مسابقه هاي كشتي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان در دانمارك كه از سوي سايت رسمي فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) اعلام شده است، رژيم صهيونيستي در اين مسابقه ها با سه كشتي گير در رشته آزاد و سه كشتي گير در رشته فرنگي شركت خواهد كرد.
صهيونيست ها در دانمارك در وزن هاي 66، 64، 96 كيلوگرم كشتي آزاد و وزن هاي 74، 84 و 120 كيلوگرم كشتي فرنگي نماينده خواهند داشت كه اين امر بايد مورد توجه اعضاي كادرهاي فني و سرپرستان تيم هاي ايران قرار گيرد تا با اتخاذ شيوه هاي منطقي در مراسم وزن كشي، نماينده هاي ايران را از آنها دور كنند.
گفته مي شود، «رافائل مارتينتي» رئيس فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) در گفت وگويي با سايت رسمي مسابقات جهاني سال 2009 در شهر «هرنينگ» دانمارك، پيش بيني كرده است كه تيم هاي نزديك به 100كشور دنيا در مسابقه هاي جهاني امسال شركت كنند.
طبق روال سال هاي اخير، مسابقه هاي جهاني كشتي در دانمارك در رشته هاي آزاد، زنان و فرنگي برگزار خواهد شد.
در آخرين دوره مسابقه هاي كشتي قهرماني بزرگسالان جهان كه قبل از بازيهاي المپيك 2008 پكن و سال 2007 در شهر باكو پايتخت جمهوري آذربايجان برگزار شد، در كشتي آزاد، تيم روسيه با كسب 6 مدال طلا ويك برنز به مقام قهرماني دست يافت.
در كشتي فرنگي نيز، تيم آمريكا براي نخستين بار در تاريخ كشتي اين كشور، بدون كسب مدال طلا و با كسب بيشترين امتيازات، عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.
بايد ديد امسال درنخستين سال پس از بازيهاي المپيك، تيم هاي كدام كشورها، بالاتر از ساير مدعيان روي سكوي نخست قهرماني جهان در سه رشته كشتي آزاد، فرنگي و زنان خواهند ايستاد.
نبايد اين نكته را هم فراموش كردكه تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي جمهوري آذربايجان كه امسال در پيكارهاي كشتي قهرماني اروپا در رشته آزاد، قهرمان و در رشته فرنگي، نايب قهرمان شدند، از مدعيان اصلي در پيكارهاي كشتي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان در دانمارك خواهند بود.

 



اخبار فوتبال جهان

ونگر: با برنامه هاي بلاتر، الان مسي را نداشتيم
سرمربي تيم فوتبال آرسنال انگليس معتقد است، اگر رئيس فيفا برنامه هاي جديد خود را قبلاً اجرايي كرده بود، الان «ليونل مسي» وجود نداشت.آرسن ونگر درواكنش به انتقادهاي اخير فيفا از سياست جذب بازيكنان جوان توسط آرسنال گفت: اگر كودكي داشته باشيد كه در فوتبال استعداد دارد، بهترين فرصت براي پيشرفت او به عنوان يك بازيكن چيست؟وي افزود: اگر كودكي داشته باشيد كه در موسيقي استعداد دارد، سعي مي كنيد او را در يك مدرسه موسيقي خوب بگذاريد نه يك مدرسه متوسط چرا اين اتفاق نبايد در فوتبال بيفتد؟ونگر تأكيد كرد: به اندازه كافي در فوتبال بوده ام كه بدانم بهترين ها بايد با بهترين ها بازي كنند. آموزشي بهتر از اين وجود ندارد.سرمربي فرانسوي آرسنال اظهار داشت: «سسك فابرگاس» وقتش را اينجا تلف نكرده است. مسي از بارسلونا هم نمونه خوبي است. بارسلونا مسي را در 12سالگي از آرژانتين به خدمت گرفت، هزينه درمان پزشكي او را پرداخت و تمامي خانواده اش را با او به اسپانيا برد.وي ادامه داد: مسي بهترين بازيكن جهان مثال خوبي است از آنچه فيفا در مقابل آن ايستادگي مي كند. در بارسلونا او به خوبي آموزش داده شد و از نظر پزشكي تحت مراقبت قرار گرفت. آيا بايد چنين چيزي را ممنوع كرد؟
ژاپن و انگليس به مصاف هم مي روند
اگر ژاپن و انگليس در جام جهاني 2010 هم گروه نشوند، اين دو تيم در ديداري دوستانه رودرروي هم قرارمي گيرند.
روزنامه نيكان اسپورت ژاپن نوشت در صورتي كه ژاپن و انگلس در جام جهاني در يك گروه قرار نگيرند براي كسب آمادگي رودرروي هم قرارخواهند گرفت. براساس گزارش اين روزنامه هر دو فدراسيون به «توافقات اصلي» رسيده اند تا در روز بيست ونهم مي در اتريش به مصاف هم بروند. تيم ملي انگليس پس از صعود به جام جهاني 2010 براي برگزاري اردوي تمريني از بيست وهفتم مي در اتريش برنامه ريزي كرده است. تيم هاي ژاپن و انگليس تا به حال 2بار روبرروي هم قرارگرفته اند كه در سال 1995 انگليس در لندن با نتيجه دو بر يك ژاپن را شكست داد. اين دو تيم در سال 2004 در منچستر به مصاف هم رفتند كه به نتيجه تساوي يك بر يك رسيدند. ژاپن در اكتبر رودرروي اسكاتلند و توگو قرارمي گيرد و نوامبر در دوربان به آفريقاي جنوبي خواهد رفت.
آنجلوتي: ايتاليا بايد از انگليس ياد بگيرد
سرمربي تيم فوتبال چلسي انگليس ابراز اميدواري كرد، ايتاليا هم بايد بتواند با ريشه كن كردن خشونت و نژادپرستي، همانند ليگ برتر انگليس تصور مثبتي از فوتبال خود به نمايش بگذارد.كارلو آنجلوتي گفت: ما در ايتاليا همچنان شاهد خشونت در فوتبال هستيم، اميدوارم اين وضعيت به زودي تغيير كند. وي افزود: مردم براي تماشاي يك مسابقه مهيج و حمايت تيمشان به ورزشگاه مي روند نه استفاده از خشونت و شعارهاي نژادپرستانه عليه بازيكنان.اين مربي 50 ساله ايتاليايي قبل از ترك آث ميلان و پيوستن به چلسي در ماه ژوئن، تمام عمر مربيگري خود را در سري آ سپري كرده بود.نژادپرستي در فوتبال ايتاليا مسئله ناشناخته اي نيست به طوري كه باشگاه يوونتوس فصل گذشته به خاطر شعارهاي نژادپرستانه هوادارانش نسبت به «ماريو بالوتلي» مهاجم ميلان مجبور شد يك مسابقه را پشت درهاي بسته برگزار كند.آنجلوتي اظهار داشت: مردم در انگليس براي تماشا به ورزشگاه مي روند. در ايتاليا متأسفانه اين گونه نيست. فوتبال در انگليس ورزش جالب و زيبايي است. فوتبال اينجا را دوست دارم چون همه ورزشگاه ها پر از تماشاگر مي شوند. تجربه بسيار خوبي است.
كاپلو يك ميليون پوند پاداش گرفت
به دنبال راهيابي تيم ملي انگليس به مرحله نهايي مسابقات جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي،مربي اين تيم پاداش كلاني دريافت كرد.فابيو كاپلو كه در ابتداي سال 2008 هدايت انگليس را با امضا قراردادي 4ساله برعهده گرفت، پس از صعود اين تيم به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با پاداش يك ميليون پوندي مواجه شد.وي كه مطابق قراردادش با فدراسيون فوتبال انگليس،ساليانه 6 ميليون پوند دستمزد دريافت مي كند، در صورتي كه قادر شود اين تيم بريتانيايي را به مقام قهرماني جام جهاني 2010 برساند، يك ميليون پوند ديگر نيز پاداش دريافت خواهد كرد.اين گزارش حاكي است بازيكناني همچون فرانك لمپارد، استيوون جرارد و ديويد بكام كه درهمه مسابقات تيم كشورشان درمرحله مقدماتي حضور داشتند، پاداشي 250هزار پوندي دريافت كردند. البته درصورت كسب عنوان قهرماني بازيكنان اين تيم همانند سرمربي ايتاليايي خود، پاداش يك ميليون پوندي خواهند گرفت.گفته مي شود اين بالاترين رقم پاداشي است كه تاكنون درتاريخ حيات تيم انگليس براي اعضا درنظرگرفته شده است.
هواداران آرژانتين خواهان كناره گيري مارادونا شدند
درپي شكست تيم ملي آرژانتين در ديدار با برزيل و پاراگونه و كاهش شانس صعود اين تيم به جام جهاني 2010 هواداران خواهان استعفاي ديگو مارادونا شدند.علاقمندان به فوتبال دراين كشور آمريكاي جنوبي با شركت در نظرخواهي رسانه هاي خبري، مخالفت خود را با ادامه حضور سرمربي ناموفق آرژانتيني اعلام كردند.براين اساس درنظرخواهي كه توسط روزنامه لاناسيون انجام گرفت، 85درصد از بازديدكنندگان اينترنتي اين نشريه راي به جدايي مارادونا از كادر فني آرژانتين دادند.همچنين درنظرخواهي ديگري كه توسط روزنامه مذكور انجام گرفت، 78 درصد راي دهندگان عنوان كردند اميدي به حضور قهرمان دو دوره جام جهاني درسال هاي 1978 و 1986 درپيكارهاي جام جهاني 2010ندارند.تيم تحت رهبري مارادونا، هفته گذشته درمرحله مقدماتي مسابقات جام جهاني ابتدا درخانه 3 بر يك برابر برزيل شكست تحقيرآميزي را تجربه كرد. سپس بامداد پنجشنبه در آسانسيون پاراگوئه يك بر صفر مغلوب شد تا بخت صعودش به عنوان يكي از 4سهميه اين قاره، بسيار كاهش يابد. آرژانتين هم اكنون با 22 امتياز پس از برزيل، پاراگوئه، شيلي و اكوادور در رده پنجم قرار دارد.
توتي: شايسته قرارداد 5 ميليون يورويي هستم
فرانچسكو توتي در گفت وگويي عنوان كرد، درگذشته پيشنهاد در خور توجه تيم هايي همانند رئال مادريد و بارسلونا را رد كرده است. او هم چنين گفت كه درك نمي كند چرا نمي تواند دوباره به تيم ملي ايتاليا بازگردد.
كاپيتان رم پس از تمديد قراردادش با اين باشگاه پايتخت نشين فوتبال ايتاليا تا سال 2014، سالانه 5 ميليون يورو دستمزد دريافت خواهد كرد. برخي كارشناسان به اين قرارداد انتقاد دارند و مي گويند با توجه به سن توتي، اين رقم درست نيست. مهاجم 32 ساله و باسابقه رم گفت: فكر مي كنم كه شايسته اين قرارداد هستم. او كه با شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت ايتاليا صحبت مي كرد ادامه داد: هيچ كس به من تاكنون چيزي را هديه نداده است. اين قرارداد بسيار با اهميتي است اما، هيچ گاه برايم بحث پول در ميان نبوده است. در غير اين صورت زماني كه 26 ساله بودم و رئال مادريد و بارسلونا من رامي خواستند به يكي از اين دو تيم مي پيوستم. در اين صورت مي توانستم دو برابر آنچه را كه اكنون دريافت مي كنم به دست بياورم. با ين حال هميشه فعاليت با پيراهن تيم رم را مي خواستم. آنچه به دست مي آورم احترام است چرا كه برايم موضوع عشق در ميان بوده است نه پول. توتي كه يكي از بازيكنان تيم ملي ايتاليا، قهرمان جام جهاني 2006 آلمان بود، در رم به دنيا آمده است و از سال 1992 تاكنون در تيم اصلي رم بازي مي كند. او در فاصله اين سال ها توانسته است بيشترين بازي را براي جيلا روسي انجام دهد و هم چنين ركورددار گلزني براي اين باشگاه باشد. موضوع بازگشت او به تيم ملي ايتاليا در چند ماه اخير بارها و بارها در رسانه هاي اين كشور چكمه اي نقشه هاي جغرافيا در ميان بوده است. مارچلو ليپي سرمربي آتزوري در آخرين اظهار نظر عنوان كرد كه توتي را به تيم ملي دعوت نخواهد كرد. اين بازيكن هم عنوان كرده است كه درك نمي كند چرا دوباره به تيم ملي كشورش دعوت نمي شود. ستاره رم در گفت وگويش اعلام كرد كه جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي بدون او برگزار خواهد شد. او مي گفت: خودم را تابستان آينده در آفريقاي جنوبي نمي بينم.

 



خواب طولاني مدت هندبال ايران وعده هاي تكراري و تيم ملي بدون سرمربي!

تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان در حالي رقابتهاي جام ملتهاي آسيا و انتخابي جام جهاني را پيش رو دارد كه هنوز اردوهاي اين تيم تشكيل نشده و رايزني ها براي انتخاب سرمربي خارجي نيز به جايي نرسيده است.
تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان اسفندماه سال 86 بعد از شكست برابر تيم عربستان در بازي رده بندي مسابقات جام ملتهاي آسيا در اصفهان با «يوري كليم اف» مربي روس خود قطع همكاري كرد. اين مربي خارجي در حالي با تيم ملي ايران خداحافظي كرد كه كسب مقام سوم بازيهاي آسيايي قطر با ايران را در كارنامه خود ثبت كرد.
با رفتن «كليم اف» و بدليل برگزار نشدن مسابقات قهرماني آسيا و شركت نكردن ايران در مسابقات انتخابي المپيك، المپيك پكن و قهرماني جهان، اردوهاي تيم ملي بزرگسالان نيز تا به امروز تعطيل شد اما با توجه به نزديكي برگزاري رقابتهاي جام ملتهاي آسيا و رقابتهاي قهرماني آسيا در قزاقستان (بهمن ماه سال جاري) فدراسيون بايد تكليف برنامه هاي اردويي و مربي اين تيم را بزودي مشخص كند.
طي يك سال گذشته فدراسيون با اين بهانه كه هنوز براي استخدام مربي فرصت داريم، گزينه هاي مختلفي را براي هدايت تيم ملي بزرگسالان معرفي و مدنظر گرفت اما به دلايل مختلف با آنها به توافق نرسيد!
در اين مدت بارها شاهد بوديم كه فدراسيون هندبال وعده هايي را براي روشن شدن تكليف مربي خارجي مي داد اما هرگز اين وعده هاعملي نشد تا عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال باز هم خبر از حضور مربي خارجي بدهد.
رحيمي در اين باره اظهار داشت: تا پايان هفته جاري تكليف برنامه هاي اردويي و تداركاتي تيم بزرگسالان و مربي خارجي را روشن مي كنيم.
اين گفته رئيس فدراسيون در شرايطي مجددا بازگو شد كه دو هفته پيش نيز وعده مشخص شدن سرمربي تيم ملي تا پايان هفته داده شده بود!
رئيس فدراسيون هندبال ايران در خصوص استخدام مربي داخلي مي گويد: مربيان داخلي هيچ كدام براي حضور در تيم مشكل ندارند و تنها مشكل ما مربيان خارجي است كه به سراغ هر كدام مي رويم بعد از مدتي دلايلي را براي عدم پذيرش پيشنهاد ما بيان مي كنند تا تلاش ما براي استخدام مربي خارجي بي نتيجه بماند.
اين موارد در حالي اتفاق مي افتد كه ليگ برتر هندبال ايران از آذرماه آغاز خواهد شد.
مسابقه هاي جام باشگاه هاي آسيا هم نيمه آبان ماه خواهد بود و فدراسيون هندبال قصد دارد تا اين رقابت ها انجام شود و بعد از آن اردوهاي تيم ملي را تشكيل دهد.
مربي پيشين تيم ملي بزرگسالان با تأييد تمام موارد ياد شده و اينكه اين موارد در عملكرد تيم ملي در مسابقه هاي آسيايي قزاقستان تأثيرگذار خواهد بود، گفت: تداركات و برنامه ريزي بهتر فدراسيون هاست كه باعث مي شود تيم هايي در لحظات آخر نتيجه بگيرند يا نگيرند. اگر ما در دقيقه آخر گل مي خوريم و به مسابقه هاي جهاني نمي رويم دليلش هم برنامه ريزي است.
كيوان صادقي افزود: براي موفقيت در مسابقه هاي آسيايي و راهيابي به رقابت هاي جهاني بايد از هم اكنون تدارك ببينيم. اگر مي خواهيم به مسابقه هاي جهاني سوئد برويم، بايد همان دو سال پيش و پس از مسابقه هاي آسيايي تهران شروع مي كرديم. هر چند امسال فدراسيون سال شلوغي داشت و مسابقه هاي نوجوانان و جوانان جهان را تدارك مي ديد.
وي ادامه داد: فدراسيون هندبال برنامه هاي خودش را بايد براساس بودجه اي كه دارد تنظيم كند و معتقدم بايد خيلي زودتر از اينها كارهاي انتخاب مربي و آماده سازي تيم ملي بزرگسالان شروع مي شد. زمان كافي نداريم.
مربي پيشين تيم ملي بزرگسالان گفت: شايد فدراسيون هندبال قصد دارد كه شاكله اصلي تيم ملي همين تيم ملي جوانان باشند و چند نفر با تجربه ها به آن اضافه شوند. اين راهكار مناسبي براي گريز از آماده نبودن تيم ملي است. اين طور نيست كه ليگ هندبال ما 7 ماه تعطيل باشد و بازيكنان بخورند و بخوابند.
در مجموع با توجه به تعويق ليگ باشگاه هاي كشور از شهريور ماه به آذرماه و حضور دو تيم در جام باشگاه هاي آسيا دراردن و در نهايت تعطيلي اردوهاي تيم ملي و ليگ (آذرماه سال جاري) فدراسيون فرصت اندكي براي آماده سازي تيم بزرگسالان دارد.
اردوهاي داخلي باشگاه ها نزديك به شش ماه تعطيل بود و تعطيلي اردوهاي تيم ملي بزرگسالان هم به يك سال و نيم گذشته برمي گردد تا در نهايت اين نگراني بوجود آيد كه آيا با زمان اندكي كه دراختيار داريم مي توانيم تيمي آماده را راهي مسابقات جام ملتهاي آسيا در سال جاري كنيم يا اينكه شاهد شكست تيم ملي درمسابقات خواهيم بود!
هرچند تيم هاي نوجوانان و جوانان ايران در رقابتهاي قهرماني جهان بالاتر از تمامي تيم هاي آسيايي ايستادند اما برگزاري مسابقات رده سني بزرگسالان در قاره آسيا و نفوذ كشورهاي عربي بر كنفدراسيون آسيا به حدي است كه مي تواند بر نتيجه اين رقابتها تاثير بگذارد.
دركنار آن كشورهاي منطقه و كشورهاي آسيا شرقي با در اختيار داشتن منابع مالي مناسب و مربيان خارجي و متفاوت بودن زمان برگزاري ليگ باشگاه ها خود مي تواند شرايط بهتري نسبت به ايران براي تيم هاي خود فراهم كنند و قطعا اگر تيم بزرگسالان هندبال ايران مي خواهد به نتيجه مطلوبي درمسابقات آسيايي دست يابد نبايد هيچ فرصتي را ازدست بدهد.
قطعا درچنين شرايطي نظر رئيس فدراسيون هندبال كشورمان هرچه سريعتر بايد اجرايي شود. رحيمي معتقد است:«ما بدنبال حضور يك مربي خارجي براي تيم بزرگسالان هستيم اما چنانچه نتوانيم به موقع با مربي خارجي به توافق برسيم با يك مربي داخلي كار را شروع مي كنيم تا مربي خارجي مدنظر را استخدام كرده و به تيم ملي ملحق كنيم.»
رقابتهاي هندبال جام ملتهاي آسيا و انتخابي جام جهاني 2010 بهمن ماه سال جاري به ميزباني قزاقستان برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14