(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 شهريور 1388- شماره 19462
 

حمايت از 65 هزار كودك يتيم در طرح اكرام ايتام
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري: زمان تحويل بوئينگ هاي آمريكا مشخص نيست
در محور قره آغاج به پارس آباد مغان برخورد دو خودرو 6 كشته برجاي گذاشت
امام جمعه شهرك بهاران سنندج ترور شد
10هزار دستگاه تاكسي جديد اول مهر به ناوگان حمل و نقل اضافه مي شود
نماينده قوه قضاييه در هيئت نظارت بر مطبوعات ابقا شد
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي خبر داد افزايش 16 درصدي كيف قاپي
كشف 1400سكه قديمي در اهر
24 كيلو كريستال در خودروي سه قاچاقچي
تسهيلات شهرداري منطقه 19 براي نوسازي بافت هاي فرسوده
انفجار مين در سومار 3 مجروح به جا گذاشت
مديركل دفتر امور بانوان آموزش و پرورش: تغيير مانتو دانش آموزان تحميل هزينه اي غير ضروري است
جوابيه شهرداري منطقه 22 تهران
كشف 55 تن چاي غيربهداشتي به ارزش 2ميليارد ريال در مشهد
كشف20 تن روغن خوراكي فاسد در پلدختر
زنان و دختران كالاي جديد صادراتي اسرائيل



حمايت از 65 هزار كودك يتيم در طرح اكرام ايتام

كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: در هفته اطعام به نيازمندان و اكرام ايتام بويژه در روز شهادت حضرت علي(ع) و اجراي طرح اكرام ايتام بيش از 65 هزار كودك يتيم خانواده كميته امداد امام خميني(ره) توسط 55 هزار حامي خير در كشور مورد حمايت قرار گرفتند.
براساس اين گزارش اجراي طرح اكرام ايتام در سالروز شهادت امير مومنان حضرت علي(ع) و همزمان با ايام و ليالي قدر مورد استقبال كم سابقه مشاركت گسترده و با شكوه مردم فهيم كشورمان قرار گرفت و در چهار پايگاه نماز جمعه، حسينيه ارشاد، امامزاده صالح، و نمايشگاه بين المللي 17 هزار و 700 نيكوكار تهراني حمايت بيش از 25 هزار كودك يتيم را عهده دار شدند.
اين گزارش حاكيست در تهران مشاركت و حضور خيرين به حدي چشم گير بود كه در ساعت 13 روز جمعه به بركت اقامه نماز وحدت بخش و دشمن شكن جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي شناسنامه هاي ايتام كه براي ارائه اطلاعات به نيكوكاران در اطراف برگزاري نماز جمعه تعبيه شده بود به اتمام رسيد.
بنابراعلام كميته امداد امام خميني(ره) دفاتر اين نهاد در سراسر كشور و در تهران بازارچه خوداشتغالي و كارآفريني جشن رمضان واقع در نمايشگاه بين المللي همچنان آماده ارائه خدمات به حاميان نيكوكار خواهد بود.
همچنين مردم مومن و يتيم نواز كشورمان با مراجعه به سايت اطلاع رساني WWWemdadir در ثبت نام اينترنتي طرح اكرام ايتام مشاركت نمايند و شماره حساب 2112 بانك ملي شعبه كميته امداد امام خميني به همين منظور مفتوح مي باشد.

 



سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري: زمان تحويل بوئينگ هاي آمريكا مشخص نيست

درپي انتشار خبر تصميم آمريكا براي تحويل 20 فروند بوئينگ به ايران، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: اين سازمان تاكنون گزارشي درمورد زمان تحويل اين هواپيماها دريافت نكرده است.
رضا جعفرزاده در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به خبري كه درخصوص وعده اوباما به منظور تحويل 20 فروند هواپيماي بوئينگ به ايران منتشر شده است، اظهار داشت: سازمان هواپيمايي كشوري تاكنون نسبت به جزئيات اين وعده و نيز چگونگي تحويل هواپيماهاي بوئينگ دستور يا گزارشي دريافت نكرده است.
اين اظهارات درحالي صورت مي گيرد كه دو روز قبل پس از انتشار خبر مذكور برخي سايت ها و خبرگزاري ها اين موضوع را از قول رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تكذيب كردند.
با اين وجود يك منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت: رئيس جمهور آمريكا براي جلب نظر ايران به انجام مذاكره معادل 5/2 ميليارد دلار بوئينگ و قطعات هواپيما به ايران تحويل مي دهد.
وي افزود: پيام هاي رئيس جمهوري آمريكا به ايران براي تحويل اين هواپيماها بعداز قطعي شدن انتخاب محمود احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور منتخب مردم ايران فرستاده شده است.
وي اظهار داشت: قيمت حداقل اين هواپيماها 75 و حداكثر 120 ميليون دلار است كه تخمين زده مي شود، تعداد اين هواپيماها 20 فروند باشد.
وي يادآور شد: برخي از اين هواپيماها و قطعات آن درحال تحويل از طريق كشور ونزوئلا به ايران است.
وي تاكيد كرد: هزينه اين هواپيماها از محل اموال بلوكه شده ايران تامين شده است. تمامي اين هواپيماها نو و توليد سال 2009- 2008 ميلادي است.
ميزان اموال بلوكه شده ايران در آمريكا با احتساب سود آن حداقل 40 ميليارد دلار است. دارايي هاي اوليه بلوكه شده ايران در آمريكا به حدود 18 ميليارد دلار مي رسد كه شامل اموال ديپلماتيك، وجوه نقدي، خريدها و تجهيزات نظامي(اف14) و غيرنظامي مي شود كه پس از 13 آبان 1358 از سوي ايالات متحده آمريكا مسدود و توقيف شد.

 



در محور قره آغاج به پارس آباد مغان برخورد دو خودرو 6 كشته برجاي گذاشت

اردبيل - خبرنگار كيهان:
برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه خودرو سواري پژو پارس در محور قره آغاج به پارس آباد مغان شش نفر كشته بر جاي گذاشت.
در اثر اين تصادف، خودرو پژو پارس در اثر شدت برخورد به آهن پاره تبديل شد و شش سرنشين آن دردم كشته شدند.
بر اساس اعلام كارشناسان راهنمايي و رانندگي انحراف به چپ و بي توجهي به جلو از سوي خودرو پژو پارس علت بروز اين تصادف بوده است.

 



امام جمعه شهرك بهاران سنندج ترور شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
«ماموستا برهان عالي» امام جمعه مسجد شهرك بهاران سنندج به وسيله افراد ناشناس ترور شد.
به گزارش خبرنگار ما، راس ساعت 24 شنبه شب گذشته ماموستا «برهان عالي» از روحانيون خوشنام و برجسته مناطق غرب كشور و مسئول كميته روحانيان شوراي هماهنگي حمايت هاي مردمي از دكتر احمدي نژاد در استان كردستان به دست افراد ناشناس و در جلو درب منزل خود به شهادت رسيد.
به گفته يك شاهد عيني ماموستا «برهان عالي» بعد از پايان نماز تراويح از مسجد به سمت خانه خود بازمي گشت كه مورد حمله سه فرد ناشناس قرار گرفت كه به سمت وي تيراندازي كردند.
اين شاهد عيني افزود، با سرو صداي اعضاي خانواده وي مشخص شد كه ماموستا برهان عالي ترور شده است.
در ساعات پاياني شب گذشته جمعيت بسياري پس از اطلاع از موضوع در محل حادثه حضور يافتند و نيروهاي انتظامي و نهادهاي امنيتي نيز ضمن حضور در محل حادثه جسد وي را به پزشكي قانوني انتقال دادند. تاكنون هيچ مقام مسئول سياسي و انتظامي در استان در خصوص چگونگي وقوع اين حادثه اظهارنظري نكرده اند.
ماموستا برهان عالي از روحانيون سرشناس و برجسته كردستان و عضو شوراي افتاء مركز بزرگ اسلامي غرب كشور بود كه در ميان مردم مسلمان و شريف كردستان و استان هاي غرب كشور از جايگاه ويژه اي برخوردار بود.
پيكر اين روحاني در ميان حزن و اندوه مردم متدين و روزه دار سنندج، مسئولان ادارات، نظامي و انتظامي و جمع كثيري از روحانيون و ائمه جماعات كردستان از مقابل مسجد قباي بهاران سنندج به سوي بهشت محمدي تشييع و در آنجا به خاك سپرده شد.

 



10هزار دستگاه تاكسي جديد اول مهر به ناوگان حمل و نقل اضافه مي شود

رئيس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي در آستانه فرارسيدن مهر ماه و شروع فعاليت مدارس گفت: تا ابتداي مهرماه همزمان با بازگشايي مدارس، 10 هزار تاكسي جديد براي تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي در كشور به متقاضيان واگذار مي شود.
حسين هاشمي در گفت وگو با ايرنا افزود: تاكنون 52 هزار مسافربر شخصي تبديل به تاكسي شده اند و با توجه به اجرايي شدن روند پرداخت تسهيلات، اين تعداد افزايش مي يابد.
هاشمي افزود: باتوجه به اجرايي شدن پرداخت تسهيلات به متقاضيان، در حال حاضر 18 هزار و 600 متقاضي براي اسقاط خودروهاي مستعمل معرفي شده اند كه مي توانند نسبت به دريافت وام و تاكسي جايگزين اقدام كنند.
رئيس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي سرعت اسقاط و جايگزين خودروهاي مسافربر شخصي در تهران را مناسب ندانست و گفت: به همين دليل رانندگان اينگونه خودروها بلاتكليف هستند.
وي با اشاره به مشكلات پيش آمده در سرويس دهي به مدارس تهران در سال گذشته گفت: سال گذشته مسئولان كميته مهر با مشكلاتي از قبيل ناهماهنگي تاكسيراني و شهرداري در تهران مواجه بودند كه همين مورد موجب دو برابر شدن نرخ تاكسي ها شد و هموطنان تهراني رغبتي به استفاده از سرويس حمل و نقل عمومي نداشتند.وي اظهار اميدواري كرد امسال با هماهنگي هاي درون سازماني بين شهرداري و تاكسيراني چنين مشكلي به وجود نيايد.
رئيس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي وضعيت تاكسيراني در تهران را نيز نامناسب اعلام كرد و افزود: هم اكنون 13 هزار تاكسي در تهران خارج از سرويس دهي هستند و اين موضوع موجب تحميل هزينه هاي بسيار به همشهريان مي شود.
هاشمي اين موضوع را باعث ترغيب خانواده ها به سمت استفاده از خودروهاي شخصي دانست و گفت: اين موضوع مشكلات امنيتي نيز در پي خواهد داشت.

 



نماينده قوه قضاييه در هيئت نظارت بر مطبوعات ابقا شد

رئيس قوه قضاييه طي حكمي ناصر سراج را در سمت نماينده قوه قضاييه در هيئت نظارت بر مطبوعات ابقا كرد.
به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه، ناصر سراج معاون دادستان كل كشور را در سمت نماينده رئيس قوه قضاييه در هيات نظارت بر مطبوعات ابقا كرد.
سراج در سه دوره متوالي از سوي آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس پيشين قوه قضاييه به عنوان نماينده رئيس قوه قضاييه در هيات نظارت بر مطبوعات منصوب شده و فعاليت مي كرد.

 



معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي خبر داد افزايش 16 درصدي كيف قاپي

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي از رشد 16درصدي كيف قاپي از ابتداي سال تاكنون نسبت به سال قبل خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مقيمي در گفت وگو با فارس افزود: پليس آگاهي توانسته است در 5 ماه گذشته 75 درصد از كيف قاپي ها را شناسايي و كشف كند.
سرهنگ مقيمي گفت: كيف قاپي در برخي مناطق يك افتخار و نشان از بزرگي افراد كيف قاپ است، بايد با اين فرهنگ غلط و لمپنيسم حاكم بر برخي نقاط برخورد كرد و با فرهنگ سازي كيف قاپي را به كمترين حد رساند.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تاكيد كرد: مجازات كيف قاپان بازدارنده نيست و كيف قاپان پس از مجازات باز هم به اين جرم روي مي آورند. مجازات و هزينه كيف قاپي بايد بالا برود تا مقرون به صرفه نباشد.

 



كشف 1400سكه قديمي در اهر

فرمانده منطقه انتظامي اهر از كشف بيش از 1400سكه طرح قديم در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهر، مقصود عليپور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: پس از انجام كارهاي عملياتي و تحقيقات لازم و احتمال قوي بر انجام معامله اشياي عتيقه كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پژو كه طي چند روز پيش به صورت مشكوك به اين شهرستان رفت و آمد داشتند، پس از انجام اطمينان از معامله اشياي عتيقه توسط اين افراد نهايتا در حين انجام معامله افراد ناشناس داخل چادري كه در ورودي شهر اهر به همين منظور تدارك ديده بودند، سه نفر به نام هاي «علي اصغر.ت» اهل و ساكن قرچك ورامين، «يعقوب.ف» اهل و ساكن جلفا و «صفدر.ح» اهل و ساكن ورامين دستگير شدند.
وي تصريح كرد: پس از دستگيري اين افراد در بازرسي از چادر و خودرو آنها تعداد 1404عدد سكه طرح قديم و حدود 370ميليون ريال وجه نقد و تعدادي ادوات و تجهيزات آزمايشگاهي براي آزمايش و تست اشياي عتيقه و قدمت آنها كشف و ضبط و در بازجويي ها، اعتراف به فروش طلاجات و اشياي عتيقه كردند.
فرمانده نيروي انتظامي اهر اظهار داشت: اين افراد يك ميليارد و113 ميليون ريال با خود پول حمل مي كردند كه بنا به اظهارات دستگيرشدگان معامله را با افرادي به نام هاي رضا، بهروز و لطف الله انجام داده اند كه با شگردهاي خاص بدون هيچ گونه مدرك و ردپايي اقدام به معامله مي كردند كه در اين معاملات غيرقانوني مبلغ 740ميليون ريال متعلق به خريداران را نيز برداشته و متواري شده اند. اقدامات اطلاعاتي و انتظامي و قضايي در خصوص دستگيري افراد متواري در دستور كار اين منطقه قرار دارد.

 



24 كيلو كريستال در خودروي سه قاچاقچي

سمنان - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شاهرود از دستگيري سه قاچاقچي مواد مخدر و كشف بيش از 24كيلو و 750 گرم هروئين فشرده از نوع كريستال در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ «فرج الله وفادار» روز شنبه در تشريح كشف اين مقدار مواد مخدر به خبرنگاران گفت: ماموران انتظامي ايستگاه بازرسي شهيد نوري بامداد ديروز در جريان كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه پژو 405 كه با دو سرنشين از مشهد عازم زنجان بود مشكوك شدند و براي بررسي بيشتر خودرو را به پاركينگ منتقل كردند.
وي گفت: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد يكي از سرنشينان خودرو نرسيده به ايستگاه از خودرو پياده شده و با توجه به تاريكي هوا قصد انتقال مقداري مواد مخدر دارد.
وي افزود: ماموران با انجام گشت و مراقبت سومين سرنشين خودرو را در حال حمل پياده اين مقدار مواد مخدر دستگير كردند.
هفته گذشته نيز بيش از 100 كيلوگرم ترياك در شاهرود كشف شده بود.

 



تسهيلات شهرداري منطقه 19 براي نوسازي بافت هاي فرسوده

معاون شهرسازي و معماري منطقه 19 از معافيت عوارض پروانه ساختماني براي شهرونداني كه املاك خود را تجميع نمايند خبر داد.
به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، عليرضا طاهري درباره اقدامات اين معاونت درجهت احياي بافت فرسوده و رونق بازار ساخت و ساز گفت: با توجه به توان مالي پايين شهروندان منطقه، تسهيلاتي براي اين گروه درنظر گرفته شده است تا آنان هرچه بيشتر به نوسازي املاك خود تشويق شوند. وي افزود: از اين رو به شهرونداني كه در محدوده بافتهاي فرسوده اقدام به ساخت و ساز كنند، به ميزان 50 درصد تخفيف در عوارض درنظر گرفته ايم.
همچنين اگر شهروندان اقدام به تجميع املاك خود كنند و ساخت آنها به 200 مترمربع برسد، از پرداخت عوارض پروانه ساختمان معاف هستند. طاهري افزود: فرسودگي املاك مسكوني ناحيه 3 شهرداري منطقه 19 مثل نعمت آباد بسيار جدي است و به همين نسبت در مقابل حوادث غيرمترقبه از جمله زلزله آسيب پذير هستند علت اصلي اين فرسودگي هم استفاده از مصالح ساختماني كم دوام و غيراستاندارد در ساخت ساختمان هاي مسكوني و رعايت نكردن مقررات ملي ساختمان و استاندارد 2008 زلزله است. معاون شهردار منطقه 19 در ادامه گفت: از اول فروردين ماه سال جاري تاكنون 150 پروانه ساختماني صادر شده است كه مساحت آنها به 70 هزار مترمربع مي رسد.وي اظهار اميدواري كرد با ارائه تسهيلات جديد به شهروندان بازار ساخت وساز در منطقه 19 رونق يابد.

 



انفجار مين در سومار 3 مجروح به جا گذاشت

فرمانداري قصرشيرين اعلام كرد: سه نفر بر اثر انفجار مين بر جاي مانده از زمان جنگ تحميلي در منطقه عمومي سومار از توابع اين شهرستان مجروح شدند.
به گزارش ايرنا، فرمانداري قصرشيرين تصريح كرد: اين حادثه شنبه گذشته رخ داد و مجروحان آن از نيروهاي پاك سازي كننده ميادين مين بودند.
براساس اين گزارش در اولين انفجار كه در منطقه «چقاشيرگه» سومار رخ داد، دو نفر به نام هاي «عباس حماعي ناصري»41 ساله و «عبدالرضا تقوايي» 38 ساله هر دو از اهالي بروجرد از ناحيه دست و سينه مجروح و بلافاصله توسط نيروهاي امدادي به مركز استان منتقل شدند.
همچنين در انفجار ديگري كه حوالي پاسگاه مرزي «رضاآباد» به وقوع پيوست يك نفر به نام «مهران ويسي» 20 ساله اهل كرمانشاه از ناحيه پا مجروح شد كه به بيمارستان مركز استان انتقال يافت.
به رغم تلاش بي وقفه نيروهاي پاكسازي ميادين مين، تاكنون صدها نفر از مردم مناطق مرزي استان كرمانشاه بر اثر برخورد با مين و مهمات برجاي مانده از دوران جنگ تحميلي شهيد يا مجروح و معلول شده اند.

 



مديركل دفتر امور بانوان آموزش و پرورش: تغيير مانتو دانش آموزان تحميل هزينه اي غير ضروري است

مديركل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس نبايد در سال تحصيلي جديد، با تغيير مانتو سال گذشته دانش آموزان هزينه هاي غير ضروري به خانواده ها تحميل كنند.
مهري سويزي در گفت وگو با فارس درباره پوشش دانش آموزان دختر در سال تحصيلي جديد اظهار داشت: باتوجه به اينكه در سال اصلاح الگوي مصرف قرار داريم نبايد هزينه هاي غيرضروري را به سبد اقتصادي خانواده ها تحميل كنيم به همين دليل مدارس نبايد در سال تحصيلي جديد، روپوش سال گذشته دانش آموزان را تغيير دهند.
وي با بيان اينكه دانش آموزان كماكان از روپوش هاي سال گذشته استفاده مي كنند، افزود: در صورتي كه خانواده ها در اين زمينه با موارد تخلف مواجه شده و شكايتي دارند، مي توانند به مناطق يا سازمان هاي آموزش و پرورش مراجعه كنند و قطعا به آنها رسيدگي خواهد شد.
مديركل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتي كه برخي مدارس با نظر انجمن اوليا و مربيان، رضايت والدين و اولياي مدرسه براي تغيير رنگ روپوش دانش آموزان به توافق رسيده اند، اين امر در چارچوب ضوابط بلامانع است.

 



جوابيه شهرداري منطقه 22 تهران

احتراماً، پيرو جوابيه شماره 43176/15/522 مورخ
10/6/88 اين منطقه در پاسخ به خبر چاپ شده در صفحه 15 شماره 19449 مورخ 8 /6/88 آن جريده و جهت روشن شدن اذهان عمومي، و برابر قانون مطبوعات خواهشمند است دستور فرمائيد جوابيه زير در همان صفحه چاپ شود:
در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان در حفظ و حراست از اراضي حريم شهر و ارتفاعات تهران و جلوگيري از هرگونه ساخت و ساز و با توجه به قانون تعاريف محدوده و حريم شهر، روستا، شهرك و نحوه تعيين آن مصوب مجلس شوراي اسلامي و دستور اكيد رياست محترم جمهوري به هيئت وزيران جهت اجرايي نمودن موضوع و مصوبات شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران از جمله سند اصلي مصوب طرح جامع شهر تهران با موضوعيت ساماندهي و صيانت از حريم و صورتجلسات كميسيون رسيدگي به حريم شهر تهران و ابلاغيه معاونت محترم هماهنگي امور عمراني وزارت كشور به عنوان استانداري و شهرداري تهران صادر شده و اهتمام جدي شهرداري تهران را در امر جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز و منفعت طلبان سودجو را در حريم شهر تهران و ارتفاعات شمالي آن را دارد، به همين منظور شهرداري تهران نيز با هماهنگيهاي بعمل آورده در جلسات صدرالاشاره اقدام قانوني را به عمل مي آورد.
از آنجائي كه بخشداري كن و به تبع آن دهياريها و شورايارها غافل از اينكه اينگونه ساخت و سازها اثرات تخريبي زيست محيطي زيادي را به همراه خواهد داشت با برداشت يكسويه از قانون قائل به نظارت و ورود نيروهاي شهرداري جهت انجام وظيفه و تكليف قانوني نمي باشند، لذا توضيحاً اعلام مي دارد:
1- اقدام شهرداري كه توسط حريم بان صورت مي گيرد صرفاً در جهت جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز و بدون پروانه بوده كه در خارج از بافت روستاها و مطابق دستورالعملهاي صادره و در راستاي صيانت از حريم شهر تهران مي باشد.
2-در مورخ 5/6/88 در پي گزارشهاي واصله از ادامه تخلفات ساختماني يكي از اهالي روستاي ورديج كه سمتي در شوراي ده نيز دارد بلافاصله هيئتي مركب از نماينده حريم منطقه، سرپرست و حريم بانيان منطقه، نماينده نيروي انتظامي و حقوقي جهت بازديد و تهيه گزارش عازم محل مي شوند كه افرادي اقدام به تهديد، ارعاب، هتاكي و شروع حمله با چوب و چماق نموده كه هيئت اعزامي با خويشتنداري جو را آرام نموده سپس با تنظيم صورتجلسه از محل خارج مي شوند.
3- در مورخ 6/6/88 مجدداً افراد مذكور به اتومبيل حريم بانان اعزامي كه طبق وظيفه در حال گشتزني در جاده ورديج بوده حمله ور شده و با مجروح نمودن حريم بانان و تخريب اتومبيل و برداشتن سويچ و تجهيزات نظامي از صحنه مي گريزند كه پس از اطلاع از موضوع اكيپ حريم بان با همكاري نيروي انتظامي به محل مراجعه و با برخورد ناشايست افراد حاضر در محل و ضرب و شتم مامورين، خسارت قابل توجه اي به اتومبيل هاي حريم بانان و نيروهاي انتظامي صورت گرفت.
لازم به توضيح است شهرداري تهران از طريق اداره كل امور مناطق و شهرداري منطقه 22 با توجيه كتبي بخشداري كن و زير مجموعه كه با برداشت يكسويه از قانون سعي در خارج نمودن شهرداري از حيطه وظايف محوله را داشته، موضوع را به اطلاع استانداري، فرمانداري و بازرسي كل كشور رسانده است و هم اينك مورد در دست بررسي مي باشد...

 



كشف 55 تن چاي غيربهداشتي به ارزش 2ميليارد ريال در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
با تلاش ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس خراسان رضوي 55 تن چاي فله غيربهداشتي در مشهد كشف و ضبط شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، كارآگاهان آگاهي با فعال كردن شبكه اطلاعاتي و به كارگيري تيم هاي عملياتي ضمن شناسايي و بازرسي از كارگاه بدون مجوزي در مشهد، 55 تن چاي فله غيربهداشتي به ارزش 200ميليون تومان را كشف و ضبط كردند.
اين گزارش حاكي است در ادامه فعاليت هاي ماموران اداره آگاهي انبار مخصوص دپوي كالاهاي قاچاق در يكي از محلات مشهد نيز شناسايي كه در بازرسي از اين مكان مقداري كالاي قاچاق شامل چاي، برنج، سيگارت، لوازم آرايشي و بهداشتي به ارزش 30ميليون ريال كشف و ضبط شد. دو متهم در اين ارتباط دستگير شدند.

 



كشف20 تن روغن خوراكي فاسد در پلدختر

20 تن و 500 كيلوگرم روغن مايع خوراكي فاسد با تلاش ماموران انتظامي پلدختر در اين شهرستان كشف شد.
فرمانده منطقه انتظامي پلدختر روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: ماموران اين نيرو هنگام گشت زني در جاده پلدختر - كوهدشت در گردنه «طول كش» به يك دستگاه كاميون كه در حال تخليه روغن بود، مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.
سرهنگ علي امرايي افزود: اين محموله روغن قاچاق و فاسد با مدارك جعلي از كرج بارگيري و به قصد انتقال به اهواز از كارخانه خارج شده بود.
وي خاطرنشان كرد: ماموران هنگام بررسي متوجه شدند پلاك ماشين نيز جعلي است.
امرايي گفت: با بررسي صورت گرفته مشخص شد سه نفر با مدارك جعلي اين محموله را از كارخانه خارج كرده اند.
وي افزود: اين سه متهم به همراه يك مالخر توسط ماموران انتظامي دستگير و در بازجويي اوليه اعتراف كردند كه قصد فروش و توزيع اين روغن ها را در رستوران هاي بين راهي داشته اند.
وي يادآور شد: محموله و متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

 



زنان و دختران كالاي جديد صادراتي اسرائيل

افزايش اثرات بحران اقتصادي و كاهش درآمد خانواده هاي صهيونيستي، موجب افزايش آگهي هاي تن فروشي دختران و زنان اسرائيلي در كشورهاي اروپايي شده است.
به گزارش خبرگزاريها، روزنامه صهيونيستي «معاريو» با اعلام اين خبر و ارائه گزارشي از اين آگهي ها نوشت: دختران و زنان اسرائيلي براي كسب درآمد بيشتر دست به خودفروشي در كشورهاي ديگر مي زنند.بر همين اساس سفر دختران و زنان اسرائيلي در چند ماه گذشته به كشورهاي اروپايي گسترش پيدا كرده است.اين روزنامه در ادامه افزود: خودفروشي زنان و دختران اسرائيلي و سفر آنها به بعضي كشورهاي اروپايي و آسيايي بدين منظور، نتيجه بحران اقتصادي و بيكاري در داخل اسرائيل است.همچنين براساس اخبار منابع خبري در روزهاي گذشته بعضي اعضاي مجلس كنيست اسرائيل نيز به بررسي اين موضوع پرداخته اند و آن را از نظر اقتصادي مناسب ارزيابي كرده و سعي دارند با گسترش پديده خودفروشي زنان و دختران اسرائيلي منبع درآمد جديدي براي اسرائيل ايجاد كنند.اعضاي كنيست با استقبال از اين پديده، خود با تشكيل باندهاي بزرگ اقدام به اعزام زنان تن فروش به كشورهاي ديگر مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14