(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 شهريور 1388- شماره 19462
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اولين قاعده (يادداشت روز)
پطروس -گفت و شنود
رئيس جمهور پس از دريافت استوار نامه سفير جديد انگليس:
موضوع هسته اي از نظر ملت ايران تمام شده است
با حكمي از سوي احمدي نژاد رحيمي معاون اول رئيس جمهور شد
كيهان و خوانندگان
دست انتقام امام (ره) (نكته)
جنبلاط: اعراب و ايراني ها بايد با هرگونه تجاوز احتمالي اسرائيل مقابله كنند
يك لطيفه از سخنگوي حزب كارگزاران (خبر ويژه)
توصيه راديو اسرائيل به اصلاح طلبان (خبر ويژه)
شاهد زنده دروغگويي منافقين تهديد به ترور شد (خبر ويژه)
حمايت «اعتماد» از يك فيلم صهيونيستي (خبر ويژه)



اولين قاعده (يادداشت روز)

دولت دهم كه اكنون رسما فعاليت خود را آغاز كرده در ابتداي راهي احتمالا پر نشيب و فراز قرار دارد. اينكه در آينده چه اتفاقاتي رخ خواهد داد به دو عامل كلان وابسته است: اول اينكه دولت خود چه راهي در پيش خواهد گرفت و دوم «ديگران» چه مجموعه شرايطي براي دولت خواهند ساخت. مقصود از «ديگران» در اينجا همه آن مجموعه عوامل داخلي و خارجي است كه پيوند ارگانيك بادولت ندارند و فقط مناسبات خود با آن را بر مبناي شرايط «تنظيم» مي كنند. تلفيق اين دو مسير با يكديگر آينده دولت را رقم خواهد زد، آينده اي كه طبعا به جاي اينكه «پيش بيايد» بايد «ساخته شود».
هيچ كدام از ناظران پيش بيني نمي كنند كه رفتار دولت دهم و شخص رييس جمهور با آنچه از دولت نهم به ياد داريم تفاوت اساسي بكند. دولت دهم به احتمال بسيار زياد همان راهي را خواهد رفت كه دولت نهم مي رفت و درست هم البته همين است. 22 خرداد 1388 همچون يك «روز داوري» عمل كرد. همه آن بحث هاي پر التهاب، در اين باره كه آيا دولت راه درست را مي رود يا نه، پاي صندوق هاي راي جواب خود را گرفت و مردم نشان دادند كه چه چيز را مي پسندند. كساني هم كه پس از آن روز سعي در به هم زدن ميز بازي كردند، حالا ديگر دريافته اند حرف مردم همان بود كه آن روز از صندوق بيرون آمد والا آنها مجبور نمي شدند براي نشان دادن حمايت مردمي از خود به مراسم شب هاي قدر و راهپيمايي روز قدس دخيل ببندند. آدمي ياد آن پيشنهاد مفرح يكي از تلويزيون هاي ضد انقلاب مي افتد كه از مردم خواسته بود به علامت اعتراض شب ها چراغ ماشين هاي خود را روشن كنند!
اين سؤال كه آنها كه به احمدي نژاد راي دادند و آنها كه ندادند هر كدام چه دلايلي داشتند و چگونه اوضاع را تحليل مي كردند سؤال بسيار مهمي است كه حتما بايد در فرصتي موسع به آن پرداخت. به طور بسيار خلاصه، پايگاه راي 25 ميليوني احمدي نژاد را مي توان در دو بخش تفكيك كرد.
1- بخش بزرگي از مردم كه تا قبل از آغاز به كار دولت نهم اغلب آنچه ديده بودند «وعده» بود شايد براي نخستين بار، از اين دولت «عمل» ديدند بي آنكه منتي بر سرشان باشد. دولت نهم حرف بسيار زد ولي در كنار آن عمل فراوان هم انجام داد، ديگران اما آنقدر حرف زدند كه هيچگاه نوبت به عمل نرسيد و شايد نمي خواستند هم برسد. اين عامل خصوصا در ساختن پايگاه رأي احمدي نژاد در روستاها و شهرهاي كوچك نقشي بي بديل داشته است. مردم اين مناطق در هيچ زماني به اندازه دوره مسئوليت اين دولت دست خود را پر نديده بودند. علاوه بر اين، طبقه محروم كه عادت كرده بود اشرافيت برخي دولتيان را ببيند و دم بر نياورد در اين 4 سال متقاعد شد كه احمدي نژاد كيسه اي براي خود ندوخته است و هيچ علاقه و انگيزه اي براي پيوستن به طبقه اشراف ندارد. درست به همين علل بود -و مطالعه الگوي توزيع آرا هم نشان مي دهد- كه اين بخش از مردم ايران با مشاركت بسيار بالا پاي صندوق هاي راي خواستار تداوم همين مشي در دستگاه اجرايي كشور شدند.
2 - بخش دوم پايگاه راي احمدي نژاد در واقع تكه اي از همان بخش اول است كه يك ويژگي خاص در آن برجسته شده است. اين جزو اصول اوليه تحليل نظام هاي دموكراتيك است كه تصور شود نفس حضور راي دهندگان پاي صندوق ها قبل از آنكه راي به اين يا آن كانديداي خاص باشد، به معناي تاييد كليت آن سيستم سياسي است كه انتخابات در چارچوب آن برگزار مي شود. بنابراين واضح است كه مي توان گفت برنده اول مشاركت 85 درصدي مردم ايران در انتخابات 22 خرداد نظام جمهوري اسلامي است و كانديداي پيروز در واقع حائز رتبه دوم است. اما اين موضوع نبايد مانع از دقت در يك عامل كليدي شود كه توجيه كننده فلسفه وجودي بخشي از پايگاه راي آقاي احمدي نژاد است. پاي بندي به نظام همچنانكه گفتيم يك انگيزه ضمني براي همه راي دهندگان است -و اين عموميت دارد- اما بخشي از افرادي كه به آقاي احمدي نژاد راي دادند مشخصا بر اين موضوع تاكيد داشتند كه علاوه بر بهبود فضاي كار و خدومت احمدي نژاد بهترين گزينه موجود در صحنه است چون بيشترين پاي بندي را به اصول انقلاب اسلامي و راس آنها ولايت فقيه دارد. براي اين عده، اصولگرايي احمدي نژاد يك انگيزه مركزي و محوري بوده است نه صرفا عاملي ضمني كه شبيه آن در عموم راي دهندگان مشاهده مي شود. اين بخش از راي احمدي نژاد همان است كه نخبگان آن در روزهاي بحران به ميدان آمدند و در جمع شدن غائله نقشي اساسي ايفا كردند. براي اين عده، خدوم و مردمي بودن رييس جمهور البته اهميت كليدي دارد اما به اين شرط كه مستلزم هيچ نوع فاصله گيري از ارزش هاي اساسي انقلاب نباشد. دقيقا به همين دليل است كه از نگاه اين افراد خدمت و پاكدستي نمي تواند لغزش هاي احتمالي در پاي بندي به اصول را بپوشاند يا توجيه كند و لذا بر خود تكليف مي دانند همچنانكه در روزهاي بحران همه انرژي خود را براي خنثي كردن طراحي هاي دشمن به ميدان آوردند، پس از آن نيز در تلاش براي اصلاح كاستي هايي كه مي بينند كوتاهي و كاهلي نكنند.
ميزان موفقيت دولت اصولگرا در 4 سال آينده دقيقا به اين بستگي دارد كه تا چه حد بتواند اين پايگاه هاي راي را براي خود حفظ كرده و توسعه دهد. بحث درباره مخاطراتي كه پيمودن اين مسير خواهد داشت بسيار پيچيده تر از آن است كه ممكن است در ابتدا به نظر برسد و آنچه در اينجا گفته شد فقط يك اشارت كلي و اجمالي است.
بخش دوم از راه اما به طراحي هاي «ديگران» بستگي دارد. دولت اصولگرا در انتخابات گذشته آوردگاهي سخت از بددلي و كينه توزي را پشت سر گذاشته است اما نبايد تصور كند كه همه چيز پايان يافته و اكنون زمان آسودگي است. حقيقت اين است كه چيزي اگر باشد -كه هست- تازه شروع شده است. تئوري ساقط كردن دولت و سپس رفتن به سراغ ديگر اركان نظام كه قلب استراتژي مبارزاتي برخي جريان هاي سياسي در انتخابات گذشته بود البته شكست خورده است اما نشانه هايي هست كه تئوري ضعيف كردن دولت و وارد كردن ضربه در يك زمان مناسب مانند انتخابات بعدي شوراها همچنان در دستور كار قرار دارد و با جديت پي گيري مي شود. انتخابات اخير همانطور كه برجستگي هاي دولت را نشان داد برخي نقاط ضعف آن را هم آشكار ساخت، پس نبايد تعجب كنيم اگر نشانه هايي از اينكه دشمن براي عميق تر كردن اين نقاط ضعف و ضربه زدن به پايگاه راي احمدي نژاد آشكار شده باشد. برخي قرائن نشان مي دهد بحراني كردن روابط دولت با طبقه متوسط شهري و گروه هاي مرجع مانند روحانيون، دانشگاهيان و نخبگان سياسي و كاهش انگيزه بدنه اجتماعي جريان اصولگرا براي دفاع از دولت در بحران هاي آينده (كه كساني در داخل و خارج سخت براي ايجاد آن در تلاشند) دقيقترين توصيف از طراحي است كه از اين پس با آن مواجه خواهيم بود. صرف نظر از اشتباهات واضح و احتمالا قطعي كه توطئه گران در اجراي اين پروژه مرتكب خواهند شد، اين رفتار دولت و شخص رييس جمهور است كه ميزان موفقيت يا شكست نهايي اين پروژه ها را تعيين خواهد كرد. دولت دهم بايد بخشي از انرژي خود را صرف شكل دادن به رفتارهاي «ديگران» بكند در كنار اينكه از رفتار خود هم مراقبت مي كند. اين اولين قاعده است.
مهدي محمدي

 



پطروس -گفت و شنود

گفت: سران داخلي فتنه بدجوري با رسوايي روبرو شده اند.
گفتم: فكر نمي كردند كه مردم اينطور با صلابت و قدرت پاي ارزش هاي اسلام و انقلاب ايستاده باشند.
گفت: اسناد به دست آمده و اعتراف متهمان در دادگاه نشان مي دهد كه خاتمي و موسوي روي حمايت آمريكا خيلي حساب باز كرده بودند و تصور مي كردند كه مردم با قمپز اسرائيل و تهديد آمريكا از آرمان هاي انقلاب دست مي كشند و به طرف خاتمي و موسوي مي روند.
گفتم: آخه اينها كه 30 سال در ايران زندگي كرده اند بايد مردم را مي شناختند!
گفت: كساني كه در قصرهاي اشرافي زندگي كرده اند، از مردم شناختي ندارند.
گفتم: از شخصي پرسيدند پطروس كي بود؟ يارو گفت؛ پطروس يك دهقان فداكار بود كه وقتي گرگ به گوسفندانش حمله كرد، پيرهنش رو آتيش زد و انگشتشو كرد توي چشم راننده قطار!

 



رئيس جمهور پس از دريافت استوار نامه سفير جديد انگليس:
موضوع هسته اي از نظر ملت ايران تمام شده است

رييس جمهوري تاكيد كردكه ملت ايران به هيچ كس اجازه دخالت در امور داخلي خود را نمي دهد و اميدواريم دولت انگليس بتواند اشتباهات خود را جبران كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران خواهان توسعه روابط با ساير كشورها برپايه عدالت و احترام متقابل است گفت: دولتهاي غربي بايد رفتارهاي خود را در برابر ملت بزرگ ايران اصلاح كنند.
وي پس از دريافت استوارنامه «سايمون گس» سفير جديد انگليس با بيان اينكه ملت ايران از رابطه با دولت انگلستان خاطرات منفي زيادي در ذهن دارند اظهار داشت: البته در مسير توسعه روابط نگاه ما به آينده است و اميدواريم دولت انگليس از گذشته خود تجربه خوبي گرفته باشد و در مسير اصلاح رفتارهاي گذشته خود گام بردارد. از اين رو مهمترين ماموريت شما به عنوان يك سفير اين است كه اين خاطرات منفي را به خاطره مثبت تبديل كنيد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه قصد ندارد رفتارهاي اشتباه انگليس در رابطه با ملت ايران يادآور شود تصريح كرد: ملت ايران به هيچ كس اجازه دخالت در امور داخلي خود را نمي دهد و اميدواريم دولت انگليس بتواند اشتباهات خود را جبران كند.
رييس جمهور همچنين درباره موضوع هسته اي كشورمان با تاكيد بر اينكه موضوع هسته اي از نظر ملت ايران تمام شده است، گفت: داشتن فناوري صلح آميز هسته اي حق قانوني و قطعي ملت ايران است و ملت ايران درباره حقوق مسلم خود با كسي مذاكره نمي كند، البته آمادگي داريم درباره همكاري هاي بين المللي، حل مشكلات اقتصادي و امنيتي جهان گفت و گو كنيم و معتقديم اين موضوعات بدون مشاركت همگاني قابل حل نيست.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه براي حل مشكلات منطقه خاورميانه راه حل نظامي جوابگو نيست، تصريح كرد: روش انگليس و آمريكا را در منطقه اشتباه مي دانيم و اميدواريم آنرا اصلاح كنند. رويكرد نظامي اگر چه به ملت هاي منطقه آسيب مي رساند اما در اين ميان بيشترين آسيب را خود دولت هاي انگليس و آمريكا متحمل شده اند.
رييس جمهور اظهار داشت: ايران علاقه مند به داشتن روابط دوستانه با همه كشورها است. متاسفانه كشورهاي اروپايي در30 سال گذشته و بخصوص در سالهاي اخير رفتارهايي عليه ملت ايران داشتند. البته بايد ببينند كه نتيجه رفتارهاي آنها چه سودي برايشان داشته است.
احمدي نژاد تصريح كرد: اميدوارم برخي كشورهاي اروپايي رفتار خود را در رابطه با ايران اصلاح كنند و بدانند كه با چنين رفتارهايي ملت ايران به هيچ عنوان متضرر نمي شود و ملت ايران مي داند كه چگونه از خود و منافع كشورش دفاع كند.
سفير جديد انگليس نيز در اين ديدار با بيان اينكه انگليس به آنچه در گذشته بين دو كشور اتفاق افتاده است به هيچ عنوان افتخار نمي كند،گفت: انگليس خواهان ايجاد مناسبات مدرن و توسعه روابط بر اساس احترام متقابل با جمهوري اسلامي ايران است.
وي با اشاره به زمينه هاي مشترك ارتقاي همكاري هاي دوجانبه ، منطقه اي و بين المللي بين ايران و انگلستان گفت: شرايط كنوني فرصت مناسبي به وجود آورده است كه روابط خود را بهبود بخشيم و با اين اظهارات نيز كاملا موافقم كه در توسعه روابط بايد به آينده نگاه كنيم.
سفير انگليس به همراه
4 سفير جديد ديگر
انتخاب مجدد احمدي نژاد را تبريك گفت
سفراي نيوزلند، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و انگليس پس از تقديم استوارنامه هاي خود، پيروزي محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري را تبريك گفتند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، سفراي كشورهاي نيوزلند، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و انگليس در ملاقات هاي جداگانه استوارنامه هاي خود را تقديم رئيس جمهور كردند.
رئيس جمهور در اين ديدارها برپايي عدالت و مشاركت همگاني را در ايجاد صلح پايدار در جهان ضروري دانست.
محمود احمدي نژاد پس از دريافت استوارنامه هاي سفراي نيوزلند، گرجستان، ارمنستان و قزاقستان با آرزوي موفقيت براي آنان با اشاره به وجود ظرفيت هاي فراوان براي توسعه هرچه بيشتر روابط دو جانبه و چند جانبه گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي تعميق و استحكام روابط و مناسبات خود با ساير كشورها ندارد.
وي خاطرنشان كرد: بايد از همه ظرفيت ها براي پيشرفت دو كشور، تقويت صلح و امنيت در منطقه و جهان و همكاريهاي چند جانبه استفاده كنيم.
رئيس جمهور برپايي صلح پايدار در جهان را مسئوليتي همگاني دانست و گفت: برقراري صلح و امنيت در منطقه و جهان بر دو اصل عدالت و مشاركت همگاني استوار است و بايد از همه توان خود براي تحقق اين موضوع استفاده كنيم.
سفراي نيوزلند، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و انگليس نيز پس از تقديم استوارنامه هاي خود، پيروزي محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري را تبريك گفته و خواهان گسترش هرچه بيشتر روابط دو جانبه و همكاري هاي منطقه اي و بين المللي با جمهوري اسلامي ايران شدند.

 



با حكمي از سوي احمدي نژاد رحيمي معاون اول رئيس جمهور شد

رئيس جمهور در حكمي محمدرضا رحيمي را به سمت معاون اول رئيس جمهور منصوب كرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، متن حكم انتصاب معاون اول رئيس جمهور به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي محمدرضا رحيمي
سلام عليكم
به استناد اصل يكصد و بيست و چهارم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با توجه به شايستگي، تعهد، تجربه و توانمندي جنابعالي را به سمت «معاون اول رييس جمهور» برمي گزينم.
اينك كه در آستانه دهه چهارم از حيات پربار جمهوري اسلامي، دوران جديدي از زندگي پرافتخار ملت ايران آغاز شده است، به موازات مسئوليت هاي روزافزون انقلاب اسلامي در عرصه هاي ملي و بين المللي، دولت برآمده از رأي مردم شريف، آگاه و متعهد ايران، نقش و تكليف سنگين تري برعهده گرفته است.
دولت، امروز بايد عميق تر،آگاه تر، پرنشاط تر و موثرتر از گذشته در همه عرصه ها حضوري عزت دار و الهام بخش داشته باشد و از منافع ملي و آرماني نظام ولايي در بالاترين سطح صيانت نمايد.
از جنابعالي انتظار مي رود كه در مسير تحقق اهداف نظام اسلامي و از آن جمله گسترش عدالت، مهرورزي وخدمت رساني در سراسر كشور، اداره امور محوله و مسئوليتي كه در برابر اينجانب بر عهده داريد، مساعي لازم را به كار برده و از همه ظرفيت هاي مادي و معنوي و به ويژه همكاري صاحبنظران، انديشمندان و كارشناسان ارجمند حداكثر استفاده را به عمل آوريد. توفيقات شما را در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) از درگاه خداوند سبحان مسألت دارم.
امور زير به جنابعالي محول مي گردد:
1- اداره جلسات هيأت وزيران در غياب اينجانب
2- امضاء همه تصويب نامه ها، بخشنامه ها، مقررات و تصميمات هيأت وزيران
3- تنظيم تقاضاهاي وزيران و دستگاه هاي اجرايي در مورد لوايح، تصويب نامه ها، آيين نامه ها و اساسنامه ها در هيأت وزيران و تعيين اولويت آنها و نيز كليه مكاتبات مربوط به انتصاب هايي كه طبق قانون بايد به تصويب هيأت وزيران برسد.
4- ارجاع لوايح به كارگروه هاي دولت و پيگيري امور مرتبط با آنها
بديهي است كليه اقدامات و مكاتبات فوق را براي اطلاع اينجانب ارسال خواهيد نمود.
يك بار ديگر از خدمات و تلاش هاي ارزنده جناب آقاي دكتر داودي تشكر و قدرداني مي كنم.
محمود احمدي نژاد

 



كيهان و خوانندگان

¤ هر روز كه از انقلاب مي گذرد زواياي بيشتري از هوشياري، صداقت و مديريت موفق مقام معظم رهبري در راهبري انقلاب و عبور از بحران هاي ساخته و پرداخته دشمنان و غافلان داخل، بر مردم و مسئولين روشن مي شود. به جهت قدرداني از داشتن اين نعمت بزرگ ضمن حضور هميشگي در تمام صحنه هاي انقلاب بايد بطور مداوم براي سلامتي و طول عمر پر خير و بركت و عزت روزافزون معظم له دعا كنيم.
عليمرداني
¤ مقام معظم رهبري سياست هاي نظام در برخورد با مخالفين در چارچوب نظام و خارج از آنرا خيلي روشن و شفاف در خطبه هاي نمازجمعه بيان كردند ولي روزنامه هاي زنجيره اي با منظور خاص و از روي شيطنت برداشت خودشان از اين سخنان را تيتر صفحه اول كرده اند، گويا بي قانوني و خارج از قواعد اخلاقي كار كردن براي اين عده بصورت يك رويه معمول درآمده است.
باريكاني
¤ با توجه به فرمايشات و رهنمودهاي رهبري در خطبه هاي نمازجمعه پيرامون برخورد سخت نظام با مخالفين خارج از چارچوب نظام و برهم زنندگان امنيت كشور چرا مدعي العموم نسبت به اعاده حيثيت از نظام مقدس جمهوري اسلامي در برابر اقدامات غيرقانوني آقايان كروبي، موسوي و خاتمي سكوت اختيار كرده و چرا چشم فتنه را كور نمي كند.
حبيبيان از قم
¤ رهبر انقلاب اسلامي در خطبه هاي نمازجمعه تهران، حجت را بر قوه قضائيه تمام كرد. حال بايد منتظر ماند و ديد كه اين قوه چه زماني اقدام عملي خواهد كرد.
يك بازنشسته از سراب
¤ عملكرد سران فتنه اخير كشورمان مثل تخلفات برخي از رانندگان وسايل نقليه است كه موجب اذيت و آزار و خسارت به مردم مي شوند و وقتي به آن ها تذكر داده مي شود، طلبكار مي شوند، اما وقتي پليس روبروي آن ها قرار مي گيرد و جريمه شان مي كند، كوتاه مي آيند. سران فتنه نيز هر روز گستاخ تر مي شوند، مگر اين كه قانون با آن ها برخورد كند.
مجيدي
¤ به قدرت طلبان ورشكسته بايد گفت كه از اعمال و اقدامات آن ها استكبار جهاني حمايت مي كند، اما مردم ايران از آن ها متنفر هستند.
آب پيكر از لاهيجان
¤ تعدادي از افرادي كه خود را هنرمند مي دانند با صدور بيانيه اعلام كرده اند حاضر به هيچ نوع همكاري با دولت نيستند صرفنظر از هنرمند بودن يا نبودن آنان اين كار نوعي توهين به 25 ميليون هم وطن ايراني است كه علي رغم همه سياه نمايي ها و دشمني هاي صورت گرفته در داخل و خارج به اين دولت راي مجدد دادند چگونه فردي كه خود را هنرمند مي داند براي راي اكثريت جامعه احترام قائل نيست و روش هاي بچه گانه و دور از عقل را در پيش گرفته است.
مجد
¤ مجمع روحانيون مبارز كه از سپاه شكايت كرده است، ظاهرا از وظيفه اي كه قانون اساسي بعهده سپاه گذاشته بي خبراست. طبق قانون اساسي، سپاه وظيفه حفاظت از آب و خاك كشور را دارد. اتفاقا عصبانيت دشمنان از سپاه هم به همين دليل است كه تا سپاه باشد، هيچ آسيبي به كشور وارد نمي شود.
جواد دياري از زنوز
¤ آمريكايي ها ديگر ورشكسته شده اند و دلارهايشان ناكارآمد شده است. اگر مي خواهند كه بيش از اين در باتلاق فرو نروند، تنها راهشان اين است كه منطقه را ترك كنند.
يك هموطن
¤ آيا وقت آن نرسيده كه پرونده انفجار دفتر نخست وزيري بار ديگر گشوده شود، تا مردم با برخي از سران فتنه اخير كشور بيشتر آشنا شوند؟
سيدعبدالله متقي
¤ برخي از وبلاگ نويسان كه شناخته شده هم هستند، در وبلاگ هاي خود، آشكارا عليه نظام و مقدسات مي نويسند، چرا قوه قضائيه با آن ها برخورد نمي كند؟
غلامحسين كريم پور از صالح آباد گلستان
¤دستور رياست جمهوري مبني بر اين كه واحدهاي توليدي بايد اقساطشان يك سال به تعويق بيفتد، از سوي بانك هاي تجارت شهريار اجرا نمي شود، لطفاً رسيدگي شود.
نوري از شهريار
¤ دخترم در رشته پزشكي دانشگاه شهركرد قبول شد و بالاخره پس از يكي دو سال پي گيري توانستيم مجوز مهمان شدن او در دانشگاه شهرستان خودمان يعني اصفهان را بگيريم. اما با اين كه دانشجوي روزانه است، در اين دانشگاه براي او شهريه تعيين شده است.
نام محفوظ
¤ به حقوق كاركنان بازنشسته دولت از آبان 86 تا سال 87 مبلغي اضافه شده، اما مابه التفاوت آن هنوز پرداخت نشده است. از دولت محترم تقاضاي اقدام مي شود.
همايونفر
¤ اخيراً شهرداري قبض هاي عوارض نوسازي و پسماند را به درب منزلمان ارسال كرده كه شامل سال هاي قبل نيز مي شود. به طوري كه حتي قبوضي را كه سال گذشته پرداخت كرديم با محاسبه نيمه سال 87 ارسال شده اند و جالب است، جريمه هم براي آن در نظر گرفته شده است. از شوراي شهر تقاضاي رسيدگي مي شود.
بزمي
¤از فرهنگسراي قرآن به خاطر اجراي هر شب برنامه قرآني با حضور بهترين قاريان بين المللي تشكر مي كنم.
خورشيدسوار
¤ مدتي است كه سرود يا شعري از مديحه خوان يادگار دوران دفاع مقدس جناب آقاي آهنگران از رسانه ملي كشور پخش نمي شود. حقيقتش را بخواهيد دلمان براي شنيدن صداي ايشان تنگ شده است. لطفاً اين درخواست بنده را در اين ستون منعكس كنيد. اميدواريم مسئولين محترم صداوسيما ترتيب اثر بدهند.
صفريان
¤ خيابان مصلي شهر قم در كنار رودخانه را از سه ماه قبل تخريب كرده اند با اين تخريب طول مسير خيابان مذكور به زباله داني و تخليه نخاله هاي ساختماني تبديل شده در ضمن با ناامن شدن محله از چند منزل سرقت انجام گرفته است. براي رفع مشكل به هر كجا مراجعه مي كنيم جواب درستي نمي دهند از شما تقاضا داريم صداي اعتراض ما را به جايي برسانيد و ما را از اين گرفتاري نجات بدهيد.
محمودي
¤ مدتي است كه شهرداري تهران در خيابان هاي سعدي و لاله زار، بلوك گذاري مي كند و جلوي پاساژها و مغازه ها را مي بندد. لطفاً رسيدگي شود.
نيك خواه
¤ از شهرداري تقاضا مي شود كه در تابلوهاي راهنماي اطراف شهرك فرهنگيان در فلكه 4 تهرانپارس نيز اسم اين شهرك قيد شود، چون مردم براي يافتن آن با مشكل روبرو مي شوند.
مهدوي
¤ منازل بهداري جنوب در پرديس دو استان خوزستان فاقد گاز هستند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك هموطن از خوزستان
¤ فرصت نيم ساعت گفت وگوي نمايندگان مردم اصفهان در مجلس و پاسخ به سوالات مردم در يك برنامه راديويي كه آن هم فقط هفته اي يك بار از راديو صداي مركز اصفهان پخش مي شود، به هيچ وجه كافي نيست و حداقل به يك ساعت در هفته نياز است.
محمود بليغيان از اصفهان
پاسخ شهرداري منطقه 5
در پاسخ به پيام مردمي درج شده مورخ 15/6/88 درخصوص تغيير شماره پلاك ها به اطلاع مي رساند تغيير و ساماندهي پلاك ها براساس دستورالعمل سازمان زيبا سازي شهرداري تهران و هماهنگي با دستگاههاي ديگر از جمله پست و... و كار كارشناسي صورت گرفته است.

 



دست انتقام امام (ره) (نكته)

اگرچه تلخ و ناگوار است ولي متاسفانه واقعيت دارد كه مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) نه فقط به تدريج از راه و خط مبارك حضرت امام(ره) فاصله گرفته، بلكه در موارد فراواني نيز به كانون مقابله با مواضع و نظرات آن بزرگوار تبديل شده است. با يك بررسي گذرا به آساني مي توان ديد زاويه انحراف اين مؤسسه از بستر تعريف شده خط امام(ره) و شتاب استحاله آن نگران كننده است و چنانچه جناب حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني كه مديريت عالي مؤسسه را برعهده دارد هر چه زودتر به يك پالايش جدي و خانه تكاني اساسي در اين مركز دست نزنند، آينده پيش روي مؤسسه ياد شده به يقين فاجعه آميز و پشيمان كننده خواهد بود.
كيهان طي چند سال گذشته، بارها به نمونه هاي مستندي از بي توجهي نسبت به آموزه هاي حضرت امام(ره)، رويكرد به افراد بدسابقه و حتي دشمنان تابلودار امام(ره)، سكوت سوال برانگيز و مشكوك در مقابل تحريف آشكار نظرات مكتوب و مضبوط امام راحل(ره) و دهها پلشتي ديگر كه در مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) صورت پذيرفته و مي پذيرد هشدار داده است ولي متاسفانه جز در دو مورد كه مستقيماً موضوع با جناب آقاي سيدحسن خميني در ميان گذارده شد كمترين اقدامي از سوي مركز ياد شده براي اصلاح عملكرد خود و انجام وظيفه اي كه قانوناً برعهده دارد، مشاهده نشد.
برخي از اين نمونه هاي انحراف بازتاب گسترده اي در سطح رسانه ها داشت و به اندازه اي آشكار بود كه بعيد به نظر مي رسيد جناب حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني از آنها بي خبر مانده باشد. به عنوان مثال مي توان به تحريف آشكار نظرات مكتوب حضرت امام(ره) از سوي آقايان يوسف صانعي، علي اكبر محتشمي پور، مهدي كروبي، محمد خاتمي و... اشاره كرد كه كيهان با چاپ نظر تحريف شده و مقايسه آن با متن صحيفه حضرت امام(ره) به اين تحريف ها اعتراض كرد و انتظار مي رفت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) كه مقابله با تحريف نظرات امام راحل(ره) وظيفه قانوني آن است و به همين منظور بودجه دريافت مي كند، در مقابل اين تحريف هاي غيرقابل توجيه و خطرناك صدايي به انتقاد بلند كرده و موضعي اتخاذ كند، اما، مؤسسه ياد شده نه فقط كمترين اعتراضي نكرد و موضعي نگرفت، بلكه با سكوت سوال برانگيز و مشكوك خود به گونه اي تلويحي با تحريف كنندگان نظرات حضرت امام(ره) همراهي نيز كرد!
ديروز خبر شكايت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) از كيهان همراه با متن كامل شكوائيه روي خروجي خبرگزاري هاي داخلي و خارجي رفت و با استقبال همراه با ذوق زدگي بسياري از رسانه هاي ضد انقلاب روبرو شد. موضوع شكايت، اشاره كيهان به نفوذ برخي از عناصر ناباب در مؤسسه ياد شده و سكوت در برابر تحريف هاي متعددي است كه اعتراض به آنها وظيفه قانوني اين مؤسسه بوده است. كيهان با شواهدي كه در دست دارد، اين شكايت را از نوع فرار به جلو تلقي مي كند و به برخي از افراد جاخوش كرده در مؤسسه ياد شده و مراكز پيراموني آن حق مي دهيم كه از ما به خاطر دفاع مستند و مستدل از نظرات مبارك حضرت امام(ره) عصباني باشند، چرا كه فرياد اعتراض كيهان به تحريف نظرات امام(ره)، سكوت مؤسسه ياد شده در مقابل اين تحريف ها را زير سؤال كشيده و صلاحيت برخي از مسئولان اين مؤسسه را در افكار عمومي و در ميان مردم شريف ايران كه دلباخته امام(ره) هستند با ترديد جدي روبرو مي كند.
گفتني است خبر شكايت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) از كيهان، همراه با متن شكوائيه در اختيار رسانه ها قرار گرفته بود و اين در حالي است كه اگر دادستاني تهران متن شكوائيه را به رسانه ها داده باشد، اقدامي غيرقانوني مرتكب شده كه بعيد است چنين باشد و اما انگيزه مؤسسه ياد شده از ارائه متن شكوائيه به رسانه ها- كه اقدامي غيرقانوني و نامتعارف است- براي ما معلوم است چرا كه مؤسسه تنظيم و نشر در اين شكوائيه نعل وارونه زده و به خيال خود با زرنگي- بخوانيد ناشيانه- تلاش كرده است شاكي و متهم را جابجا كند! كه ترجمان شگرد نخ نماي «فرار به جلو» است. زيرا مؤسسه مزبور به خوبي مي داند همراهي اين مؤسسه با تحريف كنندگان نظرات امام(ره)، تقدير و تمجيد از دشمنان تابلودار حضرت امام(ره)، سكوت معني دار در برابر نسبت هاي ناروايي كه مدعيان اصلاحات به ساحت مقدس حضرت امام(ره) روا داشته اند و ده ها مورد ديگر، از جمله نمونه هاي مستند اتهاماتي هستند كه مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) كمترين پاسخي براي آن ندارد. بنابراين در يك اقدام عجولانه- بخوانيد كودكانه و ناشيانه- تلاش كرده است، پيشاپيش جاي شاكي و متهم را تغيير داده و سيلي از اتهامات ناروا را به كيهان سرازير كند! و...
و اما... كيهان نه فقط از شكايت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) استقبال مي كند، بلكه آن را لطف و موهبت خداي سبحان و دست انتقام حضرت امام(ره) و شهداي بزرگوار انقلاب مي داند، زيرا جلسه دادگاه رسيدگي به اين شكايت- كه مطابق قانون بايد علني باشد- فرصت مناسبي براي بازخواني پرونده مؤسسه ياد شده خواهد بود و كيهان با اسناد غيرقابل انكاري كه در اين دادگاه ارائه مي كند، ضمن پرده برداري از برخي پلشتي هاي خيانت آميز نسبت به ساحت مقدس حضرت امام(ره)، به وضوح نشان خواهد داد كه برخي از جاخوش كردگان در مركز ياد شده صلاحيت و لياقت لازم براي حضور در اين مؤسسه را ندارند و از سوي ديگر اميدوار است، جناب حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نيز جلسات اين دادگاه را با دقت دنبال كنند زيرا اطمينان داريم ايشان بعد از مشاهده اسنادي كه كيهان ارائه خواهد كرد، هرگز به ادامه حضور برخي از افراد در مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) رضايت نخواهند داد.
حسين شريعتمداري

 



جنبلاط: اعراب و ايراني ها بايد با هرگونه تجاوز احتمالي اسرائيل مقابله كنند

رييس حزب سوسياليست ترقيخواه گفت: اعراب و ايراني ها بايد با هر گونه تجاوز احتمالي اسرائيل به لبنان يا ايران بتوانند مقابله كنند.
وليد جنبلاط در مصاحبه با شبكه پرس.تي.وي گفت:حزب سوسياليست ترقيخواه از ارتش لبنان براي دستيابي به سلاح هاي ضدهواپيما از طريق ايران و سوريه حمايت مي كند چرا كه آمريكايي ها سلاح لازم براي مواجهه با اسرائيل به عنوان دشمن لبنان را در اختيار ما قرار نمي دهد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تشكيل كابينه جديد لبنان تصريح كرد: من براي تشكيل كابينه جديد لبنان با هر فرمولي كه منجر به برپايي دولت وحدت ملي نشود، مخالفم.

 



يك لطيفه از سخنگوي حزب كارگزاران (خبر ويژه)

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي گفت: «كاهش شكاف دولت-ملت، حفظ هويت اصلي و مردمي بودن نظام و حفظ جمهوريت و اسلاميت آن از اولويت هاي اصلي حزب كارگزاران سازندگي است.»
حسين مرعشي در گفتگو با ايسنا، اظهار داشت: حزب كارگزاران سازندگي متناسب با شرايط فعلي تلاش خود را خواهد كرد كه به دو موضوع اصلي كشور بپردازد. يعني حفظ هويت اصلي و مردمي بودن نظام و حفظ ارزش هايي كه انقلاب بر آن ها استوار است و نيز حفظ هويت جمهوريت و اسلاميت آن. اولويت ديگر حزب كارگزاران سازندگي تلاش براي پيدا كردن راهكارهاي كاستن شكاف دولت-ملت است. ما فكر مي كنيم اگر امروز در مصدر كار نبودن پاره اي از اشخاص در بخش هاي مختلف بتواند به كاهش اين شكاف بيانجامد، بايد جاي خود را به افرادي كه مورد وثوق ملت هستند، بدهند.
ادعاي تلاش براي كاهش شكاف دولت-ملت و حفظ هويت مردمي و اسلامي نظام در حالي از سوي سخنگوي كارگزاران سازندگي مطرح مي شود كه برخي اعضا و وابستگان اين حزب، به خاطر رفتارهاي ضدقانوني، اشرافي گري و لاابالي گري، خود از سرخط هاي جريان ايجاد شكاف ميان مردم و دولت به شمار مي آيند. كارگزاران همچنين از جمله حلقه هايي هستند كه كوشيدند قدرت را انحصاري و نقش مردم در انتخابات را كمرنگ سازند و از سوي ديگر ليبراليسم و اباحي گري را جايگزين تقيدات و موازين اسلامي كنند.
چند سال پيش محمد عطريانفر عضو مركزيت كارگزاران، اين حزب را پيش از جريان هاي چپ، بنيانگذار اصلاح طلبي خوانده بود. روزنامه دولتي ايران هم در روزگار حاكميت كارگزاران بر اين روزنامه (سال78) طي گزارشي، كارگزاران را سردمداران اصلاح طلبي در ايران معرفي كرده و در توضيح اين ادعا تصريح كرده بود كه «سياست هاي اقتصادي كارگزاران به تجمل و شكاف طبقاتي دامن زد و تورم وضعيتي تازنده به خود گرفت و فضاي نارضايتي ايجاد شده، باعث شكافي شد كه زمينه را براي روي كار آمدن نيروهاي تحول خواه (اصلاح طلب) فراهم كرد».
گفتني است در جريان انتخابات اخير نيز برخي اعضا و وابستگان كارگزاران با سرخوردگي ناشي از شكست فاحش انتخاباتي، اقدام به شايعه سازي و شايعه پراكني با هدف بي اعتماد كردن مردم به نظام كردند و در برخي اغتشاشات نقش فعالي ايفا مي كردند.

 



توصيه راديو اسرائيل به اصلاح طلبان (خبر ويژه)

سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در آستانه روز جهاني قدس، شعار تظاهرات را اعلام كرد. سايت همدمي نوشت: مردم ايران جمعه آينده در روز جهاني قدس فرياد خواهند زد نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران!
همزمان عليرضا نوري زاده جاسوس نشاندار موساد در گفت وگو با راديو آمريكا خواستار اخلال در راهپيمايي روز جهاني قدس شد و گفت: روز قدس همواره براي مقابله با اسرائيل بوده اما مي توان آن را به مبارزه عليه رژيم بدل كرد.
گفته مي شود گروهك منافقين و نهضت آزادي به همراه شماري از افراطيون مدعي حمايت از كروبي و موسوي براي خوش خدمتي به رژيم صهيونيستي و كمرنگ كردن اعتراضات جهاني عليه اشغالگران فلسطين، هماهنگي هايي را انجام داده اند تا با وجود انگشت شمار طرفداران خود با استفاده از پروپا گانداي رسانه اي غرب، در انسجام و اتحاد ملت ايران و شعار مرگ بر اسرائيل خدشه وارد كنند.

 



شاهد زنده دروغگويي منافقين تهديد به ترور شد (خبر ويژه)

عناصر منافق و ضدانقلاب يكي از مجروحان اغتشاشات خياباني را كه برخلاف تقلاي كينه توزانه سايت حزب مشاركت براي القاي كشته شدن وي، در قيد حيات به سر مي برد، تهديد به ترور و قتل كردند!
سايت نوروز پيش از اين در راستاي فريب و تهييج افكارعمومي، نام احمد كارگرنجاتي را در كنار شمار ديگري از اسامي دروغين جزو 72 شهيد حوادث پس از انتخابات معرفي كرده بود اما با روشنگري هاي انجام شده، مجبور به عقب نشيني شد و ادعا كرد 47 نفر از اسامي مذكور، صرفاً جهت بررسي منتشر شده بودند.
احمد كارگرنجاتي كه با وجود مجروحيت، از دست تروريست ها جان به در برده، در وبلاگ خود مي نويسد: «نمي دونستم زنده موندن من براي يك عده اينقدر زجرآور ميتونه باشه و وبلاگم آينه دق عده ديگري. چرا بايد يك عده از اينكه من اعلام حيات كردم اينقدر عصباني بشن كه نفهمن چي دارن ميگن و هر ياوه و خزعبلاتي كه توي دهنشون چرخيد به سر انگشتاشون منتقل و با فشار دكمه هاي كيبرد به ديتا تبديل كنن و به من ميت هديه بدن؟... واقعاً روشن شدن دروغ يك عده (حداقل در مورد اسم من) در فهرست منتشر شده 72 نفر كشته هاي اغتشاشات اخير اينقدر سخت و غيرقابل تحمل شده كه همون دوستاني كه بر طبل فضاي باز رسانه اي و اطلاع رساني روشن و تحمل شنيدن صداي مخالف ميكوفتن حالا گريبان چاك ميكنن كه صداي مارو خفه كنن؟... البته نبايد از حق گذشت كه در ميان اين معركه منافقين و منافق صفت ها، از ورژن جديد و قديم تا داخلي و خارجي چه آتش بياري كردند و در تهديد جاني و مالي و... اين ميت دست از دنيا كوتاه، از هر اقدامي فروگذار نكردند و به هر شيوه اي پيغام فرستادند كه: «حالا كه زنده اي و نمردي و فهرست 72 نفره ما را خراب كردي، در آينده اي نه چندان دور بزرگ ترين تكه ات گوشت خواهد شد!!!»
وي مي افزايد: اما من چند سوال از طراحان و تهيه كنندگان اين فهرست دارم. آقاي دكتر عليرضا بهشتي (فرزند شهيد مظلوم دكتر بهشتي) و دوستان! چرا اين اسامي را بدون هيچ مشخصات قابل شناسايي از جمله شماره شناسنامه و كدملي و نام پدر و... منتشر كرديد؟ چرا اينقدر بر عدد 72 اصرار ورزيديد؟ چرا هيچ جواب قانع كننده اي از طرف شما بعد از اعلام زنده بودن از سوي من منتشر نگرديد؟
احمد كارگرنجاتي مي نويسد: چرا برخي سايت هاي سازمان منافقين و ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج نشين بلافاصله با دروغ پراكني و انتساب مطالب دروغ و بي پايه به اينجانب اقدام به ترور شخصيت من كردند؟ آقاي بهشتي! اين فهرست را بدون مشخصات قابل پيگيري و شناسايي منتشر كرديد. اما غافل از اينكه فقط يك احمد كارگر در اثر آسيب ناشي از اغتشاشات بعداز انتخابات در بيمارستان هاي تهران بستري شده و آن هم من هستم. اي كاش حتي اين زحمت را به خود مي داديد و به سراغ قبري كه به من هديه داده بوديد مي رفتيد تا متوجه شويد آنكه دستش از دنيا كوتاه است و زير خروارها خاك در قطعه 213 رديف 15 شماره 35 در خواب ابدي فرو رفته آقاي مهدي نجاتي كارگر است كه در سال 81 جان به جان آفرين تسليم كرده (شادي روحش صلوات) نه احمد كارگر. با اين شيوه انتشار اسامي و بدون هيچ امكان شناسايي دقيق ممكن است كه اين فهرست هر روز بر تعدادش اضافه شود. يعني يك فهرست كه آخر آن باز است و اين يعني در باغ شهادت هنوز بسته نيست!!! خب! ديروز اين فهرست به ياد شهداي 7 تير 72 نفر بود و امروز به نام حضرت علي(ع) 110نفر مي شود و فردا به نيت 124 هزار پيغمبر الهي...
وي در پايان به طنز مي نويسد: باز هم جاي شكرش باقيه كه نام اين حقير در فهرست اموات منتشر شده. اما از همينجا و در همين دنياي مجازي دستان آقاي كروبي را مي بوسم و ملتمسانه استدعا دارم كه نام بنده را در فهرست مربوط به بازداشتگاه كهريزك منتشر نفرمايند تا بتونيم جلوي در و همسايه سرمونو بلند كنيم.

 



حمايت «اعتماد» از يك فيلم صهيونيستي (خبر ويژه)

روزنامه زنجيره اي اعتماد با ستايش از يك فيلم انيميشن موسوم به پرسپوليس و بي آنكه به محتواي فيلم و هويت كارگردان و نام آن بپردازد، در خبري مثبت نوشت: انيميشن ايراني در رده پنجم برترين هاي جهان. پرسپوليس مرجان ساتراپي در واقع يك رمان تصويري از خاطرات كودكي و نوجواني ساتراپي است. نوع تصويرسازي پرسپوليس يك اتفاق در عرصه انيميشن جهان بود.
اعتماد كه اين خبر مفصل را در حجمي به اندازه يك چهارم صفحه و در بالاي صفحه آخر خود منتشر كرده، اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه فيلم كارتوني مذكور فاقد جذابيت هاي فني و تصويري است و صرفاً به خاطر محتواي ضداسلامي و ضد ايراني آن مورد استقبال محافل غربي قرار گرفته است. اين فيلم چهره اي سياه از انقلاب اسلامي و باور ديني حجاب به تصوير مي كشد. ساتراپي كارگردان اين فيلم كه در گفت وگوهاي بعدي بر دشمني آشكارش با حجاب تاكيد كرد، در 14 سالگي از سوي خانواده اش به تنهايي به اتريش فرستاده شدو در فضايي از انحطاط سياسي و اخلاقي رشد كرد. نامبرده در حوادث پس از انتخابات در كنار عناصري چون مخملباف به حمايت از آشوبگري پرداخت و با حضور در پارلمان اروپا مدعي نقض حقوق بشر در ايران شد.
وي در انيميشن ساخته شده، مانند فيلم هاي مشابه ( مثل بدون دخترم هرگز)، چهره هاي مذهبي و انقلابي را سراپا سياه به تصوير كشيده است. ساخت اين گونه فيلم هاي سياه عليه ايران و اسلام، در دهه اخير شدت يافته و مورد تاكيد ژنرال هاي ناتوي فرهنگي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14