(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 شهريور 1388- شماره 19462
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سخنگوي كاخ سفيد: واشنگتن در گفت وگو با تهران بر مسئله هسته اي متمركز خواهد شد
بازتاب گزارش هيئت سه نفره دستگاه قضايي فعالان سياسي: كروبي بايد محاكمه شود
گردش حق امكاني بر مدار علي(ع)
فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران: هيچ نگاه امنيتي به بازگشايي دانشگاه ها وجود ندارد
خبرگزاري فرانسه اعلام كرد بسته پيشنهادي ايران فرصتي مناسب براي گفت وگو
آيت الله خاتمي: نظام اسلامي با ساختارشكنان مقابله خواهد كرد
با ابلاغ آيين نامه اي از سوي رئيس جمهور نحوه پرداخت يارانه سود تسهيلات بانكي تعيين شد
گزارش خبري تحليل رسانه هاي غربي از اهداف سفر مخفيانه نتانياهو به مسكو
شكايت موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) از كيهان



سخنگوي كاخ سفيد: واشنگتن در گفت وگو با تهران بر مسئله هسته اي متمركز خواهد شد

رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد كه گفت وگو با ايران بايد بر برنامه هسته اي اين كشور متمركز شود.
خبرگزاري رويترز روز گذشته از ميناپليس آمريكا گزارش داد: كاخ سفيد اعلام كرد، با وجود امتناع ايران از گفت وگو درباره برنامه هسته اي اش، آمريكا در مذاكرات آتي با اين كشور، بر برنامه هسته اي ايران كه به زعم غرب براي توليد تسليحات است، تمركز خواهد كرد. رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد روز شنبه به خبرنگاران گفت: شايد، اين موضوعي نباشد كه آنها خواستار طرح آن باشند اما، مي توانم به شما اطمينان دهم، اين موضوعي است كه ما آن را مطرح خواهيم كرد.
بنابراين گزارش، دولت آمريكا روز جمعه اعلام كرده بود پيشنهاد ايران را براي گفت وگوهاي گسترده با قدرت هاي اصلي جهان پذيرفته است اگرچه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده با گفت وگو در خصوص برنامه هسته اي مخالف است.
ايران چهارشنبه گذشته با ارائه بسته پيشنهادي بروز شده به نمايندگان كشورهاي گروه 1+5 خواستار گفت وگوهاي گسترده با غرب شد اما در اين بسته پيشنهادي حرفي از برنامه هسته اي به ميان نيامده است.
روسيه و چين تنها راه مواجهه با برنامه هسته اي ايران را مذاكره دانسته اند و نسبت به هرگونه تحريم احتمالي عليه تهران هشدار داده اند.
در همين زمينه، فيليپ گوردون معاون وزير خارجه آمريكا گفت كه واشنگتن تلاش مي كند روسيه را براي اعمال فشار بيشتر بر ايران با خود همراه سازد.
به گزارش خبرگزاري «اينترفكس»، «فيليپ گوردون» معاون وزير امور خارجه آمريكا در مسائل اروپا و اوراسيا با اشاره به اينكه در اتخاذ تدابير بعدي در قبال ايران، مسئله بر سر تنبيه اين كشور نيست، گفت: واشنگتن به گفت وگو با مقامات روسي در خصوص ايران ادامه مي دهد تا مسكو را براي اعمال فشار بيشتر بر تهران با خود همراه كند.
از سوي ديگر؛ شبكه تلويزيوني العربيه طي گزارشي هدف آمريكا از مذاكره با ايران را تلاش براي محك زدن حسن نيت ايران دانست.
اين شبكه تلويزيوني در گزارش خود خاطرنشان كرد كه منابع آمريكايي و اروپايي تاكيد كرده اند در صورتي كه تهران به سياست هاي خود ادامه دهد فهرست جديدي از مجازات ها عليه اين كشور تهيه خواهد شد ولي روزنامه نيويورك تايمز درباره جديت ايران براي از سرگيري گفت وگوها با قدرت هاي بزرگ قبل از پايان سپتامبر شك و ترديد دارد.
فضاسازي برخي از رسانه هاي غربي و ضد ايراني عليه بسته پيشنهادي ايران در حالي است كه آمريكا و اروپا با پذيرش اين بسته بر گفت وگو با تهران تاكيد دارند.
عقب نشيني رژيم صهيونيستي در برابر ايران
دان مريدور معاون نتانياهو در گفت وگو با رويترز از مواضع ماجراجويانه خود عليه ايران عقب نشيني كرد.
معاون نخست وزير و وزير امور جاسوسي رژيم صهيونيستي گفت: درباره انجام هرگونه اقدام نظامي عليه ايران صحبت نمي كنم اما به تلاش هاي يكپارچه جامعه بين الملل در قبال برنامه هسته اي تهران اميدوارم.
به گزارش مهر، «دان مريدور» ديروز در گفت وگو با خبرگزاري رويترز در سخناني مدعي شد: برنامه هسته اي ايران صلح آميز نيست و در صورت دستيابي ايران به اين فناوري منافع ابرقدرت ها به خطر مي افتد.
وي در سخناني متناقض اعلام كرد: ديگر نبايد زمان زيادي را براي برنامه هسته اي ايران هدر داد، هم اكنون زمان تهديد فرا رسيده است و بايد تحريم هاي بيشتر را عليه اين كشور اعمال كرد.
مريدور با ابراز اميدواري درباره تلاش هاي يكپارچه جامعه بين الملل براي توقف برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد: درباره انجام هرگونه اقدام نظامي عليه ايران صحبت نمي كنم و تمايل ندارم كه با استفاده از برخي كلمات منجر به ايجاد يك سوءتفاهم در ميان دوستان شوم.

 



بازتاب گزارش هيئت سه نفره دستگاه قضايي فعالان سياسي: كروبي بايد محاكمه شود

سرويس سياسي -
انتشار گزارش هيأت ويژه دستگاه قضا و تأكيد بر ساختگي بودن ادعاهاي كروبي بازتاب گسترده اي در ميان محافل سياسي و رسانه اي داشته و بسياري از چهره هاي فعال سياسي معتقدند زمان براي برخورد قاطع با كروبي فرا رسيده و قوه قضائيه بايد بدون هيچ مسامحه اي وي را محاكمه كند.
در همين رابطه مهدي كوچك زاده در گفت وگو با ايرانا اظهار كرد در اين مقطع از زمان كه هيأت سه نفره قوه قضائيه به اين نتيجه رسيده كه سخنان كروبي غير مستند، وهن به نظام و از مصاديق اشاعه اكاذيب و تشويش اذهان عمومي مي باشد، بزرگترين امتحان براي رئيس جديد قوه قضائيه است.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به سخنان صادق آملي لاريجاني رئيس جديد قوه قضائيه در جلسه معارفه خود كه گفته بود، به عون الله تعالي به كسي اجازه نخواهد داد براي امنيت مردم و نظام ايجاد مشكل كند، اظهار داشت: اكنون وقت آن است كه معلوم شود آقاي آملي لاريجاني چقدر به اين قول خود پايبند است.
كوچك زاده تأكيد كرد: انتظار داريم كروبي يا هر كسي كه با به هم بافتن اباطيل براي نظام مشكلاتي ايجاد كرده، دستگير و طبق مقررات بازجويي و سپس محاكمه شود.
هيچ كس مصونيت قضايي ندارد
يك عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هم گفت: مصونيت قضايي براي هيچ كس وجود ندارد و كروبي بايد به خاطر اقداماتي كه انجام داد، محاكمه شود.
«محسن كوهكن» در گفت وگو با ايرنا افزود: همه طبق قانون اساسي در مقابل قانون برابر هستند و قانون براي كسي تحت عنوان مصونيت قضايي، موردي را تعريف نكرده است.
وي تصريح كرد: اگر كروبي يا هر فرد ديگري سخني بگويد كه از مصاديق جرم هاي تعريف شده در قانون باشد، دادستان به عنوان مدعي العموم مي تواند شكايت و پيگيري كند.
كوهكن تصريح كرد: وظيفه دادستان است كه به عنوان مدعي العموم شكايت كند و چنين فردي را طبق ضوابط، مقررات و قانون تحت تعقيب قرار دهد.
يك روزنامه نگار و فعال سياسي هم با اشاره به برابري همه افراد جامعه در برابر قانون تاكيد كرد كه بر اين اساس هيچ كس مصونيت ندارد و بايد در چارچوب قانون با كروبي برخورد شود.
مهدي فضايلي موضوع رسيدگي به ادعاهاي كروبي را روشن خواند و گفت: با برخي جرايم به علت گستردگي و تاثيرهايي كه به لحاظ تخريب افكار عمومي و تشويش اذهان عمومي دارد، انتظار مي رود برخورد جدي تري صورت گيرد.
وي تصريح كرد: انتظار افكار عمومي برخورد با كروبي در چارچوب قانون است.
كار كروبي ازروي غفلت نبوده
اين فعال سياسي همچنين با اشاره به گزارش كميته قوه قضائيه درباره ادعاهاي كروبي گفت: گزارش هيات سه نفره نشان مي دهد كه كار كروبي از روي غفلت نبوده و با آگاهي انجام شده است.
فضايلي رفتار كروبي را يك انحراف از اصول و ارزش هاي انقلاب و معيارهاي جمهوري اسلامي دانست و گفت: اين رفتار نتيجه قرار گرفتن در حلقه نادرست و ناسالم فكري، جريان ناسالم سياسي و محصول انحراف است.
هنوز لايه هايي از سناريو سازي كروبي باقي مانده است
نائب رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس هم تاكيد كرد كه سناريوسازي كروبي و جريان برانداز داراي پرده ها و لايه هاي فراواني است كه هنوز پرده هاي ديگري از آن باقي مانده و بخش بزرگي از افراد سازمان دهي شده براي براندازي و كودتاي مخملي كماكان زير خاكستر و لايه هاي ديگر اين سناريوها مخفي شده اند.
علي اصغر زارعي در گفت وگو با فارس در تحليل خود از ادعاهاي واهي و جعلي كروبي كه از سوي كميته ويژه قوه قضائيه رد شده است، گفت: همانطور كه گزارش هيئت سه نفره دستگاه قضا نشان داد جريانات برانداز برنامه هاي بسيار وسيعي را تنظيم كرده بودند كه تنها قسمتي از اين سناريو و برنامه از سوي كروبي مورد ادعا قرار گرفت.
وي تاكيد كرد: تنها چند قسمت از سناريوهاي اخير برملا شده است و هنوز حاميان اصلي و دنبال هاي خارجي آن در پشت پرده قرار گرفته اند هر چند چهره اصلي آنها روشن شده است اما مي بايست اين افراد با نام و نشان و عملكرد خود مورد مواخذه جدي قرار بگيرند.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس هم با تاكيد بر برخورد قاطع با كروبي گفت: اگر كروبي در مقاطعي براي نظام زحماتي كشيده است اين امر دليلي نمي شود كه امروز با تبر به جانش بيفتد. انقلاب متعلق به تاريخ است و نظام بايد با او برخورد كند.
اتهام كروبي را حتي دشمنان درجه يك به نظام نزده بودند
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: با توهين كروبي، حقوق نظام و جامعه اسلامي ضايع شده و چنين اتهامي را حتي دشمنان درجه يك به نظام مقدس جمهوري اسلامي نزده بودند.
«حسين ابراهيمي» در گفت وگو با ايرنا افزود: آنچه كميته سه نفره در خصوص ادعاي كروبي اعلام كرد واقعيتي غيرقابل انكار است.
وي اظهار داشت:كروبي ادعايي كرده كه قابل اثبات نيست و ادعاي وي به حيثيت نظام، مردم، ايران اسلامي، نهادها، ارگان هاي مختلف و به طور مستقيم به زندانيان لطمه وارد كرده است.
دلسوزان انقلاب در انتظار اقدام قاطع دستگاه قضا
دبير سياسي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل هم با تاكيد بر اينكه اگر با كروبي برخورد قاطع صورت نگيرد. از اين پس هركسي به خود اجازه مي دهد كه براساس برخي شنيده ها و توهمات ذهني هرگونه اتهامي را به نظام وارد كند، اظهار داشت: نامه كروبي به هاشمي رفسنجاني و ادعاهاي كذايي وي موجب شد كه حدود يك ماه غرب و نوچه هاي داخلي آن با مستمسك قرار دادن اين اقدام ساده لوحانه، همه توان رسانه اي خود را براي زير سؤال بردن نظام مقدس جمهوري اسلامي كه ثمره خون هزاران شهيد است، به كار بگيرند.
طوسي با بيان اينكه دلسوزان نظام و انقلاب از رفتارهاي نفاق آلود موسوي و كروبي به ستوه آمده اند، گفت: هيچ عقل سليمي عدم برخورد قاطع با كروبي و موسوي را نمي پذيرد و عدم برخورد قاطع موجب دلسردي مردم معتقد و انقلابي ايران از قوه قضائيه خواهد شد.
اعتماد ملي: گيج شده ايم
يك عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اشاره به گزارش هيئت سه نفره قضايي درباره كروبي مدعي شد كروبي فردي از درون نظام است و با اصل نظام و رهبري مشكلي ندارد اما در اين خصوص ما هم گيج شده ايم و نمي دانيم بايد چه كنيم.
يوسف سنجيده همچنين افزود: نامه نگاري هاي اخير به كل نظام ضربه زد و خود كروبي هم ضربه خورد و خرد شد لذا اميدواريم اين قضايا جمع شود.
از سوي ديگر شمس الواعظين سردبير روزنامه هاي زنجيره اي نيز در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه پيش بيني كرد كه بازداشت مهدي كروبي نزديك شده و قرار است وي به زودي دستگير شود.

 



گردش حق امكاني بر مدار علي(ع)

آنچه را كه خداي سبحان نگفت و اظهار نكرد جزء اسماء مستاثره است؛ گرچه آن را سيدنا الاستاد امام (رض) در طليعه وصيتنامه الهي و سياسي شان احتمال داده اند كه اسماء مستاثره انسان كامل باشد. اين وصيتنامه 30 صفحه اي امام، آن 10 صفحه اش خواندني است! خواندني، يعني درس خواندني است. درس خواندني است، يعني عميقا انسان بايد كار حوزوي و دانشگاهي بر روي آن بكند؛ كه اسماء مستاثره چيست، نيل خليفه به اسماء مستاثره ميسور است يا محال، و اينكه در بعضي از ادعيه آمده آن اسمائي كه از ذات خارج نشده، آيا مقدور است كسي بفهمد يا نه؛ ايشان مي خواهد راه پيدا كند، به آنجا هم ممكن است انسان كامل دسترسي داشته باشد. ولي اگر كسي خليفه الله شد، او آنچه از ذات اقدس اله ظهور كرده و به مرحله امكان رسيده را مي داند.
گردش حق امكاني بر مدار علي بن ابيطالب(ع)
لذا اين تعبير معروف كه علي مع الحق و الحق مع علي، يدور معه حيث ما دار (1)؛ معمولا بايد اين ضمير را به حق برگرداند. نه به علي! در جمله يدور آيا علي حق مدار است؟ كه اين تعبير درباره عمار ياسر هم آمده! يا حق، علي محور است؟! يعني يدور علي مدار الحق، يا يدور الحق مدار علي؟ اگر اين حق، آن حق مطلق باشد كه در آنجا كسي راهي ندارد! دور بزند؛ آن، كعبه كسي نيست، طائف نمي طلبد؛ يحدركم الله نفسه (2) او به كسي اجازه نمي دهد؛ نه به ولي، نه به نبي، نه به رسول، نه به كسي! كه به آن بارگاه امن، كسي آنجا راه برود كه آنجا بگردد. و اگر حق مقيد است و حق ظهور امكاني است؛ اين يا همتاي علي است، يا پايين تر از علي.
تبيين حق مطلق ذاتي و حق فعلي امكاني
گفتند: حق دو قسم است. يك (حق مطلق) است كه اين حق مطلق، مقابلش عدم است، نه باطل! آن حق مطلق چون يك امر نامتناهي است، مقابل نامتناهي، شيء باطل نيست؛ ليس محض است. مقابل (الله) باطل نيست؛ چون تقابل حق و باطل، تقابل عدم و ملكه است. باطل چيزي است كه فاقد وصف حق است و مي توانست واجد باشد. آن عدم محض را نمي گويند باطل! اگر عدم محض را مي گفتند باطل؛ تقابل باطل و حق، تقابل تناقض مي شد، نه عدم و ملكه! پس باطل چيزي است كه فاقد وصف حق است. چيز هست، شيء بر او صادق است؛ لذا تقابل حق و باطل، تقابل عدم و ملكه است.
اينكه در سوره لقمان در بخشي از آيات سور ديگر آمده: ذلك بان الله هو الحق(3) اين حقي است كه در مقابل آن باطل است؛ يا حقي است كه در مقابلش عدم محض است؟! اگر حقي است كه باطل مقابل آن نيست و عدم محض مقابل اوست، و تقابل آن عدم با اين حق، تقابل تناقض است و اگر احيانا بر چنين عدمي باطل اطلاق بشود؛ يا مشترك لفظي است، يا با قرينه همراه است؛ پس آن حق، مقابل ندارد، چيزي هم در حريم او نمي گردد. براي اينكه آنحق جاي خالي نمي گذارد! نه مطاف مي گذارد، نه طائف.
اگر يك چيزي مطلق بود كه هست، اگر نامتناهي بود كه هست؛ در قبال نامتناهي مطلق، شيء اي فرض ندارد! لذا اگر كسي خواست آن ذات را بشناسد، چاره اي جز برگشت متحيرانه ندارد! يك كمي كه انسان جلوتر مي رود، مي بيند آن اطلاق ذاتي، او را گرفته و در رفته ما قبل از اينكه فهم را بفهميم، آن را مي فهميم و قبل از اينكه خودمان را بفهميم، او را مي فهميم؛ لذا جز حيرت چيز ديگري نتيجه كسي نخواهد شد. او يك شيء اي نيست كه يك مطاف خالي داشته باشد و فرصت طواف به طائف بدهد، تا ما بگوئيم: كسي به دور الله مي گردد! پس او يحدركم الله نفسه. آن حقي است كه عدم، مقابل اوست و نه باطل.
از آن مرحله كه تنزل كرديم؛ مي شود حق در مقام ظهور، حق در مقام فعل، (حق امكاني) اين همان است كه در سوره مباركه آل عمران فرمود: الحق من ربك (4) نه الحق مع ربك. آن حقي كه عين ذات الله است، ذلك بان الله هو الحق؛ با اين هو كه ضمير فصل است، با اين الف، لام كه روي خبر آمده؛ منحصر مي كند در ذات اقدس اله. و اگر در كنار آن آيه دارد: و ان ما يدعون من دونه هو الباطل(5) آن باطل را به بت ها منتقل كرده است. اين حقي كه در سوره مباركه آل عمران است، اين حق (امكاني) است. فعل خداست، ظهور خداست؛ پس دو تا حق داريم؛ يك حقي كه عين ذات است، يك حقي كه ظهور خدا، فعل خدا و صادر از خداست.
تبعيت حق امكاني از خليفه كامل خدا
اين حق يا صادر اول است، يا صادر ثاني. اگر صادر اول باشد كه همان انسان كامل است، در آن نشئه، ديگر فرقي بين اين 41 معصوم نيست، يك نورند. در زيارت جامعه وقتي ما به پيشگاه اينها عرض ادب مي كنيم، مي گوئيم: شما يك نور بوديد(6)؛ آنجا، جاي كثرت نيست. و يكي هم يك عددي نيست! آنجا اصلا عدد راه ندارد.
اگر انسان به آن مرحله رسيد و خليفه آن ذات شد، اين حقي كه در مقام ظهور و در مقابل فعل پديد آمد، اين حق در مدار آن انسان كامل دور مي زند. اين حق يعني «حجه الله»؛ يعني اگر كسي خواست بفهمد اراده فعلي خدا به چه سمت است، به چه تعلق گرفته حكم خدا و دستور خدا چيست، امر و نهي و، تبشير و انذار و وعد و عيد و مهر و قهر خدا چيست. ببيند «علي» چه مي گويد. اين حق در مقام ظهور و فعل كه موجودي است ممكن، يك. و صادر از خداست، الحق من ربك، دو؛ تابع آن خليفه محض است كه صادر اول است، اين سه.
نقش اميرمومنان(ع) در رفع نيازهاي علمي و عقلي جامعه بشري
اگر كسي خواست بفهمد فلان عقيده حق است يا باطل، بايد ببيند عقيده علي چيست، فلان مطلب، حق است يا باطل، بايد ببيند عقيده و اخلاق و رفتار علي چيست، اين است كه اين حق مقام ثاني، كه مقام فعل خداست، يدور مع علي حيث ما دار علي. اين ضمير (يدور) به حق برمي گردد، نه به علي. البته در قوس صعود از آن جهت كه بشر عادي اند، مكلفند، بايد اطاعت كنند، امتثال كنند؛ حق محورند. هرچه كه از باطنشان به ظاهرشان رسيده است، آن را مي شناسند، عمل مي كنند و در راه او شهيد هم مي شوند.
اينكه قرآن را مي بوسند، بر بالاي سر مي گذارند، در قوس صعود است؛ اينكه حجر الاسود را مي بوسند و استلام مي كنند در قوس صعود است؛ وگرنه در قوس نزول، اول اين انسان كامل است، بعد ظهورات ديگر الهي. اول اوست، بعد فرشته ها؛ اول اوست، بعد علوم ديگر.
سخنراني آيت الله جوادي آملي(مدظله العالي) در نخستين جشنواره نهج البلاغه دانشگاهيان سراسر كشور(همايش ويژه اساتيد)- تهران 31/2/1379
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- بحار الانوار/82/368 2- آل عمران /82 و 03
3- حج/26 4- آل عمران /06
5- حج/ 26 6- اشاره به: مفاتيح الجنان / زيارت جامعه كبيره
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان، هر روز منتشر مي شود.

 



فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران: هيچ نگاه امنيتي به بازگشايي دانشگاه ها وجود ندارد

فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران تأكيد كرد نگاه امنيتي به بازگشايي مراكز آموزشي در مهرماه وجود ندارد.
«سردار علي فضلي» فرمانده سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران در نشست بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران با رؤساي اين دانشگاه ها با اشاره به حوادث اخير پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: هدف غايي در ايجاد اغتشاش ها حذف رهبري بود و به كمتر از اين قانع نبودند ولي چون اين موضوع در كشور ما امكان عملي شدنش وجود ندارد خواستند با حربه براندازي به هدف خود برسند.
فرمانده سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران گفت: ما در فتنه اي واقع شديم كه دستگاههاي امنيتي كشور به كف خيابان ها آمدند و اين چيزي بود كه ما در 30 سال گذشته همانند آن را شاهد نبوديم.
وي با بيان اين مطلب كه حتماً بايد پيرامون فتنه عميق اخير روشنگري شود و اين از رسالت هاي ما است گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبري كه اساتيد را فرماندهان جنگ نرم و دانشجويان را افسران آن معرفي كرده اند معلوم شد كه كار فراتر از نگاه هايي است كه حوادث اخير را حادثه اي مي دانند كه پايان يافته است و بايد دانست كه اين حادثه همانطور كه گفته شد آتشي در زير خاكستر است.
سردار فضلي ادامه داد: البته ما هيچ نگاه امنيتي در شوراي تأمين استان تهران در خصوص بازگشايي مراكز آموزشي نداشته و نداريم.
وي با بيان اين مطلب كه برخي از افراد در حوادث اخير مردود شده اند، گفت: البته ما كساني كه غفلت كرده اند و به سوي ما بيايند را با آغوش باز مي پذيريم.
سردار فضلي اظهار كرد: در روزهاي پاياني هفته گذشته مشخص شد كه قريب دو ماه و اندي در تابستان گروه هاي همفكر براي بازگشايي دانشگاه ها و شروع هفته دفاع مقدس برنامه اي شش ماهه كه حداقل تا 16 آذرماه باشد را تنظيم كرده اند و نيز به نوعي در پي برنامه هاي خود به دنبال تعطيلي دانشگاه ها هستند و بايد گفت بعضي ها هم بدشان نمي آيد كه دوباره يك انقلاب فرهنگي رخ دهد كه ما بايد در اين خصوص مراقبت كنيم.
وي ادامه داد: البته اين اتفاقات احتمالاً در تهران بدان ها دامن زده خواهد شد ولي بايد دانست كه در استان تهران كلان شهرهايي وجود دارد كه ظرف چند دقيقه مسائل بين آنها و تهران بزرگ تبادل مي شود.
سردار فضلي اظهار كرد: برخي گفتند كه اصلاحات به خون نياز دارد و از ريخته شدن خون هايي بر زمين خوشحال شدند و اين در حالي است كه قريب به 25 نفر از كشته شدگان حوادث اخير معلوم نيست كه با اسلحه چه كسي كشته شده اند؟
ماجراي كوي چه بود؟
وي افزود: در خصوص آتش سوزي هاي كوي هم رئيس دانشگاه و مسئول حراست آن نيز گفته بودند كه آتش سوزي ها قبل از ورود نيروي انتظامي به كوي انجام شده بود و قريب به 120 ميليون تومان تا آن لحظه به كوي خسارت وارد شده بود و بايد اين را هم دانست كه من همان زمان از سردار عراقي فرمانده بسيج تهران بزرگ پرسيدم كه آيا شما نيروهاي بسيجي را براي اين كار ارسال كرده ايد كه ايشان گفتند چنين اتفاقي نيفتاده است و نه نيروي انتظامي از ما درخواست كرده است و نه ما چنين ماموريتي احساس كرديم.
فرمانده سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران اظهار كرد: ما تاكنون در دو واقعه بيشتر نشنيده ايم كه مقام معظم رهبري واژه فتنه را به كار ببرند يك مورد در حادثه سال 73 و در تاريخ 12 و 13 مردادماه بود كه به دليل بي بصيرتي مسئولان قزوين در خصوص استان شدن آن ما ديديم كه در عقبه كار مسئولان قرار گرفته اند كه در آن حادثه چند نفر كشته شدند و مقام معظم رهبري از واژه فتنه در اشاره به آن حادثه استفاده كردند و مورد ديگر نيز حادثه كوي دانشگاه بوده است كه مولاي ما عنوان فتنه عميق را بر آن نهادند كه شايد تنها واژه در شان اين حوادث بعد از انتخابات بود.
وي ادامه داد: البته براي حوادث كوي دانشگاه از ماهها قبل فعاليت شروع شده بود و عقبه سازماندهي آن نيز از سالها قبل شكل گرفته بود. بنياد سورس از يك دهه پيش در دنيا اقدام به اين نوع از فعاليت ها را شروع كرده بود و حال نوبت به ايران رسيده بود و براي آن نيز ياريگري كرده بودند. بايد دانست كه اينها بخش هايي از سرفصل هايي است كه به آنها اعتراف شده است و بخش هايي نيز به آنها اعترافي صورت نگرفته است.
سردار فضلي خاطرنشان كرد: در حوادث اخير عناصر سازمان يافته و عناصر در سازمان راي در چهار لشكر انساني وارد صحنه شدند اينها كساني بودند كه آموزش ديده و عقبه دار بودند چون ما در برخي از مواقع ايميل ها و ماهواره ها را قطع و دچار اختلال مي كرديم ولي بايد پرسيد چه مي شد كه دوباره اينها راهپيمايي همراه با سكوت انجام مي دادند؟
وي گفت: وقايع اخير بحثي بود كه در مرحله كف خيابان آن را پشت سر گذاشته ايم و اميدواريم حادثه ديگري به اين نظام و مردم شريف تحميل نشود.
سردار فضلي با بيان اين مطلب كه در وقايع اخير پس از انتخابات دانشگاه هاي تهران مورد طعمه بوده اند گفت: برخي از اراذل دستگير شده در پارك وي متعلق به شهرهاي ورامين، شهريار، ساوجبلاغ و رباط كريم هستند و چون در آن جا ميدان پيدا نكرده اند آمده بودند در سرقت اموال و اغتشاش شركت كنند و البته برخي نيز پول گرفته بودند.
سردار علي فضلي همچنين، در حاشيه اين نشست در جمع خبرنگاران با انتقاد از موضع گيري يكي از روزنامه ها در خصوص سخنان اخير وي در نشست تشكيلاتي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه از وي پرسيد برخي از خبرگزاري ها با توجه به صحبت هاي اخير شما مبني بر اتفاقات پس از انتخابات رياست جمهوري گفته اند كه شما بيان كرده ايد كه بايد با افرادي كه آن اتفاقات را به وجود آورده اند برخورد شود و بدين وسيله بحثي امنيتي را پيش كشيده ايد، اظهار كرد: آن كساني كه اين حرف ها را مي زنند اشتباه كرده اند چون ما حرفهايمان با جمع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران خيلي صريح و روشن بود.
وي ادامه داد: ما در آن جلسه پس از اين كه اشاره اي به صعود به قله دماوند توسط بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران كرديم و نيز خاطره اي از مقام معظم رهبري در بحث تقويت كوهنوردي بيان نموديم گفتيم كه خوب است در فضاي حاضر هوشياري به خرج دهيم و مراقب باشيم كه برخي از افراد وحدت ما را در اين فضا از بين نبرند، زيرا كساني كه آن اتفاقات را به وجود آورده اند هم اكنون به دنبال ايجاد چالش در ميان نيروهاي موجود در فضاي جامعه هستند و براي اين كار خوب است كه همگي مراقبت كنند.
سردار فضلي گفت: اما اين روزنامه كه بايد بگويم روزنامه «بي اعتماد» است مقداري صادق نيستند و البته بايد گفت رسانه هايي كه غيرصادقانه با خبرها برخورد مي كنند حتما اين رفتار آنها به حسابشان نوشته خواهد شد ولي بايد اين را دانست كه از آنها انتظار مي رود كه شجاعت داشته باشند.
وي با بيان اين مطلب كه فضاسازي ها تاثير مثبتي براي اين گونه از رسانه ها نخواهد داشت، گفت: آنها ماهيت خود را براي ما اثبات كرده اند بنابراين هرچقدر به اين قبيل از مسايل دامن بزنند حتما سود كمتري خواهند برد؛ چون ما داوري را برعهده امت مان گذاشته ايم و اعتقادمان بر اين است كه توفيق خادمي و نوكري عزيزان رزمنده و بسيجي و امت مان را براي پاسداري از اسلام، انقلاب، كشور، نظام ولايي و بهترين مردمي كه امروز در ايران اسلامي زندگي مي كنند برعهده گرفته ايم.
وي گفت: من اميدوار هستم دانشگاه هاي عزيزما در طول سال برنامه هاي خود خصوصا اردوهاي عملي كه بخشي از آن مربوط به دو واحد دفاع مقدس در مراكز آموزش عالي مي باشد را با بازديد از مناطق جبهه ها و امكاناتي كه ما داريم سپري نمايند.
سردار فضلي گفت: من آرزوي صحت و سلامتي توام با موفقيت در سال جديد با توكل بر خدا را براي دانشجويان عزيز خاصه سال اولي هاي عزيز دارم و بايد اضافه كنم خواهران و برادران بسيجي ما در استان تهران در همه اين دانشگاه ها در محضر دانشجويان عزيزمان هستند و با آنها در يك تعامل بسيار صميمي و برادرانه اميدواريم كه بتوانند يك خدمت موثر و ماندگار را به نسل عزيز جوانمان به ويژه دانشجويان عزيز داشته باشند.

 



خبرگزاري فرانسه اعلام كرد بسته پيشنهادي ايران فرصتي مناسب براي گفت وگو

يك خبرگزاري غربي در گزارشي اعلام كرد كه بسته پيشنهادي ايران فرصتي مناسب براي گفت وگوي ميان اعضاي 1+5 با اين كشور است.
خبرگزاري فرانسه دراين باره گزارش داد: «تحليلگران سياسي معتقدند حتي با وجود اينكه ايران به نگراني هاي غرب درخصوص برنامه هسته اي خود واكنش نشان نداده است اما پيشنهاد جديد اين كشور فرصت مناسبي براي تعامل با قدرت هاي جهان فراهم مي كند.»
خبرگزاري فرانسه افزود: با توجه به اينكه آمريكا با بي ميلي تلاش مي كند به روسيه، چين، انگليس، فرانسه و آلمان ديگر شركاي مذاكره كننده خود در گفت وگو ها با ايران درخصوص بسته پيشنهادي اين كشور بپيوندد فرصت بي سابقه اي به وجود آمده است.
براساس اين گزارش ژاكلين شاير تحليلگر در موسسه علوم و امنيت بين الملل دراين باره مي گويد: ايران روز چهارشنبه هفته گذشته با ارائه بسته پيشنهادي خود در واكنش به پيشنهاد گفتگوهاي مطرح شده از سوي قدرتهاي جهان آشكارا نشان داد كه قصد ندارد به اين شش قدرت بي اعتنايي كند.
در همين رابطه «تريتا پارسي» رئيس شوراي ملي آمريكايي ايراني نيز از پيشنهادهاي تازه ايران استقبال كرد.
وي در مقاله اي در روزنامه آنلاين «هافينگون پست» نوشته است: به رغم اينكه نمي توان واكنش ايران را به عنوان يك پاسخ مثبت قاطعانه ارزيابي كرد ولي اين كشور مذاكرات را نيز بطور كامل رد نكرده است.
وي مي افزايد: اين بسته پيشنهادي را نبايد از ديد غرب كه بر مسائل هسته اي تمركز دارد مشاهده كرد بلكه بايد آن را در چارچوب هدف بلندپايه ايران مبني بر به رسميت شناخته شدن به عنوان قدرتي منطقه اي با كرسي دائم در ميز مذاكرات منطقه اي ارزيابي كرد.
همچنين سخنگوي خاوير سولانا از آمادگي اروپا و آمريكا براي گفتگو در سطح مقامات بلندپايه با ايران خبر داد. «كريستينا گالاچ» در اين باره اظهار داشت: در گفتگوي تلفني كه ميان سران 1+5 صورت گرفت، همگي بر آغاز مذاكرات قريب الوقوع با ايران در سطح بلندپايه تأكيد كردند.
وي با اشاره به بسته پيشنهادي ايران اظهار داشت: ما اين بسته را بررسي خواهيم كرد تا به هدف خود كه مذاكرات حقيقي و كارساز با ايران است، دست يابيم.
در همين حال «فليپ كرولي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در تازه ترين اظهارنظر خود گفت: آمريكا خواهان برگزاري نشست فوري با ايران براي بررسي دقيق هدف هسته اي اين كشور است.

 



آيت الله خاتمي: نظام اسلامي با ساختارشكنان مقابله خواهد كرد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين كه بيانيه ها و نطق هايي كه در جهت استفاده جناحي از راهپيمايي روز قدس بيان مي شود مصداق تفرقه است، افزود: نظام اسلامي با آنان كه در پي ساختارشكني باشند مقابله خواهد كرد.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز جمعه، گفت: ايشان در سخنان خود راهپيمايي روز قدس را محور وحدت مردم تبيين كردند و فرمودند نبايد كساني از اين حركت مقدس و وحدت آميز مردم در جهت منافع خود استفاده كنند و مقصود رهبري اين است كه هيچ فرد و جناحي حق سوءاستفاده از حركت وحدت آفرين مردم را نبايد داشته باشد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه بيانيه ها و نطق هايي كه در جهت سوءاستفاده جناحي از راهپيمايي روز قدس بيان مي شود مصداق تفرقه است افزود: مسئولين بايد با چنين حركاتي كه موجب تفرقه مي شود، مقابله كنند.
اين استاد حوزه تصريح كرد: نظام اسلامي براي حفظ پايه ها و اساس خود با هيچ كس شوخي ندارد آنچنان كه نظام اسلامي با دشمنان بيروني مقابله و ايستادگي كرد و با آنان كه در پي ساختارشكني باشند نيز مقابله خواهد كرد.
جريان هاي قانون گريز
جايگاهي ندارند
حجت ا لاسلام صديقي هم با تاكيد بر اين كه اصول انقلاب اسلامي براساس قانون اساسي پايه ريزي شده و هميشه محترم است، تصريح كرد: اگر كسي بخواهد با حق و قانون مبارزه كند، در نهايت زمين مي خورد و نفي قانون نفي مسير حركت مردم است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين كه اگر فردي يا جريان هايي قانون گريز و ولايت گريز باشند، در چارچوب نظام اسلامي جايگاهي نخواهند داشت، افزود: ملت ايران ناامني در كشور را برنمي تابند در اين جهت اگر قانون گريزان عقب نشيني كردند و به سمت معارضه با نظام نرفتند نظريه متفاوت شان در جامعه مغتنم است.

 



با ابلاغ آيين نامه اي از سوي رئيس جمهور نحوه پرداخت يارانه سود تسهيلات بانكي تعيين شد

رئيس جمهور، آيين نامه نحوه توزيع اعتبارات يارانه هاي مربوط به كمك بلاعوض و سود و كارمزد وجوه اداره شده و تسهيلات بانكي در سال 88 را ابلاغ كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، آيين نامه نحوه توزيع اعتبارات يارانه هاي مربوط به كمك بلاعوض و سود و كارمزد وجوه اداره شده وتسهيلات بانكي در سال 88 را ابلاغ كرد كه براساس آن اين اعتبار براي پرداخت يارانه تسهيلات طرح هاي منعقد شده در سال 1388 كه به بهره برداري مي رسند، در مجموع به ميزان چهارصد و پنجاه و سه ميليارد ريال تعيين شده است.
بر اين اساس، يارانه طرح هاي اشتغال زايي كليه دستگاه هاي اجرايي از جمله وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي و تعاون، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ساير دستگاه ها به استثناي كميته امداد امام خميني(ره) توسط كارگروه هاي اشتغال و سرمايه گذاري استان ها پرداخت خواهد شد.
براساس اين آيين نامه مقرر شده است مبلغ شصت ميليارد ريال از اين اعتبار به منظور احداث واحدهاي نان صنعتي انبوه از طريق بخش خصوصي، تعاوني و بخش عمومي غيردولتي و ارتقاي كيفيت تكنولوژي پخت نان واحدهاي نانوايي سنتي هزينه شود و همچنين مبلغ دويست ميليارد ريال به صورت وجوه اداره شده براي افزايش اشتغال به ازاي سرانه هر شغل يكصدميليون ريال (بيست هزار شغل جديد) در اختيار كميته امداد امام خميني(ره) قرار مي گيرد تا در قالب ضوابط مشخص هزينه شود.
براساس آيين نامه توزيع اعتبارات يارانه هاي مربوط به كمك بلاعوض و سود و كارمزد وجوه اداره شده و تسهيلات بانكي در سال 88، دولت مبلغ يكصد و نود و چهار ميليارد و دويست ميليون ريال در اختيار وزارت كار و امور اجتماعي قرار داده است تا در خصوص تعهدات معوق مصوبات شوراي عالي اشتغال در استان ها هزينه شود.
براين اساس، پرداخت مجدد هرگونه يارانه و كمك بلاعوض به طرح هاي اشتغال زايي كه از محل ساير رديف ها و يا اعتبارات در اختيار دستگاه هاي اجرايي مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، يارانه مستقيم و يا غيرمستقيم به شيوه وجوه اداره شده و يا وام ارزان قيمت دريافت مي كنند از محل قانون بودجه سال 1388 كل كشور ممنوع است.
بر اين اساس، پرداخت يارانه سود تسهيلات بنگاه هاي زودبازده حداكثر دو درصد(2%) در سال 1388 مي باشد و يارانه سود تسهيلات بنگاه هاي زودبازده صرفاً به طرح هاي بهره برداري شده و در چارچوب آيين نامه اجرايي گسترش بنگاه هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين پرداخت خواهد شد.
براساس اين آيين نامه طرح هاي مربوط به مكانيزاسيون كشاورزي، آبياري تحت فشار، توليد مصالح ساختماني، تكنولوژي اطلاعات و فرآوري داده ها(ict/it) فناوري هاي نوين نظير نانو تكنولوژي، زيست فناوري، توليد قطعات و تجهيزات صنعتي و نفتي و گردشگري و طرح هاي اقتصادي بنگاه هاي زودبازده با تسهيلات دريافتي كمتر از ده ميليارد ريال بنا به درخواست دستگاه اجرايي ذيربط و تأييد كارگروه اشتغال در قالب ضوابط تعيين شده توسط وزارت كار و اموراجتماعي و سرمايه گذاري تا سه درصد (3%) سود تسهيلات سال 1388 از يارانه برخوردار مي شوند.
اين مصوبه را رئيس جمهور براي اجرا به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كرده است.

 



گزارش خبري تحليل رسانه هاي غربي از اهداف سفر مخفيانه نتانياهو به مسكو

راديو رژيم صهيونيستي از سفر پنهاني نتانياهو به مسكو و ملاقات با برخي مقامات روسيه درباره حمله نظامي به ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري العالم راديو رژيم صهيونيستي در اين خبر از سفر نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر قدس به مسكو به عنوان يك سفر ناگهاني و محرمانه ياد كرد، و تاكيد كرده است كه «ذان مريدور» معاون نخست وزير و از بلندپايگان امور امنيتي و تعيين كننده سياست هاي راهبردي و استراتژيك اسرائيل ضمن تاييد اين سفر تاكيد كرده كه نتانياهو در اين سفر برق آسا با بلندپايه ترين مقامات روسيه در كاخ كرملين ديدار و بر ضرورت حمله نظامي به ايران تاكيد كرده است.
به گفته وي نتانياهو در اين ديدارها تصريح كرده كه جمهوري اسلامي ايران به بمب اتم اول خود نزديك شده است و به همين خاطر حمله نظامي عليه آن يك ضرورت است.
نتانياهو از مقامات روسي درخواست كرده كه در صورت حمله نظامي به ايران آن ها هيچ واكنشي از خود نشان ندهند.
اين در حالي است كه ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه ديروز بدون آنكه سخنان خود را با سفر نتانياهو به مسكو مرتبط سازد نسبت به هرگونه حمله نظامي به تأسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران هشدار داد.
در همين حال خبرگزاري روسي ريانووستي هم به نقل از پايگاه اطلاع رساني روسي «اينوپرسا» سفر پنهاني نتانياهو به مسكو را تاييد كرد.
روزنامه فاينانشيال تايمز در شماره روز جمعه در بازتاب اين خبر نوشت: نتانياهو به مسكو سفر كرده است تا در رابطه با توقف عرضه سلاح به ايران با آن ها توافق كند.
روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت هم نوشت: در دفتر نخست وزير اسرائيل و وزارت امورخارجه روسيه خبر چنين سفري تكذيب نشده است.
به نوشته اين روزنامه تل آويو نگران است كه ايران با مسلح شدن به سيستم هاي اس 300 بتواند بطور موثري با حمله احتمالي به تاسيسات هسته اي خود مقابله كند.

 



شكايت موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) از كيهان

موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) از روزنامه كيهان به اتهام نشر اكاذيب و ايراد تهمت و افترا و تشويش اذهان عمومي نسبت به بيت حضرت امام و مسئولان و كاركنان اين موسسه طرح شكايت كرد.
در متن شكواييه دفتر حقوقي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) آمده است: روزنامه كيهان طي مطلبي در ستون اصلي يادداشت روز دوشنبه مورخ 9 شهريور 1388ص2 به قلم آقاي سعدالله زارعي ضمن بيان تحليلي از رخدادهاي سياسي پس از پيروزي انقلاب اسلامي كه حداقل در سه بند از تحليل مذكور مواضع شفاف حضرت امام خميني(س) و حقانيت آن را مخدوش معرفي كرده و نهايتا يك بند از تحليل خويش را به ايراد اتهام سنگين نفوذ فتنه گران در بيت شريف حضرت امام و موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(س) اختصاص داده است و با صراحت سخن از اقدامات خيانت بار در اين مجموعه مقدس رانده است.
در ادامه اين شكوائيه آمده است : روزنامه كيهان با زدن چنين اتهام بزرگي علاوه بر نشر اكاذيب و ايراد تهمت و افترا و تشويش اذهان عمومي نسبت به دو مجموعه مذكور، مستقيما به مسئولان و كاركنان شريف موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام مرتكب ظلم و اهانت آشكار شده است.
عليهذا ضمن اعلان شكايت موسسه از درج تهمت و افتراي مذكور در روزنامه كيهان تقاضا دارد به استناد قانون مطبوعات و مواد 697 و 698 و 608 قانون مجازات اسلامي و همچنين ماده 514 اين قانون تقاضاي رسيدگي عاجل و صدور حكم مقتضي را دارد.
در خصوص توهين به امام از لحاظ جنبه عمومي جرم انتظار آن است كه مدعي العموم محترم نسبت به احقاق حق عمومي جامعه رأسا موضوع را پيگيري فرمايند، اين موسسه نيز آماده ارائه توضيحات و مستندات خويش در اين زمينه مي باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14