(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 شهريور 1388- شماره 19462
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مسيرهاي هفتگانه راهپيمايي سراسري روز جهاني قدس در تهران اعلام شد
رئيس جمهور در ديدار وزيرخارجه تركيه:
همكاري كشورهاي منطقه در آستانه افول قدرت هاي زورگو ضروري است
دادستان عمومي و انقلاب تهران:
پنجمين جلسه علني دادگاه رسيدگي به پرونده اغتشاشگران امروز برگزار مي شود
وزارت اطلاعات خبر داد انهدام يك مركز فتنه وابسته به انگليس در هرمزگان
يادمان شهداي گمنام در دانشگاه اميركبير رونمايي شد
مشاور رئيس جمهور: دولت همواره از نظرات مراجع استقبال مي كند
دلدادگي عاشقان ولايت در مسجد جمكران
جانباز كرماني به قافله شهدا پيوست
فرمانده مرزباني ناجا خواستار استفاده كاربردي از رادارهاي مرزي شد
به گفته يك مقام آموزشي دريافت وجه ثبت نام در مدارس هيئت امنايي ممنوع است
مبتكر اصفهاني فيلتر جذب مواد مضر دود سيگار را اختراع كرد
3 نفر از اعضاي شوراي شهر بيرجند استعفا دادند
معاون برنامه ريزي و اقتصاد وزارت راه خبر داد كاهش 200 درصدي اعتبارات عمراني بخش راه هاي كشور
كشف ذخاير گازي در منطقه «مزداوند» سرخس
اخبار ادبي و هنري



مسيرهاي هفتگانه راهپيمايي سراسري روز جهاني قدس در تهران اعلام شد

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد مركزي قدس و انتفاضه با صدور اطلاعيه اعلام كرد: راهپيمايي بزرگ، مردمي و سراسري روز جهاني قدس در لبيك به فرمان قائد عظيم الشأن انقلاب اسلامي و رهبر فقيد، حضرت امام خميني(ره) و در حمايت از ملت مظلوم، مسلمان و ستمديده فلسطين همزمان با ساير كشورهاي آزاده و مسلمان، در سراسر كشور و در پايتخت ميهن اسلامي مان با حضور مردم مؤمن و روزه دار انقلابي آغاز مي شود.
اين اطلاعيه مي افزايد:
راهپيمايي سراسري روز قدس از ساعت «00:10 صبح» جمعه «27/6/1388» به صورت همزمان در سراسر كشور، همگام و همصدا با سايرملل ظلم ستيز و آزاده جهان برگزار مي شود. در تهران نيز مردم مؤمن و روزه دار از اقشار مختلف با مشت هاي گره كرده فرياد «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر داده و با اتحاد ملي و انسجام اسلامي خود، اقتدار و عظمت ايران را به نمايش درمي آورند و در موج خروشان برآمده از اقيانوس عظيم اراده هاي راسخ ملت بزرگ ايران به سوي ميعادگاه هاي نمازجمعه حركت و جنايات ددمنشانه رژيم غاصب و اشغالگر قدس شريف را به شدت محكوم نموده و همبستگي شان را با ملت مظلوم فلسطين اعلام مي دارند.
در اين اطلاعيه مسيرهاي هفتگانه راهپيمايي عظيم روز قدس در تهران به اين شرح اعلام شده است.
مسير شماره 1
مسجد امام حسين (ع)، ميدان امام حسين، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران
مسير شماره 2
مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد برادران حسني (قلعه مرغي)، خيابان قزوين، خيابان كارگر، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسير شماره 3
مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان ولي عصر(عج)، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران
مسير شماره 4
مسجد امام زمان (عج)، خيابان آزادي، تقاطع خيابان بهبودي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسير شماره 5
مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسير شماره 6
مسجد نور، ميدان جهاد، خيابان دكتر فاطمي، خيابان فلسطين، بلوار كشاورز، دانشگاه تهران
مسير شماره 7
مسجد الجواد(ع)، ميدان هفتم تير، خيابان كريم خان، ميدان ولي عصر(عج)، بلوار كشاورز، دانشگاه تهران

 



رئيس جمهور در ديدار وزيرخارجه تركيه:
همكاري كشورهاي منطقه در آستانه افول قدرت هاي زورگو ضروري است

دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار با «احمد داوود اوغلو» افزايش همكاري كشورهاي منطقه به ويژه ايران و تركيه را در آستانه افول دولت هاي مستكبر و قدرت هاي زورگو ضروري دانست.
رئيس جمهور عصر شنبه در ديدار وزيرخارجه تركيه با تاكيد بر اين كه ملت ها و دولت هاي دو كشور دوست و برادر هستند، اظهار كرد: پيشرفت ايران و تركيه به نفع ملت هاي دو كشور، منطقه و جهان است.
وي همكاري كشورهاي منطقه را عامل ايجاد ثبات، آرامش و پيشرفت براي ملت خواند و با اشاره به فرصت هاي فراوان براي توسعه روابط تهران - آنكارا گفت: مناسبات و همكاري هاي ايران و تركيه در عرصه هاي گوناگون از جمله انرژي بايد گسترش و افزايش يابد.
وزير امورخارجه تركيه نيز در اين ديدار با تاكيد بر اين كه ظرفيت هاي همكاري ميان ايران و تركيه فراوان است، تصريح كرد: افزايش و توسعه روابط ايران و تركيه در شرايط كنوني ضروري است.
احمد داوود اوغلو همچنين انتخاب احمدي نژاد براي دومين دوره رياست جمهوري را تبريك گفت و پيام كتبي رئيس جمهوري تركيه را به وي تقديم كرد.
تحليل غلط غرب
از خاورميانه
در همين حال، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با وزير امورخارجه تركيه تحليل غلط غرب از واقعيت هاي خاورميانه را علت استمرار مشكلات آنها در منطقه دانست.
دكتر سعيد جليلي ديروز در ديدار احمد داوود اوغلو به هزينه هاي فراوان غربي ها در خاورميانه و ناكامي هاي مستمر آنها اشاره كرد و گفت: علت اصلي اين ناكامي ها بي توجهي آنان به عمق واقعيت هاي منطقه است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با يادآوري بحران 60 ساله اشغال فلسطين و ناتواني آمريكا و غرب در حل اين بحران گفت: ارزيابي ناقص و غلط آنها از موضوع فلسطين سبب شده اين كشورها عليرغم تحميل هزينه هاي سنگين به ملت هاي خود به توفيقي نيز در اين زمينه دست نيابند.
جليلي همچنين با اشاره به اشتباه 30 ساله آمريكا و غرب در درك صحيح واقعيت هاي ايران حضور 85 درصدي ملت ايران در انتخابات اخير را گواه روشني بر خطاي نگاه برخي كشورها دانست و گفت: آمريكا و غرب نيازمند دستيابي به برداشتي صحيح از جهان هستند تا ضمن كاستن از هزينه هاي خود و سايرين مسير درست پيشرفت و عدالت را تشخيص دهند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين با اشاره به مناسبات تاريخي عميق و راهبردي ايران و تركيه و روابط برادرانه و صميمي ملت بر ضرورت تعميق تقويت و گسترش روابط تأكيد كرد و گفت: تهديدها و فرصت هاي مشترك مي طلبد همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي دو كشور در زمينه هاي مختلف اعم از سياسي اقتصادي و امنيتي افزايش يابد.
در اين ديدار وزير امورخارجه تركيه نيز با ابراز خرسندي از اينكه به عنوان نخستين وزير امورخارجه پس از استقرار دولت دهم به كشورمان سفر كرده است تركيه را برادر و دوست هميشگي ايران خواند و خواستار گسترش همكاري ها و رايزني و افزايش عمق روابط راهبردي دو كشور شد.
وي با اشاره به محورهاي ارائه شده در بسته پيشنهادي ايران به كشورهاي گروه1+5 آن را بستري خوب براي گفت وگو درباره موضوعات مهم جهاني دانست و با ابراز اميدواري نسبت به آغاز هرچه سريع تر مذاكرات آمادگي تركيه را براي ميزباني گفت وگوها اعلام كرد.
ديدار لاريجاني
با داوود اوغلو
همچنين رئيس مجلس شوراي اسلامي با وزير امورخارجه تركيه ديدار و گفت وگو كرد. به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي در اين ديدار دكتر علي لاريجاني با تأكيد بر لزوم استمرار همكاري هاي منطقه اي در جهت منافع ملت هاي دو كشور اظهار داشت: ايران و تركيه مي توانند ايفاگر نقش سازنده اي در تحولات و استقرار ثبات منطقه اي باشند. لاريجاني در ادامه بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي در هرگونه حمايت از گسترش مناسبات و همكاري هاي متقابل در زمينه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و تجاري تأكيد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارايه پيشنهادهاي جديد هسته اي ايران به كشورهاي موسوم به1+5 استمرار گفت وگوها را تنها راه يافتن يك راه حل مناسب براي موضوع هسته اي دانست و گفت: ايران همواره آماده همكاري با نهادهاي بين المللي در زمينه مسايل هسته اي بوده است.
در ادامه اين ديدار «احمد داوود اوغلو» وزيرامورخارجه تركيه، جمهوري اسلامي ايران را كشوري قدرتمند در منطقه و همسايه اي خوب و باارزش براي كشورش دانست و با اشاره به مشتركات مختلف في مابين دو كشور بر ضرورت گسترش هرچه بيشتر روابط بين مردم دو كشور و تعميق مناسبات و همكاري هاي متقابل تأكيد كرد.
وزيرامورخارجه تركيه نقش مجالس دو كشور در تقويت اين مناسبات را غيرقابل انكار و مهم ارزيابي و بر لزوم گسترش روابط پارلماني دو كشور تأكيد كرد.
وي در ادامه با اشاره به موضوع هسته اي كشورمان، ارايه پيشنهادهاي جديد از سوي ايران را گامي مهم در جهت مذاكرات و حل و فصل مسئله هسته اي دانست وگفت: تركيه از استمرارگفت و گوهاي ايران با كشورهاي غربي در اين ارتباط حمايت مي كند.
داوود اوغلو همچنين گفت: دستيابي به دانش و فناوري هاي جديد هسته اي در مقاصد صلح آميز حق تمام كشورهاي عضو ان پي تي از جمله ايران است و اين حق نبايد از ايران سلب شود.

 



دادستان عمومي و انقلاب تهران:
پنجمين جلسه علني دادگاه رسيدگي به پرونده اغتشاشگران امروز برگزار مي شود

پنجمين جلسه دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات امروز با حضور خبرنگاران رسانه هاي گروهي در محل دادسراي عمومي و انقلاب تهران برگزار مي شود.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در گفت وگو با ايلنا گفت: دادگاه پنجم متهمان حوادث پس از انتخابات فردا (امروز) با حضور خبرنگاران رسانه هاي گروهي در محل دادسراي عمومي و انقلاب تهران برگزار مي شود.
اين جلسه ساعت 9 صبح در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي برگزار مي شود.

 



وزارت اطلاعات خبر داد انهدام يك مركز فتنه وابسته به انگليس در هرمزگان

سربازان گمنام امام زمان(عج) يك مركز فتنه وابسته به حمايت مالي و فرهنگي انگليس را كشف و منهدم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات يك مركز غيرقانوني كه در راستاي بر هم زدن امنيت جامعه و وحدت بين آحاد مردم اعم از شيعه و سني در جنوب كشور با هدف به راه انداختن اختلاف و تنش قومي مذهبي اقدام به تهيه، تكثير و توزيع محصولات فتنه انگيز مي كرد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان هرمزگان شناسايي و با حكم مرجع قضايي در بندرعباس پلمب و مسئول اين مركز دستگيرشد.
مسئول اين مركز غيرمجاز ضمن برقراري ارتباط با برخي از شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب و تحت حمايت مالي انگليس اقدام به تهيه، توليد و مونتاژ فيلم هاي سخنراني عناصر معاند داخل و خارج كشور كرده و به صورت لوح فشرده، نوار ويدئويي، كتاب و جزوه در سطح گسترده توزيع مي كرد.
براساس اين گزارش فرد دستگير شده به داشتن گرايش انحرافي اعتراف و در بازرسي از محل كار و منزل متهم تعدادي رايانه ، دوربين فيلمبرداري، ريسيور، دستگاه تكثير و چندين هزار نوار كاست، ويدئو، سي دي و جزوات اختلاف برانگيز كشف و ضبط شده است.
نقش رسانه هاي غربي در اغتشاشات برجسته بود
در همين حال يك استاد دانشگاه لوئيزياناي آمريكا ضمن تأييد و تأكيد بر برجسته بودن دخالت و نقش برخي كشورها و رسانه هاي غربي در حوادث بعد از انتخابات گفت: موضوعي كه در روند پس از انتخابات از نظرها دور مانده است اين كه در حقيقت پيروزي احمدي نژاد مورد بحث قرار نگرفت.
«جان سوترلين» كه با فارس سخن مي گفت تأكيد كرد: رئيس جمهور احمدي نژاد بعد از آنكه شوراي نگهبان نتايج انتخابات را تأييد كرد، اعلام كرد: «تباني و توطئه دشمن براي ايجاد يك انقلاب رنگي شكست خورده است» اما متأسفانه رسانه هاي غربي و به ويژه بي . بي.سي هيچ توجهي يا كمكي به كساني كه در ايران پيامدها و روندهاي انتخابات را به چالش كشيدند، نكردند بنابراين به نظر مي رسد خروجي اخبار بي .بي .سي در انتخابات بسيار شبيه به يك نمايش بود.
«سوترلين» در پاسخ به اين پرسش كه پيام مشاركت 85 درصدي مردم ايران در انتخابات چه بود، اظهار داشت: مشاركت گسترده مردم ايران در انتخابات به عنوان يك مدل باقي مي ماند.

 



يادمان شهداي گمنام در دانشگاه اميركبير رونمايي شد

يادمان شهداي گمنام صبح ديروز در دانشگاه اميركبير رونمايي شد.
به گزارش فارس طي مراسمي از يادمان 5 شهيد گمنام تدفين شده در دانشگاه اميركبير رونمايي شد.
در اين مراسم مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و حجت الاسلام محمد محمديان رئيس نهاد مركزي نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها، عليرضايي رهايي، رئيس دانشگاه اميركبير و جمعي از استادان و دانشجويان دانشگاه اميركبير حضور يافتند.
اين يادمان بيش از 11 متر ارتفاع دارد و در آن از آيات قرآن كريم و اشعار مولوي استفاده شده است؛ همچنين هشت گشودگي در اين يادمان ايجاد شده كه يادآور 8 سال دفاع مقدس است.

 



مشاور رئيس جمهور: دولت همواره از نظرات مراجع استقبال مي كند

مشاور رئيس جمهوري در امور روحانيت گفت: دولت همواره از نظرات مراجع عظام تقليد استقبال كرده و براي آنان احترام خاصي قايل است.
حجت الاسلام والمسلمين «ناصر سقاي بي ريا» شنبه شب در گفت وگو با ايرنا افزود:مراجع نظراتي در مسايل روز دارند و اين حق مراجع ماست كه در خصوص مسايل روز اظهارنظر كنند.
سقاي بي ريا در ادامه روز قدس را يادگار بزرگ حضرت امام (ره) دانست و افزود: در اين روز فرياد جهان اسلام بر سر رژيم صهيونيستي بلند خواهد شد. در روز قدس همه شعارها بايد عليه اسرائيل و حاميانش، متمركز باشد. در اين روز بايد وحدت بين خود را تحكيم بخشيم.
مشاور رئيس جمهور با اشاره به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نمازجمعه تهران افزود: فتنه و تفرقه در سيل خروشان مردم در روز جهاني قدس جايي نداشته و مردم تكليف خود را به خوبي مي دانند.
وي اضافه كرد: در روز جهاني قدس اقيانوس عظيم مردم شعارهاي انحرافي را خواهد شست.
بي ريا گفت: هر شعار ديگري جز در چارچوب روز جهاني قدس شعار انحرافي بوده و مردم با آن برخورد خواهند كرد.

 



دلدادگي عاشقان ولايت در مسجد جمكران

شيفتگان گنج ولايت از همه جا آمده بودند تا در مسجدي كه به دستور دردانه هستي ساخته شده اشك يتيمي در فراغ اميرالمومنين(ع) بريزند. و به امام زمان خود اين مصيبت جانسوز را تسليت بگويند. دلدادگان آمده بودند تا در شبي كه مقررات عالم رقم مي خورد براي ظهور منجي جهان دعا كنند و شب تا سحر سرود عاشقانه سر دهند و نرد دلدادگي ببازند، به اميد آنكه ظهور آقا هرچه زودتر نزديك و جهان از لوث ظالمان پاك شود.

 



جانباز كرماني به قافله شهدا پيوست

مرتضي شعباني آزاده و جانباز 45 درصد از كاركنان بهزيستي استان كرمان پس از سال ها تحمل درد و رنج به سوي معبود شتافت.
به گزارش فارس عباس صادق زاده مديركل بهزيستي استان كرمان با بيان اينكه اين آزاده از جمله كساني بود كه در راه دفاع از اسلام جان خود را به خطر انداخت، افزود: شعباني پس از سال ها اسارت بعد از برگشت به ايران نيز سال ها با بيماري شيميايي خود ساخت و در سن 43 سالگي جان خود را در تحقق مباني اسلام و تضمين امنيت ايران اسلامي فدا كرد.
صادق زاده با ابراز تسليت به خانواده ايشان و كاركنان بهزيستي تصريح كرد: بايد به وجود چنين افرادي افتخار كرد و از خدا بخواهيم تا توفيق خدمت به افرادي مانند مرتضي شعباني را به ما عطا كند و خدمت در اين مسير توفيق الهي لازم دارد.
مرتضي شعباني بيش از سه سال اسارت را در زندان هاي رژيم بعثي عراق تحمل كرد و روز پنجشنبه 19 شهريورماه جاري در سن 43 سالگي دارفاني را وداع گفت.

 



فرمانده مرزباني ناجا خواستار استفاده كاربردي از رادارهاي مرزي شد

تبريز - خبرنگار كيهان:
يك مقام ارشد ناجا، خواستار آشنايي مرزنشينان با مقررات مرزي و استفاده كاربردي از رادارهاي مرزي كشور شد.
سرتيپ «رضايي» فرمانده مرزباني ناجا كه به همراه يك هيئت، براي بازديد از مرزهاي آذربايجان شرقي و بررسي وضعيت امنيتي و پليسي مرزبانان، به اين استان سفر كرده بود، گفت: مرزنشينان جمهوري اسلامي ايران بايد با قوانين و مقررات مرزي كشور آشنا باشند. وي افزود: توجه مرزنشينان، به آيين نامه مرزباني يك ضرورت بوده و لازم است اقدامات جدي در خصوص آموزش مرزنشينان به اصول مرزداري، صورت گيرد.
فرمانده مرزباني ناجا در عين حال گفت: بايد از امكانات و تجهيزات الكترونيكي مانند دوربين ها و رادارها، بصورت اصولي و كاربردي، استفاده شود. وي سپس يادآور شد: امسال وضعيت يگان هاي مرزي نسبت به سال گذشته، ازهر نظر مناسب و اقدامات زيربنايي خوب و اساسي به عمل آمده است. به گزارش خبرنگار ما وي در مراسمي كه به همين منظور ترتيب يافته بود، تصريح كرد: تحرك، معنويت و سلحشوري مرزبانان و كاركنان مرز و روحيه آنان در يگان ها، بسيار بالاست اما بايستي تا دستيابي به ايده آل هاي واقعي، تلاش كرد.
سردار رضايي گفت: اقدامات صورت گرفته در امور مرزباني و در سطح يگان هاي مرز ي كشور، عالي است.

 



به گفته يك مقام آموزشي دريافت وجه ثبت نام در مدارس هيئت امنايي ممنوع است

ساري- خبرنگار كيهان:
دريافت هرگونه وجهي بابت ثبت نام در مدارس هيئت امنايي كشور غيرقانوني و ممنوع است.
«سيد عباس فلاحيان» مدير مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: برابر دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش اين مدارس حق دريافت هيچ وجهي را بابت ثبت نام دانش آموزان ندارند.
وي با اشاره به اينكه اينگونه مدارس تحت نظارت هيئت امنا اداره مي شوند افزود: اين مدارس فقط با تصويب هيئت امنا مي توانند در طول سال تحصيلي كمك هاي مشاركتي را اخذ كنند.
«فلاحيان» گفت: تخلفات مربوط به اخذ وجه غيرقانوني در مدارس در پرونده مديران اين مدارس ثبت و رسيدگي مي شود.
وي با تأكيد بر لزوم نظارت آموزش و پرورش بر فعاليت مدارس هيئت امنايي افزود: آموزش و پرورش مسئوليت كلي نظارت بر اين واحدها را بر عهده دارد.
به گفته وي دانش آموزان در هنگام ثبت نام غير از وجه كتاب و حق بيمه پولي را نبايد بپردازند.

 



مبتكر اصفهاني فيلتر جذب مواد مضر دود سيگار را اختراع كرد

اصفهان-خبرنگاركيهان:
يك مبتكر اصفهاني فيلتر جذب مواد مضر و سرطان زاي دود سيگار را اختراع كرد.
دكتر «رضا اسمايي» با استفاده از استات سلولز و فرمولاسيوني از عصاره گياهي فيلتري اختراع كرده است كه مواد مضر و سرطان زاي دودسيگار را به صورت انتخابي جذب مي كند و موجب كاهش عوارض ناشي از آن به ويژه سرطان ها و بيماريهاي قلبي و عروقي مي شود.
وي گفت: اين فيلتر هيچ گونه نمونه خارجي ندارد و در ايران نيز به صورت پايلوت اجرا شده است.
طرح مخترع اصفهاني در نمايشگاه اختراعات و ابداعات امسال مالزي كه 30 كشور دنيا از جمله آمريكا، آلمان، استراليا و هلند حضور داشتند در بخش سلامت توانست مقام نخست را به خود اختصاص دهد.
فيلتر جذب مواد مضر و سرطانزاي دودسيگار در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت هاي صنعتي به ثبت رسيده است.

 



3 نفر از اعضاي شوراي شهر بيرجند استعفا دادند

به دنبال تشديد اختلافات بين شهردار و برخي اعضاي شوراي شهر بيرجند، رئيس و دو نفر ديگر از اعضاي اين شورا استعفا دادند.
به گزارش فارس غضنفر فروزانفر رئيس شورا و حميدرضا ناصري و فاطمه زهرا هلال بيرجندي دو تن از اعضاي شورا استعفاي خود را از عضويت در شوراي شهر و مسئوليت هاي مرتبط اعلام كردند.
نايب رئيس شوراي شهر بيرجند در اين زمينه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: استعفاي دسته جمعي سه تن از اعضاي شورا وجاهت قانوني ندارد.
دكتر زنگويي افزود: اين اقدام آنها به خاطر از رسميت انداختن نشستهاي شورا است تا درباره استعفاي شهردار تصميم گيري نشود.
شهردار بيرجند نيز 2 روز پيش استعفاي خود را از سمتش اعلام كرد.
وي گفت: بايد دست كم پنج عضو در نشست شورا حضور داشته باشند تا جلسه شورا رسميت پيدا كند.
او افزود: براساس ماده 11 قانون شورا هر عضو شورا مي تواند استعفا كند و بنابر ماده 12 عضو متقاضي استعفا بايد تقاضاي خود را با ذكر دلايل به رئيس تقديم كند تا در نخستين جلسه علني شورا در دستور كار قرار گيرد و در اين فاصله عضو متقاضي مي تواند در صورت تمايل انصراف دهد.
وي با اشاره به استعفاي جمعي سه نفر از اعضاي شوراي شهر گفت: ماده 14 قانون شورا به صراحت اين كار اعضاي شورا را غيرقانوني اعلام كرده است.

 



معاون برنامه ريزي و اقتصاد وزارت راه خبر داد كاهش 200 درصدي اعتبارات عمراني بخش راه هاي كشور

قزوين - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي و اقتصاد وزارت راه از كاهش 200 درصدي اعتبارات عمراني در بخش راه خبر داد و افزود: ميزان اعتبارات وزارت راه در سال گذشته در بخش عمراني 4 هزار ميليارد تومان بود.
مجيد اسعدي در حاشيه افتتاح پروژه غيرهمسطح سيد آزادگان در قزوين تصريح كرد: به همين نسبت اعتبارات استان ها نيز كاهش يافته و به نحوي كه در برخي از استان ها اين كاهش اعتبارات بيش از 20 درصد بوده است.
وي با اشاره به اهتمام وزارت راه براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام اين مجموعه عنوان داشت: اجرا و اتمام پروژه هاي معوقه وزارت راه در دستور كار ما قرار دارد به طوري كه ما در تلاش هستيم هر چه سريع تر اين پروژه ها را به اتمام برسانيم.
معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابري تصريح كرد: دولت در روزهاي آينده متمم اعتبارات سال 88 را تقديم مجلس مي كند و اميدواريم با تصويب اعتبارات ويژه راه براي جبران كمبود اعتبارات زير ساختي فراهم شود. وي خاطرنشان كرد: يكي از پروژه هايي كه در استان قزوين در حال اجراست، احداث محور قزوين - الموت - تنكابن است، اين راه از اهميت بالايي برخوردار است كه ثمرات آن پس از بازگشايي روشن مي شود و حتي اين محور مي تواند بهتر از آزادراه تهران - شمال پاسخگوي مسافران اين مسيرباشد.
اسعدي بيان داشت: ما مصمم هستيم تا پايان شهريور ماه اين محور را در حد راه روستايي بازگشايي كنيم.

 



كشف ذخاير گازي در منطقه «مزداوند» سرخس

استاندار سابق خراسان رضوي گفت: در پي عمليات اخير اكتشاف نفت و گاز در خراسان رضوي پس از 40 سال، در منطقه «مزداوند» شهرستان سرخس ذخاير گاز كشف شد.
محمدجواد محمدي زاده روز شنبه در جمع فعالان اقتصادي خراسان رضوي افزود: در جريان سفر نخست هيئت دولت به اين استان، بحث انجام اكتشاف و كار مطالعاتي آن مصوب و اقدامات اجرايي آغاز شد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در اين راستا طي دو سال گذشته بيش از 530كيلومتر كار لرزه نگاري انجام شده و پس از شناسايي و عمليات اكتشاف اوليه نقاط داراي احتمال بيشتر، هم اينك در منطقه مزداوند شاهد فوران گاز هستيم.
محمدي زاده افزود: بر اين اساس نقاط داراي پتانسيل اوليه حفاري شده و هم اكنون كار حفاري در مناطق سرخس، كلات و كپه داغ قوچان صورت گرفته و در منطقه مزداوند گاز به دست آمده است.
وي گفت: ظرف دو، سه روز آينده وزارت نفت بطور كامل نتايج اكتشافات خود را در منطقه خراسان رضوي اعلام مي كند و نقاط ديگري هم در استان وجود دارد كه زمينه اين اكتشاف را دارد.
به گفته او يك ظرفيت جديد حوزه نفت و گاز در استان در حال فعال شدن است كه مي تواند نتايج بسيار ارزشمندي براي خراسان رضوي در پي داشته باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت جشنواره هاي صهيونيستي
از سينماي زيرزميني ايران
جشنواره هاي سينمايي غرب، اخيراً دو استراتژي همسو را پي گرفته اند. اين جشنواره ها در همان حال كه آثاري عليه دولت و ملت ايران را گزينش مي كنند و مورد تشويق قرار مي دهند، از رژيم صهيونيستي و سينماي آن نيز هواداري مي كنند.
بنابراين گزارش، شصت و ششمين جشنواره سينمايي ونيز كه دو شب پيش به كار خود پايان داد، فيلمي اسرائيلي به نام «لبنان» را به عنوان بهترين فيلم انتخاب كرد. اين فيلم حمله رژيم صهيونيستي به لبنان را از نگاه چند سرباز اسرائيلي نمايش مي دهد.
انتخاب اين فيلم، در كنار اهداي جوايزي به فيلم هايي كه توسط فيلمسازان مخالف جمهوري اسلامي ايران ساخته شده اند، مكمل يكديگرند.
همچنانكه در خبر ويژه ديروز روزنامه كيهان آمده بود، در اين جشنواره فيلم هاي «زنان بدون مردان» ساخته شيرين نشاط و «روزهاي سبز» به كارگرداني حنا مخملباف جوايزي را گرفتند؛ فيلمسازاني كه صراحتاً عليه نظام اسلامي و حماسه اي كه مردم ايران در 22 خرداد آفريدند، موضع گيري نموده اند.
به جز اين مورد، جشنواره فيلم تورنتو نيز كه تا چند روز ديگر در كانادا برگزار خواهد شد، علاوه بر راه اندازي بخشي ويژه براي نمايش فيلم هايي با موضوع «تل آويو از نگاه 10 فيلمساز اسرائيلي»، فيلم هاي كارگردانان دگرانديش ايراني، از جمله مخملباف را نيز دعوت كرده است.
اين جشنواره كه رسماً هويت صهيونيستي يافته و به خاطر اين رويكرد جنگ طلبانه و بشرستيزانه اش، از سوي بسياري از روشنفكران و هنرمندان دنيا تحريم شده است، «روزهاي سبز» را كه فيلمي ضدايراني محسوب مي شود نيز نمايش خواهد داد.
كنسرت خواننده اسرائيلي
تبديل به تظاهرات حمايت از فلسطين شد
كنسرت يك خواننده اسرائيلي در بارسلوناي اسپانيا، تبديل به تظاهراتي عليه رژيم صهيونيستي و حمايت از ملت فلسطين و حماس شد.
چند روز پيش كنسرت يك خواننده اسرائيلي به نام «نوآ» در بارسلونا برگزار شد. اين خواننده حاضر به محكوم كردن حمله رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه نشده بود. به همين دليل يك گروه ضدجنگ اسپانيايي به نام آتورم لاتورا و اعضاي حزب سبزهاي كاتالونياي آن كشور در خلال برگزاري كنسرت نوآ با سوت هاي ممتد و سر دادن شعار در محكوميت اسرائيل، مانع از اجراي كنسرت شدند.
معترضين همچنين با برافراشتن پرچم فلسطين و پلاكاردهايي در حمايت از ملت مظلوم فلسطين ، از دولت اسپانيا خواستند كه رژيم صهيونيستي را تحريم كند.
بنابر گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه تلويزيوني 5 تركيه، سفير رژيم صهيونيستي در مادريد نيز اعتراضات صورت گرفته در خلال كنسرت اين خواننده را محكوم كرد و گفت كه تحريم نوآ به منزله مخالفت با صلح در خاورميانه ]![ و حمايت از حماس است.
حمايت نويسندگان عرب از بيت المقدس
نويسندگان و فرهنگيان عرب با صدور بيانيه اي خطاب به نويسندگان و فرهنگيان جهان خواستار توجه و برخورد با جنايات رژيم صهيونيستي در بيت المقدس شدند.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران به نقل از روزنامه اليوم السابع، نسخه اي از اين بيانيه براي اتحاديه نويسندگان و فرهنگيان اروپا و اتحاديه نويسندگان و اديبان ايالات متحده آمريكا ارسال شده است.
محمد سلماوي رئيس اتحاديه نويسندگان مصر و رئيس اتحاديه نويسندگان عرب در اين باره گفت: اين بيانيه را دقيقاً پس از سالروز حادثه 11سپتامبر منتشر كرديم تا به جهانيان بگوييم آنچه امروز در بيت المقدس مي گذرد از لحاظ عمق فاجعه و شدت به درد آوردن وجدان بشري دست كمي از حوادث 11سپتامبر ندارد و جامعه جهاني بايد فكري به حال مردم مظلوم فلسطين بكند.
وي تاكيد كرد، رژيم صهيونيستي بدون توجه به مصالح ملت عرب و بدون توجه به حق مسلمانان از بيت المقدس دست به يك نسل كشي شنيع زده است.
در اين بيانيه بر حفظ هويت تاريخي، جهاني و ميراث فرهنگي بيت المقدس تاكيد و از سازمان يونسكو خواسته شده كه براي حفظ ميراث اين مكان مقدس وارد عمل شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14