(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 شهريور 1388- شماره 19464
 

حديث دشت عشق
گزارش فيفا از فوتبال ايران درجام جهاني نيجريه آرزوهاي بزرگ براي تيم نوجوانان ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
تقابل هاي ديدني در ورزشگاه جوزپه مه آتزا اينتر- بارسلونا ؛ فينال زودرس ليگ قهرمانان اروپا
حضور گسترده جامعه ورزش در راهپيمايي روز قدس
سرمربي تيم هاي ملي دو و ميداني: مرحله چهارم ليگ ، انتخابي ملي پوشان است
با شكست «فدرر» نفر اول تنيس جهان «دل پورتو» قهرمان «يو اس اوپن» شد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «اسماعيل زرگرپور»
تمامي افكار و اعمال خود را
در مسير الله قرار دهيد
شخصيت افرادي چون شهيد مختارپور داراي دو بعد پنهان و آشكار است، يعني از يك نظر كمتر كسي است كه او را نشناسد و از يك نظر هم شايد خيلي از ما او را نشناختيم و علت اين چنين بودنش به دوران كودكي و تربيت او برمي گردد، چنانچه مادر عزيزش مي گويد به خاطر ندارم بدون وضو به او شير داده باشم.
مبارزات شهيد مختارپور برمي گردد به قبل از انقلاب يعني سال 1348 كه با تشكيلات مذهبي مخفي شاخه تهران ارتباط برقرار كرد و فعاليت خود را گسترش داد و رساله ها و اعلاميه هاي حضرت امام خميني(ره) را به شهر خوي مي آورد. او در عمليات بيت المقدس به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.
شهيد اسماعيل در بخشي از وصيتنامه اش مي نويسد:
برادران عزيزم! سعي كنيد يك فرد مكتبي و با تمام ابعادش باشيد و تمامي افكار و اعمال خود را در مسير الله قرار دهيد و هميشه در ياد خدا باشيد و در غير اين صورت آدمي متكبر و خودراي بار مي آييد كه براي رسيدن به اهداف و حفظ آن از هر اتهام و كلكي استفاده مي كند كه اين خود نيز يك انحراف است، انحرافي كه تشخيص آن براي عوام الناس مشكل مي باشد، اين آدم ها مثل گروهك هاي منحرف به ضرر انقلاب هستند هر چند به ظاهر انقلابي باشند.
هيئت رزمندگان اسلام خوي

 



گزارش فيفا از فوتبال ايران درجام جهاني نيجريه آرزوهاي بزرگ براي تيم نوجوانان ايران

سايت فيفا درگزارشي به تشريح وضعيت تيم فوتبال نوجوانان ايران پرداخت و با انتخاب عنوان «آرزوهاي بزرگ براي تيم نوجوانان» از اميد بازيكنان ايراني براي درخشش درمسابقات جام جهاني نيجريه نوشت.
در فوتبال مدرن، ساختن روحيه قوي و ايجاد اعتماد به نفس در بازيكنان از نظر بسياري از مربيان اهميت بسياري دارد كه قطعا درمورد «علي دوستي» مربي تيم فوتبال زير 17سال ايران هم صادق است.
وي با توجه به اينكه حدود يك ماه تا شروع مسابقات فوتبال جام جهاني 2009 زير 17سال باقي مانده، با افتخار اعلام كرده است كه تيمش هيچ ضعفي ندارد.
دوستي درمصاحبه اختصاصي اخير خود با سايت فيفا گفت: تيم نوجوانان ايران بازيكنان خوش آتيه و بهترين هاي كشورمان را درخود جاي داده كه در بهترين شرايط آمادگي به سرمي برند.
وي افزود: تيم ما هيچگونه نقطه ضعفي ندارد چون درغير اين صورت نمي توانستيم سال گذشته قهرمان آسيا شويم.
درگزارش سايت فيفا آمده است: اين مربي با چنين اعتماد به نفسي تلاش براي تبديل قهرماني آسيا به عنوان جهاني را هدف قرار داده است.
در ادامه مصاحبه دوستي مهر يادآور شده است كه به تيمم ايمان دارم و معتقدم كه مي توانيم به عنوان يكي از مداليست ها از نيجريه بازگرديم.
كسب يكي از سه عنوان نخست، وظيفه سنگيني براي تيم ايران به نظر مي رسد كه تنها تجربه آن در مسابقات جام جهاني، سه شكست درمرحله گروهي رقابت هاي 2001 ترينداد و توباگو بوده است.
با نگاهي به تيم هاي همگروه ايران، قهرمان آسيا در اولين مسابقه خود بايد مقابل گامبيا قهرمان آفريقا قرارگيرد كه كارسختي براي محك زدن اعتبار تيم است.
دو مسابقه بعدي تيم ايران نيز مقابل كلمبيا و سپس هلند است كه درمسابقات 2005 پرو به مدال برنز دست يافت.
با وجود اينكه تمامي اين تيم چالش جدي براي گروه ايران و حتي كل رقابت ها هستند اما دوستي مهر تاكيد كرد: راستش ما شناخت كمي از حريفان خود داريم اما 70 درصد احتمال دارد صدرنشين گروه شويم.
تيم ايران نوامبر گذشته با ارائه عملكردي قابل قبول در ازبكستان، به قهرماني آسيا رسيد به طوري كه بعد از سه برد در مرحله گروهي به عنوان تيم نخست گروه به يك چهارم نهايي صعود كرد و در اين مرحله با شكست 2 برصفر سوريه، جواز حضور در مسابقات جهاني نيجريه را بدست آورد.
ايران سپس در نيمه نهايي با سه گل بي پاسخ از سد امارات گذشت و در فينال تيم كره را دو بر يك مغلوب كرد. «بهرام دباغ»، «مهرداد يگانه» و «كاوه رضايي» از ستارگان اين رقابتها بودند كه درمجموع شش بار براي تيم ايران گل زدند.
دوستي مهر با مقايسه رضايي با «حسين كعبي» گفت: او يكي از بهترين بازيكنان ما است. توانايي هاي او فوق العاده است و مي تواند بهتر از آن زمان كعبي بازي كند. كعبي كه هفت سال است به طور ثابت در تيم ملي فوتبال ايران بازي مي كند، اولين بار هشت سال پيش در مسابقات ترينيداد و توباگو شناخته شد.
دوستي مهر كه بيشتر دوران مربيگري خود را با تيم هاي جوانان ايران از جمله تيم زير 20 سال در مسابقات جام جهاني 2001 آرژانتين گذرانده، كاملا از اهميت ميزان آمادگي تيمش براي مسابقات نيجريه باخبر است. از اين رو در 9 ماه گذشته اردوهاي آمادگي متعددي را برگزاركرده و بازي هاي دوستانه خوبي را تدارك ديده است.
ايران به خصوص در تورنمنت ايتاليا كه آوريل برگزارشد، فوق العاده عمل كرد و توانست تيم هايي چون پاراگوئه، گرجستان و روماني را ازپيش رو بردارد و فقط درفينال باضربات پنالتي مغلوب اسپارتاپراگ شد.
دوستي مهر با توجه به ناكامي تيم ملي ايران در صعود به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، اميدوار است تيمش بتواند انتظارات را برآورده كرده و تسكيني براي اين ناكامي باشد.
وي تصديق كرد: صميمانه آرزو مي كنيم كه بتوانيم با رسيدن به موفقيت، دوباره عشق به فوتبال را در بين مردم زنده كنيم و دستاورد ما روحيه فوتباليست هاي سراسر كشور را بالا ببرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نشست مربيان ليگ برتر و تيم ملي پس از ماه رمضان
سرمربي تيم ملي فوتبال گفت كه جلسه هم انديشي مربيان ليگ برتر و كادر فني تيم ملي، قطعاً پس از ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
افشين قطبي كه دوشنبه شب براي تماشاي ديدار تيم هاي فوتبال پيروزي و شاهين بوشهر به ورزشگاه آزادي رفته بود گفت: براي ديدن بازي هاي زيادي به ورزشگاه ها مي روم و معمولاً درباره عملكرد تيم ها در مسابقات صحبت نمي كنم. سرمربي تيم ملي همچنين از برگزاري جلسه هم انديشي مربيان ليگ برتر و كادر فني تيم ملي خبر داد و گفت: اين جلسه قطعاً برگزار مي شود و قرار است پس از ماه مبارك رمضان فدراسيون در اين زمينه اطلاع رساني كرده تا اين جلسه هرچه سريعتر شكل گيرد.
قطبي هنگام ترك جايگاه ويژه با علي پروين نيز روبرو شد و لحظات كوتاهي با وي به گفت وگو پرداخت.
ساختمان باشگاه ابومسلم به كلانتري تغيير نام داد
مأموران نيروي انتظامي خراسان رضوي كه روز دوشنبه اقدام به تصرف ساختمان باشگاه ابومسلم باعنوان مالكيت كرده بود، صبح ديروز تابلوي سركلانتري فرماندهي انتظامي را به جاي تابلو باشگاه نصب كردند.
درحالي كه مصطفي بني اسد، رئيس هيئت مديره باشگاه تلفن همراهش را خاموش كرده، يك منبع آگاه در اين باشگاه اظهار داشت: ما نيز از وجود وي بي خبريم اما گويا او هم اكنون براي يافتن اسپانسر، در تهران به سر مي برد.
وي كه خواست تا نامش فاش نشود، افزود: مأموران نيروي انتظامي به ما اجازه نمي دهند تا به داخل باشگاه رفته و وسايل خود را خارج كنيم. اين درحالي است كه مصطفي بني اسد روز دوشنبه تصريح كرده بود تا روز سه شنبه از نيروي انتظامي مهلت گرفته تا نسبت به روشن شدن وضعيت اين باشگاه با مسئولان نيروي انتظامي مذاكره كند.
توقف پيروزي و شعار عليه انصاري فرد و بازيكنان
تيم فوتبال پيروزي در پايان هفته ششم ليگ برتر برابر شاهين بوشهر با نتيجه تساوي 2-2 متوقف شد.
در آخرين ديدار هفته ششم ليگ برتر و در حضور بيش از 50هزار تماشاگر تيم هاي پيروزي و شاهين بوشهر در شرايطي در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه در پايان 90دقيقه دو تيم به تساوي 2-2 دست يافتند.
هادي نوروزي (21) و كريم باقري(89- پنالتي) براي پيروزي و محمد احمدپوري (18) و عبدالرضا بازياري(92) براي شاهين گلزني كردند.
در پايان اين ديدار عده اي از هواداران پيروزي عليه عباس انصاري فرد و برخي بازيكنان اين تيم از جمله بادامكي و معمارزاده كه روي گل هاي دريافتي اشتباهات فاحشي را مرتكب شدند شعار دادند. پيروزي با اين تساوي 10 امتيازي شد و در رده هفتم جدول رده بندي قرار گرفت.
ياوري: اين پيروزي قدرت گذشته را ندارد
سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر گفت: شاهين روي قلبم حك شده و آمده ام با تمام توان به اين تيم خدمت كنم.
محمود ياوري پس از تساوي تيمش مقابل پيروزي اظهار كرد: بازيكنان ما با عشق و علاقه در اين تيم بازي مي كنند و در اين مسابقه بسيار عالي بودند. آنها در وظايفي كه به عهده شان سپرده بودم، فوق العاده عمل كردند و خودشان بودند. به آنها گفته بودم كه توجهي به نام بزرگ پيروزي نكنيد و خودتان باشيد مي توانيد از اين بازي امتياز بگيريد.
ياوري درباره عملكرد پيروزي در اين بازي نيز تصريح كرد: پيروزي شرايط خوبي ندارد و هوادارانش بدانند كه اين تيم پيروزي سال هاي گذشته نيست و قدرت پيشين را ندارد. اين مسأله را به وضوح مي دانستم و قبل از بازي هم طي مصاحبه اي به آن اشاره كرده بودم. خوشحالم كه بازيكنان شاهين به رغم تجربه كمي كه داشتند، توانستند از اين بازي امتياز بگيرند.
معصومي روي نيمكت تيم ملي فوتسال مي نشيند
بازيكن پيشين تيم ملي فوتسال ايران كه دوران بهبودي بيماري سرطان را پشت سر مي گذارد، در ديدارهاي تداركاتي مقابل برزيل به عنوان عضو افتخاري كادر فني تيم ملي روي نيمكت اين تيم مي نشيند.
عباس ترابيان، رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر افزود: بابك معصومي در تمام ديدارهاي تيم ملي روي نيمكت كنار مربيان خواهد نشست و عضوي افتخاري از كادر فني خواهد بود. ما حتي اين آمادگي را داريم تا بابك را همراه خود به اروميه ببريم تا كادر فني تيم اميد را نيز همراهي كند. اين اقدام در راستاي ارج نهادن به بازيكن و كاپيتان پيشين تيم ملي فوتسال كشورمان صورت گرفته كه چندي است از بيماري سرطان خون رنج مي برد. قرار است تيم ملي فوتسال برزيل هفته آينده با سفر به تهران و اروميه سه ديدار تداركاتي با تيم بزرگسالان و اميد كشورمان برگزار كند.

 



تقابل هاي ديدني در ورزشگاه جوزپه مه آتزا اينتر- بارسلونا ؛ فينال زودرس ليگ قهرمانان اروپا

در دومين شب از دور اول ليگ قهرمانان اروپا مدافع عنوان قهرماني اين پيكارها به خانه تيم اول ايتاليا در فصل گذشته قدم مي گذارد.
بارسلونا اسپانيا كه در پايان فصل گذشته اين مسابقات، توانست در ديدار نهايي منچستريونايتد را شكست دهد و بر قله فوتبال قاره قرارگيرد، امشب در ورزشگاه جوزپه مه آتزا به ميهماني اينترميلان مي رود كه با تغيير برخي نفرات كادر بازيكنانش، خواهان دست يابي به موفقيت و افتخار در اين جام است.
اين جدال از جهات گوناگون قابل تأمل است. از جمله اين كه برخي از تحليل گران بر اين باورند در بدو شروع فصل جديد محلي براي تقابل انديشه هاي جوزپه گوارديولا در بارسا و خوزه مورينيو از اينتر، به عنوان مربيان صاحب سبك دو تيم خواهد شد.
همچنين اين ديدار براي زلاتان ابراهيموويچ، مهاجم سوئدي و ساموئل اتوئو، گلزن كامروني معنا و مفهوم خاصي دربردارد. اين دو بازيكن تا دو، سه ماه قبل پيراهن تيم رقيب را به تن داشتند و حالا در جبهه مخالف هستند. ابراهيموويچ كه با تيم ايتاليايي خوش درخشيده بود، اينك در كنار هانري و مسي وظيفه حمله و گلزني براي آبي و اناري پوشان بارسا را برعهده دارد.
اتوئو نيز كه سال ها براي قهرمان لاليگا بازي هاي قابل اعتنايي انجام داد و گلزني كرد، حالا براي نراتزوري هاي شهر ميلان به ميدان خواهد رفت. برنامه كامل مسابقات امشب به شرح زير است:
گروه پنجم:
¤المپيك ليون فرانسه- فيورنتينا ايتاليا
¤ليورپول انگليس- دبركني مجارستان
گروه ششم:
¤اينترميلان ايتاليا- بارسلونا اسپانيا
¤ديناموكيف اوكراين- روبين روسيه
گروه هفتم:
¤سويا اسپانيا- اونيرا روماني
¤اشتوتگارت آلمان- گلاسكورنجرز اسكاتلند
گروه هشتم:
استاندارد ليژبلژيك- آرسنال انگليس
المپيايكوس يونان- آلكمار هلند

 



حضور گسترده جامعه ورزش در راهپيمايي روز قدس

معاون حقوقي، فرهنگي و امور مجلس سازمان تربيت بدني اعلام كرد: جامعه ورزش ايران پرشورتر از گذشته در راهپيمايي روز قدس شركت خواهد كرد.
«عبدالرضا ساور» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: برنامه ريزي هاي انجام شده براي اين روز به مانند سنوات گذشته است و قهرمانان و ورزشكاران در سراسر كشور حضور بسيار گسترده و چشم گيري در راهپيمايي روز قدس خواهند داشت.
وي با بيان اينكه در تهران بزرگ هماهنگي هايي شده است تا ورزشكاران، قهرمانان و جامعه ورزش در اين روز گردهم آيند و از يك مسير مشخص راهپيمايي كنند، اظهار داشت: ورزشكاران و قهرمانان تهراني از چهار راه كالج به سمت دانشگاه تهران راهپيمايي خواهند كرد و سرانجام در نماز جمعه شركت مي كنند.
ساور گفت: خوشبختانه بسياري از ورزشكاران با لباس هاي ورزشي در نماز جمعه شركت مي كنند و طبيعتاً در اين روز نيز شاهد حضور گسترده آنان خواهيم بود.

 



سرمربي تيم هاي ملي دو و ميداني: مرحله چهارم ليگ ، انتخابي ملي پوشان است

سرمربي تيم هاي ملي دو و ميداني گفت: مرحله چهارم رقابت هاي ليگ دو و ميداني، مكاني خواهد بود كه نفرات نهايي بازي هاي داخل سالن آسيا و مسابقات قهرماني دو و ميداني آسيا مشخص مي شوند.
بيژن شادمهر در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: ما درمورد بازي هاي داخل سالن آسيا اسامي نفراتي را كه احتمال 70 تا 80 درصد شانس كسب مدال داشته اند را انتخاب كرده ايم. اما همه آنها باتوجه به ركوردهايشان به ويتنام نمي روند و فكر مي كنم تيم دو و ميداني ايران در بازي هاي داخل سالن آسيا كمتر از ده نفر خواهد بود.
وي ادامه داد: رقابت هاي مرحله چهارم ليگ در ابتداي مهرماه برگزارمي شود و اين رقابت ها كمك زيادي به انتخاب نفرات نهايي مي كند.
سرمربي تيم هاي ملي دو و ميداني درمورد رقابت هاي قهرماني آسيا نيز گفت: نكته مهم در ارتباط با رقابت هاي ويتنام و قهرماني آسيايي گوانگ جو اين است كه فاصله اش نزديك است و هدف اصلي موفقيت در رقابت هاي گوانگ جو است. ما قصد داريم كساني كه شانس زيادي براي كسب مدال در قهرماني آسيا دارند، اگر لطمه اي به آنها وارد مي شود، به ويتنام نفرستيم. به هرحال اين روزها در حال بررسي شرايط دو وميداني كاران هستيم.

 



با شكست «فدرر» نفر اول تنيس جهان «دل پورتو» قهرمان «يو اس اوپن» شد

خوان مارتين دل پورتو با شكست راجرفدرر به عنوان قهرماني رقابت هاي «يو اس اوپن» آمريكا دست پيدا كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، دل پورتو آرژانتيني در ديدار نهايي رقابت هاي تنيس اوپن در ديداري كه در پنج ست برگزار شد با نتايج 3-6، 7-6، 4-6، 7-6، 6-2 مقابل راجر فدرر سوييسي به برتري رسيد.
بازيكن رده ششم تنيس جهان نخستين تنيسور از آمريكاي جنوبي است كه پس از گيلرمو ويلاس قهرمان يو اس اوپن مي شود. هموطن او كه ديدار ديروز را نظاره مي كرد، در سال 1977 برنده اين جام شده بود.
دل پورتو پس از ديدار كه چهار ساعت به طول انجاميد، گفت: من دو آرزو داشتم. اولين آرزويم اين بود كه برنده يو اس اوپن شوم و دومين آرزويم اين بود كه مثل فدرر باشم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤كلاس داوري بين المللي ژيمناستيك سيكل 12 با حضور مدرس فدراسيون جهاني از فردا در تهران آغاز مي شود.
اين كلاس داوري بين المللي سيكل 12 در حالي از امروز (25 شهريور ماه) در تهران آغاز مي شود كه مدرسي اين كلاس بر عهده مدرس فدراسيون جهاني ژيمناستيك است.
¤ تيم سرمايه گذاري مس سرچشمه ايران بامداد ديروز به نمايندگي از كشورمان راهي مرحله چهارم رقابتهاي جايزه بزرگ تير و كمان آسيا در شهر كلكته هند شد.
اين مسابقات از امروز چهارشنبه 25 شهريورماه در مسافت 70 متر و با قوانين المپيك راند در دو رشته ريكرو و كامپوند در دو بخش زنان و مردان در شهر كلكته هند آغاز و تا 28 شهريورماه پيگيري مي شود.
¤ رئيس فدراسيون هندبال ايران از قطعي شدن حضور «زوفكو» مربي اهل كرواسي براي هدايت ملي پوشان رده سني بزرگسالان كشورمان در جام ملتهاي آسيا تا هفته آينده خبر داد.
رحيمي با بيان اينكه اين مربي اهل كروات در صورت قطعي شدن حضورش در ايران بلافاصله كار خود را با تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان آغاز مي كند، خاطرنشان كرد: بايد منتظر آمدن اين مربي باشيم زيرا وي مربي سرشناسي است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14