(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 شهريور 1388- شماره 19464
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار فعالان عرصه فرهنگ و هنر : باز آفريني هنري دفاع مقدس مجاهدتي بزرگ است
مذاكره براي مذاكره (يادداشت روز)
كايت (گفت و شنود)
دبير شوراي عالي امنيت ملي: حضور ناوهاي بيگانه در منطقه راهزني مدرن است
كيهان و خوانندگان
رؤيت هلال ماه شوال در روز شنبه دشوار اما محتمل است
رأي ها كه سرجايش بود مجبورند سر قبر بدون مرده گريه كنند! (خبر ويژه)
تدارك چپ هاي آمريكايي براي بازسازي اتاق جنگ در دانشگاه (خبر ويژه)
انتقام كشي منافقين جديد و رسانه هاي ضدانقلاب از خط امام(ره) (خبر ويژه)
بار قاطر نشويد رفقا! دست اين 3 نفر نبايد رو شود (خبر ويژه)
استقبال اقليت از معاون اول جديد (خبر ويژه)
نه كيمياست، نه اكس خورده اند اسناد و مدارك را نمي توانند انكار كنند (خبر ويژه)



رهبر انقلاب در ديدار فعالان عرصه فرهنگ و هنر : باز آفريني هنري دفاع مقدس مجاهدتي بزرگ است

جمعي از هنرمندان، كارگردانان، فيلمنامه نويسان، نويسندگان، شعرا و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در حوزه ادبيات و هنر دفاع مقدس عصر ديروز با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدار و گفتگو كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كار هنري در زمينه دفاع مقدس را يكي از برترين كارهاي هنري دانستند و تأكيد كردند: روايت و بازآفريني هنري گنجينه خصلت هاي والا و انساني هشت سال دفاع مقدس يك مجاهدت بزرگ است كه قطعاً تأثيرات آن حادثه عظيم را خواهد داشت.
رهبرمعظم انقلاب دوران هشت سال دفاع مقدس را فراتر از يك برهه زماني خواندند و افزودند: هشت سال دفاع مقدس مجموعه اي از صفات والا و فرهنگ هاي ممتاز و عقايد و معارف برجسته است كه راويان آن همچون آيينه اي در مقابل يك مظهر جلال و جمال هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: هشت سال دفاع مقدس مظهر حماسه، معنويت و دين داري، آرمانخواهي، ايثار و از خودگذشتگي، ايستادگي و مقاومت، تدبير و حكمت، و شكوفايي استعدادها و ظرفيت ها است.
ايشان افزودند: راوي و بازآفرين هنري دفاع مقدس در واقع روايتگر چنين ارزشها و اوج هايي است كه هر ملتي به داشتن برخي از آنها به خود مي بالد.
رهبر انقلاب اسلامي تلاشهاي انجام گرفته در عرصه ادبيات و هنر دفاع مقدس را رو به جلو دانستند و تأكيد كردند: آثار هنري مربوط به دفاع مقدس در عرصه هاي فيلم، كتاب، خاطره و رمان يكي از پرمخاطب ترين آثار هنري بعد از انقلاب، در جامعه است، بنابراين هرچه بيشتر در اين عرصه سرمايه گذاري و تلاش شود، مناسب است.
حضرت آيت الله خامنه اي انعكاس كم بين المللي آثار هنري دفاع مقدس را يكي از نقايص اين بخش برشمردند و افزودند: البته سياست جشنواره هاي بين المللي برخلاف ارزش هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است ولي همه مخاطبان نيز در جشنواره ها خلاصه نمي شوند.
ايشان فعالان حوزه ادبيات و هنر دفاع مقدس را به اهتمام بيشتر به تحقيق و پژوهش و حفظ اسناد توصيه و خاطرنشان كردند: مسئولان بخشهاي فرهنگي و هنري نيز بايد بيش از پيش از نظرات و ديدگاههاي فعالان اين عرصه استفاده كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به روح لطيف و نگاه تيزبين هنرمندان به مسائل جامعه تأكيد كردند: هنرمندان بايد مراقب باشند تا نگاه واقع بينانه و روح حساس آنها موجب ايجاد روحيه يأس و نااميدي نشود زيرا عرصه فرهنگي و هنري كشور نيازمند انسانهايي پرتلاش، خستگي ناپذير، خلاق و اميدوار به آينده است و بايد در كنار تلخي ها، شيريني ها را هم ديد.
در ابتداي اين ديدار حبيب احمدزاده، داستان نويس و فيلمنامه نويس حوزه ادبيات دفاع مقدس ، مرتضي سرهنگي مسئول دفتر هنر و ادبيات پايداري ، انسيه شاه حسيني كارگردان و فيلمساز دفاع مقدس ، حميد شريفي هنرمند هنرهاي تجسمي ، سعيد قاسمي از فرماندهان و فعالان عرصه فرهنگي دفاع مقدس ، فراستي منتقد سينما و تلويزيون، سنگري پژوهشگر حوزه ادبيات دفاع مقدس ، مجيد مجيدي كارگردان سينما، نادر طالب زاده ، مستندساز ، سيد مهدي شجاعي نويسنده در حوزه ادبيات داستاني و نمايشي، حسين مسافر آستانه از فعالان حوزه تئاتر و مسعود ده نمكي كارگردان سينما به بيان ديدگاههاي خود در حوزه هاي مختلف فرهنگ و هنر بويژه دفاع مقدس پرداختند. محورهاي مطالبي كه اين هنرمندان بيان كردند عبارتند از:
- نياز ادبيات دفاع مقدس به كار پژوهشي و تحقيقاتي
- نگاه دقيق و همه جانبه به ابعاد مختلف دفاع مقدس در عرصه هنر
- لزوم تدوين استراتژي فرهنگي
- استفاده از افراد آشنا با هنر در عرصه مديريت فرهنگ و هنر
- ضرورت انسجام بخشي فعاليتها و مراكز مختلف هنري و فرهنگي
- توجه بيشتر به سازمانهاي مردم نهاد فرهنگي
- تبيين جايگاه برنامه فرهنگي در برنامه هاي اصلي كشور
- اهتمام بيش از پيش مسئولان به مشورت پذيري در عرصه فرهنگ و هنر
- پرهيز از جشنواره زدگي و افتادن در دام جشنواره هاي غربي
- حمايت جدي تر از فعالان عرصه ادبيات دفاع مقدس
- توجه به ترجمه آثار فرهنگي و هنري حوزه ادبيات دفاع مقدس
- ضرورت مشخص شدن سريعتر مهندسي فرهنگي كشور
- لزوم ايجاد سامانه بانك اطلاعاتي در حوزه ادبيات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس
- پرهيز از سياسي كردن عرصه فرهنگ
- ايجاد كرسي نظريه پردازي در ادبيات انقلاب و دفاع مقدس
- حمايت از استعدادهاي جوان در عرصه فرهنگ و هنر
- توجه بيشتر به آرمانها و ارزشهاي انقلاب اسلامي و پرهيز از ظاهرگرايي و شعارزدگي
- بستر سازي مناسب براي نقد جدي و بدور از تعارف در حوزه هاي مختلف
- اهتمام بيشتر به مستندسازي و ارائه مستندهاي جذاب
- توجه به روايت سيره شهدا در عرصه هنر
- و حمايت جدي تر از هنرهاي نمايشي
در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامي افطار كردند.

 



مذاكره براي مذاكره (يادداشت روز)

مقاومت جمهوري اسلامي ايران در مسئله هسته اي و نياز فزاينده آمريكا به نقش ايران در حل و فصل مسائل خاورميانه اوباما را مجبور كرد تا با صرف نظر از بحث فناوري اتمي ايران، مذاكره مستقيم را بپذيرد.
چهارشنبه گذشته بسته جديد پيشنهادي ايران در اختيار نمايندگان كشورهاي 1+5 قرار گرفت. از آنجا كه مسئولان جمهوري اسلامي بحث هسته اي كشور را تمام شده مي دانند، پيشنهادات ارائه شده در بسته جديد مشخصا از بحث هسته اي خارج و اهم آن شامل يك سيستم فراگير جهاني براي از بين بردن سلاح هاي اتمي، مبارزه با تروريسم، مسائل زيست محيطي، امنيت انرژي و كاهش فقر جهاني است.
اين موضوع باعث شد تا در وهله نخست آمريكا و برخي از كشورهاي 1+5 به بهانه اينكه درباره توقف غني سازي، پيشنهادي ارائه نشده و اساساً اين بسته به موضوع هسته اي ايران نپرداخته است، عليه بسته جديد موضع بگيرند اما در نهايت با فاصله زماني اندكي پيشنهاد مذاكره با ايران را مطرح و حتي بر آن اصرار ورزيدند. اين تمايل به قدري جدي بود كه فيليپ كرولي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اذعان كرد؛ آمريكا خواهان برگزاري نشست فوري با ايران است. وي با «نااميدكننده» خواندن بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي گفت: «عدم علاقه ايران به گفت وگو بر سر برنامه هسته اي نمي تواند دليلي براي رد مذاكره با اين كشور باشد. در صورتي كه مذاكره با ايران آغاز شود، سعي خواهيم كرد موضوع هسته اي را ميان بكشيم.»
روزنامه نيويورك تايمز نيز نوشت: به رغم تاكيد ايران بر عدم مذاكره درباره آينده برنامه هسته اي اين كشور، واشنگتن، برگزاري اين نشست را مي پذيرد تا به حرف رئيس جمهور آمريكا براي مذاكره بدون پيش شرط با ايران عمل كرده باشد. اروپا هم اگر چه تلاش كرد تا ايران را متهم كند اما نهايتاً تمايل خود را به آغاز گفت وگوها نشان داد. كريستينا گالاچ سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از تمايل اين كشورها براي آغاز گفت وگو با مقامات بلندپايه ايران خبر داده و بدون آنكه از مسئله هسته اي سخني به ميان آورد، خواستار برگزاري فوري نشست ميان طرفين شده است. درباره استقبال از اين مذاكرات چند نكته گفتني است؛
1- آنچه مسلم است، آمريكا ناگزير شده ايران هسته اي و فعاليت هاي صلح آميز اتمي كشورمان را بپذيرد. طي سالهايي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي با همراهي برخي از متحدان غربي خود بر سر پرونده هسته اي ايران «مناقشه» راه انداختند، بارها جمهوري اسلامي با اعلام صلح آميز بودن فعاليت هاي اتمي و عدم بكارگيري اهداف نظامي در اين برنامه ها سعي كرد تا مجامع رسمي و بين المللي را در اين باره مجاب كند، اما سنگ اندازيهاي آمريكا، خصوصا در دولت بوش كه ايران را محور شرارت ناميده بود! تمامي نداشت و قطعنامه هاي شوراي امنيت مبني بر تحريم ايران بطور پياپي صادر مي شد. هر چند تحريم ها و فشارهاي دولت هاي سلطه جو و تماميت خواه اثري در اراده پولادين ملت ايران براي دستيابي به فناوري هسته اي نداشت، اما نشانه هاي مسلمي براي اثبات دشمني آمريكا و هم پيمانانش با ما بود.
بدون ترديد بايد پيروزي هاي هسته اي را حاصل مقاومت ملت ايران، درايت رهبري و تلاش صادقانه مسئولان پرونده هسته اي در دولت اصولگراي احمدي نژاد بدانيم، اما بايد توجه داشته باشيم كه موضوعات مورد مذاكره بنا بر آنچه ايران پيشنهاد كرده چيزي غير از پرونده هسته اي كشورمان است. البته 1+5 سعي خواهد كرد تا پاي بحث هسته اي ايران را به ميان كشد. رعايت سه قاعده كليدي عزت، مصلحت و حكمت، نبايد در قبول و يا چگونگي اجراي مذاكرات مغفول واقع شود.
2- آمريكا مذاكره را براي «مذاكره» مي خواهد، بدون آن كه دنبال حل مسايل في مابين باشد. سلطانيه، نماينده ايران در آژانس انرژي اتمي، يك روز پس از ارايه بسته جديد ايران اعلام كرد كه تهران درباره فعاليت هاي هسته اي خود با كشورهاي عضو گروه 1+5 مذاكره نمي كند. وي در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم تأكيد كرد؛ «تهران آماده است مذاكراتي عادلانه و واقع گرايانه درباره مسايل مختلف از جمله تضمين دستيابي همه كشورها به انرژي هسته اي و جلوگيري از گسترش سلاح اتمي انجام دهد ولي اين گفت وگوها شامل برنامه هسته اي ايران و فعاليت هاي قانوني در اين باره نمي شود.»
در چنين شرايطي سخنگوي وزارت امورخارجه آمريكا موقعيت پيش آمده را فرصت مناسبي براي گفت وگوي مستقيم با ايران مي خواند و بدون آنكه هدف مشخصي براي انجام اين مذاكرات ذكر كند، مي گويد: «ما اكنون درصدد هستيم ملاقاتي را براساس پيشنهاد ايران برگزار كنيم و ببينيم اين كشور چه چيزي براي ارايه دارد و چگونه به درخواست ها پاسخ خواهد داد. ما آماده ايم درباره هر مسئله اي كه ايران مايل به آن است، مذاكره كنيم.»
آمريكا به وضوح نشان مي دهد كه صرفا دنبال انجام مذاكره است نه كسب «نتيجه مشخص»! اما چرا؟!
3- سابقه تاريخي و لحن كشورهاي 1+5 خصوصا آمريكا حاكي از آن است كه معمولاً در اينگونه مذاكرات، دنبال حل و فصل مناقشات و رفع اختلافات نيستند، بلكه سعي دارند تا در راستاي منافع خود از نام و اعتبار «ايران» بهره برداري تبليغاتي كنند. از نظر غربي ها بلوك كشورهاي مسلمان، ابرقدرت هاي جديد پس از فروپاشي شوروي سابق هستند. ايران الگو و تكيه گاه جريان مقاومت ملت هاي آزاده- خصوصا در خاورميانه- محسوب مي شود. اگر آمريكا حتي وانمود كند كه با جمهوري اسلامي به نوعي «مصالحه» دسته يافته، برد تبليغاتي چنين موضوعي براي او بسيار مهم خواهد بود. آمريكا سعي دارد با كشاندن ايران پاي ميز مذاكره و انتشار خبر آن در دنيا به جريان هاي مقاومت و طرفدار تهران پيغام دهد كه سنگر اصلي فتح شده است! و از نمد مذاكره كلاه گشادي بر سر جريان هاي مقاومت گذاشته و آنها را وادار به سازش و تسليم نمايد.
4- آمريكا روي پيشنهاد مذاكره اي كه به ايران داده مانور تبليغاتي وسيعي راه انداخته است. مقامات كاخ سفيد از اين دعوت به مذاكره كه ممكن است نخستين گفت وگوي مستقيم با ايران بعد از انقلاب باشد به عنوان «پيشنهادي حقيقي» نام مي برند.
استيون چو، وزير انرژي آمريكا برنامه تعيين شده براي مذاكره با ايران را «برداشتن نخستين گام مهم» مي خواند. يوشكا فيشر- وزير خارجه سابق آلمان- نيز طي مقاله اي كه در گاردين به چاپ رسانده، پيشنهاد مذاكره را «شاخه زيتون اوباما براي ايران» مي نامد.
اگرچه كوتاه آمدن آمريكا در برابر مسئله هسته اي ايران و پيشنهاد مذاكره بدون پيش شرط و حتي فارغ از موضوع هسته اي كشورمان، يك پيروزي براي ما به حساب مي آيد اما بايد مواظب باشيم در دام اين كشور گرفتار نشويم.
آمريكا براي ما يك دشمن فعال است. اگر قرار بر مذاكره است، مذاكره با دشمن فعال بايد در هوشياري كامل صورت پذيرد و با توجه به استراتژي دشمن اين مسئله را به گونه اي هدايت و كنترل كنيم كه اسير دام آن نشويم. يادمان باشد در دكترين انقلاب اسلامي، آمريكا هنوز يك «شيطان بزرگ» است.
حميد اميدي

 



كايت (گفت و شنود)

گفت: چه كسي تصور مي كرد كه كروبي تا اين اندازه رسوا شود و براي دسترسي به چرب و شيرين بيشتر دنيا به اسلام و انقلاب و امام و مردم وطنش خيانت كند؟!
گفتم: مگر طلحه و زبير براي چرب و شيرين دنيا به دروغگويي و خيانت و جنايت دست نزدند؟! سابقه كروبي كه در مقايسه با سوابق آنها هيچ است.
گفت: الان هم به جاي اين كه توبه كند هر روز دست به خيانت جديدي مي زند.
گفتم: كروبي و موسوي و خاتمي ديگر تمام شده اند.
گفت: ولي كروبي اعلام كرده كه با انجام يك عمليات غيرمنتظره به مبارزه خود ادامه خواهد داد!
گفتم: قمپز در كرده!... شخصي كه شنيده بود بعضي ها عمليات انتحاري مي كنند، با يك كايت خود را به يك ساختمان 20 طبقه زد و در نتيجه 101 نفر كشته شدند! يك نفر كه خودش بود و 100 نفر ديگر هم از خنده روده بر شده و جان باختند!

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي: حضور ناوهاي بيگانه در منطقه راهزني مدرن است

دبير شواي عالي امنيت ملي حضور ناوهاي بيگانه در منطقه را راهزني مدرن خواند و بر ضرورت برخورد با همه اشكال ناامني دريايي تأكيد كرد.
«سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار معاون دبير كل سازمان ملل و دبيركل سازمان جهاني دريانوردي، دريانوردي را بستر ارتباطي مهمي براي ملت ها خواند و با اشاره به بروز ناامني در مناطقي از جهان از جمله خليج فارس و درياي عمان، حضور ناوهاي بيگانه در منطقه را راهزني مدرن توصيف و بر ضرورت به كارگيري سازوكارهايي درون زا براي تأمين امنيت دريانوردي در اين منطقه حساس تأكيد كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از قدرت هايي كه از هزاران كيلومتر دورتر با ناوها و زيردريايي هاي هسته اي خود به منطقه استراتژيك و حياتي خليج فارس لشكركشي دريايي كرده اند گفت، برخي با مقاصد سياسي و با هدف فشار بر كشورها حقوق ملت هاي اين منطقه و آرامش و سلامت محيط زيست را در معرض خطر جدي قرار داده اند.
جليلي با يادآوري تلاش هاي ايران براي تأمين آرامش، ثبات و استقرار مناطق ناامن در همسايگي خود و نيز در منطقه خليج فارس خواستار عزم جدي براي برخورد با همه اشكال ناامني دريانوردي اعم از لشكركشي هاي دريايي قدرت هاي بزرگ و نيز راهزني هاي دريايي شد.
در اين ديدار «آفتيموس ميتروپلوس» معاون دبيركل سازمان ملل و دبيركل سازمان جهاني دريانوردي به حضور مقتدرانه ايران براي تأمين ثبات و امنيت تجارت دريايي اشاره و با تشكر از همكاري تنگاتنگ جمهوري اسلامي ايران و سازمان دريانوردي بين المللي از تلاش هاي ايران براي تأمين امنيت دريانوردي در مناطق بحراني همچون خليج عدن و سواحل سومالي قدرداني كرد.

 



كيهان و خوانندگان

¤ واقعا مايه تاسف و تاثر است كه مي شنويم برخي پيشنهاد ميانجيگري ميان اغتشاشگران و نظام و يا مسئله آشتي را مطرح مي كنند. مگر ماجراي توطئه عليه نظام مقدس جمهوري اختلاف ميان يك يا چند نفر است كه برخي درست در لحظاتي كه بايد خطاكاران هزينه جنايات و خيانت هاي خود را بپردازند پيشنهاد آشتي و يا گذشت را مي دهند.
محمدي از تهران
¤ رئيس جمهور محترم در ديدار با سفير انگليس گفت دولت انگليس جبران كند. در اين باره بايد گفت: مگر جنايات پس از انتخابات و كشته شدن بيش از 20 نفر چيزي است كه به همين راحتي قابل جبران باشد. به نظر من بايد با اين كشور قطع رابطه شود.
يك هموطن
¤ مي خواستم از عوامل صدا و سيما بويژه آقاي محمدحسين لطيفي به خاطر ساخت سريال «نردبان آسمان» تشكر كنم.
مهدي شاكري از قم
¤ آقاي مجيد انصاري، از حاميان اغتشاشات بعد از انتخابات گفته است از دهان فلان مداح بوي جهنم مي آيد. عرض بنده اين است كه چرا ايشان در همين رابطه معترض آقاي صانعي كه در سخنان خود نسبت زشت غيراخلاقي كه حكم حد دارد به رئيس جمهور محترم روا داشته نمي شود و يا عليه دروغ هاي آقاي كروبي چنين موضعي نمي گيرد. بعضي را چه شده كه چشمان خود را روي حقيقت بسته اند و به گمراهي خود اصرار مي ورزند.
ميرزايي
¤ از مسئولان محترم قوه قضاييه و سربازان صادق كيهان كه در اطلاع رساني صميمانه و جدي هستند تشكر مي كنم. گزارش كميته ويژه قوه قضاييه درباره ادعاهاي كذب آقاي كروبي را مطالعه كرده و سجده شكر به جا آوردم. اميدوارم متهمان درجه يك مانند كروبي را به صرف گفتن اشتباه كردم و يك عذرخواهي ساده رها نكنند چون لازم است امثال كروبي ها خلع لباس و محاكمه شوند.
داود اسلامي از تهران

¤ از مواضع ولايتمدارانه و حق طلبانه مديرمسئول محترم روزنامه كيهان و همكاران معزز كمال تقدير و تشكر را دارم. ماجور درگاه حق باشيد.
شريفي- تايباد
¤ اگر مخالفين و دشمنان نظام در راهي كه پيش گرفته اند و در ضربه زدن به نظام موفق مي شدند آيا با ما همين رفتار ملاطفت آميز كه با آنها مي كنيم مي كردند و به راحتي ما را به حال خود وا مي گذاشتند؟ ديگر آن كه مگر نظام جمهوري اسلامي آنها را به خيابان ها كشانده كه حامي آنها شود. كجاي دنيا با قانون شكنان و كساني كه نظم و امنيت مردم را برهم مي زنند اينچنين با مماشات برخورد مي كنند؟!
عمار از اروميه
¤ مي خواستم به آن دسته از افرادي كه تلاش مذبوحانه مي كنند تا با جنگ رواني اين كشور را به آشوب بكشانند بگويم، مردم ايران كه پيرو ولايت هستند در روز قدس علاوه بر اينكه تو دهني محكمي به دشمنان خارجي خواهند زد اين بار تو دهني محكم به عوامل داخلي آنها هم خواهند زد.
جهاني راد از كرج
¤ در يكصد سال گذشته چه قبل از انقلاب و تا بعد از انقلاب تاكنون بسياري از بدبختي ها كه كشيده ايم به خاطر دخالت هاي انگليس در امور داخلي كشورمان بوده است و تنها راه خلاصي از مشكل بسته شدن سفارت اين كشور در تهران است كه اگر چنين اقدامي صورت بگيرد بزرگترين خدمت به مسلمين جهان خواهد بود.
بهرامي از تهران
¤ متاسفانه در كشور ما برخورد با جرم و مجرم ميلي شده است اگر برخي مسئولين كشور ميلشان به برخورد با كسي باشد وارد عمل ميشوند اگر هم ميلشان نباشد علي رغم همه دلايل و شواهد محكم بر مجرم بودن يك فرد سكوت اختيار مي كنند شما جاي ما باشيد عصباني و ناراحت نمي شويد.
اكبر فتحي
¤ مطالب صفحه نسل سوم روزنامه خيلي مفيد و جالب هستند بعنوان يك نسل سومي مي خواستم تقاضا كنم در صورت امكان اين صفحه بجاي يك روز در هفته دو روز در طول هفته چاپ بشود.
يك هم وطن
¤ بعد از پيگيريهاي مستمر و متعدد براي نصب يك دستگاه تلفن عمومي كارتي در خيابان شهيد همداني واقع در علي آباد شمالي اين كار انجام گرفت ولي هنوز مدتي از نصب اين دستگاه نگذشته كه شاهد آويزان شدن و غيراستفاده بودن آن هستيم به عبارت ديگر به نقطه اول برگشته ايم. اميدواريم رسيدگي شود.
موسي پور از ساكنين محل
¤ از جناب قاليباف و شهرداري تهران به خاطر پيگيري مشكلات تعاوني مسكن اصفهانك قدرداني مي كنم.
راستاد از تهران
¤ مي خواستم تشكري داشته باشم از فرهنگسراي قرآن كه در شب هاي ماه مبارك رمضان با دعوت از قراء خوب بين المللي اهل كشور مصر در مسجد امام صادق (ع) واقع در ميدان فلسطين بذر معنويت را در شهر تهران پراكنده است.
نورالله فلاح از تهران
¤ از ارتباطات همراه اول در رفع اشكال بوجود آمده در روستاي تاريخي ابيانه پس از افطار شنبه 21/6/88 كاشان - اصفهان تقدير و تشكر مي شود.
شفيعي
¤ اداره مخابرات گويا قرار است 25 شهريور سهام خود را واگذار كند با توجه به اينكه مشتركين تلفن هاي ثابت و همراه عضو اين اداره و سهامدار و شريك اول اين اداره هستند مسئولين براي اين موضوع چه فكري كرده اند؟ سزاوار است به ميزان پولي كه مردم به اين اداره پرداخت كرده اند براي آنها سهام در نظر گرفته شود.
جعفريان

 



رؤيت هلال ماه شوال در روز شنبه دشوار اما محتمل است

شوراي مركز تقويم موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام مي دارد كه در مورد هلال ماه شوال روز شنبه 28شهريور 1388، مقارن با 29 رمضان 1430 در ايران امكان رويت در روز (بويژه نزديك به هنگام غروب خورشيد) وجود دارد.
مشخصه هاي رصدي اين هلال در تهران هنگام غروب خورشيد عبارت اند از:
جدايي زاويه اي ماه از خورشيد: 9/11درجه مكث:3 دقيقه ارتفاع: 2/0درجه
با توجه به مشخصه هاي مذكور در تهران و ديگر نقاط كشور و تجربيات رصدي گذشته، در صورت مطلوب بودن شرايط جوي، كارشناسان، رويت اين هلال را دشوار اما محتمل پيش بيني مي كنند. هرچند با توجه به افزايش غبار جوي در تابستان امسال در بخش هاي وسيعي از ايران، ناكامي گروه هاي رصدي در رويت اين هلال دور از انتظار نيست. در نتيجه تحقق رويت هلال ماه شوال منوط به دريافت گزارش هاي رصدي دقيق و موثق خواهد بود.

 



رأي ها كه سرجايش بود مجبورند سر قبر بدون مرده گريه كنند! (خبر ويژه)

اقدام موسوي و كروبي در بالا بردن آمار كشته هاي اغتشاشات، به خاطر عجز در اثبات ادعاي تقلب است.
سايت الف كه زير نظر احمد توكلي نماينده مردم تهران فعاليت مي كند با بررسي دروغ پردازي هاي اخير كه به ناگهان آمار قربانيان حوادث پس از انتخابات را از 25 نفر به 72 نفر افزايش داد، مي نويسد: پيگيري آقايان موسوي و كروبي اگر خالصانه و بي ريا انجام شده باشد، قابل ستايش و ان شاءالله نزد حق تعالي مأجور است اما اصرار آقاي موسوي و اطرافيانشان به بالا نشان دادن آمار تلفات، كمي عجيب و تأمل برانگيز است. اكنون روشن شده است كه نزديكان آقاي موسوي اسامي برخي فوت شدگان سالهاي گذشته، فوت شدگان مجهول الهويه و بي ارتباط با اغتشاشات و يك دختر فراري از خانه را در فهرست طرفداران كشته شده خود قرار داده اند و حتي از طرف آقاي موسوي براي يك خانم زنده مجلس ترحيم برگزار شده و شخص آقاي موسوي هم براي تسكين داغداران(!) در مجلس ختم شركت كرده است. حال اين سؤال پيش مي آيد كه آقاي موسوي با چه هدفي قصد دارد كشته ها را بيشتر از واقعيت نشان دهد؟
«الف» دليل اين رفتار توأم با بي صداقتي را چند عامل مي شمارد و مي نويسد: چند دليل كليدي براي اين رفتار مي توان حدس زد: اولاً، خون خواهي از كشته شده، به طور طبيعي در ذهن ناظر بي طرف براي شخص مدعي خون، مظلوميت و مشروعيت ايجاد مي كند. ثانياً، با دست و پا كردن كشته هاي جديد، فضا همچنان هيجاني و احساساتي مي ماند و مي توان اعتراضات را با استفاده از روحيه تحريك پذيري و احساسي جوانان همچنان گرم و فعال نگه داشت. ثالثاً و از همه مهمتر، اغتشاشات و اعتراض هاي بعد از انتخابات، از بيانيه آقاي موسوي در رد نتيجه اعلام شده و «صحنه آرايي و شعبده بازي» دانستن نتيجه انتخابات 22 خرداد شروع شد. متأسفانه فجايعي نظير حمله وحشيانه و مشكوك به كوي دانشگاه و جنايت هاي كهريزك، باعث شد توجه ها از اصل قضيه (يعني تهمت تقلب در انتخابات و جابجايي 11 ميليون رأي به ضرر آقاي موسوي) منحرف شود. آقاي موسوي طي 3 ماه گذشته به روشني از اثبات تقلب در انتخابات عاجز مانده است. ايشان در اثبات تهمت خود بايد دلايلي مي آورد كه نشان دهد آراي اعلام شده وزارت كشور از تك تك صندوقها با صورتجلسه هاي شمارش آراي 47 هزار صندوق كه حدود 450 هزار مجري و ناظر انتخابات (اغلب از معلمان يا معتمدان محلي) شب 22 خرداد امضا كرده اند، تفاوت دارد. اما شواهدي كه ايشان ارائه مي دهد اين است كه در فرآيند تبليغات و برگزاري انتخابات، «تخلفاتي» رخ داده است. امري كه در انتخابات هاي قبلي هم كم و بيش وجود داشته است و طبق قانون انتخابات، مستند تقلب محسوب نمي شود و نمي تواند دليلي براي ابطال نتيجه انتخابات باشد. وقتي آقاي موسوي نمي تواند ادعاي تقلب (جابجايي رأي ها) را اثبات كند، بهترين راه براي انحراف توجه ها از اين ادعاي دروغ و فاجعه بار، بزرگنمايي كشته ها و دست و پا كردن كشته هاي جديد است.
سايت مذكور همچنين نوشت: از داستان دروغين «ترانه موسوي» چه كسي بهره برداري كرد و اين داستان به نفع چه كسي تمام شد؟ چرا هيچكس نمي تواند همسايه يا همكلاسي يا خانواده وي را معرفي كند؟ چرا حتي يك كارت شناسايي از اين طرفدار كشته شده آقاي موسوي در دست نيست؟ آقاي موسوي با چه انگيزه اي ترانه موسوي را طرفدار كشته شده خود معرفي كرده است؟ مرحوم ندا آقا سلطان روز شنبه 30 خرداد كه نيروهاي انتظامي بر اغتشاشگران مسلط شدند، به قتل رسيد. چه كسي و چه گروهي از قتل مرحوم ندا آقا سلطان سود برد؟ قتل كثيف و ناجوانمردانه اين هموطن مظلوم در روز 30 خرداد 88 به نفع چه كسي و چه گروهي تمام مي شد؟ يافتن پاسخ اين سؤالها، به درك جامع تري از تحولات بعد از انتخابات كمك مي كند.

 



تدارك چپ هاي آمريكايي براي بازسازي اتاق جنگ در دانشگاه (خبر ويژه)

يك عنصر گروهكي چپ تاكيد كرد عناصر گروهكي در دانشگاه نقش سرنيزه اپوزيسيون را به عهده خواهند گرفت.
ع- ت از چپ هاي آمريكايي و عضو گروهك موسوم به برابري خواه و آزاديخواه كه به خاطر شركت در برخي اغتشاشات دستگير و اخراج شده، به مجله صهيونيستي اشپيگل گفت دانشجويان نقش سرنيزه اپوزيسيون را برعهده خواهند گرفت(!) اين عنصر ضدانقلاب همچنين مدعي شد كه بايد باز هم كشته داد.
طي سالهاي اخير بقاياي گروهك هاي ماركسيستي نظير منافقين، فدائيان خلق، توده و... كه با سقوط بلوك شرق به اردوگاه آمريكا پيوسته و خانه تكاني ليبراليستي در افكار خود كرده اند، با گرفتن ژست هاي عدالت خواهانه و اپوزيسيوني، به ايفاي نقش در پروژه هاي تعريف شده سازمان هاي جاسوسي آمريكا و انگليس در دانشگاه بپردازند. عناصر مذكور به همين دليل هم در كانون توجه و تبليغات راديو فردا، بي بي سي، صداي آمريكا و رسانه هاي مشابه قرار دارند كه رفيق «ع-ت» با سبيل استاليني يكي از آنهاست.
رد پاي اين طيف- به ويژه شاخه تروريستي منافقين- در برخي از اغتشاشات و جنايت ها ديده مي شود.
گروهك هاي ياد شده در سال هاي اول انقلاب به نام فعاليت سياسي و دانشجويي، اتاق هاي جنگ و اسلحه خانه در دانشگاه ايجاد كرده بودند.

 



انتقام كشي منافقين جديد و رسانه هاي ضدانقلاب از خط امام(ره) (خبر ويژه)

دادوستد و همكاري نزديك برخي مدعيان اصلاح طلبي و خط امام با رسانه هاي اصلي ضد انقلاب در آمريكا و انگليس، منافقانه بودن اين دعاوي را آشكار ساخته است.
طي هفته هاي اخير راديو فردا، بي بي سي وصداي آمريكا-در كنار دويچه وله، راديو فرانسه، راديو زمانه و روز آن لاين- به وفور و در صدر اخبار خود عناصري چون منتظري، موسوي، كروبي و خاتمي را تحويل مي گيرند و حتي از 3 نفر اخير به عنوان چهره هاي خط امامي و در ارتباط با بيت حضرت امام ياد مي كنند تا بدين ترتيب فاصله ميان نظام و خط امام را القا كنند. در اين ميان نه رسانه هاي بيگانه و نه طيف هماهنگ داخلي توضيح نمي دهند كه كدام اهداف مشترك باعث اين هماهنگي كامل شده است؟ انگليس و آمريكا و اسرائيل كه يقيناً خط امامي نشده اند و اساساً به شهادت انبوه مطالب منتشره كينه حضرت امام(ره) و راه ماندگار او را به دل دارند. بنابراين تنها گزينه اي كه مي ماند بازي مدعيان دروغين اصلاح طلبي در پروژه دشمن است.
در اين ميان آنچه جالب است همكاري كامل سايت هايي نظير نوروز، امروز، سحام نيوز و پارلمان نيوز(سايت اقليت مجلس) با رسانه هاي بيگانه است به نحوي كه يا از توليدات سايت هاي بيگانه و ضدانقلاب شناخته شده عيناً استفاده مي كنند يا خوراك لازم براي آنها را تهيه مي كنند. اين هماهنگي به قدري تقويت -شده كه به عنوان مثال پارلمان نيوز همزمان با مصاحبه راديو فردا(ارگان سيا) با احمد منتظري پسر آقاي منتظري، مصاحبه اي با نامبرده ترتيب داد تا به بهانه بازداشت 3 تن از فرزندان احمد منتظري، به توجيه موضع اخير حسينعلي منتظري عليه انقلاب و نظام بپردازد را مشفقانه و دلسوزانه معرفي كند.
پارلمان نيوز در حالي از مواضع شيخ منحرف مطرود حضرت امام خميني(ره) استقبال كرده كه به دروغ عنوان پايگاه خبري «فراكسيون خط امام» را يدك مي كشد.
با عنايت به همكاري دايمي احمد منتظري با ارگان سازمان سيا(راديو فردا)، باز شدن پاي وي به سايت اقليت مجلس قابل تامل است. برخي خبرنگاران زنجيره اي همزمان با برخي روزنامه ها و سايت هاي داخلي و رسانه هاي بيگانه همكاري مي كنند به نحوي كه به عنوان مثال، مصاحبه سايت دويچه وله با مهدي عربشاهي دبيردفترتحكيم، قبل از آن كه روي سايت دويچه وله قرار گيرد در سايت خبرنامه اميركبير منتشر شد. ارتباطات مشابهي ميان روزنامه اعتماد، خبرگزاري ايلنا، سايت هاي نوروز و امروز، روز نت و راديو زمانه، موج سبز و شماري از رسانه هاي ضدانقلاب بيگانه برقرار شده است.
آنچه در اين ميان جالب و عبرت آموز به نظر مي رسد تمركز وسيع رسانه هاي ضدانقلاب براي برجسته كردن يكي از چهره هاي ساده لوح و مطرود است كه پيش از رو شدن ماهيت منافقانه اش، از سوي گروه هاي ضدانقلاب تحت عنوان «گربه نره» مورد تمسخر قرار مي گرفت! اما اكنون كه وي مدعي عدم مشروعيت جمهوري اسلامي مي شود، طرف فتواي همان ها قرار گرفته است.

 



بار قاطر نشويد رفقا! دست اين 3 نفر نبايد رو شود (خبر ويژه)

يك سايت ضدانقلابي از گروهك ها و رسانه هاي ضدانقلاب خواست در زمينه حمله به اسلام و نقد گذشته موسوي و كروبي و خاتمي، فعلا زياده روي نكنند چرا كه اكنون دوره پيوند سكولارها و لائيك ها براي براندازي است.
«ايران امروز» با اشاره به حملات همزمان برخي از محافل ضدانقلاب آشوب طلب به اسلام و همچنين تخطئه گذشته كساني چون موسوي و كروبي و خاتمي مي نويسد: برخي دوستان كه به آنها در رد اسلام نمي شود خرده گرفت، متوجه نيستند كه نه يار شاطر، بلكه دارند نقش بار خاطر (يا قاطر) را بازي مي كنند. اين دوستان متوجه نيستند كه تغيير دين يك ملت در بعد توده اي، امري نيست كه يك شبه و حتي يك قرنه ممكن باشد و نبايد زوال جمهوري اسلامي را به زوال دين مردم گره زد. چنين تداخلي چيزي از عمر اسلام نخواهد كاست اما بر عمر جمهوري اسلامي خواهد افزود. به هر رو بايد از دوستان پرسيد مي خواهيد يار شاطر باشيد يا بار قاطر؟
سايت وابسته به گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان از قول يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج مي نويسد: برخي با اصرار از موسوي و كروبي و سروش و هر آن كس كه در رژيم بوده و حالا در برابر آن ايستاده، مي خواهند كه به نقد گذشته خود و امام و انقلاب بپردازند. اما اينها به ويژه موسوي و كروبي و خاتمي اصلا نبايد رو درروي امام و انقلاب بايستند، حتي اگر در دل بر همه گذشته نفرين كنند. حسابش را بكنيد اگر كروبي ماجراي تجاوزها را افشا نمي كرد، با هر فريادي كه من و امثال من مي زديم كه سالهاست مي زنيم، اين ماجرا به اين حد در جهان منتشر نمي شد. البته آنها بايد در مقابل رژيم مواظب ادبياتي كه به كار مي برند باشند. در عين حال بايد فهميد كه آنها كار خود را مي كنند و ما كار خود را.
ايران امروز مي افزايد: بدون همبستگي استراتژيك مذهبي ها و سكولارها و حتي لائيك ها، به نتيجه نخواهيم رسيد. لائيك ها، مبارزه فرهنگي را از مبارزه سياسي جدا كنند.

 



استقبال اقليت از معاون اول جديد (خبر ويژه)

قدرت عليخاني عضو فراكسيون اقليت مجلس، صلاحيت محمدرضا رحيمي براي تصدي پست معاون اولي رئيس جمهور را تاييد كرد. وي در گفت وگو با سايت فراكسيون اظهار داشت: در مجموعه دولت، رحيمي مناسب ترين فرد براي اين سمت است.
عليخاني با استقبال از اين انتصاب گفت: «آقاي رحيمي در سمت معاونت حقوقي و پارلماني بسيار خوب با مجلس كار كرد و در مجموع اين انتصاب را مثبت تلقي مي كنم.»
وي با بيان اينكه تعامل رحيمي با نمايندگان خوب بوده است، افزود: «ايشان از نظر اجرايي هم مسئوليت هاي مختلف داشته كه به نظر مي رسد از عهده مسئوليت معاون اولي هم به خوبي برآيد.»
گفتني است برخي اعضاي اكثريت اصولگراي مجلس نسبت به انتصاب محمدرضا رحيمي انتقاد دارند. رحيمي سال گذشته در ماجراي پرداخت 5 ميليون تومان به نمايندگان (در جريان معرفي يك وزير پيشنهادي مجلس) با برخورد تند اصولگرايان از جمله زارعي (از نمايندگان اصولگراي حامي دولت) مواجه شد. برخي عناصر دوم خردادي نظير نديمي هم اكنون با محمدرضا رحيمي همكاري مي كنند. پيش از اين برخي مشورت هاي غلط داده شده از سوي رحيمي (در زمان تصدي رياست ديوان محاسبات) به رئيس جمهور، هزينه هايي را به دولت اصولگرا تحميل كرده بود.
استقبال عضو فراكسيون اقليت مجلس از انتصاب رحيمي در حالي است كه اقليت مذكور در قبال اغلب وزراي پيشنهادي گارد مخالفت گرفتند و حتي قنبري سخنگوي اقليت، 4 روز پس از راي اعتماد مجلس به 18وزير پيشنهادي، اعلام كرد سايه استيضاح بر سر كابينه سنگيني مي كند!
رحيمي پس از كناره گيري مشايي، از سوي رئيس جمهور به عنوان معاون اول معرفي شده است.

 



نه كيمياست، نه اكس خورده اند اسناد و مدارك را نمي توانند انكار كنند (خبر ويژه)

اظهارات سخنگوي گروهك ادوار تحكيم در دادگاه روز دوشنبه درباره آموزش و تامين مالي عناصر برانداز از سوي آمريكا و شرح نحوه سوء استفاده از ساده لوحي عناصري نظير كروبي و موسوي براي مقابله با نظام، با واكنش هاي قابل تامل در ميان محافل ضدانقلاب مواجه شده است.
سايت روز آن لاين در موضعي منفعلانه و برخلاف گزارش پخش شده از دادگاه مدعي شد مؤمني تعادل روحي و جسمي ندارد و حتي قدرت راه رفتن را از دست داده است. اين سايت كه توسط شماري از عناصر فراري وابسته به حزب مشاركت و سلطنت طلبان (حسين ب، نوشابه- الف، جمشيد-الف، مسعود-ب، ابراهيم- ن و...) اداره مي شود، همچنين در مطلب ديگري ادعا كرد «اظهارات مؤمني نتيجه القائات زندان است» و اين در حالي است كه تاكيد مي كرد نامبرده چندبار به زندان افتاده و با شجاعت مقاومت كرده است.
در همين حال سايت گروهكي خبرنامه اميركبير وابسته به افراطيون نفوذي در تحكيم، از قول عربشاهي عضو اين گروهك نوشت: آقاي مؤمني در زمينه زندان كم تجربه نيستند. ايشان تا به حال 3بار بازداشت شده و شرايط سختي را پشت سر گذاشته اند. اما چيزي كه مشخص است اين است كه در اين دوره ظاهرا نيروهاي امنيتي و بازجوها به كيميايي دست پيدا كرده اند و من نمي دانم چه كيميايي است كه هر فعالي به زندان مي رود بعد از مدتي از نظراتش برمي گردد.
گفتني است اسناد و مدارك فراوان به دست آمده از روابط عناصر بازداشت شده با محافل آمريكايي و انگليسي و برخي گروهك هاي ضدانقلاب برانداز، جاي انكاري براي عناصر مذكور باقي نگذاشته است و اين همان كيمياي! مورد اشاره است.
افراطيون پيش از اين مدعي بودند به متهمان قرص هاي خاص روانگردان خورانده مي شود كه آنها را وادار به اعتراف مي كند! ادعايي كه از سوي خود عطريانفر و ابطحي و حجاريان به استهزا گرفته شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14