(صفحه(7(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


  شنبه 28 شهريور 1388- شماره 19466
 

تمهيدات ويژه ترافيكي روز عيد فطر
ثبت پلاك فلزي اسامي زندانيان سياسي بر ديوارهاي موزه عبرت
5 نفر از مردم درگز در بارش هاي سيل آسا مفقود شدند
آمادگي شركت واحد و شهرداري براي برگزاري نماز عيدفطر
نصب 700 دستگاه دياليز در مراسم درماني
اشتباه مخابرات، مشترك تلفن همراه را 12ميليون ريال بدهكار كرد
آمادگي كميته امداد و بهزيستي براي دريافت زكات فطريه
مركز تعويض پلاك دهكده المپيك تعطيل شد
طي 2 روز آينده آسمان نيمه شمالي باراني است
چاپ كتاب هولوكاست توسط 2 نروژي در غزه
حفاري تونل در زير مسجد الاقصي
زنان محجبه هلندي ماليات حجاب مي پردازند
بلند قدترين مرد جهان در تركيه



تمهيدات ويژه ترافيكي روز عيد فطر

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تمهيدات ويژه ترافيكي براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر را اعلام كرد.
به گزارش (ايسنا)، سرهنگ سيدهادي هاشمي درباره محدوديت هاي تردد وسايط نقليه در روز عيد سعيد فطر با اشاره به اين كه نماز عيد امسال در دانشگاه تهران اقامه مي شود گفت: تردد كليه وسايط نقليه از ساعت 4صبح روز عيد سعيد فطر از شمال از تقاطع حافظ- كريمخان تا ميدان وليعصر(عج) و طول بلوار كشاورز تا تقاطع كارگر، از شرق از خيابان حافظ از تقاطع جمهوري تا تقاطع كريمخان هر دو مسير، از غرب از خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا تقاطع فاطمي و از جنوب از خيابان جمهوري از تقاطع كارگر تا تقاطع حافظ ممنوع است اما تردد در خيابان جمهوري از ميدان جمهوري تا حافظ بصورت غرب به شرق جريان خواهد داشت.
وي به محدوديت هاي توقف وسايط نقليه اشاره و تصريح كرد: توقف كليه وسايط نقليه در محدوده بلوار كشاورز از ميدان وليعصر تا تقاطع كارگر هر دو مسير، خيابانهاي واقع در غرب خيابان وليعصرحدفاصل جمهوري تا ميدان وليعصر، خيابان كارگر حدفاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، خيابانهاي واقع در ضلع شمالي خيابان جمهوري حد فاصل كارگر تا فلسطين، طول خيابان ابوريحان حدفاصل انقلاب تا جمهوري، طول خيابان دانشگاه از انقلاب تا جمهوري، طول خيابان وصال از تقاطع جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين از تقاطع جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان 16آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا حافظ و طول خيابان وليعصر از انقلاب تا ميدان وليعصر ممنوع است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص محل هاي پيش بيني شده براي توقف خودروهاي شخصي نمازگزاران نيز گفت: غرب به شرق از ميدان جمهوري تا ميدان بهارستان بصورت مورب، طالقاني از تقاطع حافظ به سمت شرق به صورت مورب، خيابان توحيد- آزادي به سمت غرب به شرق تا خيابان انقلاب كاوه بصورت مورب، خيابان نواب از توحيد- آزادي به سمت شمال تا چمران هر دولاين، خيابان فاطمي از جمالزاده تا ميدان فاطمي غرب به شرق و بالعكس هر دو لاين بصورت مورب، ميدان فاطمي از ابتداي گمنام به سمت شمال تا جلال آل احمد، خيابان اميرآباد شمالي از فاطمي به سمت شمال، طول خيابان مطهري غرب به شرق لاين جنوبي به صورت مورب، خيابان بهشتي شرق به غرب لاين شمال بصورت مورب، خيابان انقلاب از ميدان فردوسي به سمت شرق هر دو لاين به موازات خيابان و خيابانهاي منشعب به كريمخان به سمت شمال تا ميرزاي شيرازي براي پارك خودروهاي شخصي نمازگزاران و محل پارك موتورسيكلت ها نيز در كليه پاركينگ هاي عمومي واقع در داخل و خارج محدوده اجراي طرح خواهد بود.
وي با اشاره به اين كه تاكسي هاي ون براي انتقال نمازگزاران درنظر گرفته شده است، افزود: مسيرهاي آزادي از تقاطع توحيد تا ميدان انقلاب، كارگر از پاستور تا ميدان انقلاب، خيابان كارگر شمالي از فاطمي تا ميدان انقلاب، خيابان وليعصر از تقاطع فتحي شقاقي و بهشتي و مطهري تا ميدان وليعصر، خيابان انقلاب از تقاطع سعدي (دروازه دولت) تا تقاطع وليعصر، خيابان كريم خان از ميدان 7تير تا ميدان وليعصر و خيابان طالقاني از تقاطع مفتح تا تقاطع حافظ براي انتقال نمازگزاران در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايسنا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص محل هاي پيش بيني شده براي توقف اتوبوسهاي شركت واحد گفت: منطقه3: لاين ويژه خيابان جمهوري حد فاصل ميدان بهارستان تا خيابان دانشگاه- ضلع شرقي خيابان دانشگاه- ضلع جنوبي خيابان انقلاب حدفاصل خيابان دانشگاه تا ميدان فردوسي، منطقه4: ضلع شرقي خيابان جمالزاده- دو سمت خيابان كارگر حد فاصل ميدان انقلاب تا ميدان پاستور لاين ويژه خيابان وليعصر حدفاصل ميدان وليعصر تا خيابان طالقاني و خيابان انقلاب تا خيابان جمهوري، منطقه5: ضلع غربي خيابان كارگر شمالي حدفاصل خيابان نصرت تا ميدان انقلاب ضلع شمالي خيابان آزادي حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان نواب، منطقه6: خيابان كلهر، منطقه7: دو سمت خيابان وصال شيرازي حدفاصل خيابان طالقاني تا خيابان انقلاب- لاين ويژه خيابان وليعصر حدفاصل خيابان طالقاني تا خيابان انقلاب، منطقه8: ضلع غربي خيابان كارگر شمالي حدفاصل فاطمي تا خيابان نصرت، خيابان نصرت حدفاصل خيابان كارگر تا ميدان توحيد، منطقه9: لاين ويژه خيابان طالقاني حدفاصل شريعتي تا ميدان فلسطين- ضلع جنوب خيابان كريمخان به صورت دوبله از ميدان وليعصر تا ميدان هفت تير و ضلع شمال خيابان كريمخان از هفت تير تا وليعصر، منطقه10: ضلع شرقي خيابان وليعصر بالاتر از ميدان وليعصر بصورت دوبله، منطقه11: ضلع شرقي خيابان كارگر شمالي حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان فاطمي، تندرو 1: ضلع غربي خيابان سپهبد قرني- خيابان آذربايجان، مساجد جنوب شهر: لاين ويژه خيابان جمهوري حد فاصل ميدان جمهوري تا خيابان دانشگاه و مساجد شمال شهر: ضلع شرقي خيابان سپهبد قرني و ميرزاي شيرازي براي توقف اتوبوسهاي شركت واحد پيش بيني شده است.
همچنين مسيرهاي حركت اتوبوسهاي شركت واحد بدين شرح است: مسير يك، منطقه 3: به سمت پايانه خاوران- ميدان خراسان- اتابك- كيانشهر- شهيد كلاهدوز- پايانه شهيد محلاتي- افسريه- سيزده آبان (پيروزي)- بهارستان، مسير2، به سمت ميدان راه آهن، بازار دوم نازي آباد- ميدان بهمن- زمزم- جليلي- ابوذر، مسير3، به سمت خليج فارس- فردوس- شهرك وليعصر(عج)- يافت آباد- آذري- آزادي- مسير4، به سمت صادقيه- مالك اشتر، مسير5، به سمت شهرري- دولت آباد- خزانه بخارائي- 13آبان (شهيد رجايي)- ميدان شوش، مسير6، به سمت آزادي- شهرك اكباتان- تهرانسر- دهكده المپيك- هوانيروز- شهرك شهيد باقري- جنت آباد، مسير7، به سمت رسالت- فلكه دوم تهرانپارس- چهارراه اشراق- معلم، مسير8، به سمت ميدان قدس- ميدان تجريش- جماران- اختياريه- چيذر- دركه- سوهانك- ازگل- ولنجك- دارآباد- شهرك والفجر- شهرك شهيد محلاتي، مسير9، به سمت ميدان صنعت و مسير10، تندرو1: پوشش مسير خيابانهاي دماوند- انقلاب اسلامي- آزادي.

 



ثبت پلاك فلزي اسامي زندانيان سياسي بر ديوارهاي موزه عبرت

8 هزار و 442 پلاك فلزي از اسامي زندانيان شناسايي شده كميته مشترك ضد خرابكاري ساواك - شهرباني روي ديوارهاي موزه عبرت نصب شدند.
به گزارش روابط عمومي موزه عبرت ايران، مدير موزه عبرت ايران در اين رابطه گفت: «در طول هفت سالي كه كميته مشترك ضد خرابكاري ساواك - شهرباني به دستور محمدرضا شاه پهلوي در محل اداره اطلاعات و زندان موقت شهرباني تشكيل شد، هزاران نفر از هموطنان ما اعم از زن و مرد، نوجوان و پير، روحاني ، كاسب و دانشجو و از قشرهاي مختلف جامعه دستگير و از يك روز تا سه سال در اين مكان زنداني شدند.»
قاسم حسن پور با تاكيد بر اينكه با تاريخ، گزينشي برخورد نخواهد شد، افزود: «معاونت تحقيق و پژوهش موزه عبرت از چهار سال پيش تاكنون با بررسي اسناد، مدارك و پرونده هاي به جا مانده از ساواك، اين زندانيان را جدا از گرايشات فكري، مذهبي يا غير مذهبي آنها شناسايي كرد. اين تعداد تاكنون به 8422 نفر رسيده است.»
وي گفت: «اسامي، نام پدر، تاريخ تولد و تاريخ دستگيري اين زندانيان روي پلاك هاي استيل حك و روي آجرهاي ورودي موزه عبرت به ترتيب حروف الفبا نصب شده، كه زيبايي خاصي به موزه داده اند. هركس هم اسمش در بين اين زندانيان نباشد يا چنين كسي را مي شناسد مي تواند به ما اطلاع دهد تا آن را بررسي كنيم.»
به گفته حسن پور، بيشترين مدت زنداني بودن مربوط به عزت شاهي (مطهري) به مدت سه سال، شهيد رجايي به مدت دو سال و دكتر علي شريعتي بيش از يك سال و نيم است. كميته مشترك ضد خرابكاري ساواك و شهرباني دراوايل بهمن 1350 به دستور محمدرضا پهلوي تشكيل شد.
رونمايي از كتاب فلزي زندانيان
معاونت روابط عمومي موزه عبرت گزارش داد: به زودي كتاب فلزي موزه عبرت كه شامل اسامي زندانيان كميته مشترك ضد خرابكاري است در محل موزه عبرت ايران نصب مي شود.
اين كتاب اطلاعات تمامي 8442 نفر زنداني شناسايي شده را در بر دارد.

 



5 نفر از مردم درگز در بارش هاي سيل آسا مفقود شدند

مديركل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري خراسان رضوي گفت: علل مفقود شدن پنج نفر از مردم شهرستان درگز در جريان بارندگي 24 شهريورماه بررسي مي شود.
جواد عرفانيان روز پنج شنبه به ايرنا گفت: تيمي به سرپرستي گروه عمليات دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان به منظور بررسي علل مفقود شدن پنج نفر از مردم درگز به اين شهرستان اعزام شده اند.
وي افزود: در جريان بارش هاي رگباري و سيل آساي 24شهريور در شهرستان درگز كه طي يك ساعت به بيش از 23 ميليمتر رسيد خساراتي به اين شهرستان وارد شد.
وي اسكان عشاير خسارت ديده از سوي هلال احمر در چادرهاي امدادي، بازگشايي جاده هاي روستايي و بازگشايي معابر سطح شهر را از جمله اقدامات صورت گرفته در پي وقوع سيل در درگز عنوان كرد.
وي با بيان اينكه برخي از منازل مسكوني شهر درگز و بخش چاپشلو نيز دچار آب گرفتگي شدند، كشف و خروج يك دستگاه خودرو سمند از سيل و اعزام يكنفر از نجات يافتگان خودرو به اورژانس را يكي ديگر از اقدامات صورت گرفته در شهرستان درگز اعلام كرد.
عرفانيان گفت: طبق گزارش هاي اوليه در جريان بارندگي 24 شهريور، پنج نفر در اين شهرستان مفقود شده اند كه پيگيري آن ادامه دارد.
وي در ادامه با اشاره به بارندگي شديد در شهرستان كلات ادامه داد: اين بارندگي موجب بروز سيل در چهار روستاي سررود، قلعه نو، قره تيكان، جليل آباد و شهر كلات و آب گرفتگي منازل در روستاي سررود و قلعه نو و نيز تخريب مزارع كشاورزي در حاشيه رودخانه سررود، كلات و قره تيكان شد.
مديركل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان تلف شدن 10 رأس گاو در روستاي جليل آباد و قطع برق روستاي سررود را از ديگر خسارات وارد شده به شهرستان كلات عنوان كرد و گفت: در پي گزارش اين حوادث اكيپ هاي آتش نشاني، شهرداري و نيروي امدادي از آب و فاضلاب روستايي به روستاي قلعه نو و سررود اعزام شدند و يك خانواده را از سيل نجات دادند و با درخواست دبير حوادث كلات بلافاصله يك اكيپ از هلال احمر مشهد جهت امدادرساني به كلات اعزام شد.
وي همچنين با اشاره به وقوع بارندگي شديد به ميزان 5/18 ميليمتر در مشهد افزود: اين بارندگي كه در برخي نقاط شهر مشهد با تگرگ همراه بود، موجب آب افتادگي در بعضي از منازل و آب گرفتگي معابر شهري شد.
اجساد سه قرباني سيل درگز
از مرزباني تركمنستان
تحويل ايران شد
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان درگز گفت: اجساد سه نفر از اتباع ايراني قرباني سيل اخير توسط مرزباني كشور تركمنستان در نقطه صفر مرزي تحويل ايران داده شد.
به گزارش ايرنا بهروز جهاني افزود: مرزبانان تركمنستان اجساد يك مرد 52 ساله، يك پسر پنج ساله و راننده 48 ساله را از آب گرفته و تحويل ايران دادند و اين درحالي است كه جست وجو براي يافتن يك خانم 27 ساله و پسر 16 ساله همچنان ادامه دارد.
به گفته وي، در جريان سيل درگز راننده خودرو خطي سمند به همراه پنج سرنشين آن كه از چاپشلو عازم درگز بودند در منطقه چهل دختر دچار حادثه و مفقود شدند.
وي با بيان اينكه تلاش براي يافتن سرنشينان ديگر خودرو ادامه دارد، گفت: سيل اجساد اين افراد را به جمهوري تركمنستان برده و تنها يك سرنشين خودرو از اين حادثه جان سالم به در برد كه توسط امدادگران نجات يافت و به بيمارستان منتقل شد.
بارندگي سيل آساي اخير شهرستان درگز كه شدت آن در اين فصل سال بي سابقه شناخته شده، 23 ميليمتر گزارش شده است.
سيلاب با ارتفاع 70 سانت
در شهر تاريخي ماسوله
جاري شدن سيلاب شديد در شهرك تاريخي ماسوله گيلان، خسارات زيادي را بر جاي گذاشت. به گزارش ايرنا، اين سيلاب شديد به دنبال بارش شديد باران و تگرگ در پنجشنبه شب گذشته صورت گرفت. شهرداري ماسوله گفت: اين سيلاب شديد به طور ناگهاني و از ساعت 20 و 15 دقيقه پنجشنبه از ابتدا رودخانه «خموش روبا» در بالادست اين شهرك تاريخي آغاز شد. يحيي يوسف پور افزود: اين سيلاب شديد تنها در مدت 20 دقيقه از شروع باران شديد به همراه تگرگ، در مسير رودخانه اصلي و مسير تردد مردم جاري شد و ارتفاع آن به 70 سانتي متر رسيد.
وي افزود: اين سيلاب شديد در مسير حركت خود، به دليل حمل گل و لاي فراوان، راه هاي اصلي و فرعي و پل ورودي شهرك را بست و خساراتي را به سازه ها و تاسيسات شهري و پايانه مسافربري و پاركينگ اين شهرك تاريخي و گردشگري وارد ساخت. وي با بيان اينكه خوشبختانه تاكنون از وارد شدن خسارات جاني در اثر اين سيلاب گزارشي منتشر نشده است افزود: بر اثر اين سيلاب همچنين 10 دستگاه خودرو شهروندان و گردشگران آسيب جدي ديد و يك دستگاه خودرو شخصي ديگر نيز در ميان گل و لاي موجود مفقود شده است.
خسارات گسترده سيل
به سه شهر استان اردبيل
به دنبال بارش شديد باران در 24 ساعت گذشته سيل در سه شهر گرمي، پارس آباد و بيله سوار جاري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، جاري شدن سيل موجب وارد آمدن خساراتي به تأسيسات زيربنايي و اماكن عمومي در اين شهرستان ها و تخريب قسمتي از ديواره قلعه باستاني الوتان شد.
به گفته كاظم دبير فرماندار گرمي، براثر سيلاب پل روستاي اژدرلو، چند كانال كشاورزي و راه روستايي تخريب شد و ارتباط جاده ترانزيتي پارس آباد مغان به سه راهي سربند را قطع كرد و همچنين موجب وارد آمدن خساراتي به خطوط انتقال آب شهر گرمي و يك سالن ورزشي شد. براثر اين سيلاب معابر عمومي و چندين خانه نيز دچار آب گرفتگي شد.
به دنبال جاري شدن سيل در انگوت نيز چند خانه و پل ارتباطي تخريب شد.در شهرستان پارس آباد نيز به دنبال بارندگي هاي چهارشنبه شب و روز پنج شنبه كه طي چند سال اخير بي سابقه بود به تأسيسات زيربنايي و اماكن عمومي شهر پارس آباد و چند روستا به ويژه روستاي الوتان خسارت وارد شد.
بارندگي سيل آسا در شهرستان بيله سوار نيزموجب وارد آمدن خساراتي به تأسيسات زيربنايي و آبگرفتگي معابر عمومي و همچنين قطع آب آشاميدني تعدادي ازروستاها و نيز تصفيه خانه فاضلاب شهري شد.
سيلاب سبب تخريب چندين كانال انتقال آب زراعي و ايجاد خسارت به برخي از محصولات كشاورزي در پارس آباد مغان شد.

 



آمادگي شركت واحد و شهرداري براي برگزاري نماز عيدفطر

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با بكارگيري 2500 دستگاه اتوبوس از ساعت 30/5 بامداد روز عيد، آماده برقراري سرويس هاي ويژه از مبادي خطوط مختلف اتوبوسراني به سوي دانشگاه تهران خواهد بود.
بنا به اين گزارش، مبادي حركت خطوط اتوبوسراني بدين شرح است:
ميدان رسالت- چهارراه اشراق- فلكه دوم تهرانپارس- ميدان امام حسين(ع)- ميدان سپاه- ميدان شهيد كلاهدوز- ميدان بهارستان- ميدان امامت- دماوند- چهارراه تهرانپارس- پايانه مترو علم و صنعت- ميدان 13 آبان پيروزي- حكيميه- ميدان خراسان- ميدان شوش- افسريه- پايانه خاوران- ميدان قيام- ميدان شهدا- ميدان راه آهن- ابوذر- آذري- ميدان جليلي- بازار دوم نازي آباد- پارك شهر- ميدان محمديه- خاني آباد- جواديه- پايانه شهيد سروري- شهرك وليعصر «عج الله»- يافت آباد- پايانه آزادي- خليج فارس- ميدان صنعت- ميدان صادقيه- ميدان جمهوري اسلامي- سعادت آباد- ميدان شهرري- فلكه دوم دولت آباد- شهيد غيبي- خزانه بخارايي- شهرك اكباتان- تهرانسر- شهرك شهيد باقري- هوانيروز- كن- دهكده المپيك- شهران- جنت آباد- پونك- ميدان تجريش- دركه- ولنجك- سوهانك- اختياريه- قدس- لويزان- چيذر- نياوران- دارآباد- جماران- شهرك شهيد محلاتي و دانشگاه الزهرا«س».
اين گزارش مي افزايد: اتوبوس هاي واحد گشت اين شركت از ايستگاه هاي مترو هفتم تير- آيت الله طالقاني- حر و دروازه دولت در مسيرهاي به شرح ذيل مبادرت به جابجايي شهروندان تهراني به سمت محل برگزاري نماز عيدفطر خواهند نمود:
مسير 1: ميدان هفتم تير- بلوار كريمخان زند- ميدان وليعصر «عج الله»- بلوار كشاورز- خيابان فلسطين- ميدان فلسطين.
مسير 2: تقاطع آيت الله طالقاني- خيابان شريعتي- ميدان فلسطين.
مسير 3: دروازه دولت- ميدان انقلاب اسلامي.
مسير 4: ميدان حر- ميدان انقلاب اسلامي.
همچنين خطوط 2 و 3 سامانه اتوبوس هاي تندرو، سامانه اتوبوس هاي برقي، اتوبوس هاي ريالي و ناوگان ميني بوسراني تحت نظارت شركت واحد با حداكثر ظرفيت خود آماده خدمت رساني است.
گفتني است پس از پايان مراسم، شهروندان توسط اتوبوس هاي اين شركت به مبادي اوليه بازگشت داده خواهند شد.
اكيپ هاي ويژه براي جلوگيري از سد معبر
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: اقدامات شهرداري تهران براي برگزاري نماز عيدفطر همچون سال هاي قبل انجام مي شود.
عيديان در گفت وگو با ايسنا ضمن بيان اينكه برگزاري مراسم نماز روز عيدفطر برعهده شهرداري تهران است و تعيين محل نماز مربوط به وظايف اين مجموعه نيست، اضافه كرد: ستاد نمازجمعه و دفتر مقام معظم رهبري در مورد نحوه برگزاري نماز عيدفطر تصميم گيري و برنامه ريزي داشته اند.
وي اضافه كرد: نظافت و شست وشوي خيابان ها و پياده روهاي تعيين شده براي برگزاري نماز عيد، جمع آوري نخاله ها و برخي مصالح به جا مانده در عرض خيابان ها، رنگ آميزي جداول، پر كردن جداول و ترميم آنها از جمله اقدامات انجام شده قبل از برگزاري نماز عيدفطر خواهد بود.
وي با بيان اينكه امكانات شهرداري تهران از جمله خودروهاي حمل زباله و خودروهاي باغشهر براي جمع آوري زباله و شست وشوي خيابان ها در اختيار مسئولان برگزاري مراسم قرار مي گيرد، افزود: براي جلوگيري ازحضور دستفروشان در خيابان هاي محل برگزاري نماز عيد اكيپ ويژه سد معبر و گشت نيز در اين روز فعال خواهد بود.
عيديان گفت: نيروهاي خدماتي شهرداري تهران از ساعت هاي اوليه بامداد روز عيد تا پايان نماز و پس از آن در محدوده محل برگزاري نماز حاضر بوده و نسبت به پاكسازي محل نماز انواع زباله و كاغذ اقدام خواهد كرد.
وي افزود: شهرداري منطقه6 كليه امكانات خود را به طور ويژه براي برگزاري نماز عيدفطر اختصاص خواهد داد.

 



نصب 700 دستگاه دياليز در مراسم درماني

رئيس مركز مديريت بازرگاني وزارت بهداشت گفت: 700 دستگاه جديد دياليز خريداري و وارد كشور شده و در حال نصب در مراكز درماني كشور است. 300 دستگاه ديگر تا آخر سال به اين تعداد اضافه مي شود.
ابراهيم متوليان در گفت وگو با فارس افزود: 700 دستگاه جديد دياليز از ابتداي امسال از خارج خريداري و وارد كشور شده است. 300 دستگاه آن در حال حمل و نصب در مراكز درماني است و بين دانشگاه هاي علوم پزشكي توزيع شده است و هر روز شاهد نصب تعدادي از آن ها در بيمارستان ها و مراكز درماني دولتي كشور هستيم.
وي ادامه داد: بقيه اين دستگاه ها نيز به زودي طي چند ماه آينده در مراكز درماني كشور توزيع و نصب مي شوند، علاوه بر آن 300 دستگاه جديد دياليز نيز خريداري شده كه شامل يك محموله 150 تايي خارجي و يك محموله 150 تايي است كه از يك توليدكننده در داخل خريداي شده است كه با نصب اين تعداد دستگاه دياليز جديد در كشور امسال هزار دستگاه دياليز در مراكز درماني كشور اضافه مي شود.
رئيس مركز مديريت و هماهنگي امور بازرگاني وزارت بهداشت اضافه كرد: علاوه بر اين تعداد كه وزارت بهداشت خريداري مي كند، بنياد امور بيماري هاي خاص نيز تعدادي دستگاه جديد دياليز كه بنابر گزارش ارائه شده حدود 200 دستگاه خواهد بود، خريداري و در مراكز درماني خيريه توزيع خواهد كرد.
متوليان افزود: با افزايش اين تعداد دستگاه جديد دياليز در كشور به استاندارد خوبي مي رسيم به طوري كه به ازاي هر 5/4 بيمار دياليزي يك دستگاه دياليز در كشور خواهيم داشت.
وي گفت: تا پيش از اين به علت فرسودگي و كمبود دستگاه هاي دياليز در كشور هر بيمار دياليزي نمي توانست بيش از 2 بار در هفته دياليز شود در حالي كه هر يك از بيماران به 3 تا 4 بار دياليز در هفته نياز دارند كه با افزايش و نصب حدود 1200 دستگاه دياليز جديد در كشور به اين استاندارد مي رسيم.
به گفته وي هزينه خريد هر دستگاه دياليز حدود 10ميليارد تومان است.

 



اشتباه مخابرات، مشترك تلفن همراه را 12ميليون ريال بدهكار كرد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
بدنبال شكايت يكي از مشتركان تلفن همراه عليه شركت مخابرات استان اصفهان مبني بر تحميل بدهي 12ميليون ريالي به مشترك به دليل اختلال در سيستم رايانه اي امور مشتركين تلفن همراه، مبلغ مذكور به مشترك برگردانده شد.
براساس اين گزارش، خانم ش-ب مشترك اپراتور اول تلفن همراه با تسليم شكوائيه اي اعلام كرد در سال 1385 پس از بازگشت از كشور فرانسه در فرودگاه متوجه مفقود شدن سيم كارت تلفن همراهش شده و بلافاصله اقدام به ابطال سيم كارت مفقود شده اش كرد. وي پس از گذشت چند روز متوجه شد تلفن مذكور قطع نشده و يابنده سيم كارت مبلغ 11ميليون و536 هزار ريال از سيم كارت وي استفاده كرده و اين مبلغ به حساب او منظور شده است.
به دنبال اين امر، شركت مخابرات استان اصفهان اقدام به تخليه تلفن همراه مذكور و مطالبه وجه مكالمات صورت گرفته از مشترك كرد كه پيگيري هاي مشترك براي اثبات ادعاي خود در اين مدت نتيجه اي نداد.
با انجام تحقيقات مشخص شد در زماني كه شاكي اقدام به ابطال سيم كارت مذكور كرده است سيستم رايانه اي امور مشتركين به دليل داشتن اشكال موفق به ابطال سيم كارت در شبكه نشده است. با پيگيري بعمل آمده، شركت مخابرات استان اصفهان متعهد به جبران خسارت مشترك و داير كردن مجدد تلفن همراه وي شد.

 



آمادگي كميته امداد و بهزيستي براي دريافت زكات فطريه

مدير كل دفتر سرپرستي كميته امداد امام خميني (ره) از آمادگي پايگاه هاي اين نهاد در نماز عيدفطر سراسر كشور براي دريافت زكات فطريه خبر داد.
«منصور قمشه» گفت: با نزديك شدن به روز عيد سعيد فطر، كميته امداد امام خميني (ره) در سراسر كشور آمادگي دريافت زكات فطره را دارد.وي افزود: كميته امداد همانند سال هاي گذشته با اخذ اجازه از مراجع عظام تقليد، آماده دريافت وجوه فطريه مردم مسلمان ايران اسلامي در روز عيد سعيد فطر است.
قمشه ادامه داد: وجوهي كه مردم به عنوان فطريه در نظر مي گيرند پس از دريافت توسط كميته امداد، با توجه به امكانات موجود در اسرع وقت و با هماهنگي ائمه جمعه در اختيار مستحقان و محرومان واقعي قرار مي گيرد.
مدير كل دفتر سرپرستي كميته امداد امام خميني (ره) خاطر نشان كرد: مومناني كه قصد اداي اين فريضه واجب در صبح روز عيد سعيد فطر را دارند به پايگاه هاي ويژه اين نهاد كه براي دريافت وجوهات فطريه در اطراف جايگاه هاي برگزاري آيين هاي نماز عيد فطر در سراسر كشور مستقر هستند، مراجعه كنند.
وي خاطر نشان كرد: در سال گذشته 28 ميليارد و 100 ميليون ريال زكات فطريه توسط افراد خير در اختيار اين نهاد قرار گرفت.
مدير كل دفتر مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي نيز در اين رابطه گفت: سه هزار پايگاه بهزيستي آماده دريافت زكات فطريه روزه داران در سراسر كشور هستند.
دكتر «ولي الله نصر» افزود: اين پايگاه ها از نخستين ساعات روز عيد فطر تا پايان شب آماده دريافت فطريه شهروندان هستند.
وي گفت: پايگاه هاي ثابت بهزيستي نيز تا سه روز بعد از عيدفطر در كليه مراكز اين سازمان، آماده جمع آوري فطريه مردم هستند.
نصر ادامه داد: تمامي زكات فطريه جمع آوري شده به خانواده هاي نيازمند و تحت پوشش سازمان بهزيستي، اختصاص داده خواهد شد.
مديركل دفتر مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي ادامه داد: تعدادي پاكت كه نظريه هاي ارزشمند 10 نفر از مراجع تقليد در ارتباط با ذكر فضيلت هاي پرداخت فطريه بر روي آنها درج شده، در روز قدس توزيع مي شود.
نصر افزود: اين بخش آماده دريافت انواع كمك هاي مردمي در روز عيد فطر است.

 



مركز تعويض پلاك دهكده المپيك تعطيل شد

ناجا از تعطيلي مركز تعويض پلاك دهكده المپيك خبر داد.
به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام نيروي انتظامي فعاليت مركز تعويض پلاك دهكده المپيك متوقف و مركز مذكور تعطيل شده است.
همچنين مراكز فعال تعويض پلاك تهران بدين شرح است:
آزادي: ميدان آزادي، ابتداي جاده مخصوص بعد از فروشگاه رفاه، نبش خيابان بيمه، ميثم: كيلومتر 17 جاده مخصوص كرج خيابان داروپخش خيابان روز دارو، خاوران: كيلومتر 10 جاده خاوران، بعد از سه راه خاورشهر، نبش قبرستان ارامنه، الغدير: يافت آباد، بلوار الغدير، مقابل بيمارستان شهداي يافت آباد، شكوفه: بزرگراه آزادگان، ضلع شمالي ميدان جهاد، خيابان نور، خيابان شكوفه، بيهقي: ميدان آرژانتين، ضلع شمال شرقي پارك سوار بيهقي

 



طي 2 روز آينده آسمان نيمه شمالي باراني است

مناطق شمالي، غرب و مركز كشور تا يكشنبه شاهد بارش باران و وزش باد خواهد بود.
براساس آخرين تصاوير دريافتي ماهواره هاي سازمان هواشناسي، ابرهاي متراكمي بر روي نيمه شمالي كشور وجود دارد. بر همين اساس، پيش بيني مي شود فعاليت سامانه بارشي در نيمه شمالي، غرب و دامنه هاي مركزي زاگرس ادامه يابد.
همچنين تا اواسط هفته آينده با عبور امواج كم دامنه از مناطق غرب و شمال غرب بارش باران در اين نواحي رخ خواهد داد.
اين گزارش مي افزايد: خليج فارس در دو روز آينده به دليل وزش شديد باد مواج است.
همچنين هواي پايتخت در دو روز آينده نيمه ابري در برخي ساعات ابري همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.

 



چاپ كتاب هولوكاست توسط 2 نروژي در غزه

دو پزشك نروژي كه به هنگام تهاجم وحشيانه سال گذشته رژيم صهيونيستي به نوار غزه در اين منطقه حضور داشتند كتابي را درباره هولوكاست صهيونيستها در غزه منتشر كرده اند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه الخليج چاپ امارات، كن اريك فوسي و مادس گيلبرت دو پزشك نروژي هستند كه تجربه هاي خود را براي نجات زخمي هاي فلسطيني در كتاب روايت كرده اند.فوسي و گيلبرت مشاهدات خود را از اوضاع هولناك نوار غزه به صورت منظم به رسانه ها منعكس كرده اند.اين دو پزشك روز گذشته كتاب خود را كه «چشمهايي در غزه» نام دارد و تجربه بيش از ده روز جنگ را در آن روايت كرده اند معرفي كردند.گيلبرت به هنگام معرفي اين كتاب به شبكه تلويزيوني «تي وي دو» نروژ گفت يك ميليون و پانصد هزار از كودكان شب و روز در معرض بمباران و گلوله باران بودند بي آنكه به آنها فرصت فرار داده شود.در تهاجم سال گذشته اسرائيل به نوار غزه كه از بيست وهفتم دسامبر دو هزار و هشت تا هجدم ژانويه ادامه يافت بيش از هزار و چهارصد و چهل فلسطيني شهيد و بيش از پنج هزار و پانصد فلسطيني ديگر زخمي شدند كه شمار زيادي از شهدا و زخمي ها را زنان و كودكان تشكيل مي دادند.

 



حفاري تونل در زير مسجد الاقصي

موسسه اوقاف و ميراث الاقصي از وجود خطرناك ترين شبكه تونل ها كه اسرائيلي ها در شهرك سلوان حفاري كرده اند، خبر داد.
به گزارش ايسنا، موسسه اوقاف و ميراث الاقصي در كنفرانسي تحت عنوان «شبكه تونل هاي سلوان در چنگال اشغالگران»، يك فيلم ويديوئي را كه جزييات شبكه تونل هايي كه اسرائيل در شهرك سلوان حفاري كرده را اعلام مي كند، پخش كرد.«عكرمه صبري» رئيس هيئت عالي اسلامي در بيت المقدس، اعلام كرد كه فتواي قانوني براي تحريم حفاري تونل ها در زير مسجدالاقصي ارائه شده و ما پيش از اين نيز فتواهاي ديگري را در زمينه تحريم فروش زمين و فعاليت در ساخت ديوار حايل صادر كرديم، چرا كه برخي پيمانكاران و كارگران داخلي در اين تونل ها فعاليت مي كنند و ما اين مسئله را رد مي كنيم.صبري، تونل هايي را كه اسرائيلي ها حفاري مي كنند، تجاوزي به ميراث اوقاف اسلامي توصيف كرد و گفت: چنين حفاري هايي در جهت يهودي سازي بيت المقدس است و مستقيما مسجدالاقصي را تهديد مي كند.عكرمه صبري گفت: چنين حفاري هايي تلاشي است عليه هويت عربي و اسلامي بيت المقدس و اقدامي نژادپرستانه براي نابودي آن.خاتم عبدالقادر مسئول پرونده بيت المقدس در جنبش فتح نيز اعلام كرد: آنچه كه امروز شاهديم، بر اين مسئله تاكيد دارد كه ما تنها با مسئله تونل ها روبرو نيستيم بلكه با طرح شهرك سازي كه زير زمين انجام مي شود نيز روبه رو هستيم.روزنامه اماراتي دارالخليج به نقل از موسسه اوقاف و ميراث الاقصي نوشت: خطرناك ترين شبكه تونل هايي كه اسرائيلي ها در شهرك سلوان به ويژه در منطقه واد حلوه حفاري مي كند به سمت مسجدالاقصي است و طول آن 600 متر است.

 



زنان محجبه هلندي ماليات حجاب مي پردازند

«گرت والدرز» نماينده پارلمان هلند و كارگردان فيلم ضداسلامي «فتنه» خواستار تصويب قانوني براي دريافت ماليات از زنان محجبه شد.
به گزارش برنا به نقل از ISLAM IN EUROPE، «گرت والدرز» نماينده پارلمان هلند و كارگردان فيلم ضداسلامي «فتنه» در اظهاراتي اسلام ستيزانه خواستار تصويب قانوني براي دريافت ماليات از زنان محجبه شد.براساس اين گزارش در صورت اين قانون زناني كه با پوشش و حجاب اسلامي در اماكن عمومي ظاهر مي شوند و همچنين مرداني كه از لباس هاي بلند استفاده مي كنند، بايد سالانه هزار يورو غرامت به دولت بپردازند.والدرز با بيان اينكه حجاب و پوشش اسلامي باعث كنجكاوي و تحقيق افراد در خصوص دين اسلام مي شود، خواستار جلوگيري از مهاجرت مسلمانان به اين كشور شد.وي هدف از تصويب اين قانون را كمرنگ شدن جلوه حجاب در جامعه دانست و مدعي شد: حجاب اسلامي نشانه فقدان آزادي در هلند است.يادآور مي شود والدرز نماينده افراط گراي پارلمان هلند پيش تر با نسبت دادن تهمت هاي ناروا به پيامبر اكرم(ص) سعي در خدشه دار كردن چهره واقعي اسلام داشت.وي همچنين سال گذشته با ساخت فيلم ضداسلامي «فتنه» قرآن را مورد اهانت قرار داد كه اين اقدام وي خشم مسلمانان جهان را برانگيخت.

 



بلند قدترين مرد جهان در تركيه

كتاب ركوردهاي جهاني گينس، بلندترين مرد جهان در سال 2010 را معرفي كرد.
سلطان كوسن، كه بزرگترين دست و پاي جهان را نيز دارد، اهل تركيه است و با داشتن دو متر و چهل و هفت سانتيمتر قد، ركوردار جديد گينس شده است. او حدود 10 سانتيمتر بلندتر از «بائو شيشون» است كه پيشتر ركورد بلندترين مرد جهان را از آن خود كرده بود. دست هاي سلطان، 27ساله، از مچ تا نوك انگشتانش، بيست و هفت و نيم سانتيمتر است و كف پاي او سي و شش و نيم سانتيمتر.آقاي كوسن، كه رشد بيش از اندازه قدش ناشي از اختلال در فعاليت غده هيپوفيز بوده، گفت اميدوار است شهرت نورسيده اش باعث شود براي اولين بار در زندگي عاشق شود.او گفت: «اولين چيزي كه مي خواهم انجام بدهم، پيدا كردن خودرويي است كه در آن جا بشوم. اما بيشتر از آن دلم مي خواهد كه ازدواج كنم.»دارنده ركورد جديد قد در جهان گفت: «تاكنون پيدا كردن دوست دختر خيلي دشوار بوده است. من هرگز دوست دختر نداشته ام چون دخترها معمولاً از هيبت من مي ترسند. اما اكنون اميدوارم كه يك دوست دختر پيدا كنم.»
يكي از مشكلات افراد بيش از حد قد بلند اين است كه نمي توانند لباسي اندازه و مناسب پيدا كنند و بخرند.آقاي كوسن براي ملاقات با خبرنگاران لباسي كه مخصوص او آماده شده بود، به تن داشت. اين اولين باري بود كه او مالك لباسي شده كه اندازه اش است.او گفت: «من مانند آدم هاي عادي نمي توانم خريد بروم و بايد همه چيز مخصوص من دوخته شود.برخي اوقات لباس هايي كه خياط مخصوص من دوخته، شيك نيست.»ميزبانان آقاي كوسن پيش از سفري كه او به لندن داشته است، ساخت تختي سه متري را سفارش دادند.

 

(صفحه(7(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14