(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 شهريور 1388- شماره 19468
 

ماسوله شهري بدون روحاني
«قلعه باجول» بنايي درحال تخريب
شهردار: انحراف تونل مترو اصفهان از مسير اصلي عمدي بود
ايران در كيهان
منابع درسي حوزه علميه دانشجويي دانشگاه تبريز ديجيتالي شد
شناسايي 33 بيمار مشكوك به آنفولانزاي خوكي در كاشان
معاون استاندار: گمرك استان مركزي با واحدهاي صنعتي موجود تناسب ندارد
تبديل بخشي از فضاهاي مازاد آموزشي سرخس به واحدهاي تجاري
ساعت اقامه نماز بخشي از وقت موظفي دانش آموزان شد
استاندار: اجراي طرحهاي مهم زيربنايي در خوزستان از بركات خشكسالي بود
رئيس سازمان شيلات كشور: سالانه 600 هزارتن ماهي در كشور توليد مي شود
بناي امام زاده عبدالله طاهر روستاي كندر در فهرست آثار ملي قرار گرفت
تا پايان سال جاري 456 واحد مسكن مهر در پارسيان به بهره برداري مي رسد
آغاز به كار فرمانداري فامنين در استان همدان
رئيس كل دادگستري فارس: ساير مجازات ها جايگزين زندان مي شود



ماسوله شهري بدون روحاني

علي رغم ساخت و تكميل خانه عالم در ماسوله اما اين شهرك تاريخي روحاني و امام جماعت ثابت ندارد.
شهر ماسوله سالهاست كه از وجود يك روحاني و امام جماعت كه در اين شهر مستقر شود بي بهره است و شهروندان فيضي از وجود روحاني نمي برند. اين درحالي است احداث ساختمان خانه عالم در اين شهر به پايان رسيده و آماده بهره برداري است.
درعين حال در ماه مبارك رمضان از سوي اوقاف گيلان و شهرستان فومن يك روحاني به طور موقت جهت امور مذهبي در اين شهر مستقر شد تا شهروندان از فيوضات اين ماه بي بهره نمانند.
جا دارد دفتر تبليغات اسلامي و ساير مراجع ذي ربط يك روحاني براي انجام امور ديني و مذهبي شهروندان به ماسوله گسيل دارند و ايجاد خانه عالم تنها به مكاني براي استفاده ميهمانان تبديل نشود و هزينه انجام شده براي امور اسلامي مورد استفاده قرار گيرد.
ماسوله- خبرنگار كيهان

 



«قلعه باجول» بنايي درحال تخريب

«قلعه باجول» يا قلعه ناكام در 35كيلومتري شرق اليگودرز و در روستاي آب باريك عليا قراردارد. اين بنا در دوره زنديه و اوايل دوره قاجاريه احداث شده است. برج مدوري آجري، ايواني با دو ستون سنگي، نقش برجسته هاي شكار، گل و گلدان، رخت و صحنه شكارشير توسط اژدها از ويژگيهاي منحصر به فرد اين بناي تاريخي است.
هرچند اين بنا از اهميت ويژه اي برخوردار است اما به علت عدم توجه مسئولان ميراث فرهنگي درحال تخريب است به طوري كه اكثر نقاط قلعه را زباله و نخاله فراگرفته و درمحوطه آن گياهاني روييده اند كه ارتفاع آنها به 40سانتيمتر مي رسد ديوارهاي داخل قلعه نيز در حال تخريب است.
به هرحال با توجه به ضرورت حفاظت از آثار و ابنيه تاريخي از مسئولان سازمان گردشگري استان انتظار بازسازي و حفاظت از اين بناي تاريخي را داريم.
اليگودرز - خبرنگاركيهان

 



شهردار: انحراف تونل مترو اصفهان از مسير اصلي عمدي بود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان با بيان اينكه انحراف تونل مترو از مسير اصلي بعد از سي و سه پل عمدي بوده است، از شناسايي عوامل اصلي اين حادثه خبر داد و گفت: اين انحراف هيچ آسيبي به پل سي و سه پل وارد نكرده است.
سيدمرتضي سقائيان نژاد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دستگاه حفاري تونل مترو پس از عبور از زير بستر زاينده رود و پل تاريخي سي و سه پل در ابتداي خيابان چهارباغ و در مسير اصلي منحرف شده است.
وي با استناد به نقشه هاي مربوط به عمليات حفاري تونل شرقي مترو گفت: اين انحراف از محل آغاز با پل تاريخي سي و سه پل 43 متر، فاصله پايه پل تا نقطه مياني 45 متر و فاصله پايه تا نقطه انحرافي 71 متر فاصله دارد.
شهردار اصفهان با اشاره به انعكاس اخبار غيرواقعي توسط برخي از رسانه ها افزود: برخي از رسانه ها نزديكي انحراف را با پل تاريخي سي و سه پل غير واقعي اعلام و سعي در مخدوش كردن روند كار عمليات مترو و نيز موجب نگراني مردم شده بودند.
وي با بيان اينكه دستگاه حفاري تونل مترو از پيشرفته ترين دستگاه هاي حفاري موجود در احداث مترو است گفت: اين دستگاه طبق برنامه تنظيمي و با رمز محرمانه كار مي كند و نفوذ به برنامه آن توسط هر شخصي امكان پذير نيست و اين نشان از عمدي بودن انحراف است.
سقائيان نژاد اظهار داشت: هم اكنون كارشناسان آلماني با سفر به اصفهان موضوع را مورد بررسي قرار داده اند كه 8 گزينه را براي رفع انحراف ايجاد شده ارائه كرده اند كه در حال تصميم گيري براي اجراي يكي از گزينه ها هستيم.
وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي كشور اجازه عبور تونل را در فاصله 40 متر با پل تاريخي سي و سه پل صادر كرده است.
شهردار اصفهان اعلام كرد: تاكنون 500 ميليارد تومان در اجراي عمليات احداث تونل مترو اصفهان هزينه شده است و تلاش مي شود تا هرچه سريع تر عمليات اجرايي مترو تكميل و قطار شهري اصفهان در اختيار مردم قرار گيرد.
وي افزود: هر چه عمليات اجرايي مترو به خاطر مسائل مختلف از جمله تامين اعتبار طولاني شود هزينه هاي اجرايي آن نيز افزايش مي يابد.

 



ايران در كيهان

دريافت كمك هاي مردمي در 282پايگاه
بندرعباس- خبرنگاركيهان: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) هرمزگان گفت: با پيش بيني هاي صورت گرفته در راستاي برگزاري مراسم جشن عاطفه ها 282 پايگاه ثابت و سيار در سطح اين استان كمك هاي مردمي را دريافت مي كنند. عبدالمجيد مرادي نسب با بيان اين مطلب ضمن اشاره به وجود دانش آموزان نيازمند در هرمزگان گفت: بسياري از دانش آموزان نيازمند اين استان زير پوشش كميته امداد نبوده و چشم انتظار اين كمك ها هستند. مديركل كميته امداد امام خميني(ره) هرمزگان افزود: در سال گذشته 661ميليون ريال به صورت نقدي و يك ميليارد و 118ميليون ريال به صورت غيرنقدي به دانش آموزان هرمزگاني كمك شد.
كمك 132 ميليون ريالي خيران
¤ در جشن گلريزاني كه به همت ستاد ديه و اداره كل زندان هاي بندرعباس برگزار شد، خيران هرمزگاني 132ميليون ريال براي پرداخت ديون زندانيان غير بزهكار زندان بندرعباس كمك كردند. مديرعامل ستاد ديه هرمزگان در اين مراسم اظهار داشت: از ابتداي سال جاري 111 زنداني بدهكار با تلاش ستاد ديه از زندان آزاد شده اند كه براي آزادي اين افراد، 33ميليارد و 243ميليون و 179 هزار ريال از منابع كمك هاي مختلف پرداخت شده است. احمد مرادي ادامه داد: درحال حاضر 133 زنداني بدهكار غيربزهكار در زندان بندرعباس به سر مي برند كه اين رقم در تمام استان به حدود 203 نفر با مبلغ بدهي معادل 53ميليارد و 651ميليون و 286هزار ريال مي رسد.
برداشت 1500تن زيتون
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: امسال از 2 هزار هكتار باغ زيتون بارور شهرستان گنبدكاووس 1500تن محصول استحصال خواهد شد.
«احمد قاضي» مدير جهاد سازندگي شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در شهرستان گنبدكاووس 5هزار هكتار زمين به پرورش زيتون اختصاص يافته، كه بيشترين سطح كشت در استان گلستان محسوب مي شود.
اجراي طرح هماي رحمت
نايين- خبرنگاركيهان: در چارچوب طرح سراسري هماي رحمت اقلام اهدايي شامل قند، برنج، روغن مايع، حلوا ارده، حبوبات، ماكاروني، پنير، مرغ، تخم مرغ بين مددجويان و محرومين ساكن در مناطق نائين، محمديه، بافران، مزرعه امام و روستاهاي اطراف توزيع شد.
راه اندازي سيستم الكترونيك
شهرضا- خبرنگاركيهان: شهرداري شهرضا در راستاي اهداف دولت الكترونيك و پيوستن به جمع شهرداري هاي الكترونيك، سيستم يكپارچه شهرسازي و نوسازي را راه اندازي كرد.
اين سيستم با صرف هزينه اي بالغ بر 000/000/500/1ريال و در جهت رفاه حال شهروندان راه اندازي شده است كه داراي قابليت هاي نسبت به روند شهرسازي به شيوه سنتي است كه از آن جمله مي توان به تشكيل پرونده هاي ديجيتالي اشاره كرد.
توزيع دعوت نامه سهام عدالت
قزوين- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان قزوين گفت: براي 598هزار و 294نفر در استان قزوين دعوت نامه سهام عدالت چاپ و توزيع شده كه از اين تعداد562هزار و 654 نفر سهام دار شده اند. سيدمحمدعلي قاسمي با اشاره به تعداد كل واجدشرايط دريافت سهام عدالت در استان قزوين تصريح كرد: در استان قزوين تاكنون 50درصد مردم شناسايي شده اندكه داراي شرايط لازم براي بهره مندي از سهام عدالت هستند.
برداشت 60تن پسته
تبريز- خبرنگاركيهان: در فصل برداشت امسال 60تن پسته از باغات پسته مرند توليد و به بازار مصرف آذربايجان شرقي، عرضه مي شود.
«رضا- غيبي- رئيس جهاد كشاورزي شهرستان «مرند» گفت: هم اكنون 96هكتار از اراضي مرند،زير كشت درختان پسته قرار دارند و 50هكتار از آن، به باردهي رسيده است.
تصويب طرح جامع
شهركرد- خبرنگاركيهان: طرح جامع شهرهاي جونقان و فارسان استان چهارمحال و بختياري تصويب شد. رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: توسعه فيزيكي بافت شهرها، تعيين كاربريها (نحوه استفاده از اراضي)، تعيين محدوده شهر، سطوح خدمات عمومي شهر، تعيين ميزان تراكم جمعيت، تراكم ساختماني و تنظيم و كنترل شبكه معابر شهري از مهمترين اهداف تهيه طرح هاي جامع و تفصيلي به شمار مي رود.
افتتاح دستگاه آب شيرين كن
اصفهان- خبرنگاركيهان: به همت شركت آب و فاضلاب استان اصفهان و با هزينه اي بالغ بر 2ميليارد و 500ميليون ريال، بهره برداري از دستگاه آب شيرين كن شهر جندق آغاز شد.
«حميدرضا بهرامي» مسئول روابط عمومي آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: اين دستگاه كه هدف تأمين بخشي از آب مورد نياز ساكنان شهر جندق نصب و راه اندازي شده است و مي تواند در هر ثانيه 150ليتر آب شور با EC يا هدايت الكترونيكي 3800 را به آب شيرين با هدايت الكترونيكي 150تبديل كند.
رشد 123درصدي درآمد گمرك
قزوين- خبرنگاركيهان: مديركل گمرك استان قزوين گفت: درآمد گمرك استان قزوين طي پنج ماهه سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 123درصد رشد داشته است.
حسن عليدوستي با اعلام اين خبر افزود: طي پنج ماهه نخست سال جاري 167هزار تن كالا در قالب دو هزار و 978اظهارنامه به ارزش 78ميليون دلار صادر شده است كه از نظر وزني 90درصد و از لحاظ ارزشي 70درصد رشد داشته است، در زمينه واردات كالا طي پنج ماهه نخست سال جاري با 37هزار تن واردات به ارزش 166ميليون دلار در قالب 990اظهارنامه از رشد شش درصدي در وزن و رشد 30درصدي در كالاهاي صادراتي برخوردار هستيم.
توليد 70تن برنج
تالش- خبرنگاركيهان: مدير جهادكشاورزي تالش گفت امسال بيش از 70هزار تن برنج از اراضي زير كشت اين شهرستان توليد شده است. جابر تجارتي اظهار داشت، كشاورزان اين شهرستان پس از ماهها تلاش توانستند از 15هزار و 900هكتار مزارع برنج در هر هكتار 5تن شالي و 5/2تن برنج برداشت كنند.
نماز جماعت در مدارس
قاين- خبرنگار كيهان: برگزاري و احياي نماز جماعت در سال تحصيلي 89-88 سرلوحه كار مدارس مقاطع قاين قرارمي گيرد. حاج علي كاظمي مدير آموزش و پرورش قاين با اعلام اين خبر در همايش بزرگ مديران مدارس قاين گفت: تأكيد بر امر نماز و پرداختن به آن كار اصلي مديران مدارس شهرستان در سال تحصيلي جديد است و بايستي نماز جماعت در كليه مدارس احيا و فعاليت هاي فرهنگي و هنري مدارس نيز در راستاي انتقال ارزشهاي اسلامي و انقلابي و تعالي دانش آموزان برنامه ريزي شود.

 



منابع درسي حوزه علميه دانشجويي دانشگاه تبريز ديجيتالي شد

تبريز - خبرنگار كيهان:
كتابخانه الكترونيكي شامل مجموعه كتب درسي حوزه علوم اسلامي شهيد بهشتي تبريز، منتشر شد.
حجت الاسلام والمسلمين مشهود - عين لو مديرحوزه علميه دانشجويي دانشگاه تبريز گفت: در اين مجموعه 31 جلد كتاب دروس آموزشي حوزه علوم اسلامي شهيد بهشتي بصورت صفحات وب در قالب «پي .دي.اف»، منتشر شده است.وي، هدف از اين امر را، دسترسي سريع طلبه ها به منابع درسي ذكر كرد و افزود: كتابخانه الكترونيكي فوق، در قالب لوح فشرده توزيع شده و تنظيم صفحات بصورت فهرستي با قابليت انتخاب موضوعات و استفاده از قالب ها و طرح هاي متنوع از مشخصات اين مجموعه است. اين مجموعه در بين حوزه هاي علوم اسلامي شهيد بهشتي كل كشور توزيع شده است.

 



شناسايي 33 بيمار مشكوك به آنفولانزاي خوكي در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كاشان آخرين آمار بيماران مشكوك به آنفلوآنزاي خوكي در شهرستان را 33نفر اعلام كرد.
دكتر محمدرضا نيكبخت در جمع مديران شهرستان كاشان گفت: پس از انجام معاينات و آزمايشات مختلف بر روي اين بيماران، تنها 2نفر از آنها مثبت تشخيص داده شد و هيچ نگراني درباره اين بيماري در منطقه وجود ندارد.
وي از بهبود كامل اين 2 بيمار خبر داد و افزود: اين بيماران كه هر 2 زن هستند از سفر مكه و عتبات عاليات بازگشته بودند.

 



معاون استاندار: گمرك استان مركزي با واحدهاي صنعتي موجود تناسب ندارد

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري مركزي گفت: با توجه به وجود 2400واحد صنعتي در استان مركزي اداره گمرك استان با واحدهاي صنعتي موجود تناسبي ندارد و در شأن اين استان نيست.
محمدرضا عاشوري در جلسه استراتژي صنعت استان با اشاره به اصلاح زيرساخت هاي كسب درآمد از جمله گمرك، ادارات مالياتي و قوانين موجود اظهار داشت: در استاني كه بيشترين حجم سرمايه گذاري آن مربوط به بخش صنعت است و 600 هزار نفر در استان از اين بخش ارتزاق مي كنند بايد زيرساخت هاي كسب درآمد از محل بودجه هاي استاني آن فراهم شود.
وي با اشاره به كاهش 30درصدي بودجه عمراني در استان گفت: در سال جاري 93ميليارد تومان به عنوان بودجه عمراني استان مركزي درنظر گرفته شده كه اين بودجه كفاف اقدامات عمراني را نخواهد داد.
وي افزايش درآمد از طريق ايجاد زمينه هاي لازم را تنها راه جبران كمبود بودجه عنوان و خاطرنشان كرد: در مسير رسيدن به اين هدف نبايد مشكلات را از طريق وارد كردن فشار به صنعتگران رفع كرده و با اخذ وجوهي تحت عنوان ماليات، ماليات بر ارزش افزوده و صنايع آلاينده آنان را با مشكلات مالي روبه رو كنيم.
وي گفت: شهرك هاي صنعتي استان با مشكلات آب، برق، زمين و فاضلاب روبه رو هستند كه بايد دستگاه ها و شركت هاي مرتبط در خصوص رفع اين مشكلات متعهد شوند.

 



تبديل بخشي از فضاهاي مازاد آموزشي سرخس به واحدهاي تجاري

سرخس - خبرنگار كيهان:
بخشي از فضاهاي بدون استفاده سه واحد آموزشي در سرخس به منظور كمك به دانش آموزان و تأمين نيازهاي آموزشي به واحدهاي تجاري تبديل شد.
مدير آموزش وپرورش سرخس با اعلام اين خبر افزود: اين تصميم بر اساس مصوبه سال قبل شوراي آموزش و پرورش شهرستان سرخس اتخاذ شد. محمد نبي حيدري گفت: در شهر سرخس سه واحد آموزشي به نامهاي دبستان مصطفي خميني، دبيرستان الزهرا (س) و دبستان قدس كه داراي فضاي كافي و موقعيت مناسب بود مشمول اين مصوبه شد كه در حال ساخت واحدهاي صنفي در حاشيه خيابان هستيم. وي اظهار داشت آموزش و پرورش شهرستان سرخس در نظر دارد هر نقطه اي از واحدهاي آموزشي كه بلااستفاده و تخريبي باشد را تبديل به واحد صنفي كند.
براساس مصوبه اي كه در وزارت آموزش و پرورش به تصويب رسيد با تشكيل معاونت اقتصادي در اين وزارتخانه، آموزش و پرورش مي تواند فضاهاي آموزشي بدون استفاده را به احسن تبديل كند.

 



ساعت اقامه نماز بخشي از وقت موظفي دانش آموزان شد

ساري - خبرنگار كيهان
ساعت برگزاري نماز جماعت در مدارس كشور به عنوان ساعت موظفي روزانه تعيين شد.
«عبدالوحيد فياض» رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: مدارس بايد با شيوه هاي مناسب و جذاب دانش آموزان را به اقامه نماز تشويق كنند.
وي از تعيين روز 16 مهر ماه به عنوان جشن آغاز آموزش قرآن كريم ويژه دانش آموزان پايه اول در كشور خبر داد و افزود: در اين روز اولياي دانش آموزان در كنار انجمن اوليا و مربيان و ائمه جماعات مدارس براي گراميداشت اين جشن گردهم مي آيند.
وي تصريح كرد: با هدف گراميداشت روز شكوفه ها براي پايه اولي ها در ابتدايي و روز جوانه ها ويژه دانش آموزان پايه اول راهنمايي برنامه ريزي خاصي در سراسر كشور صورت گرفته است.

 



استاندار: اجراي طرحهاي مهم زيربنايي در خوزستان از بركات خشكسالي بود

اهواز- خبرنگار كيهان:
استاندار خوزستان گفت: طرحهاي ابتكاري و كارهاي مهم زيربنايي كه در استان انجام شد، از بركات دو سال خشكسالي بود.
سيدمحمدجعفر حجازي در يازدهمين جلسه ستاد خشكسالي اظهار داشت: گزارشات خوبي كه در اين جلسه ارائه شد و تلاشهايي كه در مدت دو سال خشكسالي صورت گرفت نشانگر آن است كه مي شود با هماهنگي، تدبير و فرهنگ سازي در زمينه اصلاح الگوي مصرف، شرايط بسيار سخت را آسانتر كرد، به حدي كه كمترين تبعات را براي مردم در پي داشته باشد.
وي اضافه كرد: در سال 84 و 85، اكثر شهرهاي استان و حاشيه هاي شهر اهواز به طور مرتب مشكل قطعي برق داشتند و در سال 85 و 86 هم انرژي برق در استان توليد نمي شد، اما سال گذشته به دليل مواجهه با خشكسالي، سرمايه گذاري هايي در بخش انتقال و توليد و توزيع برق انجام شد و شركت برق منطقه اي با سرعت تمام، شبكه هاي توليد و توزيع را راه اندازي كرد و پايداري برق را به ميزان قابل توجهي افزايش داد. همين امر موجب شد تا در سال جاري بجز چند مورد قطعي برق پيش بيني نشده كه ناشي از اتصالات، سوختگي يا مشكل بعضي ترانس ها بود، هيچ گونه قطعي برق نداشته باشيم.
استاندار خوزستان خاطرنشان كرد:اين وضعيت مطلوب، نشان دهنده تلاشهاي بي نظيري است كه در بخش برق انجام شده است و از مسئولان سازمان آب و برق و دستگاههاي مرتبط انتظار داريم مسير انجام و تكميل اين پروژه ها را دنبال كنند تا در سالهاي آينده نيز مشكلي در زمينه برق در استان نداشته باشيم.
حجازي از سازمان بازرگاني، آب و برق، مخابرات، مسكن و شهرسازي، خانواده نفت و صدا و سيما به عنوان دستگاههايي كه در سال جاري، در ميزان مصرف سرانه انرژي خود كاهش چشمگيري داشته اند ياد كرد.
وي همچنين از توليد يك ميليون و 230 هزار تن گندم در سال جاري خبر داد و گفت: اين ميزان توليد گندم در شرايط خشكسالي و مشكلات ناشي از كمبود آب، ميزان قابل توجهي است. البته بارندگي هاي بهاره به رونق توليدات كشاورزي ما در امسال كمك كرد.

 



رئيس سازمان شيلات كشور: سالانه 600 هزارتن ماهي در كشور توليد مي شود

قزوين-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان شيلات كشور گفت: سالانه بيش از 600هزارتن ماهي در كشور توليد مي شود.
علي نقي سرپناه در جلسه مشترك با استاندار قزوين با اعلام اين خبر افزود: از اين ميزان 400 هزار تن در استان هاي ساحلي و 200هزار تن در استان هاي غيرساحلي توليد مي شود.
وي ادامه داد: 23 استان غيرساحلي كشور ظرفيت هاي زيادي براي توليد آبزي پروري دارند كه با استفاده از آب پشت سدها و چاه هاي كشاورزي مي توان توليد ماهي را در اين استان ها افزايش داد.
رئيس سازمان شيلات كشور با اشاره به قابليت مجتمع هاي آبزي پروري در توليد خاويار اضافه كرد: هم اكنون سالانه 7 تن خاويار از ايران به خارج از كشور صادر مي شود كه با توسعه و پرورش ماهي خاوياري در استان هاي غيرساحلي اين ميزان را مي توان افزايش داد.
وي سرانه مصرف و ايجاد اشتغال را از اهداف و برنامه هاي سازمان شيلات عنوان كرد و بيان داشت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهي در دنيا 16 كيلوگرم و در ايران 8 كيلوگرم است كه اين ميزان تا پايان برنامه پنجم توسعه به 13 كيلوگرم افزايش خواهد يافت.
وي توسعه مجتمع هاي آبزي پروري در استان هاي غيرساحلي را از برنامه هاي اين سازمان عنوان كرد و خواستار حل مشكل مجتمع پرورش ماهي خوزنان آبيك در استان قزوين شد.
معاون وزير جهاد كشاورزي يادآور شد: استفاده از آب سد طالقان براي پرورش ماهي در اين مجتمع هيچ مشكل بهداشتي ايجاد نخواهد كرد و لازم است بررسي و كار كارشناسي مجدد براي طي مراحل قانوني و اخذ مجوز بهره برداري آب كانال دشت قزوين از وزارت نيرو براي اين مجتمع صورت گيرد.

 



بناي امام زاده عبدالله طاهر روستاي كندر در فهرست آثار ملي قرار گرفت

كرج- خبرنگاركيهان:
بناي «امام زاده عبدالله طاهر» روستاي كندر از روستاهاي دهستان آدران كرج در فهرست آثار ملي قرار گرفت.
عليرضا دهقان مهرجردي مسئول حفظ احياي آثار تاريخي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كرج گفت: اين بنادر محدوده آموزش وپرورش ناحيه يك كرج قرار دارد و در فهرست آثار تاريخي ملي ايران قرار گرفته است.
وي افزود: با ثبت اين اثر تاريخي كه به دوره صفويه مربوط مي شود شمار بناهاي تاريخي ثبت شده كرج در فهرست آثار ملي به 54 اثر افزايش يافت.
دهقان مهرجردي بيان كرد: كرج در مجموع داراي 115 اثر، محوطه و بناي تاريخي است كه حدود نيمي از آنها در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

 



تا پايان سال جاري 456 واحد مسكن مهر در پارسيان به بهره برداري مي رسد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تعاون پارسيان گفت: در حال حاضر ساخت 456 واحد مسكن مهر در اين شهرستان عملياتي شده و انتظار مي رود تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.
مالكي مقدم فر با بيان اين مطلب افزود: اين واحدهاي مسكوني در قالب 3شهرك احداث مي شود كه هم اكنون از 80 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
وي اظهار داشت: تاكنون از سوي دولت 456 ميليون تومان وام بلاعوض به ازاي هر واحد يك ميليون تومان و 8ميليون تومان وام كم بهره اعطا شده است.

 



آغاز به كار فرمانداري فامنين در استان همدان

همدان - خبرنگار كيهان:
طبق مصوبه هيات دولت فرمانداري جديد فامنين در استان همدان آغاز به كار كرد.
در تاريخ 18 مرداد ماه امسال، «فامنين» واقع در 100 كيلومتري شهر همدان از بخش به شهرستان ارتقا يافت و در مراسمي با حضور معاون حقوقي و قضايي قوه قضاييه و مسئولان استاني و محلي در روز 13 شهريورماه جاري رسماً افتتاح شد.
در مراسم افتتاح فرمانداري فامنين، دكتر بهروز مرادي استاندار همدان گفت: مناطق فامنين و ماماهان كه اكنون به شهرستان تبديل شده، همواره همپاي يكديگر حركت كرده و در رزم و شهامت و پشتيباني از جبهه هاي نبرد در 8 سال دفاع مقدس بودند.
وي افزود: همچنين اين منطقه، مظهر ديانت، پشتكار و تلاش بوده و سخت كوشي، ويژگي برجسته مردم آن است.
وي شهرستان شدن فامنين را تبريك گفته و يادآور شد: اين اقدام زيبنده مردم فامنين است و البته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز جهت تحقق اين امر پيگيرانه تلاش كردند.
در ادامه دكتر حميدرضا حاجي بابايي نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: جمعيت لازم براي تبديل اين منطقه به شهرستان 80 هزار نفر بود اما فامنين با 44 هزارنفر ارتقا يافت كه اين نشان از توجه ويژه رئيس جمهور دارد.
در پايان مهدي باب الحوائجي به عنوان سرپرست فرمانداري فامنين معرفي شد.

 



رئيس كل دادگستري فارس: ساير مجازات ها جايگزين زندان مي شود

شيراز- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان فارس در آيين جشن گلريزان آزادي زندانيان جرايم غيرعمد استان فارس گفت: نگاه امروز دستگاه قضايي كشور جايگزين كردن ساير مجازات ها به جاي زندان است.
احمد سياوش پور اظهار داشت: در جشن گلريزان سال گذشته شيراز تعهدات افراد نيكوكار براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد 8ميليارد و 500ميليون ريال بود كه حدود 5ميليارد ريال آن وصول شده است.
وي افزود: با جمع آوري اين مبلغ حدود 400نفر از زندانيان جرايم غيرعمد از زندان هاي استان فارس آزاد شده و به جمع خانواده خود پيوستند.
افشين خداپرست مسئول دفتر رئيس ستاد ديه كل كشور در اين مراسم گفت: طي سال گذشته با برگزاري 190همايش گلريزان در مراكز استان ها و شهرستان هاي كشور بيش از 11ميليارد ريال براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد جمع آوري شده است.
گفتني است در اين مراسم نيكوكاران 5ميليارد و 400ميليون ريال براي كمك به آزادي زندانيان اهدا كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14