(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 شهريور 1388- شماره 19468
 

حديث دشت عشق
به دنبال كسب نتايج ضعيف و اعتراض هواداران طي دو هفته اخير صورت مي گيرد
تغييرات مديريتي در باشگاه پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مبارزات سه وزن دوم امروز مراد محمدي به قرعه سخت برخورد
براي حضور در جام نوزدهم جهاني دانمارك950 تكواندوكار ثبت نام كردند
اسپانيا قهرمان اروپا شد
تركيه ميزبان مسابقات جهاني سال 2011 شد تغيير مجوز ورود كشتي گيران به المپيك
براي شركت در كاپ آسيا 9 دوچرخه سوار به تايلند اعزام مي شوند
خواندني از ورزش ايران
تورنمنت بسكتبال چين مهرام يك بازي تا قهرماني



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد سيد محمد ابراهيم جنابان
رشادت هاي بياد ماندني
در خرداد 42 در بحبوحه قيام خونين مردم قم و در خانواده اي متدين و معتقد، ديده به جهان گشود. سال هاي كودكي و نوجواني اش در التهابات سياسي گذشت. شروع جواني او همزمان شد با پيروزي انقلاب اسلامي، لذا او كه در كلاس سوم دبيرستان مشغول تحصيل بود، درس وكتاب را رها كرده و به صف نيروهاي بسيج پيوست و تا آخرين روز عمر كوتاه خود، يك بسيجي باقي ماند، به طوري كه وقتي در عمليات كربلاي يك در بلندي هاي قلاويزان به درجه رفيع شهادت نايل آمد، جانشين گردان را در لشكر 17 علي بن ابي طالب(ع) به عهده داشت. او موقعي كه از ناحيه دست راست و شكم به شدت مجروح شده بود، پس از بهبودي دوباره به خط بازگشت. او در عمليات بيت المقدس، والفجر مقدماتي و كربلاي يك ازخود رشادت هايي به خاطره ها سپرد كه به يادماندني ست، تيرماه 65 و در كربلاي يك سرنوشتي براي او رقم خورد، آن گونه كه خود و خدايش دوست مي داشت.
ستاد يادواره شهداي قم

 



به دنبال كسب نتايج ضعيف و اعتراض هواداران طي دو هفته اخير صورت مي گيرد
تغييرات مديريتي در باشگاه پيروزي

توقف تيم فوتبال پيروزي در هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باعث شد تا مشكلات اين تيم در آستانه دربي پايتخت بيش از گذشته به اوج خود برسد.
تيم پيروزي در آخرين بازي هفته هفتم در شرايطي كه تا دقيقه 4+90 با نتيجه دو بر يك از راه آهن عقب بود، توانست در ثانيه هاي پاياني به تساوي دو بر دو دست پيدا كند و به يك امتياز برسد. در اين ديدار كه بيش از 60 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادي آمده بودند وقتي كسب پنجمين تساوي تيمشان را ديدند شعارهاي تندي عليه مديريت، سرمربي و برخي بازيكنان اين تيم سردادند تا شايعه تغييرات در مديريت و اعضاي هيئت مديره اين باشگاه رنگ جدي به خود بگيرد. هواداران پيروزي پس از آنكه تيمشان از راه آهن عقب افتاد خواستار جدايي عباس انصاري فرد از اين تيم شدند و با سردادن شعارهايي «علي كريمي» بازيكن فصل گذشته تيمشان را مورد تشويق قرار دادند. تيم پيروزي كه در دو بازي اخير خود در مصاف با شاهين بوشهر و راه آهن شهرري به نتيجه اي بهتر از تساوي دو بر دو در ورزشگاه آزادي دست نيافته مي بايست روز جمعه هفته جاري در تهران رودرروي تيم صدرنشين پيكان قزوين برود و پس از آن خود را براي دربي پايتخت كه روز جمعه دهم مهرماه برگزار مي شود آماده كند.
اتفاقاتي كه طي دو هفته اخير پيرامون باشگاه پيروزي روي داده سبب شده تا يك بار ديگر صحبت هايي كه پس از روي كار آمدن علي سعيدلو در رأس سازمان تربيت بدني شنيده مي شود دوباره به جريان بيفتد، صحبت هايي همچون بركناري انصاري فرد، تغييرات عمده در اعضاي هيئت مديره و...
مجيد فرخزادي عضو و سخنگوي هيئت مديره باشگاه پيروزي در اين باره گفت: باتوجه به اتفاقات اخير و نتايجي كه در تيم افتاده است، تغييرات در هيئت مديره اين باشگاه تا هفته آينده انجام خواهد شد.
وي كه در پايان ديدار پيروزي در برابر راه آهن سعي مي كرد هواداران را از دادن شعار عليه عباس انصاري فرد منصرف كند، درمورد انتقادات هواداران از نتايج اخير پيروزي گفت: به هرحال آنها در سخت ترين شرايط به ورزشگاه مي آيند و انتظار دارند كه تيم محبوبشان پيروز شود. من به آنها حق مي دهم اما نبايد عليه يك شخص شعار دهند. فرخزادي در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي شود شما با انتخاب علي سعيدلو مديرعامل پيروزي خواهيد شد گفت: انشالله كه مديرعامل نمي شوم.
عضو هيئت مديره پيروزي در پاسخ به پرسش ديگري كه در مورد نظر هواداران براي جدايي علي كريمي مطرح شد گفت: من با هواداران هم عقيده ام و فكر مي كنم نبايد علي كريمي را ازدست مي داديم.
وي درمورد عملكرد زلاتكو كرانچار گفت: اين مربي هنوز نتوانسته است انتظارات هيئت مديره و هواداران را برآورده كند. با اين حال در جلسه كميته فني سؤالات موردنظرمان را از ايشان خواهيم پرسيد و وي هم بايد درمورد نتايج اخير تيم پاسخگو باشد.
مجيد فرخزادي درمورد احتمال تحميل نظراتي از بيرون درمورد انتخاب تركيب اصلي پيروزي گفت: من هم چيزهايي در اين مورد شنيده ام اما به سرمربي تيم اعتماد دارم. مطمئن باشيد اگر چنين چيزي وجود داشته باشد با كرانچار برخورد خواهيم كرد.
عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي كه رابطه نزديكي با علي سعيدلو دارد، درمورد ايجاد تغييرات در هيئت مديره و مديرعامل اين باشگاه گفت: باتوجه به اينكه ما سه عضو در هيئت مديره هستيم تصور مي كنم هفته آينده تغييرات در مديريت پيروزي صورت بگيرد و اعضاي جديدي به جمع ما اضافه شوند. ضمن اينكه درمورد مديرعامل نيز آقاي سعيدلو تصميم گيرنده اصلي هستند.
فرخزادي در پايان گفت: بايد تلاش كنيم پيروزي را براي ديدار روز 10مهر برابر استقلال به شرايط مطلوب برسانيم چراكه اين ديدار براي هواداران از اهميت بالايي برخوردار است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مشكلات ابومسلم تمام شدني نيست
رحمان نادري گفت: تا زماني كه بني اسد در ابومسلم حضور داشته باشد، هيچ سمتي در اين باشگاه قبول نمي كنم.
درحالي كه چند روز پيش رئيس سابق هيئت فوتبال مشهد به عنوان مديرعامل باشگاه ابومسلم حكم گرفته بود، اما وي تأكيد كرد كه با حضور بني اسد در اين باشگاه نخواهد ماند. وي در اين خصوص گفت: ديروز به مدت چهار ساعت جلسه هيئت مديره برگزار شد و من در آنجا هم اعلام كردم شرط من براي قبول پست مديرعاملي باشگاه عدم حضور بني اسد است. وي تأكيد كرد: تا زماني كه با حضور بني اسد صداقت در باشگاه وجود نداشته باشد، ابومسلم سروسامان نمي گيرد و تيره روزي هاي اين تيم ادامه دارد.
نادري افزود: در حالي كه هر باشگاهي 100 درصد سهام دارد اما، بني اسد تاكنون 140 درصد سهام ابومسلم را به افراد مختلف فروخته است و متأسفانه صحبت هاي نادرست و غيرصحيح در ابومسلم باب شده است و كاركردن با اين شرايط شدني نيست.
وي ادامه داد: هنوز كه در ابتداي ليگ هستيم ابومسلم هشت ميليارد تومان بدهي دارد و بحث تعليق آن هم جدي است و به راستي شرايط باشگاه بغرنج شده است.نادري تصريح كرد: ابومسلم در حال حاضر دست غير ورزشي هاست و بايد مديريت آن به افراد ورزشي سپرده شود.
بوناچيچ: بازيكنان فولاد پول زياد گرفته اند اما كارايي ندارند
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: برخي از بازيكنان تيم شب زنده داري مي كنند و مسئوليت پذير نيستند.
لوكابوناچيچ پس از تساوي يك بر يك خانگي برابر سايپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نتايجي كه فولاد گرفته به دليل طرز تفكر بازيكنان ايراني است كه مسئوليت پذير نيستند و برخي از آنها استحقاق احترام را هم ندارند. وي ادامه داد: شماري از بازيكنان تيم فولاد شب ها تا دير وقت بيدارند و در تمرينات خسته ظاهر مي شوند. آنها جديت ندارند و مسئوليت پذير نيستند اين درحالي است كه قراردادهاي خوبي دارند، اما كارايي لازم را ندارند.
بوناچيچ تصريح كرد: 2 بازيكن در تيم ما هستند كه با وجود سن زياد پول بسيار زيادي از باشگاه گرفته اند، اما كارايي لازم را براي تيم ندارند و باشگاه نيز متأسفانه از آنها حمايت مي كند. فولاد در حال حاضر مهاجمي ندارد و در 4 سال گذشته 6 مربي عوض كرده است كه من هفتمين مربي آن هستم. بوناچيچ در مورد احتمال بركناري اش گفت: به مديران باشگاه گفته ام مي توانيد مرا بركنار كنيد و مشكلي با اين مسئله ندارم، اما همه مي دانند كه من يك مربي بانظم هستم.
مايلي كهن: پسر خوب، استعفا بده و از فوتبال برو
سرمربي تيم فوتبال سايپا گفت: كفاشيان پسر خوبي است، اما در فوتبال نتوانست موفق شود و بايد استعفا كند و برود.محمد مايلي كهن سرمربي سابق تيم ملي ايران در مورد اين كه علي كفاشيان او را پسر خوبي ناميده اظهار داشت: من هم مي گويم كفاشيان پسر خوبي است، اما كفاشيان بايد به خاطر مردم با نوشتن دو خط استعفا از فوتبال برود زيرا تمام امكانات و بودجه خوبي در اختيار كفاشيان بود، اما او نتوانست از اين امكانات استفاده خوبي كند.
وي يادآور شد: رشته اصلي او دووميداني است و بايد در اين رشته فعاليت مي كرد بنابراين بهتر است كفاشيان استعفا بدهد و از فوتبال برود.
رائول به ركورد سانچس رسيد
كاپيتان رئال مادريد برابر خه رس بازي شماره 523 خود در لاليگا را تجربه كرد.رائول گونسالس بلانكو در بازي برابر خه رس كه با پيروزي 5 بر صفر خاتمه يافت، به ركورد 523 بازي در لاليگا دست يافت.
او با 706 بازي در ليگ هاي اسپانيايي، تنها 4 بازي ديگر تا مرز شكست ركوردي ديگر از مانوئل سانچس، بازيكن افسانه اي رئال مادريد فاصله دارد. رائول كه به مرد ركوردها شهرت دارد، چندي پيش با به ثمر رساندن گل شماره 318 خود، با ركورد 310 گل زده دي استفانو فاصله بيشتري گرفت. رائول از 29 اكتبر 1994 به عضويت تيم فوتبال باشگاه رئال مادريد درآمد.
قهرماني به صحنه داوري بازگشت
پس از انجام موفق در تست بدني، محسن قهرماني به صحنه داوري فوتبال ايران بازگشت.كميته داوران فدراسيون فوتبال طي دو روز گذشته از داوران بين المللي خود در ورزشگاه شيرودي تهران، تست بدني گرفت كه در اين تست، محسن قهرماني، داور بين المللي كشورمان نيز حضور داشت.
قهرماني كه به دليل قبول نشدن در تست بدني در پيش از شروع ليگ برتر، در اين چند هفته به قضاوت نپرداخته بود، با آمادگي كامل تست را پشت سرگذاشت تا مشكلي جهت قضاوت در ليگ نداشته باشد. همچنين اين داور بين المللي كشورمان با به دست آوردن معيارهاي كميته داوران جزء مدعيان حضور در ليست بين المللي قرار گرفت.

 



آغاز مبارزات سه وزن دوم امروز مراد محمدي به قرعه سخت برخورد

مراسم وزن كشي اوزان 60 ، 84 و 120 كيلوگرم رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني جهان ديروز دوشنبه در سالن «مسه سنتر» شهر هرنينگ دانمارك برگزار شد.
در وزن 120 كيلوگرم فردين معصومي در دور نخست رودرروي كشتي گير گرجستاني قرار مي گيرد و در دور دوم با برنده كشتي گيران ژاپن و تركيه روبرو مي شود، معصومي در ديدار مرحله نيمه نهايي با يكي از كشتي گيران دلاگنف آمريكايي، موتاليموف قزاق يا علي عيسي اف آذربايجاني قرار مي گيرد، بلال ماخوف روس با قرعه مناسب شانس حضور در ديدار فينال را دارد.
در وزن 60 كيلوگرم سيد مراد محمدي با قرعه سختي روبرو شده است كه محمدي در دور اول رو در روي كشتي گير مولداوي قرار مي گيرد، وي در دور دم به احتمال فراوان رو در روي بسيك كودوخوف روس دارنده مدال برنز 2008 پكن در وزن 55 كيلوگرم قرارمي گيرد، محمدي در مرحله نيمه نهايي به احتمال فراوان رو در روي واسيلي فدروشين نفر دوم رقابتهاي المپيك پكن قرار مي گيرد.در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل كشتي گير كوبايي قرار مي گيرد. آزادكاران كشورمان از ساعت 30:14 امروز به مصاف حريفان خود مي روند.
مسابقات چهار وزن اول كشتي آزاد قهرماني جهان از امروز در هرنينگ دانمارك برگزار خواهد شد.

 



براي حضور در جام نوزدهم جهاني دانمارك950 تكواندوكار ثبت نام كردند

سايت رسمي نوزدهمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان از تيم ملي تكواندو ايران به عنوان يكي از مدعيان سنتي كه با هدف قهرماني پاي به آوردگاه كپنهاگ مي گذارد، نام برد.
به گزارش خبرنگار مهر، فدراسيون جهاني تكواندو براي اولين بار از 189 كشور عضو خود خواست براي حضور در نوزدهمين دوره رقابتهاي قهرماني جهان از طريق مراجعه سايت رسمي مسابقات ثبت نام كنند.
اين مهلت 10آگوست (19شهريور ماه) خاتمه يافت و با گذشت چند روز از پايان اين مهلت سايت رسمي مسابقات از حضور 950تكواندوكار از 135 كشور جهان خبر داد.
اين آمار يك ركورد جالب براي مسابقات تكواندو قهرماني جهان خواهد بود. درهجدهمين دوره اين مسابقات كه در سال 2007 به ميزباني چين برگزار شد 865 تكواندوكار از 110كشور حضور داشتند.
سايت رسمي اين مسابقات از ايران، كره جنوبي، اسپانيا و مكزيك به عنوان قدرت هاي سنتي رقابتهاي جهاني كه دراين دوره نيز براي كسب عنوان قهرماني تلاش مي كنند ياد كرد.
نوزدهمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان 22 تا 26 مهر ماه دركپنهاگ دانمارك برگزار خواهد شد.

 



اسپانيا قهرمان اروپا شد

تيم ملي بسكتبال اسپانيا با غلبه بر صربستان به عنوان قهرماني اروپا دست پيدا كرد.
اسپانيا يكشنبه شب با نتيجه 85 بر 63 مقابل صربستان پيروز شد و جام قهرماني اروپا را بالاي سر برد. اين نخستين قهرماني اسپانيا پس از 6 بار كسب عنوان نايب قهرماني توسط اين تيم است.
پائو گاسول، بازيكن تيم لس آنجلس ليكرز در اين ديدار 18 امتياز براي اسپانيايي ها كسب كرد ضمن اينكه 11 ريباند در كارنامه اين بازيكن به چشم مي خورد. اروس تريپكوويچ از تيم صربستان هم با 15 امتياز، به عنوان امتيازآورترين بازيكن اين تيم معرفي شد.

 



تركيه ميزبان مسابقات جهاني سال 2011 شد تغيير مجوز ورود كشتي گيران به المپيك

دركنگره فدراسيون جهاني كشتي كه روز يكشنبه درشهر هرنينگ دانمارك برگزار شد، تركيه بعنوان ميزبان رقابتهاي جهاني سال 2011 انتخاب شد.
كنگره فدراسيون جهاني كشتي فيلا به رياست رافائل مارتينتي و اعضاء هيئت رئيسه صبح يكشنبه درشهر هرنينگ دانمارك محل برگزاري رقابتهاي جهاني كشتي برگزار شد.
دراين نشست شهر استانبول تركيه موفق شد در رقابت با كشورهاي آمريكا و سوئد ميزباني رقابتهاي جهاني كشتي در سال 2011 ميلادي را بدست آورد.روسيه ميزبان رقابتهاي جهاني كشتي درسال 2010 است.
همچنين دراين نشست درمورد مجوز ورود كشتي گيران درهر وزن به المپيك نيز تغييراتي ايجاد شد. پيش از اين كشتي گيران اول تا هشتم هر وزن درمسابقات جهاني قبل از المپيك سهميه حضور در اين رقابت ها را مي گرفتند كه اين تعداد به شش نفر درهر وزن كاهش يافت و ساير سهميه ها بايد درمسابقات ديگر كسب شوند.بنابر اين نفرات اول تا ششم مسابقات جهاني 2011 جواز حضور در المپيك را مي گيرند و ساير سهميه ها به مسابقات قاره اي و گزينشي اختصاص داده مي شود.

 



براي شركت در كاپ آسيا 9 دوچرخه سوار به تايلند اعزام مي شوند

تركيب تيم ملي دوچرخه سواري پيست ايران اعزامي به كاپ آسيايي 2009 تايلند مشخص شد.
از سوي كادر فني تيم هاي ملي دوچرخه سواري ركاب زنان اعزامي كشورمان به كاپ آسيايي 2009 تايلند معرفي شدند. اين ملي پوشان در بخش هاي سرعت، استقامت و نيمه استقامت شركت خواهند داشت.
بر اين اساس در بخش سرعت، عليرضا احمدي، محمود پراش، حسنعلي ورپشتي، فرزين عرب و فرشيد فارسي نژاديان و در بخش استقامت و نيمه استقامت هم عليرضا حقي، حسن ملكي، بهنام خسروشاهي و محمد رجبلو اعضاي اعزامي تيم ملي به اين رقابت ها هستند.
رقابت هاي كاپ آسيايي 2009 تايلند روزهاي 18 و 19 مهر ماه در پيست «هوامارك» شهر بانكوك برگزار مي شود كه تيم ملي دوچرخه سواري ايران 15 مهر ماه تهران را به مقصد اين كشور ترك مي كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقه هاي دوي صحرانوردي قهرماني نوجوانان ايران گراميداشت شمس تبريزي، روز هشتم مهر ماه در شهر تبريز برگزار خواهد شد.در اين مسابقه ها كه با همكاري سازمان بازرسي كل كشور برگزار خواهد شد، 120 دونده نوجوان از سراسر كشور، مسافت 6 كيلومتري را خواهند دويد.
¤ رقابت هاي قهرماني شنا 3 مهر به ميزباني بندرتركمن برگزار خواهد شد.اين مسابقات به مسافت 5كيلومتر در دو رده سني 14 تا 17 سال رده جوانان و 17 سال به بالا رده سني عموم با حضور شناگران استان هاي سراسر كشور 3 مهر در اسكله بندرتركمن برگزار مي شود. تيم ها در هر رده سني مي توانند با دو ورزشكار در اين مسابقات شركت كنند.
¤ 2 تيم برتر چهارمين دوره رقابت هاي واليبال ساحلي قهرماني ايران به منظور حضور در مسابقات قهرماني آسيا راهي چين مي شوند. مسابقات واليبال ساحلي قهرماني آسيا 24 تا 30 آذرماه به ميزباني چين در 2 بخش مردان و بانوان برگزار مي شود

 



تورنمنت بسكتبال چين مهرام يك بازي تا قهرماني

تيم بسكتبال مهرام دومين ديدار خود در چارچوب تورنمنت چهارجانبه چين را با پيروزي مقابل نماينده ژاپن پشت سر گذاشت.
مهرام ديروز (دوشنبه) در دومين ديدار خود در چارچوب اين رقابت ها با نتيجه 83 بر 71 مقابل هوكايدو ژاپن پيروز شد.
اين تيم روز گذشته در نخستين ديدار خود با حساب 89 بر 87 مقابل سئول سامسونگ كره جنوبي پيروز شده بود.
مهرام امروز در سومين و آخرين ديدار خود با المپين چين ديدار خواهد كرد.
تورنمنت بين المللي بسكتبال چين با حضور برترين هاي باشگاهي كشورهاي ايران، كره جنوبي، ژاپن و كشور ميزبان در جريان است.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14