(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 مهر 1388- شماره 19472
 

عوارض ورودي مانع حضور گردشگران!
استاندار خراسان رضوي: امنيت كردستان مديون شهيد كاوه است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان: طرح جامع سلامت در مرحله اجرا قرار گرفت
براي اولين بار در مشهد كودهاي ريزمغذي به درختان كهنسال تزريق مي شود
رئيس شوراي اسلامي شهر: تمامي ضوابط ارتقاي «اوز» فارس كامل شده است
استاندار همدان: جايزه بين المللي بوعلي سينا زمينه ساز گفتگوي فرهنگ هاست
شهردار: احداث و انتقال گورستان اصفهان كاركارشناسي مي طلبد
سد معبر به بهانه تبليغ!
از سوي شهرداري احداث 22 گذرگاه عابرپياده براي كاهش سوانح رانندگي در اصفهان
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كرمانشاه:
اعتبارات آبرساني به روستاهاي كرمانشاه 5/2برابر شده است
رئيس ميراث فرهنگي استان مركزي: 8 سراي بازار اراك نياز به تعمير دارد
برپايي نمايشگاه عكس «زاينده رود تشنه اي در فرياد»
معاون سياسي امنيتي استانداري استان : 90درصد از قاچاق سوخت در هرمزگان جلوگيري مي شود
نماينده مردم ممسني و رستم در مجلس: «رستم» بيشترين رقم بيكاران را در استان فارس دارد
400 طرح نيمه تمام در انتظار تسهيلات
رئيس مجمع امور صنفي قزوين: عدم نصب اتيكت مهمترين تخلف اصناف است



عوارض ورودي مانع حضور گردشگران!

مسافران و گردشگران ورودي به ماسوله از بابت پرداخت عوارض و در واقعه ورودي 10هزار ريالي به اين شهرك تاريخي گله مندند.
از آن جا كه چندي است هر مسافر ورودي به ماسوله مي بايد يك هزارتومان بابت ورود به اين شهر به عنوان عوارض پرداخت كند اين امر صداي گردشگران را درآورده و موجب نارضايتي و گله مندي آنها از سفر به اين شهر تاريخي شده است. اين در حالي است كه آنها سؤال مي كنند با توجه به ورود روزانه دهها وسيله نقليه به اين شهر اين عوارض به كجا و به چه حسابي واريز يا هزينه مي شود و نتايج جمع آوري اين عوارض چيست؟
اين كار همچنين باعث شده تعدادي از مسافران تنها تا پل ورودي شهر بيايند و پس از آن بدون بازديد ازشهر رخت سفر ببندند و برگردند.
متاسفانه مسئولان شهر ماسوله و شهرستان فومن نيز پاسخي به مردم دراين خصوص نمي دهند.
كلام آخر اينكه بي حرمتي به مسافران با دريافت عوارض هزار توماني در ماسوله موجب مي شود آنهابا خاطره اي بد اين شهر تاريخي را ترك كنند!
ماسوله- خبرنگاركيهان

 



استاندار خراسان رضوي: امنيت كردستان مديون شهيد كاوه است

مشهد - خبرنگار كيهان
استاندار خراسان رضوي گفت: محمود كاوه يكي از فرماندهان دلير و از بزرگان شهداي خراسان بود كه بخشي از امنيت كردستان مديوان اين شهيد بزرگوار است.
محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي در آغازين روزهاي مسئوليت خود در استان به خانه پدري شهيد محمود كاوه رفت تا ضمن ديدار با پدر ومادر و دوخواهر همرزم شهيدش با آرمانهاي شهداي هشت سال دفاع مقدس تجديد بيعت كند. وي دراين ديدار اظهار داشت: كاوه انساني بود كه ترس را نمي شناخت و فارغ از حساب وكتاب دنيا با آرامش به نبرد با دشمنان مي رفت بطوريكه درعمليات هاي آخر با آرامش تسبيح به دست مي گرفت.
وي ضمن ابراز ارادت به شهيد كاوه و افتخار هم رزمي با اين شهيد دركردستان گفت:كاوه انساني وارسته و بزرگ بود و شاگردان فرهيخته اي را نيز تربيت كرد.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به شرايط دشوار حفظ امنيت دركردستان درزمان جنگ تحميلي، افزود: در كردستان به لحاظ وجود جنگ هاي داخلي، موقعيت بسيار حساسي به لحاظ امنيتي وجود داشت و محمود كاوه حق بزرگي بر گردن امنيت كردستان ايفا كرد.
استاندار خراسان رضوي همچنين با حضور در مركز توانبخشي جانبازان امام خميني (ره) از يكايك جانبازان بستري در اين مركز با نثاردسته هاي گل قدرداني و از ايثار و فداكاري هاي آنان در هشت سال دفاع مقدس تجليل به عمل آورد. دراين ديدارها كه در فضاي صميمي انجام شد جانبازان از دكتر محمود احمدي نژاد به خاطر انتخاب دكتر صلاحي به سمت استاندار خراسان رضوي كه از جانبازان 50 درصد جنگ تحميلي نيز به شمار مي رود مراتب سپاس خود را اعلام كردند.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان: طرح جامع سلامت در مرحله اجرا قرار گرفت

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: تدوين طرح جامع سلامت استان يكي از فعاليت هاي جدي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان قزوين بوده است.
علي اكبر زينالو افزود: در حال حاضر اين طرح با گذر از مرحله تدوين به مرحله اجرا رسيده است و ما در حال حاضر با استانداري به توافق رسيديم تا آنچه در اين طرح مطرح شده در تحقيقات ميداني به صورت عملي مورد بررسي قرار گيرد تا عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت شناخته شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان قزوين اضافه كرد: ما بايد به درستي از مسائل اجتماعي و تأثيرات آن در حوزه سلامت و بهداشت اطلاع پيدا كنيم تا بتوانيم اين تهديدها را به فرصت تبديل كنيم.
وي افزود: در مجموع براساس يافته هاي ما عواملي چون بيكاري، سطح سواد و مسكن در سلامت جامعه تأثير بسزايي دارد و مهمترين عوامل مؤثر بر سلامت رواني افراد جامعه است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي اين دانشگاه در حوزه درمان گفت: خدمات ما گسترده بود به طوري كه شاهد افتتاح كلينيك ويژه و فوق تخصصي بوديم كه در اين كلينيك 13 رشته پزشكي و دندانپزشكي راه اندازي شد.

 



براي اولين بار در مشهد كودهاي ريزمغذي به درختان كهنسال تزريق مي شود

مشهد-خبرنگاركيهان:
به منظور جوان سازي و دفع آفات موجود، كليه درختان كهنسال و آفت زده مشهد با متدولوژي جديد مورد تزريق مواد غذايي و كودهاي ريزمغذي قرار مي گيرند.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري مشهد ضمن اعلام اين مطلب افزود: حفاظت از درختان در شهرهاي بزرگ با توجه به اقدامات وسيع شهرسازي با مشكلات فراواني روبروست چرا كه اجراي پروژه هاي شهري نظير جداول بتني، جوي هاي هدايت آب هاي سطحي، كفپوش پياده روها و آسفالت سواره روها به دليل محدوديت فضا معمولا اطراف ريشه و تنه درختان را احاطه مي كنند كه همين مسئله باعث عدم توانايي ريشه در جذب مواد غذايي و تنفس مي شود.
احمدرضا سلامي گفت: در روش تزريق، كودهاي ريزمغذي و مواد غذايي مورد نياز درخت به شكلي كاملاً علمي به آوندهاي درخت تزريق مي شود و چنانچه درخت به آفت خاصي مبتلا باشد ضمن تزريق مواد غذايي، ماده دارويي نيز به درخت تزريق شده و مانع فعاليت آفت مورد نظر مي شود.
اين مقام مسئول افزود: استفاده از دستگاه مدرن تزريق كه بدون سوراخ كردن درخت با مته، توسط سوزن هاي ريزعمل مي كند براي نخستين بار در كشور در مشهد به كار گرفته شده كه كارآيي بسيار قابل قبولي دارد.
سلامي اضافه كرد: از ابتداي بهار سال جاري درختان كهنسال خيابان احمدآباد، سروهاي نقره اي كهنسال بلوار سجاد، درختان اقاقياي روت بال شده بولوار ملك آباد و درختان نارون خيابان امام رضا(ع) و بخشي از درختان آلوده به سوسك پوست خوار جنگل هاي كمپوست اباصلت مورد تزريق واقع شده اند كه رشد جوانه هاي جديد و برگ هاي تازه را در اين درختان در پي داشته است.
وي افزود: عمليات تزريق به ساير درختان شهر به ويژه درختان كهنسال در دستور كار اين سازمان قرار دارد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر: تمامي ضوابط ارتقاي «اوز» فارس كامل شده است

بخش قديمي و كهنسال «اوز» EVAZ واقع در شهرستان لارستان استان فارس با قدمت 60 ساله كه تاكنون روستاها و دهستان ها، بخش ها و شهرستان از آن به وجود آمده است، خود همچنان در انتظار ارتقا، روزشماري مي كند.
مهندس «محمدرسول صباغي» رئيس شوراي اسلامي شهر اوز با بيان اين مطلب افزود: از هر نظر اين بخش مستعد ارتقاست و جمعيت آن با احتساب جمعيت سيار عشايري افزون بر 50 هزار نفر است و از نظر پراكندگي روستاها و منطقه نابرخوردار، جنوبي و كويري با معيارهاي تقسيمات كشوري هماهنگي دارد، ولي به دلائل مختلف از جمله نزديكي 40 كيلومتري به مركز شهرستان و غيره تاكنون ارتقا نيافته است كه از مسئولان استانداري فارس و وزارت كشور درخواست بذل توجه داريم.
حاج شيخ «عبدالعزيز قاضي زاده» مفتي اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه اوز در اين رابطه مي گويد: من كودك بودم كه موضوع ارتقاي بخش اوز مطرح شد ولي هنوز اندرخم يك كوچه ايم!
وي افزود: بخش اوز از نظر فيزيكي پيشرفته و از نظر سياسي و اجتماعي نيز استعداد شهرستان شدن را دارد. تاكنون چند بار كارشناسي هم شده و قولهاي مساعد هم داده شده است ولي نتيجه اي حاصل نشده، حتي در زمان مسئوليت حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي در وزارت كشور اعلام شد بخش هائي كه داراي 50 سال قدمت بخشداري و 50 سال قدمت شهرداري هستند ارتقاء مي يابند كه در فارس هر 2 ضابطه شامل بخش «اوز » مي شد ولي بازهم اقدامي صورت نگرفت؟!
مهندس مسعود كراماتي شهردار اوز نيز گفت: در لارستان قدمت شهرداري اوز حدود 55 سال است و بعد از شهر لار اولين شهرداري در اوز تاسيس شده است.
زماني محدوده بخش اوز به شهرستان قيروكارزين و شهرستان لامرد و مهر متصل مي شد كه به تدريج بخش اوز ، محدود و كوچك شده ولي بازهم داراي عظمت و بزرگي است و مي طلبد كه ارتقاء يابد. احمد خضري سردبير نشريه محلي اوز مي گويد: بخش اوز در پسكرانه هاي خليج فارس و عسلويه قرار دارد و از نظر اقتصادي و سياسي و فرهنگي قابل ارتقاست.
وي افزود: بعد از شهر لار، هميشه اولين ها در شهر اوز بوده و اين نشان از استعداد اين بخش است.
خضري در اين رابطه اظهار داشت: اولين اداره هاي مستقل آموزش و پرورش، دارائي ، هلال احمر، بيمارستان در بخش اوز تاسيس شده و در زمينه مخابرات در لارستان بعد از مركز شهرستان اولين كد صفر و 2 صفر (بين المللي)، تاسيس تلفن همراه، پست و تلگراف و غيره در اوز بوده است، و وجود صنايع مختلف فعال مانند كشتارگاه صنعتي طيور كه بزرگترين كشتارگاه فارس است،اوز موزائيك بزرگترين توليدكننده موزائيك جنوب فارس و استان هرمزگان، پاسگان بتون بزرگترين توليدكننده سقف و بتن آماده و... همه و همه نمايانگر پويائي و استعداد بخش آباد و پرجمعيت اوز در فارس براي ارتقاست. اهالي اوز انتظار دارند با توجه به استعداد اين بخش بزرگ جنوبي در دولت دهم به انتظارات ديرينه خود نائل آمده و حق و عدالت درباره اين بخش اجرا شود.

 



استاندار همدان: جايزه بين المللي بوعلي سينا زمينه ساز گفتگوي فرهنگ هاست

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: اهداي جايزه بين المللي بوعلي سينا زمينه ساز گفتگوي فرهنگهاي غرب و اسلام است.
دكتر بهروز مرادي با اعلام اين مطلب در ديدار مسئولان بنياد بوعلي سينا با مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي، گفت: انعكاس اخبار جشنواره حكمت سينوي و معرفي انديشه و افكار بوعلي سينا بايد بيش از پيش مورد توجه رسانه ها و به ويژه خبرگزاري جمهوري اسلامي قرار بگيرد.
وي اهداي جايزه بين المللي بنياد بوعلي سينا را زمينه ساز گفت و گوي فرهنگ ها بين اسلام و غرب ذكر كرد و افزود:احساس كرديم در كشور خلاء وجود دارد و خيلي از مفاخر ما را دارند مصادره مي كنند، بنابراين از طريق بنياد بوعلي سينا كه متولي معرفي اين چهره تابناك به جهانيان است و در پناه اسم شهير و ماندگار اين شخصيت بزرگ، جايزه اي را بنياد كرديم كه در پنج موضوع مختلف در سطح بين المللي اهدا مي شود.
رئيس ستاد برگزاري جشنواره حكمت سينوي ادامه داد: دوستان ما در بنياد بوعلي سينا پايه محكمي را بنيان نهادند و با زحمات آنها چندين سازمان نام آور ملي ذيل نام شيخ و با توجه به تنوع موضوعات اين جايزه جهاني گردهم آمدند و با پرچمداري بوعلي سينا راه جديدي در معرفي تاريخ و تمدن درخشان ايران و اسلام گشودند.

 



شهردار: احداث و انتقال گورستان اصفهان كاركارشناسي مي طلبد

شاهين شهر- خبرنگاركيهان:
احداث گورستان جديد يكي از دغدغه هاي مديريت شهري است اما هرگز نگفته ام گورستان اصفهان به اراضي مجاور شاهين شهر منتقل شود.
شهردار اصفهان در ضيافت افطاري با خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه آيا دغدغه مديران شهري اصفهان بايد به دلهره شهروندان شاهين شهري تبديل شود، گفت: ايجاد گورستان غرب اصفهان ضروري و اجتناب ناپذير است اما بدين معنا نيست كه اصراري بر احداث اين گورستان در اطراف شاهين شهر داشته باشيم.
سيدمرتضي سقائيان نژاد افزود: ايجاد و انتقال گورستان بزرگ اصفهان يك كار كارشناسي ويژه مي طلبد و بايد منتظر بمانيم تا نظرات كارشناسي در اين خصوص ارائه شود و قصد نداشته ايم با رفع يك معضل، مشكلات عديده اي براي شهرهاي همسايه ايجاد كنيم.
سقائيان نژاد گفت: شاهين شهر قابليت آن را دارد كه بار جمعيتي اصفهان را بيش از اين تقبل و نقش مهمي را براي مديريت شهري اصفهان ايفا كند.شهردار اصفهان در اين نشست احداث گورستان غرب، آلايندگي پالايشگاه، ترمينال غرب، ورزشگاه نقش جهان و احداث نمايشگاه بين المللي را از جمله چالش ها و دغه غه هاي موجود مديريت شهري اصفهان برشمرد.
شايان ذكر است، در شصت و هشتمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در آبان ماه سال86 با ايجاد آرامستان بزرگ اصفهان در محل اراضي موسوم به چاله سياه در دو كيلومتري شمال غربي شاهين شهر موافقت اما در پي اعتراض مديران و مردم شاهين شهر، اجراي اين تصميم به بررسي و ارائه نظرات كارشناسي موكول شد.

 



سد معبر به بهانه تبليغ!

اگر شخصي براي امرارمعاش در گوشه اي از پياده رو خيابان هاي فرعي شهر مشغول كار باشد ماموران سد معبر شهرداري گنبدكاووس سريعا اقدام به جمع آوري وسايل اين بنده خدا كرده و وسايل وي را در بازداشت نگه مي دارند.
بيش از يك ماه است كه اين كار تبليغاتي در يكي از پياده روهاي شهر گنبدكاووس در معرض ديد مردم قرار گرفته است. به نظر شما اين تبليغ سد معبر نيست؟ البته اين كار و كارهاي مشابه به اطلاع شهردار رسيده ولي تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان

 



از سوي شهرداري احداث 22 گذرگاه عابرپياده براي كاهش سوانح رانندگي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان از بهره برداري 12 پروژه ترافيكي در سطح شهر خبر داد.
مصطفي نوريان گفت: 22گذرگاه عابرپياده در نقاط پرتراكم و مجاور مساجد و مدارس براي ايمن سازي و كاهش بروز سوانح رانندگي احداث شده است.
وي افزود: براي نخستين بار در كشور كتاب پليس مدرسه به عنوان طرح درسي آموزشي در سطح مدارس تهيه و توزيع شد. اين كتاب در دو جلد ويژه دانش آموزان و مربيان با هدف ارتقاي فرهنگ ترافيك در سطح مدارس تاليف شده است.وي با اشاره به استقبال شهروندان از طرح راه اندازي دوچرخه سواري در اصفهان گفت: اين معاونت سعي دارد دانش آموزان را با تشويق و ارائه تسهيلات پاركينگ به استفاده از دوچرخه در ترددهاي روزانه ترغيب كند.نوريان با اشاره به تشكيل اكيپ هاي ويژه بازرسي ستاد مهر افزود: 12 تيم مشترك بازرسي متشكل از نمايندگان تاكسيراني، اتوبوسراني و پليس راهور تشكيل شده كه در طول 45 روز با تردد در سطح شبكه معابر شهري تمام جهات سرويس دهي را بررسي خواهند كرد و در جهت رفع كمبودها اقدام مي كنند.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كرمانشاه:
اعتبارات آبرساني به روستاهاي كرمانشاه 5/2برابر شده است

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
اعتبارات آبرساني به روستاهاي استان كرمانشاه در سه سال گذشته به 5/2برابر افزايش يافته به طوري كه اين اعتبار از مبلغ 95 ميليارد ريال در پايان سال 85 به 240ميليارد ريال در سال جاري رسيده است.
مهندس «مسلم پورنصرت» مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر 93 درصد از جمعيت روستايي استان از آب شرب سالم و بهداشتي استفاده مي كنند و اين در حالي است كه شاخص سالم بودن آب از نظر سازمان بهداشت جهاني 90درصد است.
وي به خدمات دولت نهم در آبرساني به جمعيت روستايي استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: از ابتداي شروع بكار دولت نهم تاكنون 606 روستاي استان از نعمت آبرساني برخوردار شده اند و در صورت اختصاص اعتبارات بيشتر و اجراي طرح هاي آبرساني 720 روستاي ديگر استان از نعمت آب بهره مند مي شوند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كرمانشاه در ادامه تعداد مشتركان اين شركت را 96 هزار مشترك اعلام كرد و تصريح كرد: يكي از مشكلات عديده شركت آب و فاضلاب روستايي استان فرسوده بودن حداقل 30درصد از تاسيسات شبكه آبرساني روستايي است كه اين فرسودگي سالانه 10ميليارد تومان اعتبار نياز دارد تا شركت آب و فاضلاب نسبت به ترميم آن اقدام كند.

 



رئيس ميراث فرهنگي استان مركزي: 8 سراي بازار اراك نياز به تعمير دارد

اراك - خبرنگار كيهان:
رئيس ميراث فرهنگي استان مركزي گفت: 8 سراي بازار قديمي اراك از جمله سراي كاشاني ها و نوذري آسيب پذير شده اند و نياز به تعمير دارند.
محمدحسين فرمهيني فراهاني در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اراك با بيان اينكه براي تعميرات اين سراها به كمك بازاريان نياز است افزود: اعتبارات اين سازمان براي تعمير و بازسازي بازار محدود است وليكن با مساعدت بازاريان مي توانيم اين سراها را تعمير كنيم.
وي اعتبار بازار اراك را در سال جاري 440 ميليون تومان عنوان كرد و اظهار داشت: در بازسازي و بهسازي بازار اراك كه از قدمت 200 ساله برخوردار است بايد طوري عمل كرد كه فضا و هارموني آن بهم نخورد.
فرمهيني با اشاره به كف سازي بازار تصريح كرد: كف سازي انجام شده در بازار مورد تاييد ما نيست اما با توجه به اعتراض بازاريان بر طولاني شدن كف سازي و نيمه كاره بودن بازار آن را به پايان رسانديم.
وي ادامه داد: ساخت حوض آب در وسط چهار سوق بازار مطابق با فضاي كهن بازار و درهاي چوبي و طرح هاي سنتي از كارهايي است كه مي توان براي نجات اين بازار كه ميراث گذشتگان ما به شمار مي رود انجام داد. فرمهيني با تاكيد بر تشكيل كميته راهبردي حفظ آثار و ابنيه تاريخي استان تصريح كرد: حمام تاريخي چهار سوق واقع در بازار اراك نيز چند سالي است كه بر روي مردم بسته است. رئيس ميراث فرهنگي استان مركزي با اشاره به اينكه در تلاشيم اين حمام را حفظ كنيم اضافه كرد: كسي كه اين حمام را كه داراي ارزش تاريخي است خريداري كرده در خارج از كشور زندگي مي كند.

 



برپايي نمايشگاه عكس «زاينده رود تشنه اي در فرياد»

اصفهان- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه آثار يكي از هنرمندان عكاسي تحت عنوان «زاينده رود تشنه اي در فرياد» در ساختمان مركزي شركت آب و فاضلاب استان اصفهان برپا شد.
دراين نمايشگاه 43 تابلوي عكس با موضوع زاينده رود از آثار «داريوش فردي پور» به نمايش درآمده.
اين هنرمند اصفهاني در آثارش سعي كرده است با مقايسه زاينده رود در سالهاي پرآبي و خشكسالي و اثرات آن بر روي محيط زيست، توجه بيننده را به مسئله آب و حفاظت از اين مايع حياتي معطوف كند.
داريوش فردي پور متولد سال 1343 و عكاسي حرفه اي را همزمان با آموزش طراحي دكوراسيون داخلي و عكاسي دركلاسهاي آزاد دانشگاه تهران از سال1380 آغاز كرده است.
وي در بيشتر آثارش به موضوع طبيعت جان دار و بي جان مي پردازد و پيش از اين برخي از آثارش را در دو نمايشگاه جمعي در شهر تهران درسال هاي 86 و 87 به نمايش گذاشته است.
فردي پور علاوه بر عكاسي، درعرصه توليد فيلم هاي مستند نيز فعال است و تاكنون در سه سريال مستند براي شبكه هاي سيما و دستگاههاي دولتي به عنوان مديرتوليد فعاليت كرده است.

 



معاون سياسي امنيتي استانداري استان : 90درصد از قاچاق سوخت در هرمزگان جلوگيري مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي- امنيتي استاندار هرمزگان گفت؛ با توجه به اينكه شناورهاي زيادي در حوزه خليج فارس تردد مي كنند اجراي طرح الكترونيكي كردن توزيع سوخت مي تواند از 90درصد قاچاق سوخت در استان جلوگيري كند.
«محمدحسين پرآور» در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق و كالا و ارز استان افزود: اجراي طرح الكترونيكي توزيع سوخت با هدف ارائه خدمات مطلوب به متقاضيان و جلوگيري از قاچاق سوخت اجرايي مي شود.
وي با بيان اينكه اجراي طرح الكترونيكي توزيع سوخت از نيازهاي مهم استان است، اظهار داشت: اين طرح قبل از اجرا شدن نياز به كار كارشناسي و اطلاع رساني كافي به متقاضيان دارد.معاون سياسي امنيتي استاندار هرمزگان ادامه داد: كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز با رصد كردن مشكلات و برنامه ريزي مناسب مي تواند اين طرح را به بهترين شكل ممكن به اجرا درآورد. پرآور در مورد مزاياي اين طرح اظهار داشت: نظارت و كنترل بر توزيع سوخت از مزاياي بارز اين طرح محسوب مي شود كه موجب صرفه جويي در وقت و همچنين نيروي انتظامي و ساير ارگان هاي نظامي كمتر با پديده قاچاق مواجه مي سازد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجراي طرح GPS بر روي شناورها گفت: در تلاش هستيم به طور آزمايشي طرح GPS را بر روي 10 شناور نصب و اجرا كنيم.

 



نماينده مردم ممسني و رستم در مجلس: «رستم» بيشترين رقم بيكاران را در استان فارس دارد

شيراز- خبرنگار كيهان:
امروز ميزان بيكاري در شهرستان رستم در ميان ساير شهرستان هاي فارس بالاترين، رقم است به نحوي كه بيشترين درخواست هاي مردم در رابطه با اشتغال است.
«عبدالرضا مرادي» نماينده ممسني و رستم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب در جمع مديران فرهنگي شهرستان ممسني گفت: مديران فرهنگي مي بايست ضمن اينكه با برنامه ريزي دقيق و تعامل با يكديگر زمينه تحول اين شهرستان را فراهم آورند از سوي ديگر نيز بايد فضا را بگونه اي مهيا كنند كه دانش آموزان بتوانند آزادانه اظهار نظر كنند تا از اين رهگذر نيز زمينه رشد و توسعه علم و دانش در اينگونه محيط ها بيش از پيش فراهم شود.

 



400 طرح نيمه تمام در انتظار تسهيلات

قزوين - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: 150 طرح با بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي در اولويت دريافت تسهيلات هستند.
علي اصغر حمزه اي اظهار داشت: 400 طرح در استان قزوين نيمه تمام است كه در اين بين 150 طرح كه بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند در اولويت قرار دارد.
وي ادامه داد: 673 ميليارد تومان براي راه اندازي اين طرح ها نياز است كه از اين مقدار 45 ميليارد تومان از طريق بانك صنعت و معدن تأمين اعتبار شده و همچنين از طريق منابع داخلي بانك ها نيز تعدادي از اين طرح ها تامين اعتبار شده است و در خصوص مابقي طرح ها نيز تلاش مي كنيم مشكلشان را از طريق بانك مركزي حل كنيم.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين تصريح كرد: با راه اندازي اين طرح ها 2 هزار و 330 ميليارد تومان طرح راه اندازي شده و براي 23 هزار نفر اشتغالزايي مي شود.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين اظهار داشت: توصيه مي شود دبيرخانه كارگروه اشتغال به يك هزار و 700 واحدي كه تمام شماري كامل در خصوص آنها صورت مي گيرد، اطلاع رساني كنند.

 



رئيس مجمع امور صنفي قزوين: عدم نصب اتيكت مهمترين تخلف اصناف است

قزوين - خبرنگاركيهان:
رئيس مجمع امور صنفي قزوين گفت: عدم نصب اتيكت، تداخل صنفي و گرانفروشي از مهم ترين تخلف هاي ثبت شده در بازرسي هاي انجام شده است.
سيدمحمود سيدي در نشست خبري با اعلام اين مطلب افزود: مجمع امور صنفي استان قزوين 250 بازرس افتخاري و 47 بازرس دارد كه تخلفات را مورد بررسي قرار مي دهند و در صورت اعتراض هيئت بدوي تجديدنظر به اعتراض رسيدگي مي كند.
وي دست فروشي را يكي از مشكلات طرح ساماندهي صنوف برشمرد و افزود: يكي از معضلات ما در بحث ساماندهي صنوف فعاليت وانتي و چادري ها هستند، اين گونه افراد بدون پرداخت ماليات و رعايت ضوابط اقدام به فعاليت مي كنند در حالي كه ما صنوف را ملزم به رعايت ضوابط قانوني چون استانداردها، بهداشت و.... مي كنيم حال آنكه نظارتي بر وانتي و چادري ها وجود ندارد و بعد انتظار داريم كسبه در فضايي كه بازار فروش چنين وضعيت دارد بدون دغدغه كار كنند.
رئيس مجمع امور صنفي قزوين با اشاره به برگزاري نمايشگاه فروش پاييزه در قزوين گفت: اين نمايشگاه با همكاري انجمن با هدف دستيابي مردم به اجناس ارزان برپا شده و سعي شده تا قيمت اجناس و مايحتاج مردم در نمايشگاه 20 درصد زير قيمت هاي عادي در سطح شهر باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14