(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 مهر 1388- شماره 19472
 

حديث دشت عشق
با كسب 5 طلا، يك نقره و يك برنز تيم كاراته ايران قهرمان آسيا شد
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات جهاني دانمارك قرعه سخت فرنگي كاران در روز پاياني
كميته فني تصميم عجولانه انصاري فرد را رد كرد كرانچار تا بازي با استقلال ماندني شد
با كسب 4 مدال طلاي جهان سوريان در تاريخ كشتي ماندگار شد
قنبرزاده ركورد پرش ارتفاع ايران را شكست نفت صدرنشين ليگ دووميداني جوانان
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي «رحيم عبد الاحدي اردبيلي»
آنقدر به جبهه مي روم و مي جنگم
تا شهيد شوم
شهيد «رحيم عبد الاحدي اردبيلي»، اول فروردين ماه سال 1342 در شهرستان تهران چشم به جهان گشود.
تا مقطع اول راهنمايي تحصيل كرد. همزمان با تحصيلش نزد دايي خود مشغول به كار خياطي بود. مدتي هم در شركت سايپا مشغول به كار شد. تا اينكه از طريق بسيج پايگاه مقداد عازم جبهه جنگ گرديد. بار ديگر به عنوان سرباز عازم جبهه گرديد. دوران خدمت خود را در كردستان و سنندج گذراند و بعد از خدمت سربازي دوباره به جبهه رفت. بيش از چهارسال در جبهه مقابل دشمن مبارزه كرد. شهيد عبدالاحدي در زمان رژيم پهلوي هم فعاليت گسترده اي داشت و براي تظاهرات ضد رژيم ميان مردم حضور و علاقه شديدي به شهادت داشت.
او سرانجام بعد از مدتها خدمت صادقانه در راه دين اسلام و دفاع از مرز و بوم خويش مجروح و بعد از شش روز بستري شدن در بيمارستان در تاريخ سيزدهم اسفندماه سال 65 با اصابت تركشي به ناحيه سرش در منطقه شلمچه و در عمليات كربلاي 5 به درجه رفيع شهادت نائل آمد. اين شهيد عزيز در فرازي از وصيتنامه اش آورده است: «آنقدر به جبهه مي روم و مي جنگم تا شهيد شوم.

 



با كسب 5 طلا، يك نقره و يك برنز تيم كاراته ايران قهرمان آسيا شد

در پايان دومين روز از نهمين دوره پيكارهاي آسيايي كاراته، تيم ملي كاراته ايران با كسب دو نشان طلاي ديگر در اوزان 60- و 84- كيلوگرم قهرمان مطلق كاراته مردان آسيا شد.
در شرايطي كه تا پيش از مسابقات بعدازظهر ديروز ملي پوشان ايران به سه نشان طلا، يك نقره و دو برنز در كاتاي تيمي و انفرادي و هم چنين برخي از اوزان كوميته انفرادي دست يافته بودند، محمد غروبي در فينال 60- كيلوگرم موفق شد تا با نتيجه 4 بر 2 كاراته كا اهل برونئي را شكست دهد و يك نشان طلاي ديگر براي كاراته ايران كسب كند.
محمد غروبي در دور اول توانست با نتيجه 2 بر يك از سد شاگرد احمد صافي از كره جنوبي بگذرد. اين كاراته كار در بازي هاي هنرهاي رزمي تايلند به مدال نقره رسيده بود.
او در ادامه توانست با نتيجه 3 بر يك نايب قهرمان جهان از قزاقستان را كه از سد ژاپن گذشته بود، مغلوب كند. غروبي در سومين ديدار با شكست نماينده هنگ كنگ (سه بر يك) گام به فينال گذاشت و براي كسب مدال طلا با حريفي از برونئي كه براي اولين بار است فينال آسيا را تجربه مي كند، مبارزه كرد و توانست با نتيجه 4 بر 2 از سد حريف خود بگذرد و به مدال طلا برسد.
همچنين نادر جودت نيز در 84- كيلوگرم ديدار فينال را برابر قهرمان جهان از ژاپن برگزار كرد كه در پايان با حساب 5 بر 3 از سد اين حريف گذشت و پنجمين نشان طلاي كاراته ايران را به دست آورد.
جودت در وزن 84-كيلوگرم حريفاني از فيليپين و عربستان را با نتايج 4برصفر و 4بريك به برتري رسيد، وي در مرحله نيمه نهايي برابر حريفي از اردن به ميدان رفت. اين مسابقه در پايان وقت قانوني به تساوي انجاميد و در وقت اضافه نيز جودت در ثانيه هاي پاياني يك امتياز كسب كرد كه بلافاصله اين برتري با كسب امتياز مشابه توسط حريفش پاسخ داده شد.در نهايت راي داوران برتري نادر جودت را رقم زد تا آخرين كاراته كا ايران در بخش كوميته نيز به مسابقه فينال راه يابد.
به اين ترتيب در پايان روز دوم مسابقات تيم ملي كاراته ايران در بخش كاتاي انفرادي توسط داود شاهچراغي به يك نشان برنز رسيد، ضمن اينكه در بخش كاتاي تيمي تيم ايران توانست پس از ده سال نايب قهرماني آسيا و مدال نقره اين بخش را تكرار كند.
در مسابقات كوميته انفرادي نيز تمامي 6 كاراته كا ايران موفق به كسب مدال شدند كه نتيجه اين بخش 5 مدال طلا و يك نشان برنز به شرح ذيل است:
55- كيلوگرم، محمد قاسمي: نشان طلا
60-كيلوگرم، محمد غروبي: نشان طلا
67- كيلوگرم، حسن غفاري: نشان برنز
75- كيلوگرم، سعيد فرخي: نشان طلا
84- كيلوگرم، نادر جودت: نشان طلا
84+ كيلوگرم، ذيبح الله پورشيب: نشان طلا
تيم ملي كاراته ايران امروز (يكشنبه) در آخرين روز اين پيكارها در بخش كوميته تيمي به مصاف حريفان خواهد رفت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تعداد نامزدهاي قضاوت در دربي به 4 نفر رسيد
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: از ميان چهار گزينه موجود روز يكشنبه (امروز) يك داور براي قضاوت در دربي شصت و هفتم انتخاب مي شود.
مسعود عنايت درباره انتخاب داور دربي اين هفته پيروزي و استقلال گفت: فردا (امروز) با حضور اعضاي كميته داوران در مورد انتخاب داوران دربي تصميم گيري مي شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا گزينه هاي شما نسبت به هفته قبل محدود شده است يا خير گفت: سعيد مظفري زاده كه در ايران حضور ندارد، بنابراين خود به خود اين گزينه حذف مي شود. در حال حاضر گزينه هاي ما به مسعود مرادي، محسن تركي، خداداد افشاريان و هدايت ممبيني محدود شده و از ميان اين چهار گزينه يك داور براي قضاوت در دربي انتخاب خواهد شد.
وي درباره انتخاب كمك داور هم گفت: درباره انتخاب كمك داور دربي هم مشكل داريم، سه نفر از كمك داوران ما در ايران حضور ندارند و در رابطه با انتخاب كمك هاي بازي محدوديت وجود دارد.
برندتس: 10 سال در فوتبال ايران مي مانم
سرمربي تيم فوتبال راه آهن شهرري گفت: بازيكنان ما پيش از پايان بازي فكر مي كنند سه امتياز را بدست آورده اند.
ارني برندتس سرمربي تيم فوتبال راه آهن شهرري پس از پايان ديدار تيمش برابر مس كرمان گفت: بازيكنان ما هميشه فكر مي كنند سه امتياز بازي در جيبشان است.
وي افزود: طي چند ديدار گذشته همواره نتايج را در لحظات آخر از دست داده ايم، بازيكنان ما بازي را تمام شده حساب مي كنند و به فكر دفاع از امتياز خود نيستند.
وي در پاسخ به اين سوال كه با كسب اين نتايج آيا اميدي به ماندن در راه آهن داري، اظهار كرد: فكر مي كنم 10 سال در فوتبال ايران بمانم.
برندتس با بيان اين مطلب كه با هشت هفته بازي كردن نمي توانم از وضعيت و جايگاه راه آهن حرفي بزنم، تصريح كرد: زمان بيشتري احتياج دارم ما فوتبال خوبي بازي مي كنيم و هر روز بهتر از روز قبل هستيم.
تغييرات درتيم ملي فوتسال قطعي است
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال گفت: بعضي از بازيكنان ما با وجود بزرگي شان نتوانستند برابر برزيل آن طور كه بايد و شايد تيم را همراهي كنند و حتي در بعضي لحظات سرعت تيم را هم مي گرفتند.
عباس ترابيان درباره عملكرد تعدادي از بازيكنان بزرگ تيم ملي فوتسال در دو ديدار برابر برزيل، گفت: تصورم اين است كه تغييراتي در تيم انجام گيرد. پيش از انجام اين دو بازي به شمس گفتم كه اين ديدارها به خوبي نشان خواهد داد كه كداميك از بازيكنان برابر تيمي چون برزيل سرپا هستند و كدام يك از آنها شرايط بازي در تيم ملي را ندارند. خوشبختانه شمس استاد جايگزيني بازيكنان است. بعضي از بازيكنان ما با وجود بزرگي شان نتوانستند آن طور كه بايد و شايد تيم را همراهي كنند و در برخي لحظات سرعت تيم را هم مي گرفتند و روند تيمي را مختل مي كردند. بنابراين تغييرات در تيم ملي قطعي به نظر مي رسد.
سجادي : سايپافصل بعد شگفتي ساز ليگ خواهد شد
حميد سجادي رييس مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي در پاسخ به اين سوال كه با حضور در سازمان تربيت بدني آيا همچنان به عنوان مديرعامل باشگاه سايپا فعاليت خواهد كرد يا خير، گفت: با حضور من در سازمان اتفاق خاصي نمي افتد بلكه يكي از اعضاي هيات مديره يا تيم كاري فعلي سمت مديرعاملي را برعهده خواهد گرفت و من هم در هيات مديره باشگاه سايپا مي مانم تا تجربياتم را انتقال دهم.
سجادي درباره عملكرد سايپا در رقابت هاي اين فصل ليگ برتر گفت: نوع كيفيت و عملكرد بازيكنان تيم حكايت از اين دارد كه هرچه بيشتر در كنار هم قرار گيرند، بهتر بازي مي كنند. خوشبختانه به لحاظ روحي چون اختلافي در پرداختي به بازيكنان نيست، مشكلي وجود ندارد. آفت تيم هاي پرستاره اختلاف دستمزدهاست كه باعث ايجاد حسادت و چشم و هم چشمي مي شود. خوشبختانه در سايپا چنين نقطه ضعفي وجود ندارد و جوان بودن بازيكنان سبب شده كه رقابت هميشه در تيم وجود داشته باشد.
سجادي با اشاره به تغييرات انجام گرفته در كادر بازيكنان سايپا گفت: مطمئنا اگر اين مجموعه براي سال آينده حفظ شود، تيم فصل بعد سايپا شگفتي ساز ليگ خواهد بود. با حفظ كادرفني فعلي، سال آينده تيم سايپا تفاوت فاحشي با تيم امسال خواهد داشت. با اين حال عملكرد تيم در شرايط فعلي هم رضايت بخش است.

 



مسابقات جهاني دانمارك قرعه سخت فرنگي كاران در روز پاياني

آخرين ملي پوشان كشتي فرنگي ايران وزن كشي كردند.
وزن كشي روز پاياني مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان انجام شد و افشين بيابانگرد، فرشاد عليزاده به همراه مسعود هاشم زاده حريفان خود را شناختند.
در وزن 66 كيلوگرم افشين بيابانگرد در دور اول با سورن گورگيان از اوكراين مسابقه مي دهد و برنده اين كشتي به مصاف برنده او هيوك از كره جنوبي و ونكايتيس از ليتواني مي رود.
فريد منصوراف قهرمان سال 2007 جهان از آذربايجان نيز در همين سمت جدول قرار دارد. در وزن 74 كيلوگرم، فرشاد عليزاده پس از استراحت در دور اول، به مصاف ويسناكو از لتوني مي رود. عليزاده در صورت پيروزي در دور دوم با برنده كاناتبك بگاليف از قرقيزستان و پيتر باشي از مجارستان مسابقه مي دهد. آرسن جلفالكيان از ارمنستان و مارك مادسن از دانمارك نيز دو كشتي گير شاخصي هستند كه در سمت جدول عليزاده قرار دارند.
در وزن 120 كيلوگرم، مسعود هاشم زاده ابتدا با لوسب چوگوشويلي از بلاروس مسابقه مي دهد و در صورت پيروزي برابر برنده ژاپن و قرقيزستان قرار مي گيرد. هاشم زاده در صورت شكست اين حريفان، در دور سوم با ميخاين لوپز قهرمان المپيك از كوبا رودررو خواهد شد. الكساندر آنوچين از روسيه، رضا كايالپ از تركيه و يوري پاتريكف از ارمنستان نيز در همين سمت جدول قرار دارند تا كار هاشم زاده دشوار باشد. در واقع تمام مدعيان اصلي سنگين وزن در سمت جدول هاشم زاده هستند.

 



كميته فني تصميم عجولانه انصاري فرد را رد كرد كرانچار تا بازي با استقلال ماندني شد

سرمربي تيم فوتبال پيروزي در شرايطي با تحمل نخستين شكست برابر پيكان براي كمتر از 24 ساعت از سمتش بركنار شد كه هواداران اين تيم در طول ديدارهاي اخير خواهان بركناري عباس انصاريفرد از سمت مديرعاملي پيروزي شده بودند اما برخلاف خواسته آنها كرانچار بركنارشد!
زلاتكو كرانچار در شرايطي پس از شكست برابر پيكان توسط عباس انصاريفرد بركنار شد كه هنوز از رختكن ورزشگاه خارج نشده بود. با اين حال او در پاسخ به انتشار خبر بركناري اش از پيروزي تنها به اين جمله اكتفا كرد كه «خبري از بركناري ندارم».
اما عباس انصاريفرد كه در طول بازيهاي اخير بارها و بارها مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است و خوب مي داند كه هواداران خواهان كناره گيري او هستند، به جاي اينكه فكري به حال خودش كند، در اقدامي عجولانه و با تصميمي شخصي به عنوان مديرعامل اقدام به بركناري كرانچار كرد كه اين تصميم درنهايت با نظر كميته فني باشگاه رد شد تا در خصوص وي پس ازدربي پايتخت تصميم گيري شود.
اين سرمربي كروات در شرايطي ازسمت خود بركنار شد كه تنها هشت هفته از شروع ليگ برتر مي گذرد و او بازيكنانش را انتخاب نكرده و يك هفته قبل از شروع ليگ به پيروزي پيوسته است.
اما عباس انصاريفرد كه از اواسط فصل هشتم ليگ برتر مديريت پيروزي را برعهده داشته و در طول فصل نقل و انتقالات هم وعده و وعيدهاي زيادي به هواداران داده بود، هيچ تقصيري را متوجه خود نمي داند! او بازيكناني را به پيروزي آورده است كه تاكنون كارايي لازم را براي اين تيم نداشته اند و خيلي از آنها هم هنوز در تركيب اين تيم به ميدان نرفته اند و برخي ها هم حتي درفهرست 18 نفره اين تيم قرارنمي گيرند!
انصاريفرد در حالي كرانچار را بركنار كرد كه اعضاي هيئت مديره از اين بركناري بي اطلاع بودند و اعضاي كميته فني هم خبري از اين تصميم نداشتند. همانطور كه پيش بيني مي شد پس از تصميم عجولانه و اشتباه انصاري فرد كميته فني اين باشگاه صبح ديروز پس از جلسه اي 2ساعته ضمن رد تصميم مديريت باشگاه مبني بر اخراج زلاتكو به اين مربي كروات براي يك بازي ديگر فرصت داد تا با برطرف كردن معايب تيمش در روز بازي با استقلال روي نيمكت سرخپوشان بنشيند و پس از آن در خصوص قطع يا ادامه همكاري با وي تصميم گيري نهايي شود.
پيروزي در شرايطي روز دهم مهرماه بايد به مصاف استقلال برود كه شكست دراين ديدار بدترين نتيجه براي هوادارانش خواهدبود و قطعا آنها كه در سرما و گرما تيمشان را حمايت مي كنند، عوامل اين ناكامي را نخواهند بخشيد.
دراين ميان علي سعيدلو رئيس جديد سازمان تربيت بدني كه به عنوان رئيس مجمع باشگاه پيروزي بايد تصميم نهايي را در مورد ايجاد تغييرات در كادر مديريتي اين باشگاه بگيرد هنوز واكنش صريحي به خواسته مردم نداشته است. او ديروز در آخرين اظهارنظر خود درباره وضعيت مديريت باشگاه پيروزي گفت: در حال بررسي كامل وضعيت پيروزي هستم تا تصميم جديد و جدي را دراين خصوص بگيريم. وي همچنين افزود: سعي مي كنيم تافردا شب (امشب) براي رفع نقايص تصميماتي بگيريم تا هواداران پيروزي را از اين نگراني خارج كنيم.
آنطور كه به نظر مي رسد رئيس سازمان تربيت بدني درنظر دارد در آستانه دربي پايتخت با چند تغيير در كادر مديريتي اين باشگاه، اضافه كردن چند عضو به جمع اعضاي هيئت مديره وهمچنين تمهيدات لازم در راستاي تقويت شرايط روحي و رواني بازيكنان تا حدودي جو متشنج درباشگاه پيروزي را آرام كند.

 



با كسب 4 مدال طلاي جهان سوريان در تاريخ كشتي ماندگار شد

حميد سوريان كشتي گير وزن 55 كيلوگرم كشورمان با شكست «رومن آمويان» ارمنستاني چهارمين مدال جهاني خود را به دست آورد.
سوريان كه پس از استراحت در دور نخست در دورهاي بعدي كشتي گيراني از اسپانيا، آمريكا، تركيه و دانمارك را شكست داده بود، شب گذشته در ديدار فينال موفق شد در يك كشتي برتر با نتايج 5-صفر و 1-صفر رومن آمويان دارنده مدال برنز المپيك 2008 پكن را شكست داده و با شايستگي چهارمين مدال جهاني خود را در چهارمين حضورش در اين رقابت ها به دست آورد، تا نام خود را براي هميشه به عنوان تنها فرنگي كار ايران كه به اين مهم دست يافت در تاريخ ماندگار كند.
سوريان در رقابت هاي جهاني سال هاي 2005 بوداپست، 2006 گوانگ جو و 2007 باكو نيز در وزن 55 كيلوگرم صاحب مدال طلا شده بود.
در اين وزن روشن بايراموف از آذربايجان و بهترين كشتي گير جهان در سال 2008 و هاكان نيبلوم ازز كشور دانمارك به ترتيب با شكست مونتانو از روماني و كاركوش از تركيه، مدال هاي برنز مشترك را دريافت كردند.

 



قنبرزاده ركورد پرش ارتفاع ايران را شكست نفت صدرنشين ليگ دووميداني جوانان

مرحله چهارم ليگ دووميداني باشگاه هاي كشور در رده سني جوانان با صدرنشيني تيم نفت و شكسته شدن يك ركورد ملي درتهران پيگيري شد.
مرحله چهارم ليگ دووميداني باشگاه هاي كشور روز جمعه (سوم مهرماه) با برگزاري رقابتها در رده سني جوانان درورزشگاه شهيد شيرودي تهران پيگيري شد.
درپايان رقابت هاي رده جوانان كيوان قنبرزاده درماده پرش ارتفاع با ثبت ركورد دو متر و 18 سانتي متر ركورد اين ماده را در اين رده سني جابجا كرد. درپايان اين مرحله از مسابقات تيم نفت با 161 امتياز برصدرجدول رده بندي قرارگرفت. تيم ذوب آهن اصفهان با 127 امتياز دوم و پيام بوشهر با 100 امتياز سوم شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ «پت مكوئيد» رئيس فدراسيون جهاني دوچرخه سواري (UCI) موافقت اوليه خود را با پيشنهاد علي انصاري براي برگزاري نشست رؤساي فدراسيون هاي جهان در ايران اعلام كرد.علي انصاري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان كه در اجلاس جهاني (UCI) در كشور سوئيس شركت كرده است، در اين نشست پيشنهاد رسمي خود را براي برگزاري نشست رؤساي فدراسيون جهان در ايران به منظور تعامل بيشتر فدراسيون كشورمان با همتايان بين المللي اعلام كرد.
¤ مسابقات شنا در آب هاي آزاد قهرماني كشور با حضور 38 شناگر در قالب 11 تيم و به مسافت 5 كيلومتر در 2 رده سني در اسكله آشوراده بندر تركمن برگزار شد و در پايان در رده سني عموم فرزاد دادفر از اصفهان به مقام قهرماني رسيد و در رده سني جوانان نيز سينا رجبي مقدم از گيلان به عنوان نخست دست يافت و در نتايج تيمي نيز تيم اصفهان بر سكوي نخست ايستاد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14