(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 مهر 1388- شماره 19472
 

سازمان وظيفه عمومي خبر دادافزايش 4 برابري حقوق سربازان
تحويل 686 دستگاه خودروي خدمات شهري به سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور
شعبه 13 دادسراي كاركنان دولت به شكايات عليه موسوي رسيدگي مي كند
در صورت تصويب مجلس مترو آبانماه از صندوق ذخيره ارزي برداشت مي كند
هشدارهاي بهداشتي به دانش آموزان تهراني
مسن ترين زن دنيا در استان بوشهر:پرونده ام نزد خدا گم شده است !
در يكي از شعب بانك ملي ايران رخ داد اختلاس 13 ميليارد ريالي يك معاون
نيروهاي پليس از ورودي هاي طرح ترافيك جمع آوري مي شوند
رئيس مركز تحقيقات گوارش و كبد بقيه الله«عج» خبر داد ابتلاي 06 درصد معتادان تزريقي به هپاتيت C
انتصاب در ديوان عدالت اداري
تحريم كالاهاي اسرائيلي توسط اصناف انگليس
نمايشگاه گل و گياه
شاخه 30 سانتي متري در گردن زن مصدوم
بازديد خانم فرماندار
ايميل 22 كارمند را به كشتن داد



سازمان وظيفه عمومي خبر دادافزايش 4 برابري حقوق سربازان

همزمان با روز «سرباز» رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خبرهاي خوشي را در رابطه با دوران خدمت سربازي اعلام كرد.
سردار زاده كمند در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه در صورت تصويب نهايي طرح «اصلاح مواد قانون وظيفه عمومي» در مجلس، سال آينده، سال بسيار خوبي براي سربازان خواهد بود، گفت: در مصوبات جديد اين قانون، خوشايندسازي خدمت سربازي، توانمندسازي دوران خدمت سربازي، تقويت نگاه تربيت محور در خدمت و افزايش حقوق و مزاياي سربازان، همچنين افزايش خدمات رفاهي سربازان از جمله موضوعاتي است كه به صورت برجسته در مصوبات جديد اين قانون مدنظر قرار گرفته است.
وي ادامه داد: با تصويب نهايي اين طرح و ابلاغ آن، شاهد تحولي در خدمت سربازي خواهيم بود.
وي با اشاره به اين كه منتظر تصويب نهايي اين طرح و ابلاغ آن هستيم، افزود: در صورت تصويب نهايي، حقوق و مزاياي سربازان افزايش چشمگيري خواهد داشت، به طوري كه در مصوبات جديد، حقوق پيش بيني شده براي سربازان نزديك به چهار برابر حقوق فعلي آنهاست.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا تصريح كرد: اگر مصوبات جديد اين قانون ابلاغ شود، خوش ترين خبرها به سربازان خواهد رسيد.

 



تحويل 686 دستگاه خودروي خدمات شهري به سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور

سرويس اجتماعي-
686 دستگاه انواع خودروي خدمات شهري و حمل و نقل درون شهري صبح شنبه از سوي شركت ايران خودرو ديزل براي به كارگيري در شهرهاي مختلف تحويل سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور شد.
به گزارش خبرنگار كيهان اين مراسم قرار بود با حضور معاون عمراني وزير كشور برگزار شود كه در غياب وي با حضور محمدحسين مقيمي رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي و علي لطفي زاده دبير شوراي عالي ترافيك كشور برگزار شد.
لطفي زاده دبير شوراي عالي ترافيك كشور درباره احتمال پذيرفته نشدن اتوبوسهاي گازسوز جديد از سوي اتوبوسراني تهران تاكيد كرد: اين موضوع در سطوح مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران حل شده و ما نيز پذيرفته ايم كه اتوبوسراني تهران در مورد اتوبوس هاي گازسوز مشكلات زيادي دارد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر بخش قابل توجهي از ناوگان اتوبوسراني شهر تهران تبديل به اتوبوس هاي گازسوز شده و محدوديت هاي زيادي را براي تهران بوجود آورده است.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور خاطرنشان كرد: با شهرداري تهران توافق كرده ايم كه سقف سهم اتوبوس هاي گازسوز شهر تهران همان 50درصد باقي بماند و اتوبوس هاي تحويل شده در دور اخير آخرين سري اتوبوس هاي گازسوز واگذار شده باشد. اما بايد درنظر داشت كه با توقف تحويل اتوبوس هاي گازسوز به تهران و تحويل اتوبوس هاي ديزلي با مشكل پلاك گذاري اتوبوس هاي ديزلي كه منع قانوني دارد، مواجه مي شويم، كه اين مسئله را نيز مي توان از طريق تعامل حل كرد.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور همچنين درباره برخي معافيت هاي گمركي براي واردات اتوبوس هاي خارجي توسط شهرداري تهران تصريح كرد: دولت نسبت به تامين اتوبوس هاي شهرداري تهران تعهد دارد، اما اينكه شهرداري تهران مازاد تعهدات دولت، خريدهايي را انجام مي دهد، براي دولت هيچ الزامي بوجود نمي آورد و شهرداري تهران نبايد توقع اضافي داشته باشد.
وي تصريح كرد: پرونده كمك دولت براي اتوبوس هاي خارجي خريداري شده توسط شهرداري تهران بايد كاملا بسته شود.
لطفي زاده اضافه كرد: طبق قانون 230 ميليارد تومان اعتبار در قانون بودجه براي مترو در نظر گرفته شده و تخصيص يكساني نيز در اين مورد وجود دارد و معمولا تنها جايي كه بيشترين سهم را از تخصيص اعتبارات دارد، شهر تهران است.
بنابر اين گزارش 529 دستگاه اتوبوس گازسوز و ديزلي از ديروز به ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهري پيوست. معاون پشتيباني سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور گفت: 90دستگاه كاميون كمپرسي 6 تن و 31دستگاه كاميون حمل زباله، 34دستگاه ميني بوس و 2 دستگاه تانكر آب نيز از سوي شركت ايران خودرو ديزل در قالب قرارداد با سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور تحويل اين سازمان شد. سيد قوام الدين شاهرخي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: 342 دستگاه اتوبوس گازسوز از مجموع 529 دستگاه اتوبوس ساخته شده در اين شركت براساس سهميه اعلام شده با پرداخت 5/82 درصد از بهاي آن توسط دولت به صورت يارانه تحويل شهرداري تهران مي شود. وي گفت: شهرداري تهران مي بايست با پرداخت 5/17درصد سهم خود از بهاي هر دستگاه اتوبوس نسبت به تحويل اين خودروها و بكارگيري آنها در ناوگان حمل و نقل شهري اقدام كند. شاهرخي اظهار داشت: 187 دستگاه اتوبوس ديزلي كولردار نيز براي فعاليت در سازمانهاي اتوبوسراني ديگر شهرهاي كشور تحويل اين سازمان شده است. به گفته وي 50درصد از قيمت 90دستگاه كاميون كمپرسي، 2 دستگاه تانكر آب و 31دستگاه كاميون حمل زباله به صورت كمك بلاعوض از سوي دولت پرداخت شده تا در شهرداريها و دهياري هاي كشور به غير از كلان شهرها به كار گرفته شوند.
وي تاكيد كرد: 34دستگاه ميني بوس تحويل شده از سوي شركت ايران خودرو ديزل نيز براي فعاليت در بخش حمل و نقل عمومي به شهرداريها تحويل مي شود.

 



شعبه 13 دادسراي كاركنان دولت به شكايات عليه موسوي رسيدگي مي كند

شعبه 13 دادگستري كاركنان دولت تهران به منظور رسيدگي به شكايات شهرونداني كه در اثر حوادث پس از انتخابات و بي قانوني هاي ناشي از رفتار ميرحسين موسوي و هوادارانش دچار آسيب شده اند، تعيين شد.
به گزارش رجانيوز، شهرونداني كه در جريان اين حوادث دچار خسارات جاني، مالي و آبرويي شده اند، مي توانند با مراجعه به اين شعبه از دادسرا شكايات خود را ثبت كنند.
اقدام به تعيين شعبه اي براي ثبت شكايات شهروندان متضرر در خصوص حوادث پس از انتخابات در حالي انجام مي شود كه پيش از اين، تعدادي از حقوقدانان خواستار روش مند كردن اين مسئله به منظور جبران حقوق ضايع شده از مردم شده بودند.
گفتني است تعدادي از هواداران موسوي، از فرداي انتخابات 22 خرداد، اقدام به آسيب رساندن به اموال عمومي و تجمعات غير قانوني كرده بودند كه در نتيجه آن ضمن ايراد جرح بر مردم و مختل شدن كسب و كار در نقاطي از تهران و برخي شهرستان ها، خسارات جاني نيز به برخي از شهروندان وارد شد.
اين در حالي بود كه موسوي با حضور در تجمع غيرقانوني 25 خرداد و انتشار برخي بيانيه هاي تحريك آميز، عملا اقدام به تشويق براي ادامه اين رفتارهاي غير قانوني كرده بود.

 



در صورت تصويب مجلس مترو آبانماه از صندوق ذخيره ارزي برداشت مي كند

مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: در صورت تصويب مجلس، مترو مي تواند آبان ماه از صندوق ذخيره ارزي برداشت كند.
امير طالبيان در گفت وگو با فارس افزود: در صورتي كه طرح برداشت يك ميليارد دلاري مترو تهران از صندوق ذخيره ارزي در مجلس به تصويب برسد و در كميسيون به عنوان متمم بودجه مطرح شود، مترو مي تواند از آبان ماه از اين صندوق استفاده كند.
وي با اشاره به طرح استفاده يك ميليارد دلاري مترو تهران از صندوق ذخيره ارزي اظهار داشت: نمايندگان طرح يك فوريتي آن را امضا كرده اند.
مشاور شهردار تهران در امور مجلس ادامه داد: طبق اين طرح مترو تهران اجازه دارد تا سقف يك ميليارد دلار از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي براي تأمين واگن و تجهيزات استفاده كند.
طالبيان اظهار داشت: همين مقدار نيز براي قطارهاي شهري ساير كلانشهرها اختصاص مي يابد.

 



هشدارهاي بهداشتي به دانش آموزان تهراني

عضو انجمن متخصصان پوست و مو ايران نسبت به شيوع شپش سر به ويژه در بين دانش آموزان تهراني هشدار داد.
مجتبي اميري در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه شپش ها را جزء حشرات بدون بال به حساب مي آورند اظهار داشت: شپش ها بر حسب شكل ظاهري و محلي كه در انسان ايجاد بيماري مي كنند به 3 دسته شپش سر، تنه و عانه (ناحيه تناسلي) تقسيم مي شوند. نوع اول و دوم تا حدودي به هم شبيه هستند ولي شپش عانه معمولاً بدن گردتري دارد، تيره تر و شبيه خرچنگ است.
وي با بيان اينكه شپش ها مي توانند ناقل برخي از بيماري هاي عفوني مانند تيفوس، تب راجعه و تب خندق هم باشند، تصريح كرد: اين حشرات وقتي وارد بدن مي شوند طول عمر حدود يك ماهه دارند و پس از بيرون آمدن از تخم و گذشت 10 روز به شپش بالغ تبديل مي شوند و روزانه 8 تا 10 تخم مي گذارند.
اميري افزود: شپش سر شايع تر از 2 نوع ديگر است و معمولاً در دختر بچه ها ديده مي شود ولي در پسر بچه ها با موهاي بلند نيز مي تواند ايجاد بيماري كند.
اين متخصص پوست و مو با بيان اينكه شپش سر بيشتر در ناحيه پشت سر و پشت گوش ها ايجاد بيماري مي كند، ادامه داد: علامت اين عارضه خارش شديد و بدون علت سر است كه بر اثر خارش شديد گاهي اوقات ممكن است عفونت پوستي و زرد زخم ناحيه پشت سر و پشت گوش هم ايجاد شود.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه در 2 سال اخير شپش سر فوق العاده در تهران شايع شده است، گفت: شپش را يك مشكل بهداشتي نبايد دانست بلكه بيشتر يك مشكل فرهنگي است. چرا كه فرد مبتلا اگر به موقع مراجعه و درمان كند و از اقدامات پيشگيرانه بهره ببرد از انتقال آن به ديگران جلوگيري مي شود كه متأسفانه به علت كم توجهي، وقتي فردي مبتلا مي شود در محيط مدرسه يا كار به راحتي اين حشره را كه حركت مي كند به ديگري منتقل مي كند.
وي اضافه كرد: زماني فرد متوجه شپش سر مي شود كه دچار خارش هاي شديد شده است و چند ماه از بيماري اش گذشته و ده ها نفر را مبتلا كرده است. لذا مشكلي كه الان در تهران مشاهده مي كنيم به همين علت است.
اميري يادآور شد: شپش تنه معمولاً در كساني كه لباس خود را دير به دير عوض مي كنند ديده مي شود. لذا تقريباً نادر است و شپش ناحيه عانه هم مانند شپش تنه به ندرت ديده مي شود.
عضو انجمن متخصصان پوست و مو ايران با بيان اينكه شپش ها درمان راحتي دارند، تصريح كرد: اين درمان ساده مي تواند از انتقال بيماري جلوگيري كند و براي درمان همه اعضاي خانواده بايد درمان شوند.
وي با اشاره به اينكه براي درمان شپش سر نيازي به تراشيدن موي دختران نيست و به راحتي با يك شامپو درمان مي شود، تأكيد كرد: علامت هشداردهنده اي عارضه، خارش هاي هشداردهنده در ناحيه سر است و در معاينه وقتي موي سر اين بچه ها مشاهده مي شود زوايد سفيد رنگي به نام رشك به موي آنها چسبيده است كه در واقع تخم شپش است و فرق آن با پوسته يا شوره سر اين است كه اين رشك به مو چسبيده شده و با فشار ملايم موي سر جدا نمي شود و برعكس پوسته سر به راحتي توسط دست جدا مي شود.اميري گفت: به دليل اينكه شپش از خون پوست انسان تغذيه مي كند و خارج از بدن انسان مي ميرد نيازي به استريل كردن لباس وجود ندارد.
وي افزود: تخمگذاري اين شپش در همان موي سطح پوست است و با رشد مو اين تخم با مو بالا مي آيد.لذا وقتي مو معاينه مي شود مي بينيم كه در سطح 5 تا 10 سانتي متري سطح پوست رشك ديده مي شود و اين مشاهده به معناي اين است كه اين فرد 5 تا 6 ماه است كه به شپش سر مبتلاست. چرا كه هر ماه فقط يك تا 5/1سانتي متر مو رشد مي كند.
اين متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: براي درمان شپش سر از شامپويي به نام ليندان استفاده مي شود كه 5 تا 10 دقيقه روي سر مي ماند و بعد شسته مي شود و 7 تا 10روز پس از مصرف، نياز به مصرف دوباره دارد.
مصرف اين شامپو در كودكان زير 6 سال و مادران باردار ممنوع است و براي آنها شامپوهاي جديدتري بايد استفاده كرد كه بايد با تجويز پزشك انجام شود.
اميري با بيان اينكه بعد از يكبار استفاده از شامپو قدرت انتقال شپش از بين مي رود، اظهار داشت: پس از مصرف شامپو رفتن افراد به مدرسه و مهدكودك بلامانع است و نيازي به منع كردن فرد از رفتن به مدرسه و مهدكودك وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه تكرار مصرف شامپو پس از يك هفته به دليل از بين بردن تخم هاي چسبيده به مو است، گفت: توصيه مي شود يك روز پس از مصرف شامپو موهاي سر با سركه سفيد خيس و با شانه هاي دندانه ريز تخم هاي شپش از سر خارج شود.

 



مسن ترين زن دنيا در استان بوشهر:پرونده ام نزد خدا گم شده است !

مسن ترين زن دنيا درباره راز عمرش به زبان طنز گفت: به نظر مي رسد پرونده ام نزد خداوند گم شده است.
نازبس فروتن در مصاحبه با خبرنگار شبكه ايران در بوشهر گفت: در سال 1271 در روستاي سوك از توابع تنگ ارم استان بوشهر به دنيا آمدم و در حال حاضر هيچ گونه مشكل جسمي يا روحي ندارم.
وي راز طول عمر خود را در اعتقاد قلبي به خداوند يكتا و عدم مصرف غذاهاي صنعتي و شيميايي ذكر كرد و اظهار داشت: به طور روزانه از پروتئين گياهي و حيواني سالم و تازه و همچنين از لبنيات تازه كه شخصا به عمل مي آورم، استفاده مي كنم.
نازبس فروتن مي گويد كه از قدرت بينايي بسيار خوبي برخوردار است و از لحاظ شنوايي و بويايي نيز در وضعيت نسبتا خوبي قرار دارد.
اطرافيان وي نيز مي گويند كه قدرت گويايي مسن ترين زن جهان، قوي ترين حس اوست و زبان وي بسيار قوي و پركار است و هيچ زماني از كار نمي افتد.
نازبس فروتن مدعي است كه تا چند سال پيش براي اداي نمازمغرب و عشا به مسجد مي رفته و در اين مدت به دليل عارضه روماتيسم، نمازش را در خانه به جا مي آورد كه البته همچنان نماز خود را ايستاده مي خواند.
قاليبافي، كشاورزي، دامپروري و هنرهاي دستي از مهم ترين كارهايي است كه وي در طول زندگي انجام داده و در تمام طول زندگي هيچ وقت بيكار ننشسته است.
مسن ترين زن جهان تاكنون هيچ گاه به خاطر بيماري در بيمارستان بستري نشده و هيچ وقت از قرص، آمپول و يا موادشيميايي استفاده نكرده است.
نازبس فروتن در حال حاضر 81 فرزند، نوه، نتيجه و نبيره دارد و اميدوار است كه تا زنده است اين تعداد افزايش پيدا كند.
مسن ترين زن جهان در سخني آميخته به طنز گفت: به نظر مي رسد پرونده زندگي ام نزد خداوند گم شده، اما دير يا زود اين پرونده پيدا مي شود و عزرائيل به سراغم مي آيد.
وي آرزوي خود را سلامتي همه مردم ايران و كنار گذاشتن اختلافات و كينه ها مي داند و اميدوار است كه همه مردم حداقل 120 سال عمر كنند.
خانم فروتن از حافظه خوبي برخوردار است به گونه اي كه دوره پادشاهان قاجار را به طور كامل به خاطر دارد و بسياري از حوادث تاريخي آن دوران را نقل مي كند.
براساس گزارش هاي موجود، پيش از اين مسن ترين زن جهان، يك زن آمريكايي بود كه در شهريورماه سال جاري در سن 115 سالگي در لس آنجلس درگذشت.

 



در يكي از شعب بانك ملي ايران رخ داد اختلاس 13 ميليارد ريالي يك معاون

معاون وقت بانك ملي ايران از سوي دادسراي امور اقتصادي به اتهام اختلاس بيش از 13ميليارد ريالي، اخذ رشوه و جعل به تحمل پنج سال حبس تعزيري، انفصال دائم از خدمات دولتي، پرداخت جزاي نقدي و رد باقيمانده وجوه اختلاس محكوم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط) پس از تحقيقات به عمل آمده در دادسراي امور اقتصادي و صدور حكم بدوي در شعبه 1192 دادگاه عمومي تهران، مستشاران شعبه 68 دادگاه تجديد نظر استان تهران آقايان مسعودي مقام و بيك وردي حكم صادره را به شرح ذيل تأييد نمودند:
1- علي دهداري فرزند ناصر معاون وقت بانك ملي ايران شعبه كالج از حيث اتهام اختلاس به مبلغ 13 ميليارد و 700 ميليون ريال به تحمل دو سال حبس تعزيري، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 500 ميليون ريال در حق صندوق دولت، انفصال دائم از خدمات دولتي و رد باقيمانده وجوه مورد اختلاس به مبلغ دو ميليارد و 825 ميليون و 124 هزار و 940 ريال و از حيث اخذ رشوه به تحمل دو سال حبس تعزيري، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 460 ميليون ريال در حق صندوق دولت، تحمل 74 ضربه شلاق تعزيري و انفصال موقت از خدمات دولتي به مدت يكسال و از حيث اتهام جعل به محل يكسال حبس تعزيري محكوم شد.
2- «محمدحسين شهيم» فرزند محمد از حيث اتهام پرداخت رشوه به تحمل 6 ماه حبس تعزيري و ضبط مال ناشي از ارتشاء به مبلغ 210 ميليون ريال به نفع صندوق دولت و از حيث اتهام معاونت در جعل و استفاده از سند مجعول مجموعا به تحمل يكسال حبس تعزيري محكوم شد.

 



نيروهاي پليس از ورودي هاي طرح ترافيك جمع آوري مي شوند

سرهنگ مهرآيي گفت: نيروهاي پليس پس از نصب دوربين از ورودي هاي طرح ترافيك و اضطرار جمع آوري مي شوند.
سرهنگ محسن مهرآيي رئيس پليس ترافيك شهري در گفت وگو با برنا با بيان جمع آوري نيروهاي پليس از ورودي هاي طرح ترافيك و محدوده اضطرار گفت: در سال جاري با هماهنگي هاي انجام شده با شهرداري تهران تمامي مبادي ورودي طرح ترافيك و محدوده اضطرار به دوربين هاي كنترلي مجهز مي شوند. پس از نصب دوربين تمامي نيروهاي پليس از سطح ورودي ها جمع آوري شده و كنترل به صورت الكترونيكي انجام مي شود.وي ادامه داد: با نصب دوربين ها موارد تخلف ظرف 48 ساعت مشخص و فرد خاطي جريمه خواهد شد. ضمن اين كه كنترل ها به صورت دقيق درخواهد آمد و ديگر برخورد اغماضي ماموران با برخي از خودروها رخ نخواهد داد.
مهرآيي از افزايش نيروهاي پليس در داخل محدوده ترافيك خبر داد و افزود: پس از نصب دوربين ها، نيروها در محدوده طرح مستقر شده و علاوه بر دوربين ها در محدوده طرح ترافيك و اضطرار با خودروهاي متخلف برخورد مي كنند.

 



رئيس مركز تحقيقات گوارش و كبد بقيه الله«عج» خبر داد ابتلاي 06 درصد معتادان تزريقي به هپاتيت C

رئيس مركز تحقيقات گوارش و كبد بقيه الله«عج» از كاهش 05 درصدي بار هپاتيتC در بين بيماران خاص خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر سيدمويد علويان در همايش مدرسه تالاسمي، هپاتيت C را از شايع ترين بيماري هاي كبدي بيماران تالاسمي به دليل استفاده مكرر از خون عنوان كرد و گفت: امروزه بيماري هپايت C در اين بيماران به اين دليل مطرح شده كه ديگر عوارض ناشي از بيماري به شكل بهتري كنترل شده است.
وي با بيان اينكه هنوز در دنيا همه موارد هپاتيت C شناسايي نشده است، ادامه داد: نبود امكانات كافي از جمله دلايل شناسايي نشدن همه موارد هپاتيت C است. به عنوان مثال در آمريكا كمتر از 5 درصد موارد هپاتيت C درمان مي شوند.
دكتر علويان گفت: از آنجا كه براي پيشگيري از بروز هپاتيت B، واكسن موجود است، اين بيماري در مبتلايان به تالاسمي به شدت كاهش يافته است. با توجه به اين كه هپاتيت C واكسني ندارد از اين بيماري بايد پيشگيري كرد كه بخشي از پيشگيري همان درمان است.
وي كل مبتلايان به ويروس هپاتيت C در دنيا را 071 ميليون نفر عنوان كرد و گفت: هپاتيت Bدر حال كاهش است اما ميزان بروز هپاتيت C رو به افزايش است. درمان بيماران تالاسمي مبتلا به هپاتيت C نيازمند همراهي مجموعه منظم و كاملي از پزشكان و كادر درماني است. در مجموع درمان هپاتيت C در بيماران تالاسمي نياز به صبر و حوصله دارد.
52 هزار مورد تالاسمي در ايران شناخته شده كه طبق مطالعات اپيدميولوژيك پيش بيني مي شود 02 درصد از اين بيماران به ويروس هپاتيت C آلوده باشند.
وي با بيان اينكه متاسفانه در برخي مراكز درماني امكانات بهداشتي قوي وجود ندارد، گفت: متاسفانه در يك مركز همودياليز به علت كمبود پرستار، ممكن است به دليل ارتباط زياد پرستار با بيماران مختلف، بيماري از يك بيمار به بيمار ديگر انتقال داده شود. مطالعات اخيرا نشان داده كه نوع ويروس برخي نمونه هاي بيماران دقيقا شبيه نوع ويروسي است كه در تخت هاي مجاور خدمات را دريافت كرده است؛ بنابراين دقت و پروتكل هاي دريافت خون در بيماران تالاسمي و يا بيماري هاي مرتبط با خون بسيار قابل ملاحظه است.
مويد علويان، بروز هپاتيت C را در چهار گروه شايع عنوان كرد و در اين باره گفت: 06 درصد معتادان تزريقي به هپاتيت C مبتلا هستند. همچنين از آنجا كه بيماران دياليزي سه بار در هفته دياليز مي شوند و با محيط و موارد خوني در ارتباط هستند هپاتيت C در آنها شايع است. كنترل و درمان اين بيماري در دياليزي ها از تالاسمي ها سخت تر است. در مورد بيماران دياليزي تلاش شده تا سطح بهداشت مراكز درماني ارتقا يابد. خوشبختانه با همين استراتژي طي چند سال اخير ميزان شيوع هپاتيت C در دياليزي ها از 41 درصد به حدود 8 درصد كاهش يافته است. هپاتيت C در بيماران تالاسمي و هموفيلي ركن اصلي درمان است.

 



انتصاب در ديوان عدالت اداري

طي حكمي علي اكبر بختياري مديركل حوزه رياست و روابط عمومي ديوان عدالت اداري منصوب شد.
به گزارش كيهان به نقل از اداره روابط عمومي و اطلاع رساني ديوان عدالت اداري حضرت حجت الاسلام والمسلمين منتظري رئيس ديوان عدالت اداري ، علي اكبر بختياري را در سمت مديركل حوزه رياست و روابط عمومي ديوان عدالت اداري منصوب كرد.
گفتني است پيش از اين بختياري رئيس شعبه 106 دادگاه تجديدنظر دادگستري استان تهران بود.

 



تحريم كالاهاي اسرائيلي توسط اصناف انگليس

اتحاديه اصناف انگليس به منظور نشان دادن اعتراض خود نسبت به شهرك سازي در كرانه باختري كالاهاي اسرائيلي را تحريم مي كند.
به گزارش برنا به نقل از اسلام نيوز، اتحاديه اصناف انگليس از تصميم خود براي تحريم تمامي كالاهاي رژيم صهيونيستي خبر داد.براساس اين گزارش اين اتحاديه اعلام كرد به منظور مخالفت با شهرك سازي صهيونيستها در كرانه باختري تمامي كالاهايي كه در اين مناطق توليد مي شوند، با تحريم اين اتحاديه مواجه خواهند شد.اين اتحاديه با مهم و اصولي خواندن اين تصميم اعلام كرد براساس اين قانون از خريد و فروش سلاح هاي اسرائيلي و همچنين سرمايه گذاري يهوديان حامي شهرك سازي ها در انگليس جلوگيري به عمل مي آيد.گفتني است پيش تر نيز دولت نروژ با محكوم كردن همكاري شركت صهيونيستي «البيت» در طرح شهرك سازي ها در كرانه باختري اين شركت را تحريم و از ادامه همكاري با آن صرف نظر كرد.

 



نمايشگاه گل و گياه

هفتمين نمايشگاه گل و گياه در پايتخت چين برگزار شد.
در اين نمايشگاه بيش از 1300 شركت توليد كننده گل شركت دارند. در مراسم افتتاحيه فضاي نمايشگاه توسط كارگران به صورت عروسك هاي ساخته شده از هزاران گل تزيين و در معرض نمايش بازديدكنندگان قرار گرفت.

 



شاخه 30 سانتي متري در گردن زن مصدوم

يكي از روزنامه هاي محلي ايالت «آيداهو» در آمريكا نوشت: يك زن جوان پس از آن كه شاخه يك درخت طي يك تصادف رانندگي درون گردنش فرو رفت، به طرز معجزه آسايي زنده ماند.
به گزارش ايسنا روزنامه ايالتي «آيداهو» در آمريكا نوشت: «ميشله چيلدرز» 20 ساله روز گذشته طي يك حادثه رانندگي دچار سانحه اي عجيب شد. وي با همسرش «دانيل» در حال عبور از يك جاده جنگلي بود كه به دليل لغزنده بودن جاده، خودرو منحرف شده و با يك درخت برخورد كرد. در گزارش اين روزنامه آمده است: پس از وقوع اين تصادف، شاخه يك درخت به گردن اين زن جوان فرو رفت، اما وي به طرز معجزه آسايي زنده ماند و از مرگ حتمي نجات يافت. اين زن جوان پس از وقوع اين حادثه سريعا توسط بالگرد اورژانس به بيمارستاني در نزديكي محل حادثه منتقل شد و پزشكان طي يك عمل 6 ساعته موفق شدند شاخه 30 سانتي متري را كه به گردن وي فرو رفته و او را به سيخ كشيده بود، درآورند. گفته مي شود شاخه اي كه به گردن اين زن جوان 20 ساله فرو رفته بود، به تارهاي صوتي و شاهرگ وي جراحت خاصي وارد نكرده بود و وي هم اكنون در صحت و سلامتي كامل به سر مي برد.

 



بازديد خانم فرماندار

يكي از اعضاي گارد سلطنتي كانادا هنگام بازديد خانم فرماندار كل تعادل خود را از دست داد و بر زمين افتاد.
براساس خبرهاي دريافتي از آنجا كه اعضاي گارد سلطنتي قبل از شروع مراسم مجبور بودند ساعت ها در زير آفتاب بايستند به همين لحاظ خستگي و گرماي آفتاب باعث بروز چنين حادثه اي شد. گفتني است فرماندهان گارد اجازه ندادند كه خانم فرماندار از وقوع اين حادثه مطلع شود.

 



ايميل 22 كارمند را به كشتن داد

يك مدير ارشد بزرگترين شركت مخابرات فرانسه گفت: 22 كارمند اين شركت به دليل دريافت تعداد زيادي ايميل از راه تلفن هاي همراه هوشمند و در هر ساعتي از شبانه روز دچار استرس شديد شده و دست به خودكشي زده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر، ژرويس پليسير مدير مالي شركت فرانس تله كام ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: تمام شركت هاي بزرگ در عصر رايانه هاي جيبي- تلفن همراه «بلاك بري» فشار و استرس بالايي را براي كارمندان خود ايجاد كرده اند.
وي افزود: «امروز كسي كه در شركت هاي بزرگ در پست هاي بالا از رئيس هيئت مديره تا كارمندان رده اول و دوم كار مي كند بايد هميشه و در هر شرايطي به اينترنت متصل باشد.»
فرانس تله كام كه اپراتور اورنج را شكل داده است پس از خودكشي 22 كارمند خود در مركز توجه افكار عمومي فرانسه قرار گرفته است. به خصوص كه 13 كارمند ديگر اين شركت در سال 2008 تلاش به خودكشي كرده بودند.
اين مدير ارشد شركت تله كام فرانسه اظهار داشت: برخي از كارمندان به دليل خصوصي سازي اين شركت به شدت تحت فشار هستند و فناوري هاي نوين اين موقعيت را وخيم تر كرده و موجب شده كه اين افراد مجبور شوند مسايل كاري را وارد زندگي شخصي خود كنند.
وي افزود: «15 سال قبل، يك كارمند در رده متوسط در داخل يك شركت بزرگ نه تلفن همراه داشت و نه رايانه قابل حمل. بنابراين به محض آن كه به خانه مي رسيد كار براي او تمام مي شد.»
براساس گزارش رويترز، يك فرد شكننده مي تواند به دليل تداخل زياد ميان زندگي خصوصي و حرفه اش نسبت به گذشته بيشتر احساس سردرگمي و استرس كند.
در يك ماه اخير، يك كارمند در يك جلسه اين شركت با شليك گلوله به شكم خود خودكشي كرد و يك كارمند زن نيز خود را از پنجره به بيرون پرت كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14