(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 مهر 1388- شماره 19474
 

حديث دشت عشق
براي نخستين بار در تاريخ فرنگي كاران نايب قهرمان جهان شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته دوم ليگ قهرمانان اروپا كار سخت ديناموكيف مقابل بارسلونا
نماينده مربيان در كميته فني فدراسيون فوتبال انتخاب شدند
واليبال قهرماني مردان آسيا تيم ملي واليبال از سد سريلانكا گذشت
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته سرلشكر خلبان شهيد «عباس بابايي»
از شهدا و خانواده شهدا خجالت مي كشم

همسرم! راه خدا را انتخاب كن كه جز اين؛ راه ديگري براي خوشبختي وجود ندارد. مليحه جان همانطوري كه مي داني؛ احترام مادر واجب است اگر انسان كوچك ترين ناراحتي داشته باشد؛ اولين كسي كه سخت ناراحت مي شود؛ مادر است كه هميشه به فكر فرزند يعني جگرگوشه اش است. مليحه! هرگز به تنهايي فكر نكن. حتماً از قرآن مجيد و سخنان پيامبران و امامان معصوم استفاده كن و كمك بگير؛ نترس هرچه مي خواهي بگو البته درباره هر چيزي اول فكر كن. هرچه بخواهي در قرآن مجيد هست. مبادا ناراحت باشي.
همه چيز درست مي شود ولي من مي خواهم كه هميشه خوب فكر كني. وقتي يك نفر به تو حرفي مي زند. زود ناراحت نشو درباره اش فكر كن ببين آيا واقعاً اين حرف درسته يا نه. البته به وسيله ايماني كه به خدا داري. مليحه جان! به خدا قسم مسلمان بودن تنها به نماز و روزه نيست؛ البته انسان بايد نماز بخواند و روزه هم بگيرد اما برگرديم سرحرف اول. اگر دوستت تو را ناراحت كرد بعد پشيمان شد و به تو سلام كرد و از تو كمك خواست حتما به او كمك كن. تا مي تواني به دوستانت كمك كن و به هر كسي كه مي شناسي و يا نمي شناسي خوبي كن. نگذار كسي از تو ناراحت شود و برنجد. هركسي كه به تو بدي مي كند حتما از او كناره بگير و اگر روزي از كار خودش پشيمان شد از او ناراحت نشو. هرگز به خاطر مال دنيا از كسي ناراحت نشو. مليحه جان! در اين دنيا فقط پاكي؛ صداقت؛ ايمان؛ محبت به مردم؛ جان دادن در راه وطن و عبادت باقي مي ماند. تا مي تواني به مردم كمك كن اگه شده نان خشك بخور ولي دوستت؛ فاميلت را كه چيزي نداره؛ كسي كه بيچاره است او را از بدبختي نجات بده.
مليحه مهربانم! هر وقت نماز مي خواني؛ برايم دعا كن خدايا؛ خدايا؛ تو را به جان مهدي (عج) تا انقلاب مهدي (عج) خميني را نگهدار. به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت مي كشم وصيت نامه بنويسم. حال سخنانم را براي خدا درچند جمله انشاءالله خلاصه مي كنم خدايا؛ مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده خدايا؛ همسر و فرزندانم را به تو مي سپارم خدايا؛ در اين دنيا چيزي ندارم؛ هرچه هست از آن توست. پدر و مادر عزيزم! ما خيلي به اين انقلاب بدهكاريم.

 



براي نخستين بار در تاريخ فرنگي كاران نايب قهرمان جهان شدند

تيم ملي كشتي فرنگي ايران با كسب مدال برنز «فرشاد عليزاده» كشتي گير جوان وزن 74كيلوگرم خود، براي نخستين بار به مقام نايب قهرماني پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان در دانمارك دست يافت.
مقام نايب قهرماني جهان براي دو تيم ايران و جمهوري آذربايجان در گرو ديدار رده بندي وزن 74كيلوگرم بين «فرشاد عليزاده» از ايران و «رفيق حسين اف» از جمهوري آذربايجان بود كه با برتري كشتي گير كشورمان، زمينه مقام نايب قهرماني تيم ايران فراهم آمد.
عليزاده، در اين كشتي بسيار مهم و حساس موفق شد، حريف آذربايجاني خود را در دو وقت پي درپي و با نتايج يك بر صفر و يك بر صفر مغلوب كند و با كسب مدال برنز جهان، تيم ملي كشتي فرنگي ايران را براي نخستين بار به مقام نايب قهرماني بزرگسالان جهان رهنمون بسازد.تيم هاي ملي كشتي فرنگي ايران و جمهوري آذربايجان براي كسب عنوان نايب قهرماني جهان، در آخرين روز پيكارهاي جهاني دانمارك، رقابت بسيار نزديك و ميليمتري با يكديگر داشتند.
در پايان پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني سال 2009 بزرگسالان جهان در دانمارك، تيم تركيه با تصاحب 44 امتياز به مقام قهرماني دست يافت.
تيم ايران با تصاحب يك مدال طلا، 3 برنز و 39 امتياز، عنوان نايب قهرماني را بدست آورد و تيم جمهوري آذربايجان نيز با كسب 38 امتياز در مكان سوم قرار گرفت.
تيم هاي روسيه، كوبا و مجارستان نيز به ترتيب با 31، 26 و 19 امتياز، مقام هاي چهارم تا ششم جهان را كسب كردند.
يزداني خرم: ملي پوشان
مزد زحمات شبانه روزي
خود را گرفتند
محمدرضا يزداني خرم در رابطه با كسب موفقيت ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي در رقابتهاي جهاني دانمارك،گفت: بخش اعظمي از اهداف فدراسيون كشتي با نتايج بدست آمده در دانمارك محقق شد.
رئيس فدراسيون كشتي كشورمان ديروز خاطر نشان كرد: در طول 9 ماه اخير بسياري از برنامه هاي مدون مربيان تيم ملي و مسئولان فدراسيون با دقت اجرا شد و موفقيت اخير را در بر داشت. پشتوانه سازي، فعاليت هاي علمي و جوانگرايي از جمله برترين اهداف ما در طول اجراي برنامه بود كه خوشبختانه تا حد زيادي به اين اهداف دست يافتيم.
يزداني خرم ادامه داد:بسياري از نقاط ضعف و قوت كشتي ما در طول اين مدت شناسايي شد و ما سعي داريم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را افزايش دهيم تا در ميادين آتي از جايگاه خودمان دفاع كنيم.همانطور كه مي دانيد كسب قهرماني بسيار دشوار است ولي حفظ و تكرار آن كار دشوارتري خواهد بود.
رييس فدراسيون كشتي افزود: كشورهاي صاحب نامي مثل روسيه، تركيه، آمريكا، آذربايجان و ... در تعقيب ايران هستند و در ميادين آتي سعي خواهند كرد كه سومي كشتي آزاد و نائب قهرماني كشتي فرنگي را از كشورمان پس بگيرد. پس بايد تلاش كنيم تا اين افتخارات حفظ شده و استمرار يابد.
يزداني خرم در ادامه گفت:خوشبختانه در ميداني به موفقيت رسيديم كه ورزشكاران بيش از 100 كشور جهان گردهم آمده بودند. البته حضور اين تعداد كشور در مسابقات جهاني دانمارك به دليل حمايت و بقاي اين ورزش در بازيهاي المپيك بود كه چندي پيش مسئولان كميته ملي المپيك قصد حذف آن از المپيك را داشتند. ضمن آنكه فدراسيون كشتي دانمارك و همچنين مسئولان فيلا در اين رقابتها نيز نهايت تلاششان را به كار گرفتند تا حذف كشتي از المپيك عملي نشود.
وي در ادامه به حفظ قهرمانان تاكيد كرد و اظهار داشت: اين قهرمانان براي تكرار موفقيت در المپيك لندن نياز به حمايت
همه جانبه دارند تا با خاطري آسوده شب و روز خود را با كشتي سپري كنند. پاداش هاي مقطعي و كمك هاي مردمي نيز نمي تواند چاره اصلي كار باشد و تنها با قانونمند كردن حمايت مالي قهرمانان است كه مي توان به اين مهم دست يافت.
يزداني خرم در پاسخ به انتقادات هميشگي از عملكرد وي در فدراسيون كشتي، گفت: عده اي از من انتقاد مي كنند كه همه چيز را با پول مي سنجم ولي بايد باور كرد كه يك قهرمان ملي زماني مي تواند در عرصه ملي موفق ظاهر شده و باقي بماند كه از هر نظر تامين باشد. البته در كنار مسائل اقتصادي بايد به حمايت هاي فرهنگي و روحي رواني نيز اشاره كرد كه نقش مهمي در ايجاد انگيزه براي قهرمانان دارد.
يزداني خرم در پايان شيريني موفقيت ورزشكاران هر دو رشته آزاد و فرنگي را يكسان خواند و افزود: اين دو رشته مثل فرزندان يك خانواده هستند كه نبايد هيچ تبعيض و تفاوتي بينشان قائل شد. ما هر دو رشته را حمايت خواهيم كرد تا به اميد خدا و با تلاش همه عوامل اجرايي به بالاترين جايگاه اين ورزش در جهان برسيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعضاي هيئت مديره و مديرعامل جديد پيروزي شنبه معرفي مي شوند
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني سازمان تربيت بدني و مامور ويژه علي سعيدلو در پيگيري مسائل و مشكلات باشگاه پرسپوليس از انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره و مديرعامل جديد اين باشگاه در روز شنبه هفته آينده خبر داد.دو عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي (محمد آخوندي و مجيد فرخزادي) عصر يكشنبه و در غياب محمدحسين نژادفلاح (ديگر عضو هيئت مديره) با حضور در سازمان تربيت بدني در جلسات ويژه اي با حضور حميد سجادي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني و نماينده ويژه سعيدلو در امور پيروزي، واعظي آشتياني قائم مقام سازمان تربيت بدني و احمد ارشدي شركت كردند تا ضمن ارائه گزارشي از آخرين وضعيت اين باشگاه، نظراتشان را در مورد تغييرات پيروزي اعلام كنند.
در پايان اين نشست گزارشي از آخرين برآيند نظرات اعضاي هيئت مديره و مديرعامل به علي سعيدلو ارائه شد تا وي به عنوان رئيس مجمع باشگاه پيروزي تصميم نهايي را در مورد ايجاد تغييرات در اين باشگاه اتخاذ و اعلام كند.حميد سجادي پس از برگزاري نشست هايي با اعضاي هيئت مديره و مديرعامل باشگاه پيروزي و برخي گزينه هاي حضور در هيئت مديره در اين باره گفت: با توجه به بررسي جميع جهات و ارايه جمع بندي مباحث به دكتر سعيدلو، با نظر رئيس سازمان اعضاي هيئت مديره جديد باشگاه روز شنبه 11 مهرماه معرفي خواهند شد تا اعضاي هيئت مديره نسبت به انتخاب مديرعامل جديد، تصميم لازم را اتخاذ كنند.
وي از معرفي اعضاي جديد هيئت مديره و بهبود جايگاه مديريتي بعنوان اولين قدم در راه برون رفت از وضعيت موجود و اصلاح و ساماندهي باشگاه پيروزي نام برد و تصريح نمود: تعيين جايگاه حقوقي، قانونمندي و ضابطه مند شدن برنامه ها از ديگر اموري است كه مورد توجه قرار خواهد گرفت تا باشگاه با قدمت و مردمي پيروزي را به جايگاه واقعي اش برسانيم.
جلالي بار ديگر سرمربي فولاد خوزستان شد
مجيد جلالي از سوي مديران باشگاه فولاد خوزستان به عنوان سرمربي جديد اين تيم منصوب شد.بدنبال كسب نتايج ضعيف تيم فوتبال فولاد خوزستان با هدايت لوكا بوناچيچ در نهمين دوره ليگ برتر فوتبال، مديران باشگاه سكان هدايت اين تيم را به مجيد جلالي مربي فصل گذشته خود واگذار كردند.
جلالي ديروز در حاشيه نشست مسئولان فدراسيون فوتبال و مربيان تيم هاي ملي و باشگاهي فوتبال با تأييد اين خبر، گفت: با مديران فولاد به توافق رسيده و هدايت اين تيم را براي بار ديگر برعهده گرفته است. وي با بيان اينكه اميدوارم با قدرت به كارم در اين تيم ادامه دهم گفت: در پايان فصل گذشته نيز علاقه اي به ترك فولاد نداشتم چون كارهاي ساختاري در فوتبال اين استان انجام داده بودم اما آن اتفاق براي اولين بار نبود كه باعث شد ترمز كاري ام كشيده شود و شايد اين روند نيز در آينده برايم ادامه داشته باشد.وي درباره مذاكراتش با مسئولان پيروزي اظهار داشت: مسئولان باشگاه پيروزي با جديت با من مذاكره كرده بودند اما شرايط اين تيم مشخص نيست و تيم به هم ريخته است. آنها دوست داشتند من در پيروزي فعاليت كنم اما خودم تجربه تلخي از مذاكره و حضور در اين تيم داشتم به همين دليل ترجيح دادم به فولاد برگردم.
جلالي با اشاره به اينكه دوست داشتم در پيروزي و در آن فضا كار كنم گفت: كار كردن در پيروزي يك فرصت است اما به هر حال موضوعاتي مطرح مي شود و مذاكراتي نيز انجام مي شود ولي بايد شرايط و فضا براي كار نيز فراهم باشد. متأسفانه پيروزي در اين موضوع داراي شرايط پيچيده و نامشخصي است.وي ديروز پس از پايان نشست هم انديشي مربيان با سرمربي تيم ملي تهران را به مقصد اهواز ترك كرد.
نكونام دومين پيروزي اوساسونا را رقم زد
هفته پنجم رقابت هاي لاليگا با گلزني جواد نكونام براي اوساسونا و پيروزي اين تيم برابر اسپورتينگ خيخون به پايان رسيد.يكشنبه شب با انجام شش ديدار هفته پنجم رقابت هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي اسپانيا به پايان رسيد.در يكي از اين رقابت ها اوساسونا ميزبان اسپورتينگ خيخون بود و با پيروزي برابر اين تيم به وضعيت خود در جدول رقابت ها سروسامان داد. جواد نكونام با گلزني در دقيقه 56 اين بازي از روي نقطه پنالتي دومين پيروزي اوساسونا در فصل جاري رقابت ها را رقم زد. مسعود شجاعي ديگر ايراني اوساسونا تا دقيقه 71 اين مسابقه در ميدان حاضر بود و سپس جاي خود را به ديگر بازيكن تيم پامپلونيايي داد. به اين ترتيب همبازيان نكونام و مسعود شجاعي با هفت امتياز به مكان نهم جدول رقابت ها صعود كردند.
محروميت سه جلسه اي براي جباري
داور ديدار تيم هاي فوتبال استقلال اهواز و شاهين بوشهر به دليل دو تصميم اشتباه محروم شد.غلامرضا جباري به دليل قضاوت اشتباه در جريان بازي استقلال اهواز و شاهين بوشهر از سوي كميته داوران با 3 جلسه محروميت روبرو شد. وي در اين بازي يك پنالتي اشتباه براي استقلال اهواز و يك پنالتي نادرست براي شاهين گرفت. اين ديدار با نتيجه 2 بر 2 به پايان رسيد.

 



هفته دوم ليگ قهرمانان اروپا كار سخت ديناموكيف مقابل بارسلونا

هفته دوم از مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود.
در يكي از مهمترين ديدارهاي امشب تيم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نيوكمپ ميزبان دينا موكيف اوكراين است و به نظر مي رسد با شرايط اين روزهاي بارسلونا نماينده باسابقه اوكراين شب سختي را پيش رو داشته باشد. شاگردان گوارديو لاكه با پنج پيروزي پياپي در لاليگا خود را يكبار ديگر به عنوان يك مدعي مطرح كرده اند امسال هم با حفظ تركيب سال گذشته خود در تلاش هستند با حضور بازيكناني چون مسي، پويول، هانري، ژاوي، اينيستا و مهاجم تازه وارد خود زلاتان ابراهيموويچ موفقيتهاي فصل گذشته را يكبار ديگر تكرار كنند. بارسلونا در شرايطي امشب مقابل تيم ديناموكيف صف آرايي مي كند كه آبي و اناري هاي شهر بارسلون در اولين گام خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان با ارائه بازي زيبا توانستند تيم اينترميلان را در ايتاليا با تساوي بدون گل متوقف سازند.
برنامه كامل بازيهاي امشب به اين شرح است:
گروه پنجم:
¤ دبرسن مجارستان- ليون فرانسه
¤ فيورنتينا ايتاليا- ليورپول انگليس
گروه ششم:
¤ روبين روسيه- اينترميلان ايتاليا
¤ بارسلونا اسپانيا- ديناموكيف اوكراين
گروه هفتم:
¤ گلاسكو اسكاتلند- سويا اسپانيا
¤ اونيرا روماني- اشتوتگارت آلمان
گروه هشتم:
¤ آرسنال انگليس- المپياكوس يونان
¤ آلكمار هلند- استاندار ليژ بلژيك

 



نماينده مربيان در كميته فني فدراسيون فوتبال انتخاب شدند

اولين نشست هم انديشي مربيان تيم هاي ليگ برتري و دسته اولي با افشين قطبي و غلامحسين پيرواني سرمربي تيم هاي بزرگسالان و تيم اميد كشورمان در شرايطي برگزار شد كه طرفين به بيان ديدگاهها و نظرات خود در راستاي تعامل هرچه بهتر با يكديگر پرداختند.
در اين نشست كه از ساعت
30/9 دقيقه ديروز در هتل آكادمي ملي فوتبال و با حضور علي كفاشيان، مهدي تاج، مهدي محمدنبي، عزيز محمدي مسئولان فدراسيون فوتبال به همراه غلامحسين پيرواني و افشين قطبي برگزار شد عليرغم دعوت قبلي از همه مربيان ليگ برتري غيبت تني چند از مربيان از جمله امير قلعه نويي، كرانچارو... در نوع خود جاي تعجب داشت. با اين حال اين جلسه با حضور محمود ياوري، محمد مايلي كهن، مجيد جلالي (سرمربي جديد فولاد خوزستان)، صمد مرفاوي، عليرضا منصوريان، حميد استيلي، منصور ابراهيم زاده، بيژن ذوالفقارنسب، فيروز كريمي و... آغاز شد كه پس از صحبتهاي قطبي و پيرواني هر كدام از مربيان شاغل در تيم هاي ليگ برتري و دسته اول ديدگاه ها، نظرات و انتقادهاي خود را در خصوص تيم ملي و هرچه بهتر برگزار شدن بازيهاي ليگ و تمرينات آماده سازي تيم ملي مطرح كردند. در پايان قرار شد اين جلسات هر دو ماه يكبار در راستاي تعامل بيشتر مربيان باشگاه ها با كادر فني تيم هاي ملي و اميد برگزار شود.
همچنين پس از پايان اين نشست محمود ياوري، بيژن ذوالفقارنسب و منصور ابراهيم زاده با رأي گيري به عنوان نماينده مربيان در كميته فني فدراسيون فوتبال انتخاب شدند.

 



واليبال قهرماني مردان آسيا تيم ملي واليبال از سد سريلانكا گذشت

تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران نخستين ديدار خود در رقابت هاي قهرماني آسيا را با پيروزي آغاز كرد.
در دومين روز رقابت هاي واليبال مردان آسيا در شهر مانيل فيليپين تيم ملي ايران به مصاف تيم سريلانكا رفت و در پايان با نتيجه سه بر يك بر حريف خود فايق آمد.
در اين ديدار كه نخستين ديدار ايران در اين رقابت ها محسوب مي شد، تيم سريلانكا در گيم نخست با نتيجه 25 بر 18 از سد تيم ايران گذشت اما، پس از آن تيم ايران در سه گيم پياپي و با نتايج 25-17، 25-15 و 25-17 بر حريف خود چيره شد.
اين در حالي است كه تيم سريلانكا در گروه ايران در روز نخست هنگ كنگ را شكست داده بود.
تيم واليبال ايران امروز به مصاف تيم قدرتمند چين خواهد رفت.
نتايج ساير رقابت ها تاكنون به شرح زير است:
استراليا 3 - لبنان يك
هند يك - اندونزي 3
ميانمار 3 - فيليپين 2
چين 3 - ويتنام صفر
كره جنوبي 3 - مالديو صفر
سريلانكا 3 - هنگ كنگ صفر
قطر 2 - كره جنوبي 3

 



خواندني از ورزش ايران

¤ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني طي حكمي حبيب كاشاني را بعنوان مشاور عالي خود معرفي كرد.درحكم دكتر علي سعيدلو براي حبيب كاشاني آمده است:«نظر به سوابق، تعهد و تجربيات ارزشمندتان درامر ورزش، به موجب اين ابلاغ جنابعالي را بعنوان «مشاور عالي» خود منصوب مي نمايم.اميد است با اتكال به خداوند متعال و بهره گيري از همفكري صاحبنظران، پيشكسوتان و نخبگان ورزش در پيشبرد اهداف سازمان منشأ خدمات مفيد و اثربخش باشيد.»
¤ دركنگره كنفدراسيون قايقراني آسيا كه با حضور رئيس فدراسيون جهاني قايقراني، نايب رئيس فدراسيون جهاني، «شين» رئيس كنفدراسيون قايقراني آسيا و مسئولان ديگر اين كنفدراسيون درسالن اجتماعات برج ميلاد برگزار شد كه طي آن احمد دنيا مالي رئيس فدراسيون قايقراني ايران با كسب 20راي موافق از 25 راي ماخوذه به عنوان نماينده قاره اي كنفدراسيون آسيا انتخاب شد. دنيامالي براي چهارسال اين پست را برعهده خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14