(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 مهر 1388- شماره 19474
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روز سياه (يادداشت روز)
گزارش خبري تحليلي كيهان انفجار خشم ملت هاي مسلمان عليه هتك حرمت مسجدالاقصي
كيهان و خوانندگان
سند (گفت و شنود)
تفاهم از كدام زاويه؟!
ترقي: دستگاه قضايي مسئله ديدار خاتمي با سوروس را پيگيري كند
مترجم خاتمي ملاقات وي با سوروس را تاييد كرد (خبر ويژه)
گول ويترين را نخوريد پشت تهديد، درخواست مذاكره است (خبر ويژه)
روزنت: دروغ گفتيم خبرگان پاي جمهوري اسلامي ايستاده اند (خبر ويژه)
اينديپندنت: بازي با غرور ايراني ها نتيجه عكس مي دهد (خبر ويژه)



روز سياه (يادداشت روز)

حمله روز يكشنبه يك گروه 40 نفره از صهيونيست هاي ساكن يك شهرك تازه تاسيس در شرق بيت المقدس به «مسجدالاقصي» كه به زخمي شدن بيش از 30 نفر از مسلمانان نمازگزار و كمتر از 10 نفر از صهيونيست هاي مهاجم منجر شد حاوي نكات و درس هايي است كه بايد با حساسيت خاصي به آن ها نگريست:
1- مسجدالاقصي در نزد مسلمانان يك مسجد معمولي نيست. اين مسجد از يك سو اولين قبله مسلمين و از سوي ديگر محل عروج پيامبر بزرگ اسلام است كه شرح آن در آيه اول سوره مباركه «اسري» آمده است. در واقع اين مسجد از جهاتي همسنگ «مسجدالحرام» مي باشد. با اين وصف تعرض به اين مسجد فراتر از يك مسئله ساده و قابل اغماض است درست به همين دليل در طول 42 سال گذشته -يعني از زمان آغاز اشغال شهر بيت المقدس در جنگ ژوئن 1967- همواره ورود صهيونيست ها به اين مكان با واكنش بسيار گسترده و دامنه دار مسلمانهاي فلسطيني و غيرفلسطيني مواجه شده است.
2- اقدام روز يكشنبه شهرك نشين هاي صهيونيست هدف واقعي از شهرك سازي در بيت المقدس و كرانه باختري رود اردن را برملا مي كند. صهيونيست ها تاكنون اصرار زيادي داشتند تا اقدامات ساختمان سازي خود را در راستاي اسكان يهوديان فاقد خانه جلوه دهند ولي حادثه روز يكشنبه پرده از روي ادعاي آنان برداشت و معلوم شد كه چرا صهيونيست ها تا اين اندازه روي تداوم شهرك سازي ها اصرار دارند. هتك حرمت مسجدالاقصي در روز يكشنبه توسط همان صهيونيست هايي روي داده كه طي ماههاي گذشته از جاهاي ديگر به بيت المقدس گسيل شده و ساكن گرديده اند پس معلوم مي شود آنان اساساً براساس يك ماموريت ويژه در شهرك تازه تاسيس صهيونيستي سكونت گزيده اند نكته ديگر اين است كه اين حادثه نشان داد برنامه شهرك سازي ها دو روي دارد يك روي آن يهودي كردن مناطق مختلف فلسطين- از جمله شهر بيت المقدس و محله «وادي حلوه» كه مسجدالاقصي در آن واقع شده- است و روي ديگر سكه فراري دادن مسلمانهاست از اين رو بايد به امام جمعه مسجدالاقصي- يوسف ابوسنيه- حق داد كه گفت اگر مسلمانها سياست هاي رژيم صهيونيستي را ناديده بگيرند طي دو تا سه سال آينده اين شهر خالي از سكنه مسلمان مي شود. جالب اين است كه ليبرمن وزير افراطي رژيم صهيونيستي روز يازدهم اسفند سال گذشته در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته بود: «من در قبرس به شارون گفته بودم كه بهتر است يك كشور فلسطيني- در خارج از فلسطين!- تشكيل دهيم كه حتي يك يهودي در آن نباشد.
3- اقدام صهيونيست ها در حمله به مسجد الاقصي و نمازگزاران آن درست در روزي صورت گرفته است كه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان و نتانياهو نخست وزير رژيم غاصب تل آويو و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در نيويورك به مذاكرات سياسي مشغول بوده اند. نشست سه جانبه در آمريكا در شرايطي انجام شد كه صهيونيست ها از يك سو با تأكيد افراطي بر سياست توسعه شهرك هاي صهيونيستي در شرق بيت المقدس و كرانه تمام درخواست هاي بين المللي و منطقه اي را مبني بر توقف ساخت شهرك ها كنار گذاشتند و از سوي ديگر با بمباران جنوب غزه و دستگيري بيش از 3300 فلسطيني- طي 9 ماه گذشته- كه اكثر آنان زن و كودك و از ساكنان كرانه بوده اند، با مشت هاي آهنين در پاي ميز مذاكره رفته اند. در همان حال محمود عباس در شرايط كاملاً معكوس بوده است. چرا كه از يك طرف دوره مسئوليت قانوني محمود عباس بر تشكيلات خودگردان از روز بيستم دي ماه سال گذشته پايان يافته و از طرف ديگر گفت وگوهاي دو طرف فلسطيني به بن بست رسيده است. با اين وصف طبيعي است كه صهيونيست ها از فرصت براي رسيدن به اهدافي- مثل تصرف مسجدالاقصي- كه تاكنون فقط خواب آن را ديده اند استفاده كنند. البته اين ماجرا بخوبي نشان داد كه به هيچ وجه نبايد به سمت مذاكره با رژيم صهيونيستي كشيده شد چه فلسطيني ها در شرايط قوت باشند و چه در شرايط ضعف چرا كه به هرحال صهيونيست ها تصميم ندارند از طريق سياسي چيزي را وانهند. تجربه فلسطيني ها همين را مي گويد. چندين دور مذاكرات گروه عرفات در مادريد و اسلو در دهه 1370 راه به آنجا برد كه عرفات در حالي كه در رام الله در حبس خانگي بود به وضع ذلت باري از دنيا رفت در حالي كه انتفاضه فلسطيني ها سبب شد كه رژيم صهيونيستي بدون مذاكره منطقه غزه را در اوايل سال 1384 ترك كند.
4- حادثه روز يكشنبه نشان داد كه مسئله يهودي سازي بيت المقدس بسيار جدي است. صهيونيست ها از يك طرف آهنگ جدي ويراني مسجدالاقصي، قبه الصخره و چندين بناي تاريخي- مذهبي ديگر را كه نشانه هاي حكومت مسلمين بر فلسطين است دارند و از سوي ديگر با حفر كانال و سياست اعمال محدوديت هاي شديد عليه فلسطيني ها- اعم از آنكه هوادار عباس باشند يا هنيه- آنان را برانند و به آن سوي كرانه در اردن گسيل كنند. دستگيري بيش از 3300 فلسطيني در كرانه، تخريب منازل بيش از 8000 فلسطيني در بيت المقدس شرقي، ادعاي مائيردگان رئيس دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي مبني بر اين كه اسرائيل داروهايي را كشف كرده كه از طريق آن فلسطيني ها را به مرگ تدريجي مبتلا مي كند و... همه بيانگر عمق خطري است كه اينك فلسطين، قدس و مسجدالاقصي را تهديد مي كند و به عكس العمل شديد مسلمين نياز جدي دارد.
5- سرگرم سازي مسلمين به طرح ها و مسائل حاشيه اي و هرچه آنها را از موضوع اصلي يعني فلسطين دور كند يك توطئه صهيونيستي است كه نبايد در طراحي آن در مراكز تصميم گيري صهيونيستي ترديد كرد اين سرگرم سازي در هر كشوري بگونه اي است در شبه جزيره درگيري هاي داخلي يمن و درگيري هايي كه ميان عربستان و يمن در شرف وقوع است.
درگيري ها در داخل عراق، مسايل داخلي لبنان و تاخير در تشكيل كابينه وحدت ملي اين كشور، تداوم اختلافات ميان دو طرف - فتح و حماس- فلسطين تلاش براي اخلال در تظاهرات روز قدس در تهران با طرح شعارهايي به نفع اسرائيل از سوي هواداران موسوي و... همه در راستاي يك مسئله است: «فلسطين را فراموش بكنيد بگذاريد آخرين مقاومت هاي داخل فلسطين هم زير ضربات شديد صهيونيست ها خرد شود.» البته هيهات! مسلمين فلسطين را رها نمي كنند.
6- در عين حال اقدام صهيونيست ها پس از برگزاري مراسم جهاني روز قدس و اقبال شديد فلسطيني ها به بزرگداشت اين روز كاملا از عصبانيت آنان حكايت مي كند. خبرها بيانگر آن است كه مراسم روز قدس امسال پرشكوهتر از هر سال در غزه، كرانه، جنين و بيت المقدس شرقي برگزار شده است كما اينكه حداقل در 51كشور مهم عربي اين مراسم با حضور صدها هزار مسلمان روزه دار برگزار شده است. از اين رو اسرائيلي ها براي اينكه روحيه فلسطيني ها را بشكنند دقيقا روي نقطه حساس آنان- مسجدالاقصي- دست گذاشته اند.
7- واقعيت ديگر اين است كه صهيونيست ها بيش از هر زمان ديگر احساس انزوا مي كنند. براي اولين بار در طول تاريخ نخست وزير اسرائيل بطور علني رهبري يك گروه معترض را در جلوي مقر سازمان ملل برعهده گرفت- اين مسئوليت در سال گذشته بعهده تزيپي ليوني وزير خارجه اين رژيم بود- نتانياهو در نطق خشمگينانه خود از اينكه به كشورها اجازه داده اند تا از تريبون سازمان ملل موجوديت و فلسفه اين رژيم را زير سؤال ببرند ابراز نگراني كرد و جالب تر اين است كه مطبوعات مختلف رژيم صهيونيستي نتانياهو را مورد حمله قرار دادند كه با استدلال پيرامون وقوع هولوكاست عملا به دام احمدي نژاد افتاده و اذعان كرده كه هولوكاست موضوعي است كه نياز به دفاع دارد.
8- به هرحال بنا به هر دليلي كه صهيونيست ها اقدام به هتك مسجدالاقصي كرده باشند، در خطر بودن قبله اول مسلمين اثبات مي شود و مسلمانان نبايد از اين موضوع مهم بگذرند. مسجدالاقصي قلب بيت المقدس، بيت المقدس قلب فلسطين و فلسطين قلب جهان اسلام است. توطئه صهيونيست ها ممكن است فعلا روي مسجدالاقصي تمركز داشته باشد ولي به دليل آنكه هنوز صهيونيست ها سياست تشكيل دولت بزرگ يهودي در حد فاصل نيل تا فرات را بطور واقعي كنار نگذاشته اند، به مسجدالاقصي و بيت المقدس و فلسطين بسنده نخواهند كرد. از اين رو حضرت امام در تبيين دقيق روز قدس فرمودند روز قدس روز دفاع از همه كشورهاي اسلامي است البته دو هفته از برگزاري راهپيمايي روز قدس گذشته است ولي دفاع از فلسطين به روز خاصي محدود نمي شود. مسلمانان بايد روز يكشنبه كه صهيونيست هاي روسياه در حوالي سالگرد ورود شارون به مسجدالاقصي به قبله اول مسلمين تجاوز كرده اند را روز سياه بنامند و براي محو صهيونيسم و عدم تكرار چنين فاجعه اي وارد ميدان شوند.
سعدالله زارعي

 



گزارش خبري تحليلي كيهان انفجار خشم ملت هاي مسلمان عليه هتك حرمت مسجدالاقصي

سرويس سياسي-
«مسجدالاقصي بطور واقعي در خطر است. مردم فلسطين به نقش خود در اين زمينه عمل مي كنند اما نجات مسجدالاقصي مسئوليت همه امت اسلامي است. محكوم كردن و تقبيح صرف بي فايده است. راه ما مقاومت و دفاع از وطن خود و مقدسات اسلامي است اما مقاومت نيازمند حمايت امت عربي و اسلامي است.»
محمد الخطيب يك عضو كميته انتفاضه جنبش فتح در گفت وگو با ايرنا ضمن بيان اين جملات كه از نگراني عميق ملت فلسطين نسبت به توطئه صهيونيست ها حكايت مي كند، از مسلمان ها خواسته است كه مماشات و سياست وقت گذراني را كنار بگذارند.
خطيب اين اظهارات را در حالي مطرح كرد كه دو روز پيش از آن حدود 40 نفر از شهرك نشين هاي يهودي كه از حمايت ارتش اسرائيل غاصب برخوردار بودند براي اولين بار پس از اشغال بيت المقدس در سال 1346وارد صحن هاي اين مسجد شدند و به زد و خورد با هزاران نمازگزاري كه در اين مسجد به عبادت مشغول بودند پرداختند. بر اثر اين درگيري ها نزديك به 03 فلسطيني از مردم زخمي شده اند.
ارتش رژيم صهيونيستي به دليل اينكه شهامت اعلام رسمي حمايت از هتك كنندگان قبله اول مسلمين را ندارد تظاهر كرد كه با حضور گروهي از جوانان ساكن در شهرك هاي تازه تاسيس يهودي در مسجدالاقصي و درگيري با مردم موافق نبوده است. وزير كشور اين رژيم وانمود كرد كه از قبل در جريان تصميم جوانان ساكن در يك شهرك صهيونيستي براي حضور در مسجدالاقصي نبوده است ولي شواهد و قرائن كاملا خلاف آن است.
برابر گزارش هاي موجود، در روز يكشنبه 30 صهيونيست كه بشدت عليه مسلمانها تحريك شده بودند از سمت «باب المغاربه» وارد مسجدالاقصي شدند و تلاش كردند تا يك مراسم مذهبي يهودي را در اين مسجد بسيار مهم اسلامي برگزار نمايند كه در نوع خود بي سابقه و تحريك آميز مي باشد.
از زمان اشغال بيت المقدس در جريان جنگ شش روزه سال 1346 -جنگ ژوئن 1967- اين سومين بار است كه صهيونيست ها اقدام به هتك حرمت مسجدالاقصي كرده اند. دو سال پس از آنكه صهيونيست ها با شكست دادن ارتش هاي عربي بيت المقدس را به تصرف خود درآوردند، يك جوان صهيونيست كه از سوي رژيم صهيونيستي حمايت مي شد وارد مسجدالاقصي گرديد و سقف جنوبي، منبر سلطان نورالدين و محراب صلاح الدين در قسمت شرقي اين مسجد را به آتش كشيد. اين حادثه در تقويم اسلامي ثبت شده و هر ساله مسلمانان به تلخي از اين واقعه ياد كرده و خشم خود را عليه صهيونيست ها ابراز مي دارند. با وجود گذشت 42 سال از اين حادثه هنوز زخم ناشي از آن التيام نيافته است.
يك بار ديگر در سپتامبر سال 2000 -هفتم مهرماه 1379- با ورود آريل شارون به صحن مسجدالاقصي، قبله اول مسلمين جهان هتك شد و البته به شكل گيري دومين انتفاضه ملت فلسطين منجرگرديد. در روزي مثل امروز نخست وزير خون آشام اسرائيل به همراه 2000 نظامي اين رژيم تلاش كرد تا با ورود به مسجدالاقصي از يك سو عزم صهيونيست ها را براي تصرف اين نقطه حساس نشان دهد و از سوي ديگر شكست اين رژيم از حزب الله كه منجر به خروج از جنوب لبنان در همين سال شد را بپوشاند. اما برخلاف تصور صهيونيست ها، اين حادثه انتفاضه جديدي را سبب گرديد و مذاكرات سازش را دستخوش فروپاشي كرد. در تجاوز روز هفتم مهرماه آن سال صهيونيست ها به مسجدالاقصي 7 فلسطيني شهيد و حدود 200نفر زخمي شدند.
در عين حال تجاوز روز يكشنبه صهيونيست ها و تلاش براي اقامه يك مراسم مذهبي يهودي در اين مكان مقدس اسلامي كاملاً جديد و بيانگر توطئه عميق اين رژيم مي باشد از اين رو اقدام روز يكشنبه صهيونيست ها بلافاصله به واكنش هاي تند در فلسطين و خارج از آن انجاميد. امام جمعه مسجدالاقصي به راديو صوت العرب گفت: چنانچه آتش مخالفت با تجاوزات اسرائيل به بيت المقدس در مسجد الاقصي شعله ور شود دامنه اين آتش به ديگر نقاط فلسطين كشيده مي شود. مردم در غزه، كرانه و جنين بلافاصله واكنش هاي خشم آلودي بروز دادند و اين مسئله تا آنجا رژيم تل آويو را نگران كرد كه حتي به ارتش صهيونيستي در سرزمين اشغالي 1327 آماده باش داد.
خبرهاي ديگر حكايت از آن دارد كه در جريان درگيري فلسطيني ها با ارتش رژيم صهيونيستي در شهرك «اليامون» در غرب جنين- واقع در شمال كرانه باختري- ارتش اسرائيل از بمب صوتي استفاده كرده است. منابع امنيتي فلسطيني ها گفته اند: نيروهاي اشغالگر با استقرار خودروهايشان در خيابانها و كوچه هاي اين شهرك تلاش كردند تا فلسطيني ها را مرعوب كرده و به تظاهرات خشم آلود آنان خاتمه دهند.
مصطفي برغوثي يك مقام برجسته جنبش فتح در واكنش به اقدام صهيونيست ها گفت هدف اسرائيل به انزوا كشيدن بيت المقدس و جدا ساختن آن از مناطق ديگر فلسطيني و در نهايت يهودي سازي اين شهر است. يوسف ابوسنيه امام جمعه مسجدالاقصي نيز گفت اگر مسلمانها سكوت كنند، اين شهر طي سالهاي آتي خالي از سكنه عرب مي شود. در همان حال يك خبر ديگر حكايت از آن دارد كه با ادامه احداث تونل در زير منطقه مسجدالاقصي حداقل 8 هزار فلسطيني در «وادي حلوه» با خطر تخريب منازل خود و مهاجرت مواجه مي باشند.
در حال حاضر به دليل وخامت اوضاع، رژيم صهيونيستي در شهرهاي حيفا، عكا و يافا و شهرهاي محل سكونت فلسطيني ها در محدوده اراضي اشغالي 1948 وضعيت فوق العاده اعلام كرده است. متعاقب اين اقدامات، گردان شهداي الاقصي - شاخه نظامي جنبش فتح- ديروز طي بيانيه اي از حملات خمپاره اي مبارزان اين گردان به يك پايگاه نظامي رژيم تل آويو در شمال غزه خبر داد.
اقدام صهيونيست ها به ورود به مسجدالاقصي واكنش تند جهان اسلام را در پي داشت. در بيشتر پايتخت هاي عربي منطقه، مسلمانان بلافاصله به خيابان آمدند و اعتراض شديد خود را به اين اقدام معنادار صهيونيست ها نشان دادند. در قاهره پايتخت مصر مردم به خيابان آمدند و دانشجويان دانشگاه اسكندريه پرچم هاي آمريكا و اسرائيل را به آتش كشيدند. در اردن كه بعد از مصر در ميان كشورهاي عربي فعال ترين رابطه را با اسرائيل دارد، كاردار تل آويو را به وزارت خارجه احضاركرد تا مراتب اعتراض رسمي دولت را دريافت كند. عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب در گفت وگو با خبرنگاران حمله به مسجدالاقصي را تجاوز و نقض آشكار قوانين بين المللي خواند. او گفت يهودي ها حق ندارند چه در ماه رمضان و چه در ماه غير رمضان وارد مسجد شوند. موسي بطور ضمني اهانت روز يكشنبه صهيونيست ها به مسجدالاقصي كه بنا به نقلي منجر به زخمي شدن 31 فلسطيني و 9 يهودي صهيونيست گرديد را ناشي از تشديد اختلافات ميان دو طرف فلسطيني دانست.

 



كيهان و خوانندگان

¤ بيانات اخير رهبر فرزانه انقلاب در جمع اعضاي خبرگان را بايد به حق فصل الخطاب دانست و جا دارد كه تمام فرهيختگان و كساني كه با افكار و سرنوشت ملت سر و كار دارند در بررسي دقيق و تفسير محتوايي اين سخنان تاريخي تلاش جدي داشته باشند. خداوند را شكر مي كنيم به وجود رهبري فرزانه مثل ايشان و به آن افتخار مي كنيم.
يك هموطن
¤ پشت سر نهادن آزمون بزرگ فتنه تحت عنوان موج سبز از جانب ملت ايران و تأييد قبولي ملت از جانب مقام معظم رهبري در عين تدارك وسيع كه جبهه استكبار فراهم كرده بود، امر مهمي است و از الطاف خفيه الهي كه تاريخ به مرور ابعاد آن را روشن خواهد ساخت هر چند ريزش و مردودي برخي خواص و سياسيون نااهل و نامحرم را در پي داشت. هياهو و جنجال اخير جنايتكاران مستكبر كه توطئه و همراهي شان در فتنه اخير برملا شد در خصوص فعاليت هسته اي ايران در حقيقت سوزش دردناك شكستي است كه در براندازي نرم خورده اند. راه اندازي موج تهديد تحريم نيز چيز تازه اي نيست. امام راحل (ره) فرمودند: آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. با صبر و با مقاومت ملت تحقق وعده حق تعالي را شاهد خواهيم بود و ديري نيست كه كام ملت از اين صبوري و مقاومت شيرين شود.
محمودي
¤ ملت شهيد پرور ايران انتظار داشتند مسئولين ذي ربط سريعاً ريشه فتنه را بخشكانند ليكن تعلل در اين مورد باعث شده دشمنان از آن سوي آب نهال اين ريشه را آبياري كنند تا به درختي تنومند تبديل شود و مي بينيم كه در هر مقطعي اين نهال خبيث خودنمايي مي كند و باعث خون به دل كردن اين ملت مي شود. اگر به همين منوال بگذرد بايد منتظر پيامدهاي بعدي آن هم باشيم.
معتمدي
¤ واقعاً جاي بسي تعجب است از كسي كه مدعي خط امامي است چطور به سراغ معزول امام مي رود و از او نظر مي خواهد و جاي بسي شگفتي است كه مسئولين قوه قضائيه و امنيتي كشور به جاي خشكاندن ريشه هاي فتنه به شاخ و برگ چسبيده اند.
طاهري
¤ تعدادي از روزنامه ها موجي را مبني بر پيشنهاد ميانجيگري مطرح مي كنند. مي خواستم بدانم كه منظور آن ها از ميانجيگري ميان چه كسي با چه كسي است؟! اگر آشتي با يك عده آشوبگر و جنايتكاراني كه دست هايشان به خون مردم آلوده مي باشد، است فكر مي كنم چنين پيشنهادي توهين آميز و شرم آور است. قوه قضائيه پيش از آنكه اغتشاشگران با طرح چنين موضوعات غلط و انحرافي خود را در حاشيه امن قرار دهند وارد عمل شده و بيش از اين در برخورد قانوني با سران اغتشاش مسامحه نكند.
يك هموطن
¤ لطف كنيد گزارشي از روند شكايت عليه كيهان را چاپ كنيد تا ما نيز از نتايج آنها مطلع شويم. چرا كه ما خود را جداي از كيهان نمي دانيم و شكايت عليه كيهان را شكايت عليه همه طرفداران اين روزنامه مي دانيم.
امير قنبر از كرج- از طريق ايميل
¤ از معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تقاضا مي كنم پاسخ دهند چگونه اجازه اكران فيلم «دو خواهر» را مي دهند كه دو مرد عاشق يك زن شوند و عملاً به شكستن قبح دوستي دو مرد با يك زن و يك زن با چند مرد مي پردازد.
بهاري از گلستان
¤ از صفحه مدرسه كيهان به خاطر چاپ ژست كودك فلسطيني در برابر سرباز صهيونيسم به تاريخ 4/7/88 تشكر مي كنم و تقاضا دارم اين عكس را در صفحه اول كيهان چاپ كنيد.
فقاني از مشهد مقدس
¤ در ورودي مترو ميدان امام عكس خاتمي همچنان پابرجاست از مسئولين فرهنگي كشور، شوراي شهر و شهرداري تقاضا مي شود نسبت به امحاء عكس آقاي خاتمي اقدام نمايند.
علي حيدرپور
¤ متأسفانه اخيراً با بازگشايي مدارس باب شده كه در برخي از مدارس ابتدايي، پسران با چيزي شبيه كروات كه نماد غربگرايي و بي هويتي است در سركلاس حاضر مي شوند. از مسئولين آموزش و پرورش تقاضا مي شود نگذارند نماد بيگانه در كشور مجدداً به فرهنگ تبديل شود.
حيدري
¤ از مسئولان فرهنگي و انتظامي كشور مي خواهم كه فكري درباره برخورد با دست فروش هايي بكنند كه در حاشيه خيابان اقدام به فروش نوارها و سي دي هاي خواننده هاي مبتذل و ضد انقلاب مي كنند.
يك شهروند تهراني
¤ من مي خواهم مشترك روزنامه كيهان بشوم اما نمي دانم چه كار بايد بكنم. لطفاً بنده را راهنمايي كنيد.
داوود حسيني
كيهان: مي توانيد با تلفن 9-33110251 داخلي 2383 تماس حاصل نماييد.
¤ لطفاً بنويسيد كه چرا سازمان بهداشت و درمان استان گيلان با اينكه شش ماه از سال جديد گذشته است قانون بازنشستگي پيش از موعد را كه از تصويب دولت و مجلس محترم گذشته است ابلاغ نمي كند.
يك شهروند گيلاني
¤ ضمن تشكر به خاطر چاپ هر روز ستون «خوان حكمت» در ماه مبارك رمضان پيشنهاد مي كنم اين ستون سه روز در هفته به جاي دو روز در هفته در مواقع عادي چاپ شود.
رضا غنجي از قم
¤ قبلاً در اتوبوس هاي تعاوني مسيرهاي آذري، اسلامشهر و رباط كريم احاديثي از ائمه معصومين(ع) با خط بسيار درشت و زيبا نوشته مي شد كه حقيقتاً تأثيري فوق العاده در اخلاق و هدايت زندگي مردم داشت اما متأسفانه مدتي است كه آن را حذف كرده اند. از شركت اتوبوسراني خواهش مي كنم كه اين روش را مجدداً احياء كنند.
سليمان بلغار
¤ جمعي از خانواده شهدا و ايثارگران با سرمايه اوليه يك ميلياردي در بخش دامداري صنعتي و پاستوريزه سرمايه گذاري نموديم و براساس نامه هاي استانداري و وزير جهاد كشاورزي و قول مساعد آنها با اطمينان از پيشرفت كار و همكاري بانك براي وام به جذب نيرو مبادرت ورزيديم ولي با گذشت قريب 2 سال و خسارت 2 ميلياردي متأسفانه بانك زير بار ارايه خدمات نمي رود. بخش عمده كارگران از كار كنار كشيدند و ما مانده ايم و آبرويي كه نگران از دست دادن آن هستيم. از وزير محترم جهاد كشاورزي، كشور و رئيس بانك مركزي تقاضاي عاجل داريم كه اين مشكل چند ده نفر ما را مرتفع نماييد.
احمدي از اردبيل
¤ شهرستان دماوند شبكه قرآن ندارد از مسئولين محترم صدا و سيما تقاضا مي شود اين مشكل را مرتفع نمايند تا همگان از اين موهبت بهره مند شوند.
بهرامي
¤ چند روزي است كه برق منطقه زمان آباد قطع شده و كسي براي درست كردن آن نيامده است.
پرورده از زمان آباد
پاسخ روابط عمومي منطقه 4 شهرداري
«در پاسخ به مطلب مندرج در دوم شهريور ماه، مبني بر نصب پل هوايي عابر پياده در بزرگراه شهيد باقري مقابل مسجد النبي به اطلاع مي رساند؛ در بزرگراه مذكور در تقاطع خيابان 196 يك دستگاه پل عابر پياده نصب و در حال بهره برداري است و هيچگونه قطعات مستعمل پل هوايي نيز در موقعيت ياد شده موجود نمي باشد.»

 



سند (گفت و شنود)

گفت: مترجم خاتمي هم در كتاب خاطراتش كه چندماه قبل منتشر شده ملاقات خاتمي با جرج سوروس حامي كودتاهاي مخملي را تأييد كرده است.
گفتم: «كنت تيمرمن» مسئول سابق ميز ايران در وزارت خارجه آمريكا و عضو سازمان سيا هم ملاقات خاتمي و سوروس را تأييد كرده است.
گفت: دهها سند غيرقابل انكار ديگر هم انجام اين ملاقات را اثبات مي كند و با وجود اينهمه سند و مدرك، معلوم نيست آقاي خاتمي چگونه ملاقاتش با سوروس را تكذيب كرده است.
گفتم: تنها استدلال آقاي خاتمي اين است كه چرا حرف مرا باور نداريد ولي حرف جرج سوروس و تيمرمن و... را قبول مي كنيد؟
گفت: معلوم است كه خاتمي قابل قياس با جرج سوروس صهيونيست و تيمرمن عامل سيا نيست، بلكه سند و مدارك آنها انجام اين ملاقات را اثبات مي كند.
گفتم: شخصي در خانه همسايه اش رفت كه الاغ او را قرض بگيرد، همسايه گفت الاغم را شخص ديگري با خود برده و در خانه نيست، در همين هنگام صداي عرعر الاغ از درون خانه بلند شد و همسايه كه ديد بدجوري خيط كاشته به طرف گفت؛ يعني تو حرف مرا كه همسايه ات هستم باور نمي كني اما حرف الاغ را قبول مي كني؟! و يارو در جواب گفت؛ حرف الاغ مهم نيست، خود الاغ سند است!

 



تفاهم از كدام زاويه؟!

دكتر الياس نادران¤
پس از سخنان رهبر فرزانه انقلاب، در خطبه هاي نماز پرشكوه عيدفطر، اظهارنظرهاي متفاوتي از سوي جريان هاي مختلف سياسي و رسانه اي و به خصوص شخصيت هاي بزرگ و تاثيرگذار نظام صورت گرفت. علي رغم سخنان راهگشاي رهبر انقلاب، آفت اين روزهاي فضاي سياسي و رسانه اي كشور نگاه ناقص و مصداقي بجاي نگاه كلي و در بستر تاريخي به سخنان ايشان است كه متاسفانه موجب قلب محتواي رهنمودهاي ايشان شده است. براي جلوگيري از اين مسئله توجه همه فعالان سياسي و فعالان فضاي رسانه اي اين روزها را به نكاتي ضروري جلب مي كنم.
1. در ابتدا بايد گفت نفس حركت و تلاش براي بازگشت آرامش به فضاي سياسي كشور نه تنها امر پسنديده اي است بلكه بايد مورد استقبال همه جريانات سياسي نظام و نيروهاي دلسوز انقلاب قرار بگيرد. هرشخص يا گروهي در هر سطحي مي تواند، و بايد تلاش كند تا با استقرار آرامش در كشور، محيط كسب وكار و تلاش به كشور بازگردد و جريانات مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي روال عادي خود را در كشور پيدا كنند.
2. در جريانات و حوادث اخير، كه از سوي رهبر انقلاب به حق «فتنه بزرگ» ناميده شد، شخصيتها و جريانهاي سياسي و حتي برخي از موثرين و سابقون انقلاب با همراهي عامدانه با سران فتنه و يا با مواضع عجولانه در نقد نظام و يا حتي با سكوت منفعلانه به التهاب بيشتر فضا و تشويش بيشتر اذهان عمومي و بالتبع اوجگيري فتنه كمك كردند و حتي اين افراد و جريانهاي سياسي صرف نظر از سوابق انقلابي خود نبايد انتظار داشته باشند كه نظام در مقابل آنها كوتاهي و مماشات كند. پس منصف باشند و با كنار گذاشتن اين توقع بي جاي خود، هزينه عواقب تلخ و دردناك رفتار خود را بپردازند.
3. در كنار جريانات داخلي، بعضي از افراد و مجموعه هاي سياسي با محافل خارجي و كشورهاي غربي با سابقه طولاني خصومت عليه ملت ايران، مرتبط بوده اند و متاسفانه بايد گفت بر طبق اسناد و شواهد غيرقابل انكار با هماهنگي آنها مشغول مديريت نوعي طرح كودتاي مخملي در كشور بوده اند. فارغ از آگاهانه يا ناآگاهانه بودن اين اقدامات و اين كه طراحان و مجريان تا چه حد در رسيدن به اهداف طرح موفق و يا ناموفق بوده اند، نظام اسلامي ناچار است براي دفاع از حقوق مردم و احترام به قانون كمترين اغماضي در برخورد با اين افراد و جريان ها نداشته باشد. بنابراين تلاش شخصيت هاي بزرگ سياسي، جريان هاي دروني نظام و رسانه ها براي تطهير چهره اين افراد و جريان ها و يا كم اهميت جلوه دادن اين دست اقدامات زشت و ناجوانمردانه با توجه به عزم قاطع نظام در برخورد با متخلفان، بي فايده است و راه به جايي نخواهد برد.
4. انتخابات بي نظير 22 خرداد، كه جز در مورد رفراندوم اصل نظام در كشور ما سابقه نداشته است و به لحاظ نرخ مشاركت نيز در تمام كشورهاي جهان كه در آنها انتخابات آزاد و رقابتي برگزار مي شود، در سده هاي اخير بي سابقه بوده است، اعتبار و سرمايه متراكمي را براي پيشبرد اهداف عاليه نظام ايجاد كرد و ظرفيت هاي بزرگي را بوجود آورد. اين پشتوانه مردمي كه حاكي از اعتناي نظام به جمهوريت و تعميق مردم سالاري ديني بود، به بهانه هاي واهي مثل ادعاي دروغين تقلب در انتخابات مخدوش شد و اين نقطه قوت نظام كه مي توانست در مناسبات اجتماعي دروني نظام و روابط ديپلماتيك خارج از نظام موثر باشد و گسترش مردم سالاري و حاكميت قانون و ظرفيت سازي هاي سياسي را به ارمغان آورد، به يك نقطه ضعف و آسيب تبديل شد. مسببين و حاميان اين حوادث و اين جنايت هاي بزرگ به انقلاب اسلامي و نظام حاصل از خون شهدا و مجاهدت هاي ملت بزرگوار ايران در طول نيم قرن گذشته، بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند. آنچه موجب تاسف بيشتر است، عدم پشيماني از خطاي گذشته و اصرار اين افراد وجريان ها براي اثبات دروغ بزرگ تقلب است. تلاشي كه موجب شد تا به شيوه هاي ماكياوليستي، جريان سازي هاي كاذب اجتماعي و سوءاستفاده از احساسات پاك جوانان نامطلع روي بياورند و به دليل اطلاع از بي پايه و اساس بودن ادعاي خود با تمسك به برخي اشتباهات و خطاهاي برخي افراد و نهادهاي مختلف بازي هميشگي غبارآلود كردن فضا و فرار به جلو را تكرار كنند. در اين بازي خطرناك با آبروي نظام اسلامي، كار را به جايي رسانده اند كه آنها كه خود با ادعاي پيروي از خط امام به صحنه آمدند، در روز قدس كه يكي از يادگارهاي امام راحل است در مقابل شعار مرگ بر اسرائيل مردم، شعارهاي انحرافي سر مي دادند. آنهايي كه خواسته يا نخواسته به دام اين جريان افتاده اند، بايد مسئوليت عواقب آن را بپذيرند و وضعيت اين افراد در هر طرح و اقدامي كه براي برون رفت از وضعيت كنوني پيشنهاد مي شود، مشخص شود.
5. آنچه در اين وانفساي فتنه بزرگ بيشتر دل دوستداران نظام اسلامي و راه خميني كبير را به درد مي آورد آن است كه برخي از اين افراد و جريان هاي متخلف سياسي به پشتوانه شخصيت هاي بزرگ نظام و مستهظر به پشتيباني آنها، اقدام به هنجارشكني، رفتارهاي فراقانوني و خطاهاي فاحشي در حق نظام و مردم كرده اند كه اگر افراد عادي اين خطاها را مرتكب مي شدند، از سوي دستگاه قضايي بازداشت و مورد بازخواست جدي قرار مي گرفتند. اين شخصيت هاي سياسي و اين وزنه هاي قابل اعتناي نظام قبل از هر اقدام و پيشنهادي، براي حفظ آبروي خود نزد مردم و جبران عواقب اين سوء استفاده ها از شخصيت و جايگاهشان، تكليف خود را نسبت به اين افراد و جريانات خاطي مشخص كنند و خود در صف مقابله با آنها قرار بگيرند.
6. نظام در طول تاريخ پرصلابت خود و البته در اين ماه هاي اخير به خوبي نشان داده كه در مقابل تهديدها و انحرافات ايستادگي كرده و در مقابل نامه هاي خط و نشان دار و تهديدآميز قبل از انتخابات و بعد از آن، راه استوار خود را بدون رودربايستي با هيچ فرد و جايگاهي ادامه خواهد داد و در برخورد منطقي، معقول و متناسب با مجموعه آنهايي كه در جريانات ماه هاي اخير دخالت داشته اند، دچار هيچ افراط و تفريطي نخواهد شد و البته اين تهديد را به فرصتي براي آسيب شناسي نظام اجرايي، قضايي، سياسي، اطلاعاتي و اجتماعي كشور تبديل مي كند، تا به نقطه بالاتري در اعمال مردمسالاري ديني و خدمت رساني به مردم دست يابد.
7. هر طرح تفاهمي بدون توجه به سابقه كاركردي جريانات سياسي و آسيب هايي كه به حيثيت اجتماعي نظام زده اند و سهمي كه تبديل فرصت تعميق جمهوريت نظام به آسيب هاي جبران ناپذير بر اعتماد عمومي زده اند و پذيرش اين مطلب مهم كه همه افراد در برابر قانون برابرند و هيچ كس از امتياز ويژه اي برخوردار نيست، از قبل محكوم به شكست است.
از طرفي ساز و كار حل مسائل در قانون پيش بيني شده و ايجاد نهادهاي موازي مانند گروه هاي ريش سفيدي و هيئتي از بزرگان براي ايجاد تفاهم ميان گروه هاي سياسي، جز اينكه به تضعيف نهادهاي اصلي منجر شود تاثير ديگري ندارد.
هيچ وحدت و تفاهمي، جز بر محوريت ولايت فقيه پذيرفتني نيست و مشروعيت ندارد و همچنين نبايد موجب تبرئه و تطهير سران و حاميان آشوب و كودتاي مخملي شود.
بنابراين شخصيت هاي تاثيرگذار، اگر با نيت خير خود قصد اصلاح امور و بازگشت آرامش به كشور را دارند، بهتر است به نهادهاي قانوني و ساختاري جمهوري اسلامي و در رأس آن رهبري نظام، صادقانه كمك كنند و در صدد تقويت آنها باشند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

 



ترقي: دستگاه قضايي مسئله ديدار خاتمي با سوروس را پيگيري كند

معاون امور بين الملل حزب موتلفه اسلامي ديدار محمد خاتمي با جرج سوروس را ضربه به استقلال ملي كشور توصيف كرد و خواستار پيگيري قضايي آن شد.
«حميدرضا ترقي» گفت: اگر خاتمي در ديدار با سوروس در راستاي اهداف موسسه سوروس به تفاهم، هماهنگي و اين باور رسيده باشد كه حكومت ديني نمي تواند بسترساز تحقق دموكراسي غربي باشد و بايد تغييراتي بنيادين در نظام جمهوري اسلامي در يك پروسه زماني مشخص انجام شود، اين مساله با سوگند رياست جمهوري مغايرت دارد.
وي كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، اظهار داشت: خاتمي براي پاسداري از نظام جمهوري اسلامي، ترويج دين اسلام و حفظ استقلال كشور و... سوگند ياد كرده و ديدار وي با سوروس با اين سوگند مغايرت كامل دارد و به نظر مي ر سد بايد از طريق مراجع قضايي مسئله پيگيري شود.
معاون امور بين الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: اينگونه ديدارها كه با سياست هاي كلان نظام جمهوري اسلامي، آرمان هاي انقلاب و ملت مغايرت داشته و در تضاد است از جانب مسئولان رده بالاي كشور، خيانت به آرمان هاي انقلاب و اسلام به شمار مي رود.
ترقي گفت: در صورتي كه امكان پيگيري اهداف چنين ديدارهايي توسط اين نوع مسئولان رده بالاي نظام وجود داشته باشد مي تواند موجب انحراف در مسير انقلاب اسلامي باشد.
معاون امور بين الملل حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: البته وجود ولايت فقيه هميشه به عنوان سدي محكم در برابر اين نوع انحرافات عمل كرده اما اين سد دليل بر اين نمي شود كه اينگونه اقدامات را در رده هاي بالا توجيه كنيم.

 



مترجم خاتمي ملاقات وي با سوروس را تاييد كرد (خبر ويژه)

مترجم مخصوص خاتمي در زمان رياست جمهوري وي، ديدار جرج سوروس با خاتمي در محل اقامت وي را تاييد كرد. به گزارش «الف»، هومن مجد مترجم هيات همراه خاتمي در سفر به ايالات متحده، در كتاب اخير خود، سفر سوروس به محل اقامت خاتمي براي ديدار با وي را تاييد كرده است. در صفحه 207 كتاب هومن مجد با عنوان «پارادوكس ايران مدرن» منتشر شده در سال 2009، مترجم همراه هيات خاتمي در سفر به ايالات متحده به اين نكته اشاره كرده است كه عده زيادي از مقامات سابق دولتي آمريكا در كنار افراد تاثيرگذاري همانند سوروس تقاضاي ديدار با خاتمي را داشته اند. نويسنده تاييد مي كند كه سوروس و بلوم براي ملاقات با خاتمي به بوستون پرواز كرده اند. وي همچنين مي نويسد: «خاتمي نمي توانست با هيچ فردي از دولت بوش به هر نحوي ديدار كند اما ظاهرا مقامات دولتي سابق زيادي بودند كه مايل بودند او را ببينند. چهره هاي تاثيرگذار بي شماري همچون جرج سوروس و ريچارد بلوم (همسر ديان فينيستين ]سناتور دموكرات از نيويورك[) هم بودند كه با جت شخصي به بوستون رفتند تا در هتل خاتمي با او به صورت خصوصي ملاقات كنند.»
گفتني است در پي انتشار خبر ملاقات جرج سوروس (سرمايه گذار اصلي كودتاهاي مخملين) با خاتمي، دفتر خاتمي خبر را تكذيب كرده بود.

 



گول ويترين را نخوريد پشت تهديد، درخواست مذاكره است (خبر ويژه)

يك روزنامه سعودي چاپ لندن، كشورهاي مرتجع منطقه را از باور كردن تهديدهاي اخير آمريكا و غرب عليه ايران برحذر داشت و تصريح كرد اين تهديدها ساختگي است.
روزنامه الحيات به قلم داود الشريان روزنامه نگار سعودي مي نويسد: تهديدات غرب عليه ايران جنگ زرگري براي انجام معامله اي غيرمنتظره است.
الشريان مي افزايد: چگونه است كه موضوع انتشار خبر ساخت دومين تأسيسات هسته اي غني سازي اورانيوم در ايران از نگاه رئيس جمهور آمريكا نگران كننده تلقي مي شود درحالي كه واشنگتن بارها اذعان كرده است كه ساخت تأسيسات هسته اي ايران را چندين سال است كه زيرنظر دارد و از توانمندي اين كشور در توليد اورانيوم لازم براي ساخت يك يا دو بمب اتم آگاه است؟ راز واكنش ها به اعلام خبر سايت كارخانه غني سازي اورانيوم و لحن قاطعانه و تهديد به اعمال تحريم هاي بيشتر و سخت تر عليه ايران چيست؟ پس از اظهارات شديداللحن هر يك از رؤساي جمهور آمريكا و فرانسه و نخست وزير بريتانيا بار ديگر شبح تهديد عليه ايران همانند سال گذشته به صدر خبرها بازگشت. اما اگر كسي به مضمون و محتواي اظهارات رئيس جمهور آمريكا توجه كند در خواهد يافت كه در نهايت هدفي سياسي در پس پرده اين نگراني و ترس ساختگي وجود دارد. اوباما علي رغم بكارگيري اصطلاحاتي هجومي بار ديگر از پايبندي به گفتگوي جدي با ايران سخن گفته است.گزينه جنگ عليه ايران مطرح نيست و آنچه روز جمعه گذشته اتفاق افتاد در واقع فراهم كردن زمينه گفتگو با ايران در اول اكتبر آينده است.
الحيات همچنين مي نويسد: واشنگتن و اغلب پايتخت هاي غربي امروز به اين نتيجه رسيده اند كه هزينه حمله به ايران بسيار بيشتر از دستيابي ايران به سلاح هسته اي است.
الحيات در پايان تأكيد كرد: مشغول شدن كشورهاي عربي به نمايشگاه تهديدهاي غربي عليه ايران صرفاً وقت كشي است. غرب ايران را تهديد نخواهد كرد بلكه با اين كشور مذاكره خواهد كرد و اين تشنج و تنش ساختگي صرفاً به عنوان ويترين و نمايه يك غافلگيري سياسي ناخرسندكننده است.
همزمان روزنامه فرانسوي فيگارو طي تحليلي با اشاره به اظهارات تند سران فرانسه، آمريكا و انگليس (پس از اجلاس گروه 20 عليه ايران) نوشت: «هدف 3 كشور همچنان تأكيد بر مذاكره با ايران است. آنها مايلند نتيجه تلاش هايشان منجر به مذاكره با ايران شود و هدفشان تحريم نيست.»
كارشناسان معتقدند با توجه به نزديك بودن زمان مذاكرات اول اكتبر(9مهرماه) در ژنو و تأكيد ايران بر رويكرد فراهسته اي و همه جانبه به اين مذاكره، كشورهاي غربي در اقدامي تبليغاتي كوشيده اند از طريق جنگ رواني و ارعاب، نماينده ايران را از موضع انفعال در پاي ميز مذاكره ملاقات كنند و اين درحالي است كه سالهاست دست طرف غربي در اين بازي تكراري رو شده است.

 



روزنت: دروغ گفتيم خبرگان پاي جمهوري اسلامي ايستاده اند (خبر ويژه)

يك سايت ضدانقلاب پس از چند هفته انتشار تحليل هاي دروغين درباره مجلس خبرگان، اعتراف كرد به شعور مخاطبان خود توهين كرده و باعث سرخوردگي كساني شده كه به خاطر اطلاعات كم توان هضم و درك تحولات رخ داده را نداشته اند!
روزنت به قلم يكي از همكاران دايمي خود- سعيد رضوي فقيه عضو سابق تحكيم كه مدتي در فرانسه اقامت داشت و به ستاد انتخاباتي كروبي پيوست- نتايج اجلاس اخير خبرگان در دفاع قاطع از رهبري و نظام اسلامي را قابل پيش بيني خوانده و مي نويسد: يكي از اساسي ترين ضرورت ها در فهم تحولات سياسي برخورداري از ارزيابي هاي واقع بينانه از مسائل و حوادث است. مبالغه در ميزان تأثيرگذاري اشخاص و جريان ها در چالش هاي سياسي مي تواند موجب درك نادرست و انتظارات غيرواقع بينانه در باب نتيجه گيري ها شود. در چنين حالتي معمولا تحقق نتايج خلاف پيش بيني و گاه غافلگيركننده مي تواند موجب بهت زدگي و سرخوردگي دست اندركاران و حتي ناظران و تحليل گران شود كه توان هضم و درك تحولات را ندارند. نمونه هاي اين اتفاق، امروز كم نيست. برخي پيش بيني هاي متقدم بر اجلاس اخير خبرگان و واكنش هاي متأخر بر آن نشانگر فقدان واقع بيني لازم و كافي است.
روزنت افزود: شايد نوع موضع گيري هاي هاشمي رفسنجاني پيش و پس از انتخابات اخير و قرار گرفتن ناخواسته اش در نقطه مقابل احمدي نژاد سبب بروز انتظارات نه چندان واقع بينانه هم از مجلس خبرگان و هم از آقاي هاشمي رفسنجاني شده باشد. اما بايد درنظر داشت كه مجلس خبرگان و اعضاء و رئيس آن هم به اعتبار شخصيت حقوقي شان و هم بنا به شخصيت حقيقي شان در چارچوب نظام جمهوري اسلامي قرار مي گيرند.
رضوي فقيه در پايان تصريح كرد: برخي موضع گيري هاي شتابزده درباره مجلس خبرگان باعث شد ظرفيت اندك موجود نيز به طرف مقابل واگذار شود!
آنچه در اين ميان جالب است، خشم شديد و بي اندازه گردانندگان سلطنت طلب (و برخي مشاركتي هاي فراري) روزنت است كه با وجود اذعان به حماقت خود باز هم طاقت نياورده و از قول يك مواجب بگير رسمي سازمان سيا به فحاشي عليه مجلس خبرگان پرداختند. محسن كديور خطبه خوان گعده هاي منافقين در آمريكا در گفت وگو با روزآن لاين، آنچه را كه خود سزاوار آن است، به خاطر مواضع شجاعانه و انقلابي و ضد آمريكايي اعضاي مجلس خبرگان، نثار آنان كرد. اهانت هاي نامبرده به اعضاي مجلس خبرگان درحالي است كه طيف سياسي و رسانه اي متبوع وي طي 2، 3 ماه گذشته به خيال خود تور پهن كرده و با القاب و عناوين و ستايش هاي بلندبالا از خبرگان ياد مي كردند تا به زعم وهم آلود خود براي آشوب طلبي، از اين طريق آبي گرم شود.
كديور بارها به واسطه نهادهاي پوششي آمريكايي- نظير ديد بان حقوق بشر و...- از سازمان سيا مواجب گرفته است و اكنون هم ظاهراً ادامه آن مواجب، منوط به عقده گشايي و ناسزاگويي وي عليه علما و روحانيت و نيروهاي وفادار به نظام اسلامي است.

 



اينديپندنت: بازي با غرور ايراني ها نتيجه عكس مي دهد (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي از آمريكا و كشورهاي غربي خواست به خاطر ملايم كردن اوضاع در خاورميانه از لفاظي عليه ايران اجتناب كنند.
اينديپندنت با اشاره به انتشار اخبار مربوط به تاسيس دومين مركز غني سازي در ايران مي نويسد: غرب نبايد بر سر خبر مذكور تا اين اندازه خشم از خود نشان دهد. تهديد فقط باعث سنگين تر شدن فضاي بين المللي مي شود و خطرات ديگري را به دنبال مي آورد.
اين روزنامه همچنين با تاكيد بر اين مطلب كه كوتاه آمدن ايران به ويژه پس از انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد بسيار دشوار است مي نويسد: سران ايران بر صلح آميز بودن مقاصد خود در توسعه فناوري هسته اي و برنامه غني سازي اورانيوم تاكيد مي كنند. اين كشور همچنان عضو معاهده منع گسترش هسته اي است كه به آن اجازه غني سازي اورانيوم به عنوان سوخت هسته اي را مي دهد و ايران همچنين به بازرسان آژانس انرژي اتمي اجازه بازرسي محدود از تاسيسات خود را داده است.
اينديپندنت با اذعان به اينكه «راه اندازي تاسيسات دوم غني سازي اورانيوم، اثبات كننده هيچ چيزي نمي تواند باشد» مي نويسد: با توجه به تهديدهاي آشكار دولت جرج بوش و اسرائيل به بمباران تاسيسات ايران عجيب نخواهد بود اگر ايران تصميم گرفته باشد از برنامه هسته اي خود با ايجاد تاسيسات ثانوي حفاظت كند. همچنين نمي توان اعلام نظر رهبران ايران درباره مغاير بودن تسليحات هسته اي با اصول ديني جمهوري اسلامي را نيز ناديده گرفت.
روزنامه انگليسي اضافه مي كند: بزرگترين نگراني در حال حاضر اين است كه تشديد لفاظي هاي آمريكا و متحدانش بر ضد ايران نتيجه معكوس داشته باشد و باعث مقاومت هرچه بيشتر آن كشور بر سر برنامه هسته اي خود شود. ايراني ها باهوش تر از آنند كه اجازه دهند ماه اكتبر به آخرين نبرد آنها تبديل شود اما آنها همچنين بسيار مغرورتر از آنند كه در برابر تهديدها تسليم شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14