(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 مهر 1388- شماره 19474
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حسين طائب: استراتژي دشمن ضربه به نخبه پروري نظام است
ايران موشك هاي بالستيك شهاب و سجيل را با موفقيت آزمايش كرد
در پايان دوره وزارت در دولت نهم صفار هرندي فهرست اموال و دارايي هايش را اعلام كرد
آيت الله صافي گلپايگاني: نظير فاجعه تخريب بقيع در تاريخ وجود ندارد
جشن علمي 4 ميليون دانشجوي ايراني آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها با حضور وزراي علوم و بهداشت
حسن قشقاوي : مذاكره با 1+5 برمبناي بسته پيشنهادي ايران خواهد بود
وزير دفاع آمريكا: اقدام نظامي در برنامه هسته اي ايران تأثيري ندارد
عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد بررسي مواضع ضد ايراني ساركوزي در مجلس



حسين طائب: استراتژي دشمن ضربه به نخبه پروري نظام است

فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال هدف قرار دان نخبه پروري نظام است.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسين طائب در همايش اساتيد، فرهنگيان، دانشجويان و طلاب بسيجي كرمانشاه يادآور شد: غرب و شرق در دهه اول انقلاب به دنبال آن بودند كه با قدرت سخت به مقابله با انقلاب اسلامي بپردازند؛ لذا ترور شخصيت ها، تجزيه طلبي و جنگ تحميلي را عليه ما به راه انداختند كه كاري از پيش نبردند. در دهه دوم و سوم انقلاب نيز قصد داشتند با قدرت نرم با نظام ما مقابله كنند كه در اين عرصه نيز موفق نشدند.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج ادامه داد: آمريكايي ها با روي كار آمدن اوباما، يك كلمه جديد به نام قدرت هوشمند را وارد ادبيات قدرت كردند و گفتند بايد با تركيبي از قدرت سخت، نيمه سخت و نرم به مبارزه با انقلاب اسلامي ايران بپردازيم و انتخابات را بستر مناسبي براي اين كار تشخيص دادند.
وي با بيان اين كه «در اين مقطع آمريكايي ها با سه قدرت به جنگ ما آمدند» گفت: آنها با مجذوب كردن در عرصه سياسي و فرهنگي كار را شروع كردند و همه رسانه هايشان را سامان دادند كه در حوزه باور و ادراكات و عواطف بخشي از جامعه ما تاثير بگذارند، همچنين با استخدام مزدوراني در داخل به دنبال اغتشاش بودند و اگر اينها جواب مي داد در فاز سوم به دنبال اين بودند، در حوزه اجبار با تشديد تحريم ها، بستر را براي حمله نظامي فراهم كنند، اما در دو مرحله اول شكست خوردند.
وي تصريح كرد: آنها در انتخابات ايران به دنبال اين بودند كه با مجذوب كردن و استفاده از قدرت رسانه اي، روي افكار عمومي جامعه ما تاثير بگذارند و با تغيير باورها، كمك كنند دولتي همسو با آمريكا روي كار بيايد. از طرف ديگر به دنبال اين بودند كه اين را بين مردم القا كنند كه يا پيروزيد و يا تقلب شده است. پس از انتخابات ابتدا بحث تقلب را مطرح كردند، سپس تقلب جاي خودش را به شورش و سپس شورش جاي خود را به متهم كردن سيستم هاي امنيتي نظام داد، البته وقتي فتنه اي ايجاد مي شود مشكلاتي همچون مساله كوي و كهريزك به وجود مي آيد كه نظام با قاطعيت آنها را بررسي كرد. پس از آن بحث كشته ها را درست كردند و آمار 70 كشته را دادند كه بررسي شد، سپس موضوع شكنجه و آزار جنسي زندانيان مطرح شد.
طائب خاطرنشان كرد: درست است كه امروز در جبهه نرم دشمن، آن حمله تمام عيارش را پاسخ داده ايم، اما اين به آن معنا نيست كه جنگ تمام شده است. دشمن به دنبال تصويرسازي است و مي خواهد در تصوير «ما مي توانيم» كه بين نسل هاي انقلاب ايجاد شده خلل ايجاد كند و سپس تصوير جديدي بسازد.
وي افزود: دشمن مي خواهد اولين ضربه را به سطوح مياني بزند و استراتژي نخبه پروري نظام را مورد هدف قرار داده است.
طائب تاكيد كرد ما وظيفه داريم در ورود به دهه چهارم انقلاب فضاي كشور را فضاي عدالت و پيشرفت كنيم چيزي كه دشمن نمي خواهد.
بسيج ماموريت خود را
بعد از انتخابات خوب انجام داد
همچنين فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: بسيجيان ماموريت خود را بعد از انتخابات در كف خيابان ها به خوبي اجرا كردند.
به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ عراقي در صبحگاه مشترك بسيجيان ادارات و وزارتخانه ها افزود: حركاتي بعد از انتخابات عليه حركت حماسي مردم شد و اين حضور را زير سؤال برد، به خوبي با پاسخ ملت آگاه ايران مواجه شد.
جانشين فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ هم با بيان اين كه «امروزه فرزندان ما به عمل مان نگاه مي كنند» گفت: آوردن اسم امام(ره) شرط نيست، زيرا راه ايشان مشخص است و بايد به آن عمل كرد.
سردار ذوالقدر كه در جمع بسيجيان مالك اشتر سخن مي گفت، با اشاره به اين كه «امروز صحنه رزم ما صحنه رزم نرم است» افزود: تا به امروز آمريكايي ها هر آنچه لازم بود و مي توانستند را انجام داده اند و اگر كاري را انجام نداده اند مطمئن باشيد كه توان آن را نداشته اند. ولي به هر صورت ما بايد مراقبت كنيم زيرا مقام معظم رهبري ما را به مراقبت از شبيخون فرهنگي توصيه كرده اند و بايد گفت كه شبيخون يعني اين كه ما در صحنه حاضر هستيم ولي در مقابل حمله دشمن غافلگير مي شويم.
ذوالقدر اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبري، اساتيد دانشگاهها را فرماندهان مبارزه نرم معرفي مي كنند و دانشجويان را افسران آن و بايد گفت كه امروز سكوت، خيانت است و بيان حقيقت لازم مي باشد.

 



ايران موشك هاي بالستيك شهاب و سجيل را با موفقيت آزمايش كرد

فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اعلام رسمي موفقيت آميز بودن شليك پيشرفته ترين موشك دوربرد شهاب 3 و سجيل در پاسخ به گمانه زني هاي رسانه هاي غربي درباره قدرت فزاينده موشكي ايران اجراي اين رزمايش را منطبق با تهديدات موجود دانست.
به گزارش خبرگزاري ها سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» ديروز در پايان موفقيت آميز سومين و مهمترين مرحله رزمايش موشكي سپاه و به هدف خوردن موشك هاي دوربرد شهاب 3 و سجيل، در پاسخ به سؤالي درباره علت برگزاري رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 4 در شرايط فعلي و ارتباط آن با تهديدات رژيم صهيونيستي اظهار كرد: به صورت طبيعي ما در مقابل تهديد هر رژيمي حتي رژيم هاي ناتوان و بحران زده بي تفاوت نيستيم من يك ديپلمات نيستم و از يك موضع سياسي صحبت نمي كنم بلكه فرمانده يك واحد نظامي راهبردي و دقيقا از يك موضع نظامي و استراتژيك صحبت مي كنم.
وي ادامه داد: ما در مقابل همه كساني كه موجوديت، استقلال، آزادي نظام و ارزش هاي ما را تهديد كنند پاسخ هاي كاملا صريح، كوبنده، ويرانگر و پشيمان كننده خواهيم داد و بصورت طبيعي در مقابل همه تهديدات كاملا آماده و مصمم هستيم و اجراي اين رزمايش نيز كاملا منطبق با تهديدات موجود است.
وي افزود: جزء ديگر فلسفه وجودي اين رزمايش تناسب آن با ايام هفته دفاع مقدس و تمرين آمادگي هاي دفاعي و بازدارنده ما در اين مقطع زماني حساس مي باشد.
فرمانده نيروي هوايي سپاه همچنين درباره ويژگي هاي اين رزمايش اظهار كرد: اين رزمايش در سه مرحله و با فاصله هاي زماني قابل توجه براي تمرين مديريت و كنترل دفاع بازدارنده طولاني مدت و نيز پرتاب هاي پرتعداد طراحي و به مرحله اجرا گذاشته شد و مشخصات خاص پرتاب هاي شبانه ما نيز تمرين استمرار پرتاب هاي موشكي در سيستم دكترين دفاع طولاني مدت خواهد بود.
سومين مرحله رزمايش بزرگ موشكي پيامبر اعظم(ص) 4صبح روز دوشنبه با شليك موشك هاي دوربرد كلاس شهاب 3 مدل قدر 1S و همچنين موشك سوخت جامد دو مرحله اي سجيل با موفقيت انجام شد.
اين موشك ها از جمله پيشرفته ترين موشك هاي ساخت متخصصان توانمند نيروي هوايي سپاه پاسداران است كه از نظر سرعت روانه سازي و دقت در اصابت به هدف مورد بهينه سازي قرار گرفته است.
سردار سلامي گفت: اين موشك ها از جنس موشك هاي دوربردي هستند كه در اختيار واحد موشكي نيروي هوايي سپاه قرار دارد و تمام هدف هايي كه در منطقه وجود دارد در هر نقطه اي كه باشد زير پوشش اين موشك ها خواهد بود.
براساس گزارش هاي دريافتي از ديدبان هاي مستقر در مناطق هدف موشك هاي اين مرحله نيز دقايقي پس از پرتاب بدون هيچ گونه خطايي دقيقاً به نقطه هدف اصابت كردند و بدين ترتيب رزمايش بزرگ موشكي پيامبر اعظم (ص)4 با دستيابي به تمام اهداف از پيش تعيين شده با موفقيت به كار خود پايان داد.
بنابراين گزارش يكشنبه شب هم در دومين مرحله رزمايش موشكي پيامبر اعظم (ص)4 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با شليك غيرهمزمان موشك هاي ميان برد شهاب 1 و 2 انجام شد.
در اين مرحله از رزمايش كه با هدف افزايش سرعت آماده سازي موشك ها، استفاده از مواضع غيرآماده براي پرتاب و نيز پرتاب موشك ها در شرايط نامساعد و نامتعادل به مرحله اجرا درآمد انواع موشك هاي ميان برد شهاب 1 و 2 با استفاده از لانچرهاي چند راكته داراي قابليت پرتاب همزمان شليك شد.
سلامي هدف از پرتاب شبانه موشك ها را تمرين قابليت استمرار عمليات موشكي عنوان كرد و گفت: عمليات موشكي در دفاع بازدارنده طولاني مدت نياز به استمرار دارد و به همين خاطر سامانه هاي موشكي سپاه پاسداران قادرند اين عمليات را در ساعات مختلف شبانه روز و از مواضع غيرآماده انجام دهند.
فرمانده نيروي هوايي سپاه افزايش سرعت آماده سازي موشك ها براي عكس العمل سريع و استفاده از سرهاي جنگي چند كولاهكه جديد را از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد اين مرحله از رزمايش ذكر كرد.
جوسازي رسانه هاي غربي
همزماني نمايش قدرت موشكي سپاه پاسداران با هفته دفاع مقدس از يك سو و از سوي ديگر قرار گرفتن شليك موشك هاي پيشرفته در آستانه مذاكرات هسته اي كشورمان با گروه 1+5 در روز پنج شنبه آينده رسانه هاي غربي نزديك به رژيم صهيونيستي را به تلاش در مخدوش جلوه دادن اهداف كشورمان در انجام رزمايش موشكي وادار كرده است.
روزنامه لس آنجلس تايمز با اشاره به اظهارات اخير وزيردفاع و خارجه انگليس تصريح كرد: آزمايش موشكي ايران يك نمايش آشكار قدرت در آستانه مذاكرات روز پنج شنبه است.
اين منبع نوشت: وزير دفاع آمريكا با ابراز ترديد درباره تاثير حملات نظامي گفته است اعمال تحريم هاي بيشتر ممكن است ايران را كه گرفتار مشكلات اقتصادي است وادار سازد سياست هسته اي اش را تغيير دهد در حالي كه مقامات شش قدرت جهان اين هفته براي ملاقات با مذاكره كنندگان ايران و مذاكره درباره برنامه هسته اي تهران آماده مي شوند گيتس خاطر نشان كرد ميزان بيكاري در ميان جوانان ايران چهل درصد است و تحريم هاي اقتصادي قبلي تاثير خود را به جاي مي گذارند.
لس آنجلس تايمز در ادامه با اشاره به موفقيت آميز بودن نمايش موشكي سپاه پاسداران نوشت: اين اقدام يك نمايش آشكار قدرت در آستانه مذاكرات روز پنج شنبه است.
برد موشك هاي ايران تا سرزمين هاي اشغالي
خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي از تهران به قلم «جي دشموخ»نوشت: در حالي كه رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران وارد دومين روز خود شد ايران روز دوشنبه موشك دوربرد شهاب سه را كه گفته مي شود مي تواند اسرائيل را هدف قرار دهد شليك كرد.
خبرگزاري فرانسه تاكيد كرد: ايران مي گويد اين موشك بردي بين يك هزار و سيصد تا دو هزار كيلومتر دارد و بدين ترتيب فلسطين اشغالي، بيشتر كشورهاي عربي و بخش هايي از اروپا از جمله تركيه را در تيررس خود قرار مي دهد.
اين خبرگزاري به نقل از سلامي افزود: هدف از اين آزمايش هاي موشكي تمرين براي جنگ هاي طولاني مدت انتقال تاسيسات موشكي از يك مكان به مكان ديگر و همچنين شليك همزمان و غيرهمزمان به اهداف همگرا و غيرهمگرا است.
كاخ سفيد هم مي گويد جامعه اطلاعاتي در حال حاضر معتقد است كه ايران در حال ساخت موشك هاي كوتاه بردتر سريعتر از پيش بيني هاي قبلي در عين كاستن از سرعت ساخت موشك هاي قاره پيما است و اين در حالي است كه ايران در گذشته تهديد كرده است در صورتي كه تاسيسات هسته اي اين كشور هدف حملات قرار بگيرد پايگاه هاي آمريكا را در منطقه هدف قرار خواهد داد و جلوي دسترسي نفتكش ها را به آبراه راهبردي تنگه هرمز در خليج فارس خواهد گرفت.
پاسخ به حمله اسرائيل با شهاب 3
خبرگزاري آلمان هم از تهران و به نقل از رسانه هاي ايران اعلام كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز دوشنبه موشك دوربرد شهاب سه را به طور موفقيت آميز آزمايش كرد.
موشك شهاب سه به علت قابليت هدف قرار دادن تمام نقاط فلسطين اشغالي از نگراني هاي اصلي قدرت هاي غربي درخصوص توانمندي هاي نظامي ايران به شمار مي رود.
خبرگزاري آلمان تاكيد كرد: فرماندهان نظامي ايران بارها هشدار داده اند كه در صورت حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي اين كشور از شهاب سه بر ضد اين رژيم استفاده خواهند كرد.
اين آزمايش هاي موشكي پس از آن انجام شد كه غرب به احداث دومين تاسيسات غني سازي اورانيوم در صد كيلومتري جنوب تهران واكنش شديد نشان داد.
نمايش قدرت ايران
شبكه تلويزيوني اسكاي نيوز با پخش تصاوير موشك هاي كوتاه برد ايران اعلام كرد: اين تصاوير نشان مي دهند ايراني ها با بي اعتنايي به غرب به جاي عذرخواهي تلاش مي كنند قدرت خود را به نمايش بگذارند. «ايسو هلند» خبرنگار اين شبكه گفت: علاوه بر اين ايران با اين آزمايش قصد دارد اعلام كند توانايي هايش در زمينه موشكي دائماً در حال افزايش است.
براساس اين گزارش اين موشك ها قابليت اصابت به منفورترين دشمن ايران يعني اسرائيل را دارا هستند.
اين شبكه سپس با پخش تصاوير ماهواره اي از تاسيسات غني سازي ايران گفت: اين مركز جديد غني سازي هسته اي در قم است كه موجب خشم آمريكا و متحدان آن شده است.
پيام ايران به دوستان و دشمنان
روزنامه السفير چاپ لبنان در شماره ديروز خود نوشت: آزمايش هاي موشكي ايران تهديدات كشورهاي غربي را به چالش كشاند.
السفير در مقاله اي به قلم «علي هاشم» در اينترنت افزود: موشك هاي كوتاه برد و ميان برد ايران آزمايش شد تا پيامي هم به دوستان و هم به دشمنان اين كشور باشد.
علي هاشم مي افزايد همزماني پرتاب اين موشك ها با اعلام آغاز ساخت تاسيسات جديد غني سازي اورانيوم نزديك قم به اين معني است كه هر نوع تلاش غرب براي نزديكي به اين تاسيسات و خطرآفريني براي آن ها محكوم به نابودي است به اعتقاد اين نويسنده لبناني هدف ايران از اعلام ساخت تاسيسات جديد غني سازي اورانيوم و اجازه به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازديد از آن تاكيد بر صلح آميز بودن اهداف ايران است.
ايران اقدام به پرتاب موشك هاي كوتاه برد و ميان برد كرده است تا توان بازدارندگي خود را حفظ كند و به غرب اين پيام را برساند كه مي تواند از تاسيسات هسته اي خود دفاع كند.

 



در پايان دوره وزارت در دولت نهم صفار هرندي فهرست اموال و دارايي هايش را اعلام كرد

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره فهرست اموال و دارايي هايش در پايان دوره تصدي اين وزارتخانه در دولت نهم توضيح داد.
محمد حسين صفار هرندي در پاسخ به پرسش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني دولت اظهار كرد كه هفت و نيم ميليون تومان اوراق مشاركت و حدود 20 ميليون تومان معادل ريالي هداياي دريافت شده از نهادهاي دولتي، مجموع تغيير صورت گرفته در اموال و دارايي وي در پايان دوره تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به پيش از تصدي پست وزارت است.
صفار هرندي يادآور شد كه در دوره وزارت، يك خودروي سمند مدل 1387 نيز خريداري كرده است كه هزينه آن از محل پس انداز شخصي قبل از دوران تصدي وزارت وي تأمين شده است.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت كه منزل مسكوني شخصي وي و همچنين معادل 3 ميليون تومان سهام يك شركت صنعتي از ديگر اموال خانوادگي وي بوده است كه قبل از دوره وزارت موجود بوده و تغييري نكرده است.
به گفته صفار هرندي، منزل مسكوني وي يك باب آپارتمان 30 سال ساخت بوده كه 15 سال پيش خريداري كرده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم پيش از اين براساس اصل 142 قانون اساسي فهرست و جزئيات اموال خود و خانواده اش را به رئيس قوه قضائيه اعلام كرده است.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: نظير فاجعه تخريب بقيع در تاريخ وجود ندارد

يكي از مراجع تقليد گفت: فتنه تخريب بقيع توسط وهابيت، فاجعه اي است كه تاريخ كمتر مانند آن را به ياد دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله صافي گلپايگاني تخريب قبور ائمه بقيع«ع» توسط وهابيت را مصيبتي بزرگ براي جهان اسلام خواند و اظهار داشت: اين مصيبت نه فقط بر شيعه و اهل بيت«ع»، بلكه بر جهان اسلام وارد شده است و ضرري كه از اين حركت بسيار زشت و ناهنجار متوجه اسلام شده، ضرري است كه كمتر در تاريخ مانند آن را مي توان پيدا كرد.
وي بقاع متبركه و ديگر آثار باقي مانده از ائمه را تاريخ مجسم اسلام دانست و گفت: وهابي ها تاريخ اسلام را از بين بردند و بدتر اين كه در اين مدت 80 سال نه تنها دست از اين كارها نكشيدند بلكه هر جايي كه اثري از اسلام و اهل بيت«ع» بود ويران كردند، آثاري كه يادگار اسلام، بركات اسلام و تاريخ اسلام است و بدون اينها تاريخ اسلام پشتوانه ظاهري ندارد.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه همه جوامع و اديان ديگر به حفظ و مرمت آثار تاريخي خود پرداخته اند، مسلمانان را به حفظ و نگهداري از تاريخ مجسم اسلام تشويق كرد و گفت: همين طور كه در تمام دنيا اين آثار حفظ مي شود، بايد آثار اسلامي را حفظ كرد تا هر كسي كه به مكه و مدينه مشرف مي شود بعد از صدها سال كه از طلوع اسلام مي گذرد، از نزديك آنها را مشاهده كند.
آيت الله صافي گلپايگاني اين فجايع (تخريب قبور ائمه بقيع«ع») را ساخته فكر و انديشه دشمنان اسلام و سلفي ها دانست و تصريح كرد: اصل فكر براي دشمنان اسلام و سلفي ها است كه مي خواستند اسلام را از بين ببرند و چون اين كار را ننگي براي خود مي ديدند، گروهي را واداشتند تا دست به اين جنايات بزنند.
وي بيان داشت: شيعيان و مسلمانان بايد در اين روز (هشتم شوال سالروز تخريب قبور ائمه بقيع) محزون و غمناك باشند و بر عاملان اين جنايت نفرين و آنان را محكوم كنند.

 



جشن علمي 4 ميليون دانشجوي ايراني آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها با حضور وزراي علوم و بهداشت

سرويس سياسي-
مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري كشور با حضور وزراي علوم و بهداشت در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.
«كامران دانشجو» وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين مراسم پيرامون ارتباط دانشگاه با سه حوزه ديانت، سياست و حوزه كاربرد اظهار داشت: ارج به ارزش علم و دانش و مقام و منزلت عالمان ودانش پژوهشان، قابليت و ظرفيت بي نظير آدمي در تلقي و دريافت علوم و علم متصل به وحي كه وجه تمايز انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و نيز گفت وگو و روش اغناي حضرت حق در مجاب كردن ملائكه در حالي است كه هر فراز آن مي تواند براي محيط دانشگاهي و مناسبات ميان استادان و دانشجويان و اجتماع، آموزنده و راهگشا باشد.وي علم و معرفت را مطلوب و ارزشمند دانست و با ذكر اين نكته كه اما همين اكسير دانايي در قلوب شيطاني مي تواند گاه فتنه برانگيزد و آتش افروزد و كرامت انساني را كه شان خداداد او است از وي بگيرد، تصريح كرد: لذا اهتمام به دانش اندوزي بايد هماهنگ با فطرت خداجوي آدمي و قرين با دين باوري باشد.
وزير علوم در ادامه اظهار داشت: اكثر قريب به اتفاق دانشجويان مطالباتي منطقي دارند كه در مواجهه با خواست اجتماعي جامعه اگر به شكل صحيح پاسخ دهي و مديريت شود مسير توسعه همگون ملي هموار و سرعت آن دو چندان مي شود و با عنايت به امنيت نقش اجتماعي و سياسي دانشجويان چه از نظر فعل و انفعالات اجتماعي و چه از نظر مديريت و آينده كشور، انفعال دانشجويان خلاف مصلحت كشور و ديدگاه امام راحل است.
دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: دانشجويان و دانشگاهيان با درك صحيحي از شرايط كشور و توجه خاص به توصيه هاي مقام معظم رهبري مي توانند چرخه حركت به سمت اهداف برنامه توسعه كشور را سرعت بخشيده و در عين اهتمام تام به تحصيل و توليد علم، به تهذيب و اميدآفريني در جامعه توجه كنند.
«مرضيه وحيددستجردي» وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي كشور نيز در اين مراسم تهيه نقشه جامع علمي بهداشت درمان و آموزش پزشكي را از اولويت هاي اين وزارتخانه برشمرد.
وي افزود، در برنامه پنج ساله توسعه پنجم، محور برنامه توسعه را انسان سالم گذاشته ايم و اين انسان سالم وقتي بخواهد محور توسعه قرار گيرد، بايد ما بيشترين هم خود را براي سلامتي انسان ها قرار دهيم و بايستي اين نقشه جامع سلامت كشور راهگشا براي رسيدن به اين هدف باشد.
ناكامي عناصر افراطي
در نخستين فاز آشوب گري
همزمان با مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها، تجمعي غيرقانوني با محوريت انجمن اسلامي دانشگاه تهران طيف دموكراسي خواه در مقابل تالار علامه اميني نيز برگزار شد.
به گزارش فارس در ميان اين عده كه با خود نشان هاي سبزرنگ به نشانه حمايت از موسوي داشتند، افرادي نظير «الف.الف» نيز حضور داشتند كه پيش ازاين در تجمعات ماركسيست ها در دانشگاه تهران از عناصر اصلي به شمار مي رفتند.
برخي از اين افراد علي رغم ادعاي ماركسيست بودن خود، شعارهاي الله اكبر نيز سر مي دادند! در حالي كه از عصر روز يكشنبه تراكت هايي با حجم گسترده در سطح دانشگاه تهران و كوي اين دانشگاه به منظور دعوت از دانشجويان براي شركت در تجمع مذكور پخش شده بود، اما هسته اوليه اين تجمع با شركت حدود 50نفر آغاز شد و تلاش هاي اين عده براي همراهي ساير دانشجويان نيز نتيجه اي نداشت به طوريكه تعداد تجمع كنندگان در شلوغ ترين هنگام آن به بيش از 200 نفر نمي رسيد. اين در حالي است كه فقط حجم تراكت هاي توزيع شده بالاي 2000 تراكت بود.
افراد تجمع كننده پس از آغاز اين تجمع در مقابل تالار علامه اميني دانشگاه تهران، در حالي كه شعارهايي را عليه مسئولان دولتي و برخي از شخصيت هاي حوزه علميه و نظام سر مي دادند، به سمت درب اصلي حركت كردند.
اين افراد همچنين در شعارهاي خود خواستار آزادي عناصر دستگير شده در جريان اغتشاشات اخير شدند.
تجمع كنندگان پس از رفتن به سمت درب اصلي و دور زدن در اين دانشگاه براي همراه كردن دانشجويان، مجدداً به سمت تالار علامه اميني حركت كردند، اما با رسيدن به نزديكي اين تالار با جمعي از دانشجويان تجمع كننده ديگر روبرو شدند كه شعارهايي را عليه افراطيون سر مي دادند. اين دانشجويان كه به صورت خودجوش گردهم آمده بودند، شعارهاي «توهين به راي ملت، خيانت خيانت»، «قبول اكثريت، نشان آدميت»، «دروغگو دروغگو 72 كشته ات كو»، «مرگ بر ديكتاتور مخملي»، «مگر بر اسلام آمريكايي»، «آمريكا حيا كن، موسوي رو رها كن»، «انگليس حيا كن، كروبي رو رها كن»، «سبز فقط سبز نبي، رهبر فقط سيدعلي»، «مرگ بر مزدور ماهواره اي»، «بازيچه حيا كن، بادكنكو رها كن»، «آزادي انديشه با اغتشاش نمي شه»، «بازيچه حيا كن، اغتشاشو رها كن»، «مرگ بر ديكتاتور دروغگو» سر داده و پلاكاردهايي با مضامين «امام خميني(ره): تو غلط ميكني قانون را قبول نداري، قانون تو را قبول ندارد» در دست داشتند.
محمود خرم آبادي از دانشجويان تجمع كننده طي سخناني با تاكيد بر اينكه اين سبزپوشان عليرغم ادعايشان چيزي از خط امام نمي دانند، گفت: رفتار و عملكرد اينان نشان مي دهد كه بويي از آرمان هاي امام و انقلاب نبرده اند.
امين خيام از ديگر دانشجويان بود كه به سخنراني پرداخت و اظهار داشت: ديكتاتور دروغگو كسي است كه به راي مردم تمكين نكرده و به اغتشاش روي مي آورد.همچنين وحيد اشتري نيز در جمع تجمع كنندگان تاكيد كرد: اينان كه شعار «ياحسين، ميرحسين» سرمي دهند، طرفدار همان گروهي هستند كه در 8 سال دولت اصلاحات عليه ائمه شعار داده و قصد داشتند از جامعه كشور دين زدايي كرده و ايران را به كشوري سكولار تبديل كنند.
وي افزود: گويا آقايان يادشان رفته است كه كار را به جايي رساندند كه علماي حوزه علميه قم در اعتراض به عملكردشان تحصن كردند.
تجمع كنندگان مقابل كه شعارهايي را عليه احمدي نژاد و دستگاه قضايي كشور سر داده و نشانه هاي سبز از قبيل بادكنك با خود حمل مي كردند، با مشاهده تجمع دانشجويان راه خود را كج كرده و به سمتي ديگر حركت كردند.
دانشجويان نيز به دليل جلوگيري از اهانت احتمالي اين سبزپوشان به مقبره شهداي گمنام مدفون دانشگاه تهران، به سمت مقبره شهدا حركت كرده و با ايجاد حلقه انساني در اطراف اين مقبره و همچنين تجمع در اطراف آن هرگونه نزديك شدن افراطيون به اين مقبره را غيرممكن كردند.
در حالي كه عناصر سبزپوش تجمع كننده در حوالي ساعت 12 ظهر به سمت تالار اميني حركت مي كردند، دانشجويان تجمع كننده در اطراف مزار شهداي گمنام اين دانشگاه پرچم سبزرنگي منقش به نام ائمه اطهار(ع) به اهتزار درآوردند كه با هياهوي سبزپوشان مواجه شد.
تجمع كنندگان سبزپوش ساعت 20:12 پس از پاره كردن پلاكاردهاي اطراف محل برگزاري مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها، به كار خود پايان دادند.
براساس گزارش فارس، علاوه بر طيف غيرقانوني و افراطي علامه كه ردپاي آن در اكثر اغتشاشات دانشجويي به چشم مي خورد، يكي از عوامل اصلي سازمان دهي اين تجمع غيرقانوني در سطح دانشگاه تهران كه قصد داشتند از آن به عنوان مقدمه اي براي به تشنج كشاندن دانشگاه ها بهره برداري كنند، برخي انجمن هاي دانشگاه تهران بوده است.
براين اساس افرادي نظير «پ.الف»، «الف.ك» «م.ه» و «م.ب» از اعضاي انجمن هاي اسلامي دانشكده هاي دانشگاه تهران و بخصوص دانشكده حقوق اين دانشگاه از جمله افرادي بودند كه نقش سازماندهي و هدايت اين تجمع غيرقانوني را برعهده داشتند.
همچنين «م.م» دبير انجمن اسلامي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران نيز از جمله كساني بود كه نقش هدايت تجمع كنندگان را برعهده داشت. وي رياست شاخه جوانان ناحيه شمال حزب مشاركت را نيز برعهده دارد.
خبرهايي از تحركات برخي اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران نيز به گوش مي رسد كه حاكي از برنامه ريزي اين تشكل دوم خردادي براي پيگيري تجمعات در روزهاي آتي است.

 



حسن قشقاوي : مذاكره با 1+5 برمبناي بسته پيشنهادي ايران خواهد بود

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به برخي جوسازي ها اعلام كرد كه همه چيز تاسيسات هسته اي جديد ايران شفاف و روشن است و اقدامي مخفي و سري و خلاف معيارها و قوانين بين المللي نبوده است.
«حسن قشقاوي» صبح ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران ضمن اشاره به اظهارات رييس سازمان انرژي اتمي در مورد تعجب برانگيز بودن برخي از اظهارات در مورد اين تاسيسات گفت: براي ما هم عبارت تاسيسات مخفي تعجب برانگيز است در حالي كه آيين نامه اذعان دارد شش ماه قبل از تزريق گاز بايد مساله به اطلاع آژانس برسد؛ ما نيز براساس روحيه همكاري و تعامل با آژانس و پايبندي ايران به قواعد بين المللي و ان پي تي و كد 1/3 حتي 18 ماه قبل اين موضوع را اعلام كرديم حتي انتظار تشويق جهاني را داريم و هيچ بخشي از آن هم خلاف قواعد نيست.
اظهارات مقامات صهيونيستي ارزش پاسخگويي ندارد
وي در مورد اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي در مورد تاسيسات ايران نيز گفت: اظهارات رژيم صهيونيستي ارزش پاسخگويي ندارد و آن ها بارها از اين گونه اظهار نظرها داشته اند در حالي كه البرادعي بارها بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته يي ايران تاكيد داشته است. اما متاسفانه برخي از رسانه ها و افراد وابسته به محافل برخي از كشورهاي غربي ـ صهيونسيتي هم چنان اظهارات خلاف واقعي دارند.
وي تاكيد كرد: فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا شفاف و روشن است و همه اعلام شده است طبيعي است كه در صورتي كه توافقي صورت گيرد طبق مقررات آمادگي داريم كه ابعاد مختلف فعاليت هسته اي ايران روشن شود و در آن صورت روشن خواهد شد كه ادعاهايي كه راجع به تاسيس غني سازي «فرود» مي شود ادعايي كذب است همان طور كه راجع به نطنز و جاهايي ديگر با وجود جوسازي هاي كه شده است حقانيت ايران كاملا روشن شده است و همه متوجه شده اند كه اين اظهارات تبليغات است و هيچ پايه و ارزشي غير از تبليغات ندارد.
مبناي مذاكره ايران با 1+5
قشقاوي در مورد اظهارات سلطانيه مبني بر اين كه مواضع اخير غرب در مورد سايت دوم غني سازي ايران مي تواند در مذاكرات 1+5 تاثير منفي داشته باشد، گفت: موضوع مذاكرات بر مبناي بسته پيشنهادي انجام خواهد شد. اگر حسن نيت و اراده تفاهم و تعامل وجود داشته باشد فرصت مناسبي است كه مذاكرات سازنده اي انجام شود.
وي افزود: به هر حال طبق برنامه دانشمندان ايراني همان طور كه توانستند قله هاي تكنولوژي هسته اي را فتح كنند راه صيانت و حفاظت كامل از دستاوردهاي تكنولوژي صلح آميز را مي دانند و همان طور كه شاهد هستيد مقدمات آن نيز در حال انجام است.
عدم ارتباط ميان رزمايش موشكي و اعلام دومين تاسيسات
هسته اي ايران
خبرنگاري در مورد ارتباط «رزمايش موشكي پيامبر اعظم (ص) 4» و دومين تاسيسات هسته اي ايران پرسيد كه قشقاوي پاسخ داد كه اين دو موضوع هيچ ارتباطي با هم ندارد. رزمايش موشكي پيامبر اعظم (ص) 4 در هفته دفاع مقدس برگزار شده است و اين رزمايش سالانه برگزار مي شود.
وي افزود: پيشرفت هايي كه در زمينه موشكي داريم ايجاب مي كند سرعت، دقت و توانمندي تاكتيكي و تكنيكي آن ها هم در قالب مانورهايي كه متداول و معمول است ارزيابي شود و هيچ ارتباطي به تكنولوژي صلح آميز هسته اي ايران ندارد و چيز عجيبي هم نيست.
قشقاوي ضمن تاكيد بر شفافيت برنامه هاي هسته اي ايران گفت: هرچه كه بوده شفاف و روشن است. اقدامي مخفي و سري و خلاف معيار بين المللي نبوده است و ايران هيچ چيز پنهاني درباره اين سايت ندارد.
وي در مورد مانور موشكي نيز گفت: به نظر من اين مانورها زمينه ساز صلح و امنيت منطقه يي است و نفس بازدارندگي، يعني قوام ثبات و صلح و همكاري در منطقه و سطح جهاني و هيچ ارتباطي با بحث صلح آميز هسته اي ايران ندارد.
ديپلماسي هماهنگي با جهان عرب داريم
يكي از خبرنگاران پرسيد كه تقويت روابط با قطر يكي از ابتكارات ايران بوده است، ولي اين مساله را در مورد كشورهاي ديگر مثل كويت شاهد نبوديم؛ آيا در آينده شاهد اين موضوع خواهيم بود؟ و سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: روابط خوب ايران صرفا منحصر به قطر نيست؛ البته ما رابطه خوبي با قطر و بسياري ديگر از كشورهاي منطقه داريم. گاهي در صحنه هاي بين المللي حوادثي اتفاق مي افتد كه نشان مي دهد ايران هراسي تا چه اندازه اي پروژه ي بي اثري بوده است و چه اندازه ما با كشورهاي منطقه اشتراك نظر داريم به ويژه زماني كه شاهد تهديدات مشترك هستيم.
وي با اشاره به همكاري ايران با كليه كشورهاي عربي در مورد مجمع عمومي اجلاس آژانس تاكيد كرد: در اين زمينه همكاري ارزشمندي انجام شد و حاصل آن پس از سي سال تصويب دو بيانيه در زمينه ي حمله نكردن به تاسيسات در حال احداث هسته اي و ضرورت بازرسي و تحت نظر قرار دادن سلاح هاي هسته يي رژيم صهيونيستي بوده است.
او اين همكاري ها را نشان دهنده نزديكي و هماهنگي كشورهاي منطقه در مجامع بين المللي دانست و گفت: ما و برادران عرب تهديدات مشترك را درك مي كنيم و در مجامع بين المللي بسيار هماهنگ هستيم و ديپلماسي هماهنگي با جهان عرب داريم. همان طور كه شاهد بوديد غربي ها مايل نبودند اين دو بيانيه تصويب شود؛ حتي دولتي مثل كانادا با كمك ديگر دولت هاي غربي سه بار خواست اين بيانيه در اين اجلاس تصويب نشود و حتي خواستند در حمايت افراطي از رژيم صيهونيستي ولو به مدت يك ساعت راي گيري را تعليق كنند و در اين مورد هم غربي ها در برابر جبهه ي مشترك ايران و مسلمانان و كشورهاي جهان سوم و عرب شكست خوردند و بار سوم هم با راي گيري شكست شان قطعي شد.

 



وزير دفاع آمريكا: اقدام نظامي در برنامه هسته اي ايران تأثيري ندارد

وزير دفاع آمريكا اعلام كرد اقدام نظامي تنها موجب تأخير زماني در برنامه هسته اي مي شود اما ايراني ها را متقاعد به كنار گذاشتن اهداف هسته اي شان نمي كند.
«رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا در گفت وگو با شبكه خبري سي ان ان گفت: اگر چه ما هيچ گزينه اي را از روي ميز برنمي داريم اما به عقيده من هنوز جا براي ديپلماسي وجود دارد.
وزير دفاع آمريكا تأكيد كرد: اقدام نظامي تنها موجب تأخير زماني در برنامه هسته اي مي شود اما ايراني ها را متقاعد به كنار گذاشتن اهداف هسته اي شان نمي كند.
رئيس پنتاگون همچنين گفت: ديپلماسي و تحريم ها بهترين راه براي متقاعد كردن ايران به كنار گذاشتن برنامه هسته اي اش است نه اقدام نظامي.
گيتس به احتمال اعمال تحريم هاي شديد عليه بانكداري و نيز بخش تأمين تجهيزات براي صنعت نفت و گاز ايران اشاره كرد و گفت: مجموعه اي از گزينه ها هنوز در دسترس است.
اين اظهارنظر گيتس در حالي است كه «گلوبال تايمز» از پرشمارگان ترين روزنامه هاي چين در تحليلي پيرامون مسأله هسته اي ايران نوشت: چين منافع ملي خود را به خاطر كشورهاي غربي به خطر نخواهد انداخت.
اين روزنامه در گزارشي از تازه ترين تحولات پيرامون مسأله هسته اي ايران و تلاش كشورهاي غربي به رهبري آمريكا براي تحريم و فشار بيشتر عليه ايران نوشت: «حجم روابط اقتصادي ايران و چين در سال 2008 ميلادي به23 ميليارد دلار رسيد و چيني ها حاضر نيستند منافع و مصالح ملي خود را، فداي منافع چند كشور غربي كنند.»
نشريه چيني با اشاره به منافع چين در خليج فارس و نياز روزافزون اين كشور به انرژي و تأمين بخش مهمي از انرژي مورد نياز چين از سوي ايران نوشت: «چين با هرگونه فشار و تحريم و استفاده از زور براي حل مسأله هسته اي ايران مخالف است.»
اين روزنامه با بيان اين مطلب كه «چين براي پيوستن به كشورهاي غربي براي تحريم اقتصادي عليه ايران تحت فشار زيادي قرار دارد» نوشت: ترديدي وجود ندارد كه تنها راه مناسب، رهيافت آرامش و احتياط و مذاكرات ديپلماتيك با ايران است.
اين روزنامه با اشاره به مذاكرات اول اكتبر ايران با طرف هاي ذيربط در ارتباط با مسأله هسته اي در ژنو نوشت: در چنين شرايطي، تحريم و فشار عليه ايران هيچ كمكي به حل مسأله نخواهد كرد.
نشريه چيني در گزارش خود با ذكر اين نكته كه «منافع ملي چين و جهان به ايران با ثبات و حل صلح آميز مسأله هسته اي ايران گره خورده است» خاطرنشان كرد: بدون شك هيچ تحريم و فشاري كارگر نخواهد افتاد و ديپلماسي تنها راه حل مسأله هسته اي ايران است.
پاسخ به ادعاي اشراف اطلاعاتي
اعلام دستاورد جديدايران در توسعه برنامه هسته اي اين كشور اگرچه به صورت كاملاً قانوني انجام گرفته و حتي پيش از موعد قانوني از سوي كشورمان به آژانس اطلاع داده شده است اما با واكنش هاي جنجالي مقامات و رسانه هاي غربي روبرو شد.
گيتس اخيراً در گفت وگو با شبكه تلويزيوني اي بي سي با اشاره به خبر وجود يك سايت غني سازي اورانيوم دوم در ايران مدعي شد: اين به اين مفهوم است كه آنها يك سايت پنهاني داشتند و آن را اعلام نكردند؛ اگر برنامه هسته اي شان صلح آميز بود چرا هنگامي كه ساخت اين سايت را اعلام كردند وجود آن را اعلام نكردند؟ چرا به بازرسان از همان ابتدا اجازه بازرسي ندادند؟
در پاسخ به اين جنجال آفريني آمريكا و غرب، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: فضاسازي اخير غرب در خصوص مركز دوم غني سازي ايران تأثيري بر عزم كشورمان در انجام مذاكرات جدي ندارد.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به برخي از فضاسازي ها از طرف رسانه ها و دولت هاي غربي در خصوص راه اندازي مركز دوم غني سازي كشورمان خاطرنشان كرد: ما هيچ محدوديتي در چارچوب مقررات ان.پي.تي نداريم و براساس اين مقررات اطلاع رساني هاي لازم صورت گرفته است.
نماينده بروجرد در خانه ملت ادامه داد: ما بايد 180 روز قبل از راه اندازي به آژانس اطلاع مي داديم در حالي كه زمان فعلي 18 ماه تا راه اندازي است و لذا نه تنها تخلفي نداريم بلكه زودتر از موعد نيز اطلاع رساني كرديم.
بروجردي با تأكيد بر اينكه اين قبيل موضع گيري ها تأثيري بر عزم جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات آتي با 1+5 ندارد، خاطرنشان كرد: براي خروج از بن بست بايد مبنا بسته هاي پيشنهادي باشد و طرفين بر سر آنها مذاكره كنند.
همچنين يك روزنامه عرب زبان نيز در اين زمينه تأكيد كرد: جهان غرب بايد از جمهوري اسلامي ايران به علت شفاف سازي روند برنامه هسته اي خود قدرداني كند.
روزنامه سوري الثوره در مطلبي به قلم «اسعد عبود» به روند فعاليت صلح آميز جمهوري اسلامي ايران اشاره مي كند و تأكيد مي دارد: دولت ايران اعلام كرده است كه به زودي دومين مركز مربوط به غني سازي را راه اندازي مي كند و اين در حالي است كه بر صلح آميز بودن اين مركز نيز تأكيد دارد. جمهوري اسلامي ايران با اين اقدام در را به روي آژانس بين المللي انرژي اتمي براي مطلع شدن از روند برنامه هسته اي ايران باز كرد. اسعد عبود در ادامه مي نويسد: حال كشورهاي غربي به جاي تشكر از ايران در برابر اينكه به وضوح و با شفافيت تمام روند فعاليت خود را اعلام كرده كه در حقيقت بيانگر فعاليت صلح آميز و نيت ايران براي همكاري با آژانس است، در برابر اين كشور صف كشيده و حداقل تهديداتشان عليه ايران تحريم هاي اقتصادي است.
روزنامه الثوره همچنين تأكيد مي كند: ما كشورهاي عربي دائماً بر اين مسئله تأكيد داريم كه مستثني بودن اسرائيل در بهره گيري و استفاده از سلاح هسته اي بيانگر حالتي از تروريسم عملي و هولناك است و تاكنون در اين زمينه از سوي غرب پاسخي در اين باره دريافت نكرديم.
اسعد عبود در ادامه مي افزايد كه تلاش غرب براي متقاعد ساختن برخي كشورهاي منطقه مبني بر اينكه خطر سلاح هسته اي از سوي ايران است، هرگز فايده اي ندارد و هر كسي كه اين مسئله را مطرح مي كند و در حالي كه از ميزان زرادخانه اسرائيل و همچنين سركشي اين رژيم در قبال نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر دارد، از مطرح كردن اين موضوع از خودش خجالت مي كشد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد بررسي مواضع ضد ايراني ساركوزي در مجلس

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از مواضع ضد ايراني ساركوزي گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اين موضوع را بررسي مي كند.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: نيكلا ساركوزي تعادل سياسي ندارد و جايگاه فرانسه را در عرصه بين المللي تقليل داده است.
خبرنگار از نماينده مردم تهران در مجلس پرسيد آيا قرار نيست مواضع ضد ايراني دولت ساركوزي در مجلس بررسي شود؟
عضو هيئت رئيسه مجلس جواب داد: ساركوزي حرف هاي بي ربط زيادي عليه ايران مي زند و كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اين موضوع را به طور جدي مورد بررسي قرار خواهد داد.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي اگر لازم باشد از وزارت خارجه خواهد خواست كه نسبت به كاهش سطح روابط ايران با فرانسه اقدام كند.
ميرتاج الديني گفت: ساركوزي در صحبت هايش پايش را از دايره خودش بيرون مي گذارد و در سطح حتي يك سياستمدار متعادل ظاهر نمي شود.
وي افزود: او را بايد خود ملت فهيم فرانسه مورد بازخواست و سوال قرار دهند كه چرا اينقدر از اسرائيل و برخي كشورها به طور كوركورانه پيروي مي كند و منافع ملت فرانسه را به پاي رژيمي مثل رژيم صهيونيستي فدا مي سازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14