(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 مهر 1388- شماره 19474
 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد پاكسازي 377 منطقه آلوده تهران از فروشندگان مواد مخدر
معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني استان:
609 تبعه غيرمجاز در نوار مرزي سيستان و بلوچستان دستگير شدند
بيش از 6 هزار زوج شاهد و ايثارگر به خانه بخت رفتند
مديرعامل جديد هما منصوب شد
رئيس ديوان عالي در نامه اي به رئيس قوه قضائيه خواستار شد
پرونده هاي مواد مخدر در شعب كيفري ديوان عالي كشور رسيدگي شود
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران:دوربين هاي كنترل ترافيك تخلفات رانندگي را ثبت مي كند
تاكسي هاي بدون سرنشين متوقف مي شوند
رئيس سازمان پزشكي قانوني: مرگ 10 هزار نفر در تصادفات رانندگي امسال
حمايت از زنان سرپرست خانوار در مراكز كارآفريني منطقه 19
8 تا 10 مهرماه داروخانه مركزي هلال احمر تعطيل است
در آستانه برپايي كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح عنوان شد
مبتلايان به آنفلوآنزا تا رفع كامل علايم بيماري به دندانپزشك مراجعه نكنند
با روش هاي پيشرفته در تشخيص و درمان نگراني مادران باردار براي تولد كودكان نارس كاهش يافته است
مدير مسئول روزنامه ابتكار به جزاي نقدي محكوم شد
اعتبار كارت هاي ملي 9 ساله شد
حوادث كوتاه از كشور
1400 نوه نتيجه نبيره و نديده



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد پاكسازي 377 منطقه آلوده تهران از فروشندگان مواد مخدر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، گفت: با اجراي طرح هاي برخورد با سوداگران مرگ 377 منطقه آلوده پايتخت از وجود فروشندگان و توزيع كنندگان مواد مخدر پاكسازي شد.
به گزارش ايرنا، سرهنگ «سيد جواد كشفي» افزود: با اجراي اين طرح مناطق فوق به صورت كامل پاكسازي شده و اجراي اين طرح در ديگر مناطق آلوده نيز انجام مي شود.
وي تصريح كرد: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ و پاكسازي مناطق آلوده كه مرحله اول آن از 15 ارديبهشت ماه گذشته آغاز شد 26 هزار نفر از فروشندگان، توزيع كنندگان و حمل كنندگان مواد مخدر توسط نيروي انتظامي در تهران دستگير شدند.
سرهنگ كشفي با اشاره به اينكه تعدادي از قاچاقچيان مواد مخدر به علت اجرا نشدن كامل قانون از مجازات مي گريزند، اظهار داشت: اجراي كامل قانون حلقه مفقود شده مبارزه با قاچاق مواد مخدر است هر چند كه در سال هاي اخير هماهنگي بيشتري ميان نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در اين خصوص انجام شده است.
به گفته وي، با توجه به موقعيت جغرافيايي ايران، همواره در مسير ترانزيت و قاچاق مواد مخدر قرار داشته ايم و در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل خسارت هاي فراوان جاني و مالي شده ايم اما هيچ وقفه اي در اين راه از سوي پليس صورت نگرفته و عمليات متوقف نشده است.
رئيس پليس مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از چهار هزار كيلوگرم انواع مواد مخدر به همراه 600 هزار عدد قرص و آمپول روانگردان از فروشندگان مواد مخدر در پايتخت توسط پليس كشف و ضبط شده است.
وي از تداوم اجراي طرح جمع آوري معتادان پر خطر در شهر تهران خبر داد و افزود: در مرحله اول اجراي اين طرح 725معتاد پرخطر از مناطق مختلف شهر جمع آوري و به مراكز درماني در نظرگرفته شده براي تحت درمان قرار گرفتن اين افراد منتقل شدند.
سرهنگ كشفي گفت: در طول شش ماههامسال در مجموع پليس مواد مخدر پايتخت موفق به انهدام 72 باند قاچاق مواد مخدر شد.

 



معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني استان:
609 تبعه غيرمجاز در نوار مرزي سيستان و بلوچستان دستگير شدند

زاهدان- خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني استان سيستان و بلوچستان گفت: رزمندگان مرزباني اين استان روز گذشته موفق شدند 609 نفر از اتباع بيگانه كه قصد ورود غيرمجاز به خاك جمهوري اسلامي ايران را داشتند در طول نوار مرزي شناسايي و دستگير كنند.
سرهنگ پاسدار «محمد فدايي ملاشاهي» در گفت و گو با خبرنگار كيهان با اعلام اين خبر افزود: حضور غيرمجاز اتباع بيگانه نه تنها سلامت استان را دچار اختلال كرده است بلكه تهديد جدي در زمينه پيشرفت فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و امنيتي منطقه محسوب مي شود.
وي تصريح كرد: اتباع خارجي بسياري از فرصت هاي شغلي را براي جوانان بومي استان سيستان و بلوچستان از بين مي برند و تلاش هاي سازمان هاي ذي ربط از جمله سازمان فني و حرفه اي براي كارآفريني در سطح استان را با مشكل مواجه مي سازند.
فدايي ملاشاهي در پايان تأكيد كرد: افزايش رو به رشد حضور اتباع بيگانه در اين استان و اشتغال آنان به انواع شغل ها باعث شده است تا فرصت هاي شغلي زيادي از جوانان سيستان و بلوچستان گرفته شود.

 



بيش از 6 هزار زوج شاهد و ايثارگر به خانه بخت رفتند

مديركل مددكاري و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران از برگزاري آيين ازدواج 6 هزار و 62 زوج شاهد و ايثارگر در نيمه نخست سالجاري خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ايثار، احمد مازني افزود: پيش بيني ازدواج در سال جاري براي جامعه هدف 11 هزار و 360 مورد بوده است كه از اين ميزان 6 هزار و 62 مورد منجر به ازدواج و برگزاري مراسم جشن و تشكيل خانواده شد.
وي ادامه داد: بر اين اساس 54 درصد از پيش بيني يك ساله ازدواج جوانان شاهد و ايثارگر در ششماهه نخست سالجاري محقق شد و اميدواريم با ادامه اين روند، تا پايان سال جاري اين آمار به صددرصد برسد.
مازني تصريح كرد: فرزندان شهدا با 51/3 درصد و فرزندان جانبازان و آزادگان با 43/5 درصد بيشترين و جانبازان و آزادگان با
4/3 درصد كمترين ميزان را در ميان زوج هاي جوان شاهد و ايثارگر به خود اختصاص داده اند.
مديركل مددكاري و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: با توجه به هرم سني فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان و آزادگان پيش بيني مي شود از سال آينده آمار فرزندان شاهد در سن ازدواج كاهش و فرزندان جانبازان و آزادگان افزايش چشمگيري داشته باشد و اين مسئله مستلزم پيش بيني دقيق از سوي بنياد و خانواده هاي آنهاست.
وي گفت: در مورد شركت فرزندان شهدا در جشن هاي ازدواج دانشجويي در ششماهه نخست سالجاري 26 درصد پيش بيني محقق شده است كه با بازگشايي دانشگاه ها، شاهد برگزاري مراسم ازدواج دانشجويي بيشتري خواهيم بود.

 



مديرعامل جديد هما منصوب شد

هيئت دولت عصر يكشنبه «فرهاد پرورش» را به سمت مديرعاملي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) منصوب كرد.
به گزارش روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، پرورش قبل از اين مسئوليت معاونت برنامه ريزي اين شركت را برعهده داشت.
گفتني است پيش از اين سعيد حسامي مديرعامل هما بود.

 



رئيس ديوان عالي در نامه اي به رئيس قوه قضائيه خواستار شد
پرونده هاي مواد مخدر در شعب كيفري ديوان عالي كشور رسيدگي شود

رئيس ديوان عالي كشور در نامه اي به آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه خواستار اصلاح ماده 32 قانون مبارزه با مواد مخدر شد.
به گزارش ايسنا، آيت آلله محسني گركاني رئيس ديوان عالي كشور طي نامه اي به رئيس قوه قضائيه، رئيس مجمع مصلحت نظام و دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به اشكالات موجود در ماده 32 قانون مبارزه با مواد مخدر خواستار اصلاح اين قانون شد.
در اين زمينه آمده است:
در رابطه با قانون مواد مخدر و احكام اعدام مجرمان كه به موجب ماده 32 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام، حكم اعدام و غيره پس از تاييد رئيس ديوان عالي كشور يا دادستان كل كشور قطعي و لازم الاجرا است، مقصود از تاييد اين دو مقام مزبور صرف نظر از ابهام تاييد كه با كلمه «يا» تعبير شده، تاييد رئيس ديوان عالي كشور يا دادستان كل به دو صورت محقق مي شود كه در هر دو صورت بشرح ذيل خالي از اشكال نيست.
1- رئيس ديوان عالي كشور يا دادستان كل كشور به محض اطلاع از نظر مشورتي قاضي پرونده چشم بسته و بدون بذل جهد و رسيدن به نظر قضايي، امضا كند كه اين تاييد دور از حقيقت قضايي است به علت آنكه بدون تتبع و كشف حقيقت به اتكا نظر قاضي مشورتي حكم را امضاء كرده كه اين خلاف قضاء اسلامي است.
2- منظور از تاييد رئيس ديوان عالي كشور اين باشد كه پرونده هاي مواد مخدر را (من اوله الي آخره) بدقت مطالعه قضايي كند و راي نهايي خود را استنتاج كند كه اين امر با توجه به تعداد و حجم ورودي پرونده هاي مواد مخدر كه رسيدگي به آنها عملا كار چندين شعبه ديوان عالي كشور را مي طلبد، ميسور نيست.
آيت الله محسني گركاني در انتهاي نامه جهت حل اين مشكل آورده است: راه حل اين مشكل اين است كه پرونده هاي مواد مخدر مانند ساير پرونده هاي اعدام و رجم و قصاص در شعب كيفري ديوان عالي كشور رسيدگي شود.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران:دوربين هاي كنترل ترافيك تخلفات رانندگي را ثبت مي كند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: دوربين هاي كنترل ترافيك براي ثبت تخلفات رانندگي در شهر تهران فعال شده اند.
سرهنگ سيدهادي هاشمي در گفت وگو با فارس گفت: دوربين هاي كنترل و نظارت ترافيك تخلفات رانندگان در سطح تهران را ثبت كرده و عكس تخلف به همراه برگ جريمه به نشاني مالك خودرو ارسال مي شود.
سرهنگ هاشمي اظهار داشت: عبور از چراغ قرمز، تجاوز به خط كشي عابر پياده و توقف زير تابلوها از جمله تخلفاتي است كه در اين طرح توسط دوربين هاي كنترل ترافيك ثبت خواهند شد.
پيش از اين سردار رجب زاده فرمانده انتظامي تهران بزرگ اعلام كرده بود كه به زودي تخلفات رانندگان با استفاده از دوربين هاي كنترل ترافيك انجام خواهد شد.

 



تاكسي هاي بدون سرنشين متوقف مي شوند

مدير عامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با هشدار به رانندگان تاكسي كه بدون مسافر در سطح شهر تردد مي كنند يا خارج از محل مأموريت تعيين شده فعاليت دارند، گفت: مأموران راهنمايي و رانندگي تاكسي هاي متخلف را متوقف و به پاركينگ منتقل مي كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، حسين تيموري كرماني با بيان اين مطلب اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگي و همكاري راهنمايي و رانندگي با تاكسي هايي كه غير از مأموريت تعيين شده فعاليتي كنند يا خالي در شهر تردد داشته باشند به شدت برخورد مي شود چنانچه روز يكشنبه 8 تاكسي متوقف و به پاركينگ منتقل شدند.
وي تأكيد كرد: تاكسي هاي خطي بايد حتماً در خطوط تعيين شده خود فعاليت داشته باشند و تاكسي هاي تلفني نيز بايد براساس مأموريت محول شده به آنها اقدام كنند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با بيان اينكه با توجه به آغاز مهرماه و افزايش حجم سفرهاي روزانه بايد از تمام ظرفيت تاكسيراني به خوبي و به طور كامل استفاده شود، گفت: با تاكسي هايي كه خالي و بدون مسافر در سطح شهر تردد مي كنند يا براي سود بيشتر دربستي كار مي كنند نيز به شدت برخورد خواهد شد.
حسين تيموري كرماني خاطرنشان كرد: همچنين با رانندگاني كه نسبت به اخذ كرايه بيشتر از نرخ مصوب اقدام كنند يا دو شغله باشند نيز برخورد خواهد شد.
وي افزود: علاوه بر مأموران راهنمايي و رانندگي، واحدهاي گشت تاكسيراني نيز بر عملكرد تاكسيها در تمام مناطق شهر تهران نظارت دارند.
تيموري كرماني تصريح كرد: به منظور خدمات رساني بهتر در مهر ماه و استفاده از تمام ظرفيت تاكسيراني در پرترافيك ترين روزهاي سال به هيچ يك از رانندگان تاكسي تا 15 مهرماه مرخصي داده نشده است.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني: مرگ 10 هزار نفر در تصادفات رانندگي امسال

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: از اول امسال تا پايان مرداد 10 هزار و 38 نفر بر اثر تصادفات رانندگي در كشور فوت كردند و 125 هزار و616 نفر نيز مجروح شدند.
حسن عابدي در گفت وگو با فارس، افزود: براساس آمار ثبت شده در سازمان پزشكي قانوني كشور از بين 10 هزار و 38 نفر فوتي تصادفي رانندگي در كشور طي 5 ماه اول امسال 7 هزار و 852 نفر مرد و 2 هزار و 186 نفر زن بودند، از مجموع 125 هزار و 616 مصدوم اين حوادث نيز 92هزار و 956 نفر مرد و 32 هزار و 660 نفر زن بودند.
وي اضافه كرد: بيشترين ميزان مرگ و مير اين حوادث به ترتيب در استان تهران با 983 فوتي، خراسان رضوي با 861 فوتي، فارس با 760 فوتي و اصفهان با 663 فوتي بوده است و كمترين ميزان آن نيز به ترتيب در استان كهگيلويه و بويراحمد با 66 فوتي، ايلام با 126 فوتي و بوشهر با 131 فوتي بوده است.
عابدي گفت: 6 هزار و 11 نفر از قربانيان حوادث رانندگي در 5 ماه اول امسال در جاده هاي برون شهري فوت كردند، 2 هزار و 966 نفر آنها دردرون شهرها و 993 نفر آنها نيز در جاده هاي روستايي فوت كردند، محل تصادف 68 نفر از اين افراد نيز مشخص نيست.
رئيس سازمان پزشكي قانوني اضافه كرد: آمار شهريور تصادفات رانندگي و ميزان تلفات و مجروحان اين حوادث هنوز جمع بندي نشده است. اما آمار مرداد اين حوادث كه به تازگي جمع آوري شده نيز حاكي از اين است كه در اين ماه 2 هزار و 409 نفر بر اثر حوادث رانندگي در كشور فوت كردند كه 1900 نفر آنها مرد و 509 نفر ديگر زن بودند. وي گفت: طي مرداد امسال همچين 28 هزار و 550 نفر بر اثر حوادث رانندگي در كشور مجروح شدند كه 21 هزار و 110 نفر آنها مرد و 7440 نفر ديگر زن بودند.
عابدي افزود: بيشترين ميزان تلفات رانندگي در مرداد امسال نيز در استان تهران با 234 نفر گزارش شده است و خراسان رضوي با 219 كشته و اصفهان با 171 كشته در رتبه هاي بعدي هستند، كمترين ميزان تلفات نيز در مرداد گذشته در استان كهگيلويه و بويراحمد با 16 كشته گزارش شد، ايلام با 21 كشته و بوشهر با 31 كشته نيز در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

 



حمايت از زنان سرپرست خانوار در مراكز كارآفريني منطقه 19

2 هزار زن سرپرست خانوار با فعاليت سه مركز كارآفريني در منطقه 19 شهرداري تهران مورد حمايت قرا رگرفته اند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، رئيس اداره امور بانوان شهرداري منطقه خبر داد، 2 هزار زن سرپرست خانوار در 3 مركز كارآفريني كوثر 1، 2، 3 تحت پوشش قرار دارند.
محمدخاني گفت: تاكنون از اين تعداد 750 نفر به طور كامل تحت پوشش اداره كل امور بانوان و مابقي افراد تحت پوشش ارگان و سازمانهاي ديگري هستند كه خدماتي را نيز از ما دريافت مي كنند. وي گفت: در اين مراكز، فقط خياطي آموزش داده مي شود تا زنان سرپرست خانوار پس از فراگيري لازم، طي 3 ماه مشغول كارو فعايت در اين رشته شوند. محمدخاني افزود: فعاليت ديگر ما در بسته بندي ظروف يكبار مصرف گياهي است كه كارخانه آن با حضور شهردار تهران در منطقه راه اندازي شده و قرار است بزودي تعدادي از زنان سرپرست خانوار منطقه در اين بخش فعال شوند.

 



8 تا 10 مهرماه داروخانه مركزي هلال احمر تعطيل است

داروخانه مركزي هلال احمر به دليل عمليات نوسازي و بازسازي، طي روزهاي هشتم تا دهم مهرماه تعطيل است.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، به منظور رفاه حال شهروندان كماكان توزيع داروهاي پرونده اي، يارانه اي و تك نسخه اي طي اين روزها از طريق مركز تك نسخه اي هلال احمر انجام مي شود.
با توجه به تعطيلي داروخانه هاي مركزي طي اين ايام، ساير داروها مانند داروهاي شيمي درماني و... عرضه نخواهد شد.

 



در آستانه برپايي كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح عنوان شد
مبتلايان به آنفلوآنزا تا رفع كامل علايم بيماري به دندانپزشك مراجعه نكنند

رئيس پنجمين كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح هشدار داد: مبتلايان به انواع آنفلوآنزا از قبيل آنفلوآنزاهاي فصلي و آنفلوآنزاي نوع A (1N1H) تا پايان آخرين علايم بيماري از مراجعه به دندانپزشكي خودداري كنند.
دكتر سيدعلي اكبر مهدوي زاده با اعلام اين خبر افزود: از آنجا كه بيماري آنفلوآنزا ج زو بيماري هاي واگيردار است، به مبتلايان توصيه مي شود تا زماني كه تب آنان قطع نشده از مراجعه به مطب هاي دندانپزشكي خودداري كرده و در خانه استراحت كنند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر با توجه به اهميت آموزش دندانپزشكان در زمينه كنترل بيماري آنفلوآنزا، پنل ويژه آنفلوآنزاي نوع A به منظور پيشگيري و نحوه مواجهه با اين بيماري در پنجمين كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح كه 8 تا 10 مهر برپا مي شود به دندانپزشكان ارايه خواهد شد.
رئيس پنجمين كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح، استفاده از ماسك را براي دندانپزشك و همراه دندانپزشك ضروري دانسته و يادآور شد: از آنجا كه بيماري آنفلوآنزا حتي در دوران نهفتگي بيماري يعني 5 تا 7 روز قبل از بروز علايم قابل انتقال بوده، ضروري است، دندانپزشكان با تعويض دستكش وشست و شوي محيط و بيماران پس از قطع علايم بيماري با گرفتن دستمال جلوي بيني و دهان خود از انتشار ويروس به اطراف جلوگيري كنند.
وي تجهيز مطب هاي دندانپزشكي به هواكش و وسايل تهويه را در كاهش انتشار ويروس در محيط موثر دانسته، اظهار داشت: مبتلايان به آنفلوآنزا مي بايست از ورود به محيط هاي بسته خودداري كنند.
لازم به ذكر است، پنجمين كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح با زمينه «درمان هاي مبتني بر شكست» 8 تا 10 مهر همراه نمايشگاه مواد و تجهيزات دندانپزشكي توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.

 



با روش هاي پيشرفته در تشخيص و درمان نگراني مادران باردار براي تولد كودكان نارس كاهش يافته است

دكتر عبدالرسول اكبريان رئيس هشتمين كنگره بين المللي زنان و مامايي ايران گفت: خوشبختانه امروزه با استفاده از روشهاي پيشرفته تشخيص و درمان دوران بارداري مادران، مانند سونوگرافي و لاپاراسكوپي و براساس مجوز مراجع عاليقدر، پس از تشخيص ناهنجاري جدي در جنين مانند سندرم داون مي توان از تولد نوزاد عقب افتاده و نارس با انجام عمل سقط و زيرنظر متخصصان مربوطه جلوگيري كرد.
وي انجام سقط هاي غيرمجاز را كه در پي حاملگي هاي ناخواسته و توسط افراد غيرمتخصص صورت مي گيرد براي سلامتي مادران بسيار خطرناك دانست و افزود: انجام سقط جنين در اينگونه موارد كه عمدتاً توسط افراد غيرحرفه اي و غيرمتخصص و در مكانهاي آلوده انجام مي گيرد، مي تواند منجر به آلودگي مادران، ايجاد مشكلات روحي و جسمي و حتي مرگ آنها شود.
دكتر اكبريان كاهش مرگ و مير مادران را به عنوان يكي از شاخص هاي مهم سلامت جامعه برشمرد و تصريح كرد: اجتماعي كه در آن مرگ و مير مادران كمتر اتفاق مي افتد از شاخص سلامتي بالا برخوردار بوده و جزو جوامع پيشرفته به حساب مي آيد.
گفتني است هشتمين كنگره بين المللي زنان و مامايي ايران از تاريخ 18-14 آبان ماه جاري در مركز همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.

 



مدير مسئول روزنامه ابتكار به جزاي نقدي محكوم شد

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران محمدعلي وكيلي مديرمسئول روزنامه «ابتكار» را به يك صد هزار ريال جزاي نقدي محكوم كرد.
به گزارش ايسنا، جلسه رسيدگي به پرونده مديرمسئول روزنامه «ابتكار» كه با شكايت يك شاكي خصوصي به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع تشكيل شده بود، اول شهريور ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيئت منصفه مطبوعات و به رياست قاضي مديرخراساني برگزار شد.
شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، علي يوسف پور مديرمسئول وقت روزنامه «سياست روز» را از اتهام نشر مطالب خلاف واقع تبرئه كرد.
جلسه رسيدگي به پرونده مديرمسئول وقت روزنامه «سياست روز» كه با شكايت مدعي العموم به اتهام نشر مطالب خلاف تشكيل شده بود، پانزدهم شهريورماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.

 



اعتبار كارت هاي ملي 9 ساله شد

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: اعتبار كارت هاي ملي صادر شده در سال هاي 1380 و 1381 از هفت سال به 9 سال افزايش يافت.
سيدمحمدرضا آيت اللهي در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب افزود: به موجب بند 9 آيين نامه كاربردي شدن كارت شناسايي ملي مصوب 15 ارديبهشت 1387 هيئت وزيران، اعتبار كارت هاي شناسايي ملي صادر شده در سال 1380 و 1381 به ترتيب تا پايان سال 1389 و 1390 تمديد شده است.
رئيس سازمان ثبت احوال كل كشور درباره تاريخ هاي درج شده پشت كارت ها نيز گفت: به تمام سازمان ها، اداره ها و بانك ها اعلام كرده ايم كه اين كارت ها اعتبار دارند و نيازي به تعويض آن نيست.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان احشام
تبريز - خبرنگار كيهان: سارقان احشام روستاهاي عجب شير دستگير شدند.
متهمان به نام هاي ع-الف 60 ساله، ب-الف 28 ساله و ق-الف 25 ساله اهل و ساكن يكي از روستاهاي مياندوآب هستند كه با استفاده از دو خودرو سمند و پژو 53 راس دام روستاييان را به سرقت برده و به فروش رسانده بودند.
خسارت ميلياردي توفان به دهلران
دهلران - خبرنگار كيهان: توفان شديد در دهلران خسارات زيادي به بخش هاي مختلف اين شهرستان وارد كرد. بيشترين خسارات در بخش كشاورزي به مزارع ذرت و صيفي جات وارد شد خسارات وارده به بخش هاي كشاورزي، راه، برق و اماكن مسكوني روستايي اين شهرستان يك ميليارد و 557 ميليون تومان برآورد شد.
محكوميت بيمارستان خصوصي
اروميه - ايرنا: يك بيمارستان خصوصي در آذربايجان غربي به علت رعايت نكردن تعرفه هاي اعلامي، با شكايت چند تن از بيماران به حكم اداره كل تعزيرات حكومتي استان به پرداخت جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
تعطيلي كارخانه محصولات پروتئيني
قم - ايرنا: يك كارخانه توليد محصولات پروتئيني در قم به دليل عرضه مواد غيربهداشتي، از سوي سازمان تعزيرات حكومتي به پرداخت جزاي نقدي در حق صندوق دولت و تعطيلي خط توليد محكوم شد.
مرگ موتورسوار جوان
برازجان - خبرنگار كيهان: موتورسوار جوان اهل روستاي نظرآقا بخش سعدآباد برازجان كه با سرعت غيرمجاز در جاده روستاي آليوسفي در حركت بود به يك راس گاو برخورد كرد. در آن هنگام موتورسوار ديگري كه در حال عبور از محل حادثه بود به گاو مذكور برخورد كرد. موتورسوار اولي به نام ارسلان جان خود را از دست داد و موتورسوار دوم نيز دچار ضربه مغزي و مجروح شد. گاو نيز تلف شد.
قتل راننده تريلر
¤ جسد راننده يك دستگاه تريلر در محور شيراز - بوشهر كشف شد. راننده اين تريلر حامل بار اهل كهارج كازرون بود كه توسط فرد يا افرادي به قتل رسيد. اختلافات محلي را علت و انگيزه قتل راننده اعلام كردند. هيچ گونه سرقتي از بار اين كاميون صورت نگرفته است.
8 كشته و مجروح حوادث رانندگي
زنجان - خبرنگار كيهان: رعايت نكردن قوانين رانندگي در استان زنجان 5 كشته و 3 مجروح برجاي گذاشت. يكي از اين حوادث برخورد كاميون به رانندگي ع-ر با يك دستگاه پيكان در كيلومتر 15 محور زنجان-وندي به علت رعايت نكردن حق تقدم بود. در اين حادثه دو تن از سرنشينان پيكان در دم فوت كردند و دو نفر ديگر به شدت مجروح شدند. همچنين برخورد كاميون با پژو در كيلومتر 44 آزادراه زنجان-ميانه نيز منجر به مرگ راننده و دو سرنشين پژو شد.

 



1400 نوه نتيجه نبيره و نديده

«راشل كري شوسكي» مادربزرگ 99 ساله اهل «فلسطين اشغالي»، در حالي كه يك هزار و 400 نوه، نتيجه، نبيره و نديده دارد، روز گذشته درگذشت.
«يتيزاك» - شوهر اين زن 99 ساله - در مصاحبه اي با خبرگزاري ريانووستي، تصريح كرد: «راشل» زن خوش قلبي بود. در منزل ما هميشه بر روي همه كس باز بود. بي خانمان ها شب ها در اتاق هاي منزل ما اقامت مي كردند و افراد فقير و ندار هم براي غذا خوردن به منزل ما مي آمدند. «راشل» در تمام زندگيش عبادت خود را ترك نمي كرد و هميشه ترس از خداوند داشت. او واقعا مهربان بود.اين پيرزن و مادربزرگ خوش قلب روز گذشته و در حالي كه 99 سال از عمرش مي گذشت و با داشتن يك هزار و 400 نوه، نتيجه، نديده و نبيره از 11 فرزند شامل چهار پسر و هفت دختر درگذشت.گفته مي شود، اين مادربزرگ كهنسال در طول عمر بلندش نام تمامي نوه ها، نتيجه ها، نديده ها و نبيره هايش را هرگز فراموش نكرد و يا نام آن ها را اشتباه نگفت.به گفته يكي از نتيجه هايش او حافظه قوي و خوبي داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14