(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 مهر 1388- شماره 19476
 

حديث دشت عشق
هفته نهم ليگ برتر فوتبال سايه ترس از باخت در داربي استقلال و پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
با كسب سومين پيروزي در واليبال قهرماني آسيا ايران صدرنشيني خود را قطعي كرد
اسامي داوران هفته نهم نام داور داربي امروز اعلام مي شود
درهفته دوم ليگ قهرمانان رقم خورد شكست ليورپول و نخستين پيروزي بارسلونا
كفاشيان: مطمئناً داربي 67 برنده خواهد داشت
حضور كشتي ايران در 4 رويداد بزرگ سال 2010
ميزباني كانوپولو آسيا به ايران رسيد
عليرضا صفارزاده : ورزش پهلواني و زورخانه اي از ركود خارج شده است
نگاهي متفاوت به شصت و هفتمين دربي پايتخت دغدغه بازيكنان پيروزي آسودگي خاطر استقلالي ها
اخبار فوتبال جهان
با كسب عناوين دوم و سوم در رقابتهاي جهاني دانمارك كشتي ايران به خودباوري رسيد



حديث دشت عشق

از نوشته سردار شهيد «حميد باكري»
در هر زمان به اعمالي همت بگماريد
كه مورد تاييد رهبري و امامت باشد
در اين لحظات آخر عمر سر تا پا گناه و پشيماني وصيت خود را مي نويسم و علم كامل دارم كه در اين ماموريت شهادت، جان به پروردگار بزرگ بايد تسليم نمايم. انشاءالله كه خداوند متعال با رحمت و بزرگواري خود گناهان بي شمار اين بنده خطاكار را ببخشند. وصيت به احسان و آسيه عزيز ،انشاءالله وقتي به سني رسيديد كه توانستيد اين وصايا را درك نماييد هر چند روز يك بار اين وصيتنامه را بخوانيد وشناخت كامل در حد استطاعت خود از خداوند متعال پيدا نماييد؛ در پي اصول اعتقادي تحقيق و مطالعه نماييد و تفكر زياد نماييد تا به اصول اعتقادي يقين كامل داشته باشيد. انشاءالله كه شما و عموم فاميل در يادبود من به ياد شهداي كربلا و امام حسين(ع) گريه و عزاداري نماييد و مرتب به ياد بياوريد كه هستي دهنده اوست و بايد شكر به مصلحت الهي گفت. متاسفانه به علت نبود وقت نتوانستم وصيتم را تمام كنم. از عموم آشنايان و فاميل حلاليت مي خواهم انشاءالله همه خدمتگزار اسلام خواهند بود.

 



هفته نهم ليگ برتر فوتبال سايه ترس از باخت در داربي استقلال و پيروزي

گل بازي هاي هفته نهم ديداري است كه نخستين بازي روز جمعه هم به حساب مي آيد.
دو تيم استقلال و پيروزي در شرايطي ساعت 14و 30دقيقه جمعه رودرروي هم قرار مي گيرند كه شايد تمام نگاه مردم چه فوتبالي و چه غيرفوتبالي به اين ديدار سنتي باشد. ديداري كه با وجود حساسيت هاي فراوان هنوز نتوانسته به لحاظ كيفي انتظارات مردم و هواداران فوتبال را برآورده كند. به غير از كيفيت بازي چيزي كه در اين چند ساله مردم را بيش از همه اذيت كرده نتايج تكراري رويارويي هاي دو تيم است. ثبت تساوي هاي متعدد حتي اين شائبه را به وجود آورده كه نتايج اين رويارويي پشت پرده رقم مي خورد. شائبه اي كه همواره با تكذيب مسئولان رنگ باخته است. با اين حال شايد اين بار شرايط متفاوت دو تيم وضعيت را به گونه اي ايجاد كند كه در پايان 90دقيقه تقابلي از شادي و غم در زمين ورزشگاه آزادي به وجود آيد.
استقلال گرچه با پيروزي هاي مداومش و برد پرگل هفته گذشته برابر ابومسلم شرايط متفاوتي با پيروزي پرحاشيه دارد، اما اين فشار برروي تيم استقلال سنگيني مي كند كه بايد حتماً پيروز داربي شصت وهفتم باشد. از سوي ديگر تعطيلي تمرين پيروزي در روز يكشنبه و غيبت هاي زلاتكو كرانچار در تمرينات كه البته روز گذشته با وساطت كاشاني پايان يافت، شرايط نابساماني را در تيم متزلزل پيروزي به وجود آورده است.
پيروزي كه با 11امتياز هشتم جدول است، اگر در اين بازي هم نتواند به پيروزي برسد، فاصله خود را با صدر جدول بيشتر خواهد كرد. با اين حال شايد سايه ترس از باخت كه همواره برروي دو تيم وجود داشته، باز هم نتيجه داربي را مساوي كند. احتمالي كه با توجه به سابقه دو تيم و انديشه هاي دو مربي چندان دور از ذهن نيست.
هفته نهم ليگ برتر فوتبال در شرايطي امروز آغاز مي شود كه همه چيز تحت تأثير داربي تهران است.
هفته نهم رقابت هاي ليگ برتر با انجام چهار بازي آغاز مي شود، جمعه هم با انجام پنج بازي اين هفته رقابت ها به پايان مي رسد اما، بي ترديد همه نگاه ها به بازي استقلال و پيروزي است. ديداري كه 41سال از قدمت آن مي گذرد و جزو سنتي ترين داربي هاي فوتبال آسيا به حساب مي آيد.
پنج شنبه نهم مهرماه 88
¤ ذوب آهن- صباي قم، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت15
ذوب آهن كه يكي از مدعيان قهرماني است در اصفهان ميزبان صبا است. شاگردان منصور ابراهيم زاده براي اينكه از صدر جدول فاصله نگيرند محكوم به پيروزي خانگي هستند. صبا اما پس از شكست هفته گذشته برابر سپاهان بار ديگر به اصفهان مي رود تا اين بار مقابل ديگر نماينده اين شهر قرار بگيرد.
¤ راه آهن- استقلال اهواز، ورزشگاه اكباتان، ساعت15
دو تيم همسايه در جدول رده بندي در تهران رودرروي يكديگر قرار مي گيرند. هم راه آهن و هم استقلال اهواز نياز به 3امتياز دارند و با توجه به شرايط نامناسبي كه دارند به فكر پيروزي هستند.
¤ شاهين بوشهر- پاس همدان، ورزشگاه شهيد بهشتي، ساعت 17 و 15 دقيقه
عليرضا منصوريان با تساوي كه هفته گذشته برابر ذوب آهن بدست آورد مدت زمان ماندنش در پاس را تمديد كرد. با اين حال مسئولان پاس همچنان به اين مربي اولتيماتوم داده اند. بنابراين منصوريان مي داند كه بايد در بوشهر نتيجه خوبي بگيرد. در آن سوي ميدان تيم تازه اوج گرفته شاهين به دنبال ادامه روند صعودي خود است.
¤ سايپا كرج- سپاهان اصفهان، ورزشگاه انقلاب كرج ساعت 17 و 15 دقيقه
مهمترين ويژگي اين ديدار رويارويي محمد مايلي كهن و امير قلعه نويي است. اين دو كه پس از بازي فصل گذشته استقلال و سايپا با يكديگر درگيري لفظي شديدي پيدا كردند و حتي كارشان به كميته انضباطي نيز كشيده شد فردا بار ديگر رو در روي يكديگر قرار مي گيرند. اين موضوع براي خيلي ها بر مسائل فني ديدار سايپا و سپاهان ارجحيت دارد. مهمترين سؤال اين است كه آيا قلعه نويي و مايلي كهن قبل از آغاز بازي به سمت يكديگر مي روند
بازيهاي روزجمعه، 10 مهر 88
¤ مقاومت سپاسي شيراز- ابومسلم مشهد، ورزشگاه حافظيه شيراز، ساعت 17 و 15 دقيقه
¤ ملوان انزلي- تراكتورسازي تبريز، ورزشگاه تختي انزلي، ساعت 17 و15 دقيقه
¤ فولاد خوزستان- استيل آذين، ورزشگاه تختي اهواز، ساعت 17 و 15 دقيقه
¤ راه آهن شهرري-استقلال اهواز، ورزشگاه اكباتان، ساعت 15

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعضاي كميته فني فوتبال يكشنبه نهايي مي شود
هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در نشست روز يكشنبه خود اعضاي كميته فني فدراسيون فوتبال را نهايي و تصويب خواهد كرد.
در اين نشست 13 عضو كميته فني فدراسيون فوتبال از سوي اعضاي هيئت رئيسه مورد تاييد و تصويب نهايي قرار خواهند گرفت.
تاكنون محمود ياوري، بيژن ذوالفقارنسب و منصور ابراهيم زاده به عنوان سه عضو اصلي از بين مربيان فوتبال كشور براي حضور در كميته فني فدراسيون فوتبال انتخاب شده اند.قرار است روساي كميته هاي مسابقات، آموزش و جوانان به همراه 2 پيشكسوت فوتبال، يك نفر نماينده بازيكنان و يك نفر نماينده رسانه هاي گروهي به عنوان اعضاي كميته فني فدراسيون معرفي شوند. همچنين رئيس و نايب رئيس فدراسيون فوتبال نيز دو عضو ديگر كميته فني خواهند بود.
عزيز محمدي: امكان به وجود آمدن بازار سياه صفر است
رئيس سازمان ليگ گفت: همه چيز مهياي برگزاري داربي روز جمعه است.عزيز محمدي در آستانه برگزاري داربي گفت: «همه چيز مهياي برگزاري داربي روز جمعه است و هماهنگي با تمام نهادهاي مرتبط انجام شده است تا هرچه بهتر بازي استقلال و پيروزي برگزار شود.»
عزيز محمدي ادامه داد: «همانطور كه قبلا اعلام شده است درب هاي ورزشگاه آزادي 7 صبح باز خواهد شد و سيستم بليت فروشي به نوعي است كه امكان ايجاد بازار سياه بليت به صفر مي رسد.»
رئيس سازمان ليگ در ادامه گفت: «با همكاري نيروي انتظامي كه در جلوي گيشه هاي بليت فروشي حضوري فعال خواهند داشت، هر تماشاگري پس از خريد بليت، داخل ورزشگاه خواهد شد و امكان خروج نخواهد داشت. به اين ترتيب احتمال امكان ايجاد بازار سياه به صفر خواهد رسيد. البته اين طرح سال گذشته پياده نشده بود و گشت هاي نامحسوس در تمام محوطه داخل و خارج ورزشگاه به مبارزه با پديده شوم بازارسياه مي پرداختند. در داربي قبل هم بازارسياه محدودي به وجود آمد اما در اين داربي با توجه به همين مسئله خريد بليت و ورود به ورزشگاه و عدم اجازه خروج به محوطه ورزشگاه بازارسياهي بوجود نخواهد آمد.»
استقلال در رده سوم برترين هاي باشگاه هاي قرن آسيا
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال رده بندي برترين تيم هاي تاريخ فوتبال آسيا را منتشر كرد.فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال رده بندي 68 باشگاه برتر قرن آسيا را اعلام كرد كه در اين رده بندي تيم استقلال با قرار گرفتن در رده سوم، بهترين تيم ايراني است. استقلال با 5/41 امتياز در رده سوم برترين باشگاه تاريخ آسيا قرار گرفته است.پيروزي هم با 36 امتياز پنجمين تيم آسياست. پاس با 8، سايپا با 4 و شاهين اهواز با 4 امتياز به ترتيب در رده هاي 32 و 45 قرار گرفتند.
پرهياهوترين داربي خاورميانه و آسيا در تهران
شبكه هاي ورزشي منطقه با نگاه هاي متفاوت به داربي روز جمعه فوتبال ايران از ديدار پيروزي و استقلال به عنوان پرهياهوترين داربي خاورميانه و آسيا ياد كردند.شبكه نيل اسپورت در گزارشي درخصوص اين ديدار گفت: اين ديدار در شرايطي برگزار مي شود كه تيم استقلال به عنوان مدافع قهرماني فوتبال ايران از شانس بيشتري براي پيروزي برخوردار است، چرا كه رقيب ديرينه اين تيم همچنان در يك بحران عميق فرو رفته است.
به گفته اين مفسر ورزشي حواشي اين ديدار كه براي ايراني ها بسيار مهم است بيش از تقابل هاي فني و تاكتيكي آن موردنظر است، تيم استقلال از يك خط آتش كوبنده كه بازيكنان ملي پوش تيم ايران آن را تشكيل مي دهند، برخوردار است و از قابليت هاي تاكتيك پذيري بهتري سود مي برد. در طرف مقابل تيم پيروزي كه به شدت در اين فصل دچار تغييرات شده است، هنوز به شرايط آرماني نرسيده است و هواداران اين تيم نگران هستند در ديدار حيثيتي با استقلال، پيروزي نتواند در حد نام خود ظاهر شود.مفسر نيل اسپورت در پايان گفت: هيجان ايراني ها براي اين ديدار درحالي دوباره اوج مي گيرد كه ارزش هاي فني فوتبال ايران كاهش يافته و اين تيم از قدرت اول آسيا نزول كرده است.همچنين شبكه تلويزيوني اي آرتي از ديدار پيروزي و استقلال به عنوان حساس ترين فوتبال داخلي اين كشور كه بيشترين جمعيت را به خود جلب مي كند و در قاره آسيا يك ركورد است، ياد كرد و گفت: اين دو تيم درحالي به مصاف هم مي روند كه همواره شرايط روحي بر مهارت هاي فني و تاكتيكي اين ديدار برتري داشته است.
برگزاري جشن 64سالگي استقلال تهران
شب گذشته با حضور مسعود زريبافان، اعضاي هيئت مديره، اعضاي كادر فني و تعدادي از بازيكنان استقلال جشن 64سالگي برگزار شد.
اين برنامه تا ساعت 12 شب ادامه داشت و باشگاه استقلال به بازيكنان و اعضاي كادرفني يك دستگاه لپ تاپ اهدا كرد.

 



با كسب سومين پيروزي در واليبال قهرماني آسيا ايران صدرنشيني خود را قطعي كرد

تيم ملي واليبال ايران با شكست ويتنام و كسب سومين پيروزي متوالي در مرحله مقدماتي رقابت هاي قهرماني مردان آسيا صدرنشيني خود در گروهC را قطعي كرد.
ديدار دو تيم ملي ايران و ويتنام در گروهC پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جام ملت هاي آسيا ديروز (چهارشنبه) با پيروزي ملي پوشان كشورمان به پايان رسيد.
بازيكنان ايران در سه گيم متوالي و با نتايج (25 بر 21)، (25 بر 10) و (25 بر 17) موفق به از پيش رو برداشتن حريف نه چندان مطرح خود شدند. حسين معدني سرمربي تيم ملي ايران در اين بازي و به خصوص در گيم هاي دوم و سوم بيشتر به بازيكنان ذخيره فرصت حضور در ميدان را داد.
قضاوت ديدار تيم هاي ايران و ويتنام برعهده داور زن چيني بود. وي به عنوان داور اول در اين ديدار سوت زد.
تيم ملي واليبال كه پيش از اين تيم هاي سريلانكا و چين را ازپيش رو برداشته بود با كسب برتري در بازي ديروز صدرنشيني خود در گروهC مسابقات را قطعي كرد.
تيم ملي واليبال ايران امروز (پنج شنبه) آخرين ديدار مقدماتي خود در پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جام ملت هاي آسيا را مقابل هنگ كنگ برگزار مي كند.

 



اسامي داوران هفته نهم نام داور داربي امروز اعلام مي شود

كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران هفته نهم ليگ برتر را اعلام كرد.
هفته نهم از امروز با برگزاري چهار ديدار آغاز مي شود. كميته داوران فدراسيون فوتبال در حالي اسامي داوران اين هفته را اعلام كرده كه نام داور داربي 67 امروز اعلام خواهد شد.
پنجشنبه: نهم مهر
ذوب آهن - صباي قم
قهرماني - خانبان - انتظاري - باغباني - ناظر: بهروان
راه آهن - استقلال اهواز
حق وردي - مرتضي كريمي - كناري- افشار- ناظر: حميد خوشخوان
شاهين بوشهر - پاس همدان
افشاريان - نوري - برون - واحدي - ناظر: رياحي
سايپا- فولاد مباركه سپاهان
فغاني -رفعتي - اميني- محمدرضا فغاني- ناظر: منوچهر نظري
جمعه - دهم مهر
استقلال تهران - پيروزي تهران
متعاقبا اعلام مي شود.
مقاومت سپاسي - ابومسلم خراسان
دانش مهر - كياني - يوسفي - خرميان - ناظر: سنگاشكن
ملوان انزلي- تراكتورسازي تبريز
جهانياري - شمس - زارع - سيف الله پور - ناظر: حميد خوشخوان
پيكان - مس كرمان- شهيد رجايي
متعاقباً اعلام مي شود.
فولاد خوزستان - استيل آذين
صالحي - صفدر احمدي - اسعدي - عامري- ناظر: ميرزا بيگي

 



درهفته دوم ليگ قهرمانان رقم خورد شكست ليورپول و نخستين پيروزي بارسلونا

شكست ليورپول وپيروزي بارسلونا ويژه ترين نتايج شب نخست هفته دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا بود.
سه شنبه شب گذشته هفته دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با انجام هشت بازي آغاز شد كه شكست ليورپول برابر فيورنتينا و پيروزي بارسلونا برابر ديناموكيف اوكراين از جمله نتايج جالب اين هفته بود.
درگروه پنجم، فيورنتينا با نتيجه دو برصفر برابر ليورپول به پيروزي دست يافت. دبرسن درخانه با نتيجه چهار برصفر برابر ليون شكست خورد تا جدول رده بندي گروه چهارم شكل جدي تري به خود گيرد.
ليون با اين پيروزي شش امتيازي شد و درصدر جدول قرارگرفت وفيورنتينا به لطف پيروزي برابر ليورپول دررده دوم جدول اين گروه قرارگرفت.
درگروه ششم روبين كازان روسيه موفق شد درخانه اينترميلان ايتاليا را متوقف كند. اين دوتيم در بازي كه در روسيه برگزارشد، به نتيجه يك بر يك دست يافتند.
در ديگر ديدار اين گروه بارسلونا بخت نخست قهرماني در رقابت هاي فصل جاري با نتيجه دو بر صفر برابر ديناموكيف اوكراين به پيروزي دست يافت.دراين گروه بارسلونا با چهار امتياز صدرنشين است و پس از اين تيم اسپانيايي ديناموكيف اوكراين قرارگرفته است.
درگروه هفتم، رنجرز اسكاتلند درخانه با نتيجه چهار بر يك برابر سويا اسپانيا شكست خورد. اشتوتگارت آلمان هم با نتيجه يك بر يك برابر اورزي سني متوقف شد.
دراين گروه سويا با شش و اشتوتگارت با دو امتياز در رده هاي اول و دوم قرار دارند.
درگروه هشتم هم آرسنال انگليس موفق شد درخانه با نتيجه دو بر يك برابر المپياكوس يونان به پيروزي دست يابد.
درديگر ديدار اين گروه آلكمار هلند و استاندارد ليژ بلژيك به تساوي يك بر يك دست يافتند. دراين گروه آرسنال با شش و المپياكوس با سه امتياز در رده هاي اول و دوم قرار دارند.

 



كفاشيان: مطمئناً داربي 67 برنده خواهد داشت

رئيس فدراسيون فوتبال درخصوص بازي اين هفته پيروزي و استقلال اظهار كرد: داربي اين هفته يكي از مهمترين داربي هاي فوتبال است و مطمئناً با استقبال زيادي مواجه خواهد شد. فرقي كه اين داربي با ساير داربي ها دارد اين است كه امسال استقلال و پيروزي انگيزه زيادي براي برد دارند و به همين دليل ما تمهيدات لازم را براي برگزاري يك بازي سالم انديشيده ايم.رييس فدراسيون فوتبال درخصوص حاشيه هاي احتمالي در كنار داربي و همچنين نتيجه از پيش تعيين شده داربي تأكيد كرد: «حاشيه» نمك اين مسابقات است و به بازي هيجان مي دهد.
كفاشيان درخصوص نتيجه داربي گفت: مطمئناً داربي اين هفته برنده اي در پي خواهد داشت و يكي از تيم ها بازي را مي برد. من مي دانم چه تيمي بازي را خواهد برد اما، نمي گويم چون نمك آن از بين مي رود.

 



حضور كشتي ايران در 4 رويداد بزرگ سال 2010

تيم ملي كشتي آزاد ايران در سال 2010 ميلادي چهار رويداد بزرگ بين المللي را پيش رو دارد.
درحالي كه آزادكاران ايران رقابت هاي جهاني 2009 را با كسب عنوان سومي جهان به پايان رساندند، شاگردان غلامرضا محمدي در سال 2010 به مراتب كار دشوارتري پيش رو دارند.
اين تيم ابتدا بايد در رقابت هاي جام جهاني حضور پيدا كند. مسابقات آسيايي طبق روال همه ساله در برنامه هاي اين تيم قرار دارد.
علاوه بر پيكارهاي جهاني كه ميزباني آن در سال آينده به روس ها واگذار شده، كشتي گيران در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو نيز بار ديگر بار ورزش ايران را به دوش خواهند كشيد.
بر اين اساس نياز است امسال كادر فني تيم ملي 2 تا سه تيم آماده و جوان را مهياي شركت در اين چهار رويداد كند.

 



ميزباني كانوپولو آسيا به ايران رسيد

رقابتهاي قهرماني قايقراني آسيا درتهران در حالي با قهرماني تيم قزاقستان، نايب قهرماني ايران و سومي ازبكستان به پايان رسيد كه كشور ما صاحب دو ميزباني مهم در سطح آسيا شد.
براين اساس ايران موفق شد دركنگره آسيايي كه در تهران برگزارشد، امتياز ميزباني چهاردهمين دوره رقابتهاي قهرماني قايقراني آسيا و انتخابي المپيك 2012 لندن را بدست آورد. اين رقابتها سال 2011 به ميزباني كشورمان درتهران برگزار خواهدشد.
تنها دارندگان نشان طلاي رقابتهاي انتخابي المپيك قايقراني درتهران (2011) جواز حضور در بازيهاي المپيك را بدست خواهند آورد.با پايان يافتن رقابتهاي قهرماني قايقراني آسيا در ايران، ميزباني مناسب كشورمان باعث شد تا كشورهاي شركت كننده با ميزباني تهران براي برگزاري مسابقات قهرماني كاناپولو آسيا درسال2011 نيز موافقت كنند.

 



عليرضا صفارزاده : ورزش پهلواني و زورخانه اي از ركود خارج شده است

رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي كشورمان در نشست خبري اهداف، سياست ها و برنامه هاي اين فدراسيون را براي 6 ماهه دوم سال جاري تشريح كرد.
عليرضا صفارزاده در تحليل وضع موجود ورزش زورخانه اي گفت: پس از يك دوره ركود و غفلت 80 ساله در ورزش ملي با تأكيدات مقام معظم رهبري دوره احيا و شكوفايي مجدد در دولت نهم آغاز شده است. اميدواريم با مديريت رئيس جديد سازمان ورزش كشور در دولت دهم رونق بخشي و توسعه همه جانبه اين ورزش را شاهد باشيم.
وي در تشريح اولويت هاي درنظر گرفته شده براي رشته پهلواني و زورخانه اي تصريح كرد: اين فدراسيون 12 محور كاري را به عنوان اولويت هاي كاري درنظر گرفته است كه بهره برداري هرچه بيشتر از دومين دوره بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي در جهت معرفي، رونق و توسعه ورزش پهلواني و زورخانه اي در سطح كشور و بين الملل بالاتر از ديگر اولويت ها قرار دارد.
رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي يادآور شد: انجام تحقيقات ورزشي، استانداردسازي تجهيزات و اصلاح قوانين و مقررات، توسعه كمي و كيفي آموزش هاي تخصصي، ارتقاي سطح كيفي و كمي مسابقات و ليگ ورزش پهلواني و زورخانه اي، انجام اقدامات لازم به منظور تقويت و نهادينه كردن كشتي پهلواني و در گود زورخانه ها ديگر اولويت هاي كاري فدراسيون هستند كه به ترتيب به آنها رسيدگي خواهد شد.
صفارزاده به ديگر اولويت هاي درنظر گرفته شده براي فدراسيون پهلواني و زورخانه اي اشاره كرد و اظهار داشت: پيگيري ساخت زورخانه هاي جديد و بازسازي زورخانه هاي موجود، تقويت فعاليت هاي فراملي، ثبت ورزش پهلواني و زورخانه اي در سازمان بين المللي يونسكو، تقويت اقدامات فرهنگي، سازماندهي و فعال سازي گروه ها و تيم هاي ملي و در نهايت معرفي ورزش زورخانه اي در بين نسل جوان و ترويج اين رشته در نهادهاي مختلف هم از جمله اولويت هاي كاري مهم ديگر هستند.
رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي در توضيح چگونگي ترويج و توسعه اين رشته گفت: بايد با ارگان هاي تأثيرگذار مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه آزاد، نيروهاي مسلح و بسيج همكاري نزديك داشته باشيم. حتي قصد داريم اين رشته را در مهدكودك ها نيز ترويج دهيم. به همين دليل هفته آينده نشستي با رئيس كل مهدكودك ها خواهيم داشت.
وي با بيان اينكه فدراسيون پهلواني و زورخانه اي فعاليت هاي عمده و متنوع ديگري را هم در دستور كار قرار داده است خاطرنشان كرد: آغاز ساخت زورخانه بين المللي الغدير در ورزشگاه آزادي، تدوين آداب ورزش پهلواني براي اولين بار، تعامل گسترده با استانداران سراسر كشور و طراحي لباس اصيل و سنتي ورزش زورخانه اي از مهمترين اين اهداف هستند.
صفارزاده در تشريح ويژگي هاي زورخانه الغدير تأكيد كرد: اين زورخانه با ظرفيت 2 هزار نفر داراي سه گود 10 متري است. زورخانه الغدير نماد ورزش ملي ايران يعني ورزش پهلواني و زورخانه اي خواهد بود.
رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي تهيه فيلم آموزشي را از ديگر برنامه هاي اين فدراسيون عنوان كرد و گفت: سال پيش فيلم رخصت تهيه و به 5 زبان ترجمه شد. ضمن اينكه قصد داريم براي نخستين بار فيلم آموزشي ورزش پهلواني و زورخانه اي را هم تهيه كنيم.
وي همچنين از تشكيل كميته خيرين، پيشكسوتان، كانون مرشدان و كانون مديران زورخانه ها خبر داد و گفت: اعضاي اين دو كميته مي توانند در ترويج و رونق هر چه بيشتر اين رشته موثر باشند.
نايب رئيس فدراسيون پهلواني نيز در اين نشست اظهار داشت: 1018 باستاني كار در 6 ماهه نخست در قالب 103 تيم در 6 رويداد قهرماني كشور در رده هاي مختلف سني به ميزباني استان هاي كشور به رقابت پرداختند.
نورالله هدايتي با اشاره به مسابقات 6 ماهه دوم سال يادآور شد: مسابقات انتخابي المپياد جوانان كشور يكي از مهمترين رقابت هاي پيش رو است كه اواخر مهرماه جاري در استان گيلان برگزار خواهد شد. ضمن اينكه در همين ماه طلاب باستاني كار در چارچوب سومين دوره مسابقات قهرماني كشور به رقابت مي پردازند.
نايب رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي تصريح كرد: ليگ تيمي زورخانه اي در رده سني 20 تا 40 سال كشور (آبان ماه) و سومين دوره مسابقات پهلواني غدير كه پهلوان كشور در آن انتخاب مي شود (آذرماه) برگزار خواهد شد. در پايان رقابت هاي پهلواني غدير بازوبند پهلوان كشور توسط رئيس جمهور به بازوي پهلوان برتر بسته خواهد شد.

 



نگاهي متفاوت به شصت و هفتمين دربي پايتخت دغدغه بازيكنان پيروزي آسودگي خاطر استقلالي ها

شصت و هفتمين ديدار تيم هاي فوتبال پيروزي و استقلال كه به شهرآورد پايتخت معروف است، درحالي فردا (جمعه) در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد كه سرخپوشان تهراني برخلاف رقيب خود در استثنايي ترين شرايط تيمي پا به اين ديدار مي گذارند.
شرايط در اردوگاه سرخ به گونه اي است كه براي نخستين بار سرخپوشان تهراني براي اين بازي مهم كه به گفته برخي از بازيكنان دو تيم، پيروزي در آن حتي مهمتر از قهرماني در ليگ است، بايد با سرمربي موقت وارد زمين مسابقه مي شوند. بازيكنان پيروزي در شرايطي براي مصاف با رقيب ديرينه خود آماده شده اند كه از بازيكنان گرفته تا كادر فني و مديريت عالي باشگاه دغدغه بركناري و تغيير دارند و مسائل حاشيه اي ريز و درشت مجالي براي تمركز بر اين بازي براي آنان باقي نگذاشته است.
بازيكنان اين تيم در مصاحبه هاي خود به نبود رفاقت در بين يكديگر اعتراف مي كنند و بزرگترهاي خود را براي حل مشكل راهي ديدار بامقامات عالي ورزش كشور مي نمايند.
كادر فني و در رأس آن سرمربي تيم كه بعد از اولين شكست بركنار و پس از چند ساعت دوباره ابقا شد، از اين وضع به شدت عصباني و برغم اينكه از او خواسته شده به كارش در تيم ادامه دهد سه روز بعد از بازي با پيكان بر سر تمرينات تيم حاضر نشد و اين بار خودش اعلام كرد كه ديگر حاضر به همكاري با باشگاه نيست. در چنين شرايطي قطعاً حسين عبدي نقش محوري و كليدي در هدايت بازيكنان در ديدار مقابل استقلال برعهده خواهد داشت.
اما در حوزه مديريت باشگاه نيز اخبار متفاوتي درروزهاي اخير شنيده شده و تغيير قريب الوقوع مديرعامل باشگاه دور از انتظار نيست و تنها دليل تأخير در اين اقدام همانا شهرآورد حساس پايتخت است.
با اعلام خبر قطعي بودن انجام تغييرات در هيئت مديره باشگاه از سوي رئيس سازمان تربيت بدني، از افراد مختلفي به عنوان عضو جديد هيئت مديره و به دنبال آن مديرعامل باشگاه نام برده شده است.
براي تكميل كادر هيئت مديره باشگاه پيروزي كه با استعفاي محمد آخوندي، در حال حاضر فقط، مجيد فرخزادي و محمد حسين نژادفلاح را در خود مي بيند، از افرادي همچون علي پروين، حبيب كاشاني، محمد دادكان، محمد كوثري و پرويز سروري و حسين هدايتي نام برده شده است كه بايد منتظر ماند و ديد كه رئيس سازمان تربيت بدني در نهايت تركيب جديد را چگونه اعلام خواهد كرد.
براي نشستن بر روي صندلي مديرعاملي باشگاه نيز از افراد مختلفي نام برده مي شود كه باتوجه به انتصاب حبيب كاشاني مديرعامل سابق باشگاه به عنوان مشاور عالي رئيس سازمان تربيت بدني، مي توان به مجيد فرخزادي، محمد غمخوار، علي پروين و درنهايت محمد دادكان اشاره كرد.
شنيده ها حاكي از اين است كه در آخرين رايزني ها و جلسات انجام شده، شانس دادكان و فرخزادي براي معرفي به عنوان مديرعامل تام الاختيار پيروزي بيشتر از ساير گزينه ها است و به احتمال زياد پيشكسوت پيروزي و رئيس سابق فدراسيون فوتبال كه مدتها است استراحت را به مديريت در عرصه فوتبال ترجيح داده، پس از بازي روز جمعه مديريت باشگاه را برعهده خواهد گرفت.
در مقابل تيم فوتبال استقلال كه تا پايان هفته هشتم با 18 امتياز در رده دوم جدول رده بندي ليگ برتر قرار دارد، درحالي در نهمين ديدار خود به مصاف پيروزي، اين حريف هميشه سنتي مي رود كه نسبت به اين تيم در وضعيت مناسب تري از لحاظ روحيه و امتياز قرار دارد.
آبي پوشان پايتخت تنها بعد از گذشته چند هفته از آغاز ليگ برتر فوتبال، به هماهنگي هاي لازم رسيده و توانستند به زودي و بدون هيچ شكستي، خود را به جمع مدعيان قهرماني در بالاي جدول معرفي كنند. آنها همچنين آخرين ديدار خود را نيز پيش از مسابقه روز جمعه با برد پشت سر گذاشته و با روحيه اي دوچندان به مصاف حريف سنتي خود خواهند رفت.
باشگاه استقلال تهران همچنين براي بالا رفتن روحيه بازيكنان اين تيم در آستانه ديدار با پيروزي جشن شصت و چهارمين سالگرد تأسيس اين باشگاه را برگزار كرد تا استقلالي ها در حضور مديران و پيشكسوتان باشگاه شارژ روحي شوند.
تيم فوتبال استقلال براي اين مسابقه، مشكل خاصي ندارد. آنها در تمام خطوط از بازيكنان مطمئني استفاده مي كنند. دريافت تنها دو گل در هشت ديدار براي تيم استقلال از قوت اين تيم در خطوط دروازه و دفاع خبر مي دهد. جايي كه وحيد طالب لو به عنوان سنگربان اصلي استقلال با تجربه اي بالا خود را براي انجام يك ديدار ديگر با پيروزي آماده مي كند و مدافعاني چون اميرحسين صادقي، پژمان منتظري و هاشم بيك زاده يك صف جلوتر او را حمايت مي كنند.
خيال استقلالي ها حتي در خط هافبك نيز راحت است. هرچند كه جاي خالي مجتبي جباري واميد روانخواه كه هر دو سابقه گلزني به پيروزي را در كارنامه خود دارند، در اين ديدار كمي به چشم مي آيد اما، حضور خسرو حيدري، حسين كاظمي و فابيو جانو آريو در كنار فرهاد مجيدي، كنترل اين نقطه از زمين را در هر ديداري براي استقلالي ها ساده تر كرده وباعث شده است تا غيبت روانخواه و جباري محسوس نباشد.
استقلال در خط حمله نيز بازيكنان مؤثري را دراختيار دارد كه هرلحظه مي توانند براي اين تيم گلزني كنند. شايد غيبت آرش برهاني در ديدار حساس روز جمعه ذهن كادر فني را براي انتخاب جانشين اين بازيكن به خود مشغول كرده باشد اما، بدون شك دست سرمربي اين تيم براي انتخاب جايگزين برهاني باوجود رضا عنايتي، سياوش اكبرپور، سيدمهدي سيدصالحي و حتي فرهاد مجيدي باز است.

 



اخبار فوتبال جهان

تلاش منچستر براي يافتن جانشين فان درسار
رسانه هاي بريتانيا از تماس باشگاه منچستر يونايتد با دروازه بان تيم هاي اينترميلان و بارسلونا خبر دادند.
نماينده اعزامي باشگاه منچستر يونايتد به ايتاليا، مذاكرات پنهاني با مدير برنامه جوليو سزار داشته است. قهرمان فصل گذشته ليگ برتر با آگاهي از اين نكته كه ادوين فان درسار، دروازه بان هلندي اين تيم قصد كناره گيري از دنياي حرفه اي در پايان فصل جاري دارد، در تلاش است تا جايگزين مناسبي براي وي بيابد. از اين رو در گام اول نقطه نظر سنگربان تيم ملي برزيل و عضو اينتر را جويا شده اند.
در اين مورد گفته مي شود منچستري ها حتي حاضرند رقمي بالغ بر 22 ميليون يورو بابت سنگربان 30 ساله خرج كنند. از طرفي در فهرست سنگربانان مورد توجه انگليسي ها، ويكتور والدس، دروازه بان بارسلونا نيز جايگاه ويژه اي دارد. در اين مورد گفته مي شود مذاكره با نماينده اين بازيكن در اولويت بعدي است.
منچستر ازوجود فان درسار 37 ساله به خاطر مصدوميت شكستگي انگشت محروم است و غيبت اين بازيكن را بيش از پيش حس مي كند.
هشدار رومينيگه به مهاجم تازه وارد مونيخي ها
مقام ارشد بايرن مونيخ به مهاجم ملي پوش اين تيم هشدار داد در رفتار خود تجديدنظر كند.
كارل هاينس رومينيگه گفت: ماريو گومز هرچه سريع تر بايد دست از حاشيه پردازي بردارد. براي حضور در تركيب اصلي تيم، نبايد به هياهور وي بياورد، بلكه بايد به قدرت و توانايي خود در زمين تكيه كند.
وي افزود: من با مدير برنامه هاي گومز در اين باره حرف زدم. به او توصيه كردم دست از گلايه و شكايت بردارد و همانند ساير بازيكنان تلاش كند تا به تركيب برسد.
اين اظهارات رومينيگه پس از صحبت هاي تند اخير گومز بيان شد كه از ذخيره نشيني انتقاد كرد.
وي كه در تابستان سال جاري از اشتوتگارت به بايرن ملحق شد، انتظار دارد توسط لوئيس ون گال مرتب به بازي گرفته شود.
آبيدال: دو قطبي بودن لاليگا يك حقيقت تلخ است
مدافع فرانسوي تيم فوتبال باشگاه بارسلونا تيم خود را به همراه رئال مادريد تنها مدعيان جدي براي قهرماني در ليگ اسپانيا توصيف كرد.
مدافع فرانسوي تيم فوتبال باشگاه بارسلونا گفت: متاسفانه دو قطبي بودن لاليگا يك حقيقت تلخ است و ساير تيم ها به خصوص در بازي هاي امسال به خوبي مي دانند كه هيچ شانسي براي قهرماني ندارد.
وي ادامه داد: دوئل ميان بارسلونا و رئال مادريد همچنان ادامه دارد و اگر هيچ مشكلي براي هيچ كدام از اين دو تيم به وجود نيايد يكي از ما قهرمان شده و ديگري نايب قهرمان مي شود. رنگ لاليگا يا آبي و اناري مي شود يا سفيد. اين 2 تيم با پيروزي در تمامي ديداري اين فصل شانه به شانه درصدر جدول حركت مي كنند.
300 ميليون يورو، هزينه احداث ورزشگاه رم
مقامات باشگاه آ.اس رم ايتاليا براي احداث ورزشگاه جديد خود مبلغ 300 ميليون يورو هزينه مي كنند.
پس از تحت فشار قرار گرفتن سنسي توسط اداره ماليات ايتاليا از سوي روابط عمومي باشگاه رم، اخباري در مورد ورزشگاه جديد جالوروسي منتشر شد. مسئولين اين باشگاه به زودي جزئيات ساخت ورزشگاه جديد خود را در يك كنفرانس خبري به خبرنگاران اعلام خواهند كرد؛ اما بخشي از اين اطلاعات پيش از برگزاري اين كنفرانس خبري افشا شد. همانطور كه از پيش انتظار مي رفت اين ورزشگاه به نام فرانكو سنسي رئيس اسبق رم كه در ماه آگوست سال گذشته از دنيا رفته است نامگذاري شده است.
ظرفيت اين ورزشگاه 60 هزار نفر خواهد بود و در منطقه آئورليا در شمال غرب شهر رم بنا مي شود. احداث اين مجموعه در طول چهار سال با هزينه 300 ميليون يورو به پايان خواهد رسيد.
پيرلو: ميلان براي قهرماني برنامه دارد
هافبك متعصب تيم فوتبال آ.ث ميلان ايتاليا از قهرماني تيمش در كالچو اطمينان دارد.
آندرا پيرلو گفت: مطمئن باشيد ميلان براي قهرماني برنامه دقيقي دارد و ما با آرامش كامل به سمت هدف مشخص خود حركت مي كنيم. وي افزود: حريفان بسيار آماده و بزرگي چون سمپدوريا، اينتر و يوونتوس براي ما خط و نشان مي كشند اما در هفته هاي آينده تفاوت يك تيم ريشه دار با اين تيم هاي پرهياهو، روشن و مشخص مي شود. پيرلو در مورد وضعيت لئوناردو گفت: سرمربي تيم از سوي هواداران تحت فشار است و اوضاع مناسبي را تجربه نمي كند اما بايد به او زمان بيشتري داد. من اطمينان دارم بازيكنان بزرگ ميلان همه مشكلات را به زودي حل مي كنند.
روني: براي هميشه در اولدترافورد مي مانم
مهاجم ملي پوش تيم منچستريونايتد انگليس در آستانه بازي تيمش در ليگ قهرمانان اروپا گفت: مي خواهم براي مدتي طولاني در اولدترافورد باقي بمانم.
وين روني اظهار داشت: دوست دارم سال ها در اينجا بمانم و در اولدترافورد چهره اي كاملا مجبوب و با منزلت نزد هواداران در اولدترافورد همچون رايان گيگز، پل اسكولز و گري نوويل شوم.اين بازيكن افزود: هميشه گفته ام تا زماني كه يونايتد مرا بخواهد، در خدمت تيم باقي خواهم ماند. اين بازيكن 23 ساله 5 سال قبل از تيم اورتون در حالي كه 18 سال بيشتر نداشت، جدا شد و به جمع نفرات سر آلكس فرگوسن اضافه شد. وي از آن هنگام تاكنون قادر به انجام 247 بازي براي سرخ پوشان شده و 104 گل نيز زده است.
ادعاي يك جادوگر:رونالدو رامصدوم مي كنم
يك جادوگر تهديد كرد ستارهي پرتغالي رئال مادريد را جادو كرده و به اين ترتيب اين بازيكن دچار آسيب ديدگي خواهد شد.
روزنامه اسپانيايي الموندو با اعلام اين خبر نوشت: مادريدي ها نامه اي را دريافت
كرده اند كه در آن مردي عنوان كرده است قصد دارد باعث آسيب ديدگي كريستيانو رونالدو شود. اين جادوگر كه نامش فاش نشده است، نوشته است: آسيب ديدگي او شديد هم نخواهد بود، با اين حال اين بازيكن بيش از آن كه بتواند بازي كند، دچار آسيب خواهد بود. اين جادوگر همچنين نوشت كه با مرد سال 2008 فوتبال جهان و يا رئال مادريد مشكلي ندارد اما، از سوي فردي براي انجام گرفتن اين جادو پول گرفته است. گفته مي شود در خانه ي او چندين عكس از اين بازيكن پرتغالي وجود دارد. اين جادوگر دوست دارد ثابت كند بسيار جدي است. به گفته خودش رئال مادريد را در سال هاي 2003 و 2006 جادو كرد و به اين ترتيب قوهاي سپيد در اين دو سال با بحران روبه رو شدند.
سران باشگاه رئال مادريد هم در واكنش به اين موضوع به روزنامه الموندو گفتند: رئال مادريد اين تهديد را هرگز جدي نخواهد گرفت. اين گفته اي احمقانه است و درست همانند چيزي است كه هر روز با آن روبه رو هستيم. به اين ترتيب بايد منتظر بود و ديد آيا كريستيانو رونالدو در رئال مادريد دچار آسيب ديدگي خواهد شد و آيا مدت آسيب ديدگي او طولاني خواهد بود يا خير؟
برزيلي ها براي ميزباني جام جهاني 2014 مشكل دارند
فيفا اعتقاد دارد كشور برزيل براي ميزباني رقابت هاي جام جهاني 2014 فاقد زيرساخت هاي لازم در بخش فرودگاه است.
يروم والكه ، دبيركل فيفا گفت: مشكل اصلي در رابطه با برزيل به فرودگاه هاي اين كشور بازمي گردد. برزيلي ها فرودگاه هاي خوبي ندارند. بسياري از مردم از آنجا كه برزيل كشور زيبا و ويژه اي است دوست دارند به آنجا سفر كنند.
فرودگاه هاي معدود برزيل با مشكل تراكم و تاخير دست به گريبان است. فرودگاه سائوپائولو به عنوان بزرگ ترين فرودگاه آمريكاي جنوبي و نيز فرودگاه ريو دو ژانيرو با چنين مشكلاتي مواجه هستند.
مقامات برزيل بخوبي مي دانند كه نوسازي فرودگاه ها براي حضور صدها هزار گردشگر براي رقابت هاي جام جهاني 2014 از چه اهميتي برخوردار است. برزيلي ها بايد براي نوسازي فرودگاه هاي 12 شهر خود ميليون ها دلار هزينه كنند.

 



با كسب عناوين دوم و سوم در رقابتهاي جهاني دانمارك كشتي ايران به خودباوري رسيد

تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در رقابتهاي جهاني دانمارك خوش درخشيدند و بر سكوي قهرماني ايستادند و عناوين سوم و دوم را از آن خود كردند.
كشتي ايران پس از سه سال ركورد و ناكامي اين بار در مسابقات جهاني دانمارك قدرت و اقتدار از دست رفته را مجدداً احيا كرد و يك بار ديگر به دنيا نشان داد كه كشتي هنوز ورزش اول كشورمان است و يكي از قدرتهاي مهم كشتي در جهان به حساب مي آيد.
تيم ملي كشتي آزاد ايران در پايان اين دوره از مسابقات با كسب يك طلا، يك نقره و يك برنز با
40 امتياز به مقام سوم دست يافت. تيم كشتي آزاد روسيه نيز با كسب 63 امتياز بر سكوي قهرماني ايستاد و تيم جمهوري آذربايجان با
48 امتياز در اين رده بندي در جاي دوم قرار گرفت. تيم ايران در رقابتهاي كشتي آزاد موفق به كسب يك طلا، يك نقره و يك برنز از اين پيكارها شد.
براي تيم ايران مهدي تقوي در وزن 66 كيلوگرم مدال طلا كسب كرد، فردين معصومي در 120 كيلوگرم صاحب گردن آويز مدال نقره شد و صادق گودرزي در وزن 74كيلوگرم مدال برنز بدست آورد.
در اين مسابقه ها مراد محمودي كشتي گير در وزن 60كيلو و سعيد ابراهيمي در وزن 96 كيلوگرم به عنواني بهتر از پنجمي نتوانستند دست يابند و حسن رحيمي نماينده كشورمان در وزن 55 كيلوگرم با يك پيروزي به عنوان دهم رسيد.
اما در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي متأسفانه از دور رقابت ها حذف شد و هيچ امتياز براي تيم كسب نكرد.
در كشتي آزاد اعضاي تيم ملي جملگي بجز جمال ميرزايي هر يك سهمي در كسب عنوان سومي جهان داشته اند و به قولي همه زحمت كشيده اند و به اندازه توان خود تلاش كرده اند.
البته انتظارات از برخي از كشتي گيران بيشتر بود تا بتوانند صاحب مدال و عنواني در جهاني دانمارك شوند.
مراد محمدي كه كشتي گيري با تجربه و عنوان دار مي باشد، انتظار مي رفت كه بتواند بر سكوي قهرماني قرار گيرد.
محمدي در دور اول ولادمير گوتيسيان از مولداوي را 3 بر يك و 2 بر صفر از پيش رو برداشت.
بعد از اين مبارزه، او در 2 تايم يك بر صفر و 2 بر صفر مغلوب بسيك كودوخوف روس شد و به گروه بازنده ها رفت.
جاتيندر راخراي انگليسي را در 2 تايم 3 بر صفر شكست داد و در مبارزه اي كه به سه تايم كشيده شد بازار بازارگوريف قرقيزستاني را با نتايج يك بر صفر، 2 بر صفر مغلوب كرد و يك تايم يك بر صفر نيز مغلوب او شد.
در ديدار رده بندي اين وزن برابر واسيلي فدروشين اوكرايني قرار گرفت كه يك بر صفر و 2 بر صفر شكست خورد تا از دستيابي به مدال برنز محروم شود. او در اين وزن به مقام پنجم قناعت كرد.
همچنين در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي آن چهره اي نبود كه انتظار داشتيم. مبارزه راضي كننده اي ارائه نكرد و بايد بررسي شود كه چرا در دانمارك اين قدر ضعيف ظاهر شد.
وي ادامه داد: ميرزايي سوخيف و آلداتوف كه در مسابقات جهاني اول و سوم شدند را در باكو به راحتي شكست داده بود. در آستانه مسابقه از نظر روحي خودش را باخت در حالي كه كشتي گيري مي خواهيم كه خودش را باور داشته باشد. در اين وزن احسان لشگري را هم داشتيم كه البته 2 بار مغلوب ميرزايي شد.
البته حسن رحيمي مي توانست بهتر از اين كشتي بگيرد؛ اما بايد اين مسئله را به حساب كم تجربگي اش گذاشت. بايد او را حمايت كنيم تا در كنار عباس دباغي رقابت خوبي در وزن اول داشته باشند. مراد محمدي كشتي هاي خوبي گرفت و رقابت نزديكي با قهرمانان عنوان دار دنيا داشت. اگر با قرعه بدي مواجه نمي شد مي توانست مدال بگيرد. گرچه عنوان پنجمي هم بد نيست و چيزي از ارزش هاي او كم نمي كند.
اما در وزن 66 كيلوگرم تقوي با همه خوب هاي دنيا كشتي گرفت. توان او حتي بيشتر از آن چيزي است كه روي تشك پياده كرد. او تا سال هاي سال مي تواند مدال بگيرد. گودرزي نشان داد نسبت به گذشته پيشرفت خوبي داشته؛ اما اگر همان مبارزه اي كه در جام جهاني گرفت را برابر دنيس چارگوش ارائه مي كرد، حريف روس را هم شكست مي داد. اين در حالي است كه ما در اين وزن جوكار، توكل و محمديان را هم در اختيار داريم.
در مورد وزن 96 كيلو اگر عدالت رعايت مي شد ابراهيمي حقش حضور در جمع چهار كشتي گير برتر بود. بدي قرعه بهانه نيست، يك واقعيت است. البته ابراهيمي نسبت به جام جهاني تهران كمي افت داشت. جا دارد كه تلاشش را بيشتر كند تا سال آينده بهتر از اين ظاهر شود.
وي افزود: معصومي كشتي هاي بسيار خوبي گرفت. برخلاف عده اي كه مي گويند قرعه اش راحت بود اين بلال ماخوف بود كه خيلي راحت فيناليست شد. در واقع تمام خوب هاي بعد از ماخوف در گروه فردين بودند. تلاش و شجاعت معصومي خيلي باارزش است.
بايد قبول كنيم توان كشتي ما بيشتر از اين بوده و حالا روي ما حساب مي كنند. در عين حال كه عدالت قرعه اي در مورد ما اجرا نشد؛ اما نتيجه تيمي بد نبود.
اما چهره استثنايي تيم ملي كشتي آزاد ايران مهدي تقوي بود.
در پايان روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان، مهدي تقوي ملي پوش وزن 66 كيلوگرم ايران در فينال موفق شد رسول ژوكايف از روسيه را در دو تايم (1-0 و 1-0) شكست دهد و ايران را پس از سه سال در مسابقات جهاني و المپيك صاحب مدال طلا كند.
تقوي تايم اول را با كلينچ برد و در تايم دوم در 3 ثانيه پاياني با زيرگيري از ژوكايف امتياز گرفت و بر سكوي نخست جهان ايستاد.
تقوي: براي اين مدال 9 ماه زحمت كشيدم
مهدي تقوي در گفتگويي اعلام كرد 9 ماه بود كه شبانه روزي تمرين مي كردم و دائم در اردوهاي تيم ملي بودم. خوشحالم كه توانستم مزد زحمات چندين ساله خود و مربيانم خصوصا در اين هشت- نه ماه آخر را بگيرم.
وي در مورد حريفان خود گفت: در مجموع كشتي هاي بسيار آساني نداشتم. در دور دوم استادنيك اوكرايني كه نايب قهرمان المپيك بود را بردم و اسپريدونوف قزاق هم حريف خوبي بود. در فينال هم ژوكايف روس را در دو تايم بردم كه البته هيچ امتيازي هم نتوانست از من بگيرد. به جز اين ها با كشتي گيران تركيه و گرجستان نيز رو در رو شدم.
تقوي در مورد كسب اولين مدال جهاني خود كه خوشرنگترين مدال هم بود، ابراز داشت: اين مسابقات جهاني يك شروع تازه براي من بود و هيچگاه به تك مدال قانع نخواهم شد. از اين پس بايد تلاشم را بيشتر كنم چرا كه ديگر مسئوليتم بيشتر شده است.
سرمربي سابق تيم ملي: تقوي مزد حرفه اي گري خود را گرفت
سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد گفت: مهدي تقوي با كسب مدال طلاي جهان مزد حرفه اي گري خود را گرفت.
محسن فرح وشي سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد در گفتگويي با بيان اين مطلب افزود: مهدي تقوي دو روز پس از بازگشت از رقابتهاي المپيك پكن تمرينات خود را بسيار هدفمند و با برنامه آغاز كرد و با داشتن يك زندگي حرفه اي در تمامي ابعاد و قابليت هاي فني بالا از جمله زيرگيرهاي بسيار عالي و دست هاي قوي در وزن 66 كيلوگرم دنيا قهرمان شده و مزد افكار حرفه اي و تلاش هاي همه جانبه خود را گرفت.
برزگر: نبايد به عنوان سومي كشتي جهان قناعت كرد
مرد سرد و گرم چشيده كشتي ايران ضمن اظهار رضايت از موفقيت ملي پوشان آزادكار اعزامي به پيكارهاي جهاني دانمارك گفت: كسب مقام سومي جهان پس از چند سال ناكامي و عدم موفقيت، كار بزرگ و ارزشمندي بود.
سرمربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد كشورمان روز جمعه در گفتگويي خاطرنشان كرد: كسب چنين عنواني به هيچ وجه نبايد ملاك اصلي مربيان در ادامه راه تا المپيك لندن باشد، چرا كه جايگاه ايران بالاتر از اينهاست و بايد سعي كنيم به همان جايگاه گذشته خودمان دست يابيم.
وي ادامه داد: قصد بي ارزش كردن كسب مقام سومي جهان را ندارم ولي در طول ساليان اخير بارها اتفاق افتاده كه خوابيدن در سايه چنين پيروزي هايي نتايج مطلوبي براي ما نداشته است.
برزگر با ارائه يك پيشنهاد به مسئولان و مربيان تيم ملي كشتي ادامه داد: به نظر من نبايد در اين خصوص هيچ اظهارنظر فردي صورت گيرد و بايد گروهي متشكل از افراد بي طرف و بي غرض گردهم آمده و تمامي نقاط ضعف و قوت تيم اعزامي را مورد بررسي قرار دهند. پيكارهاي جهاني دانمارك، ميدان مناسبي براي شناخت هرچه بيشتر و بهتر پتانسيل هاي واقعي خود و ديگر مدعيان بود و نبايد به سادگي از كنار اتفاقات آن گذشت.
غلامرضا محمدي: كار اصلي ما تازه آغاز شده است
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان كسب عنوان سومي جهان را آغازگر راه طولاني رسيدن به المپيك لندن خواند و گفت: پس از جهاني دانمارك، كار اصلي كادر فني براي تداوم موفقيت ها وارد مرحله جدي تر و تازه اي شده است.
«غلامرضا محمدي» روز يكشنبه در گفتگويي خاطر نشان ساخت: در مجموع از تمامي ملي پوشان راضي هستم و مصاف آنان در شرايط سخت و حساس مسابقات جهاني را داراي ارزش و اعتبار خاصي مي دانم. سطح كمي و كيفي پيكارها بسيار بالا بود و قرعه سخت و دشوار ما نيز اين دشواري را صد چندان كرد.
وي ادامه داد: اين مسابقات آغازي براي كار و اهداف اصلي ماست. خوشبختانه طي 9 ماه گذشته كه برنامه هايم را به فدراسيون دادم همواره شاهد پيشرفت محسوسي در سطوح ملي بوديم كه البته اين سير صعودي را بايد آغاز راهي براي فتح سكوهاي المپيك لندن دانست.
محمدرضا يزداني خرم: كمبود اعتبارات داريم
رئيس فدراسيون كشتي در رابطه با موفقيت هاي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان با بيان اينكه كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي به طور شبانه روزي در اردوها حضور داشتند تصريح كرد: غلامرضا محمدي و محمد بنا به همراه ساير همكارانش لحظه اي از تيم ملي غافل نشدند تا ملي پوشان آزاد و فرنگي ما در يك محيط آرام با خيالي راحت تمرينات منظم و دقيق خود را انجام دهند. ما نيز در مجموعه فدراسيون كشتي يك جمع 50 نفري را بسيج كرديم تا در نهايت با خدمات مختلف خود باعث راحتي تيم هاي ملي شوند كه جا دارد از تمامي آن ها تشكر و قدرداني كنم. به هر حال طي چند سال گذشته كشتي با فراز و نشيب هاي مختلفي روبرو بود كه در نهايت پس از استمرار برنامه ها و پافشاري بر آن ها توانستيم به موفقيت برسيم.
رئيس فدراسيون كشتي در پايان اظهار كرد: در حال حاضر
2 ميليارد تومان بودجه كل فدراسيون و ورزش كشتي است در حالي كه يك تيم فوتبال ليگ برتري در حدود چندين برابر اين بودجه در طول يك سال هزينه مي كند. سؤال من اين است كه آيا كل ورزش كشتي ايران به اندازه يك تيم فوتبال ليگ برتر ارزش ندارد؟! ما تمامي برنامه هاي مالي و نيازهاي خود را در قالب يك برنامه كلي تدوين كرده ايم و به زودي به رئيس سازمان تربيت بدني ارائه خواهيم كرد. اميدوارم با نگاه مثبتي كه آقاي سعيدلو به ورزش كشتي دارند بتوانيم با حمايت وي به حركت رو به جلوي خود سرعت بيشتري ببخشيم.
كشتي فرنگي روي سكوي جهان رفت
تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي نخستين بار در تاريخ و در پنجاه و دومين دوره رقابت هاي جهاني با كسب يك مدال طلا و سه برنز و كسب 39 امتياز و بيشترين تعداد مدال در بين تيم هاي شركت كننده نايب قهرمان جهان شد و براي اولين بار بر سكوي جهاني قرار گرفت.
در پايان پنجاه و دومين دوره رقابت هاي جهاني كشتي فرنگي كه در شهر هرنينگ دانمارك برگزار شد، ملي پوشان كشتي فرنگي ايران با كسب يك مدال طلا توسط حميد سوريان در وزن 55 كيلوگرم و سه مدال برنز توسط فرشاد عليزاده در وزن 74 كيلوگرم، حبيب اله اخلاقي در وزن 84 كيلوگرم و امير علي اكبري در وزن 96 كيلوگرم با كسب 39 امتياز و با فاصله كم نسبت به تيم تركيه نايب قهرمان جهان شد.
تيم تركيه با 2 مدال طلا و يك برنز و كسب 44 امتياز قهرمان شد و تيم آذربايجان با يك مدال و 2 برنز و كسب 38 امتياز در جايگاه سوم قرار گرفت.
از نكات جالب توجه اين رقابت ها مي توان به سقوط 15 پله اي تيم آمريكا قهرمان دوره گذشته اين رقابت ها اشاره كرد كه با كسب 11 امتياز در جايگاه پانزدهم قرار گرفت ضمن اينكه تيم روسيه قهرمان رقابت هاي المپيك نيز با كسب 31 امتياز در جايگاه چهارم قرار گرفت.
كاكاحاجي: فرنگي كاران ايران شايستگي هاي خود را به اثبات رساندند
مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در بازيهاي المپيك 2004 آتن گفت: فرنگي كاران ايران سال ها بود كه سير صعودي داشتند ولي اين بار با نايب قهرماني جهان شايستگي خود را قاطعانه اثبات كردند.
«عبدالكريم كاكاحاجي» در گفت وگويي خاطر نشان كرد: اين موفقيت تاريخي ماحصل سال ها زحمت و تلاش تمامي مربياني است كه در سطوح مختلف ملي از دل و جان براي كشتي فرنگي كشورمان مايه گذاشتند. از حسن بابك گرفته تا تمامي مربيان شهرستاني براي اين بچه ها زحمت كشيدند و محمد بنا نيز با رهبري و هدايت مطلوب خود در تكميل كردن اين حركت صعودي، تيم را نايب قهرمان جهان كرد.
وي در ادامه گفت: هر چند تبعيض ها از بين رفته، ولي از اين پس فدراسيون كشتي نبايد فرنگي كاران را در سايه كشتي آزاد بنگرد، چرا كه اين قشر از گوش شكسته ها، با كمترين بضاعت سال ها براي رسيدن به چنين جايگاهي تلاش كردند. مسئوليت فدراسيون كشتي هم اينك سنگين تر از قبل شده و اكنون با تيمي طرف هستند كه بر سكوي دوم رقابت هاي جهاني تكيه زده است.
تيم ملي كشتي فرنگي در مسابقات جهاني دانمارك، كاري كرد كارستان، و به قولي فرنگي كاران فراتر از حد انتظار ظاهر شدند.
كشتي گيران كشورمان در رقابت هاي دانمارك با كسب يك طلا و 3 برنز نايب قهرمان جهان شدند.
البته سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي اعتقاد دارد كه حتي مي توانستيم صاحب 3 تا 4 مدال طلا شويم، ولي بيشتر نفرات جوان بودند و كم تجربه، اگر تجربه داشتيم حتي قهرمان جهان مي شديم و نتيجه اي رقم مي خورد كه براي سال ها دست نيافتني باشد.
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در مورد عملكرد ملي پوشان گفت: برخي ها با اين كه براي اولين بار ملي پوش مي شدند بسيار خوب جنگيدند و من از آنها راضي هستم. سه نفري كه مدال برنز گرفتند اولين مسابقات جهاني خود را تجربه مي كردند و سوريان هم نشان داد كه يك ستاره در ورزش ايران است، ولي از بعضي ها رضايت ندارم و انتظارم از آنها بيشتر بود.
سوريان خط شكن بود
رقابت هاي كشتي فرنگي در جهاني دانمارك يك ويژگي داشت و آن كسب چهارمين مدال طلاي سوريان از رقابت هاي جهاني بود.
حميد سوريان با كسب مدال طلاي خود در دانمارك به يك ركورد تاريخي در كشتي فرنگي ايران دست و نام خود را در فرنگي كشورمان ماندگار كرد.
نماينده كشورمان در مبارزات خود بسيار با اقتدار ظاهر شد و كليه حريفان خود را با قدرت شكست داد.
به قول محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي حميد سوريان خط شكن ساير ملي پوشان شد تا ساير كشتي گيران به پيروي از وي با قدرت بر روي تشك كشتي حاضر شوند.
البته بسياري از كارشناسان كشتي از قبل پيش بيني مي كردند كه سوريان در جهاني دانمارك بر روي سكو قرار خواهد گرفت.
رضا سيم خواه دراين رابطه عقيده دارد: سوريان پس از ناكامي در المپيك پكن كه واقعا حق واقعي اين جوان نبود، مدتي را دور از كشتي سپري كرد كه خوشبختانه با بازگشتي قهرمانانه به عرصه جهاني بار ديگر توانست شايستگي خود را اثبات كند. به عقيده من سوريان با كسب اين قهرماني نشان داد كه فاصله زيادي با حريفان داخلي و خارجي خود دارد.
كشتي روحيه گرفت
كشتي ايران بالاخره پس از يك ركود كوتاه زماني، مجددا با نايب قهرماني فرنگي كاران و عنوان سومي آزادكاران در جهاني دانمارك احيا شده و با روحيه اي مضاعف به صحنه ميادين بازگشته است.
نقطه قوت مسابقه هاي جهاني دانمارك، خروش و سرعت خارق العاده رشته فرنگي است كه سال هاي سال بود كه زير سايه كشتي آزاد حق نفس كشيدن نداشت و تنها از سر صدقه سري نيم نگاهي به آن مي شد.
فرنگي كاران با اين پيشرفت نشان دادند كه در صورت توجه به استعدادها و سرمايه گذاري، ايران نيز در فرنگي مي تواند به عنوان مدعي در جهان مطرح باشد.
دست اندركاران سازمان و فدراسيون بايد اين بخت و اقبال را كه به كشتي روي آورده است را به فال نيك بگيرند و براي ادامه روند كنوني حمايت ها و برنامه هاي بلند مدتي را تدوين نمايند.
ورزشكاران اين رشته ورزشي به حق جزء مظلوم ترين قشر ورزشي محسوب مي شود و با كم ترين درآمد، بيشترين زحمات را براي سربلندي و اهتزاز پرچم مقدس كشورمان مي كشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14