(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 مهر 1388- شماره 19476
 

نصب 200 دوربين در 40 منطقه جرم خيز
احمدي مقدم : 10 پليس مرتبط با ماجراي كهريزك بازداشت شدند
معاون محيط زيست استان تهران: اقدامي براي انتقال مركز دفن زباله كهريزك صورت نگرفته است
ستاد مبارزه با مواد مخدرخبرداد باورهاي غلط، عامل افزايش گرايش به مصرف شيشه
دادگاه متهمان حوادث بازداشتگاه ها علني برگزار مي شود
مديرعامل تاكسيراني تهران بركنار شد
دستگيري پسر دخترنما در اصفهان پس از دو سال
به كارگيري نيروهاي آزاد در مدارس مجاز شد
بازپرس ويژه رسيدگي به جرايم ورزشي: با افرادي كه مرتكب جرم شوند به شدت برخورد مي شود
نصب پلاك هاي آبي تهران به پايان رسيد
ايثارگران تا 10 ميليون تومان وام خود اشتغالي مي گيرند
سيل 35 منزل مسكوني روستايي را در اليگودرز تخريب كرد
تجمع دانشجويان بهداشت دهان و دندان برابر مجلس
اموات تهراني بالاخره در گورستان جديد دفن شدند
درمحور مهران به دهلران رخ داد 8 كشته و مجروح درتصادف پـرايد با تريلر
ايجاد شبكه ريلي خليج فارس



نصب 200 دوربين در 40 منطقه جرم خيز

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: 200 دستگاه دوربين مدار بسته در 40 منطقه جرم خيز تهران نصب مي شود.
به گزارش فارس سردار بهرام نوروزي در نشست تخصصي روساي پليس پيشگيري افزود: 400 دستگاه دوربين مدار بسته در مناطق جرم خيز تهران نصب خواهد شد كه تا به حال 200 دستگاه از اين دوربين ها خريداري شده است و نصب مي شود.
وي اظهار داشت: در 6 ماه گذشته 12 هزار و 704 نفر از نيروهاي پليس پيشگيري آموزش قضايي ديده اند و 445 نفر نيز دوره هاي آموزش بهره برداري از سيستم جامع پليس پيشگيري را طي كرده اند.
سردار نوروزي گفت: 120 نفر از نيروهاي پليس نيز در دوره تخصصي چك و خنثي سازي بمب و تله هاي انفجاري شركت و آموزش هاي لازم را گذرانده اند.
رئيس پليس پيشگيري ناجا اعلام كرد: 8 هزار و 973 نفر از كاركنان پليس پيشگيري در استان هاي خراسان رضوي، فارس، همدان در طرح استانداردسازي و تعالي رفتار كاركنان تحت آموزش هاي لازم قرار گرفته اند و 511 نفر در آذربايجان شرقي و 818 نفر نيز در استان اصفهان اين دوره ها را گذرانده اند.

 



احمدي مقدم : 10 پليس مرتبط با ماجراي كهريزك بازداشت شدند

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در ارتباط با ماجراي كهريزك 10 نفر از نيروهاي پليس توسط سازمان قضايي نيروهاي مسلح بازداشت شدند.
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز افزود: پليس پيشگيري بزرگترين و مهمترين بخش نيروي انتظامي و بيش از 100 هزار نفر در اين مجموعه حضور دارند. پليس پيشگيري دير تشكيل شده است.
وي اظهار داشت: كلانتري ها در محلات بايد نقش داوري را در موضوعات اجتماعي دنبال كنند.
احمدي مقدم گفت: امسال و سال آينده افزايش ايستگاه ها و پاسگاه هاي پليس و هدفمند كردن مأموريت هاي پليس 110 را به طور جدي در دستور كار قرار مي دهيم.
فرمانده ناجا اعلام كرد: همچنين استفاده از دوربين هاي مراقبتي و مدار بسته در مناطق جرم خيز نيز در دستور كار پليس قرار دارد.وي اظهار داشت: در حال حاضر مدت زمان رسيدن پليس 110 به محل حادثه 12 دقيقه است اما درصدديم با هدفمند كردن مأموريت هاي 110 به مأموريت هاي فوريتي كه منجر به مهار جرم مي شود تأكيد بيشتري كنيم.
احمدي مقدم گفت: پيشگيري انتظامي بايد جاي خود را به پيشگيري اجتماعي بدهد و تعامل با مردم و شهروندان جدي تر از قبل پيگيري شود.
احمدي مقدم گفت: 65 تا 75 درصد تماس ها با سامانه 197 در ارتباط با موضوع كلانتري هاست و 70 درصد تماس ها نيز با 110 در ارتباط با كلانتري هاست.
وي اعلام كرد: ترافيك شهر و ترافيك كاري پليس در رسيدن به موقع گشت ها پس از تماس با 110 تأثيرگذار است به همين منظور ايستگاه هاي پليس در مناطق مختلف احداث شده اند تا حضور پليس به موقع باشد.
حداقل 4 ايستگاه پليس در هر منطقه كلانتري تشكيل مي شود.

 



معاون محيط زيست استان تهران: اقدامي براي انتقال مركز دفن زباله كهريزك صورت نگرفته است

معاون محيط زيست استان تهران گفت: ايجاد تصفيه خانه براي شيرابه مركز دفن زباله كهريزك و انتقال آن به مكان ديگر امري اجتناب ناپذير است، اما تاكنون اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است.
داريوش گل عليزاده در گفت وگو با فارس، درباره ضرورت ايجاد سيستم تصفيه خانه براي شيرابه مركز دفن زباله كهريزك گفت: محيط زيست استان تهران اين مسئه را پيگيري مي كند و از طريق مراجع قضايي اين مشكل در حال پيگيري است، ضمن اين كه در حال حاضر منتظر اقدامات سازمان بازيافت براي رفع مشكل هستيم.
وي با اشاره به شكايت مردم منطقه از مشكلات ايجاد شده در منطقه كهريزك گفت: شهرداري در راستاي ساماندهي مركز دفن زباله اقداماتي را انجام داده است ليكن اين اقدامات با توجه به موقعيت مكاني آن كافي نبوده و نيازمند اهتمام بيشتري براي ايجاد فرهنگ سازي مبني بر كاهش ميزان زباله هاي خانگي، تفكيك اصولي از مركز، نظارت بيشتر بر حمل و نقل زباله، ايجاد سيستم تصفيه شيرابه و مكانيابي براي انتقال مركز به محل جديد است. اما ساماندهي وضع موجود بدون تعامل و همكاري مسئولان با محيط زيست امكانپذير نخواهد بود.
معاون مدير كل محيط زيست استان تهران تصريح كرد: ايجاد تصفيه خانه براي شيرابه كهريزك و انتقال آن به مكان ديگر امري اجتناب ناپذير است.
به گفته گل عليزاده مكان هاي در نظر گرفته شده براي ايجاد مركز دفن جديد زباله در جنوب و جنوب غرب اطراف اتوبان تهران- قم منطقه هوشنگ آباد بوده است، اما به دلايلي انجام نشده است.
وي با بيان اين كه 90 درصد زباله هاي خانگي قابل بازيافت هستند، تصريح كرد: اين مسئله از نظر اقتصادي نيز بسيار حائز اهميت است و صرفه اقتصادي دارد.
گل عليزاده گفت: متأسفانه مشكلاتي كه در حال حاضر مردم منطقه كهريزك با مركز دفن زباله مواجه هستند، به علت عدم رعايت حريم مركز دفن زباله و مجاورت واحدهاي مسكوني به اين مركز است.

 



ستاد مبارزه با مواد مخدرخبرداد باورهاي غلط، عامل افزايش گرايش به مصرف شيشه

جانشين دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر، گفت: باورهاي غلط رايج ميان جوانان به خصوص دختران و زنان گرايش به مصرف ماده مخدر شيشه را در كشور افزايش داده است.
طاها طاهري روز چهارشنبه در حاشيه نشست پژوهشي ستاد در جمع خبرنگاران افزود: علت نگراني از افزايش مصرف شيشه در كشور به جهت عدم آگاهي جوانان از پيامدهاي اين ماده مخدر خطرناك است.
وي تصريح كرد: برخي از مصرف كنندگان اين ماده مخدر (شيشه) معتقدند اعتياد ندارد و بسياري از زنان و دختران اعتقاد دارند مصرف آن باعث ايجاد شادابي و نشاط مي شود و براي لاغري و زيبايي اندام مناسب است.
طاهري با انتقاد از مجازات هاي در نظر گرفته شده براي مجرمين حوزه مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتي اظهار داشت: همه اين عوامل دست به دست هم داده تا گرايش به مصرف اين مواد در كشور بيشتر شود و قيمت آن از كيلويي يك ميليارد ريال در يكي دو سال گذشته امروز به 250 ميليون ريال كاهش يافته است.
وي گفت: بايد مجازات هاي در نظر گرفته شده براي فعالان اين عرصه بازدارنده باشد نه اينكه يك مجرم پس از گذشت مدتي از دوران محكوميتش از زندان آزاد و دوباره فعاليت در حوزه قاچاق موادمخدر را از سر گيرد.
وي تاكيد كرد: از دستگاه قضايي درخواست داريم خارج از مسايل مربوط به قوانين مجازات اسلامي، نسبت به اين مجرمان قاچاق مواد مخدر به خصوص شيشه نگاه ويژه اي داشته باشد.
طاهري افزود: تاثيرات منفي عدم اجراي مجازات بازدارنده در جامعه افزايش يافته بنابر اين بايد برخورد قاطع و شديد با عوامل توليد و واردكنندگان و مصرف كنندگان مواد مخدر صنعتي صورت گيرد.
وي گفت: مجازات سنگين و بكارگيري مجرمان و قاچاقچيان مواد مخدر در اردوگاههاي كار اجباري از موضوعاتي است كه ستاد در حال رايزني با دستگاه قضايي براي اجراي طرح مجازاتهاي بازدارنده است.

 



دادگاه متهمان حوادث بازداشتگاه ها علني برگزار مي شود

وزير دادگستري گفت: قرار است دادگاه متهمان حوادث بازداشتگاه ها به طور علني برگزار شود.
به گزارش خبرگزاري ها سيدمرتضي بختياري درحاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اخبار منتشره قرار است روند رسيدگي به اين پرونده ها ادامه يابد.
وي گفت: حكم تعدادي از اين افراد نيز صادر شده است.
وزير دادگستري در پاسخ به پرسشي درخصوص شكايت مربوط به بازداشت شدگان اغتشاشات اخير گفت: هيئتي كه از سوي رئيس قوه قضائيه تعيين شده با قوت در حال پيگيري موضوعات است.
وزير دادگستري تصريح كرد: قرار است دادگاه متهمان اين پرونده ها نيز به طور علني برگزار شود.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما قصد گسترش اختيارات وزارت دادگستري را داريد، گفت: گسترشي كه در چارچوب نظر رئيس محترم قوه قضائيه است.

 



مديرعامل تاكسيراني تهران بركنار شد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري حسين تيموري مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران را بركنار كرد.
اين اقدام معاون حمل و نقل شهرداري درحالي صورت گرفته است كه انتقادات بسياري به عملكرد سازمان تاكسيراني به خصوص از سوي شوراي شهر تهران مطرح شده است.
شنيده ها حاكي از آن است مهندس پيمان سنندجي معاون فعلي بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني و شهردار پيشين شهر سنندج به عنوان جايگزين تيموري انتخاب شده است.
پيگيري خبرنگار ايرنا حاكي است: حسين بيادي نايب رئيس شوراي شهر درگفت وگوي تلفني با تيموري كرماني بركناري وي از رياست تاكسيراني تهران را تاييد كرده است.
بنابر اين گزارش، خسرو دانشجو با بيان اينكه شوراي شهر انتقادات بسياري به عملكرد مديريت تاكسيراني داشته است، تصريح كرد: يكي از مهمترين اين انتقادها اجرايي نشدن مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران درخصوص فعاليت تاكسيراني تهران است كه به طور مشخص در زمينه اجرايي شدن استفاده از تاكسيمتر در تاكسي هاي شهر تهران شاهد تعلل مديريت اين سازمان بوديم.
وي با بيان اينكه شوراي شهر به هيچ عنوان در عزل و نصب مديران شهرداري دخالت نمي كند، گفت: با وجود انتقادات بسيار شوراي شهر درخصوص مديريت تاكسيراني اما هرگز بحثي در خصوص بركناري مدير اين سازمان نبوده است. اگرچه تغيير مديريت در تاكسيراني مي تواند بخشي از مشكلات فعلي را برطرف كند.گفته مي شود توديع و معارفه اين دو مسئول شهرداري امروز برگزار مي شود.

 



دستگيري پسر دخترنما در اصفهان پس از دو سال

اصفهان - خبرنگار كيهان:
پسر جوان 19 ساله افغاني كه خود را به شكل زنان آرايش و از اين طريق از رانندگان اصفهاني اخاذي مي كرد، دستگير شد.
متهم كه «علي - ج» نام دارد توسط ماموران كلانتري قهجاورستان اصفهان در محل سكونتش شناسايي و دستگير شد.
متهم با آرايش و پوشش زنانه در سطح شهر ظاهر شده و با معرفي خود به نام هاي مريم و زهرا اقدام به اخاذي از رانندگان مرد مي كرد.
متهم كه اعتياد شديد به كراك داشت در مراحل اوليه بازجويي به اتهام خود اعتراف كرد و انگيزه اصلي خود از اينگونه اقدامات، سهل الوصل بودن گرفتن پول از طعمه هاي خود براي تامين مواد مخدر اعلام كرد و گفت: قريب به 2 سال است كه در پوشش زنانه به اين كار مبادرت مي ورزد.

 



به كارگيري نيروهاي آزاد در مدارس مجاز شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از امكان به كارگيري نيروهاي آزاد در مدارسي كه با كمبود نيرو مواجه هستند، خبر داد.
رمضان محسن پور درباره تعيين تكليف نيروهاي حق التدريس گفت: اين معلمان بيمه شده اند و ساعات كار آنها را افزايش داده ايم و زماني كه مجلس مصوبه را به دولت ارسال كند آنها استخدام مي شوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنين وضعيت كنوني آموزش وپرورش را مطلوب عنوان كرد و تصريح كرد: وزير يك مسئول هماهنگ كننده است و فعاليتهاي وزارتخانه در حال انجام است و هيچ مشكلي در روند جاري آموزش وپرورش صورت نمي گيرد.

 



بازپرس ويژه رسيدگي به جرايم ورزشي: با افرادي كه مرتكب جرم شوند به شدت برخورد مي شود

بازپرس ويژه رسيدگي به جرايم ورزشي از حضورش در دربي پايتخت خبر داد.
حبيب هاشمي در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: بنده به عنوان نماينده دادستان به منظور رسيدگي سريع به جرايمي كه در جريان دربي پايتخت صورت مي پذيرد در هنگام بازي تيم هاي استقلال و پرسپوليس در استاديوم حضور خواهم داشت.
وي درباره نحوه رسيدگي ها و طي مراحل دادرسي گفت: يگان ويژه نيروي انتظامي در داخل استاديوم مقري دار دكه افراد بازداشت شده را به آنجا مي آورند تا دستورات قضايي را صادر كنم.
وي گفت: چنانچه جرايمي در استاديوم از طريق يگان ويژه اعلام شود دستور لازم قضايي لازم مي شود. در روز بازي نيز به عنوان نماينده دادستان تا پايان بازي در استاديوم حضور دارم.
بازپرس ويژه رسيدگي به جرايم ورزشي درباره بيشترين تخلفات صورت گرفته در بازي هاي دربي تهران گفت؛ بيشترين اتهام مربوط به فروش بليط جعلي و فروش بليط اصلي در بازار سياه بود كه از زماني كه بليط به روز به فروش مي رسد بحث فروش بليط اصلي در بازار سياه منتفي شده است. و بعد از اين جرم سرقت گوشي و اموال شخصي تماشاگران، حمل و نگهداري مواد مخدر و مواد منفجره بيشترين ميزان جرايم را به خود اختصاص داده بود.
وي درباره برخورد با افرادي كه از نمادهاي رنگ خاصي استفاده كنند؟ گفت: لباس هر رنگي داشته باشد مشكلي ندارد، اما اگر فردي با نيت قبلي دست به برهم زدن نظم و آرامش بازي بزند با لباس و هر رنگي باشد با آنها برخورد مي كنيم.
بازپرس ويژه رسيدگي به جرايم ورزشي تاكيد كرد: با افرادي كه مرتكب هر جرمي در استاديوم شوند به شدت برخورد خواهيم كرد.

 



نصب پلاك هاي آبي تهران به پايان رسيد

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران از اتمام نصب پلاك هاي آبي شهر تهران با هزينه يك ميليارد و 600 ميليون تومان خبر داد.
حجت الله ملاصالحي در گفت وگو با فارس افزود: كار به اتمام رسيده و تمام اقدامات لازم براي خدمات رساني به شهروندان انجام شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر يك ميليون و 500 هزار پلاك آبي نصب شده است و كار را از پيمانكار تحويل گرفته ايم.
به گفته مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران اگر نامه اي بر اساس پلاك قديمي هم براي شهروندان ارسال شود با استفاده از نرم افزاري كه به شركت پست ارسال شده است، به دست صاحبش مي رسد.

 



ايثارگران تا 10 ميليون تومان وام خود اشتغالي مي گيرند

مديركل اشتغال و كارآفريني بنيادشهيد با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالي به ايثارگران تا سقف 10 ميليون تومان از طريق بانك توسعه تعاون تصريح كرد: اين وام در اختيار افرادي قرار خواهد گرفت كه طرح خوداشتغالي داشته باشند،مشغول به تحصيل نباشند و درآمدي نداشته باشند
حيدرعلي شيرآوند در گفت وگو با ايسنا بازپرداخت اين وام را 90 ماهه و بدون بهره عنوان كرد.
وي تشكيل كميته فني اشتغال در استان ها را از اقدامات مهم بنيادشهيد در حوزه اشتغال برشمردو تاكيد كرد: پس از ابلاغ اين دستورالعمل به سراسر كشور، استانها موظف مي شوند به كمك اين كميته كه متشكل از كارشناسان بنيادشهيد و نيز كارشناسان برخي دستگاه هاي مرتبط در خارج از بنياد است، در زمينه جذب ايثارگران توسط كارفرمايان بخش خصوصي فعاليت كنند.
وي در ادامه ارائه تسهيلات ويژه به كارفرمايان بخش خصوصي كه به جذب نيروهاي خانواده شاهد و ايثارگر با ارائه تعهد استخدام 5 ساله آنان را اقدام مهم بنيادشهيد در سال جاري توصيف كرد و افزود: پرداخت 5 سال سهم حق بيمه كارفرماياني كه اقدام به جذب يك ايثارگر با اولويت فرزندان شاهد، جانبازان و فرزندان جانبازان كنند يكي از اين تسهيلات است.
وي با بيان اينكه اگر كارفرما به بند مذكور تمايل نداشته باشد، بنيادشهيد از 12 تا 18 ماه تا سقف 75 درصد حداقل حقوق مزد را به صورت يارانه پرداخت مي كند، اضافه كرد: اگر كارفرما هيچ يك از دو نوع تسهيلات قبلي را نپذيرد به وي وام وجوه اداره شده تا سقف 10 ميليون تومان با بازپرداخت 90 ماهه، بدون بهره و تنها با يك درصد كارمزد تعلق مي گيرد.
شيرآوند با بيان اينكه يكي از اولويت هاي اين بنياد در سال جاري ساماندهي اشتغال جانبازان زير 25 درصد است، تصريح كرد: بنيادشهيد دستورالعمل ويژه اي براي تامين اشتغال اين گروه از افراد كه بيكار و فاقد درآمد باشند به استان ها ابلاغ كرده است تا مديران استاني به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند.
مديركل اشتغال و كارآفريني بنيادشهيد با اشاره به توسعه مشاوره هاي تخصصي در هفته كارآفريني و خوداشتغالي به جامعه هدف، تشكيل بانك اطلاعاتي كارآفرينان را اقدام ويژه بنيادشهيد عنوان كرد و افزود: برگزاري جشنواره كارآفرينان شاهد و ايثارگر نيز در سال جاري دنبال خواهد شد.
شيرآوند با اشاره به سياست هاي رئيس جمهوري در مورد بنگاه هاي زودبازده از توسعه طرح هاي خوداشتغالي از محل اعتبارات بنگاه هاي زودبازده در نيمه دوم سال خبر داد و گفت: مكاتبات لازم انجام شده و تا پايان نيمه دوم مهرماه حجم اعتبار اختصاص يافته مشخص خواهد شد.
وي در پايان مجموع فرصت هاي شغلي ايجاد شده در سال 87 اعم از خوداشتغالي، كارآفريني، استخدام و كاريابي را بيش از 20 هزار مورد عنوان كرد و افزود: برگزاري 232 كارگاه آموزشي و اشتغال، 76 اردوي راه اشتغال و بازديد از 143 مركز توليدي 5 هزار و 766 مورد كارورزي شغلي و نيز 28 هزار و 908 نفر ساعت مشاوره شغلي فني تخصصي صورت گرفته است كه با وجود برنامه هاي بنيادشهيد، اميدواريم در پايان سال جاري با افزايش آمار فعاليت هاي سازمان در اين حوزه مواجه شويم.

 



سيل 35 منزل مسكوني روستايي را در اليگودرز تخريب كرد

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
بارندگي و جاري شدن سيل در بخش ززوماهرو در اليگودرز به 35 باب منزل مسكوني روستايي و عشايري اين بخش تا 50 درصد خسارت وارد ساخت.
فرماندار اليگودرز با اعلام اين خبر گفت: سيل راه هاي ارتباطي روستاهاي بخش ززوماهرو را مسدود كرد اما با تلاش ماموران اداره عشاير اين شهر راه هاي مسدود شده در حال بازگشايي است.
جمعيت هلال احمر اليگودرز پس از اين حادثه بلافاصله به كمك حادثه ديدگان شتافت و اقلام مورد نياز آسيب ديدگان از جمله چادر، پتو و مواد غذايي را بين آنها توزيع كرد.

 



تجمع دانشجويان بهداشت دهان و دندان برابر مجلس

صبح چهارشنبه تعدادي از دانشجويان رشته بهداشت دهان و دندان در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
به گزارش فارس بنا به گفته نماينده اين دانشجويان معترض در سال 1361 قانوني در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده كه در آن دانشجويان رشته بهداشت دهان و دندان از مزاياي استخدام در وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و نيز نيروهاي نظامي و انتظامي بهره مند بوده و نيز پس از اتمام تحصيلشان حق ورود به رشته دندانپزشكي را دارند.
همچنين خدمت اين دانشجويان به صورت امريه در مناطق محروم انجام خواهد شد و به اين دسته از دانشجويان حق بورسيه و كمك تحصيل در زمان تحصيل آنان ارائه مي شود.
اين دسته از دانشجويان با استناد به سخنان اخير وزير جديد بهداشت مبني بر اينكه بايد در مناطق محروم خدمتي مضاعف شود و نيز سخنان رئيس كميسيون آموزش تحقيقات مجلس مبني بر اينكه دندانپزشكان به خدمت در مناطق محروم رغبتي ندارند از خانم دستجردي ميخواهند تا در مناطق محروم خدمت كنند.

 



اموات تهراني بالاخره در گورستان جديد دفن شدند

نبود جا براي دفن اموات تهراني يكي از معضلات كلان شهر تهران شده بود ولي بالاخره بهشت زهرا(س) توسعه يافت و مرده هاي تهراني ها در محل جديد دفن شدند.
محمد عيديان، قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران در گفت وگو با فارس به توسعه گورستان بهشت زهرا(س) اشاره كرد و گفت؛ دفن اموات در گورستان جديد آغاز شده است.
وي ادامه داد: بهشت زهرا(س) حدود 160 هكتار است ولي در تمام آن دفن انجام نمي شود بلكه بخشي از آن تبديل به پارك و فضاي سبز مي شود.
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين درباره ساخت گورستان در منطقه 18 شهرداري تهران گفت: هنوز اقدامي در اين زمينه انجام نشده است.
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه بايد زمين اين گورستان خريداري شود، گفت: امسال بودجه اي براي اين كار نداريم و بايد در سال آينده در بودجه ديده شود.
عيديان افزود: همچنين اين طرح بايد در شوراي اسلامي شهر تهران تصويب شود.قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه احتمالا اين كار در سال آينده انجام مي شود، گفت: اين زمين به وسعت 134 هكتار است.

 



درمحور مهران به دهلران رخ داد 8 كشته و مجروح درتصادف پـرايد با تريلر

دهلران- خبرنگاركيهان:
براثربرخورد شديد يكدستگاه پرايد با يكدستگاه كاميون تريلر درمحور مهران به دهلران 8 نفر از سرنشينان پـرايد كشته و زخمي شدند.
بگزارش خبرنگار ما از دهلران سرنشينان پرايد اعضاي دو خانواده بودند كه تعداد 4 نفر از اعضاي يك خانواده دردم جان باختند و مجروحان تصادف به بيمارستان شهداي دهلران انتقال يافتند.پليس راه دهلران سبقت غيرمجاز خودروي پرايد و عدم رعايت فاصله ارضي آن با تريلر را علت بروز اين حادثه دلخراش معرفي كرد.دراين حادثه يكي از نزديكان «عباس خزلي» مسئول دفترسرپرستي كيهان در ايلام نيز درگذشته است.

 



ايجاد شبكه ريلي خليج فارس

يك مسئول بلندپايه در شوراي همكاري خليج فارس از ايجاد شبكه ريلي براي اتصال اين شيخ نشين ها در سال 2017 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «محمدعبيد المزروعي» معاون دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در گفت وگو با خبرگزاري كويت اظهار داشت: فاز مطالعاتي ايجاد شبكه ريلي به طول يك هزار كيلومتر براي اتصال كشورهاي حاشيه خليج فارس به پايان رسيده و مبلغ 25 ميليارد دلار به اين طرح اختصاص يافته است و اميدواريم سوت قطار خليج فارس در سال 2017 به صدا درآيد.
به گفته المزروعي هزينه كلي اين طرح 13ميليارد دلار برآورد شده بود، اما رهبران كشورهاي حاشيه خليج فارس به دليل سرعت بخشيدن به اين طرح و خريداري قطارهاي بسيار پيشرفته مبلغ 25 ميليارد دلار به آن اختصاص دادند. اين طرح، كشورهاي كويت، عربستان، امارات، بحرين و قطر را از طريق راه آهن به يكديگر وصل خواهد كرد.
گفتني است در سال 2004 رهبران كشورهاي خليج فارس، موافقت خود را با ايجاد شبكه ريلي از طريق عراق، ايران و تركيه به اروپا اعلام كرده بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14