(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 مهر 1388- شماره 19477
 

شمارش معكوس براي مرگ تالاب «بيشه دالان» (يادداشت خبرنگار)
حداد عادل در جمع مردم پيشوا: مردم پيشوا «السابقون» انقلاب اسلامي هستند
تشكيل كانون مقابله با تهديدات نرم در بسيج دانشجويي استان خوزستان
كوتاه از هفته دفاع مقدس
با حضور متخصصان داخلي و خارجي سمينار بين المللي زنان و نازايي در تبريز گشايش يافت
شهردار: شست وشوي خانه خدا با گلاب قمصر ثبت مالكيت معنوي مي شود
در شهر ما
موافقت دولت با تشكيل سازمان عمران ساحل در كشور
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان: مدارس روستاهاي فارس ادغام مي شوند
سهم حمل و نقل ريلي در جابه جايي كالا بايد افزايش يابد
بهبود گره هاي ترافيكي اراك همكاري مشاوران را مي طلبد
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان اعلام كرد
معاون سازمان پزشكي قانوني:چارت جديد سازمان پزشكي قانوني تدوين شد
استاندار: 2 هزار ميليارد ريال پروژه در بندر انزلي اجرا مي شود
صيد ميگو در آب هاي خليج فارس آغاز شد
رئيس بهداشت محيط اصفهان: آلودگي چرمشهر، ساكنان شاهين شهر را تهديد مي كند



شمارش معكوس براي مرگ تالاب «بيشه دالان» (يادداشت خبرنگار)

طبيعت سبز و مناطق زيست محيطي سالم بدون هيچ شك و شبهه اي جزء لاينفك زندگي آدمي است. و در اهميت آن همان بس كه به كتاب آسمانيمان قرآن كريم تمسك جوييم، چرا كه در سراسر قرآن آيات زيادي پيرامون طبيعت ذكر شده است.
تالاب «بيشه دالان» با وسعت حدود 913 هكتار در جنوب شرقي شهرستان بروجرد واقع شده است كه گستردگي و قلمرو آن به اراضي مزروعي روستاهاي گنجينه، كپرجودكي، كيدان، كاروانه، كيوره، بورياباف، چگني كش و... ختم مي شود كه در حقيقت بزرگترين تالاب استان لرستان است، اما با گذشت زمان با دخل و تصرف انسان اين وسعت به 450 هكتار رسيده است.
اين تالاب در سه دهه گذشته مأمني براي پرندگان مهاجر براي گذران زمستان بود و همواره زيستگاه پرندگان بومي، انواع خزندگان، دوزيستان و پستانداران بوده كه مي توان به انواع مارها، لاك پشت ها، مرغابي، حواصيل، خرگوش، گرگ، شغال، خزندگان، گربه وحشي و سگ آبي اشاره كرد.
عدم توجه متوليان محيط زيست و منابع طبيعي و بي توجهي سازمان گردشگري فرزندان اين مرز و بوم و سياحان و گردشگران از مشاهده اين تالاب زيبا محروم شده اند. همچنين اين بيشه موجبات درآمد سالانه و اشتغالزايي حدود يكصد خانوار فراهم مي كرد كه در شغل بوريابافي (حصير بافي) در اين شهرستان فعاليت داشته اند اما متأسفانه نه تنها اين پيشه سنتي به دليل ريشه كني نيزارها به بوته فراموشي سپرده شد بلكه باعث تخريب و نابودي اكوسيستم طبيعي، قطع درختان، كاهش چشمگير پرندگان و چراي بي رويه دام شده است.
و اينك قبل از نابودي كامل اين تالاب زيبا بايد نكات زير اجرا شود. 1- استرداد زمينهاي غصب شده تالاب2- برخورد قانوني با فرصت طلبان 3- انتخاب و معرفي يك متولي مشخص با هم انديشي مديران محترم منابع طبيعي، جهادكشاورزي، اداره محيط زيست و سازمان گردشگري 4- احداث ساختماني از سوي اداره محيط زيست براي محيط بانان و اجراي گشت محيط بانان در محدوده قانوني.
اميد است همه نهادهاي مرتبط و افراد آگاه و دلسوز و كارشناس در راستاي احياي تالاب، اين نعمت خدادادي دست بكار شوند.
ان شاء الله
بروجرد- عباس درفشدار

 



حداد عادل در جمع مردم پيشوا: مردم پيشوا «السابقون» انقلاب اسلامي هستند

ورامين - خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در يادواره سرداران و 250 شهيد بخش پيشوا تأكيد كرد: ملت ايران با استواري و هوشياري بيشتر از اول انقلاب در صحنه است.
دكتر غلامعلي حداد عادل افزود: رودخانه زلال و پهناور ملت ايران در روز قدس آمدند و دنيا فهميد كه انقلاب اسلامي مثل كوه ايستاده است.
وي گفت: عده اي ساده لوح گمان كردند كه مي توانند در مقابل ملت بايستند و با شعار نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران با احساسات مردم بازي كنند. آنها نمي دانستند كه مردم مي فهمند ساده لوحان دروغ مي گويند و آنان كه جانشان را فداي ايران كردند، شهداي سرافراز هستند.
حداد عادل گفت: اين روزها كه خيلي از قضايا روشن و شفاف شده، ملت به طور كامل اين آشوبگران و دست هاي پشت پرده را شناخته است. تا اين ملت شهيد پرور در صحنه هستند، كسي نمي تواند به كشورمان تعدي كند و خداوند همچنان با ايران عزيز خواهد بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جوان ها غيرت ديني به خرج دادند، مقابل دشمن ايستادند و از خرداد 1342 به اين سو، با نثار خون خود، امنيت و پيشرفت را به بركت خونهايشان براي ما به ارمغان آوردند.
حداد عادل خطاب به خانواده شهداي پيشوا و شهرستان ورامين گفت: شما در بانكي سرمايه گذاري كرده ايد كه هيچ گاه در آن ضرري نيست؛ نه فرزندانتان نه كشورتان هيچ كدام ضرر نكردند. آنها به مقام قرب الهي رسيده و جان شيرين خود را تقديم كردند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: هيچ گاه نقش مردم پيشوا در واقعه 15 خرداد فراموش نمي شود، چرا كه در اين روز، كفن پوشان پيشوا و شهرستان ورامين براي حمايت از مقتدا و امامشان با پاي پياده راه افتادند و دژخيمان پهلوي، آنها را به گلوله بستند تا ثمر خونهايشان، انقلاب شكوهمند اسلامي باشد. وي افزود: مردم پيشوا «السابقون السابقون» انقلاب اسلامي ايران هستند و هنوز هم ديانت از زن و مرد اين منطقه تراوش مي كند.

 



تشكيل كانون مقابله با تهديدات نرم در بسيج دانشجويي استان خوزستان

اهواز - خبرنگاركيهان:
كانون مقابله با تهديدات نرم در سازمان بسيج دانشجويي خوزستان تشكيل شد.
به گفته ستاد خبري و اطلاع رساني بسيج دانشجويي استان خوزستان، اين كانون كه در جهت مقابله با جنگ نرم و ناآرامي هاي احتمالي در دانشگاه ها تشكيل شده است، همزمان با آغاز سال تحصيلي رسماً كار خود را آغاز كرد.
مسئول سازمان بسيج دانشجويي خوزستان در اين باره گفت: طبق اخبار موثق به دست آمده، برخي از جريان هاي تندرو قصد دارند، با آغاز سال تحصيلي آشوب هايي را در دانشگاه ها طراحي كنند.
«داريوش كاظمي» با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب درخصوص جنگ نرم، تصريح كرد: باتوجه به اينكه شيوه هاي حمله توسط دشمن از روش هاي سخت به روش هاي نرم تغيير كرده است، ما نيز بايد همگام با تهديدات ساز و كار تشكيلاتي خود را به روزرساني كنيم.
دبير كانون مقابله با تهديدات نرم بسيج دانشجويي خوزستان نيز با اشاره به فعاليت هاي اصلي اين كانون، اظهار داشت: انجام طرح هايي چون شبكه سازي اجتماعي بين اعضاي بسيج دانشجويي استان از اصلي ترين فعاليت هاي اين مجموعه است.
«شهرياري» همچنين تقويت نشريات بسيج دانشجويي و روشنگري در زمينه مسائل اخير را ازجمله اولويت هاي كاري اين كانون عنوان كرد.

 



كوتاه از هفته دفاع مقدس

غبارروبي مزار شهدا
جزيره كيش- خبرنگاركيهان: همزمان با سراسر كشور مردم و جمع كثيري از نيروهاي انتظامي و نظامي، روحانيان و مسئولان ادارات و سازمان هاي جزيره كيش طي مراسمي مزار و آرامگاه 5 شهيد گمنام 8 سال دفاع مقدس اين شهرستان را غبارروبي، عطرافشاني و گلباران كردند.

گرامي داشت دفاع مقدس در كيش
¤ با حضور جمعي از فرماندهان نظامي و انتظامي، بسيجيان و مديران ارگان ها و نهاد ها و امامان جمعه شيعه و اهل سنت جزيره كيش ياد و خاطره 8 سال دفاع مقدس طي مراسمي گرامي داشته شد. در اين مراسم مهندس اسدالله كريمي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: نتيجه دفاع ملت شجاع و صبور ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس را امروز مي توان در سربلندي، شوكت و شكوه نظام اسلامي در صنعت، فناوري هاي علمي، پزشكي، فرهنگي و تاريخي مشاهده كرد.

غفلت دشمن از جهان بيني امام
تبريز- خبرنگاركيهان: سرهنگ ابراهيم پور، «مسئول تاييد صلاحيت سپاه عاشورا» در جمع رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گفت: برهم خوردن معادلات نظامي و سياسي دشمن در طول 8 سال دفاع مقدس، ناشي از غافل بودن دشمنان از قدرت سياسي و جهان بيني دقيق امام خميني و نصرت خداوند بر سربازان واقعي دفاع از ميهن و اسلام بود.

دفاع مقدس قطعه نوراني در تقويم انقلاب ارمغان عزت در دفاع مقدس
قشم- خبرنگاركيهان: امام جمعه شهرستان قشم در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به رشادتهاي رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس يادآور ايثارگري و يادآور رشادت هاي فرزندان اين آب و خاك است كه با بذل سرمايه خويش در 8 سال جنگ با كفر اين عزت را به ارمغان آوردند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد داود موسوي افزود: دفاع مقدس قطعه نوراني در تقويم انقلاب اسلامي ايران ماست كه توانست به تمامي آزادي خواهان دنيا درس عزتمندي بدهد.

اداره جنگ با پيروي از امام
شهركرد- خبرنگاركيهان: فرمانده حوزه مقاومت بسيج ادارات شهرستان لردگان در مراسم ياد ياران در حضور اعضاي گردان 204 عاشوراي اين شهرستان گفت: عشق و علاقه به مكتب اسلام ناب محمدي(ص) و پيروي از امام خميني(ره) اداره كننده جنگ 8 ساله بود.
سروان پاسدار محمد ميراثي با اشاره به فداكاري رزمندگان در طول جنگ گفت: رزمندگان ايراني با تأسي از مكتب اسلام و پيامبر(ص) توانستند 8 سال در يك جنگ نابرابر در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ايستادگي كنند و غيرت و قدرت اسلام و شيعه را به نمايش گذارند.

مقابله با تحريف ارزش هاي جنگ
سنندج- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه بيت المقدس گفت: امروز بايد قلم همچون شمشير در ميدان نبرد به كار رود چرا كه عده اي كمر نامردي را بسته اند و براي تحريف ارزشهاي دفاع مقدس و برخلاف منش و انديشه امام راحل(ره) اقدام مي كنند. الله نور نوراللهي در مراسم شب شعر و خاطره كه با حضور هنرمندان بسيجي در سالن شهداي گمنام سنندج برگزار شد، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه شعر و خاطره در راستاي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و تجديد بيعت با آرمان هاي والاي امام و شهداست. وي رسالت هنرمندان، شاعران و نويسندگان دوران دفاع مقدس را بزرگترين و خطيرترين رسالت برشمرد و گفت: رسالت اين افراد انتقال پيام خون شهداست و بايد امروز قلم به اندازه شمشير برنده و تاثيرگذار باشد.

 



با حضور متخصصان داخلي و خارجي سمينار بين المللي زنان و نازايي در تبريز گشايش يافت

تبريز - خبرنگار كيهان:
«سمينار بين المللي زنان و نازايي»، با حضور متخصصاني از مراكز پژوهشي و درماني كشور و نيز آلمان، تركيه، آمريكا و عراق ديروز در بيمارستان الزهرا تبريز گشايش يافت.
«لعيا فرزدي» دبير علمي اين نشست گفت: هم اكنون حدود
30 مركز درماني زنان دركشور وجود دارد كه بيمارستان الزهرا «س»، يكي از اين مراكز است.
وي گفت: با توجه به فعاليت ها و سرمايه گذاري ها و تحقيقات انجام يافته در سطح كشور در اين بخش، ايران جزو كشورهاي بسيار پيشرفته در درمان نازايي شناخته مي شود.
وي تصريح كرد: مباحث اساسي اين نشست كه مجموعه اي از متخصصان زنان و زايمان جهان در آن شركت و حضور دارند، عمدتا مربوط به روش هاي «لاپاراسكوپي»، استفاده از روش هاي خاص براي بهبود باروري و نيز استفاده از هيستروسكوپي براي انتقال جنين است.
اميرافشين خاكي دبير اجرايي نشست نيز اظهار داشت: 15 درصد افراد جامعه، با مشكلاتي در حوزه ناباروري مواجه هستند و براي همين، رسيدن به راهكاري اصولي در جهت درمان اين مسئله، از اولويت هاي پزشكي كشور بوده و تلاش مي شود تا راهكارهاي نوين براي درمان نازايي پيدا شود.

 



شهردار: شست وشوي خانه خدا با گلاب قمصر ثبت مالكيت معنوي مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
موضوع توليد گل و گلاب و شستشوي خانه خدا با گلاب قمصر ثبت مالكيت معنوي مي شود.
وحيد فرخ تبار، شهردار قمصر به خبرنگار ما گفت: قدمت، تاريخچه، كيفيت، منحصر به فرد بودن و نهادينه شدن شست و شوي خانه خدا به عنوان مقدس ترين مكان روي زمين با گلاب قمصر كاشان بين مسلمانان جهان عامل اصلي ثبت مالكيت معنوي گل و گلاب و شست و شوي خانه خدا با گلاب قمصر كاشان است.
وي افزود: دستورالعمل 80 صفحه اي ثبت اين مالكيت به صورت علمي، پژوهشي و كارشناسي شده توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان تهيه شده است كه اين سند پس از طي مراحل قانوني در مراسم ويژه اي تحويل بالاترين مقام شهرستان كاشان خواهد شد.
به گفته وي با توجه به برگزاري جشنواره و كنگره هاي متمادي گل محمدي و انجام زيرساخت هاي لازم، مسئولان استان و كشور را متقاعد ساختيم تا 15 ارديبهشت 1389 به عنوان روز «گل وگلاب قمصر» در تقويم گردشگري كشور ثبت كنند.
شهردار قمصر همچنين از تاسيس موزه گل و گلاب در اين شهر خبر داد و افزود: مطالعات تاسيس اين موزه انجام شده و نقشه دستگاههاي گلابگيري در دوره هاي مختلف تاريخي از قبيل ساساني، سلجوقي و صفوي تهيه شده و در حال ساخت است.
فرخ تبار گفت: با ساخت اين دستگاه شيوه گلابگيري و عرقيات در قرون مختلف به نمايش گذاشته خواهد شد.وي با منحصر به فرد خواندن اين موزه در جهان اظهار داشت: در كنار اين اقدامات تلاش هايي براي رفع مشكلات گردشگران در زمينه حمل و نقل، بهداشت و... صورت گرفته و برنامه هايي در راستاي كشت انبوه گل محمدي در قمصر در جريان است.

 



در شهر ما

تجليل از هنرمندان

در سال 85 ازسوي وزير محترم وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعتباري براي تجليل از هنرمندان دهلراني با رايزني عادل آذر نماينده وقت مردم دهلران در مجلس شوراي اسلامي درنظر گرفته و اين اعتبار چندميليون توماني به حساب اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام واريز شد. در آن زمان قرار شد در دهلران مراسم تجليل از هنرمندان به عمل آيد واداره فرهنگ وارشاد اسلامي دهلران هم ليست هنرمندان راجمع آوري كرد و قرار بود در مناسبتي ويژه اين برنامه اجرا شود اما تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است و هنرمندان دهلراني همچنان چشم انتظار مراسم تجليل از هنرمندان هستند. اين عده از مسئولان وزارت ارشاد خواستار پيگري اين مسئله شدند كه اعتبار يادشده در كجا هزينه شده است.
دهلران - خبرنگاركيهان

 



يك مقام مسئول در سازمان گردشگري خبر داد
موافقت دولت با تشكيل سازمان عمران ساحل در كشور

ساري-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: دولت با تشكيل و راه اندازي سازمان عمران ساحل در كشور موافقت كرد.
«رحمت عباس نژاد» با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: اين سازمان در اجراي ماده 63 قانون برنامه چهارم توسعه و براي اعمال مديريت يكپارچه در سواحل تشكيل خواهد شد. وي اضافه كرد: با نظر دولت طرح ساماندهي دريا در شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور به تصويب خواهد رسيد.وي با اشاره به نبود هيچگونه طرحي در مورد ساماندهي مشكلات سواحل درياهاي كشور قبل از دولت نهم گفت: دولت نهم پيگيري امور سواحل دريا را در دستور كار قرار داده است.
«عباس نژاد» با تاكيد بر اجرايي شدن دستور رئيس جمهور مبني بر آزادسازي 60 متري حريم دريا براي دسترسي آسان مردم به سواحل افزود: براين اساس هرگونه ساخت و ساز و سرمايه گذاري در محدوده 60 متري سواحل درياي خزر ممنوع شد.
به گفته وي با تصويب دولت 40 منطقه نمونه گردشگري در مازندران براي عمليات سرمايه گذاري در اختيار متقاضيان قرار گرفت.

 



رئيس سازمان آموزش و پرورش استان: مدارس روستاهاي فارس ادغام مي شوند

شيراز-خبرنگاركيهان:
در حال حاضر 52درصد از دانش آموزان استان فارس فقط در شهرستان هاي شيراز و مرودشت و 48درصد بقيه در ساير شهرستان ها و مناطق اين استان مشغول تحصيل هستند و اين عدم تعادل در توزيع دانش آموز مشكلاتي براي آموزش و پرورش فراهم كرده است.
«حسين روزي طلب» رئيس سازمان آموزش و پرورش استان فارس با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران و با اشاره به ادغام تعدادي از كلاس هاي درس استان گفت:
در روستاهاي فارس نيز با اجراي طرح روستا مركزي آن دسته از مدارس روستاها كه قابليت ادغام با يكديگر را داشتند در زمره اين طرح قرار گرفتند.
وي در زمينه طرح روستا مركزي اظهار داشت: در اين طرح به مدرسه يكي از روستاها كه مركز چند روستاي ديگر است، امكانات و تجهيزات بيشتري داده مي شود كه صرفه جويي در نيروي انساني و امكانات و ديگري بهره بردن دانش آموزان از آموزش مطلوب تر از جمله مزاياي اجراي اين طرح محسوب مي شود.
وي در بخش ديگري از مطالب خود افزود: امسال در دروسي كه در واحدهاي آموزشي اين استان تدريس مي شود بر مقوله برنامه محوري تاكيد خواهد شد و به همين منطور نيز كتابي با عنوان «برنامه» براي مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه، در سازمان آموزش و پرورش فارس تدوين و در آن اهداف برنامه اي، هر يك از دروس در هر يك از مقاطع ياد شده نيز مشخص شده است و ارزيابي كه از دروس آموزشي صورت مي گيرد، بر همين مبنا خواهد بود.
رئيس آموزش و پرورش فارس در زمينه فضاهاي آموزشي موجود در استان فارس گفت: هم اينك اين سازمان در شهرستان هاي اين استان با كمبود فضاي آموزشي مواجه نيست و همه مدارس شهرستان هاي فارس، يك نوبته است اما در شهرستان شيراز، هنوز شماري از مدارس اين شهرستان و نزديك به 50درصد آنها بصورت دو نوبته فعال است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: امسال، به هنگام نام نويسي از دانش آموزان مدارس استان فارس، 22 نفر از مديران مدارس اين استان به سبب شكايت اولياي برخي از دانش آموزان مبني بر دريافت وجه در زمان ثبت نام، توبيخ نامه كتبي دريافت كردند و يا تعويض شدند. وي ميزان بودجه جاري امسال آموزش و پرورش استان را 130 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت كه اين اعتبار نسبت به سال گذشته كاهش نداشته است.

 



سهم حمل و نقل ريلي در جابه جايي كالا بايد افزايش يابد

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
مدير كل بنادر و دريانوري هرمزگان با اشاره به اهميت رونق استفاده از حمل و نقل ريلي در جابجايي كالا از بنادر گفت: سهم حمل و نقل ريلي در جابه جايي كالا در راستاي شكوفايي اقتصاد كشور بايد افزايش يابد.
محمدرضا اشكريز با بيان اينكه سهم فعلي حمل و نقل ريلي در مقوله جابه جايي كالا جوابگوي ظرفيت فعلي كشور نيست، اظهار داشت: به طور متوسط بين 9 تا 13درصد كالاها به وسيله راه آهن جابه جا مي شود كه آمار خوبي نيست.
وي افزود: با توجه به موقعيت ممتاز كشورمان در كريدور شمال-جنوب، حمل و نقل ريلي مي تواند با برنامه ريزي و هدف گذاري به ويژه در بخش ترانزيت به كمك اقتصاد كشور بشتابد.
مدير كل بنادر و دريانوري هرمزگان به مزاياي رونق ترانزيت اشاره كرد و گفت: رونق ترانزيت ضمن كمك به رفع بيكاري، موجبات ارز آوري را براي كشورمان فراهم مي كند و موجب رونق اقتصادي و رشد صنعت حمل و نقل در كشور مي شود.
اشكريز با اشاره به اينكه در مقوله ترانزيت چندان موفق عمل نكرده ايم، گفت: علت عمده اين امر بالا بودن قيمت تمام شده در كشور و زمان زياد انتقال از بنادر به سمت كشورهاي همسايه است. وي اضافه كرد: در بحث قيمت تمام شده بنادر توانستند نقش خود را به خوبي ايفا كنند اما در اين بين راه آهن نتوانست خودش را با شرايط كالاهاي ترانزيتي تطبيق دهد. مدير كل سازمان بنادر و دريانوري هرمزگان گفت: چنانچه در بخش تعرفه هاي حمل و نقل ريلي بتوانيم انعطاف پذيري بيشتري از خود نشان بدهيم، اين امر به افزايش ترانزيت كمك خواهد كرد.

 



بهبود گره هاي ترافيكي اراك همكاري مشاوران را مي طلبد

اراك - خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون خدمات شوراي شهر اراك با انتقاد از وضعيت ترافيكي اين شهر گفت: بهبود گره هاي ترافيكي اراك همكاري مشاوران در اجرايي كردن طرح هاي آنان را مي طلبد.
عماد مولايي نسب در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اراك با بيان اينكه وضعيت ترافيكي در اراك نياز به نگرش جديد دارد افزود: بسياري از كوچه ها و خيابان هاي فرعي در سطح شهر مشكلات ترافيكي بسياري دارند كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي اضافه كرد: در طرح جامع ترافيك شهري بايد معضلات و مشكلات شهري ديده شود و طرحي براي ساماندهي خيابان ها و كوچه ها ارائه شود.
مولايي نسب افزود: چراغ هاي قرمز، پاركينگ و خط كشي هاي خيابان بسياري از مشكلات ترافيكي اين شهر را برطرف مي كند.
مولايي نسب يك طرفه كردن برخي از خيابان هاي سطح شهر اراك را از ديگر اقدامات كاهش گره هاي ترافيكي اراك دانست و ادامه داد: از فلكه البرز به سمت خيابان آيت الله غفاري بايد يك طرفه شود زيرا كه اين خيابان كشش دوطرفه بودن و همچنين امكان پاركينگ براي وسايل نقليه متفاوت را ندارد.

 



مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان اعلام كرد

ايجاد 22 هزار شغل جديد در گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان گفت: از آغاز تاسيس و فعاليت اين شركت در گيلان تاكنون يك هزار و249 فقره قرارداد واگذاري زمين صنعتي در 30 شهرك، مجتمع كارگاهي و ناحيه صنعتي استان منعقد شده است.
مهندس مجيد عباسيان امين افزود: از اين تعداد واحد صنعتي تاكنون 363 واحد به بهره برداري رسيده و مابقي در حال تكميل است.
وي با اعلام اينكه با افتتاح و بهره برداري از واحدهاي مذكور تاكنون براي 7 هزارو730 نفر در استان ايجاد اشتغال شده است تصريح كرد: در عين حال در صورتي كه واحدهاي راكد در حال ساخت به تعهدات خود عمل كرده و به بهره برداري برسند افزون بر 15هزار شغل ديگر هم در سطح استان ايجاد خواهد شد.
وي خاطرنشان ساخت: از سوي ديگر براساس قوانين موجود شركت شهركهاي صنعتي سرمايه گذاران موظفند از زمان عقد قرارداد در مدت 12ماه اقدام به ساخت واحد صنعتي كنند كه در غير اينصورت زمين راكد و براساس قوانين رفتار خواهد شد.
به گفته وي همچنين در راستاي ايجاد شهركهاي صنعتي جديد در استان گيلان ساخت شهرك صنعتي سفيدرود با 210 هكتار وسعت دردستور كار قرار دارد كه در حال حاضر پروژه هاي زيرساختي اين شهرك در حال اجراست.

 



معاون سازمان پزشكي قانوني:چارت جديد سازمان پزشكي قانوني تدوين شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
چارت جديد سازمان پزشكي قانوني تدوين و بزودي براي تصويب به مجلس ارسال مي شود.
معاون سازمان پزشكي قانوني كشور در اين باره افزود: در چارت جديد نواقص فعلي كه زنان و مردان هنگام مراجعه به پزشكي قانوني توسط پزشك واحد معاينه مي شوند برطرف شده و زنان توسط پزشك زنان معاينه خواهند شد.
دكتر محمد رضا اربابي گفت: در چارت فعلي پزشكي قانوني كه از سال 72 تدوين شده يك رئيس، يك پزشك و يك تكنيسين درنظر گرفته شده است كه پاسخگوي نياز نيست اما در چارت جديد يك رئيس، يك پزشك براي مردان، يك پزشك براي زنان و دو تكنيسين درنظر گرفته شده است.
وي گفت: محدوديت پرداخت اضافه كار به پزشكان كشيك پزشكي قانوني با صدور بخشنامه اي رفع و به استان ها ابلاغ شده است و با استفاده از اعتبارات استاني پرداخت خواهد شد.

 



استاندار: 2 هزار ميليارد ريال پروژه در بندر انزلي اجرا مي شود

رشت-خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از اجراي 2 هزار ميليارد ريال پروژه هاي ملي و استاني در بندر انزلي خبر داد.
روح الله قهرماني چابك كه در مراسم آغاز عمليات احداث تصفيه خانه فاضلاب غازيان بندر انزلي سخن مي گفت افزود؛ در حال حاضر انزلي با سرعت هرچه تمامتر در حال توسعه است و پروژه هاي بسياري در اين شهر در دست اجرا است.
وي با بيان اينكه دولت نهم براي توسعه شهر بندر انزلي و استان گيلان با شناسايي تمامي گروه هاي استان و تصويب موارد مربوطه سنگ تمام گذاشته بر تسريع و بهره برداري از اين پروژه ها تاكيد كرد.
استاندار گيلان با اشاره به ساخت پروژه تصفيه خانه غازيان انزلي و استفاده از شركتهاي توانمند در احداث آن افزود: در اين رابطه گيلان به دليل مسافرپذير بودن و نيز تراكم جمعيت شهري قادر به تحمل طولاني شدن ساخت چنين پروژه هايي نيست كه بنابراين بهره گيري از پيمانكاران توانمند در اجراي پروژه ها موجب كوتاه تر شدن زمان ساخت آنها مي شود.وي اظهار اميدواري كرد: بندر انزلي با اجراي پروژه هاي بسيار عمراني در آينده به ستاره درخشان تجارت، بازرگاني و سياحت كشور تبديل شود.

 



صيد ميگو در آب هاي خليج فارس آغاز شد

قشم-خبرنگاركيهان:
رئيس شيلات شهرستان قشم گفت؛ لنج هايي كه مجوز صيد ميگو دارند از ششم مهرماه سال جاري آماده صيد ميگو در خيلج هميشه فارس هستند.
مهندس مسعود باراني افزود؛ آغاز صيد ميگو در استان هرمزگان از منطقه كوهستك ميناب آغاز و اولين صيدگاه طبق سنوات گذشته از كوهستك تا كلاهي ميناب است.
وي اظهار داشت؛ صيد ميگو از ابتدا تا پايان فصل صيد در 5 منطقه انجام مي شود كه به ترتيب عبارت است از 1- كوهستك تا كلاهي ميناب 2- از كلاهي ميناب تا دارسرخ ميناب 3-از دار سرخ ميناب تا آب شيرين كن هرمز 4- از آب شيرين كن هرمز تا كشتي سوخته بندرعباس و 5- از كشتي سوخته بندرعباس تا طولاي قشم. باراني گفت: زمان صيدميگو معمولا تا آبان ماه هر سال انجام مي شود كه در اين مدت اگر صيد ميگو رضايت بخش بود احتمال تمديد صيد وجود دارد.
رئيس شيلات قشم تصريح كرد؛ تعداد قطعي شناورهاي فعال در سال جديد تاكنون مشخص نشده ولي در سال گذشته 63 فروند از شناورهاي لنج ميگو گير شهرستان قشم جهت صيد عازم دريا شدند كه حاصل صيد آنها 438 تن ميگو به ارزش تقريبي بيش از يك ميليارد و پانصد ميليون تومان بوده است.
وي در پايان گفت؛ لنج هاي صيادي ما از منطقه قشم و هرمز و درگهان و كووه اي و دولاب و با سعيد و صلخ هستند و ارزش فروش هر كيلو ميگو در سال جاري چهار هزار تومان است.

 



رئيس بهداشت محيط اصفهان: آلودگي چرمشهر، ساكنان شاهين شهر را تهديد مي كند

شاهين شهر- خبرنگاركيهان:
آلودگي ناشي از فعاليت واحدهاي صنعتي چرمشهر در شمال شرقي اصفهان، سلامتي و بهداشت ساكنان اين منطقه را تهديد مي كند.
«حسين صفاري» رئيس بهداشت محيط استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: اثر مخرب و درازمدت زيست محيطي چرمشهر بيش از اين نيز از طريق كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان هشدار داده شده بود.
وي افزود: پساب و ضايعات جامد حاصل از واحدهاي صنعتي چرمشهر علاوه بر اينكه موجب رشد و پرورش حشرات، جوندگان و سگ هاي ولگرد شده آلودگي هوا، خاك و آب هاي زيرزميني منطقه را در پي داشته است.
صفاري گفت: كارگاههاي توليد پودر استخوان، روده و پوست پاك كني و تبديل پيه به چربي در اين شهرك به طور سنتي و در يك روند غيربهداشتي فعاليت مي كنند و قبل از راه اندازي اين مجموعه هيچ راهكاري براي دفع پساب ها و دفع ضايعات جامد انديشيده نشده است.صفاري درباره قانونمند شدن حمل و انتقال ضايعات احشام از واحدهاي صنفي تا شهرك صنعتي چرمشهر گفت: نظارت و كنترل بر حمل اين مواد به عهده اداره دامپزشكي است.
شايان ذكر است، بيش از 30 واحد نيمه صنعتي تبديل ضايعات احشام به مواد مصرفي شامل دباغي، پودر استخوان و چربي قابل مصرف در كارخانجات صابون سازي در مجموعه چرمشهر واقع در 15كيلومتري شمال شرقي شاهين شهر قرار دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14