(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 مهر 1388- شماره 19477
 

حديث دشت عشق
ذوب آهن واستيل آذين تنها تيم هاي پيروز هفته نهم
سريال تساوي هاي دربي ادامه يافت
اخبار كوتاه از فوتبال
ليگ قهرمانان فوتبال آسيا الاتحاد به مرحله نيمه نهايي رسيد
خواندني از ورزش ايران
واليباليست ها راهي نيمه نهايي آسيا شدند
هفته دوم ليگ قهرمانان اروپا توقف بايرن و شكست ميلان در خانه



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيدامير عباس شكوه السادات»
بسوزانم زعشق تو خيال هر دو عالم را

شهيد «سيدامير عباس شكوه السادات»، ارديبهشت ماه 1346 در شهر مقدس مشهد ديده به جهان گشود. بعد از طي نمودن دوران كودكي و پس از اتمام دوره ابتدايي در مدرسه راهنمايي سلمان فارسي دوره راهنمايي و سپس در دبيرستان دانش و هنر (شهيد جباريان فعلي) دوره دبيرستان را به آخر رسانده و موفق به اخذ ديپلم در رشته تجربي گرديد. در خلال درس با شركت در محافل و مجالس مذهبي و بهره گيري از مكتب حيات بخش اسلام و كسب آگاهي هاي اعتقادي، سياسي و نظامي به كمك همرزمانش در شناساندن چهره رژيم شاهنشاهي به مردم نقش خود را در تشكيل نظام جمهوري اسلامي ايفا كرد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي سال 62 مدت چهار ماه در كامياران سپس در سال 63 مدت سه ماه و بهمن ماه همان سال مجدداً به كردستان اعزام شد و از كردستان به جنوب (اهواز) رفت، در حمله بدر شركت نمود و براثر تركش خمپاره به تهران اعزام و در بيمارستان بستري شد. علاقه وافري به احكام اسلام داشت. با آنكه استعداد درس خواندن و شركت در كنكور دانشگاه را داشت در مدرسه علميه سليمانيه ثبت نام نمود و مدت 6 ماه مشغول فراگيري بود. در تاريخ 2/10/64 به جبهه اعزام شد. خداوند اين محبوب درگاهش را در والفجر 8 به سوي خود كشيد و او را به معراج خود فرا خواند و خون پاكش سندي ديگر بر جنايات بي شمار صداميان و حاميان كافر پيشه اش و نويد بخش طلوع فجر و پيروزي اسلام بر كفر گرديد.

 



ذوب آهن واستيل آذين تنها تيم هاي پيروز هفته نهم
سريال تساوي هاي دربي ادامه يافت

هفته نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران در شرايطي به پايان رسيد كه ذوب آهن اصفهان و استيل آذين تهران تنها تيم هاي پيروز هفته لقب گرفتند و هفت ديدار ديگر از جمله دربي پايتخت با تساوي به پايان رسيد.
در روز نخست از هفته نهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر، عصر روز پنج شنبه هفته گذشته چهار بازي در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد كه تيم ذوب آهن تنها تيم پيروز بود و سه ديدار ديگر با تساوي به پايان رسيد.
تيم صباي قم كه براي دومين بار طي يك هفته گذشته به اصفهان رفته بود اين بار هم دست خالي از اين شهر بازگشت و مقابل ديگر نماينده اصفهان يعني ذوب آهن تن به شكست داد. در اين ديدار كه با برتري دو بر يك تيم ميزبان به پايان رسيد محمدرضا خلعتبري مهاجم ملي پوش ذوب آهن كه مدتها به علت مصدوميت از ميادين فوتبال دور بود گل برتري تيمش را در دقيقه 85 بثمر رساند تا شاگردان منصور ابراهيم زاده همچنان يكي از مدعيان ليگ باقي بمانند.
در ورزشگاه انقلاب كرج، جائي كه دو تيم سايپا و سپاهان مقابل هم صف آرايي كرده بودند تلاش دو تيم به تساوي دو بر دو انجاميد تا جدال تفكرات امير قلعه نويي و محمدمايلي كهن برنده اي نداشته باشد. در اين بازي تيم سايپا دوباره توسط مهاجم آينده دارو خوش آتيه خود كريم انصاري فرد از حريف خود پيش افتاد اما بازيكنان سپاهان هر بار در كمتر از ده دقيقه گلهاي تيم ميزبان را پاسخ دادند تا سهم هر تيم از اين ديدار تنها يك امتياز باشد.
تيم شاهين بوشهر كه در هفته هاي اخير نتايج بهتري نسبت به شروع فصل كسب كرده اين هفته در خانه مقابل تيم پاس همدان با تساوي يك بر يك متوقف شد. اين نتيجه باعث شد تا شرايط بحراني تيم پاس ادامه داشته باشد، هر چند تساوي در خانه حريف نتيجه چندان بدي محسوب نمي شود اما عملكرد ضعيف تيم پاس سبب شده اين تيم جزو تيم هاي قعرنشين ليگ قرار بگيرد و مديران اين تيم در شرايط فعلي هم از كادر فني خود توقع پيروزي در ديدارهاي خارج از خانه را هم داشته باشند.
تيم استقلال اهواز كه دو هفته اي مي شود با سرمربي جديد خود باقري نيا پا به ميدان مي گذارد اين هفته در تهران تا آستانه شكست دادن تيم راه آهن شهر ري هم پيش رفت اما گل نورمحمدي در ثانيه هاي پاياني بازي باعث شد تا هر دو تيم با تساوي ميدان را ترك كنند. با اينكه راه آهن با سرمربي هلندي خود فوتبال زيبايي را به نمايش مي گذارد اما بازي زيبا و بدون كسب نتيجه براي يك تيم ناكامي محسوب مي شود و چه بسا صبر مديران اين باشگاه با تساوي هاي پياپي و حضور در رده پايين جدول طي امروز و فردا تمام شود و تغييراتي در كادر فني خود ايجاد كنند.
ساير ديدارهاي هفته نهم نيز ديروز (جمعه) با برگزاري پنج ديدار پيگيري شد. در مهمترين بازي، شصت و هفتمين ديدار تاريخ فوتبال استقلال و پيروزي در شرايطي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد كه تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادي در دقايق پاياني شعارهايي عليه ادامه روند تساوي ها سر دادند و حتي بازيكنان دو تيم را به تباني در اين خصوص متهم كردند.
در اين ديدار كه از ساعت 35:14دقيقه و به قضاوت محسن تركي و با حضور بيش از 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد دو تيم استقلال و پيروزي در پايان به تساوي يك بر يك رضايت دادند تا ششمين تساوي پياپي اين دو تيم رقم بخورد.
در نيمه اول اين ديدار دو تيم فوتبال برابري را به نمايش گذاشتند و هرچند پيروزي مدت زمان بيشتري را در اختيار داشت اما اين استقلال بود كه صاحب موقعيت هاي بهتري براي گلزني شد و در دقايق 30 تا 32 شوت عنايتي، ضربه سر منتظري و بغل پاي اكبرپور تماشاگران اين تيم را براي رسيدن به گل نيم خيز كرد. در نيمه اول دو تيم با تساوي بدون گل راهي رختكن شدند. اما نيمه دوم در شرايطي كاملا متفاوت با 45 دقيقه اول آغاز شد و ميل تهاجمي در هر دو تيم به چشم مي آمد. حاصل اين تغيير گل زودهنگام پيروزي در دقيقه 51 بود كه عادل كلاه كج به ثمر رساند.
در اين دقيقه هادي نوروزي در موقعيتي تك به تك وحيد طالب لو را نيز جا گذاشت اما دروازه بان استقلال به روي وي مرتكب خطا شد تا تركي نقطه پنالتي را نشان دهد. ضربه پنالتي پيروزي كه توسط مهدي شيري زده شد را وحيد طالب لو مهار كرد اما در برگشت عادل كلاه كج دروازه استقلال را باز كرد.
پس از اين گل و همانطور كه انتظار مي رفت استقلال بر فشار حملات خود افزود و توانست در دقيقه 55 روي ارسال جانواريو، ضربه سر عنايتي و در نهايت ضربه سر تمام كننده حسين كاظمي به گل تساوي دست پيدا كند.
استقلال پيش از به ثمر رسيدن اين گل با ضربه سر مجيدي ديرك دروازه پيروزي را به لرزه درآورده بود. در ادامه صمد مرفاوي كه در اين ديدار نيروهاي تهاجمي خود از جمله آرش برهاني، سيدصالحي و روانخواه را به خاطر مصدوميت و محروميت در اختيار نداشت و به نوعي دستش براي تعويض بازيكن خالي بود شاگردانش را براي حمله ترغيب مي كرد اما حملات اين تيم براي باز كردن دروازه پيروزي كافي نبود تا سي ويكمين تساوي ديدار سنتي پيروزي و استقلال در كارنامه اين دو تيم ثبت شود.تيم پيروزي هم كه با مشكلات حاشيه اي فراوان پا به اين ديدار گذاشته بود و از طرفي كريم باقري و محسن خليلي را هم به علت مصدوميت در اختيار نداشت با راضي بودن به تساوي منتظر تغيير و تحولات در كادر مديريتي خود طي روزهاي آينده خواهد بود.
محسن تركي داور شصت و هفتمين شهرآورد در اين بازي به سامان آقازماني، وسلي برزيليا و مجتبي زارع از پيروزي، فرهاد مجيدي، خسرو حيدري و اميرحسين صادقي از استقلال كارت زرد نشان داد.
تيم استيل آذين هم پس از چند هفته ناكامي سرانجام در اهواز مقابل تيم قعرنشين فولاد خوزستان به پيروزي يك بر صفر رسيد تا مجيد جلالي در شروع دوباره كار خود با تيم فولاد شكست تلخي را تجربه كرده باشد.نتايج كامل بازيهاي هفته نهم به اين شرح است:
¤ ذوب آهن اصفهان 2- صباي قم 1
گل ها: ايگور كاسترو (40) و محمد رضا خلعتبري (85) براي ذوب آهن - عباس محمدرضايي (28) براي صباي قم
¤ راه آهن شهر ري 1- استقلال اهواز1
گل ها: مجيد نورمحمدي (90) براي راه آهن- ميلاد ميداودي (26) براي استقلال اهواز
اخراج: فرانك آتسو (90) از استقلال اهواز
¤ شاهين بوشهر 1- پاس همدان 1
گل ها: عبدالله كرمي (79) براي شاهين - صابر ميرقرباني (11) براي پاس
¤ سايپا كرج 2- سپاهان اصفهان 2
گل ها: كريم انصاري فرد (35 و 51) براي سايپا- مهدي جعفرپور (41) و ابراهيم توره (59) براي سپاهان
¤ پيكان قزوين صفر- مس كرمان صفر
¤ ملوان انزلي 1- تراكتورسازي تبريز 1
گل ها: آدريانو آلوز (54- پنالتي) براي ملوان - فرهاد خيرخواه (12) براي تراكتورسازي
¤ مقاومت سپاسي شيراز 1- ابومسلم مشهد 1
گل ها: محمد نظري (19) براي مقاومت- سعيد خاني (80) براي ابومسلم
¤ فولاد خوزستان صفر- استيل آذين 1
گل: رضا نوروزي(41)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تجليل مسئولان فوتبال از خانواده شهداي فوتباليست
مسئولان فدراسيون فوتبال و ورزشگاه آزادي پيش از آغاز شصت وهفتمين شهرآورد پايتخت از تعدادي از خانواده شهداي فوتباليست استان تهران تجليل كردند.مسئولان فدراسيون فوتبال در اين ارتباط با تقديم هدايايي به خانواده شهيدان كاظمي و رضايي مجد ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشتند.همچنين از 22 جانباز قطع نخاع كه از نزديك براي تماشاي اين ديدار به ورزشگاه آمده بودند تجليل به عمل آمد در اين بين مسئولان تيم هاي پرسپوليس و استقلال براي اداي احترام با اين گروه ديده بوسي كردند.
عنايت: تركي صحيح سوت زد
رئيس كميته داوران از عملكرد تيم داوري ابراز رضايت كرد.مسعود عنايت پس از پايان بازي در جمع خبرنگاران گفت: كفاشيان پيش از بازي مصاحبه اي انجام داده بود و اعلام كرده بود كه يك تيم پيروز بازي مي شود. منظور كفاشيان تيم داوري بود.وي افزود: تركي قضاوت خوبي انجام داد، او در چهار مورد آوانتاژهاي بسيار خوب داد و سوت هايي كه زد عمدتا صحيح بود.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي كنيد تركي بيش از حد كارت زرد داد گفت: برخلاف نظر شما فكر مي كنم در دو سه صحنه ديگر تركي مي توانست كارت زرد بدهد.
عنايت با بيان اينكه از عملكرد تركي و تيم داوري در اين بازي رضايت داريم، در پاسخ به اين سوال كه چه شد از بين مرادي و تركي گزينه دوم را انتخاب كرديد گفت: پس از صحبت هاي غيرمسئولانه خوردبين و جوسازي هايي كه انجام گرفته بود صلاح ديديم براي حفظ سلامتي مرادي، تركي را انتخاب كنيم و تركي با وجود ديداري كه چهارشنبه در عراق قضاوت كرد با كمال ميل پذيرفت كه در اين بازي هم قضاوت كند.
واعظ آشتياني: تباني در كار نبود
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: توپي كه به تير دروازه مي خورد و صحنه اي كه پنالتي مي شود نشانگر اين است كه تباني در كار نبوده است.
اميررضا واعظي آشتياني پيرامون ديدار دو تيم استقلال و پيروزي و شعار تباني هواداران گفت: اين بازي تباني نبود. چرا كه معتقدم وقتي توپي به تيرك دروازه برخورد مي كند و يا صحنه اي كه پنالتي مي شود نمي تواند نشان از وجود تباني در يك بازي باشد. حتي اگر اين صحنه ها در دقايق پيش از پايان بازي انجام بگيرد.وي درباره بازي گفت: به هر حال هر دو تيم آمده بودند كه ببرند، حداقل از طرف استقلال مي توانم بگويم كه اين تيم آمده بود تا بازي را ببرد اما به هر حال مساوي شد.
فرخزادي: داور عامل تساوي اين ديدار بود
عضو هيات مديره باشگاه پيروزي تهران، گفت: داور عامل اصلي تساوي تيم هاي استقلال و پيروزي بود.«مجيد فرخزادي» بعد از تساوي تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي اظهار داشت: داور در اين ديدار 2 خطاي پنالتي ديگر را براي ما نگرفت.به گفته وي محسن تركي بايد با وحيد طالب لو دروازه باستقلال با شدت بيشتري برخورد مي كرد و به او در يكي از خطاها كارت زرد نشان مي داد.وي افزود: بازيكنان ما براي برد اين مسابقه به ميدان رفته بودند اما متاسفانه با تساوي از اين مسابقه خارج شديم.فرخزادي در ادامه با اشاره به اينكه بازيكنان و كادرفني به شدت از نتيجه تساوي ناراحت مي باشند، افزود: اميدواريم اين مساله براي بازي هاي بعدي تكرار نشود.
مظلومي: دست كادرفني براي تعويض بسته بود
مدير تيم فوتبال استقلال تهران، گفت: به دليل مصدومان و محروماني كه در اختيار داشتيم، دست كادر فني براي تعويض در اين ديدار بسيار بسته بود.غلامحسين مظلومي پس از انجام شهرآورد 67 پايتخت، خاطرنشان ساخت: تيم ما براي اين ديدار بازيكنان محروم و مصدوم زيادي داشت كه همين موضوع دست كادرفني ما را براي تعويض بسته بود.
وي افزود: كادرفني هر دو تيم برنامه هايي براي پيروزي در اين ديدار داشتند كه نتوانستند به خواسته خود دست پيدا كنند.مدير تيم فوتبال استقلال تهران گفت: تا قبل از ديدر انتظار از تيم ما بسيار زياد بود اما بايد بدانيم پيروزي تيم بسيار قدرتمندي است و نبايد انتظار از ما بالا باشد.
وي تصريح كرد: تيم ما رفته رفته با گذشت زمان عملكرد بهتري از خود به نمايش گذاشت و توانست پس از دريافت گل با ارائه يك بازي هجومي گل خورده را جبران كند.

 



ليگ قهرمانان فوتبال آسيا الاتحاد به مرحله نيمه نهايي رسيد

تيم فوتبال الاتحاد عربستان با پيروزي پرگل برابر پاختاكور ازبكستان به مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا صعود كرد.
در ادامه ديدارهاي دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا تيم فوتبال الاتحاد عربستان در ورزشگاه خانگي با نتيجه 4 بر صفر از سد تيم پاختاكور ازبكستان گذشت تا در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت با نتيجه 5 بر يك به برتري دست يافته و جواز حضور در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات را كسب كند.
در اين ديدار سلطان ال نماري (43)، آمينه چرميتي (55)، هشام ابوچروآنه (71) و محمد نور (76) گل هاي برتري تيم الاتحاد عربستان را به ثمر رساندند.
پيش از اين تيم هاي پوهانگ استيلرز كره جنوبي، ناگويا گرامپوس ايت ژاپن و ام صلال قطر به ترتيب با پيروزي مقابل بنيادكار ازبكستان، كاوازاكي فرونتاله ژاپن و سئول كره جنوبي راهي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شده بودند.
از بين 4 تيم مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا تيم هاي الاتحاد عربستان و ام صلال قطر در گروه C اين مسابقات با استقلال تهران همگروه بودند.
برنامه مرحله نيمه نهايي اين مسابقات به شرح زير است:
چهارشنبه 21 اكتبر (29 مهرماه)
¤ پوهانگ استيلرز كره جنوبي - ام صلال قطر
¤ الاتحاد عربستان - ناگويا گرامپوس ايت ژاپن
چهارشنبه 28 اكتبر (6 آبانماه)
¤ ام صلال قطر - پوهانگ استيلرز كره جنوبي
¤ ناگويا گرامپوس ايت ژاپن - الاتحاد عربستان

 



خواندني از ورزش ايران

¤در فاصله 20 روز تا زمان آغاز رقابتهاي جودو قهرماني جوانان جهان هنوز حضور تيم ملي كشورمان در اين مسابقات قطعي نشده است. پانزدهمين دوره رقابت هاي جودو جوانان جهان در حالي طي روزهاي 22 تا 25 اكتبر 2009 (30 مهر تا سوم آبان ماه) به ميزباني فرانسه در ورزشگاه «پيردو كوبرتن» پاريس برگزار خواهد شد كه تاكنون فدراسيون جودو كشورمان تصميم قطعي خود را براي حضور در اين مسابقات نگرفته است.
¤معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني طي حكمي عباس شوقاني را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع سازمان تربيت بدني منصوب كرد.علي سعيدلو با توجه به درخواست بازنشستگي احمد ارشدي و ضمن موافقت با اين درخواست و تقدير و قدرداني از خدمات وي در طول 30 ساله حضور در ورزش كشور، عباس شوقاني را به عنوان معاون جديد مديريت و توسعه منابع برگزيد.

 



واليباليست ها راهي نيمه نهايي آسيا شدند

ملي پوشان واليبال ايران كه در چهارمين ديدار خود در چهارچوب پانزدهمين دوره مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا در فيليپين با نتيجه 3 بر صفر بر هنگ كنگ غلبه كرد و جواز صعود به مرحله دوم را بدست آورده بودند، در اولين ديدار از اين مرحله نيز با شكست تيم چين تايپه به جمع 4 تيم برتر آسيا راه پيدا كردند.
تيم ايران عصر ديروز در نخستين بازي برابر تايوان به برتري 3 بر يك دست يافت.
واليباليست هاي ملي پوش ايران در گيم نخست با نتيجه (22-25) مغلوب حريف شدند؛ اما در 3 گيم پي در پي با نتايج (25-16)، (25-21) و (25-15) به برتري دست يافتند.ايران با اين پيروزي صعود خود به جمع 4 تيم برتر جام ملت هاي آسيا را نهايي كرد.
تيم ايران در دومين بازي خود ساعت 14 امروز به مصاف قزاقستان، ديگر تيم اين گروه خواهد رفت.

 



هفته دوم ليگ قهرمانان اروپا توقف بايرن و شكست ميلان در خانه

هفته دوم رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا با پيروزي تيم هاي منچستر، رئال، پورتو و چلسي، توقف بايرن برابر يوونتوس و شكست ميلان به پايان رسيد.
منچستر يونايتد كه ميزبان قهرمان دوره قبل بوندسليگا بودند با 2گل حريف خود ولفسبورگ را شكست دادند.تيم بايرن مونيخ نيز عليرغم ميزباني نتوانست تيم يوونتوس را در خانه خود شكست دهد. ضمن آنكه «روبن» بازيكن كليدي خود را بعلت مصدوميت در اين بازي از دست داد.
هفته دوم رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا شب گذشته (چهارشنبه شب) با برگزاري 8 ديدار به پايان رسيد كه نتايج اين مسابقات به شرح زير است:
گروه A:¤ بوردو فرانسه يك- مكابي حيفا صفر
گل: مايكل كياني (81) براي بوردو
¤ بايرن مونيخ آلمان صفر- يوونتوس ايتاليا صفر
گروه B:¤ زسكا مسكو روسيه2- بشيكتاش تركيه يك
گلها: آلان دژاكوف(7) و ميلوس كراسيك(61) براي زسكا مسكو- اكرم داگ(90) براي بشيكتاش
¤ منچستريونايتد انگلستان2- ولفسبورگ آلمان يك
گلها: رايان گيگز(59) و كايكل كريك(78) براي منچستر- ادين دژكو(56) براي ولفسبورگ
گروه C:¤ ميلان ايتاليا صفر- زوريخ سوئيس يك
گل: هان تينين(10) براي زوريخ
¤ رئال مادريد اسپانيا3- مارسي فرانسه صفر
گلها: كريستيانو رونالدو (58 و 64) و كاكا (61-پنالتي) براي رئال
گروه D:¤ آپوئل قبرس صفر- چلسي انگلستان يك
گل: نيكولاس آنلكا(18) براي چلسي
¤ پورتو پرتغال2- آتلتيكو مادريد اسپانيا صفر
گلها: گارسيا(75) رونالدو (82) براي پورتو

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14