(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 مهر 1388- شماره 19477
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الگوي مقاومت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
واليبال (گفت و شنود)
متن و حاشيه مذاكرات ژنو در گزارش خبري تحليلي كيهان
رهبر انقلاب سه شنبه آينده به مازندران مي روند
با حكم رهبر معظم انقلاب دري نجف آبادي به عنوان نماينده ولي فقيه در استان مركزي منصوب شد
مجله آمريكايي تايم تاكيد كرد تحريم به زيان تحريم كنندگان است
با حذف مرگ بر اسرائيل و آمريكا به دست جمهوري اسلامي سند داديم ! (خبر ويژه)
برخلاف غرور ملي ايراني ها اپوزيسيون از فشار غرب راضي است (خبر ويژه)
موسوي و كروبي زيربيرق كسي رفتندكه خون به دل امام كرد (خبر ويژه)
وزير جنايتكار اسرائيل به كمك انگليس از دستگيري گريخت (خبر ويژه)
اصلاح طلبان براي براندازي بايد در سيستم بمانند ولو با عقب نشيني! (خبر ويژه)



الگوي مقاومت (يادداشت روز)

برغم تمام كارشكني ها و شيطنت هايي كه يكي، دو كشور غربي عليه برنامه هسته اي ايران انجام دادند تا با انحراف افكار عمومي و غلبه حاشيه هاي ساختگي و تصنعي بر موضوع و متن اصلي فضايي پرالتهاب و سنگين را به تصوير بكشانند و موقعيت جمهوري اسلامي را بيش از مذاكرات ژنو تضعيف نمايند اين مذاكرات دو روز پيش (اول اكتبر) با محوريت بسته پيشنهادي به روز شده ايران برگزار شد.
از 15 ماه پيش كه آخرين گفت وگوها ميان ايران وكشورهاي گروه 1+5 انجام شد تا مذاكرات روز پنج شنبه در ژنو، دو، سه كشور غربي كه هميشه به دروغ و با تعميمي ناروا خود را جامعه جهاني معرفي مي كنند، گزينه هاي مختلفي را در مواجهه و رويارويي با برنامه هسته اي ايران به صحنه و كارزار به اصطلاح ديپلماتيك آوردند.
ترجيع بند خواسته هاي به ناحق آنها كه مداوم و به كرات عليه جمهوري اسلامي مطرح و رسانه اي مي كردند «تعليق غني سازي» بود؛ بنابراين تا بحث به مذاكره و گفت وگو مي رسيد از پيش شرط تعليق برنامه هسته اي ايران براي به فعليت رسيدن انجام مذاكرات و گفت وگوها سخن به ميان آوردند. همزمان با اين ژست طلبكارانه كه با ايران مذاكره مي كنيم اما به شرط تعليق غني سازي، حجم انبوهي از چماق هاي تحريم را به رخ مي كشيدند.
در اين ميان ايران به قوت و با صداي بلند بر خواسته اصلي خود يعني ادامه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي پافشاري داشت و بر موقعيت لايتغير خود مقاومت كرد.
گروه كشورهاي 1+5 با مشاهده عزم جدي و راستين مقامات ارشد ايراني بر مداومت بر حق هسته اي جمهوري اسلامي كه عقبه ميليوني حمايت آحاد ملت را به همراه داشت به ترفند جديدي متوسل شده و براي اين كه وانمود كنند خواسته خود را تعديل كرده اند، گزينه «تعليق در برابر تعليق» را پيش كشيدند.
اما در اين فرآيند باز هم جمهوري اسلامي بر ديدگاه قبلي خود كه قانوني و منطقي بود تاكيد وزريد و البته باز هم با فضاسازي هاي منفي و تبليغات جهت دار رسانه هاي وابسته غربي روبرو شد و غرب ضمن تهديد به تحريم هاي شديد عليه جمهوري اسلامي ايران هر از چندگاهي نيز روي گزينه نظامي مانور داد.
در آستانه مذاكرات ژنو نيز خبر سايت هسته اي «فردو» از يك سو و رزمايش پيامبر اعظم(ص) 4 از سوي ديگر دو موضوعي بود كه دستمايه غربي ها قرار گرفت تا با تنگ كردن فضا زمينه تغيير افق مذاكرات اكتبر را در راستاي منافع زياده خواهانه و نامشروعشان، فراهم آورند.
اكنون در شرايطي كه دور اول مذاكرات در اول اكتبر در دو نشست صبح و بعد از ظهر به اتمام رسيده و قرار است تا ظرف يك ماه آتي دور دوم گفت وگوها آغاز شود اشاره به نكاتي ضروري است؛
1- مذاكرات ژنو نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران علي رغم تمام فضاسازي هاي منفي و تبليغات سياسي رسانه اي (پروپاگاندا) مي تواند با خلاقيت درعرصه ديپلماسي و با ابتكار عملي به موقع و بهنگام شرايط و موقعيت مذاكرات را به نقطه اصلي هدايت و راهبري نمايد.
تأكيد ايران بر اينكه مدار گفت وگوها روي بسته پيشنهادي به روز شده ايران و فراتر از برنامه هسته اي كشورمان باشد، با خواست 1+5 كه «راستي آزمايي» فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران را محور مذاكرات مي دانستند اگرچه در تعارض بود ولي هر دو طرف به ميدان مورد نظر طرف مقابل كشيده شدند. اين حالت اگرچه تمامي خواست كشورمان را در پي نداشت ولي به عنوان يك گام مثبت قابل ارزيابي است. ضمن آن كه حريف در اعمال نظر خود مبني بر مذاكره براي توقف غني سازي- با فرمول توقف در برابرتوقف - نيز ناكام ماند، هر چند موضوع مذاكرات آنگونه كه ايران انتظار داشت، صرفاً غيرهسته اي نبود.
بنابراين آنچه در نشست ژنو ميان ايران و 1+5 به مذاكرات مثبت و نتيجه محور تعبير شد با توجه به تبعات گسترده اي كه عليه كشورمان تدارك ديده بودند، مي تواند «تك موقعيتي» تلقي شود كه حريف ناگزير در آن قرار گرفت.
1+5 و بخصوص گروه غربي آن، راهي جز مذاكره و گفت وگو با جمهوري اسلامي ايران نداشت، اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران و رجزخواني هاي غربي ها در اين زمينه به داستان تكراري و ملال آوري براي افكار عمومي دنيا مبدل گرديده كه بي خاصيتي و ناكارآمدي آن بيش از گذشته عيان گشته است.
گزينه نظامي هم كه معمولاً از جانب غربي ها آنهم به صورت تلويحي هر از گاهي مطرح مي شد تنها يك بلوف سياسي به منظور تحت فشار گذاشتن ايران بخاطر ايستادگي و مقاومت بر مواضعش بود. از همين روي، 1+5 چاره را در مذاكره و گفت وگو با ايران و لو با محوريت قرار گرفتن بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ديد.
بنابراين از جمله موضوعاتي كه در نشست ژنو مطرح شد و بخصوص گروه غربي 1+5 ناچار مي بايست به آن ورود مي كرد، «خلع سلاح تسليحات هسته اي و كشتار جمعي» بود.
2- جمهوري اسلامي ايران نبايد در ادامه مذاكرات از مطالبات برحق خود كه با افكار عمومي جهانيان نيز همخواني فراواني دارد، دست بكشد و اين مطالبات را در حاشيه مذاكرات بپذيرد. به عنوان مثال، خلع سلاح هسته اي با تمركز روي رژيم جعلي صهيونيستي نبايد تنها به عنوان يك برگ برنده در عرصه جدال بي حاصل!! به كار گرفته شود، بلكه هيئت مذاكره كننده كشورمان مي تواند اين مطالبه و مطالبات مشابه ديگر را كه با موضوع هسته اي نيز بي تناسب نيستند، پيشاپيش در محور مذاكرات جاي دهد و خروج آن از دستور كار مذاكرات را، نشانه بي صداقتي 1+5 و همراهي و همكاري آشكار آنان با جنايتكاران بين المللي معرفي كند.
3- قضاوت درباره چشم انداز مذاكرات و افق آينده اي كه گفت وگوها ميان ايران و 1+5 را رقم خواهد زد با توجه به اين كه تنها يك دور از مذاكرات به پايان رسيده است عجولانه به نظر مي رسد اما آنچه را كه مي شود با توجه به شواهد و قرائن حدس زد و شرايط بين المللي نيز از آن حكايت دارد اين است كه گروه غربي 1+5 كه همواره با پيش فرض ها و اتهامات ثابت نشده عليه ايران فضاي مذاكرات منطقي و گفت وگوهاي عادلانه را به سوي خواسته هاي ناروا سوق مي داد و براي پشتيباني از خواسته هاي خود و تحت فشار قرار دادن ايران در پذيرش آن خواسته ها بر چماق هاي تحريم و جنگ پافشاري مي كرد؛ اكنون با مشكلات عديده اي دست و پنجه نرم مي كند كه اتفاقا حل بسياري از آنها در گرو تعامل سازنده با جمهوري اسلامي ايران است.
بحران هاي مالي گسترده و ركود اقتصادي در كشورهاي غربي از يكسو و نقش غيرقابل انكار و موثر ايران در معادلات منطقه اي و حتي جهاني باعث گرديده است كه غربي ها ناگزير بدون پيش شرط با ايران وارد مذاكره شوند و حتي به «بسته پيشنهادي ايران»، اگر نه به عنوان محور اصلي مذاكرات، ولي به عنوان يكي از اصلي ترين محورهاي آن تن دهند.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

¤ به كساني كه با ادعاي وحدت دنبال نجات فتنه گران هستند بفرمائيد كه اين بار هم طرفي نخواهند بست. مردم ديگر از اهداف آن ها آگاه هستند.
مرتضي ريزانه از اصفهان
¤ به دليل عدم برخورد قاطع با سران فتنه، برخي از عناصر مزدور و وطن فروش، در ارتباط دائم با شبكه هاي تلويزيوني ضدانقلاب خارج از كشور هستند و براي آن ها فيلم و عكس ارسال مي كنند. اين اقدام، خلاف امنيت ملي كشور است و بايد با آن هم به طور قاطعانه برخورد شود.
سعيدي
¤ در صفحه سوم روزنامه كيهان، چند روز پيش يك قطعه ادبي چاپ شد كه در انتهاي آن عنوان شد كه علي تنهاست. اما اين موضوع واقعيت ندارد. اگر هم ما سكوت كرده ايم، به خاطر خواست آقا بوده است وگرنه يك اشاره ايشان كافي است تا دودمان فتنه گران را برباد دهيم.
كيانيان
¤ مسئولين دانشگاه آزاد پاسخ دهند كه مهدي هاشمي چه موقع قرار است از مأموريت خارج از كشور برگردد؟!
تسليمي
¤ يكي از راه هاي ترويج فرهنگ غرب در كشورمان سي دي هاي غيرمجازي است كه در خيابان ها آزادانه به فروش مي رسند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي مي شود.
رضا بابائيان از تهران
¤ برخي از فروشندگان لوازم صوتي و تصويري براي جلب مشتري فيلم هايي نامناسب را نمايش مي دهند و تصاوير آن را در معرض ديد عابران قرار مي دهند. لطفاً مسئولان امر رسيدگي نمايند.
شعله ور
¤ درباره دستور وزارت بهداشت براي عدم فروش پنير تبريز بايد گفت كه ما يك عمر است كه اين پنير را مصرف مي كنيم، اما تا به حال هيچ مشكلي پيدا نكرده ايم. بهتر است وزارت بهداشت ابتدا به مسائل اساسي تر، مثل قاچاق دارو رسيدگي نمايد.
عبدالله امين الاسلام
¤ از نيروي انتظامي و گشت ارشاد تقاضاي رسيدگي به معضل بدحجابي، خصوصاً در مناطق شمال تهران مي شود. همچنين از روزنامه كيهان مي خواهيم كه به مسئولان تذكر دهد تا نسبت به جمع آوري مانتوي آستين كوتاه اقدام شود.
يك شهروند
¤ در دولت اصولگرا و عدالت محور بايد بيشترين توجه به زحمتكش ترين قشر جامعه يعني كشاورزان شود ولي متاسفانه طي چند سال اخير بهاي چنداني به اين قشر داده نشده و ضررهاي زيادي را متحمل شدند از جمله چاي كاران، برنج كاران و نيشكري ها و...
شايسته است كيهان نيز در شهرهايي كه برنج كاري صورت مي گيرد با شاليزاران مصاحبه و از نزديك گزارش مفصلي را تهيه و در روزنامه چاپ كند تا شايد بخشي از معضلات ما مرتفع گردد.
زحمتكش از نكا
¤ اين روزها مردم كشور ما تحت بمب باران شديد موسسات آموزشي هستند. به طوري كه در تمام شبانه روز و در هر شبكه صدا و سيما، اين موسسات تبليغ مي شوند. آيا مسئولان امر قصد دخالت در اين مسئله را ندارند.
رهنما
¤ فسخ قرارداد آموزشياران نهضت سوادآموزي مشكلات معيشتي فراواني براي اين قشر ايجاد كرده است. لطفاً رسيدگي شود.
جواد عنايت از گلستان
¤ وقتي چك هاي پست بانك را به شعبه اين بانك ها مي بريم وقتي صاحب حساب موجودي ندارد شعب از برگشت زدن چك امتناع مي ورزد و علت آن را عدم اطلاعات صاحب حساب اعلام مي كنند و براي برات كردن آن مي بايست 2500 تومان پرداخت كني. از مسئولين محترم پست بانك تقاضا مي شود نسبت به حل مشكل موجود اقدام نمايند.
امجدي
¤ 17سال است از اعضاي شركت تعاوني مسكن سوهانك هستيم 172عضو دارد ولي به خاطر 2متر بالاي ارتفاع قرار داريم اجازه ساخت را از ما سلب نموده اند يعني در ارتفاع 1802 متر قرار داريم اين درحالي است كه در ارتفاع 2000متر نيز مجوز ساخت گرفته اند. از مسئولين شهرداري و تعاوني مسكن سوهانك تقاضاي پاسخ مستدل را داريم.
جمعي از اعضاي تعاوني مسكن سوهانك
¤ 20سال است كه عضو تعاوني مسكن سرخه حصار-شهرك زيتون- هستم باتوجه به وضعيت مستأجري با 5 فرزند و كارمندي توان پرداخت اجاره بها و اجاره كردن منزل با توجه به 7سرعائله واقعاً دشوار شده است متأسفانه شركت تعاوني نه پول ما را مي دهد و نه معوض هم عوض زمين ما را، از مسئولين مربوطه تقاضا مي شود فكري به حال ما پس از 20سال نمايند.
كريمي
¤ عباس آباد شاهرود با قدمت پانصدساله و با وجود اينكه طبق مصوبه ارديبهشت امسال روستاي نمونه گردشگري شناخته شده به علت بيكاري و بي آبي در حال از بين رفتن است با حل كمبود آب خوراكي و كشاورزي و تكميل زائرسراي دردست ساخت ده ساله و تكميل طرح بهسازي و راه اندازي معادن بزرگ مس و استفاده از ظرفيت بالاي گردشگري با طرح هاي پرديسان كاروان سراي سالم پانصدساله تاريخي عباس آباد و ازطرفي چون ازطرف شرق پيشاني استان سمنان بوده و در ضلع شمالي و دروازه ورودي پارك بين المللي خوار و توران قرار دارد و با موقعيت ممكن مي تواند تسهيلات زائرين امام رضا(ع) را پوشش دهد از استاندار محترم سمنان و فرماندار محترم شاهرود خواهشمنديم با سعه صدر مشكلات چندين ساله فوق را برطرف تا از كوچ مردم به شهرها جلوگيري و به نقطه اي كارآفرين تبديل گردد.
رضا اسماعيل بيگي
¤ در مورخه 1/2/88 براي خودرو تندر 90 صفر مبلغ 5000000 تومان به حساب شركت ايران خودرو واريز نمودم طبق قول نمايندگي به انتظار سه ماه نشستيم درصورتي كه پس از گذشت زمان وعده داده شده هنگام مراجعه به من گفتند كه چون اين مدل توليد نمي شود بايد با مدلe دو تندر 90 جايگزين كنيد مجدداً 1300000 تومان به حساب شركت واريز نمودم و مابقي طي دو چك به مبلغ 3410000 تومان كه وعده تحويل 20 روز داده اين درحالي است كه دو ماه گذشته هنوز هيچ خبري نشده است.
احمدي
¤ بنده كارت سوخت آژانس داشتم كه 5 ماه است قطع شده و هيچ مركزي هم حاضر به رفع اين مشكل نيست.
عباس حقي از خلخال
¤ در مسابقات قايقراني آسيا كه در تهران برگزار شد، زنان خارجي بي حجاب قايقراني مي كردند و متأسفانه با مردها مختلط بودند. انتظار مي رود با اين مسئله برخورد شود.
عزيزاني
¤ شركت زاگرس خودرو پس از گذشت 6 ماه از دريافت پول بدون اين كه خودروي خريداري شده را تحويل دهد، دفتر خود را تعطيل نموده است. ما الآن نمي دانيم كه بايد از كجا خريد خود را پيگيري كنيم. از مسئولان تقاضاي رسيدگي مي شود.
قاسمي از تهران
¤داخل قطارهاي متروي خط تهران- كرج تبديل به يك بازارچه شده است و دست فروشان و فروشندگان دوره گرد مزاحم مسافران مي شوند. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند از كرج
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 2/6/88 روزنامه تحت عنوان «مزاحمت عده اي قانون گريز در جاده چالوس» به اطلاع مي رساند.
فرماندهي انتظامي استان مازندران اعلام داشته با اتخاذ تدابير لازم با مزاحمين و عوامل بي نظمي جاده چالوس به صورت جدي و قانوني برخورد گرديد.»

 



واليبال (گفت و شنود)

گفت: اين روزها گروه هاي ضد انقلاب به خاطر شكست سران فتنه و بر باد رفتن آرزوهايشان بدجوري به جان هم افتاده و به يكديگر فحش مي دهند.
گفتم: اسب هاي درشكه وقتي به سربالايي مي رسند و نمي كشند، همديگر را گاز مي گيرند.
گفت: يكي از سايت هاي سلطنت طلب نوشته، اگر اين كارهايي كه موسوي و كروبي انجام دادند مي توانست موثر باشد، محمدرضا پهلوي هنوز شاه ايران بود!
گفتم: حرف حساب جواب نداره!
گفت: همين سايت نوشته كه مردم در ايران از همه مواضع موسوي و كروبي به نفع خودشان استفاده كردند.
گفتم: شخصي تور انداخته بود به دريا كه ماهي بگيره ولي هرچي صبر كرد خبري نشد، با لباس غواصي رفت زير آب، ديد ماهي ها تور ماهيگيري را پاره كرده و به دو تا مرجان بسته اند و دارند واليبال بازي مي كنند!

 



توافق ايران و 1+5 براي ادامه گفت وگوها
متن و حاشيه مذاكرات ژنو در گزارش خبري تحليلي كيهان

به رغم جوسازي گسترده رسانه ها و محافل غربي در آستانه مذاكرات ژنو ميان ايران و نمايندگان گروه 1+5، اين مذاكرات روز پنجشنبه در فضايي آرام و همراه با موفقيت براي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس هيات ايراني مذاكره كننده با 1+5 در كنفرانس خبري جداگانه پس از پايان مذاكرات يك روزه در ژنو به نمايندگان كشورهاي 1+5 در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره اين مذاكرات گفت: اين مذاكرات در راستاي تعيين چارچوب ادامه مذاكرات بود و تصميم بر اين گرفته شد كه گفت وگوها ادامه پيدا كند.
جليلي افزود: ما در پي ارائه بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران كه حول محور مسائل بين المللي و منطقه اي بود، در مذاكره با شش كشور به تبيين ديدگاه جمهوري اسلامي ايران پرداختيم.
وي افزود: اين ظرفيت خوبي بود براي يك نوع همكاري هاي جديد حول نگراني هاي مشترك كه امروز در عرصه بين المللي وجود دارد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: امروزه براي حل برخي نگراني هاي مشترك در عرصه بين المللي به همفكري و همكاري نياز است.
جليلي با اشاره به اينكه يكي از موضوعات بسيار مهم، موضوع امنيت است، خاطرنشان كرد: متاسفانه در جهان كنوني برخي تهديدات امنيتي وجود دارد كه لازم است درباره آنها همكاري جدي صورت گيرد.
وي افزود: اگرچه به موازات تهديداتي كه وجود دارد، شاهد نوعي ترساندن و فضاسازي هاي رسانه اي براي ايجاد ترس در افكار عمومي هستيم كه اين هم قابل تامل است، آن چيزي كه من آن را يك نوع «تروريسم رسانه اي» مي نامم.
جليلي با اشاره به اينكه اكنون فضاسازي و تهديداتي القاء مي شود كه واقعي نيستند و از سوي ديگر، از برخي تهديدات واقعي غفلت مي شود، افزود؛ به همين علت ما يكي از موضوعات مهمي را كه در بسته پيشنهادي ارائه كرديم، موضوع پرداختن به برخي تهديدات واقعي بود كه جامعه بشري امروز بايد نگران آن باشد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: سلاح هاي كشتار جمعي براي جامعه بشري تهديدي است كه به طور حتم بايد با همكاري جهاني، با آن مقابله كرد.
وي با اشاره به ماده 6 معاهده NPT كه از قدرت هاي هسته اي مي خواهد به سمت خلع سلاح پيش بروند، تصريح كرد: با وجود گذشت 40 سال هنوز اين ماده محقق نشده است، در حالي كه امروز يكي از نگراني هاي مهم اين است كه در عرصه بين الملل شاهد وجود كلاهك هاي هسته اي و زرادخانه هاي هسته اي هستيم.
وي در ادامه گفت: راه حل اين است كه اراده جدي براي خلع سلاح ايجاد شود، همچنان كه به موازات آن ضرورت دارد كه درباره اشاعه سلاح هاي هسته اي نيز جلوگيري هاي جدي اعمال شود.
جليلي ادامه داد: اين يكي از بحث هاي بسيار مهمي است كه نياز به همكاري جهاني و يك اشتراك مساعي دارد و بايد حتما از اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي به ويژه سلاح هاي هسته اي جلوگيري شود.
وي افزود: به موازات تلاش جهاني براي خلع سلاح و جلوگيري از اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي، به ويژه سلاح هاي هسته اي، ضرورت دارد كه همه كشورها و همه ملت ها حق دسترسي به انرژي صلح آميز هسته اي را داشته باشند.
جليلي اظهار داشت: هيچ كس نبايد سلاح هسته اي داشته باشد و از سوي ديگر همه بايد بتوانند امكان دسترسي به انرژي صلح آميز هسته اي را داشته باشند.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد مسأله امنيت در خاورميانه و منطقه گفت: ما فكر مي كنيم امروز ايجاد امنيت چه در منطقه و چه در سطح بين المللي به يك همكاري جدي نياز دارد و همه بايد براي ايجاد صلحي مبتني بر عدالت همكاري كنند.
وي ادامه داد: ظرفيت و اقتدار ايران براي ايجاد آرامش و امنيت در منطقه است؛ يكي از محورهاي بسته پيشنهادي ما مقوله امنيت است.
جليلي در اين كنفرانس از پاسخ دادن به سوال خبرنگار يكي از خبرگزاري هاي رژيم صهيونيستي خودداري كرد.
در ادامه خبرگزاري فاكس نيوز سوال اين خبرنگار را به نحو ديگري مطرح كرد و پرسيد: ايران صحبت از محو شدن رژيم صهيونيستي مي كند، ايران فكر مي كند كه چگونه مي توان مسئله فلسطين را حل كرد؟
جليلي پاسخ داد: موضوع فلسطين يك موضوع شصت ساله است و سوال اين است كه چرا اين موضوع به رغم تلاش هاي شصت ساله به نتيجه و فرجام نرسيده است؟ بايد درباره موضوع فلسطين راه عادلانه اي در نظر گرفته شود تا حقوق مردم فلسطين استيفا شود و اين راه حل بايد دموكراتيك باشد و مردم فلسطين خود در اين باره تصميم بگيرند.
وي در مورد تفاوت بسته پيشنهادي اخير و سال قبل ايران نيز گفت: در سال گذشته ما بسته اي ارايه كرديم و آمادگي داشتيم كه در مسير پيشنهادات خود گفت وگوها را ادامه دهيم كه اين گفت وگوها دچار وقفه شد ولي فكر مي كنيم گفت وگوهاي امروز- پنجشنبه- دچار وقفه نمي شود و ادامه پيدا مي كند.
جليلي در پاسخ به سؤال ديگري با تأكيد دوباره بر اين كه «تمام فعاليت هاي ايران تحت نظارت آژانس است» گفت: آنچه كه اكنون وجود دارد و يا بعداً ايجاد خواهد شد، در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و در اين چارچوب اطلاع رساني مي شود.
وي ادامه داد: شش كشور شركت كننده در مذاكرات براي ادامه گفت وگوها و همكاري ها همچنين درباره رويكرد جمهوري اسلامي ايران نظر مشتركي داشتند.
وي گفت: امروز ظرفيت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران به خصوص در منطقه و عرصه بين المللي يك فرصت است براي كساني كه به دنبال صلح و آرامش در صحنه بين المللي هستند و ما اين ظرفيت را ارايه كرديم.
جليلي در پايان اين كنفرانس خبري گفت: مذاكرات را يك ماه آينده از سر مي گيريم و فكر مي كنم اين يك گام خوبي است براي شروع مذاكرات حول محورهاي مشترك مورد نظر طرف هاي مذاكره كننده.
سولانا: به مذاكرات ادامه مي دهيم
خاوير سولانا، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در پايان مذاكرات در جمع خبرنگاران از پيشرفت مذاكرات گروه 1+5 خبر داد و گفت كه پيشرفت بيشتر نيازمندگامهاي عملي، سريع و مؤثر است كه بتواند اين فرايند را به پيش ببرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه تلاش هاي طرفين تا پيش از برگزاري نشست پايان اكتبر زمينه را براي برگزاري اجلاس آتي اين گروه آماده نمايد.
وي در عين حال مذاكرات ژنو را يك آغاز براي فرايند فرارو توصيف كرد.
سولانا گفت: ايران موافقت كرده است كه اورانيوم غني شده با غلظت پايين براي مصارف پزشكي مورد استفاده در مركز تحقيقاتي تهران را از كشورهاي ديگر دريافت كند. وي افزود: همچنانكه قبلاً اعلام شده است ايران آمادگي دارد از بازرسان آژانس براي بازديد از دومين مركز غني سازي اورانيوم در نزديكي شهرستان قم دعوت كند و انتظار مي رود كه ظرف دو هفته آينده اين اقدام عملي شود.
كريستينا گالاچ سخنگوي خاوير سولانا نيز درباره مذاكرات ژنو گفت: گفت وگوها ميان ايران و شش كشور- پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان- در فضايي «صميمانه و جدي» برگزار شد.
آمريكا: مذاكرات سازنده بود
باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در پايان مذاكرات ژنو ميان ايران و 1+5 در جمع خبرنگاران در نيويورك گفت: «اين مذاكرات آغازي سازنده است.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وي افزود: «ما انتظار داريم شاهد اقدامات فوري باشيم.»
اوباما در عين حال مدعي شد: اگر ايران در آينده نزديك گام هايي را براي عمل به الزاماتش برندارد آنگاه آمريكا به گفت وگوي بي پايان ادامه نخواهد داد و ما براي حركت به سمت افزايش فشار آماده ايم.
هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا هم گفت وگوهاي چند جانبه با ايران در ژنو را «مثمرثمر» خواند.
خبرگزاري فرانسه با اعلام اين خبر افزود: وزير امور خارجه آمريكا گفت كه گفت و گوهاي چند جانبه با ايران در ژنو كه روز پنج شنبه انجام شد مثمرثمر بوده است اما وي مي خواهد ايران اقداماتي ملموس را انجام دهد.
انگليس: با تحريم مخالفيم
سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس گفت: مذاكراتي كه روز پنجشنبه در ژنو سوييس بين گروه 1+5 و ايران برگزار شد آغاز مثبتي براي شروع مرحله جديدي از گفت و گوها با ايران به ويژه در زمينه مذاكره با طرف آمريكايي به شمار مي رود.
«باري مارستون» پنجشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري «العالم» از لندن پايتخت انگليس، با بيان اين كه مذاكرات ژنو در جهت صحيح پيش رفت؛ اظهارداشت: در اين مذاكرات براي نخستين بار در تاريخ معاصر شاهد مذاكرات مستقيم بين مسئولان آمريكايي و ايراني بوديم.
وي گفت: انگليس به ادامه اين مذاكرات اميدوار است به ويژه اينكه لندن به تشديد تحريم ها عليه تهران تمايل ندارد بلكه خواستار يافتن راه حل ديپلماتيك و صلح آميز از طريق گفت و گو است.
سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس ابراز اميدواري كرد كه اين مذاكرات با نرمش همه طرف هاي گفت و گو براي نزديك كردن ديدگاه هاي مختلف به نوعي به راه حل ميانه منجر شود.
مارستون تاكيد كرد تا زماني كه تضمين هاي بين المللي براي تاييد استفاده نكردن ايران از فناوري هسته اي براي اهداف غير صلح آميز وجود داشته باشد، انگليس تمايل دارد حق ايران و مردم اين كشور در دستيابي به انرژي هسته اي براي اهداف صلح آميز را به رسميت بشناسد.
ابراز رضايت فرانسه از مذاكرات
نماينده فرانسه در مذاكرات ژنو نيز از نتيجه گفت وگوها ميان ايران و 1+5 ابراز رضايت كرد.
«ژاك اوديبر» در اين باره افزود: ايران متعهد شده است كه طي دو هفته آينده امكان بازديد از مراكز جديد غني سازي را فراهم آورد.
روسيه: مذاكرات اميدبخش بود
خبرگزاري دولتي ايتارتاس به نقل از «سرگئي ريابكوف» معاون وزير امور خارجه روسيه و نماينده اين كشور در گروه 1+5 نوشت: مذاكرات ژنو اميدبخش است.
به گفته مقام روس، در نشست ژنو براي كاهش نگراني جامعه جهاني از برنامه هسته اي ايران توافق حاصل شده و در همين حال زمينه براي آغاز مذاكرات فراهم شده است.
ايتارتاس به نقل از معاون وزير امور خارجه روسيه افزود: در رايزني هاي بعدي، برنامه هسته اي ايران در مركز توجه قرار خواهد داشت اما موضوعات ديگر نيز مورد بحث قرار مي گيرد كه پيشنهادات ايران به گروه 1+5 از آن جمله است. اين منبع روسي به نقل از ريابكوف افزود: از مسائلي كه در نشست ژنو درباره آن پيشرفت حاصل شد، تحويل اورانيوم با غلظت پايين به راكتور اتمي تهران است.
ريانووستي نيز به نقل از مقام روس نزديك به مذاكرات ژنو اعلام كرد: روسيه براي بررسي موضوع غني سازي اورانيوم براي ايران تا غلظت 75/19درصد آماده است.
اين مقام افزود: روسيه در صورتي به اين اقدام خواهد پرداخت كه درخواست مربوطه از آژانس دريافت كند.
آلمان خواستار ادامه مذاكرات شد
دولت آلمان هم مذاكرات گروه 1+5 با ايران در ژنو را يك قدم اوليه به سمت گفت وگو درباره برنامه اتمي كشورمان دانسته و خواستار ادامه مذاكرات و اقدامات عملي قابل مشاهده شد. اين موضع گيري به صورت خبر در سايت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته و در آن آمده است: ايران فقط از اين طريق مي تواند تعهدات خود را در مقابل جامعه بين المللي انجام دهد. زيرا همچنان نسبت به ماهيت برنامه اتمي آن شك وجود دارد. در ادامه اين مطلب آمده است: بعد از اعلام وجود مركز اتمي ديگري در قم سؤالات بيشتري در اين باره ايجاد شده است.
مذاكره 45 دقيقه اي نمايندگان ايران و آمريكا
يك شبكه خبري آمريكايي طي گزارشي ضمن بررسي نشست روز پنجشنبه نماينده ايران با گروه 1+5 نوشت كه ويليام برنز 45 دقيقه در حاشيه اين نشست با «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران درباره طيف وسيعي از موضوعات مذاكره كرد.
فاكس نيوز در گزارش خود نوشت: فضاي عمومي كنفرانس خبري روز گذشته بعد از ديدار با نمايندگان گروه 1+5 اين بار متفاوت بوده است. اين نشست حدود 7 ساعت و نيم به طول انجاميد. مذاكره كنندگان اروپايي و خاوير سولانا كه طي سالهاي گذشته در روند مذاكرات با ايران حضور فعالي داشته پرانرژي به نظر مي رسيدند.
«ويليام برنز» مذاكره كننده گروه آمريكايي تابستان سال گذشته نيز در مذاكرات حضور داشت اما اين بار وي فراتر از يك ناظر در اين نشست حضور پيدا كرد. برنز در اين نشست تعامل كاملي داشت و حتي 45 دقيقه در حاشيه اين نشست با «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران درباره طيف وسيعي از موضوعات مذاكره كرد. فاكس نيوز در ادامه گزارش خود نوشت: چيزي كه در پايان اين نشست توجه ها را به خود جلب كرد، اين حقيقت بود كه پيشرفت كافي صورت پذيرفته بود و مذاكرات ديگري اواخر ماه جاري ]ميلادي[ وجود خواهد داشت.

 



رهبر انقلاب سه شنبه آينده به مازندران مي روند

ساري - خبرنگار كيهان:
رهبر انقلاب در اولين سفر استاني پس از انتخابات رياست جمهوري پايان اين هفته به ديدار مردم مازندران خواهند رفت.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين سفر 2 روزه ضمن ديدار نزديك با اقشار مختلف مردم مازندران در جريان پيشرفت هاي نظامي و دفاعي نيروهاي مسلح اين استان قرار مي گيرند.
به گفته امامان جمعه شهرهاي نوشهر و چالوس اين سفر در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري محقق خواهد شد.
با انتشار خبر سفر قريب الوقوع رهبر انقلاب به مازندران گروه هاي مختلف مردم اين استان تحركات خود را براي استقبال به ياد ماندني از ايشان آغاز كردند.
ديدار مردم مازندران با ولي امر مسلمين جهان طي 2 روز و در شهرهاي نوشهر و چالوس انجام خواهد شد.
رهبر انقلاب بعد از سفر سال 74 به مازندران كه يك هفته به طول انجاميد در مقاطع مختلف زماني چند سفر كوتاه كاري به اين استان داشته اند كه در تمامي آنها ديدار مردمي انجام شد.

 



با حكم رهبر معظم انقلاب دري نجف آبادي به عنوان نماينده ولي فقيه در استان مركزي منصوب شد

حضرت آيت الله خامنه اي در حكمي حجت الاسلام والمسلمين «قربانعلي دري نجف آبادي» را به عنوان نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك منصوب كردند.
متن حكم مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام آقاي حاج شيخ قربانعلي دري دامت معاليه
اكنون كه جناب حجت الاسلام آقاي محسني گركاني پس از سالها تلاش موفق در مقام امامت جمعه اراك به قوه قضائيه انتقال يافته اند، جنابعالي را كه بحمدالله مزين به زيور دانش و تقوا مي باشيد و دوران طولاني را در خدمت به اسلام و مسلمين در مناصب عالي جمهوري اسلامي سپري كرده ايد، به امامت جمعه آن شهر و نمايندگي خود در استان مركزي منصوب مي كنم.
شهر اراك نخستين پايگاه پرورش علمي امام راحل بزرگوار ما، آن استان يادآور نام بلند بزرگان و مشاهير علم و فرهنگ و جهاد در طول تاريخ است.
مردم مؤمن آن شهر و آن استان در دوران پس از انقلاب خدمات بزرگي به كشور كرده و بارها در مقاطع گوناگون وفاداري خود را به انقلاب اسلامي و آرمان هاي بلند را به اثبات رسانيده اند.
اميد است جناب عالي با بهره وافر خود از علم و تقوا و تجربه همچون معلمي دلسوز و خدوم به ارشاد در آن منصب واله پرداخته و راهنماي دين و اخلاق و تعهد براي همگان بويژه جوانان عزيز و انقلابي باشيد.
توفيقات شما را از خداوند متعال مسالت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
9 مهر 1388

 



مجله آمريكايي تايم تاكيد كرد تحريم به زيان تحريم كنندگان است

مجلس نمايندگان آمريكا به موازات مذاكرات ژنو، مجازات صادركنندگان بنزين به ايران را به تصويب رساند.
براساس اين مصوبه شركت هايي كه اقدام به فروش بنزين به ايران به ارزش يك ميليون دلار كنند، شامل تحريم هاي آمريكا خواهند شد. همچنين شركت هايي كه به توسعه ظرفيت هاي پالايشگاهي ايران كمك كنند، شامل اين تحريم ها خواهند شد.
اين درحالي است كه ريچارد دالفون سفير اسبق انگليس در تهران با انتشار تحليلي در مجله آمريكايي تايم تاكيد كرد: اعمال هرگونه تحريم عليه ايران بي نتيجه و بي فايده است. وي مي نويسد «اخيراً مباحث زيادي درباره تحريم عليه ايران به ويژه تحريم صادرات بنزين مطرح شده و آن را پاشنه آشيل ايران مي خوانند اما بايد اعتراف كرد كه در عمل هيچ تاثيري بر اصل قضيه نخواهد گذاشت.»
وي با اشاره به عملي نبودن تحريم صادرات بنزين اضافه مي كند: حتي اگر اين امر عملي شود، با توجه به رضايت مردم ايران از وضعيت و قيمت فعلي بنزين، دولت آمريكا به عنوان مقصر جلوه خواهد كرد و اين كمك به دولت جمهوري اسلامي است. بدين ترتيب وجود دشمن بيشتر احساس خواهد شد. اين در حالي است كه چين و مالزي و هند علاقمند به صادرات بنزين به ايران هستند. از سوي ديگر ايران در آينده اي نه چندان دور عملا در توليد بنزين خودكفا مي شود.

 



با حذف مرگ بر اسرائيل و آمريكا به دست جمهوري اسلامي سند داديم ! (خبر ويژه)

هيجان زدگي اوليه محافل ضدانقلاب از حذف شعار «مرگ بر اسرائيل و آمريكا» در تجمع حاشيه اي راهپيمايي روز قدس، جاي خود را به پشيماني و نگراني داد.
هرچند كه محافل ضدانقلاب با برجسته كردن اين تجمع كمرنگ، نسبت به حذف شعار مرگ بر اسرائيل ابراز شادماني كرده بودند و حتي وزير دفاع آمريكا آن را نشانه شكاف در ميان ملت ايران و زمينه ساز تحريم ها و فشارهاي بيشتر عنوان كرده بود اما اكنون سايت گويانيوز تاكيد مي كند اقدام مذكور، بر ضد جريان آشوب طلب بوده است.
گويانيوز كه همسو با ارگان رسمي سازمان (راديو فردا) فعاليت نموده و حتي رسما در امر استخدام جاسوس براي سازمان جاسوسي آمريكا هم فعاليت مي كند، به تازگي ضمن تحليلي هشدارآميز نوشت: حمل پلاكاردهاي حاوي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل كه در آنها روي كلمات آمريكا و اسرائيل ضربدر كشيده و به جاي آن نام روسيه و چين نوشته شده بود، غيرضروري و انحرافي بود و جاي تامل دارد. اين كار مي تواند معناي ديگري داشته باشد. مقصود اين نيست كه جريان سبز طرح شعارهاي ضدآمريكايي و ضداسرائيلي را مانند جمهوري اسلامي در اولويت خود قرار دهد. خير! حال كه دولت هاي غربي اين جريان را به رسميت مي شناسند ما نبايد با طرح شعار مرگ بر آنها، ايجاد حساسيت كنيم اما اين حذف و جايگزيني اساسي، مي تواند اين معنا را القا كند كه آمريكا و اسرائيل دوستان استراتژيك ما هستند.
سيانيوز با اشاره به ذهنيت ملت ايران نسبت به ماجراي كودتاي 28مرداد و حمايت آمريكا از رژيم ديكتاتوري پهلوي و نيز بدبيني موجود نسبت به وابستگي آشوب طلبان به بيگانگان تاكيد مي كند: «شعارهاي مذكور اين تصور را ايجاد مي كند كه جنبش سبز دست تسليم و گدايي به سوي قدرت هاي جهاني دراز كرده و به نظام اين فرصت را مي دهد تا با رسوخ دادن ]!![ اين گونه شعارهاي انحرافي در صفوف جنبش، بتواند ادعا كند كه بي جهت نيست رهبران جنبش به بيگانگان نسبت داده مي شوند.»
گفتني است برخلاف تدارك دشمن، در راهپيمايي روز قدس امسال هم شعارهاي ضدآمريكايي و ضد صهيونيستي پرطنين تر بود و هم بر شمار شركت كنندگان در اين تجمع ضد صهيونيستي -ضدآمريكايي افزوده شده بود.

 



برخلاف غرور ملي ايراني ها اپوزيسيون از فشار غرب راضي است (خبر ويژه)

«فشار بر ايران به خاطر برنامه هسته اي، موجبات رضايت اپوزيسيون و جنبش سبز را فراهم مي كند.» روزنامه لس آنجلس تايمز اين مطلب را از قول يكي از عناصر ضد انقلاب عنوان كرد و نوشت: يك فعال سياسي اپوزيسيون در ايران كه به خاطر خطربازداشت خود را تقي معرفي كرد(!) مي گويد «فاش شدن وجود يك نيروگاه هسته اي جديد، فشارها بر دولت را خواهد افزود. اين امر موجبات رضايت جنبش سبز را فراهم مي كند. با افزايش فشارها مي توان اميدوار به عميق تر شدن شكاف ها بود.»
لس آنجلس تايمز با بيان اينكه برنامه هسته اي باعث غرور ايرانيان است تأكيد مي كند: اين برنامه باعث اختلاف ميان اصلاح طلبان كه خواستار تعامل با غرب هستند و تندروهاي مخالف مداخله غرب در امور داخلي شده است. طرفداران اپوزيسيون كه در غرب اقامت دارند مراتب انزجار خود را از تلاش ايران براي ساخت سلاح هسته اي ]!؟[ ابراز كردند و محسن مخملباف در يك تظاهرات اپوزيسيون در نيويورك بيانيه اي راقرائت كرد كه در آن نوشته شده بود جنبش سبز بمب اتم نمي خواهد.
اين روزنامه آمريكايي با اشاره به استقبال اپوزيسيون ضد انقلاب از افزايش فشار خارجي به ايران به بهانه برنامه هسته اي تصريح كرد: اغلب ايراني ها مخالف سازش درباره برنامه هسته اي خود هستند. اين مسئله يك حس ملي است كه حتي قبل از انقلاب هم وجود داشته است.
لس آنجلس تايمز در عين حال از قول افرايم هالوي رئيس اسبق سازمان جاسوسي موساد ابراز اميدواري كرد با افزايش فشار غرب، نارضايتي در داخل ايران پا بگيرد و باعث رفتار متفاوت جمهوري اسلامي شود.
اخيراً رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا با اشاره به حاشيه سازي عناصر ضد انقلاب در راهپيمايي بزرگ روز قدس، از اين ماجرا به عنوان شكاف در ايران ياد كرده و گفته بود «ما چنين شكاف هايي را در 30 سال گذشته نديده ايم. به همين دليل احتمال دارد تحريم بيش از گذشته جواب دهد».

 



موسوي و كروبي زيربيرق كسي رفتندكه خون به دل امام كرد (خبر ويژه)

«مگر مي شود با تابلوي خط امامي بودن، زير بيرق كسي رفت كه خون به دل امام كرد و كار را به جايي رساند كه پيرمراد ملت از خدا طلب مرگ كرد؟ مگر مي شود شعار خط امام را فرياد زد و دست خط امام را ناديده گرفت». سايت «الف» (وابسته به دكتر احمد توكلي) با طرح پرسش هاي مذكور مي نويسد: شايد بشود به مدد فضاسازي هاي رسانه اي و به راه انداختن موج بي سر، برخي واقعيت ها را كتمان كرد و بعضي حقايق را وارونه جلوه داد و رأي 25 ميليون آدم فرودست بي تريبون را با جيغ هاي بنفش خفه كرد. اما با تاريخ و حافظه تاريخي مردم كاري نمي شود كرد.
سايت مذكور به درج گوشه اي از رنجنامه حضرت امام خميني(ره) به شيخ آلت دست منافقين و باند مهدي هاشمي پرداخت: «با دلي شكسته و سينه اي گداخته از آتش بي مهري ها با اتكا به خداوند متعال به شما كه حاصل عمر من بوديد چند نصيحت مي كنم، ديگر خود دانيد: 1- سعي كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدي هاشمي و ليبرالها نريزد. 2- از آنجا كه ساده لوح هستيد و سريعاً تحريك مي شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد، شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد...»
سايت الف سپس نوشت: اين بخشي از رنجنامه خميني بت شكن است خطاب به فردي كه با رفتار و عملكرد سخيفش، جان و تن پير عارف انقلاب را آنچنان رنجور كرد تا مرگ خود را از خدا طلب كند. جاي هيچ شك و شبهه اي نيست! مو لاي درز اين سند نمي رود. اين سند تاريخي مورد تأييد «دفتر نشر آثار امام» بوده - دفتري كه عمادالدين باقي در آن مسئوليت داشته است! -و در كتاب «رنجنامه سيداحمد خميني به آيت الله منتظري» تصوير دستخط شريف امام آورده شده است. يك جستجوي ساده در اينترنت درباره موضوع عزل آقاي منتظري و واكنش روحانيوني از جمله سيداحمد خميني، مهدي كروبي، حميد روحاني و برخي ديگر از اعضاي دفتر امام كه البته همگي از جنا ح چپ و متحد اصلي آقاي ميرحسين موسوي، نخست وزير وقت بوده اند، موضوع را كاملاً روشن مي كند و شكي در صحت «اختلاف عميق بين امام و منتظري» و خروج وي از مسير انقلاب و نظام باقي نمي گذارد.
سيداحمد خميني در كتاب رنجنامه خطاب به منتظري مي نويسد: «يادتان هست در ملاقات آخر خود با امام شما نيم ساعت حرف زديد و امام سكوت كردند. وقتي بلند شديد برويد، امام فرمودند: «بيشتر حرف هاي شما درست نبود، خدا انشاءالله مرا ببخشايد و مرگم را برساند.» امام تنها همين دو جمله را فرمودند. آيا از خود پرسيده ايد كه چه كرديد كه امام، مرگ خود را از خدا خواسته است و آن را به اطلاع شما رسانده است؟»
نويسنده «الف» در پايان تأكيد مي كند: «اينها را گفتم تا به عمق شكاف بين امام و منتظري، آن هم از زبان كساني كه امروز در كنار آقاي ميرحسين موسوي ايستاده اند و دوستان گرمابه و گلستان وي هستند، اشاره كرده باشم، وگرنه اين موضوع تاريخي آنچنان در حافظه تاريخي ملت نقش بسته است كه نيازي به تشريح و تبيين آن نيست».
گفتني است جريان مدعي اصلاح طلبي- چپ هاي سابق مدعي خط امام- پس از انتخابات ارتباطات خود با باند مهدي هاشمي و شخص منتظري را علني كرده و موسوي و كروبي با ارسال نامه هايي، به نامبرده ابراز ارادت كرده و رهنمود خواستند.

 



وزير جنايتكار اسرائيل به كمك انگليس از دستگيري گريخت (خبر ويژه)

وزارت خارجه اسرائيل فاش كرد وزير دفاع اين كشور در جريان سفر به انگليس به خاطر ارتكاب جنايت جنگي در معرض تعقيب و دستگيري قرار داشت اما با توصيه وزارت خارجه انگليس، قاضي پرونده از صدور حكم بازداشت وي منصرف شد.
به گزارش سايت وزارت خارجه اسرائيل «قاضي دافني ويتهام» كه به شكايت گروه فلسطيني عليه ايهود باراك رسيدگي كرده بود، از مصونيت ديپلماتيك وي خبر داد و گفت شكايت قابل رسيدگي نيست. با اين همه وي تاكيد كرد اتهامات مطرح شده عليه باراك، بسيار جدي و وخيم است.
اين سايت نوشت: با آن كه تلاش تبليغاتي يك گروه فلسطيني در بريتانيا براي كشاندن وزير دفاع اسرائيل به پاي ميز محاكمه، به اتهام «ارتكاب جنايات جنگي» خنثي شد، ولي مقامات اسرائيل مي گويند دولت بايد اين مساله را بسيار جدي تلقي كند و ترتيبي بدهد كه از اين پس افسران بلندپايه و مقامات ارشد سياسي و نظامي اسرائيل، هنگام ديدار از كشورهاي اروپايي در برابر چنين خطر و احتمالي قرار نگيرند. يك سخنگوي وزارت دفاع اسرائيل به خبرنگاران گفت: افسران و سربازان اسرائيلي نبايد با نگراني بازداشت و محاكمه در كشورهاي خارجي روبرو باشند.
در برخي كشورهاي اروپايي قانوني در سالهاي اخير به اجرا گذاشته شده كه در مورد «جنايات جنگي»، حتي اگر ماجرا به آن كشور هيچ ارتباطي نداشته باشد، باز هم افراد خارجي مي توانند عليه افراد خارجي ديگر به دادگاه شكايت كرده و درخواست بازداشت و محاكمه ارائه دهند.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي همچنين اذعان كرد: در حالي كه جنگ هاي بسيار در نقاط مختلف جهان روي داده و مي دهد، اسرائيل تقريبا تنها كشوري است كه سياستمداران و فرماندهان ارتش آن در كشورهاي اروپايي و دادگاههاي بين المللي مورد اتهام و تعقيب قرار مي گيرند. سفير اسرائيل در سازمان ملل مي گويد از ميان 25 قطعنامه اي كه شوراي حقوق بشر سازمان در يك سال گذشته صادر كرده، 20قطعنامه عليه اسرائيل بوده است.

 



اصلاح طلبان براي براندازي بايد در سيستم بمانند ولو با عقب نشيني! (خبر ويژه)

ارگان گروهك فدائيان خلق با اشاره به ائتلاف مدعيان اصلاحات و جريان هاي ضدانقلاب برانداز، از تقسيم كار در اين زمينه خبر داد.
اخبار روز نوشت: براي رسيدن به هدف، استراتژي چندلايه مورد نياز است. اصلاح طلبان داخل حكومت موقعيت متزلزلي پيدا كرده اند اما آنها بايد به هر قيمت، حتي با عقب نشيني موقتي در داخل سيستم باقي بمانند. تلاش مراجع و روحانيان]!؟[ براي مقابله با نظام ولايت مطلقه فقيه بسيار باارزش است. اپوزيسيون خارج از حكومت، بايد فشار رواني بر دولت را افزايش دهد. جنبش بايد راهكارهاي جديدي براي مقاومت و نافرماني مدني پيدا كند اپوزيسيون و جنبش خارج از كشور ضمن مشروعيت زدايي از دولت بايد جنبش سبز را بعنوان آلترناتيو حكومت اسلامي معرفي كند. تمامي اين تلاشهاي موازي، مكمل يكديگر هستند و نبايد مانعي در كار يكديگر بوجود آورند.
اين سايت گروهكي وابسته به چپ هاي آمريكايي با دعوت به نفاق و مرحله بندي پروژه فريب مي نويسد: بسياري از مشكلات، و جدلهاي نظري در داخل اپوزيسيون از آنجا برمي خيزد كه هدفهاي مرحله اي و راه رسيدن به آن با هدف اصلي و نهايي مخلوط مي شود. مثلا با وجود اينكه هدف نهايي ما سكولاريسم و جدايي دين از دولت است، ممكن است مجبور باشيم در اين مرحله با نيروها و جريانهاي سياسي همكاري كنيم كه در چارچوب قانون اساسي موجود يعني با پذيرش ولايت فقيه كار مي كنند يا در مورد امكان تلفيق دموكراسي و حقوق بشر با حكومت ديني دچار توهم هستند. متاسفانه مسئله اي به اين سادگي براي برخي از فعالان سياسي قابل هضم نيست، آنها تصور مي كنند چنين همكاري با اعتقاد به سكولاريسم مغايرت دارد.
سايت ياد شده همچنين با تاكيد بر اينكه «متاسفانه جمهوري اسلامي به رغم تئوري سقوط 2ساله، سي سال دوام آورده» دعوت به همراهي مرحله با مدعيان اصلاح طلبي مي كند و مي نويسد: بسياري مي دانستند برنامه هاي كروبي راديكال تر است اما به موسوي راي دادند چون كروبي نتوانست اعتماد مردم را جلب كند. جنبش در جمهوري اسلامي، رهبران متفاوتي داشته، زماني بني صدر جنبشي از هواداران به وجود آورد. پس از دوم خرداد، خاتمي جنبش را به حركت درآورد و اكنون موسوي. اكنون رنگ سبز به عنوان نماد جا افتاده. دهها طرح گرافيكي سبز از جنبش توسط طراحان آمريكايي و اروپايي تهيه شده است. اينكه چرا موسوي اين رنگ را انتخاب كرده، اهميت زيادي ندارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14