(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 مهر 1388- شماره 19477
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين 5 حزب ساختارشكن آفت جمهوريت نظام
استقبال مقام هاي غربي از ابتكار ايران درباره غني سازي
متكي در ديدار با دبير كل سازمان ملل خواستار شد
پيگيري سرنوشت چهار كارشناس و دانشمند هسته اي ربوده شده ايراني
سرلشكر جعفري: هرگز با قانون شكنان نمي توان طرح وحدت ريخت
هاشمي رفسنجاني در ديدار برخي اعضاي خبرگان: بهتر و توانمندتر از آيت الله خامنه اي براي اداره كشور نداريم
گشايش سومين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال
آيت الله خاتمي: هدف عده اي از دعوت به وحدت، اعاده حيثيت از تفرقه افكنان است
خبرگزاري آلمان: تبعات حمله اسرائيل به ايران گريبان خود اسرائيل را مي گيرد
تاكيد مقامات و رسانه هاي خارجي: تحريم ايران بي فايده است



اين 5 حزب ساختارشكن آفت جمهوريت نظام

رضا مهدوي

براستي مرز درون نظام و بيرون نظام كجاست؟!
در عرف سياسي جهان، همه جا، فعاليت سياسي در چارچوب قانون و ساختارهاي رسمي و با التزام به نهادهاي فيصله بخش قانوني، تعريف مي شود. كروبي و موسوي و 5 گروه طرفدار يا وابسته به ايشان يعني حزب مشاركت، سازمان مجاهدين، حزب اعتماد ملي، حزب كارگزاران و مجمع روحانيون، همگي تا انتخابات 22خرداد، جزو فعالان سياسي درون نظام محسوب مي شدند و از همه فرصت هاي رسمي و امكانات قانوني نظام در جهت فعاليت سياسي استفاده و گاه سوء استفاده مي كردند اما در هرحال چون تظاهر به ساختارشكني نكرده و عليرغم برخي غرولندها پس از هر شكست انتخاباتي، عاقبت در برابر قانون و نتيجه قانوني انتخابات ها تسليم مي شدند، همچنان مجاز به فعاليت سياسي بوده و در حاكميت، حضور و نفوذ داشته اند و درون نظام و قانوني محسوب مي شدند.
اما اين بار با تجربه جديدي مواجه شديم زيرا براي نخستين بار در جمهوري اسلامي، يك جناح متعلق به نظام و قانوني، پس از شكست فاحش در انتخابات و شنيدن «نه بزرگ» مردم، ناگهان سر به شورش برداشت و با فرياد هل من مبارز، هزاران نفر را به خيابانهاي پايتخت كشاند و اعلام كرد نتيجه انتخابات را قبول ندارم و نهادهاي قانوني رسيدگي به شكايات يعني ساختارهاي نظام جمهوري اسلامي مذكور در قانون اساسي و نيز قانون انتخابات را هم قبول ندارم و مدرك و سندي هم دال بر تقلب 11ميليوني!! ارائه نمي دهيم و بايد انتخابات، ابطال شود در غير اينصورت ما خيابانها را ترك نخواهيم گفت و بجاي صندوق آرا، بايد در كف خيابانها، نتيجه انتخابات!! آنگونه كه ما مي خواهيم معلوم شود!!
اين خط افراطي، فقط خط شخصي موسوي و كروبي نبود بلكه بيانيه هاي پي درپي شبه نظامي كه احزاب مشاركت، كارگزاران، مجاهدين، اعتماد ملي و مجمع روحانيون، طي چند هفته صادر كرده و دائما بدنبال فرصت قانوني و غيرقانوني براي ابراز وجود چند هزار طرفدار سازماندهي شده خود در خيابانها و تهديد نظام جهت تعطيل قانون و تن دادن به مطالبه غيرقانوني آنان بودند، نشان داد كه رهبران اصلي جناح شكست خورده در انتخابات، غالبا موافق اين افراطي گري ساختارشكنانه اند و حتي چند ماه قبل از انتخابات، اين شكست و سپس پروژه گروههاي فشار خياباني را پيش بيني و بلكه برنامه ريزي كرده بودند. آنان البته نه تصور شكستي چنين بزرگ و با اختلاف 11ميليون را داشتند و نه تصور هوشياري مردم تهران و درايت و قاطعيت قانونمدارانه مقام معظم رهبري به ذهنشان خطور كرده بود.
اينك انتخابات گذشته و نتيجه كوبنده و قانونمند آن بر هيچكس پوشيده نيست، ولي آنچه نگذشته و نخواهد گذشت روش خشونت بار، قانون ستيزانه، ساختارشكن، تفرقه انگيز و دشمن شادكن رهبران 5 حزب قانون شكن و دو نامزد ديكتاتور و مردم گريز است كه علنا بدنبال ديكتاتوري اقليت بر اكثريت به روشهاي فشار خياباني اند. اگر بيانيه هاي موسوي، كروبي، محمد خاتمي و 5 حزب مزبور در سه ماه گذشته مرور شود بوضوح روشن مي شود كه اين اقليت شكست خورده، در درجه نخست از مردم و اكثريت راي دهندگان، عصباني بوده و بدنبال تخريب نهاد انتخابات و مشكوك كردن بنيان «جمهوريت» نظام بوده و نوعي ديكتاتوري مدرن را با حمايت رسانه ها و سازمان هاي امنيتي آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي مي خواهند در ايران حاكم كنند و همه گروههاي ضدانقلاب سنتي نيز، از سلطنت طلبان تا منافقين و كمونيستها و تروريستها و تجزيه طلبان و اراذل و اوباش و از رجوي تا رضا پهلوي و منتظري و توده اي هاي سابق تا نهضت آزادي و جبهه ملي مرتد و باند مهدي هاشمي همه در كنار يكديگر قرار گرفته اند و با حمايت هاي آشكار بيگانگان به فتنه انگيزي مشغولند.
اينك نوبت دستگاه قضايي و دادگاه مربوط به فتنه اخير و نيز متوليان اجرايي قانون احزاب است كه تكليف نظام و مردم را با ديكتاتورهاي ساختارشكن و قانون ستيز، روشن كند زيرا همچنان عليرغم سه ماه فتنه و خشونت و بازي با جان و مال آسيب ديدگان فتنه، نه تن به نتيجه قانوني انتخابات داده اند و نه در برابر نهادهاي رسمي كشور، خاضع شده اند بلكه بدون تسليم شدن در برابر راي اكثريت و مشروعيت دولت و صحت انتخابات و بدون اعتراف و عذرخواهي بابت جناياتي كه مرتكب شدند، تلاش مي كنند تحت عنوان ريش سفيدي و آشتي جناحها و... طلبكارانه دوباره به جايگاه اول بازگردند و بازي را از اول شروع كنند تا در انتخابات آينده، بازيهاي خطرناكتري را امتحان كنند. بي شك كمترين اقدام قانون، اعلام انحلال هر 5 حزب قانون ستيز و محاكمه رهبران آنها و گرفتن خسارت جاني و مالي ماههاي اخير از آنان است زيرا در هيچ نظام سياسي، چنين فعالان و چنين روشهايي تحمل نشده و نمي شوند.

 



استقبال مقام هاي غربي از ابتكار ايران درباره غني سازي

سرويس سياسي-
مذاكرات ايران و گروه 6 در ژنو در حالي پايان يافت كه ايران در اين نشست به موفقيتي چشمگير دست يافته است.
بنا به گزارش هاي رسانه هاي غربي سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و مذاكره كننده ارشد ايراني در حالي به ژنو رفت كه يك پيشنهاد بسيار با ارزش و مبتكرانه به همراه داشت و اكنون كه مذاكرات ژنو به انتها رسيده، نشانه ها حاكي از آن است كه ابتكار ايران سرنوشت مذاكرات ژنو را تغيير داده است.
ابتكار ايراني كه رسانه هاي غربي از آن خبر داده اند، مبتني بر نوعي طرح همكاري ميان ايران، آژانس و كشورهاي عضو گروه 6 است كه نهايتا اين امكان را فراهم مي آورد كه ايران غني سازي اورانيوم را در خاك خود حفظ كند و در عين حال سوخت راكتور تحقيقاتي تهران را هم كه داراي مصارف مهم پزشكي است به دست بياورد. آخرين اخبار حكايت از آن دارد كه غربي ها با اين امر موافقت كرده اند.
طرح ايران چيست؟
بنابر مجموعه گزارش هايي كه در اختيار كيهان قرار گرفته، نمايندگان ايران از مدت ها قبل از نشست ژنو، پيشنهاد كرده اند كه با همكاري و نظارت آژانس، اورانيوم 5-5/3 غناي ايران در اختيار هر طرفي كه علاقمند باشند قرار گيرد، طرف هاي مقابل آن را تا 75/19 درصد(غناي مورد نياز براي توليد سوخت راكتور تهران) غني سازي و سپس تبديل به ميله هاي سوخت كنند و سپس به تهران بازگردانند. اين طرح دربرگيرنده حق كامل ايران براي غني سازي است كه همواره اعلام شده بالاي 5 درصد نخواهد بود و در عين حال امكان تامين سوخت راكتور تهران را هم كه تامين كننده بخش اعظم راديوايزوتوپ هاي مورد استفاده در بيمارستان هاست فراهم مي آورد.
رئيس جمهور هم روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود كه ايران آماده است اورانيوم 5/3 درصد را به طرف هاي خارجي داده و اورانيوم 75/19 درصد تحويل بگيرد. البته ايران آماده است آژانس را هم به طور كامل در اين فرايند مشاركت دهد و به همين دليل كارشناسان ايراني روز 18 اكتبر(26 مهر) با نمايندگان آژانس و كشورهاي خارجي كه حاضر به مشاركت در اين پروژه هستند ديدارخواهند كرد. به گفته منابع آگاه اين پيشنهاد، اصلي ترين عامل موفقيت نشست ژنو بوده است. غربي ها از هم اكنون اشتياقي فوق العاده به اين طرح نشان مي دهند.
بنابه گزارش خبرگزاري فرانسه، برنار كوشنه، وزير امور خارجه فرانسه در حاشيه سفرش به مسكو براي گفت وگو با مقامات روسيه درباره اين طرح گفت: اين براي راكتور تحقيقاتي است و ما پاسخي داده ايم كه نسبتا مثبت است.
كوشنه گفت:روس ها نيز در اين باره (مثبت) هستند، اما ما به هيچ وجه به نتيجه اي نرسيده ايم. خبرگزاري هاي روسي هم به نقل از يك منبع آشنا به اين مسئله گزارش دادند كه نظر مسكو در خصوص اين ايده مثبت است.
منبع يادشده گفت: اگر آژانس هسته اي سازمان ملل نزد ما بيايد، ما حاضريم اورانيوم را بگيريم و آن را غني سازي كنيم.
بنا به گزارش ايتارتاس منبع اعلام شده گفت كه اين ايده شامل آن است كه روسيه اورانيوم با غناي پايين ايران را بگيرد و آن را بيشتر غني سازي كند و سپس آن را به فرانسه يا آرژانتين بدهد تا به سوخت تبديل شود.
ايتارتاس به نقل از وي افزود كه اين ايده با توجه به اين واقعيت كه اين پروژه تحت هدايت آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهد بود بسيار جذاب است.
هفته نامه فرانسوي بكشيش به نقل از يك سند داخلي وزارت امور خارجه فرانسه نقل كرد كه 1200 كيلوگرم اورانيوم ايران مي تواند در فرانسه و روسيه به سوخت هسته اي تبديل شود.
روايت غربي ها از پيشنهاد ايران
با اين حال رسانه هاي غربي بدون اشاره به اينكه اين طرح متعلق به ايران است و هنوز جزئيات آن مورد بحث قرار نگرفته، سعي كردند آن را به عنوان پيشنهادي از جانب غرب مطرح نمايند.
خبرگزاري فرانسه روز جمعه به نقل از يك مقام آمريكايي در ژنو نوشت: ايران روز پنجشنبه به طور اصولي موافقت كرده است ذخيره اورانيوم غني اعلام شده اش را به روسيه حمل كرده تا از نو براي مصرف سوخت يك راكتور كوچك توليدكننده ايزوتوپ هاي پزشكي پالايش شود. اين توافق پس از هفت ساعت و نيم مذاكره بين ايران و قدرتهاي جهان در حوالي ژنو صورت گرفت.
براساس يك طرح آزمايشي، ايران بخشي از ذخيره اورانيوم غني شده در سطح پايين خود را كه معمولا در حد 5/3 درصد است به روسيه خواهد فرستاد تا پس از پالايش به غلظت 75/19 درصد برسد كه بازهم پايين تر از غلظت اورانيوم مورد استفاده در سلاح هسته اي است. بگفته اين مقام كه به دليل حساسيت موضوع خواستار عدم افشاي هويت خود شد، سپس تكنيسين هاي فرانسوي از اين ماده براي توليد ميله هاي سخت استفاده خواهند كرد و به ايران بازخواهند گرداند تا راكتور خود را كه بگفته تهران سوخت آن طي 12 تا 18 ماه آينده تمام خواهد شد، تغذيه كند.
ايران چند ماه پيش با درخواست جايگزيني تامين سوخت راكتور تهران كه آخرين بار در اوايل دهه 1990 توسط آرژانتين صورت مي گرفت به آژانس بين المللي انرژي اتمي مراجعه كرد. سپس آژانس يك پيشنهاد مشترك آمريكا و روسيه را كه براساس آن تهران مي تواند از ذخاير اورانيوم غني شده در سطح پايين خود براي تامين سوخت استفاده كند ارائه داد. طرح مزبور به عنوان يك گام مثبت موقت براي كمك به اعتمادسازي در مورد برنامه هسته اي ايران در پي مذاكرات اين كشور قابل ستايش است.
مقام هاي ايراني در گفت وگو با كيهان فعلا هيچكدام از اين جزئيات را تاييد نمي كنند.

 



متكي در ديدار با دبير كل سازمان ملل خواستار شد
پيگيري سرنوشت چهار كارشناس و دانشمند هسته اي ربوده شده ايراني

جمهوري اسلامي ايران خواستار روشن شدن سرنوشت چهار كارشناس و دانشمند هسته اي ايران از سوي سازمان ملل شد.
روزنامه لبناني الاخبار به نقل از برخي منابع آگاه سياسي در سازمان ملل نوشت: منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران در نشست خود با دبيركل سازمان ملل، از وي خواست تا موضوع دانشمند هسته اي كشورش كه 04 روز پيش در عربستان ناپديد شد را پي گيري كند.
روزنامه لبناني افزود: اين دانشمند ايراني 04 روز پيش براي انجام مناسك حج عمره به عربستان سفر كرد كه از آن زمان تاكنون در اين كشور ناپديد شده است.
روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از متكي وزير امورخارجه كشورمان نوشت: ما شكايت خود درباره ربوده شدن دانشمندان اتمي ايران را تقديم مجامع جهاني مي كنيم.
الشرق الاوسط همچنين اعلام كرد: عليرضا عسكري معاون وزير سابق دفاع، نصرالله تاجيك سفير سابق ايران در انگلستان، شهرام اميري دانشمند هسته اي ناپديد شده در عربستان و اردبيلي چهار ايراني ربوده شده هستند.
متكي با هيچ مقام آمريكايي
در واشنگتن ديدار نكرده است
در همين حال سخنگوي وزارت خارجه كشورمان تصريح كرد كه منوچهر متكي با هيچ مقام آمريكايي در واشنگتن ديدار و گفت وگو نكرده است.
وزير امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت در شصت و چهارمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورك سفر كرده به منظور ديدار با اعضاي دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در واشنگتن و رسيدگي به روند امور كنسولي ايرانيان مقيم آمريكا در سفري كوتاه وارد واشنگتن شد و پس از ديدار با اعضاي اين دفتر و بررسي روند خدمات رساني كنسولي به هموطنان ايراني، به نيويورك بازگشت.
حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در گفت وگو با فارس در همين ارتباط گفت: آقاي متكي به منظور رسيدگي به وضعيت كنسولي ايرانيان مقيم آمريكا در سفري كوتاه به واشنگتن كه حدود هشت ساعت به طول انجاميد، با تك تك پرسنل ايراني در دفتر حفاظت منافع ايران گفت وگو و علاوه بر آن، روند خدمات رساني به هموطنان ايراني را از نزديك مورد بررسي قرار داد.
وي تاكيد كرد كه منوچهر متكي در اين سفر چند ساعته با هيچ مقام آمريكايي ديدار و گفت وگو نكرده است.
منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران نيز اين گزارش برخي رسانه هاي آمريكايي را كه مي گويد او در جريان سفر چندساعته اش به واشنگتن با شماري از اعضاي كنگره آمريكا ديدار و گفت وگو كرده، رد مي كند.
گفتني است طي 03 سال گذشته، اين دومين سفر يك وزير خارجه ايران به واشنگتن بود. پيش از متكي، كمال خرازي وزير خارجه وقت ايران نيز در دهه 09 ميلادي ديداري از واشنگتن داشته است.
متكي در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اين مطلب گفت: اگر روزي لازم باشد اين ديدار انجام گيرد، انجام خواهد شد ولي در اين سفر چنين ديداري انجام نشده است.
وزير امور خارجه در ادامه گفت وگو با ايرنا توضيح داد: صرفنظر از فضايي كه سعي شد بوجود بيايد، قاعدتا ايران و آمريكا خارج از بحث روابط سياسي و ديپلماتيك، حوزه هاي مختلفي از مسائل و يا زمينه ها را دارند از جمله در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و در بخش موسسات مطالعاتي كه طي 03 سال گذشته اينگونه ارتباطات بين دو كشور وجود داشته است و افرادي خارج از مقامات رسمي، معمولا در سمينارهاي مشترك يكديگر شركت مي كردند.
متكي تصريح كرد: ما در دستگاه ديپلماسي منعي براي اينگونه ارتباطات و تبادل نظرها نمي بينيم بنابراين حوزه همكاري هاي مطالعاتي و فرهنگي و اجتماعي و حتي حوزه مطالعات بين المللي امنيتي، مباحثي است كه مي تواند در آن قالب هاي شناخته شده اي كه در دنيا وجود دارد صورت گيرد.
وي افزود: و البته اينها اكنون ارتباطي به اين سفرمن ندارد.
وزير امور خارجه گفت: رويكرد دولت نهم و در دولت دهم توجه هرچه بيشتر به ايرانيان بوده و هست و ما سعي داريم رفت و آمد اينها به كشور و سرزمين مادري خود را تسهيل كنيم و تسهيل حضور آنها در فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي و بشردوستانه كشورشان مثل هر اقليت ديگري كه در آمريكا زندگي مي كند از وظايفي است كه دولت بايد به آن بپردازد و براي آن برنامه ريزي كرده ايم.
وي افزود: در چهار سال گذشته سعي كرديم صميمانه ترين ارتباطات را با ايرانيان خارج از كشور داشته باشيم و بيشترين همايش هاي بزرگ ايرانيان را در خارج از كشور در دولت نهم برگزار كرديم.
وي افزود: نفس اين حضور به نظر من گوياي گشايش يك فصل جديدي است در يك آشتي و صميميت دوسويه ميان هموطنان ايراني خارج از كشور و نظام و كشور و مردمشان، بنابراين من چندين ساعت در دفتر حافظ منافع وقت گذاشتيم تا تك تك همكارانمان در اين دفتر گزارش ها و كارهايشان را ارائه دهند و فكر مي كنم به نتايج خوبي رسيديم.

 



سرلشكر جعفري: هرگز با قانون شكنان نمي توان طرح وحدت ريخت

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره طرح هاي مطرح شده پيرامون وحدت ملي تأكيد كرد كه هرگز با قانون شكنان و مخالفان آراي ملت نمي توان طرح وحدت ريخت.
سرلشكر «محمدعلي جعفري» در گردهمايي دو روزه مسئولين بسيج دانشجويي 313 دانشگاه كشور كه در مجتمع فرهنگي دانشجويي 13 آبان برگزار شد، با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز شاهد عزت و اقتدار بيش از پيش جمهوري اسلامي ايران هستيم كه اين اقتدار و عزت را مديون ايثار و ازخودگذشتگي ملت ايران در 8 سال جنگ تحميلي مي دانيم.
وي با بيان اينكه امروز صحبت از تهديد نرمي مي شود كه در سال هاي اخير همواره به آن اشاره شده بود، يادآور شد: سال هاست كه از سوي رهبر معظم انقلاب به اين مورد اشاره مي شود و امروز شاهديم كه معظم له از اين تهديد به عنوان «جنگ نرم» ياد مي كنند اما هنوز بسياري به اين مسئله با اين شفافيت باور ندارند.
وي مشكل اصلي مبارزه در ميدان جنگ نرم را احساس نشدن خطر آن خواند و گفت: در جنگ سخت اين خطر به راحتي احساس مي شود و به همين دليل به راحتي مي توان با آن مقابله كرد، چون به خوبي اين خطر دشمن و حمله و تجاوز آن به خاك كشور احساس مي شود در نتيجه غيرت مندان براي مقابله با دشمن در ميدان حاضر مي شوند، عده اي در پشت جبهه به حمايت مي پردازند و تعداد محدودي نيز از دشمنان حمايت مي كنند.
فرمانده كل سپاه در ادامه خاطرنشان كرد: مشكل جنگ نرم اين است كه معمولاً در غفلت به سر مي بريم و به همين دليل پيشروي دشمن و تصرف برخي از اهداف توسط دشمن طولاني مي شود، يعني ممكن است ما سال ها در حال مقاومت باشيم اما اين مقاومت كافي نباشد.
جعفري با بيان اينكه مقام معظم رهبري از سال ها پيش بحث تهاجم، شبيخون وناتوي فرهنگي رامورد اشاره قرار داده اند، يادآور شد:ا يشان امروز نيز به بحث تهديد و جنگ نرم اشاره مي كنند اما مشكل حس نكردن اين تهديد، همچون سال هاي قبل باقي است.
فرمانده كل سپاه نديدن دشمن در ميدان جنگ نرم را مشكل اصلي اين تهديد دانست و خاطرنشان كرد: در اين حالت نه مي توانيم دشمن را ببينيم و نه مي توانيم از اهداف و اقدامات آن باخبر شويم، چون معمولاً منافقانه عمل مي كنند و حقايق و واقعيت ها با هم آميخته مي شوند.
جعفري در ادامه با بيان اينكه دنياي ابهامات در جنگ نرم را در فتنه اخير مشاهده كرديم، يادآور شد: اين فتنه حقيقتاً بزرگترين خطر براي محتواي نظام و انقلاب اسلامي در طول 30سال انقلاب بود، درحالي كه همه فكر مي كنند 8 سال جنگ تحميلي بزرگترين خطر براي انقلاب بودن است، اما بايد توجه كنيم كه در اين فتنه تا مرز براندازي نيز پيش رفتيم.
وي ادامه داد: اين براندازي در شكل رسمي نظام نبود چون كسي جرأت آن را ندارد و مانند اين است كه فردي بخواهد با اصل اسلام مخالفت كند، نظام جمهوري اسلامي به حدي ريشه دوانده، مستحكم شده كه كسي نمي تواند به اصل آن خدشه وارد كند و علناً با آن مبارزه كند به طوري كه حتي دشمنان قسم خورده انقلاب نيز جرأت اين مقابله و مخالفت را در عرصه هاي مختلف نظامي و حتي سياسي ندارند.
فرمانده كل سپاه پاسداران در ادامه و در واكنش به طرح هاي مطرح درباره وحدت ملي گفت: هرگز با قانون شكنان و مخالفان آراي ملت نمي توان طرح وحدت ريخت. اين افراد اول بايد از ملت عذرخواهي و به آراي مردم تمكين كنند. هدف از مطرح كردن چنين طرح هايي توقف روشنگري ها است.
وي با ابرازتأسف از اينكه مدعي مشخصي براي اعاده اعتبار و حيثيت نظام در اين حوادث وجود ندارد، اظهار داشت: در اين مسير مشكلات فراواني وجود دارد كه نبود خط قرمز براي فعاليت هاي سياسي در كشور يكي از اين موارد است كه برخي از آن در اتفاقات اخير سوءاستفاده كردند.
جعفري با تأكيد بر اينكه بايد حقايق براي آحاد مردم روشن شده و مردم سران فتنه را بشناسند تصريح كرد: امروز برخي نداي وحدت سرمي دهند درحالي كه ما نيز اعتقاد داريم كه اصل وحدت بسيار خوب است اما بيان آن در اين شرايط ايجاد شبهه مي كند، چون مطرح كنندگان آن به گونه اي ديگر عمل مي كنند.
وي ادامه داد: در جنگ سخت زماني كه دشمن در وضعيت ضعف و شكست قرار مي گيرد دم از مذاكره و صلح مي زند، اتفاقي كه بعد از آزادي خرمشهر در جنگ تحميلي نيز رخ داد و در شرايطي كه بسياري خواهان پذيرفتن صلح بودند امام خميني(ره) درس تاريخي بزرگي به ما دادند و پيام صلح صدام را نپذيرفتند.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه برخي بعد از اتفاقات رخ داده در روزهاي بعد از انتخابات و خسارت هاي وارد شده به كشور، دم از وحدت مي زنند، يادآور شد: بايد مشخص شود كه اين وحدت برسر چه چيزي و با چه كساني است، چون نمي توان اصول و مباني را در اين مورد ناديده گرفت.
فرمادنه كل سپاه همچنين با اشاره به نقش ويژه خواص در جنگ نرم تصريح كرد: كسي كه در جايگاه خواص نتوانسته به خوبي تحليل كند و در حوادث بعد از انتخابات سكوت كرده بود، اكنون نيز بايد سكوت كند و دم از وحدت نزند، چون مطرح كردن اين مباحث با هدف متوقف كردن روشنگري ها صورت مي گيرد. درحالي كه بايد مسير درست را تشخيص داده و بدانيم كه چه رسالتي برعهده ما است.
حجت الاسلام «حسين طائب» معاون فرمانده كل سپاه نيز دراين همايش اظهار داشت: انتظار ما ازمسئولان نظام اين است كه در خصوص مسائل پس از انتخابات و فتنه ها آگاه سازي كنند و نمايندگان مجلس نيزبايد از تريبون مجلس براي تبيين حقايق استفاده كنند.
طائف تصريح كرد: برخوردبا افراد متخلف بايد صورت پذيرد و انتظار اين بود كه هركسي تخلف كرد عدالت قضايي به سراغ آن برود و بحمدالله اين بستر درحال فراهم شدن است و بايد اتفاق بيفتد. اما بايد در اين خصوص مباني مقام معظم رهبري مدنظر قرار گرفته شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم دستگاه قضايي كشور در آينده برخورد لازم را با ساير عوامل فتنه داشته باشد.

 



هاشمي رفسنجاني در ديدار برخي اعضاي خبرگان: بهتر و توانمندتر از آيت الله خامنه اي براي اداره كشور نداريم

هاشمي رفسنجاني گفت: مصداق اتم و اكمل ولي فقيه در حال حاضر حضرت آيت الله خامنه اي است و ما كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان براي اداره كشور نداريم.
به گزارش پايگاه خبري الف، يكي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني الف بخش هايي از سخنان منتشر نشده هاشمي رفسنجاني در ملاقات برخي اعضاي خبرگان در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام را اعلام كرد.
براساس گزارش الف، هاشمي رفسنجاني در اين جلسه گفت: در جامعه بشري امروز هيچ بديلي براي ولايت فقيه نداريم. اگر ولايت فقيه در ايران نباشد كشور يا تجزيه مي شود يا متلاشي، تنها راه اداره كشور ولايت فقيه است و هيچ كس بهتر از ايشان توانايي اداره كشور را ندارد.
وي اظهار داشت: ولايت فقيه تنها راه اصلي اداره كشور است. تئوري ولايت فقيه راه نجات كشور است والا شكست قطعي است. حضرت آيت الله خامنه اي در رهبري بديلي ندارد و بهترين فرد براي ولايت فقيه ايشان هستند.
متن گزارش اين عضو خبرگان از اظهارات هاشمي، كه به صورت خبري تنظيم شده بدين شرح است:
هاشمي رفسنجاني در ملاقات جمعي از اعضاي مجلس خبرگان در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته است: برخي فكر مي كنند من گفته ام مشروعيت نظام به رأي مردم است. در حالي كه من مشروعيت نظام جمهوري اسلامي را به ولايت فقيه مي دانم.
وي اظهار داشت: مصداق اتم و اكمل ولي فقيه در حال حاضر حضرت آيت الله خامنه اي است و ما كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان در اداره كشور نداريم.
وي يادآور شد: هر وقت من مي خواهم بيشتر به رهبري نزديك شوم، جريان مرموزي نمي گذارد.
وي در پاسخ به انتقاداتي درباره انفعالش در حوادث و آشوب ها و اختيار كردن سكوت افزود: شما از اقدامات من براي تنش زدايي خبر نداريد كه چقدر در اين زمينه وقت گذاشتم و با افراد مختلف جلساتي برگزار كردم.
وي در پاسخ به انتقاد ديگر اعضاي مجلس خبرگان درباره حمايت از فرزندانش كه اتهام هاي زيادي متوجه آنها شده است، گفت: كي خواسته اند كه با اتهامات اعضاي خانواده من برخورد كنندكه من مانع بوده ام. من حتي نمي توانم از انجام برخي كارها از سوي آنها ممانعت كنم. برخي كارهايي كه اعضاي خانواده ام انجام مي دهند به من ربطي ندارد.
وي درباره حمايت از ميرحسين موسوي در انتخابات اذعان كرد، من احمدي نژاد را قبول نداشتم ولي از موسوي و خاتمي و كروبي هم حمايت نكردم. من و ناطق نوري به دنبال اين بوديم كه روي كانديدايي غير از احمدي نژاد توافق شود.
هاشمي اظهار داشت: روابط من و رهبري بسيار گرم و نزديك است. برخي از دوستان كه مي خواهند آقا را ببينند، هرچقدر هم كه مسئوليت بالايي داشته باشند مدت ها بايد در نوبت باشند تا آقا را ببينند. رابطه من و آقا آنقدر نزديك است كه من هر وقت كار فوري داشته باشم و بخواهم با آقا ديدار كنم يا تلفني صحبت كنم، بلافاصله با آقا ديدار يا تلفني صحبت مي كنم.
وي تاكيد كرد: كساني كه تصور مي كنند بين من و آقا اختلافي وجود دارد، جايگاه ولايت را نمي شناسند، در صورتي كه من واقعا به ولايت فقيه معتقد هستم و در بسياري از موارد در برخي مسائل مفصل بحث كرديم و به نتيجه هم نرسيديم اما من گفتم اين جور مواقع مسئوليت ولايت و رهبري به عهده شما است. چون من فهم و مسئوليت شما را از خودم بيشتر مي دانم و همچنين شما را حجت مي دانم و بايد به حرف شما گوش بدهم.
هاشمي گفت: در جامعه بشري امروز هيچ بديلي براي ولايت فقيه نداريم. اگر ولايت فقيه در ايران نباشد كشور يا تجزيه مي شود يا متلاشي، تنها راه اداره كشور ولايت فقيه است و هيچ كس بهتر از ايشان توانايي اداره كشور را ندارد. ولايت فقيه تنها راه اصلي اداره كشور است. تئوري ولايت فقيه راه نجات كشور است و الا شكست قطعي است. حضرت آيت الله خامنه اي در رهبري بديلي ندارد و بهترين فرد براي ولايت فقيه ايشان هستند.
هاشمي اظهار داشت: من، نظام بدون ولايت فقيه را مشروع نمي دانم. مشروعيت نظام از ولايت فقيه است نه از رأي مردم. زير سقف انقلاب كسي با صلاحيت تر از آيت الله خامنه اي براي رهبري نيست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت گفت: در دنياي امروز و در ايران كدام فرد را مثل ايشان پيدا مي كنيد. آقا تدبير دارد، مدير است، به اوضاع كشور و اوضاع بين المللي مسلط است، خوش فهم، خوش بيان و زاهد هم هست.
هاشمي تأكيد كرد: ما هيچ اختلافي با هم نداريم. برخي دوست دارند بگويند بين ما اختلاف است و نمي خواهند وحدت حاكم باشد. برخي دوست ندارند ببينند كه بين ما وحدت است و مي گويند اختلاف است.
هاشمي در اين جلسه گزارشي از انتخابات ارائه داد كه احمدي نژاد چه كار كرده، موسوي چه كار كرده و نامه اي را كه به رهبري نوشته بود، توضيح مي دهد و مي گويد من در اين ماجراها سكوت كردم، هيچ نگفتم و عليرغم اينكه خانواده ام و بچه هايم به من فشار مي آوردند، من به خاطر انقلاب سكوت كردم.
حضار در اين جلسه سؤالاتي از اين قبيل و به اين مضمون مطرح كردند كه چرا اين مطالب را هاشمي پشت درهاي بسته و غير علني مطرح مي كند و يا اينكه چرا نامه اي با مضمون فراگرفتن دود و آتش در خيابان هاي تهران را چند روز قبل انتخابات منتشر كرديد و يا چرا خانواده شما رفتارهاي ناپسندي در انتخابات دارند و شما از اين رفتارها ابراز برائت نكرده ايد؟ پاسخ هايي ارايه كرد ولي از عكس العمل و اظهارات اعضا مشخص بود كه اين پاسخ ها براي اعضاي مجلس خبرگان قانع كننده نبود.
در آغاز اين ديدار آيات و حجج اسلام موحدي كرماني، شفيعي، طباطبايي، بوشهري، ايماني، دري نجف آبادي، فلاحيان و ميرمحمدي به بيان ديدگاههاي خويش درباره مسائل مختلف پرداختند.
يكي از اين افراد خطاب به آقاي هاشمي گفت: انتظار ما از شما اين است كه براي وحدت كمك كنيد و صريح و شفاف مواضع خود را اعلام كنيد تا سوء تعبيرهايي كه هم اكنون درباره شما وجود دارد، از بين برود.
اين عضو مجلس خبرگان كه اظهارات هاشمي را نقل كرده اظهار داشت: براي من مورد تعجب است كه چرا روابط عمومي مجمع تشخيص، فقط بخش هايي بسيار كوتاه از سخنان آقاي هاشمي را منتشر كرد و از انعكاس نكات مهم آن خودداري نموده است؟ بنده هر چه منتظر شدم، روابط عمومي مجمع از انعكاس اين سخنان خودداري كرده بود. براي همين شخصاً تصميم به انعكاس اين مطالب گرفتم.

 



گشايش سومين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال

سرويس سادب و هنر-
سومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي چهارشنبه در مصلي امام خميني تهران گشايش يافت.
به گزارش منابع خبري ، محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاداسلامي در اين مراسم گفت: فضاي نمايشگاه امسال 55 هزار متر است كه اين فضا در سال اول برگزاري نمايشگاه 20 هزار متر بوده است. همچنين امسال 231 نشست تخصصي در حوزه رسانه هاي ديجيتال برگزار مي شود كه تعداد اين نشست ها در سال اول 100 و در سال دوم 131 نشست بوده است.
وي با اشاره به گام هاي بلندي كه بعد از سنت برگزاري اين نمايشگاه كه توسط وزير پيشين پايه گذاري شد، تصريح كرد: نمايشگاه در سال اول با 300 غرفه، در سال دوم 500 غرفه و امسال با 700 غرفه در 55 هزار متر برگزار مي شود و احتمال بازديد يك ميليون نفر از آن وجود دارد. در شرايطي كه سال اول 200 هزار و سال دوم 500 هزار بازديدكننده از اين نمايشگاه ديدن كردند.
وزير ارشاد با بيان اين كه در بخش بين الملل نمايشگاه امسال 25 كشور حضور دارند، ادامه داد: با تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب، در ابلاغيه سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه در استفاده از IT به ويژه در بخش فرهنگ اقدامات موثر فراواني بايد انجام شود تا بتوانيم با كشورهاي ديگر رقابت كنيم و ICT تاثير شگرف و غير قابل انكاري در توسعه دارد.
حسيني با بيان اين كه در بحث مديريت با پايش اطلاعات و استفاده به موقع از آن نياز به نيروي متخصص نياز است تا اين تكنولوژي كمك كننده باشد، در بيان تلاش هاي انجام شده در نمايشگاه امسال خاطرنشان كرد: 7 هزار و 500 اثر در نمايشگاه امسال نمايش داده شده يا فروخته مي شود. در اين بين 7 هزار اثر داوري و براي تجليل معرفي مي شوند.
او افزود: در بخش نرم افزارهاي رسانه يي نيز 5 هزار و 500 اثر از 100 شركت و موسسه و نيز 50 بازي رايانه اي داخلي و 250 بازي خارجي متناسب با شئونات در نمايشگاه عرضه خواهند شد. وي تصريح كرد: در حوزه هنرهاي ديجيتالي هم 200 اثر در نمايشگاه امسال حضور دارد و براي اولين بار يك نمايش مولتي ويژن اجرا خواهد شد. معرفي 500 سايت و وبلاگ برگزيده و نيز در بخش فن آوري و نوآوري و عرضه اقدامات دانشگاه شريف از ديگر اقداماتي است كه در اين نمايشگاه انجام مي شود.
دبير نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال همچنين اظهار كرد: در بخش فن آوري و نوآوري با هدف تشويق توليدكنندگان آثار ديجيتالي به استفاده از فن آوري هاي نوين محصولات داراي جنبه نوآوري شناسايي و تقدير خواهند شد. همچنين براي نخستين بار مسابقه طرح تجاري نويسي در حوزه رسانه هاي ديجيتالي و نيز كلينيك هاي كسب و كار رسانه هاي ديجيتال با مشاركت دانشگاه صنعتي شريف در اين بخش برگزار مي شود.
عيسي زارع پور به يارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي خريد از نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال اشاره و خاطرنشان كرد: امسال يارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عموم مردم اختصاص خواهد يافت در حالي كه سال هاي پيش به دانشجويان، دانش آموزان، اساتيد حوزه و دانشگاه اعطا مي شد. بخش هاي اصلي سومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال شامل نرم افزارهاي رسانه يي، نرم افزارهاي تلفن همراه، بازي ها و سرگرمي هاي ديجيتال، پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها، هنرهاي ديجيتال، فن آوري و نوآوري در رسانه هاي ديجيتال مي شود. بخش هاي جانبي نيز خانواده و رسانه هاي ديجيتال، نشست ها و كارگاه هاي آموزشي، مسابقات، رسانه ديجتيال در آينه هنر(دومين مسابقه بين المللي كاريكاتور رسانه هاي ديجتيال)، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه هاي ديجتيال، استان ها، شهر ديجتيال، حركت به سوي اصلاح الگوي مصرف و بين الملل را شامل مي شود. اين نمايشگاه تا 18 مهرماه ادامه دارد .

 



آيت الله خاتمي: هدف عده اي از دعوت به وحدت، اعاده حيثيت از تفرقه افكنان است

آيت الله سيداحمد خاتمي گفت: كساني هستند كه در پوشش دعوت به وحدت، در پي اعاده حيثيت از تفرقه افكنان و تبرئه آنان هستند.
آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران كه در مسجد المهدي در مراسم يادواره 266 شهيد دوران دفاع مقدس سخنراني مي كرد گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون دشمنان ما يك روز هم آرام نگرفتند و تمام تلاششان را براي براندازي نظام اسلامي انجام دادند. در طول 30 سال گذشته هر كاري كه توانسته اند انجام دادند و اگر كاري انجام ندادند نتوانسته اند والا اگر مي توانستند حتماً انجام مي دادند.
خاتمي با اشاره به حوادث اخير خاطرنشان كرد: ما هم اكنون در وسط ميدان جنگ نرم هستيم و راه نجات ما همان است كه در جنگ سخت افزاري ما را پيروز كرد يعني همان راه ولايت. مسير ما جز مسيري كه ولي فقيه تعيين مي كند نيست. او فرمانده ميدان است و مسير را تعيين مي كند.
امام جمعه موقت تهران افزود: هيچ ترديدي نيست كه در قضاياي اخير قصد، براندازي نظام اسلامي بود. هيچ وقت نگفته ام كه هر كسي كه به خيابان آمده و اعتراض كرده برانداز است. اين يك تهمت است؛ اما آتش زدن و خسارت زدن به اموال عمومي و آدم كشتن، تظاهرات نيست.
وي در بيان چند نكته درباره جنگ نرم گفت: در اين جنگ دشمن وانمود مي كند كه مردم عليه نظام اسلامي هستند. يك اجتماع كوچك چند هزار نفري را در مقابل يك اجتماع ميليوني در روز قدس نشان مي دهند اين اجتماع كوچك در حالي كه در ماه مبارك رمضان بطري آب در دست دارد فرياد مي زند نه غزه، نه لبنان و اين به مفهوم زنده باد اسرائيل است. آنها اين شعار را با ارشاد جاسوس هاي خارجي مي دادند. اول همان هفته آن جاسوس گفته بود كه شعار مردم اين خواهد بود و اين اجتماع چند هزار نفري را بزرگ نمايي مي كند. گويي كه حادثه بزرگي اتفاق افتاده است و در كنار آن جمعيت حداقل يك ميليون نفري تهران رانمي بينند.
وي افزود: همه نظام ها مخالف دارند اما بزرگ نمايي يك اجتماع چند هزار نفري توسط دشمنان يكي از ابعاد اين جنگ نرم است. من خود در متن مردم هستم و بين عموم مردم شركت مي كنم. مردم ما همراه نظام هستند. آنها ولايت مدارند و شعار مي دهند اي رهبر آزاده، آماده ايم، آماده. يا مي گويند خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست.
خاتمي افزود: دومين جايي كه دشمن هدف قرار داده است ايجاد ياس در مردم است. القاي اين مسأله كه همه جا را بحران فرا گرفته و همه چيز به هم ريخته و بايد براي آن فكري كرد. در حالي كه چنين نيست. تعدادي معترض هستند اما مردم همچنان زندگي مي كنند. معترضين با وجود روشن شدن مسايل بيانيه هاي زنجيره اي مي دهند اما بايد پرسيد كه مگر اين معترضين چند درصد از مردم هستند. اكثريت مردم ما با وجود اين كه ممكن است به يك كانديدا رأي داده باشند نظام را مي خواهند. القاي بحران كار دشمن است اما بايد بدانيد كه كشور در روال خود در حال حركت است و كارها به خوبي پيش مي رود.
امام جمعه موقت تهران هدف سوم را در جنگ نرم ايجاد تفرقه و اختلاف در مردم دانست و گفت: كساني هستند كه در پوشش دعوت به وحدت در پي اعاده حيثيت از تفرقه افكنان و تبرئه آنان هستند. اگر آنها واقعاً مي خواهند دعوا حل شود اولاً همه بايد در عمل به قانون التزام داشته باشند و نيز التزام عملي به ولايت فقيه داشته باشند. كساني كه دلسوز وحدت هستند در اين راستا تلاش كنند و آنهايي را كه زير بار قانون نمي روند وادار به تن دادن به قانون كنند و هم چنين با نصيحت و موعظه و هشدار آنها را ملتزم عملي به ولايت فقيه كنند در اين صورت است كه سفره اختلافات جمع خواهد شد.
وي چهارمين هدف از جنگ نرم را تخريب ولايت عنوان كرد و گفت: از 22 خرداد به اين سو هجمه برخي افراد تنها به سوي ولايت فقيه بود. آنها مي خواستند عزت و عظمت كشور را با اين كار بشكنند اما به فضل خدا نتوانستند. برخي جرأت ندارند به اسم با ولايت طرف شوند چون مي دانند كه ولي فقيه ما در دل ها جا دارد اما به جنگ با رهنمودهاي ايشان مي روند. به عنوان مثال من در روز جمعه جمله اي از مقام معظم رهبري را گفتم با اين مضمون كه اگر كساني ساختار شكني كنند نظام با قدرت با آنها برخورد مي كند. ديدند كه كسي مقاله اي بلندبالايي عليه من نوشته و چند كاربر نيز در آن مرا فحش باران كرده اند. اگر از خودم گفته بودم آن را نقد كنيد اما حرف آقا را گفتم و شما فرمايش ايشان رانقد مي كنيد.

 



خبرگزاري آلمان: تبعات حمله اسرائيل به ايران گريبان خود اسرائيل را مي گيرد

تحليلگران معتقدند، حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران، اقدامي خطرناك، دشوار و فوق العاده هزينه بر است كه تبعات آن گريبان رژيم صهيونيستي را نيز خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري آلمان، با توجه به پراكندگي تاسيسات هسته اي ايران در سراسر كشور، استقرار آنها در زير زمين و حفاظت شديد موشكي از آنها، هزينه هاي حمله اسرائيل به ايران، بيش از منافع آن است. حمله هوايي به اين تاسيسات، مستلزم تامين تجهيزات لجستيكي مانند سوخت گيري مجدد و وارد نشدن به حريم هوايي همسايگان عرب ايران، است. اين خبرگزاري مي افزايد: ايران در برابر هرگونه حمله اسرائيل مقابله به مثل خواهد كرد و اين امر خطر گشوده شدن جبهه هاي چندگانه عليه اسرائيل را از سوي متحدان منطقه اي ايران به دنبال خواهد داشت.
علاوه بر اين، ايران مي تواند با حمله به تاسيسات نفتي، دست به تلافي بزند كه در اين صورت، قيمت نفت در بحبوحه بحران جاري اقتصاد جهاني، سر به فلك مي گذارد، نهايت آنكه، اسرائيل با حمله به ايران با محكوميت بين المللي مواجه خواهد شد.

 



تاكيد مقامات و رسانه هاي خارجي: تحريم ايران بي فايده است

سرويس سياسي-
مقامات و رسانه هاي مختلف خارجي بر ناكارآمدي گزينه تحريم بر عليه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كردند.
احمد داوود اغلو وزير امور خارجه تركيه در كنفرانسي خبري با بيان اين كه آنكارا مخالف تحريم ايران است تاكيد كرد: تحريم هاي اقتصادي عليه ايران هيچ نتيجه اي دربر نخواهد داشت.
به گزارش آناتولي، وزير امور خارجه تركيه اعلام كرد كه تركيه يكي از كشورهايي محسوب مي شود كه بيشترين صدمات را از تحريم ها عليه ايران متضرر مي شود.
وي همچنين تاكيد كرد كه موضوع هسته اي ايران به جاي استفاده از روش هاي نظامي بايد با استفاده از ابزار ديپلماتيك برطرف شود.
در همين حال، ريچارد مورفي معاون وزير امور خارجه آمريكا نيز در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد كه تحريم هاي متعدد در مواضع ايران تاثيري نداشته است.
وي گفت: تحريم هايي كه از مدت ها پيش عليه ايران اعمال شده در تغيير موضع اين كشور تاثير نداشته و به توقف فعاليت هاي هسته اي يا غني سازي اورانيوم در ايران منجر نشده است.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال طي گزارشي با اشاره به ناكارآمدي تحريم ها عليه ايران نوشت: ايران ليبي نيست كه تحريم ها در برابرش كارآمد باشد.
اين روزنامه آمريكايي تصريح كرد: تحريم ها در برابر ايران ناكارآمد خواهند بود و نخواهند توانست ايران را قانع كنند كه همانند ليبي از برنامه هسته اي خود عقب نشيني كند.
يوسف بن علوي وزير خارجه عمان هم در گفت وگو با روزنامه الحيات با حمايت از مواضع هسته اي ايران اظهار داشت كه مشكل در شوراي امنيت و تصميمات آن است نه در برنامه هسته اي ايران.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14