(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 مهر 1388- شماره 19482
 

حديث دشت عشق
اخبار كوتاه از فوتبال
كمانداران به مسابقات آسيايي اعزام مي شوند
شكست مس، توقف استيل آذين و سقوط پيكان استقلال در كرمان صدرنشين شد
آغاز مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور در همدان
نايب قهرماني قائم مقامي در شطرنج فيليپين
بيست و يكمين دوره ليگ برتر امروز آغاز مي شود تب دوباره ورزش در سبد بسكتبال
نوزدهمين دوره مسابقات جهاني دانمارك كاروان تكواندو ايران فردا به كپنهاك مي رود
كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري: «اتوهاستر» بهترين گزينه مربيگري است
قهرماني در آسيا آغاز كار كاراته بود
28 تيم از امروز براي صعود به ليگ برتر رقابت مي كنند
جدال مربيان سرشناس ليگ برتري در ليگ دسته اول
اخبار فوتبال جهان
بارقه هاي اميد در تيم زير 17 سال فوتبال ايران منتظر شگفتي سازي ايران در جام جهاني باشيد



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «گودرز رخگر»
راه خونين شهدا را ادامه دهيد

خود را با تجملات و مسائل مادي نپرورانيد چرا كه سرانجامش كوله باري از گناه و رسيدن به باطل و دور شدن از نعمت هاي الهي است.زيرا دنيا خانه عبور و قيامت خانه اقامت است.
امت رزمنده و شهيدپرور،هميشه پشتيباني خود را از امام عزيزمان و جمهوري اسلامي اعلام كنيد كه تنها راه نجات مسلمين و مستضعفين جهان پيروي ازجمهوري اسلامي و رهبري است.به شما اطمينان كامل مي دهم كه به همين زودي دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي نابود خواهند شد وحكومت عدل الهي درسراسر جهان تحقق مي يابد.نماز شب بخوانيد و دعا كنيد كه اسلام و رهبر پيروز و محفوظ بمانند چون تنها سلاح قدرتمند ما دعا مي باشد.
درراه خدا جهاد كنيد و راه خونين شهيدان را ادامه دهيد تا به مقصد اصلي كه همانا راه خدا و اهداف اسلامي و دفاع از اسلام است برسيد.
شهيد «گودرز رخگر»، سال 1339 ديده به جهان گشود و در 2/12/64 در تنگه چزابه شربت شهادت را نوشيد.
هيئت شهداي گمنام هفتگل

 



اخبار كوتاه از فوتبال

طرح سعيدلو براي كاهش حساسيت در دربي پايتخت
رئيس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه اتهام تباني به دو تيم استقلال و پيروزي را قبول ندارد، از برگزاري ديدارهاي اين دو تيم در مناسبت هاي مختلف در طول سال خبر داد كه در نهايت مي تواند حساسيت ها را كاهش دهد.
علي سعيدلو كه صبح ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد ضمن بيان اين مطلب افزود: بحث هايي كه در مورد تباني نتيجه ديدار استقلال و پيروزي مطرح مي شود يك اتهام بي مورد است كه هيچ پايه و اساسي ندارد.
وي افزود: به نظر من هيچ دليلي ندارد كه اين دو تيم بخواهند چنين كاري كنند. ضمن اينكه براي كاهش حساسيت هاي موجود بين بازيكنان و هواداران دو تيم و عادي شدن اين بازي، سعي داريم با برنامه ريزي هاي قبلي اين دو تيم را به مناسبت هاي مختلف رو در روي يكديگر قرار دهيم تا ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم.
علي سعيدلو در ادامه به برگزاري نشست ويژه روز چهارشنبه با مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي براي مشخص شدن وضعيت دو شغله هاي ورزشي خبر داد و گفت: اميدوارم در اين نشست به نتايج مثبت و خوبي دست پيدا كنيم. از نظر ما روساي فدراسيون ها بايد تمام وقت شان را در فدراسيون بگذارند نه اينكه حضور در فدراسيون شغل دهم آنها باشد!
رئيس سازمان تربيت بدني در ادامه حبيب كاشاني را نماينده ويژه خود براي سر و سامان دادن به اوضاع پيروزي معرفي كرد و گفت: ايشان وظيفه دارند پس از بررسي هاي لازم اعضاي هيئت مديره را انتخاب و معرفي كنند. ضمن اينكه بايد به اوضاع اين باشگاه نيز سر و سامان دهد. وي در مورد وضعيت انصاري فرد نيز گفت: آقاي كاشاني با ايشان صحبت مي كند تا وضعيت شان مشخص شود.
اوليايي: اولويت با مربي ايراني است
مديرعامل باشگاه پاس همدان گفت: فكر مي كردم منصوريان بيشتر از علم دستيارانش استفاده مي كند كه اين گونه نشد.
كاظم اوليايي با اشاره به اينكه منصوريان در پايان بازي با راه آهن به من گفت با شرايط فعلي مصلحت نيست هدايت پاس را بر عهده داشته باشد گفت: من هم ضمن تشكر از زحمات وي با استعفايش موافقت كردم. مديرعامل پاس درباره گزينه هاي جايگزيني منصوريان عنوان كرد: بوناچيچ، فيرات و يك مربي از دانمارك گزينه هاي خارجي مدنظر ما هستند، اما تلاش مي كنيم از يك مربي ايراني استفاده كنيم چون زمان زيادي براي بررسي شرايط مربيان خارجي نداريم. در حال حاضر با حضور گمالوويچ، مربي تمرين دهنده خوبي داريم و فقط به دنبال جذب سرمربي براي تيم هستيم.
وي در پايان از اعزام منصوريان به يكي از كلاس هاي مربيگري در آلمان كه هزينه هايش از سوي باشگاه پاس همدان پرداخت خواهد شد خبر داد.
توضيح در مورد يك خبر
به دنبال درج خبري تحت عنوان «تجليل مسئولان فوتبال از خانواده شهداي فوتباليست» كه از سوي خبرگزاري ايرنا در روز بازي پيروزي - استقلال تهران مخابره و در تاريخ 11/7/88 در ستون اخبار كوتاه از فوتبال به چاپ رسيده بود حسن رضايي مجد برادر شهيد مهدي رضايي مجد با ارسال جوابيه اي به كيهان اين خبر را كذب محض دانست. وي در جوابيه خود چنين آورده است: روز بازي پيروزي - استقلال اينجانب همراه برادر بزرگم در ورزشگاه آزادي حضور داشته و اگر چنين اقدامي انجام شده، مي بايست از خانواده شهيد دعوت نموده كه هديه را اهدا نمايند كه چنين دعوتي به عمل نيامده بود. ضمناً پلاكارد 24 متري كه توسط كميته فرهنگي فدراسيون فوتبال از عكس شهيد مهدي رضايي مجد تهيه وشب قبل از بازي در مقابل جايگاه روي ديوار نصب شده بود مفقود و با پيگيري مجدانه اينجانب هيچ كدام از مسئولين ورزشگاه آزادي و حتي كميته فرهنگي پاسخگوي فقدان عكس برادر شهيدم نبودند و تا آخر بازي هم عكس وي پيدا نشد!
در پايان اينجانب به همراه خانواده شهيد يكبار ديگر خبر دريافت هر گونه هديه اي را از مسئولان فدراسيون فوتبال تكذيب نموده و خواستار اصلاح خبر مي باشيم.

 



كمانداران به مسابقات آسيايي اعزام مي شوند

تيم ملي تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران با تركيبي كامل در مسابقات آسيايي شركت مي كند.
تيم ملي تيراندازي با كمان ايران با 16 ورزشكار در دو رشته ريكرو و كامپوند در دو بخش زنان و مردان در اين رقابت ها حاضر خواهد شد.
رقابت هاي آسيايي تيراندازي با كمان از 24 آبان ماه در جزيره توريستي بالي در اندونزي آغاز و تا اول آذرماه ادامه خواهد داشت.اين شانزدهمين دوره مسابقات آسيايي تيراندازي با كمان است كه برگزار مي شود.
مسابقات آسيايي تيراندازي با كمان پس از مسابقات جهاني يكي از بزرگترين رويدادهاي اين رشته ورزشي است. مسابقات آسيايي تيراندازي با كمان هر دو سال يك بار برگزار مي شود.

 



شكست مس، توقف استيل آذين و سقوط پيكان استقلال در كرمان صدرنشين شد

هفته دهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر با صدرنشيني استقلال در كرمان و توقف استيل آذين در تهران به پايان رسيد.
در نخستين ديدار روز گذشته تيم هاي استيل آذين و ملوان انزلي در ورزشگاه تختي تهران به مصاف يكديگر رفتند. دو تيم در شرايطي با هم رو در رو شدند كه ملوان به واسطه استعفاي محمد احمدزاده در هفته گذشته غرق در بحران بود و در اين ديدار نياز مبرم به 3 امتياز داشت. اين تيم بازي را بهتر شروع كرد و در همان نيمه اول توانست به برتري دو بر صفر برسد. گلهاي پژمان نوري و بابك پورغلامي سبب شد كه ملواني ها اميدوار به كسب سه امتياز شوند اما در نيمه دوم شرايط تغيير كرد و استيل آذين توانست گلهاي خورده را جبران كند. درخشش علي كريمي در 45 دقيقه دوم كافي بود كه ميزبان توسط مهدي محمدي و خود اين بازيكن به دو گل برسد و بازي را به تساوي بكشاند. در 10 دقيقه پاياني بازي استيل آذين تلاش بسياري كرد كه گل برتري را نيز به ثمر برساند اما حملات اين تيم جواب نداد تا تساوي دو-دو مقابل نام دو تيم ثبت شود. در ديگر بازي تيم هاي مس كرمان و استقلال تهران به ديدار هم رفتند. تساوي هفته گذشته دو تيم سبب شده بود كه در بازي ديروز مس و استقلال به دنبال پيروزي باشند. استقلال بازي را بهتر شروع كرد و توسط جان واريو به گل برتري رسيد، اما در ادامه مس خيلي زود گل خورده را توسط جيورديني مدافع برزيلي خود به ثمر رساند تا نيمه اول با تساوي يك-يك پايان پذيرد. با شروع نيمه دوم استقلال نشان داد براي پيروزي قدم به ميدان گذاشته است اين تيم در دقيقه 61 روي اشتباه فاحش مدافع مس، با بغل پاي برهاني به گل دوم رسيد. اما اين پايان كار نبود چون در ادامه مس با اخراج جيورديني در دقيقه 82، 10 نفره شد تا عملاً شانسي براي كشاندن بازي به نتيجه تساوي نداشته باشد. استقلال در كرمان پيروز شد تا علاوه بر صدرنشيني، ركورد شكست ناپذيري مس در خانه نيز شكسته شود. اما در اهواز تيم استقلال موفق شد پيكان را شكست دهد تا اولين برد شاگردان باقري نيا بدست آيد. اين پيروزي سبب شد كه پيكان صدر جدول را از دست دهد و در پايان هفته دهم استقلال به عنوان صدرنشين جديد ليگ معرفي شود. نتايج كامل ديدارهاي روز گذشته به شرح زير است:
¤ استيل آذين تهران2- ملوان بندرانزلي2
گلها: پژمان نوري(20) و بابك پورغلامي(31) براي ملوان-مهدي محمدي(63) و علي كريمي(73) براي استيل آذين
¤ مس كرمان يك-استقلال تهران2
گلها: فابيو جان واريو(10) و آرش برهاني (61) براي استقلال-جيورديني(37) براي مس
¤ استقلال اهواز3- پيكان قزوين يك
گلها: ميلاد ميداودي(5 و 69) و محمد فعال(43) براي استقلال اهواز- جهانگير عسگري(59) براي پيكان

 



آغاز مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور در همدان

رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني كشور پنج شنبه و جمعه هفته جاري در شهرستان همدان برگزار مي شود.
مسابقات وزن هاي 60، 74و 96 كيلوگرم پنجشنبه برگزار مي شود و كشتي گيران وزن هاي 55، 66، 84و 120كيلوگرم نيز جمعه با يكديگر رقابت مي كنند.
اين مسابقات درسالن ابن سيناي همدان انجام مي شود و ميزبان با دو تيم دراين پيكارها حضور دارد.
تركيب تيم هاي تهران و كرج براي حضور در رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني باشگاههاي كشور در همدان به اين شرح است:
تيم تهران:
55كيلوگرم: فرزان بهرماني
60كيلوگرم: حسن مرادقلي
66كيلوگرم: مرتضي طاعتي
74كيلوگرم: عليرضا قاسمي
84كيلوگرم: حسن رحيمي
96كيلوگرم: سعيد زرين
120كيلوگرم: مهران رشيدي
تيم كرج:
55كيلوگرم: وحيدجلالي بهار
60كيلوگرم: مصطفي اصلاني
66كيلوگرم: مهدي محرم پور
74كيلوگرم: حامد رضايي
84كيلوگرم: سيد طوفان مسوي يا اصغر عبدالملكي
96كيلوگرم: مهرداد كريمي
120كيلوگرم: سيدمحمدرضا آذرشكيب

 



نايب قهرماني قائم مقامي در شطرنج فيليپين

استاد بزرگ شطرنج ايران «احسان قائم مقامي» در دور پاياني رقابتهاي شطرنج آزاد بين المللي «پروسپرو»ي فيليپين با پيروزي بر حريفي از كشور چين، نايب قهرمان اين رقابت ها شد.
وي در دور نهم اين رقابتها مقابل استاد بزرگ كشور چين «شايلونگ لي» با درجه بين المللي 2531 قرار گرفت و با پيروزي در اين ديدار به همراه «ميخاييل مديچاشويلي» از كشور گرجستان هفت امتيازي شد و با پوئن شكني كمتر در رده دوم قرار گرفت.
قائم مقامي در دور هشتم اين رقابتها، در برابر «مراب گاگوناشويلي» استاد بزرگ كشور گرجستان با درجه بين المللي 2564 به نتيجه مساوي رضايت داده بود.
در اين رقابتها استاد بزرگ كشور گرجستان «ميخاييل مديچاشويلي» با درجه بين المللي 2613 قهرمان شد و شطرنجباز كشور فيليپين سوم شد.
در مسابقات «پروسپرو» فيليپين 60 شطرنجباز متشكل از 21 استاد بزرگ، پنج استاد بين المللي، سه استاد فيده و سه درجه دار بين المللي از كشورهاي ارمنستان، چين، گرجستان، اندونزي، هند، ايران، قزاقستان، مالزي، فيليپين، سنگاپور، ازبكستان و ويتنام حضور داشتند.

 



بيست و يكمين دوره ليگ برتر امروز آغاز مي شود تب دوباره ورزش در سبد بسكتبال

بيست و يكمين دوره ليگ برتر بسكتبال از امروز آغاز مي شود تا شور و هيجان در اين رشته بار ديگر ورزش كشور را فرا بگيرد.
بيست و يكمين دوره ليگ برتر بسكتبال درحالي از امروز (پنجشنبه) با حضور 10 تيم آغاز مي شود كه اكثر تيم ها تغيير و تحولاتي را در تيم هايشان انجام داده اند و با شكلي متفاوت در ليگ برتر حاضر خواهند شد.
بازخورد كاهش 3 تيم نسبت به فصل گذشته و انصراف برخي تيم ها از حضور در ليگ امسال بايد منتظر ماند و ديد اين دوره چگونه برگزار مي شود.
بيم مازندران و تراكتورسازي كردستان از جمله تيم هايي بودند كه فصل گذشته با بازي هاي خوب خود يقه تيم هاي بزرگ را گرفتند و با جذب تماشاگران پرشور، تولد جديدي را در بسكتبال شهرستان ها به وجود آوردند. اما اين فصل به دليل سياست مسئولان 2 باشگاه، هواداران آنها ديگر شاهد حضور بيم و تراكتورسازي در ليگ برتر نخواهند بود چون با انصراف آنها، اين امتياز از تماشاگران كردستاني ومازندراني گرفته شد.
تيم هاي برتر فصل گذشته مانند مهرام و صبامهر سروصداي زيادي را در انتقال بازيكنان به راه انداختند.
جدايي موقت صمد نيكخواه بهرامي از مهرام و عقد قرارداد با صبا مهر بمب خبري بسكتبال پيش از شروع جام ملت هاي آسيا بود كه رقم بالاي قرارداد اين بازيكن فرياد تيم هاي شهرستاني و كم درآمد را درآورد.
صبا مهر رقيب اصلي مهرام بازهم با مهران شاهين طبع و بدون بازيكنان ملي و جوان در ليگ برتر شركت مي كند. حامد آفاق، سعيد تابش نيا، كرم احمديان و سامان ويسي بازيكناني بودند كه جدايي آنها قطعي شد و مهرام، و ذوب آهن پتروشيمي تيم هايي بودند كه آنها را شكار كردند.
حضور آرام ذوب آهن در مسابقات ليگ برتر
ذوب آهن، نايب قهرمان فصل گذشته يكي از تيم هاي بدون سرو صداي ليگ بود كه كمترين تغيير را در خود داشته است. اين تيم نسبت به فصل گذشته تمرينات خود را يك ماه زودتر آغاز كرد و با رفتن به اردوي مجارستان به گفته فرزاد كوهيان، سرمربي اين تيم در آمادگي بهتري قرار گرفته است.
ذوب آهن در اين فصل مانند مهرام علاوه بر ليگ برتر بايد در مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا نيز شركت كند.
2 بازيكن از ليتواني و آمريكاي لاتين بسكتباليست هاي خارجي اين تيم اصفهاني خواهند بود.
پتروشيمي بندرامام تيم چهارم فصل گذشته با ابقاي نناد كردزيچ در اين فصل براي جبران ناكامي هاي مسابقات پاياني فصل گذشته و قهرماني اين فصل برنامه ريزي مي كند و با جذب بازيكناني همچون سعيد تابش نيا، امير اميني، آرمن ا... وردي، سعيد داورپناه و محمد جمشيدي نشان داد از تيم هاي پركار در فصل نقل و انتقالات بود.
لوله. آ. اس شيراز با اسدالله كبير در ليگ برتر 88 حضور پيدا مي كند و با جذب ايمان زندي و ويتاري مارش از بيم مي خواهد در جمع 5 تيم برتر ليگ قرار بگيرد.
برطرف نشدن مصدوميت كامران جمشيدوند دراين فصل از دغدغه هاي كبير به شمار مي رود.
ضعيف ترين تيم ليگ برتر را از نظر مالي مي توان هيئت بسكتبال شهركرد دانست كه به گفته محمود شمسي پور مديرعامل اين تيم براي حفظ تيم در ليگ برتر كاسه گدايي به دست گرفته است. شهركرد به دليل نداشتن شرايط مالي مناسب با بازيكنان بومي و جوان در اين فصل مقابل تيم هاي صاحب نام قرار خواهد گرفت.
دانشگاه آزاد و شهرداري گرگان تيم هاي ديگري هستند كه با بودجه كم در ليگ امسال حضور خواهند داشت. دانشگاه آزادي كه تا روز قرعه كشي مسابقات وضعيتش نابسامان بود.
توزين الكتريك كاشان و پـاسارگاد شيراز متفاوت ترين و ناشناخته ترين تيم هاي اين فصل خواهند بود. 2 تيمي كه از ليگ دسته اول به ليگ برتر آمده اند و در سكوت كار خود را پيگيري مي كنند.
به هر حال پس از قهرماني ايران در آسيا و راه يابي به جام جهاني مسئولان فدراسيون بسكتبال براي برگزاري يك ليگ منظم و پويا آماده مي شوند و بسكتبال دوستان نيز قطعاً به دنبال اين موضوع خواهند بود.
برنامه هفته اول رقابت ها:
پنج شنبه 16 مهرماه:
¤ مهرام تهران - پاسارگاد شيراز
¤ ذوب آهن اصفهان - توزين الكتريك كاشان
¤ صبا مهرقزوين - هيئت بسكتبال شهركرد
¤ پتروشيمي بندرامام - دانشگاه آزاد تهران
¤ لوله آ. اس شيراز - شهرداري گرگان
تمامي مسابقات ساعت 16 آغاز مي شود.

 



كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري: «اتوهاستر» بهترين گزينه مربيگري است

كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري ايران گفت: پيشنهاد مي كنم فدراسيون «اوتوهاستر» آلماني را براي هدايت تيم ملي جاده انتخاب كند.
حسين عسگري د رگفت وگويي افزود: اين روزها صحبت از حضور مربي تيم ملي جوانان سوئيس براي سرمربيگري تيم ملي جاده ايران مطرح است كه به شخصه فكر مي كنم اين مربي گزينه مناسبي براي هدايت برترين تيم جاده آسيا نباشد.
وي ادامه داد: با نگاهي به كارنامه اين مربي سوئيسي متوجه مي شويم كه علي رغم كار كردن در يكي از بهترين كمپ هاي دوچرخه سواري دنيا، اين مربي قهرمانان زيادي را معرفي نكرده است؛ از طرفي ما بايد برنامه خود را مشخص كنيم كه آيا بازي هاي آسيايي برايمان مهم است يا حضور در تورهاي مهم بين المللي؛ اگر قرار است در تورهاي معتبر دنيا شركت كنيم به نظر من مربيان ايتاليايي و اسپانيايي بهترين گزينه براي مربيگري در تيم ملي هستند اما، اگر هدف موفقيت در بازي هاي 2010 گوانگ جو است، به شخصه «اوتوهاستر» آلماني را به فدراسيون پيشنهاد مي كنم.
عسگري تصريح كرد: با نگاهي به تاريخ دوچرخه سواري ايران مشخص مي شود كه بهترين نتيجه تيم ملي در مسابقات قهرماني آسيا در سال 2003 به دست آمد كه در اين سال تيم كشورمان با هدايت اوتوهاستر 14 مدال فقط در بخش بزرگسالان كسب كرد كه بهترين نتيجه ايران در اين مسابقات بود.
برترين دوچرخه سوار سال 2008 آسيا در ادامه با تقدير از زحمات رئيس فدراسيون دوچرخه سواري در چند ماه اخير، به خبرنگار ايسنا گفت: انصاري در مدت حضورش در فدراسيون نشان داده كه فردي منطقي است؛ حتي انصاري در مواقعي با ملي پوشان مشورت مي كند و به دنبال اين است كه بهترين مربيان را به ايران بياورد كه اين مسئله را بايد به فال نيك گرفت.
عسگري «برونو بوييگاس» فرانسوي را گزينه مناسبي براي هدايت رشته هاي سرعتي دوچرخه سواري ايران دانست و گفت: بوييگاس يكي از ركاب زنان خوب گذشته جهان بوده است و مطمئنا با حضور اين مربي، حداقل در رقابت هاي مختلف حرف هاي زيادي براي گفتن خواهيم داشت.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت نامناسب بدني اش، تصريح كرد: نمي دانم چه تقديري وجود دارد كه هر سال پيش از تور ميلاد دو نور كه در استان و شهر خودم برگزار مي شود، يك مشكل بدني گريبان گيرم مي شود و اين روزها هم با مشكل سرماخوردگي مواجه هستم كه اميدوارم تا شروع تور ميلاد دو نور اين مشكل برطرف شود.
كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان در پايان با بيان اينكه به نظر مي رسد شرايط اين دوره از رقابت هاي تور ميلاد دو نور بهتر از دوره هاي گذشته باشد، اظهار كرد: حمايت فدراسيون دوچرخه سواري، حضور 9 تيم خارجي، دعوت از بهترين تيم هاي داخلي و تلاش مسئولان ورزش استان مركزي براي برگزاري هرچه بهتر تورـ از عواملي است كه تور امسال ميلاد دو نور را از دوره هاي گذشته متمايز مي كند و اميدواريم اين دوره از مسابقات در سطحي بالا و در شان دوچرخه سواري استان مركزي برگزار شود.

 



قهرماني در آسيا آغاز كار كاراته بود

سرمربي تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران، گفت: كسب مقام نخست در مسابقات قهرماني آسيا، آغاز كار تيم ملي كاراته ايران بود.
«عليرضا سليماني» در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد: هر چند قهرماني مقتدرانه اي را در آسيا به دست آورديم، اما اعضاي تيم ايران نبايد از اين نتيجه مغرور شوند.
وي افزود: دشواريهاي تيم ايران در مراحل بعدي آغاز مي شود و بايد در مسابقات قهرماني جهان و بازي هاي آسيايي گوانگجو كه اهميت بسيار زيادي دارد نيز توانايي بالاي كاراته ايران را به همگان نشان دهيم.
سليماني درباره قهرماني مقتدرانه ايران در مسابقات قهرماني آسيا، خاطرنشان كرد: كادرفني براي حضور در اين مسابقات روش مبارزه نفرات را تغيير داد تا بتوانيم ژاپني ها را غافلگير كنيم كه خوشبختانه اين امر محقق شد.
وي افزود: از شش ديدار خود در اين مسابقات پنج پيروزي و تنها يك شكست در وقت اضافه داشتيم و در كميته تيمي نيز با شكست سه بر يك ژاپن، خود را اثبات كرديم.
وي ادامه داد: براي حضور در اين بازي ها روش مبارزه نفرات، نسبت به گذشته كاملاً متفاوت بود كه حتي مربيان خارجي نيز از شيوه مبارزه تيم ايران شگفت زده شده بودند.
سرمربي تيم ملي كاراته گفت: قبل از اعزام، نويد قهرماني را به ملي پوشان داده بودم و هم اكنون بر اين باور هستم كه كار تيم ملي تازه شروع شده تا پتانسيل خوب كاراته ايران را نشان دهد.
وي همچنين تأكيد كرد: تمامي نفرات تيم ملي كه در رقابت هاي قهرماني آسيايي مدال كسب كردند ملزم به حضور در مسابقات انتخابي هستند.
سليماني حمايت هاي سرپرست فدراسيون كاراته را نيز در موفقيت تيم بسيار مهم دانست و گفت: «عليرضا آهي» همواره از كادرفني حمايت كرد كه ثمره آن با قهرماني مقتدرانه در آسيا حاصل شد.
از سوي ديگر عليرضا كتيرايي اعتقاد دارد كه تيم ملي كاراته در مسابقات آسيايي چين بهترين نتيجه ممكن را كسب كرد و مجموعه عوامل دست به دست هم داد تا تيمي بي حاشيه بتواند به مقام قهرماني مردان آسيا دست يابد.
دارنده 7 نشان طلاي مسابقات آسيايي و بازي هاي آسيايي كاراته در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: تغيير و تحولات در همه تيم ها وجود دارد و منطقي است كه ژاپن هم در ساختار خود تغييراتي را ايجاد كرده باشد همان طور كه در تركيب تيم ايران تغييراتي ايجاد شده بود. خوشبختانه ملي پوشان توانستند از اين شرايط بهترين استفاده ممكن را ببرند.
وي خاطرنشان كرد: هميشه بايد از جايي شروع كرد و هميشه نمي توان به پشتوانه هاي قبلي تيم ملي اميدوار بود. هنگامي كه 18 سال داشتم براي نخستين بار در مسابقات آسيايي شركت كردم و به مقام قهرماني آسيا رسيدم. عمر قهرماني كوتاه است و بايد با توجه به پتانسيل كاراته ايران از تمامي قابليت ها استفاده كرد.
ملي پوش اسبق كاراته ايران خاطرنشان كرد: چقدر خوب شد كه نفرات جوان تيم ملي براي نخستين بار در ميدان آسيايي محك خوردند و نتيجه به دست آمده در اين پيكارها شوك مثبتي به تيم ملي بود تا از ركود ايجاد شده پس از مسابقات جهاني ژاپن خارج شود. پتانسيل كاراته ايران با اين نيروها فراتر از آسياست.
كتيرايي در پاسخ به اين كه براي مسابقات جهاني بهترين نحوه گزينش بازيكنان چگونه بايد باشد گفت: مسلماً بازيكني كه آماده تر باشد بايد به مسابقات اعزام شود. در اين جا بحث قديمي تر بودن و سوابق بازيكنان مطرح نيست. يك كاراته كا بايد استحقاق پوشيدن پيراهن تيم ملي را داشته باشد اسامي در مسابقات بازي نمي كند بلكه عملكرد هر بازيكن است كه معيار كار خواهد بود و به همين دليل شاخصه قديم يا جديد بودن يك بازيكن ملاك نيست.
مربي تيم ملي كاراته نوجوانان در ادامه گفت وگو در ارزيابي از آخرين وضعيت تيم ملي پيش از اعزام به مسابقات جهاني مراكش گفت: 95درصد نفرات حاضر در اردو اصلاً در هيچ مسابقه خارجي حضور نداشتند و با توجه به شرايط سني براي نخستين بار به عضويت تيم ملي درآمدند از طرفي برگزاري مسابقات اين رده در دو گروه سني 15-14 و 17-16 سال تصميم جديدي است كه براي نخستين بار حاصل شده است ضمن اينكه مسابقات رده سني 15-14سال علاوه بر ماسك با هوگو نيز انجام مي شود. ما به اين تيم اميد داريم.
وي اظهار كرد: نفرات حاضر در اردوهاي تيم ملي بزرگسالان بازيكنان بسيار خوبي هستند به شرطي كه رها نشده و فدراسيون برنامه استعداديابي منظمي را همچنان دنبال كند. بايد سلسله مراتب حضور يك بازيكن از رده نوجوانان به جوانان، جوانان به اميد و اميد به بزرگسالان رعايت شود كه تمامي اين موضوع به عامل برنامه ريزي برمي گردد.

 



28 تيم از امروز براي صعود به ليگ برتر رقابت مي كنند
جدال مربيان سرشناس ليگ برتري در ليگ دسته اول

رقابت هاي ليگ دسته يك فوتبال ايران (جام آزادگان) در سال 88 ازامروز( پنج شنبه) با حضور 28 تيم در قالب دو گروه برگزار مي شود.
هفته ي اول اين رقابتها از امروز با حضور 28 تيم در قالب دو گروه 14 تيمي، در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود. طبق برنامه مسابقات، بازي هاي گروه اول پنج شنبه 16مهرماه و بازي هاي گروه دوم جمعه 17 مهرماه انجام خواهد شد.
در رقابت هاي امسال كه در پايان دو تيم به صورت مستقيم و يك تيم طي بازي پلي آف به دهمين دوره ليگ برتر صعود
مي كنند؛ پس از قرعه كشي در گروه اول تيم هاي صاحب نام تري نسبت به گروه دوم قرار گرفتند. در اين گروه تيم پيام مشهد كه فصل گذشته در ليگ برتر حضور داشت و تيم صنعت نفت آبادان كه دو فصل پيش از ليگ برتر به اين رقابت ها سقوط كرد، به همراه 8 تيم ديگر چون شموشك نوشهر، شهرداري بندرعباس، تربيت يزد، مس رفسنجان، سپاهان نوين، اتكا گلستان، پيام شيراز و شهرداري تبريز كه هميشه از قدرت هاي ليگ دسته يك بودند، 10 تيم نخست اين گروه را تشكيل مي دهند كه هر يك را مي توان كانديداي قهرماني و صعود به ليگ برتر ناميد. همچنين چهار تيم ديگر گروه اول را داماش لرستان، ايرانجوان بوشهر، شاهين اهواز و كاوه تهران تشكيل مي دهند. تيم كاوه فصل پيش از ليگ دسته دوم به اين مسابقات راه يافت.
در گروه دوم نيز تنها دو تيم صاحب نام برق شيراز و داماش گيلان كه هر دو تيم فصل پيش از ليگ برتر به اين مسابقات راه يافتند را مي توان از كانديداي اصلي قهرماني و صعود دوباره به ليگ برتر دانست چرا كه آنها پس از اين اتفاق به تقويت تيم شان به لحاظ تركيب بازيكنان و كادر فني پرداختند. حضور فيروز كريمي به عنوان سرمربي در داماش و غلامحسين پيرواني با سمت مديرفني در برق حكايت از اين موضوع دارد.
همچنين در اين گروه تيم هاي احياي شده اي چون شن سا اراك، آلومينيوم هرمزگان و نساجي مازندران هم حضور دارند كه با تقويت تيم شان در تركيب بازيكنان و كادر فني، راهيابي به ليگ برتر را هدف گذاري كرده اند.
شن سا امسال هدايت تيمش را به كاسترو فلوره مربي برزيلي كه سابقه حضور در كادر فني تيم ملي عربستان و تيم هاي الاتفاق عربستان، الاهلي و دوبي اسپورت دارد، سپرده است. وينگو بگوويچ سرمربي سابق تيم هاي فولاد، پيروزي و پاس نيز با آلومينيوم هرمزگان در اين رقابت هاي حضور داشته و نادر دست نشان كه فصل پيش موفق شد استيل آذين را با بازيكنان گمنام به ليگ برتر بياورد در تيم نساجي حضور خواهد داشت.
ساير تيم هاي اين گروه را پتروشيمي تبريز، شيرين فراز كرمانشاه، فولاد نوين اهواز، كوثر لرستان، گسترش فولاد تبريز، گل گهر سيرجان، مهركام پارس، مس سرچشمه و نفت تهران تشكيل
مي دهند كه تيم هاي مس و فولاد نوين هم فصل پيش از ليگ دسته دوم به اين مسابقات راه يافتند.
در رقابت هاي امسال مي توان به حضور مربيان سرشناس در
تيم هاي مختلف كه نسبت به ادوار گذشته بي سابقه بوده، اشاره كرد:
داماش گيلان: فيروز كريمي
شهرداري تبريز: اكبر ميثاقيان
صنعت نفت آبادان: بيژن ذوالفقارنسب
آلومينيوم هرمزگان: وينگو بگوويچ
شن سا اراك: كاستور فلوره
تربيت يزد: يحيي گل محمدي
ايران جوان بوشهر: ناصر ابراهيمي
نساجي مازندران: نادر دست نشان
پيام مشهد:علي حنطه
نفت تهران:مهدي دينورزاده
كوثرلرستان:مصطفي قنبرپور
پتروشيمي تبريز:رضا وطنخواه
در حساس ترين ديدار هفته اول اين مسابقات از گروه اول تيم شهرداري بندرعباس ميزبان شموشك نوشهر است و تربيت يزد در تبريز به مصاف شهرداري مي رود.
برنامه ديدارهاي دو هفته اول مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
هفته اول
پنجشنبه 16 /7/88
¤ مس رفسنجان-سپاهان نوين اصفهان( ورزشگاه شهدا نوش آباد رفسنجان)
¤ شهرداري بندرعباس-شموشك نوشهر( ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤ پيام خراسان-پيام مخابرات فارس (ورزشگاه تختي مشهد )
¤ ايرانجوان بوشهر-داماش لرستان( ورزشگاه بهشتي بوشهر )
¤ كاوه تهران-اتكا گلستان
( ورزشگاه صنايع دفاع تهران)
¤ صنعت نفت آبادان-شاهين اهواز( ورزشگاه تختي آبادان )
¤ شهرداري تبريز-تربيت يزد( ورزشگاه تختي تبريز )
جمعه 17 /7/88
¤ آلومينيوم هرمزگان-گل گهر سيرجان( ورزشگاه تختي بندرعباس )
¤ شن سا اراك-گسترش فولاد تبريز( ورزشگاه امام خميني اراك)
¤ پتروشيمي تبريز-مس سرچشمه كرمان (ورزشگاه تختي تبريز )
¤ شيرين فراز كرمانشاه-برق شيراز (ورزشگاه آزادي كرمانشاه)
¤ كوثر لرستان-داماش گيلان( ورزشگاه تختي خرم آباد)
¤ فولاد نوين اهواز-نفت تهران( ورزشگاه اختصاصي فولاداهواز)
¤ مهركام پارس تهران-نساجي مازندران( ورزشگاه امام خميني اسلامشهر )
هفته دوم
پنجشنبه 23 /7/88
¤ شن سا اراك-آلومينيوم هرمزگان( ورزشگاه امام خميني اراك)
¤ مس سرچشمه كرمان-گل گهر سيرجان (ورزشگاه شهيد زينعلي سرچشمه)
¤ گسترش فولاد تبريز-شيرين فراز كرمانشاه( ورزشگاه تختي تبريز)
¤ داماش گيلان-پتروشيمي تبريز (ورزشگاه سردار جنگل رشت )
¤ برق شيراز-فولاد نوين اهواز (ورزشگاه حافظيه شيراز )
¤ نساجي مازندران-كوثر لرستان( ورزشگاه شهداء ساري )
¤ نفت تهران-مهركام پارس تهران (ورزشگاه كوي دانشگاه تهران)
جمعه: 24 /7/88
¤ شهرداري بندرعباس -مس رفسنجان( ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤ پيام مخابرات فارس-سپاهان اصفهان (ورزشگاه حافطيه شيراز )
¤ شموشك نوشهر- ايرانجوان بوشهر ( ورزشگاه شهداء نوشهر)
¤ اتكا گلستان-پيام مشهد
( ورزشگاه شهداي گلستان گرگان)
¤ داماش لرستان-صنعت نفت آبادان( ورزشگاه تختي دو رود )
¤ تربيت يزد- كاوه تهران
( ورزشگاه نصيري يزد)
¤ شاهين اهواز-شهرداري تبريز (ورزشگاه تختي اهواز)
-تمام ديدارهاي فوق ساعت15:30 دقيقه برگزار ميشود.

 



اخبار فوتبال جهان

فرگوسن: گيگز بهترين بازيكن تاريخ ليگ برتر است
سرآلكس فرگوسن سرمربي منچستريونايتد اعتقاد دارد رايان گيگز بهترين بازيكن در تاريخ ليگ برتر است. اين بازيكن ولزي 36 ساله با وجود سن و سال بالايش همچنان نقشي تأثيرگذار در منچستريونايتد دارد. فرگوسن مي گويد: «ما بازيكنان تراز اول بسياري در اين ليگ داريم و بعضي از آنها بيشتر از رايان تأثيرگذار بوده اند اما هيچ كدام استمرار و ثبات او را نداشته اند. وقتي ليگ برتر شروع شد رايان در آن حضور داشت و هنوز هم در اين ليگ توپ مي زند. به گمانم بايد گفت رايان بهترين بازيكني است كه در ليگ برتر بازي كرده است.»
همه كاره بودن گيگز در تركيب يونايتد و حرفه اي بودن او مورد توجه ويژه فرگوسن قرار گرفته: «اخيراً در چند بازي از او در كناره ميدان استفاده كرديم چون او بسيار سرحال است. در ابتداي فصل است و او مي تواند بسيار بدود و در كناره ها به حريف ضربه بزند. اما به نظرم او در ادامه فصل به تدريج به ميانه ميدان برمي گردد تا بازي را به حريف ديكته كند.»
فهرست بازيكنان هلند براي سفر به استراليا اعلام شد
سرمربي تيم ملي فوتبال هلند اسامي بازيكنان مورد نظر خود را براي سفر به سيدني استراليا اعلام كرد. برت فان مارويك، سرمربي نارنجي پوشان كه تيمش عصر روز شنبه ديداري آزمايشي و دوستانه برابر استراليا دارد، به علت مصدوميت مجبور شد قلم قرمز روي نام روبين فان پرسي، مهاجم آرسنال انگليس بكشد.
وي براي اين سفر طولاني و بازي مقابل يكي از نمايندگان آسيا در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي ستارگاني همچون هيتينگا، ماتيسن، بولاروس، فان درفارت و... را به اردو فراخواند.
ديدار تيم هاي استراليا و هلند عصر شنبه آينده در ورزشگاه پانزده هزار نفري ميليتا سيدني انجام خواهد شد. اسامي نفرات دعوت شده:
دروازه بان: مارتن استكلن برگ (آژاكس)، ميشل ورم (اوترخت)، پيت ولتهويزسن (ويتسه آرن هايم)
مدافعين: جان هيتينگا (اورتون)، انگليسجوريس ماتيسن (هامبورگ)، جيوواني ون برونكهورست (فاينورد)، خالد بولاروس (اشتوتگارت)، گلن لوفنس (سلتيك)، اودسون برافهيد (بايرن مونيخ)
خط مياني: رافائل فان درفارت (رئال مادريد)، اورلاندو انگلار (آيندهوون)، دمي دزويف (آژاكس)، ديويد مندس داسيلو (آلكمار)، نيگل ديونگ (منچسترسيتي)، استين شارس (آلكمار)، وسلي اسنايدر (اينترميلان)
خط حمله: ديرك كوييت (ليورپول)، ريان بابل (ليورپول)، كلاس يان هونتلار (آ.ث ميلان) و الجرو اليا (هامبورگ)
ريبري اردوي فرانسه را ترك كرد
آسيب ديدگي زانوي مهاجم فرانسوي بايرن مونيخ باعث شد تا او اردوي تيم ملي كشورش را ترك كند. شدت آسيب ريبري تا اندازه اي است كه او نمي تواند «خروس»ها را در رقابت هاي حساس اين تيم در مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي همراهي كند. آسيب ديدگي زانوي چپ «ريبري» باعث شد تا او در دو بازي روزهاي 15 و 14 اكتبر برابر جزاير فارو و اتريش نتواند فرانسوي ها را همراهي كند. او روز سه شنبه اردوي تيم ملي فرانسه را ترك كرد. ريبري پيش از سفرش به فرانسه هم دچار ضرب ديدگي بود. ريبري در بازي هاي هفته اخير بوندسليگا هم تنها يك نيمه بايرن را در بازي برابر كلن همراهي كرد و در شروع نيمه دوم جاي خود را به بازيكن ديگري داد.
ووچينيچ و مصدوميتي 2ماهه
ستاره باشگاه رم به دليل مصدوميتي كه در زانو گريبانگير او شده، به مدت دو ماه از ميادين ورزشي دور خواهد بود.
دوشنبه خبر بدي در رختكن رم به گوش رسيد و آن هم مصدوميت ميركو ووچينيچ بود. او پس از پيچ خوردگي زانويش در جريان ديدار مقابل ناپولي، نگراني همگان را برانگيخت و اعضاي كادر پزشكي رم در خبري كه در وب سايت رسمي اين باشگاه قرار گرفته شدت مصدوميت او را اعلام كرد.
ميركو ووچينيچ مورد تستهاي پزشكي قرارگرفت. زانوي او با پيچ خوردگي شديدي مصدوم شد و نتايج اين تستها حاكي از آن است كه تورم فراواني در زانوي چپش ديده مي شود و مي بايست در طول دوران استراحتش مورد تراپي هاي بيشتري قراربگيرد. شرايط آتي او به زودي اعلام خواهد شد.
البته سران باشگاه ايتاليايي از اعلام زمان دقيق بازگشت ستاره مونته نگرويي شان امتناع كرده اند ولي گل دات كام ايتاليا اعلام كرده كه مصدوميت ووچينيچ ممكن است تا 60روز به طول بينجامد.
اريكسون به كاپلو هشدار داد
اسون گروان اريكسون به فابيو كاپلو در خصوص بالا رفتن انتظارات انگليسي ها از اين مربي ايتاليايي هشدار داد. تيم ملي فوتبال انگلستان تحت هدايت فابيو كاپلو هشت ديدار خود در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 را با پيروزي پشت سر گذاشته است. اين موضوع سبب شده كه اميدواري انگليسي ها به برنده شدن در اين رقابت ها براي دومين بار از سال 1966 افزايش پيدا كند.
اريكسون در اين خصوص گفت: انگلستان در ديدارهاي گذشته عملكرد درخشاني داشته است. اين تيم تمام بازي هاي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته است. آنها خيلي خوب فوتبال بازي مي كنند. مربي پيشين تيم ملي انگلستان افزود: اما هرچه به جام جهاني نزديك تر مي شويم، انتظارات هم ارتقا پيدا مي كند. اين موضوع از يك جهت فوق العاده است و از جهت ديگر خطرناك محسوب مي شود.
فابيانو: سويا مدعي فتح لاليگاست
لوئيس فابيانو معتقد است كه عملكرد خوب سويا در ديدار مقابل رئال مادريد نشان دهنده آن است كه تيم اسپانيايي مي تواند رقابت شديدي را با دو تيم قدرتمند اسپانيايي براي فتح لاليگا داشته باشد.
ستاره برزيلي سويا از اينكه تيمش توانسته تا در ديدار مقابل رئال مادريد به پيروزي برسد بسيار خوشحال است. اكثر هواداران فوتبال اسپانيا بارسلونا و رئال را مدعيان اصلي قهرماني در لاليگا مي دانند ولي فابيانو نظر ديگري دارد و نام سويا را نيز در اين ليست قرار داده است.
فابيانو در اين خصوص مي گويد: ما بازي بسيار خوبي را به نمايش گذاشتيم و اگر بتوانيم به همين ترتيب به بازيهاي مان ادامه دهيم، مي توانيم در كورس قهرماني رقابت حساسي را با بارسلونا و رئال مادريد داشته باشيم. بازي بسيار خوبي بود و اكنون ما در 7ديدار اخير خود پيروزي را تجربه كرده ايم كه آمار بسيار خوبي است. تمام بازيكنان بسيار خوب ظاهر شدند و فكر مي كنم كه ما ثابت كرده ايم كه مي توانيم بسيار قدرتمند و حتي مدعي قهرماني باشيم.
بلاتر: جام جهاني بدون رونالدو و مسي مشكل ساز نمي شود
سپ بلاتر، رئيس فيفا نگران شرايط كنوني تيمهاي ملي آرژانتين و پرتغال كه در آستانه حذف از رقابتهاي جام جهاني قرار دارند، نيست.
او معتقد است كه حتي در صورتي كه مسي و رونالدو در اين رقابتها حاضر نباشند، ستاره هاي جديدي، پديده هاي اين رقابتها خواهند بود. او در اين رابطه گفت: جام جهاني بدون ليونل مسي و كريستيانو رونالدو، براي ما (فيفا) مشكل ساز نمي شود. اگر آنها به جام جهاني نيايند هم مطمئن باشيد ستاره هاي جديدي در اين رقابتها خواهند درخشيد. هميشه ستاره هاي جديدي در جام جهاني شناخته مي شوند. آرژانتين در حال حاضر در رتبه پنجم جدول رده بندي منطقه آمريكاي جنوبي قرارداد و در هفته آينده دو ديدار حساس را مقابل پرو و اروگوئه برگزار خواهد كرد. پرتغال هم در حال حاضر در رده سوم گروهش قرارگرفته است و بازيهاي حساسي را مقابل مجارستان و مالت برگزار خواهد كرد.

 



بارقه هاي اميد در تيم زير 17 سال فوتبال ايران منتظر شگفتي سازي ايران در جام جهاني باشيد

در شرايطي كه تنها حدود 15 روز ديگر تا مسابقات فوتبال جام جهاني زير
17 سال نيجريه زمان باقي مانده تيم نوجوانان ايران آخرين تمرينات خود را در تهران پشت سر مي گذارد تا با آمادگي كامل راهي اين رقابتها شود.
تيم نوجوانان كشورمان كه پس از ارائه بازيهاي زيبا و قابل تحسين در بازيهاي جام ملتهاي آسيا توانست براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران بر سكوي قهرماني قرار گيرد و حضور خود را در بازيهاي جام جهاني نيجريه تضمين كند طي يك سال و نيم اخير سعي كرده با حفظ كادر فني خود و همچنين برنامه ريزي و تداركات مناسب با آمادگي بيشتري راهي رقابتهاي جهاني نيجريه شود.
در سالي كه فوتبال ايران در اكثر رده ها ناكام ماند، تيم ملي بزرگسالان كشورمان از رسيدن به جام جهاني محروم شد، تيم جوانان با هدايت نيكوليچ در بازيهاي آسيايي حتي نتوانست از مرحله گروهي صعود كند و همچنين نمايش ضعيف نمايندگان ايران در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا، اين تيم نوجوانان كشورمان بود كه با تلاش بازيكنان و مربيان زحمتكش خود از جمله علي دوستي مهر، محمدمهدي غفاري، نادر عزت الهي و مهدي حيدري موفق شد تا حدودي ساير سرخوردگي هاي فوتبال ايران را در عرصه بين المللي جبران و به نوعي آبروداري كند.
كادر فني تيم نوجوانان كشورمان كه پس از قهرماني در آسيا با زير نظر گرفتن تمام بازيهاي باشگاهي در رده هاي مختلف سعي كردند از تمام داشته ها و استعدادهاي فوتبال ايران استفاده كنند طي يك سال اخير پس از انتخاب بازيكنان مورد نظر خود سعي كردند با حمايت مسئولان فدراسيون فوتبال و حضور در تورنمنت هاي مختلف خارجي و برگزاري اردوهاي موثر در اروپا و آفريقا شرايط را طوري فراهم كنند تا نمايندگان ايران در جام جهاني نيجريه يكبار ديگر شگفتي ساز شوند و از اعتبار فوتبال كشورمان دفاع كنند.
اين تيم پس از برگزاري اردوي 10 روزه خود در سنگال و برگزاري دو بازي تداركاتي با تيم هاي 20 سال و جوانان اين كشور از روز سه شنبه ادامه برنامه آماده سازي خود در كمپ تيم هاي ملي از سر گرفته تا مربيان اين تيم با دقت بيشتري 21 بازيكن مورد نظر خود را از جمله 26 بازيكن حاضر در اردو انتخاب كنند.
علي دوستي مهر سرمربي تيم زير 17 سال فوتبال كشورمان در تشريح برنامه هاي اين تيم، ميزان آمادگي بازيكنان و ميزان شناختش از حريفان تيم نوجوانان در رقابتهاي جام جهاني نيجريه گفت: در آخرين اردوي تيم زير 17 سال كه به مدت 10 روز در كشور سنگال برگزار شد خوشبختانه شرايط خوبي در تيم حاكم بود. در اين مدت با مسابقات جام جهاني همسو شديم و به لحاظ آب و هوايي و تغذيه شرايط مشابهي مانند آنچه كه در نيجريه منتظر ماست را پياده كرديم. در اين اردو دو بازي دوستانه با تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان سنگال انجام داديم.
وي افزود: همچنين در كمپي كه استعدادهاي آفريقايي خود را براي حضور در تيم هاي بزرگ دنيا آماده مي كنند، حاضر شديم و با هماهنگي هايي كه انجام داديم تمرين مشتركي را با استعدادهاي آفريقا برگزار كرديم. هدف ما از برگزاري اين تمرين مشترك تنه به تنه شدن بازيكنان مان با بازيكنان تنومند آفريقايي بود كه خوشبختانه اين تمرين نتايج خوبي را براي ما به همراه داشت.
سفر به مشهد قبل از اعزام به نيجريه
دوستي با اشاره به برنامه هاي تيم نوجوانان گفت: از چهاردهم مهر اردوي تيم ملي برگزار شده و در خلال آن يك روز براي پابوس آقا امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر خواهيم كرد. پس از آن تا بيست و سوم مهر تمرينات مان ادامه خواهد داشت. سپس ملي پوشان به نزد خانواده هايشان برمي گردند و صبح بيست و ششم مهر اردوي نهايي تشكيل مي شود و پس از دو روز تمرين صبح بيست و هشتم تيم عازم نيجريه مي شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه «معيني گفته تداركي كه براي تيم نوجوانان در نظر گرفته شده بي سابقه بوده است؟» گفت: اينكه بي سابقه بوده يا خير را نمي دانم اما، بايد از فدراسيون فوتبال، كميته تيم هاي ملي و كميته جوانان تشكر كنم كه تا حد توان خود كارهايي كه لازم داشتيم را انجام دادند. به هر حال با توجه به هدفي كه فدراسيون دارد و مي خواهد اين تيم پس از بازگشت در مسابقات مقدماتي جوانان آسيا شركت كند اين اقدامات ضروري به نظر مي رسيد.
اين تيم متعلق به يك نفر نيست
سرمربي تيم نوجوانان در پاسخ به اين سؤال كه آيا فيلم بازي هاي حريفان در اختيار شما قرار گرفته است، گفت: در مدت زمان حضورمان در سنگال با لطف سفير ورزش دوست ايران در سنگال چهار فيلم بازي هاي گامبيا را در اختيار گرفتيم. همچنين از طريق دوستي كه در هلند دارم. قرار شده فيلم بازي هاي هلند ظرف امروز و فردا در اختيارمان قرار گيرد. با اين حال متأسفانه تا امروز نتوانستيم فيلمي از كلمبيا را در اختيار داشته باشيم.
دوستي در پاسخ به اين سؤال كه مگر يافتن فيلمي از بازي هاي حريفان وظيفه شماست و فدراسيون وظيفه اي ندارد؟ گفت: كميته بين المللي فدراسيون فوتبال دارد زحمت اش را مي كشد اما، يك نكته را نبايد فراموش كنيم. تيم ملي متعلق به يك نفر نيست. متعلق به يك مملكت است. از همين فرصت استفاده مي كنم و اعلام مي كنم اگر مربي يا كارشناسي مي تواند به ما كمك كند، اين كمك را دريغ نكند. من دست مربيان، كارشناسان و اهالي رسانه را كه مي توانند به ما كمك كنند را مي بوسم.
شك نكنيد، صعود مي كنيم
وي درباره شانس تيم ايران براي عبور از مرحله گروهي گفت: در اميدواري ما به صعود از مرحله گروهي شك نكنيد. جوانان ايران هميشه كارهاي بزرگي انجام داده اند. به هر حال تمامي حريفان ما در جام جهاني تيم هاي سرشسختي هستند و سال ها تجربه حضور در جام جهاني را دارند. اما، ما هم براي كارهاي سخت آماده شده ايم.
دوستي در پايان با اعلام اينكه قطعاً در تيم گامبيا بازيكنان صغرسن حضور خواهند داشت، گفت: مطمئناً فيفا با آنها برخوردي نخواهد كرد. فيفا مي خواهد به آفريقا كمك كند. اگر اين نبود جام جهاني را به آفريقا نمي برد و به طور قطع فيفا با كشورهاي آفريقايي كه بازيكن صغرسن در تركيب دارند، برخوردي نخواهد داشت.
گامبيا اولين حريف ايران
در پايان هم اشاره اي كوتاه به گروه بندي مسابقات جام جهاني نيجريه، نحوه صعود تيم ها و همچنين زمان برگزاري بازيهاي تيم زير 17 سال كشورمان در اين رقابتها داريم.
مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان زير17 سال از روز دوم آبان ماه به ميزباني كشور نيجريه و در شهرهاي «آبوجا»، «بائوچي»، «كالابار»، «انوگو»، «ايچه بو- اوده»، «كادونا»، «كانو» و «لاگوس» آغاز مي شود و تا روز 24 آبان ادامه پيدا مي كند.
24 تيم از سراسر دنيا در اين مسابقات حضور دارند كه در 6 گروه 4 تيمي تقسيم شدند. طبق برنامه ريزي انجام شده تيم هاي اول و دوم هر گروه پس از حضور در مرحله اول گروهي راهي دور بعد مي شوند. تيم زير 17 سال كشورمان هم در گروه سوم اين رقابت ها با تيم هاي پرقدرتي همچون گامبيا (قهرمان آفريقا)، هلند و كلمبيا همگروه است.
براساس برنامه اعلام شده از سوي فيفا تيم ملي فوتبال ايران روز سوم آبان در نخستين ديدار خود رودرروي گامبيا قرار مي گيرد.
در اين روز ديگرديدار اين گروه بين تيم هاي هلند و كلمبيا برگزار مي شود. تيم ملي فوتبال ايران ششم آبان در دومين ديدار در شهر كالابا رودرروي تيم كلمبيا قرار خواهد گرفت و سه روز بعد (نهم آبان) در شهر انوبو به مصاف تيم ملي هلند، سرسخت ترين حريف خود مي رود.
گروه بندي كامل مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان به اين شرح است:
¤ گروهA: نيجريه، آلمان، هندوراس و آرژانتين
¤ گروهB: برزيل، ژاپن، مكزيك و سوئيس
¤ گروهC: ايران، گامبيا، كلمبيا و هلند
¤ گروهD: تركيه، بوركينافاسو، كاستاريكا و نيوزلند
¤ گروهE: امارات، مالاوي، اسپانيا و آمريكا
¤ گروهF: اروگوئه، كره جنوبي، الجزاير و ايتاليا.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14